Įsakymas netenka galios 2011-11-23:

Valstybinis turizmo departamentas prie Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos, Įsakymas

Nr. V-136, 2011-11-17, Žin., 2011, Nr. 141-6654 (2011-11-22), i. k. 111202TISAK000V-136

Dėl Viešbučių ir motelių klasifikavimo reikalavimų patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2005-12-18 iki 2011-11-22

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2003, Nr. 31-1294, i. k. 103202TISAK000020-V

 

 

VALSTYBINIO TURIZMO DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL VIEŠBUČIŲ, MOTELIŲ, SVEČIŲ NAMŲ KLASIFIKAVIMO REIKALAVIMŲ PATVIRTINIMO

 

2003 m. kovo 26 d. Nr. 20-V

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos turizmo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 32-852; 2002, Nr. 123-5507) 13 straipsniu:

1. Tvirtinu Viešbučių, motelių, svečių namų klasifikavimo reikalavimus (pridedama).

2. Pripažįstu Valstybinio turizmo departamento 1998 m. liepos 8 d. įsakymą Nr. 27 „Dėl viešbučių ir motelių klasifikavimo“ (Žin., 1998, Nr. 63-1839) netekusiu galios.

 

 

 

DIREKTORIUS                                                                                      ALVITIS LUKOŠEVIČIUS


PATVIRTINTA

Valstybinio turizmo departamento prie Ūkio

ministerijos direktoriaus 2003 m. kovo 26 d.

įsakymu Nr. 20-V

 

VIEŠBUČIŲ, MOTELIŲ, SVEČIŲ NAMŲ KLASIFIKAVIMO REIKALAVIMAI

 

I SKIRSNIS. KLASIFIKAVIMO SISTEMA

 

1. Klasifikavimo objektai yra veikiantys viešbučiai, moteliai ir svečių namai. Klasifikavimo reikalavimų sistemoje naudojama penkių žvaigždučių vertinimo skalė – 5*, 4*, 3*, 2*, 1* viešbučiams (moteliams) ir keturių žvaigždučių vertinimo skalė – 4*, 3*, 2*, 1* svečių namams. Aukščiausias viešbučio (motelio) įvertinimas (klasė) yra 5* žvaigždutės, svečių namų – 4* žvaigždutės, o žemiausias įvertinimas (klasė) – 1* žvaigždutė.

2. Klasifikavimo reikalavimų sistemą sudaro atitinkami reikalavimai (kriterijai), nustatyti pagal žvaigždučių skaičių, statinių architektūrai, patalpų suplanavimui, priėmimo (registravimo-išleidimo) sąlygoms, svečių kambariams (numeriams), higienos ir bendro naudojimo patalpoms, taip pat atitinkamos įrangos kiekis ir įrangos kokybė, teikiamų paslaugų pasirinkimas ir kokybė, darbuotojų profesinis pasirengimas, aptarnaujančių darbuotojų skaičius tenkantis apgyvendinimo vietų skaičiui. Reikalavimuose nustatomos privalomos teikti viešbutyje, motelyje, svečių namuose paslaugos priklausomai nuo viešbučio, motelio ir svečių namų klasės. Vykdant klasifikavimą (vertinimą) vadovaujamasi detaliu viešbučių, motelių klasifikavimo reikalavimų sąrašu, pateiktu šių reikalavimų 1 priede, ir svečių namų klasifikavimo reikalavimų sąrašu, pateiktu šių reikalavimų 2 priede.

3. Klasifikavimą vykdo speciali tarpžinybinė komisija – Apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo komisija, vadovaudamasi Turizmo įstatymu, šiais klasifikavimo reikalavimais ir komisijos nuostatais.

 

II SKIRSNIS. KLASIFIKAVIMO SISTEMOS TAIKYMAS

 

4. Klasifikavimas pradedamas viešbučio, motelio svečių namų administracijai ar įgaliotam atstovui užpildžius specialią klasifikavimo (vertinimo) anketą (formą), parengtą Apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo komisijos pagal šiuos reikalavimus ir su higienos, priešgaisrinio saugumo bei įmonės registravimo pažymėjimų kopijomis pateikus paraišką Apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo komisijai (Valstybinio turizmo departamento adresu). Paraišką sudaro prašymas klasifikuoti, pateikiamas įmonės firminiame blanke, ir šiame punkte nurodyti priedai.

5. Viešbučio, motelio svečių namų apgyvendinimo paslaugų klasifikavimas atliekamas etapais:

5.1. pirmas klasifikavimo etapas. Remiantis šiais reikalavimais yra atliekama visų patalpų ir įrangos inventorizacija ir nustatoma, ar patalpos ir įranga atitinka nurodytus klasifikavimo reikalavimus ir ar yra teikiamos atitinkamos paslaugos. Vertinimo rezultatai fiksuojami klasifikavimo komisijos patvirtintoje klasifikavimo (vertinimo) anketoje, pažymint, ar klasifikuojamo viešbučio (motelio, svečių namų) parametrai (charakteristikos) atitinka vertinimo kriterijus („taip“) ar neatitinka („ne“). Šiame etape patalpų ir įrangos bei paslaugų inventorizaciją gali atlikti klasifikuojamo viešbučio (motelio, svečių namų) administracija arba jos įgaliotas atstovas;

5.2. antras klasifikavimo etapas. Remiantis atlikta inventorizacija ir vadovaujantis klasifikavimo reikalavimais, įvertinamos patalpų ir įrangos bei paslaugų teikimo kokybinės charakteristikos ir šį vertinimą atlieka Apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo komisijos paskirti ekspertai. Vertinant paslaugų (aptarnavimo) bei vidaus aplinkos kokybę pagrindinis dėmesys skiriamas darbuotojų kvalifikacijai, techninėms galimybėms (standartams) ir interjerui. Jeigu patalpų, įrangos, taip pat aptarnavimo (paslaugų) kokybė priimtina, atitinkamai rodiklių vertinimo skalei (klasei) pagal žvaigždučių skaičių, suteikiama viešbučio (motelio, svečių namų) įvertinimo klasė. Ją patvirtina išduodamas klasifikavimo pažymėjimas.

6. Pagal pirmo etapo gautus rezultatus, t. y. pretendavimą į atitinkamą klasę, paslaugų, aptarnavimo, įrangos bei patalpų kokybė vertinama taikant šiuos kriterijus:

6.1. viena žvaigždutė – patalpos ir įranga prižiūrimi ir tvarkingi, garantuotas nuolatinis kambarių ir aplinkos tvarkos, švaros bei saugumo palaikymas, sudarytos būtinos sąlygos nakvynės ir higienos poreikiams patenkinti;

6.2. dvi žvaigždutės – sudarytos techninės ir profesinės aptarnavimo garantijos, siūlomi patogūs ir su geromis higienos poreikių tenkinimo sąlygomis kambariai, veikia aptarnavimo organizavimo sistema;

6.3. trys žvaigždutės – profesionaliai suformuota priėmimo bei bendro naudojimo patalpų erdvė ir kokybiška įranga, kambarių apstatymas ir įranga atitinka aukštus standartus, siūlomos ne tik su apgyvendinimu susijusios paslaugos, maitinimo paslaugos teikiamos restorane ar kavinėje su plataus pasirinkimo patiekalų galimybe, aukštas darbuotojų kvalifikacijos lygis;

6.4. keturios žvaigždutės – siūloma įvairių paslaugų ir patogumų aukšta kokybė, garantuojama aukštais įrangos, apstatymo bei interjero kokybės standartais, didesnė visų patalpų erdvė, restoranas pasižymi profesionalia techniniu ir patiekalų ruošos požiūriu virtuve, aptarnavimą užtikrina pakankamas aukštos kvalifikacijos darbuotojų skaičius;

6.5. penkios žvaigždutės – sudarytos erdvaus ir prabangaus apgyvendinimo sąlygos, vidaus interjeras sukuria aukšto lygio komfortą ir eleganciją bei pasižymi visapusišku dėmesiu kokybei ir atskiroms detalėms, visos paslaugos atliekamos profesionaliai, dalykiškai (formaliai) pagal etiketą ir kontroliuojamos bei dauguma jų teikiamos operatyviai, restoranas privalo pasižymėti aukštomis techninėmis galimybėmis bei aukštu aptarnavimo lygiu ir aptarnauti svečius visą parą, darbuotojų profesionalumas atitinka aukščiausius kvalifikacinius standartus ir pasižymi paslaugumu, nuovoka visose situacijose bei sugebėjimu suderinti aptarnavimo efektyvumą ir paslaugumą.

7. Jei nustatomi tam tikri (nežymūs) įrangos trūkumai ar atskirų paslaugų kokybė nepriimtina gauti aukštesnę klasę, apie tai raštu informuojamas savininkas ar administracijos vadovas, nurodant minimalų laikotarpį pašalinti nustatytus trūkumus, o jei per nustatytą terminą kokybės pagerinimo klausimas nėra išsprendžiamas, suteikiama žemesnė klasė.

8. Viešbučio (motelio, svečių namų) klasės suteikimo, panaikinimo bei kontrolės tvarka nustatoma Apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo komisijos nuostatuose.

9. Klasifikavimo komisija, taikydama klasifikavimo reikalavimus, gali savo sprendimu daryti neesmines išimtis, kurios iš esmės vertinant bendrą viešbučio (motelio, svečių namų) veiklą negali sukelti vartotojų nepasitenkinimo dėl teikiamų paslaugų lygio ir jeigu tai yra kompensuojama papildomomis paslaugomis ar priemonėmis.

 

III SKIRSNIS. NAUDOJAMI SIMBOLIAI

 

10. Šiuo „Δženklu pažymėti reikalavimai būtini viešbučio (motelio, svečių namų) veiklai – paslaugoms teikti.

11. Šiuo „x“ ženklu pažymėta įranga yra privaloma atitinkamai klasei gauti.

12. Šiuo „o“ ženklu pažymėta įranga ar paslauga yra vertinama taikant kito (aukštesnio) lygio reikalavimą.

 

IV SKIRSNIS. BENDROSIOS NUOSTATOS, TAIKOMOS VISIEMS KLASIFIKUOJAMIEMS VIEŠBUČIAMS, MOTELIAMS IR SVEČIŲ NAMAMS

 

13. Patalpos turi būti nuolat prižiūrimos ir apgyvendinimo paslaugos teikiamos vadovaujantis šiomis nuostatomis ir reikalavimais:

13.1. eksploatavimas vykdomas vadovaujantis: įstatymais ir poįstatyminiais aktais nustatytomis statybos ir planavimo normomis, reikalavimais maisto, maitinimo, higienos, vandens tiekimo, kanalizacijos, priešgaisrinio ir bendro saugumo srityse bei atitinkamomis paslaugų teikimo taisyklėmis;

13.2. garso pralaidumas: kambarių garso izoliavimo rodiklio vertė negali būti žemesnė kaip 46 dB. Koridoriuose privaloma garsą sugerianti grindų danga;

Punkto pakeitimai:

Nr. V-59, 2004-08-20, Žin., 2004, Nr. 131-4747 (2004-08-24), i. k. 104202TISAK0000V-59

 

13.3. šildymas: šildymo sistema turi užtikrinti patalpose temperatūrą ne žemesnę kaip +18°C;

13.4. elektros tiekimas: saugi tiekimo sistema. Rezervinis elektros tiekimas – reikalavimas 5 žvaigždučių viešbučiams (moteliams);

13.5. ryšių sistema: prijungta prie viešosios telefonų tinklų sistemos;

13.6. apšvietimas ir ventiliacija: apšvietimas ir ventiliacija atitinkanti normatyvinius reikalavimus ir šiuose reikalavimuose pateiktas charakteristikas;

13.7. sandėliai: pagal higienos normas pritaikyti valymo medžiagoms, patalynei, antklodėms ir kitiems reikmenims laikyti;

13.8. vandens tiekimas: vietinis arba prijungtas prie centrinės vandentiekio sistemos, atitinkantis higienos normos reikalavimus;

13.9. privažiavimas neįgaliesiems: takeliai invalidams pagal galimybes įrengiami visuose viešbučiuose (moteliuose, svečių namuose);

13.10. automobilių parkavimas: įrengti privažiavimai ir parkavimo aikštelės tarnybiniams ir svečių automobiliams;

13.11. pastato architektūra: 4–5 žvaigždučių viešbučiams pastato architektūrinis projektas originalus arba pastatas visiškai rekonstruotas;

13.12. išorinė reklama (informacija): gali būti pateikiama dviem kalbomis, kurių viena – lietuvių;

13.13. apsauga: parengta speciali instrukcija, kaip elgtis pavojaus atveju, nurodytas pagalbos telefono numeris, atsakingas darbuotojas, į kurį kreiptis pavojaus atveju. Įėjimas saugomas arba užrakinamas nakčiai ir nuolat dirba budintis darbuotojas.

14. Už viešbutyje, motelyje, svečių namuose teikiamų paslaugų kokybę atsako paslaugų teikėjas.

15. Apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo komisijos išduotas pažymėjimas yra dokumentas, patvirtinantis viešbučio, motelio, svečių namų įvertinimo klasę, suteiktų žvaigždučių skaičių, privalo būti priėmimo patalpoje, turistams matomoje vietoje.

______________


 

Viešbučių, motelių svečių klasifikavimo reikalavimų

1 priedas

 

VIEŠBUČIŲ, MOTELIŲ KLASIFIKAVIMO REIKALAVIMŲ SĄRAŠAS

 

1.

ĮĖJIMAS

KLASĖ

 

 

5*

4*

3*

2*

1*

1.1.

Durys: atitinka aptarnavimo pajėgumus bei saugumo reikalavimus ir mažiausias jų dydis 90x220cm

1.2.

Tambūras arba oro uždanga

x

x

x

 

 

1.3.

Pagrindinis įėjimas svečiams: veikiantis visą parą, patogus svečių priėmimui, atskirtas nuo tarnybinio įėjimo

 

atskiras įėjimas į kavinę ar restoraną, kuriuose aptarnaujami ne tik gyvenantys svečiai

x

x

 

 

 

 

stogelis virš įėjimo *

x

 

 

 

 

 

* išskyrus objektus, kuriuose reikalavimo įvykdyti neįmanoma dėl paminklosaugos reikalavimų

 

 

 

 

 

1.4.

Automobilių parkavimas: garažas arba nuolat saugoma aikštelė viešbučio (motelio) svečių automobiliams

x

 

 

 

 

 

prie viešbučio (motelio) įrengta automobilių stovėjimo aikštelė

o

x

x

 

 

 

automobilių stovėjimo aikštelė motelio svečių transportui, atitinkanti apgyvendinimo pajėgumus

1.5.

Transporto serviso paslaugos (moteliams)

 

 

 

 

 

 

(pagal pareikalavimą):

1.6.

Papildoma apsaugos sistema

 

 

 

 

 

 

stebima viešbučio (motelio) teritorija

x

x

 

 

 

2.

FOJĖ

KLASĖ

 

 

5*

4*

3*

2*

1*

2.1.

Fojė: patalpa, patogi svečių priėmimui, su įranga atvykstančių ir išvykstančių svečių aptarnavimui organizuoti

2.2.

Telefonai: bendro naudojimo telefonas, įrengtas svečiams patogioje vietoje

 

vidinio ir išorinio telefono ryšio sistema

x

x

x

 

 

 

jeigu kambariuose nėra telefono, reikia sudaryti sąlygas svečiams pasinaudoti telefonu, esančiu fojė patalpoje (apie tai informacija turi būti pateikiama informaciniame aplanke)

 

 

 

x

x

2.3.

Baldai: prabangūs krėslai, minkštasuoliai ir nedideli staliukai

x

x

x

 

 

 

krėslai, minkštasuoliai ir nedideli staliukai

 

 

x

x

 

2.4.

Peleninės: nuolat prižiūrima švara

x

x

x

x

x

2.5.

Bagažo saugojimo patalpa: įranga arba patalpa pritaikyta laikinam svečių daiktų saugojimui

x

x

x

x

 

2.6.

Liftas (privalomas, jeigu pastatas yra 3-jų ar daugiau aukštų – 5*, 4* ir 4-ių ir daugiau aukštų – 3*, 2*):

 

 

 

 

 

 

iki 50 kambarių viešbutyje (motelyje) – 1 liftas

x

 

 

 

 

 

daugiau kaip 50 kambarių – nemažiau kaip du liftai

x

 

 

 

 

 

daugiau kaip 75 kambarių – nemažiau kaip du liftai

 

x

 

 

 

 

mažiausiai vienas liftas svečiams

o

o

x

x

 

 

atskiras (tarnybinis) liftas aptarnavimui

x

 

 

 

 

2.7.

Rūbinė: patalpa su įranga

x

x

 

 

 

2.8.

Portjė: uniformuotas portjė, dirba visą parą

x

x

 

 

 

2.9.

Lobi baras

x

 

 

 

 

2.10.

Fojė interjeras: pagal specialų projektą, aukštos kokybės

x

x

 

 

 

2.11.

Fojė aukštuose: svečių poilsiui turi būti įrengiamos atskiros fojė viešbučio aukštuose *

x

 

* išskyrus objektus, kuriuose reikalavimo įvykdyti neįmanoma dėl paminklosaugos reikalavimų

 

 

 

 

 

2.12.

Privaloma grindų danga (ne linoleumas)

 

 

 

 

3.

PRIĖMIMO TARNYBA IR PASLAUGOS

KLASĖ

 

 

5*

4*

3*

2*

1*

3.1.

Priėmimas: tinkamai įrengta patalpa svečių priėmimui ir išleidimui organizuoti, patogi aptarnavimui ir svečių pasiskirstymui, svečiai registruojami viešbučio (motelio) registravimo kortele

3.2.

Priėmimo tarnyba: veikia visą parą

x

x

x

x

x

 

dirba prireikus (skambučio principu)

o

o

o

o

 

3.3.

Kambarių raktai ar kortelės raktai:

3.4.

Bagažo pristatymas į kambarius: visą parą

x

 

 

 

 

 

nuo 7 val. iki 23 val.

o

x

 

 

 

 

pagal pageidavimą

o

o

x

x

x

3.5.

Pranešimų (žinučių) perdavimas:

x

x

x

x

x

 

galimybė susisiekti su darbuotoju visą parą

x

x

x

x

x

3.6.

Laikrodis: rodo vietos laiką

x

x

x

x

x

 

rodo laiką kitose laiko juostose

x

x

 

 

 

3.7.

Batų valymo paslauga

x

 

 

 

 

 

įrenginys

 

x

 

 

 

3.8.

Seifas/saugykla: svečių vertybėms saugoti

3.9.

Individualūs depozitiniai seifai: (ne mažiau kaip 25 % nuo bendro kambarių skaičiaus)

x

 

 

 

 

3.10.

Atsiskaitymas kreditinėmis kortelėmis:

 

 

 

 

 

 

priimamos mažiausiai 2 kreditinės kortelės

x

x

x

 

 

3.11.

Bilietų į renginius pristatymas:

x

x

 

 

 

3.12.

Transporto paslaugos:

 

 

 

 

 

 

taksi iškvietimas pagal užsakymą

x

x

x

x

 

 

automobilių nuoma

x

x

 

 

 

3.13.

Kelionių agentūros paslaugos

x

 

 

 

 

3.14.

Turistinė informacija: priėmimo ar fojė patalpoje (vaizdinė medžiaga)

x

x

x

x

 

3.15.

Vaikų priežiūra: specialiai įrengta patalpa ir darbuotojas

x

 

 

 

 

3.16.

Pašto paslaugos:

x

x

x

 

 

3.17.

Valiutos supirkimas: įrengtas gerai matomoje vietoje, skelbiant kursą

x

x

 

 

 

3.18.

Bankomatas (reikalaujama, jeigu nėra įrengto bankomato šalia viešbučio (motelio) apytikriai 300 m atstumu) (Registratūroje turi būti informacija apie artimiausius bankomatus, taip pat personalas turi žinoti jų tikslią vietą)

x

x

 

 

 

3.19.

Faksas ir kopijavimas: pagal svečio pageidavimą

x

x

x

 

 

3.20.

Interneto paslauga

x

x

 

 

 

3.21.

Prekyba: spauda, suvenyrai, tualeto reikmenys bei tabako gaminiai

x

x

x

 

 

 

įvairūs kelionės reikmenys ir suvenyrai

x

 

 

 

 

3.22.

Skalbimas, lyginimas, cheminis valymas:

 

 

 

 

 

 

pagal užsakymą

x

x

x

 

 

 

skubus paslaugų atlikimas

x

 

 

 

 

3.23.

Grožio salono paslaugos

x

 

 

 

 

3.24.

Treniruoklių salė

x

x

 

 

 

3.25.

Sauna, dušai

x

x

 

 

 

 

baseinas (minimalus baseino dydis 20 kv. m)

x

 

 

 

 

3.26.

Televizorius (kai nėra kambariuose)

o

o

o

x

x

3.27.

Pirmosios medicinos pagalbos vaistinėlė

3.28.

Gyvūnų priežiūros paslauga

x

 

 

 

 

4.

SVEČIŲ KAMBARIAI (NUMERIAI)

KLASĖ

 

 

5*

4*

3*

2*

1*

4.1.

Mažiausiai turi būti įrengta 10 svečių kambarių (numerių) viešbutyje ir 5 – kambariai (numeriai) motelyje (toliau – „kambariai“)

4.2.

Kambariai: visi kambariai su higienos patalpa (klozetu, praustuve, vonia su dušu)

x

 

 

 

 

 

visi kambariai su higienos patalpa (klozetu, praustuve, vonia ar dušu, pusė su vonia)

x

 

 

 

 

 

visi svečių kambarių su higienos patalpa (klozetu, praustuve, dušu)

o

o

x

 

 

 

visi svečių kambarių su praustuve, tualeto reikmenų lentynėle, veidrodžiu ir ne mažiau kaip pusė iš jų su dušo ir tualeto patalpa

o

o

o

x

 

 

visi svečių kambariai su praustuve ir tualeto reikmenų lentynėle, veidrodžiu

o

o

o

o

x

4.3.

Apartamentai (sudaro ne mažiau kaip trys kambariai (kurių bendras plotas ne mažiau kaip 50 kv. m) arba 50 kv. m. ploto specialaus suplanavimo patalpa su atskiru miegamuoju)

x

 

 

 

 

4.4.

Liuksai (sudaro ne mažiau kaip du kambariai (kurių bendras plotas ne mažiau kaip 30 kv. m) arba 30 kv. m specialaus suplanavimo patalpa)

x

x

 

 

 

4.5.

Kambariai, įrengti neįgaliesiems: (ne mažiau kaip vienas kambarys)

x

x

 

 

 

4.6.

Mažiausias kambarių plotas (kv. metrais)

(be vonios (tualeto) patalpos ploto):

 

 

 

 

 

 

Vienviečiai

Dviviečiai

 

 

 

 

 

 

17*

22*

x

 

 

 

 

 

12

17

o

x

 

 

 

 

10

15

o

o

x

 

 

 

9

13

o

o

o

x

 

 

7

11

o

o

o

o

 

rekonstruotuose pastatuose nurodytus parametrus turi atitikti ne mažiau kaip 85% kambarių

 

 

 

 

 

 

* po 2006 01 01 atidaromiems naujai suprojektuotiems viešbučiams ir moteliams

 

 

 

 

 

4.7.

Kambarių aukštis: ne mažesnis kaip 2,5 m ar 2,3 m rekonstruotuose pastatuose

4.8.

Langai: mažiausiai vienas langas kambaryje, kurio plotas ne mažesnis kaip 1/10 grindų ploto

4.9.

Vėdinimo sistema

 

individualiai reguliuojamas oro kondicionierius

x

x*

 

 

 

 

* reikalavimas taikomas naujai statomiems nuo 2006 01 01

 

 

 

 

 

4.10.

Šildymas: sistema, užtikrinanti patalpose ne žemesnę kaip +18° C temperatūrą

 

svečio individualiai nustatomas termostatas

 

x

x

 

 

 

individuali svečio kontrolė įjungiant/išjungiant

o

o

x

 

 

 

papildomas šildymo prietaisas duodamas be papildomo apmokėjimo (svečiui pageidaujant)

o

o

o

x

 

4.11.

Durys: sunumeruotos ar kitaip pažymėtos ir atidaromos į kiekvieno kambario vidų

 

garso pralaidumas – ne mažiau kaip 30 dB

x

x

x

x

 

4.12.

Užraktai: užraktas iš vidaus ir iš išorės

 

akutė duryse ar durų blokavimas

x

x

 

 

 

 

durų blokavimas

o

x

 

 

 

4.13.

Grindys: medžio danga ir kilimas arba kiliminė danga visame kambaryje

x

x

x

 

 

 

medžio ar kitų medžiagų danga ir prie lovos tiesiamas kilimėlis

o

o

o

x

x

4.14.

Sienos: papuoštos meniniais dirbiniais

x

x

x

x

 

 

elektros įvadai

x

x

x

x

x

 

elektros įvadai prie lovos

x

x

x

 

 

4.15.

Užuolaidos ar žaliuzės: nepraleidžiančios šviesos ar žaliuzės

x

x

x

x

x

 

dieninės užuolaidos

x

x

x

 

 

4.16.

Apšvietimas: bendrasis apšvietimas

 

lempa ant rašomojo stalo

x

x

x

 

 

 

lempa prie lovos

x

x

x

x

 

 

toršeras

x

x

 

 

 

4.17.

Lovos: mažiausias vienvietės lovos dydis 100 x 200 cm

x

x

 

 

 

 

mažiausias vienvietės lovos dydis 90 x 200 cm

 

 

x

x

x

 

mažiausias dvivietės lovos dydis 160 cm x 200 cm

x

x

 

 

 

 

mažiausias dvivietės lovos dydis 140 cm x 200 cm

 

 

x

x

x

4.18.

Pagalvės: mažiausiai viena kiekvienai lovai

 

papildomai duodamos pagal pareikalavimą be užmokesčio

x

x

x

 

 

4.19.

Čiužiniai: minkšti, su apdangalu

 

antčiužiniai

4.20.

Antklodės (apklotai): mažiausiai viena kiekvienai lovai

 

papildomai duodamos pagal pareikalavimą be užmokesčio

x

x

x

x

 

4.21.

Patalynė: geros kokybės

4.22.

Patalynės keitimas: kasdien

x

x

 

 

 

 

mažiausiai kartą per tris paras

c

c

x

x

 

 

kartą per penkias paras

x

x

x

x

4.23.

Lovatiesė ar apdangalas

x

x

x

x

 

4.24.

Kambarių valymas: kasdien

4.25.

Spintelė ar staliukas: prie kiekvienos lovos

4.26.

Drabužių spinta: sieninė ar paprasta

 

 

 

 

 

 

su stalčiais ar lentynos

x

x

x

 

 

 

arba speciali drabužių kabykla

o

o

o

x

x

4.27.

Pakabos: mažiausiai keturios kiekvienam svečiui

o

x

x

x

x

 

mažiausiai penkios kiekvienam svečiui

x

 

 

 

 

4.28.

Bagažo lentyna ar staliukas: kiekviename kambaryje

x

x

 

 

 

4.29.

Rašomasis stalas ar tualetinis staliukas

x

x

x

x

 

4.30.

Kėdės: kėdė kiekvienam svečiui

 

vienas krėslas kambaryje

x

x

 

 

 

4.31.

Saloninis staliukas

x

x

 

 

 

4.32.

Peleninė: rūkomuosiuose kambariuose, kasdien valoma

x

x

x

x

x

 

dvi peleninės

x

 

 

 

 

4.33.

Šiukšlių dėžė: kiekviename kambaryje, kasdien valoma

4.34.

Veidrodis: didelis veidrodis kiekviename kambaryje

x

x

 

 

 

 

veidrodis kiekviename kambaryje

x

x

x

x

x

4.35.

Ryšių sistema (telefonas): ryšys su personalu (priėmimo tarnyba) vietinio ryšio įranga

 

išorinio ryšio telefonas

x

x

x

*

 

 

50% kambarių su telefonu

o

o

o

*

 

4.36.

Televizija: televizorius kiekviename kambaryje (ne mažesnės kaip 52 cm įstrižainės su nuotoliniu valdymu) ir mažiausiai 4 kalbomis informaciniai ir pramoginiai kanalai

x

x

 

 

 

 

televizorius kiekviename kambaryje (ne mažesnės kaip 34 cm įstrižainės su distanciniu valdymu) ir mažiausiai 2 kalbomis informaciniai ir pramoginiai kanalai

o

o

x

 

 

 

televizorius pristatomas už papildomą mokestį

o

o

o

x

x

4.37.

Minibaras

x

x

 

 

 

4.38.

Informacija apie viešbutį: aplanke paslaugų rodyklė su mokėjimo tarifais bei

x

x

x

x

x

 

paslaugų užsakymo kortelės

x

x

x

 

 

4.39.

Priešgaisrinės saugos (pavojaus) instrukcija:

visuose kambariuose

 

 

 

 

 

4.40.

Kambario valymo paslaugos: bet kuriuo paros metu svečiui pageidaujant

x

 

 

 

 

4.41.

Iškvietimai užsakymams: visą parą

x

 

 

 

 

 

nuo 7 val. iki 23 val.

 

x

 

 

 

4.42.

Rašomasis popierius ir vokai: kiekviename kambaryje

x

x

x

 

 

4.43.

Rašymo priemonė

x

x

x

 

 

4.44.

Kortelės „Prašome netrukdyti“, „Prašome sutvarkyti“: mažiausiai 2 kalbomis ar atitinkamas simbolis

x

x

x

 

 

4.45.

Lygintuvas su lyginimo lenta arba kelnių lyginimo presas:

x

 

 

 

 

 

pagal pageidavimą

o

x

x

 

 

4.46.

Individualus seifas:

x

 

 

 

 

 

pusė kambarių su individualiu seifu

 

x

 

 

 

4.47.

„Svečio rinkinys“: (siuvimo ir dantų priežiūros reikmenys)

x

 

 

 

 

 

pagal pageidavimą (priėmimo tarnyboje)

 

x

 

 

 

5.

VONIOS (DUŠO) PATALPA IR ĮRANGA

KLASĖ

 

 

5*

4*

3*

2*

1*

5.1.

Vonios (dušo) patalpos kambaryje plotas ne mažesnis kaip:

 

 

 

 

 

 

5 kv. m

x

 

 

 

 

 

3,5 kv. m, jei yra vonia

 

x

x

 

 

 

2,6 kv. m, jei yra dušo kabina

 

x

x

 

 

 

2,3 kv. m, jei yra vonia arba dušas

 

 

 

x

x

5.2.

Grindys: neslidžios plytelės arba vonios kilimėlis

x

x

 

 

 

 

šildomos grindys

x

 

 

 

 

5.3.

Ventiliacija: natūralus ar mechaninis vėdinimas

 

5.4.

Vonia: ne mažesnė kaip 150 cm ilgio, su užuolaida ar sienele, pastovus šalto ir karšto vandens tiekimas

x

x

 

 

 

 

vonia su neslidžia dugno danga

x

 

 

 

 

5.5.

Dušo kabina: saugi (neslidžios plytelės), atskirta judančia sienele

o

o

x

x

 

5.6.

Bidė

x

 

 

 

 

5.7.

Praustuvė: pastoviai tiekiamas šaltas ir karštas vanduo

 

5.8.

Veidrodis: pritvirtintas virš praustuvės

 

 

nerasojantis veidrodis

x

 

 

 

 

5.9.

Plaukų džiovintuvas: šalia veidrodžio

x

x

 

 

 

 

pagal pageidavimą

 

 

x

x

 

5.10.

Klozetas: gerai sureguliuotas vandens nuleidimas

 

5.11.

Tualetinis šepetys ir laikiklis

 

5.12.

Tualetinis popierius: nuolat aprūpinama

 

5.13.

Higieninių paketų maišeliai

x

x

 

 

 

5.14.

Tualeto reikmenų spintelė ar lentynėlė:

 

5.15.

Stiklinė: kiekvienam svečiui

 

5.16.

Muilas: naujas kiekvienam svečiui

 

 

du muilo gabaliukai svečiui

x

 

 

 

 

5.17.

Šampūnas: nuolat aprūpinama

x

x

x

 

 

 

kondicionierius

x

 

 

 

 

 

dušo želė

x

x

 

 

 

 

kūno losjonas

x

 

 

 

 

 

dantų priežiūros priemonės

x

 

 

 

 

 

siuvimo reikmenys

x

 

 

 

 

 

dildė

 

 

 

 

 

 

pagal pareikalavimą nemokamai

 

 

 

 

 

 

kondicionierius

x

 

 

 

 

 

kūno losjonas

x

 

 

 

 

 

dantų priežiūros priemonės

x

 

 

 

 

 

siuvimo reikmenys

x

 

 

 

 

 

dildė

x

 

 

 

 

5.18.

Putos voniai: nuolat aprūpinama

x

 

 

 

 

5.19.

Kepuraitė voniai: kiekvienam svečiui

x

x

 

 

 

5.20.

Popierinės servetėlės: kiekviena svečiui

x

x

 

 

 

5.21.

Rankšluosčiai ir chalatai: po vieną rankoms ir voniai

 

 

 

 

 

 

kiekvienam svečiui

 

 

rankšluostėlis veidui (25 x 25 cm)

x

 

 

 

 

 

rankšluosčio ilgis mažiausiai 1,4 m

x

x

 

 

 

 

keičiami kasdien

x

x

 

 

 

 

keičiami mažiausiai kartą per tris paras

o

o

x

x

 

 

chalatas ir vienkartinės šlepetės

x

 

 

 

 

5.22.

Kilimėlis ar rankšluostis prie vonios (dušo)

x

x

x

 

 

5.23.

Papildomas apšvietimas prie veidrodžio

x

x

 

 

 

5.24.

Elektros įvadas įrengtas prie veidrodžio (nurodyta įtampa)

x

x

x

x

 

5.25.

Tualetinis krepšys: kasdien valomas

 

5.26.

Kabykla (pakaba) drabužiams

 

5.27.

Telefonas

x

 

 

 

 

5.28.

Elektros konverteris

x

 

 

 

 

5.29.

Jei kambaryje (numeryje) nėra vonios (dušo) patalpos:

 

 

 

 

 

 

kiekviename kambaryje turi būti viena praustuvė ir pastoviai tiekiamas šaltas ir karštas vanduo, virš praustuvės veidrodis ir tualeto reikmenų lentynėlė (spintelė), lempa, muilas, pakabos ir du rankšluosčiai, po stiklinę kiekvienam svečiui, vienas elektros įvadas, kilimėlis prie praustuvės

o

o

o

o

5.30.

Atskiros (bendro naudojimo) vonios (duso) patalpos:

 

 

 

 

 

 

Jeigu kambariuose nėra vonios (dušo) patalpų, vonia (dušas) įrengiami kiekviename aukšte atskiroje patalpoje su durų užraktu iš vidaus, tiekiamas karštas ir šaltas vanduo, įrengta užuolaida ar judanti sienelė, dėklas muilui ir šampūnui, pakabos drabužiams ir rankšluosčiams, tualeto krepšys, veidrodis (iki 10 apgyvendinimo vietų – ne mažiau kaip viena vonios (dušo) patalpa, kitoms 15 apgyvendinimo vietų – papildoma vonios (dušo) patalpa)

o

o

o

o

5.31.

Atskiros (bendro naudojimo) tualeto patalpos:

o

o

o

o

 

Jeigu kambariuose nėra tualeto patalpų, turi būti įrengtos kiekviename aukšte atskiros tualeto patalpos su durų užraktu iš vidaus, kuriose turi būti geros kokybės klozetas, praustuvė, tiekiamas šaltas ir karštas vanduo, rankšluostis arba rankų džiovintuvas, muilas, tualetinis krepšys, tualetinis šepetys, tualetinis popierius (nuolat) (ne mažiau kaip po vieną atskirą tualeto patalpą vyrams ir moterims įrengiama iki 15 apgyvendinimo vietų ir papildomą atskirą tualeto patalpą ar kabiną – kitoms 20 apgyvendinimo vietų)

 

 

 

 

 

6.

PASLAUGOS Į KAMBARIUS

KLASĖ

 

 

5*

4*

3*

2*

1

6.1.

Paslaugas teikia paskirti darbuotojai

x

x

 

 

 

6.2.

Paslaugos teikiamos: pagal atspausdintą paslaugų sąrašą (kiekviename kambaryje), užsakymo korteles, ir yra atskiras telefono numeris

x

x

 

 

 

 

darbuotojai su uniformomis

x

x

 

 

 

 

pusryčių, priešpiečių, pietų meniu (kaip restorane)

x

x

 

 

 

6.3.

Užkandžių, sumuštinių, šaltų ir karštų gėrimų patiekimas į kambarius: visą parą

x

 

 

 

 

 

restorano (kavinės) darbo laiku

o

x

 

 

 

6.4.

Pusryčiai: pagal užsakymus

7.

MAITINIMO PASLAUGOS

KLASĖ

 

 

5*

4*

3*

2*

1*

7.1.

Valgomasis (maitinimo patalpa) (valgomojo plotas nustatomas pagal apgyvendinimo vietų skaičių):

 

 

 

 

 

 

iki 25 apgyvendinimo vietų – ne mažiau kaip 20 kv. m

 

kitoms 10 apgyvendinimo vietų – ne mažiau kaip 10 kv. m

x

x

x

x

x

7.2.

Restoranas, kavinė, baras:

 

 

 

 

 

 

atskiras restoranas ir baras ar kavinė

x

 

 

 

 

 

restoranas

 

x

 

 

 

 

kavinė ar baras

 

 

x

 

 

7.3.

Vėdinimas: įrengta efektyvi vėdinimo sistema

 

oro kondicionieriai

x

x

 

 

 

7.4.

Apšvietimas: pritaikytas šviesiam ir tamsiam paros metui, taip pat tinkamas patalpų valymui (mažiausiai 150 lx)

7.5.

Baldai: pietų stalai ir kėdės

7.6.

Staltiesės (nereikalaujama esant specifinei virtuvei):

x

x

x

x

x

7.7.

Servetėlės: medžiaginės nuolat

x

 

 

 

 

 

medžiaginės pietums ir kokybiškos popierinės pusryčiams bei priešpiečiams

o

x

 

 

 

 

kokybiškos popierinės nuolat

o

o

x

x

x

7.8.

Meniu: mažiausiai 2 kalbomis

x

x

 

 

 

 

tiekiami visi parašyti patiekalai nurodytomis kainomis

x

x

x

x

x

7.9.

Pusryčiai: kiekvieną dieną (kontinentiniai: šviežia duona, sviestas (margarinas), džemas, virtas kiaušinis, kava ir arbata, vienos rūšies sultys)

 

kontinentiniai ir šalti bei karšti patiekalai

x

x

 

 

 

 

kontinentiniai, ir vienas karštas patiekalas

o

o

x

 

 

 

aptarnavimas – savitarna ir pagal užsakymus

x

 

 

 

 

7.10.

Pietūs, vakarienė: kiekvieną dieną a la carte (meniu)

x

 

 

 

 

 

d'hote (kompleksas) ar a la carte (meniu)

o

x

*

 

 

7.11.

Vynai: pateikiama įvairių rūšių vynas ir atitinkamos taurės

x

x

 

 

 

 

pateikiamos taurės pagal gėrimų rūšis

x

x

x

 

 

7.12.

Darbo laikas: nurodytos darbo valandos

x

x

x

x

x

7.13.

Ledų generatoriai: įrengti kiekvienam aukšte

x

 

 

 

 

 

ledas pagal pareikalavimą

x

x

 

 

 

8.

BENDRO NAUDOJIMO TUALETAI

KLASĖ

 

 

5*

4*

3*

2*

1*

8.1.

Bendro naudojimo tualetai: įrengti atskirai vyrams ir moterims, aiškiai pažymėti, su vėdinamu prieškambariu

8.2.

Vieta: šalia ir lengvai prieinama iš bendro naudojimo patalpų

x

x

x

x

x

8.3.

Sienos, grindys, įranga:

pagal higienos normos reikalavimus

8.4.

Užraktai: įrengti visose tualeto kabinų duryse iš vidaus

8.5.

Kabyklos: kiekvienoje tualeto kabinoje ir prieškambaryje

8.6.

Praustuvės: tinkamai įrengtos kokybiškos praustuvės, pastoviai tiekiamas šaltas ir karštas vanduo

8.7.

Muilas, popieriniai rankšluosčiai (ar elektrinis rankų džiovintuvas): nuolat

8.8.

Veidrodžiai: kiekviename prieškambaryje

x

x

x

 

 

 

didelis veidrodis

x

 

 

 

 

8.9.

Ventiliacija: įrengta efektyvi natūralaus ir mechaninio vėdinimo sistema

8.10.

Apšvietimas: kiekvienoje kabinoje ir prieškambaryje (ne mažiau kaip 50 lx)

x

x

x

x

x

8.11.

Peleninės

x

 

 

 

 

8.12.

Muzikinis fonas

x

 

 

 

 

8.13.

Stalelis vaikui vystyti

x

 

 

 

 

9.

KONFERENCIJŲ IR RENGINIŲ PATALPOS

KLASĖ

 

 

5*

4*

3*

2*

1*

9.1.

Specialiai įrengtos, atskiros, garsui nepralaidžios, patalpos: patalpos turi turėti atskirą įėjimą ir konferencijoms ar renginiams atitinkamą įrangą, bendro naudojimo tualetus bei pagalbines renginių aptarnavimo patalpas (reikalavimas netaikomas moteliams)

x

x

 

 

 

10.

VIRTUVĖ

KLASĖ

 

 

5*

4*

3*

2*

1*

10.1.

Visas patalpų įrengimas, maisto laikymo, šaldymo, apdorojimo, gaminimo ir svečių aptarnavimo įranga bei priemonės privalo atitikti higienos normų reikalavimus

10.2.

Pajėgumai: leidžiantys gaminti ir pateikti patiekalus vienu metu į valgomąjį ir kitas patalpas pagal užsakymus

x

x

x

x

x

10.3.

Vieta: patogi produktų tiekimui ir maisto pateikimui arba įrengta prie valgomojo

x

x

x

x

x

10.4.

Vėdinimas: sistema, efektyviai valanti orą ir kvapus

10.5.

Mechaninė indų plovimo įranga: galinti sterilizuoti

x

x

 

 

 

10.6.

Pašildytos lėkštės, lėkštelės: patogaus naudoti dydžio bei reikiamos temperatūros maistui pateikti

x

x

 

 

 

11.

TARNYBINĖS PATALPOS

KLASĖ

 

 

5*

4*

3*

2*

1*

11.1.

Patalpos arba viena atskira tarnybinė patalpa:

pritaikyta (-os) darbuotojų darbo ir poilsio poreikiams ir atitinkančios higienos normų reikalavimus

 

 

 

 

 

11.2.

Vieta: atskirai nuo svečių naudojamų patalpų

x

x

x

x

x

11.3.

Dušas, tualetas: tiekiamas šaltas ir karštas vanduo, yra muilas, rankšluosčiai

x

x

 

 

 

 

tualetas

11.4.

Valgomojo ir poilsio patalpa (-os): patalpa (-os) ir įranga darbuotojų maitinimui bei poilsiui

x

 

 

 

 

12.

PERSONALAS IR KVALIFIKACIJA

KLASĖ

 

 

5*

4*

3*

2*

1*

12.1.

Administracijos vadovas ar pavaduotojas: turi nuolat būti viešbutyje (motelyje) ar būti iškviečiamas telefonu per 8 valandas

o

x

x

x

x

12.2.

Vienas vadovaujantis personalo darbuotojas: turi nuolat būti darbo vietoje

x

 

 

 

 

12.3.

Darbo organizavimas: svečių aptarnavimui sudaryti skyriai arba atskiri struktūriniai vienetai arba paskirti atsakingi darbuotojai (priėmimo ir informacijos, svečių kambarių, maitinimo su virtuve ir restoranu, paslaugų, ūkio-administracijos)

x

x

x

x

 

12.4.

Personalas: darbuotojai nepriekaištingos ir neiššaukiančios išvaizdos, susipažinę su vidaus tvarkos ir darbo taisyklėmis ir pareigybinėmis instrukcijomis

 

darbuotojai, aptarnaujantys svečius, dėvi uniformas ir turi ženkliukus

x

x

 

 

 

 

atskirų paslaugų (skyrių) darbuotojai dėvi skirtingas uniformas ir ženkliukus

x

 

 

 

 

12.5.

Kvalifikacija: darbuotojai turi kvalifikacijos pažymėjimus (diplomus) arba apmokyti profesinių įgūdžių darbuotojų apmokymas ir kvalifikacijos kėlimas ar supažindinimas su technologinėmis naujovėmis vyksta ne rečiau kaip kartą per tris metus,

x

x

x

x

x

 

vadovaujančių – ne rečiau kaip kartą per dvejus metus

x

x

x

 

 

 

vadovaujančių – ne rečiau kaip kartą per trejus metus

o

o

o

x

 

 

vadovaujantys ir atsakingi darbuotojai turi turėti kvalifikaciją patvirtinančius dokumentus (sertifikatus)

x

x

x

x

x

12.6.

Gebėjimas bendrauti užsienio kalbomis: svečius aptarnaujantys darbuotojai (tos pačios pamainos) turi mokėti bendrauti:

 

 

 

 

 

 

ne mažiau kaip 3 užsienio kalbomis

x

x

 

 

 

 

ne mažiau kaip 2 užsienio kalbomis

 

 

x

 

 

12.7.

Darbuotojų ir apgyvendinimo vietų skaičiaus santykis:

 

 

 

 

 

 

1/3

x

 

 

 

 

 

1/5

 

x

 

 

 

 

1/7

 

 

x

 

 

 

1/10

 

 

 

x

 

 

darbuotojų skaičius gali kisti priklausomai nuo sezono ir viešbučio (motelio) užimtumo.

 

 

 

 

 

 

Priedo pakeitimai:

Nr. V-89, 2005-12-12, Žin., 2005, Nr. 147-5383 (2005-12-17), i. k. 105202TISAK0000V-89

 


Viešbučių, motelių, svečių

namų klasifikavimo reikalavimų

2 priedas

 

SVEČIŲ NAMŲ KLASIFIKAVIMO REIKALAVIMŲ SĄRAŠAS

 

1. ĮĖJIMAS

KLASĖ

 

4*

3*

2*

1*

1.1. Durys: atitinka aptarnavimo pajėgumus bei saugumo reikalavimus ir mažiausias jų dydis 90x220cm..

Δ

Δ

Δ

Δ

1.2. Tambūras arba oro uždanga

x

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3. Pagrindinis įėjimas svečiams: patogus svečių priėmimui, atskirtas nuo tarnybinio įėjimo

 

Δ

 

Δ

 

Δ

 

Δ

atskiras įėjimas į kavinę ar restoraną, kuriuose aptarnaujami ne tik gyvenantys svečiai

 

x

 

 

 

 

 

 

 

 

1.4. Automobilių parkavimas:

saugoma automobilių stovėjimo aikštelė

 

x

 

 

 

automobilių stovėjimo aikštelė svečių namų svečių transportui

 

Δ

 

Δ

 

Δ

 

Δ

 

 

 

 

 

2. FOJĖ

KLASĖ

 

4*

3*

2*

1*

2.1. Foje: patalpa patogi svečių priėmimui, su įranga atvykstančių ir išvykstančių svečių aptarnavimui organizuoti

 

 

Δ

 

 

Δ

 

 

Δ

 

 

Δ

 

 

 

 

 

2.2. Telefonai: bendro naudojimo telefonas, įrengtas patogioje svečiams vietoje

 

Δ

 

Δ

 

Δ

 

Δ

vidinio ir išorinio telefono ryšio sistema

x

x

 

 

 

 

 

 

 

2.3. Baldai: krėslai, minkštasuoliai ir nedideli staliukai

x

x

x

 

tinkami poilsiui

 

 

 

x

 

 

 

 

 

2.4. Peleninės: nuolat keičiamos švariomis

x

x

x

x

 

 

 

 

 

2.5. Bagažo saugojimo patalpa: įranga arba patalpa pritaikyta laikinam svečių daiktų saugojimui

 

x

 

x

 

x

 

x

 

 

 

 

 

2.6. Liftas (privalomas, jeigu pastatas

yra 3-jų ar daugiau aukštų – 4* ir 4-ių ir daugiau aukštų – 3*, 2*):

 

 

 

 

iki 70 kambarių svečių namuose – ne mažiau 1 liftas

x

 

 

 

daugiau 70 kambarių – nemažiau du liftai

x

 

 

 

mažiausiai vienas liftas svečiams

o

x

x

 

atskiras liftas aptarnavimui

x

 

 

 

(tarnybinis), esant daugiau 50 kambarių

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.7. Rūbinė

x

 

 

 

 

 

 

 

 

2.8. Foje interjeras: aukštos kokybė

x

 

 

 

 

 

 

 

 

3. PRIĖMIMO TARNYBA IR PASLAUGOS

KLASĖ

 

4*

3*

2*

1*

3.1. Priėmimas: tinkamai įrengta patalpa svečių priėmimui ir išleidimui organizuoti, patogi aptarnavimui ir svečių pasiskirstymui, svečiai registruojami svečio kortele

 

 

Δ

 

 

Δ

 

 

Δ

 

 

Δ

 

 

 

 

 

3.2. Priėmimo tarnyba: veikia visą parą

x

x

 

 

dirba skambučio principu

o

o

x

x

 

 

 

 

 

3.3. Kambarių raktai ar kortelės raktai:

Δ

Δ

Δ

Δ

 

 

 

 

 

3.4. Bagažo pristatymas į kambarius:

 

 

 

 

nuo 7 val. iki 23 valandos

x

 

 

 

pagal pageidavimą

o

x

x

x

 

 

 

 

 

3.5. Pranešimų (žinučių) perdavimas:

 

 

 

 

per priėmimo darbuotoją.

x

x

x

 

 

 

 

 

 

3.6. Laikrodis: rodantis vietos laiką

x

x

x

 

 

 

 

 

 

3.7. Batų valymo įrenginys

x

 

 

 

 

 

 

 

 

3.8. Seifas ar saugykla: svečių vertybėms saugoti

Δ

Δ

Δ

Δ

 

 

 

 

 

3.9. Atsiskaitymas kreditinėmis

kortelėmis: priimamos mažiausiai 2 kreditinės kortelės

 

x

 

x

 

 

 

 

 

 

 

3.10. Transporto paslaugos: taksi iškvietimas pagal užsakymą (priėmime)

 

x

 

x

 

 

 

 

 

 

 

3.11. Turistinė informacija: priėmimo ar foje patalpoje

x

x

 

 

 

 

 

 

 

3.12. Pašto paslaugos:

x

 

 

 

 

 

 

 

 

3.13. Faksas (kopijavimas): pageidaujant

x

 

 

 

 

 

 

 

 

3.14. Interneto paslauga

x

 

 

 

 

 

 

 

 

3.15. Skalbimas, lyginimas, cheminis valymas:

 

 

 

 

pagal užsakymą

x

 

 

 

 

 

 

 

 

3.16. Televizorius (kai nėra TV kambariuose)

x

x

 

 

 

 

 

 

 

3.17. Pirmosios medicinos pagalbos vaistinėlė

Δ

Δ

Δ

Δ

 

 

 

 

 

4. SVEČIŲ KAMBARIAI

KLASĖ

 

4*

3*

2*

1*

4.1. Mažiausiai turi būti įrengta 5 svečių kambariai (numeriai) (toliau – kambariai)

 

Δ

 

Δ

 

Δ

 

Δ

 

 

 

 

 

4.2. Kambariai:

 

 

 

 

visi kambariai su higienos patalpa (klozetu, kriaukle, vonia ar dušu)

 

x

 

x

 

 

visi svečių kambariai su tualeto ar dušo patalpa bei yra praustuvė, tualeto reikmenų lentynėle, veidrodis

 

 

 

x

 

visi svečių kambariai su praustuve ir tualeto reikmenų lentynėle, veidrodžiu

 

 

 

 

x

 

 

 

 

 

4.3. Kambariai pritaikyti neįgaliesiems (ne mažiau 1 kambarys)

 

x

 

 

 

 

 

 

 

 

4.4. Mažiausias kambarių plotas (kv. metrais) (neskaičiuojant higienos patalpos):

 

 

 

 

               Vienviečiai                                Dviviečiai

 

 

 

 

                              12                                17

x

 

 

 

                              10                                15

o

x

 

 

                                9                                13

o

o

x

 

                                7                                11

o

o

o

Δ

rekonstruotuose pastatuose nurodyti parametrai turi atitikti ne mažiau 80% kambarių

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.5. Kambarių aukštis: nemažesnis 2,5 m. ar 2,3 m. – rekonstruotuose pastatuose

 

Δ

 

Δ

 

Δ

 

Δ

 

 

 

 

 

4.6. Langai: mažiausiai vienas langas

kambaryje, kurio plotas ne mažesnis 1/10 grindų ploto

 

Δ

 

Δ

 

Δ

 

Δ

 

 

 

 

 

4.7. Vėdinimo sistema (ortakis, orlaidė ar atidaromas langas)

x

x

x

x

 

 

 

 

 

4.8. Šildymas: sistema, užtikrinanti patalpose ne žemesnę kaip +18 °C temperatūrą

 

Δ

 

Δ

 

Δ

 

Δ

 

 

 

 

 

4.9. Durys: sunumeruotos ir atidaromos į kiekvieno kambario vidų

 

Δ

 

Δ

 

Δ

 

Δ

 

 

 

 

 

4.10. Užraktai: užraktas iš vidaus ir iš išorės

Δ

Δ

Δ

Δ

durų blokavimas ar akutė duryse

x

x

 

 

 

 

 

 

 

4.11. Grindys: medžio ar kitų medžiagų danga su prie lovos tiesiamu kilimėliu ar kiliminė danga

x

x

x

x

 

 

 

 

 

4.12. Sienos: papuoštos meniniais dirbiniais

x

x

x

 

elektros įvadai

x

x

x

x

 

 

 

 

 

4.13. Užuolaidos ar žaliuzės: nepraleidžiančios šviesos

x

x

x

x

 

 

 

 

 

4.14. Apšvietimas: bendrasis apšvietimas

Δ

Δ

Δ

Δ

lempa prie lovos

x

x

x

 

 

 

 

 

 

4.15. Lovos: mažiausias vienvietės lovos dydis 80 cm x 200 cm

 

Δ

 

Δ

 

Δ

 

Δ

mažiausias dvivietės lovos dydis 140 cm x 200 cm

Δ

Δ

Δ

Δ

 

 

 

 

 

4.16. Pagalvės: mažiausiai viena kiekvienam svečiui

Δ

Δ

Δ

Δ

papildomai teikiamos pagal pareikalavimą be užmokesčio

x

x

 

 

 

 

 

 

 

4.17. Čiužiniai: minkšti, su apdangalu

Δ

Δ

Δ

Δ

antčiužinis

x

x

x

 

 

 

 

 

 

4.18. Antklodės (apklotai): mažiausiai viena kiekvienam svečiui

 

Δ

 

Δ

 

Δ

 

Δ

papildomai teikiamos pagal pareikalavimą be užmokesčio

x

x

 

 

 

 

 

 

 

4.19. Patalynė: geros kokybės, natūralaus audinio

Δ

Δ

Δ

Δ

 

 

 

 

 

4.20. Patalynės keitimas: mažiausiai kartą per tris paras

x

x

 

 

kartą per penkias paras

 

 

x

x

 

 

 

 

 

4.21. Lovatiesė ar apdangalas

x

x

x

 

 

 

 

 

 

4.22. Kambarių valymas: kasdien

Δ

Δ

Δ

Δ

 

 

 

 

 

4.23. Spintelė ar staliukas: prie kiekvienos lovos

x

x

 

 

 

 

 

 

 

4.24. Drabužių spinta: sieninė ar paprasta

x

x

 

 

arba speciali drabužių kabykla

 

 

x

x

 

 

 

 

 

4.25. Pakabos: mažiausiai keturios kiekvienam svečiui

x

x

 

 

 

 

 

 

 

4.26. Rašomasis stalas ar tualetinis staliukas

x

x

 

 

 

 

 

 

 

4.27. Kėdės: kėdė kiekvienam svečiui

Δ

Δ

Δ

Δ

vienas krėslas kambaryje

x

 

 

 

 

 

 

 

 

4.28. Peleninė: rūkomuose kambariuose, kasdien valoma

x

x

x

x

 

 

 

 

 

4.29. Šiukšlių dėžė: kiekviename kambaryje, kasdien valoma

Δ

Δ

Δ

Δ

 

 

 

 

 

4.30. Veidrodis: veidrodis kiekviename kambaryje

x

x

x

x

 

 

 

 

 

4.31. Ryšio sistema (telefonas): ryšys su personalu (priėmimu)

 

 

 

 

vietinio ryšio įranga

Δ

Δ

Δ

Δ

išorinio ryšio telefonas

x

 

 

 

50% kambarių su išorinio ryšio telefonu

 

x

 

 

 

 

 

 

 

4.32. Televizija: televizorius kiekviename kambaryje (mažiausiai 34 cm įstrižainės su distanciniu valdymu) ir mažiausiai 2 kalbomis informaciniai ir pramoginiai kanalai

 

 

 

x

 

 

 

televizorius kiekviename kambaryje (mažiausiai 34 cm įstrižainės su distanciniu valdymu)

 

 

x

 

 

televizorius pristatomas už papildomą mokestį

 

 

x

 

 

 

 

 

 

4.33. Informacija apie svečių namuose teikiamas paslaugas:

 

 

 

 

aplanke

x

x

x

 

 

 

 

 

 

4.34. Priešgaisrinė (pavojaus) instrukcija: visuose kambariuose

Δ

Δ

Δ

Δ

 

 

 

 

 

4.35. Užsakymų iškvietimai: nuo 7 val.

x

x

 

 

iki 23 val.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.36. Rašomas popierius ir vokai: informacijos aplanke

x

 

 

 

pagal pareikalavimą (priėmime)

x

 

 

 

 

 

 

 

 

4.37. Individualus seifas: nemažiau pusė kambarių

x

 

 

 

 

 

 

 

 

4.38. Kortelės „Prašome netrukdyti“, „Prašome sutvarkyti“: mažiausiai 2 kalbomis ar su atitinkamu simboliu

 

x

 

x

 

 

 

 

 

 

 

4.39. Lygintuvas su lyginimo lenta: pagal pareikalavimą priėmime

x

x

 

 

 

 

 

 

 

5. VONIOS (DUŠO) PATALPA IR ĮRANGA

KLASĖ

 

4*

3*

2*

1*

5.1. Svečių kambaryje įrengiamos vonios (dušo) patalpos:

 

 

 

 

plotas 3.5 kv. m., jei yra vonia

x

x

 

 

plotas 2.3 kv. m., jei yra dušo kabina

x

x

x

 

 

 

 

 

 

5.2. Ventiliacija: natūralus ar mechaninis vėdinimas

Δ

Δ

Δ

 

 

 

 

 

 

5.3. Vonia ar dušas: su užuolaida ar sienele, pastovus šalto ir karšto vandens tiekimas

x

x

x

 

 

 

 

 

 

5.4. Praustuvė: su pastoviai tiekiamu šaltu ir karštu vandeniu

Δ

Δ

Δ

 

 

 

 

 

 

5.5. Veidrodis: pritvirtintas virš praustuvės

 

Δ

Δ

Δ

 

 

 

 

 

5.6. Plaukų džiovintuvas:

x

 

 

 

 

 

 

 

 

5.7. Klozetas: gerai sureguliuotas vandens nuleidimas

Δ

Δ

Δ

 

 

 

 

 

 

5.8. Tualetinis šepetys ir laikiklis

Δ

Δ

Δ

 

 

 

 

 

 

5.9. Tualetinis popierius: nuolat aprūpinama

Δ

Δ

Δ

 

 

 

 

 

 

5.10. Spintelė ar lentynėlė: tualeto reikmenų laikymui

Δ

Δ

Δ

 

 

 

 

 

 

5.11. Stiklinė: kiekvienam svečiui

Δ

Δ

Δ

 

 

 

 

 

 

5.12. Muilas: naujas kiekvienam svečiui

Δ

Δ

Δ

 

 

 

 

 

 

5.13. Šampūnas: naujas kiekvienam svečiui

x

x

 

 

 

 

 

 

 

5.14. Popierinės servetėlės įdėkle:

x

 

 

 

 

 

 

 

 

5.15. Rankšluosčiai: po vieną rankoms ir voniai kiekvienam svečiui

Δ

Δ

Δ

 

 

 

 

 

 

5.16. Kilimėlis ar rankšluostis prie vonios (dušo)

x

 

 

 

 

 

 

 

 

5.17. Papildomas apšvietimas prie veidrodžio

x

 

 

 

 

 

 

 

 

5.18. Elektros įvadas: instaliuotas prie veidrodžio (nurodyta įtampa)

x

x

 

 

 

 

 

 

 

5.19. Tualetinis krepšys: kasdien valomas

Δ

Δ

Δ

 

 

 

 

 

 

5.20. Kabykla (pakaba) drabužiams

Δ

Δ

Δ

 

 

 

 

 

 

5.21. Jei kambaryje (numeryje) nėra vonios (dušo) patalpos: kiekviename kambaryje turi būti viena praustuvė pastoviai tiekiamas šaltas ir karštas vanduo virš praustuvės veidrodis ir tualetinių reikmenų lentynėlė (spintelė), lempa, muilas, pakabos ir du rankšluosčiai, stiklinė kiekvienam svečiui, elektros įvadas, kilimėlis prie praustuvo

 

 

 

 

 

 

o

 

 

 

 

 

 

o

 

 

 

 

 

 

o

 

 

 

 

 

 

Δ

 

 

 

 

 

5.22. Atskiros (bendro naudojimo) vonios (dušo) patalpos: kai kambariuose nėra vonios (dušo) patalpos, vonia (dušas) įrengiami atskiroje patalpoje (kiekviename aukšte), tiekiamas karštas ir šaltas vanduo, yra užuolaida ar judanti sienelė, padėklas muilui ir šampūnui, kabyklos drabužiams ir rankšluosčiams, tualetinis krepšys, veidrodis (viena vonia (dušas) iki 10 – apgyvendinimo vietų, papildoma vonia (dušas) – kitoms 15 apgyvendinimo vietų)

 

 

 

 

 

 

 

 

o

 

 

 

 

 

 

 

 

o

 

 

 

 

 

 

 

 

o

 

 

 

 

 

 

 

 

Δ

 

 

 

 

 

5.23. Atskiros (bendro naudojimo) tualeto patalpos: kai kambariuose nėra tualeto patalpos turi būti įrengtos atskiros tualeto patalpos (kiekviename aukšte), kuriose turi būti geros kokybės klozetas, praustuvė ir tiekiamas šaltas ir karštas vanduo, yra rankšluostis arba rankų džiovintuvas, muilas, tualetinis šepetys, tualetinis krepšys, tualetinis popierius (nuolat) (po atskirą tualetą vyrams ir moterims – 15 apgyvendinimo vietų ir papildomas atskiras tualetas vyrams ir moterims kitoms 20 apgyvendinimo vietų)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

o

 

 

 

 

 

 

 

 

 

o

 

 

 

 

 

 

 

 

 

o

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δ

 

 

 

 

 

6. PASLAUGOS Į KAMBARIUS

KLASĖ

 

4*

3*

2*

1*

6.1. Paslaugos teikiamos: pagal atspausdintą paslaugų sąrašą (kiekviename kambaryje), užsakymo korteles, atskiru telefono numeriu užsakymams

 

 

x

 

 

x

 

 

darbuotojai dėvi uniformas

x

 

 

 

 

 

 

 

 

6.2. Maitinimo paslaugos:

 

 

 

 

restorano ar kavinės darbo laiku

x

 

 

 

 

 

 

 

 

6.3. Pusryčiai: pagal užsakymus

Δ

Δ

Δ

Δ

 

 

 

 

 

7. MAITINIMO PASLAUGOS

KLASĖ

 

4*

3*

2*

1*

7.1. Valgomasis (valgomojo plotas nustatomas pagal vietų skaičių svečių namuose): iki 25 vietų ne mažesnis kaip 20 kv. m. papildomam 10 vietų – 10 kv. m.

Δ

Δ

Δ

Δ

 

 

 

 

 

7.2. Restoranas arba kavinė:

x

 

 

 

 

 

 

 

 

7.3. Kavinė arba baras

 

x

 

 

 

 

 

 

 

7.4. Ventiliacija: įrengta efektyvi ventiliacijos sistema

Δ

Δ

Δ

Δ

 

 

 

 

 

7.5. Apšvietimas: pritaikytas šviesiam ir tamsiam paros metui, taip pat tinkamas patalpų valymui (mažiausiai 100 lx)

 

Δ

 

Δ

 

Δ

 

Δ

 

 

 

 

 

7.6. Baldai: pietų stalai ir kėdės

Δ

Δ

Δ

Δ

 

 

 

 

 

7.8. Staltiesės:

x

x

 

 

 

 

 

 

 

7.9. Servetėlės: medžiaginės pietums ir kokybiškos popierinės pusryčiams bei priešpiečiams

 

x

 

 

 

kokybiškos popierinės nuolat

 

x

x

x

 

 

 

 

 

7.10. Meniu: skelbiamas meniu (mažiausiai 2 kalbomis) ir tiekiami visi parašyti patiekalai nurodytomis kainomis

x

x

 

 

 

 

 

 

 

7.11. Pusryčiai: kiekvieną dieną (kontinentiniai: šviežia duona, sviestas (margarinas), džemas, virtas kiaušinis, kava ir arbata, vienos rūšies sultys)

 

 

Δ

 

 

Δ

 

 

Δ

 

 

Δ

kontinentiniai, ir vienas karštas patiekalas

x

 

 

 

savitarna ir pagal užsakymus

x

 

 

 

 

 

 

 

 

7.12. Pietūs ir vakarienė: kiekvieną dieną d'hote (kompleksas) ar la carte (meniu)

x

x

 

 

 

 

 

 

 

7.13. Darbo laikas: nurodytos darbo valandos

x

x

x

x

 

 

 

 

 

8. BENDRO NAUDOJIMO TUALETAI

KLASĖ

 

4*

3*

2*

1*

8.1. Bendrieji tualetai: įrengti atskirai vyrams ir moterims, aiškiai pažymėti, su vėdinamu prieškambariu ir atitinkantys higienos normos reikalavimus

 

 

Δ

 

 

Δ

 

 

Δ

 

 

Δ

 

 

 

 

 

8.2. Užraktai: įrengti iš vidaus visose tualeto kabinų duryse

Δ

Δ

Δ

Δ

 

 

 

 

 

8.3. Kabyklos: kiekvienoje tualeto kabinoje ir prieškambaryje

Δ

Δ

Δ

Δ

 

 

 

 

 

8.4. Praustuvės: kokybiškos, tiekiamas šaltas ir karštas vanduo

Δ

Δ

Δ

Δ

 

 

 

 

 

8.5. Muilas, popieriniai rankšluosčiai (ar elektrinė rankų džiovinimo priemonė):

 

Δ

 

Δ

 

Δ

 

Δ

 

 

 

 

 

8.6. Veidrodžiai: pritvirtinti kiekviename prieškambaryje

x

 

 

 

 

 

 

 

 

8.7. Ventiliacija: įrengta efektyvi natūrali ir mechaninė ventiliacijos sistema

 

Δ

 

Δ

 

Δ

 

Δ

 

 

 

 

 

8.8. Apšvietimas: bendras ir kiekvienoje kabinoje

x

x

x

x

 

 

 

 

 

9. VIRTUVĖ

KLASĖ

 

4*

3*

2*

1*

9.1. Visa patalpų įrengimo, maisto laikymo, šaldymo, apdorojimo, gaminimo ir aptarnavimo įranga bei priemonės privalo atitikti higienos normų reikalavimus

 

 

Δ

 

 

Δ

 

 

Δ

 

 

Δ

 

 

 

 

 

9.2. Virtuvės pajėgumai: leidžiantys aptarnauti svečius vienu metu valgomajame ir kambariuose

 

x

 

x

 

x

 

x

 

 

 

 

 

9.3. Virtuvės vieta: patogi produktų tiekimui ir maisto pateikimui ar įrengta prie valgomojo

 

x

 

x

 

x

 

x

 

 

 

 

 

9.4. Ventiliacija: sistema, efektyviai valanti orą ir kvapus

Δ

Δ

Δ

Δ

 

 

 

 

 

9.5. Pašildytos lėkštės, lėkštelės: tinkamos formos bei reikiamos temperatūros maistui pateikti

x

 

 

 

 

 

 

 

 

10. TARNYBINĖS PATALPOS

KLASĖ

 

4*

3*

2*

1*

10.1. Patalpa su asmeninėmis spintelėmis, įrengta pagal higienos normų reikalavimus, atskirta nuo svečių naudojamų patalpų, su įranga poilsiui ir maitinimui, tualetai darbuotojams

 

 

 

Δ

 

 

 

Δ

 

 

 

Δ

 

 

 

Δ

 

 

 

 

 

11. PERSONALAS IR KVALIFIKACIJA

KLASĖ

 

4*

3*

2*

1*

11.1. Vadovaujantis personalo darbuotojas turi nuolat būti tarnyboje

 

x

 

x

 

 

 

 

 

 

 

11.2. Darbo organizavimas: suformuoti atskiri struktūriniai vienetai arba paskirti atsakingi darbuotojai (priėmimo, svečių kambarių, maitinimo ir paslaugų, administracijos)

 

 

 

x

 

 

 

x

 

 

 

x

 

 

 

 

 

 

11.3. Personalas: darbuotojai nepriekaištingos ir neiššaukiančios išvaizdos, susipažinę su vidaus tvarkos ir darbo taisyklėmis ir pareigybinėmis instrukcijomis

 

 

Δ

 

 

Δ

 

 

Δ

 

 

Δ

darbuotojai aptarnaujantys svečius dėvi uniformas ir ženkliukus

 

x

 

 

 

 

 

 

 

 

11.4. Kvalifikacija: darbuotojai turi kvalifikacijos pažymėjimus (diplomus) arba apmokyti profesinių įgūdžių

 

 

x

 

 

x

 

 

x

 

 

x

vykdomas darbuotojų apmokymas ir kvalifikacijos kėlimas ar supažindinimas su technologinėmis naujovėmis

 

 

x

 

 

x

 

 

x

 

vadovaujančių – ne rečiau kaip kartą per tris metus

x

x

 

 

vadovaujantys ir atsakingi darbuotojai turi turėti kvalifikaciją patvirtinančius dokumentus (sertifikatus)

 

x

 

x

 

x

 

x

11.5. Gebėjimas bendrauti užsienio kalbomis: darbuotojai dirbantys pamainoje ir aptarnaujantys svečius turi mokėti bendrauti ne mažiau 2 užsienio kalbomis

 

 

 

x

 

 

x

 

 

x

______________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Valstybinis turizmo departamentas prie Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos, Įsakymas

Nr. V-59, 2004-08-20, Žin., 2004, Nr. 131-4747 (2004-08-24), i. k. 104202TISAK0000V-59

Dėl Valstybinio turizmo departamento direktoriaus 2003 m. kovo 26 d. įsakymo Nr. 20-V "Dėl Viešbučių, motelių, svečių namų klasifikavimo reikalavimų patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Valstybinis turizmo departamentas prie Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos, Įsakymas

Nr. V-89, 2005-12-12, Žin., 2005, Nr. 147-5383 (2005-12-17), i. k. 105202TISAK0000V-89

Dėl Valstybinio turizmo departamento prie Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos direktoriaus 2003 m. kovo 26 d. įsakymo Nr. 20-V "Dėl Viešbučių, motelių, svečių namų klasifikavimo reikalavimų patvirtinimo" pakeitimo