Suvestinė redakcija nuo 2014-06-12 iki 2014-12-31
Nutarimas paskelbtas: Žin. 2006, Nr. 9-340, i. k. 1061100NUTA00000061
Nauja redakcija nuo 2013-01-01:
Nr. 936, 2012-07-18, Žin. 2012, Nr. 90-4696 (2012-07-28), i. k. 1121100NUTA00000936
Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL DOKUMENTŲ, ĮRODANČIŲ, KAD ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ TVARKYMAS BUS FINANSUOJAMAS, SUDARYMO IR JŲ REIKALAVIMŲ VYKDYMO, LĖŠŲ, GAUTŲ PAGAL ŠIUOS DOKUMENTUS, KAUPIMO, NAUDOJIMO IR GRĄŽINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO IR ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ TVARKYMO UŽDUOČIŲ NUSTATYMO
2006 m. sausio 19 d. Nr. 61
Vilnius
Pakeistas teisės akto pavadinimas:
Nr. 507, 2014-06-04, paskelbta TAR 2014-06-11, i. k. 2014-07410
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 341 straipsnio 1 dalies 6 punktu ir 7 dalimi ir įgyvendindama 2012 m. liepos 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2012/19/ES dėl elektros ir elektroninės įrangos atliekų (OL 2012 L 197, p. 38) nuostatas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Preambulės pakeitimai:
Nr. 507, 2014-06-04, paskelbta TAR 2014-06-11, i. k. 2014-07410
1. Patvirtinti pridedamus:
1.1. Dokumentų, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, sudarymo ir jų reikalavimų vykdymo, lėšų, gautų pagal šiuos dokumentus, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo taisykles;
2. Nustatyti, kad ne buitinės elektros ir elektroninės įrangos gamintojams ir importuotojams netaikomos šiuo nutarimu patvirtintos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotys. Šiems gamintojams ir importuotojams taikomi Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme nustatyti ne buitinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo reikalavimai.
Punkto pakeitimai:
Nr. 507, 2014-06-04, paskelbta TAR 2014-06-11, i. k. 2014-07410
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2006 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 61
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2012 m. liepos 18 d. nutarimo Nr. 936
redakcija)
DOKUMENTŲ, ĮRODANČIŲ, KAD ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ TVARKYMAS BUS FINANSUOJAMAS, SUDARYMO IR JŲ REIKALAVIMŲ VYKDYMO, LĖŠŲ, GAUTŲ PAGAL ŠIUOS DOKUMENTUS, KAUPIMO, NAUDOJIMO IR GRĄŽINIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Dokumentų, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, sudarymo ir jų reikalavimų vykdymo, lėšų, gautų pagal šiuos dokumentus, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato dokumentų, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos gamintojų ir importuotojų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekiamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, sudarymo ir jų reikalavimų vykdymo, lėšų, gautų pagal šiuos dokumentus, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo tvarką.
2. Taisyklių reikalavimai taikomi:
2.1. elektros ir elektroninės įrangos gamintojams ir importuotojams, Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekiantiems elektros ir elektroninę įrangą;
2.2. elektros ir elektroninės įrangos gamintojų ir importuotojų organizacijoms, turinčioms elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo organizavimo licenciją (toliau –Organizacija);
3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Buityje naudojama elektros ir elektroninė įranga – namų ūkiuose naudojama elektros ir elektroninė įranga, taip pat komerciniuose ir pramonės ūkio objektuose, institucijose ir kitur naudojama elektros ir elektroninė įranga, kuri savo pobūdžiu ar sudėtimi panaši į namų ūkiuose naudojamą elektros ir elektroninę įrangą. Elektros ir elektroninė įranga, kurią gali naudoti tiek namų ūkiai, tiek vartotojai, kurie nėra namų ūkiai, laikoma buityje naudojama elektros ir elektronine įranga.
Ne buityje naudojama elektros ir elektroninė įranga – išimtinai komerciniuose ar pramonės ūkio objektuose, institucijose ar kitur, išskyrus namų ūkius, naudojama elektros ir elektroninė įranga.
Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos paaiškintos Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme (Žin., 1998, Nr. 61-1726; 2002, Nr. 72-3016).
4. Dokumentai, įrodantys, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, yra:
4.1. banko garantija, užtikrinanti einamaisiais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekio (bet ne mažesnio kaip šiuo nutarimu einamiesiems metams nustatytas mažiausias elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekis), kurį turi sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos gamintojai ir importuotojai (toliau – buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotis), tvarkymo finansavimą;
4.2. laidavimo draudimo sutartis, sudaryta elektros ir elektroninės įrangos gamintojo ar importuotojo ir draudiko ir užtikrinanti einamaisiais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekio (bet ne mažesnio kaip šiuo nutarimu nustatyta buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotis) tvarkymo finansavimą;
4.3. su Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo reikalavimus atitinkančia Organizacija pasirašyta sutartis, garantuojanti, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas;
5. Buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas, registruodamasis ir teikdamas elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo ataskaitas aplinkos ministro nustatyta tvarka, vieną iš Taisyklių 4.1–4.3 punktuose nurodytų dokumentų turi pateikti Aplinkos apsaugos agentūrai (toliau – Agentūra), jeigu gamintojas ar importuotojas yra užsienio valstybėje registruotas asmuo, neturintis Lietuvos Respublikoje filialo ar atstovybės, arba Aplinkos ministerijos regiono aplinkos apsaugos departamentui (toliau – Regiono aplinkos apsaugos departamentas), kurio kontroliuojamoje teritorijoje registruota jo buveinė.
6. Ne buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas, registruodamasis ir teikdamas elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo ataskaitas aplinkos ministro nustatyta tvarka, turi Agentūrai, jeigu gamintojas ar importuotojas yra užsienio valstybėje registruotas asmuo, neturintis Lietuvos Respublikoje filialo ar atstovybės, arba Regiono aplinkos apsaugos departamentui deklaruoti, kad rašytiniuose susitarimuose su gamintojo ar importuotojo Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos ne buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos pirkėjais nustatyta šios elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo finansavimo tvarka, atitinkanti Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo reikalavimus.
II. BANKO GARANTIJA, LAIDAVIMO DRAUDIMO SUTARTIS IR JŲ VYKDYMO SĄLYGOS
7. Banko garantiją buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos gamintojui ar importuotojui suteikia bankas ar kita kredito įstaiga, veikianti Lietuvos Respublikoje ar kitoje valstybėje.
8. Laidavimo draudimo sutartį sudaro buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas ir draudimo įmonė, įsteigta bet kurioje Europos Sąjungos ar Europos ekonominės erdvės valstybėje ir turinti teisę vykdyti šią veiklą.
9. Agentūra arba Regiono aplinkos apsaugos departamentas (toliau šios institucijos – atsakinga institucija) priima tik tokias banko garantijas ir laidavimo draudimo sutartis, kurios:
9.2. sudarytos Aplinkos ministerijos – Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme nurodytos Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos lėšų administratorės – naudai;
10. Laidavimo draudimo sutartyje, be reikalavimų, nurodytų Taisyklių 9 punkte, turi būti nustatyta, kad elektros ir elektroninės įrangos gamintojui ar importuotojui neįvykdžius elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduočių ar nefinansavus šių atliekų tvarkymo, laidavimo draudimo sutartyje numatytos sumos išieškojimas pirmiausia nukreipiamas į laiduotojo turtą, taip pat nustatytas aiškus laiduotojo atsisakymas reikalauti, kad laidavimo draudimo sutartyje numatytos sumos išieškojimas pirmiausia būtų nukreiptas į asmens, už kurį jis laidavo, turtą.
11. Banko garantijoje ir laidavimo draudimo sutartyje nurodoma lėšų suma, kurios reikia buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekoms sutvarkyti. Gamintojų ir importuotojų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekoms sutvarkyti reikalinga suma apskaičiuojama atsižvelgiant į kalendorinių metų kiekybinėje buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotyje nustatytą sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekį, planuojamą per kalendorinius metus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangos kiekį (tonomis) ir Taisyklių priede nurodytus elektros ir elektroninės įrangos ir banko garantijos, laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainius, taikomus atitinkamai elektros ir elektroninės įrangos grupei.
12. Per einamuosius kalendorinius metus pasikeitus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais planuotam tiekti elektros ir elektroninės įrangos kiekiui, gamintojas ir importuotojas, atsižvelgdami į šį (pasikeitusį) kiekį, turi atitinkamai pakeisti banko garantiją ar laidavimo draudimo sutartį. Pakeista banko garantija ar laidavimo draudimo sutartis pateikiama atitinkamai atsakingai institucijai, kuriai pateikta ankstesnioji banko garantija ar laidavimo draudimo sutartis.
13. Elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas, kuris per praėjusius metus faktiškai Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekė didesnį už planuotą elektros ir elektroninės įrangos kiekį ir atsižvelgdamas į šį (pasikeitusį) kiekį Taisyklių 12 punkte nustatyta tvarka nepateikė dėl jo atitinkamų dokumentų, teikdamas ataskaitą einamaisiais metais aplinkos ministro nustatyta tvarka, turi papildomai atitinkamai atsakingai institucijai pateikti vieną iš dokumentų, nurodytų Taisyklių 4.1 ir 4.2 punktuose, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų, kurių kiekis nebuvo įskaičiuotas praėjusiais metais pateikiant minėtus dokumentus, tvarkymas bus finansuojamas pagal einamųjų metų kiekybinę buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotį ir Taisyklių priede nurodytus elektros ir elektroninės įrangos ir banko garantijos, laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainius (pagal grupes).
14. Elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas, kuris neįsiregistravo aplinkos ministro nustatyta tvarka ir ankstesniais metais, pradedant nuo 2006 m. sausio 1 d., Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekė elektros ir elektroninę įrangą, einamaisiais metais registruodamasis aplinkos ministro nustatyta tvarka, turi papildomai atitinkamai atsakingai institucijai pateikti vieną iš dokumentų, nurodytų Taisyklių 4.1–4.3 punktuose, įrodančių, kad per laikotarpį nuo 2006 m. sausio 1 d. jo Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas pagal einamųjų metų kiekybinę buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotį ir Taisyklių priede nurodytus elektros ir elektroninės įrangos ir banko garantijos, laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainius (pagal grupes).
15. Atsakingos institucijos nepriima Taisyklių 4.1–4.3 punktuose nurodytų dokumentų, kurie neatitinka Taisyklių reikalavimų, kaip įrodymo, kad elektros ir elektroninės įrangos gamintojų ir importuotojų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas.
16. Elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas, teikiantis ataskaitas aplinkos ministro nustatyta tvarka, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo ataskaitos pateikimo atitinkamai atsakingai institucijai pateikia elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkytojo išduotą (-us) dokumentą (-us), patvirtinantį (-čius) Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų kiekybinių elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduočių įvykdymą – elektros ir elektroninės įrangos atliekų, įskaitant jos sudedamąsias dalis ir komplektavimo gaminius, surinkimą ir perdirbimą ar kitokį naudojimą.
17. Kartu su Taisyklių 16 punkte nurodytu (-ais) dokumentu (-ais) elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas, pasirinkęs buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties vykdymo 2 variantą, atitinkamai atsakingai institucijai pateikia informaciją apie elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų eksploatavimą ir atliekų, surinktų šiose vietose, kiekį. Aplinkos ministras nustato elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų įrengimo, eksploatavimo ir informacijos apie šių vietų eksploatavimą pateikimo reikalavimus.
18. Atsakinga institucija per 10 dienų nuo Taisyklių 16 ir 17 punktuose nurodytų dokumentų pateikimo juos išnagrinėja – patikrina, ar juose pateikti duomenys teisingi, ar visiškai įvykdytos buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotys.
19. Jeigu gamintojas ar importuotojas, pasirinkęs buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties vykdymo 2 variantą, atsakingai institucijai pateikė Taisyklių 4.1 ar 4.2 punkte nurodytus dokumentus, bet neįrengė, įrengė per mažai elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų arba netinkamai jas eksploatavo ir (ar) nepateikė Taisyklių 17 punkte nurodytos informacijos apie jo eksploatuojamas elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietas ir šiose vietose surinktų atliekų kiekį, neįvykdyta užduoties dalis skaičiuojama vertinant buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų užduoties vykdymo 1 variante nurodytą kiekį. Toks elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas papildomai atitinkamai institucijai turi pateikti vieną iš dokumentų, nurodytų Taisyklių 4.1–4.3 punktuose, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų, kurių kiekis neįskaičiuotas praėjusiais metais pateikiant minėtus dokumentus dėl pasirinkto vykdyti buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties vykdymo 2 varianto, tvarkymas bus finansuojamas pagal einamųjų metų buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotis ir Taisyklių priede nurodytus elektros ir elektroninės įrangos ir banko garantijos, laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainius (pagal grupes).
III. LĖŠŲ, GAUTŲ PAGAL BANKO GARANTIJĄ IR LAIDAVIMO DRAUDIMO SUTARTĮ, KAUPIMAS IR NAUDOJIMAS
20. Jeigu gamintojas ar importuotojas atitinkamai atsakingai institucijai pateikė vieną iš dokumentų, nurodytų Taisyklių 4.1 ar 4.2 punkte, tačiau nepateikė Taisyklių 16 punkte reikalaujamų dokumentų ar pateikti dokumentai įrodo, kad įvykdyta tik dalis kiekybinės buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties, atsakinga institucija per 10 darbo dienų nuo nurodytų dokumentų pateikimo ar dokumentams pateikti skirto termino pabaigos raštu praneša apie tai Aplinkos ministerijai. Pranešime atsakinga institucija nurodo konkretaus gamintojo ar importuotojo faktiškai Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos kiekį (tonomis pagal kategorijas), elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduočių dydį (tonomis pagal kategorijas), neįvykdytų elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduočių dydį (tonomis pagal kategorijas) ir pateikia dokumentą, nurodytą Taisyklių 4.1 ar 4.2 punkte, taip pat Taisyklių 16 punkte nurodytų dokumentų kopijas, jeigu tokie dokumentai pateikti.
21. Aplinkos ministerija, išnagrinėjusi iš atsakingos institucijos gautą Taisyklių 20 punkte nurodytą informaciją, kreipiasi į banką ar kitą kredito įstaigą, suteikusią banko garantiją, arba draudimo įmonę, sudariusią laidavimo draudimo sutartį, reikalaudama banko garantijoje ar laidavimo draudimo sutartyje nurodytą sumą ar jos dalį pervesti į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą kaip Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme nurodytos Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos lėšas.
22. Banko garantijoje ar laidavimo draudimo sutartyje nurodytos lėšos, pervestos į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą kaip Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme nurodytos Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos lėšos, naudojamos šios programos priemonėms įgyvendinti (finansuoti).
IV. DOKUMENTAI, ĮRODANTYS GAMINTOJO IR IMPORTUOTOJO DALYVAVIMĄ LICENCIJUOTOJE ORGANIZACIJOJE
23. Elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas, sudaręs Taisyklių 4.3 punkte nurodytą sutartį su Organizacija, šios sutarties kopiją pateikia atitinkamai atsakingai institucijai.
24. Atsakinga institucija priima tik elektros ir elektroninės įrangos gamintojo ar importuotojo ir Organizacijos sudarytas sutartis, kuriose nurodyta, kad šis gamintojas ar importuotojas yra pavedęs Organizacijai tvarkyti atliekų, susidariusių naudojant jo Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektą buityje naudojamą elektros ir elektroninę įrangą taip, kad būtų garantuotas šios elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo finansavimas.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
25. Pagal Taisykles pervestų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą gamintojo ar importuotojo lėšų permokos grąžinamos gamintojo ar importuotojo laisvos formos prašymu, kuriame nurodomas permokos grąžinimo pagrindas.
26. Aplinkos ministerija, atlikdama lėšų administratoriaus funkcijas, turi teisę tikrinti gamintojo ar importuotojo prašymo grąžinti permoką pagrįstumą. Aplinkos ministerija, nustačiusi, kad prašymo grąžinti permoką pagrįstumui patikrinti reikia papildomų dokumentų, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po rašytinio prašymo grąžinti permoką gavimo nurodo gamintojui ar importuotojui, kokius reikia pateikti dokumentus, ir nustato jų pateikimo terminą.
27. Permoka grąžinama per 30 dienų po rašytinio prašymo grąžinti permoką gavimo. Jeigu Aplinkos ministerija paprašo gamintoją ar importuotoją pateikti trūkstamus dokumentus, 30 dienų terminas pradedamas skaičiuoti nuo kitos dienos po to, kai gaunami reikalaujami pateikti dokumentai.
29. Grąžinama tik ta permoka, kuri susidaro ne anksčiau kaip per einamuosius ir prieš juos einančius 5 kalendorinius metus, – skaičiuojama atgal nuo įskaitymo dienos.
Priedo pakeitimai:
Nr. 936, 2012-07-18, Žin., 2012, Nr. 90-4696 (2012-07-28), i. k. 1121100NUTA00000936
Dokumentų, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, sudarymo ir jų reikalavimų vykdymo, lėšų, gautų pagal šiuos dokumentus, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo taisyklių
priedas
I SKYRIUS
ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS IR BANKO GARANTIJOS, LAIDAVIMO DRAUDIMO SUTARTIES DYDŽIO NUSTATYMO ĮKAINIų sąrašas iki 2018 m. RUGPJŪČIO 14 d.
Eil. Nr. |
Elektros ir elektroninė įranga (kategorija*) |
Grupė |
Įkainiai už toną (litais**) |
1. |
Stambūs namų apyvokos prietaisai, išskyrus prietaisus su šaldymo įranga (1A). Automatiniai daiktų išdavimo įtaisai (10) |
I |
800
|
2. |
Stambūs namų apyvokos prietaisai su šaldymo įranga (1B) |
II |
1 300
|
3. |
Informacinių technologijų ir telekomunikacijų įranga, išskyrus kompiuterių monitorius (3A). Vartojimo įranga, išskyrus televizorius, ir fotovoltinės plokštės (4A) |
III |
1 200
|
4. |
Kompiuterių monitoriai (3B). Televizoriai (4B) |
IV |
1 050 |
5. |
Smulkūs namų apyvokos prietaisai (2), apšvietimo įranga, išskyrus dujošvytes lempas (5A). Elektros ir elektroniniai įrankiai (išskyrus stambius stacionarius pramoninius prietaisus) (6). Žaislai, laisvalaikio ir sporto įranga (7). Medicinos prietaisai (išskyrus implantuotus ir infekuotus produktus) (8). Stebėsenos ir kontrolės prietaisai (9) |
V |
1 400
|
6. |
Dujošvytės lempos (tiesios fluorescencinės lempos, kompaktinės fluorescencinės lempos, didelio ryškumo išlydžio lempos, įskaitant suslėgto natrio lempas ir metalų halidų lempas, žemo slėgio natrio lempos) (5B) |
VI |
3 600 |
* Pagal aplinkos ministro patvirtintas Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisykles.
** Banko garantijos ir laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainį sudaro:
elektros ir elektroninės įrangos atliekų (pagal grupes) surinkimo, vežimo, perdirbimo ar kitokio naudojimo išlaidos pagal atliekų tvarkytojų pateiktus duomenis (įvertinus pridėtinės vertės mokestį);
20 procentų elektros ir elektroninės įrangos atliekų surinkimo, vežimo, perdirbimo ar kitokio naudojimo išlaidų – visuomenės švietimo, informavimo šių atliekų tvarkymo klausimais ir lėšų administravimo išlaidos.
II SKYRIUS
ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS IR BANKO GARANTIJOS, LAIDAVIMO DRAUDIMO SUTARTIES DYDŽIO NUSTATYMO ĮKAINIų sąrašas nuo 2018 m. RUGPJŪČIO 15 d.
Eil. Nr. |
Elektros ir elektroninė įranga (kategorija*) |
Įkainiai už toną (litais**) |
1. |
Temperatūros keitimo įranga (1) |
1 300 |
2. |
Ekranai, monitoriai ir įranga, kurioje yra ekranų, kurių paviršiaus plotas didesnis nei 100 cm2 (2) |
1 050 |
3. |
Lempos (3) |
3 600 |
4. |
Stambi įranga (bent vienas iš išorinių matmenų didesnis nei 50 cm) (4) |
800 |
5. |
Smulki įranga (nė vienas iš išorinių matmenų neviršija 50 cm) (5) |
1 400 |
6. |
Smulki IT ir telekomunikacijų įranga (nė vienas iš išorinių matmenų neviršija 50 cm) (6) |
1 200 |
* Pagal aplinkos ministro patvirtintas Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisykles.
** Banko garantijos ir laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainį sudaro:
elektros ir elektroninės įrangos atliekų (pagal grupes) surinkimo, vežimo, perdirbimo ar kitokio naudojimo išlaidos pagal atliekų tvarkytojų pateiktus duomenis (įvertinus pridėtinės vertės mokestį);
20 procentų elektros ir elektroninės įrangos atliekų surinkimo, vežimo, perdirbimo ar kitokio naudojimo išlaidų – visuomenės švietimo, informavimo šių atliekų tvarkymo klausimais ir lėšų administravimo išlaidos.
Priedo pakeitimai:
Nr. 1149, 2007-10-31, Žin., 2007, Nr. 114-4647 (2007-11-08), i. k. 1071100NUTA00001149
Nr. 936, 2012-07-18, Žin., 2012, Nr. 90-4696 (2012-07-28), i. k. 1121100NUTA00000936
Nr. 507, 2014-06-04, paskelbta TAR 2014-06-11, i. k. 2014-07410
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2006 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 61
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2014 m. birželio 4 d. nutarimo Nr. 507
redakcija)
ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ TVARKYMO UŽDUOČIŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
KIEKYBINĖS IR KOKYBINĖS ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ TVARKYMO UŽDUOTYS
Eil. Nr. |
Metai |
Elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo būdas |
Užduotis, atsižvelgiant į elektros ir elektroninės įrangos kiekį, tiektą Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais (masės procentais) |
1. |
2006 |
surinkti ir perdirbti ar kitaip naudoti |
15 |
2. |
2007 |
surinkti ir perdirbti ar kitaip naudoti |
20 |
3. |
2008 |
surinkti ir perdirbti ar kitaip naudoti |
25 |
4. |
2009 |
surinkti ir perdirbti ar kitaip naudoti |
27 |
5. |
2010 |
surinkti ir perdirbti ar kitaip naudoti |
iki 44 (bet ne mažiau kaip 30) |
6. |
2011 |
surinkti ir perdirbti ar kitaip naudoti |
iki 56 (bet ne mažiau kaip 44) |
Eil. Nr. |
Metai |
Elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo būdas |
1 užduoties vykdymo variantas (kiekybinė užduotis) |
2 užduoties vykdymo variantas |
|
kiekybinė užduotis |
kokybinė užduotis |
||||
7. |
2012–2014 |
surinkti ir perdirbti ar kitaip naudoti atsižvelgiant į minimalius elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimo reikalavimus |
50 |
40 |
Eksploatuoti ne mažiau kaip vieną elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietą. Būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar importuotojo praėjusiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais patiekto elektros ir elektroninės įrangos kiekio ir turi būti ne mažesnis kaip viena priėmimo vieta 200 tonų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos elektros ir elektroninės įrangos. Gamintojo ar importuotojo, pradėjusio Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninę įrangą einamaisiais kalendoriniais metais, būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar importuotojo planuojamo einamaisiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangos kiekio ir turi būti ne mažesnis kaip viena priėmimo vieta 200 tonų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais planuojamos tiekti elektros ir elektroninės įrangos |
Eil. Nr. |
Metai |
Elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo būdas |
Elektros ir elektroninė įranga (kategorija*) |
1 užduoties vykdymo variantas (kiekybinė užduotis) |
2 užduoties vykdymo variantas |
|
kiekybinė užduotis |
kokybinė užduotis |
|||||
8. |
2015 |
surinkti ir paruošti naudoti pakartotinai, perdirbti ar kitaip naudoti atsižvelgiant į minimalius elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimo reikalavimus |
Stambūs namų apyvokos prietaisai, išskyrus prietaisus Stambūs namų apyvokos prietaisai su šaldymo Informacinių technologijų ir telekomunikacijų įranga, išskyrus kompiuterių monitorius (3A). Kompiuterių monitoriai (3B). Vartojimo įranga, išskyrus televizorius, ir fotovoltinės plokštės (4A). Televizoriai (4B). Dujošvytės Automatiniai daiktų išdavimo įtaisai (10) |
55 |
45 |
Eksploatuoti ne mažiau kaip vieną elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietą. Būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar importuotojo praėjusiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais patiekto elektros ir elektroninės įrangos kiekio ir turi būti ne mažesnis kaip viena priėmimo vieta 200 tonų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos elektros ir elektroninės įrangos. Gamintojo ar importuotojo, pradėjusio Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninę įrangą einamaisiais kalendoriniais metais, būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar importuotojo planuojamo einamaisiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangos kiekio ir turi būti ne mažesnis kaip viena priėmimo vieta 200 tonų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais planuojamos tiekti elektros ir elektroninės įrangos |
9. |
|
|
Smulkūs namų apyvokos Apšvietimo įranga, išskyrus dujošvytes lempas (5A). Elektros ir elektroniniai įrankiai, išskyrus stambius stacionariuosius pramoninius prietaisus (6). Žaislai, laisvalaikio ir sporto įranga (7). Medicininiai prietaisai, išskyrus implantuotus ir infekuotus produktus (8). Stebėsenos ir kontrolės |
40 |
30 |
|
10. |
2016 |
|
Stambūs namų apyvokos prietaisai, išskyrus prietaisus Stambūs namų apyvokos prietaisai su šaldymo Automatiniai daiktų išdavimo įtaisai (10) |
60 |
50 |
Eksploatuoti ne mažiau kaip vieną elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietą. Būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar importuotojo praėjusiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais patiekto elektros ir elektroninės įrangos kiekio ir turi būti ne mažesnis kaip viena priėmimo vieta 150 tonų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos elektros ir elektroninės įrangos. Gamintojo ar importuotojo, pradėjusio Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninę įrangą einamaisiais kalendoriniais metais, būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar importuotojo planuojamo einamaisiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangos kiekio ir turi būti ne mažesnis kaip viena priėmimo vieta 150 tonų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais planuojamos tiekti elektros ir elektroninės įrangos |
|
||||||
11. |
Informacinių technologijų ir telekomunikacijų įranga, išskyrus kompiuterių monitorius (3A). Kompiuterių monitoriai (3B). Vartojimo įranga, išskyrus televizorius, ir fotovoltinės plokštės (4A). Televizoriai (4B). Dujošvytės |
55 |
45 |
|||
12. |
Smulkūs namų apyvokos Apšvietimo įranga, išskyrus dujošvytes lempas (5A). Elektros ir elektroniniai įrankiai, išskyrus stambius stacionariuosius pramoninius prietaisus (6). Žaislai, laisvalaikio ir sporto įranga (7). Medicininiai prietaisai, išskyrus implantuotus ir infekuotus Stebėsenos ir kontrolės |
45 |
35 |
|||
13. |
2017 |
|
Stambūs namų apyvokos prietaisai, išskyrus prietaisus Stambūs namų apyvokos prietaisai su šaldymo Automatiniai daiktų išdavimo įtaisai (10). |
65 |
55 |
|
14. |
Informacinių technologijų ir telekomunikacijų įranga, išskyrus kompiuterių monitorius (3A). Kompiuterių monitoriai (3B). Vartojimo įranga, išskyrus televizorius, ir fotovoltinės plokštės (4A). Televizoriai (4B). Dujošvytės |
60 |
50 |
|||
15. |
Smulkūs namų apyvokos Apšvietimo įranga, išskyrus dujošvytes lempas (5A). Elektros ir elektroniniai įrankiai, išskyrus stambius stacionariuosius pramoninius prietaisus (6). Žaislai, laisvalaikio ir sporto įranga (7). Medicininiai prietaisai, išskyrus implantuotus ir infekuotus Stebėsenos ir kontrolės |
50 |
40 |
Eil. Nr. |
Metai |
Elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo būdas |
1 užduoties vykdymo variantas (kiekybinė užduotis) |
2 užduoties vykdymo variantas |
||
kiekybinė užduotis |
kokybinė užduotis |
|||||
16. |
2018 |
surinkti ir paruošti naudoti pakartotinai, perdirbti ar kitaip naudoti atsižvelgiant į minimalius elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimo reikalavimus |
65 |
55 |
Eksploatuoti ne mažiau kaip vieną elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietą. Būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar importuotojo praėjusiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais patiekto elektros ir elektroninės įrangos kiekio ir turi būti ne mažesnis kaip viena priėmimo vieta 150 tonų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos elektros ir elektroninės įrangos. Gamintojo ar importuotojo, pradėjusio Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninę įrangą einamaisiais kalendoriniais metais, būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar importuotojo planuojamo einamaisiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangos kiekio ir turi būti ne mažesnis kaip viena priėmimo vieta 150 tonų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais planuojamos tiekti elektros ir elektroninės įrangos |
|
17. |
2019 |
70 |
60 |
|||
18. |
nuo 2020 |
75 |
65 |
|||
II SKYRIUS
MINIMALŪS ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ NAUDOJIMO REIKALAVIMAI
Minimalūs elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimo reikalavimai, taikomi
iki 2015 m. rugpjūčio 14 d.
Eil. Nr. |
Elektros ir elektroninė įranga (kategorija*) |
Elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimas, procentais |
Elektros ir elektroninės įrangos atliekų perdirbimas, procentais |
1. |
Stambūs namų apyvokos prietaisai (1). Automatiniai daiktų išdavimo įtaisai (10) |
80 |
75 |
2. |
Informacinių technologijų ir telekomunikacijų įranga (3). Vartojimo įranga ir fotovoltinės plokštės (4) |
75 |
65 |
3. |
Smulkūs namų apyvokos prietaisai (2). Apšvietimo įranga, išskyrus dujošvytes lempas (5A). Elektros ir elektroniniai įrankiai, išskyrus stambius stacionariuosius pramoninius prietaisus (6). Žaislai, laisvalaikio ir sporto įranga (7). Medicinos prietaisai (išskyrus implantuotus ir infekuotus produktus) (8). Stebėsenos ir kontrolės prietaisai (9) |
70 |
50 |
4. |
Dujošvytės lempos (5B) |
– |
80 |
Minimalūs elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimo reikalavimai, taikomi
nuo 2015 m. rugpjūčio 15 d. iki 2018 m. rugpjūčio 14 d.
Eil. Nr. |
Elektros ir elektroninė įranga (kategorija*) |
Elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimas, procentais |
Elektros ir elektroninės įrangos atliekų paruošimas naudoti pakartotinai ir (ar) perdirbimas, procentais |
1. |
Stambūs namų apyvokos prietaisai (1). Automatiniai daiktų išdavimo įtaisai (10) |
85 |
80 |
2. |
Informacinių technologijų ir telekomunikacijų Vartojimo įranga ir fotovoltinės plokštės (4) |
80 |
70 |
3. |
Smulkūs namų apyvokos prietaisai (2). Apšvietimo įranga, išskyrus dujošvytes lempas (5A). Elektros ir elektroniniai įrankiai, išskyrus stambius stacionariuosius pramoninius prietaisus (6). Žaislai, laisvalaikio ir sporto įranga (7). Medicinos prietaisai (išskyrus implantuotus ir infekuotus produktus) (8). Stebėsenos ir kontrolės prietaisai (9) |
75 |
55 |
4. |
Dujošvytės lempos (5B) |
– |
80 |
Minimalūs elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimo reikalavimai, taikomi
nuo 2018 m. rugpjūčio 15 d.
Eil. Nr. |
Elektros ir elektroninė įranga (kategorija*) |
Elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimas, procentais |
Elektros ir elektroninės įrangos atliekų paruošimas naudoti pakartotinai ir (ar) perdirbimas, procentais |
1. |
Temperatūros keitimo įranga (1). Stambi įranga (4) |
85 |
80 |
2. |
Ekranai, monitoriai ir įranga, kurioje yra ekranų, kurių paviršiaus plotas didesnis nei 100 cm2 (2) |
80 |
70 |
3. |
Smulki įranga (nė vienas iš išorinių matmenų neviršija 50 cm) (5). Smulki informacinių technologijų ir telekomunikacijų įranga (6) |
75 |
55 |
4. |
Lempos (3) |
– |
80 |
III SKYRIUS
ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ TVARKYMO UŽDUOČIŲ VYKDYMO SĄLYGOS
1. Buitinės elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas gali pasirinkti vieną iš elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduočių vykdymo variantų.
2. Elektros ir elektroninės įrangos gamintojai ar importuotojai privalo ne mažiau kaip 80 procentų kiekybinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties įvykdyti atsižvelgdami į elektros ir elektroninės įrangos kategoriją. Nuo 2015 m. sausio 1 d. elektros ir elektroninės įrangos gamintojai ar importuotojai privalo ne mažiau kaip 90 procentų kiekybinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties įvykdyti atsižvelgdami į elektros ir elektroninės įrangos kategoriją. Kita kiekybinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties dalis gali būti įvykdyta finansuojant kitos kategorijos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymą. Tokiu atveju elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekis, kurio tvarkymą finansuos gamintojas ar importuotojas, turi būti proporcingas gamintojo ar importuotojo Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos elektros ir elektroninės įrangos kategorijos kiekiui pagal šiame priede nurodytus elektros ir elektroninės įrangos ir banko garantijos, laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainius. Pavyzdžiui, vietoj 100 kilogramų 2 kategorijos elektros ir elektroninės įrangos „smulkūs namų apyvokos prietaisai“ atliekų gamintojas ar importuotojas privalo sutvarkyti ne mažiau kaip 133 kilogramus 3B kategorijos elektros ir elektroninės įrangos „kompiuterių monitoriai“ atliekų.
3. Mažiausias elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekis, kurį turi sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas, išskyrus 4 punkte numatytą atvejį, apskaičiuojamas atsižvelgiant į einamųjų kalendorinių metų kiekybinę elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotį (procentais) ir per praėjusius kalendorinius metus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektą elektros ir elektroninės įrangos kiekį (tonomis). Pavyzdžiui, gamintojo ar importuotojo, pasirinkusio vykdyti elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties 2 variantą ir 2013 metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekusio 20 tonų 2 kategorijos elektros ir elektroninės įrangos „smulkūs namų apyvokos prietaisai“, mažiausias elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekis, kurį turi sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas 2014 metais, yra 6 tonos. Jeigu gamintojas ar importuotojas elektros ir elektroninę įrangą praėjusiais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekė ne ištisus metus, per praėjusius kalendorinius metus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektas elektros ir elektroninės įrangos kiekis apskaičiuojamas atsižvelgiant į vidutiniškai per mėnesį tiektą elektros ir elektroninės įrangos kiekį (tonomis). Pavyzdžiui, gamintojo ar importuotojo, pasirinkusio vykdyti elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties 2 variantą, pradėjusio Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninę įrangą 2013 m. gegužės mėnesį ir per mėnesį vidutiniškai tiekusio 5 tonas 2 kategorijos elektros ir elektroninės įrangos „smulkūs namų apyvokos prietaisai“, mažiausias elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekis, kurį turi sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas 2014 metais, yra 18 tonų.
4. Mažiausias elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekis, kurį turi sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos gamintojai ir importuotojai, pradėję Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninę įrangą einamaisiais kalendoriniais metais, apskaičiuojamas atsižvelgiant į einamųjų kalendorinių metų kiekybinę elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotį (procentais) ir planuojamą per kalendorinius metus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangos kiekį (tonomis).
5. Gamintojo ar importuotojo, pasirinkusio vykdyti elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties 2 variantą, kokybinei elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduočiai įvykdyti būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų (toliau – priėmimo vieta) skaičius turi atitikti bent minimalų šiame apraše nurodytą priėmimo vietų skaičių. Pavyzdžiui, pagal 2014 metų kokybinę elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotį, jeigu gamintojas ar importuotojas 2013 metais vidaus rinkai tiekė iki 200 tonų elektros ir elektroninės įrangos per metus, turi būti įrengta mažiausiai 1 priėmimo vieta, jeigu 201–400 tonų per metus – 2 priėmimo vietos, jeigu 401–600 tonų per metus – 3 priėmimo vietos ir taip toliau.
6. Kokybinė elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotis turi būti pradėta vykdyti (tai yra priėmimo vietos turi būti pradėtos eksploatuoti) ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo šio aprašo 7 punkte nurodytų dokumentų pateikimo dienos. Aplinkos ministras nustato priėmimo vietų įrengimo, eksploatavimo ir informacijos apie priėmimo vietų eksploatavimą pateikimo reikalavimus.
7. Pasirinkęs vykdyti elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties 2 variantą, elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas, registruodamasis ir teikdamas ataskaitas, kartu su vienu iš Dokumentų, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, sudarymo ir jų reikalavimų vykdymo, lėšų, gautų pagal šiuos dokumentus, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo taisyklių 4.1–4.3 papunkčiuose nurodytų dokumentų pateikia numatomų įrengti ar jau įrengtų priėmimo vietų aprašymą ir informaciją apie priėmimo vietų eksploatavimą.
8. Minimalių elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimo reikalavimų įvykdymas apskaičiuojamas procentine išraiška kiekvienai elektros ir elektroninės įrangos kategorijai, pagal aplinkos ministro patvirtintų Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisyklių reikalavimus apdorotų tam tikros kategorijos elektros ir elektroninės įrangos atliekų paruoštą naudoti pakartotinai, perdirbtą arba panaudotą svorį padalijant iš atskirai surinktų tos kategorijos elektros ir elektroninės įrangos atliekų svorio. Apskaičiuojant šių reikalavimų įgyvendinimo rodiklius, neįtraukiamos paruošimo naudoti veiklos, įskaitant rūšiavimą ir saugojimą.
9. Visiškas elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties įvykdymas yra:
9.1. jeigu gamintojas ar importuotojas pasirinko elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties vykdymo 1 variantą – kiekybinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties įvykdymas;
Priedo pakeitimai:
Nr. 1149, 2007-10-31, Žin., 2007, Nr. 114-4647 (2007-11-08), i. k. 1071100NUTA00001149
Nr. 1293, 2008-12-03, Žin., 2008, Nr. 142-5641 (2008-12-11), i. k. 1081100NUTA00001293
Nr. 1751, 2009-12-23, Žin., 2009, Nr. 158-7137 (2009-12-31), i. k. 1091100NUTA00001751
Nr. 1536, 2010-10-27, Žin., 2010, Nr. 130-6628 (2010-11-06), i. k. 1101100NUTA00001536
Nr. 1128, 2011-09-28, Žin., 2011, Nr. 120-5653 (2011-10-05), i. k. 1111100NUTA00001128
Nr. 936, 2012-07-18, Žin., 2012, Nr. 90-4696 (2012-07-28), i. k. 1121100NUTA00000936
Nr. 507, 2014-06-04, paskelbta TAR 2014-06-11, i. k. 2014-07410
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 1149, 2007-10-31, Žin., 2007, Nr. 114-4647 (2007-11-08), i. k. 1071100NUTA00001149
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. sausio 19 d. nutarimo Nr. 61 "Dėl banko garantijos, laidavimo sutarties bei kitų sutarčių, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, sudarymo ir vykdymo, lėšų, gautų pagal šias sutartis, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 1293, 2008-12-03, Žin., 2008, Nr. 142-5641 (2008-12-11), i. k. 1081100NUTA00001293
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. sausio 19 d. nutarimo Nr. 61 "Dėl Banko garantijos, laidavimo sutarties bei kitų sutarčių, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, sudarymo ir vykdymo, lėšų, gautų pagal šias sutartis, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo taisyklių ir elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduočių patvirtinimo" pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 1751, 2009-12-23, Žin., 2009, Nr. 158-7137 (2009-12-31), i. k. 1091100NUTA00001751
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. sausio 19 d. nutarimo Nr. 61 "Dėl Banko garantijos, laidavimo sutarties bei kitų sutarčių, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, sudarymo ir vykdymo, lėšų, gautų pagal šias sutartis, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo taisyklių ir elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduočių patvirtinimo" pakeitimo
4.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 1536, 2010-10-27, Žin., 2010, Nr. 130-6628 (2010-11-06), i. k. 1101100NUTA00001536
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. sausio 19 d. nutarimo Nr. 61 "Dėl Banko garantijos, laidavimo sutarties bei kitų sutarčių, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, sudarymo ir vykdymo, lėšų, gautų pagal šias sutartis, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo taisyklių ir elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduočių patvirtinimo" pakeitimo
5.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 1128, 2011-09-28, Žin., 2011, Nr. 120-5653 (2011-10-05), i. k. 1111100NUTA00001128
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. sausio 19 d. nutarimo Nr. 61 "Dėl Banko garantijos, laidavimo sutarties bei kitų sutarčių, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, sudarymo ir vykdymo, lėšų, gautų pagal šias sutartis, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo taisyklių ir elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduočių patvirtinimo" pakeitimo
6.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 936, 2012-07-18, Žin., 2012, Nr. 90-4696 (2012-07-28), i. k. 1121100NUTA00000936
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. sausio 19 d. nutarimo Nr. 61 "Dėl Banko garantijos, laidavimo sutarties bei kitų sutarčių, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, sudarymo ir vykdymo, lėšų, gautų pagal šias sutartis, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo taisyklių ir elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduočių patvirtinimo" pakeitimo
7.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 507, 2014-06-04, paskelbta TAR 2014-06-11, i. k. 2014-07410
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. sausio 19 d. nutarimo Nr. 61 „Dėl Dokumentų, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, sudarymo ir jų reikalavimų vykdymo, lėšų, gautų pagal šiuos dokumentus, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo taisyklių patvirtinimo ir mažiausio elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekio, kurį turi sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos gamintojai ir importuotojai, nustatymo“ pakeitimo