Suvestinė redakcija nuo 2005-12-25
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2004, Nr. 122-4473, i. k. 1042050ISAK001K-279
LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL INFORMAVIMO APIE EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINIŲ FONDŲ PARAMĄ PAGAL LIETUVOS 2004-2006 M. BENDRĄJĮ PROGRAMAVIMO DOKUMENTĄ IR SUTEIKTOS PARAMOS VIEŠINIMO STRATEGIJOS BEI ŠIOS STRATEGIJOS ĮGYVENDINIMO PROGRAMOS LYGMENS PRIEMONIŲ PLANO PATVIRTINIMO
2004 m. liepos 23 d. Nr. 1K-279
Vilnius
Atsižvelgdamas į Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 649 (Žin., 2001, Nr. 48-1676; 2003, Nr. 88-3999), 5.17 punktą,
1. Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo strategiją (pridedama);
2. Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo strategijos įgyvendinimo programos lygmens priemonių planą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų
ministro 2004 m. liepos 23 d.
įsakymu Nr. 1K-279
INFORMAVIMO APIE EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINIŲ FONDŲ PARAMĄ PAGAL LIETUVOS 2004–2006 M. BENDRĄJĮ PROGRAMAVIMO DOKUMENTĄ IR SUTEIKTOS PARAMOS VIEŠINIMO STRATEGIJA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo strategija (toliau vadinama – strategija) nustato informavimo apie Europos Sąjungos (toliau vadinama – ES) struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą (toliau vadinama – BPD) ir suteiktos paramos viešinimo principus, tikslus, uždavinius bei ES struktūrinių fondų paramą administruojančių institucijų (toliau vadinama – institucijų) funkcijas informuojant apie ES struktūrinių fondų paramą.
2. Strategija parengta siekiant efektyviai panaudoti skiriamas ES struktūrinių fondų ir Lietuvos bendrojo finansavimo lėšas, visiems prieinamu būdu operatyviai supažindinti visuomenę ir galimus pareiškėjus su ES struktūrinių fondų paramos teikiamomis galimybėmis ir reikalavimais šiai paramai gauti, BPD priemonių ir atskirų projektų, įgyvendinamų finansuojant šias priemones, rezultatais. Tikimasi, kad sistemingi informavimo ir viešinimo veiksmai padidins galimų pareiškėjų bei visuomenės susidomėjimą ES struktūrinių fondų teikiamomis galimybėmis, skatins viešojo ir privačiojo sektorių bendradarbiavimą, tarpinstitucinę partnerystę, gerins viešojo sektoriaus įvaizdį ir pasitikėjimą juo, didins visuomenės pritarimą Lietuvos Respublikos narystei ES.
3. Strategija parengta vadovaujantis Tarybos 1999 m. birželio 21 d. reglamentu Nr. 1260/1999, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl struktūrinių fondų, Europos Bendrijų Komisijos 2000 m. gegužės 30 d. reglamentu Nr. 1159/2000 dėl informavimo ir viešumo priemonių, kurias valstybės narės turi įgyvendinti dėl paramos iš struktūrinių fondų, Lietuvos 2004–2006 m. bendruoju programavimo dokumentu, kurio projektui buvo pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1679 „Dėl pritarimo suderintam su Europos Komisija Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento projektui“ (Žin., 2003, Nr. 123-5609) ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklėmis.
4. Reikalavimai informavimo ir viešumo priemonėms, kurių turi laikytis institucijos ir projektų vykdytojai, pateikti Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. 1K-233 (Žin., 2004, Nr. 98-3650).
5. Strategijoje vartojamos sąvokos:
Informavimas – informacijos apie projektų rengimą ir įgyvendinimą sklaida galimiems ar esamiems pareiškėjams, projektų vykdytojams, siekiant didinti pareiškėjų skaičių ir gerinti projektų kokybę.
Viešinimas – informacijos apie teikiamą ar gautą ES struktūrinių fondų paramą ir jos įgyvendinimo rezultatus sklaida visuomenei ar atskiroms jos grupėms.
Viešieji informavimo tinklai – valstybės ir savivaldybių įstaigos ar viešosios įstaigos (išskyrus įgyvendinančiąsias institucijas), kurių steigėja ar viena iš dalininkių yra tarpinė arba įgyvendinančioji institucija, teikiančios informaciją bei konsultacijas apie ES struktūrinių fondų teikiamas galimybes ir keliamus reikalavimus ES struktūrinių fondų paramai gauti.
Regionų visuomenės informavimo priemonės – regionų laikraščiai, regioninio masto ar vietinio transliuotojo transliuojamos programos ir kitos visuomenės informavimo priemonės, kuriomis viešai platinamos informacijos gavėjai yra vienos ar kelių apskričių teritorijoje.
Kitos strategijoje vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo (Žin., 1996, Nr. 71-1706; 2000, Nr. 75-2272), Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklių ir Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 1K-033 (Žin., 2004, Nr. 19-599, Nr. 93-3421), sąvokas.
II. ESAMOS SITUACIJOS ĮVERTINIMAS
6. 2004–2006 metai – pirmasis ES struktūrinių fondų paramos įsisavinimo Lietuvoje laikotarpis. ES struktūrinių fondų lėšų planavimą apibrėžia BPD, patvirtintas Europos Bendrijų Komisijos ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės. BPD išdėstyti Lietuvos socialinės ir ekonominės plėtros prioritetai, strategija ir priemonės jai įgyvendinti, nurodyti ES ir bendrojo finansavimo šaltiniai, apibrėžta ES struktūrinių fondų administravimo struktūra.
7. Nuo 2002 metų antrosios pusės Lietuvoje pradėta informuoti visuomenę bei tikslines grupes apie BPD ir ES regioninę politiką: surengti informacinių seminarų ciklai, institucijų tinklalapiuose pateikiama galimiems pareiškėjams svarbi informacija apie ES struktūrinių fondų paramos teikiamas galimybes bei reikalavimus jai gauti, plečiami institucijų teritoriniai skyriai ir viešieji informavimo tinklai, atliktas preliminarių paraiškų vertinimas, išleista leidinių apie ES struktūrinių fondų paramą ir jos teikiamas galimybes, bendradarbiaujama su visuomenės informavimo priemonėmis.
8. Kadangi informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą funkcija institucijoms yra nauja, todėl jaučiama tarpinstitucinio bendradarbiavo stoka, nepakankamas institucijų bendradarbiavimas su atskiromis tikslinėmis grupėmis.
9. Siekiant išsiaiškinti galimų pareiškėjų ir būsimų projektų vykdytojų turimos informacijos ir žinių lygį, 2004 m. gegužės 1–18 d. buvo atliktas tyrimas. Galimų ES struktūrinių fondų paramos pareiškėjų nuomonės tyrimą atliko viešoji įstaiga „Europos namai“. Pasirinktas tyrimo metodas – telefoninė apklausa – leido surinkti ne tik kiekybinę informaciją, bet ir kokybinio pobūdžio pastabas:
9.1. 63 procentai galimų ES struktūrinių fondų paramos pareiškėjų teigia, kad jų institucijai, organizacijai, įmonei gerokai arba visiškai nepakanka informacijos apie ES struktūrinių fondų teikiamas galimybes;
9.2. galimi pareiškėjai teigia, kad pagrindinis informacijos apie ES struktūrinių fondų paramą šaltinis šiuo metu yra valstybės institucijų tinklalapiai (minėjo 67 procentai respondentų), antroje vietoje minima spauda (minėjo 54 procentai respondentų), trečioje – seminarai (minėjo 37 procentai respondentų). Valstybės institucijų tinklalapiais, kaip informacijos šaltiniu, viešasis sektorius naudojasi beveik du kartus dažniau nei privatusis;
9.3. net 50 procentų viešojo sektoriaus respondentų šiuo metu gauna informaciją lankydami seminarus, o privačiojo sektoriaus atstovų – tik 25 procentai. Privatusis sektorius daugiausia informacijos gauna iš spaudos (minėjo 65 procentai respondentų), taip pat labiau nei viešas sektorius vertina radiją ir televiziją;
9.4. viešo sektoriaus atstovų patirtis įgyvendinant ES paramos projektus gerokai didesnė nei privačiojo. 33 procentai viešojo sektoriaus respondentų teigia, jog anksčiau yra įgyvendinę ES paramos projektų;
9.5. net 96 procentai ketinančiųjų teikti projektų paraiškas teigia, kad patiria sunkumų rengdamiesi gauti ES struktūrinių fondų paramą: jiems trūksta informacijos apie ES struktūrinius fondus, nepakanka žinių ir įgūdžių;
9.6. geriausiai informuotos viešajame sektoriuje yra valstybės institucijos ir savivaldybės, privačiajame – stambios įmonės ir žemės ūkio bendrovės. Mažiausiai informuoti yra ūkininkai ir smulkiosios įmonės. Pastarieji taip pat dažniausiai negali naudotis gana brangiomis konsultantų paslaugomis. Didelės dalies respondentų netenkina valstybės institucijų teikiama informacija
(20 procentų respondentų teikiamą informaciją vertina blogai, 54 procentai – patenkinamai), pabrėžiama, kad informacija vėluojanti, fragmentiška, prieštaringa, dažnai kintanti arba neapibrėžta;
10. Skirtinos šios informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą stiprybės:
10.1. parengtas ES struktūrinių fondų lėšų panaudojimo strateginis dokumentas – BPD, kurio priede nustatytas informavimo planas;
10.2. sukurta ES struktūrinių fondų lėšų valdymo ir administravimo struktūra, atsakomybė už informavimo veiksmus paskirstyta tarp institucijų;
10.3. patvirtintos Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklės;
11. Skirtinos šios informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą silpnybės:
11.1. tarpinės institucijos mažai bendradarbiauja tarpusavyje, trūksta partnerytės įgūdžių tarp institucijų ir socialinių-ekonominių ar kitų partnerių;
12. Skirtinos šios informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą galimybės:
12.1. besiformuojanti informacijos teikimo, viešumo, atskaitomybės ir atsakingumo kultūra viešajame sektoriuje;
12.4. išaugęs visuomenės domėjimasis ES struktūrinių fondų teikiamomis galimybėmis ir gebėjimas pasinaudoti jomis;
13. Skirtinos šios informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą grėsmės:
III. STRATEGIJOS TIKSLAI IR UŽDAVINIAI
14. BPD įgyvendinimo laikotarpiu būtina aktyviai, sistemingai ir tikslingai skleisti informaciją apie ES struktūrinių fondų paramą pagal BPD priemones. Institucijos, teikdamos informaciją, turi imtis iniciatyvos, o ne tik reaguoti į įvykius ar kritiką.
15. Informacija turi būti teikiama konkrečioms tikslinėms grupėms. Informuojant visuomenę apie ES struktūrinių fondų teikiamas galimybes, turi būti ne tik pranešama, bet ir aiškinama, nagrinėjama, mokoma.
16. Skleidžiant informaciją, institucijų veiksmai turi būti planuojami ir koordinuojami, siūloma naudotis institucijų teritoriniais-administraciniais padaliniais ir viešaisiais informavimo tinklais bei nuolat juos stiprinti.
17. Šios strategijos pagrindiniai tikslai:
17.2. informuoti galimus ES struktūrinių fondų pareiškėjus apie ES struktūrinių fondų teikiamas galimybes ir taip užtikrinti ES struktūrinių fondų lėšų administravimo skaidrumą ir didinti jų įsisavinimą;
18. Šios strategijos pagrindiniai uždaviniai:
18.1. padidinti visuomenės žinias apie ES struktūrinių fondų teikiamas galimybes ir gebėjimą jomis pasinaudoti;
18.3. padidinti administracinius gebėjimus teikiant informaciją apie ES struktūrinių fondų paramą ir ją viešinant;
18.4. užtikrinti, kad teikiama informacija atitiktų galimų ES struktūrinių fondų paramos pareiškėjų poreikius ir visų pirma pasiektų tas tikslines grupes, kurioms ji yra aktualiausia;
19. Informuojant ir viešinant turi būti laikomasi šių principų:
IV. INFORMAVIMO IR VIEŠINIMO LYGMENYS
20. Strategija yra įgyvendinama trimis lygmenimis:
20.1. Visos BPD programos lygmeniu. Vadovaujančioji institucija yra atsakinga už informacijos sklaidą apie ES regioninę politiką Lietuvoje, BPD strategiją, jos turinį, įgyvendinimą bei rezultatus, Priežiūros komiteto Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento įgyvendinimo priežiūrai atlikti veiklos viešumą, koordinuoja tarpinių bei įgyvendinančiųjų institucijų informavimo veiklą.
BPD programos lygmeniu priemonių planą visam BPD įgyvendinimo laikotarpiui rengia ir tvirtina vadovaujančioji institucija. Atsižvelgdama į šį priemonių planą, vadovaujančioji institucija kiekvienų metų pradžioje rengia ir tvirtina detalesnius programos lygmens priemonių planus. Juose turi būti apibrėžtos informavimo priemonės, įvardytos tikslinės grupės bei nurodyta, kokių rezultatų tikimasi.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-386, 2005-12-20, Žin., 2005, Nr. 150-5497 (2005-12-24), i. k. 1052050ISAK001K-386
20.2. Atskirų BPD priemonių lygmeniu tarpinės ir įgyvendinančiosios institucijos rengia ir teikia visą reikiamą informaciją galimiems pareiškėjams ir projektų vykdytojams apie jų administruojamas BPD priemones, ES struktūrinių fondų paramą pagal šias priemones, atskirų BPD priemonių įgyvendinimo eigą ir poveikį visuomenei, šalies ekonominiam bei socialiniam vystymuisi. Šios institucijos taip pat teikia informaciją visuomenei apie joms priskirtų BPD priemonių įgyvendinimo eigą bei rezultatus. Tarpinės institucijos derina informavimo veiklą tarpusavyje (pavyzdžiui, kartu rengia seminarus tai pačiai tikslinei grupei), įtraukia socialinius ekonominius ir kitus partnerius į informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą veiklą.
Įgyvendindamos strategiją BPD priemonių lygmeniu, tarpinės institucijos kartu su įgyvendinančiosiomis institucijomis rengia metinius Informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą pagal atitinkamą (-as) BPD priemonę (-es) ir suteiktos paramos viešinimo planus.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-028, 2005-01-31, Žin., 2005, Nr. 21-666 (2005-02-12), i. k. 1052050ISAK001K-028
Nr. 1K-386, 2005-12-20, Žin., 2005, Nr. 150-5497 (2005-12-24), i. k. 1052050ISAK001K-386
20.3. Projekto lygmeniu ES struktūrinių fondų remiamų projektų vykdytojai ir įgyvendinančiosios institucijos skleidžia informaciją apie projektų veiksmus, jų rezultatus bei poveikį sektoriui, regionui, visuomenės grupei ir panašiai. Įgyvendinant strategiją projekto lygmeniu aktyviai dalyvauja socialiniai-ekonominiai ir kiti partneriai.
Projektų vykdytojai viešina savo įgyvendinamus projektus laikydamiesi reikalavimų, nustatytų Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklėse. Rekomenduojama viešinimo veiksmus organizuoti pagal 26 punkte nurodytus etapus. Įgyvendinančiosios institucijos prižiūri projektų įgyvendinimą bei jų viešinimą.
V. INFORMAVIMO IR VIEŠINIMO ETAPAI
22. Tikslinių grupių informavimas turėtų būti vykdomas visu BPD įgyvendinimo laikotarpiu (2004–2008 m.). Svarbiais viso BPD, atskirų priemonių ar projektų įgyvendinimo etapais būtina intensyvinti informavimo bei viešinimo veiklą. Siekiant kuo geresnių rezultatų, turėtų būti naudojamos skirtingos viena kitą papildančios ir stiprinančios informavimo ir viešumo priemonės.
23. Informavimo ir viešinimo etapai viso BPD lygmeniu:
24. Informavimo ir viešinimo etapai, nurodyti 23.1 ir 23.2 punktuose, yra svarbesni BPD įgyvendinimo pradžioje, vėliau pagrindinis dėmesys skiriamas 23.3 ir 23.4 punktuose nurodytiems etapams.
25. Informavimo ir viešinimo etapai BPD priemonių lygmeniu:
VI. TIKSLINĖS GRUPĖS
27. Pagrindinės informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą ir suteiktos paramos viešinimo tikslinės grupės yra šios:
27.1. Institucijų ir viešųjų informavimo tinklų darbuotojai. Jie privalo ne tik gerai išmanyti BPD, ES struktūrinių fondų teikiamas galimybes, galimų pareiškėjų poreikius, bet ir suvokti informavimo bei bendradarbiavimo svarbą, derinti veiksmus su kitomis tarpinėmis ir įgyvendinančiosiomis institucijomis, stiprinti partnerystę.
27.2. Pareiškėjai ir projektų vykdytojai pagal BPD priemones. Kiekviena BPD priemonė turi konkrečius šios tikslinės grupės pogrupius. Atskirų pogrupių informacijos poreikiai yra skirtingi. Remiantis viešosios įstaigos „Europos namai“ 2004 m. gegužės 1–18 d. atlikto tyrimo duomenimis, reikia daugiau į šios tikslinės grupės pogrupius orientuotos dalykinės informacijos.
27.3. Visuomenė. Visuomenės nuomonė apie BPD įgyvendinimą ir ES struktūrinių fondų lėšų naudojimą formuoja bendrą įvaizdį apie šalies gebėjimą administruoti ES struktūrinių fondų lėšas ir tokiu būdu prisideda prie sėkmingo ES struktūrinių fondų lėšų įsisavinimo. Bendras nepasitikėjimas valdžios institucijomis, mažas informuotumo lygis, vėluojanti informacija, jos fragmentiškumas sudaro administravimo skaidrumo stokos įspūdį ir formuoja nepalankų visuomenės požiūrį. Todėl būtina efektyviai pristatyti ES struktūrinių fondų svarbą Lietuvos ekonomikos augimui bei visuomenės poreikių tenkinimui, ypatingą dėmesį skiriant šalies regionų gyventojams.
27.4. Visuomenės nuomonės formuotojai:
27.4.1. Viešosios informacijos platintojai – tai ne tik informacijos šaltinis, bet ir tikslinė grupė. Viešosios informacijos platintojai turi patys gerai suprasti ES struktūrinių fondų lėšų administravimo principus, eigą, pasekmes tam, kad galėtų aiškinti, interpretuoti ir teisingai pateikti informaciją visuomenei bei atskiroms jos grupėms. Visuomenė ypač pasitiki visuomenės informavimo priemonėmis, todėl jų vaidmuo formuojant visuomenės nuomonę yra itin didelis. Ypač svarbu teikti informaciją regionų visuomenės informavimo priemonėms, kadangi jos tiesiogiai ir greičiausiai pasiekia tuos šalies gyventojus, kurie turi mažiau galimybių gauti informacijos apie ES struktūrinių fondų paramą.
27.4.2. Politikai, valstybės tarnautojai, savivaldybių ir apskričių administracijų darbuotojai, kurie pagal savo pareigas atstovauja visuomenės bei atskirų tikslinių grupių interesams. Būtinas bendradarbiavimas su šia grupe, nuolat informuojant ją apie BPD įgyvendinimo eigą.
27.4.3. Socialiniai-ekonominiai ir kiti partneriai – organizacijos, atstovaujančios plačiausiems interesams. Tai Lietuvos savivaldybių asociacija, Lietuvos pramonininkų konfederacija, Lietuvos darbdavių asociacija, Lietuvos profesinių sąjungų asociacija, Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacija ir kitos, kurios susijusios su atskirais galimų pareiškėjų ir projektų vykdytojų pogrupiais.
VII. INFORMAVIMO BŪDAI
29. Pirminis informacijos apie ES struktūrinių fondų paramą šaltinis – institucijos. Antrinis šaltinis – visuomenės informavimo priemonės, politikai, valstybės tarnautojai, savivaldybių ir apskričių administracijų darbuotojai, socialiniai-ekonominiai ir kiti partneriai. Siekiant, kad teikiama informacija būtų tiksli ir teisinga, būtina, kad pirminiai ir antriniai informacijos šaltiniai bendradarbiautų.
31. Galimiems pareiškėjams informuoti turėtų būti pasirenkami šie informavimo būdai:
32. Visuomenei informuoti turėtų būti pasirenkami šie informavimo būdai:
VIII. INFORMAVIMO IR VIEŠUMO PRIEMONĖS
33. Informavimo ir viešumo priemonėmis užtikrinamas ES struktūrinių fondų lėšų naudojimo viešumas ir skaidrumas. Šios priemonės turi būti pasirinktos, priklausomai nuo to, kokių tikslų siekiama, kokią tikslinę grupę tikimasi pasiekti, kokią informaciją ir kokiu būdu norima perduoti.
34. Informavimo ir viešinimo priemones galima suskirstyti į šias pagrindines grupes:
IX. INFORMAVIMO IR VIEŠINIMO ADMINISTRACINĖ STRUKTŪRA
I. PROGRAMOS LYGMUO
35. Už informacijos sklaidą BPD programos lygmeniu ir BPD viešumą atsakinga vadovaujančioji institucija.
36. Pagrindinės vadovaujančiosios institucijos funkcijos, susijusios su informavimu ir viešinimu:
36.3. užtikrinti strateginio ES struktūrinių fondų paramos panaudojimo Lietuvoje dokumento – BPD ir jo priedo – prieinamumą;
36.4. rengti informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą pagal BPD ir suteiktos paramos viešinimo strategiją;
36.6. prižiūrėti informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą reikalavimų vykdymą priemonių lygmenyje;
36.7. informuoti visuomenę apie Priežiūros komiteto Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento priežiūrai atlikti veiklą ir priimtus sprendimus.
Papildyta punktu:
Nr. 1K-386, 2005-12-20, Žin., 2005, Nr. 150-5497 (2005-12-24), i. k. 1052050ISAK001K-386
37. Skleidžiant informaciją turi būti pabrėžiami šie dalykai:
37.1. ES struktūrinių fondų teikiamos galimybės – būdas modernizuoti Lietuvos ekonomiką bei visuomenę;
37.2. ES struktūrinių fondų lėšų administravimas yra aiškus ir skaidrus, ES struktūrinių fondų parama teikiama griežtai laikantis nustatytų reikalavimų;
37.4. paramą pagal BPD priemones vykdomiems projektams sudaro ES struktūrinių fondų ir Lietuvos bendrojo finansavimo lėšos;
37.5. ES struktūrinių fondų parama turėtų padėti Lietuvai prisitaikyti prie ES bendrosios rinkos sąlygų;
37.6. ES regioninės politikos tikslas – mažinti socialinio ir ekonominio išsivystymo skirtumus tarp ES valstybių narių ir atskirų regionų;
37.8. Priežiūros komitetas Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento priežiūrai atlikti – pagrindinė BPD įgyvendinimo priežiūros institucija.
Papildyta punktu:
Nr. 1K-386, 2005-12-20, Žin., 2005, Nr. 150-5497 (2005-12-24), i. k. 1052050ISAK001K-386
38. Programos lygmeniu siūlomos šios informavimo ir viešumo priemonės:
38.1. BPD ir BPD priedo leidyba (spausdintas ir elektroninis variantai) institucijoms, galimiems pareiškėjams, visuomenės nuomonės formuotojams;
38.2. BPD ir BPD priedo santraukos leidyba (spausdintas ir elektroninis variantai) galimiems pareiškėjams ir visuomenei;
38.3. brošiūros, pristatančios ES struktūrinių fondų teikiamą paramą, rezultatus, užsienio šalių ir Lietuvos gerąją patirtį galimiems pareiškėjams, visuomenei, visuomenės nuomonės formuotojams;
38.4. atskiras leidinys, kuriame pateikiamos Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklės su patarimais projektų vykdytojams ir institucijoms;
38.5. pranešimai apie metines BPD įgyvendinimo ataskaitas, kuriuose skelbiami BPD įgyvendinimo pasiekimai ir rezultatai institucijoms, visuomenei, visuomenės nuomonės formuotojams;
38.6. leidinys apie BPD įgyvendinimo rezultatus, skirtas institucijoms, visuomenei, visuomenės nuomonės formuotojams;
38.7. pagal poreikį organizuojami institucijų darbuotojų susitikimai (pradžioje veiksmams suderinti ir planuoti siūloma susitikti dažniau);
38.8. metinės konferencijos, rengiamos pasiektiems BPD įgyvendinimo rezultatams skelbti institucijų darbuotojams, visuomenės nuomonės formuotojams, projektų vykdytojams;
38.9. susitikimai, diskusijos aktualiais ES struktūrinių fondų lėšų įsisavinimo klausimais rengiami su visuomenės nuomonės formuotojais (politikais, valstybės tarnautojais, savivaldybių ir apskričių administracijų darbuotojais), galimais pareiškėjais, visuomene. Rekomenduotini išvažiuojamieji susitikimai su regionų atstovais;
38.10. periodiškai rengiami apžvalginiai, teminiai straipsniai spaudai. Straipsniuose pateikiami faktai bei informacija turi būti aktualūs skaitytojams. Atskiras dėmesys turėtų būti skiriamas regionų ir miestų ar rajonų laikraščiams;
38.13. susitikimai aktualiais klausimais su viešosios informacijos platintojais, visuomenės informavimo priemonių atstovais (rekomenduotini išvažiuojamieji susitikimai su regionų atstovais);
38.14. vizitai į svarbių visuomenės gerovei projektų vykdymo vietas, diskusijos su vietos bendruomene, viešosios informacijos platintojais, politikais, valstybės tarnautojais, savivaldybių ir apskričių administracijų darbuotojais;
38.15. atsakingiems institucijų darbuotojams tikslinga dalyvauti informacinėse, televizijos ir radijo pokabių laidose. Tai ne tik papildoma visuomenės informavimo, bet ir veiksminga nuomonės formavimo priemonė;
38.16. ES struktūrinių fondų paramai skirtas tinklalapis. Jame lankytojams pateikiama visa aktualiausia informacija apie BPD strategijos įgyvendinimą ir ES struktūrinių fondų paramą. Labai svarbu, kad tiklalapis būtų gražaus dizaino ir patogus vartoti. Už tinklalapio sukūrimą ir palaikymą atsakinga vadovaujančioji institucija. Tinklalapyje būtų nuorodos į tarpinių ir įgyvendinančiųjų institucijų tinklalapius. Įgyvendinančiosios institucijos atsakingos už savalaikį informacijos pateikimą ir atnaujinimą. Norint, kad internetas būtų veiksminga informavimo priemonė, būtina numatyti realius ir ilgalaikius žmogiškuosius ir finansinius išteklius.
38.17. Priežiūros komiteto Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento priežiūrai atlikti posėdžių protokolų nutariamųjų dalių skelbimas ES struktūrinių fondų paramai skirtame tinklalapyje.
Papildyta punktu:
Nr. 1K-386, 2005-12-20, Žin., 2005, Nr. 150-5497 (2005-12-24), i. k. 1052050ISAK001K-386
II. PRIEMONIŲ LYGMUO
39. Už informacijos sklaidą apie priskirtas BPD priemones atsakingos tarpinės ir įgyvendinančiosios institucijos.
40. Pagrindinės tarpinių ir įgyvendinančiųjų institucijų funkcijos, susijusios su informavimu ir viešinimu:
40.1. planuoti visuomenės informavimo veiksmus ir informuoti visuomenę apie administruojamas BPD priemones ir jų įgyvendinimo rezultatus;
40.2. užtikrinti dokumentų, susijusių su kvietimais teikti paraiškas, projektų įgyvendinimo ir atsiskaitymo tvarka, prieinamumą;
41. Pareiškėjams turi būti teikiama pakankamai paprastos ir suprantamos informacijos apie BPD priemonių turinį, finansavimo galimybes ir sąlygas, projektų paraiškų teikimo reikalavimus, bendrojo finansavimo principą. Taip pat rekomenduojama viešinti BPD priemonių įgyvendinimo vertinimus, atlikus poveikio aplinkai, sektoriui, regionui tyrimus ar studijas.
42. Skleidžiant informaciją turi būti pabrėžiami šie dalykai:
42.5. yra tam tikri privalomieji reikalavimai dėl išlaidų, įskaitant viešuosius pirkimus, nuosavų išteklių, lygių galimybių užtikrinimo, įgyvendinimo ataskaitų teikimo;
42.6. skleidžiant informaciją visuomenei svarbu akcentuoti ne tik atskiriems projektams teikiamą paramą, bet ir bendruosius rezultatus, tokius kaip užimtumas, gyvenimo aplinkos ir švietimo sistemos gerinimas, gyventojų pajamų didėjimas, lygių galimybių darbo rinkoje sudarymas ir kitus. Labai svarbus bendradarbiavimas su socialiniais-ekonominiais ir kitais partneriais, atstovaujančiais galimus pareiškėjus ir projektų vykdytojus.
43. BPD priemonių lygmeniu siūlomos šios informavimo ir viešumo priemonės:
43.1. informaciniai paketai galimiems pareiškėjams ir projektų vykdytojams pagal atskiras BPD priemones (projektų rengimo ir įgyvendinimo reikalavimai, projektų paraiškų pildymo taisyklės, susijusių teisės aktų rinkiniai ir jų aiškinimai) leidžiami vienodu formatu;
43.2. brošiūros, vėlesniais BPD įgyvendinimo etapais leidžiamos visuomenei, viešosios informacijos platintojams apie sukauptą gerąją patirtį, poveikį regionui ar sektoriui, bendruomenės gerovei;
43.4. seminarai rengiami galimiems pareiškėjams ir projektų vykdytojams atskirais ciklais (siūloma teikti pirmenybę regioniniams seminarams). Seminarus rengdamos institucijos pasitelkia viešuosius informavimo tinklus, ekonominius-socialinius ir kitus partnerius;
43.5. internetas. Kadangi šiuo metu ne visos tikslinės grupės vienodai ja gali naudotis, todėl ji turi būti naudojama kartu su kitomis priemonėmis;
43.6. tarpinių institucijų ir įgyvendinančiųjų institucijų tinklalapiuose jau yra parengti atskiri puslapiai apie ES struktūrinių fondų paramą, kuriuose teikiama informacija apie paramos galimybes ir reikalavimus atskiroms priemonėms. Svarbu, kad informacija skirta galimiems pareiškėjams ir projektų vykdytojams būtų aiški, tiksli, išsami ir lengvai surandama;
43.7. informavimo ir viešumo priemonės, skirtos visuomenei, naudojamos taip, kaip ir 38.9–38.15 punktuose nurodytos priemonės programos lygmenyje;
43.8. pasirenkant informavimo ir viešumo priemones svarbu žinoti, kad šiuo metu viešasis sektorius naudoja tokius informavimo šaltinius: internetą, seminarus, konsultacijas. Privatus sektorius informaciją gauna visų pirma iš spaudos, toliau iš televizijos ir radijo, leidinių, konsultacijų, seminarų.
44. Institucijose sudaromos pareiškėjų, institucijų rengiamų seminarų dalyvių duomenų bazės padės operatyviau ir tikslingiau skleisti informaciją.
45. Metiniai institucijų informavimo ir viešinimo priemonių planai turi būti parengti atsižvelgiant į tikslines grupes ir jų pogrupius, informavimo ir viešinimo etapus. Informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą pagal atitinkamą (-as) BPD priemonę (-es) ir suteiktos paramos viešinimo plano pavyzdys pateiktas strategijos 1 priede.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-028, 2005-01-31, Žin., 2005, Nr. 21-666 (2005-02-12), i. k. 1052050ISAK001K-028
III. PROJEKTO LYGMUO
46. Informacijos apie ES struktūrinių fondų paramą sklaida yra būtina šios paramos teikimo sąlyga. Informaciją apie konkrečius projektus skleidžia įgyvendinančiosios institucijos ir projektų vykdytojai.
47. Projekto lygmeniu vartotinos informavimo ir viešumo priemonės, skirtos visuomenei, ES struktūrinių fondų paramos pareiškėjams, visuomenės nuomonės formuotojams:
48. Viešinimo veiksmus projekto vykdytojas numato kaip sudėtinę projekto veiklos dalį, susijusią su BPD priemonės, pagal kurią finansuojamas projektas, tikslu. Viešinimo veiklos mastai turi būti tiesiogiai proporcingi projekto tikslams ir veiklos apimčiai. Įgyvendinta informavimo veikla aprašoma tarpinėse ir galutinėse projektų įgyvendinimo ataskaitose, kartu turi būti pridedami ją patvirtinantys dokumentai. Projekto vykdytojas privalo vykdyti projekte numatytas viešumo priemones, laikydamasis Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklėse nustatytų reikalavimų.
IV. INSTITUCIJŲ METINIŲ INFORMAVIMO IR VIEŠINIMO PLANŲ RENGIMO IR DERINIMO TVARKA
491. Vadovaujančioji institucija, atsižvelgdama į aktualius poreikius ir situaciją, iki kiekvienų metų gruodžio 1 d. rengia BPD lygmens informavimo ir viešinimo priemonių planą ateinantiems BPD įgyvendinimo metams.
492. Atsižvelgdamos į šį planą, tarpinės institucijos kartu su įgyvendinančiosiomis institucijomis rengia metinių informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą pagal atitinkamą (-as) BPD priemonę (-es) ir suteiktos paramos viešinimo planų projektus pagal strategijos 1 priede pateiktą pavyzdį ir tarpinė institucija teikia juos derinti vadovaujančiajai institucijai iki kiekvienų metų gruodžio 31 d.
493. Vadovaujančioji institucija per 15 dienų nuo 492 punkte nurodytų planų projektų gavimo datos įvertina:
493.1. ar tarpinių institucijų pateikti metinių informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą pagal atitinkamą (-as) BPD priemonę (-es) ir suteiktos paramos viešinimo planų projektai tinkami įgyvendinti metiniams BPD lygmens informavimo ir viešinimo tikslams;
494. Atsižvelgusios į vadovaujančiosios institucijos pastabas, tarpinės institucijos per 1 mėnesį nuo pastabų gavimo datos vadovo įsakymu tvirtina suderintus su įgyvendinančiosiomis institucijomis metinius informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą pagal atitinkamą (-as) BPD priemonę (-es) ir suteiktos paramos viešinimo planus.
Papildyta skyriumi:
Nr. 1K-386, 2005-12-20, Žin., 2005, Nr. 150-5497 (2005-12-24), i. k. 1052050ISAK001K-386
X. INFORMAVIMO VEIKLOS PRIEŽIŪRA
50. Kad strategija būtų lanksti ir atitiktų nuolat besikeičiančias aplinkybes, labai svarbus jos nuolatinis stebėjimas ir vertinimas.
51. Pagrindiniai informavimo rezultatai turi būti atsispindėti metinėse ir galutinėje BPD įgyvendinimo ataskaitose.
52. Vadovaujančioji institucija yra atsakinga už informavimo ir viešinimo veiklos priežiūrą ir periodiškai atsiskaito Priežiūros komitetui Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento įgyvendinimo priežiūrai atlikti.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-386, 2005-12-20, Žin., 2005, Nr. 150-5497 (2005-12-24), i. k. 1052050ISAK001K-386
53. Tarpinės ir įgyvendinančiosios institucijos rengia šios strategijos 2 priede nustatytos formos ketvirtines Informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą pagal BPD ir suteiktos paramos viešinimo veiklos ataskaitas ir teikia jas vadovaujančiajai institucijai per 15 dienų po kiekvieno ketvirčio pabaigos.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-028, 2005-01-31, Žin., 2005, Nr. 21-666 (2005-02-12), i. k. 1052050ISAK001K-028
54. Esant poreikiui susitinka už informavimo ir viešinimo veiklą atsakingi institucijų darbuotojai. Susitikimų metu dalijamasi patirtimi, siūlomi iškilusių problemų sprendimo būdai. Nuolatinio ryšio palaikymui gali būti sudaroma elektroninio pašto grupė, kai atsakingi asmenys elektroniniu paštu keičiasi informacija apie informavimo ir viešinimo veiklą.
55. Neteko galios nuo 2005-12-25
Punkto naikinimas:
Nr. 1K-386, 2005-12-20, Žin. 2005, Nr. 150-5497 (2005-12-24), i. k. 1052050ISAK001K-386
56. Informavimo ir viešinimo rezultatų vertinimo priemonės:
56.3. ES struktūriniams fondams skirtų tinklalapių lankomumas, užklausų tinklalapiuose skaičius ir jų turinio analizė;
56.5. visuomenės informavimo priemonių pateikiama informacija apie ES struktūrinių fondų paramą ir jos įsisavinimą.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-386, 2005-12-20, Žin., 2005, Nr. 150-5497 (2005-12-24), i. k. 1052050ISAK001K-386
Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių
fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m.
bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos
paramos viešinimo strategijos
1 priedas
(Informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą pagal BPD priemonę (-es) ir suteiktos paramos viešinimo plano pavyzdys)
PATVIRTINTA
______________________________
(tarpinės institucijos vadovas)
______ įsakymu Nr. _____________
(data) (įsakymo numeris)
_______________________________ IR _____________________________________
(tarpinės institucijos pavadinimas) (įgyvendinančiosios institucijos pavadinimas)
INFORMAVIMO APIE ES STRUKTŪRINIŲ FONDŲ PARAMĄ
PAGAL BPD __________________________ PRIEMONĘ (-ES)
(priemonės pavadinimas)
IR SUTEIKTOS PARAMOS VIEŠINIMO PLANAS ________________
(metai)
Eil. Nr. |
Tikslas |
Tikslinė grupė |
Informavimo priemonė |
Priemonės apibudinimas |
Vykdymo data |
Planuojamas rezultatas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
______________
Priedo pakeitimai:
Nr. 1K-028, 2005-01-31, Žin., 2005, Nr. 21-666 (2005-02-12), i. k. 1052050ISAK001K-028
Nr. 1K-386, 2005-12-20, Žin., 2005, Nr. 150-5497 (2005-12-24), i. k. 1052050ISAK001K-386
Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių
fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį
programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo strategijos
2 priedas
(Informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą pagal BPD ir suteiktos paramos viešinimo veiklos ataskaitos forma)
_____________________________________________________________________
(dokumento sudarytojo pavadinimas)
INFORMAVIMO APIE ES STRUKTŪRINIŲ FONDŲ PARAMĄ PAGAL BPD IR SUTEIKTOS PARAMOS VIEŠINIMO VEIKLOS ATASKAITA UŽ ______________ METŲ _____________ KETVIRTĮ
________________ Nr. ____________
(data)
______________________
(sudarymo vieta)
1. LEIDINIAI
Nr. |
Pavadinimas / tema |
Tikslinė grupė |
Egzempliorių skaičius |
Apimtis, psl. |
Išleidimo data |
Platinimo būdai |
Finansavimo šaltinis |
1. |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
|
|
|
Leidinių kokybės vertinimas (atliekamas pagal leidinių tikslinių grupių atsiliepimus)
2. RENGINIAI
Nr. |
Data |
Renginio rūšis |
Tema |
Tikslinė grupė |
Dalyvių skaičius |
Vieta |
Finansavimo šaltinis |
Pastabos |
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
|
|
|
|
Renginių kokybės vertinimas (atliekamas pagal renginių dalyvių apklausas, atsiliepimus apie renginius žiniasklaidoje ir kita)
3. INFORMACIJOS PATEIKIMAS INTERNETE
Rodiklis |
Kiekis |
Padidėjimas/sumažėjimas (%) lyginant su praėjusiu ketvirčiu |
Apsilankymų institucijos tinklalapyje skaičius |
|
|
Parsisiųsta paraiškos formų |
|
|
Pateikta klausimų internete |
|
|
Informacijos pateikimo internete kokybės vertinimas (atliekamas pagal tinklalapio lankytojų, renginių dalyvių atsiliepimus)
4. INFORMACINIAI PRANEŠIMAI PAREIŠKĖJAMS, PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS
Nr. |
Tema |
Data |
Gavėjų skaičius |
Išplatinimo būdas |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
5. BENDRADARBIAVIMAS SU VISUOMENĖS INFORMAVIMO PRIEMONĖMIS
|
Nr. |
Tema |
Tikslinė grupė |
Data |
Tiražas |
Pastabos |
Parengti straipsniai spaudai |
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
|
Pranešimai žiniasklaidai |
1. |
|
|
|
– |
|
|
2. |
|
|
|
– |
|
|
… |
|
|
|
– |
|
Spaudos konferencijos |
1. |
|
|
|
– |
|
|
2. |
|
|
|
– |
|
|
… |
|
|
|
– |
|
Dalyvavimas TV ir radijo laidose. Duoti interviu žiniasklaidai |
1. |
|
|
|
– |
|
|
2. |
|
|
|
– |
|
|
… |
|
|
|
– |
|
Kokybinis informacijos pateikimo visuomenės informavimo priemonėse vertinimas (atliekamas pagal žiniasklaidoje pasirodžiusių žinučių skaičių ir turinį)
6. PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮGYVENDINAMŲ VIEŠINIMO VEIKSMŲ PRIEŽIŪRA
7. KITA VEIKLA, SUSIJUSI SU INFORMAVIMU IR VIEŠINIMU
______________________________ ______________________ ____________________________
(Institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens (parašas) (vardas ir pavardė)
pareigų pavadinimas)
______________
Papildyta priedu:
Nr. 1K-028, 2005-01-31, Žin., 2005, Nr. 21-666 (2005-02-12), i. k. 1052050ISAK001K-028
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
finansų ministro
2004 m. liepos 23 d.
įsakymu Nr. 1K-279
INFORMAVIMO APIE EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINIŲ FONDŲ PARAMĄ PAGAL LIETUVOS 2004–2006 M. BENDRĄJĮ PROGRAMAVIMO DOKUMENTĄ IR SUTEIKTOS PARAMOS VIEŠINIMO STRATEGIJOS ĮGYVENDINIMO PROGRAMOS LYGMENS PRIEMONIŲ PLANAS
Nr. |
Priemonė |
Tikslinės grupės |
Planuojamas rezultatas |
Atsakingasis vykdytojas |
Vykdymo terminas
|
1. Leidiniai |
|||||
1.1. |
BPD ir BPD priedo leidyba (spausdinti ir elektroniniai variantai) |
ES struktūrinių fondų paramą administruojančios institucijos, galimi pareiškėjai, visuomenės nuomonės formuotojai |
Visiems prieinamas strateginis ES struktūrinių fondų lėšų planavimo dokumentas |
Finansų ministerija |
2004 m. III ketv.– 2005 m. I ketv. |
1.2. |
BPD ir BPD priedo santraukos leidyba (spausdinti ir elektroniniai variantai) |
Galimi pareiškėjai, visuomenė |
Visiems prieinamas supaprastintas ES struktūrinių fondų lėšų planavimo dokumentas |
Finansų ministerija |
2004 m. III ketv.– 2005 m. I ketv. |
1.3. |
Brošiūros apie ES struktūrinių fondų paramą 4 skirtingoms tikslinėms grupėms: 1. Privačiam sektoriui, 2. Savivaldybėms ir apskričių administracijoms, 3. Kitam viešajam sektoriui, 4. Ūkininkams. |
Galimi pareiškėjai, visuomenė, visuomenės nuomonės formuotojai |
Tikslinėms grupėms prieinama susisteminta informacija apie ES struktūrinių fondų investavimo prioritetus ir reikalavimus paramai gauti |
Finansų ministerija |
2004 m. III–IV ketv. |
1.4. |
5. Brošiūra, kurioje pateikiamos Informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. BPD ir suteiktos paramos viešinimo taisyklės su patarimais projektų vykdytojams ir ES struktūrinių fondų paramą administruojančioms institucijoms |
ES struktūrinių fondų paramą administruojančios institucijos, projektų vykdytojai |
Informavimo ir viešinimo taisyklių žinojimo užtikrinimas |
Finansų ministerija |
2004 m. III–IV ketv. |
1.5. |
BPD įgyvendinimo metinių ataskaitų skelbimas |
ES struktūrinių fondų paramą administruojančios institucijos, visuomenė, visuomenės nuomonės formuotojai |
BPD įgyvendinimo ataskaita pristatyta visuomenei |
Finansų ministerija |
Po metinių BPD įgyvendinimo ataskaitų pateikimo Europos Komisijai |
1.6. |
Leidinys apie BPD įgyvendinimo rezultatus |
Visuomenė, visuomenės nuomonės formuotojai, ES struktūrinių fondų paramą administruojančios institucijos |
Pagal BPD suteiktos paramos viešumas, skaidrumas |
Finansų ministerija |
2009 m. |
2. Renginiai |
|||||
2.1. |
BPD įgyvendinimo metinės konferencijos |
ES struktūrinių fondų paramą administruojančios institucijos, visuomenės nuomonės formuotojai, projektų vykdytojai |
BPD įgyvendinimo viešumas |
Finansų ministerija |
Po metinių BPD įgyvendinimo ataskaitų pateikimo Europos Komisijai |
2.2. |
Informaciniai-mokomieji seminarai (20 seminarų) |
Galimi pareiškėjai,ES struktūrinių fondų paramą administruojančios institucijos |
Tikslinės grupės supažindintos su projektų paraiškų teikimo, projektų rengimo, paramos viešinimo reikalavimais; pateiktas informacinių-mokomųjų seminarų pavyzdys ES struktūrinių fondų paramą administruojančioms institucijoms |
Finansų ministerija, tarpinės ir įgyvendinančiosios institucijos |
2004 m. III–IV ketv. |
2.3. |
Susitikimai su nacionalinių ir regionų visuomenės informavimo priemonių atstovais |
Visuomenės informavimo priemonių atstovai, visuomenė |
Didesnis visuomenės informavimo priemonių susidomėjimas, palankesnis požiūris, geresnis ES regioninės politikos išmanymas |
Finansų ministerija |
2004–2008 m. |
2.4. |
Susitikimai, diskusijos regionuose su politikais, savivaldybių ir apskričių administracijų darbuotojais, valstybės tarnautojais, socialiniais-ekonominiais ir kitais partneriais |
Galimi pareiškėjai, visuomenės nuomonės formuotojai, visuomenė |
Grįžtamojo ryšio ir tarpusavio pasitikėjimo atsiradimas tarp vadovaujančiosios institucijos ir regionų visuomenės nuomonės formuotojų |
Finansų ministerija |
2004–2008 m. |
2.5. |
ES struktūrinių fondų paramą administruojančių institucijų susitikimai informavimo ir viešinimo klausimais |
ES struktūrinių fondų paramą administruojančios institucijos |
Geresnis institucijų bendradarbiavimas,suderinti informavimo ir viešinimo veiksmai |
Finansų ministerija |
Kas ketvirtį |
3. Informacinės technologijos |
|||||
3.1. |
ES struktūrinių fondų paramos tinklalapis |
Galimi pareiškėjai, projektų vykdytojai, visuomenė, ES struktūrinių fondų paramą administruojančios institucijos |
Efektyvesnis ir operatyvesnis informacijos teikimas ir gavimas |
Finansų ministerija, tarpinės ir įgyvendinančiosios institucijos |
2004–2008 m. |
3.2. |
Elektroninis laikraštis |
Galimi pareiškėjai, projektų vykdytojai, visuomenė, ES struktūrinių fondų paramą administruojančios institucijos |
Efektyvesnis ir operatyvesnis informacijos teikimas ir gavimas |
Finansų ministerija, tarpinės ir įgyvendinančiosios institucijos |
2004–2008 m. |
3.3 |
Elektroninė grupė |
ES struktūrinių fondų paramą administruojančios institucijos |
Informavimo veiklos koordinavimas |
Finansų ministerija, tarpinės institucijos, įgyvendinančiosios institucijos |
2004–2008 m. |
4. Visuomenės informavimo priemonės |
|||||
4.1. |
Spaudos konferencijos |
Visuomenės informavimo priemonių atstovai, visuomenė, galimi pareiškėjai, visuomenės nuomonės formuotojai |
BPD supratimas strateginio planavimo perspektyvoje, geresnis ES regioninės politikos supratimas, geresnis tikslinių grupių informuotumas apie galimybes pasinaudoti ES struktūrinių fondų lėšomis, skaidresnis ES struktūrinių fondų paramos administravimas, rezultatų viešumas |
Finansų ministerija |
2004–2008 m. pagal poreikį esant svarbiems įvykiams |
4.2. |
Pranešimai žiniasklaidai |
Visuomenės informavimo priemonių atstovai, visuomenė, galimi pareiškėjai |
Geresnis tikslinių grupių informuotumas, geresnis ES regioninės politikos ir ES struktūrinių fondų teikiamų galimybių supratimas, skaidresnis ES struktūrinių fondų paramos administravimas, ES struktūrinių fondų paramos rezultatų viešumas |
Finansų ministerija |
2004–2008 m., pagal poreikį esant svarbiems įvykiams |
4.3. |
Straipsniai regioninėje ir nacionalinėje spaudoje |
Visuomenė, galimi pareiškėjai visuomenės nuomonės formuotojai |
Geresnis ES regioninės politikos ir ES struktūrinių fondų teikiamų galimybių supratimas, skaidresnis ES struktūrinių fondų paramos administravimas, ES struktūrinių fondų paramos rezultatų viešumas |
Finansų ministerija |
2004–2008 m. |
4.4. |
Dalyvavimas televizijos ir radijo laidose |
Visuomenė, galimi pareiškėjai |
Geresnis ES regioninės politikos ir ES struktūrinių fondų teikiamų galimybių supratimas, skaidresnis ES struktūrinių fondų paramos administravimas, ES struktūrinių fondų paramos rezultatų viešumas |
Finansų ministerija |
Pagal poreikį |
______________
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas
Nr. 1K-028, 2005-01-31, Žin., 2005, Nr. 21-666 (2005-02-12), i. k. 1052050ISAK001K-028
Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. liepos 23 d. įsakymo Nr. 1K-279 "Dėl Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004-2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo strategijos bei šios strategijos įgyvendinimo programos lygmens priemonių plano patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas
Nr. 1K-386, 2005-12-20, Žin., 2005, Nr. 150-5497 (2005-12-24), i. k. 1052050ISAK001K-386
Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. liepos 23 d. įsakymo Nr. 1K-279 "Dėl Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004-2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo strategijos bei šios strategijos įgyvendinimo programos lygmens priemonių plano patvirtinimo" pakeitimo