Suvestinė redakcija nuo 2003-08-07 iki 2003-12-03
Įsakymas paskelbtas: Žin. 1998, Nr. 69-2025, i. k. 0982210ISAK00000286
LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJA
Į S A K Y M A S
DĖL KLAIPĖDOS VALSTYBINIO JŪRŲ UOSTO LAIVYBOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
1998 m. liepos 16 d. Nr. 286
Vilnius
Įgyvendindamas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymo (Žin., 1996, Nr. 53-1245) 8 straipsnio 2 dalies, 1974 m. Tarptautinės konvencijos dėl žmonių gyvybės apsaugos jūroje (SOLAS 74), 1973 m. Tarptautinės teršimo iš laivų prevencijos konvencijos (MARPOL 73), 1972 m. Tarptautinių laivų eismo taisyklių (COLREG 72) reikalavimus ir siekdamas užtikrinti saugią laivybą Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatorijoje,
2. Pripažinti netekusiais galios:
2.1. Susisiekimo ministerijos 1993 07 03 įsakymą Nr. 262 „Dėl Klaipėdos valstybinio jūrų uosto laivybos taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 1994, Nr. 34-633);
2.2. Susisiekimo ministerijos 1994 04 14 įsakymą Nr. 156 „Dėl valstybinio jūrų uosto laivybos taisyklių papildymo“;
2.3. Susisiekimo ministerijos 1997 05 13 įsakymą Nr. 179 „Dėl Klaipėdos valstybinio jūrų uosto laivybos taisyklių papildymo“ (Žin., 1997, Nr. 54-1254).
3. Pavesti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto kapitonui kontroliuoti šio įsakymo 1 punkte nurodytų taisyklių vykdymą.
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos
1998 m. liepos 16 d. įsakymu Nr. 286
KLAIPĖDOS VALSTYBINIO JŪRŲ UOSTO LAIVYBOS TAISYKLĖS
1. Bendrosios nuostatos
1.1. Taisyklių galiojimas
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto laivybos taisyklės galioja uosto akvatorijoje, taip pat toje Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (toliau – uostas) teritorijoje, kurioje yra pastatyti uosto navigaciniai įrenginiai bei jų matomumo zonose. Uosto akvatorijos ribos nurodytos šių taisyklių 1 priede.
Šias taisykles privalo vykdyti visi juridiniai ir fiziniai asmenys, veikiantys arba esantys uosto ribose.
1.2. Gelbėjimo darbai
Patekusių į nelaimę uosto akvatorijoje ir uosto prieigose laivų, jų įgulų, keleivių bei atskirų asmenų gelbėjimą organizuoja Klaipėdos valstybinio jūrų uosto jūrinis paieškos ir gelbėjimo koordinacinis centras (toliau – JPGKC), kuriam vadovauja uosto kapitonas. Uosto kapitono nurodymu visi uoste ir reide stovintys laivai, jų įgulų nariai privalo dalyvauti gelbėjimo darbuose, pasitelkdami jų žinioje esančius žmones ir panaudodami turimą techniką, materialines vertybes, ryšių priemones, įrengimus bei prietaisus.
1.3. Navigaciniai įrenginiai
Kranto švyturių, navigacinių radijo švyturių bei kitų kranto ir vandens navigacinių įrenginių eksploataciją vykdo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Švyturių ir hidrografijos tarnyba. Kranto švyturių bei navigacijos radijo švyturių duomenys pateikiami navigaciniuose aprašymuose.
2. Procedūros
2.1. Pranešimai prieš laivui atplaukiant
Laivo kapitonas apie laivo atplaukimą į uostą praneša savo agentui likus 72 valandoms iki laivo atplaukimo. Pirminiame pranešime nurodomas laivo pavadinimas, laivo vėliava, registracijos uostas, pagrindiniai laivo matmenys, laivo grimzlė gėlame vandenyje, duomenys apie krovinį. Laivo agentas savo ruožtu informuoja uosto dispečerinę ir papildomai nurodo laivo švartavimosi vietą (krovos kompaniją). Jei laive yra pavojingas krovinys, nurodomas UN (unifikuotas numeris) ir jo pavojingumo klasė pagal IMDG kodeksą. Pranešimas apie laivo atplaukimą kartojamas likus 48 ir 24 valandoms iki laivo atplaukimo į uostą. Jeigu reiso trukmė trumpesnė už minėtą laiką, tai pranešimas siunčiamas tuoj pat, po laivo išplaukimo iš paskutinio uosto. Kai laive yra pavojingas krovinys – ne vėliau kaip prieš 24 val. agentas informuoja Laivybos priežiūros tarnybą (toliau – LPT). Likus 2 valandoms iki atplaukimo į uostą, laivo kapitonas apie laivą praneša Laivų eismo tarnybai per radijo ryšį, šaukinys – „Klaipėda Radio – 5“. Pranešime nurodomas laivo pavadinimas, vėliava, laivo grimzlė gėlame vandenyje. Vilkikus tiesiogiai, o locmaną per uosto dispečerinę užsako agentas. Laivų eismo tarnyba (toliau – LET) draudžia arba leidžia laivui įplaukti į uostą, nurodo laivo švartavimo krantinę arba inkaro nuleidimo vietą.
2.2. Laivų atplaukimo ir išplaukimo registravimas
2.2.1. laivui atplaukus į uostą per 6 valandas laivo atstovas arba laivo agentas laivo atplaukimui įregistruoti pateikia:
2.2.1.1. susisiekimo ministro 2001 m. vasario 13 d. įsakymo Nr. 47 „Dėl dokumentų, kuriuos privaloma pateikti tikrinimą atliekančioms institucijoms, laivui atplaukus į Lietuvos Respublikos jūrų uostą ir išplaukiant iš jo, formų, jų pildymo, pateikimo ir saugojimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 17-529) 2.1 punkte nurodytus dokumentus:
2.2.1.2. papildomai prie šio įsakymo 2.2.1.1 punkte išvardytų dokumentų pateikiami:
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-422, 2003-07-11, Žin., 2003, Nr. 77-3537 (2003-08-06), i. k. 1032210ISAK0003-422
2.2.2. Laivai, įregistravę terminuotą plaukiojimą (trims mėnesiems ar trumpiau), apie kiekvieną savo atplaukimą į uostą praneša radijo telefonu (UTB – 10 kanalas, radijo šaukinys „Klaipėda-32“) arba telefonu 236664, nurodydami:
– laivo pavadinimą, jo savininką;
– terminuoto plaukiojimo pabaigos datą;
– laivo įgulos narių ir keleivių skaičių;
– apie ypatingus atsitikimus plaukiojimo metu;
– krantinės numerį ir laiką, kada prisišvartavo.
Terminuotas plaukiojimas (trims mėnesiams ir trumpiau) leidžiamas moksliniams, žvejybiniams, inspekciniams laivams, dirbantiems Baltijos jūroje, uosto laivyno laivams, privatiems laivams, plaukiojantiems uosto akvatorijoje.
2.2.3. Laivų išplaukimas įregistruojamas per LPT per laivo atstovą ar laivo agentą pateikiant šiuos dokumentus:
2.2.3.1. susisiekimo ministro 2001 m. vasario 13 d. įsakymo Nr. 47 „Dėl dokumentų, kuriuos privaloma pateikti tikrinimą atliekančioms institucijoms, laivui atplaukus į Lietuvos Respublikos jūrų uostą ir išplaukiant iš jo, formų, jų pildymo, pateikimo ir saugojimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 17-529) 2.2.3 punkte nurodytus dokumentus:
2.2.3.2. papildomai prie šio įsakymo 2.2.3.1 punkte išvardytų dokumentų pateikiami:
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-422, 2003-07-11, Žin., 2003, Nr. 77-3537 (2003-08-06), i. k. 1032210ISAK0003-422
2.2.4. Laivai, išplaukiantys eigos išbandymams, pateikia:
– bendrąją deklaraciją;
– laivų klasifikacinės bendrovės leidimą išplaukti eigos išbandymams;
– laivo įgulos narių sąrašą su medicinos įstaigos pažyma;
– laivų remonto įmonės specialistų sąrašą su medicinos įstaigos patvirtinimu;
– jūrinio laipsnio diplomus, kvalifikacinius liudijimus.
2.2.5. Laivai, išplaukiantys į jūrų reidą:
– laivo kapitono prašymą radijo telefonu leisti išplaukti į jūrų reidą;
– žodinį pranešimą, kad laive užtenka specialistų eigos budėjimui ir laivo saugumui užtikrinti;
– žodinį pranešimą, kad radijo ryšio priemonės su uostu patikimos.
Už šių žinių teisingumą laivo kapitonas atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. Šie duomenys įrašomi LPT žurnale ir LPT juos gali patikrinti.
2.2.6. Laivo įgula (jos dalis), vykstanti į kitame uoste stovintį laivą, registruoja išvykimą, pateikdama šiuos dokumentus:
– bendrąją deklaraciją (jeigu išvyksta 5 ir daugiau įgulos narių);
– laivo įgulos narių sąrašą su MKS pažyma (be papildomų sąrašų);
– jūrinio laipsnio diplomus, kvalifikacinius liudijimus.
2.2.7. Terminuotas laivo išplaukimas registruojamas moksliniams, žvejybiniams, inspekciniams laivams, dirbantiems Baltijos jūroje, uosto laivyno laivams, privatiems laivams, plaukiojantiems uosto akvatorijoje, pateikiant šių taisyklių 2.2.3 punkte nurodytus dokumentus. LPT išplaukimo registracijos spaudas terminuoto plaukiojimo laivams, dirbantiems Baltijos jūroje, galioja iki MKS leisto plaukiojimo laikotarpio pabaigos. Terminuoto plaukiojimo laivai apie kiekvieną išplaukimą jūron praneša LPT radijo telefonu (UTB 10 kanalas, radijo šaukinys – „Klaipėda radio – 32“), nurodydami:
– laivo pavadinimą, jo savininką;
– terminuoto plaukiojimo pabaigos datą;
– laivo įgulos narių ir keleivių skaičių;
– krantinės numerį ir laiką, kada laivas atsišvartavo.
3. Reikalavimai
3.1. Laivų grimzlė
Leidžiama laivų grimzlė atskirose uosto akvatorijos vietose nurodyta šių taisyklių 2 priede. Nenurodytose uosto vietose leidžiamą laivų grimzlę praneša uosto locmanas, o laivų statykloje bei laivų remonto įmonėse – šių įmonių akvatorijų kapitonai. Už laivo grimzlės tikslumą, taip pat ir dėl netiksliai nurodytos laivo grimzlės atsiradusias pasekmes atsako laivo kapitonas. Laivo grimzlė nurodoma metrais ir jo dešimtosiomis dalimis gėlame vandenyje. Leidžiama laivų grimzlė uosto akvatorijoje nurodoma esant nuliniam vandens lygiui. Laivo kapitonui pareikalavus, duomenis apie vandens lygį uosto akvatorijoje pateikia tiesiogiai LET telefonu, radijo telefonu arba radiograma.
3.2. Laivų greitis
Visoje uosto akvatorijoje nustatomas ne didesnis kaip 6 mazgų laivų greitis. Laivai, kurių pats mažiausias greitis yra didesnis nei 6 mazgai, privalo plaukti pertraukiamu eigos variklių darbo režimu. Praplaukiant vietas, kuriose laivo sukeltos bangos yra pavojingos, plaukiama pačiu mažiausiu greičiu, kuriuo plaukiant laivą dar galima valdyti. Laivo greitis neribojamas, jei laivas uosto kapitono nurodymu plaukia gelbėjimo tikslais, išskyrus tas akvatorijos vietas, kur greitis ribojamas visais atvejais.
3.3. Locmanų veikla
Visame Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste veikia Valstybinė locmanų tarnyba, kuri yra uosto kapitono valdybos struktūrinis padalinys ir LET sudėtinė dalis. Locmanų veiklos zona yra nuo 1 plūduro (jūroje) iki vidaus reidų ar uosto krantinių (prireikus, Baltijos jūroje iki sąsiaurių). Vedant laivą į plaukiojantį doką, priėmus iš doko švartavimo lynus, laivą įvesti į doką perduodama doko meistrui. Locmanai laivus uoste peršvartuoja nuo vienos krantinės prie kitos. Laivų remonto įmonėse remontuojamus laivus peršvartuoja įmonių kapitonai arba uosto locmanai, įmonei juos iškvietus. Vedant laivus būtina laikytis locmanų tarnybos įstatuose numatytų reikalavimų bei tvarkos.
3.4. Laivų eismo valdymas
LET valdo laivų plaukimą nuo 1 plūduro uosto prieigose visuose uosto reiduose ir visoje uosto akvatorijoje. LET locmanai – operatoriai budi visą parą, šaukinys – „Radio – 5“. Siekiant užtikrinti laivo ir uosto saugumą, laivai nepriklausomai nuo to, ar yra laive locmanas ar ne, papildomai vedami radarų pagalba.
LET teikia laivams šias paslaugas:
– valdo (reguliuoja) laivų plaukiojimą uosto akvatorijoje;
– vykdo laivų plaukiojimo radiolokacinę kontrolę;
– vykdo laivų vietos radiolokacinę kontrolę laivams nuleidus inkarus (užsiinkaravus);
– perduoda laivams ir atitinkamoms uosto tarnyboms turimą navigacinę ir kitokią informaciją;
– radiolokaciniu būdu veda laivus.
Už savo nurodymus laivams LET atsakinga tiek, kiek leidžia radiolokacinės aparatūros tikslumas.
Laivo, kuris naudojasi LET paslaugomis, kapitonas privalo budėti 9-ajame radijo UTB telefono kanale (šaukinys – „Klaipėda radio – 5“), jei laivui nenurodytas kitas kanalas.
Nuleidę inkarus visuose reiduose laivai privalo klausyti pranešimų 16-tu radijo UTB telefono ryšio kanalu.
LET nurodymus privaloma nedelsiant vykdyti dėl:
– plaukimo eiliškumo;
– plaukimo maršruto ir greičio;
– inkaro nuleidimo vietos;
– pavojaus išvengimo.
Gavęs LET nurodymus, laivas privalo juos pakartoti. LET ir laivo radijo pokalbiai įrašomi į magnetofono juostą ir saugomi 3 paras. Pasibaigus nurodytam terminui, LET laivų savininkų ir kapitonų pretenzijų nepriima. LET paslaugų teikimas laivo kapitono neatleidžia nuo atsakomybės už laivo saugumą.
3.5. Laivai reiduose
Jūrų reide laivams skirtos vietos inkarams nuleisti ribojamos koordinatėmis:
3.5.1. |
55°44'5 N 20°52'0 E |
55°44'5 N 20°55'5 E; |
|
55°47'0 N 20°53'1 E |
55°47'0 N 20°55'5 E; |
3.5.2. |
55°41'8 N 20°52'0 E |
55°43'7 N 20°52'0 E; |
|
55°43'7 N 20°55'5 E |
55°41'8 N 20°55'5 E. |
Inkaro nuleidimo vietą vidiniame reide laivai pasirenka taip, kad pasikeitus vėjo arba srovės krypčiai, besisukdamas ant inkaro laivas neužkliūtų už kitų laivų, navigacinių ženklų, seklumų, laivybos kanalo briaunų, hidrotechninių įrenginių. Reide stovinčių laivų įgulos su krantu susisiekia keleivinio laivo arba kitų katerių pagalba.
3.6. Laivai prie krantinių
Tanklaiviai prie krantinių stovi priekiu į uosto vartus. Išskirtiniais atvejais iš LET turi būti gautas specialus leidimas švartuotis kitaip. Jei švartuodamasis prie krantinės laivas naudojo inkarą (inkarus), prisišvartavęs įtraukia jį į kliuzą. Krantinę švartuotis ir stovėti laivui ruošia krantinės naudotojas. Pertempti laivą išilgai prieplaukos tuo pačiu bortu leidžiama:
– be locmano – jei pertempiama ne didesniu kaip laivo ilgis atstumu;
– su locmanu – jeigu pertempiama didesniu nei laivo ilgis atstumu.
Tanklaiviai su naftos produktais gali stovėti tik:
– prie 1, 2, 3 krantinės (naftos terminale);
– prie specializuotų krantinių, uosto kapitonui leidus;
– jūrų reide.
Laivui stovint prie krantinės ir esant sudėtingoms hidrometeorologinėms sąlygoms: vėjo greitis didesnis kaip 20 m/s, uosto akvatorijoje jaučiamas jūros bangavimas, povandeninė trauka, laivo stovėjimui pavojingas ledonešis, didelis akvatorijos vandens lygio svyravimas, apie laivo galimybę stovėti prie krantinės sprendžia uosto kapitonas arba LPT, dalyvaujant laivo kapitonui. Jei laivą reikia atitraukti nuo krantinės, pakeisti jo stovėjimo vietą arba išplaukti į vidinį ar išorinį reidus, laive turi būti laivo kapitonas arba vyresnysis kapitono padėjėjas. Tai vykdoma tik naudojantis locmano paslaugomis ir padedant vilkikams.
Dviem laivams stovėti bortas prie borto galima tik LPT leidus. Mažesni kaip 1000 BT laivai, LPT leidus, gali stovėti bortas prie borto 3-imis korpusais prie 80–106 krantinių. Laivų statyklose bei remonto įmonių akvatorijoje stovintys laivai laikosi šių ir papildomų įmonių taisyklių, kurios turi būti suderintos su uosto kapitonu. Stovinčių prie krantinių laivų eigos variklių parengtis ir įgulos narių skaičius turi užtikrinti jų stovėjimo uoste saugumą. Laivų, stovinčių prie uosto krantinių, eigos variklius, inkaravimosi bei vairavimo įrenginius išvesti iš techninės parengties galima tik suderinus su uosto kapitonu ir krantinės naudotoju (dispečeriu) pagal laivo kapitono paraišką, nurodant eigos variklių išvedimo laiką. Šiuo atveju už laivo saugumą uoste atsako laivo kapitonas ir laivo savininkas. Pakeisti laivo stovėjimo vietą krantinės naudotojo iniciatyva galima 1 kartą per parą, apie tai prieš dvi valandas pranešus laivo vadovybei.
Laivai privalo turėti įjungtą 9 UTB kanalą arba telefoną. Oro prognozė sužinoma iš LET bet kuriuo paros metu per radijo telefono ryšį „Klaipėda radio – 5“, 9-uoju kanalu arba telefonu 39 94 43. Hidrometeorologinius įspėjimus apie artėjančią audrą LET skubiai perduoda radijo telefonu 9 ir 16 kanalu stovintiems reiduose laivams, locmanams. LPT informuoja laivų agentus, uosto dispečerinę ir krantinių naudotojus arba laivų kapitonus.
Pagal laivo kapitono užsakymą agentui iš laivo priimamos atliekos, nutekamieji vandenys bei vandenys, užteršti nafta. Savo ruožtu laivo agentas siunčia faksu paraišką uosto dispečerinei, kuri pasiunčia laivus – surinkėjus. Atplaukę į uostą laivai užbortines išpumpavimo sklendes privalo laikyti uždarytas. Laivo stovėjimo vietos kordoninės dalies (nuo krantinės krašto iki pirmojo bėgio, jo nesant – 2,5 m) švarą ties laivu palaiko krantinių naudotojai. Prie krantinės stovintis laivas, pastebėjęs vandenyje naftos dėmes, apie tai nedelsdamas privalo pranešti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto jūriniam paieškos ir gelbėjimo koordinaciniam centrui bei apie tai įrašyti į laivo žurnalą.
Atplaukę į uostą užsienio valstybių laivai privalo iškelti Lietuvos valstybės vėliavą savo laivo priekinio stiebo rėjoje iš dešinės pusės. Jeigu toks laivas vienstiebis – stiebo rėjoje. Vėliava iškeliama saulei patekėjus ir nuleidžiama saulei nusileidus. Tamsiu paros metu vėliava pakeliama įplaukiant į uostą arba išplaukiant iš jo. Valstybės vėliava privalo būti nesuplėšyta, neištepta, neišblukusių spalvų. Valstybės vėliavos naudojimo tvarką laivuose prižiūri LPT.
3.7. Plaukiojimas akvatorijoje
Plaukiojimą uosto akvatorijoje, pradedant nuo 1 plūduro jūrų reide, visą parą reguliuoja LET. Prieš pradėdamas plaukti akvatorija, laivas privalo gauti LET leidimą (9 kanalas). Prireikus LET gali uždrausti laivų plaukiojimą akvatorijoje apie tai informuodama laivus tiesiogiai arba per laivų agentus. Panaikinus tokį draudimą, suinteresuoti asmenys informuojami ta pačia tvarka. Laivams, neturintiems radiolokatoriaus, plaukioti uosto akvatorijoje leidžiama, tik kai matomumas didesnis kaip 0,5 jūrmylės ir gavus LET leidimą. Maži laivai gali plaukioti tik ne laivybos kanalo zonoje. Jų kursai privalo būti nuošalėje nuo giliavandenės akvatorijos, kad dideliems laivams netrukdytų judėti ir manevruoti. Sportiniams ir pramoginiams laivams leidžiama plaukioti akvatorijoje, jei jie netrukdo kitiems laivams. Laivams, kurių grimzlė yra 7 ir daugiau metrų, plaukti laivybos kanalu leidžiama tik su locmano pagalba,– jie naudojasi kelio pirmumo teise. Visi kiti laivai, plaukiojantys skersai arba įstrižai laivybos kanalo, šiems laivams privalo duoti kelią. Laivams, plaukiojantiems laivybos kanalu ir likusia uosto akvatorijos dalimi, aplenkti vienas kitą galima tik laikantis COLREG 72 reikalavimų ir plaukiant ne didesniu kaip 6 mazgų greičiu, suderinus veiksmus tarpusavyje ir su LET. Laivams prasilenkti uosto akvatorijoje su laivais, atliekančiais dugno gilinimo darbus ir iškėlusiais specialius ženklus arba šviesas, reikia laikantis specialių taisyklių.
3.8. Plaukiojimas užšalusiame uoste
Plaukioti laivams užšalusioje uosto akvatorijoje ir jūrų reide leidžiama tik turint laivų klasifikacinės bendrovės nustatytą ledo klasę. Esant ledui, kitiems laivams plaukioti akvatorijoje galima tik uosto kapitonui arba jo įgaliotam pareigūnui leidus (LET). LET praneša laivams apie ledo storį uosto akvatorijoje bei laivų plaukiojimo sąlygas. Paraišką ledlaužiams laivo kapitonas pateikia kartu su paraiška locmanui. Ši paraiška reiškia, kad laivo kapitonas susipažino su ledo būkle, įvertino laivo technines galimybes ir nusprendė plaukti per ledą. Paskui ledlaužį plaukiant laivų vilkstinei, ledlaužiui ir vilkstinei vadovauja locmanas. Jei locmano nėra, vilkstinei vadovauja ledlaužio kapitonas. Ledlaužio darbą gali vykdyti uosto vilkikai arba kiti laivai, turintys laivų klasifikacinės bendrovės nustatytą ledo klasę. Laivams plaukiant su ledlaužiu tarp jų palaikomas radijo ryšys. Laivams plaukiant per ledą, visame laivybos kanale leidžiamas tik vienpusis plaukiojimas. Būtini duomenys apie laivą, pateikusį paraišką plaukti per ledą, sužinomi radijo telefonu.
3.9. Laivų vilkimas
Vilkti laivus laivybos kanale galima tik leidus LET. Vilkti laivus kitų laivų švartavimosi ar inkaravimosi metu galima tik LET leidus. Velkant laivus, kurie turi įgulą, vilkimui vadovauja velkamojo laivo kapitonas, velkant laivus, kurie neturi įgulos, – galingiausio vilkiko kapitonas.
Vilkikų kiekį pasirenka laivo kapitonas, atsižvelgdamas į locmano pasiūlymus ir šių taisyklių rekomendacijas (šių taisyklių 8 priedas). Laivai, naudodamiesi vilkikų paslaugomis, vilkimui privalo pateikti patikimus lynus. Sudėtingi objektai (įvairių tipų sieliai, pontonai, plaustai, plaukiojančios prieplaukos, plaukiojantys dokai, plaukiojančios dirbtuvės, plaukiojantys bokštai, burlaiviai be mechaninio variklio, deborkaderiai, velkamieji povandeniniai aparatai) velkami tik šviesiu paros metu.
Jeigu velkamajame laive yra įgula, velkant laivą privalomas abipusis radijo telefono arba garsinių signalų ryšys.
4. Apribojimai
4.1.1. išmesti ir išpilti už borto atliekas. Susikaupusias maisto atliekas, šiukšles laive galima laikyti ne ilgiau kaip 2 paras atskiruose sandariuose pažymėtuose konteineriuose;
4.1.2. teršti orą dūmais ir kenksmingomis dujomis, kurių koncentracija viršija patvirtintus normatyvus;
4.1.4. be įrašo Laivo naftos operacijų žurnale vykdyti pakrovimo, iškrovimo, perpumpavimo operacijas su nafta ir jos produktais, o su kenksmingomis medžiagomis ir atliekomis – be įrašo laivo dienyne;
4.1.5. laivui išplaukti į jūrą arba Kuršių marias su rezervuarais, užpildytais kenksmingomis medžiagomis ir atliekomis;
4.1.6. teršti krantinę arba akvatoriją, kraunant kenksmingus krovinius arba atiduodant iš laivo atliekas. Priimant (perduodant) naftos produktus iš (į) autocisternas už krantinės teršimą atsako laivo kapitonas;
4.1.7. lieti užterštą vandenį iš korpuse esančių latakų ir išorinių borto kiaurymių; išpumpuoti prieš tai nepatikrintus balastinius vandenis ir negavus leidimo;
4.1.8. naikinti naftos dėmes apie laivą įgulos jėgomis, naudojant chemikalus ir apie tai nepranešus JPGKC ar Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamentui;
4.1.10. nuleisti valtis ir jomis plaukioti, plauti laivą, nuiminėti senus dažus ir rūdis bei dažyti jo korpusą.
4.1.14. sukti laivo sraigtą arčiau kaip 10 metrų nuo krantinės laivams, turintiems didesnę kaip 1000 BT talpą arba esant laivo grimzlei laivagalyje daugiau nei 4 metrai;
4.1.18. artintis prie prieplaukos didesniu kaip 20° kampu turintiems mažesnę kaip 1000 BT talpą laivams ir 10° kampu – laivams, turintiems didesnę kaip 1000 BT talpą;
4.1.19. krauti krovinius ir įrenginius ant krantinių kordoninės dalies (nuo krantinių krašto iki pirmojo bėgio, o jei bėgio nėra – 2,5 metrų juostoje);
4.1.21. švartuotis laivams prie krantinių, nesuderinus su uosto dispečerine ir krantinių naudotojais;
4.2. Priešgaisrinė apsauga
Laivuose draudžiama:
4.2.1. nesuderinus su krantinės, prie kurios stovi laivas, naudotojo priešgaisrine tarnyba ir neturint raštiško laivo kapitono leidimo, naudotis atvira ugnimi;
4.2.2. naudoti priešgaisrinės sistemos gesinimo žarnų prijungimus, neatitinkančius tarptautinių standartų;
4.2.5. laive naudoti bet kokias papildomas šildymo bei maisto gaminimo priemones, nesuderinus su krantinės naudotojų priešgaisrine tarnyba;
4.2.7. įplaukti į uostą tanklaiviams, nepranešus uosto kapitonui apie krovininių rezervuarų degazavimą;
4.2.8. stovėti naftos krovimo 1, 2, 3 krantinėse be kibirkštis gesinančių tinklelių ant variklių išmetamųjų vamzdžių;
4.2.9. antros ir ketvirtos pavojingumo klasės krovinius perkrauti ne 1, 2 ir 3 krantinėse. Iškrauti pirmos, penktos ir šeštos pavojingumo klasės krovinius neturint uosto kapitono, aplinkos apsaugos departamento, civilinės saugos ir valstybinės priešgaisrinės priežiūros raštiškų leidimų;
4.2.12. remontuoti laivus, stovinčius prie naftos krovimo krantinių arba kitose vietose, bet kraunančius naftą naudojant atvirą ugnį;
4.2.13. viršyti leistiną spaudimą laivo vamzdynuose ir lanksčiuose pakrovimo vamzdžiuose pakraunant naftą ir jos produktus;
4.2.14. išplaukti laivams, kurių priešgaisrinės sistemos ir priemonės neatitinka laivų klasifikacinės bendrovės reikalavimų;
4.2.15. naudoti atvirą ugnį laivuose, stovinčiuose arčiau kaip 100 metrų nuo laivų, vykdančių naftos, jos produktų arba degiųjų bei sprogstamųjų medžiagų krovos darbus;
4.2.16. laikyti laive pirotechnines, signalines priemones ne tam skirtoje specialiai įrengtoje vietoje;
4.2.18. priimti naftos kilmės kurą ne iš specialių naftos kuro laivų-bunkeruotojų, nesuderinus su krantinės naudotojų priešgaisrine tarnyba;
4.2.19. bunkeruoti laivą naftos kilmės kuru iš laivo– bunkeruotojo arba kito laivo:
– jei viename iš jų techniškai netvarkinga priešgaisrinė sistema;
– abiejuose laivuose nepasiruošta gesinti gaisrą;
– viename iš laivų vykdomi darbai, naudojant atvirą ugnį;
– esant laive keleiviams ir nepasiruošus užtikrinti jų saugumo;
4.2.20. krauti tanklaiviuose degias medžiagas, jei laive yra pašalinių žmonių (išskyrus pareigūnus) ir jei žmonės, dirbantys tanklaivyje, su savim turi degtukų, žiebtuvėlių, metalinių daiktų, galinčių įskelti žiežirbą;
4.2.21. švartavimuisi bei vilkimui tanklaivyje naudoti metalinius lynus (leidžiama tik natūralaus pluošto ar sintetinius);
4.2.22. apšvietimui bei pasišvietimui tanklaiviuose naudoti priemones, galinčias sukelti dujų sprogimą;
4.3. Laivų dezinfekcinis apruošimas (fumigacija, gazacija)
Draudžiama vykdyti laivų dezinfekcinį apruošimą:
4.3.8. arčiau kitų laivų ar statinių, kuriuose yra žmonių, nei leidžia jūrų laivų gazavimo taisyklės;
4.4. Karantininės priemonės
Paskelbus laivui karantiną, draudžiama:
4.4.1. be specialaus uosto laivų sanitarinės inspekcijos leidimo įlipti į laivą ir išlipti iš jo visiems pareigūnams, išskyrus uosto locmaną;
4.5. Hidrometeorologinės sąlygos
Akvatorijoje draudžiama:
4.6. Laivų kiekis krantinėje
Uoste draudžiama:
4.6.1. švartuoti laivus vienas prie kito, prie uosto 1– 18 ir 145 – 148 krantinių, išskyrus aptarnaujančius laivus;
4.6.2. nesutikus laivų kapitonams ir nesuderinus su uosto kapitono valdyba bei krantinių naudotojais, švartuoti laivus vienas prie kito kitose nei šių taisyklių 4.6.1 punkte išvardytose prieplaukose;
4.7. Tvarka akvatorijoje
Akvatorijoje draudžiama:
4.7.2. naudoti denio garsiakalbius, jei tai nesusiję su laivo manevravimo komandomis arba realiu pavojum laivo įgulai ir keleiviams;
4.7.8. nesuderinus su uosto kapitonu organizuoti laivų regatas, kitus sportinius arba pramoginius renginius, trukdančius laivams plaukioti;
4.7.14. statyti vandens navigacinius įrenginius bei kitokius plaukiojančius objektus be uosto kapitono leidimo;
4.7.16. negavus uosto kapitono sutikimo išjungti kranto ir vandens navigacinių ženklų žibintus tamsiu paros metu;
4.7.19. laivams stovint jūrų arba vidiniuose reiduose, be uosto direkcijos leidimo perdavinėti vienas kitam krovinius ir daiktus;
4.7.20. vadovauti arba vesti laivą, neturint atitinkamo jūrinio laipsnio diplomo arba kvalifikacinio liudijimo;
4.7.22. plaukioti perkrautais laivais arba su didesniu žmonių (keleivių) skaičiumi, nei nurodyta laivo dokumentuose;
4.7.24. gelbėjimo ir priešgaisriniams laivams stovėti prie krantinės su iš akvatorijos pusės prišvartuotu prie borto kitu laivu;
4.7.26. gelbėjimo laivus, išvestus iš parengties išplaukti į jūrą, laikyti daugiau kaip 6 valandas parengtyje;
4.7.27. plaukti be locmano bet kokio tonažo užsienio laivams, išskyrus:
– linijinius laivus, turinčius plaukiojimo tvarkaraštį, kurių kapitonai yra ne mažiau kaip 12 kartų įplaukę ir išplaukę iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto, uosto kapitono valdyboje išlaikę egzaminus, patvirtinančius jų pasiruošimą savarankiškai be locmano plaukti uosto akvatorija;
– sportinius, dugno gilinimo, kitokius smulkius laivus, dirbančius Uosto direkcijos užsakymu, kurių kapitonai gavo uosto kapitono leidimą;
– Lietuvos Respublikoje įregistruotus vietinio plaukiojimo laivus, kurių grimzlė ne didesnė kaip 4,0 metrai, o bendra talpa – 500 BT.
Visų šiame punkte nurodytų laivų kapitonai privalo turėti galimybę su uosto tarnybomis palaikyti ryšį valstybine kalba.
5. Laivų prasilenkimo su dugno gilintojais tvarka
5.1. Dugno gilintojas, dirbantis laivybos kanale arba farvateryje, taip pat ir kitose vietose, kur plaukioja laivai, visą jo buvimo darbo vietoje laiką būna iškėlęs ženklus ir šviesas, numatytas COLREG 72 taisyklėje 27 (b) ir, jeigu jis trukdo plaukti kitiems laivams, rodyti papildomus ženklus bei šviesas, išdėstytas vertikaliai:
a) tamsiu paros laiku – du raudonus žiburius, matomus aplink, o šviesiu paros laiku – du juodus rutulius – toje pusėje, kurioje plaukti pavojinga;
5.2. Jeigu laivams praplaukti pro gilintoją pavojinga iš abiejų pusių, jis privalo rodyti po du raudonus žiburius tamsiu paros laiku ir po du juodus rutulius – šviesiu paros laiku iš abiejų pusių vienas virš kito.
5.3. Jeigu dugno gilintojas stovi skersai laivybos kanalo arba farvaterio, jis privalo išdėstyti šių taisyklių 5.1 punkte a) ir b) papunkčiuose nurodytus žiburius ir ženklus pagal laivų plaukimo kryptį.
5.6. Šalandos, stovinčios prie gilintojo šonų, tamsiu paros laiku privalo savo priekyje ir laivagalyje iškelti po baltą žiburį, matomą aplink 3 jūrmylių atstumu.
5.7. Pagalbinėse plaukiojančiose priemonėse, palaikančiose inkaro lyną, pontonuose, gylio matavimo plūdėse tamsiu paros metu privalo būti pakelti balti žiburiai, matomi aplink 2 jūrmylių atstumu, o šviesiu paros metu – raudonos vėliavėlės.
5.8. Gilintojas, baigęs dugno gilinimo darbus, nuleidžia pavojaus ženklus bei žiburius ir naudoja ženklus bei žiburius pagal COLREG 72 reikalavimus.
5.9. Nepaisant gilintojo pakeltų ženklų, laivas negali praplaukti pro jį, negavęs papildomo leidimo radijo telefonu VHF 9 kanalu.
5.11. Gilintojas privalo iš anksto paruošti kelią laivams praplaukti. Laivui priplaukus prie gilintojo per 5 kabeltovų nuotolį, praplaukimo kelias turi būti jau paruoštas, o gilintojas prisišliejęs prie kanalo briaunos. Jei gilintojas negali to laiku įvykdyti, jis duoda draudimo ženklą.
5.12. Draudžiama laivui praplaukti pro gilintoją tempiant paskui save lynus, virves, tralus, pusiau nuleistus inkarus ir kitus daiktus.
5.13. Po to, kai gilintojas davė ženklą, leidžiantį laivui praplaukti, nuplaukti nuo laivo šono šalandoms, buksyriniams laivams draudžiama tol, kol laivas nepraplauks.
5.14. Gilintojui draudžiama užimti laivybos kanalą arba farvaterį, kai jis nedirba.
Nedirbančiu laikomas gilintojas, kai nuimti jo avantiniai bei papiljoniniai inkarai.
Klaipėdos valstybinio
jūrų uosto laivybos taisyklių
1 priedas
Akvatorija ir jos dalys
1. Uosto akvatorijos ribos:
1.2. rytuose – pagal kontinentinę kranto liniją, išskyrus 30 metrų vandens juostą prie įmonių teritorijų, prieinančių prie Kuršių marių kranto;
2. Uosto akvatorijos dalys ir jų ribos:
2.1. šiaurinio reido ribos:
2.1.4. iš vakarų – linija, einanti 30 metrų vandens juosta nuo Neringos pusiasalio rytinio kranto.
Reidas – skirtas dviem stambiems laivams arba keturiem vidutiniams laivams stovėti prisišvartavus prie švartavimosi plūdžių. Stambių laivų ilgis neturi būti didesnis kaip 180 metrų. Vidutiniai laivai gali stovėti dviem korpusais;
2.2. rytinio reido ribos:
2.2.3. iš pietų – statmena laivybiniam kanalui linija, einanti per „Begos“ ir „Smiltynės perkėlos“ teritorijų sandūrą;
2.3. Laivų krovos darbų kompanijos „KLASCO“ operatyvinės akvatorijos ribos:
2.4. Laivų krovos AB „Klaipėdos Smeltė“ operatyvinės akvatorijos ribos:
2.5. Tarptautinės jūrų perkėlos operatyvinės akvatorijos ribos:
2.6. Laivybos kanalo ribos:
laivybos kanalas tęsiasi sąsiaurio viduriu nuo 1 plūduro jūrų reide iki Tarptautinės jūrų perkėlos operatyvinės akvatorijos. Laivybos kanalo šoninės ribos pažymėtos vandens navigaciniais ženklais pagal bujų lateralinę sistemą.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto
laivybos taisyklių
2 priedas
Leistinos laivų grimzlės gėlame vandenyje Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatorijoje ir prie uosto krantinių, esant nuliniam vandens lygiui
Krantinės Nr. |
Krantinės ilgis |
Grimzlė |
Nr. 1 |
263 m |
10.5 m |
Nr. 2 |
263 m |
10.5 m |
Nr. 3 |
141 m |
9.5 m |
Nr. 4 |
64 m |
6.5 m |
Nr. 5 |
250 m |
10.6 m |
Nr. 6 |
156 m |
10.6 m |
Nr. 7 |
180 m |
9.0 m |
Nr. 8 |
180 m |
9.0 m |
Nr. 9 |
165 m |
7.5 m |
Nr. 10 |
179 m |
8.0 m |
Nr. 11 |
170 m |
8.7 m |
Nr. 12 |
265 m |
8.3 m |
Nr. 13 |
250 m |
7.5 m |
Nr. 14 |
95 m |
5.5 m |
Nr. 15 |
134 m |
7.5 m |
Nr. 16 |
130 m |
7.5 m |
Nr. 17 |
130 m |
7.5 m |
Nr. 18 |
135 m |
7.5 m |
Nr. 19 |
103 m |
4.6 m |
Nr. 20 |
103 m |
4.5 m |
Nr. 21 |
229 m |
5.6 m |
Nr. 22 |
277 m |
5.0 m |
Nr. 23 |
90 m |
3.2 m |
Nr. 24 |
130 m |
3.2 m |
Nr. 25 |
106 m |
3.2 m |
Nr. 26 |
20 m |
3.5 m |
Nr. 27 |
81 m |
3.5 m |
Nr. 28 |
57 m |
6.0 m |
Nr. 29 |
57 m |
6.0 m |
Nr. 30 |
57 m |
5.5 m |
Nr. 31 |
57 m |
5.5 m |
Nr. 32 |
57 m |
5.5 m |
Nr. 33 |
71 m |
5.5 m |
Nr. 34 |
71 m |
5.5 m |
Nr. 35 |
55 m |
5.5 m |
Nr. 36 |
55 m |
5.0 m |
Nr. 37 |
55 m |
5.0 m |
Nr. 38 |
55 m |
4.0 m |
Nr. 39 |
55 m |
3.5 m |
Nr. 40 |
60 m |
3.5 m |
Nr. 41 |
53 m |
3.5 m |
Nr. 42 |
38 m |
3.0 m |
Nr. 43 |
67 m |
4.2 m |
Nr. 44 |
49 m |
4.2 m |
Nr. 45 |
42 m |
4.0 m |
Nr. 46 |
38 m |
4.5 m |
Nr. 47 |
39 m |
4.5 m |
Nr. 48 |
40 m |
4.5 m |
Nr. 49 |
44 m |
4.5 m |
Nr. 50 |
44 m |
4.5 m |
Nr. 51 |
56 m |
4.0 m |
Nr. 52 |
56 m |
3.5 m |
Nr. 53 |
40 m |
4.0 m |
Nr. 54 |
27 m |
4.0 m |
Nr. 55 |
27 m |
3.5 m |
Nr. 56 |
27 m |
3.0 m |
Nr. 57 |
28 m |
2.0 m |
Nr. 58 |
99 m |
3.5 m |
Nr. 59 |
73 m |
3.8 m |
Nr. 60 |
193 m |
3.2 m |
Nr. 61 |
102 m |
5.0 m |
Nr. 62 |
180 m |
5.5 m |
Nr. 63 |
68 m |
5.5 m |
Nr. 64 |
137 m |
5.2 m |
Nr. 65 |
162 m |
5.6 m |
Nr. 66 |
126 m |
2.0 m |
Nr. 67 |
318 m |
5.7 m |
Nr. 68 |
191 m |
2.0 m |
Nr. 69 |
167 m *esant specialiems 2 m ø amortizatoriams |
6.8m/7.4m* |
Nr. 70 |
150 m -“ - |
6.8m/7.4m* |
Nr. 71 |
– -“ - |
6.8m/7.4m* |
Nr. 72 |
S199m-N188m |
10.3 m |
Nr. 73 |
136 m |
6.0 m |
Nr. 74 |
95 m |
3.5 m |
Nr. 75 |
35 m |
3.5 m |
Nr. 76 |
146 m |
3.5 m |
Nr. 77 |
64 m |
3.8 m |
Nr. 78 |
64 m |
3.8 m |
Nr. 79 |
112 m |
2.0 m |
Nr. 80 |
169 m |
7.5 m |
Nr. 81 |
183 m |
3.2 m |
Nr. 82 |
229 m |
4.4 m |
Nr. 83 |
39 m |
5.2 m |
Nr. 84 |
50 m |
5.2 m |
Nr. 85 |
50 m |
5.2 m |
Nr. 86 |
50 m |
5.2 m |
Nr. 87 |
50 m |
5.2 m |
Nr. 88 |
62 m |
5.2 m |
Nr. 89 |
50 m |
5.5 m |
Nr. 90 |
50 m |
5.5 m |
Nr. 91 |
50 m |
5.5 m |
Nr. 92 |
50 m |
5.5 m |
Nr. 93 |
64 m |
5.5 m |
Nr. 94 |
100 m |
7.2 m |
Nr. 95 |
100 m |
7.5 m |
Nr. 96 |
100 m |
7.2 m |
Nr. 97 |
100 m |
7.2 m |
Nr. 98 |
100 m |
7.2 m |
Nr. 99 |
100 m |
7.5 m |
Nr. 100 |
100 m |
7.5 m |
Nr. 101 |
100 m |
7.5 m |
Nr. 102 |
100 m |
7.0 m |
Nr. 103 |
100 m |
7.5 m |
Nr. 104 |
128 m |
7.5 m |
Nr. 105 |
90 m |
4.2 m |
Nr. 106 |
108 m |
4.2 m |
Nr. 107 |
46 m |
3.5 m |
Nr. 108 |
26 m |
3.5 m |
Nr. 109 |
24 m |
3.5 m |
Nr. 110 |
24 m |
3.5 m |
Nr. 111 |
26 m |
3.5 m |
Nr. 112 |
21 m |
4.0 m |
Nr. 113 |
23 m |
4.0 m |
Nr. 114 |
42 m |
4.0 m |
Nr. 115 |
22 m |
4.0 m |
Nr. 116 |
52 m |
4.5 m |
Nr. 117 |
54 m |
4.5 m |
Nr. 118 |
167 m |
4.3 m |
Nr. 119 |
158 m |
4.0 m |
Nr. 120 |
45 m |
2.5 m |
Nr. 121 |
60 m |
4.5 m |
Nr. 122 |
48 m |
2.0 m |
Nr. 123 |
98 m |
6.5 m |
Nr. 124 |
110 m |
6.5 m |
Nr. 125 |
110 m |
6.5 m |
Nr. 126 |
144 m |
5.5 m |
Nr. 127 |
171 m |
7.0 m |
Nr. 128 |
184 m |
7.5 m |
Nr. 129 |
175 m |
4.5 m |
Nr. 130 |
184 m |
6.5 m |
Nr. 131 |
174 m |
6.5 m |
Nr. 132 |
185 m |
6.5 m |
Nr. 133 |
175 m |
6.5 m |
Nr. 134 |
186 m |
6.5 m |
Nr. 135 |
177 m |
6.5 m |
Nr. 136 |
185 m |
6.5 m |
Nr. 137 |
177 m |
6.5 m |
Nr. 138 |
185 m |
6.5 m |
Nr. 145 |
85 m |
5.0 m |
Nr. 146 |
201 m |
7.5 m |
Nr. 147 |
201 m |
7.5 m |
Nr. 148 |
74 m |
6.0 m |
Nr. 149 |
366 m |
6.5 m |
Jūrų prieigos kanalas |
plotis 100 m |
10.6 m |
Vidinis kanalas iki 7 krantinės |
plotis 240 m |
10.6 m |
Akvatorija laivams apsisukti tarp naftos bazės prieplaukų ir 5–6 krantinės |
plotis 300 m |
10.6 m |
Vidinis kanalas ties 7–12 krantine |
plotis 250 m |
8.7 m |
Vidinis kanalas 12–128 |
plotis 110 m |
7.5 m |
Žiemos baseino akvatorija |
plotis 130 m |
7.5 m |
Tarptautinės perkėlos kanalas |
plotis 110 m |
7.5 m |
Akvatorija laivams apsisukti ties tarptautine perkėla |
plotis 500 m |
7.5 m |
Pastabos:
Leistina laivų grimzlė atitinka nurodytąją, jei vandens lygis uoste lygus atskaitos nuliui.
Leistiną laivų grimzlę nustato uosto kapitonas, jam nesant – jo pavaduotojas arba vyriausiasis locmanas.
Leistiną laivų grimzlę gali patikslinti Laivų eismo tarnybos operatorius, atsižvelgdamas į vandens lygio kitimą uoste, laivo dydį, jo stovėjimo laiką uoste ir kitus atvejus.
Šiuo priedu turi vadovautis locmanų ir uosto tarnybos, laivų agentai, laivų savininkai (valdytojai).
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto
laivybos taisyklių
3 priedas
Paslaugos laivams
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto
laivybos taisyklių
4 priedas
Laivų klasifikacija (naudojama tik locmanų veikloje)
1. Smulkūs laivai – tai savaeigiai laivai, kurių eigos variklių galia iki 55 kW (75 AG), ir nesavaeigiai laivai, kurių talpa iki 80 BT ir kurie yra įregistruoti Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre.
2. Visi kiti laivai, įregistruoti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre:
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto
laivybos taisyklių
5 priedas
Uosto radijo telefoniniai ryšiai
Radijo telefoninis ryšys užmezgamas 16 ryšių kanalu, šaukinys „Klaipėda radio – 1“, po to informacijai perduoti naudojami kiti sutartiniai ryšių kanalai:
– laivų eismo tarnyba (LET) – 9 kanalas, šaukinys „Klaipėda radio – 5“;
– vesti laivus radijo lokaciniu būdu LET operatoriaus nurodymu leidžiamas 9 arba 67 kanalais;
– su laivų priežiūros tarnyba (LPT) radijo telefoninis ryšys užmezgamas 10 kanalu, šaukinys „Klaipėda radio – 32“;
– su uosto dispečerine – UTB 10 kanalas, šaukinys „Klaipėda radio – 12“.
Klaipėdos valstybinio
jūrų uosto laivybos taisyklių
6 priedas
Uosto telefonų abonementų sąrašas
1. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direktorius |
25 71 86 |
faksas: 25 33 54 |
2. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto kapitonas |
39 95 09 |
faksas: 21 90 47 |
3. Laivybos priežiūros tarnyba (LPT) |
23 66 64 |
faksas: 23 66 64 |
4. Laivybos priežiūros tarnybos inspektoriai |
34 21 64 |
faksas: 34 21 64 |
5. Laivų eismo tarnyba (LET) |
39 94 43 |
|
6. Locmanų tarnyba |
39 92 44 |
|
7. Jūrinių dokumentų skyrius |
34 05 14 |
|
8. Švyturių ir hidrografijos tarnyba |
34 05 02 |
faksas: 31 00 25 |
9. Lietuvos jūrų paieškos ir gelbėjimo koordinacinis gelbėjimo centras |
21 44 89 |
faksas: 25 63 44 |
39 90 99 |
|
|
10. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto dispečerinė |
38 22 56 |
faksas: 38 22 57 |
|
38 22 58 |
|
11. Medicinos karantino skyrius AB „KLASCO“ teritorijoje |
39 92 09, 399750 |
|
12. Medicinos karantino skyrius AB „Klaipėdos Smeltė“ teritorijoje |
34 27 36 |
|
13. AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ (KLASCO) |
21 36 71, 39 90 66 |
|
14. Laivų krovos AB „Klaipėdos Smeltė“ |
34 00 41 |
faksas: 34 09 98 |
15. „KLASCO“ tarptautinė jūrų perkėla |
35 50 54 |
faksas: 35 50 60 |
16. AB „Klaipėdos nafta“ |
39 17 72 |
faksas: 31 13 99 |
17. Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“ |
38 03 88 |
faksas: 38 03 84 |
18. Konsorciumas „Klaipėdos terminalas“ |
35 53 11 |
faksas: 35 54 95 |
19. UAB „Lietuviškų durpių krova“ |
21 06 38 |
faksas: 31 03 54 |
Klaipėdos valstybinio
jūrų uosto laivybos taisyklių
7 priedas
Rekomenduojamas vilkikų kiekis
Operacijos pavadinimas |
Laivo keliamoji galia |
Vilkikų kiekis |
1. Švartavimas prie krantinės apsukant laivą |
nuo 1000 BT iki 5000 BT |
1 |
|
daugiau kaip 5000 BT |
2 |
2. Švartavimas prie krantinės be laivo apsukimo |
nuo 5000 BT iki 10000 BT |
1 |
|
daugiau kaip 10000 BT |
2 |
3. Švartavimas prie krantinės 190 m ilgio laivų |
visokios |
3 |
4. Laivų, kurių ilgis daugiau kaip 100 m, švartavimas |
visokios |
2 |
prie 13–18 krantinių |
|
|
5. Laivų nuplaukimas nuo krantinės |
nuo 2000 BT iki 5000 BT |
1 |
|
daugiau kaip 5000 BT |
2 |
Klaipėdos valstybinio
jūrų uosto laivybos taisyklių
7 priedas
Medicinos-karantino skyriaus (MKS) vykdomos priemonės
I. LAIVO ATPLAUKIMO METU
2. Jeigu patikrinimo metu MKS gydytojas neranda laive karantino bei sanitarinio-epidemiologinio pobūdžio nusižengimų,– jis vietoje (t. y. laive) išrašo leidimą laisvai praktikai uoste.
3. MKS gydytojas gali nedalyvauti laivo patikrinime; laivui laisvą praktiką suteikti telefonu ir išrašyti leidimą, kurį agentuojančios firmos agentas pristato į laivą.
4. Leidimas apie suteiktą laisvą praktiką iš anksto išduodamas tuo atveju, kai medicinos-karantino skyriaus gydytojas gauna telefonu arba radijo ryšio pagalba patikimą informaciją iš laivo kapitono apie tai, kad:
4.1. laive nėra infekcinių ligonių (su pakilusia daugiau kaip 38°C temperatūra, išbėrimais, limfmazgių padidėjimu, kraujosrūvomis ir kraujavimais, odos pageltimu, vėmimu bei viduriavimu);
4.2. laivas per paskutines 4 savaites nesilankė nepalankiuose epidemiologiniu požiūriu užsienio uostuose (išvardyti aplankytus uostus);
4.4. laive nėra keleivių, grįžusių per paskutines 4 savaites iš nepalankių epidemiologiniu požiūriu šalių (išvardyti aplankytus uostus);
4.5. laivas turi galiojantį deratizacijos pažymėjimą arba pažymėjimą apie atleidimą nuo deratizacijos;
5. Šią informaciją MKS gydytojui radijo ryšio pagalba perduoda atvykstančio laivo kapitonas arba agentuojanti firma ne anksčiau kaip likus 4 val. iki laivo atplaukimo ir ne vėliau kaip likus 1 val. iki komisijos darbo pradžios.
7. Leidimas laisvai praktikai uoste išrašomas 2 egzemplioriais, kurių vienas lieka laive, o kitas pateikiamas Laivybos priežiūros tarnybai išplaukiant.
8. Užpildytą leidimą pasirašo MKS gydytojas pilna pavarde ir patvirtina spaudu, nurodančiu MKS teritorinę ir administracinę priklausomybę.
MKS pasilieka teisę savo nuožiūra atvykti į Lietuvos ar užsienio laivą, kuriam jau suteikta laisva praktika, ir įsitikinti, ar laivo kapitono pateikta informacija atitinka tikrovę.
II. LAIVO IŠPLAUKIMO METU
2. Uosto kapitono valdybos laivybos priežiūros tarnyba per laivo agentą iš kiekvieno reikalauja leidimo apie suteiktą laivui laisvą praktiką.
3. Lietuvos Respublikos laivuose laivo įgulų sąrašai prieš išplaukiant papildomai vizuojami medicinos-karantino skyriuje.
MKS gydytojas turi teisę, esant šiurkštiems sanitariniams nusižengimams Lietuvos ar užsienio laivuose, surašyti sanitarinio nusižengimo protokolą, skirti baudą, o prireikus per uosto kapitono valdybą sulaikyti laivo išplaukimą.
Priedas. Neteko galios nuo 2001-02-24
Priedo naikinimas:
Nr. 47, 2001-02-13, Žin. 2001, Nr. 17-529 (2001-02-23), i. k. 1012210ISAK00000047
Priedas. Neteko galios nuo 2001-02-24
Priedo naikinimas:
Nr. 47, 2001-02-13, Žin. 2001, Nr. 17-529 (2001-02-23), i. k. 1012210ISAK00000047
Priedas. Neteko galios nuo 2001-02-24
Priedo naikinimas:
Nr. 47, 2001-02-13, Žin. 2001, Nr. 17-529 (2001-02-23), i. k. 1012210ISAK00000047
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 47, 2001-02-13, Žin., 2001, Nr. 17-529 (2001-02-23), i. k. 1012210ISAK00000047
Dėl Dokumentų, kuriuos privaloma pateikti tikrinimą atliekančioms institucijoms, laivui atplaukus į Lietuvos Respublikos jūrų uostą ir išplaukiant iš jo, pildymo, pateikimo ir saugojimo tvarkos patvirtinimo
2.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-422, 2003-07-11, Žin., 2003, Nr. 77-3537 (2003-08-06), i. k. 1032210ISAK0003-422
Dėl kai kurių susisiekimo ministro įsakymų pakeitimo ir pripažinimo netekusiais galios