Suvestinė redakcija nuo 2007-11-09 iki 2008-01-26
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2004, Nr. 35-1148, i. k. 1032080ISAK00ĮV-512
LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO
2003 m. gruodžio 31 d. Nr. ĮV-512
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugpjūčio 12 d. nutarimo Nr. 1002 „Dėl Pavyzdinio ministerijų darbo reglamento patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 80-3639) 2 ir 3 punktais,
2. Pripažįstu netekusiais galios:
2.1. Lietuvos Respublikos kultūros ministro 1997 m. gruodžio 31 d. įsakymą Nr. 932 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“;
2.2. Lietuvos Respublikos kultūros ministro 1998 m. spalio 29 d. įsakymą Nr. 642 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos darbo reglamento dalinio pakeitimo“;
3. Įpareigoju ministerijos valstybės sekretorės padėjėją Birutę Zurlienę supažindinti su šiuo įsakymu visus Kultūros ministerijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus pasirašytinai.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2003 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. ĮV-512
(Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2007 m. spalio 25 d. įsakymo
Nr. ĮV-646 redakcija)
LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos darbo reglamentas (toliau vadinama – Reglamentas) nustato Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos (toliau vadinama – ministerija) darbo tvarką.
2. Ministerija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, ministerijos nuostatais, šiuo Reglamentu ir kitais teisės aktais.
3. Ministerija savo veiklą grindžia įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo ir kitais Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) nustatytais principais.
4. Lietuvos Respublikos Seime, Lietuvos Respublikos Prezidentūroje, Lietuvos Respublikos Vyriausybėje, kitose valstybės institucijose ir įstaigose ministerijai atstovauja ministras arba pagal kompetenciją jo pavedimu viceministras, ministerijos valstybės sekretorius, ministerijos sekretorius ar kitas ministerijos valstybės tarnautojas.
5. Ministerijai atstovaujančiųjų valstybės tarnautojų pozicija turi sutapti su ministerijos oficialiąja pozicija. Atstovaudami ministerijai, asmenys negali viršyti savo kompetencijos, pažeisti teisės aktų, susijusių su privačių ir viešųjų interesų derinimu valstybinėje tarnyboje, tarnybine etika, bei kitų teisės aktų reikalavimų. Asmenys, turintys įgaliojimus atstovauti ministerijai, klausimais dėl oficialiosios ministerijos pozicijos suderinimo, o prireikus – ir dėl ministerijos oficialiosios pozicijos pristatymo, kreipiasi į ministrą tiesiogiai arba per savo skyriaus vedėją.
II. BENDRIEJI MINISTERIJOS STRUKTŪROS IR DARBO KLAUSIMAI
Ministras ir ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai
6. Ministerijai vadovauja ministras, kuris atsakingas už jam pavestas valdymo sritis ir tiesiogiai atsakingas už Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimą ministerijos kompetencijai priklausančiais klausimais. Ministras koordinuoja ir kontroliuoja ministerijos skyrių veiklą, taip pat įstaigų prie ministerijos ir ministerijai pavaldžių ir /arba jos valdymo sričiai priskirtų viešųjų juridinių asmenų (toliau vadinama – pavaldžios įstaigos), kultūros atašė veiklą per ministerijos skyrių vedėjus, įstaigų vadovus ir pavaldžių įstaigų vadovus
7. Ministras yra atsakingas Lietuvos Respublikos Seimui, Respublikos Prezidentui ir tiesiogiai pavaldus Ministrui Pirmininkui.
8. Ministrą laikinai gali pavaduoti tik Ministro Pirmininko paskirtas kitas Lietuvos Respublikos Vyriausybės narys.
9. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai -viceministras, ministro patarėjas (patarėjai), ministro atstovas spaudai ir kiti ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – padeda ministrui formuoti politines nuostatas ir prioritetus, priimti ir įgyvendinti sprendimus.
Ministro įsakymai
11. Ministras leidžia įsakymus (individualius ir norminius). Prireikus keli ministrai gali leisti bendrus įsakymus. Ministro įsakymai įforminami ministro blanke.
12. Ministras leidžia įsakymus dėl:
12.1. ministerijos administracijos struktūros, pareigybių aprašymų ir pareigybių sąrašo patvirtinimo, įstaigų prie ministerijos vadovų pareigybių aprašymų patvirtinimo;
12.2. ministerijos skyrių nuostatų patvirtinimo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimu – įstaigų prie ministerijos nuostatų ir jų administracijos struktūros patvirtinimo;
12.3. ministerijos valstybės tarnautojų, darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (toliau vadinama – darbuotojai), priėmimo į pareigas ir atleidimo iš pareigų, atostogų suteikimo, nuobaudų skyrimo ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, jų skatinimo, jeigu ministras to nepaveda daryti ministerijos valstybės sekretoriui;
12.4. įstaigų prie ministerijos vadovų priėmimo į pareigas ir atleidimo iš pareigų, atostogų suteikimo, tarnybinių ar drausminių nuobaudų, pašalpų skyrimo, skatinimo, jei įstatymai nenustato kitaip;
12.7. ministerijos strateginių veiklos planų, įstaigų prie ministerijos strateginių veiklos planų patvirtinimo;
13. Įsakymus pasirašo ministras. Nesant ministro, įsakymus pasirašo ministrą pavaduojantis kitas Lietuvos Respublikos Vyriausybės narys.
14. Ministro įsakymų projektus rengia ministerijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai pagal savo kompetenciją.
15. Ministro įsakymai rengiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymu (Žin., 1995, Nr. 41-991) ir turi atitikti Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 1998 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 104 (Žin., 1998, Nr. 87-2416; 2002, Nr. 50-1923), Dokumentų rengimo taisykles, patvirtintas Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19 (Žin., 2001, Nr. 30-1009; 2006, Nr. 60-2169), ir kitų teisės aktų nuostatas.
16. Parengiami du ministro įsakymo egzemplioriai (originalai). Jeigu rengiamas kelių ministrų bendras įsakymas, jo originalo egzempliorių rengiama tiek, kiek ministrų pasirašo įsakymą. Prieš ministrui pasirašant įsakymą, vienas įsakymo egzempliorius vizuojamas Reglamento 17 punkte nustatyta tvarka. Kitame egzemplioriuje uždedamas ministerijos antspaudas.
17. Ministrui teikiamas pasirašyti įsakymo originalas, kurį vizuoja:
17.2. ministerijos skyriaus vedėjas ar įstaigos prie ministerijos, kuri inicijavo įsakymo parengimą ar dalyvavo rengiant įsakymo projektą, vadovas. Kai įsakymo projekto rengimą inicijuoja įstaiga prie ministerijos, jį turi vizuoti šios įstaigos teisininkas;
17.3. suinteresuotų ministerijos skyrių vedėjai, jei įsakymo turinys susijęs su šių skyrių kompetencijai priskirtais klausimais; esant poreikiui įstaigų prie ministerijos vadovai, jei įsakymo turinys susijęs su šių įstaigų kompetencijai priskirtais klausimais;
17.4. Finansų ir turto valdymo skyriaus bei Buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės skyriaus valstybės tarnautojai, kai įsakymas susijęs su piniginiais ištekliais;
18. Ministrui pasirašius įsakymą, jis registruojamas ir jo egzempliorius su vizomis paliekamas saugoti Bendrųjų reikalų skyriuje. Įsakymui suteikiamas eilės numeris pagal bendrąją numeraciją nuo metų pradžios iki pabaigos.
19. Ne vėliau kaip kitą darbo dieną po įsakymo pasirašymo, įsakymo rengėjas įsakymo egzempliorių su ministerijos antspaudu ar jo patvirtintą kopiją pateikia įsakymą vykdyti turintiems ministerijos skyriams, įstaigoms prie ministerijos bei kitiems įsakyme nurodytiems asmenims.
20. Ministro įsakymai skelbiami ir įsigalioja Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų skelbimo ir įsigaliojimo tvarkos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 12-296; 2002, Nr. 124-5626) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių, Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės rezoliucijų, ministrų, Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės valdymo institucijų vadovų ir kolegialių institucijų teisės aktų pateikimo oficialiai skelbti „Valstybės žiniose“ ir skelbimo interneto tinklalapiuose tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugpjūčio 23 d. nutarimu Nr. 918 (Žin., 1999, Nr. 71-2236; 2005, Nr. 146-5328), nustatyta tvarka.
Ministerijos administracija ir įstaigos prie ministerijos
22. Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko ar Ministrui Pirmininkui pavedus – Vyriausybės kanclerio pavedimų, ministro ir ministerijos valstybės sekretoriaus pavedimų vykdymą organizuoja ir kontroliuoja, kitas teisės aktų ir ministro jiems pavestas funkcijas vykdo ministerijos sekretoriai.
23. Ministerijos sekretoriai yra tiesiogiai pavaldūs ministerijos valstybės sekretoriui ir atsakingi ministrui už nustatytą administravimo sritį.
24. Viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus ir ministerijos sekretorių bendrąją kompetenciją nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymas (Žin., 1994, Nr. 43-772; 1998, Nr. 41(1)-1131), kiti teisės aktai.
Ministras savo įgaliojimų laikotarpiu gali turėti visuomeninių konsultantų, kurie ministro prašymu teikia jam konsultacijas, pasiūlymus, išvadas ir kitą informaciją.
26. Ministerijos administracijos struktūra formuojama atsižvelgiant į įstatymų ir kitų teisės aktų ministerijai pavestos srities valstybės valdymo funkcijas, nustatytus tikslus ir uždavinius, strateginius veiklos planus ir patvirtintą didžiausią leistiną valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių skaičių.
27. Ministerijos skyriai darbą organizuoja vadovaudamiesi ministro patvirtintais jų nuostatais, skyrių vedėjai, ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo ir kiti valstybės tarnautojai – pareigybių aprašymais, parengtais ir patvirtintais pagal Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 685 (Žin., 2002, Nr. 51-1953; 2007, Nr. 51-1953), darbuotojai – pareigybių aprašymais.
28. Prie ministerijos gali būti Lietuvos Respublikos Vyriausybės steigiamos įstaigos prie ministerijos – departamentai, kontrolės ar apskaitos funkcijas vykdančios tarnybos, inspekcijos ir kitos įstaigos.
Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimu ministerija vykdo visas ar dalį įstaigos prie ministerijos steigėjo funkcijų.
Ministerijos kolegija
29. Ministerijoje sudaroma kolegija – ministro patariamoji institucija. Kolegijos nariai yra ministras (kolegijos pirmininkas), viceministras, ministerijos valstybės sekretorius ir ministerijos sekretoriai. Į kolegijos sudėtį gali būti įtraukiami kiti ministerijos ir kitų institucijų atstovai.
30. Kolegijos narių skaičių nustato, kolegijos personalinę sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina ministras. Jis taip pat teikia klausimus kolegijai svarstyti.
Ministerijos veiklos organizavimas
32. Kultūros ministerijos veikla organizuojama vadovaujantis ministro patvirtintais viešai paskelbtais strateginiais veiklos planais, derinamais su Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa, Valstybės ilgalaikės raidos strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. IX-1187 (Žin., 2002, Nr. 113-5029), ir rengiamais vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2007, Nr. 23-879), ir kitais strateginio planavimo dokumentais. Kultūros ministerijos strateginiam veiklos planui pritaria Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Ministerijos strateginio veiklos plano įgyvendinimo kontrolę atlieka kultūros ministras ar jo įsakymu sudaryta Kultūros ministerijos strateginio planavimo grupė.
33. Darbas ministerijoje, ministerijos skyriuose, jos reguliavimo sričiai priskirtose institucijose bei įstaigose yra planuojamas sudarant ilgalaikes strategijas, strateginius veiklos planus, einamųjų metų darbo planus, tarpinstitucines ir investicines programas ir atskirus projektus.
Ministerijos strateginių veiklos planų rengimą ir įgyvendinimą organizuoja ir koordinuoja ministerijos valstybės sekretorius; planus rengia Strateginio planavimo skyrius.
Ministerijos Vidaus audito skyriaus veikla planuojama Vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo (Žin., 2002, Nr. 123-5540) nustatyta tvarka.
34. Vadovaujantis ministerijos strateginiu veiklos planu, pagal atskiras administravimo sritis sudaromi ministerijos, jos skyrių, taip pat ministerijos valdymo srities įstaigų veiklos planai.
35. Einamieji ministerijos veiklos klausimai gali būti aptariami ministro, viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus ir ministerijos sekretorių pasitarimuose. Šiuose pasitarimuose ministro nurodymu gali dalyvauti skyrių vedėjai, įstaigų prie ministerijos vadovai, pavaldžių įstaigų vadovai, kiti ministro pakviesti asmenys.
Viceministras, ministerijos valstybės sekretorius ir ministerijos sekretoriai gali organizuoti skyrių vedėjų ir kitų valstybės tarnautojų ar darbuotojų pasitarimus jiems pavestų uždavinių vykdymo klausimais.
Dokumentų pasirašymas
37. Ministras pasirašo įsakymus, dokumentus, siunčiamus Respublikos Prezidentui, Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininkui ir jo pavaduotojams, Lietuvos Respublikos Seimo komitetų ir pakomitečių pirmininkams, Lietuvos Respublikos Seimo nariams, Ministrui Pirmininkui, ministrams, Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo pirmininkui ir Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo teisėjams, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininkui, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstaigos vadovui, valstybės kontrolieriui, Lietuvos banko valdybos pirmininkui, generaliniam prokurorui, taip pat atsakymus į Lietuvos Respublikos Seimo narių rašytinius klausimus ir paklausimus, kitus įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų jam priskirtus pasirašyti dokumentus. Nesant ministro, šiuos dokumentus pasirašo ministrą pavaduojantis kitas Lietuvos Respublikos Vyriausybės narys. Nesant ministro, jo rašytiniu pavedimu šiuos dokumentus gali pasirašyti ir viceministras arba ministerijos valstybės sekretorius ar ministerijos sekretorius pagal ministro nustatytas administravimo sritis, apie tai vėliau informuodamas ministrą. Įstatymų nustatyta tvarka ministras pasirašo tarptautines sutartis ir susitarimus.
38. Prieš ministrui pasirašant (vizuojant) dokumentus, jų antruosius egzempliorius (kopijas) vizuoja dokumento tiesioginis rengėjas, dokumentą rengusio ministerijos skyriaus vedėjas, suinteresuotų ministerijos skyrių vedėjai ar (ir) įstaigų prie ministerijos vadovai, viceministras arba ministerijos valstybės sekretorius, ar ministerijos sekretorius pagal ministro nustatytas administravimo sritis.
39. Viceministras pasirašo raštus, siunčiamus Respublikos Prezidento patarėjams, Ministro Pirmininko vyriausiajam patarėjui ir ministerijoms, atsakymus į kitų ministerijų viceministrų pasirašytus raštus. Ministro rašytiniu pavedimu viceministras pasirašo teikimą, kuriuo Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikiamas suderintas teisės akto projektas, taip pat teikimą, kuriuo derinti suinteresuotoms institucijoms teikiamas ministerijos parengtas teisės akto projektas. Viceministras pasirašo ir kitus teisės aktų jam pasirašyti priskirtus dokumentus. Prireikus šiuos dokumentus gali pasirašyti ministerijos valstybės sekretorius.
40. Ministerijos valstybės sekretorius pasirašo potvarkius, raštus, siunčiamus Respublikos Prezidento priimamajam, Lietuvos Respublikos Seimo priimamajam, Vyriausybės kancleriui, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriams, valstybės kontrolieriaus pavaduotojui, ministerijoms, kai atsakoma į kitų ministerijų valstybės sekretorių pasirašytus raštus, ministro rašytiniu pavedimu – teikimą, kuriuo Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikiamas suderintas teisės akto projektas, taip pat teikimą, kuriuo derinti suinteresuotoms institucijoms teikiamas ministerijos parengtas teisės akto projektas, sutartis, darbo laiko apskaitos žiniaraščius, finansinės atskaitomybės ir apskaitos dokumentus, kitus teisės aktų jam pasirašyti priskirtus dokumentus. Prireikus šiuos dokumentus, išskyrus potvarkius, sutartis, darbo laiko apskaitos žiniaraščius, finansinės atskaitomybės ir apskaitos dokumentus, gali pasirašyti viceministras.
Jeigu ministerijos valstybės sekretoriaus laikinai nėra, visas arba dalį jo funkcijų ministras paveda atlikti ministerijos sekretoriui.
41. Prieš viceministrui ar ministerijos valstybės sekretoriui pasirašant (vizuojant) dokumentus, jų antruosius egzempliorius (kopijas) vizuoja tiesioginis dokumento rengėjas, dokumentą rengusio ministerijos skyriaus vedėjas, suinteresuotų skyrių vedėjai ar (ir) įstaigų prie ministerijos vadovai bei ministerijos sekretorius pagal ministro nustatytas administravimo sritis.
42. Ministerijos sekretoriai pagal nustatytas administravimo sritis pasirašo raštus Lietuvos Respublikos Seimo narių patarėjams, raštus ministerijoms, atsakymus į kitų ministerijų sekretorių pasirašytus raštus, atsakymus į fizinių ir juridinių asmenų raštus, kitų valstybės institucijų ar įstaigų persiųstus ministerijai pagal kompetenciją, kitus teisės aktų jiems pasirašyti priskirtus dokumentus.
Jeigu ministerijos sekretoriaus laikinai nėra, jo funkcijas atlieka ministro paskirtas kitas ministerijos sekretorius arba įstatymų nustatyta tvarka laikinai į ministerijos sekretoriaus pareigas perkeltas ministerijos administracijos padalinio vadovas.
43. Prieš ministerijos sekretoriui pasirašant (vizuojant) dokumentus, jų antruosius egzempliorius (kopijas) vizuoja tiesioginis dokumento rengėjas, atitinkami skyrių vedėjai ar (ir) įstaigos prie ministerijos vadovas.
III. PAVEDIMAI, JŲ VYKDYMAS IR VYKDYMO KONTROLĖ
Įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų įgyvendinimo kontrolė
46. Ministras kontroliuoja, kaip ministerijoje, įstaigose prie ministerijos, pavaldžiose įstaigose įgyvendinami įstatymai, Vyriausybės nutarimai ar kiti teisės aktai, per viceministrą, ministerijos valstybės sekretorių, ministerijos sekretorius ir ministerijai pavaldžių įstaigų vadovus.
47. Viceministras, ministerijos valstybės sekretorius ir ministerijos sekretoriai pagal jiems priskirtas administravimo sritis atsako už įstatymų, Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų įgyvendinimo organizavimą ir koordinavimą.
Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimai
49. Ministras užtikrina, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimai būtų tinkamai ir laiku įvykdyti. Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimų vykdymą koordinuoja ministerijos valstybės sekretorius.
Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimus ar Ministrui Pirmininkui pavedus -Vyriausybės kanclerio pavedimus vykdyti savo rezoliucija nurodo ministras, viceministras, ministerijos valstybės sekretorius ar ministerijos sekretorius pagal ministro nustatytas administravimo sritis. Rezoliucijoje nurodomas ministerijos skyriaus(-ių), atsakingo(-ų) už pavedimo vykdymą, vedėjas(-ai), įstaigos(-ų) prie ministerijos vadovas(-ai).
50. Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimai ar Ministrui Pirmininkui pavedus – Vyriausybės kanclerio pavedimai su Reglamento 49 punkte nurodyto asmens rezoliucija perduodami Bendrųjų reikalų skyriui. Jei rezoliucijoje nurodomi kelių ministerijos skyrių vedėjai, padaromas atitinkamas skaičius dokumentų kopijų. Pavedimo originalas atiduodamas pirmajam rezoliucijoje nurodytam vykdytojui.
51. Jei Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimai paskirti vykdyti keliems vykdytojams, pagrindiniam vykdytojui kiti rezoliucijoje nurodyti ministerijos skyriai pagal savo kompetenciją privalo pateikti išvadas, kai iki nurodyto pavedimo įvykdymo termino yra likusios ne mažiau kaip 3 darbo dienos.
52. Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimai ar Ministrui Pirmininkui pavedus – Vyriausybės kanclerio pavedimai (išskyrus pavedimus parengti atitinkamą teisės akto projektą) turi būti įvykdomi per 10 darbo dienų nuo jų gavimo dienos ministerijoje, jeigu nenurodytas konkretus įvykdymo laikas. Pavedimai parengti atitinkamo teisės akto projektą turi būti įvykdyti per 3 mėnesius nuo jų gavimo dienos, jeigu pavedime, įstatyme ar kitame teisės akte, kurio pagrindu duodamas pavedimas, nenurodytas konkretus įvykdymo laikas.
53. Jeigu ministerija negali laiku įvykdyti Vyriausybės pavedimo, atsakingas už pavedimo įvykdymą skyriaus vedėjas ar įstaigos prie ministerijos vadovas, norėdamas pratęsti pavedimo įvykdymo terminą, šį klausimą suderina su ministerijos valstybės sekretoriumi ar ministerijos sekretoriumi pagal jų kuruojamos veiklos sritį ir parengia:
53.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo, kuriame įpareigojama atlikti pavedimą, pakeitimo projektą dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarime nustatyto pavedimo įvykdymo termino pratęsimo;
53.2. argumentuotą ministro prašymą ir Ministro Pirmininko potvarkio projektą dėl Ministro Pirmininko potvarkyje nustatyto pavedimo įvykdymo termino pratęsimo;
53.3. argumentuotą ministro prašymą dėl Ministro Pirmininko rezoliucijoje nustatyto pavedimo įvykdymo termino pratęsimo;
53.4. argumentuotą ministerijos valstybės sekretoriaus prašymą dėl Ministro Pirmininko pavedimu Vyriausybės kanclerio pavedimo įvykdymo.
Prašymai pratęsti Ministro Pirmininko pavedimo ar Ministro Pirmininko pavedimu Vyriausybės kanclerio pavedimo įvykdymo terminą turi būti pateikiami ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki pavedimo įvykdymo termino pabaigos.
54. Jeigu Vyriausybės arba Ministro Pirmininko, ar Ministro Pirmininko pavedimu – Vyriausybės kanclerio pavedime pirmąja institucija nurodyta Kultūros ministerija, pavedimo vykdymą organizuoja ir reikiamą medžiagą rengia ministerijos skyrius, kuriam pavedimas pateiktas vykdyti.
55. Jeigu Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedime ar Ministro Pirmininko pavedimu Vyriausybės kanclerio pavedime Kultūros ministerija nurodyta ne pirmąja vykdančiąja institucija, ministerijos skyrius, kuriam pavedimas pateiktas vykdyti, per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos ministerijoje turi parengti medžiagą ar atitinkamus pasiūlymus institucijai, kuri pavedime nurodyta pirmąja.
Ministro, viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių ir kiti pavedimai
56. Pavedimai gali būti duodami ministro įsakymais, rezoliucijomis, viceministro rezoliucijomis, ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiais, rezoliucijomis, ministerijos sekretoriaus rezoliucijomis, kitokia rašytine ar žodine forma.
57. Pavedimus duoti turi teisę:
57.1. ministras – viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriams, ministerijos skyrių vedėjams, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, įstaigų prie ministerijų vadovams, pavaldžių įstaigų vadovams;
57.3. ministerijos valstybės sekretorius – ministerijos sekretoriams pagal jiems nustatytas administravimo sritis, skyrių vedėjams, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, ministro pavedimu pavaldžių įstaigų vadovams, išskyrus ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojus ir Vidaus audito skyriaus valstybės tarnautojus bei kultūros atašė;
57.4. ministerijos sekretoriai pagal jiems nustatytas administravimo sritis – skyrių vedėjams, šių skyrių valstybės tarnautojams ir darbuotojams, išskyrus ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojus ir Vidaus audito skyriaus valstybės tarnautojus bei kultūros atašė;
58. Pavedimų vykdymą organizuoja ir kontroliuoja viceministras, ministerijos valstybės sekretorius, ministerijos sekretoriai pagal jiems nustatytas administravimo sritis, skyrių vedėjai. Ministro pavedimų įstaigų prie ministerijos vadovams vykdymą organizuoja ir kontroliuoja įstaigų prie ministerijos vadovai.
59. Pavedimas (išskyrus pavedimus parengti atitinkamą teisės akto projektą ir pavedimus, nurodytus šio Reglamento 78 punkte, bei kitus skubius pavedimus) turi būti įvykdytas ne ilgiau kaip per 10 darbo dienų nuo pavedimo gavimo dienos ministerijos skyriuje, jeigu pavedime nenurodytas konkretus pavedimo įvykdymo laikas ar teisės aktai nenumato kitų terminų. Pavedimai parengti atitinkamo teisės akto projektą turi būti įvykdyti ne ilgiau kaip per 3 mėnesius nuo jų gavimo dienos ministerijos skyriuje, jeigu pavedime, įstatyme ar kitame teisės akte, kurio pagrindu duodamas pavedimas, nenurodytas konkretus įvykdymo laikas.
60. Jeigu Reglamento 57.1–57.4 punktuose nurodytų asmenų pavedimas duotas raštu keliems vykdytojams, vykdytojai per 3 darbo dienas nuo pavedimo gavimo dienos pagal savo kompetenciją privalo raštu pateikti išvadas, pasiūlymus pirmajam rezoliucijoje nurodytam vykdytojui.
61. Jeigu įvykdyti pavedimo per nustatytą laiką negalima dėl objektyvių priežasčių, nedelsiant apie tai turi būti pranešta pavedimą davusiam ministrui, viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui ar ministerijos sekretoriui.
62. Laikoma, kad pavedimas įvykdytas, jeigu išspręsti visi jame pateikti klausimai arba į juos atsakyta iš esmės.
63. Ministerijos skyrių vedėjai asmeniškai atsakingi už skyriams pavestų uždavinių ir funkcijų vykdymą, už ministro ir viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių pavedimų vykdymą.
64. Visų ministerijoje gautų pavedimų vykdymo apskaitą tvarko, apibendrina jų vykdymo duomenis Bendrųjų reikalų skyrius.
65. Pavedimą vykdantis ministerijos skyrius kiekvieną savaitę (trečiadienį) pateikia informaciją apie pavedimų vykdymą Bendrųjų reikalų skyriui.
Bendrųjų reikalų skyrius kiekvieną savaitę (ketvirtadienį) pateikia duomenis ministerijos valstybės sekretoriui apie laiku neįvykdytus pavedimus, nurodant pavedimą vykdančius ministerijos skyrius (valstybės tarnautojus ar darbuotojus).
IV. ĮSTATYMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS
Įstatymų ir kitų teisės aktų projektų rengimas ir derinimas
66. Ministerija, vykdydama Lietuvos Respublikos Vyriausybės programą, Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko (Ministrui Pirmininkui pavedus – Vyriausybės kanclerio) pavedimus, taip pat savo iniciatyva rengia ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei svarstyti įstatymų, įstatymų koncepcijų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektus (toliau vadinama – teisės aktų projektai), dalyvauja kartu su kitomis institucijomis rengiant teisės aktų projektus.
67. Teisės aktų projektus rengia ministerijos skyriai. Teisės aktų projektams rengti gali būti sudaromos darbo grupės, į kurių sudėtį gali būti įtraukti ministerijos bei kitų ministerijų, įstaigų prie ministerijos, Vyriausybės bei kitų įstaigų, įmonių bei organizacijų atstovai.
68. Ministro sudarytas darbo grupes, taip pat Vyriausybės sudarytas komisijas ar Ministro Pirmininko sudarytas darbo grupes, kurių vadovais paskirti ministerijos valstybės tarnautojai, techniškai aptarnauja ministerija.
69. Komisijų ir darbo grupių teisės aktų projektams rengti posėdžiai gali būti protokoluojami.
Komisijų ir darbo grupių, kurių vadovais paskirti ministerijos valstybės tarnautojai, veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga, įvairūs projektai, pažymos ir kt.) saugomi ministerijos skyriuje, kuruojančiame komisijos ar darbo grupės veiklą.
70. Rengti teisės aktų projektus ministras gali pavesti įstaigoms prie ministerijos pagal kompetenciją.
Įstaigos prie ministerijos teisės aktų projektus taip pat rengia vykdydamos įstatymuose, kituose Seimo priimtuose teisės aktuose ar Vyriausybės nutarimuose joms nustatytus pavedimus.
Prireikus įstaigos prie ministerijos teisės aktų projektus gali siūlyti rengti ir savo iniciatyva (nesant šio punkto pirmoje pastraipoje nurodyto pavedimo), tačiau prieš pradėdamos rengti teisės akto projektą savo iniciatyva, įstaigos prie ministerijos informaciją apie siūlomą rengti teisės akto projektą privalo raštu pateikti atitinkamam ministerijos sekretoriui pagal ministro nustatytas administravimo sritis, trumpai nurodydamos, kokį teisės akto projektą siūlo parengti, kokie šio teisės akto projekto tikslai ir uždaviniai, kodėl būtina parengti teisės akto projektą ir kokias problemas juo siekiama išspręsti. Ministerijos sekretorius pagal ministro nustatytas administravimo sritis, susipažinęs su pateikta informacija, įvertina teisės akto projekto rengimo tikslingumą ir užrašo rezoliuciją su atitinkama išvada (tikslinga / netikslinga rengti teisės akto projektą). Įstaigos prie ministerijos pateikta informacija apie siūlomą rengti teisės akto projektą su atitinkamo ministerijos sekretoriaus išvada teikiama atitinkamai ministrui (jeigu numatoma rengti įstatymo, kito Seimo teisės akto ar Vyriausybės nutarimo projektą) arba ministerijos valstybės sekretoriui (jeigu numatoma rengti kito teisės akto projektą). Teisės akto projektas gali būti rengiamas gavus atitinkamai ministro ar ministerijos valstybės sekretoriaus pritarimą.
71. Numačius rengti naują įstatymą, įtvirtinantį iki šiol neegzistavusį tam tikrų visuomeninių santykių teisinį reguliavimą, naują įstatymo redakciją, iš esmės keičiančią esamą (egzistuojantį) teisinį reguliavimą, ar naują įstatymą, apimantį kelių ministrų valdymo sritis, rengiama įstatymo koncepcija. Įstatymų koncepcijos rengiamos vadovaujantis Įstatymų koncepcijų rengimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2001 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 277 (Žin., 2002, Nr. 1-10).
Nedidelės apimties, nesudėtingų įstatymų koncepcijos paprastai nerengiamos.
Įstatymo koncepciją rengia darbo grupė, ministerijos skyrius ar įstaiga prie ministerijos, kurie vėliau rengs įstatymo projektą.
72. Kai teisės aktu derinami ir įgyvendinami Europos Sąjungos teisės aktai, taip pat vadovaujamasi Nuorodų į Europos Sąjungos teisės aktus pateikimo įstatymuose ir kituose teisės aktuose rekomendacijomis, patvirtintomis Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2002 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. 106k (Žin., 2002, Nr. 125-5720; 2006, Nr. 105-4035).
73. Teisės aktų projektai (ir priedai, jeigu jie yra) rengėjų turi būti suderinti su ministerijos skyriais bei įstaigomis prie ministerijos, su kurių veikla susijusios teisės akto projekto nuostatos, ir ministerijos Teisės ir personalo skyriumi.
74. Ministerijos skyriams teikiamas derinti teisės akto projektas turi būti vizuotas teisės akto projektą rengusio valstybės tarnautojo bei projektą rengusio ministerijos skyriaus vedėjo.
75. Kai teisės akto projektas teikiamas derinti keliems ministerijos skyriams, rengėjai padaro atitinkamą skaičių teisės akto projekto egzempliorių. Jeigu teisės akto projektas yra didelės apimties (15 ir daugiau lapų) ir teikiamas derinti keliems ministerijos skyriams, rengėjai gali teisės akto projektą pateikti elektronine forma.
76. Prie teikiamo derinti teisės akto projekto turi būti pridėti priedai, atitinkantys Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97), Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 (Žin., 1994, Nr. 63-1238; 2003, Nr. 27-1089), bei kitų teisės aktų reikalavimus.
77. Prie Vyriausybei teikiamo teisės akto projekto pridedamas lydraštis-teikimas, teisės akto poveikio vertinimas, atitinkantis Sprendimų projektų poveikio vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276 (Žin., 2003, Nr. 23-975), bei teisės akto pakeitimo arba papildymo projekto lyginamasis variantas, atitinkantis Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijas.
Prie įstatymo arba kito Seimo teisės akto projekto papildomai pridedamas Vyriausybės nutarimo dėl įstatymo arba Seimo kito teisės akto projekto pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui projektas, aiškinamasis raštas, parengtas pagal Seimo statuto 135 straipsnio 3 dalies reikalavimus, prireikus kartu su įstatymo arba Seimo kito teisės akto projektu pateikiamas įstatymo arba kito Seimo teisės akto projektas dėl šio įstatymo arba kito Seimo teisės akto įgyvendinimo tvarkos.
Prie ministro įsakymo arba ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkio projekto pridedami aktualios bei ankstesnių redakcijų ministro įsakymai ir ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiai, kai teisės akto projektu jie keičiami, papildomi ar pripažįstami netekusiais galios, ir kiti susiję dokumentai.
78. Ministerijos skyrius, taip pat įstaigos prie ministerijos savo išvadas dėl pateiktų derinti projektų raštu pateikia per 5 darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo ministerijos skyriuje ar įstaigoje prie ministerijos dienos, jeigu rengėjo nenurodytas ilgesnis derinimo terminas.
79. Jeigu ministerijos skyrius pastabų ir pasiūlymų neturi, teisės akto projekto derinimo faktas patvirtinamas skyriaus vedėjo ir valstybės tarnautojo (-ų), kuriam (-iems) buvo paskirtas nagrinėti projektas, viza (valstybės tarnautojo parašas, vardas ir pavardė, data ir pareigų pavadinimas).
80. Suderintų ministerijoje teisės aktų projektų, šio Reglamento 77 punkte nurodytų priedų (jeigu jie yra), ministro įsakymų projektų (jeigu jie bus siunčiami derinti suinteresuotoms institucijoms) antruosius egzempliorius vizuoja teisės akto projektą rengęs valstybės tarnautojas, projektą rengusio ministerijos skyriaus vedėjas, skyriaus, su kuriuo buvo derintas teisės akto projektas, vedėjas ir valstybės tarnautojas, kuris nagrinėjo derinti pateiktą teisės akto projektą.
81. Teisės ir personalo skyrius ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo dienos Teisės ir personalo skyriuje pateikia pastabas bei pasiūlymus raštu arba juos pažymi ant pateikto teisės akto projekto varianto ir grąžina jį teisės akto projektą teikusiam derinti ministerijos skyriui.
82. Atsižvelgiant į teisės akto projekto apimtį ar sprendžiamų klausimų sudėtingumą, 81 punkte nurodytas terminas ministerijos valstybės sekretoriaus sutikimu, esant ministerijos Teisės ir personalo skyriaus siūlymui, gali būti pratęstas.
83. Pataisytą pagal Teisės ir personalo skyriaus pateiktas pastabas bei pasiūlymus teisės akto projektą rengėjas pateikia Teisės ir personalo skyriui kartu su teisės akto projekto variantu, kuriame pažymėtos Teisės ir personalo skyriaus pastabos.
84. Jei ministerijos Teisės ir personalo skyrius pastabų ir pasiūlymų neturi, šio skyriaus vedėjas ar kitas teisininkas, kuriam vedėjas pavedė vizuoti, vizuoja teisės akto projekto ir priedų (jeigu jų yra) originalus.
85. Rengėjas teisės akto projektą (apibendrinus ministerijos Teisės ir personalo skyriaus pastabas ir pasiūlymus), teikia atitinkamam ministerijos sekretoriui, kuris ne vėliau kaip per 2 darbo dienas įvertina, ar projekto nuostatos atitinka ministro nustatytą politiką (esant reikalui, pateikia pastabas bei pasiūlymus).
86. Rengėjas, gavęs iš atitinkamo ministerijos sekretoriaus įvertinimą, kad teisės akto projekto nuostatos atitinka ministro nustatytą politiką, ir įvertinęs ministerijos sekretoriaus ir ministerijos Teisės ir personalo skyriaus pastabas, pakartotinai teisės akto projektą pateikia ministerijos Teisės ir personalo skyriui. Ministerijos Teisės ir personalo skyriaus vedėjas ar kitas teisininkas, kuriam vedėjas pavedė vizuoti, vizuoja teisės akto projekto ir priedų (jeigu jų yra) originalus.
87. Teisės aktų projektų ir priedų originalus (pirmuosius egzempliorius) ministrui vizuoti (pasirašyti) teikia ministerijos valstybės sekretorius. Kartu su teisės akto projekto originalu pateikiamas ir projekto bei priedo antrasis egzempliorius.
88. Teisės akto projekto rengėjas, gavęs iš ministro, viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus teisės akto projektą su pastabomis, pataiso jį atsižvelgdamas į pateiktas pastabas ir teikia vizuoti šio Reglamento nustatyta tvarka.
89. Išimtiniais atvejais, kada būtina skubiai parengti atitinkamą teisės akto projektą, ministras ar ministerijos valstybės sekretorius gali pavesti skubiai parengti teisės akto projektą, taip pat jį derinti skubos tvarka. Šiuo atveju teisės akto projekto derinimo šio Reglamento 78 ir 81 punktuose terminai nustatomi, atsižvelgiant į konkrečias aplinkybes.
Teisės aktų projektų derinimas su suinteresuotomis institucijomis
90. Įstatymų ir kitų teisės aktų projektai suinteresuotoms institucijoms teikiami derinti ir derinami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.
91. Teisės akto projekto rengėjas, gavęs iš suinteresuotų institucijų pastabas dėl teisės akto projekto ir nesutinkantis atsižvelgti į jas, parengia derinimo pažymą, kurios originalą kartu su teisės akto projekto pirmuoju egzemplioriumi turi vizuoti ministerijos Teisės ir personalo skyriaus vedėjas ar kitas teisininkas, kuriam vedėjas pavedė vizuoti.
Kitų institucijų pateiktų teisės aktų projektų derinimas
93. Ministerija Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka teikia pastabas ir pasiūlymus dėl jai pateiktų derinti kitų valstybės institucijų ar įstaigų parengtų teisės aktų projektų.
94. Pateiktus ministerijai vizuoti kitų valstybės institucijų ar įstaigų teisės aktų projektus ministras (arba ministro rašytiniu pavedimu -viceministras, ministerijos valstybės sekretorius ar ministerijos sekretorius pagal ministro nustatytas administravimo sritis) vizuoja tik po to, kai dėl šių teisės aktų projektų rengęs išvadas ministerijos skyrius juos patikrina ir vizuoja šių teisės aktų projektų kopijas.
95. Jeigu teisės akto projektui pritariama be pastabų ir buvo pateiktas teisės akto projekto originalas (teisės akto projektas vizuotas teikiančios derinti institucijos vedėjo arba vedėjo įgalioto asmens), tai derinimo faktas patvirtinamas ministro (arba ministro rašytiniu pavedimu – viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus ar ministerijos sekretoriaus pagal ministro nustatytas administravimo sritis) viza tame teisės akto projekte ir teisės akto projekto originalas gražinamas jį rengusiai institucijai: ministerijoje paliekamas teisės akto projekto lydraštis ir ministerijos skyriaus, kuris nagrinėjo teisės akto projektą, vedėjo ir valstybės tarnautojo, kuris tiesiogiai nagrinėjo teisės akto projektą, vizuota teisės akto projekto kopija.
96. Jeigu dėl pateikto teisės akto projekto ministerijos skyrius pateikia pastabų ir pasiūlymų ir ministras (arba ministro rašytiniu pavedimu – viceministras, ministerijos valstybės sekretorius ar ministerijos sekretorius pagal ministro nustatytą administravimo sritį) jiems pritaria, tokiu atveju kitai institucijai parengiamas raštas, kuriame išdėstomos pastabos bei pasiūlymai, o teisės akto projekto originalas negrąžinamas.
Teisės aktų projektų teikimas Lietuvos Respublikos Vyriausybei
Teisės aktų skelbimas ministerijos interneto tinklapyje ir „Valstybės žiniose“
99. Teisės ir personalo skyrius koordinuoja ministro teisės aktų paskelbimą „Valstybės žiniose“ ir priede „Informaciniai pranešimai“. Ministro atstovas spaudai arba ministerijos skyriai organizuoja ministro įsakymų paskelbimą ministerijos interneto tinklalapyje.
100. Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka suderinti aktualesnių arba svarbesnių norminių teisės aktų projektai ne vėliau kaip projektų pateikimo Lietuvos Respublikos Vyriausybei dieną skelbiami ministerijos interneto tinklapyje Įstatymų ir kitų aktualiausių norminių teisės aktų projektų skelbimo „Interneto“ tinkle tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. vasario 4 d. nutarimu Nr. 118 (Žin., 1999, Nr. 15-389). Ministro atstovas spaudai sudaro ministerijos interneto tinklalapyje projektų sąrašą su nuorodomis į konkrečius projektus. Šalia kiekvieno skelbiamo teisės akto projekto nurodoma atsakingo už projektą asmens pavardė, telefonas ir elektroninio pašto adresas. Sąrašo gale nurodoma atsakingo už sąrašo sudarymą asmens pavardė, telefonas ir elektroninio pašto adresas.
101. Informacija apie teisės aktų projektus, kurie pagal Įstatymų ir kitų norminių teisės aktų projektų skelbimo „Interneto“ tinkle tvarką nėra skelbiami interneto tinkle, gali būti teikiama suderinus ją su ministerijos sekretoriumi pagal ministro nustatytas administravimo sritis.
102. Jeigu sugrąžintą iš Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisės akto projektą reikia patikslinti ar papildomai suderinti, jis iš ministerijos interneto tinklalapio išimamas arba papildomai skelbiamos grąžinimo priežastys bei pastabos. Patikslintas projektas skelbiamas iš naujo.
103. Lietuvos Respublikos Vyriausybei priėmus atitinkamą sprendimą dėl ministerijos interneto tinklalapyje esančio teisės akto projekto, jis iš tinklapio išimamas.
104. Už teisės akto projekto ir priimto teisės akto paskelbimą, išėmimą iš ministerijos interneto tinklalapio atsako ministerijos skyriaus, rengusio teisės akto projektą, vedėjas.
106. Ministro individualūs teisės aktai ministro nuožiūra gali būti skelbiami „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“.
107. Skelbtinus ministro teisės aktus per 2 dienas nuo jų pasirašymo rengėjas pateikia Teisės ir personalo skyriui raštu ir elektronine forma, kartu su lydraščiu, kurį pasirašo ministerijos valstybės sekretorius arba kitas ministro įgaliotas asmuo.
108. Skelbtini ministro teisės aktai pateikiami „Valstybės žinių“ redakcijai ne vėliau kaip per 3 dienas nuo jų pasirašymo, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių, ministrų, Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės valdymo institucijų vadovų ir kolegialių institucijų teisės aktų pateikimo oficialiai skelbti „Valstybės žiniose“ ir skelbimo interneto tinklalapiuose tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugpjūčio 23 d. nutarimu Nr. 918 (Žin., 1999, Nr. 71-2236; 2003, Nr. 28-1144).
109. Per 3 dienas nuo oficialaus paskelbimo „Valstybės žiniose“ ministro teisės aktai skelbiami ministerijos interneto tinklalapyje www. lrkm. lt, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių, ministrų, Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės valdymo institucijų vadovų ir kolegialių institucijų teisės aktų pateikimo oficialiai skelbti „Valstybės žiniose“ ir skelbimo interneto tinklalapiuose tvarkos aprašu.
Tarptautinių sutarčių rengimas sudarymas ir įgyvendinimas
112. Tarptautinės sutartys rengiamos ir sudaromos vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1948) ir Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių rengimo ir sudarymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. spalio 1 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2001, Nr. 84-2938; 2004, Nr. 175-6497).
113. Ministerijos kompetencijai priskirtų tarptautinių sutarčių projektus su užsienio valstybėmis arba jų įgaliotais asmenimis, rengimo, pasirašymo, prisijungimo prie jų arba jų ratifikavimo dokumentų bei išvadų projektus rengia Tarptautinių ryšių ir Europos reikalų skyrius su atitinkamais ministerijos skyriais, kurie pagal savo kompetenciją pateikia visą informaciją, reikalingą tarptautinės sutarties rengimui, ir teikia juos derinti kitoms suinteresuotoms institucijoms Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
V. MINISTERIJOS RAŠTVEDYBOS TVARKYMAS
116. Dokumentai yra registruojami kompiuterinėje gautų ir ministerijoje parengtų dokumentų apskaitos sistemoje (toliau – kompiuterinėje dokumentų apskaitos sistemoje).
117. Ministerijoje neregistruojami gauti sveikinimai, kvietimai, reklaminiai bukletai, laikraščiai, žurnalai, informaciniai kitų institucijų parengti leidiniai. Ministerijos valstybės tarnautojams ar darbuotojams adresuoti sveikinimai, kvietimai yra perduodami tiesiogiai adresatams.
118. Gautus Lietuvos Respublikos įstatymus, kitus Lietuvos Respublikos Seimo priimtus teisės aktus, Respublikos Prezidento dekretus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir Ministro Pirmininko potvarkius, kuriuos turi vykdyti ministerija su atskirais pavedimais ar be jų, vykdytojams nukreipia ministras ar viceministras, ministerijos valstybės sekretorius, ministerijos sekretorius pagal kuruojamas veiklos sritis. Šiuos teisės aktus vykdytojams perduoda Bendrųjų reikalų skyrius.
119. Gaunami Konstitucinio Teismo nutarimai, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo Senato nutarimai, ministrų, Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės institucijų vadovų ir kolegialių institucijų teisės aktai bei išaiškinimai registruojami Bendrųjų reikalų skyriuje ir perduodami viceministrui arba ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriui.
120. Ministras operatyviai supažindinamas su dokumentais, gautais iš Respublikos Prezidento, Seimo Pirmininko, Ministro Pirmininko, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininko, Konstitucinio Teismo pirmininko, vidaus reikalų ministro, generalinio prokuroro, bei Vyriausybės posėdžio medžiaga.
121. Bendrųjų reikalų skyriuje visi gauti vokai atplėšiami, patikrinamas jų turinys. Kilus abejonėms dėl voko turinio, apie tai nedelsiant informuojamas ministerijos valstybės sekretorius, o jo nesant – viceministras.
122. Bendrųjų reikalų skyrius patikrina, ar gauta korespondencija atsiųsta pagal paskirtį ir ar vokuose yra visi dokumentai. Jei voke trūksta dokumentų ar jų priedų, apie tai pranešama siuntėjui. Netinkamai įforminti (nepasirašyti, nepatvirtinti ir pan.) bei apgadinti dokumentai grąžinami siuntėjui. Ne tuo adresu gauta korespondencija persiunčiama pagal paskirtį su voku ar grąžinama siuntėjui ne vėliau kaip kitą darbo dieną.
123. Užregistravus dokumentą kompiuterinėje dokumentų apskaitos sistemoje, dokumento pirmajame lape dedamas registracijos spaudas. Spaude užrašoma dokumento gavimo data ir registracijos numeris.
124. Gauti dokumentai, kuriuose ministras, viceministras, ministerijos valstybės sekretorius, ministerijos sekretoriai užrašo rezoliucijas, paskiria vykdytojus, užduotis, jų vykdymo terminus, grąžinami Bendrųjų reikalų skyriui. Kompiuterinėje dokumentų apskaitos sistemoje yra įrašomos rezoliucijos, o dokumentai perduodami vykdytojams.
125. Jeigu rezoliucijoje nurodyti keli vykdytojai, dokumentas, įrašius rezoliucijas kompiuterinėje dokumentų apskaitos sistemoje, perduodamas Bendrųjų reikalų skyriaus darbuotojui, atsakingam už dokumentų dauginimą. Padarius dokumento kopijas, dokumento originalas perduodamas pirmajam rezoliucijoje nurodytam vykdytojui, o kopijos – kitiems rezoliucijoje nurodytiems vykdytojams.
126. Pirmu dokumento rezoliucijoje įrašytas vykdytojas yra pagrindinis dokumento ar rezoliucijos užduoties vykdymo organizatorius, jeigu rezoliucijoje nenurodyta kitaip. Kiti rezoliucijoje nurodyti vykdytojai yra vienodai atsakingi už dokumento ar rezoliucijos užduoties įvykdymą nustatytu laiku ir pagrindinio vykdytojo reikalavimu turi pateikti visą reikiamą medžiagą ir atitinkamus pasiūlymus.
127. Faksimilinio ryšio ar kitokiais telekomunikacijų įrenginiais gauti dokumentai, jei yra užtikrinta jų teksto apsauga ir galima identifikuoti siuntėjo parašą, atspausdinami ir registruojami Bendrųjų reikalų skyriuje. Jei vėliau gaunamas dokumento originalas, jis registruojamas ta pačia data ir numeriu, kaip anksčiau telekomunikacijų įrenginiais gautas dokumentas. Į bylą dedamas originalas ir anksčiau faksimilinio ryšio ar kitokiais telekomunikacijų įrenginiais gauto dokumento lapas su ministerijoje parašytais rekvizitais.
128. Elektroniniu būdu pateikti asmenų prašymai registruojami ir nagrinėjami, tik jei jie pasirašyti elektroniniu parašu.
129. Gyventojų prašymai, skundai bei pasiūlymai registruojami Bendrųjų reikalų skyriuje bendrąja tvarka. Jei kartu su prašymu, pareiškimu pateikiamas asmens dokumento originalas (pasas, gimimo liudijimas, mokslo baigimo pažymėjimas ar kt.), dokumentas, padarius jo kopijas, grąžinamas siuntėjui.
130. Užsienio valstybių institucijų, įstaigų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų atsiųsti dokumentai registruojami bendrąja tvarka.
131. Ministerijoje dokumentai rengiami ir įforminami vadovaujantis Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijomis, Dokumentų rengimo taisyklėmis ir Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211).
132. Dokumento rengėjas, rengdamas ministerijos dokumentus, yra atsakingas už Dokumentų rengimo taisyklėse, Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijose bei Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėse nustatytų dokumentų rengimo ir įforminimo reikalavimų taikymą.
133. Pasirašyti dokumentai ministerijos organizacinės veiklos klausimais yra registruojami ir saugomi Bendrųjų reikalų skyriuje, o dokumentai ministerijos personalo valdymo klausimais yra registruojami ir saugomi Teisės ir personalo skyriuje. Dokumentai kitais su ministerijos veikla susijusiais klausimais registruojami Bendrųjų reikalų skyriuje, o saugomi parengusiame dokumentą ministerijos skyriuje.
134. Ministro įsakymų ir ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkių ministerijos organizacinės veiklos klausimais kopijos ar nuorašai tvirtinami Bendrųjų reikalų skyriaus antspaudu, o dokumentų ministerijos personalo valdymo klausimais – Teisės ir personalo skyriaus antspaudu.
135. Dokumentų nuorašus užduočių vykdytojams arba kitiems suinteresuotiems valstybės tarnautojams ar darbuotojams perduoda dokumento rengėjas, kuris atsako už nuorašų perdavimą laiku. Jeigu reikia patvirtintus dokumentų nuorašus išsiųsti pavaldžioms įstaigoms, dokumento rengėjas jas perduoda Bendrųjų reikalų skyriaus darbuotojui, atsakingam už dokumentų išsiuntimą. Ministerijos vadovybės pavedimu patvirtinti dokumentų nuorašai gali būti siunčiamos kitoms institucijoms.
136. Dokumentai, susiję su valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančia informacija, rengiami ir naudojami teisės aktų nustatyta tvarka.
VI. UŽSIENIO VALSTYBIŲ OFICIALIŲ ASMENŲ, TARPTAUTINIŲ INSTITUCIJŲ IR ORGANIZACIJŲ ATSTOVŲ PRIĖMIMAS
138. Užsienio valstybių oficialių asmenų, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovų susitikimus su ministru, viceministru, ministerijos valstybės sekretoriumi ar ministerijos sekretoriais organizuoja ministerijos Tarptautinių ryšių ir Europos reikalų skyrius. Kiti ministerijos skyriai teikia informaciją Tarptautinių ryšių ir Europos reikalų skyriui, rengia dokumentus ir dalyvauja organizuojant susitikimus pagal jiems nustatytas funkcijas. Susitikimus su ministerijos sekretoriais, atsižvelgdamas į užsienio valstybių oficialių asmenų, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovų susitikimo tikslą, organizuoja ministerijos skyrius pagal jam nustatytas funkcijas.
139. Susitikimo darbotvarkė ir susijusi su susitikimu kita medžiaga ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki susitikimo pateikiama ministrui (viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriui pagal ministro nustatytas administravimo sritis), jeigu ministras nenustato kitaip.
140. Apie numatomus ir įvykusius ministro, viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus ar ministerijų sekretorių susitikimus su užsienio valstybių oficialiais asmenimis, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovais informuojama Užsienio reikalų ministerija teisės aktų nustatyta tvarka.
141. Išlaidų, susijusių su vizitais ir tarnybinėmis komandiruotėmis į užsienį, taip pat su oficialių delegacijų ir svečių iš užsienio priėmimu ir reprezentacinių išlaidų panaudojimo klausimus sprendžia ministerijos valstybės sekretorius. Valstybės biudžeto lėšos, skirtos ministerijos reprezentacinėms išlaidoms (užsienio valstybių oficialių asmenų, delegacijų priėmimui, užsienyje arba šalies viduje rengiamų priėmimų išlaidos, darbo susitikimų išlaidos, išlaidos atminimo dovanoms, suvenyrams, nusipelniusių asmenų sveikinimui jubiliejų ir kitų švenčių progomis ir kt.), naudojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. 919 „Dėl reprezentacinių išlaidų“ (Žin., 2002, Nr. 62-2511) nustatyta tvarka.
VII. VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR INFORMACIJOS TEIKIMAS PAGAL VISUOMENĖS PAKLAUSIMUS
142. Visuomenės informavimu apie ministerijos veiklą ir palankios viešosios nuomonės apie ministeriją formavimu rūpinasi ministro atstovas spaudai.
143. Ministro atstovas spaudai kartu su kitų skyrių vedėjais, valstybės tarnautojais ir darbuotojais teikia informaciją visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei, komentuodamas su ministerijos kompetencija susijusius klausimus, informuodamas apie ministerijos skyrių vedėjų arba valstybės tarnautojų vizitus, susitikimus, pasitarimus, svarbiausius sprendimus, pasirašytus dokumentus, kitus su ministerijos veikla susijusius klausimus, taip pat rengia visuomenės informavimo priemonėms pranešimus aktualiais klausimais. Pranešimus pasirašo ministro atstovas spaudai, suderinęs su ministru, viceministru, ministerijos valstybės sekretoriumi, ar ministerijos sekretoriumi pagal ministro nustatytas administravimo sritis. Ministro atstovas spaudai taip pat apibendrina su ministerijos veikla susijusią informaciją spaudoje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse ir teikia ją ministrui, viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams.
144. Ministro atstovas spaudai reaguoja j visuomenės informavimo priemonėse pasirodžiusias tikrovės neatitinkančias žinias ir, suderinęs su ministru, viceministru, ministerijos valstybės sekretoriumi, ministerijos sekretoriais pagal jų įgaliojimams priskirtą veiklos sritį, pateikia visuomenės informavimo priemonėms oficialią ministerijos poziciją probleminiais klausimais.
145. Ministro atstovas spaudai organizuoja konferencijas, rengia joms informacinius paketus, spaudos konferencijose informuoja žurnalistus ir visuomenę apie ypatingos reikšmės įvykius, susijusius su ministerijos veikla, organizuoja skyrių vedėjų ir valstybės tarnautojų interviu su visuomenės informavimo priemonių atstovais.
146. Ministro atstovo spaudai išplatinti pranešimai ir kita informacija visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei privalo atspindėti oficialią ministro poziciją.
147. Ministro atstovas spaudai atsako už informacijos tvarkymą ministerijos internetiniame tinklalapyje.
VIII. NAUDOJIMASIS DUOMENŲ PERDAVIMO PASLAUGOMIS IR KOMPIUTERINE ĮRANGA
149. Ministerijos valstybės tarnautojai ar darbuotojai privalo naudoti jiems paskirtą kompiuterinę/programinę įrangą bei visas elektroninių duomenų perdavimo paslaugas, teikiamas panaudojant ministerijos turimus prisijungimus prie interneto, tik su darbo užduotimis susijusiems veiksmams atlikti.
150. Be Bendrųjų reikalų skyriaus leidimo valstybės tarnautojas, darbuotojas neturi teisės savavališkai keisti bei ardyti kompiuterinės įrangos ar jos sudėtinių dalių.
151. Valstybės tarnautojams, darbuotojams jiems paskirtoje kompiuterinėje įrangoje draudžiama instaliuoti ir naudoti programinę įrangą, kuri yra nesusijusi su darbo užduotimis. Valstybės tarnautojai, darbuotojai neturi teisės keisti tinklo administratoriaus nustatytų operacinės sistemos parametrų.
152. Jei tam tikra programinė įranga yra reikalinga valstybės tarnautojui, darbuotojui jo darbo užduotims atlikti, jis privalo pateikti ministerijos valstybės sekretoriui raštišką prašymą, kuriame turi pagrįsti programinės įrangos reikalingumą.
153. Valstybės tarnautojas, darbuotojas, pasinaudodamas duomenų perdavimo paslaugomis, neturi teisės siųsti, gauti (užsisakius atsiuntimą) ar persiųsti elektroninių bylų, nesusijusių su darbo užduotimis (pvz., žaidimai, vaizdo bei garso fragmentai ir kt.).
154. Siųsdamas ar persiųsdamas informaciją, valstybės tarnautojas, darbuotojas privalo naudotis ministerijos suteiktomis apsaugos nuo kompiuterinių virusų priemonėmis.
155. Draudžiamas sąmoningas bet koks kompiuterinių virusų arba kitų elektroninių gadintojų platinimas, panaudojant duomenų perdavimo paslaugas.
156. Valstybės tarnautojui, darbuotojui draudžiama leisti naudotis kitiems asmenims jam priskirtą kompiuterinę įrangą ar leisti naudotis duomenų perdavimo paslaugomis savo vardu kitam asmeniui, išskyrus tuos atvejus, jei tam yra objektyvios priežastys (kompiuteriu dirba keli asmenys ir kt.).
157. Valstybės tarnautojui, darbuotojui draudžiama be tinklo administratoriaus sutikimo prieiti arba bandyti prieiti prie ministerijos tinklo serveriuose saugomos informacijos.
158. Valstybės tarnautojas, darbuotojas, pastebėjęs, jog jam suteiktoje kompiuterinėje įrangoje yra instaliuota programinė įranga, kuri yra nesusijusi su darbo užduotimis, bei pastebėjęs, kad jo kompiuteris yra užkrėstas kompiuteriniu virusu, privalo nedelsdamas apie tai informuoti Bendrųjų reikalų skyrių.
159. Ministerijos valstybės sekretorius gali paskirti asmenį, atsakingą už naudojimosi kompiuterine/programine įranga ir duomenų perdavimo paslaugomis apskaitą. Apskaita tokiu atveju gali apimti persiųstą duomenų kiekį, naudojimosi duomenų perdavimo paslaugomis laiką, lankytus interneto adresus, instaliuotas į kompiuterį programas. Ši informacija laikoma konfidencialia ministerijos informacija. Ministerijos vadovybės reikalavimu valstybės tarnautojas, darbuotojas privalo pagrįsti duomenų perdavimo paslaugų ar programinės įrangos panaudojimo atitiktį atliekamoms darbo užduotims.
IX. ASMENŲ PRAŠYMŲ, SKUNDŲ IR PRANEŠIMŲ NAGRINĖJIMAS
160. Asmenų prašymai nagrinėjami pagal Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 (Žin., 2007, Nr. 94-3779), bei Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo kultūros ministerijoje taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2004 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. ĮV-306 (Žin., 2004, Nr. 141-5166). Asmenų skundai ir pranešimai taip pat gali būti nagrinėjami pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) nustatytą administracinę procedūrą.
Nagrinėjant asmenų prašymus, skundus ir pranešimus, šio punkto pirmojoje pastraipoje nurodytų teisės aktų nuostatos taikomos tiek, kiek tų klausimų nereglamentuoja kiti įstatymai ir jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.
161. Ministras asmenis priima Vyriausybėje pagal iš anksto Ministro Pirmininko patvirtintą priėmimo grafiką.
162. Viceministras, ministerijos valstybės sekretorius, ministerijos sekretoriai asmenis priima ministerijoje, savo darbo vietoje, iš anksto suderintu laiku. Priėmimų laiką derina ministerijos sekretoriato darbuotojai, tvarkantys viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių kanceliarinius reikalus.
163. Asmenų priėmimą ministerijos priimamajame organizuoja ministerijos sekretoriatas, aptarnaujantis ministerijos priimamąjį.
164. Prašymai, skundai ar pranešimai, gauti tiesiogiai iš asmens ar atsiųsti paštu, gauti bet kuriame ministerijos skyriuje arba „vieno langelio“ asmenų aptarnavimo padalinyje, registruojami Bendrųjų reikalų skyriuje. Ant prašymo, skundo ar pranešimo dedamas registracijos spaudas, jame įrašoma prašymo, skundo ar pranešimo gavimo data ir registracijos numeris.
165. Asmeniui jo pageidavimu, išskyrus atvejus, kai prašymas, skundas ar pranešimas patenkinamas iš karto, įteikiama registracijos kortelė arba spaudu pažymėta prašymo, skundo ar pranešimo kopija, kurioje nurodoma: ministerijos (ar jos padalinio, priėmusio prašymą, skundą ar pranešimą) pavadinimas, prašymo, skundo ar pranešimo gavimo data ir registracijos numeris.
166. Asmenų gauti prašymai, skundai ar pranešimai registruojami Bendrųjų reikalų skyriuje gavimo dieną ir pateikiami viceministrui ar ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriui, kurie nukreipia vykdymui.
167. Žodiniai prašymai, skundai ar pranešimai priimami tik tais atvejais, kai juos galima išnagrinėti tuoj pat, nefiksuojant jų rašytiniuose dokumentuose, ir dėl jų nenukenčia nei pareiškėjo, nei valstybės interesai.
168. Prašymai, skundai ar pareiškimai su viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretoriaus rezoliucijomis grąžinami Bendrųjų reikalų skyriui, kuris juos operatyviai perduoda:
168.2. ministerijos valstybės sekretoriui- skundus, kuriuose skundžiami ministerijos valstybės tarnautojų veiksmai;
X. TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS
170. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių, kitų ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, įstaigų prie ministerijos vadovų, pavaldžių įstaigų vadovų išvykimas į tarnybines komandiruotes organizuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimo Nr. 526 „Dėl Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 74-2555) nustatyta tvarka.
171. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių, kitų ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, įstaigų prie ministerijos vadovų išvykimo į tarnybines komandiruotes į užsienį ir Lietuvos Respublikos teritorijoje klausimus sprendžia ministras. Ministro pavedimu ministerijos sekretorių, kitų ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų išvykimo į tarnybines komandiruotes į užsienį ir Lietuvos Respublikos teritorijoje klausimus sprendžia ministerijos valstybės sekretorius.
172. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių, kitų ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, įstaigų prie ministerijos vadovų siuntimas į tarnybines komandiruotes Lietuvos Respublikoje įforminamas ministro įsakymu, ministro pavedimu ministerijos sekretorių, kitų ministerijos valstybės tarnautojų ar darbuotojų siuntimas į tarnybines komandiruotes Lietuvos Respublikoje ir į užsienį – ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiu. Kai į tarnybinę komandiruotę vyksta ministerijos sekretorius, skyriaus vedėjas, įstaigos prie ministerijos vadovas, įsakyme (potvarkyje) nurodomas ir išvykstantį į komandiruotę valstybės tarnautoją pavaduojantis asmuo.
173. Išlaidų, susijusių su tarnybinėmis komandiruotėmis, padengimo klausimas suderinamas su Buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės skyriumi ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki išvykimo į komandiruotę dienos.
174. Ministro, viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretoriaus ir kitų ministerijos valstybės tarnautojų, tarp jų kultūros atašė, bei darbuotojų komandiruotes Lietuvos Respublikoje ir į užsienį organizuoja ir įsakymų bei potvarkių projektus rengia Teisės ir personalo skyrius. Prie teikiamo pasirašyti įsakymo (potvarkio) projekto turi būti pridėtas šio Reglamento 1 priede nurodytos formos prašymas apie vykimą į komandiruotę.
175. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai, ministerijos valstybės sekretorius, ministerijos sekretoriai, įstaigų prie ministerijos vadovai, ministerijos valstybės tarnautojai, tarp jų kultūros atašė, ir darbuotojai, grįžę iš tarnybinių komandiruočių Lietuvos Respublikoje ir užsienyje, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas pateikia šio Reglamento 2 priede nurodytos formos ataskaitą, pavizuotą skyriaus vedėjo (kultūros atašė ataskaitą vizuoja Tarptautinių ryšių ir Europos reikalų skyriaus vedėjas), ir Buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės skyriui avanso apyskaitą. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai, ministerijos valstybės sekretorius, ministerijos sekretoriai, įstaigų prie ministerijos vadovai ataskaitą teikia ministrui, skyrių vedėjai, kultūros atašė – ministerijos valstybės sekretoriui, kiti ministerijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai – skyrių, kuriuose jie dirba, vedėjams. Ministras, grįžęs iš tarnybinės komandiruotės užsienyje, per 3 darbo dienas raštu pateikia Ministrui Pirmininkui komandiruotėje atlikto darbo ir užduoties įvykdymo ataskaitą.
176. Tarnybinių komandiruočių Lietuvos Respublikoje ataskaitas renka ir saugo:
176.1. ministerijos valstybės sekretoriaus padėjėjas -viceministro, ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretoriaus, Valstybinės kalbos inspekcijos viršininko;
177. Tarnybinių komandiruočių užsienyje ataskaitos saugomos Tarptautinių ryšių ir Europos reikalų skyriuje. Pateiktos ataskaitos registruojamos Tarnybinių komandiruočių ataskaitų registravimo žurnale. Tarptautinių ryšių ir Europos reikalų skyrius vykdo tarnybinių komandiruočių užsienyje ataskaitų surinkimo kontrolę ir kiekvieną mėnesį teikia informaciją apie ataskaitų surinkimo rezultatus ministerijos valstybės sekretoriui.
178. Ministro, viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus ar ministerijos sekretorių vykimą į užsienį organizuoja Tarptautinių ryšių ir Europos reikalų skyrius.
179. Ministras, viceministras, ministerijos valstybės sekretorius ir ministerijos sekretoriai, numatydami savo oficialius ar darbo vizitus į užsienio valstybes (taip pat ministro sudaromų specialių darbo grupių darbo vizitus į užsienio valstybes derėtis ir rengti tarptautinių sutarčių), ne vėliau kaip prieš savaitę (išskyrus iš anksto nenumatytus vizitus) informuoja Užsienio reikalų ministeriją apie išvykimo laiką, delegacijos sudėtį, numatomus oficialius susitikimus, šių susitikimų tikslus ir ne vėliau kaip per savaitę nuo vizitų ir susitikimų pabaigos pateikia šiai ministerijai jų ataskaitas.
XI. ATOSTOGŲ SUTEIKIMAS
180. Kasmetinės, nemokamos atostogos, atostogos kvalifikacijai tobulinti, atostogos dėl valstybės tarnautojo perkėlimo į kitas pareigas ministerijos valstybės tarnautojams suteikiamos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka. Kitos tikslinės atostogos ministerijos valstybės tarnautojams suteikiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) nustatyta tvarka.
Kasmetinės, tikslinės atostogos ministerijos darbuotojams suteikiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.
181. Kasmetinės atostogos ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams suteikiamos pagal metų pradžioje sudaromą atostogų suteikimo grafiką (eilę), kuris prireikus gali būti tikslinamas.
Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių, ministerijos skyrių, tiesiogiai pavaldžių ministrui, vedėjų atostogų suteikimo grafiką (eilę) nustato ministras.
Ministerijos skyrių vedėjų atostogų suteikimo grafiką (eilę) nustato ministerijos valstybės sekretorius.
Kitų ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų atostogų suteikimo grafiką (eilę) nustato skyrių vedėjai. Kasmet iki einamųjų metų kovo 1 d. skyrių vedėjai turi pateikti Teisės ir personalo skyriui ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų atostogų suteikimo grafikus (eiles).
182. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojams, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriams atostogos suteikiamos ministro įsakymu.
Kitiems ministerijos valstybės tarnautojams atostogos suteikiamos ministro įsakymu ar ministro pavedimu- ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiu. Darbuotojams atostogos suteikiamos ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiu.
183. Į atostogų grafiką įtrauktas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dėl tam tikrų priežasčių negalintis grafike nurodytu laiku išeiti atostogų arba pageidaujantis pasinaudoti dalimi atostogų, turi teisę pateikti raštišką prašymą, suderintą su savo skyriaus vedėju, ir gauti ministerijos valstybės sekretoriaus sutikimą, kad atostogų laikas būtų pakeistas.
XII. MINISTERIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ SKATINIMAS
185. Ministerijos valstybės tarnautojai yra skatinami vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu. Ministerijos darbuotojai skatinami darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
186. Ministerijos valstybės tarnautojams gali būti skiriamos vienkartinės piniginės išmokos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 19 d. nutarimo Nr. 1167 „Dėl Vienkartinių piniginių išmokų valstybės tarnautojams skyrimo ir mokėjimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 74-3166) nustatyta tvarka.
XIII. MINISTERIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ ATSAKOMYBĖ
187. Ministerijos valstybės tarnautojai už tarnybinius nusižengimus gali būti traukiami tarnybinėn atsakomybėn, o už ministerijai padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.
188. Ministerijos darbuotojai už darbo drausmės pažeidimus gali būti traukiami drausminėn, o už ministerijai padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
XIV. REIKALŲ PERDAVIMAS KEIČIANTIS MINISTRUI, VICEMINISTRUI, MINISTERIJOS VALSTYBĖS SEKRETORIUI, MINISTERIJOS SEKRETORIAMS, SKYRIŲ VEDĖJAMS, KITIEMS MINISTERIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS AR DARBUOTOJAMS
190. Keičiantis ministrui, reikalų perdavimas organizuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.
191. Keičiantis viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriams, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams, tarp jų kultūros atašė, ar darbuotojams, reikalai perduodami pagal reikalų perdavimo aktą (3 priedas).
192. Keičiantis viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriui, skyriaus vedėjui, kultūros atašė, reikalai perduodami paskirtam naujam viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriui, skyriaus vedėjui, kultūros atašė. Jeigu nėra paskirto naujo viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretoriaus, skyriaus vedėjo, kultūros atašė, viceministro reikalai ministro pavedimu perduodami ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojui, ministerijos valstybės sekretoriaus reikalai – ministro pavedimu ministerijos sekretoriui, ministerijos sekretoriaus reikalai – ministro pavedimu ministerijos valstybės sekretoriui ar kitam ministerijos sekretoriui, skyriaus vedėjo reikalai – aukštesniam pagal pavaldumą ministerijos valstybės tarnautojui, skyriaus, tiesiogiai pavaldaus ministrui, vedėjo reikalai – ministro pavedimu kitam ministerijos valstybės tarnautojui, o kultūros atašė reikalai – Tarptautinių ryšių ir Europos reikalų skyriaus valstybės tarnautojui.
193. Keičiantis valstybės tarnautojams, darbuotojams, atsakingiems už atitinkamo įstatymo, Vyriausybės nutarimo ar kito teisės akto įgyvendinimą bei tokio įgyvendinimo kontrolę, reikalų perdavimo akte turi būti nurodoma, kam pavedama toliau įgyvendinti atitinkamą įstatymą, Vyriausybės nutarimą ar kitą teisės aktą ir kontroliuoti jo įgyvendinimą.
194. Reikalų perdavimo aktą tvirtina:
194.1. keičiantis viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, Vidaus audito skyriaus vedėjui, kultūros atašė, įstaigų prie ministerijos vadovams – ministras;
194.3. keičiantis skyrių vedėjams – ministerijos valstybės sekretorius arba ministerijos sekretorius pagal jiems priskirtą administravimo ar koordinavimo sritį;
196. Atleidžiami iš pareigų arba perkeliami į kitas pareigas ministerijos valstybės tarnautojai arba darbuotojai privalo perduoti reikalus (nebaigtus vykdyti dokumentus, nebaigtus spręsti klausimus, turimas bylas), informacinę ir norminę medžiagą skyriaus vedėjui, kultūros atašė – Tarptautinių ryšių ir Europos reikalų skyriaus vedėjui. Atleidžiami iš pareigų arba perkeliami į kitas pareigas ministerijos valstybės tarnautojai, tarp jų kultūros atašė, arba darbuotojai neturi teisės ištrinti iš kompiuterinės įrangos tarnybos/darbo metu sukurtų dokumentų/medžiagos.
Knygas, įgytas už ministerijos lėšas, antspaudus ir spaudus, kitą turtą, už kurį ministerijos valstybės tarnautojas, tarp jų kultūros atašė, ar darbuotojas atsakingas, perduoda materialiai atsakingam ministerijos valstybės tarnautojui.
Skyriaus vedėjas paskiria valstybės tarnautoją (-us) ar darbuotoją (-us), atsakingą už perduotų reikalų tvarkymą, o Tarptautinių ryšių ir Europos reikalų skyriaus vedėjas ir už kultūros atašė perduotų reikalų tvarkymą. Nepaskyrus tarnautojo (-ų) ar darbuotojo (-ų), atsakingo už perduotų reikalų tvarkymą, už perduotų reikalų tvarkymą atsakingas skyriaus vedėjas.
198. Apie valstybės tarnautojo ar darbuotojo atleidimą iš pareigų arba perkėlimą į kitas pareigas Teisės ir personalo skyriaus specialistas turi informuoti Bendrųjų reikalų skyrių tam, kad būtų apribotos (pakeistos) valstybės tarnautojo ar darbuotojo prieigos prie bendrųjų ministerijos pagrindinės kompiuterinės įrangos ir tinklo išteklių teisės.
199. Ministerijos skyrių vedėjai priimtus į darbą naujus valstybės tarnautojus ar darbuotojus privalo supažindinti su ministerijos struktūra, nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 1020 (Žin., 1998, Nr. 72-2105; 2002, Nr. 60-2467), šiuo Reglamentu, Vidaus tvarkos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2006 m. rugpjūčio 31 d. įsakymu Nr. ĮV-405, bei jų pareigybių aprašymais.
XV. ANTSPAUDO NAUDOJIMAS
200. Ministerija turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu. Ministerijos antspaudas naudojamas teisės aktų nustatyta tvarka.
201. Ministerijos antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako ministerijos valstybės sekretorius. Ministras saugoti ministerijos antspaudą gali įgalioti kitą ministerijos valstybės tarnautoją. Šiuo atveju už antspaudo naudojimą atsako ministro įgaliotas ministerijos valstybės tarnautojas.
202. Ministerijos antspaudai su Lietuvos valstybės herbu gaminami, saugomi, apskaitomi ir sunaikinami vadovaujantis Leidimų užsakyti pagaminti antspaudus su Lietuvos valstybės ar savivaldybės herbu išdavimo, antspaudų saugojimo, apskaitos, sunaikinimo bei veiklos ataskaitos pateikimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos policijos generalinio komisaro 2002 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 657 (Žin., 2002, Nr. 127-5767).
XVI. ARCHYVO TVARKYMAS
203. Ministerijos archyvą tvarko Bendrųjų reikalų skyriaus archyvaras vadovaudamasis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982), Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88, ir kitais teisės aktais.
XVII. TARNYBINIO TRANSPORTO IR MOBILIŲJŲ TELEFONŲ NAUDOJIMAS
205. Tarnybinis transportas naudojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarimo Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių įsigijimo, nuomos ir naudojimo biudžetinėse įstaigose“ (Žin., 1998, Nr. 103-2838; 2007, Nr. 15-554) ir ministro įsakymu nustatyta tvarka.
Priedo pakeitimai:
Nr. ĮV-646, 2007-10-25, Žin., 2007, Nr. 114-4656 (2007-11-08), i. k. 1072080ISAK00ĮV-646
Lietuvos Respublikos kultūros
ministerijos darbo reglamento
1 priedas
(Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2007 m. spalio 25 d. įsakymo
Nr. ĮV-646 redakcija)
(Prašymo vykti į komandiruotę formos pavyzdys)
_____________________________________________________________________
(dokumento sudarytojas)
______________________ ___________________________
(adresatas) (data, registracijos Nr.)
PRAŠYMAS
DĖL KOMANDIRUOTĖS Į __________________________
(miestas ir valstybė)
______________________
(data)
Vilnius
1. Komandiruotės tikslas: |
|
2. Komandiruotės vietovė (ės): |
|
3. Komandiruotojo asmens funkcijas laikinai atliksiantis asmuo (kai toks turi būti): (pareigų pavadinimas, vardas ir pavardė) |
|
4. Komandiruotės trukmė: (nuvykimo į komandiruotę ir grįžimo iš komandiruotės datos atskirai pagal vietoves) |
|
5. Numatomos apytikrės komandiruotės išlaidos (Lt): |
5.1. gyvenamojo ploto nuoma – 5.2. transporto išlaidos – 5.3. draudimo išlaidos – 5.4. ryšių išlaidos – 5.5. renginio dalyvio mokestis – 5.6. dienpinigiai – 5.7. kitos išlaidos – |
6. Avanso poreikis: (prašoma su Lt) |
|
7. Papildoma informacija: (transportas, vairuotojas ir pan.) |
|
__________________________ ______________ _____________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
__________________________ ______________ ____________________
(tiesioginis vadovas) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Priedo pakeitimai:
Nr. ĮV-646, 2007-10-25, Žin., 2007, Nr. 114-4656 (2007-11-08), i. k. 1072080ISAK00ĮV-646
Lietuvos Respublikos kultūros
ministerijos darbo reglamento
2 priedas
(Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2007 m. spalio 25 d. įsakymo
Nr. ĮV-646 redakcija)
(Ataskaitos apie komandiruotę formos pavyzdys)
_____________________________________________________________
(dokumento sudarytojas: pareigų pavadinimas, vardas ir pavardė)
___________________________
(adresatas)
ATASKAITA
APIE KOMANDIRUOTĘ Į ________________________
(miestas ir valstybė)
________________
(data)
Vilnius
1. Komandiruotę reglamentuojantis dokumentas: (Lietuvos Respublikos kultūros ministro įsakymo, ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkio data, numeris, antraštė) |
|
2. Komandiruotės tikslas: |
|
3. Komandiruotės trukmė: (nuvykimo į komandiruotę ir grįžimo iš komandiruotės datos) |
|
4. Nagrinėti klausimai, pasiekti rezultatai, priimti įsipareigojimai: (renginio aprašymas) |
|
5. Išvados ir pasiūlymai: |
|
__________________________ ______________ _____________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
__________________________ ______________ _____________________
(tiesioginis vadovas) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Papildyta priedu:
Nr. ĮV-646, 2007-10-25, Žin., 2007, Nr. 114-4656 (2007-11-08), i. k. 1072080ISAK00ĮV-646
Lietuvos Respublikos kultūros
ministerijos darbo reglamento
3 priedas
(Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2007 m. spalio 25 d. įsakymo
Nr. ĮV-646 redakcija)
(Reikalų perdavimo akto formos pavyzdys)
LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTERIJA
TVIRTINU
_______________________
(Pareigų pavadinimas)
_______________________
(Parašas)
_______________________
(Vardas ir pavardė)
REIKALŲ PERDAVIMO AKTAS
________________________________________________________________
(valstybės tarnautojo ar darbuotojo pareigos, vardas, pavardė)
_____________
(data)
Vilnius
Eil. Nr. |
Ministerijos administracijos padalinio pavadinimas |
Parašas |
Data |
Pastabos |
1. |
________________________ (skyriaus, iš kurio atleidžiamas tarnautojas ar darbuotojas, vedėjas) |
|
|
|
2. |
Archyvas |
|
|
|
3. |
Bendrųjų reikalų skyriaus vedėjas |
|
|
|
4. |
Materialiai atsakingas už ministerijos ūkio inventorių asmuo (išskyrus kompiuterinę įrangą) |
|
|
|
5. |
Materialiai atsakingas už ministerijos kompiuterinę įrangą asmuo |
|
|
|
6. |
_______________________________ (valstybės tarnautojas ar darbuotojas, kuriam pavedama toliau įgyvendinti atitinkamą įstatymą, Vyriausybės nutarimą ar kitą teisės aktą ir kontroliuoti jo įgyvendinimą)* |
|
|
|
7. |
Teisės ir personalo skyriaus vedėjas |
|
|
|
8. |
Buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės skyriaus vedėjas |
|
|
|
* Pildoma keičiantis valstybės tarnautojams ar darbuotojams, atsakingiems už atitinkamo įstatymo, Vyriausybės nutarimo ar kito teisės akto įgyvendinimą bei tokio įgyvendinimo kontrolę.
__________________________ ______________ _____________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Papildyta priedu:
Nr. ĮV-646, 2007-10-25, Žin., 2007, Nr. 114-4656 (2007-11-08), i. k. 1072080ISAK00ĮV-646
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Įsakymas
Nr. ĮV-646, 2007-10-25, Žin., 2007, Nr. 114-4656 (2007-11-08), i. k. 1072080ISAK00ĮV-646
Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos darbo reglamento patvirtinimo