Įsakymas netenka galios 2011-06-08:
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, Įsakymas
Nr. 1R-138, 2011-06-02, Žin., 2011, Nr. 69-3308 (2011-06-07), i. k. 1112270ISAK001R-138
Dėl teisingumo ministro 2001 m. liepos 9 d. įsakymo Nr. 139 "Dėl Lietuvos metrologijos inspekcijos nuostatų patvirtinimo" ir jį keitusių įsakymų pripažinimo netekusiais galios
Suvestinė redakcija nuo 2009-07-03 iki 2011-06-07
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2001, Nr. 60-2157, i. k. 1012270ISAK00000139
LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS METROLOGIJOS INSPEKCIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2001 m. liepos 9 d. Nr. 139
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. lapkričio 8 d. nutarimu Nr. 1388 „Dėl Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos panaikinimo“ (Žin., 2000, Nr. 98-3119, Nr. 108-3461):
2. Laikau netekusiu galios Lietuvos Respublikos valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministro 2000 m. rugsėjo 18 d. įsakymą Nr. 102 „Dėl Lietuvos metrologijos inspekcijos nuostatų“ (Žin., 2000, Nr. 82-2492).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos teisingumo
ministro 2001 m. liepos 9 d.
įsakymu Nr. 139
(Lietuvos Respublikos teisingumo
ministro 2009 m. birželio 26 d.
įsakymo Nr. 1R-216 redakcija)
LIETUVOS METROLOGIJOS INSPEKCIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos metrologijos inspekcija (toliau vadinama – Inspekcija) yra įstaiga prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos (toliau vadinama – Teisingumo ministerija).
2. Inspekcijos paskirtis – atlikti teisinę metrologinę priežiūrą: vykdyti matavimo priemonių, prekių kiekio, taip pat esančio fasuotėse ir nurodyto ant fasuočių, matavimo indų teisinės metrologijos reikalavimų atitikties kontrolę, jų gamintojų, pardavėjų ir naudotojų teisinės metrologijos reikalavimų laikymosi kontrolę ir vykdyti su tuo susijusią rinkos priežiūrą, siekiant apsaugoti vartotojus ir valstybę nuo neteisingų matavimų padarinių.
3. Inspekcija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos metrologijos įstatymu (Žin., 1996, Nr. 74-1768; 2006, Nr. 77-2966), kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais įstatymais ir teisės aktais, Europos Sąjungos teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos teisingumo ministro (toliau vadinama – teisingumo ministras) įsakymais, šiais nuostatais, Inspekcijos darbo reglamentu ir kitais teisės aktais.
4. Inspekcija yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. Inspekcija gali turėti kitų įstatymuose numatytų finansavimo šaltinių.
5. Inspekcija yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu – „Lietuvos metrologijos inspekcija“.
II. INSPEKCIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
7. Svarbiausieji Inspekcijos uždaviniai:
7.1. vykdyti matavimo priemonių, priskirtų teisinei metrologijai (toliau – matavimo priemonės), fasuotų prekių ir matavimo indų gamintojų, pardavėjų bei naudotojų teisinės metrologijos reikalavimų laikymosi kontrolę;
7.4. vykdyti fasuotų prekių kiekio ir matavimo indų atitikties teisinės metrologijos reikalavimams kontrolę;
7.5. vykdyti sveriamų, skaičiuojamų, matuojamų ar dozuojamų prekių kiekio atitikties teisinės metrologijos reikalavimams kontrolę;
8. Inspekcija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
8.1. vykdydama matavimo priemonių, fasuotų prekių ir matavimo indų gamintojų, pardavėjų bei naudotojų teisinės metrologijos reikalavimų laikymosi kontrolę:
8.1.1. prižiūri, kaip gamintojai, pardavėjai ir naudotojai laikosi Metrologijos įstatymo ir kitų teisinės metrologijos reikalavimų; pagal savo kompetenciją tiria ir nagrinėja Metrologijos įstatymo pažeidimus;
8.1.2. kontroliuoja, ar laikomasi matavimo metodų, kai juos nustato techniniai reglamentai ar kiti teisės aktai;
8.1.3. kontroliuoja, kad teisinės metrologijos srityje būtų naudojami Lietuvos Respublikoje įteisinti matavimo vienetai, o jų pavadinimai, simboliai ir jų rašymo tvarka atitiktų Lietuvos standartų reikalavimus;
8.2. vykdydama matavimo priemonių, fasuotų prekių ir matavimo indų rinkos priežiūrą:
8.2.1. kontroliuoja, kad tiekiamos rinkai matavimo priemonės, fasuotos prekės ir matavimo indai atitiktų teisinės metrologijos reikalavimus;
8.3. vykdydama matavimo priemonių būklės ir naudojimo kontrolę:
8.3.1. kontroliuoja, ar asmenys, kurie patiekia rinkai, nuomoja, įrengia bei naudoja matavimo priemones, nustatyta tvarka pateikia jas teisinės metrologijos reikalavimų atitikčiai patvirtinti;
8.3.2. kontroliuoja, ar pagamintos, rinkai tiekiamos, nuomojamos, naudojamos matavimo priemonės turi techniniais reglamentais arba kitais teisės aktais nustatytus žymenis, ženklus, plombas, reikiamus liudijimus (sertifikatus); kontroliuoja matavimo priemonių ženklų, patikros žymenų ir patikrą patvirtinančių dokumentų blankų atitiktį teisės aktų nustatytiems reikalavimams;
8.3.3. kontroliuoja, kad matavimo priemonės ir jų programinė įranga būtų apsaugotos nuo rodmenų klastojimo;
8.3.4. kontroliuoja, ar įrengiamos ir naudojamos matavimo priemonės atlieka savo paskirtį, atitinka gamintojo apibrėžtas matavimo priemonių normatyvines veikimo sąlygas; ar matavimo priemonių metrologinės charakteristikos atitinka teisės aktų, gamintojų techninių dokumentų nustatytus reikalavimus;
8.3.5. plombuoja etilo alkoholio tūrio matavimo prietaisus – skaitiklius – bei alkoholinių gėrimų gatavos produkcijos, išpilstytos į butelius ar kitas pakuotes, apskaitos skaitiklius ir daviklius bei etilo alkoholio armatūrą, kad matavimo priemonės būtų apsaugotos nuo neteisėto poveikio;
8.4. vykdydama fasuotų prekių kiekio ir matavimo indų atitikties teisinės metrologijos reikalavimams kontrolę:
8.4.1. kontroliuoja, kad fasuotos prekės, kurių produkto kiekis yra nurodytas etiketėse arba ant fasuotės, būtų gaminamos, importuojamos, parduodamos, perduodamos, ženklinamos, saugomos su faktiniu produkto kiekiu, kuris atitiktų vardinį produkto kiekį su leidžiamu nuokrypiu, ir atitiktų kitus teisinės metrologijos reikalavimus;
8.5. vykdydama sveriamų, skaičiuojamų, matuojamų ar dozuojamų prekių kiekio atitikties teisinės metrologijos reikalavimams kontrolę:
8.6. pagal kompetenciją įgyvendindama nacionalinę metrologijos politiką:
8.6.1. rengia ir teikia Teisingumo ministerijai pasiūlymus dėl valstybės strategijos ir politikos teisinės metrologijos srityje; dalyvauja rengiant įstatymų ir kitų teisės aktų projektus teisinės metrologijos srityje;
8.7. kitos funkcijos:
8.7.1. nagrinėja administracinių teisės pažeidimų bylas ir skiria administracines nuobaudas Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatyta tvarka;
8.7.2. pagal kompetenciją nagrinėja asmenų prašymus, skundus ir pranešimus; teikia informaciją vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymu (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008);
III. INSPEKCIJOS TEISĖS
9. Inspekcija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:
9.1. savarankiškai planuoti veiklą, pasirinkdama tikrintinus asmenis, nustatydama tikrinimo mastą ir periodiškumą;
9.2. sudaryti komisijas, darbo grupes iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, mokslo ir mokymo įstaigų atstovų bei specialistų (suderinusi su šių institucijų ir įstaigų vadovais) ir kitų suinteresuotų asmenų klausimams, susijusiems su teisine metrologine priežiūra, nagrinėti;
9.3. nemokamai gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų tikrinamų asmenų dokumentus bei kitą informaciją, reikalingą teisinei metrologinei priežiūrai atlikti;
9.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka paimti tirti matavimo priemones, fasuotas prekes ar matavimo indus metrologijos reikalavimų atitikčiai nustatyti;
9.5. duoti privalomus vykdyti nurodymus dėl nustatytų Metrologijos įstatymo reikalavimų pažeidimų ir reikalauti, kad tie nurodymai būtų laiku ir tinkamai įvykdyti;
9.6. uždrausti naudoti ar tiekti rinkai matavimo priemones, fasuotas prekes ar matavimo indus, jeigu laiku nepašalinamas pažeidimas;
IV. INSPEKCIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
11. Inspekcijos veikla organizuojama vadovaujantis Inspekcijos metiniais veiklos planais, kuriuos tvirtina teisingumo ministras arba jam pavedus – Inspekcijos viršininkas. Inspekcijos metiniai veiklos planai rengiami vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2007, Nr. 23-879). Inspekcijos metiniai veiklos planai skelbiami Inspekcijos interneto tinklalapyje. Inspekcijos metinių veiklos planų įgyvendinimo kontrolę atlieka Inspekcijos viršininkas. Inspekcijos metinių veiklos planų vykdymo vertinimą atlieka Teisingumo ministerijos vidaus audito skyrius.
Inspekcijos ir Inspekcijos administracijos padalinių veikla reguliuojama Inspekcijos viršininko tvirtinamais Inspekcijos darbo reglamentu, vidaus tvarkos taisyklėmis, Inspekcijos administracijos padalinių nuostatais, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (toliau vadinama – valstybės tarnautojai ir darbuotojai), pareigybių aprašymais.
12. Inspekcijai vadovauja viršininkas, kurį į pareigas priima ir iš jų atleidžia, suteikia jam atostogas, skatina bei skiria tarnybines nuobaudas ir pašalpas teisingumo ministras Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka. Inspekcijos viršininkas tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas teisingumo ministrui.
13. Inspekcijos viršininkas turi pavaduotoją, kurį jis priima į pareigas ir atleidžia iš jų valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Inspekcijos viršininko pavaduotojas tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Inspekcijos viršininkui, šis nustato jo administravimo sritis ir paveda jam atitinkamas funkcijas.
14. Inspekcijos viršininkas:
14.1. planuoja, organizuoja ir kontroliuoja Inspekcijos darbą, atsako už vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
14.2. atstovauja Inspekcijai arba suteikia įgaliojimus atstovauti jai teisme ir kitose institucijose Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka;
14.4. sprendžia Inspekcijos kompetencijai priklausančius klausimus ir yra tiesiogiai atsakingas už Inspekcijai pavestų uždavinių įgyvendinimą, funkcijų atlikimą;
14.6. teisingumo ministrui pavedus tvirtina Inspekcijos metinius veiklos planus, tvirtina Inspekcijos metines veiklos ataskaitas, darbo reglamentą, vidaus tvarkos taisykles ir kitus vidaus administravimo dokumentus;
14.7. kasmet teikia Teisingumo ministerijai Inspekcijos metinės veiklos ataskaitą; teisingumo ministrui pareikalavus, atsiskaito už Inspekcijos veiklą;
14.8. kartą per ketvirtį apie teisinės metrologinės priežiūros rezultatus informuoja valstybinę metrologijos tarnybą prie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos;
14.10. tvirtina Inspekcijos administracijos struktūrą, valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų ir Inspekcijai Vyriausybės patvirtinto didžiausio leistino darbuotojų pareigybių skaičiaus;
14.11. tvirtina Inspekcijos administracijos padalinių nuostatus, valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus;
14.12. vadovaudamasis valstybės tarnybos įstatymu, kitais įstatymais ir teisės aktais, priima į pareigas ir atleidžia iš jų Inspekcijos administracijos padalinių vadovus, kitus valstybės tarnautojus ir darbuotojus, skatina juos, skiria jiems nuobaudas ir pašalpas;
14.13. nustato Inspekcijos viršininko pavaduotojo, administracijos padalinių vadovų kompetencijos bei atsakomybės ribas;
15. Inspekcijos viršininko pavaduotojas:
15.2. pagal priskirtas administravimo sritis atsako už įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų įgyvendinimo organizavimą ir koordinavimą Inspekcijoje;
16. Inspekcijos viršininko laikinai nesant, jo funkcijas atlieka Inspekcijos viršininko pavaduotojas.
17. Inspekcija turi savo administraciją, kurią sudaro skyriai, tarp jų ir 10 apskrityse esančių skyrių – teritorinių Inspekcijos administracijos padalinių. Teritoriniai Inspekcijos administracijos padaliniai yra atsakingi už tinkamą Inspekcijos viršininko pavestų uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą jiems priskirtoje teritorijoje. Inspekcijos administracijos padaliniams, taip pat ir teritoriniams, vadovauja skyrių viršininkai, kurie yra tiesiogiai pavaldūs Inspekcijos viršininkui.
18. Inspekcijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų priėmimo į darbą (pareigas), atleidimo iš darbo (pareigų), darbo užmokesčio mokėjimo jiems tvarką ir sąlygas, jų funkcijas, teises ir pareigas, tarnybinę ir drausminę atsakomybę, socialines ir kitas garantijas nustato valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti įstatymai ir teisės aktai.
VI. INSPEKCIJOS VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ
19. Inspekcijos buhalterinė apskaita organizuojama ir finansinė atskaitomybė tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Priedo pakeitimai:
Nr. 399, 2002-12-30, Žin., 2002, Nr. 127-5756 (2002-12-31), i. k. 1022270ISAK00000399
Nr. 1R-400, 2006-11-14, Žin., 2006, Nr. 125-4773 (2006-11-21), i. k. 1062270ISAK001R-400
Nr. 1R-216, 2009-06-26, Žin., 2009, Nr. 79-3315 (2009-07-02), i. k. 1092270ISAK001R-216
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, Įsakymas
Nr. 399, 2002-12-30, Žin., 2002, Nr. 127-5756 (2002-12-31), i. k. 1022270ISAK00000399
Dėl teisingumo ministro 2001 m. liepos 9 d. įsakymo Nr. 139 "Dėl Lietuvos metrologijos inspekcijos nuostatų patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, Įsakymas
Nr. 1R-400, 2006-11-14, Žin., 2006, Nr. 125-4773 (2006-11-21), i. k. 1062270ISAK001R-400
Dėl teisingumo ministro 2001 m. liepos 9 d. įsakymo Nr. 139 "Dėl Lietuvos metrologijos inspekcijos nuostatų patvirtinimo" pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, Įsakymas
Nr. 1R-216, 2009-06-26, Žin., 2009, Nr. 79-3315 (2009-07-02), i. k. 1092270ISAK001R-216
Dėl teisingumo ministro 2001 m. liepos 9 d. įsakymo Nr. 139 "Dėl Lietuvos metrologijos inspekcijos nuostatų patvirtinimo" pakeitimo