Suvestinė redakcija nuo 2009-10-09 iki 2011-06-04
Nutarimas paskelbtas: Žin. 2009, Nr. 73-3005, i. k. 109106ANUTA000O3-75
VALSTYBINĖS KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJOS
NUTARIMAS
DĖL ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMO IR PASLAUGŲ KOKYBĖS REIKALAVIMŲ
2009 m. birželio 11 d. Nr. O3-75
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 66-1984; 2004, Nr. 107-3964; 2009, Nr. 38-1437) 48 straipsnio 4 dalimi, Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija nutaria:
1. Patvirtinti elektros energijos persiuntimo patikimumo ir paslaugų kokybės reikalavimus (pridedama).
2. Įpareigoti elektros energijos perdavimo sistemos ir skirstomųjų tinklų operatorius bei tiekimo įmones iki 2009 m. rugsėjo 1 d. parengti elektros energijos persiuntimo nutraukimo priežasčių ir (ar) elektros energijos perdavimo, skirstymo bei tiekimo paslaugų pažeidimo priežasčių priskyrimo tvarkos aprašą ir suderinti jį su Komisija.
PATVIRTINTA
Valstybinės kainų ir energetikos
kontrolės komisijos
2009 m. birželio 11 d.
nutarimu Nr. O3-75
ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMO IR PASLAUGŲ KOKYBĖS REIKALAVIMAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Elektros energijos persiuntimo patikimumo ir paslaugų kokybės reikalavimai (toliau vadinama – Kokybės reikalavimai) nustato perdavimo sistemos ir skirstomųjų tinklų operatorių elektros energijos persiuntimo patikimumo bei perdavimo sistemos, skirstomųjų tinklų operatorių ir elektros energijos tiekėjų teikiamų paslaugų, tiesiogiai susijusių su jų licencijoje nustatyta veikla, kokybės vertinimo bei kontrolės tvarką.
2. Kokybės reikalavimai yra privalomi elektros energijos perdavimo sistemos ir skirstomųjų tinklų operatoriams, nepriklausomiems ir visuomeniniams elektros energijos tiekėjams.
3. Pagrindinės šiame teisės akte vartojamos sąvokos ir santrumpos:
Operatorius – perdavimo sistemos arba skirstomųjų tinklų operatorius.
Tiekėjas – nepriklausomas arba visuomeninis elektros energijos tiekėjas.
Elektros energijos persiuntimo patikimumas – elektros energijos persiuntimas (perdavimas ir (ar) skirstymas), apibūdinamas persiuntimo nutraukimų dažnumu ir trukme.
Elektros energijos persiuntimo iš (į) perdavimo tinklo vieta – tai nuosavybės ribų akte nustatyta perdavimo ir skirstomųjų tinklų skiriamoji vieta.
Elektros energijos persiuntimo nutraukimo (toliau vadinama – nutraukimas) tipas – planuotas arba neplanuotas elektros energijos persiuntimo nutraukimas.
Planuotas nutraukimas – nutraukimas, apie kurį vartotojas buvo informuotas teisės aktuose arba sutartyje nustatytu laiku ir būdu.
Neplanuotas nutraukimas – nutraukimas, apie kurį vartotojas nebuvo informuotas arba buvo informuotas vėliau nei teisės aktuose ar sutartyje nustatytu laiku, išskyrus atvejus, kai tai buvo padaryta siekiant užtikrinti visuomenės interesus.
Nutraukimo pradžia – nutraukimo pradžios laikas, užfiksuotas automatiniu arba rankiniu būdu.
Nutraukimo pabaiga – nutraukimo pabaigos laikas, užfiksuotas automatiniu arba rankiniu būdu.
Nutraukimo trukmė – laikas nuo nutraukimo pradžios iki nutraukimo pabaigos.
Trumpas nutraukimas – nutraukimas, kurio trukmė ilgesnė nei tinklų automatikos įsijungimo trukmė ir trumpesnė nei 3 minutės.
Ilgas nutraukimas – nutraukimas, kurio trukmė lygi 3 minutėms arba ilgesnė kaip 3 minutės.
Elektros energijos persiuntimo atstatymo laikas – laikas, per kurį vartotojui buvo atstatytas elektros energijos persiuntimas po nutraukimo.
SAIDI (angl. System average interruption duration index) – sistemos vidutinės nutraukimų trukmės rodiklis, kuris parodo, kiek vidutiniškai laiko per ataskaitinį laikotarpį elektros energija nebuvo persiunčiama vienam vartotojui.
SAIFI (angl. System average interruption frequency index) – sistemos nutraukimų vidutinio dažnumo rodiklis, kuris parodo, kiek vidutiniškai kartų per ataskaitinį laikotarpį elektros energija nebuvo persiunčiama vienam vartotojui.
MAIFI (angl. Momentary average interruption frequency index) – vidutinis elektros energijos persiuntimo trumpų nutraukimų dažnumo rodiklis, kuris parodo, kiek vidutiniškai kartų per ataskaitinį laikotarpį elektros energijos persiuntimas buvo nutrauktas dėl trumpo nutraukimo.
END (angl. Energy not delivered) – perdavimo tinklu nepersiųstos elektros energijos kiekis, kuris parodo dėl nutraukimų perdavimo tinklu nepersiųstos elektros energijos kiekį per ataskaitinį laikotarpį.
AIT (angl. Average interruption time) – vidutinis nutraukimo laikas, kuris parodo vidutinę nutraukimų trukmę per ataskaitinį laikotarpį.
Kitos šiuose Kokybės reikalavimuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatyme (Žin., 2000, Nr. 66-1984; 2004, Nr. 107-3964; 2009, Nr. 38-1437) ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.
II. ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMAS
4. Nutrūkus elektros energijos persiuntimui, kiekvieno nutraukimo atveju turi būti nustatoma nutraukimo priežastis, kuri gali būti:
4.1. „Force majeure“ (nenugalima jėga) priežastys: apima stichinių gamtos reiškinių (potvynio, perkūnijos, apšalo, audros, ižo ir pan.) ir gaisro atvejus; karo, teroristinius veiksmus; sistemos priešavarinės automatikos poveikį (esant gedimui ar avarijai kitose elektros sistemose), valstybės institucijų veiksmus arba nurodymus ar kitus išimtinius įvykius, dėl kurių paskelbta ekstremali padėtis; klimato pokyčius, dėl kurių buvo viršyti leistini techniniai normatyvai, taip pat kitus įvykius ar aplinkybes, kurie pagal galiojančius teisės aktus gali būti priskiriami „Force majeure“ aplinkybėms;
4.2. išorinio poveikio priežastys: apima nutraukimus (ar sutrikimus), kurie įvyko dėl vartotojų kaltės; vartotojų veikimą ir neveikimą, nutraukimus, kurie įvyko dėl trečios šalies poveikio, tokie kaip elektros įrenginių vagystė ar gadinimas, pašalinių daiktų užmetimas ant orinių elektros linijų ir pan.; uždegimai, gaisrai, kurie atsirado ne dėl „Force majeure“ aplinkybės, o dėl pašalinių asmenų kaltės; taip pat sutrikimai, gedimai ar avarijos kito operatoriaus tinkluose, dėl kurių nutrūko elektros energijos persiuntimas vartotojams;
4.3. operatoriaus atsakomybei priskiriamos priežastys – visos kitos, išskyrus 4.1, 4.2 ir 4.4 punktuose išvardytas priežastis;
5. Nutraukimai, įvykę dėl Kokybės reikalavimų 4.1 ir 4.2 punktuose nurodytų priežasčių, turi būti patvirtinti kompetentingų institucijų dokumentais arba operatoriaus nustatyta tvarka, kuri turi būti suderinta su Komisija.
6. Nutraukimų registravimas:
6.1. Kiekvieną nutraukimo atvejį skirstomųjų tinklų operatorius turi registruoti, nurodydamas tokią informaciją:
6.1.1. tinklo, kuriame įvyko nutraukimas, įtampa (aukštoji įtampa (AĮ) – 110–330 kV, vidutinė įtampa (VĮ) – 6–10 kV, 35 kV, žemoji įtampa (ŽĮ) – iki 1 kV);
6.1.6. nutraukimo pabaigos data ir laikas (jei persiuntimas buvo atstatytas laipsniškai, kiekvienai vartotojų grupei nutraukimo pabaigos data ir laikas registruojami atskirai);
6.1.10. vartotojų skaičius, kurių elektros įrenginiai buvo atjungti, kai nustatyta I aprūpinimo elektra patikimumo kategorija ir jie yra mieste;
6.1.11. vartotojų skaičius, kurių elektros įrenginiai buvo atjungti, kai nustatyta II aprūpinimo elektra patikimumo kategorija ir jie yra mieste;
6.1.12. vartotojų skaičius, kurių elektros įrenginiai buvo atjungti, kai nustatyta III aprūpinimo elektra patikimumo kategorija ir jie yra mieste;
6.1.13. vartotojų skaičius, kurių elektros įrenginiai buvo atjungti, kai nustatyta I aprūpinimo elektra patikimumo kategorija ir jie yra ne mieste;
6.1.14. vartotojų skaičius, kurių elektros įrenginiai buvo atjungti, kai nustatyta II aprūpinimo elektra patikimumo kategorija ir jie yra ne mieste;
6.2. Kiekvieną nutraukimo atvejį perdavimo sistemos operatorius turi registruoti, nurodydamas tokią informaciją:
7. Nutraukimo metu paveiktų vartotojų skaičiaus nustatymas:
7.1. Perdavimo sistemos operatorius nutraukimo metu paveiktus vartotojus identifikuoja individualiai.
7.2. Skirstomųjų tinklų operatorius nutraukimo metu paveiktų vartotojų skaičių nustato vadovaudamasis operatyvinėmis schemomis, pagal kurias nutraukimo metu elektros energija persiunčiama vartotojams, ar kitais techniniais dokumentais. Minėtos operatyvinės schemos ir (ar) kiti techniniai dokumentai turi būti atnaujinami (tikslinami) teisės aktų nustatyta tvarka.
8. Elektros energijos persiuntimo patikimumo ataskaitų pateikimas:
8.1. Per 40 kalendorinių dienų nuo ataskaitinio ketvirčio pabaigos operatorius privalo pateikti Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai (toliau vadinama – Komisija) nustatytos formos ataskaitas:
8.1.1. elektros energijos persiuntimo nutraukimų vartotojų elektros įrenginiams (kai nustatyta I arba II aprūpinimo elektra patikimumo kategorija) registravimo ataskaitą (1 priedas);
8.1.2. elektros energijos persiuntimo patikimumo rodiklių registravimo ataskaitas (2, 3, 4 ir 5 priedai). Skirstomųjų tinklų operatorius pateikia ataskaitas pagal 2, 3 ir 4 prieduose nustatytas formas. Perdavimo sistemos operatorius pateikia ataskaitą pagal 5 priede nustatytą formą;
8.1.3. 20-ties vidutinės įtampos elektros linijų, kuriose per ataskaitinį laikotarpį įvykusių neplanuotų nutraukimų trukmė buvo ilgiausia (6 priedas) ir 20-ties vidutinės įtampos elektros linijų, kuriose per ataskaitinį laikotarpį įvykusių nutraukimų skaičius buvo didžiausias (7 priedas), registravimo ataskaitas.
8.2. Elektros energijos persiuntimo patikimumo ataskaitose naudojamų rodiklių apskaičiavimo formulės:
8.2.1. SAIDI vienam miesto ar ne miesto vartotojui, diferencijuojant pagal persiuntimo nutraukimo trukmę, tipą ir priežastis, apskaičiuojama pagal 1 formulę:
|
Vartotojų, kuriems nutrauktas elektros energijos persiuntimas, skaičius x Nutraukimo trukmė (min) |
; (1) |
|
SAIDI = ∑ |
|||
Visų vartotojų skaičius |
|
8.2.2. SAIFI vienam miesto ar ne miesto vartotojui, diferencijuojant pagal nutraukimo tipą ir priežastis, apskaičiuojamas pagal 2 formulę:
|
Vartotojų, kuriems nutrauktas elektros energijos persiuntimas, skaičius |
; (2) |
|
SAIFI = ∑ |
|||
Visų vartotojų skaičius |
|
8.2.3. MAIFI vienam miesto ar ne miesto vartotojui, diferencijuojant pagal nutraukimo priežastis, apskaičiuojamas pagal 3 formulę:
|
Vartotojų, kuriems elektros energijos persiuntimas nutrauktas dėl trumpo nutraukimo, skaičius |
; (3) |
|
MAIFI = ∑ |
|||
Visų vartotojų skaičius |
|
8.2.4. END, diferencijuojant pagal nutraukimo priežastis, apskaičiuojamas pagal 4 formulę:
END = ∑ Nutraukimo metu buvusi galia (MW) x Nutraukimo trukmė (val.); (4)
8.2.5. AIT, diferencijuojant pagal nutraukimo priežastis, apskaičiuojamas pagal 5 formulę:
|
Perdavimo tinklu nepersiųstos elektros energijos kiekis (MWh) |
|
(1440 ataskaitinio x laikotarpio kalendorinių. |
(5) |
|
AIT = |
x |
||||
Per ataskaitinį laikotarpį į perdavimo tinklą dienų skaičius) (min) persiųstos elektros energijos kiekis (MWh) |
|
9. Elektros energijos persiuntimo patikimumo lygio nustatymas:
9.1. Perdavimo sistemos operatoriui minimalus elektros energijos persiuntimo patikimumo lygis pirmą kartą nustatomas pagal 2006–2008 metų vidutinius END ir AIT rodiklius (išskyrus nutraukimus dėl „Force majeure“ (nenugalima jėga) ir išorinio poveikio priežasčių) tik ilgiems ir neplanuotiems nutraukimams.
9.2. Skirstomųjų tinklų operatoriui minimalus elektros energijos persiuntimo patikimumo lygis pirmą kartą nustatomas pagal 2006–2008 metų vidutinius SAIDI ir SAIFI rodiklius (išskyrus nutraukimus dėl „Force majeure“ (nenugalima jėga) ir išorinio poveikio priežasčių) tik ilgiems ir neplanuotiems nutraukimams.
9.3. Esamas elektros energijos persiuntimo patikimumo lygis kiekvienam minėtam rodikliui (išskyrus nutraukimus dėl „Force majeure“ (nenugalima jėga) ir išorinio poveikio priežasčių) nustatomas kasmet pagal trejų praėjusių metų elektros energijos persiuntimo patikimumo rodiklių vidurkį.
9.4. Kiekvieno minėto rodiklio esamo patikimumo lygio pokytis, lyginant su Komisijos nustatytu minimaliu patikimumo lygiu, įvertinamas perdavimo ir (ar) skirstymo paslaugų kainų viršutinėse ribose Komisijos nustatyta tvarka.
9.5. Nustatant elektros energijos perdavimo ir (ar) skirstymo paslaugų kainų viršutines ribas naujam reguliavimo periodui, minimalūs elektros energijos persiuntimo patikimumo lygiai gali būti koreguojami, atsižvelgiant į minėtų patikimumo rodiklių pastarųjų trejų metų pokyčių tendencijas.
Papildyta punktu:
Nr. O3-142, 2009-09-29, Žin., 2009, Nr. 120-5193 (2009-10-08), i. k. 109106ANUTA00O3-142
III. ELEKTROS ENERGIJOS PERDAVIMO, SKIRSTYMO BEI TIEKIMO PASLAUGŲ KOKYBĖ
10. Elektros energijos perdavimo, skirstymo bei tiekimo paslaugų (toliau vadinama – paslaugų) kokybės reikalavimų pažeidimo priežasties nustatymas:
10.1. Kiekvieno paslaugų kokybės reikalavimų pažeidimo atveju turi būti nustatoma pažeidimo priežastis, kuri gali būti:
10.1.1. „Force majeure“ (nenugalima jėga) priežastys: apima stichinių gamtos reiškinių (potvynio, perkūnijos, apšalo, audros, ižo ir pan.) ir gaisro atvejus; karo, teroristinius veiksmus; sistemos priešavarinės automatikos poveikį (esant gedimui ar avarijai kitose elektros sistemose), valstybės institucijų veiksmus arba nurodymus ar kitus išimtinius įvykius, dėl kurių paskelbta ekstremali padėtis; klimato pokyčius, dėl kurių buvo viršyti leistini techniniai normatyvai, taip pat kitus įvykius ar aplinkybes, kurie pagal galiojančius teisės aktus gali būti priskiriami „Force majeure“ aplinkybėms;
10.1.2. išorinio poveikio priežastys: apima pažeidimus, kurie įvyko dėl vartotojų kaltės; vartotojų veikimą ir neveikimą, pažeidimus, kurie įvyko dėl trečios šalies poveikio, tokie kaip elektros įrenginių vagystė ar gadinimas, vartotojų neinformavimas teisės aktų ar sutartyje nustatyta tvarka dėl aplinkybių, nepriklausančių nuo operatoriaus ir (ar) tiekėjo veiksmų (t. y. operatorius padavė informaciją, tačiau spaustuvė neišspausdino pranešimo ir pan.), taip pat sutrikimai, gedimai ar avarijos kito operatoriaus tinkluose, dėl kurių padarytas pažeidimas;
11. Operatoriaus ir (ar) tiekėjo teikiamų paslaugų kokybės registravimo sąraše turi būti nurodoma informacija apie šias teikiamas paslaugas:
11.1. Naujojo vartotojo elektros įrenginių prijungimas prie operatoriaus tinklų nuo prijungimo paslaugos mokesčio sumokėjimo dienos (kai vartotojo įrenginiams prijungti reikia įrengti tik atvadą su apskaitos spinta ar skydu ir šiems darbams atlikti projektas nereikalingas). Registruojama prašymo suteikti paslaugą gavimo data, paslaugos mokesčio sumokėjimo data, paslaugos suteikimo data, vartotojo tipas (buitinis ar kitas vartotojas) ir darbo dienų skaičius, per kurį buvo suteikta paslauga.
11.2. Elektros energijos persiuntimo atnaujinimas įsiskolinimą apmokėjusiam vartotojui. Registruojama įsiskolinimo apmokėjimo data, paslaugos suteikimo data, vartotojo tipas (buitinis ar kitas vartotojas) ir darbo dienų skaičius, per kurį buvo suteikta paslauga.
11.3. Vartotojo informavimas apie planuotą nutraukimą. Registruojama vartotojo informavimo data, planuoto nutraukimo data, vartotojo tipas (buitinis ar kitas vartotojas), skundai, kai vartotojas nebuvo informuotas arba buvo informuotas vėliau nei teisės aktuose ar sutartyje nustatytu laiku, išskyrus atvejus, kai tai buvo padaryta siekiant užtikrinti visuomenės interesus, nurodant skundo nagrinėjimo rezultatą (pagrįstas ar nepagrįstas).
11.4. Nustatyto apskaitos prietaiso ar apskaitos schemos gedimo pašalinimas. Registruojama prašymo suteikti paslaugą gavimo data, paslaugos suteikimo data, vartotojo tipas (buitinis ar kitas vartotojas), skundai, kai paslauga vartotojui nebuvo suteikta arba buvo suteikta vėliau nei teisės aktuose nustatytu laiku, nurodant skundo nagrinėjimo rezultatą (pagrįstas ar nepagrįstas).
12. Operatorius ir (ar) tiekėjas, atsižvelgdamas į šiuos reikalavimus, pats nustato paslaugų kokybės registravimo sąrašo pildymo tvarką ir formą. Kiekvienas vartotojo raštiškas skundas registruojamas operatoriaus ir (ar) tiekėjo vedamame registravimo žurnale. Operatorius ir (ar) tiekėjas pats nustato skundų registro pildymo tvarką.
13. Paslaugų kokybės ataskaitų pateikimas:
13.1. Metams pasibaigus per 60 kalendorinių dienų operatorius ir (ar) tiekėjas privalo pateikti Komisijai nustatytos formos paslaugų kokybės rodiklių registravimo ataskaitas (8 ir 9 priedai). Skaičiuojant šiose ataskaitose nurodytus rodiklius, nevertinami atvejai, kai nustatyti paslaugos suteikimo vartotojui rodikliai buvo pažeisti dėl Kokybės reikalavimų 10.1.1 ir 10.1.2 punktuose nurodytų priežasčių.
IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
15. Už nustatytų paslaugų kokybės reikalavimų nesilaikymą operatorius ir (ar) tiekėjas atsako teisės aktų nustatyta tvarka.
Elektros energijos persiuntimo
patikimumo ir paslaugų kokybės
reikalavimų
1 priedas
(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)
___________________________________________________________________
(Įmonės pavadinimas)
___________________________________________________________________
(Įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO NUTRAUKIMŲ VARTOTOJŲ ELEKTROS ĮRENGINIAMS (KAI NUSTATYTA I ARBA II APRŪPINIMO ELEKTRA PATIKIMUMO KATEGORIJA) REGISTRAVIMO ATASKAITA
20.... m. .................. ... d. Nr.
____________________
(Sudarymo vieta)
20.... m. ....... ketvirtis
Eil. Nr. |
Vartotojo pavadinimas |
Aprūpinimo elektra patikimumo kategorija. I arba II |
Objekto leistinoji galia, kW |
Teritorija, miesto arba ne miesto |
Atvejų, kai vartotojo elektros įrenginiams elektros energijos persiuntimas buvo atstatytas vėliau nei per numatytą atstatymo laiką, pagal nustatytą aprūpinimo elektra patikimumo kategoriją, skaičius |
||||
dėl „Force majeure“ priežasčių |
dėl išorinio poveikio priežasčių |
dėl operatoriaus atsakomybei priskiriamų priežasčių |
dėl nenustatytų priežasčių |
iš viso |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Pareigų pavadinimas) |
|
(Parašas) |
|
(Vardas ir pavardė) |
Elektros energijos persiuntimo
patikimumo ir paslaugų kokybės
reikalavimų
2 priedas
(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)
___________________________________________________________________
(Įmonės pavadinimas)
___________________________________________________________________
(Įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMO RODIKLIŲ (NEPLANUOTŲ ILGŲ NUTRAUKIMŲ SAIDI, SAIFI) REGISTRAVIMO ATASKAITA
20.... m. ................. ... d. Nr.
____________________
(Sudarymo vieta)
20.... m. ...... ketvirtis
Visų vartotojų skaičius |
Elektros energijos persiuntimo patikimumo rodikliai |
Nutraukimo priežastys |
Visa teritorija |
Miesto teritorija |
Ne miesto teritorija |
|||||||||
AĮ |
VĮ |
ŽĮ |
Iš viso |
AĮ |
VĮ |
ŽĮ |
Iš viso |
AĮ |
VĮ |
ŽĮ |
Iš viso |
|||
|
SAIDI, min. |
„Force majeure“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Išorinio poveikio |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Priskiriamos operatoriaus atsakomybei |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Nenustatytos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
SAIFI, vnt. |
„Force majeure“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Išorinio poveikio |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Priskiriamos operatoriaus atsakomybei |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Nenustatytos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Pareigų pavadinimas) |
|
(Parašas) |
|
(Vardas ir pavardė) |
Elektros energijos persiuntimo
patikimumo ir paslaugų kokybės
reikalavimų
3 priedas
(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)
___________________________________________________________________
(Įmonės pavadinimas)
___________________________________________________________________
(Įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMO RODIKLIŲ (NEPLANUOTŲ TRUMPŲ NUTRAUKIMŲ MAIFI) REGISTRAVIMO ATASKAITA
20.... m. ................. ...d. Nr.
___________________
(Sudarymo vieta)
20.... m. ...... ketvirtis
Visų vartotojų skaičius |
Elektros energijos persiuntimo patikimumo rodikliai |
Nutraukimo priežastys |
Visa teritorija |
Miesto teritorija |
Ne miesto teritorija |
|||||||||
AĮ |
VĮ |
ŽĮ |
Iš viso |
AĮ |
VĮ |
ŽĮ |
Iš viso |
AĮ |
VĮ |
ŽĮ |
Iš viso |
|||
|
MAIFI, vnt. |
„Force majeure“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Išorinio poveikio |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Priskiriamos operatoriaus atsakomybei |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Nenustatytos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Pareigų pavadinimas) |
|
(Parašas) |
|
(Vardas ir pavardė) |
Elektros energijos persiuntimo
patikimumo ir paslaugų kokybės
reikalavimų
4 priedas
(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)
___________________________________________________________________
(Įmonės pavadinimas)
___________________________________________________________________
(Įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMO RODIKLIŲ (PLANUOTŲ NUTRAUKIMŲ SAIDI, SAIFI) REGISTRAVIMO ATASKAITA
20.... m. ................. ... d. Nr.
_____________________
(Sudarymo vieta)
20.... m. ...... ketvirtis
Visų vartotojų skaičius |
Elektros energijos persiuntimo patikimumo rodikliai |
Visa teritorija |
Miesto teritorija |
Ne miesto teritorija |
|||||||||
AĮ |
VĮ |
ŽĮ |
Iš viso |
AĮ |
VĮ |
ŽĮ |
Iš viso |
AĮ |
VĮ |
ŽĮ |
Iš viso |
||
|
SAIDI, min. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SAIFI, vnt. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Pareigų pavadinimas) |
|
(Parašas) |
|
(Vardas ir pavardė) |
Elektros energijos persiuntimo
patikimumo ir paslaugų kokybės
reikalavimų
5 priedas
(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)
___________________________________________________________________
(Įmonės pavadinimas)
___________________________________________________________________
(Įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMO RODIKLIŲ (NEPLANUOTŲ NUTRAUKIMŲ END, AIT) REGISTRAVIMO ATASKAITA
20.... m. ................. ...d. Nr.
___________________
(Sudarymo vieta)
20.... m. ...... ketvirtis
Visų vartotojų skaičius |
Elektros energijos persiuntimo patikimumo rodikliai |
Nutraukimo priežastys |
Iš viso |
|
END, MWh |
„Force majeure“ |
|
Išorinio poveikio |
|
||
Priskiriamos operatoriaus atsakomybei |
|
||
Nenustatytos |
|
||
Iš viso |
|
||
AIT, min. |
„Force majeure“ |
|
|
Išorinio poveikio |
|
||
Priskiriamos operatoriaus atsakomybei |
|
||
Nenustatytos |
|
||
Iš viso |
|
(Pareigų pavadinimas) |
|
(Parašas) |
|
(Vardas ir pavardė) |
Elektros energijos persiuntimo
patikimumo ir paslaugų kokybės
reikalavimų
6 priedas
(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)
___________________________________________________________________
(Įmonės pavadinimas)
___________________________________________________________________
(Įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
VIDUTINĖS ĮTAMPOS ELEKTROS LINIJŲ, KURIOSE PER ATASKAITINĮ LAIKOTARPĮ ĮVYKUSIŲ NEPLANUOTŲ NUTRAUKIMŲ TRUKMĖ BUVO ILGIAUSIA, REGISTRAVIMO ATASKAITA
20.... m. ................. ... d. Nr.
__________________
(Sudarymo vieta)
20.... m. ...... ketvirtis
Eil. Nr. |
Linija |
Įtampa, 6–10 kV, 35 kV |
Nutraukimų nustatymo būdas (automatinis ar rankinis) |
Nutraukimų trukmė, min. (išskyrus „Force majeure“) |
Vartotojų, turinčių prie linijos prijungtų elektros įrenginių, skaičius |
|
mieste |
ne mieste |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
2 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
|
(Pareigų pavadinimas) |
|
(Parašas) |
|
(Vardas ir pavardė) |
Elektros energijos persiuntimo
patikimumo ir paslaugų kokybės
reikalavimų
7 priedas
(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)
___________________________________________________________________
(Įmonės pavadinimas)
___________________________________________________________________
(Įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
VIDUTINĖS ĮTAMPOS ELEKTROS LINIJŲ, KURIOSE PER ATASKAITINĮ LAIKOTARPĮ ĮVYKUSIŲ NEPLANUOTŲ NUTRAUKIMŲ SKAIČIUS BUVO DIDŽIAUSIAS, REGISTRAVIMO ATASKAITA
20.... m. ................. ... d. Nr.
__________________
(Sudarymo vieta)
20.... m. ...... ketvirtis
Eil. Nr. |
Linija |
Įtampa, 6–10 kV, 35 kV |
Nutraukimų nustatymo būdas (automatinis ar rankinis) |
Nutraukimų skaičius, vnt. (išskyrus „Force majeure“) |
Vartotojų, turinčių prie linijos prijungtų elektros įrenginių, skaičius |
|
mieste |
ne mieste |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
2 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
|
(Pareigų pavadinimas) |
|
(Parašas) |
|
(Vardas ir pavardė) |
Elektros energijos persiuntimo patikimumo ir paslaugų kokybės reikalavimų
8 priedas
(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)
___________________________________________________________________
(Įmonės pavadinimas)
___________________________________________________________________
(Įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
PASLAUGŲ KOKYBĖS RODIKLIŲ REGISTRAVIMO ATASKAITA
20.... m. ................. ... d. Nr.
___________________
(Sudarymo vieta)
Visų vartotojų skaičius |
Eil. Nr. |
Paslauga |
Matavimo vnt. |
Nustatytas paslaugos suteikimo vartotojui rodiklis |
Vidutinis paslaugos suteikimo vartotojui rodiklis |
Paslaugos suteikimo vartotojui nustatytu laiku rodiklis (procentais) |
|||
buitiniai |
kiti vartotojai |
buitiniai |
kiti vartotojai |
buitiniai |
kiti vartotojai |
||||
|
1. |
Laikas, per kurį buvo prijungti naujojo vartotojo elektros įrenginiai nuo prijungimo paslaugos mokesčio sumokėjimo dienos (kai vartotojo įrenginiams prijungti reikia įrengti tik atvadą su apskaitos spinta ar skydu ir šiems darbams atlikti projektas nereikalingas) |
darbo dienų skaičius |
15 |
15 |
|
|
|
|
2. |
Laikas, per kurį buvo prijungti įsiskolinimą apmokėjusio vartotojo elektros įrenginiai, po atjungimo dėl nemokėjimo |
darbo dienų skaičius |
5 |
2 |
|
|
|
|
|
3. |
Laikas nuo pranešimo vartotojui iki planuojamo elektros energijos persiuntimo nutraukimo dėl tinklų priežiūros darbų |
(pagrįstų skundų skaičius/visų planuotų nutraukimų skaičius*100), proc. |
– |
– |
|
|
|
|
|
4. |
Nustatyto apskaitos prietaiso ar apskaitos schemos gedimo pašalinimas |
darbo dienų skaičius |
10 |
2 |
|
|
|
|
|
5. |
Gautų skundų skaičius |
vnt./vart. |
– |
– |
|
|
– |
– |
|
6. |
Skundo nagrinėjimo trukmė |
kalendorinių dienų skaičius |
30 |
30 |
|
|
|
|
(Pareigų pavadinimas) |
|
(Parašas) |
|
(Vardas ir pavardė) |
Elektros energijos persiuntimo patikimumo ir paslaugų
kokybės reikalavimų
9 priedas
(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)
___________________________________________________________________
(Įmonės pavadinimas)
___________________________________________________________________
(Įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
PERSIUNTIMO PATIKIMUMO KOKYBĖS RODIKLIŲ REGISTRAVIMO ATASKAITA
20.... m. ................. ... d. Nr.
__________________
(Sudarymo vieta)
Visų vartotojų skaičius |
Aprūpinimo elektra patikimumo kategorija |
Matavimo vnt. |
Nustatytas paslaugos suteikimo vartotojui rodiklis |
Vidutinis paslaugos suteikimo vartotojui rodiklis |
Paslaugos suteikimo vartotojui nustatytu laiku rodiklis (procentais) |
|
I |
val. |
Kaip nustatyta Elektros energijos tiekimo ir naudojimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos energetikos ministro |
|
|
|
II |
val. |
|
|
|
|
III |
val. |
|
|
(Pareigų pavadinimas) |
|
(Parašas) |
|
(Vardas ir pavardė) |
Elektros energijos persiuntimo patikimumo ir paslaugų
kokybės reikalavimų
10 priedas
INDIVIDUALIAI TAIKOMŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS REIKALAVIMŲ SĄRAŠAS
10.1 lentelė
Eil. Nr. |
Paslaugos teikėjas |
Paslauga |
Teisės aktai, kuriuose nustatyti paslaugų kokybės reikalavimai |
1. |
Operatorius |
Naujojo vartotojo elektros įrenginių prijungimas |
Elektros energijos vartotojų gamintojų energetikos objektų (tinklų įrenginių, sistemų) prijungimo prie veikiančių energetikos įmonių objektų (tinklų, įrenginių sistemų) taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos energetikos ministro |
2. |
Operatorius |
Apmokėjusio įsiskolinimą vartotojo elektros įrenginių prijungimas po atjungimo dėl nemokėjimo |
Elektros energijos tiekimo ir naudojimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos energetikos ministro |
3. |
Operatorius |
Pranešimas vartotojui apie planuotą elektros energijos persiuntimo nutraukimą dėl tinklų priežiūros darbų |
Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymas |
4. |
Operatorius |
Nustatyto apskaitos prietaiso ar apskaitos schemos gedimo pašalinimas |
Elektros energijos tiekimo ir naudojimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos energetikos ministro |
5. |
Operatorius |
Elektros energijos persiuntimo atnaujinimas vartotojo elektros įrenginiams po neplanuoto nutraukimo |
Elektros energijos tiekimo ir naudojimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos energetikos ministro |
BENDRAI TAIKOMŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS REIKALAVIMŲ SĄRAŠAS
10.2. lentelė
Eil. Nr. |
Paslaugos teikėjas |
Paslauga |
Nustatytas paslaugos suteikimo rodiklis |
1. |
Operatorius (tiekėjas) |
Skundų nagrinėjimas |
Per 30 kalendorinių dienų išnagrinėtų skundų procentinė dalis nuo visų gautų skundų turi būti ne mažesnė kaip 95 % |
Pakeitimai:
1.
Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija, Nutarimas
Nr. O3-142, 2009-09-29, Žin., 2009, Nr. 120-5193 (2009-10-08), i. k. 109106ANUTA00O3-142
Dėl Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2009 m. birželio 11 d. nutarimo Nr. O3-75 "Dėl Elektros energijos persiuntimo patikimumo ir paslaugų kokybės reikalavimų" papildymo