Suvestinė redakcija nuo 2023-12-09 iki 2024-12-13
Nutarimas paskelbtas: Žin. 2004, Nr. 83-3018, i. k. 1041100NUTA00000610
Nauja redakcija nuo 2022-12-10:
Nr. 1022, 2022-10-12, paskelbta TAR 2022-10-13, i. k. 2022-20853
LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
NUTARIMAS
DĖL UŽMOKESČIO UŽ MINIMALŲJĮ PRIEIGOS PRIE VIEŠOSIOS GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪROS PAKETĄ, UŽMOKESČIO UŽ NAUDOJIMĄSI VIEŠĄJA GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪRA TRANZITO GELEŽINKELIŲ TRANSPORTU PASLAUGOMS TEIKTI IR UŽMOKESČIO UŽ SKIRTUS, BET NEPANAUDOTUS VIEŠOSIOS GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪROS PAJĖGUMUS APSKAIČIAVIMO IR MOKĖJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2004 m. gegužės 19 d. Nr. 610
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso 25 straipsnio 2 dalimi, 252 straipsnio 4 dalimi, perkeldama ir įgyvendindama 2012 m. lapkričio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2012/34/ES, kuria sukuriama bendra Europos geležinkelių erdvė, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. rugsėjo 4 d. Komisijos deleguotuoju sprendimu (ES) 2017/2075, Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:
Patvirtinti Užmokesčio už minimalųjį prieigos prie viešosios geležinkelių infrastruktūros paketą, užmokesčio už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra tranzito geležinkelių transportu paslaugoms teikti ir užmokesčio už skirtus, bet nepanaudotus viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus apskaičiavimo ir mokėjimo taisykles (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2004 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 610
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2022 m. spalio 12 d. nutarimo Nr. 1022
redakcija)
UŽMOKESČIO už MINIMALųJĮ PRIEIGOS PRIE VIEŠOSIOS GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪROS PAKETĄ, UŽMOKESČIO UŽ NAUDOJIMĄSI VIEŠĄJA GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪRA TRANZITO GELEŽINKELIŲ TRANSPORTU PASLAUGOMS TEIKTI IR UŽMOKESČIO UŽ skirtus, bet nepanaudotus VIEŠOSIOS GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪROS PAJĖGUMus APSKAIČIAVIMO IR MOKĖJIMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Užmokesčio už minimalųjį prieigos prie viešosios geležinkelių infrastruktūros paketą, užmokesčio už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra tranzito geležinkelių transportu paslaugoms teikti ir užmokesčio už skirtus, bet nepanaudotus viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus apskaičiavimo ir mokėjimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato užmokesčio už minimalųjį prieigos prie viešosios geležinkelių infrastruktūros paketą (toliau – užmokestis už MPP) ir užmokesčio už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra tranzito geležinkelių transportu paslaugoms teikti sudedamąsias dalis, šiuos užmokesčius sudarančių įmokų tarifų, mokėtino užmokesčio už MPP, užmokesčio už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra tranzito geležinkelių transportu paslaugoms teikti ir užmokesčio už skirtus, bet nepanaudotus viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus (toliau – pajėgumai) apskaičiavimo ir mokėjimo tvarką.
II SKYRIUS
UŽMOKESČIO UŽ MPP SUDEDAMOSIOS DALYS IR ŠĮ UŽMOKESTĮ SUDARANČIŲ ĮMOKŲ TARIFŲ APSKAIČIAVIMAS
3. Užmokestį už MPP sudaro šios įmokos:
3.2. krovinių vežimo geležinkelių transportu paslaugų 1 520 mm pločio vėžės geležinkelių tinkle, kai kroviniai vežami iš trečiųjų šalių ar į jas, įmoka (toliau – krovinių vežimo iš trečiųjų šalių ar į jas įmoka);
3.3. keleivių, bagažo vežimo geležinkelių transportu paslaugų, priskirtų vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, kuriame gali būti taikomas antkainis (toliau – keleivių, bagažo vežimo paslaugos, priskirtos segmentui), įmoka;
3.4. krovinių vežimo geležinkelių transportu paslaugų, priskirtų vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, kuriame gali būti taikomas antkainis (toliau – krovinių vežimo paslaugos, priskirtos segmentui), įmoka;
4. Traukinių eismo įmokos tarifas apskaičiuojamas pagal šią formulę:
, kur:
t – traukinių eismo įmokos tarifo dydis, eurais (toliau – Eur) už bendrąjį bruto tonkilometrį (toliau − Eur/tkm bruto);
I – faktinės vidutinės 4 paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo sąnaudos, tiesiogiai patirtos dėl traukinių eksploatavimo, išreikštos Eur;
A – faktinė vidutinė 4 paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų visų traukinių darbo apimtis, išreiškiama bendraisiais bruto tonkilometriais (toliau – tkm bruto).
Punkto pakeitimai:
TAR pastaba. punkto redakcija yra taikoma apskaičiuojant traukinių eismo įmokos tarifą ir kontaktinio geležinkelių tinklo naudojimo tarifą 2024–2025 m. tvarkaraščio galiojimo laikotarpiu.
Nr. 1022, 2022-10-12, paskelbta TAR 2022-10-13, i. k. 2022-20853
5. Krovinių vežimo iš trečiųjų šalių ar į jas įmokos tarifas apskaičiuojamas pagal šią formulę:
:
t1520mm – krovinių vežimo iš trečiųjų šalių ar į jas įmokos tarifas Eur už neto tonkilometrį (toliau – Eur/tkm neto);
IVprojek. – faktinės vidutinės 5 paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidos, išreikštos Eur, patirtos atliekant 1 520 mm pločio vėžės viešosios geležinkelių infrastruktūros atnaujinimo darbus ir įgyvendinant 1 520 mm pločio vėžės viešosios geležinkelių infrastruktūros plėtros projektus; į šias išlaidas neįtraukiamos viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidos, patirtos atliekant 1 520 mm pločio vėžės viešosios geležinkelių infrastruktūros atnaujinimo darbus, jeigu šios išlaidos buvo įtrauktos skaičiuojant viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo sąnaudas, tiesiogiai patirtas dėl traukinių eksploatavimo;
K1520mm – faktinė vidutinė 5 paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krovinių vežimo geležinkelių transportu 1 520 mm pločio vėžės geležinkelių tinkle, kai kroviniai vežami iš trečiųjų šalių ar į jas, apimtis, išreikšta tkm neto.
6. Jeigu krovinių vežimo iš trečiųjų šalių ar į jas įmokos tarifas, apskaičiuotas Taisyklių 5 punkte nustatyta tvarka, daugiau kaip 20 procentų didesnis nei krovinių vežimo iš trečiųjų šalių ar į jas įmokos tarifas, kuris buvo apskaičiuotas tarnybinio traukinių tvarkaraščio (toliau – tvarkaraštis) galiojimo laikotarpiui iki tvarkaraščio, kuriam skaičiuojamas krovinių vežimo iš trečiųjų šalių ar į jas įmokos tarifas, įsigaliojimo, krovinių vežimo iš trečiųjų šalių ar į jas įmokos tarifas apskaičiuojamas pagal šią formulę:
, kur:
t1520mm – krovinių vežimo iš trečiųjų šalių ar į jas įmokos tarifas, išreikštas Eur/tkm neto;
t1520mm n-1 – krovinių vežimo iš trečiųjų šalių ar į jas įmokos tarifo, kuris buvo apskaičiuotas tvarkaraščio galiojimo laikotarpiui iki tvarkaraščio, kuriam skaičiuojamas krovinių vežimo iš trečiųjų šalių ar į jas įmokos tarifas, įsigaliojimo, dydis, išreikštas Eur/tkm neto.
7. Jeigu krovinių vežimo iš trečiųjų šalių ar į jas įmokos tarifas, apskaičiuotas Taisyklių 5 punkte nustatyta tvarka, daugiau kaip 20 procentų mažesnis nei krovinių vežimo iš trečiųjų šalių ar į jas įmokos tarifas, kuris buvo apskaičiuotas tvarkaraščio galiojimo laikotarpiui iki tvarkaraščio, kuriam skaičiuojamas krovinių vežimo iš trečiųjų šalių ar į jas įmokos tarifas, įsigaliojimo, krovinių vežimo iš trečiųjų šalių ar į jas įmokos tarifas apskaičiuojamas pagal šią formulę:
, kur:
t1520mm – krovinių vežimo iš trečiųjų šalių ar į jas įmokos tarifas, išreikštas Eur/tkm neto;
t1520mm n-1 – krovinių vežimo iš trečiųjų šalių ar į jas įmokos tarifo, kuris buvo apskaičiuotas tvarkaraščio galiojimo laikotarpiui iki tvarkaraščio, kuriam skaičiuojamas krovinių vežimo iš trečiųjų šalių ar į jas įmokos tarifas, įsigaliojimo, dydis, išreikštas Eur/tkm neto.
8. Jeigu viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas pagal savo patvirtintą ir Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo tinklo nuostatuose (toliau – Tinklo nuostatai) paskelbtą Vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentų išskyrimo ir šiuose segmentuose veiklą vykdančių geležinkelio įmonių (vežėjų) galimybės mokėti antkainius vertinimo ir nustatymo metodiką (toliau – Metodika) atlikęs vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentų vertinimą (toliau – segmentų vertinimas) išskiria krovinių vežimo vietiniais maršrutais paslaugų segmentą ir nustato, kad jame gali būti taikomas antkainis, o krovinių vežimo iš trečiųjų šalių ar į jas įmokos tarifas, apskaičiuotas Taisyklių 5–7 punktuose nustatyta tvarka, yra mažesnis nei pagal Taisyklių 9.2 papunktį apskaičiuotas krovinių vežimo vietiniais maršrutais paslaugų, priskirtų segmentams, įmokų tarifų svertinis vidurkis, tuo atveju krovinių vežimo iš trečiųjų šalių ar į jas įmokos tarifas prilyginamas pagal Taisyklių 9.2 papunktį apskaičiuotų krovinių vežimo vietiniais maršrutais paslaugų, priskirtų segmentams, įmokų tarifų svertiniam vidurkiui.
9. Jeigu atlikęs segmentų vertinimą viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas nustato, kad geležinkelio įmonės (vežėjai) gali mokėti antkainius už keleivių, bagažo ir (ar) krovinių vežimo paslaugas, priskirtas segmentui:
9.1. keleivių, bagažo vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmokos tarifas apskaičiuojamas pagal šią formulę:
, kur:
– keleivių, bagažo vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmokos tarifas, išreikštas Eur/tkm bruto;
– optimali keleivių, bagažo vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, kaina, apskaičiuota taikant Taisyklių 11 punkte nurodytą optimizavimo funkciją, išreikšta Eur/tkm bruto, apimanti keleivių, bagažo vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmokos tarifą ir traukinių eismo įmokos tarifą;
t – pagal Taisyklių 4 punktą apskaičiuotas traukinių eismo įmokos tarifas, išreikštas Eur/tkm bruto;
9.2. krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmokos tarifas apskaičiuojamas pagal šią formulę:
, kur:
– krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmokos tarifas, išreikštas Eur/tkm neto;
– optimali krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, kaina, apskaičiuota taikant Taisyklių 12 punkte nurodytą optimizavimo funkciją, išreikšta Eur/tkm neto, apimanti krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmokos tarifą ir traukinių eismo įmokos tarifą, išreikštą Eur/tkm neto;
prognozuojama krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, apimtis, išreikšta tkm neto, kalendoriniais metais, kuriems skaičiuojama optimali krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, kaina;
t – pagal Taisyklių 4 punktą apskaičiuotas traukinių eismo įmokos tarifo dydis, išreikštas Eur/tkm bruto;
– prognozuojama kalendorinių metų, kuriems skaičiuojama optimali krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, kaina, krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, vežimo darbo apimtis, išreikšta tkm bruto.
10. Optimalią keleivių, bagažo vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, ir (ar) optimalią krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, kainą (toliau – optimali kaina) viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas apskaičiuoja taikydamas Taisyklių 11 ir 12 punktuose nurodytą bei Metodikoje aprašytą optimizavimo funkciją, kurią naudojant vertinami šie duomenys:
10.1. kalendoriniais metais, kuriems skaičiuojama optimali kaina, planuojama keleivių, bagažo ir (ar) krovinių vežimo paslaugų geležinkelių transportu apimtis, apskaičiuota pagal makroekonominių veiksnių prognozes, vidutinę metinę 5 pasibaigusių kalendorinių metų keleivių, bagažo ir (ar) krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, apimtį, atliekant ekspertinį vertinimą ir (ar) kitais būdais, užtikrinančiais pagrįstą šių vežimo paslaugų apimties planavimą;
10.2. keleivių, bagažo ir (ar) krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, elastingumo koeficientų reikšmės, apskaičiuotos įvertinant 5 pasibaigusių kalendorinių metų keleivių, bagažo ir (ar) krovinių vežimo geležinkelių transportu apimties ir traukinių eismo įmokos ir keleivių, bagažo vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmokos ar krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmokos tarifų sumos (toliau – bendrieji tarifai) santykį;
10.3. minimalūs ir maksimalūs bendrųjų tarifų rėžiai, apibrėžiantys viršutinę ir apatinę optimalios kainos ribą, apskaičiuoti atsižvelgiant į 5 pasibaigusių kalendorinių metų bendruosius tarifus ir keleivių, bagažo ir (ar) krovinių vežimo geležinkelių transportu apimties kitimo tendencijas ir segmentų vertinimo metu išskirtų keleivių, bagažo ir (ar) krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, elastingumą;
10.4. viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo pajamos, planuojamos gauti kalendoriniais metais, kuriems skaičiuojama optimali kaina (toliau – planuojamos pajamos):
10.4.1. planuojamos pajamos krovinių vežimo geležinkelių transportu paslaugoms teikti apskaičiuojamos susumavus pajamas iš krovinių vežimo tranzitu įmokų, krovinių vežimo iš trečiųjų šalių ar į jas įmokų ir traukinių eismo įmokų, išskyrus traukinių eismo įmokų pajamas, gautinas iš krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui; planuojamos pajamos apskaičiuojamos pagal optimalios kainos skaičiavimo metu viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo prognozuojamą krovinių vežimo tranzitu, krovinių vežimo iš trečiųjų šalių ar į jas ir krovinių vežimo paslaugų, nepriskirtų segmentui, apimtį ir šioms paslaugoms pagal Taisyklių 4, 5, 6, 7, 19 ir 20 punktus apskaičiuotus tarifus;
10.4.2. planuojamos pajamos keleivių, bagažo vežimo geležinkelių transportu paslaugoms teikti apskaičiuojamos susumavus pajamas iš keleivių, bagažo vežimo tranzitu įmokų ir traukinių eismo įmokų, išskyrus traukinių eismo įmokų pajamas, gautinas iš keleivių, bagažo vežimo paslaugų, priskirtų segmentui; planuojamos pajamos apskaičiuojamos pagal optimalios kainos skaičiavimo metu viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo prognozuojamą keleivių, bagažo vežimo tranzitu ir keleivių, bagažo vežimo paslaugų, nepriskirtų segmentui, apimtį ir šioms paslaugoms pagal Taisyklių 4, 17 ir 18 punktus apskaičiuotus tarifus;
10.5. viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo sąnaudos, planuojamos patirti vykdant Kodekso 24 straipsnyje nurodytas viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo funkcijas kalendoriniais metais, kuriems skaičiuojama optimali kaina (toliau – planuojamos sąnaudos), kurios apskaičiuojamos tokia tvarka:
10.5.1. Viešosios geležinkelių infrastruktūros ir Lietuvos valstybei nuosavybės teise priklausančių geležinkelių paslaugų įrenginių kokybės ir finansavimo užtikrinimo sutartyje (toliau – Sutartis) nurodyta planuojamų sąnaudų suma sumažinama viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo sąnaudų, planuojamų tiesiogiai patirti teikiant naudojimosi kontaktiniu geležinkelių tinklu paslaugą, suma ir planuojamomis pajamomis;
10.5.2. jeigu nustatoma, kad paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo faktinės pajamos, gautos iš užmokesčio už MPP ir užmokesčio už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra tranzito geležinkelių transportu paslaugoms teikti, užmokesčio už skirtus, bet nepanaudotus pajėgumus, viešosios geležinkelių infrastruktūros objektų nuomos, yra didesnės (mažesnės) nei planuotos sąnaudos, pagal Taisyklių 10.5.1 papunktį apskaičiuotos planuojamos sąnaudos yra mažinamos (didinamos) nustatytu teigiamu (neigiamu) paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų rezultato dydžiu (jeigu šis rezultatas sudaro ne daugiau kaip 20 procentų planuojamų sąnaudų) arba paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų rezultato dydžiu, proporcingai padalintu 5 kalendoriniams metams pradedant nuo tų kalendorinių metų, kuriems skaičiuojama optimali kaina (jeigu šis rezultatas sudaro daugiau kaip 20 procentų planuojamų sąnaudų);
10.5.3. jeigu segmentų vertinimo metu išskiriami keleivių, bagažo ir krovinių vežimo geležinkelių transportu paslaugų segmentai, planuojamos sąnaudos kalendoriniais metais, kuriems skaičiuojama optimali kaina, paskirstomos proporcingai atsižvelgiant į keleivių, bagažo ir krovinių vežimo geležinkelių transportu paslaugų apimtį pagal vidutinę faktinę 5 paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų atitinkamų vežimų apimtį, išreikštą tkm bruto. Jeigu segmentų vertinimo metu išskiriamas tik keleivių, bagažo vežimo geležinkelių transportu paslaugų segmentas arba tik krovinių vežimo geležinkelių transportu paslaugų segmentas, apskaičiuotos planuojamos sąnaudos priskiriamos arba tik teikiant keleivių, bagažo vežimo geležinkelių transportu paslaugas patirtoms sąnaudoms, arba tik teikiant krovinių vežimo geležinkelių transportu paslaugas patirtoms sąnaudoms. Jeigu taikant optimizavimo funkciją nustatoma, kad planuojamos pajamos iš keleivių, bagažo vežimo geležinkelių transportu paslaugų veiklos arba krovinių vežimo geležinkelių transportu paslaugų veiklos nepadengs viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo planuojamų sąnaudų, patirtų teikiant keleivių, bagažo arba krovinių vežimo geležinkelių transportu paslaugas, dalies, atitinkamai vienų paslaugų teikimo pajamomis nepadengta planuojamų sąnaudų dalis priskiriama kitų paslaugų teikimo sąnaudų daliai.
11. Optimali keleivių, bagažo vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, kaina apskaičiuojama taikant optimizavimo funkciją:
), kur:
MaxAnkel. – didžiausia prognozuojama keleivių, bagažo vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, apimtis, išreikšta tkm bruto, atsižvelgiant į prognozuojamą keleivių, bagažo vežimo geležinkelių transportu apimtį, geležinkelio įmonių (vežėjų) galimybę mokėti antkainius ir planuojamas sąnaudas;
– optimali keleivių, bagažo vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, kaina, išreikšta Eur/tkm bruto, apimanti keleivių, bagažo vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmokos tarifą ir traukinių eismo įmokos tarifą;
– prognozuojama keleivių, bagažo vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, apimtis, išreikšta tkm bruto, kalendoriniais metais, kuriems skaičiuojama optimali keleivių, bagažo paslaugų, priskirtų segmentui, kaina;
IV – planuojamos sąnaudos, apskaičiuotos Taisyklių 10.5 papunktyje nustatyta tvarka.
12. Optimali krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, kaina apskaičiuojama taikant optimizavimo funkciją:
), kur:
MaxAnkrov. – didžiausia prognozuojama krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, apimtis, išreikšta tkm neto, atsižvelgiant į prognozuojamą krovinių vežimo geležinkelių transportu apimtį, geležinkelio įmonių (vežėjų) galimybę mokėti antkainius ir planuojamas sąnaudas;
– optimali krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, kaina, išreikšta Eur/tkm neto ir apimanti krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmokos tarifą ir traukinių eismo įmokos tarifą, išreikštą Eur/tkm neto;
prognozuojama krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, apimtis, išreikšta tkm neto, kalendoriniais metais, kuriems skaičiuojama optimali krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, kaina;
IV – planuojamos sąnaudos apskaičiuotos Taisyklių 10.5 papunktyje nustatyta tvarka.
13. Jeigu keleivių, bagažo vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmokos tarifas, apskaičiuotas Taisyklių 9.1 papunktyje nustatyta tvarka, daugiau kaip 20 procentų didesnis nei keleivių, bagažo vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmokos tarifas, kuris buvo apskaičiuotas tvarkaraščio galiojimo laikotarpiui iki tvarkaraščio, kuriam skaičiuojamas keleivių, bagažo vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmokos tarifas, įsigaliojimo, keleivių, bagažo vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmokos tarifas apskaičiuojamas pagal šią formulę:
, kur:
– keleivių, bagažo vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmokos tarifas, išreikštas Eur/tkm bruto;
– keleivių, bagažo vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmokos tarifo, kuris buvo apskaičiuotas tvarkaraščio galiojimo laikotarpiui iki tvarkaraščio, kuriam skaičiuojamas keleivių, bagažo vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmokos tarifas, įsigaliojimo, dydis, išreikštas Eur/tkm bruto.
14. Jeigu krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmokos tarifas, apskaičiuotas Taisyklių 9.2 papunktyje nustatyta tvarka, daugiau kaip 20 procentų didesnis nei krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmokos tarifas, kuris buvo apskaičiuotas tvarkaraščio galiojimo laikotarpiui iki tvarkaraščio, kuriam apskaičiuojamas krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmokos tarifas, įsigaliojimo, krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmokos tarifas apskaičiuojamas pagal šią formulę:
, kur:
– krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmokos tarifas, išreikštas Eur/tkm neto;
– krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmokos tarifo, kuris buvo apskaičiuotas tvarkaraščio galiojimo laikotarpiui iki tvarkaraščio, kuriam skaičiuojamas krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmokos tarifas, įsigaliojimo, dydis, išreikštas Eur/tkm neto.
15. Kontaktinio geležinkelių tinklo naudojimo įmokos tarifas apskaičiuojamas pagal šią formulę:
, kur:
e – kontaktinio geležinkelių tinklo naudojimo įmokos tarifas, išreikštas Eur/trauk. km;
Te – faktinės vidutinės 4 paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo sąnaudos, tiesiogiai patirtos teikiant naudojimosi kontaktiniu geležinkelių tinklu paslaugą, išreikštos Eur;
Re – faktinė vidutinė 4 paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų traukinių, varomų elektros trauka, rida, išreikšta trauk. km.
Punkto pakeitimai:
TAR pastaba. punkto redakcija yra taikoma apskaičiuojant traukinių eismo įmokos tarifą ir kontaktinio geležinkelių tinklo naudojimo tarifą 2024–2025 m. tvarkaraščio galiojimo laikotarpiu.
Nr. 1022, 2022-10-12, paskelbta TAR 2022-10-13, i. k. 2022-20853
III SKYRIUS
UŽMOKESČIO UŽ naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra TRANZITo geležinkelių transportU paslaugoms teikti įmokų tarifų apskaičiavimas
16. Užmokestį už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra tranzito geležinkelių transportu paslaugoms teikti sudaro šios įmokos:
17. Keleivių, bagažo vežimo tranzitu įmokos tarifas apskaičiuojamas pagal šią formulę:
, kur:
ttranz. kel. – keleivių, bagažo vežimo tranzitu įmokos tarifas (Eur/tkm bruto);
V – valstybės biudžeto ir Europos Sąjungos fondų, savivaldybių lėšos (toliau – valstybės lėšos), vidutiniškai per kalendorinius metus skiriamos viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidoms, patirtoms atliekant viešosios geležinkelių infrastruktūros techninės priežiūros, atnaujinimo darbus ir įgyvendinant viešosios geležinkelių infrastruktūros plėtros projektus ir programas, dengti, išreikštos Eur; vidutinė metinė valstybės lėšų suma nustatoma pagal 2 kalendorinių metų iki kalendorinių metų, kuriais skaičiuojamas keleivių, bagažo vežimo tranzitu įmokos tarifas, kalendorinių metų, kuriais skaičiuojamas keleivių, bagažo vežimo tranzitu įmokos tarifas, ir 2 kalendorinių metų po kalendorinių metų, kuriais skaičiuojamas keleivių, bagažo vežimo tranzitu įmokos tarifas, duomenis;
Akel. – faktinė vidutinė 5 paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų keleivinių traukinių darbo apimtis, išreikšta tkm bruto;
– faktinė vidutinė 5 paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų visų traukinių darbo apimtis, išreikšta tkm bruto;
Atranz.kel. – faktinė vidutinė 5 paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų keleivinių traukinių, vykstančių tranzitu, darbo apimtis, išreikšta tkm bruto.
18. Jeigu keleivių, bagažo vežimo tranzitu įmokos tarifas, apskaičiuotas pagal Taisyklių 17 punktą, daugiau kaip 20 procentų mažesnis nei keleivių, bagažo vežimo tranzitu įmokos tarifas, kuris buvo apskaičiuotas tvarkaraščio galiojimo laikotarpiui iki tvarkaraščio, kuriam apskaičiuojamas keleivių, bagažo vežimo tranzitu įmokos tarifas, įsigaliojimo, keleivių, bagažo vežimo tranzitu įmokos tarifas apskaičiuojamas pagal šią formulę:
, kur:
ttranz. kel. – keleivių, bagažo vežimo tranzitu įmokos tarifas (Eur/tkm bruto);
ttranz.kel.n-1 – keleivių, bagažo vežimo tranzitu įmokos tarifo, kuris buvo apskaičiuotas tvarkaraščio galiojimo laikotarpiui iki tvarkaraščio, kuriam apskaičiuojamas keleivių, bagažo vežimo tranzitu įmokos tarifas, įsigaliojimo, dydis (Eur/tkm bruto).
19. Krovinių vežimo tranzitu įmokos tarifas apskaičiuojamas pagal šią formulę:
, kur:
ttranz. krov. – krovinių vežimo tranzitu įmokos tarifas, išreikštas Eur/tkm neto;
V – valstybės lėšos, vidutiniškai per kalendorinius metus skiriamos viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidoms, patirtoms atliekant viešosios geležinkelių infrastruktūros techninės priežiūros, atnaujinimo darbus ir įgyvendinant viešosios geležinkelių infrastruktūros plėtros projektus ir programas, dengti, išreikštos Eur; vidutinė metinė valstybės lėšų suma nustatoma pagal 2 kalendorinių metų iki kalendorinių metų, kuriais skaičiuojamas krovinių vežimo tranzitu įmokos tarifas, kalendorinių metų, kuriais skaičiuojamas krovinių vežimo tranzitu įmokos tarifas, ir 2 kalendorinių metų po kalendorinių metų, kuriais apskaičiuojamas krovinių vežimo tranzitu įmokos tarifas, duomenis;
Akrov. – faktinė vidutinė 5 paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų prekinių traukinių darbo apimtis, išreikšta tkm bruto;
– faktinė vidutinė 5 paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų visų traukinių darbo apimtis, išreikšta tkm bruto;
K – faktinė vidutinė 5 paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų visų krovinių vežimo geležinkelių transportu apimtis, išreikšta tkm neto;
Ktranz. – faktinė vidutinė 5 paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krovinių, vežtų tranzitu geležinkelių transportu, vežimo apimtis, išreikšta tkm neto.
20. Jeigu krovinių vežimo tranzitu įmokos tarifas, apskaičiuotas pagal Taisyklių 19 punktą, daugiau kaip 20 procentų mažesnis nei krovinių vežimo tranzitu įmokos tarifas, kuris buvo apskaičiuotas tvarkaraščio galiojimo laikotarpiui iki tvarkaraščio, kuriam apskaičiuojamas krovinių vežimo tranzitu įmokos tarifas, įsigaliojimo, krovinių vežimo tranzitu tarifas apskaičiuojamas pagal šią formulę:
, kur:
ttranz. krov. – krovinių vežimo tranzitu įmokos tarifas (Eur/tkm neto);
ttranz.krov.n-1 – krovinių vežimo tranzitu įmokos tarifo, kuris buvo apskaičiuotas tvarkaraščio galiojimo laikotarpiui iki tvarkaraščio, kuriam apskaičiuojamas krovinių vežimo tranzitu įmokos tarifas, įsigaliojimo, dydis (Eur/tkm neto).
IV SKYRIUS
MOKĖTINO UŽMOKESČIO UŽ MPP IR UŽMOKESČIO UŽ naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra TRANZITo geležinkelių transportU paslaugoms teikti APSKAIČIAVIMAS IR MOKĖJIMAS
21. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, likus ne mažiau kaip 20 darbo dienų iki tvarkaraščio, kurio galiojimo laikotarpiu gali būti naudojami pareiškėjui skirti pajėgumai, įsigaliojimo, priima sprendimą dėl geležinkelio įmonės (vežėjo), kuri galės naudoti pareiškėjui skirtus pajėgumus, kiekvieno tvarkaraščio galiojimo mėnesio užmokesčio už MPP dalies – traukinių eismo įmokos, kurią viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas apskaičiuoja pagal pareiškėjui skirtus pajėgumus kiekvieną tvarkaraščio galiojimo mėnesį, ir apie šį sprendimą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos informuoja geležinkelio įmonę (vežėją) ar pareiškėją, sudariusį sutartį dėl pajėgumų skyrimo.
22. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas per 3 darbo dienas nuo Taisyklių 21 punkte nurodyto sprendimo priėmimo dienos pateikia geležinkelio įmonei (vežėjui) ar pareiškėjui, sudariusiam sutartį dėl pajėgumų skyrimo, sąskaitą faktūrą sumokėti 50 procentų apskaičiuotos traukinių eismo įmokos už pareiškėjui skirtus pajėgumus, kuriuos galės naudoti geležinkelio įmonė (vežėjas) pirmą tvarkaraščio galiojimo mėnesį.
23. Sąskaitą faktūrą sumokėti 50 procentų apskaičiuotos traukinių eismo įmokos už pareiškėjui skirtus pajėgumus kiekvieną kitą tvarkaraščio galiojimo mėnesį, kurį geležinkelio įmonė (vežėjas) galės naudoti pareiškėjui skirtus pajėgumus, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas pateikia geležinkelio įmonei (vežėjui) ar pareiškėjui, sudariusiam sutartį dėl pajėgumų skyrimo, ne vėliau kaip likus 15 darbo dienų iki mėnesio, kurį pagal tvarkaraštį geležinkelio įmonė (vežėjas) galės naudoti pareiškėjui skirtus pajėgumus, pradžios.
24. Taisyklių 22 ir 23 punktuose nurodytą traukinių eismo įmokos dalį geležinkelio įmonė (vežėjas) ar pareiškėjas, sudaręs sutartį dėl pajėgumų skyrimo, turi sumokėti į viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo pateiktoje sąskaitoje faktūroje nurodytą finansų įstaigos (skyriaus, filialo) sąskaitą per 5 darbo dienas nuo sąskaitos faktūros gavimo dienos.
25. Jeigu pajėgumai pareiškėjui yra skirti pagal paskutinės minutės paraišką skirti pajėgumus (toliau – paskutinės minutės paraiška), viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas sprendimą dėl geležinkelio įmonės (vežėjo) ar pareiškėjo, sudariusio sutartį dėl pajėgumų skyrimo, mokėtinos (kas mėnesį, jeigu pajėgumai skirti daugiau kaip vienam tvarkaraščio galiojimo mėnesiui) traukinių eismo įmokos, apskaičiuotos pagal paskutinės minutės paraišką, priima ir apie šį sprendimą informuoja geležinkelio įmonę (vežėją) ar pareiškėją, sudariusį sutartį dėl pajėgumų skyrimo, per 3 darbo dienas nuo sprendimo skirti pajėgumus pagal paskutinės minutės paraišką priėmimo dienos.
26. Tuo atveju, kai sprendimas skirti pajėgumus pagal paskutinės minutės paraišką priimamas likus daugiau kaip 15 darbo dienų iki mėnesio, kurį pagal tvarkaraštį geležinkelio įmonė (vežėjas) galės naudoti pareiškėjui pagal paskutinės minutės paraišką skirtus pajėgumus, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas per 3 darbo dienas nuo Taisyklių 25 punkte nurodyto sprendimo priėmimo pateikia geležinkelio įmonei (vežėjui) ar pareiškėjui, sudariusiam sutartį dėl pajėgumų skyrimo, sąskaitą faktūrą sumokėti 50 procentų apskaičiuotos traukinių eismo įmokos už visus pareiškėjui pagal paskutinės minutės paraišką skirtus pajėgumus, jeigu pajėgumai pareiškėjui skirti vienam tvarkaraščio galiojimo mėnesiui, arba už pareiškėjui skirtus pajėgumus pirmą pajėgumų naudojimo mėnesį, jeigu pajėgumai pareiškėjui skirti daugiau kaip vienam tvarkaraščio galiojimo mėnesiui. Šią traukinių eismo įmokos dalį geležinkelio įmonė (vežėjas) ar pareiškėjas, sudaręs sutartį dėl pajėgumų skyrimo, turi sumokėti mutatis mutandis Taisyklių 24 punkte nustatyta tvarka. Tuo atveju, kai sprendimas skirti pajėgumus pagal paskutinės minutės paraišką priimamas likus mažiau kaip 15 darbo dienų iki mėnesio, kurį pagal tvarkaraštį geležinkelio įmonė (vežėjas) galės naudoti pareiškėjui pagal paskutinės minutės paraišką skirtus pajėgumus, pradžios, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas geležinkelio įmonei (vežėjui) ar pareiškėjui, sudariusiam sutartį dėl pajėgumų skyrimo, sąskaitos faktūros sumokėti 50 procentų apskaičiuotos traukinių eismo įmokos už visus pareiškėjui pagal paskutinės minutės paraišką skirtus pajėgumus, jeigu pajėgumai pareiškėjui skirti vienam tvarkaraščio galiojimo mėnesiui, neteikia.
27. Sąskaitą faktūrą sumokėti 50 procentų apskaičiuotos traukinių eismo įmokos už pareiškėjui pagal paskutinės minutės paraišką skirtus pajėgumus kiekvieną kitą tvarkaraščio galiojimo mėnesį viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas pateikia geležinkelio įmonei (vežėjui) ar pareiškėjui, sudariusiam sutartį dėl pajėgumų skyrimo, ne vėliau kaip likus 15 darbo dienų iki mėnesio, kurį geležinkelio įmonė (vežėjas) turės naudoti pagal paskutinės minutės paraišką skirtus pajėgumus, pradžios. Šią traukinių eismo įmokos dalį geležinkelio įmonė (vežėjas) ar pareiškėjas, sudaręs sutartį dėl pajėgumų skyrimo, turi sumokėti mutatis mutandis Taisyklių 24 punkte nustatyta tvarka.
28. Tuo atveju, kai viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas pakeičia pareiškėjui skirtus pajėgumus, per 3 darbo dienas nuo sprendimo pakeisti pajėgumus priėmimo dienos viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas pakeičia Taisyklių 21 ar 25 punkte nurodytą sprendimą dėl geležinkelio įmonės (vežėjo) ar pareiškėjo, sudariusio sutartį dėl pajėgumų skyrimo, mokėtinos traukinių eismo įmokos ir apie šį sprendimą informuoja geležinkelio įmonę (vežėją) ar pareiškėją, sudariusį sutartį dėl pajėgumų skyrimo, ir prireikus pateikia naują sąskaitą faktūrą sumokėti 50 procentų apskaičiuotos traukinių eismo įmokos už pakeistus pajėgumus, kuriuos galės naudoti geležinkelio įmonė (vežėjas) atitinkamą tvarkaraščio galiojimo mėnesį.
29. Geležinkelio įmonei (vežėjui) ar pareiškėjui, sudariusiam sutartį dėl pajėgumų skyrimo, Taisyklių 24 punkte nustatyta tvarka nesumokėjus atitinkamai Taisyklių 22 ar 23 punkte nurodytos traukinių eismo įmokos dalies, nesumokėjus atitinkamai Taisyklių 26 ar 27 punkte nurodytos traukinių eismo įmokos dalies šiuose punktuose nurodyta tvarka, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas kitą darbo dieną po termino sumokėti užmokesčio už MPP dalį pabaigos raštu įspėja geležinkelio įmonę (vežėją) ir pareiškėją, sudariusį sutartį dėl pajėgumų skyrimo, kad per 5 darbo dienas nuo įspėjimo gavimo dienos geležinkelio įmonei (vežėjui) ar pareiškėjui, sudariusiam sutartį dėl pajėgumų skyrimo, nesumokėjus atitinkamai Taisyklių 22, 23, 26 ar 27 punkte nurodytos traukinių eismo įmokos dalies, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas priims sprendimą panaikinti pareiškėjui skirtus pajėgumus, už kuriuos nebus sumokėta atitinkamai Taisyklių 22, 23, 26 ar 27 punkte nurodyta traukinių eismo įmokos dalis.
30. Geležinkelio įmonės (vežėjo) ar pareiškėjo, sudariusio sutartį dėl pajėgumų skyrimo, mokėtinas užmokestis už MPP už paskutinį pasibaigusį kalendorinį mėnesį, kurį buvo naudoti skirti pajėgumai (toliau – ataskaitinis mėnuo), apskaičiuojamas, išskyrus Taisyklių 36 ir 37 punktuose nurodytus atvejus, pagal šią formulę:
UMPP = (T-Tišankst )+ T1520mm + Skel.i + Skrov.i + E, kur:
UMPP – mokėtinas užmokestis už MPP, išreikštas Eur;
T – mokėtina traukinių eismo įmoka, išreikšta Eur, apskaičiuota Taisyklių 31 punkte nustatyta tvarka;
Tišankst. – pagal atitinkamai Taisyklių 22, 23, 26 ar 27 punktą sumokėta traukinių eismo įmokos dalis, išreikšta Eur;
T1520mm – mokėtina krovinių vežimo iš trečiųjų šalių ar į jas įmoka, išreikšta Eur, apskaičiuota Taisyklių 32 punkte nustatyta tvarka;
– mokėtina keleivių, bagažo vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmoka, išreikšta Eur, apskaičiuota Taisyklių 33 punkte nustatyta tvarka;
Skrov.i – mokėtina krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmoka, išreikšta Eur, apskaičiuota pagal Taisyklių 34 punktą;
E – mokėtina kontaktinio geležinkelių tinklo naudojimo įmoka, išreikšta Eur, apskaičiuota Taisyklių 35 punkte nustatyta tvarka.
31. Mokėtina traukinių eismo įmoka apskaičiuojama pagal faktinę traukinių darbo apimtį, išreikštą tkm bruto, per ataskaitinį mėnesį:
, kur:
T – mokėtina traukinių eismo įmoka, išreikšta Eur;
A – faktinė geležinkelio įmonės (vežėjo) traukinių darbo apimtis, išreikšta tkm bruto, per ataskaitinį mėnesį;
t – traukinių eismo įmokos tarifas, išreikštas Eur/tkm bruto.
32. Mokėtina krovinių vežimo iš trečiųjų šalių ar į jas įmoka apskaičiuojama pagal faktinę krovinių vežimo geležinkelių transportu 1 520 mm pločio vėžės geležinkelių tinkle, kai kroviniai vežami iš trečiųjų šalių ar į jas, vežimo apimtį, išreikštą tkm neto, per ataskaitinį mėnesį:
, kur:
T1520mm – mokėtina krovinių vežimo iš trečiųjų šalių ar į jas įmoka, išreikšta Eur;
K1520mm – faktinė krovinių vežimo geležinkelių transportu 1 520 mm pločio vėžės geležinkelių tinkle, kai kroviniai vežami iš trečiųjų šalių ar į jas, apimtis, išreikšta tkm neto, per ataskaitinį mėnesį;
t1520mm – krovinių vežimo iš trečiųjų šalių ar į jas įmokos tarifas, išreikštas Eur/tkm neto.
33. Mokėtina keleivių, bagažo vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmoka apskaičiuojama pagal keleivių, bagažo vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, apimtį, išreikštą tkm bruto, per ataskaitinį mėnesį:
, kur:
– mokėtina keleivių, bagažo vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmoka, išreikšta Eur;
Keli – faktinė geležinkelio įmonės (vežėjo) teiktų keleivių, bagažo vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, apimtis, išreikšta tkm bruto, per ataskaitinį mėnesį;
– keleivių, bagažo vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmokos tarifas, išreikštas Eur/tkm bruto.
34. Mokėtina krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmoka apskaičiuojama pagal krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, apimtį, išreikštą tkm neto, per ataskaitinį mėnesį:
kur:
– mokėtina krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmoka, išreikšta Eur;
Krovi – faktinė geležinkelio įmonės (vežėjo) teiktų krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, apimtis, išreikšta tkm neto, per ataskaitinį mėnesį;
– krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmokos tarifas, išreikštas Eur/tkm neto.
35. Mokėtina kontaktinio geležinkelių tinklo naudojimo įmoka apskaičiuojama pagal elektrinių traukinių faktiškai nuvažiuotus kilometrus per ataskaitinį mėnesį:
, kur:
E – mokėtina kontaktinio geležinkelių tinklo naudojimo įmoka, išreikšta Eur;
Re – faktiškai nuvažiuoti elektrinių traukinių kilometrai, išreikšti el. trauk. km, per ataskaitinį mėnesį;
e – kontaktinio geležinkelių tinklo naudojimo įmokos tarifas, išreikštas Eur/trauk. km.
36. Mokėtina krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmoka neskaičiuojama tuo atveju, kai pajėgumai buvo naudoti tik krovinių vežimo geležinkelių transportu paslaugoms 1 520 mm pločio vėžės geležinkelių tinkle, kai kroviniai vežami iš trečiųjų šalių ar į jas, teikti.
37. Tuo atveju, kai pajėgumai perpildytoje viešosios geležinkelių infrastruktūros dalyje pareiškėjui buvo skirti pritaikius prioriteto taisyklę pagal apskaičiuotą didesnį mokėtiną užmokestį už MPP arba pagal pajėgumų skyrimo konkurse pasiūlytą didžiausią mokėtiną užmokestį už skirtą pajėgumą, geležinkelio įmonės (vežėjo) ar pareiškėjo, sudariusio sutartį dėl pajėgumų skyrimo, mokėtinas užmokestis už MPP per ataskaitinį mėnesį apskaičiuojamas pagal pareiškėjui skirtus pajėgumus, išskyrus atvejus, kai mokėtinas užmokestis už MPP per ataskaitinį mėnesį apskaičiuojamas didesnis, nei jis buvo apskaičiuotas taikant prioriteto taisyklę pagal apskaičiuotą didesnį mokėtiną užmokestį už MPP arba pasiūlytas mokėti pajėgumų skyrimo konkurse. Skirtumas tarp faktinio mokėtino užmokesčio už MPP ir didesnio mokėtino užmokesčio už MPP, kuris buvo apskaičiuotas pritaikius prioriteto taisyklę pagal apskaičiuotą didesnį mokėtiną užmokestį už MPP arba pagal pajėgumų skyrimo konkurse pasiūlytą didžiausią mokėtiną užmokestį už skirtą pajėgumą, paskirstomas proporcingai mokėtinoms krovinių vežimo iš trečiųjų šalių ar į jas įmokai, keleivių, bagažo vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmokai ir krovinių vežimo paslaugų, priskirtų segmentui, įmokai pagal atitinkamo vežimo apimtį per ataskaitinį mėnesį.
38. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas mokėtiną užmokestį už MPP apskaičiuoja, sprendimą dėl geležinkelio įmonės (vežėjo) ataskaitinį mėnesį mokėtino užmokesčio už MPP priima, apie šį sprendimą geležinkelio įmonę (vežėją) ar pareiškėją, sudariusį sutartį dėl pajėgumo skyrimo, informuoja ir sąskaitą faktūrą pateikia iki mėnesio, einančio po ataskaitinio mėnesio, 10 dienos.
39. Mokėtiną užmokestį už MPP geležinkelio įmonė (vežėjas) ar pareiškėjas, sudaręs sutartį dėl pajėgumų skyrimo, turi sumokėti mutatis mutandis Taisyklių 24 punkte nustatyta tvarka.
40. Jeigu apskaičiuodamas mokėtiną užmokestį už MPP viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas nustato, kad geležinkelio įmonės (vežėjo) ar pareiškėjo, sudariusio sutartį dėl pajėgumų skyrimo, pagal Taisyklių 22, 23, 26 ar 27 punktą sumokėta traukinių eismo įmokos dalis yra didesnė nei geležinkelio įmonės (vežėjo) mokėtinas užmokestis už MPP, apskaičiuotą užmokesčio už MPP permoką viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas grąžina į geležinkelio įmonės (vežėjo) ar pareiškėjo, sudariusio sutartį dėl pajėgumų skyrimo, nurodytą finansų įstaigos (skyriaus, filialo) sąskaitą iki mėnesio, einančio po ataskaitinio mėnesio, 10 dienos, išskyrus Taisyklių 37 punkte nurodytą atvejį, kai pajėgumai perpildytoje viešosios geležinkelių infrastruktūros dalyje pareiškėjui buvo skirti pritaikius prioriteto taisyklę pagal apskaičiuotą didesnį mokėtiną užmokestį už MPP arba pajėgumų skyrimo konkurse pasiūlytą didžiausią mokėtiną užmokestį už skirtą pajėgumą.
41. Mokėtinas užmokestis už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra tranzito geležinkelių transportu paslaugoms teikti per ataskaitinį mėnesį apskaičiuojamas pagal šią formulę:
Utranzitas = Ttranz. kel. + Ttranz. krov., kur:
Utranzitas – mokėtinas užmokestis už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra tranzito geležinkelių transportu paslaugoms teikti, išreikštas Eur;
Ttranz. kel. – mokėtina keleivių, bagažo vežimo tranzitu įmoka, išreikšta Eur, apskaičiuota Taisyklių 42 punkte nustatyta tvarka;
Ttranz. krov. – mokėtina krovinių vežimo tranzitu įmoka, išreikšta Eur, apskaičiuota Taisyklių 43 punkte nustatyta tvarka.
42. Mokėtina keleivių, bagažo vežimo tranzitu įmoka apskaičiuojama pagal keleivinių traukinių, vykstančių tranzitu, darbo apimtį, išreikštą tkm bruto, per ataskaitinį mėnesį:
, kur:
Ttranz. kel. – mokėtina keleivių, bagažo vežimo tranzitu įmoka, išreikšta Eur;
Atranz. kel. – faktinė keleivinių traukinių, vykstančių tranzitu, darbo apimtis, išreikšta tkm bruto, per ataskaitinį mėnesį;
ttranz. kel. – keleivių, bagažo vežimo tranzitu įmokos tarifas, išreikštas Eur/tkm bruto.
43. Mokėtina krovinių vežimo tranzitu įmoka apskaičiuojama pagal krovinių, vežtų tranzitu geležinkelių transportu, vežimo apimtį, išreikštą tkm neto, per ataskaitinį mėnesį:
, kur:
Ttranz. krov. – mokėtina krovinių vežimo tranzitu įmoka, išreikšta Eur;
Ktranz. krov. – faktinė krovinių, vežtų tranzitu geležinkelių transportu, vežimo apimtis, išreikšta tkm neto, per ataskaitinį mėnesį;
ttranz. krov. – krovinių vežimo tranzitu įmokos tarifas, išreikštas Eur/tkm neto.
44. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas mokėtiną užmokestį už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra tranzito geležinkelių transportu paslaugoms teikti apskaičiuoja, sprendimą dėl geležinkelio įmonės (vežėjo) ar pareiškėjo, sudariusio sutartį dėl pajėgumų skyrimo, mokėtino užmokesčio už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra tranzito geležinkelių transportu paslaugoms teikti priima kartu su sprendimu dėl geležinkelio įmonės (vežėjo) ar pareiškėjo, sudariusio sutartį dėl pajėgumų skyrimo, ataskaitinį mėnesį mokėtino užmokesčio už MPP ir apie šį sprendimą informuoja geležinkelio įmonę (vežėją) ar pareiškėją, sudariusį sutartį dėl pajėgumų skyrimo, jam sąskaitą faktūrą pateikia mutatis mutandis Taisyklių 38 punkte nustatyta tvarka.
V SKYRIUS
UŽMOKESČIO UŽ SKIRTUS, BET NEPANAUDOTUS PAJĖGUMUS APSKAIČIAVIMAS IR MOKĖJIMAS
46. Kodekso 252 straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytu atveju taikomas užmokestis už skirtus, bet nepanaudotus pajėgumus, kai pajėgumai ar jų dalis nenaudojami reguliariai, per ataskaitinį mėnesį apskaičiuojamas pagal šią formulę:
= kur:
– mokėtinas užmokestis už skirtus, bet reguliariai nenaudojamus pajėgumus ar jų dalį per ataskaitinį mėnesį, išreikštas Eur;
– pagal Tinklo nuostatuose viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo apibrėžtus kriterijus nustatytas ir Tinklo nuostatuose nurodytas skirtų pajėgumų ar jų dalies, kurie pripažinti reguliariai nenaudojamais pagal Kodekso 2910 straipsnio 4 dalyje nurodytą tvarką ir kriterijus, apmokestinimo koeficientas, išreikštas procentais;
tNP – užmokesčio už skirtus, bet nepanaudotus pajėgumus tarifas, išreikštas Eur/tkm bruto, kuris lygus tvarkaraščio, kurio galiojimo laikotarpiu nepanaudoti skirti pajėgumai, galiojimo laikotarpiui apskaičiuotam traukinių eismo įmokos tarifui:
tNP = t;
– geležinkelio įmonei (vežėjui) skirtų pajėgumų ar jų dalies, kurie pripažinti reguliariai nenaudojamais pagal Kodekso 2910 straipsnio 4 dalyje nurodytą tvarką ir kriterijus, traukinių darbo apimtis per ataskaitinį mėnesį, išreikšta Eur/tkm bruto.
47. Kodekso 252 straipsnio 1 dalies 2 punkte ir (arba) Kodekso 2910 straipsnio 2 dalyje nurodytais atvejais taikomas užmokestis už perpildytoje viešosios geležinkelių infrastruktūros dalyje skirtus, bet nepanaudotus pajėgumus ar jų dalį per ataskaitinį mėnesį apskaičiuojamas pagal šią formulę:
=, kur:
UNPperpildyta – užmokestis už perpildytoje viešosios geležinkelių infrastruktūros dalyje skirtus, bet nepanaudotus pajėgumus ar jų dalį per ataskaitinį mėnesį, išreikštas Eur;
tNP – užmokesčio už skirtus, bet nepanaudotus pajėgumus tarifas, išreikštas Eur/tkm bruto, kuris lygus tvarkaraščio, kurio galiojimo laikotarpiu nepanaudoti skirti pajėgumai, galiojimo laikotarpiui apskaičiuotam traukinių eismo įmokos tarifui:
tNP = t;
kperpildyta – pagal Tinklo nuostatuose viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo apibrėžtus kriterijus nustatytas ir Tinklo nuostatuose nurodytas perpildytoje viešosios geležinkelių infrastruktūros dalyje skirtų pajėgumų ar jų dalies, kurie pripažinti nepanaudotais pagal Kodekso 2910 straipsnio 4 dalyje nurodytą tvarką ir kriterijus, apmokestinimo koeficientas, išreikštas procentais;
Aperpil.nepan.(i) – geležinkelio įmonei (vežėjui) perpildytoje viešosios geležinkelių infrastruktūros dalyje skirtų pajėgumų ar jų dalies, kurie pripažinti nepanaudotais pagal Kodekso 2910 straipsnio 4 dalyje nurodytą tvarką ir kriterijus, traukinių darbo apimtis per ataskaitinį mėnesį, išreikšta Eur/tkm bruto.
48. Jeigu viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas Kodekso 252 straipsnio 2 dalyje nurodytu atveju Tinklo nuostatuose nustato užmokestį už skirtus, bet nepanaudotus pajėgumus, užmokestis už skirtus, bet nepanaudotus pajėgumus per ataskaitinį mėnesį apskaičiuojamas pagal šią formulę:
= , kur:
– mokėtinas užmokestis už skirtus, bet nepanaudotus pajėgumus per ataskaitinį mėnesį, išreikštas Eur;
tNP – užmokesčio už skirtus, bet nepanaudotus pajėgumus tarifas, išreikštas Eur/tkm bruto, kuris lygus tvarkaraščio, kurio galiojimo laikotarpiu nepanaudoti skirti pajėgumai, galiojimo laikotarpiui apskaičiuotam traukinių eismo įmokos tarifui:
tNP = t;
k – pagal Tinklo nuostatuose viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo apibrėžtus kriterijus nustatytas ir Tinklo nuostatuose nurodytas skirtų pajėgumų ar jų dalies, kurie pripažinti nepanaudotais pagal Kodekso 2910 straipsnio 4 dalyje nurodytą tvarką ir kriterijus, apmokestinimo koeficientas, išreikštas procentais;
Anepan.(i) – geležinkelio įmonei (vežėjui) skirtų pajėgumų ar jų dalies, kurie pripažinti nepanaudotais pagal Kodekso 2910 straipsnio 4 dalyje nurodytą tvarką ir kriterijus, ir kurie neapmokestinti pagal Taisyklių 46 ir 47 punktus, traukinių darbo apimtis per ataskaitinį mėnesį, išreikšta Eur/tkm bruto.
49. Tais atvejais, kai pareiškėjui skirti pajėgumai yra pakeičiami Kodekso nustatyta tvarka, užmokestis už skirtus, bet nepanaudotus pajėgumus Taisyklių 46, 47 ir 48 punktuose nurodytais atvejais apskaičiuojamas pagal pakeistus pajėgumus.
50. Tuo atveju, kai pajėgumai ar jų dalis reguliariai nepanaudojami perpildytoje viešosios geležinkelių infrastruktūros dalyje, mokamas tik užmokestis už skirtus, bet nepanaudotus pajėgumus ar jų dalį perpildytoje viešosios geležinkelių infrastruktūros dalyje.
51. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas Taisyklių 46, 47 ir 48 punktuose nurodytais atvejais mokėtiną užmokestį už skirtus, bet nepanaudotus pajėgumus apskaičiuoja, sprendimą dėl geležinkelio įmonės (vežėjo) ataskaitinį mėnesį mokėtino užmokesčio už skirtus, bet nepanaudotus pajėgumus priima, apie šį sprendimą geležinkelio įmonę (vežėją) ar pareiškėją, sudariusį sutartį dėl pajėgumų skyrimo, informuoja ir jam sąskaitą faktūrą pateikia iki mėnesio, einančio po ataskaitinio mėnesio, 10 dienos. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas kartu su šiame punkte nurodytu sprendimu pareiškėjui pateikia pareiškėjui skirtų, bet nepanaudotų pajėgumų panaudojimo ataskaitą.
VI SKYRIUS
Baigiamosios nuostatos
53. Taisyklės mutatis mutandis taikomos apskaičiuojant įmonės, kuri važiuoja į geležinkelių infrastruktūros objektų statybos, remonto ir (ar) techninės priežiūros darbų atlikimo vietą ir iš jos ir kuriai skirti pajėgumai, mokėtiną traukinių eismo įmoką ir kontaktinio geležinkelių tinklo naudojimo įmoką.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 75, 2007-01-24, Žin., 2007, Nr. 11-445 (2007-01-26), i. k. 1071100NUTA00000075
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 610 "Dėl Rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra nustatymo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 277, 2010-03-10, Žin., 2010, Nr. 33-1554 (2010-03-23), i. k. 1101100NUTA00000277
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 610 "Dėl Rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra nustatymo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 1474, 2012-12-05, Žin., 2012, Nr. 143-7388 (2012-12-11), i. k. 1121100NUTA00001474
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 610 "Dėl Rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra nustatymo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo
4.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 864, 2014-09-03, paskelbta TAR 2014-09-08, i. k. 2014-12004
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 610 „Dėl Rinkliavų už viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo teikiamas paslaugas dydžių nustatymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
5.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 444, 2015-04-29, paskelbta TAR 2015-05-05, i. k. 2015-06735
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 610 „Dėl Rinkliavų už viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo teikiamas paslaugas dydžių nustatymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
6.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 1226, 2016-12-07, paskelbta TAR 2016-12-09, i. k. 2016-28533
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 610 „Dėl Rinkliavų už viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo teikiamas paslaugas dydžių nustatymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
7.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 356, 2020-04-08, paskelbta TAR 2020-04-09, i. k. 2020-07502
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 610 „Dėl Užmokesčio už minimalųjį prieigos paketą apskaičiavimo ir skelbimo, konkrečios geležinkelio įmonės (vežėjo) mokėtino užmokesčio už minimalųjį prieigos paketą dydžio apskaičiavimo ir mokėjimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
8.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 138, 2021-03-03, paskelbta TAR 2021-03-05, i. k. 2021-04624
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 610 „Dėl Užmokesčio už minimalųjį prieigos prie viešosios geležinkelių infrastruktūros paketą ir užmokesčio už skirtus, bet nepanaudotus viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus apskaičiavimo ir mokėjimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
9.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 1022, 2021-12-03, paskelbta TAR 2021-12-06, i. k. 2021-25255
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. balandžio 8 d. nutarimo Nr. 356 ,,Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 610 „Dėl Užmokesčio už minimalųjį prieigos paketą apskaičiavimo ir skelbimo, konkrečios geležinkelio įmonės (vežėjo) mokėtino užmokesčio už minimalųjį prieigos paketą dydžio apskaičiavimo ir mokėjimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ pakeitimo
10.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 1023, 2021-12-03, paskelbta TAR 2021-12-06, i. k. 2021-25256
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 610 „Dėl Užmokesčio už minimalųjį prieigos prie viešosios geležinkelių infrastruktūros paketą ir užmokesčio už skirtus, bet nepanaudotus viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus apskaičiavimo ir mokėjimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
11.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 1022, 2022-10-12, paskelbta TAR 2022-10-13, i. k. 2022-20853
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 610 „Dėl Užmokesčio už minimalųjį prieigos prie viešosios geležinkelių infrastruktūros paketą ir užmokesčio už skirtus, bet nepanaudotus viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus apskaičiavimo ir mokėjimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo