Įsakymas netenka galios 2014-01-25:

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-24, 2014-01-08, paskelbta TAR 2014-01-24, i. k. 2014-00484

Dėl Saugomų teritorijų specialiųjų planų rengimo taisyklių patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2004-07-07 iki 2014-01-24

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2003, Nr. 4-150, i. k. 102301MISAK00000656

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL VALSTYBINIŲ PARKŲ, BIOSFEROS REZERVATŲ IR DRAUSTINIŲ TVARKYMO PLANŲ RENGIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2002 m. gruodžio 21 d. Nr. 656

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatymo (Žin., 1993, Nr. 63-1188; 2001, Nr. 108-3902) 28 straipsniu bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. balandžio 10 d. nutarimo Nr. 503 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatymą“ (Žin., 2002, Nr. 40-1484) 1.25 punktu,

1. Tvirtinu Valstybinių parkų, biosferos rezervatų ir draustinių tvarkymo planų rengimo taisykles (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos ministerijos ir Lietuvos Respublikos statybos ir urbanistikos ministerijos 1995 m. sausio 17 d. įsakymą Nr. 6/14 „Dėl Valstybinių (nacionalinių ir regioninių) parkų planavimo schemų rengimo, derinimo ir pateikimo tvirtinti taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 1995, Nr. 35-878).

3. Aplinkos ministerijos informacijos kompiuterinėje sistemoje vadovautis reikšminiais žodžiais: „saugomos teritorijos“, „teritorijų planavimas“.

 

 

Aplinkos Ministras                                                                          Arūnas Kundrotas

 


 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2002 m. gruodžio 21 d. įsakymu Nr. 656

(2004 m. liepos 1 d. įsakymo Nr. D1-363

redakcija)

 

valstybinių parkų, biosferos rezervatų ir draustinių tvarkymo planų RENGIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šios taisyklės nustato valstybinių parkų, biosferos rezervatų ir draustinių tvarkymo planų (toliau – Tvarkymo planai) rengimo tvarką, taip pat planavimo proceso dalyvių tarpusavio santykius šio proceso metu. Tvarkymo planai – specialiojo teritorijų planavimo dokumentai, rengiami valstybinių parkų, biosferos rezervatų ir draustinių apsaugą ir naudojimą reguliuojančioms kraštovaizdžio tvarkymo zonoms bei jų reglamentams, gamtos ir kultūros paveldo teritorinių kompleksų ir objektų (vertybių) apsaugos ir tvarkymo kryptims bei priemonėms, taip pat kraštovaizdžio formavimo, rekreacinės infrastruktūros kūrimo bei kitoms tvarkymo priemonėms nustatyti.

2. Tvarkymo planai pagal planų sprendinius tvirtinančią instituciją yra valstybės lygmens, išskyrus savivaldybių draustinių tvarkymo planus, kurie priklauso savivaldybių institucijų tvirtinimo lygmeniui. Pagal planuojamos teritorijos dydį ir sprendinių konkretizavimo lygį visi Tvarkymo planai yra rajono lygmens specialiojo teritorijų planavimo dokumentai.

3. Šios taisyklės privalomos planavimo organizatoriams, Tvarkymo planų rengėjams, jų sprendinius derinančioms, teritorijų planavimo priežiūrą vykdančioms, planavimo sprendinius tvirtinančioms institucijoms, fiziniams ir juridiniams asmenims, dalyvaujantiems specialiojo planavimo procese.

4. Rengiant Tvarkymo planus, vadovaujamasi Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatymu (Žin., 1993, Nr. 63-1188; 2001, Nr. 108-3902), Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617), Lietuvos Respublikos nekilnojamųjų kultūros vertybių apsaugos įstatymu (Žin., 1995, Nr. 3-37) ir kitais įstatymais, valstybinių parkų, biosferos rezervatų ir draustinių nuostatais, valstybinių parkų individualiais apsaugos reglamentais, kitais teisės aktais bei šiomis taisyklėmis.

 

II. Pagrindinės sąvokos

 

5. Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Saugomų teritorijų įstatyme ir Teritorijų planavimo įstatyme pateiktų sąvokų aiškinimą.

 

III. tvarkymo planų tikslai ir objektai

 

6. Tvarkymo planų tikslai:

6.1. nustatyti valstybinių parkų, biosferos rezervatų ar draustinių apsaugos ir tvarkymo kryptis;

6.2. nustatyti kraštovaizdžio tvarkymo zonas bei jų reglamentus;

6.3. numatyti kraštovaizdžio apsaugos, formavimo, rekreacinės infrastruktūros kūrimo bei kitas tvarkymo priemones;

6.4. sudaryti sąlygas vertingoms ekosistemoms, gyvūnų, augalų ir grybų rūšims išsaugoti;

6.5. numatyti priemones atkurti veiklos pažeistą gamtinį kraštovaizdį, ekosistemas ir objektus.

7. Tvarkymo planų objektai:

7.1. valstybiniai parkai;

7.2. biosferos rezervatai;

7.3. draustiniai;

7.4. valstybinių parkų, biosferos rezervatų, draustinių buferinės apsaugos zonos.

 

IV. PLANAVIMO ORGANIZATORIAI, RENGĖJAI IR FINANSAVIMAS

 

8. Tvarkymo planų rengimo (planavimo) organizatorius – Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba prie Aplinkos ministerijos ar Kultūros ministerija pagal Vyriausybės suteiktus įgaliojimus. Savivaldybių draustinių tvarkymo planų rengimo (planavimo) organizatoriai – savivaldybių institucijos.

9. Tvarkymo planus rengia atestuoti specialistai ir juridiniai asmenys, jeigu jų įstatuose numatyta teritorijų planavimo veikla. Nevyriausybinės organizacijos, fiziniai ir juridiniai asmenys gali dalyvauti Tvarkymo planų rengimo procese Teritorijų planavimo įstatymo bei atitinkamų teisės aktų nustatyta tvarka.

10. Lėšos Tvarkymo planams rengti planuojamos kiekvienų metų valstybės biudžete pagal poreikį. Planavimo organizatorius parenka Tvarkymo plano rengėją vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 1999, Nr. 56-1809; 2002, Nr. 118-5296) ir Supaprastinto projekto konkurso organizavimo taisyklių, patvirtintų aplinkos ministro 2004 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. D1-41 (Žin., 2003, Nr. 22-942; 2004, Nr. 18-556), nustatyta tvarka. Taip pat gali būti naudojamos specialiųjų ir tarptautinių programų lėšos, tikslinės juridinių ir fizinių asmenų įnašų lėšos, juridinių ir fizinių asmenų paramos lėšos, kitos teisėtai įgytos lėšos.

 

V. TVARKYMO PLANŲ RENGIMO PROCESAS

 

11. Tvarkymo planų rengimo procesą sudaro šie etapai:

11.1. parengiamasis – apima planavimo tikslų ir uždavinių nustatymą, planavimo darbų programos parengimą ir patvirtinimą, reikalingų tyrimų atlikimą, viešą paskelbimą apie priimtą sprendimą dėl Tvarkymo planų rengimo pradžios ir planavimo tikslų;

11.2. rengimo, kurį sudaro:

11.2.1. esamos būklės analizės stadija – atliekamas saugomų gamtos bei kultūros paveldo vertybių apibūdinimas ir kraštovaizdžio rekreacinio potencialo analizė, teritorijos vystymo tendencijų ir probleminių situacijų bei arealų nustatymas;

11.2.2. koncepcijos rengimo stadija – nustatomi planuojamos teritorijos prioritetai bei kraštovaizdžio tvarkymo zonų sistema ir ją atitinkantys tvarkymo principai;

11.2.3. sprendinių konkretizavimo stadija – parengiami sprendiniai kraštovaizdžio, biologinės įvairovės ir kultūros paveldo apsaugai plėtoti, konservacinio prioriteto naudmenų tvarkymui, pažintinio turizmo ir rekreacinės infrastruktūros vystymui;

11.2.4. sprendinių pasekmių vertinimo – apima sprendinių poveikio vertinimą, sprendinių strateginį pasekmių aplinkai vertinimą, atliekamą Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka;

11.3. baigiamasis – apima sprendinių svarstymo ir derinimo stadiją – konsultavimąsi ar viešą svarstymą, derinimą su institucijomis, ginčų nagrinėjimą, tikrinimą, tvirtinimą ir registravimą teritorijų planavimo registre.

12. Tvarkymo planų rengimo procesas pradedamas, kai planavimo organizatorius priima sprendimą (nutarimą, įsakymą, potvarkį) dėl Tvarkymo plano rengimo.

13. Prieš pradėdamas rengti Tvarkymo planą, planavimo organizatorius Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka raštu kreipiasi į regionų aplinkos apsaugos departamentus, Kultūros ministerijos teritorinius padalinius, savivaldybių administracijas bei apskričių viršininkų administracijas dėl planavimo sąlygų gavimo. Planavimo sąlygos turi būti išduotos ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos. Jei planavimo sąlygos per nustatytą terminą nebuvo išduotos ir planavimo organizatoriui nepranešta apie neišdavimo priežastis, planavimo organizatorius turi teisę pradėti rengti Tvarkymo planą, tačiau apie tai raštu turi informuoti planavimo sąlygas turėjusią išduoti instituciją per 5 darbo dienas nuo termino, per kurį turėjo būti išduotos planavimo sąlygos.

14. Planavimo organizatorius sąlygas įvertina sudarydamas darbų programą (planavimo užduotį) Tvarkymo planui rengti. Darbų programą (planavimo užduotį) tvirtina planavimo organizatorius.

15. Planavimo organizatorius, sudarydamas sutartį su plano rengėju, jam pateikia:

15.1. sprendimą rengti Tvarkymo planą;

15.2. darbų programą (planavimo užduotį);

15.3. planavimo sąlygas;

15.4. valstybinio parko ir zonų ribų planą M 1:10000 ar M 1:25000, biosferos rezervato ir zonų ribų planą M 1:10000, draustinio ribų planą M 1:10000;

15.5. gamtos ir kultūros paveldo objektų, esančių planuojamoje teritorijoje, sąrašą;

15.6. galiojančią valstybinio parko planavimo schemą;

15.7. turimų mokslinių tyrimų planuojamoje teritorijoje medžiagą;

15.8. kitus duomenis, būtinus tvarkymo plano rengimui.

16. Kiekvienu atveju pateikiamų dokumentų ir duomenų sąrašas priklauso nuo konkrečių planavimo tikslų, planuojamos teritorijos geografinės padėties bei ypatumų ir yra aptariamas su plano rengėju.

 

VI. TVARKYMO PLANŲ SUDĖTIS IR TURINYS

 

17. Tvarkymo planą sudaro sprendiniai (grafinė dalis – brėžiniai ir tekstinė dalis – aiškinamasis raštas) ir procedūrų dokumentai, parengti planavimo proceso metu. Privalomai parengiami 4 tvarkymo plano egzemplioriai. Taip pat medžiaga pateikiama (2 egzemplioriai) kompiuterinėse laikmenose.

18. Tvarkymo plano brėžinys pateikiamas M 1:10000 ar M 1:15000, kai planuojamos teritorijos plotas mažesnis kaip 20,0 tūkst. hektarų; M 1:15000 ar M 1:20000, kai plotas yra 20,0 tūkst. – 40,0 tūkst. hektarų; M 1:20000 ar M 1:25000, kai plotas daugiau kaip 40,0 tūkst. hektarų.

19. Grafinę dalį rekomenduojama rengti skaitmeniniame formate valstybinėje LKS-94 koordinačių sistemoje. Specifikacijoje objektai aprašomi pagal Integruotos geoinformacinės sistemos (InGIS) geoduomenų specifikaciją, patvirtintą valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministro ir Valstybinės geodezijos ir kartografijos tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2000 m. balandžio 25 d. įsakymu Nr. 46/32 (Žin., 2000, Nr. 36-1019).

20. Tvarkymo plano brėžinyje pateikiama:

20.1. administracinių vienetų ribos;

20.2. valstybinio parko, biosferos rezervato ar draustinio teritorijos ribos (esamos ir projektuojamos);

20.3. valstybinio parko, biosferos rezervato ar draustinio kraštovaizdžio tvarkymo zonos;

20.4. esami ir rekomenduojami gamtos ir kultūros paveldo objektai (saugomi gamtiniai kraštovaizdžio objektai ir nekilnojamosios kultūros vertybės) ir jų buferinės apsaugos zonos;

20.5. valstybinių parkų teritorijos rekreacinio naudojimo sistema (gali būti pateikiama atskiru brėžiniu) – nustatytos vietos rekreacinių objektų statybai, pažintinio turizmo trasų sistema, siūlomi rekreacinės infrastruktūros objektai ir pan.;

20.6. konkrečios kraštovaizdžio tvarkymo priemonės;

20.7. vietos statybų plėtrai.

21. Sprendiniais nustatomos:

21.1. valstybinio parko, biosferos rezervato ar draustinio kraštovaizdžio tvarkymo zonos, apsaugos, tvarkymo ir naudojimo reglamentai;

21.2. konservacinio prioriteto teritorijų apsaugos bei tvarkymo, pažeistų gamtos kompleksų bei objektų atkūrimo priemonės, aplinkosaugos ir žemės bei miškų ūkio veiklos kryptys, pateikiama svarbiausių tvarkymo darbų programa; žemės tikslinės paskirties ir žemės naudmenų transformavimo poreikiai ir keitimo apribojimai; valstybinių parkų teritorijos rekreacinio naudojimo sistema – nustatytos vietos rekreacinių objektų statybai, pažintinio turizmo trasų sistema, siūlomi rekreacinės infrastruktūros objektai ir pan., nustatomos vietos statybų plėtrai.

22. Tvarkymo planų aiškinamojo rašto turinį sudaro:

22.1. įvadas (saugomos teritorijos tikslai ir uždaviniai, projektavimo eiga);

22.2. bendroji dalis (bendra geografinė teritorijos apžvalga – gamtinės sąlygos, gyventojai, ūkis ir t. t., saugomų gamtos bei kultūros paveldo vertybių apibūdinimas ir kraštovaizdžio rekreacinio potencialo analizė);

22.3. projektinė dalis (teritorijos tvarkymo principai bei kraštovaizdžio tvarkymo zonų sistema ir ją atitinkantys teritorijų tvarkymo reglamentai, konservacinio prioriteto zonų apsaugos bei tvarkymo, pažeistų gamtos kompleksų bei objektų atkūrimo priemonės, rekomenduojamos aplinkosaugos rekreacijos, miškų ir žemės ūkio vystymo planuojamose saugomose teritorijose kryptys bei priemonės, žemės tikslinės paskirties ir žemės naudmenų transformavimo poreikiai ir keitimo apribojimai bei kiti šiais planavimo dokumentais nustatomi sprendiniai).

23. Papildantys brėžiniai:

23.1. valstybinio parko, biosferos rezervato ar draustinio situacijos brėžinys M 1:100000, kuriame pateikiamos saugomos teritorijos ribos ir jo gretimybės bei ryšiai su miestais ir gyvenvietėmis;

23.2. valstybinio parko, biosferos rezervato ar draustinio taikomosios analizės brėžinys M 1:10000, M 1:15000, M 1:20000 arba M 1:25000, kuriame pateikiama saugomų ir saugotinų gamtos bei kultūros paveldo objektų išsidėstymas, kraštovaizdžio rekreacinis potencialas, kiti teritorijos bruožai, galintys turėti įtakos saugomos teritorijos naudojimui ir apsaugai.

24. Planavimo organizatoriui užsakius, gali būti rengiami ir kiti brėžiniai, reikalingi gamtosaugos, paminklosaugos ir architektūriniams – urbanistiniams, rekreacijos ir turizmo bei kitiems klausimams nagrinėti.

25. Planavimo procedūrų dokumentai:

25.1. planavimo organizatoriaus sprendimas dėl Tvarkymo plano rengimo;

25.2. darbų programa (planavimo užduotis);

25.3. planavimo sąlygos;

25.4. sprendinių poveikio vertinimo ataskaitos;

25.5. viešojo svarstymo ataskaita;

25.6. derinimo ar išvadų dokumentai;

25.7. valstybinės priežiūros institucijos patikrinimo aktas.

 

VII. TVARKYMO PLANŲ sprendinių pasekmių vertinimas ir strateginis

pasekmių aplinkai vertinimas

 

26. Tvarkymo planų sprendinių pasekmių vertinimas vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytos tvarkos aprašu. Parengiama sprendinių poveikio vertinimo ataskaita.

27. Sprendinių pasekmių (galimo teigiamo ir neigiamo poveikio) vertinimas atliekamas šiais aspektais:

27.1. poveikis teritorijos vystymo darnai ir (ar) planuojamai veiklos sričiai;

27.2. poveikis ekonominei aplinkai;

27.3. poveikis socialinei aplinkai;

27.4. poveikis gamtinei aplinkai ir kraštovaizdžiui.

28. Sprendinių poveikio vertinimo ataskaitoje turi būti pateikiama:

28.1. pagal nustatytus klausimyno klausimus – galimo teigiamo ar neigiamo, ilgalaikio ir trumpalaikio poveikio įvertinimas;

28.2. apibendrintas poveikio aprašymas ir jo įvertinimas atskirais vertinimo aspektais;

28.3. integruota baigiamoji vertinimo išvada.

29. Tais atvejais, kai, vadovaujantis Vyriausybės patvirtintu Planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo tvarkos aprašu, numatoma atlikti planuojamos teritorijos sprendinių strateginį pasekmių aplinkai vertinimą, šis vertinimas atliekamas Tvarkymo plano koncepcijos rengimo stadijoje.

 

VIiI. TVARKYMO PLANŲ VIEŠAS SVARSTYMAS, DERINIMAS, TIKRINIMAS IR TVIRTINIMAS

 

30. Tvarkymo planų derinimo procedūrą atlieka planavimo organizatorius arba jo įgaliotas asmuo. Tvarkymo planų sprendiniai turi būti suderinti su galiojančiais teritorijų planavimo dokumentų, įregistruotų Teritorijų planavimo dokumentų registre, sprendiniais arba jiems turi būti pritarta raštu atitinkamų institucijų. Jeigu reikia, teikiami siūlymai minėtų teritorijų planavimo dokumentų korektūrai. Derinimui teikiami Tvarkymo planų sprendiniai ir sprendinių poveikio vertinimo bei strateginio vertinimo ataskaitos.

31. Tvarkymo planų sprendiniai turi būti suderinti ir viešai apsvarstyti Teritorijų planavimo įstatymo nustatyta tvarka. Tvarkymo plano keitimai rengiami, svarstomi, derinami, tikrinami, tvirtinami ta pačia tvarka kaip ir Tvarkymo planas.

32. Planavimo organizatorius parengtus, viešai apsvarstytus, suderintus Tvarkymo plano sprendinius ir sprendinių pasekmių vertinimo bei strateginio pasekmių aplinkai vertinimo ataskaitas teikia tikrinti. Valstybės lygmens Tvarkymo planai tikrinami Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje, savivaldybės lygmens – apskrities viršininko administracijoje. Tikrinimo rezultatas yra patikrinimo aktas (motyvuotos išvados), kuris turi būti pateiktas per 20 darbo dienų nuo dokumento pateikimo dienos. Tuo atveju, kai tikrinimo išvada dėl Tvarkymo plano yra neigiama, Tvarkymo planas tvirtinti neteikiamas.

33. Valstybinių parkų, biosferos rezervatų ir valstybinių draustinių Tvarkymo plano brėžinį ir parengtus aiškinamojo rašto teiginius tvirtina aplinkos ar kultūros ministras pagal Vyriausybės suteiktus įgaliojimus. Savivaldybių draustinių tvarkymo planus tvirtina savivaldybės taryba arba jos įgaliotas savivaldybės administracijos direktorius. Tvarkymo planų keitimai rengiami, svarstomi, derinami, tikrinami ir tvirtinami ta pačia tvarka kaip ir Tvarkymo planai.

34. Jeigu pačiame sprendime nenustatyta vėlesnė jo įsigaliojimo data, patvirtintas Tvarkymo planas įsigalioja kitą dieną po to, kai „Valstybės žiniose“ paskelbiamas aplinkos ar kultūros ministro įsakymas dėl Tvarkymo plano patvirtinimo, arba kai vietinėje spaudoje paskelbiamas savivaldybės tarybos ar jos įgaliotos savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimas dėl Tvarkymo plano patvirtinimo.

 

Ix. TVARKYMO PLANŲ REGISTRAVIMAS ir galiojimas

 

35. Patvirtinti Tvarkymo planai ne vėliau kaip per 15 dienų nuo jų patvirtinimo dienos registruojami atitinkamo lygmens Teritorijų planavimo dokumentų registre, o sprendiniai fiksuojami Teritorijų planavimo duomenų banke Teritorijų planavimo dokumentų registro nuostatų ir Teritorijų planavimo duomenų banko nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. birželio 19 d. nutarimu Nr. 721 (Žin., 1996, Nr. 60-1417), nustatyta tvarka.

36. Aplinkos ar kultūros ministro įsakymas dėl Tvarkymo plano patvirtinimo paskelbiamas „Valstybės žiniose“, savivaldybės tarybos ar jos įgaliotos savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimas dėl Tvarkymo plano patvirtinimo paskelbiamas vietinėje spaudoje.

37. Tvarkymo planų galiojimo laikas neterminuotas. Jie galioja iki to laiko, kol atsiranda būtinybė nustatyta tvarka juos keisti.

 

x. baigiamosios nuostatos

 

38. Planavimo organizatorius arba jo įgaliotas asmuo privalo dalyvauti Tvarkymo planų rengimo procese ir procedūrose. Jis atsakingas už pasekmes, dėl jo kaltės atsiradusias planavimo proceso metu.

39. Planavimo organizatorius kartu su Tvarkymo plano rengėju atsako už planavimo proceso ir procedūrų organizavimą bei teisingą su tuo susijusių dokumentų apiforminimą ir privalo laikytis Taisyklėse nustatytų reikalavimų.

40. Žala, atsiradusi dėl neteisėtais veiksmais įgyvendinamo Tvarkymo plano, atlyginama Civilinio kodekso, įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

41. Ginčus dėl valstybės lygmens Tvarkymo planų rengimo nustatytų procesų ir procedūrų pažeidimų nagrinėja ir sprendžia Aplinkos ministerijos įgaliota institucija – Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija, savivaldybės lygmens – apskrities viršininko administracija. Teritorijų planavimo priežiūros bendrąją tvarką nustato Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. balandžio 16 d. nutarimu Nr. 370 (Žin., 1997, Nr. 34-851; 2002, Nr. 111-4906).

42. Ginčus dėl 40 punkte nurodytų institucijų sprendimų ir žalos atlyginimo sprendžia teismas.

______________

Priedo pakeitimai:

Nr. D1-363, 2004-07-01, Žin., 2004, Nr. 105-3903 (2004-07-06), i. k. 104301MISAK00D1-363

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-363, 2004-07-01, Žin., 2004, Nr. 105-3903 (2004-07-06), i. k. 104301MISAK00D1-363

Dėl aplinkos ministro 2002 m. gruodžio 21 d. įsakymo Nr. 656 "Dėl Valstybinių parkų, biosferos rezervatų ir draustinių tvarkymo planų rengimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo