Nutarimas netenka galios 1995-04-22:
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 510, 1995-04-12, Žin., 1995, Nr. 33-778 (1995-04-21), i. k. 0951100NUTA00000510
Dėl Valstybinio pirkimo laikinųjų taisyklių patvirtinimo
Suvestinė redakcija nuo 1992-10-09 iki 1995-04-21
Nutarimas paskelbtas: Žin. 1992, Nr. 5-90, i. k. 0911100NUTA00000489
LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINIO UŽSAKYMO NUOSTATŲ
1991 m. lapkričio 26 d. Nr. 489
Vilnius
2. Nustatyti, kad 1992 metų valstybinio užsakymo programos pradedamos formuoti nuo Lietuvos Respublikos valstybinio užsakymo nuostatų įsigaliojimo dienos.
3. Įpareigoti Ekonomikos ministeriją kartu su Teisingumo ministerija, Prekybos ir materialinių išteklių ministerija bei Statybos ir urbanistikos ministerija iki 1991 m. gruodžio 9 d. parengti valstybinio užsakymo konkurso ir sutarties nuostatus, taip pat investicinės sutarties (statybos rangos sutarties) sudarymo metodiką.
4. Neteko galios nuo 1992-10-09
Punkto naikinimas:
Nr. 755, 1992-10-09, Žin. 1992, Nr. 31-975 (1992-11-10), i. k. 0921100NUTA00000755
5. Nustatyti, kad:
5.1. valstybinėms įmonėms (tų ūkio šakų, kuriose 1992 metų pradžioje dar nebus konkurencijos, o valstybinio užsakymo sutartys nesudarys būtinų prielaidų realizuoti tarpvalstybinius prekybinius ekonominius susitarimus) tam tikrais atvejais gali būti nustatoma valstybinė užduotis taikant valstybinio užsakymo sąlygas;
6. Įpareigoti Ekonomikos ministeriją kartu su kitomis ministerijomis iki 1991 m. gruodžio 25 d. parengti nuostolių dėl valstybinio užsakymo įsipareigojimų nevykdymo apskaičiavimo metodiką.
7. Nustatyti, kad esamų pagrindinių fondų (pirmiausia gyvenamųjų namų ir kitų socialinių objektų) eksploatavimui ir priežiūrai pagerinti:
7.1. Prekybos ir materialinių išteklių ministerija 1992 metais turi skirti materialinių išteklių, kurių pakaktų 0,5 milijardo rublių kapitalinio remonto darbams įvykdyti;
7.2. savivaldybių, valstybinių ūkinių subjektų ir butų statybos kooperatyvų statomi gyvenamieji namai, taip pat restauruojami respublikos miestų senamiesčių bei paminklotvarkos objektai 1992 metais aprūpinami statybinėmis medžiagomis, konstrukcijomis ir įrengimais tokia pat tvarka kaip ir valstybinio užsakymo objektai.
9. Pripažinti netekusiais galios nuo 1992 m. sausio 1 dienos:
Lietuvos Ministrų Tarybos 1987 m. sausio 29 d. nutarimą Nr. 16 „Dėl kapitalinės statybos rangos sutarčių taisyklių“ (Žin., 1987, Nr. 5-35);
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1990 m. liepos 25 d. nutarimą Nr. 254 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinio užsakymo nuostatų“ (Žin., 1990, Nr. 23-586);
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. balandžio 15 d. nutarimą Nr. 137 „Dėl sankcijų už valstybinės užduoties nevykdymą taikymo tvarkos“ (Žin., 1991, Nr. 13-354);
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. balandžio 15 d. nutarimą Nr. 139 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinio užsakymo nuostatų pakeitimo ir papildymo“ (Žin., 1991, Nr. 13-356);
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. rugpjūčio 2 d. nutarimą Nr. 315 „Dėl 1991 metų kapitalinės statybos valstybinio užsakymo ir valstybinės užduoties vykdymo ir kapitalo investicijų programos 1992 metams rengimo“.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1991 m. lapkričio 26 d. nutarimu Nr. 489
LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINIO UŽSAKYMO NUOSTATAI
BENDROJIDALIS
1. Lietuvos Respublikos valstybinio užsakymo nuostatai (toliau vadinama – nuostatai) reglamentuoja Lietuvos Respublikos valstybinio užsakymo (toliau vadinama – valstybinis užsakymas) programos formavimo ir valstybinio užsakymo sutarčių pasirašymo bei vykdymo tvarką.
2. Valstybinis užsakymas – tai savanoriškai sudaryta tarp valstybei atstovaujančios institucijos ir ūkinių subjektų sutartis pagaminti ir patiekti užsakovui produkciją, atlikti darbus ir suteikti paslaugas (toliau vadinama – produkcija).
Valstybinio užsakymo rūšys pagal paskirtį yra šios:
2.1. vykdyti tarpvalstybines sutartis – remiantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės pasirašytomis tarpvyriausybinėmis sutartimis dėl ekonominio ir prekybinio bendradarbiavimo;
2.2. tenkinti Respublikos vidaus poreikius – atsižvelgiant į valstybės funkcionavimą užtikrinančias bei valstybinio rezervo reikmes;
3. Valstybinio užsakymo užsakovas yra Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota valstybinio valdymo institucija:
3.1. vykdyti tarpvalstybines sutartis – Prekybos ir materialinių išteklių ministerija ir jos paskirti subužsakovai – ūkiniai subjektai;
3.2. tenkinti Respublikos vidaus poreikius – valstybinės institucijos (ministerijos, departamentai, savivaldybės), pateikusios paraiškas dėl valstybinio užsakymo Ekonomikos ministerijai ir gavusios teisę sudaryti valstybinio užsakymo sutartį. Užsakovo teisę Ekonomikos ministerijos teikimu tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė;
4. Valstybinio užsakymo vykdytoju gali būti bet kuris ūkinis subjektas (nepriklausomai nuo įmonės rūšies ir nuosavybės formos).
Teisė sudaryti užsakymo sutartį gali būti suteikiama ir konkurso tvarka.
5. Visų rūšių valstybinio užsakymo projektų rengimą koordinuoja Ekonomikos ministerija kartu su kitomis suinteresuotomis valstybinėmis institucijomis.
6. Valstybinio užsakymo programos sudėtį, apimtį ir sutarčių vykdymo ekonomines sąlygas Ekonomikos ministerijos teikimu tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
7. Valstybinis užsakymas įforminamas sutartimi tarp Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotų užsakovų ir užsakymo vykdytojų. Už sutarties sąlygų vykdymą abipusiškai atsakingi užsakovas ir vykdytojas.
VALSTYBINIO UŽSAKYMO FORMAVIMO TVARKA
9. Valstybinio užsakymo vykdyti tarpvalstybines sutartis formavimo tvarka:
9.1. Ekonomikos ministerija, Prekybos ir materialinių išteklių ministerija, dalyvaujant ministerijoms ir savivaldybėms – įmonių steigėjoms, įvertinusios Lietuvos Respublikos importo poreikius ir eksporto galimybes, iki kiekvienų metų gruodžio 2 dienos parengia tarpvalstybinių ekonominių ir prekybinių sutarčių projektus ir pateikia juos Lietuvos Respublikos Vyriausybei;
9.2. pagal tarpvalstybinių sutarčių nustatytą produkcijos eksporto bei importo apimtį ir nomenklatūrą Prekybos ir materialinių išteklių ministerija formuoja plačiai vartojamos ir gamybinės bei techninės paskirties produkcijos užsakymo programą, taip pat organizuoja užsakymo sutarčių pasirašymą su ūkiniais subjektais.
l0. Valstybinio užsakymo tenkinti Respublikos vidaus poreikius formavimo tvarka:
l0.l. iki kiekvienų metų lapkričio 27 dienos suinteresuotos ministerijos, departamentai, savivaldybės bei ūkiniai subjektai pateikia Ekonomikos ministerijai paraiškas dėl šio užsakymo programos apimties ir nomenklatūros;
11. Valstybinio užsakymo vykdyti investicijas formavimo tvarka:
11.1. ministerijos, departamentai ir savivaldybės Ekonomikos ministerijos nustatyta tvarka teikia pasiūlymus dėl šio užsakymo programos apimties ir nomenklatūros;
12. Ekonomikos ministerija visų rūšių valstybinio užsakymo programų projektus ir balansus iki kiekvienų metų gruodžio l2 d. pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei.
13. Valstybinio užsakymo programas bei užsakovus tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Užsakovai per mėnesį privalo pasirašyti sutartis su užsakymų vykdytojais (rangovais) ir apie tai informuoti Ekonomikos ministeriją jos nustatyta tvarka.
VALSTYBINIO UŽSAKYMO VYKDYMO TVARKA
15. Valstybinis užsakymas vykdomas laikantis sutartyje nustatytų kainų, kurios koreguojamos pagal kainų kitimo indeksą.
Sutartyje numatyta kaina dėl pakitusių valstybinio užsakymo vykdymo sąlygų, šalims sutikus, gali būti koreguojama ne vėliau kaip prieš 20 dienų iki naujo ketvirčio pradžios.
Punkto pakeitimai:
Nr. 755, 1992-10-09, Žin., 1992, Nr. 31-975 (1992-11-10), i. k. 0921100NUTA00000755
16. Prekybos ir materialinių išteklių ministerija numato ir parduoda valstybinio užsakymo vykdytojams valstybės perkamus materialinius išteklius, būtinus valstybiniam užsakymui vykdyti.
Kitais ištekliais užsakymo vykdytojai apsirūpina savarankiškai – per tiesioginius ūkinius ryšius arba per tarpininkus.
17. Prekybos ir materialinių išteklių ministerija ūkiniams subjektams, pasirašantiems užsakymo sutartį, gali suteikti teisę, neviršijant jos nustatytos kvotos, sudaryti su ūkiniais subjektais užsienyje tiesiogines sutartis pirkti sutartinėmis kainomis išteklius, numatytus tarpvalstybinėse sutartyse.
ATSAKOMYBĖ UŽ VALSTYBINIO UŽSAKYMO NEĮVYKDYMĄ
18. Už valstybinio užsakymo, išskyrus užsakymo vykdyti investicijas, sutartyje numatytą materialinių išteklių patiekimą atsako užsakovas.
Atsakomybė už materialinių išteklių, reikalingų valstybiniam investicijų užsakymui vykdyti, patiekimą numatoma valstybinio užsakymo sutartyse.
20. Vykdytojas, neįvykdęs užsakymo, padengia užsakovo nuostolius, įskaitant negautą pelną. Jeigu valstybinis užsakymas neįvykdomas dėl užsakovo kaltės, vykdytojo patirti nuostoliai, įskaitant negautą pelną, kompensuojami iš užsakovo lėšų.
Valstybinių institucijų pareigūnai, kalti dėl užsakymo neįvykdymo, atsako įstatymų nustatyta tvarka.
21. Ginčai dėl valstybinio užsakymo formavimo ir vykdymo sprendžiami valstybiniame arbitraže arba teisme įstatymų nustatyta tvarka.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 755, 1992-10-09, Žin., 1992, Nr. 31-975 (1992-11-10), i. k. 0921100NUTA00000755
Dėl specialaus nebiudžetinio tarpvalstybinio kainų reguliavimo fondo