Suvestinė redakcija nuo 2008-02-24 iki 2011-05-24
Nutarimas paskelbtas: Žin. 2002, Nr. 114-5127, i. k. 10220KTNUTA00000129
LIETUVOS RESPUBLIKOS KONKURENCIJOS TARYBA
N U T A R I M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KONKURENCIJOS TARYBA DARBO REGLAMENTO
2002 m. lapkričio 14 d. Nr. 129
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 30-856) 19 straipsnio 1 dalies 7 punktu, 20 straipsnio 6 dalimi, 25 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba nutaria:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos
2004 m. rugsėjo 16 d. nutarimu Nr. 1S-139
LIETUVOS RESPUBLIKOS KONKURENCIJOS TARYBA DARBO REGLAMENTAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos (toliau – Konkurencijos taryba, taryba) darbo reglamentas (toliau – reglamentas) nustato Konkurencijos tarybos veiklos principus, vidaus administravimo tvarką, Konkurencijos tarybos, Konkurencijos tarybos pirmininko ir valstybės tarnautojų kompetenciją, Konkurencijos tarybos kompetencijai priklausančių klausimų tyrimo ir nagrinėjimo veiksmų tvarką, kreipimosi į Konkurencijos tarybą ir sprendimų priėmimo Konkurencijos taryboje tvarką ir procedūras.
2. Šis reglamentas su atitinkamais pakeitimais (mutatis mutandis) yra taikomas Konkurencijos tarybai, taikant Europos Sąjungos konkurencijos teisės normas (įskaitant Tarybos reglamentą EB Nr. 1/2003 dėl konkurencijos taisyklių, nustatytų Sutarties 81 ir 82 straipsniuose įgyvendinimo ir jį įgyvendinančius teisės aktus), kurių laikymosi priežiūra pagal Europos Sąjungos konkurencijos teisę pavedama nacionalinei konkurencijos institucijai, jeigu Europos Sąjungos konkurencijos teisė nenumato kitaip.
3. Konkurencijos taryba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymu (Žin., 1999, Nr. 30-856) (toliau – Konkurencijos įstatymas), Lietuvos Respublikos reklamos įstatymu (Žin., 2000, Nr. 64-1937), Lietuvos Respublikos kainų įstatymu (Žin., 1990, Nr. 22-542), Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos nuostatais, šiuo reglamentu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais Konkurencijos tarybos veiklą.
4. Konkurencijos taryba savo veikloje vadovaujasi šiais principais:
4.1. įstatymo viršenybės, reiškiančio, kad Konkurencijos tarybos veiksmai turi būti pagrįsti įstatymų reikalavimais;
4.2. objektyvumo, reiškiančio, kad tyrimo ar nagrinėjimo veiksmai ir sprendimai turi būti nešališki ir objektyvūs;
4.3. proporcionalumo, reiškiančio, kad tyrimo ar nagrinėjimo veiksmų ir sprendimų mastas bei griežtumas turi būti proporcingi siekiamam tikslui;
4.4. nepiktnaudžiavimo valdžia, reiškiančio, kad įstatymu suteiktais įgaliojimais turi būti naudojamasi tik siekiant įstatyme numatytų tikslų;
II SKYRIUS
KONKURENCIJOS TARYBOS DARBO ORGANIZAVIMO TVARKA
PIRMASIS SKIRSNIS
KONKURENCIJOS TARYBOS FUNKCIJOS IR ĮGALINIMAI
5. Konkurencijos taryba kolegialiai:
5.2. priima sprendimus dėl atsisakymo pradėti tyrimą ar nagrinėjimą, kai prašymas pradėti tyrimą ar nagrinėjimą atitinka Konkurencijos įstatyme ir šio reglamento 24–28 punktuose nustatytus reikalavimus;
5.7. pritaria įstatymų, kurie tiesiogiai ir reikšmingai susiję su konkurencijos apsauga, ekspertizės išvadoms;
5.8. priima sprendimus leisti vykdyti koncentraciją, leisti vykdyti atskirus koncentracijos veiksmus, pakeisti ar panaikinti nutarimus dėl koncentracijos;
5.9. teikia nuomonę ūkio subjektams dėl jų sudaryto susitarimo atitikimo Konkurencijos įstatyme numatytos išimties sąlygoms tais atvejais, kai toks ar panašus susitarimas nebuvo nagrinėtas Konkurencijos tarybos, Europos Bendrijų Komisijos ar teismo, kai nėra išaiškintos tokio ar panašaus susitarimo išimties sąlygos teisės normose ar viešuose bendro pobūdžio paaiškinimuose.
6. Konkurencijos taryba dalį savo įgalinimų gali perduoti tarybos pirmininkui, administracijos vadovui ar kitam valstybės tarnautojui. Tokiu atveju tarybos pirmininkas, administracijos vadovas arba valstybės tarnautojas veikia Konkurencijos tarybos vardu.
7. Konkurencijos tarybos pirmininkas:
7.1. vadovauja Konkurencijos tarybos darbui ir atsako už tai, kad taryba atliktų jai pavestas funkcijas;
7.3. dalyvauja patariamojo balso teise Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdžiuose ir privalo pareikšti savo pastabas tuo atveju, jeigu siūlomi priimti sprendimai prieštarautų Konkurencijos įstatymui;
7.5. priima ir atleidžia iš darbo valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, skiria jiems tarnybines (drausmines) nuobaudas ar juos skatina;
7.9. priima sprendimus dėl atskirų tyrimo veiksmų atlikimo nagrinėjant Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio pažeidimus;
7.12. priima sprendimus, susijusius su valstybės pagalbos, kuriai taikomos Europos Sąjungos valstybės pagalbos taisyklės (toliau – valstybės pagalba), koordinavimu;
7.13. Konkurencijos tarybos nario, koordinuojančio sprendžiamą klausimą, siūlymu priima sprendimus kitais tarybos kompetencijai priklausančiais klausimais, įskaitant:
7.13.2. klausimus dėl bendradarbiavimo su Europos Sąjungos ir užsienio valstybių institucijomis, tarptautinėmis organizacijomis;
7.13.3. klausimus dėl tarybos pozicijos rengimo ir atstovavimo Europos Sąjungos institucijose ir tarptautinėse organizacijose;
8. Administracijos vadovas:
8.2. priima sprendimus dėl tarybos administracijos darbo organizavimo, įskaitant sprendimus dėl korespondencijos tvarkymo, raštų paskirstymo, bylų tvarkymo, archyvavimo ir saugojimo;
8.5. kontroliuoja siunčiamų raštų terminų, nustatytų įstatymuose bei kituose teisės aktuose, laikymąsi;
9. Administracijos vadovas, prieš pradėdamas veikti Konkurencijos tarybos vardu, gali teikti klausimą svarstyti tarybai, jei mano, kad būtinas tarybos sprendimas. Administracijos vadovas privalo teikti klausimą svarstyti Konkurencijos tarybai, jei numatomi atlikti veiksmai skiriasi nuo ankstesnės tarybos veiklos praktikos.
10. Priimdamas reglamento 8 punkte nurodytus sprendimus, administracijos vadovas turi teisę duoti privalomus nurodymus, susijusius su šių sprendimų įgyvendinimu.
11. Skyriaus vedėjas pagal skyrių kompetenciją, apibrėžtą Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos administracijos nuostatuose ir skyriaus nuostatuose, priima sprendimus dėl:
11.1. pareiškėjo informavimo, kad pareiškimas pradėti įstatymo pažeidimo tyrimą ar kito klausimo nagrinėjimą neatitinka Konkurencijos įstatyme ir šiame reglamente nustatytų reikalavimų;
11.3. procedūrinių klausimų, įskaitant klausimus, susijusius su tyrimo pradėjimu, pratęsimu, nutraukimu, baigimu, pasirengimu klausimą nagrinėti bylų nagrinėjimo posėdyje, teikimo Konkurencijos tarybos posėdžiui;
11.4. ūkio subjektų informavimo, kad jų atliekami veiksmai gali turėti Konkurencijos įstatymo 16 straipsnio ar Reklamos įstatymo pažeidimo požymių, siekiant užkirsti kelią galimam pažeidimui;
11.6. suinteresuotų asmenų informavimo apie tyrimo ar nagrinėjimo eigą, tarybos priimtus sprendimus įstatymų ir šio reglamento numatytais atvejais;
11.7. ūkio subjektų prašymų pateikti nuomonę, ar ūkio subjektų sudarytas susitarimas atitinka Konkurencijos įstatyme ir Konkurencijos tarybos nutarimuose numatytas išimties sąlygas, o esant pagrindui, numatytam reglamento 5.9 punkte, dėl klausimo teikimo Konkurencijos tarybai;
11.8. pranešimo apie koncentraciją atitikimo Konkurencijos įstatymo 11 straipsnio reikalavimus ir jo nagrinėjimo termino pradžios;
12. Skyriaus vedėjas, prieš pradėdamas veikti Konkurencijos tarybos vardu, gali teikti klausimą svarstyti tarybai, jei mano, kad būtinas Konkurencijos tarybos sprendimas. Skyriaus vedėjas privalo teikti klausimą svarstyti Konkurencijos tarybai, jei numatomi atlikti veiksmai skiriasi nuo ankstesnės tarybos praktikos.
ANTRASIS SKIRSNIS
KORESPONDENCIJOS PASKIRSTYMAS
14. Visi Konkurencijos taryboje gaunami prašymai, skundai ir kiti dokumentai registruojami Konkurencijos tarybos administracijos sekretoriate (toliau – administracijos sekretoriatas).
15. Administracijos sekretoriatas, gavęs ir įregistravęs dokumentus, perduoda juos Konkurencijos tarybos pirmininkui.
16. Konkurencijos tarybos pirmininkas dokumentus nukreipia tarybos nariams pagal jų koordinuojamas sritis, administracijos vadovui ar skyrių vedėjams. Administracijos vadovas bei Konkurencijos tarybos nariai šiuo dokumentus ir užduotis paskirsto skyrių vedėjams pagal skyrių kompetenciją. Skyrių vedėjai paskirsto užduotis valstybės tarnautojams.
17. Jeigu Konkurencijos tarybos pirmininkas nenukreipia dokumentų, bet perduoda juos administracijos vadovui, tai juos nukreipia administracijos vadovas.
18. Elektroniniu paštu gaunama korespondencija iš Europos Sąjungos valstybių narių nacionalinių konkurencijos institucijų, kitų užsienio valstybių institucijų, tarptautinių organizacijų, kiti asmenų paklausimai, išskyrus pareiškimus ištirti konkurenciją ribojančius veiksmus ar kitus Konkurencijos tarybos tiriamus pažeidimus, administracijos sekretoriate nėra registruojami.
19. Į elektroniniu paštu gautus prašymus ar paklausimus pagal kompetenciją atsako juos gavę adresatai bendra tvarka. Tai yra, jeigu prašymas ar paklausimas buvo persiųstas keletui adresatų, pagrindiniu vykdytoju yra laikomas tas tarnautojas, kuris nurodytas pirmasis. Kiti tarnautojai yra vienodai atsakingi už pavedimo įvykdymą ir pagrindinio vykdytojo reikalavimu turi pateikti visą reikiamą medžiagą ir atitinkamus pasiūlymus.
III SKYRIUS
ĮSTATYMŲ PAŽEIDIMŲ TYRIMO TVARKA
21. Įstatymų pažeidimų tyrimo tvarka taikoma tiriant šiuos pažeidimus:
22. Ši įstatymų pažeidimų tyrimo tvarka su atitinkamais pakeitimais (mutatis mutandis) taip pat taikoma tiriant pažeidimus dėl valstybės valdymo ir savivaldos institucijų teisės aktų ir sprendimų atitikties Konkurencijos įstatymo 4 straipsniui, taikant Konkurencijos įstatymo 6 straipsnio 4 dalį ir šio reglamento 5.9 punktą.
23. Nagrinėjant Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimų atitiktį Konkurencijos įstatymo 4 straipsniui, procedūriniai klausimai (tyrimo pradėjimas, pratęsimas, nutraukimas) sprendžiami priimant protokolinius nutarimus. Klausimo dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimo atitikties Konkurencijos įstatymo 4 straipsniui nagrinėjimas baigiamas tvarkomajame posėdyje pritarus arba nepritarus rašto-pasiūlymo Lietuvos Respublikos Vyriausybei projektui.
TREČIASIS SKIRSNIS
PAREIŠKIMO IŠTIRTI ĮSTATYMO PAŽEIDIMĄ PATEIKIMAS IR NAGRINĖJIMAS
24. Kreiptis į Konkurencijos tarybą dėl įstatymo pažeidimo tyrimas (toliau – tyrimas) pradėjimo turi teisę ūkio subjektai ir institucijos, nurodyti Konkurencijos įstatymo 24 straipsnio 1 dalyje, pateikdami Konkurencijos tarybai pareiškimą ar skundą (toliau – pareiškimas) raštu.
25. Pareiškime turi būti nurodyta:
25.1. pareiškėjo pavadinimas, buveinė, taip pat įgalioto atstovo pavardė ir adresas, kontaktiniai telefonai, elektroninio pašto adresai;
25.5. pareiškėjui žinomos skundžiamų veiksmų faktinės aplinkybės, kuriomis jis grindžia savo reikalavimą, bei tas aplinkybes patvirtinantys įrodymai, liudytojų vardai, pavardės ir gyvenamosios vietos, kitų įrodymų buvimo vieta;
26. Jei pareiškime prašoma ištirti nesąžiningos konkurencijos veiksmus, numatytus Konkurencijos įstatymo 16 straipsnyje, pareiškėjas privalo pateikti jam žinomus įrodymus, kad prašomi ištirti veiksmai pažeidžia daugelio ūkio subjektų ar vartotojų interesus.
28. Pareiškimą pasirašo ūkio subjekto ar institucijos vadovas arba įgaliotas atstovas. Prie atstovo pasirašyto pareiškimo turi būti pridedamas įgaliojimas ar kitoks dokumentas, patvirtinantis atstovo įgalinimus.
29. Pareiškimas pateikiamas administracijos sekretoriatui. Pareiškimas ir pridedami dokumentai gali būti perduodami faksu ar elektroniniu paštu, originalus pateikiant Konkurencijos tarybai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas. Jeigu per šį laikotarpį originalai negaunami, Konkurencijos įstatyme numatytas pareiškimo nagrinėjimo terminas sustabdomas.
30. Jeigu pateiktas pareiškimas neatitinka reglamento 24–28 punktuose nustatytų reikalavimų, ūkio subjektui nustatomas terminas, per kurį turi būti pašalinti pareiškimo trūkumai. Tokiu atveju pareiškimo nagrinėjimo terminas, nustatytas Konkurencijos įstatymo 25 straipsnio 3 dalyje, pradedamas skaičiuoti, kai administracijos sekretoriatui pateikiamas pareiškimas, atitinkantis reglamento 24–28 punktų reikalavimus.
31. Valstybės tarnautojas, išnagrinėjęs pareiškimą, atitinkantį reglamento 24–28 punktų reikalavimus, parengia Konkurencijos tarybos nutarimo pradėti tyrimą arba atsisakyti pradėti tyrimą projektą ir perduoda jį svarstyti tarybos tvarkomajame posėdyje.
32. Tyrimas gali būti pradėtas Konkurencijos tarybos iniciatyva. Tarybos pirmininkas, narys arba bet kuris valstybės tarnautojas, turintis faktinių duomenų apie galimą įstatymo pažeidimą, turi teisę siūlyti pradėti tyrimą Konkurencijos tarybos iniciatyva. Siūlyti Konkurencijos tarybai pradėti tyrimą savo iniciatyva turi teisę ir fiziniai asmenys.
33. Nutarimas pradėti tyrimą turi atitikti šio reglamento 99 punkto reikalavimus. Jame taip pat nurodomas valstybės tarnautojas arba tarnautojų grupė (tyrimo grupė), kurie įgaliojami atlikti tyrimą. Kai tyrimui atlikti yra sudaroma tyrimo grupė, nurodomas jos vadovas.
34. Tarybai priėmus nutarimą pradėti tyrimą, Teisės skyriaus vedėjas paskiria valstybės tarnautoją, atsakingą už teisinių konsultacijų teikimą atliekant tyrimą.
36. Apie priimtą nutarimą pradėti tyrimą įgaliotas pareigūnas (toliau – pareigūnas) praneša įtariamam ūkio subjektui ir pareiškėjui, išskyrus atvejus, kai nutarimo paskelbimas gali pakenkti tyrimo eigai ir turi būti laikomas konfidencialiu.
TAR pastaba. Pripažinti, kad Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2002 m. lapkričio 14 d. nutarimu Nr. 129 patvirtinto Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos darbo reglamento (2004 m. rugsėjo 16 d. redakcija; Žin., 2004, Nr. 149-5453) 36 punkto nuostata „išskyrus atvejus, kai nutarimo paskelbimas gali pakenkti tyrimo eigai ir turi būti laikomas konfidencialiu“ ir 96 punkto nuostata „išskyrus tuos atvejus, kai nutarimo viešas paskelbimas gali pakenkti Konkurencijos taryboje atliekamo tyrimo eigai. Tokiu atveju jis gali būti laikomas konfidencialiu tol, kol išnyks grėsmė tyrimo eigai“ prieštarauja Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 20 straipsnio 6 daliai.
Punkto pakeitimai:
2006-07-28, Žin., 2006, Nr. 85-3329 (2006-08-03); Administracinių teismų praktika, 2007, Nr. 10-0 (2007-06-01), i. k. 106502VSPRERG065573
37. Kiti asmenų prašymai, paklausimai ir skundai nagrinėjami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945) nustatyta tvarka.
KETVIRTASIS SKIRSNIS
TYRIMO VEIKSMŲ ATLIKIMO TVARKA
38. Pareigūnai, atlikdami Konkurencijos įstatyme ir šiame reglamente numatytus tyrimo veiksmus, privalo skatinti ūkio subjektų, kitų asmenų savanorišką bendradarbiavimą su Konkurencijos taryba, nepažeisti ūkio subjektų ir kitų asmenų teisių, pagal kompetenciją ginti teisėtus valstybės interesus, atlikdami savo funkcijas kuo mažiau trikdyti ūkio subjekto veiklą.
39. Tyrimas dėl reglamento 21 ir 22 punktuose paminėtų įstatymų pažeidimų atliekamas laikantis Konkurencijos įstatymo 25 straipsnio 6 dalyje numatytų terminų.
40. Tyrimo veiksmai, numatyti Konkurencijos įstatymo 26 straipsnio 1 dalyje, gali būti atliekami tik priėmus nutarimą pradėti tyrimą.
41. Konkurencijos tarybai priėmus sprendimą dėl Konkurencijos įstatymo 26 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose numatytų tyrimo veiksmų atlikimo, pareigūnas ar kitas įgaliotas valstybės tarnautojas kreipiasi į Vilniaus apygardos administracinį teismą dėl sankcijos.
42. Pareigūnas, prieš atlikdamas Konkurencijos įstatymo 26 straipsnio 1 dalyje nurodytus tyrimo veiksmus, ūkio subjektų, kurių atžvilgiu atliekami tyrimo veiksmai, atstovams pateikia valstybės tarnautojo pažymėjimą, Konkurencijos tarybos nutarimo pradėti tyrimą kopiją, įgaliojimą atlikti tam tikrus tyrimo veiksmus ir teisėjo sankciją, jei atliekami Konkurencijos įstatymo 26 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose numatyti veiksmai.
43. Prieš atliekant tyrimo veiksmus, pareigūnas privalo įspėti su atliekamais tyrimo veiksmais susijusius asmenis apie įstatymuose numatytą atsakomybę už kliudymą pareigūnams atlikti jiems pavestas pareigas, jų reikalavimų nevykdymą, melagingų žinių suteikimą arba už atsisakymą suteikti žinias Konkurencijos tarybai.
44. Pareigūnas atliekamus tyrimo veiksmus įformina raštu – surašo paaiškinimų, patikrinimo, paėmimo protokolus, aktus ir kitus dokumentus, kurių formas tvirtina Konkurencijos taryba.
45. Apklausiant asmenį, pareigūnas turi teisę pats savo ranka užrašyti paaiškinimus arba pasiūlyti tai padaryti apklausiamam asmeniui savarankiškai. Pareigūnas turi teisę patikrinimo metu daryti duodamų paaiškinimų garso ar vaizdo įrašą, apie tai pažymėdamas paaiškinimų protokole.
46. Patikrinimo metu pareigūnas turi teisę apieškoti patalpas, teritoriją arba transporto priemones ir paimti dokumentus bei daiktus, kurie, tiriant bylą, turi įrodomosios reikšmės. Pareigūnas savo nuožiūra gali kopijuoti dokumentus ir kompiuterinėse laikmenose esančią informaciją. Jeigu paimamas griežtos apskaitomybės dokumento originalas, patikrinimo vietoje turi būti paliekama jo kopija. Apie dokumentų paėmimą nurodoma paėmimo protokole.
47. Patikrinimo metu paimtų dokumentų kopijos turi būti patvirtintos tikrinamo ūkio subjekto įgalioto asmens parašu ir spaudu.
48. Pareigūnai gali paimti dokumentus jų neperžiūrėję ūkio subjekto patalpose. Tokiu atveju paimti dokumentai sudedami į dėžes, kurios užklijuojamos kontroline popierine juosta, patvirtinta ūkio subjekto spaudu, ūkio subjekto atstovo ir pareigūno parašais. Minėti veiksmai aprašomi paėmimo protokole.
49. Dėžėse esančių dokumentų peržiūra atliekama ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo dokumentų paėmimo Konkurencijos tarybos patalpose, dalyvaujant ūkio subjekto, kurio patalpose dokumentai buvo paimti, atstovui.
51. Pareigūnas (kai yra tyrimo grupė – jos vadovas), suderinęs su administracijos vadovu, tyrimui atlikti turi teisę pasitelkti specialistus ir ekspertus.
52. Pareigūnas bet kurioje tyrimo stadijoje turi teisę pareikalauti, kad tiriamas ūkio subjektas pateiktų tyrimui reikalingus dokumentus ir duomenis arba patvirtintas jų kopijas. Toks reikalavimas taip pat gali būti adresuojamas kitiems ūkio subjektams (tiekėjams, klientams, konkurentams, pareiškėjams ir pan.), fiziniams asmenims, visuomeninėms organizacijoms, valstybės valdymo ir savivaldos institucijoms.
53. Rašytinis reikalavimas pateikti tyrimui reikalingus dokumentus ar duomenis pateikiamas adresatui paštu. Toks reikalavimas gali būti pateikiamas tikrinamo ūkio subjekto darbuotojams patikrinimo metu tikrinamo ūkio subjekto patalpose.
54. Pareigūnas turi teisę į Konkurencijos tarybą iškviesti tiriamo ūkio subjekto darbuotojus ir kitus asmenis, kurie gali turėti žinių apie įstatymo pažeidimą, duoti paaiškinimų. Šie asmenys kviečiami pateikiant rašytinį reikalavimą atvykti raštu. Reikalavimas atvykti duoti paaiškinimų gali būti siunčiamas į kviečiamo asmens darbovietę arba gyvenamosios vietos adresu.
55. Faktinės aplinkybės, reikalingos tyrimui pradėti ar atliekant tyrimą, yra fiksuojamos surašant aktą.
PENKTASIS SKIRSNIS
TYRIMO BAIGIMAS, TYRIMO TERMINO PRATĘSIMAS IR TYRIMO NUTRAUKIMAS
57. Pareigūnas, atlikęs tyrimą dėl įstatymo pažeidimo, parengia ir teikia svarstyti Konkurencijos tarybai pranešimą apie atliktą tyrimą.
58. Pranešime turi būti nurodyta:
58.5. pareiškėjo, asmens, įtariamo pažeidus įstatymą, ir kitų su byla susijusių asmenų paaiškinimai;
59. Tyrimo dėl įstatymo pažeidimo baigimo, tyrimo nutraukimo pagal Konkurencijos įstatymo 30 straipsnio 2 dalies 2 punktą atvejais, surašoma teisinė išvada. Teisinę išvadą ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo tyrimo bylos gavimo surašo Teisės skyriaus vedėjo paskirtas valstybės tarnautojas. Už pranešimo ir sutvarkytos tyrimo bylos pateikimą Teisės skyriui yra atsakingas tyrimą atliekantis pareigūnas.
60. Teisinėje išvadoje pateikiamos pastabos dėl teisės pažeidimo sudėties, įrodymų išsamumo, pažeidimo kvalifikavimo, tyrimo procedūrų bei tyrimo išvadų pagrįstumo.
61. Konkurencijos taryba, apsvarsčiusi pranešimą, priima vieną iš šių sprendimų:
62. Jeigu Konkurencijos taryba nutaria tyrimą baigti, tai tyrimą atlikęs įgaliotas pareigūnas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo tarybos posėdžio protokolo pasirašymo dienos išsiunčia pranešimo kopijas proceso šalims kartu su lydraščiu, kuriame nurodoma:
621. Konkurencijos taryba, priėmusi sprendimą baigti tyrimą dėl Reklamos įstatymo pažeidimo, paskiria Konkurencijos tarybos bylų dėl įstatymo pažeidimų nagrinėjimo posėdžio datą. Tyrimą atlikęs įgaliotas pareigūnas ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo tarybos posėdžio protokolo pasirašymo dienos išsiunčia pranešimo kopijas proceso šalims kartu su lydraščiu, kuriame nurodoma:
621.2. proceso šalių teisė iki tyrimą atlikusio pareigūno nustatytos datos (paprastai suteikiamas 7 dienų terminas) pateikti savo paaiškinimus apie tyrimo išvadas bei kitos teisės pagal Konkurencijos įstatymo 34 straipsnį.
Reklamos įstatymo pažeidimų tyrimui šio reglamento 63 ir 64 punktai nėra taikomi.
Papildyta punktu:
Nr. 1S-22, 2008-02-14, Žin., 2008, Nr. 22-842 (2008-02-23), i. k. 10820KTNUTA0001S-22
63. Tyrimą atlikęs pareigūnas, gavęs proceso šalių paaiškinimus dėl tyrimo išvadų, pristato klausimą Konkurencijos tarybos posėdyje ir, remdamasis byloje esančiais įrodymais, pateikia savo argumentus dėl proceso šalių paaiškinimų.
64. Konkurencijos taryba, gavusi proceso šalių nuomonę dėl tyrimo išvadų, priima vieną iš šių sprendimų:
65. Pareigūnas turi teisę teikti klausimą dėl tyrimo termino pratęsimo ar tyrimo nutraukimo Konkurencijos tarybos posėdžiui. Tokiu atveju pareigūnas parengia pranešimą, kuriame išdėstoma tyrimo eiga bei tyrimo termino pratęsimo (ar tyrimo nutraukimo) motyvai. Kartu su pranešimu teikiamas ir tarybos nutarimo projektas.
IV SKYRIUS
KONKURENCIJOS TARYBOS POSĖDŽIAI
ŠEŠTASIS SKIRSNIS
BENDROJI KONKURENCIJOS TARYBOS POSĖDŽIŲ TVARKA
67. Konkurencijos tarybos posėdžiai yra tvarkomieji posėdžiai ir bylų dėl įstatymų pažeidimų nagrinėjimo posėdžiai (toliau – bylų nagrinėjimo posėdžiai). Visi posėdžiai vyksta tarybos patalpose, išskyrus, jei dėl svarbios priežasties taryba nusprendžia kitaip.
68. Posėdžiams pirmininkauja Konkurencijos tarybos pirmininkas, o jo nesant jį pavaduojantis tarybos narys (toliau – posėdžio pirmininkas). Kiekvieno tarybos posėdžio metu rašomas posėdžio protokolas. Tarybos sprendimu gali būti daromas posėdžio audio- ar videoįrašas. Bylų dėl įstatymų pažeidimų nagrinėjimo posėdžio protokolas rašomas atskirai kiekvienai nagrinėjamai bylai. Posėdžio protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir posėdžio sekretorius.
Protokolas turi būti baigtas rašyti ir posėdžio pirmininko bei sekretoriaus pasirašytas (nurodant pasirašymo datą) ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po posėdžio pabaigos. Posėdžio metu tarybos nariui pareiškus pageidavimą, protokolas, prieš teikiant jį pasirašyti posėdžio pirmininkui, suderinamas su tokį pageidavimą pareiškusiu Konkurencijos tarybos nariu.
69. Konkurencijos tarybos posėdžio protokole turi atsispindėti visi esminiai svarstomo klausimo momentai. Protokole nurodoma:
69.2. tarybos pirmininko ir narių, posėdžio sekretoriaus bei kitų posėdyje dalyvaujančių asmenų vardai ir pavardės;
69.4. tarybos pirmininko ir narių, kitų dalyvaujančių posėdyje asmenų pareiškimai, paaiškinimai, išvados, nuomonės ir pasiūlymai;
70. Konkurencijos tarybos pirmininkas ir nariai, kiti posėdyje dalyvaujantys asmenys turi teisę prašyti, kad į protokolą būtų įrašytos aplinkybės, kurias jie laiko esminėmis svarstomu klausimu.
71. Posėdyje dalyvavę suinteresuoti asmenys per 2 darbo dienas nuo protokolo pasirašymo dienos gali pareikšti pastabas raštu bei prašyti pataisyti protokolą. Toks prašymas svarstomas artimiausiame tvarkomajame posėdyje.
72. Asmenys gali susipažinti tik su viešų posėdžių protokolais. Uždarų posėdžių protokolai yra tarnybinio naudojimo.
SEPTINTASIS SKIRSNIS
KONKURENCIJOS TARYBOS TVARKOMIEJI POSĖDŽIAI
74. Konkurencijos tarybos tvarkomajame posėdyje svarstomi:
74.2. klausimai dėl pritarimo ar nepritarimo įstatymų ir kitų teisės aktų projektų ekspertizės išvadoms;
74.5. valstybės valdymo ir savivaldos institucijų priimtų teisės aktų atitikties Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimus klausimai;
75. Tvarkomieji posėdžiai yra uždari. Posėdžiai gali būti vieši, jeigu to reikalauja įstatymas arba jeigu taip nusprendžia Konkurencijos taryba.
76. Tvarkomuosius posėdžius sušaukia Konkurencijos tarybos pirmininkas. Pirmininkas privalo sušaukti posėdį mažiausiai dviejų tarybos narių prašymu ar tarybos sprendimu.
77. Tvarkomųjų posėdžių darbotvarkę tvirtina Konkurencijos tarybos pirmininkas. Klausimai, įtrauktini į darbotvarkės projektą, posėdžių sekretoriui pateikiami ne vėliau kaip prieš 4 dienas iki numatomo posėdžio. Kartu pateikiama ir siūlomų nagrinėti klausimų medžiaga. Į darbotvarkę neįtraukti klausimai posėdyje gali būti svarstomi tik neatidėliotinais atvejais. Klausimai, kurie neišsprendžiami posėdyje, turi būti įtraukti į kito posėdžio darbotvarkę.
78. Darbotvarkė ir siūlomų nagrinėti klausimų medžiaga pateikiama Konkurencijos tarybos nariams ir kitiems posėdyje dalyvaujantiems valstybės tarnautojams ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio. Posėdžio klausimais, skyriaus vedėjo pavedimu, yra paskiriamas pranešėjas – valstybės tarnautojas. Klausimus posėdyje gali pristatyti ir tarybos narys, administracijos vadovas ar skyriaus vedėjas.
79. Konkurencijos tarybos pirmininkas, nariai, posėdyje dalyvaujantys valstybės tarnautojai, nesutinkantys su į darbotvarkę įtraukto klausimo sprendimo projektu, gali žodžiu arba raštu išdėstyti savo atskirąją nuomonę. Raštu išdėstyta nuomonė yra pateikiama ne vėliau kaip prieš dieną iki posėdžio ir išdalijama ta pačia tvarka kaip posėdžio medžiaga, žodžiu – posėdžio metu.
80. Kiekvienu svarstomu darbotvarkės klausimu išklausomas pranešimas. Konkurencijos tarybos pirmininkas, nariai ir kiti klausimo svarstyme dalyvaujantys asmenys gali pateikti klausimus pranešėjui. Svarstomu klausimu turi teisę pasisakyti tarybos pirmininkas, nariai ir kiti klausimo svarstyme dalyvaujantys asmenys.
AŠTUNTASIS SKIRSNIS
BYLŲ DĖL ĮSTATYMŲ PAŽEIDIMŲ NAGRINĖJIMO POSĖDŽIAI
82. Bylos dėl įstatymų pažeidimų, nustatytų Konkurencijos įstatymo 23 straipsnio 1 dalyje, taip pat kituose įstatymuose, kurių pažeidimų tyrimas priklauso Konkurencijos tarybos kompetencijai, nagrinėjamos bylų dėl įstatymų pažeidimų nagrinėjimo posėdyje.
84. Bylų nagrinėjimo posėdžiai yra vieši. Konkurencijos taryba savo iniciatyva, įtariamo pažeidėjo arba kito suinteresuoto asmens prašymu gali paskelbti bylų nagrinėjimo posėdį arba jo dalį uždaru, jeigu tai būtina siekiant apsaugoti viešai neskelbtiną informaciją.
Viešai neskelbtina informacija šiame reglamente laikoma informacija, kurią sudaro privati, tarnybos, profesinė, komercinė ar banko paslaptį sudaranti informacija.
85. Proceso dalyviams raštu pranešama apie bylų nagrinėjimo posėdžio vietą ir laiką ne vėliau kaip prieš 7 dienas iki paskirtos bylos nagrinėjimo posėdžio datos. Pranešimus proceso dalyviams išsiunčia posėdžių sekretorius.
86. Bylų nagrinėjimo posėdyje bylos nagrinėjamos dalyvaujant proceso šalims ir kitiems proceso dalyviams. Nesant proceso šalių, byla gali būti išnagrinėta tik tais atvejais, kai yra duomenų, jog joms buvo laiku pranešta apie bylos nagrinėjimo vietą ir laiką, buvo suteikta galimybė duoti paaiškinimus ir susipažinti su tyrimo išvadomis. Bylų nagrinėjimo posėdyje proceso šalims gali atstovauti jų įgalioti atstovai ir advokatai.
87. Posėdžio pirmininkas užtikrina, kad būtų iš esmės, visapusiškai ir objektyviai išaiškintos visos bylos aplinkybės, ir šalina iš bylos nagrinėjimo visa tai, kas neturi ryšio su nagrinėjama byla. Posėdžio pirmininkas imasi reikiamų priemonių tvarkai bylų nagrinėjimo posėdyje užtikrinti. Jeigu bylų nagrinėjimo posėdžio metu asmenys pažeidžia tvarką, posėdžio pirmininkas įspėja juos, kad, pasikartojus minėtiems veiksmams, jie bus pašalinti iš posėdžio salės.
88. Paskirtu laiku posėdžio pirmininkas pradeda bylų nagrinėjimo posėdį ir paskelbia, kuri byla bus nagrinėjama.
89. Posėdžio sekretorius patikrina atvykusiųjų tapatybę, taip pat pareigūnų ir atstovų įgalinimus. Posėdžio sekretorius praneša Konkurencijos tarybai, kurie iš bylos nagrinėjimo proceso dalyvių nėra atvykę, ar buvo pranešta neatvykusiems apie bylos nagrinėjimo vietą bei laiką ir kas yra žinoma apie jų neatvykimo priežastis.
90. Posėdžio pirmininkas pristato posėdyje dalyvaujančius bylų nagrinėjimo proceso dalyvius, išaiškina jiems jų teises ir pareigas bei suteikia teisę pasisakyti posėdyje svarstomu klausimu.
91. Pirmasis pasisako tyrimą atlikęs Konkurencijos tarybos įgaliotas pareigūnas, pristatydamas pranešimą apie atliktą tyrimą. Po to teisė pasisakyti suteikiama pareiškėjui (tyrimo iniciatoriui), asmeniui, įtariamam įstatymo pažeidimu, kitiems proceso dalyviams. Po kiekvieno pasisakymo proceso dalyviams gali būti užduodami klausimai. Iš eilės klausimus užduoda tarybos nariai, pareigūnas, pareiškėjas, asmuo, įtariamas pažeidęs įstatymą, kiti proceso dalyviai.
92. Baigus pasisakymus, proceso šalims suteikiama replikos teisė. Paskutinis replikos teise pasisako asmuo, įtariamas įstatymo pažeidimu.
93. Bylų nagrinėjimo posėdžio darbotvarkės klausimo svarstymas užbaigiamas Konkurencijos tarybai priėmus nutarimą:
94. Posėdžio pirmininkas nutarimo rezoliucinę dalį paskelbia tuoj pat po jo priėmimo. Šalys informuojamos, kad joms bus įteiktas motyvuotas tarybos nutarimas.
DEVINTASIS SKIRSNIS
KONKURENCIJOS TARYBOS NUTARIMAI
96. Konkurencijos taryba, spręsdama jos kompetencijai priskirtus klausimus, priima nutarimus. Visi tarybos nutarimai yra vieši, išskyrus tuos atvejus, kai nutarimo viešas paskelbimas gali pakenkti Konkurencijos taryboje atliekamo tyrimo eigai. Tokiu atveju jis gali būti laikomas konfidencialiu tol, kol išnyks grėsmė tyrimo eigai.
Konkurencijos tarybos nutarimų dėl įstatymų pažeidimų išsamūs tekstai skelbiami internetiniame tarybos puslapyje.
TAR pastaba. Pripažinti, kad Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2002 m. lapkričio 14 d. nutarimu Nr. 129 patvirtinto Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos darbo reglamento (2004 m. rugsėjo 16 d. redakcija; Žin., 2004, Nr. 149-5453) 36 punkto nuostata „išskyrus atvejus, kai nutarimo paskelbimas gali pakenkti tyrimo eigai ir turi būti laikomas konfidencialiu“ ir 96 punkto nuostata „išskyrus tuos atvejus, kai nutarimo viešas paskelbimas gali pakenkti Konkurencijos taryboje atliekamo tyrimo eigai. Tokiu atveju jis gali būti laikomas konfidencialiu tol, kol išnyks grėsmė tyrimo eigai“ prieštarauja Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 20 straipsnio 6 daliai.
Punkto pakeitimai:
2006-07-28, Žin., 2006, Nr. 85-3329 (2006-08-03); Administracinių teismų praktika, 2007, Nr. 10-0 (2007-06-01), i. k. 106502VSPRERG065573
97. Atskiru dokumentu Konkurencijos tarybos nutarimas turi būti surašomas priimant sprendimus dėl:
97.2. atsisakymo pradėti tyrimą dėl įstatymo pažeidimo, jei prašymas atitinka Konkurencijos įstatyme ir šiame reglamente nustatytus reikalavimus;
97.4. leidimo vykdyti koncentraciją, leidimo vykdyti koncentraciją su sąlygomis ir įpareigojimais, atsisakymo leisti vykdyti koncentraciją, leidimo vykdyti atskirus koncentracijos veiksmus;
98. Konkurencijos tarybos nutarimas rengiamas posėdžio protokolo ir posėdyje svarstytos medžiagos pagrindu. Nutarimą pasirašo posėdžio pirmininkas.
99. Konkurencijos tarybos nutarimas susideda iš:
99.1. Įžanginės nutarimo dalies, kurioje nurodoma:
99.2. Aprašomosios nutarimo dalies, kurioje nurodoma:
99.3. Motyvuojamosios nutarimo dalies, kurioje nurodoma:
100. Nutarimas gali neturėti motyvuojamosios dalies, išskyrus tuos atvejus, kai to reikalauja įstatymas.
101. Konkurencijos tarybos nutarimų projektus, išskyrus nutarimus dėl įstatymų pažeidimų, rengia tyrimą ar klausimo nagrinėjimą atliekantis valstybės tarnautojas (ar pareigūnas). Konkurencijos tarybai priėmus nutarimą, valstybės tarnautojas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Konkurencijos tarybos posėdžio protokolo pasirašymo, gavęs Teisės skyriaus vedėjo vizą, teikia jį pasirašyti posėdžio pirmininkui.
102. Valstybės tarnautojas Konkurencijos įstatyme ir šiame reglamente nustatytais atvejais išsiunčia administracijos sekretoriate patvirtintas nutarimo kopijas suinteresuotoms šalims, o jeigu nutarimo rezoliucinė dalis turi būti skelbiama „Valstybės žiniose“ ar jų priede „Informaciniai pranešimai“, įteikia nutarimo rezoliucinės dalies kopiją, lydraštį redakcijai ir kompiuterines laikmenas su įrašytu nutarimu atstovui spaudai.
103. Konkurencijos tarybos nutarimus dėl įstatymų pažeidimų ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Konkurencijos tarybos bylų nagrinėjimo posėdžio protokolo pasirašymo dienos parengia ir teikia pasirašyti posėdžio pirmininkui Teisės skyriaus valstybės tarnautojas. Teisės skyriaus valstybės tarnautojas įteikia nutarimo rezoliucinės dalies kopiją, lydraštį „Valstybės žinių“ redakcijai ir kompiuterines laikmenas su įrašyta nutarimo rezoliucine dalimi atstovui spaudai.
Nutarimo kopijas proceso šalims išsiunčia posėdžių sekretorius.
104. Posėdžio metu pareiškus pageidavimą, nutarimas prieš teikiant jį pasirašyti posėdžio pirmininkui, suderinamas su tokį pageidavimą pareiškusiu tarybos nariu.
V SKYRIUS
KITŲ KLAUSIMŲ SPRENDIMAS KONKURENCIJOS TARYBOJE
106. Pranešimai apie koncentraciją bei kiti Konkurencijos tarybos kompetencijai priklausantys klausimai priimami nagrinėti ir nagrinėjami taryboje įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais.
107. Valstybės tarnautojas, išnagrinėjęs pranešimą apie koncentraciją, parengia ir teikia svarstyti Konkurencijos tarybai pažymą apie atliktą nagrinėjimą (toliau – pažyma). Kitais tarybos kompetencijoje priklausančiais klausimais pažyma gali būti neteikiama.
108. Pažymoje turi būti nurodyta:
109. Kartu su pažyma teikiamas nutarimo projektas, o leidimo vykdyti koncentraciją su sąlygomis ir įpareigojimais, draudimo vykdyti koncentraciją atvejais – teisinė išvada pagal šio reglamento 59–60 punktus. Konkurencijos tarybos nutarimo projektą rengia ir teikia svarstyti Konkurencijos tarybai valstybės tarnautojas, atsakingas už klausimo nagrinėjimą.
VI SKYRIUS
Tyrimo BYLOS IR KITŲ KLAUSIMŲ SPRENDIMO MEDŽIAGOS tvarkymas
110. Tyrimą ar nagrinėjimą atliekantis valstybės tarnautojas (ar pareigūnas) yra atsakingas už tyrimo bylos ir kitos medžiagos sutvarkymą pagal atitinkamų teisės aktų nustatytus reikalavimus. Jeigu bylą reikia pateikti teismui, daromas bylos vidaus apyrašas bei bylos kopija.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1S-22, 2008-02-14, Žin., 2008, Nr. 22-842 (2008-02-23), i. k. 10820KTNUTA0001S-22
111. Į tyrimo bylą segami tik tie dokumentai, kurie turi įrodomosios reikšmės, taip pat su tyrimu susiję procesiniai dokumentai, pranešimas apie atliktą tyrimą, šalių paaiškinimai.
Dokumentai, neturintys įrodomosios reikšmės, teisės skyriaus išvados, atskirosios nuomonės ir bet kokie kiti tarnybinio naudojimo dokumentai į tyrimo bylą nesegami.
Dokumentai, nesegtini į tyrimo bylą, segami į atskirą tarnybinio naudojimo bylą.
112. Esant ūkio subjekto rašytiniam prašymui, valstybės tarnautojas, pabaigęs tyrimą, grąžina dokumentų originalus jų savininkui, išskyrus tuos, kurie yra tyrimo byloje.
Dokumentų originalai ir daiktai, esantys byloje, grąžinami pasibaigus Konkurencijos tarybos nutarimo apskundimo terminui. Jeigu nutarimas apskundžiamas, dokumentų originalai grąžinami įsiteisėjus teismo sprendimui.
113. Valstybės tarnautojas, bet kurioje tyrimo ar bylos nagrinėjimo stadijoje gavęs suinteresuoto asmens prašymą dėl komercinių paslapčių apsaugos, per 10 darbo dienų priima motyvuotą sprendimą dėl ūkio subjekto pateiktos informacijos apsaugos.
114. Prieš priimdamas sprendimą dėl komercinių paslapčių apsaugos, valstybės tarnautojas turi teisę nurodyti terminą, per kurį ūkio subjektas, padavęs prašymą dėl jo komercinių paslapčių apsaugos, privalo pateikti:
115. Jei ūkio subjektas, padavęs prašymą dėl jo komercinių paslapčių apsaugos, per valstybės tarnautojo nustatytą terminą nepateikia dokumento išrašų ir aprašymų, laikoma, kad informacija, kurią siekė apsaugoti ūkio subjektas, nėra saugotina kaip komercinė paslaptis. Apie priimtą sprendimą informuojamas ūkio subjektas.
116. Valstybės tarnautojas yra atsakingas už tinkamą informacijos, sudarančios komercinę paslaptį, saugojimą. Tyrimo byloje laikomas dokumentų su komercinėmis paslaptimis apyrašas. Jame negali būti naudojama informacija, sudaranti komercinę paslaptį.
117. Ūkio subjektas ar fizinis asmuo, siekiantis apsaugoti bet kokią kitą viešai neskelbtiną informaciją, privalo pateikti Konkurencijos tarybai motyvuotą prašymą dėl tokios informacijos apsaugos. Tokiu atveju su atitinkamais pakeitimais (mutatis mutandis) taikomi šio reglamento 113–115 punktai.
118. Tyrimo bylos ar kitų klausimų sprendimo dokumentai su komercinėmis paslaptimis, viešai neskelbtina informacija (su žymomis „RIBOTO NAUDOJIMO“, „KONFIDENCIALU“) ir kiti dokumentai, dėl kurių reikia imtis papildomų saugumo priemonių, įskaitant susirašinėjimą su Europos Sąjungos šalių narių konkurencijos institucijomis, Europos Bendrijų Komisija ir kitomis institucijomis, segami į atskirą bylą ir laikomi seife arba metalinėje užrakinamoje spintoje atskirai nuo kitų dokumentų, dėl kurių nereikia imtis papildomų saugumo priemonių.
Priedo pakeitimai:
Nr. 1S-139, 2004-09-16, Žin., 2004, Nr. 149-5453 (2004-10-09), i. k. 10420KTNUTA001S-139
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba, Nutarimas
Nr. 1S-4, 2003-01-30, Žin., 2003, Nr. 14-596 (2003-02-07), i. k. 10320KTNUTA00001S-4
Dėl Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos darbo reglamento papildymo 107-1 punktu
2.
Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba, Nutarimas
Nr. 1S-40, 2003-05-02, Žin., 2003, Nr. 45-2056 (2003-05-09), i. k. 10320KTNUTA0001S-40
Dėl Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2002 m. lapkričio 14 d. nutarimo Nr. 129 pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba, Nutarimas
Nr. 1S-139, 2004-09-16, Žin., 2004, Nr. 149-5453 (2004-10-09), i. k. 10420KTNUTA001S-139
Dėl Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2002 m. lapkričio 14 d. nutarimo Nr. 129 "Dėl Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos darbo reglamento" pakeitimo
4.
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas, Sprendimas
2006-07-28, Žin., 2006, Nr. 85-3329 (2006-08-03); Administracinių teismų praktika, 2007, Nr. 10-0 (2007-06-01), i. k. 106502VSPRERG065573
Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo 2006 m. liepos 28 d. sprendimas (administracinė byla Nr. I-1-04/2006. procesinio sprendimo kategorija 17.1)
5.
Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba, Nutarimas
Nr. 1S-22, 2008-02-14, Žin., 2008, Nr. 22-842 (2008-02-23), i. k. 10820KTNUTA0001S-22
Dėl Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2002 m. lapkričio 14 d. nutarimo Nr. 129 "Dėl Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos darbo reglamento" pakeitimo