Suvestinė redakcija nuo 2006-11-01 iki 2008-03-15
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2004, Nr. 58-2071, i. k. 1042070ISAKISAK-315
Nauja redakcija nuo 2004-11-21:
Nr. ISAK-1697, 2004-10-28, Žin. 2004, Nr. 168-6190 (2004-11-20), i. k. 1042070ISAKSAK-1697
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL KOLEGIJŲ, ĮSTEIGTŲ REORGANIZUOJANT AUKŠTESNIĄSIAS MOKYKLAS, VEIKLOS KOKYBĖS VERTINIMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO
2004 m. kovo 4 d. Nr. ISAK-315
Vilnius
Tvirtinu kolegijų, įsteigtų reorganizuojant aukštesniąsias mokyklas, veiklos kokybės vertinimo tvarkos aprašą (pridedama).“
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
švietimo ir mokslo ministro
2004 m. kovo 4 d. įsakymu Nr. ISAK-315
(Lietuvos Respublikos
švietimo ir mokslo ministro
2006 m. spalio 20 d. įsakymo Nr. ISAK-2013 redakcija)
KOLEGIJŲ VEIKLOS KOKYBĖS VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kolegijų veiklos kokybės vertinimo tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) nustato kolegijų veiklos kokybės vertinimo tikslus, paskirtį, vertinimo dalyvius ir jų funkcijas, vertinamas sritis, kriterijus ir vertinimo eigą.
2. Vertinimo tikslai:
2.2. nustatyti, ar kolegija yra įgyvendinusi Lietuvos Respublikos aukštojo mokslo įstatymo (Žin., 2000, Nr. 27-715) 7 straipsnio 2 dalyje jai iškeltus tikslus;
3. Vertinimo paskirtis:
3.1. teikti Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijai (toliau – Ministerija):
3.1.2. siūlymus dėl leidimo išdavimo valstybinėms kolegijoms priimti statutus ir sudaryti jų savivaldos institucijas Lietuvos Respublikos aukštojo mokslo įstatymo nustatyta tvarka arba siūlymus nustatyti laikotarpį, per kurį būtų pašalinti valstybinių kolegijų veiklos kokybės trūkumai, arba teikti siūlymus Vyriausybei dėl valstybinių kolegijų reorganizavimo ar likvidavimo;
II. VERTINIMO DALYVIAI IR JŲ FUNKCIJOS
4. Išorinį vertinimą vykdo Studijų kokybės vertinimo centras (toliau – Centras). Vertinimui pasitelkiami:
4.1. švietimo ir mokslo ministro sudarytos Mokslo ir studijų institucijų vertinimo taryba (toliau – Vertinimo taryba) ir Mokslo ir studijų institucijų vertinimo tarybos Kolegijų komisija (toliau – Kolegijų komisija);
6. Kolegijų komisija atlieka šias pagrindines funkcijas:
6.1. svarsto ekspertų grupių parengtas kolegijų veiklos vertinimo išvadas ir jų pagrindu priima įvertinamuosius sprendimus dėl:
6.1.2. leidimo išdavimo valstybinėms kolegijoms priimti statutus ir sudaryti jų savivaldos institucijas Lietuvos Respublikos aukštojo mokslo įstatymo nustatyta tvarka arba siūlymų nustatyti laikotarpį, per kurį būtų pašalinti valstybinių kolegijų veiklos kokybės trūkumai, arba siūlymų, teikiamų Vyriausybei, dėl valstybinių kolegijų reorganizavimo ar likvidavimo;
7. Vertinimo taryba atlieka šias pagrindines funkcijas:
7.1. remdamasi Kolegijų komisijos įvertinamaisiais sprendimais, teikia Ministerijai šio tvarkos aprašo 6.1 punkte nustatytus siūlymus;
8. Centras atlieka šias funkcijas:
9. Ekspertų grupės sudėtyje turi būti bent po vieną darbdavių asocijuotos organizacijos, kolegijų ir universitetų atstovą. Ne mažiau kaip pusė ekspertų grupės narių turi turėti aukštojo mokslo vadybos patirties. Ekspertų grupėje turi būti bent vienas asmuo, dalyvavęs aukštesniosios mokyklos, siekusios vykdyti aukštąsias neuniversitetines studijas, ekspertiniame vertinime. Vienas iš narių skiriamas vadovu.
10. Ekspertų grupė vertina kolegijos veiklos kokybę šio tvarkos aprašo 14 punkte nurodytose srityse ir teikia kolegijos veiklos vertinimo išvadą Centrui.
11. Apie patvirtintą ekspertų grupės sudėtį ir numatomą vizito darbotvarkę Centras informuoja vertinamą kolegiją likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki vizito pradžios. Kolegija per 3 darbo dienas, pateikusi argumentuotus paaiškinimus, gali pasiūlyti pakeisti ekspertų grupės sudėtį. Sprendimą dėl ekspertų grupės sudėties pakeitimo priima Centras.
12. Ekspertų grupės vadovas organizuoja vertinimą, nustato ekspertų darbo užduotis ir atsakomybę, atsako už tinkamą kolegijų veiklos vertinimo išvados parengimą ir pateikimą.
III. VERTINAMOS SRITYS IR KOKYBĖS KRITERIJAI
14. Kolegijos veiklos kokybės vertinimas apima šias sritis:
15. Kiekvienoje iš šio tvarkos aprašo 14 punkte nurodytų sričių vertinimas turi būti siejamas su kolegijos pažanga, padaryta nuo jos veiklos pradžios. Vertinant būtina atsižvelgti į išorinio studijų programų vertinimo išvadas.
16. Valdymas vertinamas pagal šiuos kriterijus:
17. Studijų planavimas ir įgyvendinimas vertinamas pagal šiuos kriterijus:
18. Mokslo taikomieji tyrimai (toliau – tyrimai) ir sąveika su išore vertinami pagal šiuos kriterijus:
19. Tarptautiniai ryšiai vertinami pagal šiuos kriterijus:
20. Materialieji (įskaitant metodinius) ir finansiniai ištekliai vertinami pagal šiuos kriterijus:
21. Personalas vertinamas pagal šiuos kriterijus:
22. Vidinė veiklos kokybės užtikrinimo sistema (toliau – sistema) vertinama pagal šiuos kriterijus:
23. Studijų pasiekimų vertinimo sistema vertinama pagal šiuos kriterijus:
IV. VERTINIMO EIGA
25. Vertinimą sudaro dvi dalys: kolegijų vidinis vertinimas (savianalizė) ir išorinis vertinimas, kurį atlieka ekspertų grupės, sudarytos pagal šio tvarkos aprašo 9 punkte nurodytus požymius.
26. Išorinį vertinimą organizuoja Centras, vadovaudamasis mokslo ir studijų institucijų veiklos vertinimo planu, tvirtinamu švietimo ir mokslo ministro įsakymu. Mokslo ir studijų institucijų veiklos vertinimo plano projektą rengia Centras, jį derindamas su Lietuvos kolegijų direktorių konferencija.
27. Prieš išorinį vertinimą kolegija Centrui pateikia:
27.2. iš kiekvienos neuniversitetinių studijų programos po 3 absolventų diplominius darbus arba (ir) baigiamųjų egzaminų užduotis su jų atlikimo rezultatais bei atitinkamus kvalifikavimo komisijų posėdžių protokolus ir ataskaitas, atrinktas remiantis išorine kolegijų veiklos kokybės vertinimo metodika;
28. Kolegija, laiku nepateikusi Centrui šio tvarkos aprašo 27 punkte nurodytų dokumentų, laikoma įvertinta neigiamai, ir Ministerija tokiu atveju nustato terminą trūkumams pašalinti (pateikti dokumentus, nurodytus šio tvarkos aprašo 27 punkte). Kolegija, per Ministerijos nustatytą terminą nepateikusi šio tvarkos aprašo 27 punkte nurodytų dokumentų, laikoma pakartotinai įvertinta neigiamai ir Vyriausybei teikiamas siūlymas kolegiją likviduoti, reorganizuoti arba panaikinti leidimą vykdyti studijas.
29. Ekspertų grupė kolegijos veiklos kokybės vertinimą atlieka šiais etapais:
30. Kolegijų veiklos vertinimo išvados struktūra turi būti tokia:
30.5. išvados, kuriose turi būti atsakyta, ar kolegija:
30.5.2. yra sudariusi sąlygas studentams įgyti aukštąjį išsilavinimą ir profesines kvalifikacijas, atitinkančias Lietuvos ūkio reikmes bei mokslo ir naujausių technologijų lygį;
30.5.3. plėtoja regionui reikalingą mokslo taikomąją veiklą bei tyrimus, konsultuoja vietos valdžios ir ūkio subjektus;
30.5.4. yra sudariusi sąlygas tęstiniam mokymuisi, talkina ūkio subjektams organizuojant asmenų profesinės kvalifikacijos kėlimą ir perkvalifikavimą;
30.6. apibendrinamoji išvada, kurioje turi būti vienas iš šių siūlymų:
30.6.1. valstybinėms kolegijoms:
31. Ekspertų grupė vertinimo išvados projektą, nurodytą šio tvarkos aprašo 29.3 punkte, parengia per 5 darbo dienas po vizito pabaigos ir pateikia Centrui. Gavęs kolegijos veiklos vertinimo išvados projektą, Centras jį išsiunčia kolegijai.
32. Kolegija per 10 dienų nuo ekspertų grupės kolegijos veiklos vertinimo išvados projekto gavimo datos gali teikti Centrui argumentuotas pastabas dėl projekte pateiktos faktinės informacijos netikslumų. Gautas pastabas Centras pateikia ekspertų grupei. Gavusi pastabas ekspertų grupė per 5 darbo dienas parengia galutinę kolegijos veiklos vertinimo išvadą ir pateikia Centrui. Kolegijai per nustatytą laikotarpį nepateikus pastabų, laikoma, kad pastabų nėra.
33. Centras, gavęs iš ekspertų grupės galutinę kolegijos veiklos vertinimo išvadą, teikia ją svarstyti Kolegijų komisijai. Į Kolegijų komisijos posėdį kviečiamas ekspertų grupės vadovas, o jam negalint dalyvauti posėdyje, Centras, suderinęs su ekspertų grupės vadovu, kviečia kitą ekspertų grupės narį.
34. Kolegijų komisija, apsvarsčiusi ekspertų grupės kolegijos veiklos vertinimo išvadą, priima vieną iš šių įvertinamųjų sprendimų:
34.1. valstybinei kolegijai:
34.1.1. kolegijos veiklą įvertinti teigiamai ir siūlyti Ministerijai išduoti leidimą priimti statutą ir sudaryti jos savivaldos institucijas;
34.1.2. kolegijos veiklą įvertinti neigiamai ir siūlyti Ministerijai nustatyti laikotarpį kolegijos veiklos kokybės trūkumams pašalinti;
34.2. nevalstybinei kolegijai:
34.2.2. kolegijos veiklą įvertinti neigiamai ir siūlyti Ministerijai nustatyti laikotarpį, per kurį būtų pašalinti kolegijos veiklos kokybės trūkumai;
36. Kolegija, gavusi komisijos įvertinamąjį sprendimą dėl kolegijos veiklos, gali Centrui įteikti apeliaciją dėl šio įvertinamojo sprendimo. Apeliacija gali būti įteikta per 10 darbo dienų nuo įvertinamojo sprendimo gavimo dienos. Apeliacijoje turi būti aiškiai ir argumentuotai suformuluota kolegijos nuomonė apie komisijos įvertinamąjį sprendimą – kurio teisės akto ir kuri nuostata buvo pažeista ar kurie ekspertų grupės pateikti kolegijos veiklos vertinimo išvadų teiginiai buvo klaidingi.
37. Pasibaigus apeliacijos pateikimo terminui, yra kviečiamas Vertinimo tarybos posėdis, kuriame svarstoma ekspertų grupės kolegijos veiklos vertinimo išvada, išnagrinėjus Kolegijų komisijos įvertinamąjį sprendimą bei kolegijos apeliaciją, jeigu ji buvo įteikta Centrui.
38. Vertinimo taryba, jeigu kolegijos apeliacija negauta, priima vieną iš šio tvarkos aprašo 34 punkte nurodytų įvertinamųjų sprendimų ir teikia siūlymą Ministerijai dėl kolegijos veiklos įvertinimo.
39. Vertinimo taryba, gavusi ir išnagrinėjusi kolegijos apeliaciją, priima vieną iš šių sprendimų:
39.1. apeliaciją tenkinti arba tenkinti iš dalies ir pataisyti Kolegijų komisijos įvertinamąjį sprendimą;
39.2. siūlyti Centrui atlikti pakartotinį kolegijos veiklos vertinimą ir tik po to priimti sprendimą dėl kolegijos apeliacijos tenkinimo;
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
40. Pakartotinai kolegijos veiklos kokybė vertinama šiame tvarkos apraše numatyta tvarka ne vėliau kaip po dviejų metų, jei Vertinimo taryba priėmė šio tvarkos aprašo 34.1.2 ir 34.2.2 punktuose nurodytus sprendimus.
41. Po pakartotinio kolegijos veiklos kokybės vertinimo Vertinimo taryba priima vieną iš šio tvarkos aprašo 34 punkte nurodytų įvertinamųjų sprendimų, išskyrus nurodytus 34.1.2 bei 34.2.2 punktuose.
Priedo pakeitimai:
Nr. ISAK-1697, 2004-10-28, Žin., 2004, Nr. 168-6190 (2004-11-20), i. k. 1042070ISAKSAK-1697
Nr. ISAK-2013, 2006-10-20, Žin., 2006, Nr. 116-4419 (2006-10-31), i. k. 1062070ISAKSAK-2013
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. ISAK-1697, 2004-10-28, Žin., 2004, Nr. 168-6190 (2004-11-20), i. k. 1042070ISAKSAK-1697
Dėl Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. kovo 4 d. įsakymo Nr. ISAK-315 "Dėl kolegijų, įsteigtų reorganizuojant aukštesniąsias mokyklas, veiklos kokybės vertinimo tvarkos tvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. ISAK-2057, 2005-10-18, Žin., 2005, Nr. 126-4512 (2005-10-22), i. k. 1052070ISAKSAK-2057
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2004 m. kovo 4 d. įsakymo Nr. ISAK-315 "Dėl Kolegijų, įsteigtų reorganizuojant aukštesniąsias mokyklas, veiklos kokybės vertinimo tvarkos aprašo tvirtinimo" pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. ISAK-2013, 2006-10-20, Žin., 2006, Nr. 116-4419 (2006-10-31), i. k. 1062070ISAKSAK-2013
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2004 m. kovo 4 d. įsakymo Nr. ISAK-315 "Dėl Kolegijų, įsteigtų reorganizuojant aukštesniąsias mokyklas, veiklos kokybės vertinimo tvarkos aprašo tvirtinimo" pakeitimo