Suvestinė redakcija nuo 2016-10-29 iki 2017-01-23
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2013, Nr. 15-765, i. k. 113225CISAK00T1-137
VALSTYBINĖS AKREDITAVIMO SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VEIKLAI TARNYBOS PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS DIREKTORIAUS
Į S A K Y M A S
DĖL pacientų skundų NAGRINĖJIMO valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie sveikatos apsaugos ministerijos TVARKOS APRAŠO paTVIRTINIMO
2013 m. vasario 6 d. Nr. T1-137
Vilnius
Vadovaudamasis Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. rugsėjo 7 d. įsakymu Nr. V-839 (Žin., 2011, Nr. 112-5279), 10.40 ir 18.2 punktais:
1. T v i r t i n u Pacientų skundų nagrinėjimo Valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašą (pridedama).
2. N u s t a t a u, kad šiuo įsakymu patvirtinto Pacientų skundų nagrinėjimo Valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašo nuostatos taikomos ir iki šio įsakymo įsigaliojo gautiems pacientų skundams nagrinėti, išskyrus nuostatas dėl skundų nagrinėjimo terminų ir reikalavimų skundo turiniui bei įforminimui, kuriems taikomos šių skundų gavimo dieną galiojusių teisės aktų nuostatos.
3. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:
3.1. Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2012 m. sausio 11 d. įsakymą Nr. T1-31 „Dėl pacientų skundų nagrinėjimo Valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2012, Nr. 8-315);
3.2. Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2012 m. kovo 5 d. įsakymą Nr. T1-272 „Dėl Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2012 m. sausio 11 d. įsakymo Nr. T1-31 „Dėl pacientų skundų nagrinėjimo Valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2012, Nr. 30-1433);
3.3. Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2012 m. spalio 4 d. įsakymą Nr. T1-1205 „Dėl Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2012 m. sausio 11 d. įsakymo Nr. T1-31 „Dėl pacientų skundų nagrinėjimo Valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2012, Nr. 116-5913).
PATVIRTINTA
Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus
2013 m. vasario 6 d. įsakymu Nr. T1-137
(Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus
2016 m. spalio 28 d. įsakymo Nr. T1- 1782 redakcija)
pacientų skundų NAGRINĖJIMO valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie sveikatos apsaugos ministerijos TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pacientų skundų nagrinėjimo Valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja asmens, pateikiančio su žalos atlyginimu nesusijusį skundą Valstybinei akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Tarnyba), skundo priėmimo tvarką, skundo įforminimo reikalavimus, jo nagrinėjimą, skundo nagrinėjimo įforminimą bei apskundimo tvarką.
2. Aprašas parengtas įgyvendinant Lietuvos Respublikos Konstitucijos 5 straipsnio 3 dalies nuostatą, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Tarnybos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. rugsėjo 7 d. įsakymu Nr. V-839 „Dėl Valstybinės medicininio audito inspekcijos prie Sveikatos apsaugos ministerijos reorganizavimo, reorganizavimo sąlygų aprašo ir Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatų patvirtinimo“ nuostatas.
3. Aptarnaujant asmenį, šio aprašo nuostatos taikomos tiek, kiek tų klausimų nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ar jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.
4. Šiame apraše vartojamos sąvokos:
4.1. Asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės kontrolė – Tarnybos atliekamas asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės įvertinimas, įskaitant pacientų teisių priežiūrą, kurio metu nustatoma juridinių ir fizinių asmenų, kurie verčiasi asmens sveikatos priežiūros veikla, teiktų ar nesuteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų atitiktis teisės aktų reikalavimams.
4.2. Asmuo – pacientas ar jo atstovas, kuris kreipiasi į Tarnybą su rašytiniu skundu, nesusijusiu su žalos atlyginimu.
4.3. Mažareikšmis teisės aktų reikalavimų pažeidimas – Įstaigos vidaus veiklą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų pažeidimas, kurį Įstaiga gali pašalinti.
5. Kitos šiame apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, vartojamas sąvokas.
6. Tarnybos darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį (toliau – darbuotojas)/valstybės tarnautojas (toliau – tarnautojas), nagrinėdamas skundą, vadovaujasi pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo, efektyvumo ir subsidiarumo principais.
7. Tarnybos darbuotojas/tarnautojas teikia prašymą nusišalinti arba (ir) Tarnybos direktoriaus rašytiniu pavedimu nušalinamas nuo skundo nagrinėjimo, jeigu yra priežastys, galinčios sukelti darbuotojo viešųjų ir privačių interesų konfliktą.
II SKYRIUS
SKUNDO PATEIKIMAS, PRIĖMIMAS IR NAGRINĖJIMAS
9. Asmuo skundą gali pateikti tiesiogiai atvykus į Tarnybą, atsiunčiant paštu ar per kurjerį arba elektroniniu paštu, pasirašius elektroniniu parašu.
11. Skundą priima ir registruoja Tarnybos Kanceliarijos darbuotojas Tarnybos darbo reglamento nustatyta tvarka. Asmuo apie skundo gavimo faktą informuojamas Kanceliarijos vedėjui išsiunčiant skundo gavimo faktą patvirtinantį dokumentą, išskyrus atvejus, kai asmuo nėra nurodęs adreso (faktinės gyvenamosios vietos).
12. Skunde turi būti nurodyta:
12.2. paciento vardas, pavardė, adresas (faktinė gyvenamoji vieta), telefono numeris ir/ar kiti kontaktiniai duomenys bei pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas arba jo kopija, patvirtinta įstatymų nustatyta tvarka, jei asmuo pateikia skundą paštu ar per kurjerį;
12.3. skundą pateikusio asmens duomenys (vardas, pavardė, adresas (faktinė gyvenamoji vieta), telefono numeris, juridinio asmens pavadinimas, kodas, buveinės adresas, telefono numeris), jei asmuo nėra pacientas, kuriam teiktos asmens sveikatos priežiūros paslaugos, ir pateikiami atstovavimą (pavedimas, teismo nutartis, atstovavimo sutartis su juridiniu asmeniu ir pan.) bei asmens tapatybę patvirtinantys dokumentai ar jų kopijos, patvirtintos įstatymų nustatyta tvarka (notaro, seniūno, pacientui atstovaujančio advokato ar kt.), jei paciento atstovas pateikia skundą paštu, per kurjerį ar elektroniniu paštu.
Tais atvejais, kai paciento atstovavimą patvirtinantis dokumentas yra išduotas užsienyje, šis dokumentas turi būti legalizuotas teisės aktų nustatyta tvarka.
12.4. skundo dalykas (esmė) – pažeistos paciento teisės ar teisėti interesai, suteiktos arba nesuteiktos asmens sveikatos priežiūros paslaugos, nurodant, asmens sveikatos priežiūros įstaigą ir, jei žinoma, kurių asmens sveikatos priežiūros specialistų veiksmai skundžiami, taip pat, kuo tikslesnis asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo laikotarpis, kitos aplinkybės;
12.5. ar skundas tuo pačiu klausimu išnagrinėtas asmens sveikatos priežiūros įstaigoje, pateikiant šios įstaigos atsakymo į skundą kopiją; jei asmens sveikatos priežiūros įstaiga nepateikė atsakymo per teisės aktų nustatytą laikotarpį – pateikiama skundo, adresuoto asmens sveikatos priežiūros įstaigai, kopija;
15. Jei Tarnybai pateiktas skundas atitinka visus šiame apraše nustatytus reikalavimus, skundą pateikęs asmuo raštu informuojamas, kad skundas atitinka nustatytus reikalavimus ir bus nagrinėjamas iš esmės bei nurodomi šio aprašo 27 punkte nustatyti skundo nagrinėjimo terminai.
16. Kai Tarnyba neturi įgaliojimų nagrinėti skundo, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo Tarnyboje gavimo dienos, išsiunčia skundą viešojo administravimo subjektui ar kitam subjektui, kuris turi reikiamus įgaliojimus, ir apie tai praneša asmeniui.
17. Skundas nepradedamas nagrinėti iš esmės, jei:
17.1. jame nenurodytas paciento, o, jei skundą pateikia jo atstovas, ir šio atstovo vardas, ir pavardė arba juridinio asmens pavadinimas;
17.6. jeigu nėra pateiktas paciento tapatybę patvirtinantis dokumentas arba jo kopija, patvirtinta įstatymų nustatyta tvarka (notaro, seniūno, pacientui atstovaujančio advokato ar kt.);
18. Jei yra šio aprašo 17 punkte nustatyti pagrindai, asmeniui per 5 darbo dienas nuo skundo Tarnyboje gavimo dienos išsiunčiama informacija apie nustatytus skundo trūkumus, išskyrus atvejus, kai asmuo nėra nurodęs adreso (faktinės gyvenamosios vietos arba buveinės adreso), nustatant 30 kalendorinių dienų terminą, skaičiuojant nuo siunčiamo rašto registracijos dienos, trūkumams pašalinti. Jei per šį terminą trūkumai nepašalinami, skundas paliekamas nenagrinėtu.
19. Jei asmuo šio aprašo 18 punkte nustatyta tvarka nurodytus trūkumus pašalina vėliau nustatyto termino, skundas turi būti teikiamas Tarnybai iš naujo.
20. Skundas nenagrinėjamas ar skundo nagrinėjimas nutraukiamas:
20.2. jeigu skundas Tarnyboje gautas vėliau nei vieneri metai nuo tos dienos, kai pacientas sužinojo ar turėjo sužinoti apie savo teisių pažeidimą, arba praėjo daugiau kaip treji metai nuo paciento teisių pažeidimo padarymo dienos;
20.5. jeigu Tarnyba neturi įgaliojimų nagrinėti skundo pagal įgaliojimus, nustatytus Tarnybos nuostatuose;
21. Tarnyba sprendimą dėl skundo nenagrinėjimo ar jo nagrinėjimo nutraukimo priima per 5 darbo dienas nuo šio aprašo 20 punkte nustatytų pagrindų paaiškėjimo dienos.
22. Asmeniui apie Tarnybos priimtą sprendimą nenagrinėti skundo ar nutraukti jo nagrinėjimą šio aprašo 20 punkte nustatytais pagrindais informacija išsiunčiama per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo.
23. Tarnyba pagal kompetenciją nagrinėdama skundą privalo atlikti pacientui suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės kontrolę.
24. Atlikdama skundo nagrinėjimą Tarnyba turi teisę naudotis visais jai teisės aktų suteiktais įgaliojimais.
25. Tarnyba skundo nagrinėjimui gali pasitelkti kitas valdžios institucijas ir įstaigas, medicinos specialistus – konsultantus.
26. Skundo nagrinėjamas vykdomas tokia tvarka:
26.1. Asmuo apie skundo pradėjimą nagrinėti iš esmės, atliekant asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės kontrolę, bei apie nagrinėjimo terminą informuojamas raštu;
26.2. Skundo nagrinėjimui reikalingų dokumentų kopijas ir (ar), jei reikia, įstaigos darbuotojų paaiškinimus asmens sveikatos priežiūros įstaiga privalo pateikti ne vėliau kaip per 7 kalendorines dienas nuo Tarnybos rašytinio prašymo su pateikiamų Kontrolės dokumentų sąrašu (1 priedas) gavimo dienos.
26.3. Tarnybos direktoriaus, Tarnybos direktoriaus pavaduotojo ar Tarnybos struktūrinio padalinio, atsakingo už pacientų teisių priežiūrą, vadovo iniciatyva, Tarnybos direktoriaus įsakymu paskiriamas (-i) Tarnybos darbuotojas (-ai)/tarnautojas (-ai), kuriam (-iems), esant toliau išvardintiems kriterijams, pavedama atlikti sveikatos priežiūros paslaugų kokybės kontrolę vietoje:
26.3.1. kai reikia asmens sveikatos priežiūros įstaigoje įvertinti faktus, duomenis, susijusius su skundo nagrinėjimu;
26.4. Į asmens sveikatos priežiūros įstaigą vykdyti pavestos užduoties vykstama įstaigos iš anksto neįspėjus, išskyrus atvejus, kai pranešti būtina, siekiant atlikti sveikatos priežiūros paslaugų kokybės kontrolę. Atliekant asmens sveikatos priežiūros įstaigos asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės kontrolę vietoje, pildomas Kontrolės aktas (2 priedas);
26.5. Gavus iš asmens sveikatos priežiūros įstaigos šio aprašo 26.2 papunktyje nurodytų visų skundo nagrinėjimui reikalingų dokumentų kopijas ir (ar) įstaigos darbuotojų paaiškinimus, Tarnybos struktūrinio padalinio, atsakingo už pacientų teisių priežiūrą, darbuotojas/tarnautojas surašo Kontrolės ataskaitos (3 priedas) projektą dėl atitinkamų įstaigos asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės įvertinimo, kuris vizuojamas Tarnybos darbo reglamento nustatyta tvarka. Kontrolės ataskaitos projekte teikiamos rekomendacijos asmens sveikatos priežiūros įstaigai dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės gerinimo;
26.6. Tarnybos darbuotojo/tarnautojo, rengusio Kontrolės ataskaitos projektą, Tarnybos struktūrinio padalinio, atsakingo už pacientų teisių priežiūrą, vadovo ar direktoriaus pavaduotojo iniciatyva gali būti kreipiamasi į medicinos specialistus – konsultantus dėl klinikinio atvejo įvertinimo skunde nurodytais pagrindais.
27. Skundo nagrinėjimas Tarnyboje turi būti baigtas per 3 mėnesius nuo skundo, atitinkančio visus šio aprašo 12 punkte nurodytus reikalavimus, gavimo dienos. Motyvuotu Tarnybos direktoriaus įsakymu skundo nagrinėjimo 3 mėnesių terminas gali būti pratęstas papildomam ne ilgesniam kaip 5 mėnesių laikotarpiui. Asmeniui informacija apie Tarnybos priimtą sprendimą pratęsti skundo nagrinėjimo terminą išsiunčiama per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo.
28. skundas, dėl kurio yra priimtas šio aprašo 30 punkte nurodytas Tarnybos sprendimas, pradedamas nagrinėti iš naujo, taikant šio aprašo 27 punkte nurodytus terminus, kai:
28.1. paaiškėja naujos aplinkybės, egzistavusios skundo nagrinėjimo metu, kurios nei Tarnybai, nei pacientui ar jo atstovui nebuvo ir negalėjo būti žinomos;
III SKYRIUS
SKUNDO NAGRINĖJIMO ĮFORMINIMAS IR SPRENDIMO APSKUNDIMAS
29. Tarnybos direktoriaus įsakymo dėl skundo projekto svarstymas protokoluojamas, pildomas Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus įsakymo projekto svarstymo protokolas (4 priedas). Esant Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 59 straipsnyje numatytiems pagrindams, klausimas dėl kontrolės priemonių ir (ar) sankcijų taikymo įstaigai svarstomas dalyvaujant asmens sveikatos priežiūros įstaigos vadovui ar jo įgaliotam atstovui. Apie nurodytą aptarimą įstaiga informuojama ne vėliau, kaip prieš 3 darbo dienas (skaičiuojama nuo pranešimo išsiuntimo dienos), pateikiant Kontrolės ataskaitos ir direktoriaus įsakymo projektus. Jei asmens sveikatos priežiūros įstaigos atstovai neatvyksta nurodytu laiku – sprendimas priimamas be aptarimo. Jei asmens sveikatos priežiūros įstaigos atstovas (-ai) praneša raštu apie nedalyvavimą svarstyme dėl įsakyme numatytų kontrolės priemonių ir sankcijų, sprendimas gali būti priimamas pranešimo gavimo dieną.
30. Kai atliekant asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės kontrolę nustatomas tik mažareikšmis (-iai) teisės aktų reikalavimų pažeidimas (-ai), kartu su šio Aprašo 29 punkte nurodytų dokumentų projektais Įstaigai pateikiamas rašytinis nurodymas, įpareigojant Įstaigą iki Tarnybos nurodyto termino, kuris negali būti ilgesnis nei 5 darbo dienos, pašalinti mažareikšmį (-ius) teisės aktų reikalavimų pažeidimą (-us), pateikiant Tarnybai tokio pažeidimo pašalinimo faktą įrodančius dokumentus. Šis terminas motyvuotu Įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens prašymu gali būti pratęstas ne ilgiau kaip 3 darbo dienoms.
31. Jei Įstaiga per nurodytą terminą pašalina visus Tarnybos nustatytus mažareikšmius teisės aktų reikalavimų pažeidimus ir pateikia Tarnybai tokio pažeidimo (-ų) pašalinimo faktą įrodančius dokumentus, klausimas dėl Kontrolės priemonių ir (ar) sankcijų nebesvarstomas, o Tarnybos direktoriaus įsakymas priimamas be Įstaigos atstovų dalyvavimo. Jei Įstaiga iki Tarnybos nurodyto termino nepašalina visų Tarnybos nustatytų mažareikšmių teisės aktų reikalavimų pažeidimų, Tarnybos direktoriaus įsakymo projektas svarstomas šio Aprašo 29 punkte nustatyta tvarka.
32. Skundo nagrinėjimas Tarnyboje baigiamas patvirtinant Kontrolės ataskaitą ir įforminant direktoriaus įsakymą. Šiame įsakyme pateikiamos rekomendacijos asmens sveikatos priežiūros įstaigai dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės gerinimo.
33. Tarnyba, taikydama Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 58 straipsnio 1 dalyje nurodytas poveikio priemones / sankcijas, vadovaujasi šiais nurodytų poveikio priemonių / sankcijų pasirinkimo kriterijais:
33.1. kai nustatyti teisės aktų reikalavimų pažeidimai yra susiję su asmens sveikatos priežiūros specialisto kompetencija ir galimai padaryta praktikos klaida arba grubia praktikos klaida, Tarnyba taiko Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 58 straipsnio 1 dalies 3 punkte numatytą reikalavimą, kad būtų patikrinta asmens sveikatos priežiūros specialisto profesinė kvalifikacija;
33.2. kai nustatyti teisės aktų reikalavimų pažeidimai yra susiję su nelicencijuotų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimu, Tarnyba taiko Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 58 straipsnio 1 dalies 2 punkte numatytą administracinę atsakomybę asmens sveikatos priežiūros įstaigos vadovui, surašydama administracinių nusižengimų protokolą Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka;
33.3. kai nustatyti teisės aktų reikalavimų pažeidimai yra susiję su asmens sveikatos priežiūros įstaigos neveikimu, neužtikrinant asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimui būtinų sveikatos apsaugos ministro įsakymais reglamentuotų reikalavimų, keliamų medicinos priemonėms (prietaisams), personalui, higienai, vykdymo ir šių pažeidimų asmens sveikatos priežiūros įstaiga nepašalino iki Tarnybos direktoriaus įsakymo projekto, nurodyto šio aprašo 26.7 papunktyje, parengimo dienos, Tarnyba taiko Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 58 straipsnio 1 dalies 4 punkte numatytą sankciją sustabdyti visų ar dalies asmens sveikatos priežiūros įstaigos teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą;
33.4. kai nustatyti teisės aktų reikalavimų pažeidimai yra susiję su kitais, 31.1 – 31.3 papunkčiuose nenumatytais atvejais, Tarnyba taiko Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 58 straipsnio 1 dalies 1 punkte numatytą įspėjimą įstaigai dėl jos veiklos trūkumų ir pažeidimų, nustatant konkrečius jų pašalinimo terminus.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
35. Asmuo, pateikęs skundą, ir asmens sveikatos priežiūros įstaiga, nesutinkantys su šio aprašo 18, 21 ir 32 punkte nurodytais Tarnybos sprendimais, turi teisę per 30 dienų nuo sprendimo įteikimo dienos paduoti skundą Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai ar Vilniaus apygardos administraciniam teismui.
36. Jeigu per šio aprašo 27 punkte nustatytą terminą skundo nagrinėjimas nėra baigtas, asmuo turi teisę per du mėnesius nuo dienos, kai baigiasi skundo nagrinėjimo terminas, tai apskųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai ar Vilniaus apygardos administraciniam teismui.
37. Tarnautojas, pagal savo kompetenciją nustatęs teisės aktų pažeidimus, už kuriuos atsakomybė numatyta Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 54, 55, 59, 61, 505 ir 507 straipsniuose, turi surašyti administracinių nusižengimų protokolą.
TAR pastaba: 37 punktas įsigalioja nuo 2017-01-01.
______________
Priedo pakeitimai:
Nr. T1-1771, 2014-11-27, paskelbta TAR 2014-12-03, i. k. 2014-18584
Nr. T1-1782, 2016-10-28, paskelbta TAR 2016-10-28, i. k. 2016-25849
Pacientų skundų nagrinėjimo Valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašo
1 priedas
(Kontrolės dokumentų sąrašo forma)
KONTROLĖS NR. DOKUMENTŲ SĄRAŠAS
3. Asmens ambulatorinio gydymo priėmimo skyriuje apskaitos kortelė
(apskaitos forma Nr. 025-1/a-LK)
9. Pacientui asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikusių medicinos specialistų
bei struktūrinio padalinio vadovo pareigų instrukcijos, darbo sutartys
10. Struktūrinio padalinio (padalinių), kuriame (kuriuose) pacientui buvo teiktos
Paslaugos, darbo organizavimo tvarka
15. Kiti darbo reglamentai, kuriais buvo ar turėjo būti vadovaujamasi
nurodytam pacientui teikiant paslaugas
Priedo pakeitimai:
Nr. T1-1771, 2014-11-27, paskelbta TAR 2014-12-03, i. k. 2014-18584
Nr. T1-1782, 2016-10-28, paskelbta TAR 2016-10-28, i. k. 2016-25849
Pacientų skundų nagrinėjimo Valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašo
2 priedas
(Kontrolės akto forma)
VALSTYBINĖ AKREDITAVIMO SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VEIKLAI TARNYBA
PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS
KONTROLĖS AKTAS
Nr._____
(data)
(sudarymo vieta)
Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Akreditavimo tarnyba) direktoriaus 20 ..... m.............. mėn. .....d. įsakymu Nr..........„Dėl .................................“ paskirtas (-i) Akreditavimo tarnybos darbuotojas (-ai), dirbantis (-tys) pagal darbo sutartį/ valstybės tarnautojas (-ai), dalyvaujant ________________
_______________________________________________________________________________
(tikrinamos asmens sveikatos priežiūros įstaigos atstovų pareigos, vardas ir pavardė)
_______________________________________________________________________________,
atlikdamas (-i)____________________________________________________________________
(Tikrinamo asmens sveikatos priežiūros įstaigos pavadinimas, kodas, tikrinimo adresas (-ai))
pacientui__________________teiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės kontrolę, pažy-
(vardas, pavardė)
mi, kad:_________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Kontrolės objektas: ________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Pastabos: ________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
PRIDEDAMA:
______________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Iš viso prie šio akto pridedamų lapų:_______________
Asmens sveikatos priežiūros įstaigos darbuotojų paaiškinimus ir juos pagrindžiančius dokumentus arba kitą trūkstamą informaciją prašome pateikti iki:____________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Kontrolės aktas surašytas dviem egzemplioriais.
Akreditavimo tarnybos
darbuotojas ( -ai), dirbantis
(-tys) pagal darbo sutartį/valstybės tarnautojas (-ai)
(parašas) (vardas ir pavardė)
(parašas) (vardas ir pavardė)
(parašas) (vardas ir pavardė)
Su kontrolės aktu susipažinau ir 1 egzempliorių gavau. Trūkstamus dokumentus, paaiškinimus ir juos pagrindžiančius dokumentus arba kitą trūkstamą informaciją įsipareigojame pateikti per komisijos nurodytą laiką (jei nurodyti nepateikti dokumentai ar kita informacija).
_______________________________________________________________________________
__________________________ _______________ _________________________
(Asmens sveikatos priežiūros įstaigos vadovo (parašas) (vardas, pavardė)
arba jo įgalioto
asmens pareigų pavadinimas)
Priedo pakeitimai:
Nr. T1-1771, 2014-11-27, paskelbta TAR 2014-12-03, i. k. 2014-18584
Nr. T1-1782, 2016-10-28, paskelbta TAR 2016-10-28, i. k. 2016-25849
Pacientų skundų nagrinėjimo Valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašo
3 priedas
(Kontrolės ataskaitos forma)
KONTROLĖS ataskaitA
Nr.
(data)
Vilnius
(sudarymo vieta)
Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau Tarnyba) pareiškėjo/paciento __________ (toliau – pareiškėjas/pacientas)
(vardas, pavardė)
skundo pagrindu atliko_____________ pacientui____________20___m.______mėn._____d.
(įstaigos pavadinimas) (vardas pavardė)
teiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės kontrolę.
Kontrolės objektas:
________________________________________________________________________________
Kontrolės metu vertinta:
________________________________________________________________________________
(įstaigos paaiškinimai ir pateikti dokumentai)
_______________________________________________________________________________.
Kontrolės metu nustatyta, kad: ________________________________________________________________________________
Kontrolės išvados:
________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________.
Tarnybos teikiamos rekomendacijos asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybei gerinti: ________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Pacientų teisių priežiūros
skyriaus
vyriausiasis specialistas _____________ ___________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Pacientų teisių priežiūros
skyriaus vedėjas _____________ ___________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Priedo pakeitimai:
Nr. T1-1771, 2014-11-27, paskelbta TAR 2014-12-03, i. k. 2014-18584
Nr. T1-1782, 2016-10-28, paskelbta TAR 2016-10-28, i. k. 2016-25849
Pacientų skundų nagrinėjimo Valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašo
4 priedas
(Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus įsakymo projekto svarstymo protokolo forma)
DIREKTORIAUS ĮSAKYMO DĖL SKUNDO PROJEKTO SVARSTYMO PROTOKOLAS
_________________ Nr. _____________
(data)
Vilnius
Įsakymo dėl skundo projekto svarstymas įvyko __________________________
data (laikas)
1. Asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės kontrolė atlikta:
.................................................................................................................................
(ASPĮ pavadinimas)
Kontrolės ataskaitos Nr.: ..............................................................................................
2. Direktoriaus įsakymo projekto svarstyme dalyvauja:
2.1. Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie SAM (toliau –Akreditavimo tarnyba) atstovai:
Svarstymo pirmininkas:................................................................................................
Svarstymo sekretorius: ................................................................................................
Svarstymo nariai:................................................................................................................
.........................................................................................................................................
2.2. Asmens sveikatos priežiūros įstaigos (toliau – ASPĮ) atstovai:.....................................
...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
3. ASPĮ atstovų pastabos ir pasiūlymai:
..................................................................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................................................................
ASPĮ atstovų pastabų ir pasiūlymų tęsinys Įsakymo projekto svarstymo protokolo priede:
yra nėra
4. ASPĮ atstovų pateiktų pastabų ir pasiūlymų įvertinimas ir Akreditavimo tarnybos atstovų priimtas sprendimas dėl Akreditavimo tarnybos direktoriaus įsakymo:
..................................................................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................................................................
5. Protokolo priedai:
......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Akreditavimo tarnybos atstovai:
Svarstymo pirmininkas _______________ ___________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Svarstymo sekretorius _______________ ____________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Svarstymo nariai:
_______________ _______________ ____________________
(pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
_______________ _______________ ____________________
(pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
ASPĮ atstovai:
_______________ _______________ ____________________
(pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
_______________ _______________ ____________________
(pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
_______________ _______________ ____________________
(pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
Priedo pakeitimai:
Nr. T1-1782, 2016-10-28, paskelbta TAR 2016-10-28, i. k. 2016-25849
Pakeitimai:
1.
Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas
Nr. T1-1771, 2014-11-27, paskelbta TAR 2014-12-03, i. k. 2014-18584
Dėl Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2013 m. vasario 6 d. įsakymo Nr. T1-137 'Dėl Pacientų skundų nagrinėjimo Valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo
2.
Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas
Nr. T1-1782, 2016-10-28, paskelbta TAR 2016-10-28, i. k. 2016-25849
Dėl Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2013 m. vasario 6 d. įsakymo Nr. T1-137 „Dėl Pacientų skundų nagrinėjimo Valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo