Neoficialus įsakymo tekstas
Skelbtas: Žin., 2004, Nr. 129-4637
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL KAIMO PLĖTROS 2004–2006 METŲ PLANO PRIEMONĖS
„TECHNINĖ PARAMA“ ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ
2004 m. rugpjūčio 16 d. Nr. 3D-483
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. spalio 22 d. nutarimu Nr. 1317 ,,Dėl Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano pagrindinių nuostatų” (Žin., 2003, Nr. 101-4550) bei siekdamas pasirengti praktiniam Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano įgyvendinimui,
t v i r t i n u Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonės ,,Techninė parama“ administravimo taisykles (pridedama).
Žemės ūkio Ministras Jeronimas Kraujelis
______________
Nauja taisyklių redakcija
Galioja nuo 2005 m. gruodžio 12 d.
Nr. 3D-574, 2005-12-12, Žin., 2005, Nr. 145-5298 (2005-12-13)
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2004 m. rugpjūčio 16 d. įsakymu Nr. 3D-483
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2005 m. gruodžio 12 d. įsakymo Nr. 3D-574 redakcija)
KAIMO PLĖTROS 2004–2006 METŲ PLANO PRIEMONĖS „TECHNINĖ PARAMA“
ADMINISTRAVIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonės „Techninė parama“ administravimo taisyklių (toliau vadinama – Taisyklės) tikslas: detalizuoti paramos pagal Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano (toliau vadinama – KPP) priemonę „Techninė parama“ (toliau vadinama – Priemonė) administravimo tvarką.
2. KPP Priemonei numatytų lėšų paskirstymas tarp paramos gavėjų tvirtinamas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-149, 2006-04-12, Žin., 2006, Nr. 42-1539 (2006-04-15)
3. Projektų įgyvendinimo išlaidos pagal Priemonę kompensuojamos 100 proc.: 80 proc. iš Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo (toliau vadinama – EŽŪOGF) Garantijų skyriaus ir 20 proc. iš Lietuvos bendrojo finansavimo lėšų.
4. Pridėtinės vertės mokesčio (toliau vadinama – PVM) išlaidos paramos gavėjams kompensuojamos iš valstybės biudžeto asignavimų, skirtų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai.
5. Pagrindinės Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Parama – EŽŪOGF Garantijų skyriaus ir bendrojo finansavimo lėšos, skirtos projektams pagal Priemonę finansuoti. Teikiamos paramos forma yra negrąžintina subsidija (dotacija).
Paramos teikėjas – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija (toliau vadinama – Ministerija), kai paramos gavėjas – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau vadinama – Agentūra), ir Agentūra, kai paramos gavėjas – Ministerija.
Paramos teikimo sutartis (toliau vadinama – paramos sutartis) – pagrindinis dokumentas, kurį pasirašo paramos teikėjas ir paramos gavėjas. Šia sutartimi nustatoma skiriamos paramos suma, paramos teikimo sąlygos, mokėjimo tvarka, šalių teisės ir pareigos, kt. (pavyzdinė sutarties forma pateikta Taisyklių 1 priede).
Projektas – paramos gavėjo vykdoma ar numatoma vykdyti veikla, pagrįsta dokumentais, įrodančiais numatomų pasiekti rezultatų tikslingumą, finansiškai (ekonomiškai) ir techniškai pagrindžiančiais pasirinkto būdo rezultatams pasiekti veiksmingumą, išteklius, šio būdo taikymo pradžios ir rezultatų pasiekimo laiką bei detalų planą.
Tinkamos kompensuoti išlaidos (toliau vadinama – tinkamos išlaidos) – projektą įgyvendinant faktiškai padarytos išlaidos, užregistruotos paramos gavėjo sąskaitoje bei pagrįstos dokumentų originalais arba (jei tai neįmanoma) oficialiai patvirtintomis kopijomis, nurodytos Taisyklėse ir paramos sutartyje, būtinos projektui vykdyti, kurios gali būti finansuojamos EŽŪOGF Garantijų skyriaus ir bendrojo finansavimo lėšomis.
6. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2002, Nr. 118-5296).
II. PARAMOS GAVĖJAI
7. Pagal Priemonę parama teikiama šioms institucijoms:
7.1. Ministerijai;
7.2. Agentūrai.
III. PAGAL PRIEMONĘ REMIAMOS VEIKLOS SRITYS
8. Veiklos sritys, už kurias atsakinga Ministerija:
8.1. Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priežiūros komiteto (toliau vadinama – priežiūros komitetas) posėdžių organizavimas, įskaitant išlaidas ekspertams bei kitiems dalyviams, kurių dalyvavimas būtinas siekiant užtikrinti efektyvų priežiūros komiteto darbą;
8.2. KPP įvertinimo organizavimas bei įgyvendinimas, įskaitant ekspertų pagalbą svarstant bei peržiūrint pagrindinius duomenis bei rodiklius, taip pat išorės audito kompanijos paslaugos vertinant išlaidų tinkamumą kompensuoti;
8.3. vertimų raštu organizavimas, Komisijai prašant vertimai žodžiu;
8.4. vizitų, konferencijų, studijų bei seminarų organizavimas;
8.5. darbuotojų, kurių funkcijos yra susijusios su KPP priežiūra, valdymu, įgyvendinimu, ir (arba) KPP priežiūros komiteto posėdžių, monitoringo komitetų ir kitų darbo grupių, susijusių su KPP įgyvendinimu, organizavimu, ir jeigu tos funkcijos nėra susijusios su tiesioginėmis šių darbuotojų, jau finansuojamų iš Lietuvos Respublikos biudžeto, pareigomis, darbo užmokesčio, socialinio draudimo įmokų ir su darbuotojų išlaikymų susijusių išlaidų finansavimas;
8.6. dalyvavimas konferencijose, seminaruose, tyrimuose ir darbo grupėse.
9. Veiklos sritys, už kurias atsakinga Agentūra:
9.1. informacinės medžiagos (įskaitant paraiškų formas) parengimas, leidyba bei platinimas;
9.2. informacinių kampanijų organizavimas;
9.3. personalo ir socialinių ekonominių bei kitų partnerių, tiesiogiai susijusių su KPP administravimu, mokymas;
9.4. konsultacijų, mokymo, studijų (tyrimų), seminarų, konferencijų, keitimosi patirtimi renginių ir informacinių (lauko) dienų, skirtų KPP viešinimui, organizavimas;
9.5. išorės ir vidaus auditas bei patikros vietoje (įskaitant kompiuterinių sistemų įsigijimą arba nuomą bei įrengimą valdymui ir vertinimui);
9.6. darbuotojų, kurių funkcijos yra susijusios su paraiškų pagal KPP priemones administravimu ir jeigu tos funkcijos nėra susijusios su tiesioginėmis šių darbuotojų, jau finansuojamų iš Lietuvos Respublikos biudžeto, pareigomis, darbo užmokesčio, socialinio draudimo įmokų ir su darbuotojų išlaikymų susijusių išlaidų finansavimas.
IV. IŠLAIDŲ TINKAMUMO KOMPENSUOTI KRITERIJAI
10. Kompensuotinomis laikomos išlaidos, kurios:
10.1. padarytos įgyvendinant bent vieną iš Priemonės tikslų:
10.1.1. užtikrinti tinkamą informacijos apie KPP pateikimą bei viešumą;
10.1.2. remti studijas, vizitus bei seminarus, susijusius su KPP;
10.1.3. remti KPP įgyvendinimo priežiūrą ir įvertinimą;
10.2. atitinka bent vieną pagal Priemonę remiamų veiklos sričių, nurodytų Taisyklių III skyriuje;
10.3. išvardytos tinkamų kompensuoti išlaidų sąraše (šių Taisyklių V skyrius);
10.4. padarytos nuo 2004 m. kovo 1 d. iki 2008 m. rugpjūčio 30 d. (šių Taisyklių 8.5 ir 9.6 punktuose numatytoms veiklos sritims nuo 2005 m. birželio 28 d. iki 2008 m. rugpjūčio 30 d.);
10.5. yra aiškiai identifikuojamos, pagrįstos dokumentais;
10.6. padarytos pagal sutartis su trečiaisiais asmenimis dėl prekių, paslaugų arba darbų pirkimo, kurios sudarytos vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis;
10.7. padarytos nepažeidžiant Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų.
11. Išlaidų kategorijos, kurios negali būti kompensuojamos:
11.1. išlaidos naujų statinių statybai, rekonstrukcijai, žemei ir kitam nekilnojamajam turtui, transporto priemonėms įsigyti;
11.2. įmokos, mokamos išperkamosios nuomos davėjui, kai paramos gavėjas projektui įgyvendinti reikalingą turtą įsigyja išperkamosios nuomos (lizingo) būdu;
11.3. išlaidos pagal sutartis, kurios padidina vykdomos veiklos išlaidas, tačiau proporcingai nepadidina veiklos vertės, taip pat išlaidos pagal sutartis su tarpininkais ar konsultantais, kuriose mokėjimas jiems už suteiktas paslaugas yra numatytas procentais nuo bendros projekto vertės;
11.4. debeto palūkanos, finansinių operacijų išlaidos, komisinis mokestis už valiutos keitimą, nuostoliai dėl užsienio valiutos keitimo;
11.5. baudos, finansinės sankcijos ir bylinėjimosi išlaidos;
11.6. tos pačios projekto išlaidos, kurioms kompensuoti jau yra ar buvo skirta pagalba iš Europos Sąjungos ar nacionalinio biudžeto lėšų pagal kitas paramos gavėjo paraiškas, t. y. finansuojamos du ar daugiau kartų.
12. Lėšos užsienio ekspertų komandiruočių išlaidoms kompensuoti negali viršyti Europos Komisijos kasmet nustatomų ribų. Keliaujant lėktuvu kelionės išlaidos yra tinkamos kompensuoti, jei perkamas ekonominės klasės bilietas.
V. TINKAMŲ KOMPENSUOTI IŠLAIDŲ SĄRAŠAS
13. Tinkamomis kompensuoti laikomos šios Ministerijos išlaidos:
13.1. pagal Taisyklių 8.1 punkte nurodytą veiklą:
13.1.1. patalpų nuoma;
13.1.2. posėdžiams ar susitikimams reikalingos vaizdinių priemonių demonstravimo, garsinimo įrangos nuoma;
13.1.3. kanceliarinės prekės posėdžiams ar susitikimams, jų dalyviams ir sekretoriatui;
13.1.4. maitinimo išlaidos;
13.1.5. sekretoriato telefoniniai pokalbiai;
13.1.6. vertėjų paslaugos (žodžiu, raštu ir sinchroninis) posėdžių metu, posėdžiams reikalingos medžiagos/dokumentų vertimas;
13.1.7. transporto paslaugų pirkimo išlaidos;
13.1.8. jei naudojamas Ministerijos ar Agentūros transportas, vairuotojų darbo užmokestis ir valstybės privalomojo socialinio draudimo įmokos, vairuotojų komandiruotės išlaidas ir transporto priemonių nusidėvėjimo išlaidos, draudimas ir degalai;
13.1.9. KPP Priežiūros komiteto narių, stebėtojų ir kitų posėdžių dalyvių:
13.1.9.1. kelionės išlaidos:
13.1.9.1.1. atvykimo visų rūšių transporto priemonėmis į Lietuvos Respubliką iš kitos šalies ir išvykimo bilietai;
13.1.9.1.2. atvykimo į Lietuvos Respubliką dokumentų tvarkymo išlaidos, įskaitant kelionės draudimą, į kurį gali įeiti draudimas ligos atveju, draudimas nuo nelaimingų atsitikimų, kelionės bagažo draudimas, civilinės atsakomybės draudimas;
13.1.9.2. maitinimo išlaidos;
13.1.9.3. nakvynės išlaidos;
13.1.10. ekspertų / konsultantų paslaugos:
13.1.10.1. autorinis atlyginimas;
13.1.10.2. išlaidos, išvardytos Taisyklių 13.1.9.1–13.1.9.3 punktuose, kai ekspertai/ konsultantai atvyksta į Lietuvos Respubliką;
13.2. pagal Taisyklių 8.2 punkte nurodytą veiklą:
13.2.1. ekspertų ir vertintojų išlaidos, išvardytos Taisyklių 13.1.10.1–13.1.10.2 punktuose;
13.2.2. vertinimo ataskaitos vertimas, spausdinimas ir dauginimas;
13.2.3. išorės auditorių paslaugos, tikrinant faktinių išlaidų tinkamumą kompensuoti;
13.3. pagal Taisyklių 8.3 punkte nurodytą veiklą:
13.3.1. vertėjų paslaugos (žodžiu, raštu ir sinchroninis);
13.3.2. išversto teksto spausdinimas, dauginimas, platinimas;
13.4. pagal Taisyklių 8.4 punkte nurodytą veiklą:
13.4.1. konferencijų bei seminarų organizavimo paslaugų pirkimo išlaidos;
13.4.2. kitos išlaidos:
13.4.2.1. autorinis atlyginimas lektoriams;
13.4.2.2. patalpų, vaizdinių priemonių demonstravimo, garsinimo įrangos nuoma;
13.4.2.3. kanceliarinės prekės, įskaitant kvietimų ir kortelių gamybą;
13.4.2.4. maitinimo išlaidos;
13.4.2.5. vertėjų paslaugos (žodžiu, raštu ir sinchroninis);
13.4.2.6. administracinės išlaidos (administratoriaus atlyginimas: darbo užmokestis ir valstybinio socialinio draudimo įmokos; projekto personalo transporto nuomos bei komandiruočių išlaidos; projektui įgyvendinti naudojamų patalpų eksploatavimo išlaidos (vanduo, elektra, šildymas); administravimui naudojamų patalpų ir įrangos nuoma, ryšio paslaugos, kanceliarinės prekės; programinės įrangos, mokomosios, informacinės bei metodinės medžiagos, išimtinai naudojamos projektui įgyvendinti, įsigijimo išlaidos). Šios išlaidos negali būti didesnės nei 10 procentų šios veiklos tinkamų išlaidų;
13.4.2.7. metodinės medžiagos konferencijų ir seminarų dalyviams parengimas, spausdinimas ir dauginimas;
13.4.2.8. reklama (skelbimai spaudoje, per radiją, televiziją, dalomosios reklaminės medžiagos, reklaminių stendų gamyba ir pan.);
13.4.2.9. lektorių, renginių dalyvių išlaidos, išvardytos Taisyklių 13.1.9.1–13.1.9.3 punktuose;
13.4.2.10. svečių priėmimo išlaidos (gėlės, atminimo dovanos, ekskursijos, gidų paslaugos);
13.4.3. studijų (tyrimų) pirkimas;
13.5. pagal Taisyklių 8.5 punkte nurodytą veiklą:
13.5.1. darbo užmokestis ir valstybinio socialinio draudimo įmokos;
13.5.2. kitos išlaidos, susijusios su darbuotojų išlaikymu (vanduo, elektra, šildymas, ryšio paslaugos, kanceliarinės prekės, mažavertės biuro įrangos išlaidos);
13.5.3. šios išlaidos negali būti didesnės kaip 33 proc. Ministerijai numatytų techninės paramos lėšų;
13. 6. pagal Taisyklių 8.6 punkte nurodytą veiklą:
13.6.1. Ministerijos darbuotojų komandiruočių dalyvauti renginiuose, susijusiuose su KPP, išlaidos, kai jos neapmokamos renginių organizatorių, apskaičiuotos pagal minėtų išlaidų apskaičiavimą reglamentuojančius teisės aktus;
13.6.2. darbuotojas, vykstantis į 8.6. punkte numatytus renginius, pažymą, pasirašytą departamento (skyriaus) vadovo ir įrodančią, kad renginys susijęs su kaimo plėtra, pateikia Ministerijos Kaimo plėtros departamentui.
14. Tinkamomis kompensuoti laikomos šios Agentūros išlaidos:
14.1. pagal Taisyklių 9.1 punkte nurodytą veiklą:
14.1.1. informacinės medžiagos apie KPP parengimas;
14.1.2. informacinės medžiagos apie KPP leidyba;
14.1.3. informacinės medžiagos apie KPP platinimas;
14.2. pagal Taisyklių 9.2 punkte nurodytą veiklą:
14.2.1. informacinės kampanijos rengimo, organizavimo paslaugos. Šios išlaidos negali būti didesnės nei 10 procentų šios veiklos tinkamų išlaidų;
14.2.2. informacijos apie KPP visuomenės informavimo priemonėms rengimas;
14.2.3. informacijos apie KPP skelbimas visuomenės informavimo;
14.2.3. administracinės išlaidos (administratoriaus atlyginimas: darbo užmokestis ir valstybinio socialinio draudimo įmokos; projekto personalo transporto nuomos bei komandiruočių išlaidos; projektui įgyvendinti naudojamų patalpų eksploatavimo išlaidos (vanduo, elektra, šildymas); administravimui naudojamų patalpų ir įrangos nuoma, ryšio paslaugos, kanceliarinės prekės; programinės įrangos, mokomosios, informacinės bei metodinės medžiagos, išimtinai naudojamos projektui įgyvendinti, įsigijimo išlaidos). Šios išlaidos negali būti didesnės nei 10 procentų šios veiklos tinkamų išlaidų;
14.2.4. reklamos priemonių ir reklaminės medžiagos parengimas;
14.2.5. reklamos priemonių ir reklaminės medžiagos gamyba ir platinimas;
14.2.6. informacijos KPP tematika poreikio ir sklaidos tyrimai, monitoringas, analizė;
14.3. pagal šių Taisyklių 9.3 ir 9.4 punkte nurodytą veiklą:
14.3.1. personalo ir socialinių ekonominių bei kitų partnerių mokymų ir jų organizavimo paslaugų pirkimo išlaidos;
14.3.2. konsultacijų, mokymo, studijų (tyrimų), seminarų, konferencijų, keitimosi patirtimi ir kitų su KPP viešinimu susijusių renginių bei informacinių (lauko) dienų, skirtų KPP viešinimui, organizavimo paslaugų pirkimo išlaidos;
14.3.3. išlaidos išvardytos Taisyklių 13.4.2 punkte;
14.3.4. Agentūros darbuotojų komandiruotės išlaidos, kai jie pakviesti dalyvauti renginiuose, susijusiuose su KPP ir kai jų išlaidos neapmokamos renginių organizatorių (kelionė, draudimas, apgyvendinimas, dienpinigiai), tačiau ne didesnės, nei nustatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
14.4. pagal Taisyklių 9.5 punkte nurodytą veiklą:
14.4.1. kompiuterių ir jų priedų bei kompiuterinių sistemų, susijusių su auditu ir patikromis, įsigijimas ir įdiegimas (valdymui ir vertinimui);
14.4.2. išorės audito kompanijų ar ekspertų/konsultantų paslaugos;
14.4.3. transporto išlaidos šalies viduje (transporto priemonių nuoma, degalai);
14.4.4. specialios patikrų įrangos (GPS matavimo aparatų, matavimo juostų, žemėlapių) įsigijimas, nuoma;
14.5. pagal Taisyklių 9.6 punkte nurodytą veiklą:
14.5.1 darbo užmokestis ir valstybinio socialinio draudimo įmokos;
14.5.2. kitos išlaidos, susijusios su darbuotojų išlaikymu (vanduo, elektra, šildymas, ryšio paslaugos, kanceliarinės prekės, mažavertės biuro įrangos, komandiruočių išlaidos);
14.5.3. šios išlaidos negali būti didesnės nei 33 proc. Agentūrai numatytų techninės paramos lėšų.
VI. PROJEKTŲ TEIKIMAS IR ĮGYVENDINIMAS
15. Projektų skaičius, kurį gali teikti paramos gavėjas, neribojamas.
16. Projektą sudaro:
16.1. projekto aprašymas, kuriame nurodoma: projekto tikslai ir uždaviniai, projekto įgyvendinimo pradžia, pabaiga, projekto vadovas, buhalteris, asmuo, atsakingas už projekto priežiūrą, trumpas projekto esmės aprašymas (kur ir kaip bus vykdomas, kas jį valdys ir įgyvendins), projekto įgyvendinimo metodika (projekto valdymo ir administravimo schema, įgyvendinimo planas, atskaitomybė įgyvendinimo priežiūra);
16.2. projekto sąmata, kurioje numatomos patirti išlaidos (Lt be PVM, PVM, Lt su PVM).
17. Kai paramos gavėja – Ministerija:
17.1. Ministerijos projektas teikiamas Agentūros Kaimo plėtros programų departamentui;
17.2. Agentūrai patikrinus, įvertinus projektą ir priėmus sprendimą projektą finansuoti, pasirašoma paramos sutartis dėl Ministerijos padarytų išlaidų vykdant projektą kompensavimo.
18. Kai paramos gavėjas – Agentūra:
18.1. Agentūros projektas teikiamas Ministerijos Kaimo plėtros departamentui derinti, ar numatoma veikla tinkamai įgyvendins tikslus, taip pat patikrinti, ar numatomos išlaidos tinkamos kompensuoti;
18.2. gavus Ministerijos išvadą, projektas užregistruojamas pagal Agentūros vidaus tvarką, pasirašoma paramos sutartis su Ministerija dėl Agentūros padarytų išlaidų vykdant projektą kompensavimo ir pradedama jį įgyvendinti (arba tęsti jau pradėtą veiklą);
19. Įgyvendinant projektą, jei reikia arba jei atsiranda objektyvios aplinkybės, kurios negalėjo būti žinomos paramos sutarties sudarymo metu, paramos gavėjas lėšas gali perskirstyti tarp atskirų išlaidų straipsnių, nekeisdamas paramos sutarties, jeigu toks lėšų perskirstymas nepakeis projekto esmės. Apie ketinimą perskirstyti paramos lėšas paramos gavėjas privalo informuoti paramos teikėją, nurodydamas perskirstymo motyvus ir perskirstomą sumą.
20. Paramos gavėjas projektą vykdo atlikdamas viešąjį pirkimą bei vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu ir kitais, su jo įgyvendinimu susijusiais, teisės aktais.
21. Darbuotojai, numatyti Taisyklių 8.5 ir 9.6 punktuose, įdarbinami pagal darbo sutartį.
VII. PROJEKTO IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO TVARKA
22. Projektai avansuojami iš Specialiosios valstybės biudžeto bendrojo finansavimo lėšų programos, skirtos EŽŪOGF Garantijų skyriaus priemonių įgyvendinimui finansuoti.
23. Mokėjimo prašymų skaičius neribojamas, tačiau mokėjimo prašymus rekomenduojama teikti ne rečiau kaip kas ketvirtį.
24. Kartu su mokėjimo prašymu paramos gavėjas pateikia projekto įgyvendinimo ataskaitą, kurioje turi būti pateikta informacija apie veiklą per ataskaitinį laikotarpį, ir ataskaitinio laikotarpio išlaidas pateisinančių bei įrodančių dokumentų kopijas. Išlaidas pateisinančiais dokumentais gali būti rangovų, prekių tiekėjų ar paslaugų teikėjų pateiktos sąskaitos, perdavimo–priėmimo aktai, darbuotojų laiko apskaitos žiniaraščiai, kelionių dokumentai ir kiti. Išlaidas įrodančiais dokumentais gali būti banko darbuotojų parašu patvirtinti išrašai iš banko sąskaitos, kasos išlaidų orderiai ir kiti. Projekto išlaidos turi būti patvirtintos apskaitos dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo (Žin., 2001, Nr. 99-3515) 13 straipsnyje nustatytus rekvizitus.
25. Vertinant mokėjimo prašymą, išlaidų tinkamumui nustatyti taikomos mokėjimo prašymo pateikimo metu galiojančios Taisyklės.
26. Kai paramos gavėjas yra Ministerija:
26.1. Ministerija mokėjimo prašymus (pavyzdinė mokėjimo prašymo forma pateikta Taisyklių 2 priede) teikia Agentūrai.
26.2. Agentūra, gavusi mokėjimo prašymą, jį užregistruoja ir per 30 darbo dienų patikrina, ar faktinės išlaidos yra tinkamos kompensuoti.
26.3. Jei vertinant mokėjimo prašymą kyla neaiškumų, trūksta dokumentų ar informacijos, Agentūra raštu kreipiasi į Ministeriją ar į Agentūros struktūrinį padalinį, inicijavusį pirkimą, nurodydama trūkstamos informacijos pateikimo terminą. Tuo atveju mokėjimo prašymo įvertinimo terminas pratęsiamas tiek laiko, kiek reikia trūkstamai informacijai gauti. Jei per nustatytą laiką nepateikiami reikalaujami duomenys, mokėjimo prašymas vertinamas pagal turimus duomenis.
26.4. Įvertinus mokėjimo prašymą, priimamas sprendimas:
26.4.1. apmokėti visą sumą pagal mokėjimo prašymą;
26.4.2. apmokėti dalį prašomos paramos sumos;
26.4.3. atmesti mokėjimo prašymą.
26.5. Priėmusi sprendimą dėl Ministerijos mokėjimo prašymo atmetimo ar dalinio apmokėjimo, Agentūra raštu praneša Ministerijai tokio sprendimo motyvus.
26.6. Patvirtinusi Ministerijos faktinių išlaidų tinkamumą kompensuoti, Agentūra pateikia Ministerijai pinigų užsakymo paraišką pagal Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2004 m. spalio 26 d. įsakymą Nr. 3D-577 „Dėl Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo Garantijų skyriaus lėšų gavimo iš Europos Komisijos, apskaitos ir pervedimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 159-5818).
26.7. Ministerijos projektui vykdyti skirtos lėšos pervedamos Ministerijai.
27. Kai paramos gavėja yra Agentūra:
27.1. Patvirtinusi Agentūros faktinių išlaidų tinkamumą kompensuoti, Agentūra teikia Ministerijos Vidaus audito departamentui mokėjimo prašymą (pavyzdinė mokėjimo prašymo forma pateikta Taisyklių 2 priede) su išlaidas patvirtinančių dokumentų kopijomis bei mokėjimo prašymo vertinimo ataskaitą.
27.2. Ministerijos Vidaus audito departamentas per 30 darbo dienų patikrina, ar mokėjimo prašyme nurodytos faktinės išlaidos yra tinkamos kompensuoti.
27.3. Jei atliekant mokėjimo prašymo patikrinimą kyla neaiškumų, trūksta dokumentų ar informacijos, Ministerijos Vidaus audito departamentas raštu kreipiasi į Agentūrą, nurodydamas trūkstamos informacijos pateikimo terminą. Tuo atveju mokėjimo prašymo patikrinimo terminas pratęsiamas tiek laiko, kiek reikia trūkstamai informacijai gauti. Jei per nustatytą laiką nepateikiami reikalaujami duomenys, mokėjimo prašymas tikrinamas pagal turimus duomenis.
27.4. Patikrinus mokėjimo prašymą, priimamas sprendimas:
27.4.1. apmokėti visą sumą pagal mokėjimo prašymą;
27.4.2. apmokėti dalį prašomos paramos sumos;
27.4.3. atmesti mokėjimo prašymą.
27.5. Priėmęs sprendimą, Ministerijos Vidaus audito departamentas parengia Tarpinę audito atlikimo ataskaitą bei užpildo mokėjimo prašymo patikros lapo 3 egz. (3 priedas). Mokėjimo prašymo patikros lapo 1 egz. pateikia Agentūrai, 1 egz. Kaimo plėtros departamento Kaimo plėtros ir struktūrinės paramos koordinavimo skyriui, o Tarpinę audito atlikimo ataskaitą kartu su mokėjimo prašymo patikros lapu Ministerijos vadovybei.
27.6. Agentūra pagal gautą mokėjimo prašymo patikros lapą parengia ir su šio patikros lapo kopija pateikia Ministerijai pinigų užsakymo paraišką pagal žemės ūkio ministro 2004 m. spalio 26 d. įsakymą Nr. 3D-577.
27.7. Agentūros projektui vykdyti skirtos lėšos pervedamos į Agentūros specialiąją pavedimų KPP priemonei „Techninė parama“ sąskaitą.
27.8. Agentūros specialiojoje pavedimų KPP priemonei „Techninė parama“ sąskaitoje einamųjų biudžetinių metų pabaigoje arba po projekto įgyvendinimo likęs nepanaudotų lėšų likutis grąžinamas Ministerijai.
28. Agentūra teikia Ministerijai pinigų užsakymo paraišką Ministerijos ir Agentūros išlaidų, pripažintų tinkamomis, PVM kompensuoti. Šios išlaidos yra kompensuojamos iš Kaimo rėmimo programos lėšų.
29. Agentūra, gavusi lėšas PVM kompensuoti, per 3 darbo dienas gautos sumos dydžiu padidina pavedimų sąskaitos likutį tuo atveju, kai paramos gavėja yra Agentūra, ir per 3 darbo dienas perveda šias lėšas Ministerijai tuo atveju, kai paramos gavėja yra Ministerija.
30. Ministerijos finansinius atsiskaitymus pagal sutartis bei atsiskaitymų kontrolę vykdo Ministerijos Buhalterinės apskaitos skyrius, o Agentūros – Finansų ir apskaitos departamentas.
31. Paramos gavėjai neteisingai išmokėtas sumas grąžina iš bendrųjų joms skirtų valstybės biudžeto asignavimų.
VIII. ATSAKOMYBĖ
32. Agentūra pagal kompetenciją administruoja projektus ir vykdo jų įgyvendinimo priežiūrą.
33. Už Ministerijos mokėjimo prašymų tikrinimą, visų išlaidas pateisinančių ir įrodančių dokumentų tikrinimą bei išlaidų tinkamumo finansuoti nustatymą atsakinga Agentūra, o už Agentūros – Ministerijos Vidaus audito departamentas.
34. Galutinę atsakomybę už projekto/veiklos įgyvendinimą prisiima paramos gavėjas.
IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
35. Europos Audito rūmų bei Europos Komisijos įgalioti asmenys, Valstybės kontrolė, Finansų ministerija, Agentūra turi teisę atlikti projektų auditą ir kontroliuoti, kaip jie vykdomi, taip pat turi teisę atlikti paramos gavėjų veiklos, susijusios su projektų įgyvendinimu, auditą ir kontroliuoti šią paramos gavėjų veiklą, tikrinti visas kitas aplinkybes, susijusias su projektų vykdymu.
36. Paramos gavėjai privalo bendradarbiauti su institucijomis, nurodytomis Taisyklių 35 punkte, laiku teikti visą jų prašomą informaciją, leisti ir sudaryti joms sąlygas atlikti projektų įgyvendinimo patikras vietoje, įeiti į visas paramos gavėjų patalpas, susipažinti su projekto įgyvendinimo ir apskaitos dokumentais.
X. TAISYKLIŲ KEITIMO TVARKA
37. Šios taisyklės gali būti keičiamos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu. Pasikeitus šiose taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos tų teisės aktų nuostatos.
______________
Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonės „Techninė parama“
administravimo taisyklių
1 priedas
(Pavyzdinė sutarties forma)
PARAMOS SUTARTIS PAGAL KAIMO PLĖTROS 2004–2006 METŲ
PLANO PRIEMONĘ „TECHNINĖ PARAMA“
____________ Nr. ___________
(data)
___________________________
(sudarymo vieta)
Sutarties šalys:
_____________________________________ (toliau – Paramos teikėjas), atstovaujama(-s)
_______________________________________________________________________________, ir
________________________________________ (toliau – Paramos gavėjas), atstovaujama(-s)
_________________________________ (toliau – Šalys), sudarė šią sutartį (toliau – Sutartis):
I. SUTARTIES DALYKAS
1. Šios sutarties dalykas yra teisiniai Šalių santykiai, susiję su paramos iš Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo Garantijų skyriaus ir Lietuvos valstybės biudžeto lėšų suteikimu Paramos gavėjui, įgyvendinančiam projektą „___________________ _______________________“, registracijos Nr. ________ (toliau – Projektas), pagal Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano (toliau – KPP) priemonę „Techninė parama“.
2. Pagal šią Sutartį:
2.1. Paramos teikėjas įsipareigoja kompensuoti Paramos gavėjui šioje sutartyje numatyta tvarka ir sąlygomis iki __________ (______žodžiu______) litų išlaidas vykdant Projektą. Ši suma gali būti sumažinta, jei Paramos teikėjas negali tęsti savo finansinių įsipareigojimų Europos Sąjungos ir/ar Lietuvos Respublikos institucijoms priėmus sprendimą koreguoti KPP priemonei „Techninė parama“ ar Paramos gavėjui Projekto įgyvendinimui skirtą finansavimą.
2.2. Paramos dalys:
2.2.1. Europos Sąjungos įnašas, finansuojamas iš Specialiosios Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo Garantijų skyriaus programos – _______ (______žodžiu______) Lt, t.y. 80% paramos sumos (be PVM);
2.2.2. Lietuvos valstybės įnašas, finansuojamas iš Specialiosios Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo Garantijų skyriaus programos – _______ (______žodžiu______) Lt, t.y. 20 % paramos sumos (be PVM);
2.2.3. Pridėtinės vertės mokestis finansuojamas iš Kaimo rėmimo programos vadovaujantis Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonės „Techninė parama“ administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2004 m. rugpjūčio 16 d. įsakymu Nr. 3D-483 (Žin., 2004, Nr. 129-4637; 2005, Nr. 113-4135) (toliau – Taisyklės), nustatyta tvarka.
II. PARAMOS SUTEIKIMO SĄLYGOS
3. Kompensuojamos tik tos projekto išlaidos, kurios:
3.1. laikomos tinkamomis finansuoti pagal projekto sąmatą (priedas), suderintą su Paramos teikėju, ir yra Paramos gavėjo padarytos nuo 200__ m. ______mėn. __ d. iki 200__ m. _mėn. __ d.;
3.2. atitinka Taisyklėse įvardytas sąlygas;
3.3. padarytos nepažeidžiant Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2002, Nr. 118-5296) bei kitų viešuosius pirkimus reglamentuojančių Lietuvos Respublikos teisės aktų, taip pat kitų Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų;
3.4. pagrįstos tinkamais dokumentais (sąskaitomis, sąskaitų išrašais, įrodančiais apmokėjimą, ir kitais).
III. PARAMOS SUTEIKIMO TVARKA
4. Šalims pasirašius Sutartį, Paramos gavėjas Projekto vykdymą avansuoja vadovaudamasis Taisyklėmis.
5. Paramos gavėjas atsakingam Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūros) struktūriniam padaliniui teikia nustatytos formos mokėjimo prašymą ir išlaidas patvirtinančių dokumentų kopijas, patvirtintas Paramos gavėjo atsakingo asmens (pagal įvykdyto projekto specifiką):
5.1. sutartinių įsipareigojimų įvykdymo akto;
5.2. PVM sąskaitos faktūros ar sąskaitos faktūros;
5.3. mokėjimo pavedimo;
5.4. banko išrašo;
5.5. projekto sąmatos;
5.6. eksperto darbo ataskaitos ir sumokėto užmokesčio pagrindimo dokumentų;
5.7. renginio dalyvių sąrašo (su dalyvių parašais);
5.8. KPP priežiūros komiteto posėdžio protokolo;
5.9. išlaidų pagrindimo akto;
5.10. panaudos sutarties;
5.11. pareiginių instrukcijų;
5.12. darbo laiko apskaitos lapų;
5.13. darbo užmokesčio priskaitymo ir apmokėjimo dokumentų;
5.14. įmokų Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir apmokėjimo dokumentų;
5.15. Paramos gavėjo direktoriaus įsakymo dėl asmenų paskyrimo atitinkamoms KPP administravimo funkcijoms atlikti;
5.16. kitų reikiamų dokumentų.
6. Lėšos Paramos gavėjui pagal Taisykles pervedamos į Paramos gavėjo ____________________ sąskaitą banke a. s. Nr. ___________________.
IV. PARAMOS GAVĖJO TEISĖS IR PAREIGOS
7. Paramos gavėjas įsipareigoja naudoti paramos lėšas tik Projektui įgyvendinti.
8. Paramos gavėjas turi teisę atsisakyti paramos bei inicijuoti Sutarties pakeitimą.
9. Paramos gavėjas privalo:
9.1. laikydamasis Projekto tikslų ir uždavinių, įgyvendinti Projektą;
9.2. laikytis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatų;
9.3. ne vėliau kaip per 5 darbo dienas grąžinti Paramos teikėjui dėl klaidos gautą didesnę paramos sumą nei numatyta šioje Sutartyje;
9.4. gavęs sprendimą dėl paramos teikimo sustabdymo, nutraukimo ir / arba reikalavimo grąžinti paramos lėšas, per sprendime nustatytą terminą įvykdyti sprendime išvardytus reikalavimus;
9.5. turėti sąskaitą paramos lėšoms pervesti ir tvarkyti atskirą Projekto išlaidų buhalterinę apskaitą taip, kad apskaitos informacija būtų tinkama, objektyvi, pateikiama laiku, išsami ir naudinga vidaus ir išorės vartotojams, bei laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų norminių teisės aktų;
9.6. fiksuoti visas ūkines ir kitas operacijas, susijusias su projekto vykdymu, ir saugoti su šiomis operacijomis susijusius dokumentus ne trumpiau kaip 5 (penkerius) metus po Projekto įgyvendinimo pabaigos;
9.7. teikti Paramos teikėjui metines ataskaitas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų pasibaigus kalendoriniams metams ir baigiamąją Projekto ataskaitą – ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų baigus įgyvendinti Projektą;
9.8. bendradarbiauti su projektą kontroliuojančiais asmenimis, laiku teikti jiems visą prašomą informaciją, sudaryti sąlygas apžiūrėti Projekto vykdymo vietą ir savo veiklą, susipažinti su dokumentais, susijusiais su Projekto ir Sutarties vykdymu;
9.9. kuo greičiau, bet ne vėliau kaip per 14 darbo dienų, pranešti Paramos teikėjui apie bet kurių duomenų, pateiktų šioje Sutartyje ir jos prieduose, pasikeitimus;
9.10. Paramos teikėjo nustatytais terminais teikti jam papildomą informaciją, pagrindžiančius dokumentus, šalinti mokėjimo prašymų trūkumus;
9.11. per 5 darbo dienas po išlaidų kompensavimo pagal paskutinį Paramos gavėjo pateiktą mokėjimo prašymą grąžinti Paramos gavėjui išmokėtą avansą į Paramos teikėjo nurodytą sąskaitą.
V. SUTARTIES VYKDYMO KONTROLĖ
10. Europos audito rūmų bei Europos Komisijos įgalioti asmenys, Lietuvos Respublikos finansų ministerija ir Lietuvos respublikos žemės ūkio ministerija, Valstybės kontrolė ir Agentūra turi teisę audituoti ir kontroliuoti, kaip vykdomas Projektas, taip pat turi teisę audituoti ir kontroliuoti Paramos gavėjo finansinę-ūkinę veiklą, kiek ji susijusi su Projektu, ir visas kitas aplinkybes, susijusias su Projektu ir šia Sutartimi.
11. Paramos gavėjas privalo bendradarbiauti su institucijomis bei asmenimis, nurodytais Sutarties 10 punkte, laiku teikti jiems visą pageidaujamą informaciją, leisti ir sudaryti sąlygas jiems tikrinti Projekto vykdymą ir veiklą vietoje, įeiti į visas patalpas, susipažinti su dokumentais, susijusiais su Projekto įgyvendinimu ir apskaita.
VI. SUTARTIES PAKEITIMAS, NUTRAUKIMAS,
GAUTOS PARAMOS GRĄŽINIMAS
12. Jei susidarys bet kokios aplinkybės, turinčios įtakos šiai Sutarčiai (visos priemonės „Techninė parama“ administravimo laikotarpiu – kol paramos gavėjui neišmokėti pinigai ir byla neatiduota į archyvą), sutartis privalo būti pakeista ir/ar papildyta šalių rašytiniu susitarimu. Toks susitarimas tampa neatskiriama šios sutarties dalimi.
13. Paramos gavėjas turi teisę atsisakyti sutarties ir paramos, kol paramos dar negavo.
14. Paramos teikėjas turi teisę vienašališkai nutraukti paramos sutartį ir paramos teikimą ir/arba reikalauti grąžinti visą suteiktą paramą, jeigu Paramos gavėjas:
14.1. prašydamas paramos, taip pat vykdydamas šią sutartį, nepateikė (nuslėpė) ar pateikė neteisingą informaciją, turinčią reikšmės sprendimui dėl paramos suteikimo arba turinčią reikšmės tinkamai šios sutarties vykdymo kontrolei;
14.2. vykdydamas projektą, sąmoningai pažeidė teisės aktų reikalavimus;
14.3. nukrypo nuo projekto, nustojo vykdyti projektą ar neįvykdė viso projekto;
14.4. sąmoningai neteikia informacijos ir dokumentų, numatytų šioje sutartyje;
14.5. pažeidžia įstatymuose ir šioje sutartyje nustatytą dokumentų saugojimo tvarką;
14.6. pažeidžia šia sutartimi prisiimtus įsipareigojimus.
15. Paramos teikėjas įsipareigoja nedelsdamas raštu pranešti Paramos gavėjui apie savo sprendimą nutraukti paramos teikimą ir/arba reikalauti grąžinti paramą.
16. Paramos gavėjas, gavęs rašytinį pranešimą apie šios sutarties nutraukimą arba reikalavimą grąžinti paramą (ar permokėtą paramos sumą), įsipareigoja atsakyti Paramos teikėjui ir grąžinti jam visą paramos sumą ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo šio pranešimo išsiuntimo dienos.
17. Po Paramos teikėjo pranešimo apie sprendimą nutraukti paramos mokėjimą ši sutartis laikoma nutraukta, jeigu šalys nesusitaria kitaip.
18. Jei Paramos gavėjas dėl klaidos gauna didesnę paramos sumą, nei patvirtinta, Paramos teikėjo, jis įsipareigoja nedelsdamas grąžinti pinigų sumą, kuri viršija patvirtintas faktines išlaidas.
19. Ši sutartis gali būti nutraukta šalių susitarimu, gavus motyvuotą vienos iš šalių prašymą.
VII. TAIKYTINA TEISĖ IR GINČŲ SPRENDIMAS
20. Ši Sutartis vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos bei Europos Sąjungos teisės aktais. Šalių ginčai, kilę dėl jos vykdymo, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais.
VIII. KITOS SĄLYGOS
21. Šalys atleidžiamos nuo atsakomybės dėl Sutarties nevykdymo pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. liepos 15 d. nutarimą Nr. 840 „Dėl atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklių patvirtinimo“.
22. Sutartis įsigalioja nuo jos Šalių pasirašymo momento ir galioja iki visiško Šalių įsipareigojimų įvykdymo.
23. Sutarties priedai laikomi neatskiriama Sutarties dalimi.
24. Sutartis sudaryta dviem egzemplioriais, po vieną kiekvienai Šaliai.
IX. Šalių juridiniai adresai ir parašai
Paramos gavėjas: Paramos teikėjas:
Blindžių g. 17, LT-08111 Vilnius Gedimino pr. 19, LT-01103 Vilnius
a. s. LT817300010086238097 a. s. LT564010042400060092
AB bankas „Hansabankas“ AB bankas „NORD/LB Lietuva“
banko kodas 73000 banko kodas 40100
Įregistravimo kodas 288739270 Įmonės kodas 188675190
Tel. (8 5) 252 67 03 Tel. (8 5) 239 10 01
Faksas (8 5) 252 69 47 Faksas (8 5) 239 12 12
El. paštas info@nma.lt El. paštas zum@zum.lt
Vardas ir pavardė Vardas ir pavardė
(parašas) (parašas)
(Atstovaujančio asmens pareigų pavadinimas) (Atstovaujančio asmens pareigų pavadinimas)
PASTABA. Sutartis gali būti papildoma ir tikslinama atsižvelgiant į paramos gavėjo ir paramos teikėjo specifiką.
______________
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-444, 2004-08-16, Žin., 2005, Nr. 113-4135 (2005-09-22)
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2004 M. RUGPJŪČIO 16 D. ĮSAKYMO NR. 3D-483 "DĖL KAIMO PLĖTROS 2004-2006 METŲ PLANO PRIEMONĖS "TECHNINĖ PARAMA" ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ" PAKEITIMO
2.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-487, 2005-10-13, Žin., 2005, Nr. 125-4449 (2005-10-20)
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2004 M. RUGPJŪČIO 16 D. ĮSAKYMO NR. 3D-483 "DĖL KAIMO PLĖTROS 2004-2006 METŲ PLANO PRIEMONĖS "TECHNINĖ PARAMA" ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ" PAKEITIMO
3.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-574, 2005-12-12, Žin., 2005, Nr. 145-5298 (2005-12-13)
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2004 M. RUGPJŪČIO 16 D. ĮSAKYMO NR. 3D-483 "DĖL KAIMO PLĖTROS 2004-2006 METŲ PLANO PRIEMONĖS "TECHNINĖ PARAMA" ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ" PAKEITIMO
4.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-149, 2006-04-12, Žin., 2006, Nr. 42-1539 (2006-04-15)
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2004 M. RUGPJŪČIO 16 D. ĮSAKYMO NR. 3D-483 "DĖL KAIMO PLĖTROS 2004-2006 METŲ PLANO PRIEMONĖS "TECHNINĖ PARAMA" ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ" PAKEITIMO
*** Pabaiga ***
Redagavo: vyr. specialistė Laimutė Aleksejevienė (2007-03-16)
Tel. 8-5-2391056