Suvestinė redakcija nuo 2007-02-09 iki 2009-09-10
Nutarimas paskelbtas: Žin. 2000, Nr. 95-2981, i. k. 1001100NUTA00001315
Nauja redakcija nuo 2007-02-09:
Nr. 132, 2007-01-31, Žin. 2007, Nr. 17-642 (2007-02-08), i. k. 1071100NUTA00000132
LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
NUTARIMAS
DĖL VALSTYBĖS SIENOS, KRAŠTO APSAUGOS IR STRATEGINĖS REIKŠMĖS OBJEKTŲ DETALIŲJŲ PLANŲ RENGIMO, DERINIMO IR TVIRTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2000 m. spalio 31 d. Nr. 1315
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617) 26 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Patvirtinti Valstybės sienos, krašto apsaugos ir strateginės reikšmės objektų detaliųjų planų rengimo, derinimo ir tvirtinimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2000 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1315
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2007 m. sausio 31 d. nutarimo Nr. 132
redakcija)
VALSTYBĖS SIENOS, KRAŠTO APSAUGOS IR STRATEGINĖS REIKŠMĖS OBJEKTŲ DETALIŲJŲ PLANŲ RENGIMO, DERINIMO IR TVIRTINIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybės sienos, krašto apsaugos ir strateginės reikšmės objektų detaliųjų planų rengimo, derinimo ir tvirtinimo tvarkos aprašas (toliau vadinama – šis Aprašas) nustato valstybės sienos, krašto apsaugos ir strateginės reikšmės objektų detaliųjų planų (toliau vadinama – detalieji planai) rengimą, derinimą ir tvirtinimą. Kai valstybės sienos, krašto apsaugos ir strateginės reikšmės objektai nėra susiję su įslaptinta informacija, rengiant detalųjį planą atliekamos visos viešo svarstymo procedūros, numatytos Visuomenės dalyvavimo teritorijų planavimo procese nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. rugsėjo 18 d. nutarimu Nr. 1079 (Žin., 1996, Nr. 90-2099; 2004, Nr. 112-4189).
2. Šis Aprašas privalomas planavimo organizatoriams, planų rengėjams, sprendinius derinančioms, valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą vykdančioms, planavimo sprendinius tvirtinančioms institucijoms, taip pat fiziniams ir juridiniams asmenims, dalyvaujantiems detaliojo teritorijų planavimo procese ir procedūrose.
3. Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatyme (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617) apibrėžtas sąvokas.
4. Jeigu rengiamame objekto detaliajame plane yra statinys, apie kurį atitinkamą informaciją pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo (Žin., 1999, Nr. 105-3019; 2004, Nr. 4-29) nuostatas paslapčių subjektas pripažįsta valstybės ar tarnybos paslaptimi, detaliojo planavimo dokumentuose jis nenurodomas.
II. DETALIOJO TERITORIJŲ PLANAVIMO UŽDAVINIAI IR OBJEKTAI
5. Detaliojo teritorijų planavimo uždaviniai yra šie:
5.1. detalizuoti bendrojo ir specialiojo teritorijų planavimo dokumentuose nustatytus valstybės sienos, krašto apsaugos ir strateginės reikšmės objektų teritorijų tvarkymo ir naudojimo reglamentus;
5.2. suformuoti žemės sklypus valstybės sienos, krašto apsaugos ir strateginės reikšmės statiniams statyti;
5.3. nustatyti ar pakeisti valstybės sienos, krašto apsaugos ir strateginės reikšmės objektų teritorijos tvarkymo ir naudojimo režimą šių objektų statybos projektams rengti ir žemės sklypui naudoti;
6. Detaliojo teritorijų planavimo objektai yra šie:
III. DETALIOJO TERITORIJŲ PLANAVIMO PROCESAS
8. Detaliojo plano rengimą organizuoja valstybės sienos, krašto apsaugos ir strateginės reikšmės objektų planuojamos teritorijos valstybinės žemės valdytojas (toliau vadinama – planavimo organizatorius).
9. Prieš pradėdamas rengti detaliojo teritorijų planavimo dokumentus, planavimo organizatorius Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka kreipiasi į savivaldybės administracijos valstybės tarnautoją – savivaldybės vyriausiąjį architektą, kad šis išduotų planavimo sąlygų sąvadą. Jeigu objektas susijęs su įslaptinta informacija, planavimo organizatorius prašyme tai nurodo.
10. Planavimo sąlygų sąvadas išduodamas arba motyvuotas atsakymas apie neišdavimo priežastis pateikiamas per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo. Jeigu planavimo sąlygų sąvadas ir (ar) planavimo sąlygos per nustatytąjį terminą neišduodamos ir planavimo organizatoriui nepranešama apie neišdavimo priežastis, planavimo organizatorius turi teisę pradėti rengti detaliojo teritorijų planavimo dokumentus. Apie tai jis per 5 darbo dienas raštu praneša planavimo sąlygas išduodančiai institucijai ir valstybinę planavimo priežiūrą atliekančiai institucijai, o teritorijų planavimo dokumentą gali pradėti rengti po 10 dienų nuo pranešimo išsiuntimo. Nepaisant to, ar institucija, turinti išduoti planavimo sąlygas, jas išdavė ar ne, ji dalyvauja derinant teritorijų planavimo dokumentą Nuolatinėje statybos komisijoje.
11. Rengti detaliuosius planus turi teisę juridiniai asmenys ir įmonių, įsteigtų Europos Sąjungos valstybėse narėse ir kitose Europos ekonominės erdvės susitarimą pasirašiusiose valstybėse, filialai Lietuvos Respublikoje, jeigu steigimo dokumentuose numatyta teritorijų planavimo veikla, o planavimo darbams vadovauja atestuotas teritorijų planavimo specialistas, teritorijų planavimo specialistas ar atitinkamos kvalifikacijos aukštąjį išsilavinimą turintis specialistas (detaliojo plano dalims rengti). Jeigu valstybės sienos, krašto apsaugos ir strateginės reikšmės objektų detaliojo plano rengimas susijęs su įslaptintos informacijos naudojimu, rengėjas privalo turėti leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija.
12. Detaliojo teritorijų planavimo proceso sudedamosios dalys yra šios:
12.1. parengiamasis etapas, kurio metu:
12.2. teritorijų planavimo dokumento rengimo etapas, kurį sudaro:
12.3. sprendinių pasekmių vertinimo etapas, būtinas teritorijų planavimo dokumento sprendinių poveikiui nustatyti;
12.4. baigiamasis etapas, kurį sudaro:
12.4.1. teritorijų planavimo dokumento sprendinių derinimo stadija. Valstybės sienos, krašto apsaugos ir strateginės reikšmės objektų parengtų teritorijų planavimo dokumentų viešo svarstymo procedūros neatliekamos, jeigu objektas susijęs su įslaptinta informacija;
13. Užbaigus kiekvieną teritorijų planavimo dokumento rengimo etapo stadiją, turi būti gautas planavimo organizatoriaus pritarimas.
14. Šio Aprašo 12.2.1, 12.2.2 ir 12.2.3 punktuose nurodytos rengimo etapo stadijos gali būti sujungtos, t.y. pritarti teikiama užbaigta plano rengimo etapo dokumentacija – brėžiniai ir aiškinamasis raštas, reikalavimai dėl detaliojo plano rengimo etapo stadijų nustatomi planavimo sąlygose, kurias rengia savivaldybės vyriausiasis architektas.
15. Detaliojo teritorijų planavimo darbus finansuoja planavimo organizatorius. Detaliojo planavimo darbų kaina nustatoma planavimo organizatoriaus ir plano rengėjo tarpusavio sutartyje Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) nustatyta tvarka.
16. Planavimo organizatorius, sudarydamas su plano rengėju sutartį, pateikia jam planavimo užduotį, planavimo sąlygų sąvadą, turimus tyrimus, kitus dokumentus ir duomenis, atsižvelgdamas į planavimo tikslus, planuojamos teritorijos ypatumus ir kitus veiksnius. Jeigu planavimo organizatorius neturi visų planavimui būtinų dokumentų, jų gavimas (atlikimas), sutikus plano rengėjui, numatomas detaliojo plano rengimo sutartyje.
17. Detaliojo plano rengimo terminas neturi viršyti planavimo sąlygų sąvado galiojimo termino. Išdavus planavimo sąlygų sąvadą, laikoma, kad planavimo procesas pradėtas. Jeigu planavimo sąlygų sąvadas ir (ar) planavimo sąlygos neišduoti, planavimo procesas laikomas pradėtu tada, kai tai numatyta pagal šio Aprašo 10 punktą.
IV. DETALIOJO PLANO SUDEDAMOSIOS DALYS IR PRIVALOMIEJI TERITORIJOS TVARKYMO REŽIMO REIKALAVIMAI
18. Detalųjį planą sudaro:
18.1. aiškinamasis raštas (teksto dalis, kurioje pateikiami esamos būklės analizės duomenys, aprašomi planavimo tikslai, paaiškinami detaliojo plano sprendiniai, pagrindžiami ir aprašomi teritorijos tvarkymo ir naudojimo režimo reikalavimai, pateikiami kiti būtini paaiškinimai);
18.2. brėžiniai su teritorijos tvarkymo ir naudojimo režimo reikalavimais, kurie rengiami ant ne senesnio kaip vienerių metų topografinio plano, o mastelis pasirenkamas atsižvelgiant į planavimo tikslus ir galimybę pažymėti visus teritorijos tvarkymo ir naudojimo režimo reikalavimus;
18.3. procedūrų dokumentai (planavimo sąlygų sąvadas, planavimo užduotis, sprendinių poveikio vertinimo ataskaita, strateginio pasekmių aplinkai vertinimo ataskaita, viešo svarstymo ataskaita, jeigu objektas nėra susijęs su įslaptinta informacija, Nuolatinės statybos komisijos derinimo protokolas, apskrities viršininko administracijos patikrinimo aktas).
19. Planavimo organizatoriaus pageidavimu gali būti rengiamas planuojamos teritorijos maketas, perspektyviniai vaizdai ir kita medžiaga.
20. Rengiant detaliuosius planus, nustatomas šis privalomasis teritorijos tvarkymo ir naudojimo režimas:
20.1. teritorijos (žemės sklypo) naudojimo būdas ir (ar) pobūdis, vadovaujantis Pagrindinės tikslinės žemės naudojimo paskirties žemės sklypų naudojimo būdų turiniu, žemės sklypų naudojimo pobūdžių sąrašu ir jų turiniu, patvirtintu žemės ūkio ministro ir aplinkos ministro 2005 m. sausio 20 d. įsakymu Nr. 3D-37/D1-40 (Žin., Nr. 2005, Nr. 14-450);
20.2. leistinas pastatų aukštis (metrais) – aukštis, skaičiuojamas statinio statybos zonoje metrais nuo žemės sklypo paviršiaus vidutinės altitudės iki pastato stogo ar statinio konstrukcijos aukščiausio taško;
20.3. leistinas žemės sklypo užstatymo tankumas – pastatais užstatomo ploto, nustatomo pagal sienų išorines ribas, santykis su visu žemės sklypo plotu;
20.4. leistinas žemės sklypo užstatymo intensyvumas – visų pastatų antžeminės dalies patalpų bendrojo ploto sumos santykis su žemės sklypo plotu;
20.5. statinių statybos vieta – žemės sklypo dalis, kurioje numatoma statyti pastatus ar statinius, statybos riba (linija, už kurios negalima statyti pastatų ar statinių) ar statybos linija (linija, su kuria turi sutapti pastato ar statinio gatvės fasado projekcija, išskyrus inžinerinius tinklus);
20.6. komunalinių ar vietinių inžinerinių tinklų teritorijos (žemės sklypo) inžinerinio aprūpinimo būdai ir komunikaciniai koridoriai (numatomos vietos skirstomiesiems (vandentiekio, šilumos, elektros, dujų) tinklams ir nuotekų rinktuvams (nuotekų šuliniams), ryšių tinklams bei aptarnaujančių gatvių ir pagalbinių gatvių trasoms);
20.7. susisiekimo sistemos organizavimas, transporto srautai (įvažiavimai, automobilių stovėjimo vietos ir kita);
21. Kai planuojama teritorija yra svarbi urbanistiniu, architektūriniu, kraštovaizdžio apsaugos ar paveldosaugos požiūriu, privalomajam teritorijų tvarkymo ir naudojimo režimui nustatomi papildomi urbanistiniai, architektūriniai, gamtos ir kultūros paveldo vertybių apsaugos, teritorijos (žemės sklypo) apželdinimo (procentais) reikalavimai.
22. Detalusis planas rengiamas 3 egzemplioriais, kurių vienas paliekamas savivaldybės administracijai, antrasis lieka pas planavimo organizatorių, o trečiasis – pas detaliojo plano rengėją. Brėžinių spalviniai ir grafiniai žymėjimai turi atitikti Žemės sklypų pagrindinės tikslinės žemės naudojimo paskirties, būdų ir pobūdžių specifikaciją, patvirtintą aplinkos ministro 2005 m. kovo 17 d. įsakymu Nr. D1-151 (Žin., 2005, Nr. 41-1317).
V. DETALIOJO PLANO RENGIMAS, DERINIMAS, TVIRTINIMAS IR GALIOJIMAS
23. Detaliajam planui rengti planavimo organizatorius sudaro planavimo užduotį, kurioje nurodomas detaliojo plano rengimo pagrindas, detaliojo plano organizatorius, detaliojo plano rengėjas, planuojamos teritorijos adresas, planavimo tikslas, planavimo proceso etapai, derinimo ir tvirtinimo procedūra (rengiama bendrąja ar supaprastinta tvarka), planavimo terminai. Planavimo užduotį tvirtina planavimo organizatorius, suderinęs su savivaldybės vyriausiuoju architektu. Planavimo užduotis sudaroma 3 egzemplioriais, kurių vienas paliekamas savivaldybės vyriausiajam architektui, antrasis lieka pas planavimo organizatorių, o trečiasis – pas detaliojo plano rengėją.
24. Detalieji planai nerengiami, kai numatomiems statyti statiniams statybos leidimo nereikia, taip pat kai statant statinius žemės sklypo tvarkymo ir naudojimo režimas nekeičiamas.
25. Detaliajame plane nustatant teritorijos tvarkymo ir naudojimo režimą miestuose, miesteliuose ir jų įtakos zonose, planavimo sąlygose nurodomi inžinerinių tinklų prijungimo prie savivaldybės infrastruktūros reikalavimai. Jeigu prijungti jų prie esamų komunalinių inžinerinių tinklų ekologiniu, ekonominiu ir techniniu požiūriu netikslinga, rengiant detalųjį planą, svarstomos galimybės įrengti vietinius tinklus.
26. Parengto detaliojo plano derinimo procedūra atliekama Nuolatinėje statybos komisijoje kompleksiškai ir turi būti baigta per 15 darbo dienų nuo planavimo organizatoriaus prašymo derinti teritorijų planavimo dokumentą pateikimo. Nuolatinė statybos komisija sudaroma iš planavimo sąlygas rengiančių institucijų atstovų, turinčių įgaliojimus priimti sprendimus. Derinimo procedūroje turi dalyvauti planavimo organizatorius ar jo įgaliotas atstovas. Derinimo procedūros rezultatai įforminami protokolu. Jeigu objektas susijęs su įslaptinta informacija, Nuolatinės statybos komisijos nariai privalo turėti leidimus dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija. Parengti detalieji planai, apimantys pasienio juostą, derinami su Komisija Lietuvos Respublikos valstybės sienai delimituoti ir demarkuoti bei ekonominei zonai Baltijos jūroje nustatyti.
27. Nuolatinei statybos komisijai nagrinėti pateikiami dokumentai: detaliojo plano sprendiniai (aiškinamasis raštas ir brėžiniai), planavimo sąlygų sąvadas, planavimo užduotis, sprendinių poveikio aplinkai vertinimo ataskaita ir strateginio pasekmių aplinkai vertinimo ataskaita.
28. Baigus detaliojo plano derinimo procedūrą, planavimo organizatorius teikia šį planą patikrinti Valstybinei teritorijų planavimo ir statybos inspekcijai prie Aplinkos ministerijos.
29. Jeigu valstybės sienos, krašto apsaugos ir strateginės reikšmės objektų teritorijos detalusis planas susijęs su įslaptinta informacija, patikrinimą atliekantys specialistai privalo turėti leidimus dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija.
30. Detaliojo plano patikrinimo aktas turi būti surašytas per 10 darbo dienų nuo detaliojo planavimo dokumento pateikimo Teritorijų planavimo dokumentų tikrinimo tvarkos aprašo, patvirtinto aplinkos ministro 2004 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. D1-200 (Žin., 2004, Nr. 78-2756), nustatyta tvarka.
31. Detalųjį planą planavimo organizatoriaus teikimu tvirtina savivaldybės taryba arba savivaldybės administracijos direktorius savivaldybės tarybos pavedimu. Jeigu objektas susijęs su įslaptinta informacija, savivaldybės administracijos direktorius privalo turėti leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija. Detalusis planas patvirtinamas ar motyvuotai nepatvirtinamas per 20 darbo dienų nuo planavimo organizatoriaus prašymo patvirtinti detalųjį planą pateikimo. Jeigu savivaldybės taryba ar administracijos direktorius detaliojo plano per nustatytąjį terminą nepatvirtina ir nepateikia motyvuoto atsakymo, kodėl planas nepatvirtintas, planavimo organizatoriaus prašymu arba savo iniciatyva Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovas turi atlikti veiksmus, numatytus Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo (Žin., 1998, Nr. 51-1392; 2004, Nr. 98-3626) 5 straipsnio 2 dalyje.
32. Patvirtintas detalusis planas įsigalioja kitą dieną po to, kai savivaldybės tarybos ar savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimas dėl detaliojo plano patvirtinimo paskelbiamas vietinėje spaudoje, jeigu pačiame sprendime nenustatyta vėlesnė jo įsigaliojimo data.
33. Sprendimą dėl detaliojo plano patvirtinimo savivaldybė privalo pateikti apskrities viršininkui ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jo priėmimo.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
35. Visus patvirtintus detaliuosius planus planavimo organizatoriai privalomai pateikia registruoti teritorijų planavimo dokumentų registro tvarkytojams ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo jų patvirtinimo. Teritorijų planavimo dokumentų registro tvarkytojai apie įregistruotą planavimo dokumentą per 15 darbo dienų praneša Nekilnojamojo turto kadastro tvarkytojui.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 4, 2005-01-10, Žin., 2005, Nr. 5-111 (2005-01-13), i. k. 1051100NUTA00000004
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. spalio 31 d. nutarimo Nr. 1315 "Dėl Valstybės sienos, krašto apsaugos ir strateginės reikšmės objektų teritorijų detaliųjų planų rengimo, derinimo ir tvirtinimo tvarkos patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 132, 2007-01-31, Žin., 2007, Nr. 17-642 (2007-02-08), i. k. 1071100NUTA00000132
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. spalio 31 d. nutarimo Nr. 1315 "Dėl Valstybės sienos, krašto apsaugos ir strateginės reikšmės objektų detaliųjų planų rengimo, derinimo ir tvirtinimo tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo