Suvestinė redakcija nuo 2022-06-29 iki 2024-02-14

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2007, Nr. 139-5743, i. k. 107110MISAK00B1-790

 

Nauja redakcija nuo 2022-01-22:

Nr. B1-43, 2022-01-21, paskelbta TAR 2022-01-21, i. k. 2022-00973

 

image001

VALSTYBINĖS MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ASMENŲ PRAŠYMŲ ir skundų NAGRINĖJIMO

VALSTYBINĖJE MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOJE

 

2007 m. spalio 31 d. Nr. B1-790

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 3 punktu ir 3 dalimi, 11 straipsnio 1 dalimi, 14, 15, 16 straipsniais, 22 straipsnio 8 punktu, 31 straipsniu ir 34 straipsnio 2 dalies 3 punktu ir Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. birželio 28 d. nutarimu Nr. 744 „Dėl Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos nuostatų patvirtinimo“, 21.2 papunkčiu ir įgyvendindamas Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, 3, 9, 10, 12, 18, 22, 25, 27, 33, 36, 38, 41, 44 ir 47 punktų nuostatas:

Preambulės pakeitimai:

Nr. B1-476, 2022-06-27, paskelbta TAR 2022-06-28, i. k. 2022-13803

 

1. T v i r t i n u pridedamus:

1.1. Skundų dėl Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos veiksmų ir (ar) neveikimo ir administracinių sprendimų teikimo, priėmimo ir nagrinėjimo Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje tvarkos aprašą;

1.2. Prašymo ir skundo priėmimo faktą patvirtinančio dokumento formą, kurią Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba ir jos teritoriniai padaliniai įformintą pateikia asmeniui, pateikusiam prašymą ar skundą dėl Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos veiksmų ir (ar) neveikimo.

Punkto pakeitimai:

Nr. B1-476, 2022-06-27, paskelbta TAR 2022-06-28, i. k. 2022-13803

 

2Nustatau, kad Valstybinei maisto ir veterinarijos tarnybai (toliau – VMVT):

2.1. asmenys prašymus ir skundus žodžiu ar raštu gali teikti valstybine ir anglų kalbomis, į kuriuos atsakoma ta kalba, kuria buvo pateiktas prašymas ar skundas;

2.2. prašymai ir skundai raštu gali būti teikiami šiomis VMVT naudojamomis elektroninių ryšių priemonėmis:

2.2.1.   nemokama telefono linija 8 800 40 403, kai prašymas ar skundas fiksuojamas naudojant garso nuotolinio perdavimo ir įrašymo priemones;

2.2.2.   oficialiu VMVT elektroniniu paštu info@vmvt.lt;

2.2.3.   klausimams pateikti skirtu elektroniniu paštu klausimai@vmvt.lt;

2.2.4.   skundams pateikti skirtu elektroniniu paštu skundai@vmvt.lt;

2.2.5.   VMVT interneto svetainės https://vmvt.lt skiltyje „Praneškite mums“ pateiktomis elektroniniu būdu teikiamų pranešimų formomis;

2.2.6.   interneto svetainėje „E. pilietis“ https://epilietis.lrv.lt/;

2.2.7.   vartotojų teisių informacinėje sistemoje https://vtis.lt/portal/#/;

2.2.8.   VMVT departamentų ir jų skyrių (toliau – VMVT teritoriniai padaliniai) telefonais ir elektroninio pašto adresais, skelbiamais VMVT interneto svetainės skiltyje „Kontaktai“;

2.2.9. per E. pristatymo sistemą https://epristatymas.lt/;

Papildyta papunkčiu:

Nr. B1-476, 2022-06-27, paskelbta TAR 2022-06-28, i. k. 2022-13803

 

2.2.10. per Vartotojų teisių informacinę sistemą (toliau – VTIS).

Papildyta papunkčiu:

Nr. B1-476, 2022-06-27, paskelbta TAR 2022-06-28, i. k. 2022-13803

 

2.3. prašymai ar skundai, pateikti žodžiu, į kuriuos galima atsakyti arba kuriais galima išspręsti asmeniui rūpimus klausimus iš karto arba ne vėliau kaip kitą VMVT darbo dieną, nepažeidžiant asmenų ar VMVT interesų, VMVT, VMVT teritoriniuose padaliniuose neregistruojami. Asmenys, kurie kreipiasi į VMVT su tokiais prašymais ar skundais, nepažeidžiant asmenų ar VMVT interesų, prašymą ar skundą priimančio VMVT darbuotojo sprendimu gali būti neidentifikuojami, jeigu prašymas ar skundas yra bendro pobūdžio (t. y. susijęs su bendro pobūdžio konsultacija ar informacijos suteikimu ar išsakyta kritika dėl institucijos darbo). Į tokius prašymus ar skundus turi būti atsakoma iš karto arba ne vėliau kaip kitą VMVT darbo dieną. Jeigu į žodžiu pateiktą prašymą ar skundą negalima atsakyti iš karto arba ne vėliau kaip kitą VMVT darbo dieną, asmeniui sudaroma galimybė išdėstyti prašymą ar skundą raštu arba priimti prašymą ar skundą žodžiu, užfiksuoti ir saugoti jo turinį panaudojant garso nuotolinio perdavimo ir įrašymo priemones (t. y. paprašant asmens pateikti savo prašymą ar skundą žodžiu paskambinus VMVT nemokama telefono linija 8 800 40 403). Į tokius žodžiu ar raštu pateiktus prašymus gali būti atsakoma iš VMVT, VMVT teritorinio padalinio oficialaus ar tikslinio elektroninio pašto.

3Nurodau:

3.1.    VMVT ir VMVT teritorinių padalinių valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartį ir gaunantiems darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir kitų valstybės pinigų fondų (toliau – VMVT ir VMVT teritorinių padalinių darbuotojai), atsakingiems už asmenų priėmimą ir aptarnavimą ir gaunamų asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimą VMVT ir VMVT teritoriniuose padaliniuose, vadovautis Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), ir šiuo įsakymu;

3.2.    VMVT teritorinių padalinių vadovams užtikrinti, kad pagal kompetenciją VMVT teritoriniuose padaliniuose būtų vykdomos Taisyklių 11 punkte nustatytos funkcijos;

3.3.    VMVT skyrių ir VMVT teritorinių padalinių vadovams, pagal kompetenciją įvertinus, kad gautas Taisyklių 33 punkte nurodyto pobūdžio asmens kreipimasis, priimti sprendimą į jį neatsakyti, išskyrus atvejus, jei VMVT skyriaus ar VMVT teritorinio padalinio vadovas nusprendžia kitaip. Tuo atveju, jei toks kreipimasis sudaro asmens prašymo ar skundo turinio dalį, atsakyme į asmens prašymą ar skundą nurodoma, kad, vadovaujantis Taisyklių 33 punktu, dėl kreipimosi nebus pasisakoma, išskyrus atvejus, jei VMVT skyriaus ar VMVT teritorinio padalinio vadovas nusprendžia atsakyti į kreipimąsi;

3.4. VMVT skyrių ir VMVT teritorinių padalinių vadovams, gavus kitai institucijai adresuoto prašymo ar skundo kopiją, kai prašyme ar skunde yra aiškiai nurodyta, kad VMVT siunčiama prašymo ar skundo kopija, tokį prašymą ar skundą užregistruoti, įvertinti prašymo ar skundo turinį, tačiau tokio prašymo ar skundo nenagrinėti ir į jį neatsakyti, išskyrus atvejus, jei jame yra VMVT kompetencijai priskirtų klausimų, į kuriuos pagal kompetenciją atsakoma Taisyklių 37 punkte nustatyta tvarka;

3.5.    VMVT Bendrųjų reikalų ir Viešųjų ryšių skyriams pagal kompetenciją VMVT vykdyti Taisyklių 11 punkte nustatytas funkcijas;

3.6.    VMVT Viešųjų ryšių skyriui užtikrinti, kad VMVT interneto svetainėje http://vmvt.lt, VMVT socialinių tinklų paskyrose ir VMVT ir jos teritorinių padalinių informaciniuose stenduose valstybine ir anglų kalba būtų paskelbta Taisyklių 12 punkte nurodyta informacija;

3.7.    VMVT Tarptautinių klausimų skyriui organizuoti Taisyklių 36 punkte nurodytais atvejais VMVT ir VMVT teritoriniuose padaliniuose šio įsakymo 2.1 nurodyta užsienio kalba (anglų k.) gaunamų prašymų ar skundų vertimą į valstybinę kalbą per 3 darbo dienas nuo jų gavimo iš VMVT skyriaus ar VMVT teritorinio padalinio.

4.       Pavedu įsakymo vykdymo kontrolę VMVT direktoriaus pavaduotojams pagal administruojamas sritis.

 

 

 

DIREKTORIUS                                                                                   KAZIMIERAS LUKAUSKAS

 

 

 

PATVIRTINTA

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos

direktoriaus 2022 m. birželio 27 d.

įsakymu Nr. B1-476

(Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos

direktoriaus 2007 m. spalio 31 d.

įsakymo Nr. B1-790 redakcija)

 

SKUNDŲ DĖL VALSTYBINĖS MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOS VEIKSMŲ IR (AR) NEVEIKIMO IR ADMINISTRACINIŲ SPRENDIMŲ TEIKIMO, PRIĖMIMO IR NAGRINĖJIMO VALSTYBINĖJE MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOJE TVARKOS APRAŠAS

 

I skyrius

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Skundų dėl Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos veiksmų ir (ar) neveikimo ir administracinių sprendimų teikimo, priėmimo ir nagrinėjimo Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato skundų dėl Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (toliau – VMVT) veiksmų ir (ar) neveikimo ir administracinių sprendimų teikimo, priėmimo ir nagrinėjimo VMVT tvarką, taip pat priimtų administracinių sprendimų klaidų ištaisymo ir pripažinimo netekusiais galios tvarką.

2.  Pagal Aprašą nagrinėjami asmenų skundai dėl VMVT, jos departamentų ir skyrių veiksmų ir (ar) neveikimo, įskaitant skundus, turinčius piktnaudžiavimo ar biurokratizmo požymių (kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatyme), ir skundus dėl VMVT, jos departamentų ir jų skyrių pareigūnų priimtų administracinių sprendimų (toliau bendrai vadinami Skundais). Pagal Aprašą nenagrinėjami asmenų skundai dėl VMVT pareigūnų veiksmų ir administracinių nusižengimų teisenos procesinių sprendimų – jie sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse (toliau – ANK) nustatyta tvarka.

3.  Skundą turi teisę paduoti asmenys, kai jie mano, kad Aprašo 2 punkte nurodytais veiksmais ir (ar) neveikimu jų teisės ar įstatymų saugomi interesai yra pažeisti.

4.  VMVT, jos departamento ar skyriaus veiksmai ir (ar) neveikimas ir priimti administraciniai sprendimai gali būti skundžiami VMVT Apraše nustatyta tvarka arba savo pasirinkimu tiesiogiai Lietuvos administracinių ginčų komisijai ar jos teritoriniam padaliniui Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba atitinkamam administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

5.  Skundai dėl veiksmų ir (ar) neveikimo ar administracinių sprendimų, kuriais galimai padarytas asmens, nurodyto Skunde, teisių ir teisėtų interesų pažeidimas, nagrinėjami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo III skirsnyje „Administracinė procedūra“ nustatyta tvarka ir terminais. Administracinė procedūra baigiama administracinės procedūros sprendimo priėmimu, kuriame nurodoma, ar Skundas pasitvirtino, ar nepasitvirtino. Tuo atveju, jei Skundas dėl administracinio sprendimo pagrįstumo ar teisėtumo trūkumų pasitvirtina, nurodoma, kokių Aprašo 4 ir (ar) 5 skyriuose nurodytų ar kitų veiksmų imtasi.   

6.  Asmeniui, dėl kurio galimai pažeistų teisių ar teisėtų interesų yra pradėta administracinė procedūra, arba asmeniui, kuris su Skundu kreipėsi dėl kito asmens galimo teisių ar teisėtų interesų pažeidimo, teisės aktuose nustatyta tvarka užtikrinama galimybė įgyvendinti Viešojo administravimo įstatymo 22 straipsnyje nustatytas teises.

7.  Asmuo, išnagrinėjus jo Skundą, turi teisę apskųsti priimtą administracinės procedūros sprendimą savo pasirinkimu Ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijai ar jos teritoriniam padaliniui arba Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka atitinkamam administraciniam teismui.

8.  Skundai, esant Viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 3 dalyje nurodytiems pagrindams ir neatitinkantys Aprašo reikalavimų, gali būti nenagrinėjami, tačiau asmeniui apie tokį sprendimą per 5 darbo dienas nuo Skundo gavimo dienos pranešama raštu ir nurodomos Skundo nenagrinėjimo priežastys.

9.  Jeigu VMVT pagal kompetenciją negali spręsti visų ar dalies Skunde išdėstytų klausimų ar priimti administracinės procedūros sprendimo, toks Skundas nenagrinėjamas ir su juo atliekami Viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 4 dalyje nustatyti veiksmai.

10.  Draudžiama persiųsti (perduoti) Skundą nagrinėti VMVT pareigūnui ar VMVT veiklos skyriui, kurio pareigūnų veiksmai ir (ar) neveikimas ar priimti administraciniai sprendimai yra skundžiami, išskyrus Aprašo 15 punkte nurodytus atvejus, kai Skundų dėl VMVT veiklos skyrių priimtų administracinių sprendimų pagrįstumo peržiūrą organizuoja tuos administracinius sprendimus priėmę VMVT veiklos skyriai, užtikrindami, kad Skundų nagrinėjimą organizuos kiti, nei pirminius administracinių sprendimų projektus rengę VMVT pareigūnai.

11.  Apraše neaptarti kitų skundų priėmimo ir nagrinėjimo klausimai sprendžiami, vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymu ir Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, ir kitais teisės aktais.

12.  Apraše vartojamos sąvokos:

12.1Administracinis sprendimas – kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 2 straipsnio 5 dalyje (teisės aktų reglamentuotu būdu ir (ar) forma išreikšta vienkartinė viešojo administravimo subjekto valia dėl teisės taikymo, privaloma ir skirta konkrečiam asmeniui ar individualiai apibrėžtai asmenų grupei).

12.2Administracinė procedūra kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje (pagal šį įstatymą viešojo administravimo subjekto atliekami privalomi veiksmai nagrinėjant skundą apie viešojo administravimo subjekto veiksmais, neveikimu ar administraciniais sprendimais galimai padarytą asmens, nurodyto skunde, teisių ir teisėtų interesų pažeidimą ir priimant dėl to administracinės procedūros sprendimą).

12.3Administracinės procedūros sprendimas – kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 2 straipsnio 3 dalyje (administracinis sprendimas, kurio priėmimu baigiama administracinė procedūra).

12.4Biurokratizmas – kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 2 straipsnio 1 dalyje (tokia pareigūno veika, kai vietoj reikalų sprendimo iš esmės laikomasi nereikalingų ar išgalvotų formalumų, nepagrįstai atsisakoma spręsti pareigūno kompetencijai priklausančius klausimus, vilkinama priimti sprendimus ar atlikti savo pareigas bei kitaip blogai ar netinkamai valdoma (atsisakoma informuoti asmenį apie jo teises, sąmoningai pateikiamas klaidinantis ar netinkamas patarimas ir t. t.). Biurokratizmu taip pat laikomas toks pareigūnų darbas, kai nevykdomi arba blogai vykdomi įstatymai ar kiti teisės aktai).

12.5Piktnaudžiavimas – kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 2 straipsnio 4 dalyje (tokie pareigūno veiksmai ar neveikimas, kai jam suteikti įgaliojimai naudojami ne pagal įstatymus bei kitus teisės aktus arba savanaudiškais tikslais ar dėl kitokių asmeninių paskatų (naudojimosi tarnybine padėtimi, keršto, pavydo, karjerizmo, neteisėtų paslaugų teikimo ir t. t.), taip pat tokie pareigūno veiksmai, kai viršijami suteikti įgaliojimai ar savivaliaujama).

12.6Piktnaudžiavimas tarnyba – kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 2 straipsnio 5 dalyje (valstybės tarnautojo veika (veikimas ar neveikimas), kai tarnybinė padėtis naudojama ne tarnybos interesais arba ne pagal įstatymus ar kitus teisės aktus, arba savanaudiškais tikslais (neteisėtai pasisavinamas ar kitiems perleidžiamas svetimas turtas, lėšos ir t. t.) ar dėl kitokių asmeninių paskatų, taip pat valstybės tarnautojo veiksmai, kuriais viršijami suteikti įgaliojimai ar savivaliaujama).

13.  Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Viešojo administravimo įstatyme, Seimo kontrolierių įstatyme ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II Skyrius

SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

14.  Skundus ar jų dalį dėl VMVT departamentų ir jų skyrių priimtų administracinių sprendimų pagrįstumo ir teisėtumo pagal kompetenciją nagrinėja atitinkamas VMVT veiklos skyrius.

15.  Skundų dėl VMVT veiklos skyrių priimtų administracinių sprendimų pagrįstumo peržiūrą organizuoja tuos administracinius sprendimus priėmę VMVT veiklos skyriai, užtikrindami, kad Skundų nagrinėjimą organizuos kiti, nei pirminius administracinių sprendimų projektus rengę VMVT pareigūnai, ir parengia ir suderina su VMVT Teisės ir Vidaus tyrimų skyriais administracinės procedūros sprendimų projektus tvirtinti VMVT direktoriui ar jį pavaduojančiam asmeniui. VMVT Teisės ir Vidaus tyrimų skyriams administracinės procedūros sprendimas pateikiamas derinti likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki Aprašo 20 punkte nurodyto Skundo nagrinėjimo termino pabaigos.

16.  Skundus ar jų dalį dėl VMVT pareigūnų neteisėtų veiksmų ir (ar) neveikimo, įskaitant piktnaudžiavimą, biurokratizmą, nagrinėja Vidaus tyrimų skyrius. Jei Skundas paduotas dėl priimto administracinio sprendimo pagrįstumo ir teisėtumo ir VMVT pareigūnų neteisėtų veiksmų ir (ar) neveikimo, įskaitant piktnaudžiavimą, biurokratizmą, Skundo nagrinėjimą organizuoja VMVT veiklos skyrius.

17.  Skundus dėl administraciniame sprendime esančių formalių trūkumų, kaip jie apibrėžiami Aprašo 34 punkte, pagal asmenų motyvuotus prašymus (Skundus) šio Aprašo IV skyriuje nustatyta tvarka nagrinėja administracinį sprendimą priėmusi VMVT, jos departamentas ar jo skyrius.

18.  Pradėjus nagrinėti Skundus dėl administracinių sprendimų, pirmiausia įsitikinama, kad skundžiamo administracinio sprendimo atžvilgiu nėra Aprašo 17 punkte nurodytų pagrindų, o nustačius tokius pagrindus, Skundas Aprašo 17 punkte nustatyta tvarka perduodamas nagrinėti pagal kompetenciją.

19.  VMVT, jos departamentas ar jo skyrius, gavęs Skundą, per 3 darbo dienas įvertina, ar pagal Apraše nustatytą kompetenciją jam priklauso nagrinėti Skundą, ir prireikus persiunčia Skundą ar jo dalį nagrinėti pagal kompetenciją, išskyrus atvejus, kai Skunde nurodyta, kad Skundą taip pat gavo ir jį kompetentinga nagrinėti VMVT, jos departamentas ar jo skyrius.

20.  Administracinės procedūros sprendimas įforminamas ir priimamas VMVT direktoriaus ar jo įgalioto asmens pasirašytu raštu dėl asmens skundo per 20 darbo dienų nuo asmens Skundo gavimo dienos arba nuo visų Aprašo 3 skyriuje nurodytų dokumentų gavimo dienos, išskyrus atvejį, kai Viešojo administravimo įstatymo 25 straipsnyje nustatyta tvarka stabdoma administracinė procedūra. Jeigu Skundas gautas po darbo valandų, poilsio ar šventės dieną, jo gavimo diena laikoma po jos einanti kita darbo diena.

21.  Kai dėl objektyvių priežasčių per Aprašo 20 punkte nustatytą terminą administracinės procedūros sprendimas negali būti priimtas, Skundo nagrinėjimas gali būti pratęsiamas ne ilgiau kaip 10 darbo dienų ir apie tai, nepasibaigus Aprašo 20 punkte nurodytam terminui, el. paštu ar raštu turi būti pranešta Skundą pateikusiam asmeniui ir nurodomos termino pratęsimo priežastys.

22.  Asmeniui, dėl kurio galimai pažeistų teisių ir teisėtų interesų yra pradėta administracinė procedūra, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo administracinės procedūros sprendimo priėmimo dienos raštu pranešama apie priimtą administracinį sprendimą.

23.  Jeigu asmuo nėra nurodęs pageidaujamo administracinio sprendimo ar kitos informacijos gavimo būdo, jie pateikiami tokiu būdu, kokiu buvo gautas Skundas.

 

III Skyrius

SKUNDŲ PATEIKIMAS IR PRIĖMIMAS

 

24.  Skundai dėl veiksmų ir (ar) neveikimo ar administracinių sprendimų, kuriais galimai padarytas asmens, nurodyto Skunde, teisių ir teisėtų interesų pažeidimas, VMVT pateikiami raštu Aprašo 28 punkte nurodytais būdais taip, kad būtų galimybė identifikuoti Skundą teikiantį asmenį ir patikrinti Skundo autentiškumą.

25.  Skundas VMVT pateikiamas per vieną mėnesį nuo administracinio sprendimo paskelbimo ar įteikimo arba pranešimo apie viešojo administravimo subjekto veiksmus (atsisakymą atlikti veiksmus) suinteresuotai šaliai dienos, o dėl neveikimo (vilkinimo) – per 2 mėnesius nuo dienos, iki kurios turėjo būti priimtas administracinis sprendimas ar baigiasi įstatymo ar kito teisės akto nustatytas klausimo išsprendimo terminas.

26.  Pareiškėjo prašymu Skundo pateikimo terminas gali būti atnaujinamas, jeigu pripažįstama, kad jis praleistas dėl svarbios priežasties. Prašyme atnaujinti Skundo padavimo terminą nurodomos termino praleidimo priežastys ir pateikiami praleidimo priežastis patvirtinantys įrodymai. Prašymas atnaujinti Skundo terminą paduodamas kartu su Skundu arba ne vėliau, kaip per Aprašo 29 punkte nurodytą terminą Skundo trūkumams pašalinti.

27.  Prašymas atnaujinti Skundo padavimo terminą išnagrinėjamas rašytinio proceso tvarka per 3 darbo dienas nuo prašymo su termino praleidimo priežastis patvirtinančiais įrodymais pateikimo dienos. Jeigu atsisakoma atnaujinti Skundo padavimo terminą, per 5 darbo dienas nuo Skundo gavimo dienos surašomas motyvuotas administracinis sprendimas ir apie šį sprendimą informuojamas Skundą pateikęs asmuo. Jei Skundo padavimo terminas atnaujinamas, Skundas nagrinėjamas iš esmės Aprašo 20 punkte nustatyta tvarka ir terminais nuo administracinio sprendimo atnaujinti Skundo padavimo terminą priėmimo dienos ir atskiras administracinis sprendimas dėl Skundo padavimo atnaujinimo termino nėra surašomas.

28.  Skundai gali būti teikiami pašto siunta, tiesiogiai ar šiomis Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymo Nr. B1-790 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje taisyklių patvirtinimo“ 2 punkte nustatytomis VMVT naudojamomis elektroninių ryšių priemonėmis:

28.1.  oficialiu VMVT elektroniniu paštu info@vmvt.lt;

28.2.  klausimams pateikti skirtu elektroniniu paštu klausimai@vmvt.lt;

28.3.  Skundams pateikti skirtu elektroniniu paštu skundai@vmvt.lt;

28.4.  VMVT departamentų ir jų skyrių (toliau – VMVT teritoriniai padaliniai) elektroninio pašto adresais, skelbiamais VMVT interneto svetainės skiltyje „Kontaktai“;

28.5.  interneto svetainėje „E. pilietis“ https://epilietis.lrv.lt/;

28.6.  per E. pristatymo sistemą https://epristatymas.lt/;

28.7per Vartotojų teisių informacinę sistemą (toliau – VTIS).

29.  Skundą pasirašo pareiškėjas ar jo teisėtas atstovas. Aprašo 28.1–28.4 papunkčiuose nurodytomis elektroninių ryšių priemonėmis pateikiamas Skundas turi būti pasirašytas asmens ar jo teisėto atstovo kvalifikuotu elektroniniu parašu, o kai Skundas pateikiamas Aprašo 28.5 ir 28.7 papunkčiuose nurodytomis elektroninėmis priemonėmis, Skundą pateikiančiam asmeniui užtenka savo asmens tapatybę patvirtinti kitais būdais, jungiantis per nurodytas elektronines priemones (t. y. per elektroninės bankininkystės sistemas ir pan.). Asmuo, tiesiogiai teikiantis Skundą VMVT pareigūnui ar darbuotojui, savo tapatybei patvirtinti turi pateikti asmens tapatybės dokumentą. Kai Skundas teikiamas pašto siunta, turi būti pridėta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija, išskyrus atvejį, kai teikiama kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašyto Skundo kopija. Priėmus Skundą, asmens tapatybės dokumento kopija sunaikinama. VMVT, gavusi Aprašo reikalavimų neatitinkantį Skundą, esant galimybei susisiekti su Skundą pateikusiu asmeniu jį informuoja apie Aprašo reikalavimus ir sudaro sąlygas per 5 darbo dienas Apraše nustatyta tvarka pateikti Skundą iš naujo ar pateikti trūkstamus dokumentus.

30.  Kai Skundą paduoda asmens atstovas, jis pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir asmens Skundą, atitinkantį Aprašo 31 punkte nustatytus reikalavimus. Jei asmens atstovavimą patvirtinantis dokumentas yra išduotas užsienyje, šis dokumentas turi būti patvirtintas, vadovaujantis Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 1079 „Dėl Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašo patvirtinimo“.

31.  Skunde turi būti nurodyta:

31.1.  pareiškėjo vardas, pavardė (pavadinimas), gyvenamoji vieta (buveinė), elektroninio pašto ar kitų elektroninių ryšių priemonių adresai, telefono numeris, taip pat atstovo, jeigu jis yra, vardas, pavardė ir adresas, elektroninio pašto ar kitų elektroninių ryšių priemonių adresai, telefono numeris;

31.2.  VMVT, jos departamento ar jo skyriaus, kurio administracinis sprendimas arba veiksmai (neveikimas) ar vilkinimas atlikti veiksmus skundžiami, pavadinimas, buveinės adresas, jeigu žinoma, – ir viešojo administravimo subjekto ar kito asmens elektroninio pašto adresas, telefono ir fakso numeriai, kitų elektroninių ryšių priemonių adresai, pareigūno (-ų) vardas (-ai), pavardė (-ės), pareigos;

31.3.  konkretus skundžiamas veiksmas (neveikimas) ir jo aplinkybės arba administracinis sprendimas ir jo rekvizitai (sudarytojas, data, pavadinimas, numeris);

31.4.  aplinkybės, kuriomis pareiškėjas grindžia savo reikalavimą, ir jas patvirtinantys įrodymai (t. y. dokumentai ir kiti įrodymai, kuriais pareiškėjas grindžia savo reikalavimus);

31.5.  pareiškėjo reikalavimas;

31.6.  pridedamų dokumentų sąrašas.

 

IV Skyrius

Administracinio sprendimo klaidų ištaisymo procedūra

 

32.  Administracinio sprendimo klaidų ištaisymo procedūra taikytina tik tuo atveju, kai taisymas nėra susijęs su esminiais trūkumais ir nepakeičia administraciniu sprendimu nustatytų asmens teisių ir pareigų apimties (t. y. po klaidų ištaisymo asmeniui negali būti iš esmės nustatyta mažiau ar daugiau teisių ir (ar) pareigų, negu buvo nustatyta priimtu pirminiu administraciniu sprendimu) (pvz., buvo neteisingai išplėsta ribojimų apimtis, nurodant produktų, kuriems netaikomas administracinis sprendimas, serijos numerius, arba, kur reikalinga, nebuvo nurodytas administracinio sprendimo įgyvendinimo terminas, ir kt.). Esminiais administracinio sprendimo trūkumais laikomi ir tokie trūkumai, kurie, pvz., paneigia priimto administracinio sprendimo esmės suvokimą: pateiktas formalus atsakymas neišnagrinėjus iš esmės visos asmens pateiktos ar surinktos informacijos ir nebuvo nustatytas juridinių faktų visetas, būtinas ir pakankamas teisės normai taikyti, esminių administracinio sprendimo priėmimo procedūrų pažeidimas, konkrečių teisės normų nesusiejimas su objektyviais duomenimis (faktais). Esminių duomenų trūkumas administraciniame sprendime (pvz., administracinio sprendimo teisinio ir (ar) faktinio pagrindo ir (ar) atliekamo tvarkomojo veiksmo arba asmenims nustatytų teisių ir (ar) pareigų nenurodymas ar nekonkretumas (pvz., nenurodomas administracinio sprendimo įgyvendinimo terminas ir apimtis, nenurodomi visi serijos numeriai, nurodomi neteisingi serijos numeriai ir kt.), išduotas nepasirašytas ar kitu būdu nepatvirtintas administracinis sprendimas) ir kiti tokio pobūdžio esminiai trūkumai taip pat negali būti laikomi šiame Aprašo punkte apibrėžtais formaliais trūkumais.

33.  Jeigu klaidų ištaisymas pakeistų administracinio sprendimo turinį iš esmės, klaidų ištaisymo procedūra negalima, o administracinis sprendimas ar jo dalis pripažįstamas netekusiu galios, vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymo 16 straipsnio ir Aprašo V skyriuje nustatyta tvarka arba kitų įstatymų, reglamentuojančių ginčų, kylančių iš administracinių teisinių santykių, nagrinėjimą, nustatyta tvarka.

34.  Administracinį sprendimą priėmusi VMVT, jos departamentas ar jo skyrius, gavęs motyvuotą informaciją apie administraciniame sprendime esančius formalius trūkumus (toliau – klaidos) (t. y. rašymo apsirikimus (pvz., skyrybos ženklų perteklius ar trūkumas, raidžių žodyje sumaišymas vietomis ar kitų nei rašybos teksto simbolių įterpimas ir pan.,), aiškias aritmetines ar kitas teksto technines klaidas (pvz., skaičiavimo apsirikimas, teksto persidengimas ir pan.), suklydimus, nurodant iš dalies teisingus duomenis, kurių teisingumą galima patvirtinti iš sprendimo priėmimo faktinį pagrindą pagrindžiančių dokumentų (pvz., neteisingai nurodyta dalis serijos numerio, ne visas ar tik iš dalies teisingas produkto pavadinimas, dalis kontaktinių duomenų ir pan.), dėl kurių administracinio sprendimo turinio esmė yra aiški ir suprantama vienareikšmiškai), ne vėliau kaip per 2 darbo dienas imasi priemonių klaidoms ištaisyti. Šis terminas skaičiuojamas nuo dienos, kai motyvuotą informaciją apie administraciniame sprendime esančius formalius trūkumus gauna administracinį sprendimą priėmusi VMVT, jos departamentas ar jo skyrius. Ne pagal kompetenciją tokį Skundą gavusi VMVT, jos departamentas ar jo skyrius per 3 darbo dienas skundą persiunčia administracinį sprendimą priėmusiai VMVT, jos departamentui ar jo skyriui.

35.  Jeigu Aprašo 32 ir 34 punktuose nurodytais atvejais klaidos administraciniame sprendime gali turėti esminės įtakos vykdyti administracinį sprendimą ir nėra galimybės nedelsiant ištaisyti tokio administracinio sprendimo, VMVT, jos departamentas ar jo skyrius, priėmęs tokį administracinį sprendimą, nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, sustabdo šio sprendimo vykdymą, priimdamas rašto formos administracinį sprendimą, apie kurį nedelsiant informuoja asmenį, kuriam buvo skirtas administracinis sprendimas.

36.  Klaida administraciniame sprendime taisoma, priimant tokios pačios formos naują administracinį sprendimą, kuriame nurodoma pirminio administracinio sprendimo priėmimo data, registracijos numeris ir  pakeitimo (atnaujinimo) data. Tuo atveju, jei turi būti keičiama daugiau nei pusė administracinio sprendimo turinio, administracinis sprendimas dėstomas nauja redakcija (naujame administraciniame sprendime nurodoma pirminio administracinio sprendimo priėmimo data, registracijos numeris ir pakeitimo (atnaujinimo) data). 

37.  Naują administracinį sprendimą gali patvirtinti (pasirašyti) ne tik pirminį administracinį sprendimą priėmęs VMVT pareigūnas, bet ir kitas lygiavertes ar aukštesnes pareigas einantis VMVT pareigūnas.

38.  Pataisytas administracinis sprendimas įteikiamas tokiu pačiu būdu, kaip ir buvo įteiktas su klaidomis buvęs administracinis sprendimas, kartu su lydraščiu, kuriame paaiškinami administracinio sprendimo pakeitimo pagrindai ir įteikiamas pataisytas administracinis sprendimas. Lydraštis nerengiamas, jei administracinis sprendimas priimtas rašto forma, kuriame paaiškintos jo priėmimo aplinkybės.

39.  VMVT, jos departamentas ar jo skyrius, pats pastebėjęs klaidas savo priimtame administraciniame sprendime, jas nedelsiant ištaiso šiame Aprašo skyriuje nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai nusprendžiama netaisyti administracinio sprendimo, kuriame nustatoma mažareikšmių formalių trūkumų (pvz., skyrybos ženklų perteklius ar trūkumas, raidžių žodyje sumaišymas vietomis ir pan.) ar nėra efektyvu ir tikslinga taisyti laikinai galiojantį administracinį sprendimą. Netaisomi ir negaliojantys administraciniai sprendimai. Formalūs trūkumai gali būti netaisomi administraciniuose sprendimuose ir pasikeitus tam tikroms teisinėms sąlygoms (pvz., pasikeitus teisės akto, kuriuo buvo remtasi, priimant administracinį sprendimą, pavadinimui ar punktų numeracijai ir pan., išskyrus atvejus, kai, pasikeitus teisiniam reglamentavimui, išnyksta esminis teisinis pagrindas galioti administraciniam sprendimui).

40.  Tuo atveju, jei, priimant administracinį sprendimą, nepagrįstai buvo apribota jo taikymo apimtis, nenurodant visos būtinos informacijos (pvz., pirminiame administraciniame sprendime nebuvo nurodyti visi draudžiamo produkto serijos numeriai), tokiu atveju pirminis sprendimas nėra taisomas, bet ta apimtimi sprendžiama dėl atskiro administracinio sprendimo priėmimo poreikio.

 

V Skyrius

Administracinio sprendimo pripažinimas netekusiu galios

 

41.  VMVT veiklos skyrius ar kitas VMVT direktoriaus įgaliotas VMVT skyrius gali pripažinti netekusiu galios savo arba VMVT departamento ar jo skyriaus priimtą:

41.1.  neteisėtą administracinį sprendimą, kuris buvo priimtas, nesilaikant Aprašo 44 ir 46 punktuose nustatytų reikalavimų ir turi esminių trūkumų;

41.2.  teisėtą administracinį sprendimą, jeigu administracinio sprendimo pripažinimas netekusiu galios yra leidžiamas pagal kitus įstatymus arba jeigu administracinis sprendimas yra sąlyginis ir per nustatytą laikotarpį asmuo jame nustatytų sąlygų neįvykdo.

42Vienu administraciniu sprendimu gali būti panaikinamas tik vienas administracinis sprendimas ar vieno administracinio sprendimo dalis, išskyrus atvejus, kai naikinami keli to paties subjekto atžvilgiu tokia pačia forma priimti susiję administraciniai sprendimai.

43.  Rašto ar VMVT direktoriaus įsakymu patvirtinta specialia administracinio sprendimo forma priimtas administracinis sprendimas pripažįstamas netekusiu galios rašto formos administraciniu sprendimu, o įsakymo forma priimtas administracinis sprendimas – įsakymo formos administraciniu sprendimu.

44.  Neteisėtas administracinis sprendimas netenka galios nuo VMVT priimto sprendimo pripažinti šį administracinį sprendimą netekusiu galios įsigaliojimo momento, išskyrus atvejus, kai šis sprendimas motyvuotu sprendimu netekusiu galios pripažįstamas nuo neteisėto administracinio sprendimo priėmimo momento (ab initio) (pvz., administracinis sprendimas priimtas, pažeidžiant Viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnio 1, 2 ir 6 dalyse nustatytus reikalavimus, t. y. teisinio pagrindo nebuvimas, įgaliojimų neturėjimas, dalykinė nekompetencija, visiškas valios išreiškimo formos nebuvimas, visiškas suklydimas dėl asmens, kuriam adresuojamas aktas, neegzistuojantis faktinis pagrindas, reikalavimas atlikti teisiškai neįmanomą pareigą, reikalavimas atlikti faktiškai neįmanomus padaryti veiksmus, nekonkretumas, prieštaringumas). Nuo priėmimo momento visais atvejais netekusiais galios pripažįstami administraciniai sprendimai, priimti dėl asmens daromo neteisėto poveikio ar apgaulės panaudojimo.

45.  Administracinio sprendimo ar jo dalies pripažinimas netekusiu galios neužkerta teisės to paties subjekto atžvilgiu priimti naują administracinį sprendimą.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

46.  Administracinis sprendimas priimamas ir įforminamas Viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnyje nustatyta tvarka ir gali būti įforminamas raštu, VMVT direktoriaus, departamento direktoriaus ar departamento skyriaus vedėjo įsakymu ar specialia administracinio sprendimo forma, patvirtinta VMVT direktoriaus įsakymu. Administracinio sprendimo turinys turi atitikti Viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnio 5 dalį. Administracinės procedūros sprendimas priimamas ir įforminamas oficialiu raštu ar VMVT direktoriaus įsakymu.

47.  Administraciniame sprendime nurodyti procedūriniai dokumentai, kuriuose užfiksuoti esminiai juridiniai faktiniai duomenys, kurių pagrindu priimtas tas administracinis sprendimas, yra to administracinio sprendimo sudėtinė (motyvuojamoji) dalis ir gali būti žinomi asmeniui, kurio atžvilgiu priimtas administracinis sprendimas.

48.  Sprendimą dėl VMVT valstybės tarnautojo, kito įstatymų nustatytą specialų statusą turinčio fizinio asmens ar darbuotojo nušalinimo nuo dalyvavimo administracinėje procedūroje Viešojo administravimo įstatymo 17 straipsnio 2 dalyje, 22 straipsnio 3 dalyje ir 24 straipsnio 1 dalyje nurodytais pagrindais priima Skundą nagrinėjančio VMVT skyriaus vedėjas, o dėl VMVT skyriaus vedėjo – VMVT direktorius.

49.  Gavęs pavedimą nagrinėti Skundą, valstybės tarnautojas, atsiradus Aprašo 48 punkte nurodytoms aplinkybėms, pats turi raštu pranešti savo tiesioginiam vadovui apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jo priežastis. Tokiu atveju per 5 darbo dienas pranešama asmeniui, kodėl jo Skundas nenagrinėjamas, ir nurodoma šio sprendimo apskundimo tvarka.

____________________________________

 

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos

direktoriaus 2022 m. sausio 21 d.

įsakymo Nr. B1-43

priedas

 

(Prašymo ir skundo priėmimo faktą patvirtinančio dokumento forma)

 

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, Siesikų g. 19, LT-07170 Vilnius,

tel. (8 5) 240 4361, 8 800 40 403, el. p. info@vmvt.lt /

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos teritorinio padalinio pavadinimas, duomenys

 

_____________________________________________

(pareiškėjo vardas ir pavardė, adresas, telefono numeris

 

_____________________________________________

arba pavadinimas, buveinės adresas, telefono numeris)

 

PAŽYMA APIE PRIIMTUS DOKUMENTUS

 

_____________ Nr. _______

(data)

 

Jūsų prašymas arba skundas dėl ______________________________________________________

(trumpas turinio apibūdinimas)

________________________________________________________________________________

 

________________________________________________________________________________

 

________________________________________________________________________________

 

________________________________________________________________________________

 

__________________________________________  gautas ____________ Nr. _______________.

(data)            (registracijos numeris)

 

Dokumentus priėmė

 

_______________________                  ______________    _______________________

(pareigų pavadinimas)                             (parašas)              (vardas ir pavardė)

 

________________

(telefono numeris)

 

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, Įsakymas

Nr. B1-774, 2013-12-06, Žin., 2013, Nr. 129-6602 (2013-12-17), i. k. 113110MISAK00B1-774

Dėl Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymo Nr. B1-790 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų (pranešimų) nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje ir jai pavaldžiose įstaigose taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, Įsakymas

Nr. B1-43, 2022-01-21, paskelbta TAR 2022-01-21, i. k. 2022-00973

Dėl Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymo Nr. B1-790 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, Įsakymas

Nr. B1-476, 2022-06-27, paskelbta TAR 2022-06-28, i. k. 2022-13803

Dėl Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymo Nr. B1-790 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo