Suvestinė redakcija nuo 2022-11-11
Nutarimas paskelbtas: Žin. 2005, Nr. 49-1627, i. k. 1051100NUTA00000403
Nauja redakcija nuo 2022-11-11:
Nr. 1099, 2022-11-09, paskelbta TAR 2022-11-10, i. k. 2022-22719
LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
NUTARIMAS
DĖL M2, M3, N2, N3, O3, O4 KLASIŲ KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ IR T1b, T2b, T3b, T4.1b, T4.2b, T4.3b, T5 KATEGORIJŲ RATINIŲ TRAKTORIŲ TECHNINIŲ PATIKRINIMŲ ORGANIZAVIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS KELIUOSE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2005 m. balandžio 13 d. Nr. 403
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 33 straipsnio 7 dalimi ir įgyvendindama 2014 m. balandžio 3 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2014/47/ES dėl Sąjungoje važinėjančių komercinių transporto priemonių techninio patikrinimo kelyje, kuria panaikinama Direktyva 2000/30/EB, su pakeitimais, padarytais 2021 m. birželio 29 d. Komisijos deleguotąja direktyva (ES) 2021/1716, Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:
1. Patvirtinti M2, M3, N2, N3, O3, O4 klasių kelių transporto priemonių ir T1b, T2b, T3b, T4.1b, T4.2b, T4.3b, T5 kategorijų ratinių traktorių techninių patikrinimų organizavimo Lietuvos Respublikos keliuose taisykles (pridedama).
2. Pavesti Lietuvos transporto saugos administracijai (toliau – Administracija):
2.1. suderinus su Policijos departamentu prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos patvirtinti metinį M2, M3, N2, N3, O3, O4 klasių transporto priemonių ir T1b, T2b, T3b, T4.1b, T4.2b, T4.3b, T5 kategorijų ratinių traktorių (toliau kartu – transporto priemonės) planuojamų techninių patikrinimų keliuose skaičių;
2.2. kasmet organizuoti Administracijos, policijos ir Europos Sąjungos valstybių narių kompetentingų institucijų bendrus transporto priemonių techninius patikrinimus keliuose; šie patikrinimai gali būti atliekami su 2006 m. kovo 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2006/22/EB dėl būtiniausių sąlygų Tarybos reglamentams (EEB) Nr. 3820/85 ir (EEB) Nr. 3821/85 dėl su kelių transporto veikla susijusių socialinių teisės aktų įgyvendinti ir panaikinančios Direktyvą 88/599/EEB su visais pakeitimais 5 straipsnyje nustatytais patikrinimais;
2.3. ne rečiau kaip vieną kartą per metus organizuoti policijos pareigūnų mokymus apie krovinio išdėstymą ir (ar) jo pritvirtinimą N2, N3, O3 ir O4 klasių transporto priemonėse;
3. Nustatyti, kad kiekvienais kalendoriniais metais M2, M3, N2, N3, O3, O4 klasių transporto priemonių techninių patikrinimų keliuose skaičius turi būti ne mažesnis kaip 5 procentai nuo visų Lietuvos Respublikoje įregistruotų M2, M3, N2, N3, O3, O4 klasių transporto priemonių.
4. Paskirti Administraciją atsakingą už ryšio tarp Europos Sąjungos valstybių narių nacionalinių ryšių palaikymo punktų koordinavimą, kai duomenys perduodami per 2009 m. spalio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 1071/2009, nustatančio bendrąsias profesinės vežimo kelių transportu veiklos sąlygų taisykles ir panaikinančio Tarybos direktyvą 96/26/EB, su visais pakeitimais 16 straipsnyje nurodytą nacionalinį elektroninį registrą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2005 m. balandžio 13 d. nutarimu Nr. 403
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2022 m. lapkričio 9 d. nutarimo Nr. 1099
redakcija)
M2, M3, N2, N3, O3, O4 KLASIŲ KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ IR T1b, T2b, T3b, T4.1b, T4.2b, T4.3b, T5 KATEGORIJŲ RATINIŲ TRAKTORIŲ TECHNINIŲ PATIKRINIMŲ ORGANIZAVIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS KELIUOSE TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. M2, M3, N2, N3, O3, O4 klasių kelių transporto priemonių ir T1b, T2b, T3b, T4.1b, T4.2b, T4.3b, T5 kategorijų ratinių traktorių techninių patikrinimų organizavimo Lietuvos Respublikos keliuose taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato M2, M3, N2, N3, O3, O4 klasių kelių transporto priemonių ir T1b, T2b, T3b, T4.1b, T4.2b, T4.3b, T5 kategorijų ratinių traktorių, kurie dažniausiai naudojami viešuosiuose keliuose vežimams už atlygį ir kurių didžiausiasis projektinis greitis yra didesnis kaip 40 km/h (toliau – traktoriai) (toliau kartu – transporto priemonės), techninių patikrinimų keliuose (toliau – techninis patikrinimas) atlikimo tvarką, techninių patikrinimų ataskaitos teikimo Europos Komisijai ir informacijos apie techninius patikrinimus teikimo kitoms valstybėms tvarką.
II SKYRIUS
TRANSPORTO PRIEMONIŲ TECHNINIŲ PATIKRINIMŲ ATLIKIMAS
3. Transporto priemonės techninį patikrinimą sudaro:
3.2. išsamesnis techninis patikrinimas (toliau – išsamesnis patikrinimas) privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros įmonėje (toliau – techninės apžiūros įmonė), jeigu tikrinama M2, M3, N2, N3, O3, O4 klasių kelių transporto priemonė, arba bet kurioje savivaldybėje, jeigu tikrinamas traktorius, vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos ar jos įgaliotos institucijos tvirtinama traktorių ir savaeigių mašinų techninės apžiūros tvarka.
4. Policijos pareigūnai atlieka transporto priemonių pradinius patikrinimus, o Lietuvos transporto saugos administracijos (toliau – Administracija) pareigūnai – transporto priemonių, išskyrus traktorius, pradinius patikrinimus.
5. Policijos ir Administracijos pareigūnai (toliau kartu – pareigūnai) transporto priemonių pradinius patikrinimus gali atlikti kartu arba atskirai.
6. Pradinis patikrinimas atliekamas iš anksto apie tai nepranešus ūkio subjektams prie kelių įrengtose aikštelėse ar kitose tam tinkamose vietose.
7. Pradiniam patikrinimui stabdomos transporto priemonės:
7.1. tų ūkio subjektų, kurių rizikingumas, remiantis Administracijos valdomos Ūkio subjektų, susijusių su kelių transportu, stebėsenos ir informavimo valstybės informacinės sistemos „Vektra“ duomenimis apie Lietuvos Respublikoje ir kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse nustatytus vežimo kelių transportu ar su juo susijusią veiklą reglamentuojančių Europos Sąjungos ir (ar) Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimų pažeidimus, yra didžiausias;
8. Pareigūnai pradinio patikrinimo metu:
8.1. patikrina transporto priemonėje turimą paskutinės privalomosios techninės apžiūros rezultatų kortelę (ataskaitą) arba traktoriaus techninės apžiūros taloną ir paskutinio techninio patikrinimo ataskaitą, jeigu techninis patikrinimas buvo atliktas anksčiau, arba jų skaitmenines kopijas;
8.3. vizualiai įvertina techninę transporto priemonės būklę (toliau – būklės patikrinimas); jeigu iš paskutinės privalomosios techninės apžiūros rezultatų kortelės (ataskaitos), traktoriaus techninės apžiūros talono arba paskutinio techninio patikrinimo ataskaitos ar jų skaitmeninių kopijų matyti, kad per praėjusius tris mėnesius buvo patikrinta kuri nors transporto priemonės dalis, šios dalies pakartotinai galima netikrinti, nebent yra nustatomi trūkumai ir (ar) neatitikimai, kurie gali kelti arba kelia pavojų eismo saugumui, žmonėms ar aplinkai;
9. Pareigūnai nusprendžia, ar turėtų būti atliktas transporto priemonės išsamesnis patikrinimas, įvertinę būklės patikrinimo rezultatus ir vadovaudamiesi:
9.1. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos ar jos įgaliotos institucijos tvirtinamu motorinių transporto priemonių ir jų priekabų trūkumų, aptinkamų privalomosios techninės apžiūros ir techninio patikrinimo metu, sąrašu ir šių trūkumų klasifikacija, jeigu tikrinama M2, M3, N2, N3, O3, O4 klasių kelių transporto priemonė;
9.2. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos ar jos įgaliotos institucijos nustatytais techniniais reikalavimais T kategorijos traktoriams, kurie dažniausiai naudojami viešuose keliuose vežimams už atlygį ir kurių didžiausiasis projektinis greitis yra didesnis kaip 40 km/h, jeigu tikrinamas traktorius.
10. Transporto priemonės išsamesnis patikrinimas turi būti atliktas, jeigu būklės patikrinimo metu:
11. Būklės patikrinimo metu nustatyti du dideli transporto priemonės vienos srities trūkumai laikomi vienu pavojingu transporto priemonės trūkumu, o nustatyti du nedideli transporto priemonės vienos srities trūkumai arba keturi skirtingų sričių nedideli trūkumai, kurie nebuvo pašalinti praėjus 30 kalendorinių dienų nuo paskutinės privalomosios techninės apžiūros ar paskutinio techninio patikrinimo, – vienu dideliu transporto priemonės trūkumu.
12. Pareigūnai, per transporto priemonės pradinį patikrinimą nenustatę būklės ir (arba) krovinio išdėstymo ir (ar) pritvirtinimo trūkumų, kurie gali kelti arba kelia pavojų eismo saugumui, žmonėms ar aplinkai, išduoda transporto priemonės vairuotojui techninio patikrinimo ataskaitą.
13. Pareigūnai, per būklės patikrinimą nustatę pavojingą ir (arba) didelį trūkumą:
13.1. uždraudžia transporto priemonei toliau važiuoti pagal Priverstinio transporto priemonių nuvežimo ir uždraudimo toliau važiuoti tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. lapkričio 27 d. nutarimu Nr. 1426 „Dėl Priverstinio transporto priemonių nuvežimo ir uždraudimo toliau važiuoti tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priverstinio transporto priemonių nuvežimo ir uždraudimo toliau važiuoti tvarkos aprašas);
13.2. laikinai paima transporto priemonės registracijos dokumentus, kol bus pašalinti nustatyti trūkumai, ir pateikia informaciją, kur reikės atsiimti transporto priemonės registracijos dokumentus;
13.3. išduoda transporto priemonės vairuotojui pradinio patikrinimo ataskaitą, kurioje nurodo būklės patikrinimo metu nustatytus trūkumus;
14. Pareigūnai, per būklės patikrinimą nustatę Lietuvos Respublikoje įregistruotos transporto priemonės pavojingą trūkumą, panaikina privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą.
15. Pareigūnai gali išduoti leidimą transporto priemonei nuvykti iki vienos iš artimiausių remonto vietų su sąlyga, kad techninio patikrinimo vietoje trūkumas yra ištaisytas taip, kad būtų galima nuvažiuoti iki šios remonto vietos nesukeliant tiesioginio pavojaus toje transporto priemonėje esančių asmenų ar kitų eismo dalyvių saugumui.
16. Siuntime atlikti transporto priemonės išsamesnį patikrinimą pareigūnai nustato 7 darbo dienų terminą, per kurį turi būti atliktas transporto priemonės išsamesnis patikrinimas, nurodo adresą, kur reikės atsiimti transporto priemonės registracijos dokumentus.
17. Techninės apžiūros įmonės arba savivaldybės privalo:
17.1. pagal Taisyklių 23.6.1–23.6.9 papunkčiuose nurodytus transporto priemonės komponentus ir pozicijas patikrinti pareigūnų atsiųstas transporto priemones;
18. Pareigūnai, atlikę būklės patikrinimą, grąžina paimtus transporto priemonės registracijos dokumentus:
18.1. jeigu M2, M3, N2, N3, O3, O4 klasių kelių transporto priemonės vairuotojas ar savininkas (valdytojas) pareigūnams pateikia techninės apžiūros įmonės išduotą išsamesnio patikrinimo ataskaitą arba kitą techninės apžiūros dokumentą, kurie patvirtintų, kad techninio patikrinimo metu nustatyti dideli ir (ar) pavojingi trūkumai yra pašalinti;
19. Jeigu per siuntime atlikti išsamesnį patikrinimą nustatytą terminą M2, M3, N2, N3, O3, O4 klasių kelių transporto priemonės vairuotojas ar savininkas (valdytojas) nepateikia Taisyklių 18.1 papunktyje nurodyto dokumento arba traktoriaus vairuotojas ar savininkas (valdytojas) nepateikia Taisyklių 18.2 papunktyje nurodyto dokumento, pareigūnai ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo siuntime atlikti išsamesnį patikrinimą nustatyto termino pabaigos panaikina techninės apžiūros dokumentų galiojimą ir privalo:
19.2. pažymėti Centralizuotojoje techninės apžiūros duomenų bazėje, jeigu yra panaikintas M2, M3, N2, N3, O3, O4 klasių kelių transporto priemonės techninės apžiūros dokumentų galiojimas;
20. Pareigūnai, patikrinę N2, N3, O3 ir O4 klasių kelių transporto priemonėse krovinio išdėstymą ir (ar) jo pritvirtinimą ir nustatę pavojingą ir (arba) didelį krovinio išdėstymo ir (ar) jo pritvirtinimo trūkumą:
20.1. uždraudžia N2, N3, O3 ir O4 klasių kelių transporto priemonėms toliau važiuoti pagal Priverstinio transporto priemonių nuvežimo ir uždraudimo toliau važiuoti tvarkos aprašą;
20.2. laikinai paima transporto priemonės registracijos dokumentus, kol bus pašalinti nustatyti trūkumai, ir pateikia informaciją, kur reikės atsiimti transporto priemonės registracijos dokumentus;
21. Pareigūnai, patikrinę N2, N3, O3 ir O4 klasių kelių transporto priemonėse krovinį, grąžina paimtus transporto priemonės registracijos dokumentus, jeigu transporto priemonės vairuotojas ar savininkas (valdytojas) pareigūnams pateikia įrodymus, kad nustatyti trūkumai pašalinti.
III SKYRIUS
TECHNINIŲ PATIKRINIMŲ ATASKAITOS TEIKIMAS EUROPOS KOMISIJAI IR INFORMACIJOS APIE TECHNINIUS PATIKRINIMUS TEIKIMAS KITOMS VALSTYBĖMS
23. Administracija kas dveji metai, skaičiuojant nuo 2019 m. sausio 1 d., iki kovo 31 d. elektroninių ryšių priemonėmis teikia Europos Komisijai praėjusių dvejų kalendorinių metų transporto priemonių techninių patikrinimų ataskaitą. Transporto priemonių techninių patikrinimų ataskaitoje turi būti nurodyta:
23.4. kiekvienos patikrintos transporto priemonės identifikavimo duomenys (valstybinis numeris ir transporto priemonės identifikavimo (VIN) numeris);
23.5. N2, N3, O3 ir O4 klasių kelių transporto priemonėse krovinių patikrinimų skaičius ir neatitinkančių reikalavimų transporto priemonių skaičius;
23.6. atliekant transporto priemonių išsamesnį patikrinimą patikrintų transporto priemonių skaičius ir patikrinti transporto priemonių komponentai ir pozicijos, susiję su:
24. Jeigu nustatomi kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje ar Europos ekonominės erdvės šalyje registruotos transporto priemonės pavojingi ir (arba) dideli trūkumai, dėl kurių uždraudžiama transporto priemonei toliau važiuoti, Administracija ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo trūkumų nustatymo dienos per tos Europos Sąjungos valstybės narės ryšių palaikymo punktą perduoda techninio patikrinimo ataskaitos duomenis, o tais atvejais, kai nustatomi transporto priemonės pavojingi ir (arba) dideli trūkumai, dėl kurių yra panaikinamas Lietuvos Respublikoje įregistruotos transporto priemonės techninės apžiūros dokumentų galiojimas, taip pat pareikalauja atlikti transporto priemonės techninę apžiūrą.
25. Jeigu nustatomi ne Europos Sąjungos valstybėje narėje ar Europos ekonominės erdvės šalyje registruotos transporto priemonės pavojingi ir (arba) dideli trūkumai, dėl kurių uždraudžiama transporto priemonei toliau važiuoti, Administracija ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo trūkumų nustatymo dienos apie nustatytus trūkumus gali informuoti transporto priemonės registracijos valstybės kompetentingą instituciją.
26. Administracija, gavusi kitos Europos Sąjungos valstybės narės ar Europos ekonominės erdvės šalies, kurioje buvo nustatyti Lietuvos Respublikoje įregistruotos transporto priemonės pavojingi ir (arba) dideli trūkumai, ryšių palaikymo punkto prašymą taikyti poveikio priemones, per 20 darbo dienų įvertina pateiktą informaciją ir nustačiusi, kad toje šalyje buvo nustatyti pavojingi ir (arba) dideli trūkumai, dėl kurių yra panaikinamas Lietuvos Respublikoje įregistruotos transporto priemonės techninės apžiūros dokumentų galiojimas, priima sprendimą siųsti M2, M3, N2, N3, O3, O4 klasių kelių transporto priemonę išsamiau patikrinti techninės apžiūros įmonėje arba savivaldybėje, jeigu yra panaikinamas traktoriaus techninės apžiūros dokumentų galiojimas, ir apie tai informuoja tos valstybės ryšių palaikymo punktą.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
27. Administracija techninės apžiūros įmonių ir savivaldybių pateiktas transporto priemonių išsamesnio patikrinimo ataskaitas saugo 36 mėnesius nuo jų gavimo dienos.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 225, 2012-02-29, Žin., 2012, Nr. 29-1303 (2012-03-08), i. k. 1121100NUTA00000225
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 13 d. nutarimo Nr. 403 "Dėl Kelių transporto priemonių techninės būklės kontrolės Lietuvos Respublikos keliuose taisyklių patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 132, 2018-02-07, paskelbta TAR 2018-02-12, i. k. 2018-02145
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 13 d. nutarimo Nr. 403 „Dėl Kelių transporto priemonių techninės būklės kontrolės Lietuvos Respublikos keliuose taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 1099, 2022-11-09, paskelbta TAR 2022-11-10, i. k. 2022-22719
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 13 d. nutarimo Nr. 403 „Dėl M2, M3, N2, N3, O3 ir O4 klasių kelių transporto priemonių ir T5 kategorijos ratinių traktorių techninių patikrinimų organizavimo Lietuvos Respublikos keliuose taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo