Suvestinė redakcija nuo 2007-11-01 iki 2009-07-02

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2004, Nr. 52-1776, i. k. 1043030ISAK001B-289

 

 

MUITINĖS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL TARIFINIŲ KVOTŲ ADMINISTRAVIMO MUITINĖJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2004 m. balandžio 1 d. Nr. 1B-289

Vilnius

 

Vadovaudamasis 1993 m. liepos 2 d. Europos Komisijos reglamento (EEB) Nr. 2454/93, išdėstančio Tarybos reglamento (EEB) Nr. 2913/92, nustatančio Bendrijos muitinės kodeksą, įgyvendinimo nuostatas, 308 a, b ir c straipsniais:

1. Tvirtinu pridedamas Tarifinių kvotų administravimo muitinėje taisykles.

2. Skiriu Muitinės departamento Tarifų skyrių (V. Mickienė) atsakingu už tarifinių kvotų, kurios skiriamos pagal muitinės deklaracijos kvotuojamų prekių išleidimo į laisvą apyvartą muitinės procedūrai įforminti priėmimo laiką, administravimą Muitinės departamente.

3. Pripažįstu netekusiais galios:

3.1. Muitinės departamento 1995 m. birželio 27 d. įsakymą Nr. 318 „Dėl kvotos turėtojo pažymėjimų ir pažymų apie suteiktą vienkartines tarifines kvotas numeravimo“ (Žin., 1995, Nr. 54-1350);

3.2. Muitinės departamento 1997 m. balandžio 29 d. įsakymą Nr. 147 „Dėl Muitinės departamento direktoriaus 1995 m. birželio 27 d. įsakymo Nr. 318 dalinio pakeitimo“ (Žin., 1997, Nr. 38-951).

4. Pavedu:

4.1. įsakymo vykdymą kontroliuoti direktoriaus pavaduotojui R. J. Vaicenavičiui;

4.2. Tarifų skyriui (V. Mickienė) šį įsakymą paskelbti oficialiame leidinyje „Valstybės žinios“ ir interneto Muitinės departamento tinklalapyje.

5. Šis įsakymas, išskyrus 4.2 punktą, įsigalioja nuo 2004 m. gegužės 1 d.

 

 

 

DIREKTORIUS                                                                                             RIMUTIS KLEVEČKA


PATVIRTINTA

Muitinės departamento generalinio

direktoriaus 2007 m. spalio 30 d. įsakymu

Nr. 1B-717

 

TARIFINIŲ KVOTŲ ADMINISTRAVIMO MUITINĖJE TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Tarifinių kvotų administravimo muitinėje taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja tarifinių kvotų, kurios skiriamos pagal muitinės deklaracijos kvotuojamų prekių išleidimo į laisvą apyvartą muitinės procedūrai įforminti priėmimo laiką (toliau – tarifinės kvotos) administravimo tvarką.

Taisyklės netaikomos licencinėms tarifinėms kvotoms, kurios skirstomos pagal importo licencijas. Licencines tarifines kvotas administruoja Europos Komisijos Žemės ūkio generalinis direktoratas (DG AGRI) ir Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos arba, atitinkamais atvejais, kitos įgaliotos institucijos.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis 1993 m. liepos 2 d. Komisijos reglamento (EEB) Nr. 2454/93, išdėstančio Tarybos reglamento (EEB) Nr. 2913/92, nustatančio Bendrijos muitinės kodeksą, įgyvendinimo nuostatas (OL 2004 m. specialusis leidimas, 2 skyrius, 6 tomas, p. 3) (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2007 m. vasario 28 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 214/2007 (OL 2007 L 62, p. 6), 308 a, b ir c straipsniais bei įgyvendinant kitus Europos Sąjungos (toliau – ES) teisės aktus, kurie nustato tarifinę kvotą ir (arba) reglamentuoja tarifinių kvotų administravimo tvarką.

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Tarifinė kvota – ES teisės aktų nustatytas tam tikras prekių kiekis, išreikštas natūriniais matavimo vienetais arba verte, kuris gali būti importuotas per nustatytą laikotarpį mokant mažesnį negu bendrąjį arba preferencinį muitą.

Tarifinių kvotų administravimas – tai muitinės formalumų ir duomenų mainų visuma, kuria siekiama paskirstyti tarifines kvotas chronologine tvarka pagal muitinės deklaracijos kvotuojamų prekių išleidimo į laisvą apyvartą muitinės procedūrai įforminti priėmimo datą.

Kvotuojamos prekės – prekės, kurioms nustatyta tarifinė kvota.

Tarifinės kvotos galiojimo laikotarpis – ES teisės aktų nustatytas laikotarpis, per kurį importuotojas gali pasinaudoti tarifine kvota, jeigu tarifinė kvota neišnaudota arba jos skirstymas nėra sustabdytas.

Tarifinės kvotos skirstymo sustabdymas – laikinas tarifinės kvotos skirstymo sustabdymas Europos Komisijos sprendimu.

Tarifinės kvotos rezervavimas – prašymo suteikti tarifinę kvotą nagrinėjimo atidėjimas Europos Komisijoje tarifinės kvotos skirstymo sustabdymo atveju.

Tarifinės kvotos grąžinimas – tam tikros tarifinės kvotos dalies (kiekio) gražinimas Europos Komisijai.

Tarifinės kvotos kritinis statusas – kritinis statusas, suteikiamas tarifinei kvotai, kai yra sunaudojama 90 proc. pradinio kvotos kiekio. Tarifinės kvotos kritinio statuso įgijimo sąlygos apibrėžtos reglamento (EEB) Nr. 2454/93 308 c straipsnio 1 dalyje.

4. Tarifinių kvotų, kurios skiriamos pagal muitinės deklaracijos kvotuojamų prekių išleidimo į laisvą apyvartą procedūrai įforminti priėmimo laiką, administravimas yra muitinio tikrinimo ir muitinio įforminimo proceso dalis, apimanti įvairių Lietuvos muitinės įstaigų bendradarbiavimą tarpusavyje ir Muitinės departamento bendradarbiavimą su Europos Komisijos Mokesčių ir muitų sąjungos generaliniu direktoratu (DG TAXUD), kuris administruoja tarifines kvotas ES mastu.

5. Tarifine kvota gali pasinaudoti bet kuris ES importuotojas, importuojantis kvotuojamas prekes per tarifinės kvotos galiojimo laikotarpį, jeigu tarifinė kvota neišnaudota.

6. Muitinės deklaracijos kvotuojamų prekių išleidimo į laisvą apyvartą procedūrai įforminamos visuose muitinės postuose.

7. Prašant suteikti tarifinę kvotą, teisės aktų nuostatos, reglamentuojančios elektroninį prekių deklaravimą, netaikomos.

8. Prekėms, importuojamoms norint pasinaudoti tarifine kvota, supaprastintos procedūros netaikomos.

 

II. PRAŠYMŲ SUTEIKTI TARIFINĘ KVOTĄ PATEIKIMAS

 

9. Deklarantas, norėdamas pasinaudoti tarifine kvota, muitinės postui pateikia nustatyta tvarka užpildytą bendrojo administracinio dokumento importo rinkinį. Šio rinkinio 36 langelyje preferencijos kodas turi būti nurodytas atsižvelgiant į tai, kad prekės deklaruojamos norint pasinaudoti tarifine kvota, 39 langelyje turi būti nurodytas tarifinės kvotos, kuria norima pasinaudoti, numeris, o 47 langelyje – kvotuojamoms prekėms nustatyta importo muito norma. Taip užpildyto bendrojo administracinio dokumento importo rinkinio pateikimas laikomas prašymo suteikti tarifinę kvotą pateikimu.

10. Jeigu bendrojo administracinio dokumento importo rinkinio 39 langelis neužpildytas ir (arba) 36 langelis užpildytas netinkamai, laikoma, kad deklarantas prašymo suteikti tarifinę kvotą nepateikė.

11. Deklarantas, norėdamas pasinaudoti tarifine kvota, turinčia kritinį statusą, muitinės postui privalo pateikti garantiją, kurios pakaktų mokestinės prievolės, galinčios atsirasti importuojant tapačias nekvotuojamas prekes, įvykdymui užtikrinti.

 

III. PRAŠYMŲ SUTEIKTI TARIFINĘ KVOTĄ PRIĖMIMAS MUITINĖS POSTUOSE

 

12. Muitinės poste bendrojo administracinio dokumento importo rinkinio, kuriame nurodyta, kad deklarantas pageidauja pasinaudoti tarifine kvota, tikrinimas muitinio įforminimo metu pradedamas patikrinant tarifinių kvotų duomenų bazėje esančių su kvota susijusių duomenų atitiktį duomenims, nurodytiems atitinkamuose bendrojo administracinio dokumento importo rinkinio langeliuose. Tikrinama, ar:

12.1. A langelyje nurodyta muitinės deklaracijos priėmimo data patenka į tarifinės kvotos galiojimo laikotarpį;

12.2. 33 langelyje nurodytas prekių kodas pagal TARIC nomenklatūrą atitinka kvotuojamų prekių TARIC nomenklatūros kodą;

12.3. 34 langelyje nurodytas kilmės šalies kodas atitinka šalies, iš kurios importuojant prekes taikoma tarifinė kvota, kodą. Jeigu tarifinė kvota skiriama tam tikrai šalių grupei, būtina patikrinti, ar 34 langelyje nurodyta kilmės šalis priklauso minėtai šalių grupei. Tais atvejais, kai tarifinė kvota nustatyta autonomiškai arba vykdant įsipareigojimus, prisiimtus Pasaulio prekybos organizacijoje ir yra taikoma neatsižvelgiant į kilmės šalį, šiame langelyje nurodytas prekių kilmės šalies kodas gali būti atskirai netikrinamas, jeigu teisės aktai nenustato ko kita;

12.4. 36 langelyje preferencijos kodas nurodytas atsižvelgiant į tai, kad prekės deklaruojamos norint pasinaudoti tarifine kvota;

12.5. 39 langelyje nurodytas galiojančios tarifinės kvotos numeris;

12.6. tarifinė kvota yra kritinio statuso. Jeigu tarifinė kvota yra kritinio statuso, būtina patikrinti, ar yra pateikta papildoma garantija.

13. Tuo atveju, kai tarifinės kvotos skirstymo laikotarpis yra pasibaigęs arba tarifinės kvotos kiekis yra išnaudotas, taip pat jeigu nustatoma, kad bendrojo administracinio dokumento importo rinkinys neatitinka Taisyklių 12.2–12.6 punktų reikalavimų, tarifinė kvota netaikoma. Priimamas sprendimas perskaičiuoti bendrojo dokumento importo rinkinyje apskaičiuotus importo muitus ir mokesčius pagal muito normą, nustatytą atitinkamoms prekėms, kurios importuojamos netaikant tarifinės kvotos.

14. Tuo atveju, kai tarifinės kvotos skirstymas yra sustabdytas, prašymas suteikti tarifinę kvotą priimamas.

15. Bendrojo administracinio dokumento tikrinimo ir muitinio įforminimo metu turi būti atsižvelgta į tai, kokiais matavimo vienetais nustatyta tarifinė kvota: jeigu tarifinės kvotos kiekis nustatytas kilogramais, bendrojo administracinio dokumento importo rinkinyje importuojamų prekių kiekis gali būti nurodytas tik 38 langelyje, o jei tarifinės kvotos kiekis nustatytas kitais matavimo vienetais, bendrojo administracinio dokumento importo rinkinio 41 langelyje privalo būti įrašytas papildomas matavimo vienetas, atitinkantis tarifinės kvotos kiekio matavimo vienetą.

16. Jeigu tarifinė kvota nustatyta iš tam tikros šalies ar šalių grupės kilusioms prekėms, muitinį tikrinimą atliekantis muitinės pareigūnas patikrina, ar pateikti privalomi prekių kilmę įrodantys dokumentai.

17. Tuo atveju, kai tarifinės kvotos skiriamos tik pateikus ES teisės aktų nustatytus papildomus dokumentus (autentiškumo sertifikatus, dokumentus VI1 ir VI2 ar kitus), muitinį tikrinimą atliekantis muitinės pareigūnas patikrina, ar pateikti visi tokie dokumentai.

18. Tuo atveju, kai privaloma pateikti Taisyklių 16 ir 17 punktuose nurodytus dokumentus, o jie muitinio įforminimo metu yra nepateikiami, priimamas sprendimas perskaičiuoti bendrojo dokumento importo rinkinyje apskaičiuotus importo muitus ir mokesčius pagal muito normą, nustatytą atitinkamoms prekėms, kurios importuojamos netaikant tarifinės kvotos.

19. Skiriant tarifinę kvotą, atliekamas prekių tarifinio klasifikavimo tikrinimas, t. y. muitinės įstaigoje patikrinama, ar importuojamos prekės atitinka muitinės deklaracijoje pateiktą jų aprašymą bei TARIC nomenklatūros kodą.

Kilus įtarimui dėl prekių tarifinio klasifikavimo teisingumo, teisės aktų nustatyta tvarka imami prekių mėginiai (pavyzdžiai).

20. Kiekvienu atveju, kai deklarantas pateikia prašymą suteikti tarifinę kvotą prekėms, kurioms nustatyti specialūs kokybės reikalavimai, imamas prekių mėginys (pavyzdys) prekių kokybei nustatyti.

21. Taisyklių 19 ir 20 punktuose nurodytais atvejais prašymas suteikti tarifinę kvotą priimamas.

22. Taisyklių 9 punkto nustatyta tvarka užpildyto bendrojo administracinio dokumento importo rinkinio priėmimas laikomas deklaranto prašymo suteikti tarifinę kvotą priėmimu. Toks bendrasis administracinis dokumentas laikomas kvotiniu bendruoju administraciniu dokumentu (toliau – kvotos deklaracija).

23. Iš nustatyta tvarka įformintų kvotos deklaracijų 6-ųjų egzempliorių suformuojamos atskiros bylos, kurios teritorinės muitinės viršininko nustatyta tvarka ne vėliau kaip per tris darbo dienas nuo atitinkamų rinkinių priėmimo nusiunčiamos į atitinkamos teritorinės muitinės Bendrųjų reikalų skyrių tolesniems tarifinių kvotų administravimo veiksmams atlikti.

24. Šeštadienį ir sekmadienį įformintų kvotos deklaracijų 6-ieji egzemplioriai į teritorinės muitinės Bendrųjų reikalų skyrių siunčiami kartu su pirmadienį įformintų kvotos deklaracijų 6-aisiais egzemplioriais.

Valstybinių švenčių dienomis įformintų kvotos deklaracijų 6-ieji egzemplioriai į teritorinės muitinės Bendrųjų reikalų skyrių siunčiami kartu su pirmąją po švenčių einančią darbo dieną įformintų kvotos deklaracijų 6-aisias egzemplioriais.

25. Įgaliotas muitinės pareigūnas nedelsdamas, tą pačią dieną, faksu arba elektroninio ryšio priemonėmis išsiunčia užregistruotos ir įformintos kvotos deklaracijos 6-ąjį egzempliorių kartu su Taisyklių 16 ir (arba) 17 punktuose nurodytais dokumentais (jeigu juos privaloma pateikti) į Muitinės departamento Tarifų skyrių.

 

IV. TARIFINIŲ KVOTŲ ADMINISTRAVIMAS MUITINĖS DEPARTAMENTE

 

26. Muitinės departamento Tarifų skyriaus pareigūnas, atsakingas už tarifinių kvotų administravimą (toliau – atsakingas MD pareigūnas), faksu gavęs iš muitinės įstaigų kvotos deklaraciją, kartotinai patikrina, ar:

26.1. prašymai suteikti tarifinę kvotą yra galiojantys;

26.2. prašymai suteikti tarifinę kvotą pateikti per atitinkamos tarifinės kvotos galiojimo laikotarpį;

26.3. kartu su prašymais suteikti tarifinę kvotą pateikti visi būtini dokumentai;

26.4. prašymuose nurodyti teisingi matavimo vienetai;

26.5. tarifinių kvotų grąžinimo atvejais – ar grąžinamas kiekis atitinka prašytą arba gautą kiekį.

27. Atsakingas MD pareigūnas turi teisę nepriimti prašymų suteikti tarifinę kvotą, kurie neatitinka Taisyklių reikalavimų. Apie tokius prašymus nedelsiant, per vieną darbo dieną, raštu informuojami atitinkamų teritorinių muitinių Tarifų ir muitinio įvertinimo kontrolės skyriai.

28. Atsakingas MD pareigūnas prieš perduodamas Europos Komisijai prašymą suteikti tarifinę kvotą turi teisę pakeisti tarifinės kvotos prašyme nurodytą tarifinės kvotos numerį, jeigu prašyme nurodyta tarifinė kvota yra išnaudota arba jos skirstymas yra sustabdytas, o tai prekei gali būti taikoma kita tokiomis pačiomis sąlygomis taikoma tarifinė kvota. Apie tarifinės kvotos pakeitimą kartu su Europos Komisijos atsakymu apie suteiktą (nesuteiktą) kvotos kiekį atsakingas MD pareigūnas raštu informuoja teritorinės muitinės Tarifų ir muitinio įvertinimo kontrolės skyrių.

29. Tuo atveju, kai, muitinio įforminimo metu deklarantui pateikus prašymą suteikti tarifinę kvotą, ši dar buvo neišnaudota, tačiau tarifinės kvotos skirstymo dieną jau buvo išnaudota arba prašymas buvo patenkintas iš dalies, tačiau vėliau Europos Komisija šios tarifinės kvotos kiekį papildė, atsakingas MD pareigūnas turi teisę priimti sprendimą ir išsiųsti tokį tarifinės kvotos prašymą be kartotinio deklaranto prašymo.

30. Kiekvieną darbo dieną atsakingas MD pareigūnas į Tarifinių kvotų sistemą įkelia duomenis apie iki praėjusios dienos 24 val. įformintas kvotos deklaracijas. Šių duomenų pagrindu suformuojama tarifinių kvotų prašymų rinkmena ir tą pačią darbo dieną iki 14 valandos CCN/CSI tinklu perduodama Europos Komisijai. Jeigu šis tinklas neveikia, prašymai turi būti pateikti elektroniniu paštu, faksu ar telefonu. Šios komunikacijos priemonės taip pat gali būti naudojamos ypatingais atvejais arba taisant klaidas. Pranešimai telefonu turi būti kuo greičiau patvirtinti elektroniniu paštu arba faksu.

31. Atsakingas MD pareigūnas kiekvieną darbo dieną į Tarifinių kvotų sistemą įkelia iš Europos Komisijos CCN/CSI tinklu gautą rinkmeną su atsakymu dėl tarifinių kvotų suteikimo ir informacija apie tarifinių kvotų pokyčius.

32. Atsakingas MD pareigūnas nedelsdamas peržiūri Europos Komisijos atsakymą dėl tarifinių kvotų suteikimo. Europos Komisijos atsiųstame atsakyme gali būti nurodyti tokie sprendimai dėl kiekvieno prašymo suteikti tarifinę kvotą:

32.1. suteikti visą (100 proc.) prašomą tarifinės kvotos kiekį;

32.2. suteikti dalį prašomo tarifinės kvotos kiekio;

32.3. tarifinės kvotos nesuteikti;

32.4. tarifinę kvotą rezervuoti.

33. Tais atvejais, kai nustatoma, kad Europos Komisija suteikė didesnį tarifinės kvotos kiekį negu buvo prašyta, tarifinė kvota buvo suteikta neteisingai arba paprašyta neteisėtai, Muitinės departamentas apie tai nedelsdamas informuoja Europos Komisiją.

34. Jeigu prašymas suteikti tarifinę kvotą Europos Komisijai buvo nusiųstas Taisyklių 29 punkte nurodytu atveju, apie suteiktą tarifinę kvotą atsakingas MD pareigūnas raštu informuoja teritorinę muitinę ir ūkio subjektą, kurio vardu įforminta atitinkama kvotos deklaracija.

 

V. TARIFINIŲ KVOTŲ ADMINISTRAVIMAS TERITORINĖSE MUITINĖSE

 

35. Atsakingas teritorinės muitinės Tarifų ir muitinio įvertinimo kontrolės skyriaus pareigūnas (toliau – atsakingas TM pareigūnas) ne vėliau kaip per 3 darbo dienas privalo peržiūrėti visus iš muitinės postų atvežtus ir į Bendrųjų reikalų skyrių perduotus kvotų deklaracijų 6-ųjų egzempliorių dokumentus ir patikrinti, ar minėti egzemplioriai užpildyti ir įforminti nustatyta tvarka, ar pateikti visi privalomi pateikti dokumentai ir ar šie dokumentai galioja. Apie nustatytus pažeidimus ar neatitikimus raštu nedelsiant, per vieną darbo dieną, turi būti informuojamas Muitinės departamento Tarifų skyrius.

36. Atsakingas TM pareigūnas patikrina, ar tuo atveju, kai tarifinė kvota yra kritinio statuso, yra paimta garantija, kurios pakaktų mokestinės prievolės, galinčios atsirasti importuojant tapačias nekvotuojamas prekes, vykdymui užtikrinti.

37. Atsakingas TM pareigūnas kiekvieną dieną Tarifinių kvotų sistemoje peržiūri informaciją apie tarifinių kvotų suteikimą.

38. Jeigu Tarifinių kvotų sistemoje nurodyta, kad tam tikra tarifinė kvota suteikta visam prašomam kvotos kiekiui, kvotos deklaracijos administravimo veiksmai laikomi užbaigtais.

39. Jeigu tarifinė kvota suteikta tik daliai importuotų prekių kiekio, vadovaujantis Duomenų taisymo muitinėje įformintuose dokumentuose taisyklėmis, patvirtintomis Muitinės departamento generalinio direktoriaus 2003 m. rugsėjo 18 d. įsakymu Nr. 1B-835 (Žin., 2003, Nr. 90-4094) priimamas sprendimas taisyti atitinkamą kvotos deklaraciją:

39.1. prekių siuntos daliai, kuriai Europos Komisija suteikė tarifinę kvotą, apskaičiuoti muitus ir mokesčius, nustatytus prekėms, kurios importuojamos taikant tarifines kvotas;

39.2. prekių siuntos dalį, kuriai Europos Komisija tarifinės kvotos nesuteikė, įforminti kaip tos pačios prekių siuntos kitą prekę, apskaičiuojant muitus ir mokesčius, nustatytus prekėms, kurių importui tarifinės kvotos netaikomos.

40. Tais atvejais, kai tarifinė kvota nesuteikiama, vadovaujantis Duomenų taisymo muitinėje įformintuose dokumentuose taisyklėmis, priimamas sprendimas:

40.1. perskaičiuoti kvotos deklaracijoje apskaičiuotus importo muitus ir mokesčius pagal muito normą, nustatytą atitinkamoms prekėms, kurioms importuojamos netaikant tarifinės kvotos;

40.2. taisyti atitinkamą kvotos deklaraciją.

41. Jeigu Tarifinių kvotų sistemoje nurodyta, kad tarifinė kvota rezervuojama, Taisyklių 38-40 punktuose nurodytų sprendimų dėl atitinkamos kvotos deklaracijos priėmimas atidedamas, kol bus gautas papildomas atsakymas iš Europos Komisijos.

42. Tais atvejais, kai muitinio įforminimo metu buvo paimtas kvotuojamų prekių mėginys (pavyzdys), gavus atsakymą iš Europos Komisijos sprendimo dėl kvotos deklaracijos administravimo veiksmų užbaigimo priėmimas yra atidedamas, kol bus įformintas atitinkamas prekių klasifikavimo aktas.

43. Tais atvejais, kai muitinio įforminimo metu buvo paimtas kvotuojamų prekių mėginys (pavyzdys) ir atlikus prekių tarifinio klasifikavimo tikrinimą buvo nustatyta, kad importuojamos prekės neatitinka muitinės deklaracijoje pateikto jų aprašymo bei TARIC nomenklatūros kodo ir kad tarifinė kvota, pasikeitus prekės TARIC nomenklatūros kodui, negali būti suteikta, atsakingas TM pareigūnas nedelsdamas apie tai raštu informuoja Muitinės departamento Tarifų skyrių bei atlieka Taisyklių 40 punkte nurodytus veiksmus.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

44. Tais atvejais, kai Muitinės departamento generalinio direktoriaus nustatyta tvarka atlikus asmenų ūkinės komercinės veiklos, kilmės dokumentų tikrinimus, mokestinius tyrimus arba supaprastintus patikrinimus, nustatoma, kad minėtų tikrinimų ar tyrimų metu nustatyti pažeidimai turi arba gali turėti įtakos tarifinių kvotų skyrimui, nedelsiant informuojamas Muitinės departamento Tarifų skyrius ir atitinkamos teritorinės muitinės Tarifų ir muitinio įvertinimo kontrolės skyrius.

45. Tais atvejais, kai dėl tam tikrų priežasčių tarifine kvota nebuvo pasinaudota prekių išleidimo į laisvą apyvartą metu arba kai Europos Komisija nustato tarifinę kvotą su atgaliniu taikymu bei kitais teisės aktų numatytais atvejais, ir tarifinės kvotos galiojimo laikotarpis dar nėra pasibaigęs bei kiekis nėra išnaudotas, importuotojas gali pateikti Muitinės departamento Tarifų skyriui prašymą leisti pasinaudoti tarifine kvota, jame nurodydamas tarifinės kvotos, kuria nori pasinaudoti, numerį ir kiekį, prekių aprašymą ir TARIC nomenklatūros kodą bei kilmės šalį. Kartu su prašymu turi būti pateikta įforminto bendrojo administracinio dokumento importo rinkinio išleistoms į laisvą apyvartą prekėms, kurioms prašoma suteikti tarifinę kvotą, kopija kartu su Taisyklių 16 ir (arba) 17 punktuose nurodytais dokumentais (jeigu juos privaloma pateikti).

46. Atsakingas MD pareigūnas Taisyklių 45 punkte nurodytą prašymą persiunčia Europos Komisijai.

47. Gavęs Europos Komisijos atsakymą, kad pagal pateiktą prašymą tarifinė kvota suteikta visam jame nurodytam kvotuojamų prekių kiekiui arba jo daliai, atsakingas MD pareigūnas per 3 darbo dienas apie tai raštu informuoja prašymą pateikusį importuotoją ir teritorinės muitinės, kurioje buvo įformintas bendrojo administracinio dokumento importo rinkinys, Tarifų ir muitinio įvertinimo kontrolės skyrių, kuris priima sprendimą dėl atitinkamo bendrojo administracinio dokumento importo rinkinio taisymo.

______________

Priedo pakeitimai:

Nr. 1B-717, 2007-10-30, Žin., 2007, Nr. 113-4619 (2007-10-31), i. k. 1073030ISAK001B-717

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas

Nr. 1B-88, 2005-02-03, Žin., 2005, Nr. 18-592 (2005-02-08), i. k. 1053030ISAK0001B-88

Dėl Muitinės departamento direktoriaus 2004 m. balandžio 1 d. įsakymo Nr. 1B-289 "Dėl Tarifinių kvotų administravimo muitinėje taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas

Nr. 1B-717, 2007-10-30, Žin., 2007, Nr. 113-4619 (2007-10-31), i. k. 1073030ISAK001B-717

Dėl Muitinės departamento direktoriaus 2004 m. balandžio 1 d. įsakymo Nr. 1B-289 "Dėl Tarifinių kvotų administravimo muitinėje taisyklių patvirtinimo" pakeitimo