Suvestinė redakcija nuo 1995-06-01 iki 1995-06-30

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 1995, Nr. 19-446, i. k. 0952090ISAK2/25/107

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS PRAMONĖS IR PREKYBOS MINISTERIJA,

LIETUVOS STANDARTIZACIJOS TARNYBA IR

LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJA

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOJE PAGAMINTŲ IR IMPORTUOTŲ PREKIŲ ŽENKLINIMO PRIVALOMŲJŲ REKVIZITŲ IR TVARKOS NUSTATYMO

 

1995 m. vasario 23 d. Nr. 42/25/107

Vilnius

 

 

Vykdydami Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. lapkričio 5 d. nutarimo Nr. 1068 „ Dėl mažmeninės prekybos laikinųjų taisyklių ir Lietuvos Respublikos prekybos įmonėse pirktų prekių keitimo laikinųjų taisyklių patvirtinimo“ 3.2 punktą,

įsakome:

Patvirtinti Lietuvos Respublikoje pagamintų ir importuotų prekių ženklinimo taisykles (priedas).

Šios taisyklės įsigalioja nuo 1995 m. liepos 1 dienos.

 

 

 

PRAMONĖS IR PREKYBOS MINISTRAS                                                   K. KLIMAŠAUSKAS

 

LIETUVOS STANDARTIZACIJOS

TARNYBOS DIREKTORIAUS PAVADUOTOJAS                                                 S. BRENCIUS

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS                                                                        A. VINKUS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos pramonės ir

prekybos ministerijos, Lietuvos

standartizacijos tarnybos

ir Lietuvos Respublikos

sveikatos apsaugos ministerijos

1995 m. vasario 23 d. įsakymu

Nr. 42/25/107

 

LIETUVOS RESPUBLIKOJE PAGAMINTŲ IR IMPORTUOTŲ

PREKIŲ ŽENKLINIMO TAISYKLĖS

 

1. BENDRIEJI NUOSTATAI

 

1.1. Šios taisyklės nustato prekių (išskyrus vaistus ir vaistines medžiagas) ženklinimo privalomuosius rekvizitus ir jų žymėjimo tvarką.

1.2. Lietuvos Respublikoje pagamintos ir importuotos prekės ženklinamos vadovaujantis šiais pagrindiniais dokumentais:

1.2.1. Lietuvos Respublikos vartotojų teisių gynimo įstatymu (Žin., 1994, Nr. 94-1833);

1.2.2. Lietuvos Respublikos prekybos įstatymu (Žin., 1995, Nr. 10-204);

1.2.3. Mažmeninės prekybos laikinosiomis taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. lapkričio 5 d. nutarimu Nr. 1068 (Žin., 1994, Nr. 86-1638);

1.2.4. Tabako gaminių ir alkoholinių gėrimų importo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. spalio 14 d. nutarimu Nr. 985 (Žin., 1994, Nr. 81-1539);

1.2.5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 952 „Dėl Lietuvos Respublikoje gaminamų degtinės ir likerio gaminių ženklinimo“ (Žin., 1993, Nr. 71-1341; 1994, Nr. 16-264);

1.2.6. Lietuvos standartizacijos tarnybos 1992 m. rugsėjo 30 d. nutarimu Nr. 17 „Dėl standartizacijos darbų organizavimo“ (Žin.,1994, Nr. 67-1287);

1.2.7. Lietuvos standartizacijos tarnybos 1994 m. rugsėjo 19 d. nutarimu Nr. 54 „Dėl konservų ženklinimo nustatymo“ (Žin., 1994, Nr. 74-1408);

1.2.8. LST (CODEX STAN 1): 1993 Fasuotų maisto produktų ženklinimas. Bendrieji reikalavimai (LST biuletenis, 1993-10);

1.2.9. SD CAC /GL2: 1993 Kodekso rekomendacijomis dėl maisto produktų maistingumo žymėjimo etiketėse (LST biuletenis, 1994- 01);

1.2.10. SD 5.1-92 Produkcijos sertifikavimas. Laikinieji nuostatai (LST biuletenis, 1992-07).

 

2. PRIVALOMIEJI ŽENKLINIMO REKVIZITAI

 

2.1. Taisyklių 1.2 punkte nurodyti dokumentai nustato visoms prekėms šiuos privalomuosius prekių ženklinimo rekvizitus:

prekės pavadinimą;

deklaruojamo normatyvinio dokumento žymenį, išskyrus prekes, kurioms normatyvinio dokumento nereikia (žr. LST 1992 09 30 nutarimą Nr. 17);

gamintojo pavadinimą ir adresą.

2.2. Atskiroms prekių grupėms be išvardintų šių taisyklių 2.1 punkte privalomi ir tokie ženklinimo rekvizitai:

2.2.1. privalomieji ženklinimo rekvizitai, numatyti LST (CODEX STAN 1): 1993, išskyrus 4.7.1 (i), (ii) ir (iii) papunkčius (datos žymėjimo reikalavimai nurodyti šių taisyklių 2.2.6 punkte) ir SD CAC/GL2: 1993 – maisto prekėms;

2.2.2. specialūs ženklai ir banderolės pagal šių taisyklių 1.2.4 ir 1.2.5 punktuose nurodytų dokumentų reikalavimus – tabako gaminiams ir alkoholiniams gėrimams;

2.2.3. pluošto sudėtis – audiniams, drabužiams, trikotažo gaminiams, tekstilės galanterijos prekėms;

2.2.4. prekės priežiūros simboliai – drabužiams, trikotažo gaminiams;

2.2.5. matmenys (dydis ir t.t.) ir parametrai – avalynei, drabužiams, trikotažo gaminiams, tekstilės bei odinės galanterijos prekėms, galvos apdangalams, patalynei;

2.2.6. tinkamumo vartoti laikas – turi būti užrašomas žodžiais „Tinka vartoti iki“, toliau nurodant datą. Data žymima taip:

produktams, kurių tinkamumo vartoti laikas yra iki trijų mėnesių – mėnuo ir diena arba mėnuo, diena ir valanda,

produktams, kurių tinkamumo vartoti laikas yra daugiau kaip trys mėnesiai – metai, mėnuo ir diena;

ne maisto prekėms – chemijos, parfumerijos, kosmetikos, šviesai jautrioms fotoprekėms, fotochemikalams, trąšoms, sausiems galvaniniams elementams – metai ir mėnuo.

2.2.7. paskirtis ir vartojimo ypatumai – specialiosios mitybinės paskirties maisto produktams, chemijos, kosmetikos, sporto, kino, radioelektronikos, elektros ir fotoprekėms, namų ūkio reikmenims, statybinėms medžiagoms, žaislams, trąšoms;

2.2.8. kiti ženklinimo rekvizitai, nustatyti prekės normatyviniuose dokumentuose.

2.2.9. ženklinimo rekvizitus, išvardintus šių taisyklių 2.1 ir 2.2 punktuose gaminančios arba prekiaujančios įmonės nurodo:

Lietuvos Respublikoje gaminamoms prekėms – etiketėje, ant pačios prekės arba ant jos taros,

importuotoms prekėms – ant taros arba lydinčiuose bei naudojimo dokumentuose, sutartyse.

Prekės vartojimo ypatumai gali būti pateikiami ir pridedamose prie prekės vartojimo (naudojimo) taisyklėse.

2.2.10. prekės ženklinimo rekvizitai ir vartojimo ypatumai pateikiami valstybine kalba.

 

______________


PATVIRTINTA

Pramonės ir prekybos ministerijos

1995 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. 129

 

                                                                                                        Tvirtinu

                                           

                                                                                                        Įmonės vadovo

                                                                                                        vardas, pavardė

                                                                                                       199__m.________ mėn.__d.

 

Prekių priėmimas pagal kiekį

Aktas Nr.

 

Vietovė____________________                                                                         199__

 

1. Komisijos sudėtis:

Vardas, Pavardė

Darbo vieta ir pareigos

Dokumento, patvirtinančio atstovo įgaliojimus data ir numeris

 

 

 

 

2. Prekių priėmimo ir akto surašymo vieta

________________________________________________________________________________

3. Prekių priėmimo pradžios ir pabaigos laikas, pavėluoto priėmimo priežastys

________________________________________________________________________________

4. Pavadinimas ir adresas:

Pirkėjo

________________________________________________________________________________

Pardavėjo

________________________________________________________________________________

Gamintojo

________________________________________________________________________________

5. Dokumento dėl pardavėjo (gamintojo) atstovo iškvietimo data ir numeris

________________________________________________________________________________

6. Prekių gavimo pagrindo (sutarties) data ir numeris

________________________________________________________________________________

7. Transporto dokumentas

________________________________________________________________________________

8. Pirminio juridinę galią turinčio buhalterinės apskaitos dokumento data ir numeris

________________________________________________________________________________

9. Vagono, konteinerio numeris

________________________________________________________________________________

10. Prekių išsiuntimo data

________________________________________________________________________________

11. Prekių atgabenimo į paskirties stotį(uostą) data

________________________________________________________________________________

12. Data ir laikas, kada krovinį išdavė transporto įmonė

________________________________________________________________________________

13. Vagono, konteinerio, autofurgono ir kitų plombuotų transporto priemonių atidarymo data ir laikas

________________________________________________________________________________

14. Komercinio akto data ir numeris

________________________________________________________________________________

15. Prekių pristatymo į pirkėjo sandėlį data, laikas

________________________________________________________________________________

16. Prekių laikymo pirkėjo sandėlyje sąlygos

________________________________________________________________________________

17. Taros ar konteinerio atidarymo data ir laikas

________________________________________________________________________________

18. Taros ir įpakavimo būklė prekių priėmimo metu

________________________________________________________________________________

19. Etikečių ir plombų buvimas atskirose pakuotėse, vietose, plombų tvarkingumas, kieno plombos (gamintojo, pervežėjo)

________________________________________________________________________________

20. Prekių tikrinimo būdas (svėrimas, matavimas, skaičiavimas ir kt.)

________________________________________________________________________________

21. Priimant prekes nustatyta:

Prekių pakuočių (vietų) skaičiaus ir svorio neatitikimas

Vietų skaičius

Bruto kg.

Tara kg.

Neto kg

Pagal pardavėjo dokumentus

 

 

 

 

Pagal transporto dokumentus

 

 

 

 

Faktiškai gauta

 

 

 

 

 

Prekės pavadinimas

Mato vnt.

Pagal pardavėjo dokumentus

Faktiškai gauta

Trukumas

Perteklius

 

 

Kiekis

Suma

Kiekis

Suma

Kiekis

Suma

Kiekis

Suma

 

22. Prekių kiekis buvo nustatomas (kokiais matavimo prietaisais)

________________________________________________________________________________

23. Prekės, kurios trūko į taros vietą, vagoną, konteinerį tilpti (galėjo, negalėjo)

________________________________________________________________________________

24. Kiti duomenys

________________________________________________________________________________

25. Išvada: Trūkumo ar pertekliaus atsiradimo priežastys ir vieta

________________________________________________________________________________

26. Akto priedai:

1) lydimųjų dokumentų nuorašai;

2) įpakavimo etiketės;

3) plombos nuo taros vietų, kuriose rastas trūkumas;

4) atstovo įgaliojimus patvirtinantis dokumentas;

5) pirminis priėmimo aktas;

6) kiti dokumentai, patvirtinantys trūkumo atsiradimo priežastis.

                                                                                                                 Komisija:

                                                                                                         (parašai ir pavardės)

______________

Papildyta priedu:

Nr. 129, 1995-05-26, Žin., 1995, Nr. 45-1112 (1995-05-31), i. k. 0952090ISAK00000129

 


PATVIRTINTA

Pramonės ir prekybos ministerijos

1995 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. 129

 

                                                                                                              Tvirtinu

                                                                                                             _____________________

                                                                                                             Įmonės vadovo

                                                                                               vardas, pavardė

                                                                                                             199__m._________ mėn.__d.

 

Prekių priėmimo pagal kokybę ir komplektiškumą

Aktas Nr.

 

Vietovė_____________                                                                                  199__

 

1. Komisijos sudėtis:

 

Vardas, Pavardė

Darbo vieta ir pareigos

Dokumento, patvirtinančio atstovo įgaliojimus, data ir numeris

 

 

 

 

2. Prekių priėmimo ir akto surašymo vieta

________________________________________________________________________________

3. Prekių priėmimo pradžios ir pabaigos laikas, pavėluoto priėmimo priežastys

________________________________________________________________________________

4. Pavadinimas ir adresas:

Pirkėjo

________________________________________________________________________________

Pardavėjo

________________________________________________________________________________

Gamintojo

________________________________________________________________________________

5. Dokumento dėl pardavėjo(gamintojo) atstovo iškvietimo data ir numeris

________________________________________________________________________________

6. Prekių gavimo pagrindo(sutarties) data ir numeris

________________________________________________________________________________

7. Transporto dokumentas

________________________________________________________________________________

8. Pirminio juridinę galią turinčio buhalterinės apskaitos dokumento data ir numeris

________________________________________________________________________________

9. Prekių atgabenimo į paskirties stotį data

________________________________________________________________________________

10. Data ir laikas, kada krovinį išdavė transporto įmonė

________________________________________________________________________________

11. Vagono, konteinerio, autofurgono ir kitų plombuotų transporto priemonių atidarymo data ir laikas

________________________________________________________________________________

12. Prekių pristatymo į pirkėjo sandėlį data ir laikas

________________________________________________________________________________

13. Prekių laikymo pirkėjo sandėlyje iki akto surašymo sąlygos

________________________________________________________________________________

14. Taros ir įpakavimo prekių apžiūros metu būklė, taros išorinio ženklinimo turinys, kieno įpakavime (pardavėjo ar gamintojo) gautos prekės, taros ir įpakavimo atidarymo data ir laikas

________________________________________________________________________________

15. Prekių kokybės tikrinimo pagrindas (nurodyti standartą, technines sąlygas ir kt.)

________________________________________________________________________________

16. Tikrinimo būdas (tikrinant prekes atrankos būdu – nurodyti, kaip ji atrinkta, jos atrinkimo pagrindą)

________________________________________________________________________________

17. Įpakavimo lapų (etikečių) ir plombų buvimas, plombų tvarkingumas

________________________________________________________________________________

18. Ar paimti pavyzdžiai (mėginiai ir kur jie pasiųsti)

________________________________________________________________________________

19. Nekomplektiškų prekių kiekis, trūkstamų dalių, detalių sąrašas ir vertė

________________________________________________________________________________

20. Patikrinus prekių kokybę, rasta prekių, neatitinkančių kokybės reikalavimus:

 

Prekių pavadinimas

Kaina Lt

Mato vnt.

Nekokybiškos prekės

Kiekis

Suma

 

21. Rastų prekių defektų aprašymas

________________________________________________________________________________

22. Išvada: defektų pobūdis ir jų atsiradimo priežastys

________________________________________________________________________________

23. Akto priedai:

1) lydimųjų dokumentų nuorašai;

2) įpakavimo etiketės;

3) atstovo įgaliojimus patvirtinantis dokumentas;

4) pavyzdžių(mėginių) paėmimo aktas;

5) plombos;

6) pirminis priėmimo aktas;

7) kiti dokumentai.

                                                                                                           Komisija:

                                                                                                     (parašai ir pavardės)

______________

Papildyta priedu:

Nr. 129, 1995-05-26, Žin., 1995, Nr. 45-1112 (1995-05-31), i. k. 0952090ISAK00000129

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos pramonės ir prekybos ministerija, Įsakymas

Nr. 129, 1995-05-26, Žin., 1995, Nr. 45-1112 (1995-05-31), i. k. 0952090ISAK00000129

Dėl prekių priėmimo aktų formų patvirtinimo