Suvestinė redakcija nuo 2012-11-30 iki 2014-12-11

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2010, Nr. 71-3581, i. k. 1102050ISAK001K-195

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL BENDRAI FINANSUOJAMŲ IŠ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ LĖŠŲ PROJEKTŲ PAJAMŲ SKAIČIAVIMO IR PRIEŽIŪROS METODIKOS PATVIRTINIMO

 

2010 m. birželio 16 d. Nr. 1K-195

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. lapkričio 12 d. nutarimo Nr. 1225 „Dėl Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 137-5429) 2.3.11 punktu:

1. Tvirtinu Bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektų pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodiką (pridedama).

2. Nustatau, kad įgyvendinančiosios institucijos per 3 mėnesius nuo šio įsakymo įsigaliojimo dienos turi parengti ir patvirtinti savo administruojamų bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektų (toliau – projektai) pajamų priežiūros tvarkos aprašą, kuriame būtų nustatyta detali iš projektų gaunamų pajamų priežiūros tvarka, arba projektų pajamų priežiūros procedūras įtraukti į savo vidaus procedūras ir (arba) Europos Sąjungos struktūrinės paramos administravimo procedūrų vadovus.

 

 

 

FINANSŲ MINISTRĖ                                                                         INGRIDA ŠIMONYTĖ

 

patvirtinta

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2010 m. birželio 16 d. įsakymu Nr. 1K-195

(Lietuvos Respublikos finansų ministro

2012 m. lapkričio 23 d. įsakymo Nr. 1K-392 redakcija)

 

IŠ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ LĖŠŲ BENDRAI FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ PAJAMŲ SKAIČIAVIMO IR PRIEŽIŪROS METODIKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodika (toliau – Metodika) nustato metodines rekomendacijas ir reikalavimus iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektai) pajamų apskaičiavimui ir priežiūrai, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, projektų vykdytojai, įgyvendinančiosios institucijos, ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, pagal kompetenciją atsakingos už iš Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų lėšų bendrai finansuojamus ūkio sektorius (toliau – ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos), nustatydami finansavimo sąlygas projektams, kurie gauna pajamų, nurodytų 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančio Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25), su pakeitimais, padarytais 2011 m. gruodžio 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1310/2011 (OL 2011 L 337, p. 1) (toliau – reglamentas Nr. 1083/2006), 55 straipsnyje (toliau – pajamos), apskaičiuodami pajamas ir atlikdami projektų, gaunančių pajamų, įgyvendinimo priežiūrą.

2. Metodika parengta, vadovaujantis reglamento Nr. 1083/2006, 2006 m. gruodžio 8 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 1828/2006, nustatančio Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo, ir Europos Parlamento bei Tarybos reglamento (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2006 L 371, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. lapkričio 29 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 1236/2011 (OL 2011 L 317, p. 24), Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637; 2012, Nr. 90-4698), Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1225 (Žin., 2008, Nr. 137-5429), ir Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės), nuostatomis.

3. Metodika parengta atsižvelgiant į šiuos Europos Komisijos (toliau – EK) parengtus metodinius dokumentus:

3.1. Investicinių projektų kaštų-naudos analizės gaires (angl. Guide to cost-benefit analysis of investment projects);

3.2. Darbo dokumentą Nr. 4 „Kaštų-naudos analizės atlikimo metodikos gairės“ (angl. Guidance on the methodology for carrying out cost-benefit analysis, Working Document No. 4);

3.3. 2010 m. lapkričio 30 d. pažymą Fondų koordinavimo komitetui Nr. COCOF 07/0074/09 „Patikslintos metodinės rekomendacijos dėl Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio: pajamas duodantys projektai“ (angl. Revised Guidance Note on Art. 55 for ERDF and CF of Council Regulation (EC) No 1083/2006: Revenue-Generating Projects);

3.4. 2012 m. liepos 6 d. pažymą Fondų koordinavimo komitetui Nr. COCOF 08/0012/02 „Metodinės rekomendacijos dėl reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 6 dalies“ (angl. Guidance note on Article 55(6) of Regulation (EC) No 1083/2006);

3.5. 2011 m. vasario 21 d. pažymą Fondų koordinavimo komitetui Nr. COCOF 10/0014/04 „Metodinės rekomendacijos dėl finansų inžinerijos priemonių pagal Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 44 straipsnį“ (angl. Guidance Note on Financial Engineering Instruments under Article 44 of Council Regulation (EC) No 1083/2006).

4. Metodikoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Metodikos 2 ir 3 punktuose nurodytuose teisės aktuose ir metodiniuose dokumentuose.

5. Metodika taikoma projektams, atitinkantiems visas šias sąlygas:

5.1. projektas yra susijęs su investicijomis į infrastruktūrą, už kurios naudojimą jos naudotojai tiesiogiai moka mokesčius, arba su žemės ar pastatų pardavimu arba nuoma, arba kitu mokamų paslaugų teikimu;

5.2. projektas yra bendrai finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo arba Sanglaudos fondo lėšų;

5.3. projekto išlaidų (tinkamų finansuoti ir netinkamų finansuoti projekto išlaidų suma, įskaitant projekto išlaidoms tenkantį pridėtinės vertės mokestį) bendra suma viršija 1 000 000 eurų;

5.4. projektui arba jo veiklų daliai nėra taikomos valstybės pagalbos teikimo taisyklės, kaip apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, įskaitant de minimis pagalbą;

5.5. projektas nėra finansų inžinerijos projektas, kaip apibrėžta Finansų inžinerijos priemonių administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. spalio 24 d. įsakymu Nr. 1K-334 (Žin., 2008, Nr. 125-4765).

6. Projektų finansavimo sąlygų aprašuose ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos gali nustatyti reikalavimus atsižvelgti į iš projekto gaunamas grynąsias pajamas nustatant didžiausią leistiną skirti projektui finansavimo lėšų dydį ir tais atvejais, kai pagal Metodikos 5 punkto nuostatas projektams ši Metodika netaikoma.

 

II. PROJEKTŲ, KURIŲ PAJAMAS GALIMA IŠ ANKSTO OBJEKTYVIAI APSKAIČIUOTI, PAJAMŲ SKAIČIAVIMAS

 

7. Projekto pajamas galima iš anksto objektyviai apskaičiuoti tuo atveju, jeigu projekto investicijų ataskaitiniam laikotarpiui galima objektyviai prognozuoti pagrindinius pajamų dydį lemiančius veiksnius:

7.1. kainą (prekių ar paslaugų pardavimo kainą, tarifus, nuomos įkainius ir pan.);

7.2. paklausą (prekių ar paslaugų pardavimo kiekį, vartotojų skaičių, renginių dažnumą ir pan.).

8. Tuo atveju, jeigu projekto investicijų ataskaitiniam laikotarpiui objektyviai prognozuoti pagrindinių pajamų dydį lemiančių veiksnių, nurodytų Metodikos 7.1–7.2 punktuose, neįmanoma, projekto pajamos yra vertinamos ir EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma bei didžiausia leistina skirti projektui finansavimo lėšų suma yra nustatoma Metodikos IV skyriuje nustatyta tvarka.

9. Tais atvejais, kai iš projekto numatoma gauti pajamų, kurias įmanoma iš anksto objektyviai apskaičiuoti, EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma negali viršyti išlaidų projekto investicijoms dabartinės vertės, atėmus grynųjų pajamų iš projekto investicijų per konkretų investicijų ataskaitinį laikotarpį dabartinę vertę.

10. Pateikdamas paraišką dėl projekto, kurio pajamas galima iš anksto objektyviai apskaičiuoti, finansavimo (toliau – paraiška), pareiškėjas turi pateikti informaciją apie planuojamas gauti iš projekto pajamas. Šią informaciją pareiškėjas pateikia užpildydamas Iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos dėl projekto finansavimo priedo (toliau – projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedas) formą (1 priedas) pagal šios formos pildymo instrukciją (2 priedas). Elektroninė projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedo versija pateikiama ES struktūrinės paramos svetainėje (www.esparama.lt). Reikalavimą pareiškėjui kartu su paraiška pateikti užpildytą projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedo formą ministerija ir (ar) kita valstybės institucija įtraukia rengdama projektų finansavimo sąlygų aprašą. Ministerija ir (ar) kita valstybės institucija taip pat gali papildyti projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedo formą ir įtraukti ją į paraiškos specialiąją (B) dalį arba patvirtinti ją kaip paraiškos specialiosios (B) dalies priedą.

11. Projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priede pateikiamos jau atliktų diskontuoto pinigų srauto skaičiavimų, jei tokie buvo atlikti rengiant konkretaus projekto paraišką, pavyzdžiui, rengiant investicijų projektą, prielaidos ir rezultatai (patys skaičiavimai tokiu atveju taip pat turi būti pridedami prie paraiškos). Jei rengiant projektą tokie diskontuoto pinigų srauto skaičiavimai atlikti nebuvo, jie atliekami pildant projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedą – tokiu atveju išsamiau užpildomas šio priedo penktasis skirsnis, skirtas prielaidoms pagrįsti.

12. Skaičiuojant pajamas turi būti atsižvelgiama į šios Metodikos 3.1–3.3 punktuose nurodytus metodinius dokumentus ir (arba) kitus su pajamų skaičiavimu susijusius metodinius dokumentus, paskelbtus ES struktūrinės paramos svetainėje (www.esparama.lt), tiek, kiek jie papildo šią Metodiką.

 

I. Pagrindiniai pajamų skaičiavimo principai

 

13. Atliekant pajamų skaičiavimą turi būti laikomasi šių pagrindinių principų:

13.1. EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma (kuri taip pat yra ir didžiausia leistina skirti projektui finansavimo lėšų suma) skaičiuojama trūkstamo finansavimo metodu, pagal kurį trūkstamas finansavimas rodo projekto išlaidų dalį, kuri negali būti finansuojama pajamomis, gaunamomis iš paties projekto, ir kuri dėl to gali būti padengiama projektui skiriamo finansavimo lėšomis;

13.2. skaičiavimai atliekami tokiu nuoseklumu:

13.2.1. nustatomas trūkstamo finansavimo santykis pagal šią formulę:

R=(DIC-DNR)/DIC, kur

R – trūkstamo finansavimo santykis (EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų dalis);

DIC – diskontuotos investicijų išlaidos;

DNR – diskontuotos grynosios pajamos;

(DIC-DNR) – diskontuotas trūkstamas finansavimas;

13.2.2. apskaičiuojama EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma pagal šią formulę:

DA=EC x R, kur

DA – EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma;

EC – tinkamų finansuoti projekto išlaidų suma, t. y. projekto išlaidų suma, atitinkanti Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių reikalavimus;

R – trūkstamo finansavimo santykis.

13.3. skaičiavimai atliekami remiantis bendraisiais diskontuoto pinigų srauto skaičiavimo principais – skaičiuojant naudojamos reikšmės diskontuojamos, įtraukiami tik pinigų srautai (t. y. neįtraukiami nepiniginiai apskaitos straipsniai, tokie kaip nusidėvėjimas ar atidėjiniai ir pan.).

 

II. Projekto INVESTICIJŲ IŠLAIDOS

 

14. Projekto investicijų išlaidos yra visos tinkamos finansuoti ir netinkamos finansuoti ES fondų lėšomis projekto išlaidos. Atliekant skaičiavimus projekto investicijų išlaidos nurodomos pamečiui, pagal numatomą jų padarymo laiką palyginamosiomis (pastoviomis) kainomis, t. y. nekoreguojant jų dėl infliacijos. Į projekto investicijų išlaidas neįtraukiamas pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis, kurį pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus turi galimybę įtraukti į pridėtinės vertės mokesčio atskaitą ir susigrąžinti.

 

III. Projekto INVESTICIJŲ ataskaitinis laikotarpis

 

15. Projekto investicijų ataskaitinis laikotarpis yra metų, kuriems pateikiamos projekto investicijų išlaidų, veiklos išlaidų ir veiklos pajamų prognozės, skaičius. Šis metų skaičius turi būti nustatomas atsižvelgiant į ekonomiškai naudingą projekto gyvavimo laikotarpį (sukurto turto naudingo tarnavimo laikotarpį). Jei įgyvendinant projektą numatomo sukurti turto (atskirų turto komponentų) naudingo tarnavimo laikotarpis skiriasi, rekomenduojama ataskaitinio laikotarpio trukmę nustatyti pagal turto, kuriam numatoma išleisti didžiąją dalį projekto lėšų, naudingo tarnavimo laikotarpį. Šis laikotarpis gali skirtis dėl investicijų pobūdžio. Dėl sudėtingo prognozavimo nerekomenduojama taikyti ilgesnį nei 30 metų ataskaitinį laikotarpį.

16. Rekomenduojama taikyti tokius projekto investicijų ataskaitinius laikotarpius pagal sektorius:

16.1. geležinkeliai – 30 metų;

16.2. automobilių keliai – 25–30 metų;

16.3. oro uostai ir uostai, intermodalinis transportas – 25 metai;

16.4. vandentiekio, kanalizacijos, vandens nuotekų valymo sistemos, kiti aplinkosaugos projektai – 30 metų;

16.5. energetika – 15–25 metai;

16.6. telekomunikacijos – 10–20 metų (kabeliai ir ilgųjų kabelių tinklai – 20 metų);

16.7. švietimo infrastruktūra – 15–20 metų;

16.8. sveikatos apsaugos infrastruktūra – 20 metų;

16.9. pramoninės zonos ir technologijų parkai – 20 metų;

16.10. pramoninės investicijos – 10 metų;

16.11. kiti – 15 metų.

17. Trumpesnis nei Metodikos 16 punkte nurodytas rekomenduojamas investicijų ataskaitinis laikotarpis gali būti taikomas tik atsižvelgiant į šios Metodikos 15 punkto nuostatas pagrįstais atvejais.

 

IV. Diskonto normos pasirinkimas

 

18. Atliekant diskontuoto pinigų srauto skaičiavimus rekomenduojama taikyti 5 procentų diskonto normą realiąja išraiška. Taikant šią normą analizė turi būti atliekama palyginamosiomis (pastoviomis) kainomis, t. y. nekoreguojant jų dėl infliacijos.

19. Didesnė nei šios Metodikos 18 punkte nurodyta diskonto norma gali būti taikoma tik tuo atveju, jeigu įgyvendinant projektą taikoma viešojo ir privačiojo sektorių partnerystės schema ir (arba) didesnė diskonto norma yra pagrįsta atsižvelgiant į įprastą atitinkamo sektoriaus kapitalo pelningumą, projekto riziką ir pan.

 

V. Projekto grynųjų pajamų apskaičiavimas

 

20. Projekto grynosios pajamos apskaičiuojamos iš projekto veiklos pajamų atėmus projekto veiklos išlaidas. Projekto veiklos pajamos ir projekto veiklos išlaidos nurodomos palyginamosiomis (pastoviomis) kainomis, t. y. nekoreguojant jų dėl infliacijos.

21. Projekto veiklos pajamas sudaro pajamos, kurios yra tiesiogiai gaunamos iš vartotojų už prekes ir (arba) paslaugas, kurios sukurtos įgyvendinant projektą, pavyzdžiui: vartotojų tiesiogiai mokami mokesčiai už naudojimąsi infrastruktūra, pajamos iš žemės ar pastatų pardavimo arba nuomos, mokėjimai už paslaugas ir pan. Projekto veiklos pajamos turi būti nustatomos atsižvelgiant į numatomus pajamų šaltinius ir į pagrindinius pajamų dydį lemiančius veiksnius, nurodytus šios Metodikos 7 punkte.

22. Prie projekto veiklos pajamų neturi būti priskiriamos iš privačių ir viešųjų lėšų šaltinių gaunamos įplaukos, kurios atsiranda ne iš tarifų, rinkliavų, mokesčių, nuompinigių ir kitų vartotojų tiesioginio apmokestinimo formų. Tokių į projekto veiklos pajamas neįtraukiamų įplaukų pavyzdžiai yra:

22.1. „paslėpti“ mokesčiai – teikiamų paslaugų kaina ar jos dalis, kurią už vartotojus sumoka valstybė;

22.2. lėšos, skirtos iš viešųjų lėšų šaltinių, eksploatacijos ir veiklos išlaidoms padengti;

22.3. privataus akcinio kapitalo įnašai, įplaukos iš paskolų;

22.4. valstybės institucijų ar privačių rėmėjų suteiktos subsidijos.

23. Prie projekto veiklos pajamų turi būti priskiriamos tos pajamos, kurios yra susijusios su įgyvendinant projektą sukuriamo turto naudojimu, t. y. į projekto veiklos pajamas įtraukiamos tik projektui tenkančios veiklos pajamos, o ne visos pareiškėjo pajamos, jeigu projektas apima tik dalį pareiškėjo veiklos.

24. Projekto veiklos išlaidas sudaro išlaidos, kurios yra susijusios su įgyvendinant projektą sukuriamo turto eksploatavimu ir su projekto veiklos pajamomis, t. y. į projekto veiklos išlaidas įtraukiamos tik konkrečiam projektui tenkančios išlaidos, o ne visos pareiškėjo išlaidos, jeigu projektas apima tik dalį pareiškėjo veiklos.

25. Nustatant projekto veiklos išlaidas turi būti atsižvelgiama į šias nuostatas:

25.1. į projekto veiklos išlaidas yra įtraukiamos pakartotinės investicijos, skirtos iki investicijų ataskaitinio laikotarpio pabaigos susidėvėjusioms įgyvendinant projektą sukurto turto dalims pakeisti (reinvesticijos);

25.2. į projekto veiklos išlaidas yra įtraukiamos tik tos pareiškėjo sąnaudos, dėl kurių atsiranda pinigų srautai. Pavyzdžiui, nusidėvėjimo ir atidėjinių sąnaudos, nors ir įtraukiamos į pareiškėjo finansinių ataskaitų rinkinį, į projekto veiklos išlaidas netraukiamos;

25.3. į projekto veiklos išlaidas neįtraukiamos paskolų palūkanų išlaidos;

25.4. dėl projekto įgyvendinimo sutaupytos veiklos išlaidos turi būti įvertintos ir didina projekto grynąsias pajamas. Sutaupytos veiklos išlaidos mažina projekto veiklos išlaidas arba nurodomos kaip projekto veiklos išlaidos su priešingu ženklu. Sutaupytos veiklos išlaidos gali būti netraukiamos į projekto finansinę analizę tuo atveju, jeigu pareiškėjas pateikia pagrindimo dokumentus, kad tokia pačia suma sumažinamos iš viešųjų lėšų mokamos subsidijos, skirtos šioms išlaidoms padengti.

26. Jeigu įmanoma, projekto veiklos pajamos ir (arba) projekto veiklos išlaidos turi būti priskiriamos tiesiogiai prie projekto. Jeigu tiesiogiai išskirti projekto veiklos pajamų ir (arba) projekto veiklos išlaidų iš visų pareiškėjo gaunamų pajamų ir (arba) padaromų išlaidų neįmanoma, projekto veiklos pajamos ir (arba) išlaidos gali būti nustatomos naudojant šiuos būdus:

26.1. rekomenduojamas projekto veiklos pajamų ir (arba) projekto veiklos išlaidų nustatymo būdas yra palyginti pareiškėjo gaunamas pajamas ir (arba) padaromas išlaidas kaip dvi alternatyvas, „su projektu“ ir „be projekto“. Pagal šį metodą į projekto veiklos išlaidas įtraukiama tik ta papildoma veiklos pajamų ir (arba) veiklos išlaidų dalis, kuri atsiranda dėl projekto įgyvendinimo;

26.2. tuo atveju, jeigu projektas apima investicijas į esamos pajamas sukuriančios infrastruktūros pakeitimą, rekomenduojama projekto veiklos pajamas ir (arba) projekto veiklos išlaidas priskirti prie projekto pro rata principu. Remiantis šiuo metodu įvertinama numatomos sukurti infrastruktūros vertė ir esamo pareiškėjo turto likutinė vertė. Įvertinus visas pareiškėjo pajamas ir (arba) išlaidas, dalis jų priskiriama prie projekto atsižvelgiant į naujai sukurto turto vertės dalį nuo viso pareiškėjo turto vertės;

26.3. gali būti naudojami ir kiti, pareiškėjo tinkamai pagrįsti, projekto veiklos pajamų ir projekto veiklos išlaidų priskyrimo prie projekto būdai.

27. Tuo atveju, jeigu įgyvendinant projektą yra taikoma viešojo ir privačiojo sektorių partnerystės ar kita schema, kai infrastruktūros savininkas ir jos naudotojas yra skirtingi subjektai, rekomenduojama atlikti konsoliduotą (infrastruktūros naudotojo ir infrastruktūros savininko) pinigų srautų analizę.

 

VI. Turto likutinė vertė

 

28. Nustatant turto likutinę vertę, turi būti atsižvelgiama į projekto investicijų ataskaitinį laikotarpį. Jei projekto investicijų ataskaitinis laikotarpis sutampa su turto naudingo tarnavimo laikotarpiu, turto likutinė vertė atitiks turto likvidacinę rinkos vertę – sumą, kurią pareiškėjas tikisi gauti pardavęs turtą jo naudingo tarnavimo laiko pabaigoje, įvertinus būsimas likvidavimo ar perleidimo išlaidas. Likutinė vertė turi būti apskaičiuota tik to turto, kuris yra sukuriamas projekto įgyvendinimo metu. Tuo atveju, jeigu įgyvendinant projektą yra atliekama rekonstrukcija arba remontas, kuris padidina rekonstruojamo ar remontuojamo turto vertę, toks turto vertės padidėjimas yra laikomas įgyvendinant projektą sukurtu turtu ir į jį turi būti atsižvelgiama nustatant turto likutinę vertę.

29. Tuo atveju, jei projekto investicijų ataskaitinis laikotarpis yra trumpesnis nei projekto investicijų naudingo tarnavimo laikotarpis, likutinė vertė gali būti nustatoma vienu iš trijų būdų:

29.1. nustatant turto rinkos vertę projekto investicijų ataskaitinio laikotarpio pabaigoje (dažniausiai taikoma tuo atveju, jei turtą investicijų ataskaitinio laikotarpio pabaigoje numatoma parduoti);

29.2. skaičiuojant turto ekonominį nusidėvėjimą projekto investicijų ataskaitiniu laikotarpiu;

29.3. įvertinant projekto grynųjų pajamų, kurias planuojama uždirbti po investicijų ataskaitinio laikotarpio pabaigos, vertę investicijų ataskaitinio laikotarpio pabaigoje.

30. Skaičiuojant įgyvendinant projektą sukurto turto likutinę vertę rekomenduojama taikyti būdą, nurodytą Metodikos 29.2 punkte.

31. Skaičiuojant EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų sumą, turto likutinė vertė yra pridedama prie projekto veiklos pajamų.

32. Tuo atveju, jeigu iš projekto nenumatoma gauti pajamų arba projekto diskontuotos grynosios pajamos, nepridėjus turto likutinės vertės, yra mažesnės arba lygios 0, apskaičiuojant EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų sumą, į turto likutinę vertę gali būti neatsižvelgiama, t. y. ji nemažina EK tinkamos deklaruoti projekto išlaidų sumos.

33. Turto likutinė vertė turi būti nurodoma palyginamosiomis (pastoviomis) kainomis, t. y. nekoreguojant jos dėl infliacijos.

 

VII. EK tinkamų deklaruoti PROJEKTO išlaidų nustatymas

 

34. EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma nustatoma atsižvelgiant į šios Metodikos 13 punkto nuostatas.

35. EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų dalis (trūkstamo finansavimo santykis) yra didžiausia konkretaus projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurią galima deklaruoti EK, kaip atitinkančią reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio nuostatas. Jeigu ši išlaidų dalis yra lygi 1 (didžiausia galima reikšmė), tai reiškia, kad visos tinkamos finansuoti projekto išlaidos galės būti deklaruojamos EK. Jeigu ši išlaidų dalis yra mažesnė už 1, atitinkamai šis dydis reikš koeficientą, kuriuo bus sumažinta tinkamų finansuoti projekto išlaidų suma nustatant EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų sumą ir didžiausią leistiną projektui skirti finansavimo lėšų sumą.

36. Jeigu dalis projekto išlaidų yra netinkamos finansuoti, iš projekto numatomos gauti grynosios pajamos paskirstomos proporcingai tinkamoms ir netinkamoms finansuoti projekto išlaidoms. Tai atliekama dauginant EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų dalį (trūkstamo finansavimo santykį) tik iš tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

37. Dauginant EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų dalį iš projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos (bendra projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma nurodoma paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies formos, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861) (toliau – paraiškos bendroji (A) dalis), 10 lentelės 3 punkte „Iš viso“) nustatoma EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma. Tik šiai tinkamų finansuoti išlaidų sumai gali būti skirtas finansavimas iš ES fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų. Likusi tinkamų finansuoti projekto išlaidų suma, kurią padengia iš projekto numatomos gauti grynosios pajamos (nurodomos paraiškos bendrosios (A) dalies 10 lentelės 3.1 punkte „Iš jų apskaičiuotos numatomos gauti grynosios pajamos<...>“), turi būti finansuojama pareiškėjo ir (arba) partnerio lėšomis. Atsižvelgiant į lėšų, kurias naudos pareiškėjas ir (arba) partneris šiai tinkamų finansuoti išlaidų sumai padengti, šaltinį, jos turi būti nurodytos atitinkamame paraiškos bendrosios (A) dalies 10 lentelės 2 punkto „Pareiškėjo ir partnerio (-ių) lėšos“ papunktyje. Bet kuriuo atveju pareiškėjo ir (arba) partnerio lėšų, skiriamų projektui įgyvendinti, suma negali būti mažesnė už apskaičiuotų numatomų gauti grynųjų pajamų sumą.

38. Ministerijos ir (arba) kitos valstybės institucijos, nustatydamos reikalavimus pareiškėjams prisidėti prie projekto finansavimo nuosavomis lėšomis, turi atkreipti dėmesį, kad pareiškėjo nuosavas indėlis, skirtas padengti projekto tinkamoms finansuoti išlaidoms, kurias padengia iš projekto numatomos gauti pajamos, nėra deklaruojamas EK ir nėra įskaičiuojamas į pagal atitinkamą veiksmų programos prioritetą numatytų pritraukti nacionalinių projektų lėšų sumą.

 

III. PROJEKTŲ, KURIŲ PAJAMAS GALIMA IŠ ANKSTO OBJEKTYVIAI APSKAIČIUOTI, PAJAMŲ PRIEŽIŪRA

 

39. Projektų, kurių pajamas galima iš anksto objektyviai apskaičiuoti, pajamos turi būti stebimos ir neįvertintos grynosios pajamos turi būti susigrąžinamos projektų įgyvendinimo metu ir 5 metus po projektų įgyvendinimo arba iki reglamento Nr. 1083/2006 89 straipsnio 1 (a) dalyje nurodytos datos (2017 m. kovo 31 d.), atsižvelgiant į tai, kuri iš šių datų yra ankstesnė.

 

I. pajamų priežiūra projekto įgyvendinimo metu

 

40. Tuo atveju, jeigu įgyvendinant projektą yra keičiama projekto finansavimo ir administravimo sutartis (toliau – sutartis) ir dėl to keičiasi tinkamų finansuoti ir (arba) netinkamų finansuoti projekto išlaidų suma, įgyvendinančioji institucija turi įvertinti, kokią įtaką šie pakeitimai daro EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų sumai ir didžiausiai leistinai projektui skirti finansavimo lėšų sumai, atsižvelgdama į iš projekto numatomas gauti grynąsias pajamas. Kai keičiantis projekto veikloms ir (arba) jų apimtims atliekami sutarties pakeitimai, įgyvendinančioji institucija taip pat turi įvertinti, ar šie pakeitimai gali lemti iš projekto numatomų gauti grynųjų pajamų pasikeitimą.

41. Skirtingi reikalavimai atliekant sutarties keitimus dėl projekto išlaidų sumų pasikeitimų taikomi projektams, iš kurių numatoma gauti grynųjų pajamų, ir projektams, iš kurių gauti grynųjų pajamų nenumatoma:

41.1. Kai įgyvendinami projektai, iš kurių numatoma gauti grynųjų pajamų, pasikeitus projekto išlaidų sumai ir dėl to atliekant sutarties pakeitimą, EK tinkama deklaruoti projekto išlaidų suma ir didžiausia leistina projektui skirti finansavimo lėšų suma nustatomos iš naujo perskaičiavus tinkamų deklaruoti EK išlaidų dalį (trūkstamo finansavimo santykį). Tinkamų deklaruoti EK išlaidų dalį perskaičiuoja projekto vykdytojas kartu su prašymu pakeisti sutartį įgyvendinančiajai institucijai pateikdamas atnaujintą projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedą, kuriame pagal atliekamą sutarties pakeitimą atnaujinami duomenys apie projekto investicijų išlaidas. Perskaičiavus EK tinkamą deklaruoti projekto išlaidų sumą atitinkamai koreguojama apskaičiuotų numatomų gauti grynųjų pajamų suma bei, prireikus, mažinama projekto finansavimo lėšų suma ir didinama projekto vykdytojo nuosavo indėlio suma.

41.2. Kai įgyvendinami projektai, iš kurių gauti grynųjų pajamų nenumatoma (t. y. iš anksto apskaičiuotos grynosios pajamos lygios nuliui arba neigiamos), pasikeitus projekto išlaidų sumai ir dėl to atliekant sutarties pakeitimą, Metodikos 10 punkte minimas projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedas gali būti neatnaujinamas ir įgyvendinančiajai institucijai neteikiamas.

42. Keičiant sutartį taip pat turi būti įvertinama, ar sutarties pakeitimas nesudaro prielaidų padidėti iš projekto numatomoms gauti pajamoms (ar neatsiranda naujų veiklų, dėl kurių galėtų atsirasti papildomų anksčiau nenumatytų pajamų, ar nedidėja pajamas sukuriančių veiklų apimtys ir pan.) ir (arba) sumažėti projekto veiklos išlaidoms. Jeigu sutarties pakeitimas sudaro prielaidas padidėti iš projekto numatomoms gauti pajamoms ir (arba) sumažėti projekto veiklos išlaidoms, projekto vykdytojas kartu su prašymu pakeisti sutartį įgyvendinančiajai institucijai turi pateikti atnaujintą projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedą, kuriame atnaujinami duomenys apie projekto investicijų išlaidas, veiklos pajamas ir išlaidas. Projekto vykdytojas taip pat turi pateikti informaciją apie tai, kokią įtaką sutarties pakeitimai daro iš projekto numatomoms gauti grynosioms pajamoms (nurodoma, kaip keičiasi iš anksto numatytos projekto veiklos pajamos ir išlaidos, jų dydį lemiančios prielaidos ir pan.). Atsižvelgiant į grynųjų projekto pajamų pasikeitimą, atitinkamai turi būti koreguojama EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma bei, prireikus, mažinama projekto finansavimo lėšų suma ir didinama projekto vykdytojo nuosavo indėlio suma.

43. Kartu su projekto galutiniu mokėjimo prašymu ir galutine projekto įgyvendinimo ataskaita (toliau – galutinė ataskaita), kurių formos patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066, projekto vykdytojas įgyvendinančiajai institucijai turi pateikti atnaujintą projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedą. Atnaujintame projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priede turi būti:

43.1. pateikta informacija apie faktines projekto investicijų išlaidas (tinkamas finansuoti ir netinkamas finansuoti projekto investicijų išlaidas);

43.2. pateikta informacija apie faktiškai gautas grynąsias pajamas (projekto veiklos išlaidas ir veiklos pajamas), jeigu tokių buvo;

43.3. tuo atveju, jeigu pasikeitė pagrindinės prielaidos, kuriomis remiantis buvo apskaičiuotos projekto grynosios pajamos ir EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma (t. y. pasikeitė su projektu susijusi kainų politika, paklausa ir (arba) atsirado naujų pajamų šaltinių), turi būti atnaujinta informacija apie prognozuojamas projekto veiklos išlaidas ir veiklos pajamas bei prielaidas, kuriomis remiantis yra apskaičiuotos planuojamos projekto veiklos pajamos ir veiklos išlaidos.

44. Jeigu projekto vykdytojui kartu su galutine ataskaita pateikus atnaujintą projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedą įgyvendinančioji institucija nustato, kad keičiasi EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma, ji turi būti tikslinama bei, prireikus, mažinama projekto finansavimo lėšų suma ir didinama projekto vykdytojo nuosavo indėlio suma:

44.1. jeigu projekto finansavimo lėšų suma turi būti mažinama, įgyvendinančioji institucija prieš patvirtindama projekto galutinį mokėjimo prašymą ir (arba) galutinę ataskaitą informuoja apie EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų sumos pasikeitimą ministeriją ir (arba) kitą valstybės instituciją, nurodydama, kaip turi būti keičiama EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma, apskaičiuotų iš projekto numatomų gauti grynųjų pajamų suma ir projektui skirto finansavimo lėšų suma. Ministerija ir (arba) kita valstybės institucija, remdamasi įgyvendinančiosios institucijos pateikta informacija ir vadovaudamasi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 179 punktu, priima sprendimą dėl atitinkamos sutarties vienašalio pakeitimo, kuriame nurodoma, kaip pakeičiama projektui skirto finansavimo lėšų suma, tinkamų finansuoti projekto išlaidų suma ir apskaičiuotų iš projekto numatomų gauti grynųjų pajamų suma, ir apie savo sprendimą per 5 darbo dienas informuoja įgyvendinančiąją instituciją. Įgyvendinančioji institucija per 5 darbo dienas siunčia projekto vykdytojui ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos sprendimą pakeisti sutartį, nurodydama, kaip keičiamas projekto biudžetas ir (arba) finansavimo šaltiniai;

44.2. jeigu projekto finansavimo lėšų suma neturi būti mažinama, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 169 punkte nustatyta tvarka atliekamas sutarties pakeitimas, kuriuo patikslinama sutartyje nurodyta apskaičiuotų iš projekto numatomų gauti grynųjų pajamų suma.

45. Tais atvejais, kai pasikeitus projekto išlaidų sumai ir (arba) numatomų gauti grynųjų pajamų sumai nustatoma, kad projektui buvo išmokėta per didelė finansavimo lėšų suma, remiantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 164.1 punktu priimamas sprendimas dėl lėšų susigrąžinimo. Sprendimas administruojamas Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintose 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo ir grąžintinų ir grąžintų lėšų ataskaitos rengimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. birželio 4 d. įsakymu Nr. 1K-184 (Žin., 2010, Nr. 67-3378), nustatyta tvarka.

46. Jeigu EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma ir projektui skiriamo finansavimo lėšų suma nebuvo koreguotos dėl iš projekto numatomų gauti pajamų, kadangi projektas neatitiko sąlygų, numatytų Metodikos 5 punkte, tačiau jo įgyvendinimo sąlygos pasikeitė ir jam turi būti taikomi reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio reikalavimai, projekto vykdytojas turi apie tai informuoti įgyvendinančiąją instituciją ir pateikti jai užpildytą projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedą. Įgyvendinančioji institucija, atsižvelgdama į projekto vykdytojo pateiktą informaciją, perskaičiuoja EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų sumą ir projektui skiriamo finansavimo lėšų sumą vadovaudamasi šios Metodikos II skyriaus nuostatomis. Jeigu nustatoma, kad EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma ir (arba) projektui skiriamo finansavimo lėšų suma turi būti koreguojamos, atliekami veiksmai, nurodyti Metodikos 44–45 punktuose.

47. Jeigu EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma ir projektui skiriamo finansavimo lėšų suma buvo koreguotos dėl iš projekto numatomų gauti pajamų, kadangi projektas atitiko sąlygas, numatytas Metodikos 5 punkte, tačiau jo įgyvendinimo sąlygos pasikeitė ir jam neturi būti taikomi reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio reikalavimai, išskyrus atvejus, kai, dar nepasibaigus projektui, projekto išlaidų suma tampa mažesnė už 1 000 000 eurų, projekto vykdytojas turi apie tai informuoti įgyvendinančiąją instituciją. Įgyvendinančioji institucija, atsižvelgdama į projekto vykdytojo pateiktą informaciją, koreguoja EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų sumą ir apskaičiuotą iš projekto numatomų gauti grynųjų pajamų sumą, nekeisdama projektui skirto finansavimo sumos pagal Metodikos 44.2 punkte nustatytą tvarką.

48. Jeigu įgyvendinant projektą padidėja EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma, projektui skiriamo finansavimo suma gali būti padidinta ministerijos ir (arba) kitos valstybės institucijos sprendimu Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 106 punkte nustatyta tvarka.

 

II. pajamų priežiūra po projekto pabaigos

 

49. Pajamų priežiūra projektui pasibaigus atliekama naudojant projekto vykdytojo teikiamas ataskaitas po projekto užbaigimo 5 metus, bet ne ilgiau nei iki 2017 m. kovo 31 d. Jei 5 metų laikotarpis po projekto pabaigos baigiasi vėliau nei 2017 m. kovo 31 d., tuomet paskutinį kartą informaciją dėl projekto pajamų ataskaitoje po projekto užbaigimo projekto vykdytojas turi pateikti iki 2017 m. sausio 31 d. Tuo atveju, kai pagal projekto finansavimo ir administravimo sutartį ataskaita neturi būti pateikta kalendoriniams metams pasibaigus, projekto vykdytojas ne vėliau kaip iki 2017 m. sausio 31 d. turi informuoti raštu įgyvendinančiąją instituciją, jei per laikotarpį nuo paskutinės ataskaitos po projekto užbaigimo, kurioje buvo pateikta informacija apie gautas grynąsias pajamas, buvo gauta papildomų grynųjų pajamų. Įgyvendinančioji institucija, atsižvelgdama į projekto vykdytojo teikiamą informaciją ir, esant poreikiui, taikydama kitus Metodikos 53 punkte nurodytus pajamų priežiūros būdus, turi įvertinti, ar nepasikeitė prielaidos, kuriomis remiantis buvo apskaičiuotos projekto pajamos ir EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma, ir ar nėra gaunama (planuojama gauti) projekto pajamų, į kurias nebuvo atsižvelgta nustatant EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų sumą ir išmokant projekto finansavimo lėšas.

50. Projekto vykdytojas ataskaitoje po projekto užbaigimo turi nurodyti, ar nepasikeitė pagrindinės prielaidos, kuriomis remiantis buvo iš anksto apskaičiuotos iš projekto numatomos gauti pajamos:

50.1. ar neįvyko iš anksto nenumatytų su projektu susijusių kainų (prekių ar paslaugų pardavimo kainų, tarifų, nuomos įkainių ir pan.) politikos (tiekiamų prekių ar teikiamų paslaugų kainų nustatymo principų pasikeitimai, kurie lemia didesnes grynąsias projekto pajamas ir pan.) pasikeitimų. Įgyvendinančioji institucija turi įsitikinti, ar po projekto įgyvendinimo nebuvo pakeisti teikiamų su projektu susijusių prekių ar paslaugų grynųjų pajamų padidėjimą lemiantys esminiai kainų reguliavimo principai, tokie kaip įkainių atsiejimas nuo sąnaudų, normatyvinio pelno skaičiavimo taisyklių pasikeitimai, kainų reguliavimo panaikinimas ir pan. Vertinant, ar pagrindinės prielaidos, kuriomis remiantis buvo iš anksto apskaičiuotos iš projekto numatomos gauti pajamos, nepasikeitė, į paklausos pokyčius ir kitus išorės ekonominius veiksnius, tokius kaip neprognozuojama infliacija, neatsižvelgiama;

50.2. ar neatsirado naujų iš anksto nenumatytų pajamų šaltinių (dėl naujų mokesčių vartotojams įvedimo, naujų paslaugų teikimo ir panašių pasikeitimų) ir dėl to yra gaunama iš anksto nenumatytų pajamų iš projekto.

51. Tuo atveju, jeigu pasikeitė kainų politika ir (arba) atsirado naujų pajamų šaltinių ir dėl to yra numatoma gauti papildomų iš anksto nenumatytų pajamų iš projekto, projekto vykdytojas turi įvertinti, kaip šie pasikeitimai veikia grynųjų projekto pajamų pokytį projekto investicijų ataskaitiniu laikotarpiu, ir kartu su ataskaita po projekto užbaigimo pateikti pagal šios Metodikos 43 punkto nuostatas atnaujintą projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedą.

52. Tuo atveju, jeigu pagal atnaujintus projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedo duomenis EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma sumažėja, turi būti tikslinama EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma ir prireikus projektui skiriamo finansavimo lėšų suma bei remiantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 190 punktu priimamas sprendimas dėl lėšų susigrąžinimo. Sprendimas administruojamas Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintose 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo ir grąžintinų ir grąžintų lėšų ataskaitos rengimo taisyklėse nustatyta tvarka.

53. Įgyvendinančiajai institucijai, vykdant pajamų priežiūrą projekto įgyvendinimo metu ir po projekto pabaigos, rekomenduojama taikyti ir papildomus jos administruojamų projektų pajamų priežiūros būdus: patikrų vietoje metu patikrinti pareiškėjo teikiamos informacijos apie pajamų pasikeitimus teisingumą, atlikti kainų pasikeitimų stebėseną, atsižvelgiant į rizikos analizę prašyti projektų vykdytojų platesnės informacijos apie gaunamas pajamas ir dažniau, nei projektų vykdytojams teikiant ataskaitas po projekto užbaigimo, užsakyti studijas, kurias rengiant būtų įvertinamos iš projektų gaunamos pajamos, taip pat vertinant iš projektų numatomų gauti pajamų perskaičiavimą naudotis išorės ekspertų paslaugomis ir pan.

54. Jeigu EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma ir projektui skiriamo finansavimo lėšų suma buvo koreguotos dėl iš projekto numatomų gauti pajamų, kadangi projektas atitiko sąlygas, numatytas Metodikos 5 punkte, tačiau jo įgyvendinimo sąlygos pasikeitė ir jam neturi būti taikomi reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio reikalavimai, turi būti koreguojama EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma ir apskaičiuotų iš projekto numatomų gauti grynųjų pajamų suma, nekeičiant projektui skirto ir išmokėto finansavimo sumos. Atsiradus minėtoms aplinkybėms, atliekamas sutarties pakeitimas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 169 punkte nustatyta tvarka, kuriuo sutartyje nurodyta apskaičiuotų iš projekto numatomų gauti grynųjų pajamų suma panaikinama.

 

IV. PROJEKTAI, KURIŲ PAJAMŲ IŠ ANKSTO OBJEKTYVIAI APSKAIČIUOTI NEĮMANOMA

 

55. Tais atvejais, kai projekto pajamų iš anksto objektyviai apskaičiuoti neįmanoma ir projekto įgyvendinimo metu bei per 5 metus po projekto pabaigos iš projekto faktiškai gaunama grynųjų pajamų, turi būti mažinama pagal atitinkamą projektą EK deklaruojama tinkamų finansuoti projekto išlaidų suma ir projektui išmokamo finansavimo lėšų suma atsižvelgiant į faktiškai gautų grynųjų pajamų sumą.

56. Projektų, kurių gaunamų pajamų iš anksto objektyviai apskaičiuoti neįmanoma, priežiūra yra atliekama remiantis projekto vykdytojų teikiamomis galutinėmis ataskaitomis ir 5 metus po projekto pabaigos teikiamomis ataskaitomis po projekto užbaigimo. Projekto vykdytojas kasmet, bet ne ilgiau nei iki reglamento Nr. 1083/2006 89 straipsnio 1 (a) dalyje nurodytos datos (2017 m. kovo 31 d.), ataskaitose po projekto užbaigimo nurodo per ataskaitinį laikotarpį faktiškai gautų grynųjų pajamų sumą. Tuo atveju, kai pagal projekto finansavimo ir administravimo sutartį ataskaita neturi būti pateikta kalendoriniams metams pasibaigus, projekto vykdytojas ne vėliau kaip iki 2017 m. sausio 31 d. turi raštu informuoti įgyvendinančiąją instituciją, jei per laikotarpį nuo paskutinės ataskaitos po projekto užbaigimo, kurioje buvo pateikta informacija apie gautas grynąsias pajamas, buvo gauta papildomų grynųjų pajamų. Tuo atveju, kai tinkamumo finansuoti reikalavimus atitinka ne visos projekto išlaidos, gautos grynosios pajamos gali būti proporcingai paskirstomos tinkamumo finansuoti reikalavimus atitinkančioms ir jų neatitinkančioms išlaidoms ir ataskaitose nurodoma tik tinkamoms finansuoti projekto išlaidoms tenkanti grynųjų pajamų suma. Grynosios pajamos turi būti susigrąžinamos praėjus 5 metams po projekto pabaigos. Jei 5 metų laikotarpis po projekto pabaigos baigiasi vėliau nei 2017 m. kovo 31 d., tuomet pirmą kartą faktiškai gautų grynųjų pajamų suma susigrąžinama 2015 m. Paskutinį kartą faktiškai gautų grynųjų pajamų suma turi būti susigrąžinama ne vėliau kaip iki 2017 m. kovo 31 d.

57. Įgyvendinančioji institucija, atsižvelgdama į projektų rizikos analizės rezultatus, gali nustatyti ir papildomas pajamų priežiūros procedūras: patikrų vietoje metu patikrinti pareiškėjo teikiamos informacijos apie gautas pajamas teisingumą, atlikti papildomas patikras vietoje, užsakyti studijas, kurias rengiant būtų įvertinamos iš projektų gaunamos pajamos, ir pan.

58. Tuo atveju, jeigu projekto įgyvendinimo metu arba iki reglamento Nr. 1083/2006 89 straipsnio 1 (a) dalyje nurodyto laikotarpio pabaigos yra pradedama gauti pajamų, kurios yra nuolatinio pobūdžio ir jas galima objektyviai įvertinti iš anksto (pavyzdžiui, buvusios nemokamos paslaugos apmokestinamos ir nustatomi tokių paslaugų tarifai ir pan.), projekto vykdytojas turi apie tai informuoti įgyvendinančiąją instituciją ir pateikti jai užpildytą projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedą. Įgyvendinančioji institucija, atsižvelgdama į projekto vykdytojo pateiktą informaciją, perskaičiuoja EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų sumą ir projektui skiriamo finansavimo lėšų sumą vadovaudamasi šios Metodikos II skyriaus nuostatomis. Jeigu nustatoma, kad EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma ir (arba) projektui skiriamo finansavimo lėšų suma turi būti koreguojamos, projekto įgyvendinimo metu atliekami veiksmai, nurodyti Metodikos 44–45 punktuose, pasibaigus projektui – nurodyti Metodikos 52 punkte.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

59. Įgyvendinančioji institucija, teikdama išlaidų deklaracijas tvirtinančiajai institucijai, įvertina vadovaujantis šios Metodikos nuostatomis perskaičiuotos EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų sumos pasikeitimus ir atsižvelgia į iš projekto numatomas gauti grynąsias pajamas Metodinių išlaidų deklaracijų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. vasario 17 d. įsakymu Nr. 1K-039 (Žin., 2009, Nr. 20-801), 8.2 punkte nustatyta tvarka.

60. Metodinius dokumentus, išaiškinimus, naudotinas formas ir kitus dokumentus, susijusius su projektais, iš kurių gaunama pajamų, vadovaujančioji institucija skelbia ES struktūrinės paramos svetainėje (www.esparama.lt).

61. Projektų pajamų priežiūrą įgyvendinančiosios institucijos turi vykdyti atsižvelgdamos į rizikos analizę, t. y. projektams, kurių numatytos iš anksto gauti pajamos gali labiau pasikeisti arba numatomos ir (arba) galimos gauti pajamos sudaro didesnę tinkamų finansuoti projekto išlaidų dalį, įgyvendinančiosios institucijos turi skirti daugiau dėmesio.

 

_________________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 1K-392, 2012-11-23, Žin., 2012, Nr. 138-7073 (2012-11-29), i. k. 1122050ISAK001K-392

 

 

Iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai

finansuojamų projektų pajamų skaičiavimo ir

priežiūros metodikos

1 priedas

 

(Iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos dėl projekto finansavimo priedo forma)

 

Kuriame Lietuvos ateitį

IŠ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ LĖŠŲ BENDRAI FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ, IŠ KURIŲ GAUNAMA PAJAMŲ, PARAIŠKOS DĖL PROJEKTO FINANSAVIMO PRiedas

 

Iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedas (toliau – Paraiškos priedas) teikiamas pirmą kartą

 

Teikiamas atnaujintas Paraiškos priedas

 

 

1. IŠ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ LĖŠŲ BENDRAI FINANSUOJAMO PROJEKTO (TOLIAU – PROJEKTAS) DUOMENYS

 

Projekto pavadinimas

 

Projekto investicijų ataskaitinis laikotarpis, metų skaičius

 

Projekto pradžios metai

 

Diskonto norma, proc.

 

Tinkamos finansuoti projekto išlaidos, Lt

 

 

2. Prognozuojami finansiniai srautai

 

Nr.

 

Metai

1

2

...

n

1.

Projekto investicijų išlaidos, Lt

 

 

 

 

1.1.

Tinkamos finansuoti projekto investicijų išlaidos, Lt

 

 

 

 

1.2.

Netinkamos finansuoti projekto investicijų išlaidos, Lt

 

 

 

 

2.

Projekto veiklos išlaidos, Lt

 

 

 

 

2.1.

 

 

 

 

 

2.2.

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

2.n

 

 

 

 

 

3.

Projekto veiklos pajamos, Lt

 

 

 

 

3.1.

 

 

 

 

 

3.2.

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

3.n

 

 

 

 

 

4.

Grynosios projekto pajamos, Lt

 

 

 

 

5.

Turto likutinė vertė, Lt

 

 

 

 

 

3. finansinės analizės rezultatai

 

Projekto investicijų dabartinė vertė, Lt

 

Dabartinė turto likutinė vertė, Lt

 

Grynųjų projekto pajamų dabartinė vertė, Lt

 

 

4. Europos Komisijai tinkamos deklaruoti projekto išlaidos

 

Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų dalis (trūkstamo finansavimo santykis)

 

Numatomos gauti grynosios pajamos, kuriomis mažinama Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma, Lt

 

Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma, Lt

 

 

5. Pagrindinių skaičiavimo prielaidų pagrindimas

 

Projekto investicijų ataskaitinis laikotarpis

Pasirinkto projekto investicijų ataskaitinio laikotarpio pagrindimas

 

 

Diskonto norma

Pasirinktos diskonto normos pagrindimas

 

 

Projekto investicijų išlaidos

Projekto investicijų išlaidų apimties pagrindimas

 

 

Projekto veiklos išlaidos

Projekto veiklos išlaidų apimties ir priskyrimo prie projekto pagrindimas

(2.1 išlaidos)

 

(2.2 išlaidos)

 

...

 

(2.n išlaidos)

 

Projekto veiklos pajamos

Projekto veiklos pajamų apimties ir priskyrimo prie projekto pagrindimas

(3.1 pajamos)

 

(3.2 pajamos)

 

...

 

(3.n pajamos)

 

Turto likutinė vertė

Turto likutinės vertės apskaičiavimo pagrindimas

 

 

 

_____________

(pareiškėjo/projekto vykdytojo atsakingo asmens pareigos)

_________

(parašas)

_______________

(vardas ir pavardė)

 

A. V.

_____________

(pildymo data)

_________________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 1K-392, 2012-11-23, Žin., 2012, Nr. 138-7073 (2012-11-29), i. k. 1122050ISAK001K-392

 

 

Iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai

finansuojamų projektų pajamų skaičiavimo ir

priežiūros metodikos

2 priedas

 

IŠ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ LĖŠŲ BENDRAI FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ, IŠ KURIŲ GAUNAMA PAJAMŲ, PARAIŠKOS DĖL PROJEKTO FINANSAVIMO PRiedo pildymo instrukcija

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos dėl projekto finansavimo priedo (toliau – Paraiškos priedas) pildymo instrukcija (toliau –  instrukcija) nustato Paraiškos priedo pildymo naudojant elektroninę formą taisykles. Paraiškos priedo forma yra standartinis Excel formato darbinis dokumentas, pildomas naudojant Microsoft Excel programą.

2. Paraiškos priedo forma parsisiunčiama iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos svetainės (www.esparama.lt).

3. Šioje instrukcijoje pateikiami patarimai dėl atskirų Paraiškos priedo formos punktų pildymo.

4. Paraiškos priedo duomenys įrašomi vadovaujantis instrukcija jiems skirtuose laukuose, kurie nuspalvinti žaliai. Geltonai nuspalvintuose laukuose duomenys apskaičiuojami automatiškai.

 

II. PARAIŠKOS PRIEDO PILDYMAS

 

5. Pirmoji Paraiškos priedo dalis pildoma:

 

Iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos dėl projekto finansavimo priedas (toliau – Paraiškos priedas) teikiamas pirmą kartą

Jei Paraiškos priedas pildomas pirmą kartą – pasirinkamas „X“ iš galimo meniu. Priešingu atveju laukas paliekamas nepažymėtas.

Teikiamas atnaujintas Paraiškos priedas

Jei teikiamas Paraiškos priedo pakeitimas – pasirenkamas „X“ iš galimo meniu. Priešingu atveju laukas paliekamas nepažymėtas.

 

I. BENDRI PROJEKTO DUOMENYS

 

6. „Bendri projekto duomenys“ pildomi:

 

Projekto pavadinimas

Nurodomas projekto pavadinimas.

Projekto investicijų ataskaitinis laikotarpis, metai

Nurodomas projekto investicijų ataskaitinis laikotarpis metais. Projekto investicijų ataskaitinis laikotarpis pasirenkamas atsižvelgiant į Iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodikos (toliau – Metodika) II skyriaus  trečiojo skirsnio nuostatas.

Projekto pradžios metai

Nurodomi planuojami pirmieji projekto investicijų atlikimo metai.

Diskonto norma, proc.

Nurodoma diskonto norma. Diskonto norma pasirenkama atsižvelgiant į Metodikos II skyriaus  ketvirtojo skirsnio nuostatas.

Tinkamos finansuoti projekto išlaidos, Lt

Šiame laukelyje pateikiama bendra tinkamų finansuoti projekto investicijų išlaidų suma (elektroninėje Paraiškos priedo formoje apskaičiuojama automatiškai).

 

II. Prognozuojami finansiniai srautai

 

7. „Prognozuojami finansiniai srautai“ pildomi:

 

Nr.

 

Metai

1

2

...

n

1.

Projekto investicijų išlaidos, Lt

Šiame laukelyje pateikiama bendra (tinkamų finansuoti ir netinkamų finansuoti) atitinkamų metų projekto investicijų išlaidų suma (elektroninėje Paraiškos priedo formoje apskaičiuojama automatiškai). Į projekto investicijų išlaidų sumą neįskaitoma išlaidų suma, tenkanti projekto veikloms, kurioms yra taikomos valstybės pagalbos teikimo taisyklės, kaip apibrėžta Sutarties dėl  Europos  Sąjungos  veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, įskaitant „de minimis“  pagalbą.

 

 

 

 

1.1.

Tinkamos finansuoti projekto investicijų išlaidos, Lt

Šiame laukelyje įrašomos tinkamos finansuoti projekto investicijų išlaidos pamečiui. Laukeliuose įrašoma tik bendra tiems metams tenkanti tinkamų finansuoti projekto investicijų išlaidų suma, neskaidant jos pagal išlaidų kategorijas. Visas prognozuojamas vertes reikia nurodyti palyginamosiomis (pastoviomis), o ne einamosiomis kainomis (t. y. neatsižvelgiant į infliaciją). Jeigu paraiškos bendrosios (A) dalies formos,  patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861), (toliau – paraiškos bendroji (A) dalis) 10 lentelės „Projekto tinkamų finansuoti išlaidų finansavimo šaltiniai“ 3 punkte nurodytą tinkamų finansuoti projekto išlaidų sumą nėra įtraukta prognozuojama infliacija, šioje eilutėje nurodyta projekto investicijų išlaidų suma turi sutapti su paraiškos bendrosios (A) dalies 10 lentelės „Projekto tinkamų finansuoti išlaidų finansavimo šaltiniai“ 3 punkte nurodyta suma.

Jei teikiamas atnaujintas Paraiškos priedas, šioje eilutėje įrašomos ir faktinės (jei taikoma) ir prognozuojamos tinkamos finansuoti projekto investicijų išlaidos.

 

 

 

 

1.2.

Netinkamos finansuoti projekto investicijų išlaidos, Lt

Įrašomos bendros netinkamos finansuoti projekto investicijų išlaidos pamečiui. Laukeliuose įrašoma tik bendra tiems metams tenkanti netinkamų finansuoti projekto investicijų išlaidų suma, neskaidant jos pagal atskiras išlaidas. Visas prognozuojamas vertes reikia nurodyti palyginamosiomis (pastoviomis), o ne einamosiomis kainomis (t. y. neatsižvelgiant į infliaciją).

Jei teikiamas atnaujintas Paraiškos priedas, šioje eilutėje įrašomos ir faktinės (jei taikoma) ir prognozuojamos netinkamos finansuoti projekto investicijų išlaidos.

 

 

 

 

2.

Projekto veiklos išlaidos, Lt

Šiame laukelyje pateikiama bendra atitinkamų metų projekto veiklos išlaidų suma (elektroninėje Paraiškos priedo formoje apskaičiuojama automatiškai).

 

 

 

 

2.1.

Projekto veiklos išlaidos turi būti apskaičiuojamos vadovaujantis Metodikos II skyriaus penktojo skirsnio nuostatomis. Pildant lentelę visų pirma išskiriamos projekto veiklos išlaidų kategorijos (tarp jų ir pakartotinės investicijos). Prie šių kategorijų vėliau priskiriami išlaidų dydžiai pamečiui pagal jų padarymo laiką iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos. Visas prognozuojamas vertes reikia nurodyti palyginamosiomis (pastoviomis), o ne einamosiomis kainomis (t. y. neatsižvelgiant į infliaciją). Projekto veiklos išlaidų priskyrimo prie projekto pagrindimas pagal kiekvieną veiklos išlaidų kategoriją turi būti aprašytas Paraiškos priedo 5 lentelėje „Pagrindinių skaičiavimo prielaidų pagrindimas“.

Jei teikiamas atnaujintas Paraiškos priedas, šioje eilutėje įrašomos ir faktinės (jei taikoma) ir prognozuojamos projekto veiklos išlaidos.

 

 

 

 

2.2.

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

2.n

 

 

 

 

 

3.

Projekto veiklos pajamos, Lt

Šiame laukelyje pateikiama bendra atitinkamų metų projekto veiklos pajamų suma (elektroninėje Paraiškos priedo formoje apskaičiuojama automatiškai).

 

 

 

 

3.1.

Projekto veiklos pajamos turi būti apskaičiuojamos vadovaujantis Metodikos II skyriaus penktojo skirsnio nuostatomis. Pildant lentelės 3 punktą visų pirma išskiriamos projekto pajamų kategorijos. Prie šių kategorijų vėliau priskiriamos pajamos pamečiui pagal jų gavimo laiką iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos. Visas prognozuojamas vertes reikia nurodyti palyginamosiomis (pastoviomis), o ne einamosiomis kainomis (t. y. neatsižvelgiant į infliaciją). Projekto pajamų priskyrimo prie projekto pagrindimas pagal kiekvieną išlaidų kategoriją yra aprašomas Paraiškos priedo 5 lentelėje „Pagrindinių skaičiavimo prielaidų pagrindimas“.

Jei teikiamas atnaujintas Paraiškos priedas, šioje eilutėje įrašomos ir faktinės (jei taikoma) ir prognozuojamos projekto veiklos pajamos.

 

 

 

 

3.2.

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

3.n

 

 

 

 

 

4.

Grynosios projekto pajamos, Lt

Šiame laukelyje pateikiama bendra atitinkamų metų grynųjų projekto pajamų suma – t. y.  projekto veiklos pajamų ir išlaidų  skirtumas (elektroninėje Paraiškos priedo formoje apskaičiuojama automatiškai).

 

 

 

 

5.

Turto likutinė vertė, Lt

Turto likutinė vertė apskaičiuojama vadovaujantis Metodikos
II skyriaus šeštojo skirsnio nuostatomis ir įrašoma į tam skirtą laukelį. Turto likutinė vertė nurodoma nekoreguojant jos dėl infliacijos. Likutinės vertės apskaičiavimo ir įvertinimo pagrindimas yra aprašomas Paraiškos priedo 5 lentelėje „Pagrindinių skaičiavimo prielaidų pagrindimas“.

 

 

 

 

 

III. finansinės analizės rezultatai

 

8. „Finansinės analizės rezultatai“ pateikiama:

 

Projekto investicijų dabartinė vertė, Lt

Šiame laukelyje pateikiama bendrų projekto investicijų dabartinė vertė (elektroninėje Paraiškos priedo formoje apskaičiuojama automatiškai).

Dabartinė turto likutinė vertė, Lt

Šiame laukelyje pateikiama dabartinė turto likutinė vertė (elektroninėje Paraiškos priedo formoje apskaičiuojama automatiškai).

Grynųjų projekto pajamų dabartinė vertė, Lt

Šiame laukelyje pateikiama projekto grynųjų  pajamų dabartinė vertė (elektroninėje Paraiškos priedo formoje apskaičiuojama automatiškai).

 

IV. Europos Komisijai tinkamos deklaruoti projekto išlaidos

 

9. „Europos Komisijai tinkamos deklaruoti projekto išlaidos“ pateikiama:

 

Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų dalis (trūkstamo finansavimo santykis)

Šiame laukelyje pateikiama Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų dalis – t. y. trūkstamo finansavimo santykis (elektroninėje Paraiškos priedo formoje apskaičiuojamas automatiškai). Plačiau apie Europos Komisijai tinkamų deklaruoti išlaidų dalį žiūrėkite Metodikos II skyriaus septintajame skirsnyje.

Numatomos gauti grynosios pajamos, kuriomis mažinama Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma, Lt

Šiame laukelyje pateikiama numatomų gauti grynųjų pajamų, kuriomis mažinamos Europos Komisijai tinkamos deklaruoti projekto išlaidos, suma (elektroninėje Paraiškos priedo formoje apskaičiuojama automatiškai). Ji turi būti lygi paraiškos bendrosios (A) dalies 10 lentelės 3.1 punkte nurodytai sumai. Ši tinkamų finansuoti projekto išlaidų suma turi būti finansuojama pareiškėjo ir (arba) partnerio lėšomis ir, atsižvelgiant į lėšų, kurias naudos pareiškėjas ir (arba) partneris šiai tinkamų finansuoti išlaidų sumai padengti, šaltinį, ne mažesnė suma turi būti nurodyta atitinkamame  paraiškos bendrosios (A) dalies 10 lentelės 2 punkto „Pareiškėjo ir partnerio (-ių) lėšos“ papunktyje.

Jei atliekant skaičiavimus suapvalinta Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų dalis (trūkstamo finansavimo santykis) yra lygi 1, o numatoma gauti grynųjų pajamų suma yra didesnė už 0, į šias pajamas turi būti atsižvelgiama nustatant Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų sumą ir didžiausią leistiną projektui skirti finansavimo lėšų sumą.

Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma, Lt

Šiame laukelyje pateikiama Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma (elektroninėje Paraiškos priedo formoje apskaičiuojama automatiškai). Paraiškos bendrosios (A) dalies 10 lentelės 1 punkte nurodyta suma negali būti didesnė už šiame laukelyje nurodytą sumą. Tuo atveju, jeigu į projektą yra įtrauktos veiklos, kurioms yra taikomos valstybės pagalbos teikimo taisyklės, paraiškos bendrosios (A) dalies 10 lentelės 1 punkte  nurodyta suma negali būti didesnė už šiame laukelyje gautos sumos ir veiklų, kurioms yra taikomos valstybės pagalbos teikimo taisyklės, išlaidų  sumos bendrą sumą.

 

V. Pagrindinių skaičiavimo prielaidų pagrindimas

 

10. „Pagrindinių skaičiavimo prielaidų pagrindimas“ pildomas:

 

Projekto investicijų ataskaitinis laikotarpis

Pasirinkto projekto investicijų ataskaitinio laikotarpio pagrindimas

 

Pagrindžiamas pasirinktas projekto investicijų ataskaitinis laikotarpis.

Diskonto norma

Pasirinktos diskonto normos pagrindimas

 

Pagrindžiama pasirinkta diskonto norma.

Projekto investicijų išlaidos

Projekto investicijų išlaidų apimties pagrindimas

Tinkamos finansuoti projekto investicijų išlaidos

Pateikiami paaiškinimai, kuri dalis tinkamų finansuoti ir netinkamų finansuoti projekto išlaidų, nurodytų paraiškos bendrojoje (A) dalyje, yra įtraukiama į projekto investicijų išlaidas, jeigu ne visos išlaidos įtraukiamos. Taip pat pateikiami paaiškinimai, ar į paraiškos bendrojoje (A) dalyje nurodytas išlaidas yra įtraukta prognozuojama infliacija ir kaip buvo apskaičiuotos projekto investicijų išlaidos palyginamosiomis (pastoviomis) kainomis.

Netinkamos finansuoti projekto investicijų išlaidos

Projekto veiklos išlaidos

Projekto veiklos išlaidų apimties ir priskyrimo prie projekto pagrindimas

(2.1 išlaidos)

Pagrindžiamos projekto veiklos išlaidos. Pateikiami paaiškinimai, kokius metodus taikant projekto veiklos išlaidos buvo priskirtos prie projekto ir kodėl buvo pasirinktas toks metodas. Jeigu jau yra atlikta išsami projekto diskontuoto pinigų srauto analizė, galima pateikti nuorodas į atskirai pridedamas jau atliktos analizės išvadas.

(2.2 išlaidos)

...

(2.n išlaidos)

Projekto veiklos pajamos

Projekto veiklos pajamų apimties ir priskyrimo prie projekto pagrindimas

(3.1 pajamos)

Pagrindžiamos projekto veiklos pajamas. Projekto veiklos pajamos turi būti pagrindžiamos atsižvelgiant į pagrindinius projekto pajamų dydį lemiančius veiksnius: kainą (prekių ar paslaugų pardavimo kainą, tarifus, nuomos įkainius ir pan.) ir paklausą (prekių ar paslaugų pardavimo kiekį, vartotojų skaičių ir pan.). Pateikiami paaiškinimai, kokius metodus taikant projekto veiklos pajamos buvo priskirtos prie projekto ir kodėl buvo pasirinktas toks metodas. Jeigu jau yra atlikta išsami projekto diskontuoto pinigų srauto analizė, galima pateikti nuorodas į atskirai pridedamas jau atliktos analizės išvadas. 

(3.2 pajamos)

...

(3.n pajamos)

Turto likutinė vertė

Turto likutinės vertės apskaičiavimo pagrindimas

 

Pateikiami paaiškinimai, kokius metodus taikant ir kaip  buvo apskaičiuota turto likutinė vertė. Jeigu jau yra atlikta išsami projekto diskontuoto pinigų srauto analizė, galima pateikti nuorodas į atskirai pridedamas jau atliktos analizės išvadas.

 

_________________

 

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 1K-392, 2012-11-23, Žin., 2012, Nr. 138-7073 (2012-11-29), i. k. 1122050ISAK001K-392

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas

Nr. 1K-392, 2012-11-23, Žin., 2012, Nr. 138-7073 (2012-11-29), i. k. 1122050ISAK001K-392

Dėl finansų ministro 2010 m. birželio 16 d. įsakymo Nr. 1K-195 "Dėl Bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektų pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodikos patvirtinimo" pakeitimo