Suvestinė redakcija nuo 2024-05-01

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2013, Nr. 15-765, i. k. 113225CISAK00T1-137

 

Nauja redakcija nuo 2024-05-01:

Nr. T1-151, 2024-04-29, paskelbta TAR 2024-04-29, i. k. 2024-07879

 

VALSTYBINĖS AKREDITAVIMO SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VEIKLAI TARNYBOS PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL pacientų skundų NAGRINĖJIMO valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie sveikatos apsaugos ministerijos TVARKOS APRAŠO paTVIRTINIMO

 

2013 m. vasario 6 d. Nr. T1-137

Vilnius

 

Vadovaudamasis Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. rugsėjo 7 d. įsakymu Nr. V-839 „Dėl Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 18.1, 18.2, 18.3 papunkčiais,

t v i r t i n u Pacientų skundų nagrinėjimo Valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Direktorius                                                                                        Juozas Galdikas

 

 

 

PATVIRTINTA

Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus

2013 m. vasario 6 d. įsakymu Nr. T1-137

(Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus

2024 m. balandžio 29  d. įsakymo Nr. T1-151 redakcija)

 

pacientų skundų NAGRINĖJIMO valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie sveikatos apsaugos ministerijos TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pacientų skundų nagrinėjimo Valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja asmens, pateikiančio skundą Valstybinei akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Tarnyba), skundo priėmimo tvarką, jo nagrinėjimą, skundo nagrinėjimo įforminimą bei apskundimo tvarką.

2. Aprašas parengtas įgyvendinant Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Tarnybos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. rugsėjo 7 d. įsakymu Nr. V-839 „Dėl Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatų patvirtinimo“, nuostatas.

3. Aptarnaujant asmenį, Aprašo nuostatos taikomos tiek, kiek tų klausimų nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ar jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.

4. Apraše vartojamos sąvokos:

4.1. Asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimas (toliau – patikrinimas) – Tarnybos atliekamas asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės įvertinimas, įskaitant pacientų teisių priežiūrą, kurio metu nustatoma asmenų, kurie verčiasi asmens sveikatos priežiūros veikla, teiktų ar nesuteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų atitiktis teisės aktų reikalavimams.

4.2. Pareiškėjas – pacientas, jo atstovas, paciento mirties atveju – paciento įpėdiniai pagal testamentą ir pagal įstatymą, sutuoktinis (partneris), tėvai, vaikai, kurie kreipiasi į Tarnybą su rašytiniu skundu, nesusijusiu su žalos atlyginimu.

4.3. Mažareikšmiai teisės aktų reikalavimų pažeidimai – teisės aktų pažeidimai arba techninės klaidos, kuriais padaromas nežymus poveikis saugomam gėriui (vertybei).  

4.4. Skundas – Pareiškėjo rašytinis kreipimasis į Tarnybą, neatsižvelgiant į jo pavadinimą (antraštę), kuriame nurodoma, kad yra pažeistos teisės aktuose nustatytos paciento teisės ar teisėti interesai.

4.5. Skundų vertinimo grupė – Tarnybos direktoriaus įsakymu sudaryta Tarnybos darbuotojų grupė, aprašo nustatyta tvarka priimanti sprendimus dėl skundo nagrinėjimo.

5. Kitos šiame apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, vartojamas sąvokas.

6. Tarnybos darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį bei valstybės tarnautojas (toliau kartu – Tarnybos darbuotojas), nagrinėdamas skundą, vadovaujasi Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 4 straipsnyje ir Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 3 straipsnyje įtvirtintais principais.

7. Jeigu yra priežastys, galinčios sukelti Tarnybos darbuotojo viešųjų ir privačių interesų konfliktą, Tarnybos darbuotojas nusišalina arba yra nušalinamas nuo patikrinimo atlikimo Tarnybos direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka.

8. Už aprašo įgyvendinimą atsako visi skundo nagrinėjimo procedūroje dalyvaujantys Tarnybos darbuotojai.

 

II SKYRIUS

SKUNDO PATEIKIMAS, PRIĖMIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

9. Pareiškėjas skundą gali pateikti tiesiogiai atvykus į Tarnybą, atsiunčiant paštu ar per kurjerį arba elektroniniu paštu, pasirašius elektroniniu parašu.

10. Skundą priima ir registruoja Tarnybos darbuotojas Tarnybos darbo reglamento nustatyta tvarka. Pareiškėjas apie skundo gavimo faktą informuojamas išsiunčiant skundo gavimo faktą patvirtinantį dokumentą, išskyrus atvejus, kai Pareiškėjas nėra nurodęs kontaktinių duomenų.

11. Skundą priėmęs ir jį užregistravęs darbuotojas skundą nukreipia Pacientų teisių ir paslaugų kokybės skyriaus vedėjui.

12. Skunde turi būti nurodyta:

12.1. paciento vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas, telefono ryšio Nr. ir (arba) el. pašto adresas;

12.2. jeigu skundą pateikia paciento atstovas, – atstovo vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas, telefono ryšio Nr. ir (arba) el. pašto adresas;

12.3. skundo dalykas (esmė) – pažeistos paciento teisės ar teisėti interesai, suteiktos arba nesuteiktos asmens sveikatos priežiūros paslaugos, nurodant, asmens sveikatos priežiūros įstaigą ir, jei žinoma, kurių asmens sveikatos priežiūros specialistų veiksmai skundžiami, taip pat, kuo tikslesnis asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo laikotarpis, kitos aplinkybės; turi būti suformuluojamas konkretus prašymas dėl paciento pažeistų teisių;

12.4. ar skundas tuo pačiu klausimu išnagrinėtas asmens sveikatos priežiūros įstaigoje, pateikiant šios įstaigos atsakymo į skundą kopiją; jei asmens sveikatos priežiūros įstaiga nepateikė atsakymo per teisės aktų nustatytą laikotarpį – pateikiama skundo, adresuoto asmens sveikatos priežiūros įstaigai, kopija;

12.5. ar skundas tuo pačiu klausimu išnagrinėtas Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijoje (toliau – Komisija), pateikiant Komisijos sprendimo kopiją.

13. Kartu su skundu turi būti teikiami šie dokumentai:

13.1. Pareiškėjo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija;

13.2. jeigu skundą pateikia paciento atstovas, – atstovavimą liudijantis dokumentas (įgaliojimas ir įgalioto asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija, sutarties su advokatu dėl teisinių paslaugų kopija ar šios sutarties išrašas, kuriame nurodyti Lietuvos Respublikos advokatūros įstatymo 49 straipsnio 2 dalyje nurodyti duomenys, ir advokato pažymėjimas, jei prašymą teikia vaiko tėvai – vaiko gimimo liudijimo, jei prašymą teikia globėjas ar rūpintojas – jo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija ir teismo sprendimo dėl globos ar rūpybos nustatymo kopija);

13.3. jeigu skundą pateikia kitas asmuo – dokumentas, patvirtinantis, kad asmuo turi teisę gauti konfidencialią informaciją apie pacientą, tai yra kad asmuo yra paciento įpėdinis pagal testamentą ar pagal įstatymą, sutuoktinis (partneris), tėvas / motina, vaikas.

14. Aprašo 12-13 punktuose nurodytų dokumentų kopijos ir išrašai turi būti patvirtinti notaro, konsulinio pareigūno arba seniūno, arba, jei Pareiškėjui atstovauja advokatas, – advokato, arba pateikti elektroninių ryšių priemonėmis pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu arba pateikti elektroninių ryšių priemonėmis, užtikrinančiomis galimybę nustatyti Pareiškėjo tapatybę ir teksto vientisumą ir nepakeičiamumą.

15. Skundas turi būti įskaitomas ir pateiktas valstybine kalba.

16. Prie skundo gali būti pridedami kiti aprašo 12-13 punktuose nenurodyti Pareiškėjo turimi dokumentai (priedai), pagrindžiantys skundžiamas aplinkybes.

17. Jeigu Pareiškėjo skundas neatitinka aprašo 12-15 punktuose nustatytų reikalavimų, Pareiškėjui per 5 darbo dienas nuo skundo Tarnyboje gavimo dienos išsiunčiama informacija apie nustatytus skundo trūkumus, išskyrus atvejus, kai Pareiškėjas nėra nurodęs kontaktinių duomenų, nustatant 30 kalendorinių dienų terminą, skaičiuojant nuo siunčiamo rašto registracijos dienos, trūkumams pašalinti. Jei per šį terminą trūkumai nepašalinami, skundas paliekamas nenagrinėtu.

18. Skundas nenagrinėjamas ar skundo nagrinėjimas nutraukiamas:

18.1. jeigu Tarnyba jau yra išnagrinėjusi skundą dėl to paties dalyko;

18.2. jeigu asmens sveikatos priežiūros įstaiga likviduota ir nėra jos teisių bei pareigų perėmėjo;

18.3. jeigu Pareiškėjas raštu prašo nutraukti skundo ar jo dalies nagrinėjimą;

18.4. jeigu Tarnyba neturi įgaliojimų nagrinėti skundo;

18.5. jeigu Pareiškėjas miršta ir Tarnybai nėra žinomas (-i) jo teisių perėmėjas (-ai).

19. Tarnyba apie sprendimą nenagrinėti skundo ar jo nagrinėjimą nutraukti informuoja Pareiškėją per 5 darbo dienas nuo aprašo 18 punkte nustatytų pagrindų paaiškėjimo dienos.

20. Jei Tarnybai pateiktas skundas atitinka visus aprašo 12-15 punktuose nustatytus reikalavimus ir nėra aprašo 18 punkte nurodytų pagrindų, Pacientų teisių ir paslaugų kokybės skyriaus darbuotojas, atlikęs pirminį skundo vertinimą, perduoda skundą Skundų vertinimo grupei, kuri per 10 darbo dienų nuo skundo, atitinkančio aprašo 12-15 punktuose nustatytus reikalavimus gavimo Tarnyboje dienos įvertina skundo nagrinėjimo tikslingumą, priimdama vieną iš sprendimų:

20.1. atlikti patikrinimą aprašo 30 punkte nustatyta tvarka;

20.2. pateikti skundžiamai asmens sveikatos priežiūros įstaigai išnagrinėti paciento skundą pagal Tarnybos pateiktas rekomendacijas;

20.3. nepriimti skundo nagrinėti, kai Pareiškėjo skundas yra akivaizdžiai nesuprantamas (pvz., iš skundo turinio neįmanoma suprasti, kokios aplinkybės skundžiamos, kokiomis aplinkybėmis grindžiamas skundas ir pan.).

21. Skundų vertinimo grupė priima sprendimą atlikti patikrinimą, jei yra pakankamai pagrįstų duomenų, leidžiančių įtarti, kad, teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas:

21.1. galimai netinkamais diagnostikos ir gydymo veiksmais buvo sukeltas žalos paciento sveikatai atsiradimo pavojus arba paciento sveikatai buvo padaryta žala;

21.2. buvo pažeistos paciento teisės ir / ar teisėti interesai ir tai neigiamai paveikė paciento teisinį statusą;

21.3. įvyko nepageidaujamas įvykis, kuomet įžvelgiamas sisteminis poveikis pacientų saugai, ir tikimasi, kad jo nagrinėjimo rezultatai turės tiesioginės įtakos pacientų saugos gerinimui bei nepageidaujamų įvykių išvengiamumo didinimui asmens sveikatos priežiūros įstaigoje.

21.4. asmens sveikatos priežiūros įstaigai tinkamai neišnagrinėjus skundo pagal aprašo 26 punkte nurodytas Tarnybos rekomendacijas.

22. Skundų vertinimo grupė, įvertinusi skundą ir priėmusi aprašo 20 punkte nustatytą sprendimą, parengia Tarnybos skundų vertinimo grupės sprendimą (Aprašo 1 priedas).

23. Skundų vertinimo grupei priėmus aprašo 20.1 papunktyje nurodytą sprendimą, Tarnyba atlieka patikrinimą aprašo 30 punkte nustatyta tvarka. Apie skundų vertinimo grupės sprendimą nagrinėti skundą Pareiškėjas informuojamas raštu per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo nurodant aprašo 31 punkte nustatytus skundo nagrinėjimo terminus bei nurodant patikrinimą atliekančio darbuotojo vardą, pavardę ir kontaktinius duomenis.

24. Skundų vertinimo grupė priima aprašo 20.2 papunktyje nurodytą sprendimą, jeigu nenustatomas aprašo 20.3 papunktyje nurodytas pagrindas ir:

24.1.  nenustatomas nė vienas šio aprašo 21 punkte nurodytas pagrindas;

24.2. nustatoma, kad galimą paciento teisių pažeidimą lėmė netinkama asmens sveikatos priežiūros įstaigos paslaugų vadyba, netinkamas arba nepakankamas bendradarbiavimas su pacientu ir šiuos trūkumus Tarnybos teikimu atsižvelgiant į Skundų vertinimo grupės įstaigai pateiktas rekomendacijas, galima pašalinti Pareiškėjo skundo nagrinėjimo asmens sveikatos priežiūros įstaigoje metu.

25. Skundų vertinimo grupei priėmus aprašo 20.3 papunktyje nurodytą sprendimą, Pareiškėjas apie sprendimą informuojamas raštu per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo.

26. Skundų vertinimo grupei priėmus aprašo 20.2 papunktyje nurodytą sprendimą, per 3 darbo dienas nuo priimto sprendimo priėmimo dienos Pareiškėjo skundas kartu su Tarnybos rekomendacijomis persiunčiamas skundžiamai asmens sveikatos priežiūros įstaigai, nurodant per 1 mėnesį nuo rašto gavimo dienos išnagrinėti Pareiškėjo skundą. Pareiškėjui išsiunčiama rašto kopija.

27. Skundžiama asmens sveikatos priežiūros įstaiga apie skundo nagrinėjimo pagal Tarnybos rekomendacijas rezultatus praneša Tarnybai ir Pareiškėjui ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo pasiekto rezultato, informuojant apie Tarnybos rekomendacijų įgyvendinimą.

28. Skundų vertinimo grupė, iš asmens sveikatos priežiūros įstaigos gavusi aprašo 27 punkte nurodytą atsakymą, per 5 darbo dienas nuo aprašo 27 punkte nurodyto rašto gavimo sprendžia ar asmens sveikatos priežiūros įstaiga tinkamai išnagrinėjo skundą pagal tarnybos rekomendacijas:

28.1. jei skundas išnagrinėtas tinkamai pagal Tarnybos rekomendacijas, priima sprendimą dėl skundo išnagrinėjimo;

28.2. jei skundas išnagrinėtas ne pagal Tarnybos rekomendacijas, priima sprendimą nagrinėti pareiškėjo skundą aprašo 30 punkte nustatyta tvarka.

29. Apie aprašo 28 punkte nurodytus sprendimus pareiškėjas informuojamas per 2 darbo dienas nuo jų priėmimo.

30. Patikrinimas vykdomas tokia tvarka:

30.1. Skundų vertinimo grupei priėmus sprendimą nagrinėti Pareiškėjo skundą, Pacientų teisių ir paslaugų kokybės skyriaus vedėjas paskiria darbuotoją, kuriam pavedama atlikti patikrinimą;

30.2. Patikrinimą atliekantis darbuotojas kreipiasi į skundžiamą įstaigą, prašydamas per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos pateikti patikrinimui reikalingų dokumentų kopijas ir (ar), jei reikia, įstaigos darbuotojų paaiškinimus. Kartu su prašymu pateikiamas Asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimo dokumentų sąrašas (2 priedas), kuris gali būti koreguojamas, atsižvelgiant į patikrinimo objektą, gavimo dienos.

30.3. Esant poreikiui, Tarnybos direktoriaus, vyriausiojo patarėjo ar Pacientų teisių ir paslaugų kokybės skyriaus vedėjo iniciatyva, atliekamas patikrinimas vietoje.

30.4. Į asmens sveikatos priežiūros įstaigą vykdyti pavestos užduoties gali būti vykstama įstaigos iš anksto neįspėjus, išskyrus atvejus, kai pranešti būtina, siekiant tinkamai atlikti patikrinimą.

30.5. Gavus iš asmens sveikatos priežiūros įstaigos šio aprašo 30.2 papunktyje nurodytų skundo nagrinėjimui reikalingų dokumentų kopijas ir (ar) įstaigos darbuotojų paaiškinimus, Pacientų teisių ir paslaugų kokybės skyriaus darbuotojas surašo Asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimo ataskaitos (3 priedas) projektą dėl atitinkamų įstaigos asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir  kokybės įvertinimo, kuris vizuojamas Tarnybos darbo reglamento nustatyta tvarka. Patikrinimo ataskaitos projekte, nurodomos patikrinimo išvados, jei nustatyti teisės aktų pažeidimai nurodomos ir siūlomos taikyti poveikio priemonės ir jų parinkimo motyvai, taip pat gali būti nurodomos rekomendacijos asmens sveikatos priežiūros įstaigai dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir (ar) kokybės gerinimo.

31. Tarnyba skundo nagrinėjimui gali pasitelkti kitas valdžios institucijas ir įstaigas, medicinos specialistus-konsultantus.

32. Skundo nagrinėjimas Tarnyboje turi būti baigtas per 5 mėnesius nuo Skundų vertinimo grupės sprendimo priimti skundą nagrinėti.

33. Tarnybos direktoriaus įsakymu skundo nagrinėjimo 5 mėnesių terminas motyvuotai gali būti pratęstas papildomam ne ilgesniam kaip 3 mėnesių laikotarpiui dėl:

33.1. nagrinėjamo atvejo sudėtingumo (ilgas tiriamųjų paslaugų teikimo laikotarpis, Pareiškėjas skundžia daugiau nei vieną asmens sveikatos priežiūros įstaigą, didelis skundžiamų aplinkybių kiekis, klinikinis atvejo sudėtingumas);

33.2. Patikrinimo atlikimo metu paaiškėjus poreikiui gauti papildomą informaciją iš kitų asmens sveikatos priežiūros  įstaigų ar valstybinių institucijų;

33.3. Patikrinimo atlikimo metu paaiškėjus poreikiui gauti medicinos specialistų-konsultantų išvadas ir iki patikrinimo termino pabaigos nepavykus gauti išvadų ir (ar) jų tinkamai įvertinti;

33.4. kitų objektyvių priežasčių.

34. Pareiškėjui informacija apie Tarnybos priimtą sprendimą pratęsti skundo nagrinėjimo terminą išsiunčiama per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo. Tais atvejais, kai patikrinimo atlikimui reikalingi medicininiai dokumentai yra pateikti teismui, ekspertizę atliekančiam subjektui ar ikiteisminio tyrimo institucijoms ir nėra aišku, kada bus gauti dokumentai iš nurodytų subjektų, šis laikotarpis, kurio metu medicininiai dokumentai yra pas nurodytus subjektus, nėra įskaitomas į šiame punkte nurodytus patikrinimo atlikimo terminus.

35. Skundas, dėl kurio yra priimtas šio aprašo 39 punkte nurodytas Tarnybos sprendimas, pradedamas nagrinėti iš naujo, taikant 3 mėnesių terminą, kai:

35.1. paaiškėja naujos aplinkybės, egzistavusios skundo nagrinėjimo metu, kurios nei Tarnybai, nei pacientui ar jo atstovui nebuvo ir negalėjo būti žinomos. Šiuo atveju skundas nagrinėjamas;

35.2. paaiškėja patikrinimo ataskaitos turinio faktinės ir (ar) teisinės klaidos, reikšmingos Tarnybos priimto sprendimo teisėtumui ir pagrįstumui.

 

III SKYRIUS

SKUNDO NAGRINĖJIMO ĮFORMINIMAS IR SPRENDIMO APSKUNDIMAS

 

36. Esant Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 59 straipsnyje numatytiems pagrindams, klausimas dėl poveikio priemonių ir (ar) sankcijų taikymo Įstaigai svarstomas dalyvaujant Įstaigos vadovui ar jo įgaliotam atstovui. Apie nurodytą aptarimą Įstaiga informuojama ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas (skaičiuojama nuo pranešimo išsiuntimo dienos), pateikiant Asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimo ataskaitos projektą. Išimtiniais atvejais, esant motyvuotam Įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens prašymui, šis terminas gali būti pratęstas ne ilgesniam nei 10 darbo dienų terminui. Patikrinimo ataskaitos projekto svarstymas protokoluojamas, pildant Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus patikrinimo ataskaitos projekto svarstymo protokolą (4 priedas). Esant poreikiui, patikrinimo ataskaitos projekto svarstymo metu gali būti daromas garso įrašas, kuris tampa minėto protokolo sudėtine dalimi. Jei Įstaigos atstovas (-ai) neatvyksta nurodytu laiku – ataskaita priimama be aptarimo. Jei Įstaigos atstovas (-ai) praneša raštu apie nedalyvavimą svarstyme dėl patikrinimo ataskaitoje numatytų poveikio priemonių ir (ar) sankcijų, sprendimas gali būti priimamas pranešimo gavimo dieną.

37. Kai atliekant patikrinimą nustatomas tik mažareikšmis (-iai) teisės aktų reikalavimų pažeidimas (-ai), kartu su šio aprašo 30.5 papunktyje nurodytos patikrinimo ataskaitos projektu Įstaigai pateikiamas rašytinis nurodymas, įpareigojant Įstaigą iki Tarnybos nurodyto termino, kuris negali būti ilgesnis nei 3 darbo dienos, pašalinti mažareikšmį (-ius) teisės aktų reikalavimų pažeidimą (-us), pateikiant Tarnybai tokio pažeidimo pašalinimo faktą įrodančius dokumentus. Išimtiniais atvejais, esant motyvuotam Įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens prašymui, šis terminas gali būti pratęstas ne ilgesniam nei 10 darbo dienų terminui.

38. Jei Įstaiga per nurodytą terminą pašalina visus Tarnybos nustatytus mažareikšmius teisės aktų reikalavimų pažeidimus ir pateikia Tarnybai tokio pažeidimo (-ų) pašalinimo faktą įrodančius dokumentus, klausimas dėl poveikio priemonių ir (ar) sankcijų nebesvarstomas. Jei Įstaiga iki Tarnybos nurodyto termino nepašalina visų Tarnybos nustatytų mažareikšmių teisės aktų reikalavimų pažeidimų, patikrinimo ataskaitos projektas svarstomas aprašo 36 punkte nustatyta tvarka.

39. Patikrinimas baigiamas patvirtinant patikrinimo ataskaitą. Patikrinimo ataskaitoje gali būti teikiamos rekomendacijos asmens sveikatos priežiūros įstaigai dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir (ar) kokybės gerinimo. Tais atvejais, kai įstaiga yra įspėjama dėl teisės aktų reikalavimų pažeidimų, patikrinimo ataskaitoje privalo būti nurodomas šių pažeidimų, jei jų pašalinimas yra įmanomas, pašalinimo terminas ir pareiga Įstaigai informuoti Tarnybą apie minėtų pažeidimų pašalinimo rezultatus.

40. Tarnyba, taikydama Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 58 straipsnio 1 dalyje nurodytas poveikio priemones / sankcijas, vadovaujasi šiais nurodytų poveikio priemonių / sankcijų pasirinkimo kriterijais:

40.1. kai nustatyti šiurkštūs teisės aktų reikalavimų pažeidimai, susiję su savo netinkamu pareigų atlikimu teikiant pacientui asmens sveikatos priežiūros  paslaugas, Tarnyba taiko Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 58 straipsnio 1 dalies 2 punkte numatytą administracinę atsakomybę pažeidimą padariusiam asmens sveikatos priežiūros specialistui, surašydama administracinių nusižengimų protokolą Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka;

40.2. kai nustatyti teisės aktų reikalavimų pažeidimai yra susiję su asmens sveikatos priežiūros specialisto netinkamai pasirinkta diagnostikos ir gydymo taktika pagal asmens sveikatos priežiūros specialisto profesinę kompetenciją, Tarnyba taiko Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 58 straipsnio 1 dalies 3 punkte numatytą reikalavimą, kad būtų patikrinta asmens sveikatos priežiūros specialisto profesinė kvalifikacija;

40.3. kai nustatyti teisės aktų reikalavimų pažeidimai yra susiję su nelicencijuotų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimu, Tarnyba taiko Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 58 straipsnio 1 dalies 2 punkte numatytą administracinę atsakomybę asmens sveikatos priežiūros įstaigos vadovui, surašydama administracinių nusižengimų protokolą Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka;

40.4. kai nustatyti teisės aktų reikalavimų pažeidimai yra susiję su asmens sveikatos priežiūros įstaigos neveikimu, neužtikrinant asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimui būtinų sveikatos apsaugos ministro įsakymais reglamentuotų reikalavimų, keliamų medicinos priemonėms, personalui, higienai, vykdymo ir šių pažeidimų asmens sveikatos priežiūros įstaiga nepašalino iki Patikrinimo ataskaitos projekto, nurodyto šio aprašo 30.5 papunktyje, parengimo dienos, Tarnyba taiko Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 58 straipsnio 1 dalies 4 punkte numatytą sankciją sustabdyti visų ar dalies asmens sveikatos priežiūros įstaigos teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą;

40.5. kai nustatyti teisės aktų reikalavimų pažeidimai yra susiję su kitais, aprašo 40.1-40.4 papunkčiuose nenumatytais atvejais, Tarnyba taiko Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 58 straipsnio 1 dalies 1 punkte numatytą įspėjimą įstaigai dėl jos veiklos trūkumų ir pažeidimų, nustatant konkrečius jų pašalinimo terminus, jeigu jų pašalinimas yra įmanomas.

41. Patvirtinus Patikrinimo ataskaitą, Tarnyba per 3 darbo dienas išsiunčia asmeniui, pateikusiam skundą, ir asmens sveikatos priežiūros įstaigai, kurios veikla buvo skundžiama, patikrinimo ataskaitos kopiją.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

42. Tarnybos sprendimai, priimti vadovaujantis aprašu, per 30 dienų nuo sprendimo įteikimo dienos gali būti skundžiami Lietuvos administracinių ginčų komisijai ar Regionų apygardos administraciniam teismui.

 

 

______________

Priedo pakeitimai:

Nr. T1-1771, 2014-11-27, paskelbta TAR 2014-12-03, i. k. 2014-18584

Nr. T1-1782, 2016-10-28, paskelbta TAR 2016-10-28, i. k. 2016-25849

Nr. T1-76, 2017-01-20, paskelbta TAR 2017-01-23, i. k. 2017-01282

 

 

Pacientų skundų nagrinėjimo Valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos Skundų vertinimo grupės sprendimo forma)

 

VALSTYBINĖ AKREDITAVIMO SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VEIKLAI TARNYBA PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS

 

SKUNDŲ VERTINIMO GRUPĖS SPRENDIMAS

 

__________________  Nr.  ___________________

(data)

 

Vilnius

 

 

1. Paciento, kurio skundas įvertintas, vardas ir pavardė ____________________________

 

________________________________________________________________________________

 

2. Paciento atstovo, kurio skundas įvertintas, vardas ir pavardė ______________________

 

________________________________________________________________________________

 

3. Įstaigos (-ų), kurioje (-iose) teiktos asmens sveikatos priežiūros paslaugos yra skundžiamos, pavadinimas __________________________________________________________

 

________________________________________________________________________________

 

________________________________________________________________________________

 

4. Skundo esmė (dalykas) ____________________________________________________

 

________________________________________________________________________________

 

________________________________________________________________________________

 

5. Skundų vertinimo grupės sprendimas ________________________________________

 

6. Skundų vertinimo grupės sprendimo pagrindas_________________________________

 

________________________________________________________________________________

 

(Aprašo punktas, kuriuo vadovaujantis priimtas sprendimas)

 

 

 

Skundų vertinimo grupės nariai:

 

 

 

_____________________________________                                  _________________________

 

(pareigos, vardas ir pavardė)                                                                                                    (parašas)

 

 

 

Priedo pakeitimai:

Nr. T1-1771, 2014-11-27, paskelbta TAR 2014-12-03, i. k. 2014-18584

Nr. T1-1782, 2016-10-28, paskelbta TAR 2016-10-28, i. k. 2016-25849

Nr. T1-76, 2017-01-20, paskelbta TAR 2017-01-23, i. k. 2017-01282

 

 

Pacientų skundų nagrinėjimo Valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimo dokumentų sąrašo forma)

ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ PRIEINAMUMO IR KOKYBĖS PATIKRINIMO NR.           DOKUMENTŲ SĄRAŠAS

 

1. Ambulatorinė asmens sveikatos istorija (apskaitos forma Nr. 025/a)                                  €

2. Gydymo stacionare ligos istorija (-os) (apskaitos forma Nr. 003/a)                                    €

3. Asmens ambulatorinio gydymo apskaitos kortelė (apskaitos forma Nr. 025-1/a-LK)        €  

4. Nėštumo ir gimdymo istorija (apskaitos forma Nr. 096/a)                                                  €

5. Naujagimio raidos istorija (apskaitos forma Nr. 097/a)                                                       €

6. Odontologo įrašai (apskaitos forma Nr. 025-043/a)                                                            €

7. Greitosios medicinos pagalbos kvietimo kortelė (apskaitos forma Nr. 110/a)                    €

8. Medicininių dokumentų pildymo tvarka                                                                              €

9. Pacientui asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikusių medicinos specialistų

sąrašas, nurodant jų darbo sutartyje nurodytas pareigas, šių specialistų bei struktūrinio

padalinio vadovo pareigų instrukcijos                                                                                      €

10. Struktūrinio padalinio (padalinių), kuriame (kuriuose) pacientui buvo teiktos

Paslaugos, darbo organizavimo tvarka                                                                                     €

11. Paciento teisių ir pareigų įgyvendinimo tvarka                                                                 €

12. Pacientų skundų nagrinėjimo tvarka                                                                                  €

13. Informacijos pacientams (jų atstovams) teikimo tvarka                                                    €

14. Sutikimo dėl sveikatos priežiūros paslaugų teikimo aprašo reikalavimų

įgyvendinimo tvarka                                                                                                                €

15. Kiti darbo reglamentai, kuriais buvo ar turėjo būti vadovaujamasi

nurodytam pacientui teikiant paslaugas                                                                                    €

16. Būtinosios ir planinės medicininės pagalbos paslaugų teikimo tvarka                              €

17. Specialistų konsultacijų organizavimo tvarka                                                                   €

18. Gydymo ir diagnostikos protokolai, kurie buvo ar turėjo būti taikomi

nurodytam pacientui                                                                                                           €

19. Kitos medicininių dokumentų apskaitos formos                                                                €

20. Kiti, Jūsų manymu, svarbūs tyrimui įstaigos veiklą reglamentuojantys

vidaus dokumentai                                                                                                             €

21. Medicinos specialistų paaiškinimai, atsakant į pateiktus klausimus:                                 €

21.1.

21.2.

 

 

Priedo pakeitimai:

Nr. T1-1771, 2014-11-27, paskelbta TAR 2014-12-03, i. k. 2014-18584

Nr. T1-1782, 2016-10-28, paskelbta TAR 2016-10-28, i. k. 2016-25849

Nr. T1-76, 2017-01-20, paskelbta TAR 2017-01-23, i. k. 2017-01282

 

 

Pacientų skundų nagrinėjimo Valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašo

3 priedas

 

 

(Asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimo ataskaitos forma)

 

 

ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ PRIEINAMUMO IR KOKYBĖS PATIKRINIMO ataskaitA

Nr.  

(data)

Vilnius

(sudarymo vieta)

 

Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau - Tarnyba) pareiškėjo/paciento __________ (toliau – pareiškėjas/pacientas)

 

(vardas, pavardė)

 

skundo pagrindu atliko_____________ pacientui____________20___m.______mėn._____d.

 

(įstaigos pavadinimas)                  (vardas pavardė)

 

teiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimą.   

 

Asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės objektas:______________________

 

Pareiškėjo skundo nagrinėjimo skundžiamoje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje rezultatas:_____

 

Asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimo metu vertinta:

________________________________________________________________________________ 

(teisės aktai, įstaigos paaiškinimai ir pateikti dokumentai)

Asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimo metu nustatyta, kad:___

 

Asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimo išvados:____________

 

Rekomendacijos asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumui ir (ar) kokybei gerinti: _______________________________________________________________________________

 

Taikomos poveikio priemonės: ______________________________________________________

Ataskaitos apskundimo tvarka: ______________________________________________________

 

Pacientų teisių ir paslaugų kokybės

skyriaus darbuotojas                                                        _____________                             ___________________        

(parašas)                                                               (vardas ir pavardė)

Pacientų teisių ir paslaugų kokybės

skyriaus vedėjas                                   _____________                              ___________________ 

(parašas)                                                              (vardas ir pavardė)

 

Priedo pakeitimai:

Nr. T1-1771, 2014-11-27, paskelbta TAR 2014-12-03, i. k. 2014-18584

Nr. T1-1782, 2016-10-28, paskelbta TAR 2016-10-28, i. k. 2016-25849

Nr. T1-76, 2017-01-20, paskelbta TAR 2017-01-23, i. k. 2017-01282

 

 

Pacientų skundų nagrinėjimo Valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašo

4 priedas

 

(Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus ataskaitos dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimo atlikimo projekto svarstymo protokolo forma)

 

VALSTYBINĖ AKREDITAVIMO SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VEIKLAI TARNYBA PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS

 

ATASKAITOS DĖL ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ PRIEINAMUMO IR KOKYBĖS PATIKRINIMO ATLIKIMO PROJEKTO SVARSTYMO PROTOKOLAS

 

_________________ Nr. _____________

(data)

Vilnius

 

 

1. Įstaiga, dėl kurios atliktas asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimas:_____________________________________________________________________

 

2. Asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimo ataskaitos Nr.: __

 

3. Direktoriaus ataskaitos projekto svarstyme dalyvauja:

 

3.1. Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie SAM (toliau –Akreditavimo tarnyba) atstovai:

 

Svarstymo pirmininkas: ____________________________________________________________

 

Svarstymo sekretorius: _____________________________________________________________

 

Svarstymo nariai:__________________________________________________________________

 

3.2. Asmens sveikatos priežiūros įstaigos (toliau – ASPĮ) atstovai:

 

4. ASPĮ atstovų pastabos ir pasiūlymai:

 

5. ASPĮ atstovų pateiktų pastabų ir pasiūlymų įvertinimas ir Akreditavimo tarnybos atstovų priimtas sprendimas dėl Akreditavimo tarnybos direktoriaus ataskaitos: _______________________

 

6. Protokolo priedai: _________________________________________________________________

 

 

Svarstymo pirmininkas                             _______________              ___________________

(parašas)                                           (vardas ir pavardė)

Svarstymo sekretorius                                 _______________              ____________________

(parašas)                                           (vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

 

Priedo pakeitimai:

Nr. T1-1782, 2016-10-28, paskelbta TAR 2016-10-28, i. k. 2016-25849

Nr. T1-76, 2017-01-20, paskelbta TAR 2017-01-23, i. k. 2017-01282

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. T1-1771, 2014-11-27, paskelbta TAR 2014-12-03, i. k. 2014-18584

Dėl Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2013 m. vasario 6 d. įsakymo Nr. T1-137 'Dėl Pacientų skundų nagrinėjimo Valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. T1-1782, 2016-10-28, paskelbta TAR 2016-10-28, i. k. 2016-25849

Dėl Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2013 m. vasario 6 d. įsakymo Nr. T1-137 „Dėl Pacientų skundų nagrinėjimo Valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. T1-76, 2017-01-20, paskelbta TAR 2017-01-23, i. k. 2017-01282

Dėl Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2013 m. vasario 6 d. įsakymo Nr. T1-137 „Dėl Pacientų skundų nagrinėjimo Valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. T1-151, 2024-04-29, paskelbta TAR 2024-04-29, i. k. 2024-07879

Dėl Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2013 m. vasario 6 d. įsakymo Nr. T1-137 „Dėl Pacientų skundų nagrinėjimo Valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo