Nutarimas netenka galios 2008-04-06:

Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisija, Nutarimas

Nr. 1K-9, 2008-03-28, Žin., 2008, Nr. 39-1447 (2008-04-05), i. k. 1082051NUTA00001K-9

Dėl Kolektyvinio investavimo subjektų prospektų turinio taisyklių

 

Suvestinė redakcija nuo 2004-10-10 iki 2008-04-05

 

Nutarimas paskelbtas: Žin. 2003, Nr. 110-4927, i. k. 1032051NUTA00000016

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VERTYBINIŲ POPIERIŲ KOMISIJA

 

N U T A R I M A S

DĖL KOLEKTYVINIO INVESTAVIMO SUBJEKTŲ PROSPEKTŲ TURINIO IR PATEIKIMO TAISYKLIŲ

 

2003 m. rugsėjo 25 d. Nr. 16

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisija nutaria:

Patvirtinti Kolektyvinio investavimo subjektų prospektų turinio ir pateikimo taisykles (pridedama).

 

 

 

KOMISIJOS PIRMININKAS                                                                     VIRGILIJUS PODERYS

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

vertybinių popierių komisijos

2003 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 16

 

KOLEKTYVINIO INVESTAVIMO SUBJEKTŲ PROSPEKTŲ TURINIO IR PATEIKIMO

TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šios Kolektyvinio investavimo subjektų prospektų turinio ir pateikimo taisyklės (toliau – taisyklės) reglamentuoja reikalavimus, keliamus kolektyvinio investavimo subjektų prospektams – tiek visam, tiek sutrumpintam – bei jų pateikimo tvarką.

2. Šių taisyklių teisinis pagrindas – Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo 10 ir 52 straipsniai. Taisyklės parengtos atsižvelgiant į 2004 m. balandžio 27 d. Europos Komisijos rekomendaciją dėl tam tikrų sutrumpinto prospekto turinio nuostatų, pateiktų Tarybos direktyvos 85/611/EEB 1 priedo C priedėlyje.

Punkto pakeitimai:

Nr. 17, 2004-09-30, Žin., 2004, Nr. 149-5457 (2004-10-09), i. k. 1042051NUTA00000017

 

3. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1. paslėptieji komisiniai – ekonominė nauda, kurią valdymo įmonė gauna dėl to, kad jos valdomas kolektyvinio investavimo subjektas padengia sandorių su jo portfelį sudarančiomis priemonėmis mokesčius. Paslėptieji komisiniai paprastai gaunami iš pavedimus vykdančio tarpininko ar kolektyvinio investavimo subjekto, į kurį investuojama, valdymo įmonės;

3.2. platintojas – finansų maklerio įmonė ar bankas, pagal sutartį atstovaujantis subjektui išperkant išleistus ir parduodant subjekto išleidžiamus vertybinius popierius;

3.3. subjekto administracijos vadovas (toliau – administracijos vadovas) – subjekto administracijos vadovas arba, jeigu valdymas perduotas valdymo įmonei, valdymo įmonės administracijos vadovas;

3.4. subjekto vyriausiasis finansininkas (toliau – vyriausiasis finansininkas) – subjekto vyriausiasis finansininkas arba, jeigu subjekto finansinę apskaitą tvarko valdymo įmonė, valdymo įmonės darbuotojas ar jos įgaliotos įmonės, tvarkančios subjekto finansinę apskaitą, darbuotojas, atsakingas už subjekto finansinę apskaitą;

3.5. susitarimas dėl mokesčių pasidalijimo – susitarimas, pagal kurį šalis, kuriai tiesiogiai ar netiesiogiai mokamas atlyginimas iš kolektyvinio investavimo subjekto turto, susitaria pasidalyti atlyginimą su kita šalimi ir dėl to susidaro situacija, kai tas susitarimas sudaro galimybę kitai šaliai padengti savo išlaidas, kurios įprastai turėtų būti tiesiogiai ar netiesiogiai padengiamos iš kolektyvinio investavimo subjekto turto. Susitarimais dėl mokesčio pasidalijimo taip pat laikomi:

a) susitarimai dėl sandorių sudarymo išlaidų, pagal kuriuos kolektyvinio investavimo subjekto valdymo įmonė ir tarpininkas susitaria pasidalyti sandorių sudarymo mokesčius, kuriuos kolektyvinio investavimo subjektas sumoka tarpininkui;

b) susitarimai tarp valdymo įmonės ir kito kolektyvinio investavimo subjekto (ar jo valdymo įmonės), tuo atveju, kai vieno kolektyvinio investavimo subjekto turtas investuojamas į kitą kolektyvinio investavimo subjektą, pagal kuriuos dalį kolektyvinio investavimo subjekto, į kurį investuojama, imamų mokesčių (tiek tiesiogiai – platinimo ir (ar) išpirkimo mokesčiai, tiek netiesiogiai) pastarasis (ar jo valdymo įmonė) sumoka valdymo įmonei.

Punkto pakeitimai:

Nr. 17, 2004-09-30, Žin., 2004, Nr. 149-5457 (2004-10-09), i. k. 1042051NUTA00000017

 

4. Kai šių taisyklių nuostatos taikomos ir visam prospektui, ir sutrumpintam prospektui, vartojama sąvoka „prospektas“.

Visos kitos sąvokos, vartojamos šiose taisyklėse ir jų prieduose, turi tą pačią reikšmę kaip ir Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme, Vertybinių popierių rinkos įstatyme, Valdymo įmonių ir investicinių kintamojo kapitalo bendrovių, kurių turto valdymas neperduotas valdymo įmonėms, informacijos rengimo ir pateikimo taisyklėse.

Punkto pakeitimai:

Nr. 17, 2004-09-30, Žin., 2004, Nr. 149-5457 (2004-10-09), i. k. 1042051NUTA00000017

 

II. PROSPEKTAS IR JO RENGIMAS

 

5. Vertybinių popierių komisijai (toliau – Komisija) turi būti pateikiami 2 prospekto egzemplioriai. Prospektas turi atitikti šiuos reikalavimus:

5.1. turi būti parengtas valstybine kalba;

5.2. turi būti atspausdintas ant A4 formato baltos spalvos popieriaus;

5.3. visas tekstas (lentelės) turi būti atspausdintas be taisymų;

5.4. tekstas turi būti išdėstytas pagal prospektui nustatytą skyrių struktūrą, laikantis punktų numeracijos, nustatytos atitinkamuose šių taisyklių prieduose. Informacija turi būti pateikta pagal visus prospekto turinyje numatytus punktus. Jeigu kurio nors punkto reikalaujama informacija kolektyvinio investavimo subjektui nebūdinga, nurodomas punkto pavadinimas ir dedamas brūkšnys;

5.5. prospekte pateikiama informacija turi būti aiškiai ir suprantamai išdėstyta. Sutrumpintas prospektas turi būti parašytas taip, kad jį lengvai suprastų vidutinis investuotojas. Turi būti vengiama techninio pobūdžio sąvokų arba jos paaiškinamos. Sutrumpintas prospektas turi būti trumpas ir aiškus, kad sudomintų vidutinį investuotoją;

5.6. prospekte negali būti neteisingos ar klaidinančios informacijos, prieštaravimų sudarymo dokumentuose pateiktiems duomenims;

5.7. pirmame viso prospekto lape ryškesniu šriftu turi būti išvardyti pagrindiniai rizikos veiksniai, susiję su vertybinių popierių įsigijimu;

5.8. prie viso prospekto pirmo egzemplioriaus turi būti pridėti subjekto sudarymo dokumentai.

6. Prospektas rengiamas:

6.1. visas – pagal šių taisyklių 1 priedą;

6.2. sutrumpintas – pagal šių taisyklių 2 priedą.

7. Subjektas gali savo nuožiūra pateikti ir kitos, šių taisyklių prieduose nereikalaujamos informacijos, jeigu ši informacija gali turėti įtakos investuotojų sprendimui pirkti ar parduoti vertybinius popierius arba šių vertybinių popierių kainai rinkoje.

8. Subjekto sudarymo dokumentai yra neatskiriama viso prospekto dalis ir turi būti pateikiami kaip jo priedai. Sudarymo dokumentų pridėti nebūtina, jei subjekto dalyviai informuojami, kad, jiems pageidaujant, šie dokumentai bus atsiųsti asmeniškai arba bus pranešta, kur Lietuvos Respublikos teritorijoje su jais galima susipažinti.

9. Kiekvienas viso prospekto egzempliorius turi būti pasirašytas administracijos vadovo ir vyriausiojo finansininko.

10. Jeigu visas prospektas parengtas naudojantis konsultanto(-ų) paslaugomis, kiekvieną viso prospekto egzempliorių papildomai pasirašo ir konsultantas(-ai) arba jo (jų) atstovai, pažymima, kokias konkrečias prospekto dalis rengė konsultantai arba kokios dalys parengtos su konsultantų pagalba, ir nurodomos konsultantų atsakomybės ribos.

11. Asmenų, nurodytų 9 ir 10 punktuose, parašais visame prospekte patvirtinama, kad jame pateikta informacija atitinka tikrovę ir nėra nutylėtų faktų, galinčių turėti įtakos potencialių investuotojų sprendimams.

12. Subjekto prospektas turi būti atnaujinamas, kai pasikeičia prospekte pateikta informacija. Atnaujinti galima parengiant naują prospektą arba pakeitimus pateikiant prieduose, juose nurodant, kas pakeista, ir senajame prospekte aiškiai išbraukiant neteisingą (keičiamą) informaciją.

 

III. PROSPEKTŲ, PATEIKTŲ VERTYBINIŲ POPIERIŲ KOMISIJAI, NAGRINĖJIMO TVARKA

 

13. Komisija pateiktą prospektą bei jo pakeitimus turi išnagrinėti ir raštu atsakyti subjektui.

14. Komisija turi teisę nepritarti prospektui, jo pakeitimams, jeigu:

14.1. pateikti duomenys neatitinka Komisijos nustatytų taisyklių, prospekto turinio reikalavimų;

14.2. subjektas atsisako pateikti šiose taisyklėse nurodytus dokumentus, duomenis ar paaiškinimus; Komisijos reikalaujamą papildomą informaciją, paaiškinimus; pataisyti pateiktus duomenis;

14.3. pateikta informacija prieštarauja teisės aktams;

14.4. pažeidžiami subjekto dalyvių interesai.

15. Komisijos sprendimas nepritarti prospektui turi būti motyvuotas.

16. Subjektas, ištaisęs nurodytus trūkumus, gali pateikti dokumentus iš naujo. Iš naujo pateikti dokumentai nagrinėjami bendra tvarka.

17. Prospektui pritariama Komisijos posėdžio sprendimu arba, jeigu Komisija savo sprendimu įgaliojo Komisijos narį ar tarnautoją atlikti pritarimo funkciją, įgalioto asmens sprendimu.

18. Komisijos sprendimas gali būti apskųstas teismui.

19. Komisijos pritarimas prospektui patvirtina, kad subjekto pateikiama informacija atitinka Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytas informacijos atskleidimo taisykles. Pritarimas negarantuoja atskleistos informacijos teisingumo, taip pat negali būti laikomas Komisijos rekomendacija investuotojams – sprendimus dėl vertybinių popierių įsigijimo jie turi priimti savarankiškai, atsižvelgdami į rizikos veiksnius bei kitą prospekte pateiktą informaciją.

20. Komisijai pritarus prospektui, subjektas įgyja teisę platinti vertybinius popierius prospekte nurodytomis sąlygomis.

21. Subjektui grąžinamas vienas prospekto, kuriam pritarė Komisija, egzempliorius. Prospekto pirmasis lapas antspauduojamas Komisijos herbiniu antspaudu ir spaudu „Pritarta“, nurodoma sprendimo pritarti data, sprendimo numeris. Kiti lapai antspauduojami Komisijos spaudu. Kitas prospekto egzempliorius saugomas Komisijoje.

Punkto pakeitimai:

Nr. 17, 2004-09-30, Žin., 2004, Nr. 149-5457 (2004-10-09), i. k. 1042051NUTA00000017

 

22. Atnaujintas prospektas antspauduojamas bendra tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. 17, 2004-09-30, Žin., 2004, Nr. 149-5457 (2004-10-09), i. k. 1042051NUTA00000017

 

23. Išplatinus vertybinių popierių už didžiausią leistiną sumą, nurodytą sudarymo dokumentuose, turi būti parengiami ir pateikiami nauji visas ir sutrumpintas prospektai.

24. Prospektas pateikiamas kartu su dokumentais, kurių reikalauja Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme ir Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatyme numatytų leidimų išdavimo tvarkos 20 punktas.

 

IV. Prospekto ir reklamos PATEIKIMAS VISUOMENEI

 

25. Viso prospekto kopija turi būti nemokamai duodama to pageidaujantiems subjekto vertybinių popierių pirkėjams.

26. Sutrumpinto prospekto kopija subjekto vertybinių popierių pirkėjams turi būti nemokamai duodama iki sutarties sudarymo.

27. Reklaminėje medžiagoje būtina nurodyti:

27.1. investavimo objektus, tikslus ir dalį grynuosiuose aktyvuose, jei investuota (arba numatoma investuoti) ne į vertybinius popierius ar pinigų rinkos priemones;

27.2. investavimo tikslus ir dalį grynuosiuose aktyvuose, taip pat kur skelbiamas indeksas ir jo apskaičiavimo tvarka, su kuria rinka jis susietas, jei investuota (arba numatoma investuoti) pagal Komisijos pripažintą indeksą;

27.3. ar yra tikimybė, kad portfelio sudėtis ar portfelio valdymo metodai gali sukelti didelius grynųjų aktyvų vertės svyravimus, jei taip, – paaiškinti;

Punkto pakeitimai:

Nr. 17, 2004-09-30, Žin., 2004, Nr. 149-5457 (2004-10-09), i. k. 1042051NUTA00000017

 

27.4. jei subjekto yra investuota (arba numatoma investuoti) daugiau kaip 35 proc. grynųjų aktyvų į vertybinius popierius ar pinigų rinkos priemones, išleistas ar garantuotas Lietuvos Respublikos ar Europos Sąjungos valstybių, jų savivaldybių, kitų valstybių ar tarptautinių organizacijų, kurioms priklauso bent viena Europos Sąjungos valstybė, išvardyti tas valstybes, savivaldybes, organizacijas, nurodyti, ar yra gautas Komisijos pritarimas tokiai investicijai.

28. Valdymo įmonė ar investicinė kintamojo kapitalo bendrovė privalo pateikti papildomą informaciją apie pasirinktus rizikos valdymo metodus ir taikomus apribojimus, naujausius rizikos valdymo priemonių pasikeitimus ir jų pelningumą.

______________

 

Kolektyvinio investavimo subjektų

prospektų turinio ir pateikimo taisyklių

1 priedas

 

KOLEKTYVINIO INVESTAVIMO SUBJEKTŲ VISO PROSPEKTO TURINYS

 

I. BENDROJI INFORMACIJA APIE KOLEKTYVINIO INVESTAVIMO SUBJEKTĄ

 

1. Pagrindiniai duomenys apie kolektyvinio investavimo subjektą (pavadinimas, įstatyminė forma, buveinė (adresas), telefono, fakso numeriai, elektroninio pašto adresas, internetinės svetainės adresas, veiklos pradžios data (pirma grynųjų aktyvų skaičiavimo data), veiklos trukmė, jei veikla terminuota; investicinės kintamojo kapitalo bendrovės licencijos verstis kolektyvinio investavimo subjekto veikla numeris, įregistravimo data ir vieta bei rejestro kodas; valdymo įmonės pavadinimas, buveinė (adresas), telefono, fakso numeriai; depozitoriumo pavadinimas, buveinė (adresas), telefono, fakso numeriai).

2. Pagrindiniai duomenys apie subjekto siūlomus vertybinius popierius.

3. Investavimo strategija.

4. Rizikos veiksniai, susiję su vertybinių popierių įsigijimu ir investavimu (informacija apie rizikos veiksnius turi būti išdėstyta laikantis prioritetiškumo – pagal atitinkamos rizikos lygį ir reikšmingumą, kad būtų geriau atspindėta individuali subjekto rizika. Pateikiama detali informacija apie specifinius ir įprastinius rizikos veiksnius – tokius kaip rinkos rizika, kredito rizika, specifinė investavimo rizika, likvidumo rizika, sandorio šalies ir atsiskaitymų rizika, valiutos rizika, veiklos rizika, rezultatų rizika, infliacijos rizika ir kiti būdingi rizikos veiksniai. Kai subjektas veikia ilgiau nei metus, būtina pateikti bent vieną dirbtinį rizikos rodiklį, pagrįstą subjekto portfelio kintamumu ir atspindintį subjekto grąžos pasiskirstymą (pvz., standartinį nuokrypį)).

Punkto pakeitimai:

Nr. 17, 2004-09-30, Žin., 2004, Nr. 149-5457 (2004-10-09), i. k. 1042051NUTA00000017

 

5. Prospekto paskelbimo data ir vieta.

6. Informacija apie tai, kur (vieta, elektroninio pašto bei internetinės svetainės adresai) ir kada galima susipažinti su prospektu, sudarymo dokumentais, metų ir pusmečio ataskaitomis bei gauti informaciją apie kolektyvinio investavimo subjektą. Prie viso prospekto pridedami subjekto sudarymo dokumentai. Pridėti nebūtina, jei subjekto dalyviai informuojami, kad, jiems pageidaujant, šie dokumentai bus atsiųsti asmeniškai arba bus pranešta, kur Lietuvos Respublikos teritorijoje su jais galima susipažinti.

7. Investicinio fondo vertybinių popierių platintojo pavadinimas, kodas, adresas, telefonai.

8. Asmenys, atsakingi už prospekte pateiktą informaciją:

8.1. už prospektą atsakingi administracijos vadovas ir vyriausiasis finansininkas (nurodomi vardai, pavardės, pareigos, telefonų ir faksų numeriai);

8.2. jeigu prospektą rengia konsultantas(-ai) arba jis rengiamas su konsultanto(-ų) pagalba, prospekte nurodomas to konsultanto vardas, pavardė, telefono ir fakso numeriai (jeigu konsultantas yra juridinis asmuo, nurodomas jo pavadinimas, telefono ir fakso numeriai bei konsultanto atstovo(-ų) vardas ir pavardė), pažymima, kokias konkrečias prospekto dalis rengė konsultantai arba kokios prospekto dalys parengtos su konsultantų pagalba, ir nurodomos konsultanto atsakomybės ribos.

9. Informacija apie auditą (audito įmonės pavadinimas, adresas, telefono numeriai, įmonės rūšis, leidimo verstis audito veikla numeris ir išdavimo data. Pateikti paskutinių 3 metų duomenis, nurodyti auditorių pasikeitimo priežastis).

10. Valstybinė mokesčių politika kolektyvinio investavimo subjekto atžvilgiu, subjekto dalyvių atžvilgiu (nurodyti, ar subjektas moka pelno ar kitus mokesčius, jei moka, kokie mokesčių tarifai; nurodyti, ar dalyviai turės mokėti mokesčius nuo išmokų, gautų iš subjekto ir kapitalo prieaugio, jei taip, – kokie mokesčių tarifai, mokėjimo tvarka).

11. Subjekto finansinės atskaitomybės sudarymo ir pelno paskirstymo datos, finansiniai metai.

12. Dalyvio teisės.

13. Administracijos vadovo, vyriausiojo finansininko, konsultantų, rengusių arba padėjusių rengti prospektą ir atsakingų už jame pateiktos informacijos teisingumą, patvirtinimas, kad prospekte pateikta informacija teisinga ir nėra nutylėtų faktų, galinčių daryti esminę įtaką investuotojų sprendimams.

 

II. DUOMENYS APIE KAPITALĄ, PAJAMŲ ir išlaidų PASKIRSTYMĄ

 

14. Nuosavas kapitalas (nurodyti, kad subjektas neturi įstatinio kapitalo, o jo nuosavas kapitalas visada yra lygus gryniesiems aktyvams ir kinta priklausomai nuo akcijų išleidimo (pardavimo) ir išpirkimo; pradinio kapitalo dydis; leistina didžiausia vertybinių popierių išplatinimo suma; didžiausias leistinas išplatinti akcijų skaičius, nurodyti, ar akcijos turi nominalią vertę).

15. Grynųjų aktyvų įvertinimo metodika:

15.1. aktyvų įvertinimo taisyklės ir vertinimo dažnumas; vertės, tenkančios vienam vertybiniam popieriui, apskaičiavimas;

15.2. pirkimo (pardavimo) kainos, vertės, tenkančios vienam vertybiniam popieriui, paskelbimo priemonės, vieta ir dažnumas;

15.3. birža, kurioje nustatoma kaina, pagal kurią vykdomi sandoriai už biržos ribų (pavadinimas, adresas, internetinės svetainės adresas);

15.4. subjekto valiuta (valiuta, kuria skaičiuojami grynieji aktyvai).

16. Pajamų paskirstymo ir panaudojimo taisyklės (nurodyti pajamų skirstymo tvarką (kas ir kada turi teisę skirstyti pajamas) ir pagrindinius principus, kokiems tikslams naudojamos subjekto pajamos (investavimas ar išmokėjimas dalyviams pinigais); pajamų pasiskirstymas pagal tikslus (procentais); jei numatoma priskirti naujus vertybinius popierius, šių papildomų vertybinių popierių priskyrimo ir perdavimo dalyviams tvarka).

17. Išlaidos (ankstesnio laikotarpio duomenys: bendrasis praėjusių metų išlaidų koeficientas pažymint, jog apskaičiuojant šį koeficientą atsižvelgta ne į visas subjekto išlaidų rūšis, taip pat į mokesčius, kuriuos investuotojas sumoka tiesiogiai; subjekto praėjusių metų išlaidų rūšys, į kurias neatsižvelgta skaičiuojant bendrąjį išlaidų koeficientą, jų dydžiai (procentine išraiška nuo vidutinių metinių grynųjų aktyvų vertės); portfelio apyvartumo rodiklis (paaiškinti, kad šis rodiklis apibūdina prekybos portfelį sudarančiomis priemonėmis aktyvumą, todėl kuo šis rodiklis aukštesnis, tuo daugiau sandorių sudarymo išlaidų subjektas patiria); numatoma išlaidų struktūra: maksimalus išlaidų dydis, nurodyti, kokios išlaidos bus dengiamos iš grynųjų aktyvų, kokie šių išlaidų tikslai ir apskaičiavimo pagrindas, atlyginimo valdymo įmonei bei depozitoriumui apskaičiavimo metodai ir dydis, numatomas atlyginimų darbuotojams dydis (maksimalus, nurodyti, kokią dalį grynųjų aktyvų ir (ar) pelno jis sudaro), atlyginimo auditoriams bei platintojams dydis; informacija apie kompensuojamas depozitoriumo ir valdymo įmonės subjekto naudai turėtas išlaidas: jų nustatymo ir užskaitymo būdas, kompensavimo principai ir tvarka. Subjektas, didelę dalį grynųjų aktyvų investavęs (numatantis investuoti) į kitus kolektyvinio investavimo subjektus ar į tokius subjektus, kurių nereglamentuoja Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymas, nurodo kokį didžiausią mokestį minėti subjektai gali mokėti valdymo įmonei. Jei egzistuoja susitarimai dėl mokesčių pasidalijimo bei paslėptieji komisiniai, pateikiama detali informacija apie tokio tipo susitarimus, iš kurios investuotojas galėtų suprasti, kam yra mokamos pinigai (teikiama nauda) ir kaip investuotojų naudai sprendžiami potencialūs interesų konfliktai).

Punkto pakeitimai:

Nr. 17, 2004-09-30, Žin., 2004, Nr. 149-5457 (2004-10-09), i. k. 1042051NUTA00000017

 

III. DUOMENYS APIE VERTYBINIUS POPIERIUS

 

18. Vertybiniai popieriai (jų rūšis, nuosavybės teisės įrodymas (įrašas asmeninėje vertybinių popierių sąskaitoje); išleistų vertybinių popierių asmeninių sąskaitų tvarkytojas; išleistų (išleidžiamų) vertybinių popierių suteikiamos teisės ir pareigos, suteikiamos balso teisės ir galimi balso teisės apribojimai, apribojimai, taikomi išleidžiamų vertybinių popierių perleidimui); išleistų vertybinių popierių apyvartoje didžiausias galintis būti skaičius; akcijų, už kurias buvo sumokėta turtiniais įnašais, skaičius, turtinių įnašų apibūdinimas).

19. Dividendai (dividendų paskirstymo ir jų išmokėjimo dalyviams tvarka; data (momentas), nuo kurios atsiranda teisė gauti dividendus; šalių teisės gauti dividendus akcijų perleidimo atveju; sąlygos, kurioms esant gali būti neskelbiami, neišmokami ar išieškomi išmokėti dividendai).

20. Likvidavimas (aplinkybės, kurioms esant gali būti nuspręsta likviduoti subjektą, tokio sprendimo priėmimo procedūra; likvidavimo tvarka, dalyvių teisės ir pareigos likviduojant subjektą).

21. Vertybinių popierių išleidimo sąlygos ir sprendimų išleisti vertybinius popierius priėmimo procedūros.

22. Vertybinių popierių platinimo (pardavimo) sąlygos ir tvarka (nurodyti platinimo vietas, telefonus; jei vertybiniai popieriai platinami naudojantis platintojo paslaugomis, apibūdinti su platintoju sudarytos sutarties pagrindines nuostatas, nurodyti platintojo atsakomybės ribas, akcijų pasirašymo tvarką, pirkimo-pardavimo sandorio sudarymo sąlygas ir tvarką, apmokėjimo terminus, apmokėjimo tvarką, nurodyti, kur ir kaip apmokėti (adresai, sąskaitos), neapmokėjimo laiku pasekmės), pasirašymo, kai viršijama Komisijos leista platinti suma, pasekmės), teisės į nuosavybę atsiradimo momentas.

23. Vertybinių popierių išpirkimo sąlygos ir tvarka, išpirkimo sustabdymo sąlygos ir tvarka (nurodyti vertybinių popierių išpirkimo vietas, telefonus, išpirkimo sąlygas, paraiškos išpirkti vertybinius popierius padavimo tvarką, atsiskaitymo su dalyviais po vertybinių popierių išpirkimo sąlygas ir tvarką, atsiskaitymo terminus, subjekto ir platintojo atsakomybę už atsiskaitymų savalaikiškumą ir tinkamumą, pareikalavimo išpirkti vertybinius popierius pasekmes investuotojui (teises ir pareigas, kylančias iš sandorio, momentas, nuo kada nebelaikomas dalyviu, ir t. t.), vertybinių popierių išpirkimo sustabdymo pagrindus, sprendimo sustabdyti išpirkimą tvarką, investuotojų informavimo apie sprendimą sustabdyti vertybinių popierių išpirkimą būdus ir tvarką).

24. Vertybinių popierių pardavimo ir išpirkimo kainos nustatymo taisyklės (pagrindiniai vertybinių popierių pardavimo ir išpirkimo kainos nustatymo principai, metodai, dažnumas; informacija apie vertybinių popierių pardavimo kainos padidinimą arba išpirkimo kainos sumažinimą platinimo ir išpirkimo sąnaudomis (jei tokiais mokesčiais didinama pardavimo kaina arba mažinama išpirkimo kaina), nurodyti šių mokesčių dydį, tikslus, apskaičiavimo metodus ir tvarką; vertybinių popierių pardavimo ir išpirkimo kainų skelbimo tvarka: vieta, periodiškumas). Galimi mokesčiai ar išlaidos, išskyrus anksčiau minėtus, kuriuos turės apmokėti dalyviai ar subjektas iš turto.

25. Veiksniai, galintys turėti įtakos platinimui.

 

IV. informacija apie INVESTICIJas

 

26. Subjekto veiklos istorija (pateikti kiekvienų paskutinių 10 metų veiklos rezultatus, išdėstytus palyginamojoje lentelėje – metinę grynąją investicijų grąžą, išreikštą procentais nuo metinės investicijų sumos bei absoliučiais dydžiais; taip pat pateikti 10 metų laikotarpio grynųjų aktyvų vertės ir grynųjų aktyvų vertės, tenkančios vienam vertybiniam popieriui, palyginimą; vidutinę grynąją investicijų grąžą per paskutinius trejus, penkerius, dešimt metų. Jei subjektas veikia trumpiau, pateikti visų veiklos metų rezultatus**. Būtina pabrėžti, kad ankstesnė veikla negarantuoja ateities rezultatų. Jeigu subjektas yra valdomas pagal orientacinį indeksą, siekia atkartoti indeksą arba subjekto mokesčių struktūra paremta sėkmės mokesčiu, susietu su orientaciniu indeksu, tai subjekto veiklos rezultatai turi būti palyginti su tokio orientacinio indekso reikšmės kitimu per atitinkamą laikotarpį. Pateikiant informaciją apie grąžą, būtina nurodyti (jei būdinga), kad egzistuoja platinimo ir(ar) išpirkimo mokesčiai, į kuriuos nėra atsižvelgta skaičiuojant investicijų grąžą, todėl realiai investuotojui tenkanti grąža dėl šių mokesčių įtakos yra mažesnė, taip pat turi būti pateikiamas konkretus pavyzdys, iliustruojantis visų mokesčių įtaką galutinei investuotojui tenkančiai investicijų grąžai).

27. Investicijų portfelio sudėtis (nurodyti turto rūšis, į kurias investuojama (ketinama investuoti), užsienio vertybinių popierių biržų oficialiuosius prekybos sąrašus, reguliuojamas rinkas (pavadinimas, internetinės svetainės adresas)).

28. Subjekto tikslai ir investavimo politika (šiame punkte reikalaujama informacija gali būti pateikiama ne pagal papunkčių numeraciją ir eiliškumą, o kaip vientisas tekstas, jeigu toks pateikimo būdas nėra klaidinantis ir geriau atspindi specifinius subjekto investavimo tikslus bei politiką):

28.1. finansiniai tikslai (pvz., augimo ar pajamų), investicijų politika ir kryptys;

28.2. subjekto tikslų apibūdinimas (aprašyti rezultatus, kurių siekiama kiekvienai investicijai į subjektą; pateikti informaciją apie visas trečiųjų asmenų teikiamas garantijas, skirtas investuotojams apsaugoti, taip pat tokioms garantijoms taikomus apribojimus; jei investuota (arba numatoma investuoti) pagal indeksą (indeksus), pateikti informaciją apie indeksą (indeksus), taip pat informaciją, iš kurios investuotojai galėtų suprasti, kokio indekso (indeksų) atkartojimo laipsnio ar apimties siekiama, kur skelbiamas indeksas ir jo apskaičiavimo tvarka, taip pat su kuria rinka jis susietas);

28.3. investavimo politika:

28.3.1. investavimo objektai (leistinų finansinių priemonių kategorijos);

28.3.2. investicijų specializacija (pvz., investavimas į konkrečią geografinę sritį, pramonės šaką, tam tikrą vertybinių popierių rūšį ir pan.);

28.3.3. pabrėžti (jei būdinga), kad daugiausia investuojama (numatoma investuoti) ne į vertybinius popierius ar pinigų rinkos priemones, nurodyti tokių investicijų tikslus ir dalį grynuosiuose aktyvuose;

28.3.4. įspėti (jei būdinga), kad, nepaisant to, jog faktinė portfelio sudėtis turi atitikti bendras teisės aktų nustatytas taisykles bei apribojimus, rizika vis tiek gali padidėti tam tikrų siaurų turto klasių, pramonės šakų ir geografinių sektorių atžvilgiu;

28.3.5. jeigu subjektas investuoja į skolos vertybinius popierius, nurodyti, ar tai vyriausybių ar įmonių skolos vertybiniai popieriai, kokia jų trukmė bei reitingo reikalavimai;

28.3.6. jei subjektas naudoja (numato naudoti) išvestines finansines priemones, nurodyti, kokių tikslų (rizikos valdymo, investicinių ar pan.) siekiama naudojant tokias priemones ir kokie galimi tokių priemonių naudojimo padariniai rizikos prasme;

28.3.7. nurodyti, ar subjekto valdymui numatytas koks nors orientacinis indeksas; tais atvejais, kai subjekto investavimo strategija yra siekiama atkartoti indeksą, būtina nurodyti kokios strategijos bus laikomasi to siekiant;

28.3.8. ar investuota (arba numatoma investuoti) daugiau kaip 35 proc. grynųjų aktyvų į vertybinius popierius ar pinigų rinkos priemones, išleistas ar garantuotas Lietuvos Respublikos arba Europos Sąjungos valstybių, jų savivaldybių, kitų valstybių ar tarptautinių organizacijų, kurioms priklauso bent viena Europos Sąjungos valstybė. Jei taip – aiškiai įvardyti minėtas valstybes, savivaldybes, organizacijas, nurodyti, ar gautas Komisijos pritarimas tokiai investicijai;

28.3.9. nurodyti, ar yra tikimybė, kad portfelio sudėtis ar portfelio valdymo metodai gali sukelti didelius grynųjų aktyvų vertės svyravimus, jei taip, – paaiškinti;

28.3.10. pateikti informaciją (jei būdinga) apie tai, kad portfelio valdymo metodas pagrįstas taktiniu turto paskirstymu ir dažnais portfelio koregavimais;

28.3.11. visi galimi investicinės politikos apribojimai, instrumentai ir priemonės, kurie gali būti panaudoti įgyvendinant investicinius tikslus, tų instrumentų ir priemonių panaudojimo tikslai ir tvarka;

28.3.12. skolinimosi tikslai ir galimybės.

29. Subjekto tipinio investuotojo apibūdinimas (pateikti trumpą subjekto investuotojo charakteristiką (investavimo patirtis, rekomenduojamas investicijų laikymo periodas, rizikos toleravimas).

30. Investicinė rizika ir jos valdymas:

30.1. investicijų rizika;

30.2. pasirinkti rizikos valdymo metodai;

30.3. pateikti galimus išvestinių priemonių valdant riziką panaudojimo rezultatus;

30.4. kur ir kaip galima gauti informaciją apie rizikas.

31. Investicijų konsultantai (vardai, pavardės, juridinių asmenų pavadinimai, adresai, įmonių rūšys, esminės sutarčių tarp tų konsultantų ir subjekto ar valdymo įmonės nuostatos, kurios gali būti svarbios dalyviams; konsultantų atsakomybės ribos, kita svarbi informacija).

Skyriaus pakeitimai:

Nr. 17, 2004-09-30, Žin., 2004, Nr. 149-5457 (2004-10-09), i. k. 1042051NUTA00000017

 

V. VALDYMAS

 

32. Valdymo schema.

33. Valdymo organų, stebėtojų tarybos teisės ir pareigos.

34. Visuotinis akcininkų susirinkimas (akcininkų susirinkimo sušaukimo tvarka, pranešimo apie akcininkų susirinkimą tvarka ir būdai, nutarimų priėmimo, balsavimo akcininkų susirinkimuose tvarka, teisės ir pareigos).

35. Valdymo organų, stebėtojų tarybos nariai (stebėtojų tarybos, valdybos narių, administracijos vadovų vardai, pavardės, duomenys apie dalyvavimą kitų įmonių, įstaigų ir organizacijų veikloje (pavadinimas ir pareigos) bei kapitale (pavadinimas ir turima kapitalo bei balsų dalis proc., jei turimi kitų įmonių vertybiniai popieriai suteikia daugiau nei
5 proc. balsų visuotiniuose akcininkų susirinkimuose, įskaitant ir balsus, kuriuos suteikia kartu veikiantiems asmenims priklausančios akcijos), informacija apie atlyginimus bei tantjemas, mokamas subjektų valdymo organų nariams: mokėjimo būdas, suma ir apskaičiavimo metodai bei principai; informacija apie valdymo organų nariams bei darbuotojams kompensuojamas subjektų naudai turėtas išlaidas: jų nustatymo ir pripažinimo būdas, kompensavimo principai ir tvarka; apie administracijos vadovą ir vyriausiąjį finansininką papildomai nurodomi šie duomenys: išsilavinimas, profesija, darbovietės per paskutinius 10 metų ir pareigos jose).

36. Informacija apie valdymo įmonę:

36.1. visas pavadinimas, adresas, įmonės kodas, įmonės rūšis, leidimo verstis valdymo veikla numeris, atlyginimo apskaičiavimo būdai;

36.2. įmonės vadovų pavardės, informacija apie įmonės vadovų veiklą kitose įmonėse, įstaigose, organizacijose: nurodyti šių įmonių, įstaigų bei organizacijų pavadinimus, veiklą ir valdymo įmonės vadovų pareigas jose;

36.3. sutarties su valdymo įmone esminės nuostatos, galinčios būti svarbios vertybinių popierių savininkams;

36.4. jei ši valdymo įmonė kartu yra ir kitų subjektų valdymo įmonė, nurodyti tuos subjektus ir jų investavimo strategiją;

36.5. valdymo įmonės įstatinis kapitalas, nurodyti pasirašyto ir apmokėto kapitalo dydį.

37. Depozitoriumas (visas pasirinkto depozitoriumo pavadinimas, įmonės kodas, buveinė (adresas), įmonės rūšis, pagrindinė veikla, vadovai, kita svarbi informacija).

38. Finansų maklerio įmonės (finansų maklerio įmonių, su kuriomis subjektas ar jam atstovaujanti valdymo įmonė yra sudariusi aptarnavimo sutartis, pavadinimai, adresai, pagrindinės veiklos rūšys, sutarčių su subjektu ar valdymo įmone pobūdis, atlyginimo apskaičiavimo būdai, kita svarbi informacija).

39. Administravimo funkcijų delegavimas. Jei valdymo įmonė ar investicinė kintamojo kapitalo bendrovė dalį savo administravimo funkcijų numato pavesti (pavedė) atlikti kitai įmonei, nurodyti konkrečias leidžiamas deleguoti (deleguojamas) funkcijas bei įgaliotinius, kitą svarbią informaciją.

40. Kita, vadovų nuomone, svarbi informacija, galinti turėti įtakos investuotojams priimant sprendimą.

______________

 

Kolektyvinio investavimo subjektų

prospektų turinio ir pateikimo taisyklių

2 priedas

 

KOLEKTYVINIO INVESTAVIMO SUBJEKTŲ

SUTRUMPINTO PROSPEKTO TURINYS

 

1. Antraštė (nurodyti, kad tai sutrumpintas prospektas, sutrumpinto prospekto paskelbimo ir galiojimo* data).

2. Trumpas subjekto apibūdinimas (visas subjekto pavadinimas, kas ir kada išdavė veiklos licenciją, įstatyminė forma, veiklos trukmė, jei veikla terminuota; valdymo įmonės pavadinimas*, depozitoriumo pavadinimas, auditoriaus pavadinimas, platintojo pavadinimas, finansinė grupė*).

3. Informacija apie investicijas (šio punkto 3.3 ir 3.4 papunkčiuose reikalaujama informacija gali būti pateikiama ne pagal papunkčių numeraciją ir eiliškumą, o kaip vientisas tekstas, jeigu toks pateikimo būdas nėra klaidinantis ir geriau atspindi specifinius subjekto investavimo tikslus bei politiką):

3.1. subjekto tipas (pinigų rinkos, indekso, akcijų fondas ar pan.);

3.2. subjekto valiuta (valiuta, kuria skaičiuojami grynieji aktyvai);

3.3. trumpas subjekto tikslų apibūdinimas (glaustai aprašyti rezultatus, kurių siekiama kiekvienai investicijai į subjektą; pateikti informaciją apie visas trečiųjų asmenų teikiamas garantijas, skirtas investuotojams apsaugoti, taip pat tokioms garantijoms taikomus apribojimus; jei investuota (arba numatoma investuoti) pagal indeksą (indeksus), pateikti informaciją apie indeksą (indeksus), taip pat informaciją, iš kurios investuotojai galėtų suprasti, kokio indekso (indeksų) atkartojimo laipsnio ar apimties siekiama, kur skelbiamas indeksas ir jo apskaičiavimo tvarka, taip pat su kuria rinka jis susietas);

3.4. investavimo politika:

3.4.1. investavimo objektai (leistinų finansinių priemonių kategorijos);

3.4.2. investicijų specializacija (pvz., investavimas į konkrečią geografinę sritį, pramonės šaką, tam tikrą vertybinių popierių rūšį ir pan.);

3.4.3. pabrėžti (jei būdinga), kad daugiausia investuojama (numatoma investuoti) ne į vertybinius popierius ar pinigų rinkos priemones, nurodyti tokių investicijų tikslus ir dalį grynuosiuose aktyvuose;

3.4.4. įspėti (jei būdinga), kad, nepaisant to, jog faktinė portfelio sudėtis turi atitikti bendras teisės aktų nustatytas taisykles bei apribojimus, rizika vis tiek gali padidėti tam tikrų siaurų turto klasių, pramonės šakų ir geografinių sektorių atžvilgiu;

3.4.5. jeigu subjektas investuoja į skolos vertybinius popierius, nurodyti, ar tai vyriausybių ar įmonių skolos vertybiniai popieriai, kokia jų trukmė bei reitingo reikalavimai;

3.4.6. jei subjektas naudoja (numato naudoti) išvestines finansines priemones, nurodyti, kokių tikslų (rizikos valdymo, investicinių ar pan.) siekiama naudojant tokias priemones ir kokie galimi tokių priemonių naudojimo padariniai rizikos prasme;

3.4.7. nurodyti, ar subjekto valdymui numatytas koks nors orientacinis indeksas; tais atvejais, kai subjekto investavimo strategija yra siekiama atkartoti indeksą, būtina nurodyti, kokios strategijos bus laikomasi to siekiant;

3.4.8. ar investuota (arba numatoma investuoti) daugiau kaip 35 proc. grynųjų aktyvų į vertybinius popierius ar pinigų rinkos priemones, išleistas ar garantuotas Lietuvos Respublikos arba Europos Sąjungos valstybių, jų savivaldybių, kitų valstybių ar tarptautinių organizacijų, kurioms priklauso bent viena Europos Sąjungos valstybė. Jei taip – aiškiai įvardyti minėtas valstybes, savivaldybes, organizacijas, nurodyti, ar gautas Komisijos pritarimas tokiai investicijai;

3.4.9. nurodyti, ar yra tikimybė, kad portfelio sudėtis ar portfelio valdymo metodai gali sukelti didelius grynųjų aktyvų vertės svyravimus, jei taip, – paaiškinti;

3.4.10. pateikti informaciją (jei būdinga) apie tai, kad portfelio valdymo metodas pagrįstas taktiniu turto paskirstymu ir dažnais portfelio koregavimais;

3.5. subjekto tipinio investuotojo apibūdinimas.

4. Subjekto rizikos apibūdinimas:

4.1. pabrėžti, kad investicijų vertė gali tiek kilti, tiek kristi ir investuotojas gali atgauti mažiau negu investavo;

4.2. nurodyti, kad čia paminėtos rizikos plačiau aptartos visame prospekte;

4.3. aprašyti rizikos veiksnius, su kuriais gali susidurti investuotojas (aprašoma tik tais atvejais, kai rizika tikrai reali ir svarbi atsižvelgiant į jos poveikį ir tikimybę; informacija apie rizikos veiksnius turi būti išdėstyta laikantis prioritetiškumo – pagal atitinkamos rizikos lygį ir reikšmingumą, kad būtų geriau atspindėta individuali subjekto rizika):

4.3.1. specifiniai rizikos veiksniai (glaustai ir suprantamai paaiškinti subjektui būdingus specifinius rizikos veiksnius, tokius kaip žemiau nurodytieji ir kitus, susijusius su tam tikra investavimo politika ar strategija, specifinėmis rinkomis ar turtu):

a) tikimybė, kad visa tam tikro turto klasės rinka patirs nuosmukį ir tai paveiks turto kainą ir vertę (rinkos rizika);

b) tikimybė, jog emitentas ar sandorio šalis neįvykdys įsipareigojimų (kredito rizika);

c) tikimybė (tik tuo atveju, kai tikrai reali), jog atsiskaitymas pavedimų sistemoje neįvyks, kaip tikimasi, kadangi sandorio šalis nesumoka ar nepateikia turto laiku ar kaip tikimasi (atsiskaitymų rizika);

d) tikimybė, jog pozicija negalės būti likviduota norimu laiku ir už teisingą kainą (likvidumo rizika);

e) tikimybė, jog investicijų vertę paveiks valiutų kursų pokyčiai (valiutos rizika);

f) tikimybė (tik tuo atveju, kai tikrai reali) prarasti saugomą turtą, galinti atsirasti dėl depozitoriumo ar subdepozitoriumo nemokumo, nerūpestingumo ar nesąžiningų veiksmų;

g) rizika, susijusi su turto ar rinkos koncentracija;

4.3.2. įprastiniai rizikos veiksniai (kiti rizikos veiksniai, galintys turėti įtakos produktui):

a) rezultatų rizika, įskaitant rizikos lygio kitimą priklausomai nuo individualaus fondo pasirinkimo, trečiųjų šalių teikiamų garantijų buvimo ar nebuvimo, tokių garantijų apribojimų;

b) kapitalo rizika, įskaitant potencialią erozijos tikimybę, galinčią atsirasti dėl vienetų išpirkimo ir (ar) anuliavimo bei paskirstymo, viršijančio investicijų grąžą;

c) paslaugos teikėjo/trečiosios šalies, kaip garanto, rezultatų neužtikrintumas, tuo atveju, kai produkto investicijas sudaro tiesioginės investicijos į paslaugos teikėją, o ne į jo turimą turtą;

d) nelankstumas tiek pačio produkto viduje (įskaitant ankstyvo pasitraukimo riziką), tiek ribojant perėjimą pas kitus paslaugos teikėjus;

e) infliacijos rizika;

f) netikrumas, jog aplinkos veiksniai, tokie kaip mokestinis režimas, išliks nepakitę;

4.3.3. kai subjektas veikia ilgiau nei metus, pateikiamas bent vienas dirbtinis rizikos rodiklis, pagrįstas subjekto portfelio kintamumu ir atspindintis subjekto grąžos pasiskirstymą (pvz., standartinis nuokrypis).

5. Veiklos rezultatai:

5.1. grynųjų aktyvų dydis (nurodyti datą);

5.2. metinė grynoji investicijų grąža, išreikšta:

5.2.1. procentais nuo metinės investicijų sumos;

5.2.2. absoliučiais dydžiais.

(Pateikti kiekvienų paskutinių 10 metų duomenis, išdėstytus palyginamojoje lentelėje. Jei subjektas veikia trumpiau, pateikti visų veiklos metų duomenis**. Būtina pabrėžti, kad ankstesnės veiklos rezultatai negarantuoja būsimų rezultatų. Jeigu subjektas yra valdomas pagal orientacinį indeksą ir siekia jį atkartoti arba subjekto mokesčių struktūra paremta sėkmės mokesčiu, susietu su orientaciniu indeksu, tai subjekto veiklos rezultatai turi būti palyginti su tokio orientacinio indekso reikšmės kitimu per atitinkamą laikotarpį);

5.3. vidutinė grynoji investicijų grąža per paskutinius trejus, penkerius, dešimt metų, kuri apskaičiuojama kaip geometrinis metinių investicijų grąžų vidurkis. Jeigu subjektas yra valdomas pagal orientacinį indeksą ir siekia jį atkartoti arba subjekto mokesčių struktūra paremta sėkmės mokesčiu, susietu su orientaciniu indeksu, tai subjekto veiklos rezultatai turi būti palyginti su tokio orientacinio indekso reikšmės kitimu per atitinkamą laikotarpį;

5.4. grynųjų aktyvų vertės ir vienam vertybiniam popieriui tenkančios grynųjų aktyvų vertės, palyginimas per 10 metų**;

5.5. nurodyti (kai būdinga), kad yra platinimo bei išpirkimo mokesčiai, į kuriuos nėra atsižvelgta skaičiuojant investicijų grąžą, todėl realiai investuotojui tenkanti grąža dėl šių mokesčių įtakos yra mažesnė;

5.6. nurodyti, ar subjektas gautą pelną kapitalizuoja, ar paskirsto dalyviams (kada ir kaip).

6. Valstybinė mokesčių politika subjekto atžvilgiu, subjekto dalyvių atžvilgiu:

6.1. mokesčių režimas, tarifai;

6.2. parodyti subjekto praėjusių metų mokesčius procentais nuo turto vertės;

6.3. nurodyti, ar dalyviai turės mokėti mokesčius nuo išmokų, gautų iš subjekto ir kapitalo prieaugio, jei taip,– nurodyti mokesčių tarifus ir mokėjimo tvarką;

6.4. perspėti, kad pajamų ar kapitalo prieaugio, tenkančio individualiam investuotojui, apmokestinimas gali priklausyti nuo investuotojo asmeninės situacijos ir (ar) vietos, kurioje kapitalas yra investuotojas, todėl kilus neaiškumų dėl jo mokestinės situacijos, profesionalios konsultacijos ar informacijos jis turėtų kreiptis į vietos organizacijas.

7. Išlaidos:

7.1. bendrasis praėjusių metų išlaidų koeficientas (nurodyti, kad apskaičiuojant šį koeficientą atsižvelgta ne į visas subjekto išlaidų rūšis bei į mokesčius, kuriuos investuotojas sumoka tiesiogiai);

7.2. subjekto praėjusių metų išlaidų rūšys, į kurias neatsižvelgta skaičiuojant bendrąjį išlaidų koeficientą ir jų dydžiai (procentine išraiška nuo vidutinių metinių grynųjų aktyvų vertės);

7.3. portfelio apyvartumo rodiklis (paaiškinti, kad šis rodiklis apibūdina prekybos portfelį sudarančiomis priemonėmis aktyvumą, todėl kuo šis rodiklis aukštesnis, tuo daugiau sandorių sudarymo išlaidų subjektas patiria);

7.4. platinimo ir išpirkimo mokesčiai (komisiniai) bei kitos išlaidos, kurias investuotojas sumoka tiesiogiai;

7.5. numatoma išlaidų struktūra (nurodyti visas galimas išlaidų rūšis ir dydžius, kad investuotojas susidarytų kuo tikslesnį įspūdį apie būsimas išlaidas);

7.6. informacija (jei būdinga) apie tai, kad egzistuoja susitarimai dėl mokesčių pasidalijimo ir paslėptieji komisiniai, bei nuoroda, kad daugiau apie tokio tipo susitarimus galima sužinoti iš viso prospekto.*

8. Kaip galima pirkti, parduoti vertybinius popierius (papildomai nurodyti mažiausią investavimo sumą, dalyvių mokamus mokesčius (komisinius) už vertybinių popierių įsigijimą ir pardavimą).

9. Papildoma svarbi informacija:

9.1. ar galima iš vieno subjekto pereiti į kitą, tos pačios valdymo įmonės administruojamą subjektą, jei taip,– paaiškinti, kokius mokesčius dalyvis turės mokėti;

9.2. kaip ir kur, kokiu dažnumu skelbiamos pirkimo ir pardavimo kainos, vienam vertybiniam popieriui tenkanti grynųjų aktyvų vertė;

9.3. valdymo įmonės*, depozitoriumo, platintojo, auditoriaus, priežiūros institucijos kontaktiniai duomenys;

9.4. subjekto veiklos pradžios data (pirma grynųjų aktyvų skaičiavimo data);

9.5. vertybinių popierių kodai*;

9.6. administravimo funkcijų delegavimas*.

10. Informacija apie tai, kur ir kada galima susipažinti su prospektu, sudarymo dokumentais, metų ir pusmečio ataskaitomis bei gauti informaciją apie kolektyvinio investavimo subjektą. Papildomai nurodyti:

10.1. kad, esant pageidavimui, visas prospektas, metų ir pusmečio ataskaitos iki sutarties pasirašymo ir ją pasirašius pateikiamos nemokamai;

10.2. informaciją apie galimybę gauti papildomus paaiškinimus (vieta, laikas, asmuo ar pan.);

10.3. investuotojams teikiamas papildomas paslaugas (pvz., valiutos keitimo, telekomunikacijų ir pan.);

10.4. kad sutrumpinto prospekto kopija subjekto vertybinių popierių pirkėjams pateikiama nemokamai iki sutarties pasirašymo.

Priedo pakeitimai:

Nr. 17, 2004-09-30, Žin., 2004, Nr. 149-5457 (2004-10-09), i. k. 1042051NUTA00000017

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisija, Nutarimas

Nr. 17, 2004-09-30, Žin., 2004, Nr. 149-5457 (2004-10-09), i. k. 1042051NUTA00000017

Dėl Kolektyvinio investavimo subjektų prospektų turinio ir pateikimo taisyklių pakeitimo ir papildymo

 

 



** Gali būti pavaizduota grafiškai. Būtina pažymėti, kad duomenys atitinka subjekto periodinėse ataskaitose ar reklaminėje medžiagoje pateikiamą informaciją.“

 

* Pildyti, jei taikoma.