Nutarimas paskelbtas: Žin., 2003, Nr.2003, Nr.111-4940

Neoficialus nutarimo tekstas

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

NUTARIMAS

 

DĖL VALSTYBINĖS MOBILIZACINĖS UŽDUOTIES MINISTERIJOMS, APSKRIČIŲ VIRŠININKAMS IR SAVIVALDYBĖMS PATVIRTINIMO

 

2003 m. lapkričio 19 d. Nr. 1431

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos mobilizacijos ir mobilizacinio rezervo rengimo įstatymo (Žin., 1996, Nr. 116-2695; 1997, Nr. 66-1606) 6 straipsnio 3 dalies 5 punktu ir įgyvendindama Mobilizacijos programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. balandžio 2 d. nutarimu Nr. IX-833 (Žin., 2002, Nr. 38-1364), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti valstybinę mobilizacinę užduotį ministerijoms (pridedama).

2. Patvirtinti valstybinę mobilizacinę užduotį apskričių viršininkams ir savivaldybėms (pridedama).

3. Pavesti ministerijoms, apskričių viršininkams, savivaldybėms parengti ir pateikti Mobilizacijos departamentui prie Krašto apsaugos ministerijos savo mobilizacijos planus. Mobilizacijos departamentas prie Krašto apsaugos ministerijos turi teikti planus tvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybei.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                         Algirdas Brazauskas

 

 

Krašto apsaugos ministras                                                                  Linas Linkevičius

 


 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2003 m. lapkričio 19 d. nutarimu Nr. 1431

 

 

 

valstybinė mobilizacinė užduotis ministerijoms

 

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybinė mobilizacinė užduotis ministerijoms (toliau vadinama – užduotis) nustato ministerijų kompetenciją rengiant ministerijų mobilizacijos planus, mobilizacijos planų rengimo ir įgyvendinimo tvarką.

2. Paskelbus šalyje mobilizaciją, pradedamos vykdyti mobilizacijos planuose numatytos priemonės. Kitos ministerijų funkcijos paskelbus mobilizaciją vykdomos tiek, kiek leidžia ministerijos mobilizacijos plane numatytų pagrindinių mobilizacijos priemonių įgyvendinimas.

3. Šioje užduotyje vartojamos sąvokos:

Priemonės valstybei gyvybiškai svarbių funkcijų vykdymui užtikrinti planas, kuriame nustatyti konkretūs darbai pagal ministerijos kompetenciją, kad būtų tinkamai vykdomos ministerijos mobilizacijos plane numatytos valstybei gyvybiškai svarbios funkcijos.

Ministerijos valstybės tarnautojo (darbuotojo) specialusis pareigybės aprašymas (pareiginiai nuostatai) – valstybės tarnautojo (darbuotojo) pareigybę apibūdinantis dokumentas, įsigaliojantis paskelbus mobilizaciją, kuriame nurodomos paskelbus mobilizaciją pareigybei priskirtos teisės ir pareigos.

Ministerijos mobilizacijos štabas – institucija, koordinuojanti pasirengimą mobilizacijai ir jos vykdymą. Ministerijos mobilizacijos štabui vadovauja ministerijos kancleris ar kitas ministro įgaliotas asmuo, o nariai  gali būti ministerijos padalinių, įstaigų, įmonių prie ministerijos vadovai, skiriami ministro įsakymu.

Kitos šioje užduotyje vartojamos sąvokos atitinka įstatymuose ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 914, 2009-08-19, Žin., 2009, Nr. 103-4312 (2009-08-29)

 

 

II. MINISTERIJŲ KOMPETENCIJA RENGIANT MOBILIZACIJOS PLANUS, MOBILIZACIJOS PLANŲ RENGIMAS IR ĮGYVENDINIMAS

 

4. Ministerijos mobilizacijos planą pagal šią užduotį rengia valstybės tarnautojai, atsakingi už mobilizacinį darbą. Ministerijos mobilizacijos štabas nustato konkrečius uždavinius ministerijos administracijos padaliniams ir įstaigoms prie ministerijos, kitoms ministerijos įstaigoms ir valstybės tarnautojams (darbuotojams), atsakingiems už mobilizacinį darbą rengiant mobilizacijos plano projektą, taip pat koordinuoja ir kontroliuoja šios užduoties vykdymą. Ministerijos mobilizacijos štabo veiklą koordinuoja ministras.

5. Ministerija pagal kompetenciją rengia mobilizacijos planą, kuriame numatoma:

5.1. mobilizacijos vykdymo tvarka:

5.1.1. ministerijos karo meto struktūra;

5.1.2. ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių sąrašai, pagal kuriuos karo prievolininkai atleidžiami nuo mobilizacijos;

5.1.3. ministerijos karo meto padalinių vadovų specialieji pareigybių aprašymai;

5.1.4. institucijų, kurios paskelbus mobilizaciją vykdys bendras su ministerija priemones, atsakingų asmenų adresai ir telefonų numeriai;

5.2. ministerijų (mobilizacinių atsargų tvarkytojų) reguliuojamos srities mobilizacinių atsargų kaupimo, paruošimo ir naudojimo planai;

5.3. mobilizacinių mokymų, vykdomų kartu su Mobilizacijos departamentu prie Krašto apsaugos ministerijos, planai:

5.3.1. karo meto veiklos planavimas;

5.3.2. valstybės tarnautojų (darbuotojų) mokymas veikti paskelbus mobilizaciją;

5.3.3. kiti mobilizaciniai mokymai.

6. Ministerijos mobilizacijos plano projektas svarstomas ministerijos mobilizacijos štabe.

7. Ministerijos mobilizacijos planas sudaro valstybės paslaptį ir žymimas žyma „Slaptai“. Asmenys, dalyvaujantys rengiant ministerijos mobilizacijos planą, turi teisę susipažinti su ministerijos mobilizacijos plano projektą sudarančia informacija pagal principą „būtina žinoti“.

8. Ministerijos mobilizacijos planai vykdomi paskelbus mobilizaciją ir (ar) įvedus karo padėtį.

 

III. ATSKIRŲ MINISTERIJŲ KOMPETENCIJA RENGIANT MOBILIZACIJOS PLANĄ

 

9. Aplinkos ministerija, užtikrindama žemės, nekilnojamojo ir kitokio turto naudojimo gynybos poreikiams valstybei gyvybiškai svarbią funkciją, parengia planą, kuriame turi būti nurodyta:

9.1. saugomos ir rekreacinės teritorijos, kurias būtina išsaugoti paskelbus mobilizaciją (nustatomos ribos ir veikla šiose teritorijose);

9.2. statybos, būsto ir komunalinio ūkio naudojimo gynybos poreikiams tvarka;

9.3. valstybės administracinių ir kitokių negyvenamųjų patalpų, taip pat pastatų, leisiančių užtikrinti valstybės tarnautojų (darbuotojų) veiklos tęstinumą paskelbus mobilizaciją, sąrašas (išskyrus patalpų, į kurias institucijos gali būti evakuojamos, sąrašą);

9.4. aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančių institucijų ir pareigūnų, kurių veiklos tęstinumas būtinas paskelbus mobilizaciją, sąrašas;

9.5. pavojingų medžiagų ir atliekų, potencialių biologinės taršos šaltinių gamybos, įvežimo, transportavimo, naudojimo, saugojimo, apskaitos ir kenksmingumo pašalinimo ypatumai paskelbus mobilizaciją;

9.6. valstybės kadastrų ir registrų duomenų pagal ministerijos kompetenciją teikimo paskelbus mobilizaciją tvarka.

10. Finansų ministerija, užtikrindama finansų sistemos stabilumo ir mokesčių surinkimo valstybei gyvybiškai svarbią funkciją, parengia planą, kuriame turi būti nurodyta:

10.1. finansų sistemos stabilumo išlaikymo paskelbus mobilizaciją priemonės;

10.2. bankų, draudimo įmonių, kitų finansų įstaigų ir ūkio subjektų, kurių veikla užtikrintų finansų sistemos stabilumą paskelbus mobilizaciją, sąrašai.

11. Kultūros ministerija, užtikrindama psichologinės gynybos ir kontrpropagandos valstybei gyvybiškai svarbią funkciją, parengia planą, kuriame turi būti nurodyta:

11.1. teatrų, muziejų, bibliotekų, kultūros centrų, dailės, kino, kitų kultūros įstaigų sąrašas;

11.2. teatrų, muziejų, bibliotekų, kultūros centrų, dailės, kino, kitų kultūros įstaigų, kurių veiklos tęstinumą būtina užtikrinti paskelbus mobilizaciją, sąrašas;

11.3. kultūros vertybių, kurių apsaugą būtina užtikrinti paskelbus mobilizaciją, sąrašas;

11.4. spaudos leidinių, kino ir videofilmų, radijo ir televizijos programų, kitos viešosios informacijos, priskirtos ribojamai viešajai informacijai paskelbus mobilizaciją, sąrašas;

11.5. spaudos leidinių, kino ir videofilmų, radijo ir televizijos programų, kitos viešosios informacijos, priskirtos ribojamai viešajai informacijai, platinimo paskelbus mobilizaciją tvarka;

11.6. atvejai, kuriais paskelbus mobilizaciją viešosios informacijos rengėjai ir platintojai nemokamai ir operatyviai skelbia oficialius valstybės pranešimus, ir šio skelbimo tvarka.

12. Sveikatos apsaugos ministerija, užtikrindama sveikatos apsaugos ir gydymo valstybei gyvybiškai svarbią funkciją, parengia planą, kuriame turi būti nurodyta:

12.1. būtiniausių vaistų ir medicinos priemonių, kuriais būtina gyventojus aprūpinti paskelbus mobilizaciją, nomenklatūra;

12.2. sveikatos priežiūros valstybinę kontrolę vykdančių institucijų ir pareigūnų, kurių veiklos tęstinumas būtinas paskelbus mobilizaciją, sąrašas;

12.3. sveikatos priežiūros, farmacijos įmonių, įstaigų ir tarnybų, kurių veiklos tęstinumas būtinas paskelbus mobilizaciją, sąrašas;

12.4. įrangos ir technikos, būtinos sveikatos priežiūros, farmacijos įmonių, įstaigų ir tarnybų veiklai užtikrinti paskelbus mobilizaciją, aprašymas.

13. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, užtikrindama socialinės apsaugos ir tikslingo darbo jėgos išteklių naudojimo valstybei gyvybiškai svarbias funkcijas, parengia planą, kuriame turi būti nurodyta:

13.1. privalomieji socialinės paramos standartai paskelbus mobilizaciją;

13.2. socialinės globos įstaigų, kurių veiklos tęstinumas būtinas paskelbus mobilizaciją, sąrašai;

13.3. numatomi bazinių socialinių išmokų dydžių paskelbus mobilizaciją skaičiavimai;

13.4. remiamų paskelbus mobilizaciją asmenų kategorijų sąrašas;

13.5. darbo inspektorių, socialinių darbuotojų, kurių veiklos tęstinumas būtinas paskelbus mobilizaciją, sąrašas;

13.6. papildomos socialinės ekonominės priemonės, kurios užtikrintų valstybinio socialinio draudimo sistemos veiklos tęstinumą paskelbus mobilizaciją.

14. Susisiekimo ministerija, užtikrindama pašto veiklos, transporto ir telekomunikacijų valstybei gyvybiškai svarbias funkcijas, parengia planą, kuriame turi būti nurodyta:

14.1. priemonės, kurios užtikrintų pašto paslaugų teikimą ir pašto veiklą paskelbus mobilizaciją;

14.2. leidimų išdavimo pašto paslaugų teikėjams paskelbus mobilizaciją tvarka;

14.3. pašto, krovinių, bagažo ir keleivių vežimo, taip pat pagal čarterio sutartį, paskelbus mobilizaciją, tvarka;

14.4. transporto priemonių (išskyrus kelių transporto priemones) registro duomenys;

14.5. licencijas verstis keleivių (išskyrus keleivių vežimą kelių transporto vietiniais maršrutais) ir krovinių vežimu turinčių įmonių sąrašas;

14.6. eismo nelaimių (išskyrus kelių transportą) tyrimą ir apskaitą organizuojančių ir atliekančių paskelbus mobilizaciją subjektų sąrašas;

14.7. priemonės, kurios užtikrintų telekomunikacijų veiklą paskelbus mobilizaciją.

15. Teisingumo ministerija, užtikrindama saugumo palaikymo ir viešosios tvarkos užtikrinimo valstybei gyvybiškai svarbią funkciją, parengia planą, kuriame turi būti nurodyta:

15.1. juridinių asmenų registro tvarkymą užtikrinančių valstybės tarnautojų (darbuotojų) sąrašas;

15.2. Kalėjimų departamento prie Teisingumo ministerijos, jam pavaldžių įstaigų ir valstybės įmonių prie pataisos įstaigų pareigūnų, kurių veikla būtina paskelbus mobilizaciją, sąrašas;

15.3. nuteistųjų skirstymo į laisvės atėmimo vietas ypatumai paskelbus mobilizaciją;

15.4. Kalėjimų departamento ir jam pavaldžių įstaigų aprūpinimo trisdešimčiai dienų šaunamaisiais ginklais poreikis paskelbus mobilizaciją;

15.5. pataisos įstaigų, valstybės įmonių prie pataisos įstaigų ir areštinių, kurios gamins prekes ir teiks paslaugas paskelbus mobilizaciją, sąrašas;

15.6. laisvės atėmimo vietų, pataisos inspekcijų mokymo centrų, valstybės įmonių prie pataisos įstaigų sąrašas.

16. Ūkio ministerija, užtikrindama pramonės ir žemės ūkio veiklos, energijos tiekimo, gamybos ir energijos išteklių naudojimo, santykių su užsienio valstybėmis palaikymo ir užsienio prekybos, aprūpinimo maistu valstybei gyvybiškai svarbias funkcijas, parengia planą, kuriame turi būti nurodyta:

16.1. ministerijos valdymo sričiai priskirtų pramonės, energijos gamybos ir tiekimo įmonių, kurių veiklos tęstinumas būtinas valstybei gyvybiškai svarbių funkcijų vykdymui užtikrinti paskelbus mobilizaciją, sąrašas, adresai ir vadovų telefonų numeriai;

16.2. elektros energijos tiekimo ir vartojimo esant ekstremaliai padėčiai taisyklės;

16.3. šilumos energijos tiekimo ir vartojimo esant ekstremaliai padėčiai taisyklės;

16.4. energijos išteklių tiekimo šaltiniai esant ekstremaliai padėčiai;

16.5. maisto produktų ir kitų būtiniausių prekių paskirstymo (tiekimo) paskelbus mobilizaciją taisyklės;

16.6. ministerijos valstybės tarnautojas, atsakingas už bendradarbiavimą su Užsienio reikalų ministerija palaikant santykius su užsienio valstybėmis užsienio prekybos klausimais paskelbus mobilizaciją.

17. Užsienio reikalų ministerija, užtikrindama santykių su užsienio valstybėmis palaikymo ir užsienio prekybos valstybei gyvybiškai svarbią funkciją, parengia planą, kuriame turi būti nurodyta:

17.1. Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių užsienyje, konsulinių įstaigų, atstovybių prie tarptautinių organizacijų, kurių personalo veikla būtina paskelbus mobilizaciją, pareigybių sąrašas;

17.2. ministerijos valstybės tarnautojas (darbuotojas), atsakingas už pirkimus iš užsienio valstybių, užsienio valstybių įmonių (kartu su Ūkio ministerija) mobilizaciniam rezervui sukaupti ir atnaujinti, taip pat tarpininkavimą, kad būtų užmegzti ir palaikomi Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių ir institucijų ryšiai;

17.3. ministerijos valstybės tarnautojas (darbuotojas), atsakingas už informacijos apie karo padėties įvedimą teikimą Lietuvos Respublikos diplomatinėms ir konsulinėms įstaigoms užsienyje, užsienio valstybių diplomatinėms atstovybėms ir konsulinėms įstaigoms Lietuvos Respublikoje, Europos Tarybos Generaliniam Sekretoriui, Jungtinių Tautų Generaliniam Sekretoriui ir kitoms Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių šalims arba depozitarijui (jeigu tai numatyta šiose sutartyse), taip pat įvedus karo padėtį nustatytus žmogaus teisių ir laisvių apribojimus ir jų priežastis;

17.4. priemonės, užtikrinančios dalyvavimą formuojant ir įgyvendinant užsienio ekonomikos ir prekybos politikos užsienio valstybių, jų grupių ar tarptautinių organizacijų atžvilgiu strategiją paskelbus mobilizaciją.

18. Vidaus reikalų ministerija, užtikrindama civilinio valdymo, saugumo palaikymo ir viešosios tvarkos užtikrinimo, gaisrų gesinimo ir gelbėjimo darbų, psichologinės gynybos ir kontrpropagandos, sveikatos apsaugos ir gydymo, gyventojų evakavimo, rūpybos evakuotaisiais ir pabėgėliais gyvybiškai svarbias funkcijas, parengia planą, kuriame turi būti nurodyta:

18.1. viešųjų paslaugų, kurios būtinos gyventojams paskelbus mobilizaciją, sąrašas, subjektų, teikiančių tokias paslaugas, sąrašas;

18.2. ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie ministerijos ir jų teritorinių padalinių ar tarnybų, kitų ministerijos įstaigų valstybės tarnautojų ir pagal darbo sutartį dirbančių darbuotojų, kurių veikla būtina paskelbus mobilizaciją, pareigybių sąrašai, pagal kuriuos karo prievolininkai būtų atleidžiami nuo mobilizacijos;

18.3. ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie ministerijos ir jų teritorinių padalinių ar tarnybų, kitų ministerijos įstaigų, kurių veiklos tęstinumas būtinas paskelbus mobilizaciją, sąrašai, adresai ir telefonų numeriai.

19. Žemės ūkio ministerija, užtikrindama aprūpinimo maistu, santykių su užsienio valstybėmis palaikymo ir užsienio prekybos, žemės, nekilnojamojo ir kitokio turto naudojimo, pramonės ir žemės ūkio veiklos užtikrinimo valstybei gyvybiškai svarbias funkcijas, parengia planą, kuriame turi būti nurodyta:

19.1. žemės ūkio gamybos ir perdirbimo pramonės įmonių sąrašai;

19.2. sąrašas žemės ūkio gamybos ir perdirbimo pramonės įmonių, kurių veiklos tęstinumas užtikrintų aprūpinimo maistu ir užsienio prekybos funkcijų vykdymą paskelbus mobilizaciją;

19.3. žemės ūkio ir kitokios technikos, kuri paskelbus mobilizaciją turėtų būti įtraukiama į rekvizuotino turto sąrašus, požymiai (kartu su Mobilizacijos departamentu prie Krašto apsaugos ministerijos).

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20. Mobilizacijos departamentas prie Krašto apsaugos ministerijos kontroliuoja šios užduoties vykdymą ir koordinuoja ministerijos mobilizacijos plano sudarymą.

21. Ministerijos mobilizacijos planas atnaujinamas kiekvienais kalendoriniais metais arba patvirtinus kitą valstybinę mobilizacinę užduotį ministerijai.

22. Už tinkamą ministerijų mobilizacijos planų parengimą atsako ministrai, ministerijos mobilizacijos štabui vadovaujantis asmuo, ministerijų mobilizacijos štabų nariai ir valstybės tarnautojai, atsakingi už mobilizacinį darbą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 914, 2009-08-19, Žin., 2009, Nr. 103-4312 (2009-08-29)

 

 

 

––––––––––––––––

 


 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2003 m. lapkričio 19 d. nutarimu Nr. 1431

 

 

 

valstybinė mobilizacinė užduotis apskričių viršininkams ir savivaldybėms

 

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybinė mobilizacinė užduotis apskričių viršininkams ir savivaldybėms (toliau vadinama – užduotis) nustato apskričių viršininkų ir savivaldybių kompetenciją rengiant mobilizacijos planus, mobilizacijos planų rengimo ir įgyvendinimo tvarką.

2. Šioje užduotyje vartojamos sąvokos:

Mobilizacinė parengtis – apskrities viršininko administracijos ar savivaldybės pasirengimas atlikti mobilizacinę užduotį nustatytuoju laiku.

Apskrities viršininko administracijos ar savivaldybės mobilizacijos štabo karo meto struktūra apskrities viršininko administracijos ir savivaldybės mobilizacijos štabo sudėtis ir jų aprūpinimas vykdyti užduotis per karą.

Apskrities administracijos ar savivaldybės valstybės tarnautojo specialusis pareigybės aprašymas – valstybės tarnautojo pareigybę apibūdinantis dokumentas, įsigaliosiantis paskelbus mobilizaciją, kuriame nurodomos paskelbus mobilizaciją pareigybei priskirtos funkcijos, teisės ir pareigos ir nustatomi specialūs reikalavimai einančiam šias pareigas valstybės tarnautojui.

Apskrities viršininko administracijos mobilizacijos štabas institucija, koordinuojanti pasirengimą mobilizacijai ir jos vykdymą. Apskrities viršininko administracijos mobilizacijos štabui vadovauja apskrities viršininko pavaduotojas, o nariai gali būti apskrities viršininko administracijos padalinių vadovai, skiriami apskrities viršininko įsakymu.

Savivaldybės mobilizacijos štabas – institucija, koordinuojanti pasirengimą mobilizacijai ir jos vykdymą. Savivaldybės mobilizacijos štabui vadovauja savivaldybės administracijos direktorius, o nariai gali būti savivaldybės administracijos padalinių vadovai, skiriami savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

Kitos šioje užduotyje vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 


II. APSKRITIES VIRŠININKO KOMPETENCIJA RENGIANT APSKRITIES MOBILIZACIJOS PLANĄ, MOBILIZACIJOS PLANO RENGIMAS IR ĮGYVENDINIMAS

 

3. Apskrities mobilizacijos planą pagal šią užduotį rengia apskrities viršininko administracijos padalinys (valstybės tarnautojas), atsakingas už mobilizacinį darbą. Apskrities mobilizacijos plano rengimą koordinuoja apskrities mobilizacijos štabas, kuriam vadovauja apskrities sekretorius. Apskrities mobilizacijos štabas koordinuoja ir prižiūri savo apskrities savivaldybių mobilizacijos štabų veiklą ir organizuoja jų sąveiką. Apskrities mobilizacijos plano rengimui vadovauja apskrities viršininkas. Dėl informacijos, kurios reikia apskrities mobilizacijos planui parengti, apskrities viršininko administracija turi teisę pateikti savivaldybėms atitinkamą paklausimą raštu.

4. Apskrities mobilizacijos planas nustato:

4.1. mobilizacijos vykdymo tvarką;

4.2. mobilizacinių atsargų kaupimą, ruošimą ir atnaujinimą;

4.3. mobilizacinius mokymus.

5. Mobilizacijos vykdymo tvarka yra:

5.1. civilinis valdymas:

5.1.1. apskrities viršininko administracijos struktūra per karą;

5.1.2. apskrities viršininko administracijos valstybės tarnautojų, įpareigotų organizuoti ir vykdyti mobilizacijos štabo narių iškvietimą, sąrašas;

5.1.3. apskrities viršininko administracijos valstybės tarnautojų specialieji pareigybių aprašymai;

5.1.4. apskrities mobilizacijos štabo struktūra per karą;

5.1.5. apskrities mobilizacijos štabo darbo vieta (pagrindinė ir atsarginė);

5.1.6. apskrities viršininko administracijos valstybės tarnautojų, kurių veiklos tęstinumas būtinas paskelbus mobilizaciją, pareigybių sąrašas;

5.1.7. mobilizacijos štabo narių iškvietimo tvarka (iškvietimo būdai, adresai, telefonų numeriai);

5.2. saugumo palaikymas ir viešosios tvarkos užtikrinimas:

5.2.1. asmenų, atsakingų už gyventojų ir jų turto saugumo užtikrinimą ir tvarkos palaikymą apskrityje paskelbus mobilizaciją, sąrašas;

5.2.2. valstybinės reikšmės ir pavojingų objektų, esančių apskrities teritorijoje, sąrašas;

5.2.3. valstybinės reikšmės ir pavojingų objektų, esančių apskrityje, sustiprintos apsaugos planai (subjektai, būdai);

5.3. santykių su užsienio valstybėmis palaikymas ir užsienio prekyba: užsienio valstybių regionų institucijos ir tarptautinės organizacijos, su kuriomis numatoma palaikyti ryšį paskelbus mobilizaciją;

5.4. gaisrų gesinimo, gelbėjimo ir atstatymo darbai: apskrities savivaldybių veiksmų organizuojant ekstremalių įvykių padarinių likvidavimą, paieškos, gaisrų gesinimo ir gelbėjimo darbus paskelbus mobilizaciją koordinavimo priemonės;

5.5. psichologinė gynyba ir kontrpropaganda:

5.5.1. apskrities valstybinių švietimo (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir nevalstybinių ikimokyklinių įstaigų, kultūros institucijų, kurių veiklos tęstinumas būtinas paskelbus mobilizaciją, sąrašas;

5.5.2. apskrities teritorijoje veikiančių visuomenės informavimo priemonių, spaustuvių ir reklamos valstybės įmonių, kurių veiklos tęstinumas būtinas paskelbus mobilizaciją, sąrašas;

5.5.3. apskrityje registruotų visuomeninių organizacijų, kurių veiklos tęstinumas būtinas paskelbus mobilizaciją, sąrašas;

5.6. socialinė rūpyba: apskrities socialinės paramos ir globos įstaigų ir tarnybų, specialiųjų socialinių paslaugų institucijų, kurių veiklos tęstinumas būtinas paskelbus mobilizaciją, sąrašas;

5.7. sveikatos apsauga ir gydymas:

5.7.1. apskrities ligoninių ir antrinės sveikatos priežiūros specializuotų stacionarinių asmens priežiūros įstaigų, kurių veiklos tęstinumas būtinas paskelbus mobilizaciją, sąrašas;

5.7.2. ligų ir traumų profilaktikos paskelbus mobilizaciją programa;

5.8. pašto veikla: valstybės įmonių, teikiančių pašto paslaugas, padalinių apskrities teritorijoje sąrašas;

5.9. transportas: transporto priemonių rekvizavimo poreikis (pagal tipus ir modelius);

5.10. finansų sistemos stabilumo išlaikymas: paskelbus mobilizaciją apskrityje numatomų bendrų darbų, dėl kurių būtina tartis su savivaldybėmis, savivaldybių lėšų kooperavimo planas;

5.11. aprūpinimas maistu:

5.11.1. aprūpinimo prekėmis kortelių poreikis apskrityje (vadovaujantis savivaldybių pateikta informacija);

5.11.2. maisto ir žemės ūkio produktus gaminančių ir perdirbančių valstybės įmonių sąrašas;

5.12. tikslingas darbo jėgos išteklių naudojimas: bendradarbiavimo su teritorinėmis darbo biržomis tikslingo darbo jėgos išteklių naudojimo klausimais (subjektai, būdai) tvarka;

5.13. gyventojų evakavimas, rūpyba evakuotaisiais ir pabėgėliais:

5.13.1. bendradarbiavimo su apskrities teritorijoje esančiomis savivaldybėmis, kai savivaldybės prašo apskrities viršininko pagelbėti atlikti evakavimo darbus (subjektai, būdai), tvarka;

5.13.2. gyventojų informavimo ir perspėjimo būdai, kai apskrities viršininkas nustatytaisiais atvejais priima sprendimą dėl gyventojų evakavimo;

5.14. žemės, nekilnojamojo ir kitokio turto naudojimas gynybai:

5.14.1. duomenys apie apskrities teritorijoje esantį laisvos valstybinės žemės fondą;

5.14.2. gamtos išteklių naudojimo limitai paskelbus mobilizaciją;

5.15. energijos tiekimas ir energijos išteklių naudojimas: apskrities teritorijoje esančių valstybės energetikos įmonių, kurių veiklos tęstinumas būtinas paskelbus mobilizaciją, sąrašai;

5.16. pramonės ir žemės ūkio veiklos užtikrinimas: apskrities teritorijoje esančių valstybės pramonės įmonių, kurių veiklos tęstinumas būtinas paskelbus mobilizaciją, sąrašai.

6. Mobilizacinių atsargų kaupimas, ruošimas ir atnaujinimas – valstybės mobilizacinio rezervo materialinių išteklių atsargų poreikis valstybei gyvybiškai svarbioms funkcijoms užtikrinti apskrities teritorijoje.

7. Mobilizacinių mokymų, vykdomų kartu su Mobilizacijos departamentu prie Krašto apsaugos ministerijos, planai yra:

7.1. karo meto veiklos planavimas;

7.2. valstybės tarnautojų mokymas veikti paskelbus mobilizaciją;

7.3. kiti mobilizaciniai mokymai.

8. Parengtas apskrities mobilizacijos plano projektas svarstomas apskrities mobilizacijos štabe ir teikiamas derinti vietinei teritorinei karinei įstaigai.

9. Pataisytas atsižvelgiant į vietinės teritorinės karinės įstaigos pastabas ir pasiūlymus apskrities mobilizacijos plano projektas teikiamas derinti Mobilizacijos departamentui prie Krašto apsaugos ministerijos.

10. Suderintas su Mobilizacijos departamentu prie Krašto apsaugos ministerijos apskrities mobilizacijos plano projektas teikiamas Lietuvos Respublikos Vyriausybei.

11. Apskrities mobilizacijos planas sudaro valstybės paslaptį ir žymimas žyma „Slaptai“. Asmenys, dalyvaujantys rengiant apskrities mobilizacijos planą, turi teisę susipažinti su apskrities mobilizacijos plano projektą sudarančia informacija pagal principą „būtina žinoti“.

12. Apskrities mobilizacijos planas vykdomas paskelbus mobilizaciją.

 

III. SAVIVALDYB KOMPETENCIJA RENGIANT MOBILIZACIJOS PLANUS, JŲ SUDARYMAS IR ĮGYVENDINIMAS

 

13. Savivaldybė, vykdydama jai pavestą valstybinę mobilizacinę užduotį, privalo:

13.1. parengti savivaldybės mobilizacijos planą;

13.2. užtikrinti žinių, sudarančių valstybės ar tarnybos paslaptį, apsaugą;

13.3. rinkti, analizuoti ir apibendrinti informaciją, kurios reikia mobilizacijos planui rengti;

13.4. esant apskrities viršininko administracijos paklausimui raštu, neatlygintinai teikti informaciją, kurios reikia apskrities mobilizacijos planui rengti;

13.5. sudaryti iš savivaldybės administracijos padalinių vadovų savivaldybės mobilizacijos štabą.

14. Savivaldybės administracijos direktorius paskiria savivaldybės mobilizacijos štabo narius ir savivaldybės valstybės tarnautojus, atsakingus už savivaldybės mobilizacijos plano dalių rengimą (toliau vadinama – atsakingi tarnautojai), taip pat savivaldybės valstybės tarnautojus, kurie turės organizuoti ir vykdyti atsakingų tarnautojų iškvietimą paskelbus mobilizaciją.

15. Savivaldybės mobilizacijos plano projektą rengia savivaldybės valstybės tarnautojai, atsakingi už valstybinės mobilizacinės užduoties vykdymą savivaldybėje. Rengiant savivaldybės mobilizacijos planą, turi būti atsižvelgiama į savivaldybės poreikius, užtikrinančius pagrindinių valstybei gyvybiškai svarbių funkcijų vykdymą.

16. Savivaldybės mobilizacijos plano sudarymą koordinuoja atsakingas už mobilizacinį darbą savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas.

17. Savivaldybės mobilizacijos planas nustato:

17.1. mobilizacijos vykdymo tvarką;

17.2. mobilizacinių atsargų kaupimą, ruošimą ir naudojimą;

17.3. mobilizacinius mokymus.

18. Mobilizacijos vykdymo tvarka yra:

18.1. civilinis valdymas:

18.1.1. atsakingų tarnautojų veiklos paskelbus mobilizaciją specialieji aprašymai (specialieji pareigybių aprašymai);

18.1.2. savivaldybės tarnautojų, įpareigotų organizuoti ir vykdyti atsakingų tarnautojų iškvietimą, sąrašas (naudojant savivaldybės civilinės saugos ir ekstremalių situacijų valdymo centro specialistus), jų veiklos paskelbus mobilizaciją specialieji aprašymai (specialieji pareigybių aprašymai);

18.1.3. atsakingų tarnautojų iškvietimo tvarka (atsakingų tarnautojų iškvietimo būdai, adresai, telefonų numeriai);

18.1.4. savivaldybės tarnautojų, kurių veikla būtina paskelbus mobilizaciją, pareigybių sąrašas;

18.1.5. savivaldybės mobilizacijos štabo patalpų (pagrindinių ir atsarginių) išdėstymo schema;

18.1.6. numatomos priemonės pagal teisės aktus savivaldybei priklausančių archyvinių dokumentų tvarkymui ir apsaugai užtikrinti paskelbus mobilizaciją;

18.2. saugumo palaikymas ir viešosios tvarkos užtikrinimas: savivaldybės teritoriją aptarnaujančių policijos įstaigų, visuomeninių organizacijų ir gyventojų, kurie užtikrintų viešąją tvarką, sąrašas;

18.3. gaisrų gesinimas, gelbėjimo ir atstatymo darbai:

18.3.1. savivaldybės priešgaisrinių tarnybų sąrašas, jų adresai ir telefonų numeriai;

18.3.2. savivaldybės teritorijoje esančių įmonių, atliekančių statybos ir remonto darbus, sąrašas;

18.3.3. rekvizicijos, užtikrinančios gaisrų gesinimą, gelbėjimo ir atstatymo darbų atlikimą savivaldybės teritorijoje paskelbus mobilizaciją, poreikis;

18.3.4. savivaldybės vietinės reikšmės kelių ir gatvių sąrašas;

18.3.5. priemonės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms prižiūrėti, taisyti, tiesti ir saugiam eismui užtikrinti paskelbus mobilizaciją;

18.4. psichologinė gynyba ir kontrpropaganda:

18.4.1. atsakingo asmens, organizuojančio psichologinę gynybą ir kontrpropagandą savivaldybės teritorijoje, veiklos paskelbus mobilizaciją specialusis aprašymas (specialusis pareigybių aprašymas);

18.4.2. savivaldybės teritorijoje veikiančių visuomenės informavimo priemonių, spaustuvių, reklamos įmonių sąrašas;

18.4.3. savivaldybės teritorijoje esančių ikimokyklinio vaikų ugdymo, vaikų, jaunimo ir suaugusiųjų bendrojo lavinimo įstaigų sąrašas;

18.4.4. savivaldybės teritorijoje esančių muziejų, teatrų, viešųjų bibliotekų ir kitų kultūros įstaigų sąrašas;

18.5. socialinė rūpyba:

18.5.1. savivaldybės valstybės tarnautojų, tvarkančių neįgalių gyventojų apskaitą ir atsakingų už socialinę paramą, sąrašas, jų veiklos paskelbus mobilizaciją specialieji aprašymai (specialieji pareigybių aprašymai);

18.5.2. socialinių paslaugų įstaigų, šeimynų, visuomeninių organizacijų, užsiimančių socialine rūpyba, sąrašas;

18.5.3. savivaldybės valstybės tarnautojų, atsakingų už vaikų ir jaunimo teisių apsaugą, sąrašas, jų veiklos paskelbus mobilizaciją specialieji aprašymai (specialieji pareigybių aprašymai);

18.6. sveikatos apsauga ir gydymas:

18.6.1. savivaldybės teritorijoje esančių pirminių asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų ir vaistinių, kurių veikla būtina paskelbus mobilizaciją, sąrašas;

18.6.2. priemonės sanitarijos ir higienos taisyklių laikymosi, švaros ir tvarkos viešosiose vietose palaikymo ir komunalinių atliekų tvarkymo sistemos funkcionavimui užtikrinti paskelbus mobilizaciją;

18.6.3. rekvizicijos poreikis sveikatos apsaugos ir gydymo funkcijai paskelbus mobilizaciją užtikrinti;

18.7. pašto veikla: savivaldybės teritorijoje esančių pašto skyrių sąrašas (nurodoma ir teritorija, kurią jie aptarnauja);

18.8. telekomunikacija: savivaldybės teritorijoje telekomunikacijos paslaugas teikiančių įmonių, kurių veiklos tęstinumas būtinas paskelbus mobilizaciją, sąrašas;

18.9. transporto veikla:

18.9.1. transporto priemonių rekvizavimo poreikis visoms valstybei gyvybiškai svarbioms funkcijoms savivaldybės teritorijoje užtikrinti;

18.9.2. keleivių vežimo vietinių maršrutų, būtinų paskelbus mobilizaciją, sąrašas;

18.9.3. priemonės traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų, jų priekabų registravimui, techninei priežiūrai ir dokumentų apsaugai užtikrinti paskelbus mobilizaciją;

18.10. finansų sistemos stabilumo išlaikymas:

18.10.1. savivaldybės teritorijoje esančių prekybos įmonių ir prekyviečių sąrašas;

18.10.2. prekybos ir kitų paslaugų teikimo turgavietėse, kitose viešosiose vietose paskelbus mobilizaciją tvarka;

18.11. mokesčių surinkimas: savivaldybės teritorijoje numatomų vietinių rinkliavų paskelbus mobilizaciją sąrašas;

18.12. aprūpinimas maistu:

18.12.1. prekybos vietų – parduotuvių, valgyklų ar kitų vietų, kuriose bus skirstomos (tiekiamos) prekės, sąrašas (nurodomi jų aprūpinimo prekėmis šaltiniai ir priskirtų gyventojų skaičius);

18.12.2. įmonių, gaminančių ar tiekiančių maisto produktus, sąrašas;

18.12.3. maisto produktų ir kitokių prekių kortelių poreikio nustatymas;

18.12.4. priemonės maitinimui ikimokyklinio ugdymo įstaigose ir bendrojo lavinimo mokyklose organizuoti;

18.13. tikslingas darbo jėgos išteklių naudojimas: bendradarbiavimo su teritorine darbo birža, užtikrinančia tikslingą darbo jėgos išteklių naudojimą paskelbus mobilizaciją, tvarka;

18.14. gyventojų evakavimas, rūpyba evakuotaisiais ir pabėgėliais:

18.14.1. slėptuvių, įrengtų valstybinės reikšmės, rizikos, gyvybiškai svarbiuose ir kituose objektuose, sąrašas;

18.14.2. valstybinės reikšmės, rizikos, gyvybiškai svarbių ir kitų objektų, kuriuose turėtų būti įrengtos slėptuvės ar kiti kolektyvinės apsaugos statiniai, sąrašas;

18.14.3. vietų, į kurias galima evakuoti gyventojus, sąrašas (nurodyti, kiek evakuotųjų galima apgyvendinti);

18.15. žemės, nekilnojamojo ir kitokio turto naudojimas gynybos poreikiams:

18.15.1. valstybinė žemė, miškas, kuriuos savivaldybė patikėjimo teise valdo, naudoja ir kuriais disponuoja;

18.15.2. savivaldybei priklausančių nuosavybės teise arba valdomų patikėjimo teise pastatų, kuriuose gali laikinai gyventi 50 ir daugiau asmenų, sąrašas;

18.16. energijos tiekimas ir energijos išteklių naudojimas:

18.16.1. savivaldybės teritorijoje esančių energetikos įmonių, kurių veikla būtina paskelbus mobilizaciją, sąrašas;

18.16.2. suderinti su energetikos įmonėmis savivaldybės teritorijoje esančių ūkio subjektų pagal svarbą ir energijos išteklių tiekimo eiliškumą sąrašai;

18.16.3. savivaldybės teritorijoje esančių vandens tiekimo ir vandens valymo įmonių, kurių veikla būtina paskelbus mobilizaciją, sąrašas;

18.16.4. savivaldybės teritorijoje esančių vandens kokybės tikrinimo laboratorijų, kurių veikla būtina paskelbus mobilizaciją, sąrašas;

18.16.5. savivaldybės teritorijoje esančių alternatyvių gyventojų aprūpinimo vandeniu, įvykus vandentiekio avarijai, šaltinių sąrašas;

18.17. pramonės ir žemės ūkio veiklos užtikrinimas: savivaldybės teritorijoje esančių įmonių, kurių veikla būtina paskelbus mobilizaciją, sąrašas (nurodyti gaminamos produkcijos ar veiklos pobūdį).

19. Mobilizacinių atsargų kaupimas, ruošimas ir naudojimas – mobilizacinio rezervo materialinių išteklių atsargų poreikio nustatymas.

20. Mobilizacinių mokymų, vykdomų kartu su Mobilizacijos departamentu prie Krašto apsaugos ministerijos, planai yra:

20.1. karo meto veiklos planavimas;

20.2. savivaldybės tarnautojų mokymas veikti paskelbus mobilizaciją;

20.3. kiti mobilizaciniai mokymai.

21. Savivaldybės mobilizacijos plano projektas turi būti parengtas per 3 mėnesius nuo šios užduoties įsigaliojimo.

22. Parengtas mobilizacijos plano projektas derinamas su vietine teritorine karine įstaiga.

23. Savivaldybės mobilizacijos planas sudaro valstybės paslaptį ir žymimas žyma „Slaptai“. Asmenys, dalyvaujantys rengiant savivaldybės mobilizacijos planą, turi teisę susipažinti su savivaldybės mobilizacijos plano projektą sudarančia informacija pagal principą „būtina žinoti“.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24. Mobilizacijos departamentas prie Krašto apsaugos ministerijos kontroliuoja valstybinių mobilizacinių užduočių vykdymą, koordinuoja apskričių viršininkų ir savivaldybių mobilizacijos planų sudarymą.

25. Apskrities ir savivaldybės mobilizacijos planas atnaujinamas kiekvienais kalendoriniais metais arba nustačius kitą valstybinę mobilizacinę užduotį.

26. Už apskrities ir savivaldybės mobilizacijos plano sudarymą atsakingi apskrities viršininkas ir savivaldybės administracijos direktorius.

 

 

 

___________________

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 914, 2009-08-19, Žin., 2009, Nr. 103-4312 (2009-08-29)

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2003 M. LAPKRIČIO 19 D. NUTARIMO NR. 1431 "DĖL VALSTYBINĖS MOBILIZACINĖS UŽDUOTIES MINISTERIJOMS, APSKRIČIŲ VIRŠININKAMS IR SAVIVALDYBĖMS PATVIRTINIMO" PAKEITIMO

 

*** Pabaiga ***

 

 

Redagavo Vilija Tamaliūnienė (2009-09-01)

                  vitama@lrs.lt