Suvestinė redakcija nuo 2018-08-18 iki 2018-12-31

 

Nutarimas paskelbtas: Žin. 2012, Nr. 15-638, i. k. 1121100NUTA00000083

 

Nauja redakcija nuo 2018-08-18:

Nr. 790, 2018-08-13, paskelbta TAR 2018-08-17, i. k. 2018-13166

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL BRANDUOLINĖS ENERGETIKOS OBJEKTO STATYBOS VIETOS (AIKŠTELĖS) VERTINIMO ATASKAITOS PERŽIŪROS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2012 m. sausio 25 d. Nr. 83

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos branduolinės saugos įstatymo 32 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:

Patvirtinti Branduolinės energetikos objekto statybos vietos (aikštelės) vertinimo ataskaitos peržiūros tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

 

 

ŪKIO MINISTRAS,

PAVADUOJANTIS ENERGETIKOS MINISTRĄ                               RIMANTAS ŽYLIUS

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. sausio 25 d. nutarimu Nr. 83

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2018 m. rugpjūčio 13 d.  nutarimo Nr. 790

redakcija)

 

 

BRANDUOLINĖS ENERGETIKOS OBJEKTO STATYBOS VIETOS (AIKŠTELĖS) VERTINIMO ATASKAITOS PERŽIŪROS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Branduolinės energetikos objekto statybos vietos (aikštelės) vertinimo ataskaitos peržiūros tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato branduolinės energetikos objekto statybos vietos (aikštelės) (toliau – aikštelė) vertinimo ataskaitos pateikimo, peržiūros, valstybės institucijų išvadų dėl šios ataskaitos atitikties aikštelės vertinimą reglamentuojantiems teisės aktams teikimo, aikštelės vertinimo ataskaitos derinimo su valstybės institucijomis tvarką.

2. Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos branduolinės saugos įstatyme ir Lietuvos Respublikos branduolinės energijos įstatyme.

 

II SKYRIUS

BRANDUOLINĖS ENERGETIKOS OBJEKTO AIKŠTELĖS VERTINIMO ATASKAITOS PATEIKIMAS

 

3. Branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitą parengia ir Valstybinei atominės energetikos saugos inspekcijai (toliau – Inspekcija) suderinti pateikia branduolinės energetikos objekto projektą įgyvendinantis asmuo (toliau – branduolinės energetikos objekto aikštelės vertintojas).

4. Kelių vienu metu tirtų geografiškai arti esančių branduolinės energetikos objekto aikštelių vertinimo rezultatai gali būti pateikti vienoje branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitoje. Geografiškai arti esančiomis laikomos tokios branduolinės energetikos objekto aikštelės, kurioms dėl jų geografinio artumo būdingas toks pat gamtos reiškinių poveikis, ir atliekant geologinius, geofizinius ir seismologinius lauko tyrimus, kurių reikia šių branduolinės energetikos objekto aikštelių tinkamumui branduolinės saugos požiūriu įvertinti, turi būti tiriama ta pati teritorija.

5. Inspekcijai kartu su branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaita pateikiama branduolinės energetikos objekto aikštelės analizės ir pagrindimo rezultatų nepriklausomos patikros ataskaita (toliau – branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos patikros ataskaita), kurioje aprašoma nepriklausomo patikrinimo eiga ir pateikiami jo rezultatai.

6. Branduolinės energetikos objekto aikštelės vertintojas pateikia Inspekcijai vieną branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos ir vieną branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos patikros ataskaitos popierinį egzempliorių ir šių dokumentų elektroninius egzempliorius. Elektroniniai egzemplioriai privalo atitikti popierinius egzempliorius. Jei teikiami rašytiniams dokumentams prilyginami oficialieji elektroniniai dokumentai, tai papildomai dokumentų popierinių egzempliorių teikti nereikia.

7. Jei branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitoje ir (ar) branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos patikros ataskaitoje yra informacijos, kuri neteikiama vadovaujantis Branduolinės saugos įstatymo 391 straipsnio 10 dalimi, ir Aprašo 28 punkte nurodytos informacijos, siekiant įgyvendinti Branduolinės saugos įstatymo nuostatas dėl visuomenės dalyvavimo priimant sprendimus branduolinės energetikos srityje, Inspekcijai turi būti Aprašo 6 punkte nurodyta tvarka pateikiama ir viena dokumentų, iš kurių yra pašalinta ši informacija, versija.

8. Branduolinės energetikos objekto aikštelės vertintojas turi pateikti Inspekcijai tinkamai įformintus Aprašo 6 punkte nurodytus dokumentus. Tinkamai įformintais dokumentais laikomos branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaita ir branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos patikros ataskaita:

8.1. kurios suderintos branduolinės energetikos objekto aikštelės vertintojo organizacijoje šios organizacijos nustatyta tvarka;

8.2. kurios patvirtintos teisės aktų nustatyta tvarka įgalioto branduolinės energetikos objekto aikštelės vertintojo asmens;

8.3. atitinka Aprašo 6 ir 7 punkto reikalavimus.

9. Inspekcija, patikrinusi, ar branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaita ir branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos patikros ataskaita atitinka Aprašo 8 punkte nustatytus jų įforminimo reikalavimus, branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos ir branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos patikros ataskaitos elektroninį variantą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų gavimo iš branduolinės energetikos objekto aikštelių vertintojo perduoda Aprašo 11 punkte nurodytoms institucijoms ir apie dokumentų perdavimą raštu informuoja branduolinės energetikos objekto aikštelės vertintoją.

10. Jeigu Inspekcija, įvertinusi branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos ar branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos patikros ataskaitos atitiktį Aprašo 8 punkte nurodytiems reikalavimas, nustato bent vieną iš Aprašo 8 punkte nurodytų dokumentų įforminimo trūkumų, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo dokumentų gavimo praneša branduolinės energetikos objekto aikštelės vertintojui apie nustatytus trūkumus ir nurodo, kad terminas, skirtas branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos sprendimui suderinti, skaičiuojamas nuo visų tinkamai įformintų branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos dokumentų gavimo dienos.

 

III SKYRIUS

BRANDUOLINĖS ENERGETIKOS OBJEKTO AIKŠTELĖS VERTINIMO ATASKAITOS PERŽIŪRA IR SUDERINIMAS

 

11. Be Inspekcijos, branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitą ir branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos patikros ataskaitą peržiūri šios institucijos:

11.1. Sveikatos apsaugos ministerija;

11.2. Civilinės aviacijos administracija;

11.3. Lietuvos geologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos;

11.4. Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos;

11.5. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos.

12. Branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos peržiūros tikslas – įsitikinti, kad:

12.1. branduolinės energetikos objekto aikštelės analizė ir pagrindimas atlikti:

12.1.1. vadovaujantis Inspekcijos viršininko įsakymais tvirtinamais branduolinės saugos reikalavimais ir taisyklėmis, reglamentuojančiais branduolinės energetikos objektų aikštelių vertinimą;

12.1.2. vadovaujantis tyrimus, kurių reikia branduolinės energetikos objektų aikštelės tinkamumui patvirtinti, reglamentuojančiais teisės aktais;

12.1.3. vadovaujantis avarinės parengties priemonių taikymą, avarinę parengtį ir reagavimą į ekstremaliąsias situacijas reglamentuojančiais teisės aktais;

12.1.4. atsižvelgiant į Tarptautinės atominės energijos agentūros (toliau – TATENA) rekomendacijas;

12.2. atliekant branduolinės energetikos objekto aikštelės analizę ir pagrindimą naudotasi priimtinais duomenimis (priimtinais laikomi duomenys, kurie atitinka tikrovę, prognozuojamą situaciją ir gauti naudojantis teisės aktus ir (ar) TATENA rekomendacijas atitinkančiais metodais).

13. Inspekcija, peržiūrėdama branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitą ir branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos patikros ataskaitą, įvertina:

13.1. ar branduolinės energetikos objekto aikštelės vertintojo priemonės atitinka Aprašo 12 punkto nuostatas;

13.2. ar išorinių gamtinių ir žmogaus veiklos (taip pat ir tyčinės) galimų įvykių analizė ir jos rezultatai atitinka Aprašo 12 punkto nuostatas;

13.3. ar branduolinės energetikos objekto aikštelės ir jos aplinkos savybių, turinčių įtakos išmetamų radionuklidų, susidariusių normalaus branduolinės energetikos objekto eksploatavimo ir galimų branduolinių bei radiologinių avarijų metu, sklaidai, ir išmetamų radionuklidų poveikio gyventojams ir aplinkai analizė ir jos rezultatai atitinka Aprašo 12 punkto nuostatas;

13.4. ar fizinės saugos užtikrinimo priemonių taikymo galimybių analizė ir jos rezultatai atitinka Aprašo 12 punkto nuostatas;

13.5. ar branduolinės elektrinės galutinio šilumos sugėriklio savybių ir kitų  branduolinės energetikos objektų perteklinės šilumos nuvedimo analizė ir jos rezultatai atitinka Aprašo 12 punkto nuostatas;

13.6. kitus veiksnius, galinčius turėti įtakos numatomo statyti branduolinės energetikos objekto branduolinei ir fizinei saugai, avarinei parengčiai įvykus branduolinei ar radiologinei avarijai, nurodytus Inspekcijos viršininko tvirtinamuose branduolinės saugos reikalavimuose ir taisyklėse, taip pat TATENA rekomendacijose.

14. Sveikatos apsaugos ministerija, peržiūrėdama branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitoje ir branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos patikros ataskaitoje pateiktą branduolinės energetikos objekto aikštelės vertintojo išanalizuotą ir įvertintą avarinės parengties priemonių taikymo galimybę gyventojams, pagal kompetenciją įvertina su branduolinės energetikos objekto aikštele ar jos aplinka susijusius veiksnius, galinčius turėti įtakos branduolinės energetikos objekto galimam radiologiniam poveikiui gyventojams ir avarinei parengčiai.

15. Civilinės aviacijos administracija, peržiūrėdama branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitą ir branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos patikros ataskaitą, įvertina duomenis, naudojamus orlaivių dužimo tikimybei vertinti, ir pateikia išvadą dėl jų priimtinumo.

16. Lietuvos geologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos, peržiūrėdama branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitą ir branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos patikros ataskaitą, įvertina pateiktą informaciją ir pateikia išvadą dėl atliktų inžinerinių-geologinių, hidrogeologinių, geofizinių, geodinaminių, seismologinių tyrimų metodų ir apimties, tyrimų eigos, gautų rezultatų ir išvadų priimtinumo, jų, TATENA rekomendacijų ir teisės aktų, reglamentuojančių šiuos tyrimus, atitikties.

17. Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos, peržiūrėdama branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitą ir branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos patikros ataskaitą, pagal kompetenciją įvertina duomenis, naudojamus hidrologinių ir meteorologinių reiškinių poveikiui vertinti, ir pateikia išvadą dėl jų priimtinumo.

18. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, peržiūrėdamas branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitą ir branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos patikros ataskaitą, pagal kompetenciją įvertina duomenis, pagrindžiančius branduolinės energetikos objekto aikštelės tinkamumą reaguoti į ekstremaliąsias situacijas, tarp jų – branduolines ir radiologines avarijas, ir pateikia išvadą dėl jų ir teisės aktų, reglamentuojančių avarinę parengtį ir reagavimą į ekstremaliąsias situacijas, nustatytų reikalavimų atitikties.

19. Aprašo 11 punkte nurodytos institucijos pateikia Inspekcijai išvadą ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos gavimo. Tuo pačiu metu kaip ir Inspekcijai šios išvados kopija pateikiama ir branduolinės energetikos objekto aikštelės vertintojui. Jeigu ši išvada neigiama, ji turi būti motyvuota. Jeigu kuri nors iš Aprašo 11 punkte nurodytų institucijų per 3 mėnesius nuo branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos gavimo išvadų Inspekcijai nepateikia, laikoma, kad gauta šios institucijos teigiama išvada.

20. Jeigu iš visų Aprašo 11 punkte nurodytų institucijų gaunamos teigiamos išvados ir Inspekcijos atliktos peržiūros rezultatai rodo, kad branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaita atitinka Aprašo 12 punkto nuostatas, Inspekcija priima galutinį sprendimą dėl branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos suderinimo. Jeigu iš Aprašo 11 punkte nurodytų institucijų gauta bent viena neigiama išvada ir (arba) Inspekcijos peržiūros rezultatai rodo, kad branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaita neatitinka Aprašo 12 punkto nuostatų, Inspekcija pateikia branduolinės energetikos objekto aikštelės vertintojui motyvuotą tarpinę išvadą, kurioje nurodomi atitinkamų dokumentų trūkumai, dėl kurių jie laikytini neatitinkančiais Aprašo 12 punkto nuostatų.

21. Aprašo 20 punkte nurodytais atvejais Inspekcija priima galutinį sprendimą dėl branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos suderinimo arba pateikia tarpinę išvadą branduolinės energetikos objekto aikštelės vertintojui ne vėliau nei per 6 mėnesius nuo visų Aprašo 6 punkte nurodytų tinkamai įformintų dokumentų gavimo. Apie priimtą galutinį sprendimą ar parengtą tarpinę išvadą Inspekcija informuoja branduolinės energetikos objekto aikštelės vertintoją per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo arba tarpinės išvados parengimo.

22. Gavęs tarpinę išvadą, branduolinės energetikos objekto aikštelės vertintojas turi teisę ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo jos gavimo pateikti Inspekcijai patikslintą branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitą. Inspekcija patikslintos ataskaitos elektroninį variantą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo ataskaitos gavimo, patikrinusi, ar ji atitinka Aprašo 8 punkte nustatytus dokumentų įforminimo reikalavimus, perduoda Aprašo 11 punkte nurodytoms institucijoms ir apie dokumentų perdavimą raštu informuoja branduolinės energetikos objekto aikštelės vertintoją. Aprašo 11 punkte nurodytos institucijos, išnagrinėjusios patikslintą ataskaitą, pateikia galutinę išvadą dėl jos Inspekcijai ne vėliau kaip per mėnesį nuo šios ataskaitos gavimo. Tuo pačiu metu kaip ir Inspekcijai galutinės išvados kopija pateikiama ir branduolinės energetikos objekto aikštelės vertintojui. Jeigu gavęs tarpinę išvadą branduolinės energetikos objekto aikštelės vertintojas per 3 mėnesius nuo jos gavimo nepateikia patikslintos branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos, laikoma, kad priimtas neigiamas sprendimas dėl branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos suderinimo. Jeigu kuri nors iš Aprašo 11 punkte nurodytų institucijų per mėnesį nuo patikslintos branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos gavimo nepateikia Inspekcijai išvados, laikoma, kad gauta šios institucijos teigiama išvada.

23. Inspekcija priima sprendimą suderinti patikslintą branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitą, jeigu ji atitinka Aprašo 12 punkto nuostatas ir gautos visų Aprašo 11 punkte nurodytų institucijų teigiamos išvados. Jeigu Inspekcijos peržiūros rezultatai rodo, kad patikslinta branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaita neatitinka Aprašo 12 punkto nuostatų ir (arba) gauta bent viena neigiama Aprašo 11 punkte nurodytų institucijų išvada, Inspekcija priima sprendimą patikslintos branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos nederinti ir apie šį sprendimą informuoja branduolinės energetikos objekto aikštelės vertintoją ir Aprašo 11 punkte išvardytas institucijas, nurodydama sprendimo motyvus.

24. Galutinis sprendimas dėl patikslintos branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos priimamas ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo visų Aprašo 6 punkte nurodytų pirmą kartą pateiktų tinkamai įformintų dokumentų gavimo dienos.

25. Inspekcija ir Aprašo 11 punkte nurodytos institucijos branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos rengimo ir tikslinimo etapuose konsultuoja branduolinės energetikos objekto aikštelės vertintoją su branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimu susijusiais klausimais.

26. Inspekcija ir Aprašo 11 punkte nurodytos institucijos, norėdamos įsitikinti, kad branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitoje pateikta teisinga informacija, turi teisę:

26.1. tikrinti branduolinės energetikos objekto aikštelės vertintojo organizacijos patalpas, teritoriją, branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitoje nurodytą branduolinės energetikos objekto aikštelę (aikšteles);

26.2. gauti iš branduolinės energetikos objekto aikštelės vertintojo paaiškinimus dėl branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitoje pateiktos informacijos.

27. Peržiūrėdamos branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitą, Inspekcija ir Aprašo 11 punkte nurodytos institucijos turi teisę gauti informaciją, reikalingą šiai peržiūrai ir įvertinimui atlikti, ir iš kitų Apraše nenurodytų valstybės institucijų jų kompetencijos klausimais.

28. Inspekcija ir Aprašo 11 punkte nurodytos institucijos tarpusavyje keičiasi informacija, reikalinga branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitai peržiūrėti. Branduolinės energetikos objekto aikštelės vertintojas ir visos valstybės institucijos, dalyvaujančios peržiūrint branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitą, negali atskleisti informacijos, galinčios turėti įtakos branduolinės energetikos objekto ir (arba) branduolinės energetikos objekto aikštelės aplinkoje esančios teritorijos, kurioje numatoma vykdyti branduolinės energetikos objekto statybos darbus, fizinei saugai, šiame punkte nenurodytiems asmenims, išskyrus Aprašo 29 punkte nustatytą atvejį. Branduolinės energetikos objekto aikštelės vertintojas ir visos valstybės institucijos, dalyvaujančios peržiūrint branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitą, bet kokia forma perduodamos viena kitai šiame punkte nurodytą informaciją, gavėjui turi pranešti, kad informacija gali turėti įtakos branduolinės energetikos objekto ir (arba) branduolinės energetikos objekto aikštelės aplinkoje esančios teritorijos, kurioje numatoma vykdyti branduolinės energetikos objekto statybos darbus, fizinei saugai.

29. Jeigu Inspekcija ar Aprašo 11 punkte nurodytos valstybės institucijos teisės aktų nustatyta tvarka perka su branduolinės energetikos objekto aikštelės vertinimo ataskaitos peržiūra susijusias paslaugas, tokių paslaugų pirkėjas privalo užtikrinti, kad tiekėjas neatskleis Aprašo 28 punkte nurodytos informacijos kitiems, nenurodytiems Aprašo 28 punkte, asmenims.

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 790, 2018-08-13, paskelbta TAR 2018-08-17, i. k. 2018-13166

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 790, 2018-08-13, paskelbta TAR 2018-08-17, i. k. 2018-13166

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. sausio 25 d. nutarimo Nr. 83 „Dėl Branduolinės (atominės) elektrinės statybos vietos (aikštelės) vertinimo ataskaitos peržiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo