Įsakymas netenka galios 2020-05-01:
Lietuvos transporto saugos administracija, Įsakymas
Nr. 2BE-7, 2020-01-08, paskelbta TAR 2020-01-08, i. k. 2020-00223
Dėl Lietuvos transporto saugos administracijos atliekamų geležinkelių transporto srities planinių ir neplaninių patikrinimų taisyklių patvirtinimo
Suvestinė redakcija nuo 2020-01-09 iki 2020-04-30
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2010, Nr. 156-7956, i. k. 1102214ISAK000V-604
Nauja redakcija nuo 2017-06-01:
Nr. VE-65, 2017-05-31, paskelbta TAR 2017-05-31, i. k. 2017-09282
Valstybinės geležinkelio inspekcijos
prie Susisiekimo ministerijos
viršininkas
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBINĖS GELEŽINKELIO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS ATLIEKAMŲ PLANINIŲ IR NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2010 m. gruodžio 27 d. Nr. V-604
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 364 straipsnio 2 dalimi ir įgyvendindamas 2012 m. lapkričio 16 d. Europos Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1077/2012 dėl priežiūros, kurią, išdavusios saugos sertifikatą arba saugos įgaliojimus, vykdo nacionalinės saugos institucijos, bendro saugos būdo (OL 2012 L 320, p. 3) bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimo Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“ nuostatas,
t v i r t i n u Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos atliekamų planinių ir neplaninių patikrinimų taisykles (pridedama).
Patvirtinta
Valstybinės geležinkelio inspekcijos
prie Susisiekimo ministerijos viršininko
2010 m. gruodžio 27 d. įsakymu Nr. V-604
(Valstybinės geležinkelio inspekcijos
prie Susisiekimo ministerijos viršininko
2017 m. gegužės 31 d. įsakymo Nr. VE-65
redakcija)
VALSTYBINĖS GELEŽINKELIO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS ATLIEKAMŲ PLANINIŲ IR NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ TAISYKLĖS
1 skyrius. Neteko galios nuo 2020-01-09
Skyriaus naikinimas:
Nr. 2BE-7, 2020-01-08, paskelbta TAR 2020-01-08, i. k. 2020-00223
2 skyrius. Neteko galios nuo 2020-01-09
Skyriaus naikinimas:
Nr. 2BE-7, 2020-01-08, paskelbta TAR 2020-01-08, i. k. 2020-00223
3 skyrius. Neteko galios nuo 2020-01-09
Skyriaus naikinimas:
Nr. 2BE-7, 2020-01-08, paskelbta TAR 2020-01-08, i. k. 2020-00223
4 skyrius. Neteko galios nuo 2020-01-09
Skyriaus naikinimas:
Nr. 2BE-7, 2020-01-08, paskelbta TAR 2020-01-08, i. k. 2020-00223
V SKYRIUS
PAVOJINGŲJŲ OBJEKTŲ NAUDOJIMO VEIKLOS PATIKRINIMŲ ATLIKIMO TVARKA
59. Pavojingųjų objektų naudojimo veiklos patikrinimų tikslas – užkirsti kelią pavojingajame objekte įvykti didelei pramoninei avarijai.
60. Pavojingųjų objektų naudojimo veiklos patikrinimų uždaviniai:
60.1. įvertinti geležinkelių transporto veiklos keliamą pavojų pavojingajame objekte įvykti didelei pramoninei avarijai;
60.2. nustatyti, ar ūkio subjektas ėmėsi tinkamų priemonių didelėms pramoninėms avarijoms, kurios gali įvykti naudojantis pavojingajame objekte esančia geležinkelių infrastruktūra, išvengti;
61. Pavojingųjų objektų naudojimo veiklos patikrinimus sudaro du etapai:
61.1. pirmojo etapo metu nustatoma, ar pavojingajame objekte kyla pavojus įvykti didelei pramoninei avarijai. Nenustačius pavojaus, pavojingųjų objektų naudojimo veiklos patikrinimas baigiamas užpildžius patikrinimo aktą ir pavojingojo objekto naudojimo veiklos patikrinimo kontrolinio klausimyno (10 priedas) pirmąją dalį bei šiuos dokumentus pateikus Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – PAGD);
62. Pavojingųjų objektų naudojimo veiklos patikrinimai atliekami Taisyklių nustatyta tvarka ir terminais.
63. VGI darbuotojams, atliekantiems pavojingojo objekto patikrinimą, ūkio subjektas privalo pateikti žemiau nurodytus dokumentus, išskyrus tuos atvejus, jeigu paskutinio patikrinimo metu ūkio subjekto žemiau nurodyta informacija nepakito (tokiu atveju, ūkio subjektas apie žemiau privalomai pateikti dokumentų nepasikeitimą deklaruoja raštu):
63.1. informaciją apie ūkio subjekto vežamus pavojinguosius krovinius (Jungtinių tautų numerį, pavadinimą, klasę, klasifikacinius kodus, vežamų ir sandėliuojamų medžiagų kiekius);
63.2. schemą su įmonės teritorijoje esančiais geležinkelio keliais, talpyklomis ar sandėliais, kuriuose laikomos pavojingosios medžiagos, pavojingųjų medžiagų kiekius, talpyklų ir (ar) sandėlių apsaugai naudojamas apsaugos priemones bei apsaugos priemonių aukštį, taip pat šalia geležinkelio kelio ne gabarite esančius statinius;
64. Gavus pavojingųjų objektų naudojimo veiklos patikrinimui atlikti reikalingą informaciją, pavojingųjų objektų naudojimo veiklos patikrinimą atliekantys darbuotojai nustato vietas, kuriose kyla pavojus, kad:
64.1. geležinkelių riedmenys gali atsitrenkti į talpyklas ar sandėlius, kuriuose laikomos pavojingosios medžiagos. Pavojus nustatomas atsižvelgiant į atstumą tarp geležinkelio kelio ir talpyklų ar sandėlių, talpyklas ar sandėlius saugančius pylimus ar naudojamas kitas technines apsaugos priemones, geležinkelio kelio sankasos aukštį;
64.2. geležinkelių riedmenys gali atsitrenkti į šalia geležinkelio kelio esančius statinius (pavojus nustatinėjamas tik tuo atveju, jei geležinkelių riedmenims atsitrenkus į statinius gali būti pažeistos talpyklos). Pavojus nustatomas atsižvelgiant į šalia geležinkelio kelio ne gabarite esančius statinius, atstumus iki jų;
65. Nustačius galimas susidūrimų vietas, atsižvelgiant į transportuojamas ir (ar) laikomas talpyklose ar sandėliuose pavojingąsias medžiagas, jų kiekius bei savybes (žr. 11 priedą), taip pat vadovaujantis 1 lentelėje pateiktais vertinimo kriterijais, nustatomas geležinkelių transporto veiklos keliamas pavojus žmonių gyvybei, sveikatai, turtui ir (ar) aplinkai, t. y. patikrinimą atliekantis VGI darbuotojas įvertina, ar pavojingajame objekte gali įvykti geležinkelių transporto eismo įvykis, sukelsiantis didelės pramoninės avarijos padarinius.
1 lentelė. Geležinkelių transporto keliamo pavojaus vertinimas
Geležinkelių transporto veiklos keliamo pavojaus žmonių gyvybei, sveikatai, turtui ir (ar) aplinkai vertinimas |
Pavojaus lygis |
Žuvusiųjų, sužeistųjų nėra ir (ar) žmonių evakuoti nereikia |
Nereikšmingas |
Žuvo 1 žmogus ir (ar) sužaloti 1–5 žmonės, ir (ar) iki 50 žmonių evakuota |
Didelis |
Žuvo 2 – 5 žmonės ir (ar) sužalota nuo 5 iki 10 žmonių, ir (ar) nuo 50 iki 100 žmonių evakuota |
Didelė pramoninė avarija |
66. Nustatytas pavojus įrašomas Taisyklių 12 priede, nurodant galimas pavojaus atsiradimo vietas, susidūrimų metu galinčias išsiskirti pavojingąsias medžiagas, jų kiekius, susidūrimo metu kylantį pavojų žmonių gyvybei, sveikatai, turtui ir (ar) aplinkai bei pavojaus lygį.
67. Antrasis pavojingųjų objektų naudojimo veiklos patikrinimo etapas (pavojaus analizė ir vertinimas) atliekamas tik tiems pavojams, dėl kurių pavojingajame objekte kyla grėsmė įvykti didelei pramoninei avarijai. Šio etapo metu VGI darbuotojai, atliekantys pavojingųjų objektų naudojimo veiklos patikrinimą, pildo Taisyklių 12 priedą.
68. Pavojingųjų objektų naudojimo veiklos patikrinimą atliekantys darbuotojai nustatę, kad pavojingajame objekte didelė pramoninė avarija gali kilti dėl:
68.1. geležinkelių riedmenų atsitrenkimo į talpyklas ir (ar) sandėlius, ir (ar) geležinkelių riedmenų atsitrenkimo į šalia geležinkelio kelio esančius statinius, prašo ūkio subjekto pateikti:
68.2. geležinkelių riedmenų susidūrimo su kitais geležinkelių riedmenimis, prašo ūkio subjekto pateikti:
69. Taisyklių 68.1.1 – 68.1.4 papunkčiuose nurodytų dokumentų papildomai pateikti neprašoma, jei ūkio subjektas visus minėtus techninės priežiūros dokumentus yra pateikęs per GERVIS.
70. Gavus visus pavojingųjų objektų naudojimo veiklos patikrinimą atlikti būtinus dokumentus, siekiant nustatyti ūkio subjektų naudojamų galimo pavojaus kontrolės priemonių efektyvumą, pildoma pavojingųjų objektų naudojimo veiklos patikrinimo kontrolinio klausimyno II dalis.
71. Atsižvelgiant į ūkio subjekto naudojamas galimo pavojaus kontrolės priemones ir 2 lentelėje nustatytus kriterijus, vertinamas naudojamų kontrolės priemonių efektyvumas, kuris nurodomas Taisyklių 12 priede.
72. Tikrinant daugiau nei vienos pavojaus kontrolės priemonės efektyvumą, bendras efektyvumo lygis nustatomas pagal prasčiausiai įvertintą pavojaus kontrolės priemonę.
2 lentelė. Pavojaus kontrolės priemonių efektyvumo vertinimo kriterijai
Pavojaus kontrolės priemonių efektyvumo vertinimo kriterijai |
Efektyvumo lygis |
Vertinimo balai |
Kontroliniame klausimyne trūkumų nenustatyta |
Labai efektyvi |
1 |
Kontroliniame klausimyne užfiksuoti trūkumai, nekeliantys didelės grėsmės geležinkelių transporto eismo saugai: 1. Statinių techninė priežiūra vykdoma ne rečiau kaip kartą per mėnesį; 2. Vykdomi nuolatiniai geležinkelio kelių stebėjimai, tačiau neatliekamos periodinės geležinkelio kelių apžiūros; 3. Privažiuojamojo geležinkelio kelio eismo organizavimo instrukcijoje nustatyti neesminiai trūkumai (nenustatyta manevravimo tvarka prie vartų, nenustatyta bendravimo tvarka tarp mašinisto ir manevrų vadovo esant pablogėjusioms oro sąlygoms, nenurodyti ne gabarite esantys statiniai); 4. Mokymų programos pavojingųjų krovinių vežimo klausimais parengtos atsižvelgiant į joms keliamus reikalavimus ir pagal jas vykdomas instruktavimas, tačiau mokymų programose nustatyti neesminiai trūkumai, nekeliantys grėsmės geležinkelių transporto eismo saugai (trūkumai, kurie nenurodyti kitose lentelės dalyse). |
Efektyvi |
2 |
Kontroliniame klausimyne užfiksuoti trūkumai, keliantys grėsmę geležinkelių transporto eismo saugai: 1. Statinio techninė priežiūra vykdoma rečiau nei kartą per mėnesį; 2. Techninis prižiūrėtojas laiku nešalina nustatytų trūkumų; 3. Privažiuojamojo geležinkelio kelio eismo organizavimo instrukcijoje nustatyti trūkumai (nenurodomas maksimalus atvaromų/ nuvaromų sąstatų svoris ir privažiuojamųjų geležinkelio kelių talpumas, nenurodomos vietos, kuriose manevravimo metu privalo būti manevrų vadovas ir kuriose traukos riedmuo privalo sustoti, taip pat nenustatyta tvarka, pagal kurią vagonai prijungiami prie automatinės stabdžių sistemos ir pagal kurią tikrinama stabdžių sistema); 4. Neparengta įvadinio ir bendrojo instruktavimo pavojingųjų krovinių vežimo klausimais mokymų programa ir (ar) nevykdomas įvadinis ir bendrasis instruktavimas, tačiau parengta specialiojo ir su sauga susijusio instruktavimo pavojingųjų krovinių vežimo klausimais mokymų programa ir pagal jas vykdomas instruktavimas |
Mažai efektyvi |
3 |
Kontroliniame klausimyne užfiksuoti trūkumai, keliantys didelę grėsmę geležinkelių transporto eismo saugai: 1. Nepaskirtas statinio techninis prižiūrėtojas; 2. Techninis prižiūrėtojas nešalina nustatytų trūkumų; 3. Privažiuojamojo geležinkelio kelio eismo organizavimo instrukcijoje nustatyti esminiai trūkumai (nenumatyta, kad manevrų brigadą turi sudaryti ne mažiau kaip 2 asmenys, nenustatytas manevravimo privažiuojamaisiais geležinkelio keliais greitis, nenurodoma vagonų įtvirtinimo ratstabdžiais tvarka, nenurodomos manevrų vadovo pareigos manevruojant) arba ji neparengta; 4. Neparengtos mokymų programos arba nevykdomas instruktavimas pavojingųjų krovinių vežimo klausimais |
Neefektyvi |
4 |
73. Pavojingųjų objektų naudojimo veiklos patikrinimą atliekantys darbuotojai, atsižvelgdami į pavojingajame objekte naudojamų saugos priemonių efektyvumą ir 3 lentelėje pateiktus kriterijus, įvertina galimą pavojaus įvykti eismo įvykiui pasireiškimo tikimybę, kuri nurodoma Taisyklių 13 priede.
3 lentelė. Galimo pavojaus įvykti eismo įvykiui pasireiškimo tikimybės įvertinimo kriterijai
Galimo pavojaus tikimybės įvertinimo kriterijai |
Galimo pavojaus tikimybės lygis |
Vertinimo balai |
Gali įvykti dažniau negu kartą per metus |
Labai didelė tikimybė |
4 |
Gali įvykti kartą per 1–10 metų |
Didelė tikimybė |
3 |
Gali įvykti kartą per 10–50 metų |
Vidutinė tikimybė |
2 |
Gali įvykti kartą per 50–100 metų |
Labai maža tikimybė |
1 |
74. Atsižvelgiant į pavojaus kontrolės priemonių efektyvumo lygį ir galimą pavojaus įvykti geležinkelių transporto eismo įvykiui pasireiškimo tikimybę, vadovaujantis 12 priedo 3 dalimi, nustatomas pavojingojo objekto rizikingumas, kuris įrašomas Taisyklių 12 priedo 4 dalyje.
75. Atsižvelgiant į pavojingųjų objektų naudojimo veiklos patikrinimo metu surinktą informaciją apie pavojingajame objekte kylančias rizikas, užpildomas Taisyklių 13 priedas.
76. Nustačius padidėjusią ar nepriimtiną riziką, pavojingųjų objektų naudojimo veiklos patikrinimą atliekantys darbuotojai įpareigoja ūkio subjektą įgyvendinti VGI parinktas priemones, kurios:
76.2. padidintų naudojamų pavojaus kontrolės priemonių efektyvumą ir (ar) sumažintų galimus eismo įvykio padarinius;
6 skyrius. Neteko galios nuo 2020-01-09
Skyriaus naikinimas:
Nr. 2BE-7, 2020-01-08, paskelbta TAR 2020-01-08, i. k. 2020-00223
1 priedas. Neteko galios nuo 2020-01-09
Priedo naikinimas:
Nr. 2BE-7, 2020-01-08, paskelbta TAR 2020-01-08, i. k. 2020-00223
2 priedas. Neteko galios nuo 2020-01-09
Priedo naikinimas:
Nr. 2BE-7, 2020-01-08, paskelbta TAR 2020-01-08, i. k. 2020-00223
3 priedas. Neteko galios nuo 2020-01-09
Priedo naikinimas:
Nr. 2BE-7, 2020-01-08, paskelbta TAR 2020-01-08, i. k. 2020-00223
4 priedas. Neteko galios nuo 2020-01-09
Priedo naikinimas:
Nr. 2BE-7, 2020-01-08, paskelbta TAR 2020-01-08, i. k. 2020-00223
5 priedas. Neteko galios nuo 2020-01-09
Priedo naikinimas:
Nr. 2BE-7, 2020-01-08, paskelbta TAR 2020-01-08, i. k. 2020-00223
6 priedas. Neteko galios nuo 2020-01-09
Priedo naikinimas:
Nr. 2BE-7, 2020-01-08, paskelbta TAR 2020-01-08, i. k. 2020-00223
7 priedas. Neteko galios nuo 2020-01-09
Priedo naikinimas:
Nr. 2BE-7, 2020-01-08, paskelbta TAR 2020-01-08, i. k. 2020-00223
8 priedas. Neteko galios nuo 2020-01-09
Priedo naikinimas:
Nr. 2BE-7, 2020-01-08, paskelbta TAR 2020-01-08, i. k. 2020-00223
9 priedas. Neteko galios nuo 2020-01-09
Priedo naikinimas:
Nr. 2BE-7, 2020-01-08, paskelbta TAR 2020-01-08, i. k. 2020-00223
Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie
Susisiekimo ministerijos atliekamų
planinių ir neplaninių patikrinimų taisyklių
10 priedas
PAVOJINGŲJŲ OBJEKTŲ NAUDOJIMO VEIKLOS PATIKRINIMO KONTROLINIS KLAUSIMYNAS
KONTROLINIS KLAUSIMYNAS |
|||||||||||||
I dalis* |
|||||||||||||
Eil. Nr. |
Klausimai |
Taip |
Ne |
N/N *** |
|||||||||
1. |
Ar pavojingasis objektas yra saugus?
(pavojingasis objektas laikomas saugiu, jei jame nekyla rizikos įvykti didelei pramoninei avarijai) |
□ |
□ |
□ |
|||||||||
Papildoma informacija/pastabos:
|
|||||||||||||
II dalis** |
|||||||||||||
Geležinkelio statinių techninei priežiūrai keliami reikalavimai |
|||||||||||||
Eil. Nr. |
Klausimai |
Taip |
Ne |
N/N *** |
|||||||||
2. |
Ar įmonėje paskirtas geležinkelio statinio (-ių) techninis (-iai) prižiūrėtojas (-ai)?
(tikrinama, ar yra išleistas paskyrimo įsakymas ar kitas teisinis pagrindas) ([1] 19 p.; [3] 37 p.) |
□ |
□ |
□ |
|||||||||
Papildoma informacija/pastabos: |
|||||||||||||
3. |
Ar geležinkelio statinio (-ių) techninis (-iai) prižiūrėtojas (-ai): |
||||||||||||
3.1. |
vykdo nuolatinį geležinkelio statinio (-ių) būklės stebėjimą?
(tikrinama, ar statinio techninės priežiūros dokumentuose yra tai įrodantys įrašai) ([1] 9 p.) |
□ |
□ |
□ |
|||||||||
Papildoma informacija/pastabos:
|
|||||||||||||
3.2. |
atlieka geležinkelio statinio (-ių) periodines ir specializuotas apžiūras?
(ar statinio būklės stebėjimas yra vykdomas ne rečiau kaip kartą per mėnesį (ypatingo statinio) ir ne rečiau kaip kartą per tris mėnesius (neypatingo statinio)) ([1] 10; 11; 13; 14 p.; [2] V skyrius, II skirsnis; VI skyrius, II skirsnis; [3] 34 p.) |
□ |
□ |
□ |
|||||||||
Papildoma informacija/pastabos:
|
|||||||||||||
3.3. |
organizuoja pastebėtų geležinkelio statinio (-ių) defektų šalinimą (t. y. ar įvykdė geležinkelio statinių techninės priežiūros žurnale įrašytus reikalavimus)? ([1] 6.3 p; [3] 35 p.) |
□ |
□ |
□ |
|||||||||
Papildoma informacija/pastabos:
|
|||||||||||||
Geležinkelių transporto eismo organizavimui keliami reikalavimai |
|||||||||||||
Eil. Nr. |
Klausimai |
Taip |
Ne |
N/N
*** |
|||||||||
4. |
Ar privažiuojamųjų kelių eismo organizavimo instrukcijoje: |
||||||||||||
4.1. |
numatyta, kad manevruojančiam lokomotyvui turi vadovauti tik vienas darbuotojas – manevrų vadovas (traukinių derintojas, konduktorius), atsakingas už manevrus. ([6], 17.3.16 p.) |
□ |
□ |
□ |
|||||||||
Papildoma informacija/pastabos:
|
|||||||||||||
4.2. |
nurodomas maksimalus atvaromų/ nuvaromų vagonų skaičius ir masės normos? ([4], 254 p.) |
□ |
□ |
□ |
|||||||||
Papildoma informacija/pastabos:
|
|||||||||||||
4.3. |
nurodomas lokomotyvo (-ų) tipas (-ai), kuriuo (-iais) atliekamas (-i) manevravimo darbai? ([4], 254 p.) |
□ |
□ |
□ |
|||||||||
Papildoma informacija/pastabos:
|
|||||||||||||
4.4. |
nustatytas manevrinio sąstato greitis, kuriuo turi būti atliekami manevrai? ([4], 254 p.) |
□ |
□ |
□ |
|||||||||
Papildoma informacija/pastabos:
|
|||||||||||||
Instruktavimui pavojingųjų krovinių vežimo klausimais keliami reikalavimai |
|||||||||||||
Eil. Nr. |
Klausimai |
Taip |
Ne |
N/N *** |
|||||||||
5. |
Ar darbuotojams, kurių darbo sritis apima pavojingųjų krovinių vežimą: |
||||||||||||
5.1. |
parengta įvadinio instruktavimo pavojingųjų krovinių vežimo klausimais mokymų programa?
(tikrinama, ar mokymų programoje aprašytos bendrosios pavojingųjų krovinių vežimo nuostatos) ([5], 1.3.2.1) |
□ |
□ |
□ |
|||||||||
Papildoma informacija/pastabos:
|
|||||||||||||
5.2. |
vykdomas įvadinis instruktavimas pavojingųjų krovinių vežimo klausimais?
(tikrinama, ar mokymų žurnale pažymėta, kad darbuotojai, kurių darbo sritis apima pavojingųjų krovinių vežimą, instruktuojami pavojingųjų krovinių vežimo klausimais) ([5], 1.3.2.1) |
□ |
□ |
□ |
|||||||||
Papildoma informacija/pastabos:
|
|||||||||||||
5.3. |
parengta bendrojo instruktavimo pavojingųjų krovinių vežimo klausimais mokymų programa?
(tikrinama, ar mokymų programoje aprašytos pavojaus ženklų ir oranžinių lentelių reikšmės, tvarka, kuria pranešama apie padarytus pažeidimus) ([5], 1.3.2.2 a) |
□ |
□ |
□ |
|||||||||
Papildoma informacija/pastabos:
|
|||||||||||||
5.4. |
vykdomas bendrasis instruktavimas pavojingųjų krovinių vežimo klausimais?
(tikrinama, ar mokymų žurnale pažymėta, kad darbuotojai, kurių darbo sritis apima pavojingųjų krovinių vežimą, instruktuojami pavojingųjų krovinių vežimo klausimais) ([5], 1.3.2.1) |
□ |
□ |
□ |
|||||||||
Papildoma informacija/pastabos:
|
|||||||||||||
5.5. |
parengta su sauga susijusio instruktavimo mokymų programa?
(tikrinama, ar mokymų programoje aprašyta pavojingųjų krovinių keliama grėsmė, saugaus krovinių tvarkymo ir avarinės priemonės) ([5],1.3.2.3) |
|
|
|
|||||||||
Papildoma informacija/pastabos:
|
|||||||||||||
5.6. |
vykdomas su sauga susijęs instruktavimas?
(tikrinama, ar mokymų žurnale pažymėta, kad darbuotojai, kurių darbo sritis apima pavojingųjų krovinių vežimą, instruktuojami pavojingųjų krovinių vežimo klausimais) ([5], 1.3.2.1) |
|
|
|
|||||||||
Papildoma informacija/pastabos:
|
|||||||||||||
6. |
Ar traukinio mašinistams: |
||||||||||||
6.1. |
parengta specialiojo instruktavimo pavojingųjų krovinių vežimo klausimais mokymų programa?
(tikrinama, ar mokymų programoje aprašytos pažeidimų rūšys, veiksmai ir priemonės, kurių būtina imtis avarinių situacijų metu)
([5],1.3.2.2 b) |
□ |
□ |
□ |
|||||||||
Papildoma informacija/pastabos:
|
|||||||||||||
6.2. |
vykdomas specialusis instruktavimas pavojingųjų krovinių vežimo klausimais?
(tikrinama, ar mokymų žurnale pažymėta, kad darbuotojai, kurių darbo sritis apima pavojingųjų krovinių vežimą, instruktuojami pavojingųjų krovinių vežimo klausimais)
([5], 1.3.2.1) |
□ |
□ |
□ |
|||||||||
Papildoma informacija/pastabos:
|
|||||||||||||
Pastaba |
|||||||||||||
* Pildoma visais atvejais, neatsižvelgiant į pavojingojo objekto rizikingumą; ** Pildoma tik sudarius eismo įvykių schemas ir nustačius, kad pavojingajame objekte kyla grėsmė įvykti didelei pramoninei avarijai; *** N/N – netikrinta arba neaktualu. |
|||||||||||||
Eil. Nr. |
BENDROSIOS PASTABOS IR IŠVADOS |
||||||||||||
|
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||
Eil. Nr. |
TAIKYTINOS PRIEMONĖS |
||||||||||||
Reikalavimai |
Įvykdymo terminas |
||||||||||||
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|||||||||||
Eil. Nr. |
Rekomendacijos |
||||||||||||
|
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||
Patikrinimo vadovas: ______________
(pareigos, vardas, pavardė) (parašas)
Patikrinime dalyvavę asmenys: ______________
(pareigos, vardas, pavardė) (parašas)
TEISĖS AKTŲ SĄRAŠAS:
[1] – Geležinkelio statinių techninės priežiūros taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2015 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 3-88 (1.5E) „Dėl Geležinkelio statinių techninės priežiūros taisyklių patvirtinimo“;
[2] – Statybos techninis reglamentas STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. D1-713 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“ patvirtinimo“;
[3] - Statybos techninis reglamentas STR 1.07.03:2017 „Statinių techninės ir naudojimo priežiūros tvarka. Naujų nekilnojamojo turto kadastro objektų formavimo tvarka“, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. D1-917 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.07.03:2017 „Statinių techninės ir naudojimo priežiūros tvarka. Naujų nekilnojamojo turto kadastro objektų formavimo tvarka“ patvirtinimo“;
[4] – Krovinių vežimo geležinkelių transportu taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2000 m. birželio 20 d. įsakymu Nr. 174 „Dėl Krovinių vežimo geležinkelio transportu taisyklių tvirtinimo“;
[5] – Tarptautinio vežimo geležinkeliais sutarties (COTIF) C priedas „Pavojingų krovinių tarptautinio vežimo geležinkeliais taisyklės RID“;
[6] – Techninio geležinkelių naudojimo nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1996 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. 297 „Dėl Techninio geležinkelių naudojimo nuostatų patvirtinimo“.
_____________
Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie
Susisiekimo ministerijos atliekamų
planinių ir neplaninių patikrinimų taisyklių
11 priedas
TRANSPORTUOJAMOS IR (AR) LAIKOMOS TALPYKLOSE AR SANDĖLIUOSE PAVOJINGOSIOS MEDŽIAGOS BEI JŲ SAVYBĖS
Klasė |
Klasės savybės |
1 klasė. Sprogstamosios medžiagos |
Pavojingos medžiagos ir preparatai, kurie tam tikromis sąlygomis – pvz., smūgio, trinties arba šilumos poveikyje – gali sprogti. |
2 klasė. Dujos |
Dujos gali būti troškinančios, toksiškos, ardančios (ėsdinančios), degios (liepsnosios) arba aplinkai pavojingos. Pažeidimai ir stiprūs šilumos poveikiai gali sukelti dujų talpyklų sprogimą. |
3 klasė. Liepsnieji skysčiai |
Degios arba lengvai užsidegančios skystos medžiagos, kurios lengvai sudaro garus, kurie susimaišę su oru, nuo degimo šaltinio (atviros ugnies, liepsnos, karščio, mechaninės arba elektrinės kibirkšties, karšto paviršiaus) gali užsidegti. |
4 klasė. Degios kietos medžiagos |
4.1. poklasis. Daugelis kietų medžiagų, kurios gali degti paveiktos degimo šaltinio (lengvai užsidegančios).
4.2. poklasis. Medžiagos gali be jokių išorinių degimo šaltinių spontaniškai pačios įkaisti ir užsidegti (savaime užsidegančios).
4.3. poklasis. Sąlytyje su vandeniu įvyksta medžiagų cheminė reakcija. Susidaro degios dujos, kurios dažniausiai tuoj pat užsidega. |
5 klasė. Oksiduojančios medžiagos |
Kartu su degiomis medžiagomis gali sudaryti sprogius mišinius arba padidinti gaisro pavojų. |
6 klasė. Toksiškos medžiagos |
Medžiagos ir preparatai, kurie klasifikuojami kaip sukeliantys vėžį, pavojingi reprodukcijai arba sukeliantys paveldimumo pakitimus (mutagenai). |
7 klasė. Radioaktyvios medžiagos |
Radioaktyviosios medžiagos skleidžia nematomą spinduliuotę, kuri yra žalinga žmonėms ir kitiems organizmams. |
8 klasė. Ardančios medžiagos |
Medžiagos ir preparatai, kurie gali suardyti, gyvus audinius, tokius kaip oda arba gleivinė, kai su jais susiliečia. Be to, jie taip pat ardo (ėsdina) kietas medžiagas, kai kuriuos metalus. |
9 klasė. Aplinkai pavojingos medžiagos |
Medžiagos su skirtingomis savybėmis. Svarbiausia grupė yra aplinkai pavojingos medžiagos. Šios medžiagos, patekusios į vandenį arba orą, gali pakenkti grybams, gyvūnams arba mikroorganizmams. |
_____________
Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie
Susisiekimo ministerijos atliekamų
planinių ir neplaninių patikrinimų taisyklių
12 priedas
Pavojaus analizė ir vertinimas |
|
|||||||||||||
1. |
Pavojaus aprašymas |
|
||||||||||||
Pavojus |
|
|||||||||||||
Kokioms sąlygoms esant ir kuriose vietose gali įvykti didelė pramoninė avarija |
|
|||||||||||||
Papildoma informacija |
|
|||||||||||||
2. |
Pavojaus analizė |
|
||||||||||||
2.1. Galimo pavojaus priežastys |
2.2. Galimo pavojaus kontrolės priemonės |
2.3. Pavojaus kontrolės priemonių efektyvumo vertinimas |
2.4. Pavojaus tikimybė |
|
||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
3. |
Rizikos vertinimas |
|
||||||||||||
Tikimybė
EEfektyvumas |
Labai efektyvi |
Efektyvi |
Mažai efektyvi |
Neefektyvi |
Rizikos priimtinumas |
|||||||||
Labai didelė |
4 |
8 |
12 |
16 |
|
-priimtina rizika
- padidėjusi rizika
- nepriimtina rizika |
||||||||
Didelė |
3 |
6 |
9 |
12 |
||||||||||
Vidutinė |
2 |
4 |
6 |
8 |
||||||||||
Labai maža |
1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
4. |
Rizikos įvertinimas |
|
||||||||||||
4.1. Priimtinumo lygis |
|
|||||||||||||
4.2. Rekomendacijos |
|
|||||||||||||
_____________
Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie
Susisiekimo ministerijos atliekamų
planinių ir neplaninių patikrinimų taisyklių
13 priedas
Eil. Nr. |
Ūkio subjektas |
Rizika |
Galimo pavojaus kontrolės priemonės |
Rizikos lygis (skaitinė reikšmė) |
Rizikos priimtinumas |
Reikalavimai |
Rekomendacijos |
_____________
Pakeitimai:
1.
Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos, Įsakymas
Nr. V-301, 2011-05-12, Žin., 2011, Nr. 60-2876 (2011-05-19), i. k. 1112214ISAK000V-301
Dėl Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2010 m. gruodžio 27 d. įsakymo Nr. V-604 "Dėl Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos atliekamų planinių ir neplaninių patikrinimų taisyklių" pakeitimo
2.
Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos, Įsakymas
Nr. V-26, 2012-01-20, Žin., 2012, Nr. 16-729 (2012-02-04), i. k. 1122214ISAK0000V-26
Dėl Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2010 m. gruodžio 27 d. įsakymo Nr. V-604 "Dėl Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos atliekamų planinių ir neplaninių patikrinimų taisyklių patvirtinimo" pakeitimo
3.
Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos, Įsakymas
Nr. V-338, 2013-06-07, Žin., 2013, Nr. 63-3165 (2013-06-14), i. k. 1132214ISAK000V-338
Dėl Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2010 m. gruodžio 27 d. įsakymo Nr. V-604 "Dėl Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos atliekamų planinių ir neplaninių patikrinimų taisyklių patvirtinimo" pakeitimo
4.
Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos, Įsakymas
Nr. V-691, 2013-11-26, Žin., 2013, Nr. 122-6230 (2013-11-29), i. k. 1132214ISAK000V-691
Dėl Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2010 m. gruodžio 27 d. įsakymo Nr. V-604 "Dėl Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos atliekamų planinių ir neplaninių patikrinimų taisyklių patvirtinimo" pakeitimo
5.
Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos, Įsakymas
Nr. V-176, 2014-11-11, paskelbta TAR 2014-11-11, i. k. 2014-16613
Dėl Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2010 m. gruodžio 27 d. įsakymo Nr. V-604 „Dėl Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos atliekamų planinių ir neplaninių patikrinimų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
6.
Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos, Įsakymas
Nr. VE-65, 2017-05-31, paskelbta TAR 2017-05-31, i. k. 2017-09282
Dėl Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2010 m. gruodžio 27 d. įsakymo Nr. V-604 „Dėl Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos atliekamų planinių ir neplaninių patikrinimų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
7.
Lietuvos transporto saugos administracija, Įsakymas
Nr. 2BE-7, 2020-01-08, paskelbta TAR 2020-01-08, i. k. 2020-00223
Dėl Lietuvos transporto saugos administracijos atliekamų geležinkelių transporto srities planinių ir neplaninių patikrinimų taisyklių patvirtinimo