Suvestinė redakcija nuo 2015-07-01 iki 2015-09-01
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2013, Nr. 65-3284, i. k. 113223VISAK000V-309
Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos DirektoriAus
Į s a k y m a s
Dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų Asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašo patvirtinimo
2013 m. birželio 17 d. Nr. V-309
Vilnius
1. T v i r t i n u Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašą (pridedama).
2. Į p a r e i g o j u:
2.1. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) Teisės skyrių šį įsakymą paskelbti leidinyje „Valstybės žinios“;
2.2. Fondo valdybos Komunikacijos ir tarptautinių ryšių skyrių šį įsakymą paskelbti Fondo valdybos interneto svetainėje ir Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų intraneto svetainėje;
2.3. Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų direktorius užtikrinti pasirašytiną visų savo įstaigos darbuotojų ir valstybės tarnautojų, aptarnaujančių klientus, supažindinimą su šiuo įsakymu;
2.4. Fondo valdybos Personalo valdymo skyrių su šiuo įsakymu pasirašytinai supažindinti Fondo valdybos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, aptarnaujančius klientus, kurie nėra Fondo valdybos informacinės sistemos naudotojai, taip pat po šio įsakymo įsigaliojimo priimtus naujus Fondo valdybos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, aptarnaujančius klientus;
2.5. Fondo valdybos Informacinės sistemos eksploatavimo ir informacijos valdymo skyrių:
2.5.1. supažindinti su šiuo įsakymu Fondo valdybos Dokumentų valdymo sistemos (toliau – DVS) priemonėmis visus Fondo valdybos darbuotojus – DVS naudotojus;
PATVIRTINTA
Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos
prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus
2013 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. V-309
(Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos
prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus
2014 m. spalio 28 d. įsakymo Nr. V-675 redakcija)
VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO ADMINISTRAVIMO ĮSTAIGŲ TVARKOMŲ ASMENS DUOMENŲ TEIKIMO TELEFONU TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmens duomenų, kurie gali būti teikiami telefonu, tipus, tokių duomenų teikimo telefonu sąlygas ir procedūrą, taikomus asmenų autentifikacijos būdus ir asmens duomenų apsaugos užtikrinimo priemones.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos apdraustųjų valstybiniu socialiniu draudimu ir valstybinio socialinio draudimo išmokų gavėjų registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. balandžio 25 d. nutarimu Nr. 435 “Dėl Lietuvos Respublikos apdraustųjų valstybiniu socialiniu draudimu ir valstybinio socialinio draudimo išmokų gavėjų registro steigimo, jo nuostatų patvirtinimo ir veiklos pradžios nustatymo“, ir Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“.
3. Šiame Apraše vartojamos sąvokos ir santrumpos:
3.1. Asmens duomenys – bet kokie Fondo administravimo įstaigų tvarkomi draudėjų, apdraustųjų ir valstybinio socialinio draudimo išmokų gavėjų duomenys, taip pat bet kokie kiti asmens duomenys, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme, tai yra informacija, kuri nėra priskiriama bendro pobūdžio informacijai, kaip ji yra apibrėžta šiame Apraše.
3.2. Autentifikacija – tai Kliento vardo, pavardės ir Kliento identifikavimo kodo, balso žymens arba telefono numerio atitikimo tikrinimo procesas, užtikrinantis Kliento tapatybės patvirtinimą, tai yra Kliento atpažinimą.
3.3. ADIS duomenų bazė – Fondo valdybos apdraustųjų, išmokų gavėjų ir draudėjų informavimo ir konsultavimo elektroninės paslaugų sistemos duomenų bazė, kurioje saugomi balso pavydžiai bei telefono numeriai, pagal kuriuos gali būti nustatoma asmens tapatybė, taip pat tvarkomi Apraše nurodyti Klientų duomenys.
3.4. ADIS modulis – Fondo valdybos apdraustųjų, išmokų gavėjų ir draudėjų informavimo ir konsultavimo elektroninės paslaugų sistemos modulis, skirtas vykdyti balso atpažinimą.
3.5. Balso žymuo – šio Aprašo nustatyta tvarka įrašytas ir Fondo administravimo įstaigų teisės aktų nustatyta tvarka saugomas Kliento balso žymuo.
3.6. Bendro pobūdžio informacija – kaip tai yra apibrėžta Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigose taisyklėse, patvirtintose Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) direktoriaus 2014 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. V-555 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigose taisyklių patvirtinimo“.
3.8. EDAS – Elektroninė draudėjų aptarnavimo sistema, kurios naudojimo tvarka nustatyta Elektroninės draudėjų aptarnavimo sistemos naudojimo taisyklėse, patvirtintose Fondo valdybos direktoriaus 2007 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. V-665 „Dėl Elektroninės draudėjų aptarnavimo sistemos naudojimo taisyklių patvirtinimo“.
3.9. EGAS – Elektroninė gyventojų aptarnavimo sistema, kurios naudojimo tvarka nustatyta Elektroninės gyventojų aptarnavimo sistemos naudojimosi taisyklėse, patvirtintose Fondo valdybos direktoriaus 2009 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. V-780 „Dėl Elektroninės gyventojų aptarnavimo sistemos naudojimo taisyklių ir Elektroninės gyventojų aptarnavimo sistemos elektroniniu parašu pasirašyto dokumento specifikacijos EGAS V1.0 patvirtinimo“.
3.10. Fondo administravimo įstaigos –Fondo valdyba, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniai skyriai (toliau – Teritoriniai skyriai) ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos Užsienio išmokų tarnyba (toliau – UIT).
3.11. IKP – Fondo valdybos informacinės sistemos Kliento identifikavimo kodų ir Apraše nurodytų Kliento duomenų tvarkymo įrankis.
3.12. Klientas – fizinis asmuo draudėjas, apdraustasis ar išmokų gavėjas, kuris yra pateikęs prašymą, kad jam šio Aprašo nustatyta tvarka telefonu būtų teikiami jo asmens duomenys, taip pat draudėjo vadovas arba jo įgaliotas fizinis asmuo (toliau – draudėjo įgaliotas asmuo), kuris yra pateikęs prašymą, kad jam šio Aprašo nustatyta tvarka būtų teikiami su draudėju susiję asmens duomenys.
3.13. Kliento identifikavimo kodas (toliau – KID) – šio Aprašo nustatyta tvarka konkrečiam Klientui suteikta unikali simbolių seka, susidedanti iš didžiosios lotyniškos raidės ir aštuonių skaičių, naudojama skambinančio į Konsultavimo telefonu skyrių Kliento autentifikacijai.
3.14. Klientus aptarnaujantis darbuotojas – tiesiogiai Klientus Fondo administravimo įstaigos priimamajame aptarnaujantis Darbuotojas.
3.15. Kodų generatorius – Fondo valdybos informacinės sistemos priemonė unikaliems kodams generuoti.
3.16. Konsultantas – Konsultavimo telefonu skyriaus Darbuotojas, kuriam pavesta teikti Klientų aptarnavimo telefonu paslaugas.
3.17. Konsultavimo telefonu skyrius – Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos Šiaulių skyriaus Konsultavimo telefonu skyrius.
3.18. Tretieji asmenys – bet kokie asmenys, išskyrus Klientą, taip pat Konsultantus ir Klientus aptarnaujančius darbuotojus, kurie šio Aprašo nustatyta tvarka aptarnavo Klientą, taip pat Fondo administravimo įstaigų darbuotojus, įgaliotus kontroliuoti Konsultantus ir Klientus aptarnaujančius darbuotojus ar tirti jų galimai padarytus veiklos pažeidimus.
4. Asmens duomenis telefonu šiame Apraše nustatyta tvarka gali teikti tik Konsultantai. Visiems kitiems Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos Šiaulių skyriaus, taip pat kitų Fondo administravimo įstaigų Darbuotojams telefonu teikti asmens duomenis draudžiama.
5. Asmens duomenys telefonu teikiami tik Klientams, paskambinusiems telefono numeriu 1883 arba (+370) 5 250 0883.
6. Klientas, pageidaujantis, kad jo asmens duomenys ar su jį įgaliojusiu draudėju susiję asmens duomenys šio Aprašo nustatyta tvarka jam būtų teikiami telefonu, turi būti šio Aprašo IV, V, VI skyrių nustatyta tvarka pasirinkęs bent vieną iš jo asmens tapatybės patvirtinimo telefonu būdų – naudojant KID, balso žymenį arba telefono numerį. Klientas turi teisę pasirinkti vieną, kelis ar visus iš nurodytų tapatybės patvirtinimo būdų.
7. Konsultantas Klientui jo asmens duomenis telefonu gali suteikti, tik jei Klientas patvirtina savo asmens tapatybę šio Aprašo nustatyta tvarka vienu iš 6 punkte nurodytų būdų. Jeigu paskambinęs asmuo teisingai nenurodo visų atitinkamai autentifikacijai reikalingų duomenų arba autentifikacijai naudojami KID, balso žymuo ar telefono numeris yra anuliuoti ar sunaikinti, taip pat kai Klientas neturi jam suteiktų įgaliojimų (kai jie būtini), tokiam asmeniui telefonu teikiama tik Bendro pobūdžio informacija.
8. Telefonu autentifikuotam (atpažintam) Klientui gali būti teikiami tik šio Aprašo nustatyta tvarka tinkamai autentifikuoto (atpažinto) paties Kliento asmens duomenys ir draudėjų-fizinių asmenų duomenys, kurie pagal įstatymą laikomi viešais, o tuo atveju kai Klientas yra draudėjo įgaliotas asmuo – su jį įgaliojusiu asmeniu susiję asmens duomenys. Autentifikuotam (atpažintam) Klientui telefonu negali būti teikiami kito asmens duomenys, net esant pastarojo sutikimui, išskyrus atvejį, kai Klientui teikiami su jį įgaliojusiu draudėju susiję asmens duomenys arba kai Klientui teikiami draudėjų-fizinių asmenų duomenys, kurie pagal įstatymą laikomi viešais. Draudėjų, kurie nėra fiziniai asmenys, duomenys, kurie pagal įstatymą laikomi viešais, teikiami telefonu nereikalaujant, kad skambinantysis patvirtintų asmens tapatybę telefonu.
II SKYRIUS
ASMENS DUOMENYS, KURIE GALI BŪTI TEIKIAMI TELEFONU
9. Asmens duomenų, kurie gali būti teikiami telefonu (išskyrus asmens duomenis, kurie pagal įstatymą laikomi viešais), tipai ir galimos apimtys skelbiami Fondo valdybos interneto svetainėje (www.sodra.lt). Konkrečias galimų teikti telefonu fizinių asmenų asmens duomenų apimtis nustato Fondo valdyba, suderinusi su Valstybine duomenų apsaugos inspekcija.
III SKYRIUS
KLIENTO ATPAŽINIMO UŽTIKRINIMAS
10. Konsultantas, išklausęs paskambinusio asmens klausimą ir pageidavimą gauti ne Bendro pobūdžio informaciją, bet asmens duomenis, prieš pateikdamas prašomą informaciją, paprašo asmens nurodyti, kokį asmens tapatybės patvirtinimo būdą – pagal KID, balso žymenį ar telefono numerį – asmuo pageidauja naudoti. Priklausomai nuo pasirinkto būdo taikoma atitinkamai 11, 12 arba 13 punkte nustatyta procedūra. Jeigu skambinantysis pageidauja gauti draudėjo-fizinio asmens duomenis, kurie pagal įstatymą laikomi viešais, šie duomenys teikiami tik skambinančiajam nurodžius šio asmens vardą, pavardę ir asmens kodą.
11. Paskambinusio Kliento tapatybės patvirtinimas pagal KID vyksta šia tvarka:
11.1. Konsultantas, išklausęs asmens klausimą ir pageidavimą gauti asmens duomenis ir patvirtinti savo tapatybę pagal KID, prieš pateikdamas prašomą informaciją, paprašo asmens nurodyti KID;
11.2. Konsultantas įrašo asmens nurodytą KID į IKP ir paspaudžia duomenų gavimui reikalingos taikomosios sistemos atidarymo nuorodą;
11.3. Konsultantas IKP patikrina, ar nurodytas KID yra galiojantis (buvo suteiktas konkrečiam asmeniui ir nėra anuliuotas), ir:
11.3.1. jei KID yra negaliojantis, apie tai informuoja paskambinusį asmenį, pasiūlydamas pasitikrinti, ar nurodydamas KID nesuklydo; asmeniui pageidaujant, Kliento tapatybės patvirtinimo procedūra gali būti iš karto kartojama iš pradžių, tačiau ne daugiau kaip 2 kartus;
11.4. IKP Konsultantui pateikia asmens, kuriam suteiktas nurodytas KID, vardą, pavardę, taip pat jam suteiktus įgaliojimus (jeigu tokie yra);
11.5. Konsultantas paprašo skambinančio asmens nurodyti Kliento, kuriam suteiktas jo nurodytasis KID, vardą ir pavardę, ir jei skambinantis asmuo pasako teisingą (tai yra IKP su konkrečiu KID susietą) vardą ir pavardę, taip pat jeigu IKP rodo, kad Klientas turi reikiamus įgaliojimus (kai jų reikia), laikoma, kad Klientas atpažintas ir jam galima teikti asmens duomenis.
12. Paskambinusio Kliento tapatybės patvirtinimas pagal balso žymenį vyksta šia tvarka:
12.1. Konsultantas, išklausęs asmens klausimą ir pageidavimą gauti asmens duomenis ir patvirtinti savo tapatybę pagal balso žymenį, įjungia ADIS duomenų bazę ir prašo skambinančio asmens nurodyti savo vardą ir pavardę;
12.2. Konsultantas ADIS duomenų bazėje patikrina, ar Kliento tokiu vardu ir pavarde balso žymuo yra įtrauktas į ADIS duomenų bazę, ir:
12.2.1. jei balso žymuo nėra įtrauktas į ADIS duomenų bazę, apie tai informuoja paskambinusį asmenį;
12.3. Tuo atveju, jeigu ADIS duomenų bazėje yra kelių asmenų, tapačiais vardais ir pavardėmis, balso žymenys, Konsultantas papildomai prašo skambinančio asmens nurodyti gimimo datą, o jeigu ir vėl nurodomi kelių asmenų, tapačiais vardais, pavardėmis ir gimimo datomis balso žymenys, Konsultantas papildomai prašo skambinančio asmens nurodyti socialinio draudimo numerį arba asmens kodą.
12.4. Kai Konsultantas nustato skambinančio asmens nurodyto Kliento balso žymenį, jis įjungia ADIS modulį ir prašo skambinančio asmens pasakyti Konsultanto nurodytą frazę arba frazių rinkinį ir yra vykdomas balso atpažinimas.
12.5. Jeigu skambinančiam asmeniui pasakius Konsultanto nurodytą frazę arba frazių rinkinį ADIS modulis Konsultantui nurodo, kad skambinančio asmens balsas atitinka Kliento balso žymenį, taip pat jeigu ADIS duomenų bazė rodo, kad Klientas turi reikiamus įgaliojimus (kai jų reikia), laikoma, kad Klientas atpažintas ir jam galima teikti asmens duomenis.
13. Paskambinusio Kliento tapatybės patvirtinimas pagal telefono numerį vyksta šia tvarka:
13.1. Konsultantas, išklausęs asmens klausimą ir pageidavimą gauti asmens duomenis ir patvirtinti savo tapatybę pagal telefono numerį, pažymi tai ADIS duomenų bazėje;
13.2. Konsultantas ADIS duomenų bazėje patikrina, ar skambinančio asmens telefono numeris yra įtrauktas į ADIS duomenų bazę ir jo naudojimas asmens tapatybės patvirtinimui nėra anuliuotas ir:
13.2.1. jei telefono numeris nėra įrauktas į ADIS duomenų bazę arba jo naudojimas asmens tapatybės patvirtinimui yra anuliuotas, apie tai informuoja paskambinusį asmenį;
13.3. ADIS duomenų bazė pateikia Kliento, su kuriuo buvo susietas įvestas telefono numeris, vardą, pavardę, asmens kodą ir socialinio draudimo numerį, taip pat jam suteiktus įgaliojimus (jeigu tokie yra);
13.4. Konsultantas paprašo skambinančio asmens nurodyti Kliento, su kuriuo buvo susietas konkretus telefono numeris, vardą, pavardę, asmens kodą ir socialinio draudimo numerį ir jei skambinantis asmuo pasako teisingus (tai yra ADIS duomenų bazėje su konkrečiu telefono numeriu susietus) duomenis, taip pat jeigu ADIS duomenų bazė rodo, kad Klientas turi reikiamus įgaliojimus (kai jų reikia), laikoma, kad Klientas atpažintas ir jam galima teikti asmens duomenis.
IV SKYRIUS
KLIENTO IDENTIFIKAVIMO KODO SUTEIKIMAS IR ANULIAVIMAS
14. Asmuo, pageidaujantis, kad jo asmens duomenys arba su jį įgaliojusiu draudėju susiję asmens duomenys šio Aprašo nustatyta tvarka būtų teikiami telefonu, jo asmens tapatybę nustačius pagal KID, privalo būti pateikęs prašymą dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal KID (jo forma pateikta 1 priede) ir turėti galiojantį KID. Tai asmuo gali padaryti per EGAS, EDAS arba atvykęs į bet kurį Teritorinį skyrių ar UIT.
15. Klientas, norėdamas gauti KID naudodamasis EGAS arba EDAS, turi EGAS taisyklėse arba EDAS taisyklėse nustatyta tvarka pateikti EGAS arba EDAS esančios formos prašymą dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal KID.
16. Į Teritorinį skyrių ar UIT atvykęs Klientas, norėdamas pateikti prašymą dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal KID ir gauti KID, Klientus aptarnaujančiam darbuotojui privalo pateikti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Klientus aptarnaujantis darbuotojas pateikia Klientui Aprašo tekstą susipažinti, prisijungia prie IKP, suveda Kliento asmens kodą, IKP sugeneravus KID, atspausdina prašymą, pateikia Klientui prašymą pasirašyti, Klientui pasirašius prašymą, užregistruoja jį bei patvirtina prašymo gavimo faktą. Apatinė prašymo dalis su atspausdintais KID ir jo galiojimo pabaigos data, taip pat Fondo valdybos parengta atmintinė, kaip naudotis asmens duomenų teikimo telefonu paslauga, įteikiamos Klientui.
17. KID sukuriamas automatiškai Kodų generatoriumi. Visi prašymai dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal KID, nepriklausomai nuo pateikimo būdo, registruojami. IKP tvarkomi visų Klientų, pateikusių prašymus, duomenys: vardas (vardai), pavardė (pavardės), asmens kodas, suteikti įgaliojimai ir KID, taip pat KID, kurie negalioja (yra anuliuoti), duomenys.
18. KID yra unikalus, tai yra toks pat KID negali būti suteiktas daugiau nei 1 asmeniui, KID anuliavus, toks pat KID negali būti sugeneruotas (suteiktas) tam pačiam ar kitam asmeniui, kartą sugeneruotas KID nebegali būti pakartotinai sugeneruotas, nepriklausomai nuo to, ar jis buvo suteiktas konkrečiam asmeniui.
20. KID netenka galios (anuliuojamas) šiais atvejais:
20.2. Klientui pateikus prašymą anuliuoti KID – nuo to momento, kai duomenys apie anuliavimą įrašomi IKP, laikantis 22 punkte nurodytų terminų;
20.3. Klientui pateikus naują prašymą dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal KID – nuo to momento, kai duomenys apie anuliavimą įrašomi IKP, laikantis 22 punkte nurodytų terminų;
20.4. jei 3 kartus iš eilės autentifikacija nepavyksta (skambinančiojo nurodyti vardo ir (ar) pavardės duomenys neatitinka IKP esančių vardo ir (ar) pavardės duomenų, susietų su atitinkamu KID), nepriklausomai nuo intervalų tarp nesėkmingų autentifikacijos bandymų;
21. Naujo prašymo dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal KID pateikimas savaime laikomas ir prašymu anuliuoti iki tol galiojusį KID.
22. Klientas savo KID gali anuliuoti tokiais būdais:
22.1. paskambinęs telefono numeriu 1883 arba (+370) 5 250 0883, autentifikavęsis šiame Apraše nustatytu būdu arba nurodęs vardą (vardus), pavardę (pavardes) ir asmens kodą ar socialinio draudimo numerį ir pranešęs, kad pageidauja anuliuoti savo KID – Konsultantas pokalbio metu KID anuliuoja;
22.2. per EGAS arba EDAS pateikęs naują prašymą dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal KID arba prašymą anuliuoti KID – tokiu atveju KID anuliuojamas automatiškai, ne vėliau kaip per 5 minutes nuo atitinkamo prašymo užregistravimo momento;
22.3. atvykęs į Teritorinį skyrių ar UIT ir Klientus aptarnaujančiam darbuotojui pateikęs tapatybę patvirtinantį dokumentą ir naują prašymą dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal KID ar prašymą anuliuoti KID (jo forma pateikta 2 priede; pastarąjį prašymą asmuo gali pateikti ir neturėdamas asmens tapatybę patvirtinančio dokumento – tada jis privalo pateikti 22.1 punkte nurodytus duomenis) – tokiu atveju Klientus aptarnaujantis darbuotojas iš karto įrašo prašymo duomenis į IKP ir Kliento identifikavimo kodas anuliuojamas nedelsiant.
23. Jeigu skambinančio asmens autentifikacija nepavyksta (skambinančiojo nurodyti vardo (vardų) ir (ar) pavardės (pavardžių) duomenys neatitinka IKP esančių vardo (vardų) ir (ar) pavardės (pavardžių) duomenų, susietų su atitinkamu KID), Konsultantas tai pažymi IKP. Jei tai įvyksta tris kartus (nepriklausomai nuo to, kokie laiko tarpai yra tarp nesėkmingų autentifikacijos bandymų), KID automatiškai anuliuojamas. Klientui du kartus nurodžius klaidingus autentifikacijos duomenis, Konsultantas apie tai informuoja Klientą: „Atsiprašau, Jūs du kartus neteisingai nurodėte Kliento autentifikacijai naudojamus duomenis. Trečią kartą nurodžius klaidingus duomenis, Jūsų nurodytas Kliento identifikavimo kodas bus anuliuotas“.
24. Norint atnaujinti asmens duomenų teikimo telefonu paslaugą asmens tapatybę nustatant naudojant KID, po to kai KID buvo anuliuotas, turi būti pateiktas naujas prašymas dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal KID (išskyrus 20.3 punkte nurodytą atvejį) ir suteiktas naujas KID šio Aprašo nustatyta tvarka.
25. Informaciją apie suteiktą (galiojantį) KID Klientas gali gauti per EGAS arba EDAS. Asmuo, pamiršęs savo KID, gali šio Aprašo nustatyta tvarka pateikti prašymą dėl naujo KID suteikimo.
V SKYRIUS
KLIENTO BALSO ŽYMENS PATEIKIMAS IR SUNAIKINIMAS
28. Asmuo, pageidaujantis, kad jo asmens duomenys arba su jį įgaliojusiu draudėju susiję asmens duomenys šio Aprašo nustatyta tvarka būtų teikiami telefonu, jo asmens tapatybę nustačius pagal balso žymenį, privalo būti pateikęs prašymą dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal balso žymenį (jo forma pateikta 3 priede) ir pateikęs savo balso žymenį. Prašymą asmuo gali pateikti per EGAS, EDAS arba atvykęs į bet kurį Teritorinį skyrių ar UIT, o balso žymenį – atvykęs į bet kurį Teritorinį skyrių ar UIT arba paskambinęs į Konsultavimo telefonu skyrių.
29. Klientas, norėdamas pateikti prašymą dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal balso žymenį naudodamasis EGAS arba EDAS, turi EGAS taisyklėse arba EDAS taisyklėse nustatyta tvarka pateikti EGAS arba EDAS esančios formos prašymą.
30. Į Teritorinį skyrių ar UIT atvykęs Klientas, norėdamas pateikti prašymą dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal balso žymenį ir (arba) pateikti savo balso žymenį, Klientus aptarnaujančiam darbuotojui privalo pateikti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Klientus aptarnaujantis darbuotojas pateikia Klientui Aprašo tekstą susipažinti, prisijungia prie ADIS duomenų bazės, suveda Kliento asmens kodą, atspausdina prašymą, pateikia Klientui prašymą pasirašyti, Klientui pasirašius prašymą, užregistruoja jį bei patvirtina prašymo gavimo faktą. Klientui įteikiama Fondo valdybos parengta atmintinė, kaip naudotis asmens duomenų teikimo telefonu paslauga. Klientas pateikia balso žymenį Teritorinio skyriaus ar UIT priimamajame naudojant balso įrašymo įrangą. Teikiant balso žymenį asmuo turi pasakyti darbuotojo nurodytą frazę ar frazių rinkinį.
31. Klientas gali pateikti balso žymenį ir telefonu, paskambinęs į Konsultavimo telefonu skyrių. Asmeniui, pageidaujančiam savo balso žymenį pateikti šiuo būdu į EGAS arba EDAS pranešimu yra išsiunčiamas unikalus skaičių kodas, kurio galiojimo trukmė – dvi valandos. Asmuo gali pateikti savo balso žymenį telefonu tik tuo atveju, jeigu Konsultantui pasako jam atsiųstą galiojantį unikalų skaičių kodą. Teikiant balso žymenį asmuo turi pasakyti Konsultanto nurodytą frazę ar frazių rinkinį.
32. Visi prašymai dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal balso žymenį, nepriklausomai nuo pateikimo būdo, registruojami. ADIS duomenų bazėje tvarkomi visų Klientų, pateikusių prašymus dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal balso žymenį, duomenys: vardas (vardai), pavardė (pavardės), asmens kodas, suteikti įgaliojimai ir balso žymuo bei jo įrašymo, sunaikinimo datos.
33. Įrašyto balso žymuo gali būti naudojamas asmens tapatybei nustatyti po to, kai užregistruojamas prašymas, pagal kurį jis pateiktas.
34. Balso žymuo sunaikinamas šiais atvejais:
34.2. Klientui pateikus prašymą sunaikinti balso žymenį (jo forma pateikta 4 priede) – šiuo atveju balso žymuo sunaikinamas, laikantis 36 punkte nurodytų terminų;
35. Naujo prašymo dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal balso žymenį pateikimas savaime laikomas ir prašymu sunaikinti iki tol galiojusį balso žymenį.
36.Klientas gali pateikti prašymą sunaikinti balso žymenį tokiais būdais:
36.1. paskambinęs telefono numeriu 1883 arba (+370) 5 250 0883, autentifikavęsis šiame Apraše nustatytu būdu arba nurodęs vardą (vardus), pavardę (pavardes) ir asmens kodą ar socialinio draudimo numerį ir pranešęs, kad pageidauja sunaikinti savo balso žymenį – Konsultantas pokalbio metu sunaikina balso žymenį;
36.2. per EGAS arba EDAS pateikęs prašymą sunaikinti jo balso žymenį – tokiu atveju balso žymuo sunaikinamas automatiškai, ne vėliau kaip per 5 minutes nuo atitinkamo prašymo užregistravimo momento;
36.3. atvykęs į Teritorinį skyrių ar UIT ir Klientus aptarnaujančiam darbuotojui pateikęs prašymą sunaikinti balso žymenį (pastarąjį prašymą asmuo gali pateikti ir neturėdamas asmens tapatybę patvirtinančio dokumento – tada jis privalo pateikti 36.1 punkte nurodytus duomenis) – tokiu atveju Klientus aptarnaujantis darbuotojas iš karto įrašo prašymo duomenis į ADIS duomenų bazę ir balso žymuo sunaikinamas nedelsiant.
37. Jeigu skambinančio asmens autentifikacija nepavyksta Konsultantas tai pažymi duomenų bazėje. Jei tai įvyksta tris kartus iš eilės (nepriklausomai nuo to, kokie laiko tarpai yra tarp nesėkmingų autentifikacijos bandymų), Konsultantas apie tai informuoja Klientą: „Atsiprašau, Jūsų autentifikacija nepavyko. Jums siūloma pateikti naują balso žymenį“.
38. Asmuo, norėdamas atnaujinti galimybę telefonu gauti asmens duomenis asmens tapatybę nustačius pagal balso žymenį po to, kai balso žymuo buvo sunaikintas, turi pateikti naują prašymą dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal balso žymenį ir naują balso žymenį šio Aprašo nustatyta tvarka.
39. Informaciją apie tai, ar balso žymuo yra pateiktas ir tai, ar jis buvo sunaikintas Klientas gali gauti per EGAS, EDAS, el. paštu arba paštu.
VI. SKYRIUS
TELEFONO NUMERIO, NAUDOJAMO ASMENS TAPATYBEI NUSTATYTI, NUSTATYMAS IR ANULIAVIMAS
42. Asmuo, pageidaujantis, kad jo asmens duomenys arba su jį įgaliojusiu draudėju susiję asmens duomenys šio Aprašo nustatyta tvarka būtų teikiami telefonu, jo asmens tapatybę nustačius pagal jo telefono numerį, privalo būti pateikęs prašymą dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal telefono numerį (jo forma pateikta 5 priede). Tai asmuo gali padaryti per EGAS, EDAS arba atvykęs į bet kurį Teritorinį skyrių ar UIT.
43. Klientas, norėdamas pateikti prašymą dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal telefono numerį, naudodamasis EGAS arba EDAS, turi EGAS taisyklėse arba EDAS taisyklėse nustatyta tvarka pateikti EGAS arba EDAS esančios formos prašymą.
44. Į Teritorinį skyrių ar UIT atvykęs Klientas, norėdamas pateikti prašymą dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal telefono numerį, Klientus aptarnaujančiam darbuotojui privalo pateikti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Klientus aptarnaujantis darbuotojas pateikia Klientui Aprašo tekstą susipažinti, prisijungia prie ADIS duomenų bazės, suveda Kliento prašyme nurodytą telefono numerį, atspausdina prašymą, pateikia Klientui prašymą pasirašyti, Klientui pasirašius prašymą, užregistruoja jį bei patvirtina prašymo gavimo faktą. Klientui įteikiama Fondo valdybos parengta atmintinė, kaip naudotis asmens duomenų teikimo telefonu paslauga.
45. Visi prašymai dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal telefono numerį, nepriklausomai nuo pateikimo būdo, registruojami. ADIS duomenų bazėje tvarkomi visų Klientų, pateikusių prašymus dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal telefono numerį, duomenys: vardas (vardai), pavardė (pavardės), asmens kodas, suteikti įgaliojimai ir tapatybės nustatymui naudojamas telefono numeris, jo nustatymo bei anuliavimo datos.
46. Nustatytas telefono numeris gali būti naudojamas asmens tapatybei nustatyti po to, kai užregistruojamas prašymas, pagal kurį jis pateiktas.
47. Telefono numeris, naudojamas asmens tapatybei nustatyti, anuliuojamas šiais atvejais:
47.2. Klientui pateikus prašymą dėl telefono numerio, naudojamo asmens tapatybei nustatyti, anuliavimo (jo forma pateikta 6 priede) – nuo to momento, kai duomenys apie anuliavimą įrašomi ADIS duomenų bazėje, laikantis 49 punkte nurodytų terminų;
48. Naujo prašymo dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal telefono numerį pateikimas savaime laikomas ir prašymu dėl anksčiau naudoto telefono numerio, naudojamo asmens tapatybei nustatyti, anuliavimo.
49. Klientas gali pateikti prašymą dėl telefono numerio, naudojamo asmens tapatybei nustatyti, anuliavimo tokiais būdais:
49.1. paskambinęs telefono numeriu 1883 arba (+370) 5 250 0883, autentifikavęsis šiame Apraše nustatytu būdu arba nurodęs vardą (vardus), pavardę (pavardes) ir asmens kodą ar socialinio draudimo numerį ir pranešęs, kad pageidauja anuliuoti galimybę vykdyti jo tapatybės nustatymą pagal telefono numerį – Konsultantas pokalbio metu anuliuoja nurodytą telefono numerį;
49.2. per EGAS arba EDAS pateikęs naują prašymą dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal telefono numerį arba prašymą dėl telefono numerio, naudojamo asmens tapatybei nustatyti, anuliavimo – tokiu atveju telefono numeris anuliuojamas automatiškai, ne vėliau kaip per 5 minutes nuo atitinkamo prašymo užregistravimo momento;
49.3. atvykęs į Teritorinį skyrių ar UIT ir Klientus aptarnaujančiam darbuotojui pateikęs naują prašymą dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal telefono numerį arba prašymą dėl telefono numerio, naudojamo asmens tapatybei nustatyti, anuliavimo (pastarąjį prašymą asmuo gali pateikti ir neturėdamas asmens tapatybę patvirtinančio dokumento – tada jis privalo pateikti 49.1 punkte nurodytus duomenis) – tokiu atveju Klientus aptarnaujantis darbuotojas iš karto įrašo prašymo duomenis į ADIS duomenų bazę ir telefono numeris anuliuojamas nedelsiant.
50. Jeigu skambinančio asmens autentifikacija nepavyksta Konsultantas tai pažymi duomenų bazėje. Jei tai įvyksta tris kartus (nepriklausomai nuo to, kokie laiko tarpai yra tarp nesėkmingų autentifikacijos bandymų), Konsultantas apie tai informuoja Klientą: „Atsiprašau, tačiau Jūsų atpažinimas pagal telefono numerį nepavyko. Jūs jau tris kartus neteisingai nurodėte Kliento atpažinimui naudojamus duomenis, todėl Jūsų galimybė būti atpažintam pagal telefono numerį – anuliuota. Prašome pateikti naują prašymą, jei norite būti atpažintas naudojant jūsų asmeninį telefono numerį.“.
51. Norint atnaujinti asmens duomenų teikimo telefonu paslaugą asmens tapatybę nustatant pagal telefono numerį, po to kai tokia galimybė buvo anuliuota, turi būti pateiktas naujas prašymas dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal telefono numerį ir iš naujo nurodytas telefono numeris šio Aprašo nustatyta tvarka.
52. Informaciją apie autentifikavimui naudojamą telefono numerį Klientas gali gauti per EGAS, EDAS. Asmuo, norintis pakeisti autentifikavimui naudojamą telefono numerį, gali šio Aprašo nustatyta tvarka pateikti naują prašymą dėl asmens duomenų teikimo telefonu naudojant telefono numerį.
VII. SKYRIUS
TELEFONINIŲ POKALBIŲ, KURIŲ METU TEIKTI ASMENS DUOMENYS, ĮRAŠAI, JŲ SAUGOJIMAS, TEISĖ SUSIPAŽINTI SU JŲ TURINIU
54. Visi Kliento pokalbiai su Konsultantais, kurių metu buvo teikti asmens duomenys, įrašomi ir saugomi 60 mėnesių. Teisę tokius įrašus perklausyti (susipažinti su jų turiniu) turi tik Klientas, Klientą įgaliojęs draudėjas, Konsultantai, konsultuojantys / konsultavę atitinkamą Klientą, Fondo administravimo įstaigų darbuotojai, įgalioti kontroliuoti Konsultantus ar tirti jų galimai padarytus veiklos pažeidimus, teisės aktų nustatyta tvarka ir atvejais – taip pat ir teisėsaugos institucijos bei kiti subjektai (pateikę atitinkamą prašymą ir teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinęs savo tapatybę).
54.1. Fondo administravimo įstaigų darbuotojai, įgalioti kontroliuoti Konsultantus, nustatę Aprašu numatytos tvarkos pažeidimą, privalo nedelsiant apie tai informuoti Fondo valdybos padalinį, koordinuojantį ir užtikrinantį asmenų aptarnavimą reglamentuojančių norminių teisės aktų reikalavimų įgyvendinimą bei kokybišką ir efektyvų paslaugų klientams teikimą Fondo administravimo įstaigose.
54.2. Fondo valdybos padalinys, koordinuojantis ir užtikrinantis asmenų aptarnavimą reglamentuojančių norminių teisės aktų reikalavimų įgyvendinimą bei kokybišką ir efektyvų paslaugų klientams teikimą Fondo administravimo įstaigose, turi teisę perklausyti pokalbių įrašus bei vertinti, ar laikomasi Apraše nustatytos tvarkos. Perklausų kiekis ir periodiškumas nustatomas tarnybine užduotimi arba atskiru Fondo valdybos direktoriaus pavaduotojo pagal kuravimo sritį pavedimu. Nustačius Aprašo pažeidimus nedelsiant raštu informuojamas Fondo valdybos direktorius arba jo pavaduotojas pagal veiklos sritį. Pasibaigus kalendoriniams metams per 30 dienų parengiama ir Fondo valdybos direktoriui pateikiama ataskaita apie Apraše nustatytos tvarkos laikymąsi.
55. Klientas turi teisę šio Aprašo nustatyta tvarka telefonu pateikti prašymą ir išklausyti savo ankstesnį pokalbį su Konsultantu. Klientas, pageidaujantis susipažinti su savo pokalbio turiniu kitu būdu, turi pateikti rašytinį prašymą, atitinkantį teisės aktų, reglamentuojančių privačios informacijos apie save gavimą, reikalavimus.
56. Prašymas pateikti pokalbio įrašą (susipažinti su jo turiniu) turi atitikti Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėse nurodytus reikalavimus. Jame taip pat turi būti tokia informacija: pokalbio su Klientu, kurio įrašą prašoma pateikti, data (laikotarpis), Klientą identifikuojantys duomenys, telefono, iš kurio Klientas skambino, numeris (jei žinomas).
Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašo
1 priedas
(prašymo dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal kliento identifikavimo kodą)
_____________________________________________________________________
(vardas ir pavardė)
_____________________________________________________________________
(asmens kodas / socialinio draudimo numeris)
_____________________________________________________________________
(telefono numeris, adresas)
Valstybinio socialinio draudimo
fondo valdybos _________________
(adresatas)
PRAŠYMAS dėl ASMENS DUOMENų teikimo TELEFONU
ASMENS TAPATYBĘ NUSTATANT PAGAL kliento identifikavimo kodą
________________
(data)
Prašau telefonu teikti asmens duomenis naudojant kliento identifikavimo kodą mano asmens tapatybei nustatyti, vadovaujantis Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašu, patvirtintu Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2013 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. V- 309 (su pakeitimais).
Patvirtinu, kad su Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašu susipažinau, man įteikta asmens duomenų teikimo telefonu atmintinė su kliento identifikavimo kodu.
Suprantu, kad šio kodo negaliu atskleisti tretiesiems asmenims, o sužinojęs, kad jis tapo žinomas tokiems asmenims, turiu nedelsiant jį anuliuoti.
________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kirpimo linija
Kliento identifikavimo kodas
..........................................
Galioja iki...............................
ASMENS DUOMENŲ TEIKIMO TELEFONU ATMINTINĖ
Asmens duomenų teikimo telefonu paslauga – tai „Sodros“ informacijos centro paslauga, teikiama fiziniam asmeniui telefono numeriu 1883 arba (+370) 5 250 08 83, vadovaujantis Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašo, patvirtinto Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2013 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. V- 309 (su pakeitimais), nuostatomis. Su šiuo aprašu (galiojančia jo redakcija) galima susipažinti interneto svetainėje www.sodra.lt, taip pat Lietuvos Respublikos Seimo interneto svetainėje (www.lrs.lt) bei Teisės aktų registro interneto svetainėje (www.e-tar.lt), pasinaudojus jos teisės aktų paieškos priemonėmis.
Norint, kad asmens duomenys Jums būtų teikiami telefonu, reikia pasirinkti vieną ar kelis iš tapatybės telefonu patvirtinimo būdų – pagal kliento identifikavimo kodą, balso žymenį arba telefono numerį.
Pasirinkdami asmens tapatybės nustatymo būdą pagal kliento identifikavimo kodą, įsipareigojate kliento identifikavimo kodo neatskleisti tretiesiems asmenims, o įtarus, kad jis tapo žinomas tretiesiems asmenims nedelsiant jį anuliuoti pranešant telefono numeriu 1883 arba (+370) 5 250 08 83. Pasirinkdami asmens tapatybės nustatymo būdą pagal telefono numerį įsipareigojate užtikrinti, kad nurodytu telefono numeriu nepasinaudotų tretieji asmenys.
Anuliuoti galimybę nustatyti asmens tapatybę telefonu bet kuriuo iš pasirinktų būdų galite Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniame skyriuje, Užsienio išmokų tarnyboje, Elektroninėje gyventojų aptarnavimo sistemoje (EGAS) arba Elektroninėje draudėjų aptarnavimo sistemoje (EDAS).
Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašo
2 priedas
(prašymo dėl kliento identifikavimo kodo anuliavimo forma)
_____________________________________________________________________
(vardas ir pavardė)
_____________________________________________________________________
(asmens kodas / socialinio draudimo numeris)
_____________________________________________________________________
(telefono numeris, adresas)
Valstybinio socialinio draudimo
fondo valdybos ______________________
___________________________________
(adresatas)
PRAŠYMAS DĖL KLIENTO IDENTIFIKAVIMO KODO ANULIAVIMO
________________
(data)
Vadovaudamasis (-si) Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašu, patvirtintu Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2013 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. V-309 (su pakeitimais), prašau anuliuoti man suteiktą kliento identifikavimo kodą.
______________ ______________________________
(parašas) (vardas ir pavardė
Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašo
3 priedas
(prašymo dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal balso žymenį forma)
_____________________________________________________________________
(vardas ir pavardė)
_____________________________________________________________________
(asmens kodas / socialinio draudimo numeris)
_____________________________________________________________________
(telefono numeris, adresas)
Valstybinio socialinio draudimo
fondo valdybos _________________
(adresatas)
PRAŠYMAS dėl ASMENS DUOMENų teikimo TELEFONU
ASMENS TAPATYBĘ NUSTATANT PAGAL balso žymenį
________________
(data)
Prašau telefonu teikti asmens duomenis naudojant mano balso žymenį mano asmens tapatybei telefonu nustatyti, vadovaujantis Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašu, patvirtintu Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2013 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. V- 309 (su pakeitimais).
Suteikdamas savo balso žymenį sutinku, kad Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigos tvarkytų šiuos mano asmens duomenis su tikslu nustatyti mano asmens tapatybę skambinant telefonu ir prašant suteikti asmens duomenis.
Esu informuotas (-a), kad turiu teisę bet kada kreiptis į Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigas, siekdamas (-a) susipažinti su tvarkomais mano asmens duomenimis, taip pat reikalauti, kad būtų ištaisyti neteisingi, neišsamūs ar netikslūs mano asmens duomenys. Esu informuotas, kad turiu teisę bet kada atsisakyti, kad Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigos tvarkytų mano asmens duomenis šiame sutikime nurodytais tikslais. Apie šį atsisakymą galiu pranešti Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašo nustatyta tvarka.
Patvirtinu, kad su Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašu susipažinau, man įteikta asmens duomenų teikimo telefonu atmintinė.
________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kirpimo linija
ASMENS DUOMENŲ TEIKIMO TELEFONU ATMINTINĖ
Asmens duomenų teikimo telefonu paslauga – tai „Sodros“ informacijos centro paslauga, teikiama fiziniam asmeniui telefono numeriu 1883 arba (+370) 5 250 08 83, vadovaujantis Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašo, patvirtinto Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2013 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. V- 309 (su pakeitimais), nuostatomis. Su šiuo aprašu (galiojančia jo redakcija) galima susipažinti interneto svetainėje www.sodra.lt, taip pat Lietuvos Respublikos Seimo interneto svetainėje (www.lrs.lt) bei Teisės aktų registro interneto svetainėje (www.e-tar.lt), pasinaudojus jos teisės aktų paieškos priemonėmis.
Norint, kad asmens duomenys Jums būtų teikiami telefonu, reikia pasirinkti vieną ar kelis iš tapatybės telefonu patvirtinimo būdų – pagal kliento identifikavimo kodą, balso žymenį arba telefono numerį.
Pasirinkdami asmens tapatybės nustatymo būdą pagal kliento identifikavimo kodą, įsipareigojate kliento identifikavimo kodo neatskleisti tretiesiems asmenims, o įtarus, kad jis tapo žinomas tretiesiems asmenims nedelsiant jį anuliuoti pranešant telefono numeriu 1883 arba (+370) 5 250 08 83. Pasirinkdami asmens tapatybės nustatymo būdą pagal telefono numerį įsipareigojate užtikrinti, kad nurodytu telefono numeriu nepasinaudotų tretieji asmenys.
Anuliuoti galimybę nustatyti asmens tapatybe telefonu bet kuriuo iš pasirinktų būdų galite Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniame skyriuje, Užsienio išmokų tarnyboje, Elektroninėje gyventojų aptarnavimo sistemoje (EGAS) arba Elektroninėje draudėjų aptarnavimo sistemoje (EDAS)
Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašo
4 priedas
(prašymo dėl balso žymens sunaikinimo forma)
_____________________________________________________________________
(vardas ir pavardė)
_____________________________________________________________________
(asmens kodas / socialinio draudimo numeris)
_____________________________________________________________________
(telefono numeris, adresas)
Valstybinio socialinio draudimo
fondo valdybos ______________________
___________________________________
(adresatas)
PRAŠYMAS DĖL BALSO ŽYMENS SUNAIKINIIMO
________________
(data)
Vadovaudamasis (-si) Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašu, patvirtintu Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2013 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. V-309 (su pakeitimais), prašau sunaikinti mano pateiktą balso žymenį.
______________ ______________________________
(parašas) (vardas ir pavardė
Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašo
5 priedas
(prašymo dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal telefono numerį forma)
_____________________________________________________________________
(vardas ir pavardė)
_____________________________________________________________________
(asmens kodas / socialinio draudimo numeris)
_____________________________________________________________________
(telefono numeris, adresas)
Valstybinio socialinio draudimo
fondo valdybos _________________
(adresatas)
PRAŠYMAS dėl ASMENS DUOMENų teikimo TELEFONU
ASMENS TAPATYBĘ NUSTATANT PAGAL TELEFONO NUMERĮ
________________
(data)
Prašau telefonu teikti mano asmens duomenis naudojant telefono numerį ___________ mano asmens tapatybei nustatyti, vadovaujantis Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašu, patvirtintu Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2013 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. V- 309 (su pakeitimais).
Patvirtinu, kad su Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašu susipažinau, man įteikta asmens duomenų teikimo telefonu atmintinė.
Pasirinkdamas asmens tapatybės nustatymo būdą pagal telefono numerį įsipareigoju užtikrinti, kad nurodytu telefono numeriu nesipasinaudotų tretieji asmenys.
________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kirpimo linija
ASMENS DUOMENŲ TEIKIMO TELEFONU ATMINTINĖ
Asmens duomenų teikimo telefonu paslauga – tai „Sodros“ informacijos centro paslauga, teikiama fiziniam asmeniui telefono numeriu 1883 arba (+370) 5 250 08 83, vadovaujantis Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašo, patvirtinto Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2013 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. V- 309 (su pakeitimais), nuostatomis. Su šiuo aprašu (galiojančia jo redakcija) galima susipažinti interneto svetainėje www.sodra.lt, taip pat Lietuvos Respublikos Seimo interneto svetainėje (www.lrs.lt) bei Teisės aktų registro interneto svetainėje (www.e-tar.lt), pasinaudojus jos teisės aktų paieškos priemonėmis.
Norint, kad asmens duomenys Jums būtų teikiami telefonu, reikia pasirinkti vieną ar kelis iš tapatybės telefonu patvirtinimo būdų – pagal kliento identifikavimo kodą, balso žymenį arba telefono numerį.
Pasirinkdami asmens tapatybės nustatymo būdą pagal kliento identifikavimo kodą, įsipareigojate kliento identifikavimo kodo neatskleisti tretiesiems asmenims, o įtarus, kad jis tapo žinomas tretiesiems asmenims nedelsiant jį anuliuoti pranešant telefono numeriu 1883 arba (+370) 5 250 08 83. Pasirinkdami asmens tapatybės nustatymo būdą pagal telefono numerį įsipareigojate užtikrinti, kad nurodytu telefono numeriu nepasinaudotų tretieji asmenys.
Anuliuoti galimybę nustatyti asmens tapatybę telefonu bet kuriuo iš pasirinktų būdų galite Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniame skyriuje, Užsienio išmokų tarnyboje, Elektroninėje gyventojų aptarnavimo sistemoje (EGAS) arba Elektroninėje draudėjų aptarnavimo sistemoje (EDAS)
Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašo
6 priedas
(prašymo dėl telefono numerio, naudojamo asmens tapatybei nustatyti, anuliavimo forma)
_____________________________________________________________________
(vardas ir pavardė)
_____________________________________________________________________
(asmens kodas / socialinio draudimo numeris)
_____________________________________________________________________
(telefono numeris, adresas)
Valstybinio socialinio draudimo
fondo valdybos ______________________
___________________________________
(adresatas)
PRAŠYMAS DĖL TELEFONO NUMERIO, NAUDOJAMO ASMENS TAPATYBEI NUSTATYTI, ANULIAVIMO
________________
(data)
Vadovaudamasis (-si) Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašu, patvirtintu Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2013 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. V-309 (su pakeitimais), prašau anuliuoti galimybę nustatyti mano asmens tapatybę pagal telefono numerį ______________.
___________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Pakeitimai:
1.
Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Įsakymas
Nr. VE-277, 2013-12-31, paskelbta TAR 2014-01-02, i. k. 2014-00010
Dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2013 m. birželio 17 d. įsakymo Nr.V-309 "Dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Įsakymas
Nr. V-675, 2014-10-28, paskelbta TAR 2014-10-28, i. k. 2014-14997
Dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2013 m. birželio 17 d. įsakymo Nr. V-309 „Dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo