Suvestinė redakcija nuo 2003-01-09 iki 2004-12-09

 

Nutarimas paskelbtas: Žin. 2001, Nr. 50-1753, i. k. 1011100NUTA00000685

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL GARANTINIO FONDO STEIGIMO

 

2001 m. birželio 7 d. Nr. 685

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos garantinio fondo įstatymu (Žin., 2000, Nr.82-2478), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Įsteigti Garantinį fondą.

2. Likviduoti nuo 2001 m. birželio 15 d. Fondą bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti.

3. Patvirtinti Garantinio fondo nuostatus (pridedama).

4. Patvirtinti Garantinio fondo tarybą (pridedama).

5. Reorganizuoti nuo 2001 m. birželio 15 d. Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti tarybos sekretoriatą prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos į Garantinio fondo administraciją prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, netaikant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. gegužės 10 d. nutarimu Nr. 554 „Dėl Biudžetinių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 46-1120; 2000, Nr. 48-1390) patvirtintos Biudžetinių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo tvarkos 13 punkto reikalavimų.

6. Pavesti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai:

6.1. vykdyti Garantinio fondo administracijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos steigėjos funkcijas;

6.2. parengti 5 punkte nurodytos įstaigos reorganizavimo projektą ir sudaryti komisiją jam įgyvendinti;

6.3. patvirtinti Garantinio fondo tarybos personalinę (paskirtų atstovų) sudėtį;

6.4. siūlyti pakeisti atitinkamus teisės aktus, kad būtų sudarytas teisinis pagrindas 10 punkte nurodytas funkcijas perduoti akcinei bendrovei Turto bankui, siekiant, kad skirtingos valstybės institucijos nevykdytų tų pačių funkcijų.

7. Įpareigoti Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti tarybos sekretoriato prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos reorganizavimo komisiją nepanaudotą sekretoriato lėšų likutį iki 2001 m. liepos 1 d. pervesti į Garantinio fondo administracijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sąskaitą.

8. Finansų ministerija turi iki 2001 m. birželio 15 d. pervesti Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti sukauptas lėšas į Garantinio fondo atskirą Valstybės iždo sąskaitą Lietuvos banke. Į šią sąskaitą taip pat pervedamos įmonių grąžinamos lėšos, gautos iš Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1550, 2001-12-20, Žin., 2001, Nr. 107-3884 (2001-12-21), i. k. 1011100NUTA00001550

 

9. Nustatyti, kad:

9.1. jeigu finansinės paramos lėšos, skirtos iš Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti, negrąžinamos, įmonės kreditorius nuo 2001 m. birželio 15 d. yra Garantinio fondo administracija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;

9.2. Neteko galios nuo 2002-04-11

Punkto naikinimas:

Nr. 472, 2002-04-05, Žin. 2002, Nr. 38-1386 (2002-04-10), i. k. 1021100NUTA00000472

 

9.2. išmokos iš Garantinio fondo lėšų Garantinio fondo tarybos nutarimu neskiriamos įmonėms, turinčioms pakankamai nuosavų lėšų savo sąskaitoje banke ar grynųjų pinigų kasoje, tačiau delsiančioms atsiskaityti su darbuotojais, iki bus skirtos lėšos iš Garantinio fondo;

Papildyta papunkčiu:

Nr. 2102, 2002-12-31, Žin., 2003, Nr. 2-42 (2003-01-08), i. k. 1021100NUTA00002102

 

9.3. Neteko galios nuo 2002-04-11

Punkto naikinimas:

Nr. 472, 2002-04-05, Žin. 2002, Nr. 38-1386 (2002-04-10), i. k. 1021100NUTA00000472

 

10. Pavesti Garantinio fondo administracijai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atstovauti Garantinio fondo kreditoriniams reikalavimams įmonėse, teismuose ir kitose įstaigose, išieškant lėšas, skirtas iš Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti ir Garantinio fondo.

11. Pripažinti netekusiais galios nuo 2001 m. birželio 15 dienos:

11.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 11 d. nutarimą Nr.902 „Dėl Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti įsteigimo“ (Žin., 1997, Nr.76-1960);

11.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugsėjo 1 d. nutarimą Nr.934 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 11 d. nutarimo Nr.902 „Dėl Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti įsteigimo“ dalinio pakeitimo bei Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti tarybos patvirtinimo“ (Žin., 1997, Nr.82-2060);

11.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. kovo 27 d. nutarimą Nr.359 „Dėl Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti tarybos patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr.31-831);

11.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. kovo 30 d. nutarimą Nr.369 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 11 d. nutarimo Nr.902 „Dėl Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti įsteigimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 1998, Nr.31-832);

11.5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 13 d. nutarimą Nr.872 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. kovo 27 d. nutarimo Nr.359 „Dėl Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti tarybos patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 1998, Nr.64-1851);

11.6. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 28 d. nutarimą Nr.1160 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 11 d. nutarimo Nr.902 „Dėl Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti įsteigimo“ dalinio pakeitimo „(Žin., 1998, Nr.86-2400);

11.7. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. spalio 16 d. nutarimą Nr.1242 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. kovo 27 d. nutarimo Nr.359 „Dėl Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti tarybos patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 1998, Nr.92-2562);

11.8. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. gruodžio 15 d. nutarimą Nr.1449 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. kovo 27 d. nutarimo Nr.359 „Dėl Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti tarybos patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 1998, Nr.111-3083);

11.9. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. sausio 6 d. nutarimą Nr.1 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 11 d. nutarimo Nr.902 „Dėl Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti įsteigimo“ dalinio pakeitimo „(Žin., 1999, Nr.5-102);

11.10. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. vasario 4 d. nutarimą Nr.114 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. kovo 27 d. nutarimo Nr.359 „Dėl Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti tarybos patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 1999, Nr.14-364);

11.11. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. sausio 24 d. nutarimą Nr.73 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. kovo 27 d. nutarimo Nr.359 „Dėl Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti tarybos patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 2000, Nr.7-194);

11.12. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. vasario 23 d. nutarimą Nr.204 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 11 d. nutarimo Nr.902 „Dėl Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti įsteigimo“ dalinio pakeitimo „(Žin., 2000, Nr.18-434);

11.13. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. birželio 9 d. nutarimą Nr.668 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. kovo 27 d. nutarimo Nr.359 „Dėl Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti tarybos patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 2000, Nr.48-1395).

 

 

 

Finansų ministras,

pavaduojantis Ministrą Pirmininką                                            Jonas Lionginas

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                           Vilija Blinkevičiūtė


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2001 m. birželio 7 d. nutarimu Nr. 685

 

GARANTINIO FONDO NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Garantinis fondas (toliau vadinama – fondas) yra pinigų fondas, įsteigtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos garantinio fondo įstatymu.

2. Fondo steigėjas yra Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Fondas tvarkomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos garantinio fondo įstatymu, Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymu, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

3. Fondui vadovauja Garantinio fondo taryba (toliau vadinama – fondo taryba).

4. Fondą administruoja Garantinio fondo administracija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau vadinama – fondo administracija). Fondo administracija yra juridinis asmuo, ji turi atsiskaitomąją sąskaitą banke ir antspaudą su savo pavadinimu.

 

II. FONDO LĖŠŲ ŠALTINIAI IR NAUDOJIMAS

 

5. Fondo lėšas sudaro lėšos, sukauptos vadovaujantis Lietuvos Respublikos garantinio fondo įstatymo 4 straipsniu Lietuvos banko Valstybės iždo sąskaitoje.

6. Fondo lėšų įplaukų ir išmokų apskaitą tvarko Finansų ministerija.

7. Finansų ministerija, gavusi iš fondo administracijos nustatytąja tvarka patvirtintas mokėjimo paraiškas, perveda iš fondo paskirtas lėšas administracijai arba įmonei.

8. Lėšos iš fondo skiriamos bankrutuojančių ar bankrutavusių įmonių darbuotojams, nutraukusiems darbo santykius su šiomis įmonėmis, darbuotojams, kurie tęsia darbo santykius su bankrutuojančia įmone, taip pat buvusiems įmonių, likviduotų dėl bankroto, įsigaliojus Lietuvos Respublikos garantinio fondo įstatymui, darbuotojams, kai įmonės jiems įsiskolinusios. Fondas administruojamas Garantinio fondo lėšomis pagal fondo tarybos patvirtintą sąmatą.

Kai išmokos skiriamos neturinčios turto bankrutuojančios ar bankrutavusios įmonės darbuotojams arba buvusiems likviduotos dėl bankroto įmonės darbuotojams, dalis fondo lėšų gali būti skiriama banko operacijų išlaidoms, susijusioms su fondo lėšų, pervestų į įmonės sąskaitą, naudojimu, padengti ir bankrutuojančios ar bankrutavusios įmonės administratoriui ar paraišką skirti išmokas buvusiems likviduotų dėl bankroto įmonių darbuotojams rengiančiai įstaigai (įmonei) už darbą sumokėti. Lėšos administratoriui ar kitam paraišką rengiančiam asmeniui už darbą sumokėti skiriamos atsižvelgiant į įmonės darbuotojų skaičių ir kitas aplinkybes, lemiančias paraiškų rengimo apimtį, bet ne daugiau už maksimalią sumą, nustatytą Lietuvos Respublikos Vyriausybės.

Pagal lėšų iš Garantinio fondo perdavimo įmonei sutartį skirtos lėšos gali būti naudojamos tik šioje sutartyje nurodytiems tikslams. Šios lėšos negali būti nurašomos iš įmonės sąskaitos pagal valstybės institucijų ir įsiskolinimų išieškojimą vykdančių įstaigų sprendimus, išskyrus išskaitymus iš konkrečiam asmeniui skirtų išmokų, vykdomus įstatymų nustatyta tvarka, šio darbuotojo įsiskolinimams atlyginti.

Jeigu tvirtinant darbuotojo reikalavimus, susijusius su darbo santykiais, iš jo darbo užmokesčio jau išskaitytos išieškotinos sumos ir jų suma sumažintas darbuotojo reikalavimas, išskaitymai iš darbuotojui skirtų išmokų pagal šiuos vykdomuosius dokumentus nedaromi. Pagal kitus vykdomuosius dokumentus galimi išskaitymai iš darbuotojui skirtos išmokos įmonės ar trečiųjų asmenų naudai, laikantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso ir kitų teisės aktų nuostatų dėl išskaitymų iš darbo užmokesčio apribojimo.

Išmokų, numatytų Lietuvos Respublikos garantinio fondo įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 1 ir 5 punktuose, dydis skaičiuojamas pagal bankrutuojančios ar bankrutavusios įmonės darbuotojų, taip pat buvusių likviduotų dėl bankroto įmonių darbuotojų reikalavimus, susijusius su darbo santykiais, iki bankroto proceso pradžios (teismo nutarties dėl bankroto bylos įmonei iškėlimo arba kreditorių susirinkimo nutarimo dėl bankroto proceso ne teismo tvarka priėmimo) ir už laikotarpį, ne ilgesnį kaip 2 mėnesiai nuo įmonės bankroto proceso pradžios

Punkto pakeitimai:

Nr. 2102, 2002-12-31, Žin., 2003, Nr. 2-42 (2003-01-08), i. k. 1021100NUTA00002102

 

9. Fondo atskaitomybė kasmet turi būti tikrinama audito įmonės (auditoriaus). Fondo taryba ne vėliau kaip per 3 mėnesius pasibaigus finansiniams metams skelbia „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ metinę finansinę atskaitomybę kartu su auditoriaus išvada.

 

III. LĖŠŲ SKYRIMAS

 

10. Bankrutuojančios ar bankrutavusios įmonės, turinčios įsiskolinimų darbuotojams – neišmokėto darbo užmokesčio ir kitų su darbo santykiais susijusių išmokų (piniginės kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas, išeitinės pašalpos, žalos atlyginimas dėl nelaimingų atsitikimų darbe ar susirgimo profesine liga ir neapmokėtos prastovos), administratorius arba likvidacinės komisijos pirmininkas per mėnesį nuo kreditorinių reikalavimų patvirtinimo privalo pateikti fondo administracijai paraišką skirti lėšas, reikiamų lėšų apskaičiavimą, darbuotojų, kuriems numatomos skirti išmokos iš fondo, sąrašus, skaičiavimus, kiek lėšų reikės už banko operacijas, susijusias su lėšų, skirtų iš Garantinio fondo, panaudojimu sumokėti naudojant įmonės banko sąskaitoje esančias fondo lėšas, taip pat neturinčios turto bankrutuojančios ar bankrutavusios įmonės administratoriui už darbą ar kitam asmeniui, rengiančiam paraišką skirti lėšas buvusiems likviduotos dėl bankroto įmonės darbuotojams už darbą iš dalies sumokėti, kitus dokumentus, numatytus fondo tarybos rekomendacijose, paskelbtose „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“. Paraiškas registruoja fondo administracija, kai pateikiami visi reikalaujami dokumentai.

Paraiškas skirti išmokas likviduotų dėl bankroto įmonių darbuotojams fondo administracijai teikia savivaldybės, kurios teritorijoje buvo įregistruota (veikė) likviduota dėl bankroto įmonė, tarybos įgaliota įstaiga arba jos pavedimu juridinis asmuo, kuriam suteikta teisė teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas. Paraiška rengiama pagal archyve saugomus likviduotos įmonės darbo užmokesčio apskaitos dokumentus“(toliau šiuose nuostatuose visos paraiškos su pridedamais dokumentais vadinamos įmonės paraiška).

Punkto pakeitimai:

Nr. 2102, 2002-12-31, Žin., 2003, Nr. 2-42 (2003-01-08), i. k. 1021100NUTA00002102

 

11. Įmonės paraiškoje turi būti nurodytos darbuotojams neišmokėtų už konkretų laikotarpį išmokų sumos, įsiskolinimo priežastys ir trukmė, galimybė darbuotojų išmokoms gautas lėšas grąžinti pardavus turimą turtą pagal fondo atgręžtinį reikalavimą, bankroto bylos iškėlimo data, įmonės statusas ir kitos esminės bankroto bylos aplinkybės.

12. Fondo administracija, gavusi įmonės paraišką su nustatytaisiais dokumentais, juos registruoja, nagrinėja ir ne vėliau kaip per mėnesį nuo šios paraiškos gavimo teikia svarstyti fondo tarybos posėdyje.

Jeigu įmonių paraiškos ir prie jų pridėti dokumentai neatitinka 10 ir 11 punktuose nustatytų reikalavimų, fondo administracija nustato, per kiek laiko trūkumai turi būti pašalinti. Jeigu per fondo administracijos nustatytą laiką trūkumai nepašalinami, dokumentų teikimas fondo tarybai atidedamas. Įmonei pateikus visus reikalaujamus dokumentus, jos paraiška nagrinėjama ir svarstoma šių nuostatų nustatyta tvarka.

13. Jeigu bankrutuojančios ar bankrutavusios įmonės darbuotojai (darbuotojas) ar jiems atstovaujanti organizacija raštu praneša fondo tarybai, kad įmonės administratorius ar likvidacinės komisijos pirmininkas per 2 mėnesius nuo kreditorinių reikalavimų patvirtinimo nesikreipė į fondo administraciją dėl lėšų skyrimo, lėšų skyrimą inicijuoja fondo administracija.

14. Apie ketinimą kreiptis į fondo tarybą bankrutuojančios ar bankrutavusios įmonės darbuotojai (darbuotojas) ar jiems atstovaujanti organizacija prieš 15 dienų privalo įspėti bankrutuojančios įmonės administratorių ar bankrutavusios įmonės likvidacinės komisijos pirmininką. Šio įspėjimo nuorašas pridedamas prie pranešimo fondo administracijai.

15. Fondo administracija, inicijavusi lėšų skyrimą, apie tai per 5 dienas praneša bankrutuojančios įmonės administratoriui ar bankrutavusios įmonės likvidacinės komisijos pirmininkui, kurie ne vėliau kaip per 20 dienų nuo pranešimo gavimo privalo pateikti fondo administracijai paraišką dėl lėšų skyrimo, reikiamų lėšų apskaičiavimą, darbuotojų, kuriems skiriamos išmokos iš fondo, sąrašus ir kitus 10 punkte nurodytus dokumentus.

Fondo administracija, išnagrinėjusi pateiktus dokumentus, teikia juos svarstyti fondo tarybai 12 punkte nustatytu laiku.

16. Sprendimą dėl fondo lėšų skyrimo fondo taryba priima ne vėliau kaip per mėnesį nuo dokumentų iš fondo administracijos gavimo dienos. Fondo taryba, atsižvelgdama į tai, kiek fonde yra lėšų, kiek pateikta paraiškų ir prašoma išmokėti lėšų, siekdama patenkinti bent dalį kuo didesnio skaičiaus darbuotojų reikalavimų, gali atidėti išmokų, numatytų Lietuvos Respublikos garantinio fondo įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 2, 3 ir 5 punktuose, skyrimą, iki fonde bus pakankamai lėšų šiems reikalavimams tenkinti.

Punkto pakeitimai:

Nr. 2102, 2002-12-31, Žin., 2003, Nr. 2-42 (2003-01-08), i. k. 1021100NUTA00002102

 

17. Fondo tarybai priėmus sprendimą skirti lėšų bankrutuojančios ar bankrutavusios įmonės darbuotojų išmokoms, fondo administracija per 15 dienų parengia lėšų iš fondo perdavimo įmonei sutarties projektą ir informuoja įmonės administratorių (likvidacinės komisijos pirmininką) apie sutarties pasirašymo laiką.

18. Lėšų perdavimo sutartyje (sudaromoje 2 egzemplioriais) turi būti nurodyta:

18.1. lėšų, skirtų įmonės darbuotojų išmokoms, suma (į šią sumą įskaitomos tik darbuotojams išmokėtinos lėšos be fizinių asmenų pajamų mokesčio ir valstybinio socialinio draudimo įmokų);

18.2. įmonės atskiros sąskaitos, į kurią pervedamos lėšos, numeris;

18.3. darbuotojams priklausančių sumų išmokėjimo laikas;

18.4. sankcijos už gautų iš fondo lėšų naudojimą ne pagal paskirtį;

18.5. bankrutuojančios įmonės administratoriaus ar bankrutavusios įmonės likvidacinės komisijos pirmininko įsipareigojimas įtraukti fondo administraciją į įmonės kreditorių sąrašą ir pateikti šį sąrašą tvirtinti atitinkamam teismui.

Prie lėšų perdavimo sutarties pridedami darbuotojų, kuriems skiriamos išmokos iš fondo, sąrašai pagal fondo tarybos nustatytą formą.

 

IV. FONDO VALDYMAS

 

19. Fondo tarybą tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

Personalinę fondo tarybos sudėtį tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras.

20. Fondo taryba sudaroma iš 12 narių: 4 atstovauja darbuotojų interesus ginančioms organizacijoms (profesinėms sąjungoms ir jų susivienijimams), 4 – darbdavių organizacijoms (susivienijimams, asociacijoms ir kt.) ir 4 – valstybės valdymo institucijoms (Finansų ministerijai, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai, Ūkio ministerijai ir Žemės ūkio ministerijai).

Darbuotojų interesus ginančių organizacijų ir darbdavių atstovus skiria jiems atstovaujančios organizacijos.

21. Fondo tarybai vadovauja fondo tarybos pirmininkas, kurį skiria Lietuvos Respublikos Vyriausybė iš valstybės valdymo institucijų atstovų. Fondo tarybos pirmininkui laikinai nesant, pirmininko pavedimu jį pavaduoja vienas iš tarybos narių, valstybės valdymo institucijų atstovų.

22. Fondo taryba:

22.1. valdo fondo lėšas;

22.2. tvirtina fondo lėšų sąmatą;

22.3. priima sprendimus, kurie įforminami nutarimais, dėl fondo lėšų skyrimo ir kitais fondo veiklos klausimais;

22.4. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl maksimalių išmokų už neišmokėtą darbo užmokestį ir neapmokėtas prastovas dydžių skyrimo įmonių darbuotojams;

22.5. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei fondo veiklos pusmečio ir metų ataskaitas;

22.6. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl įmonių negrąžintų finansinės paramos lėšų, skirtų iš Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti, nurašymo į fondo nuostolius ir kitais fondo veiklos klausimais;

22.7. tvirtina lėšų iš fondo perdavimo įmonei sutarties pavyzdinę formą

Punkto pakeitimai:

Nr. 472, 2002-04-05, Žin., 2002, Nr. 38-1386 (2002-04-10), i. k. 1021100NUTA00000472

 

22.8. numato fondo sąmatoje lėšas fondo administracijai išlaikyti, kitoms fondo administravimo ir organizacinėms išlaidoms. Šios lėšos pervedamos į fondo administracijos sąskaitą;

22.9. tvirtina fondo tarybos darbo reglamentą;

22.10. tvirtina rekomendacijas dėl įmonių teikiamų dokumentų;

22.11. sprendžia kitus su grąžintina finansine parama iš Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti ir išmokomis iš Garantinio fondo susijusius klausimus.

23. Fondo tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip kartą per mėnesį fondo tarybos pirmininko iniciatyva. Pareikalauti sušaukti posėdį taip pat gali ne mažiau kaip trys fondo tarybos nariai.

24. Fondo tarybos nariai, negalintys dalyvauti fondo tarybos posėdyje, apie tai praneša fondo administracijai iš anksto. Jie gali įgalioti savo atstovą dalyvauti fondo tarybos posėdyje su patariamojo balso teise arba balsuoti raštu dėl kiekvieno iš anksto paskelbto darbotvarkės klausimo.

25. Fondo tarybos narys neturi teisės balsuoti dėl svarstomo klausimo, jeigu jis gali būti suinteresuotas nutarimo rezultatais. Tarybos narys privalo apie tai informuoti posėdžio dalyvius.

26. Fondo tarybos nutarimai teisėti, jeigu posėdyje dalyvavo ne mažiau kaip du trečdaliai jos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių fondo tarybos narių paprasta balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia fondo tarybos pirmininko balsas.

27. Rašomi visų fondo tarybos posėdžių protokolai. Fondo tarybos nariui reikalaujant, jo asmeniška nuomonė svarstomu klausimu turi būti įrašyta fondo tarybos posėdžio protokole. Kiekvieno fondo tarybos posėdžio protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius. Posėdžio sekretorius yra fondo administracijos valstybės tarnautojas.

28. Apie fondo tarybos nutarimus informuojamos suinteresuotos įmonės – joms išsiunčiami fondo tarybos posėdžio protokolo išrašai.

29. Fondo tarybą techniškai aptarnauja fondo administracija, kurios struktūrą tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras.

30. Fondo administracija yra valstybės įstaiga, kuri savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos garantinio fondo įstatymu, Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, šiais nuostatais, fondo tarybos nutarimais ir kitais teisės aktais.

31. Fondo administracijai vadovauja direktorius, kurį Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų socialinės apsaugos ir darbo ministras. Fondo administracijos direktorius gali turėti pavaduotoją.

Pavaduotoją ir kitus fondo administracijos valstybės tarnautojus bei darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartį, įstatymų nustatyta tvarka skiria į pareigas (priima į darbą) ir atleidžia iš jų (iš jo) fondo administracijos direktorius.

Punkto pakeitimai:

Nr. 2102, 2002-12-31, Žin., 2003, Nr. 2-42 (2003-01-08), i. k. 1021100NUTA00002102

 

32. Fondo administracija vykdo šias funkcijas:

32.1. priima bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių paraiškas dėl lėšų skyrimo išmokoms darbuotojams, nutraukusiems darbo santykius su šiomis įmonėmis, taip pat darbuotojams, kurie tęsia darbo santykius su bankrutuojančia įmone, kai įmonė jiems yra įsiskolinusi;

32.2. inicijuoja lėšų skyrimą, kai gaunamas darbuotojų ar jiems atstovaujančios organizacijos pranešimas, kad bankrutuojančios įmonės administratorius ar bankrutavusios įmonės likvidacinės komisijos pirmininkas, praėjus 2 mėnesiams nuo kreditorinių reikalavimų patvirtinimo dienos, šiuo klausimu nesikreipė į fondo administraciją;

32.3. nustato pateiktos medžiagos atitiktį lėšų skyrimą reglamentuojantiems teisės aktams ir apie tai informuoja suinteresuotas įmones;

32.4. teikia fondo tarybai išvadas dėl gautų paraiškų dėl lėšų skyrimo, rengia nutarimų projektus ir pasiūlymus fondo tarybos posėdžiams;

32.5. organizuoja fondo tarybos posėdžius;

32.6. rengia ir teikia fondo tarybos nariams medžiagą posėdyje numatomais svarstyti klausimais;

32.7. rašo fondo tarybos posėdžių protokolus, teikia posėdžio metu papildomą informaciją ir atlieka kitus fondo tarybos ir jos pirmininko pavedimus;

32.8. organizuoja fondo tarybos nutarimų įgyvendinimą. Fondo tarybai priėmus sprendimą skirti lėšų, sudaro su įmone lėšų iš fondo perdavimo sutartį;

32.9. teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai paraišką pervesti lėšas, skirtas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, į Garantinio fondo sąskaitą ir Finansų ministerijai – mokėjimo paraiškas pervesti lėšas į įmonių arba administracijos sąskaitas;

Punkto pakeitimai:

Nr. 2102, 2002-12-31, Žin., 2003, Nr. 2-42 (2003-01-08), i. k. 1021100NUTA00002102

 

32.10. rengia fondo veiklos pusmečio ir metų ataskaitas;

32.11. kontroliuoja fondo lėšų naudojimą ir kaupia informaciją apie tai;

32.12. fondo tarybos pavedimu rengia su fondo veikla susijusių teisės aktų projektus;

32.13. valstybės institucijų ir įstaigų pavedimu nagrinėja joms adresuotus įmonių darbuotojų ir buvusių darbuotojų laiškus, kuriuose pranešama apie neišmokėtą darbo užmokestį ir kitas su darbo santykiais susijusias išmokas;

32.14. nagrinėja piliečių skundus ir prašymus, adresuotus fondo tarybai arba administracijai, ir teikia pareiškėjams paaiškinimus dėl išmokų iš fondo skyrimo tvarkos ir sąlygų.

33. Fondo administracija, vykdydama šiuose nuostatuose numatytą veiklą, turi teisę:

33.1. reikalauti, kad bankrutuojančios ir bankrutavusios įmonės pateiktų fondo administracijai reikiamus dokumentus ir kitą informaciją, būtiną fondo tarybos ir administracijos funkcijoms vykdyti;

33.2. gauti iš ministerijų, kitų valstybės institucijų ir įstaigų išvadas dėl bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių pateiktų paraiškų dėl lėšų iš fondo skyrimo;

33.3. suderinusi su fondo tarybos pirmininku, į fondo tarybos posėdžius kviesti specialistus, ekspertus bei kitus suinteresuotus asmenis svarstomiems klausimams spręsti;

33.4. teikti fondo tarybai pasiūlymus dėl fondo tarybos ir administracijos darbo gerinimo;

33.5. naudoti lėšas, skirtas fondo administracijai išlaikyti, fondui administruoti ir kitoms organizacinėms išlaidoms.

34. Fondo administracija privalo tvarkyti buhalterinę apskaitą, teikti įstatymo nustatyta tvarka finansinę, buhalterinę bei statistinę informaciją valstybės institucijoms, įstaigoms ir fondo tarybai.

35. Fondo administracijos direktorius pavaldus socialinės apsaugos ir darbo ministrui, valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis – fondo administracijos direktoriui.

Punkto pakeitimai:

Nr. 2102, 2002-12-31, Žin., 2003, Nr. 2-42 (2003-01-08), i. k. 1021100NUTA00002102

 

36. Fondo administracijos direktorius:

36.1. organizuoja fondo administracijos darbą;

36.2. atstovauja fondo interesams valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose, teismuose, arbitražuose, kitose įstaigose, įmonėse ir organizacijose;

36.3. nustato fondo administracijos valstybės tarnautojų pareiginių algų, priedų ir priemokų bei darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo užmokesčio dydžius; skatina valstybės tarnautojus ir skiria jiems tarnybines nuobaudas Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka, o darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, – drausmines nuobaudas darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka

Punkto pakeitimai:

Nr. 2102, 2002-12-31, Žin., 2003, Nr. 2-42 (2003-01-08), i. k. 1021100NUTA00002102

 

36.4. tvirtina fondo administracijos valstybės tarnautojų pareigybių aprašymus ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigines instrukcijas;

Punkto pakeitimai:

Nr. 2102, 2002-12-31, Žin., 2003, Nr. 2-42 (2003-01-08), i. k. 1021100NUTA00002102

 

36.5. atsako už fondo administracijai skirtų lėšų naudojimą ir su tuo susijusių finansinių operacijų vykdymą, leidžia įsakymus, pasirašo banko čekius, sutartis ir kitus fondo administracijos dokumentus;

36.6. fondo tarybos reikalavimu atsiskaito fondo tarybai už fondo administracijos darbą;

36.7. vykdo kitų teisės aktų jam suteiktus įgaliojimus.

37. Fondo administracijos direktoriaus laikinai nesant, jį pavaduoja jo pavaduotojas arba kitas jo paskirtas fondo administracijos valstybės tarnautojas.

38. Fondo administracijos direktoriui ir valstybės tarnautojams atlyginimas už darbą mokamas Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Fondo administracijos darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, darbo užmokestis mokamas teisės aktų, reglamentuojančių biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimą, nustatyta tvarka

Punkto pakeitimai:

Nr. 2102, 2002-12-31, Žin., 2003, Nr. 2-42 (2003-01-08), i. k. 1021100NUTA00002102

 

39. Fondo administracija finansuojama fondo sąmatoje numatytomis lėšomis, skirtomis fondo administracijai išlaikyti, fondo administravimo ir kitoms organizacinėms išlaidoms.

40. Fondo administraciją reorganizuoja ar likviduoja Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

 

V. Baigiamosios nuostatos

 

41. Fondą reorganizuoja ar likviduoja Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

42. Likvidavus fondą, nepanaudotų fondo lėšų naudojimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2001 m. birželio 7 d. nutarimu Nr. 685

 

GARANTINIO FONDO TARYBA

 

Tarybos pirmininkas     – R.Kairelis – socialinės apsaugos ir darbo viceministras

Nariai:                          Finansų ministerijos atstovas

Ūkio ministerijos atstovas

Žemės ūkio ministerijos atstovas

Lietuvos profesinių sąjungų centro atstovas

Lietuvos profesinių sąjungų susivienijimo atstovas

Lietuvos darbininkų sąjungos atstovas

Lietuvos darbo federacijos atstovas

Lietuvos pramonininkų konfederacijos atstovai (ne daugiau kaip du)

Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos atstovai (ne daugiau kaip du)

______________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1550, 2001-12-20, Žin., 2001, Nr. 107-3884 (2001-12-21), i. k. 1011100NUTA00001550

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. spalio 11 d. nutarimo Nr. 1201 "Dėl Garantinio fondo dalinio finansavimo iš Privatizavimo fondo lėšų programos patvirtinimo" dalinio pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 472, 2002-04-05, Žin., 2002, Nr. 38-1386 (2002-04-10), i. k. 1021100NUTA00000472

Dėl Garantinio fondo reikalavimo teisės perleidimo akcinei bendrovei Turto bankui ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 7 d. nutarimo Nr. 685 "Dėl Garantinio fondo steigimo" dalinio pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 2102, 2002-12-31, Žin., 2003, Nr. 2-42 (2003-01-08), i. k. 1021100NUTA00002102

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 7 d. nutarimo Nr. 685 "Dėl Garantinio fondo steigimo" pakeitimo