Suvestinė redakcija nuo 2022-01-06 iki 2022-12-31

 

Nutarimas paskelbtas: Žin. 2012, Nr. 133-6789, i. k. 1121100NUTA00001373

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

Dėl KOMPETENCIJŲ VERTINIMO LĖŠŲ SKAIČIAVIMO VIENAM ASMENIUI METODIKOS PATVIRTINIMO

 

2012 m. lapkričio 14 d. Nr. 1373

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo 36 straipsnio 10 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Preambulės pakeitimai:

Nr. 4, 2022-01-05, paskelbta TAR 2022-01-05, i. k. 2022-00140

 

Patvirtinti Kompetencijų vertinimo lėšų skaičiavimo vienam asmeniui metodiką (pridedama).

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                                ANDRIUS KUBILIUS

 

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                  GINTARAS STEPONAVIČIUS

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2012 m. lapkričio 14 d. nutarimu Nr. 1373

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2022 m. sausio 5 d. nutarimo Nr. 4     

redakcija)

 

KOMPETENCIJŲ VERTINIMO LĖŠŲ SKAIČIAVIMO VIENAM ASMENIUI METODIKA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kompetencijų vertinimo lėšų skaičiavimo vienam asmeniui metodika (toliau – Metodika) reglamentuoja asmens kompetencijų vertinimo lėšų apskaičiavimą, kai, vadovaujantis švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamu asmens įgytų kompetencijų vertinimo tvarkos aprašu, yra organizuojamas asmens įgytų I–V lygio kvalifikacijų, reglamentuojamų Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 535 „Dėl Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašo patvirtinimo“, kompetencijų (toliau – kompetencijos) vertinimas, jei asmuo baigė formaliojo profesinio mokymo programą arba jei jis įgijo kompetencijas, mokydamasis pagal neformaliojo profesinio mokymo programas, formaliojo profesinio mokymo programos dalį (modulį), darbo patirties arba savišvietos būdu.

2. Metodika taikoma apskaičiuojant lėšas asmens kompetencijoms vertinti, kai kompetencijų vertinimas apmokamas:

2.1. iš Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai patvirtintų valstybės biudžeto asignavimų – už asmenis, kurie baigė formaliojo profesinio mokymo programas valstybės finansuojamose profesinio mokymo vietose;

2.2. iš Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai patvirtintų valstybės biudžeto asignavimų – už asmenis, kurie baigė formaliojo profesinio mokymo programas arba kurie įgijo kompetencijas, mokydamiesi pagal neformaliojo profesinio mokymo programas, formaliojo profesinio mokymo programų dalis (modulius), darbo patirties arba savišvietos būdu ir kurių kompetencijos vertinamos, sudarius sutartį su Užimtumo tarnyba prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;

2.3. privačių asmenų ar kitomis lėšomis – už asmenis, kurie baigė formaliojo profesinio mokymo programas valstybės nefinansuojamose profesinio mokymo vietose arba kurie įgijo kompetencijas, mokydamiesi pagal neformaliojo profesinio mokymo programas, formaliojo profesinio mokymo programų dalis (modulius), darbo patirties arba savišvietos būdu (išskyrus Metodikos 2.2 papunktyje nurodytą atvejį).

3. Metodikoje vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatyme ir Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.

 

II SKYRIUS

KOMPETENCIJŲ VERTINIMO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMAS

 

4. Lėšos asmens kompetencijoms vertinti apskaičiuojamos, sudėjus lėšas, skirtas šioms reikmėms:

4.1. elektroninio kompetencijų vertinimo sistemai administruoti – 0,011 Lietuvos Respublikos Seimo nustatyto atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės politikų, teisėjų, valstybės pareigūnų, valstybės tarnautojų, valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų darbuotojų pareiginės algos (atlyginimo) bazinio dydžio (toliau – bazinis dydis);

4.2. teorinės dalies (žinių) vertinimo testo laikymo eigą prižiūrinčių darbuotojų darbo užmokesčiui (įskaitant socialinio draudimo įmokas, įmokas į Ilgalaikio darbo išmokų fondą ir Garantinį fondą), kurios apskaičiuojamos pagal formulę:

 

 

čia:

DU1 – lėšos teorinės dalies (žinių) vertinimo testo laikymo eigą prižiūrinčių darbuotojų darbo užmokesčiui (įskaitant socialinio draudimo įmokas, įmokas į Ilgalaikio darbo išmokų fondą ir Garantinį fondą);

d – minimalus teorinės dalies (žinių) vertinimo testo vykdymo eigą prižiūrinčių darbuotojų skaičius, kuris lygus 2;

R – Profesinio mokymo lėšų skaičiavimo vienam mokiniui, kuris mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą (išskyrus pataisos pareigūnų profesinio mokymo ir vidaus reikalų profesinio mokymo įstaigų vykdomas programas), metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. rugsėjo 11 d. nutarimu Nr. 934 „Dėl Profesinio mokymo lėšų skaičiavimo vienam mokiniui, kuris mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą (išskyrus pataisos pareigūnų profesinio mokymo ir vidaus reikalų profesinio mokymo įstaigų vykdomas programas), metodikos patvirtinimo“ (toliau – Profesinio mokymo lėšų skaičiavimo vienam mokiniui, kuris mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą (išskyrus pataisos pareigūnų profesinio mokymo ir vidaus reikalų profesinio mokymo įstaigų vykdomas programas), metodika), nustatytas vidutinis sąlyginis mokytojo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas (toliau – vidutinis sąlyginis mokytojo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas);

BD – bazinis dydis;

k – socialinio draudimo įmokų, įmokų į Ilgalaikio darbo išmokų fondą ir į Garantinį fondą koeficientas, apskaičiuojamas taikant socialinio draudimo įmokos tarifą (tsoc), įmokų į Ilgalaikio darbo išmokų fondą tarifą (tdif) ir į Garantinį fondą tarifą (tgf), nustatytus teisės aktuose, reglamentuojančiuose šių tarifų dydžius, išreikštus vieneto dalimis, pagal formulę: k = 1 + tsoc + tdif + tgf (toliau – socialinio draudimo įmokų, įmokų į Ilgalaikio darbo išmokų fondą ir į Garantinį fondą koeficientas);

h – teorinės dalies (žinių) vertinimo testo trukmė, kuri lygi 2 valandoms;

H – sąlyginis mėnesio darbo valandų skaičius, kuris apskaičiuojamas, laikant, kad savaitėje yra 5 darbo dienos, 36 darbo valandos, o per mėnesį dirbama 21 dieną (toliau – sąlyginis mėnesio darbo valandų skaičius), ir yra lygus 151,2 valandoms;

n – sąlyginis asmenų, kurių kompetencijos yra vertinamos, skaičius grupėje, kuris lygus: 15 – jei asmuo baigė formaliojo profesinio mokymo programą, 5 – jei asmuo įgijo kompetencijas, mokydamasis pagal neformaliojo profesinio mokymo programas, formaliojo profesinio mokymo programos dalį (modulį), darbo patirties arba savišvietos būdu;

4.3. asmens įgytų kompetencijų vertinimo komisijos narių darbo užmokesčiui (įskaitant socialinio draudimo įmokas, įmokas į Ilgalaikio darbo išmokų fondą ir Garantinį fondą), kurios apskaičiuojamos pagal formulę:

 

 

čia:

DU2 – lėšos asmens įgytų kompetencijų vertinimo komisijos narių darbo užmokesčiui (įskaitant socialinio draudimo įmokas, įmokas į Ilgalaikio darbo išmokų fondą ir Garantinį fondą);

d – minimalus asmens įgytų kompetencijų vertinimo komisijos narių skaičius, kuris lygus 3;

P sąlyginis pareiginės algos koeficientas, kuris lygus 8,57;

BD – bazinis dydis;

k – socialinio draudimo įmokų, įmokų į Ilgalaikio darbo išmokų fondą ir į Garantinį fondą koeficientas;

h – praktinės dalies (gebėjimų) vertinimo trukmė, kuri lygi 6 valandoms;

H – sąlyginis mėnesio darbo valandų skaičius, kuris yra lygus 151,2 valandoms;

n – sąlyginis asmenų, kurių kompetencijos yra vertinamos, skaičius grupėje, kuris lygus: 14 – jei asmuo baigė formaliojo profesinio mokymo programą, 1 – jei asmuo įgijo kompetencijas, mokydamasis pagal neformaliojo profesinio mokymo programas, formaliojo profesinio mokymo programos dalį (modulį), darbo patirties arba savišvietos būdu;

4.4. praktinės dalies (gebėjimų) vertinimui administruoti (įskaitant socialinio draudimo įmokas, įmokas į Ilgalaikio darbo išmokų fondą ir Garantinį fondą), kurios apskaičiuojamos pagal formulę:

čia:

DU3 – lėšos praktinės dalies (gebėjimų) vertinimui administruoti (įskaitant socialinio draudimo įmokas, įmokas į Ilgalaikio darbo išmokų fondą ir Garantinį fondą);

R vidutinis sąlyginis mokytojo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas;

BD – bazinis dydis;

k – socialinio draudimo įmokų, įmokų į Ilgalaikio darbo išmokų fondą ir į Garantinį fondą koeficientas;

m – mėnesių skaičius, kuris lygus 12;

a – sąlyginis asmenų, kurių kompetencijos yra vertinamos, skaičius per metus, tenkantis vienai pareigybei, kuris lygus 1 000;

4.5. priemonėms praktinei užduočiai atlikti, kurios apskaičiuojamos bazinį dydį padauginus iš mokymo priemonių, tenkančių vienam mokymosi kreditui, brangumo koeficiento, nustatyto Profesinio mokymo lėšų skaičiavimo vienam mokiniui, kuris mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą (išskyrus pataisos pareigūnų profesinio mokymo ir vidaus reikalų profesinio mokymo įstaigų vykdomas programas), metodikoje.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

5. Lėšas asmens kompetencijoms vertinti apskaičiuoja Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, vadovaudamasi Metodikos nuostatomis, ir skelbia Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos interneto svetainėje. Šių lėšų dydis tikslinamas pasikeitus Metodikos 4 punkte nurodytų kintamųjų reikšmėms.

_____________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 4, 2022-01-05, paskelbta TAR 2022-01-05, i. k. 2022-00140

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 4, 2022-01-05, paskelbta TAR 2022-01-05, i. k. 2022-00140

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. lapkričio 14 d. nutarimo Nr. 1373 „Dėl Kompetencijų vertinimo lėšų skaičiavimo vienam asmeniui metodikos patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

part_a49b619069f347b0b504b8500502701d_end