Suvestinė redakcija nuo 2011-10-01 iki 2012-12-05

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2010, Nr. 78-4045, i. k. 1102230ISAK00A1-297

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

dėl PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ ĮGYVENDINANT Europos pabėgėlių fondo ir europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai PROGRAMAS, TEIKIMO, vERTINIMO IR ATRANKOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2010 m. birželio 28 d. Nr. A1-297

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Europos pabėgėlių fondo ir Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai valdymo ir kontrolės sistema, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2010 m. birželio 4 d. įsakymu Nr. A1-219 „Dėl Europos pabėgėlių fondo ir Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai valdymo ir kontrolės sistemos patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 68-3423):

1. T v i r t i n u Projektų, finansuojamų įgyvendinant Europos pabėgėlių fondo ir Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai programas, teikimo, vertinimo ir atrankos taisykles (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrams pagal veiklos sritis.

 

 

 

socialinės apsaugos ir darbo ministras             Donatas Jankauskas


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

socialinės apsaugos ir darbo ministro

2010 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. A1-297

 

dėl PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ ĮGYVENDINANT Europos pabėgėlių fondo ir europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai PROGRAMAS, TEIKIMO, vERTINIMO IR ATRANKOS TAISYKLIŲ

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Projektų, finansuojamų įgyvendinant Europos pabėgėlių fondo ir Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai (toliau vadinama – fondai) programas, teikimo, vertinimo ir atrankos taisyklės (toliau vadinama – šios Taisyklės) nustato bendrąsias projektų teikimo, vertinimo ir atrankos procedūras.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Atsakinga institucija institucija, pagal Europos Parlamento ir Tarybos sprendimo Nr. 573/2007/EB dėl Europos pabėgėlių fondo 2008–2013 m. laikotarpiui pagal Solidarumo ir migracijos srautų valdymo bendrąją programą įsteigimo ir panaikinančio Tarybos sprendimą 2004/904/EB (OL 2007 L 144, p. 1) 25 straipsnio 1 dalies (a) punktą ir 2007 m. birželio 25 d. Tarybos sprendimo Nr. 2007/435/EB dėl Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai 2007–2013 m. laikotarpiui pagal Solidarumo ir migracijos srautų valdymo bendrąją programą įsteigimo (OL 2007 L 168, p.18) 23 straipsnio 1 dalies (a) punktą (toliau vadinama – pagal Europos Parlamento ir Tarybos sprendimą Nr. 573/2007/EB ir 2007 m. birželio 25 d. Tarybos sprendimą Nr. 2007/435/EB) Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 554 „Dėl institucijų, atsakingų už Europos pabėgėlių fondo ir Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai administravimą, paskyrimo“ (Žin., 2010, Nr. 59-2893) paskirta vykdyti atsakingos institucijos funkcijas. Atsakinga institucija yra Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

Bendrojo finansavimo lėšos – projektui finansuoti skirtos lėšos, papildančios Europos Sąjungos (toliau vadinama – ES) finansavimą pagal Europos Parlamento ir Tarybos sprendimo Nr. 573/2007/EB ir 2007 m. birželio 25 d. Tarybos sprendimo Nr. 2007/435/EB nustatytą tvarką. Šios bendrojo finansavimo lėšos gali susidaryti iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skiriamų kaip parama projektui, ir (arba) privačių lėšų bei kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (arba) savivaldybės, išskyrus kitus Europos Sąjungos finansinės paramos šaltinius.

Įgaliota institucija institucija, pagal Europos Parlamento ir Tarybos sprendimo Nr. 573/2007/EB 25 straipsnio 1 dalies (d) punktą ir 2007 m. birželio 25 d. Tarybos sprendimo Nr. 2007/435/EB 23 straipsnio 1 dalies (d) punktą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 554 paskirta vykdyti įgaliotos institucijos funkcijas, kurias jai deleguoja atsakinga institucija. Įgaliota institucija yra Europos socialinio fondo agentūra.

Parama – pagal paramos teikimo sutartį projektui finansuoti skiriamos ES ir bendrojo finansavimo lėšos.

Paramos sutartis – nustatytos formos teisinis susitarimas, kurio pagrindu projekto vykdytojui skiriama parama. Paramos sutartis nustato skiriamų paramos lėšų panaudojimo, projekto įgyvendinimo ir kitas sąlygas. Paramos sutartį pasirašo atsakinga institucija, įgaliota institucija ir projekto vykdytojas.

Pareiškėjas – juridinis asmuo, teikiantis paraišką pagal įgaliotos institucijos paskelbtą kvietimą teikti paraiškas.

Projektas – projekto vykdytojo vykdomų specifinių, praktinių priemonių visuma, skirta fondų remiamiems veiksmams, Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai (toliau vadinama – EIF) programai taikomiems komponentams įgyvendinti.

Projekto vykdytojas – juridinis asmuo, atsakingas už projekto įgyvendinimą.

Projektų atrankos ir priežiūros komitetas (toliau vadinama – komitetas) – iš įvairių kompetentingų institucijų atstovų atsakingos institucijos sudarytas komitetas, atliekantis projektų atrankos ir jų įgyvendinimo priežiūros funkcijas.

 

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-423, 2011-09-28, Žin., 2011, Nr. 118-5593 (2011-09-30), i. k. 1112230ISAK00A1-423

 

II SKYRIUS. PROJEKTŲ PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

BENDRIEJI REIKALAVIMAI

 

3. Pareiškėjas rengia ir pildo atsakingos institucijos nustatytos formos projekto paraišką (toliau vadinama – paraiška). Kvietimus teikti paraiškas skelbia įgaliota institucija. Kvietimo teikti paraiškas sąlygas nustato atsakinga institucija.

4. Institucijos, rengdamos, skelbdamos kvietimus teikti paraiškas, vykdydamos projektų atranką ir prižiūrėdamos jų įgyvendinimą, turi laikytis šių principų:

4.1. lygiateisiškumo: kiekviename projektų konkurse visoms paraiškoms turi būti taikomi vienodi vertinimo kriterijai;

4.2. skaidrumo, nešališkumo ir aiškios atsakomybės: ES fondų lėšas administruojančioms ir kontroliuojančioms institucijoms turi būti sudaromos sąlygos nustatyti vertinimą atlikusius ir sprendimą priėmusius asmenis; visi nepriklausomi vertintojai ir ekspertai privalo deklaruoti galimą interesų konfliktą ir būti supažindinti su savo funkcijomis bei atsakomybe atliekant vertinimą; vertinimo rezultatai turi būti viešinami;

4.3. profesionalumo ir efektyvumo: vertinimui atlikti turi būti pasitelkiami atitinkamos kompetencijos specialistai; vertinimo procesas turi būti tinkamai organizuojamas;

4.4. proporcingumo: sprendimas atmesti paraišką turi būti adekvatus neatitikties vertinimo kriterijams mastui, taip pat įtakai vertinimo procesui ir rezultatams;

4.5. konfidencialumo: turi būti užtikrintas paraiškoje pateiktos informacijos naudojimas tik vertinimo tikslais ir informacijos apie projektą neskleidimas atliekant vertinimą, išskyrus šiose Taisyklėse ir kituose teisės aktuose nustatytus atvejus. Atsakinga ir įgaliota institucijos teikia kitoms ES fondų lėšas administruojančioms ir kontroliuojančioms Lietuvos institucijoms informaciją apie pareiškėją, partnerius ir rangovus, prekių tiekėjus, paslaugų teikėjus ir projekto įgyvendinimą, siekdamos užtikrinti efektyvią ES fondų lėšų skyrimo ir panaudojimo kontrolę ir sumažinti dvigubo tų pačių išlaidų finansavimo riziką.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

KVIETIMO TEIKTI PARAIŠKAS SĄLYGOS IR PARAIŠKŲ FORMOS

 

5. Prieš skelbiant kvietimą teikti paraiškas, turi būti parengta kvietimo teikti paraiškas dokumentacija, kurią sudaro:

5.1. Gairės pareiškėjams pagal atitinkamų metų programas;

5.2. paraiškos forma ir paraiškos pildymo instrukcija;

5.3. priedai: detalus projekto biudžetas, biudžeto pagrindimo lentelė, biudžeto pildymo nurodymai, pavyzdinė paramos sutarties forma ir kiti Gairėse nurodyti priedai.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-423, 2011-09-28, Žin., 2011, Nr. 118-5593 (2011-09-30), i. k. 1112230ISAK00A1-423

 

6. Gairėse pareiškėjams pagal metines programas pateikiama pagrindinė informacija, kurią turi žinoti pareiškėjas, siekiantis gauti fondų paramą, įskaitant paramos skyrimo sąlygas ir procedūras. Gairėse nurodoma:

6.1. pagrindinė informacija apie fondų prioritetus, remiamus veiksmus, EIF programai taikomus komponentus, veiklas, teikiamą finansavimą (bendra paramos suma, ES lėšos, bendrojo finansavimo lėšos) ir kita;

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-423, 2011-09-28, Žin., 2011, Nr. 118-5593 (2011-09-30), i. k. 1112230ISAK00A1-423

 

6.2. pagrindinė informacija apie kvietimą teikti paraiškas: tinkami pareiškėjai, tinkamos išlaidos bei galimas paramos intensyvumas, paraiškų pateikimo galutinė data, projekto įgyvendinimo laikotarpis;

6.3. paraiškų priėmimo, registravimo, vertinimo bei atrankos tvarka, vertinimo ir atrankos kriterijai, vertinimo lentelės, informacijos teikimo tvarka teikiant, vertinant ir atrenkant paraiškas.

7. Vadovaudamiesi paraiškos pildymo instrukcija bei Gairėmis pareiškėjams pagal atitinkamų metų programas, pareiškėjai pildo projekto paraišką, nurodydami:

7.1. duomenis apie pareiškėją bei pareiškėjo partnerių (jeigu taikoma) pavadinimą, pareiškėjo ir jo partnerių teisinę formą, rekvizitus, veiksmus (kuriems vykdyti skirtas projektas), EIF programai taikomus komponentus, pareiškėjų PVM mokėjimo statusą;

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-423, 2011-09-28, Žin., 2011, Nr. 118-5593 (2011-09-30), i. k. 1112230ISAK00A1-423

 

7.2. apibendrintą paraišką teikiančios organizacijos aprašymą;

7.3. duomenis apie projektą, kuriam įgyvendinti prašoma paramos;

7.4. projekto santrauką;

7.5. projekto įgyvendinimo rezultatus;

7.6. projekto finansavimo šaltinius;

7.7. projekto veiklų planą;

7.8. projekto atitiktį Gairėse pareiškėjams nurodytiems atrankos kriterijams;

7.9. tikslinę grupę;

7.10. projekto rezultatų poreikio ir naudos pagrindimą;

7.11. projekto įgyvendinimo pajėgumus;

7.12. pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) funkcijas ir atsakomybę įgyvendinant projektą;

7.13. kita.

8. Projektas gali būti teikiamas kartu su partneriais. Tokiu atveju prie projekto paraiškos pridedama jungtinės veiklos sutartis. Jungtinę veiklos sutartį pasirašo visi projekto partneriai. Jungtinės veiklos sutartis turi atitikti Lietuvos Respublikos civilinio kodekso reikalavimus.

9. Kartu su paraiška pareiškėjai pateikia iš anksto nustatytą Gairėse pareiškėjams ir kvietime teikti paraiškas nurodytą informaciją bei dokumentus, įrodančius, kad projektas yra tinkamas finansuoti, arba į kuriuos atsižvelgdamos atliekant vertinimą dalyvaujančios institucijos gali priimti tinkamą sprendimą dėl paramos skyrimo.

10. Atsakinga arba įgaliota institucijos gali pareikalauti kartu su paraiška pateikti papildomą informaciją, kuri padėtų įvertinti pareiškėjo patikimumą bei gebėjimą tinkamai įgyvendinti projektą.

11. Spręsdama dėl paraiškos turinio, struktūros ir priedų skaičiaus, atsakinga ir įgaliota institucijos privalo atsižvelgti į tai, kad prašoma informacija būtų esminė ir būtina siekiant įvertinti, ar projektas atitinka kvietimo teikti paraiškas sąlygas ir ar jis pagrįstas bei realus.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

KVIETIMO TEIKTI PARAIŠKAS PASKELBIMAS. INFORMACIJOS TEIKIMAS PAREIŠKĖJAMS

 

12. Kvietimus teikti paraiškas paramai gauti įgaliota institucija skelbia po to, kai atsakinga institucija patvirtina su kvietimu teikti paraiškas susijusius dokumentus.

13. Kvietimas teikti paraiškas skelbiamas oficialaus leidinio „Valstybės žinios“ priede „Informaciniai pranešimai“, atsakingos institucijos interneto svetainėje, interneto tinklalapyje – www.epf-eif.lt ir bent viename iš nacionalinių dienraščių. Įgaliota institucija kvietimą gali papildomai išspausdinti ir kituose leidiniuose bei skelbti internete. Įgaliota institucija savo nuožiūra pasirenka papildomus leidinius, skelbimo būdus ir priemones, atsižvelgdama į tai, kokios iš jų būtų efektyviausios, siekiant informuoti konkretaus kvietimo tikslines pareiškėjų grupes.

14. Kvietimas teikti paraiškas spausdinamas lietuvių kalba. Kvietimo santrauka gali būti pateikiama ir kita oficialia ES kalba. To paties skelbimo turinys visur turi būti tapatus. Skelbime dėl kvietimo teikti paraiškas fondų paramai gauti turi būti naudojami ES ir fondų (jeigu taikoma) logotipai.

15. Iki oficialaus kvietimo teikti paraiškas paskelbimo atsakinga ir (ar) įgaliotos institucijos gali rengti informacinius susitikimus ar mokymus potencialiems pareiškėjams dėl kvietimo sąlygų ir paraiškos pildymo tvarkos.

16. Paskelbus kvietimą teikti paraiškas, gali būti organizuojamos individualios konsultacijos pareiškėjams. Informacija apie konsultacijų datą, vietą ir laiką skelbiama interneto svetainėje adresu www.epf-eif.lt

 

III SKYRIUS. PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

PARAIŠKŲ VERTINIMO TVARKA

 

17. Įgaliota institucija, atsižvelgdama į savo institucinę struktūrą bei administracinius gebėjimus patvirtina projektų vertinimo vidaus tvarką. Šioje tvarkoje nurodoma:

17.1. paraiškų vertinimo procedūros;

17.2. sprendimų priėmimo tvarka ir jų įgyvendinimo priežiūra;

17.3. kita informacija.

18. Atsakinga ir įgaliota institucija turi užtikrinti, kad vertinimo ir atrankos procesai truktų kuo trumpiau. Vertinimas turi būti užbaigtas ir vertinimo ataskaita turi būti pateikta atsakingai institucijai ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo galutinės paraiškų pateikimo datos. Jei dėl tam tikrų svarbių aplinkybių vertinimas negali būti užbaigtas ir vertinimo ataskaita negali būti pateikta atsakingai institucijai per šį terminą, jis gali būti pratęstas motyvuotu atsakingos institucijos sprendimu, tačiau ne ilgiau kaip 1 mėnesį.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

PARAIŠKŲ PRIĖMIMAS IR REGISTRAVIMAS

 

19. Paraiškos įgaliotai institucijai turi būti įteiktos pašto kurjerio, registruotu paštu arba asmeniškai įgaliotos institucijos nurodytais adresais (kurie nurodomi Gairėse pareiškėjams). Kitais būdais (pavyzdžiui, faksu ar elektroniniu paštu) išsiųstos arba kitais adresais įteiktos paraiškos nebus nagrinėjamos. Kartu su paraiška pateikiama elektroninė paraiškos versija (CD / DVD formatu). Paraiškos turi būti užpildytos lietuvių kalba kompiuteriu. Ranka užpildytos paraiškos nebus nagrinėjamos.

20. Įgaliotos institucijos paskirtas darbuotojas gautą paraišką priima ir užregistruoja, vadovaudamasis įgaliotos institucijos nustatyta projektų vertinimo vidaus tvarka. Jei pareiškėjas pateikia paraišką asmeniškai, atsakingas fondų programą administruojantis darbuotojas užpildo ir išduoda pareiškėjui paraiškos gavimą patvirtinantį dokumentą, kurio antrasis egzempliorius lieka įgaliotoje institucijoje. Pareiškėjui, pateikusiam paraišką iki galutinio paraiškų teikimo termino per kurjerį ar atsiuntus registruotu paštu, pranešimai apie paraiškos gavimą išsiunčiami registruotu paštu per 3 darbo dienas nuo paraiškos gavimo dienos. Paraiškos, gautos po kvietime teikti paraiškas nustatytos dienos ir valandos, priimamos, bet nevertinamos. Už paraiškos pristatymą laiku atsako pats pareiškėjas.

 

ŠEŠTASIS SKIRSNIS

PARAIŠKŲ VERTINIMO ORGANIZAVIMAS. VERTINIMO ETAPAI

 

21. Vertinimas organizuojamas praėjus paskutinei paraiškų priėmimo dienai ir po to, kai įgaliota institucija užregistruoja visas laiku gautas paraiškas.

22. Įgaliota institucija atlieka paraiškų priėmimo ir registravimo, administracinės atitikties vertinimo, tinkamumo, projekto kokybės ir naudos vertinimo procedūras, numatytas Gairėse pareiškėjams pagal fondų atitinkamų metų programas.

23. Paraiškų vertinimo procesas susideda iš trijų etapų:

23.1. administracinės atitikties vertinimas, kurį atliekant patikrinama, ar paraiška yra visiškai sukomplektuota, tai yra ar pateikti visi Gairėse pagal atitinkamų metų programas nurodyti dokumentai bei paraiškos priedai. Šį vertinimą atlieka įgaliotos institucijos paskirti darbuotojai;

23.2. tinkamumo skirti paramą vertinimas, kurį atliekant nustatoma, ar pareiškėjas, partneriai (jei projektą planuojama įgyvendinti kartu su partneriais) ir projektas yra tinkami paramai gauti. Šį vertinimą atlieka įgaliotos institucijos paskirti darbuotojai;

23.3. naudos ir kokybės vertinimas, kurio metu projektai vertinami balais. Didžiausia projektui galima skirti balų suma yra 100 balų. Projektui skiriamas balas yra balus skyrusiųjų vertintojų balų vidurkis. Privaloma minimali balų suma yra 40 balų. Projektai, kurie per naudos ir kokybės vertinimo etapą nesurinko nustatytos minimalios balų sumos, nėra tinkami finansuoti ir atmetami.

24. Kvietimo teikti paraiškas vertinimo lentelės pagal projektų vertinimo ir atrankos etapus yra pateikiamos Gairėse pareiškėjams pagal fondų atitinkamų metų programas.

 

SEPTINTASIS SKIRSNIS

VERTINIMO ATASKAITOS PARENGIMAS IR TEIKIMAS ATSAKINGAI INSTITUCIJAI

 

25. Įvertinusi paraiškas, įgaliota institucija parengia vertinimo ataskaitą, kurią sudaro:

25.1. gautų paraiškų suvestinė (nurodomas paraiškos numeris, pareiškėjas ir jo rekvizitai);

25.2. administracinės atitikties vertinimo rezultatų suvestinė (išskiriant šiame etape patvirtintas ir atmestas paraiškas, nurodant atmetimo priežastis);

25.3. tinkamumo vertinimo rezultatų suvestinė (išskiriant šiame etape patvirtintas ir atmestas paraiškas, nurodant atmetimo priežastis);

25.4. projektų naudos ir kokybės vertinimo rezultatų suvestinė, sudaryta eilės tvarka pagal surinktą balų skaičių, nurodant rekomenduojamą paramos sumą;

25.5. duomenų apie kvietimui teikti paraiškas skirtą lėšų sumą, lėšų sumą, kurios reikėtų paramai visiems tinkamiems projektams suteikti, bei lėšų likutį.

26. Vertinimo ataskaitos priedai:

26.1. vertintojų užpildytos vertinimo lentelių kopijos, kuriose pateikiama informacija apie projekto paskirtį: projekto atitiktis fondų programų veiksmams, EIF programai taikomiems komponentams, projekto rezultatai, bendra projekto vertė ir prašomos paramos suma, rekomendacijos ir pan.;

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-423, 2011-09-28, Žin., 2011, Nr. 118-5593 (2011-09-30), i. k. 1112230ISAK00A1-423

 

26.2. susirašinėjimo su pareiškėjais kopijos;

26.3. gautų paraiškų kopijos.

27. Projektų vertinimo ataskaitą įgaliota institucija teikia atsakingai institucijai. Prie ataskaitos pridedamos paraiškų ir jų priedų kopijos, o originalai saugomi įgaliotoje institucijoje. Atliekant vertinimą atmestų paraiškų kopijos atsakingai institucijai neteikiamos.

28. Atsakinga ir įgaliota institucijos, siekdamos, kad vertinant būtų atsižvelgta į visus atitinkamam veiksmui, EIF programai taikomam komponentui ir kvietimui teikti paraiškas svarbius kriterijus ir laikomasi procedūrinių reikalavimų, gali nustatyti papildomas paraiškų ir projektų vertinimo procedūras.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-423, 2011-09-28, Žin., 2011, Nr. 118-5593 (2011-09-30), i. k. 1112230ISAK00A1-423

 

IV SKYRIUS. Projektų atranka ir tvirtinimas

 

AŠTUNTASIS SKIRSNIS

PROJEKTŲ ATRANKOS INSTITUCINĖ STRUKTŪRA

 

29. Galutinį sprendimą dėl paramos skyrimo priima atsakinga institucija, vadovaudamasi komiteto pateiktomis rekomendacijomis. Į finansuojamų projektų sąrašą gali būti įtraukti tik tie projektai, kuriuos rekomendavo finansuoti komitetas, bet atsakinga institucija išimtiniais atvejais gali atsisakyti suteikti paramą komiteto rekomenduotam projektui, jei turi svarbių priežasčių. Apie tokį sprendimą ir priežastis atsakinga institucija informuoja komitetą.

30. Projektų atrankos procedūra apima:

30.1. atsakingos institucijos gaunamos informacijos, susijusios su projektų vertinimu ir atranka, registravimą;

30.2. pareiškėjų skundų dėl įgaliotos institucijos sprendimų registravimą ir svarstymą;

30.3. rengimąsi konkretaus komiteto posėdžiams;

30.4. institucijų, įstaigų, organizacijų atstovų, kviečiamų dalyvauti konkretaus komiteto posėdyje, sąrašo sudarymą;

30.5. komiteto rekomendacijų registravimą;

30.6. atsakingos institucijos sprendimo dėl paramos skyrimo priėmimą bei tvirtinimą;

30.7. pareiškėjų informavimą apie atsakingos institucijos sprendimus;

30.8. darbo procedūrų nuostatų keitimą ir papildymą;

30.9. kitas su projektų atrankos procedūra susijusias nuostatas.

31. Projektų atrankos procedūra yra detaliai aprašoma komiteto darbo reglamente. Atsakinga institucija tvirtina komiteto institucinę, asmeninę sudėtį ir narių skaičių. Komiteto darbo reglamentas tvirtinamas pirmojo posėdžio metu, prieš priimant kitus sprendimus, ir įsigalioja nuo jo patvirtinimo momento. Atsakingos institucijos fondų koordinatoriai parengia darbo reglamentų projektus ir juos suderina su visais komitetų nariais.

32. Jeigu atsakinga institucija turi pagrindo abejoti komiteto, įgaliotos institucijos sprendimų pagrįstumu ir teisėtumu, ji turi imtis atitinkamų priemonių šioms abejonėms pašalinti.

 

DEVINTASIS SKIRSNIS

KOMITETAS

 

33. Atsakinga institucija organizuoja komiteto darbą, atlieka sekretoriato funkciją, pirmininkauja jo susitikimams.

34. Į komiteto sudėtį įtraukiami ministerijų, kitų valstybės institucijų, nevyriausybinių organizacijų, socialinių partnerių ir kitų organizacijų atstovai. Atsakingos institucijos atstovai taip pat gali dalyvauti komiteto darbe.

35. Likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki posėdžio visi komiteto nariai turi būti informuoti, pateikiant visą papildomą informaciją, būtiną posėdžiui. Esant reikalui, atsakinga institucija gali sušaukti ir neeilinį komiteto posėdį arba vykdyti posėdį apklausos būdu, kaip numatyta komitetų darbo reglamentuose.

36. Komiteto susitikimams pirmininkauja atsakingos institucijos atstovas. Visi posėdžiai yra protokoluojami. Posėdžio protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas, sekretorius prieš tai jį suderinęs su komiteto nariais.

37. Priimant sprendimus komitete siekiama bendrojo sutarimo, tačiau jeigu nuomonių suderinti nepavyksta, sprendimai priimami paprasta balsų dauguma. Komiteto posėdis laikomas įvykusiu, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 balso teisę turinčių komiteto narių. Jei balsuojant balsai pasidalija po lygiai, lemiamas yra pirmininko balsas.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-423, 2011-09-28, Žin., 2011, Nr. 118-5593 (2011-09-30), i. k. 1112230ISAK00A1-423

 

DEŠIMTASIS SKIRSNIS

KOMITETO REKOMENDACIJOS

 

38. Komitetas, apsvarstęs įgaliotos institucijos pateiktą ir posėdžio metu pristatytą vertinimo ataskaitą, komiteto narių argumentus bei kitą informaciją, susijusią su atrankai pateiktais projektais, gali teikti atsakingai institucijai vieną iš šių išvadų:

38.1. rekomenduoti atsakingai institucijai skirti paramą projektui;

38.2. rekomenduoti atsakingai institucijai neskirti paramos (finansavimo) projektui. Sprendimas neskirti paramos priimamas, jeigu projektas neatitinka nustatytų atrankos kriterijų. Projekto atmetimo motyvai nurodomi komiteto posėdžio protokole;

38.3. rekomenduoti atsakingai institucijai grąžinti projektą įgaliotai institucijai pakartotiniam vertinimui, pateikdamas sprendimo motyvus ir nustatydamas pakartotinio vertinimo terminus. Tokiu atveju atsakinga institucija grąžina paraišką įgaliotai institucijai, kuri informuoja pareiškėją apie atliekamą pakartotinį vertinimą ir užtikrina, kad būtų laikomasi vertinimo procedūrų terminų bei skaidrumo principų. Įgaliota institucija privalo iš naujo įvertinti paraišką, atsižvelgdama į komiteto pastabas, ir per nurodytą laiką pateikti naują vertinimo ataskaitą. Pakartotinis vertinimas atliekamas laikantis šių Taisyklių nustatytos vertinimo tvarkos. Paraiška įvertinama ir sprendimas dėl paramos skyrimo projektui arba paraiškos atmetimo priimamas per nustatytą laiką – rekomenduojama per 3 mėnesius po galutinės paraiškos pateikimo dienos. Tačiau jeigu komitetas rekomenduoja iš naujo atlikti tam tikras vertinimo procedūras, sprendimo priėmimo terminas pratęsiamas tokiam laikotarpiui, kiek reikia šioms procedūroms atlikti ir galutiniam komiteto sprendimui priimti (komiteto posėdžio protokole nurodoma, kiek dienų sprendimo priėmimo terminas yra pratęsiamas). Jeigu komitetas rekomenduoja atsakingai institucijai iš naujo įvertinti vieną ar kelias paraiškas, atsakinga institucija, atsižvelgdama į tai, ar pagal pateiktas paraiškas bus išnaudota visa šiam kvietimui teikti paraiškas skirta lėšų suma, sprendžia, ar komitetas turėtų nedelsdamas svarstyti kitas paraiškas, ar atidėti jų svarstymą tol, kol bus gautos pakartotinio vertinimo išvados;

38.4. atidėti rekomendacijos dėl paramos skyrimo teikimą iki kito komiteto posėdžio. Komitetas, atsižvelgdamas į skirtus finansinius išteklius bei projekto svarbą, gali atidėti rekomendacijos dėl paramos tam tikriems projektams skyrimo arba neskyrimo teikimą, nurodydamas sprendimo motyvus (įgaliotai institucijai pavedama informuoti apie tai pareiškėją). Toks projektas svarstomas kitame komiteto posėdyje. Komitetas negali pakartotinai atidėti rekomendacijos dėl to paties projekto teikimo.

39. Komitetas pagal savo kompetenciją gali priimti ir kitus sprendimus.

 

VIENUOLIKTASIS SKIRSNIS

KOMITETO POSĖDŽIO PROTOKOLAS

 

40. Komiteto rekomendacijos išdėstomos posėdžio protokole. Protokole nurodoma:

40.1. posėdžio data ir vieta;

40.2. posėdyje dalyvaujantys komiteto nariai ir kiti asmenys;

40.3. posėdyje apsvarstytos paraiškos, pateikti argumentai, paaiškinimai;

40.4. paraiškų, pagal kurias rekomenduojama skirti paramą, sąrašas;

40.5. paraiškų, pagal kurias rekomenduojama neskirti paramos (išdėstant sprendimo motyvus), sąrašas;

40.6. paraiškų, kurios grąžinamos pakartotinai vertinti (išdėstant sprendimo motyvus), sąrašas;

40.7. paraiškų, dėl kurių sprendimo priėmimas atidedamas iki kito posėdžio (išdėstant sprendimo motyvus), sąrašas;

40.8. kita, komiteto nuomone, svarbi posėdžio informacija.

41. Prie posėdžio protokolo gali būti pridedami įvairūs priedai, pavyzdžiui, posėdyje nagrinėti dokumentai.

 

DVYLIKTASIS SKIRSNIS

GALUTINIO SPRENDIMO DĖL PARAMOS SKYRIMO PRIĖMIMAS

 

42. Galutinį sprendimą dėl paramos skyrimo priima atsakinga institucija ne vėliau kaip per 7 dienas nuo komiteto sprendimo priėmimo. Priimdama sprendimą dėl paramos skyrimo, atsakinga institucija turi atsižvelgti į komiteto sprendimus ir rekomendacijas.

43. Atsakingos institucijos sprendimas įforminamas ministro įsakymu. Įsakyme nurodoma:

43.1. pagrindas skirti paramą;

43.2. šiuo sprendimu skiriama lėšų suma kiekvienam veiksmui, EIF programai taikomam komponentui;

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-423, 2011-09-28, Žin., 2011, Nr. 118-5593 (2011-09-30), i. k. 1112230ISAK00A1-423

 

43.3. biudžeto programų, iš kurių skiriamas finansavimas, pavadinimai ir kodai;

43.4. projektų bei jų vykdytojų, kuriems skiriama parama (nurodyti paraiškų numerius), sąrašas;

43.5. paramos, skiriamos kiekvienam projektui, dydis (Lt);

43.6. paramos skyrimo sąlygos (jeigu tokių yra);

43.7. priežastys, dėl kurių neskiriama parama komiteto rekomenduotiems projektams (jei jų yra);

43.8. sprendimo apskundimo tvarka.

44. Apie sprendimą atsakinga institucija informuoja įgaliotą instituciją per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. Jeigu projektui nuspręsta neskirti finansavimo, įgaliota institucija per 10 darbo dienų nuo atsakingos institucijos sprendimo užregistravimo įgaliotoje institucijoje dienos siunčia pareiškėjui pranešimą kartu su komiteto posėdžio protokolo išrašu ir atsakingos institucijos sprendimo kopija.

45. Informacija apie priimtus sprendimus skelbiama atsakingos institucijos interneto svetainėje ir adresu www.epf-eif.lt.

 

TRYLIKTASIS SKIRSNIS

PARAMOS SUTARTIES SUDARYMAS

 

46. Su pareiškėjais, kurių projektams nuspręsta skirti paramą, atsakinga ir įgaliota institucijos sudaro paramos sutartį. Įgaliota institucija, gavusi ir užregistravusi atsakingos institucijos sprendimą suteikti paramą, pareiškėjui, kurio projektui nuspręsta skirti paramą, registruotu laišku (atsižvelgdama į objektyvias aplinkybes dėl laiko trūkumo – elektroniniu paštu arba faksu) išsiunčia pranešimą, kuriame:

46.1. informuojama apie suteiktą paramą, apie pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą ir pridedamas sutarties projektas, parengtas pagal pavyzdinę paramos teikimo sutartį;

46.2. nurodomi dokumentai, kuriuos būtina turėti pasirašant sutartį įgaliotoje institucijoje, taip pat kiti pasirašytos sutarties pateikimo įgaliotai institucijai būdai, jei atsakinga institucija juos numato.

47. Pareiškėjui per pranešime nustatytą pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą, kuris negali būti ilgesnis nei 15 darbo dienų, nepasirašius paramos sutarties, pasiūlymas pasirašyti sutartį netenka galios ir parama projektui nesuteikiama. Pasibaigus pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminui, jei sutartis nebuvo pasirašyta, įgaliota institucija išsiunčia pareiškėjui pranešimą apie pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo termino pabaigą ir informuoja pareiškėją, kad jis nebeteko galimybės gauti paramos projektui.

48. Pareiškėjas, negalėdamas pasirašyti sutarties per pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą, turi teisę pateikti įgaliotai institucijai motyvuotą prašymą nustatyti kitą terminą sutarčiai pasirašyti. Jeigu nustatoma, kad pareiškėjo nurodytos priežastys, dėl kurių jis negalėjo pasirašyti sutarties per pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą, yra svarbios, įgaliota institucija, gavusi atsakingos institucijos sutikimą, gali nustatyti naują terminą sutarčiai pasirašyti, tačiau tik tuo atveju, jei terminas buvo uždelstas ne daugiau kaip 10 darbo dienų.

49. Jei pareiškėjas sutarties nepasirašo ir todėl panaudojamos ne visos konkrečiam kvietimui teikti paraiškas skirtos lėšos, įgaliota institucija siūlo paskirti likusias lėšas eilės tvarka geriausius įvertinimus gavusiems projektams.

50. Su pareiškėju, kuris priėmė pasiūlymą dėl paramos suteikimo, sudaroma paramos sutartis. Sutartį pasirašo atsakingos institucijos atstovas, įgaliotos institucijos atstovas bei projekto vykdytojas, atstovaudamas ir partneriams, jeigu jų yra, kurių vardu buvo teikiama paraiška. Sutartis sudaroma 3 egzemplioriais, kurie turi vienodą teisinę galią. Sutartyje privaloma nurodyti:

50.1. galimą didžiausią skiriamos paramos sumą (tai yra suma, kuri gali būti išmokėta paramos gavėjui, jeigu jis įvykdys visus savo įsipareigojimus ir tinkamai atsiskaitys už gautą paramą);

50.2. projekto pradžios ir pabaigos datą;

50.3. projekto išlaidų tinkamumo taisykles;

50.4. paramos lėšų mokėjimo tvarką;

50.5. atsiskaitymo už gautą paramą tvarką;

50.6. taisykles, kurių pareiškėjas turi laikytis, jei projekte numatomi viešieji pirkimai (jei taikoma);

50.7. informavimo apie gautą paramą ir viešinimo priemones, projekto rezultatų sklaidos priemones;

50.8. projekto įgyvendinimo dokumentų pateikimo paramą administruojančioms institucijoms ir jų saugojimo reikalavimus;

50.9. paramos išmokų sustabdymo ar paramos grąžinimo tvarką;

50.10. sutarties pakeitimo sąlygas ir tvarką;

50.11. kitas esmines paramos teikimo sąlygas.

51. Atmestos paraiškos ir jų priedai saugomi įgaliotoje institucijoje ar įgaliotos institucijos archyve 2 metus nuo sprendimo atmesti paraišką priėmimo dienos.

 

V SKYRIUS. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

52. Pareiškėjai turi teisę apskųsti įgaliotos, atsakingos, tvirtinančios, audito institucijų veiksmus arba neveikimą, susijusius su paraiškos vertinimu, atranka, sprendimo dėl paramos skyrimo priėmimu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) nustatyta tvarka.

53. Naudos ir kokybės vertinimo balus pareiškėjas gali raštu apskųsti atsakingai institucijai per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kurią jis sužinojo ar turėjo sužinoti apie jo teiktai paraiškai skirtus balus. Atsakinga institucija, gavusi pareiškėjo skundą, jį nagrinėja Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka. Jeigu atsakinga institucija nusprendžia, kad atliekant naudos ir kokybės vertinimą skirti balai pagrįsti, ji apie tai informuoja pareiškėją. Jeigu atsakinga institucija nusprendžia, kad yra pagrindo manyti, jog atliekant naudos ir kokybės vertinimą skirti balai yra nepagrįsti, ji gali raštu įpareigoti įgaliotą instituciją pakartoti vertinimo procedūrą arba atlikti kitus veiksmus. Tokiu atveju atsakinga institucija nustato terminą, per kurį vertinimo procedūra turi būti pakartota arba atlikti kiti veiksmai, ir apie priimtą sprendimą informuoja pareiškėją.

54. Pareiškėjas turi teisę apskųsti atsakingai institucijai įgaliotos institucijos veiksmus ar neveikimą per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kurią jis sužinojo ar turėjo sužinoti apie tokius įgaliotos institucijos veiksmus ar neveikimą. Atsakinga institucija, gavusi pareiškėjo skundą, nagrinėja jį Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka. Nusprendusi, kad skundas nepagrįstas, atsakinga institucija apie tai informuoja pareiškėją. Jeigu atsakinga institucija nusprendžia, kad skundas pagrįstas, ji raštu įpareigoja įgaliotą instituciją imtis atitinkamų veiksmų, nustato veiksmų atlikimo terminus ir informuoja apie tai pareiškėją.

55. Pareiškėjas, nesutikdamas su atsakingos, įgaliotos, tvirtinančios, audito institucijų sprendimais ar veiksmais, gali kreiptis į teismą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

Skyriaus pakeitimai:

Nr. A1-423, 2011-09-28, Žin., 2011, Nr. 118-5593 (2011-09-30), i. k. 1112230ISAK00A1-423

 

_________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-423, 2011-09-28, Žin., 2011, Nr. 118-5593 (2011-09-30), i. k. 1112230ISAK00A1-423

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2010 m. birželio 28 d. įsakymo Nr. A1-297 "Dėl Projektų, finansuojamų įgyvendinant Europos pabėgėlių fondo ir Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai programas, teikimo, vertinimo ir atrankos taisyklių patvirtinimo" pakeitimo