Suvestinė redakcija nuo 2005-09-25 iki 2006-08-31

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2004, Nr. 115-4313, i. k. 1042310ISAK001V-230

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO

 

 

 

Į S A K Y M A S

 

DĖL ŠENGENO PRIEMONĖS ADMINISTRAVIMO LIETUVOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

 

 

2004 m. liepos 16 d. Nr. 1V-230

 

Vilnius

 

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 5 d. nutarimo Nr. 549 „Dėl Šengeno priemonės administravimo Lietuvoje“ (Žin., 2004, Nr. 77-2679) 4.2 punktu,

tvirtinu Šengeno priemonės administravimo Lietuvoje taisykles (pridedama).

2. Nustatau, kad įgyvendinančiosios institucijos Šengeno priemonės administravimo funkcijas dėl projektų, kuriems įgyvendinti būtina atlikti pirkimus, susijusius su valstybės ar tarnybos paslaptimi, vykdo atsakingoji institucija.

Papildyta punktu:

Nr. 1V-297, 2005-09-20, Žin., 2005, Nr. 114-4177 (2005-09-24), i. k. 1052310ISAK001V-297

 

 

 

 

Vidaus reikalų ministras                                                            Virgilijus Bulovas


 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro

2004 m. liepos 16 d. įsakymu Nr. 1V-230

 

Šengeno priemonės ADMINISTRAVIMO lietuvoje taisyklės

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Šengeno priemonės administravimo Lietuvoje taisyklės (toliau – Taisyklės), parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 5 d. nutarimo Nr. 549 „Dėl Šengeno priemonės administravimo Lietuvoje“ (Žin., 2004, Nr. 77-2679) (toliau – Vyriausybės nutarimas) ir Europos Bendrijų Komisijos 2004 m. vasario 5 d. sprendimo Nr. C (2004) 248 dėl Šengeno priemonės valdymo ir priežiūros (toliau – Europos Bendrijų Komisijos sprendimas) nuostatomis, nustato Lietuvos Respublikai skiriamų lėšų pagal Šengeno priemonę, numatytą Stojimo sutarties akto dėl Čekijos Respublikos, Estijos Respublikos, Kipro Respublikos, Latvijos Respublikos, Lietuvos Respublikos, Vengrijos Respublikos, Maltos Respublikos, Lenkijos Respublikos, Slovėnijos Respublikos ir Slovakijos Respublikos stojimo sąlygų ir sutarčių, kuriomis yra grindžiama Europos Sąjunga, pritaikomųjų pataisų (Žin., 2004, Nr. 1-1) (toliau – Stojimo sutarties aktas) 35 straipsnyje, naudojimo tvarką, t. y. projektų, finansuojamų Šengeno priemonės lėšomis, atranką, jų įgyvendinimą, priežiūrą, kontrolę ir auditą.

2. Taisyklėse vartojamos šios sąvokos:

Atsakingoji institucija – Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, vykdanti Vyriausybės nutarime nustatytas funkcijas.

Finansavimo sutartis sutartis, sudaryta tarp atsakingosios, įgyvendinančiosios institucijų ir paramos gavėjo, nustatanti jų tarpusavio santykius, susijusius su Šengeno priemonės lėšomis finansuojamo projekto įgyvendinimu ir finansavimu.

Įgyvendinančioji institucija – viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra, vykdanti Vyriausybės nutarime nustatytas funkcijas.

Įgyvendinimo sutartis sutartis, sudaryta tarp atsakingosios, mokėjimo ir įgyvendinančiosios institucijų ir nustatanti jų tarpusavio santykius, susijusius su Šengeno priemonės įgyvendinimu ir atsakomybe.

Mokėjimo institucija – Lietuvos Respublikos finansų ministerija, vykdanti Vyriausybės nutarime nustatytas funkcijas.

Mokėjimo paraiška atsakingosios institucijos mokėjimo institucijai pateiktas nustatytos formos užpildytas dokumentas, kuriuo, atsižvelgiant į sutartis tarp paramos gavėjų ir prekių tiekėjų, paslaugų teikėjų ar darbų rangovų, prašoma nurodytas paraiškoje lėšas pervesti į šioje paraiškoje nurodyto gavėjo sąskaitą banke.

Paramos gavėjas valstybės institucija arba įstaiga, kuriai skirtos Šengeno priemonės lėšos projektams, įtrauktiems į Šengeno priemonės programą, vykdyti ir su kuria pasirašyta finansavimo sutartis.

Projekto paraiškos teikėjas – valstybės institucija arba įstaiga, teikianti atsakingajai institucijai projekto paraišką, siekiant gauti Šengeno priemonės lėšų projektams vykdyti.

Projekto paraiška – atsakingosios institucijos nustatytos formos dokumentas, kurį pildo valstybės institucijos arba įstaigos, siekiančios gauti Šengeno priemonės lėšų projektui įgyvendinti, ir teikia atsakingajai institucijai.

Projektas atsakingajai institucijai teikiamas jos nustatyto turinio dokumentas, pagrindžiantis būtinumą vykdyti atitinkamą veiklą, norimus pasiekti tikslus, numatomų rezultatų tikslingumą, finansiškai (ekonomiškai) ir techniškai įrodantis rezultatams pasiekti pasirinkto būdo efektyvumą, taip pat reikiamus išteklius, pasirinkto būdo taikymo pradžios ir rezultatų pasiekimo laiką, detalų pasirinkto būdo taikymo planą.

Šengeno priemonės lėšos lėšos, skirtos Lietuvos Respublikai pagal Šengeno priemonę, numatytą Stojimo sutarties akto 35 straipsnyje.

Šengeno priemonės programa Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtinta programa 2004–2006 metams, kurioje nustatyti Šengeno priemonės įgyvendinimo Lietuvos Respublikoje tikslai ir uždaviniai, įgyvendinimo priemonės ir numatomi pasiekti rezultatai, taip pat išdėstytas bendras iš Šengeno priemonės lėšų numatomų įgyvendinti 2004–2006 metais projektų sąrašas.

 

II. Bendrosios projektų finansavimo Šengeno priemonės lėšomis sąlygos

 

3. Projektai, finansuojami iš Šengeno priemonės lėšų, turi būti:

3.1. numatyti toliau stiprinti ir gerinti Europos Sąjungos išorinės sienos kontrolę ir priskiriami Šengeno acquis;

3.2. fiziškai atliekami prie išorinės sienos arba, jei nėra atliekami, turi būti jų sąryšis su būsimos išorinės sienos apsauga;

3.3. parengti pagal Taisyklių 2 priedą.

4. Projektuose numatomi vykdyti veiksmai gali būti susiję su įvairių informacinių technologijų sistemų, reikalingų Šengeno acquis įgyvendinti, kūrimu.

5. Šengeno priemonės lėšomis gali būti finansuojami tik tie projektai, kuriuose:

5.1. numatytos investicijos į sienos perėjimo infrastruktūros ir susijusių pastatų statybą, rekonstravimą arba modernizavimą;

5.2. numatytos investicijos į bet kokios rūšies veiklos priemones (pvz., laboratorijos įrangą, paieškos priemones, Šengeno informacinės sistemos SIS 2 kompiuterinę ir programinę įrangą, transporto priemones);

5.3. numatytos lėšos pasieniečių mokymui;

5.4. skirta parama logistikos ir veiklos išlaidoms padengti (suprantama, kaip apimanti personalo, reikalingo šalies gavėjos įsipareigojimams pagal Šengeno acquis įgyvendinimą stiprinti, atlyginimų mokėjimą ir reikalingos įrangos jo darbui įsigijimą, bet neapribojama tik šiam tikslui).

6. Projektų vykdymo išlaidos, numatomos apmokėti Šengeno priemonės lėšomis, turi patekti į tinkamumo apmokėti periodą, kuris prasideda 2004 m. gegužės 1 d. ir baigiasi 2006 m. gruodžio 31 d.

7. Tinkamos projekto įgyvendinimo išlaidos apmokamos iš Šengeno priemonės lėšų finansavimo sutartyje nustatytu paramos intensyvumo dydžiu, kuris gali siekti 100 proc.

 

III. projekto Paraiškų teikimas, nagrinėjimas ir atranka

 

8. Atsakingoji institucija raštu informuoja projektų paraiškų teikėjus apie projektų paraiškų priėmimo pradžią.

9. Projekto paraiškos teikėjas, siekdamas gauti Šengeno priemonės lėšų projektui finansuoti, turi pateikti lydraštį, pasirašytą projekto paraiškos teikėjo vadovo, ir užpildytą nustatytos formos projekto paraišką (Taisyklių 1 priedas) su kitais projekto paraiškos priedais atsakingajai institucijai per jos pranešime nurodytą terminą, kuris visiems galimiems paraiškų teikėjams yra vienodas.

10. Vienas projekto paraiškos teikėjas gali teikti paraiškas keliems projektams finansuoti.

11. Atsakingoji institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po projekto paraiškos pateikimo išnagrinėja paraiškos teikėjo projekto paraišką ir, jeigu:

11.1. ji tinkamai parengta (užpildytos visos dalys, projektas ir planuojamos išlaidos atitinka Taisyklių II skyriaus sąlygas), teikia projekto paraišką svarstyti Šengeno priemonės priežiūros komitetui;

11.2. joje nustatoma neesminių trūkumų (pvz., neužpildytos arba netiksliai užpildytos kai kurios projekto paraiškos dalys, tikslintina ar turi būti papildyta kai kuriose projekto dalyse neesminė informacija arba duomenys ir t. t.), apie tai raštu informuoja projekto paraiškos teikėją ir grąžina jam projekto paraišką patikslinti, nurodydama projekto paraiškos trūkumus; projekto paraiškos teikėjas ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo pranešimo apie projekto paraiškos trūkumus gavimo dienos patikslina projekto paraišką ir pateikia ją atsakingajai institucijai, kuri pakartotinai patikrina patikslintą projekto paraišką ir, jeigu nurodyti trūkumai buvo visiškai pašalinti, teikia projekto paraišką svarstyti Šengeno priemonės priežiūros komitetui;

11.3. ji iš dalies neatitinka Taisyklių II skyriuje nustatytų sąlygų (pvz., ne visos projekto paraiškos ar/ir projekto dalys arba jų dalyse išdėstyti numatomi vykdyti veiksmai, numatoma įsigyti įranga, statyti, rekonstruoti objektai neatitinka Taisyklių sąlygų, projekte numatytas netinkamas išlaidų įvykdymo laikotarpis ir t. t.), raštu informuoja projekto paraiškos teikėją apie projekto paraiškos neatitikimus, teikia rekomendacijas dėl galimo taisymo ir nustato projekto paraiškos taisymo terminą, kuris negali būti ilgesnis nei 7 darbo dienos. Gavusi pataisytas projektų paraiškas atsakingoji institucija pakartotinai patikrina projekto paraiškas ir, jeigu nurodyti trūkumai visiškai pašalinti ir pataisyta projekto paraiška yra tinkamai parengta, – teikia projekto paraišką svarstyti Šengeno priemonės priežiūros komitetui;

11.4. jie visiškai arba didžiąja dalimi neatitinka Taisyklių II skyriuje nustatytų sąlygų ar tais atvejais, kai projekto paraiškos trūkumai Taisyklių 11.2–11.3 punktuose nustatyta tvarka nebuvo pašalinti daugiau kaip du kartus, parengia išvadą dėl tokių projekto paraiškų, kurią teikia svarstyti Šengeno priemonės priežiūros komitetui.

12. Atsakingoji institucija ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Taisyklių 9 punkte nustatyto termino pabaigos Šengeno priemonės priežiūros komiteto darbo reglamento nustatyta tvarka organizuoja Šengeno priemonės priežiūros komiteto posėdį.

13. Šengeno priemonės priežiūros komitetas nagrinėja atsakingosios institucijos pateiktą medžiagą dėl projektų paraiškų ir teikia atsakingajai institucijai išvadas ir rekomendacijas dėl projektų įtraukimo į Šengeno priemonės programos projektą.

14. Atsakingoji institucija, gavusi Šengeno priemonės priežiūros komiteto:

14.1. pritarimą siūlomiems projektams, teikia informaciją Europos Komisijai apie planuojamus įgyvendinti projektus;

14.2. nepritarimą siūlomiems projektams ir argumentus, dėl ko nepritarta, priima sprendimą neįtraukti šių projektų į Šengeno priemonės programos projektą.

15. Atsakingoji institucija, gavusi pritarimą iš Europos Komisijos, priima sprendimą dėl projektų įtraukimo į Šengeno priemonės programos projektą. Europos Komisijai nepritarus vienam ar keliems projektams, atsakingoji institucija teikia parengtą išvadą Šengeno priemonės priežiūros komitetui, kuris pagal gautas išvadas priima išvadas ar rekomendacijas dėl projektų neįtraukimo į programą.

16. Atsakingoji institucija, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po Šengeno priemonės priežiūros komiteto išvados ar rekomendacijos ir atsakingosios institucijos sprendimo priėmimo, raštu informuoja projekto paraiškos teikėjus apie sprendimą įtraukti arba neįtraukti atitinkamo projekto į Šengeno priemonės programos projektą ir nurodo neįtraukimo priežastis bei argumentus.

 

IV. Šengeno priemonės programos RENGIMAS ir finansavimo sutarčių sudarymas

 

17. Atsakingoji institucija rengia Šengeno priemonės programos projektą ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei (toliau – Vyriausybė) tvirtinti.

18. Vyriausybei patvirtinus Šengeno priemonės programą, atsakingoji institucija perduoda įgyvendinančiajai institucijai įtrauktų į Šengeno priemonės programą projektų paraiškų kopijas.

19. Ne vėliau kaip per 2 mėnesius po Šengeno priemonės programos patvirtinimo atsakingoji ir įgyvendinančioji institucijos, dalyvaujant paramos gavėjui, parengia einamaisiais metais numatomo pradėti įgyvendinti projekto finansavimo sutarties projektą. Įgyvendinančiosios ir atsakingosios institucijos pasirašyta finansavimo sutartis teikiama pasirašyti paramos gavėjui ir nurodomas tokios sutarties pasirašymo terminas.

20. Finansavimo sutartyje nustatomos projektui skiriamo finansavimo iš Šengeno priemonės dydis ir intensyvumas, tinkamos projekto išlaidos, projekto įgyvendinimo sąlygos, įgyvendinimo priežiūros ir atskaitomybės tvarka, sutarties šalių atsakomybė, terminai, reikalavimai apskaitos vedimui ir dokumentavimui, dokumentų saugojimui ir kitos sąlygos.

 

V. ĮTRAUKTŲ į Šengeno priemonės programą PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMUI REIKALINGŲ PIRKIMŲ VYKDYMAS Ir Sutarčių tarp paramos gavėjo ir prekių tiekėjo, paslaugų teikėjo ar darbų rangovo sudarymas

 

21. Visi prekių, paslaugų ar darbų pirkimai, reikalingi projekto įgyvendinimui, turi būti vykdomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2002, Nr. 118-5296) (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas) ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais viešuosius pirkimus.

22. Projektui reikalingus viešuosius pirkimus vykdo patys paramos gavėjai, išskyrus Taisyklių 23 punkte nurodytą atvejį.

23. Šengeno priemonės priežiūros komitetas gali teikti siūlymus atsakingajai institucijai atskiriems didelės apimties ir sudėtingiems projektams įgyvendinti sudaryti tarpžinybinę viešojo pirkimo komisiją. Atsakingoji institucija, gavusi Šengeno priemonės priežiūros komiteto siūlymą didelės apimties ir sudėtingiems projektams įgyvendinti sudaryti tarpžinybinę viešojo pirkimo komisiją, priima sprendimą dėl šios komisijos sudarymo.

24. Projektui reikalingų viešųjų pirkimų kontrolę vykdo įgyvendinančioji ir atsakingoji institucijos. Viešųjų pirkimų kontrolė apima šiuos elementus:

24.1. įgyvendinančioji institucija Taisyklėse ir įgyvendinimo sutartyje nustatyta tvarka nagrinėja, vertina ir teikia atsakingajai institucijai išvadas dėl paramos gavėjo parengtų dokumentų viešiesiems pirkimams vykdyti, taip pat informaciją ir išvadas apie atliekamų viešųjų pirkimų eigą;

24.2. įgyvendinančioji institucija skiria atstovus į sudaromas paramos gavėjo viešųjų pirkimų ir atsakingosios institucijos tarpžinybinę viešojo pirkimo komisijas;

24.3. atsakingoji institucija, gavusi iš įgyvendinančiosios institucijos išvadas apie galimus Viešųjų pirkimų įstatymo ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių viešuosius pirkimus, pažeidimus, įgyvendinimo sutartyje nustatyta tvarka išnagrinėjusi viešojo pirkimo dokumentus, turi teisę siūlyti paramos gavėjo ar tarpžinybinei viešojo pirkimo komisijoms pakeisti Viešųjų pirkimų įstatymo ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių viešuosius pirkimus, neatitinkančius sprendimus.

25. Vyriausybei patvirtinus Šengeno priemonės programą ir atsakingajai institucijai, įgyvendinančiajai institucijai ir paramos gavėjui pasirašius finansavimo sutartis, paramos gavėjai į Šengeno priemonės programą įtrauktų projektų vykdymui reikalingiems atlikti pirkimams, vadovaudamiesi projekto paraiškoje Šengeno priemonės lėšoms gauti pateiktame Viešųjų pirkimų vykdymo ir darbų atlikimo tvarkaraštyje nustatytais terminais, Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka sudaro viešojo pirkimo komisiją. Komisijos sudėtyje turi būti ne mažiau kaip po vieną įgyvendinančiosios ir atsakingosios institucijos atstovą.

26. Paramos gavėjai, remdamiesi įgyvendinančiosios institucijos parengtomis ir su atsakingąja institucija suderintomis tipinių viešųjų pirkimų dokumentų formomis, rengia viešojo pirkimo dokumentų projektus ir teikia juos įgyvendinančiajai institucijai. Viešojo pirkimo dokumentų techninės specifikacijos dalyje turi būti nustatytos ir pagrindinės prekių (paslaugų) priėmimo techninės bei technologinės sąlygos, prekių patikrinimų ir/arba bandymų, patvirtinančių jų techninių specifikacijų atitikimą, tvarka. Kartu turi būti parengtas ir pateiktas pirkimo sutarties tarp paramos gavėjo ir prekių tiekėjo, paslaugų teikėjo ar darbų rangovo projektas.

27. Įgyvendinančioji institucija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų išnagrinėja paramos gavėjo pateiktus dokumentus, teikia paramos gavėjui dėl jų pastabas ir pasiūlymus arba, jeigu dokumentai parengti tinkamai, teikia juos kartu su išvadomis dėl paramos gavėjo parengtų viešojo pirkimo dokumentų tinkamumo atsakingajai institucijai.

28. Atsakingoji institucija, susipažinusi su įgyvendinančiosios institucijos pateiktomis išvadomis dėl paramos gavėjo parengtų viešojo pirkimo dokumentų tinkamumo ir, jei:

28.1. neturi dėl parengtų dokumentų projektų pastabų, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas parengia raštą su atsakingosios institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens parašu dėl atsakingosios institucijos sprendimo priėmimo pradėti viešojo pirkimo procedūras ir kartu su suderintu viešojo pirkimo sąlygų projektu paštu išsiunčia paramos gavėjui;

28.2. turi dėl parengtų dokumentų projektų pastabų, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas su atsakingosios institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens parašu parengia raštą su išdėstytomis pastabomis ir teikia jį paramos gavėjui. Paramos gavėjas, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo rašto gavimo dienos pataiso dokumentus ir pakartotinai teikia atsakingajai institucijai.

29. Paramos gavėjas:

29.1. suderinęs su atsakingąja institucija viešojo pirkimo dokumentų projektus ir gavęs atsakingosios institucijos pritarimą pradėti viešųjų pirkimų procedūras, Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka ir terminais organizuoja ir atlieka viešųjų pirkimų procedūras;

29.2. atsižvelgdamas į įgyvendinančiosios ir atsakingosios institucijų siūlymus, pasiūlymams įvertinti pasitelkia atitinkamos srities specialistus (ekspertus);

29.3. dideliems ir sudėtingiems projektams vykdyti, kuriems atsakingoji institucija priėmė sprendimą sudaryti tarpžinybinę viešojo pirkimo komisiją, suteikia įgaliojimą atsakingajai institucijai organizuoti ir atlikti viešąjį pirkimą ir paskiria atstovą (atstovus) į atsakingosios institucijos sudaromą tarpžinybinę viešojo pirkimo komisiją.

30. Atsakingoji institucija, Vyriausybei patvirtinus Šengeno priemonės programą ir pasirašius finansavimo sutartis, priėmusi sprendimą dėl Taisyklių 23 punkte nurodytos komisijos sudarymo, informuoja projekto paramos gavėjus, kad jų vykdomiems projektams reikalingus viešuosius pirkimus atliks tarpžinybinė viešojo pirkimo komisija, ir parengia tarpžinybinės viešojo pirkimo komisijos sudarymo, sudėties, visų šiai komisijai reikalingų įgaliojimų suteikimo nustatytoms užduotims vykdyti dokumentus. Tarpžinybinėje viešojo pirkimo komisijoje turi būti ne mažiau kaip po vieną paramos gavėjo ir įgyvendinančiosios institucijos atstovą.

31. Tarpžinybinė viešojo pirkimo komisija:

31.1. gavusi paramos gavėjo įgaliojimą organizuoti ir atlikti viešąjį pirkimą, paveda paramos gavėjui Taisyklių 26 punkte nustatyta tvarka parengti viešojo pirkimo sąlygų projektą;

31.2. gavusi su atsakingąja institucija suderintus viešojo pirkimo dokumentų projektus, organizuoja ir atlieka viešųjų pirkimų procedūras;

31.3. atsižvelgdamas į įgyvendinančiosios ir atsakingosios institucijų siūlymus, pasiūlymams įvertinti pasitelkia atitinkamos srities specialistus (ekspertus);

31.4. priėmusi sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos perduoda paramos gavėjui visus viešojo pirkimo ir kitus su pirkimu susijusius dokumentus pirkimo sutarčiai rengti.

32. Paramos gavėjo viešojo pirkimo ar tarpžinybinei viešojo pirkimo komisijai įvykdžius viešąjį pirkimą ir priėmus sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo, Taisyklių 31.4 punkte nustatyta tvarka paramos gavėjas, gavęs visus viešojo pirkimo ir kitus su pirkimu susijusius dokumentus pirkimo sutarčiai rengti, rengia pirkimo sutartį tarp paramos gavėjo ir viešąjį konkursą laimėjusio prekių tiekėjo, paslaugų teikėjo ar darbų rangovo ir teikia įgyvendinančiajai institucijai derinti.

33. Įgyvendinančioji institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pirkimo sutarties gavimo išnagrinėja pateiktą paramos gavėjo pirkimo sutartį ir išvadas dėl jos teikia atsakingajai institucijai.

34. Atsakingoji institucija, gavusi iš įgyvendinančiosios institucijos pirkimo sutartį ir išvadas dėl jos:

34.1. organizuoja ir vykdo pirkimo sutarties nagrinėjimą;

34.2. ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pirkimo sutarties gavimo raštu teikia paramos gavėjui apibendrintas atsakingosios ir įgyvendinančiosios institucijų pastabas ir pasiūlymus dėl pirkimo sutarties;

34.3. pritarus pirkimo sutarčiai, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas parengia paramos gavėjui raštą dėl pritarimo parengtai pirkimo sutarčiai ir paštu išsiunčia paramos gavėjui, o rašto kopiją – įgyvendinančiajai institucijai.

35. Paramos gavėjas, gavęs apibendrintas atsakingosios ir įgyvendinančiosios institucijų pastabas ir pasiūlymus dėl pirkimo sutarties, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas pataiso pirkimo sutartį ir teikia atsakingajai institucijai dėl pritarimo.

36. Paramos gavėjas, gavęs atsakingosios institucijos pritarimą, pasirašo pirkimo sutartį su prekių tiekėju, paslaugų teikėju ar darbų rangovu.

37. Pirkimo sutartis su prekių tiekėju, paslaugų teikėju ar darbų rangovu pasirašoma 3 egzemplioriais, iš kurių vienas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas pateikiamas atsakingajai institucijai.

 

VI. Šengeno priemonės projektų išlaidų apmokėjimas ir lėšų naudojimo priežiūra

 

38. Šengeno priemonės lėšomis finansuojamo projekto išlaidų apmokėjimas vykdomas vadovaujantis sudarytomis įgyvendinimo, finansavimo ir pirkimo sutartimis.

39. Paramos gavėjas teikia įgyvendinančiajai institucijai mokėjimo ir kitus dokumentus, susijusius su projekto finansavimu pagal pasirašytą pirkimo sutartį tarp paramos gavėjo ir prekių tiekėjo, paslaugų teikėjo ar darbų rangovo.

40. Įgyvendinančioji institucija tikrina gautus iš paramos gavėjo Taisyklių 39 punkte nurodytus dokumentus ir:

40.1. jeigu jie tinkamai parengti ar padarytos išlaidos yra tinkamos, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų parengia ir pateikia atsakingajai institucijai mokėjimo prašymą, kurio pagrindu rengiama mokėjimo paraiška;

40.2. jeigu jie yra netinkamai parengti ar iš pateiktų dokumentų galima daryti išvadą, kad padarytos netinkamos, neatitinkančios sutartinių įsipareigojimų išlaidos, aiškinasi dėl to su paramos gavėju ir informuoja atsakingąją instituciją.

41. Atsakingoji institucija pagal įgyvendinančiosios institucijos pateiktus mokėjimo prašymus ne vėliau kaip per 3 darbo dienas parengia ir pateikia mokėjimo institucijai mokėjimo paraiškas dėl Šengeno priemonės lėšų pervedimo šioje paraiškoje nurodytam gavėjui.

42. Mokėjimo paraiškos rengiamos naudojantis kompiuterizuota Valstybės biudžeto, apskaitos ir mokėjimų sistema (toliau – kompiuterizuota VBAM sistema) ir spausdintinėmis formomis.

43. Šengeno priemonės lėšas pagal atsakingosios institucijos pateiktas mokėjimo paraiškas perveda mokėjimo institucija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšoms nustatytomis mokėjimo procedūromis.

44. Mokėjimo paraiškas mokėjimo institucijos nustatyta tvarka rengia, registruoja ir tvirtina atsakingoji institucija.

45. Atsakingoji institucija spausdintinę mokėjimo paraišką ir jos elektroninę versiją, perduotą naudojant VBAM sistemą, mokėjimo institucijai pateikia ne vėliau kaip prieš 3 dienas iki mokėjimo paraiškoje nurodyto išlaidų apmokėjimo termino.

46. Atsakingoji institucija kasdien per kompiuterizuotą VBAM sistemą gauna iš mokėjimo institucijos informaciją apie mokėjimo paraiškų apmokėjimą ir kiekvienos savaitės penktadienį elektroniniu paštu, o pasibaigus einamajam mėnesiui iki kito mėnesio 5 dienos oficialiai raštu, finansavimo sutartyje nustatyta tvarka teikia informaciją apie Šengeno priemonės lėšų finansavimo eigą įgyvendinančiajai institucijai ir paramos gavėjams.

47. Įgyvendinančioji institucija, prieš teikdama atsakingajai institucijai paskutinį mokėjimo prašymą apmokėti išlaidoms, padarytoms pagal sudarytą pirkimo sutartį tarp paramos gavėjo ir prekių tiekėjo, paslaugų teikėjo ar darbų rangovo, vietoje atlieka projekto, susijusio su Šengeno priemonės lėšų panaudojimu, įgyvendinimo patikrinimus ir apie jų rezultatus raštu informuoja atsakingąją instituciją.

48. Įgyvendinančioji institucija patikrinimo metu:

48.1. nenustačiusi pažeidimų, teikia atsakingajai institucijai paskutinį mokėjimo prašymą išlaidoms apmokėti;

48.2. nustačiusi Šengeno priemonės lėšų panaudojimo pažeidimų, apie tai informuoja atsakingąją instituciją.

49. Atsakingoji institucija, gavusi iš įgyvendinančiosios institucijos ar kitų šaltinių informaciją apie Šengeno priemonės lėšų panaudojimo pažeidimus, analizuoja nustatytų pažeidimų priežastis, informuoja apie pažeidimus Šengeno priemonės priežiūros komitetą.

50. Iš įgyvendinančiosios institucijos ar kitų šaltinių gautos informacijos apie Šengeno priemonės lėšų panaudojimo pažeidimus, paaiškėjus, kad padarytoje veikoje yra nusikaltimo ar baudžiamojo nusižengimo požymių, atsakingoji institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas raštu perduoda pranešimą Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai. Pranešime nurodoma:

50.1. institucijos, teikiančios informaciją, pavadinimas;

50.2. asmens, parengusio pranešimą, duomenys;

50.3. institucijos, gaunančios Šengeno priemonės lėšas, duomenys: pavadinimas, kodas, buveinė;

50.4. finansavimo sutarties pasirašymo data;

50.5. mokėjimo prašymo pateikimo data;

50.6. projekto numeris;

50.7. projekto pavadinimas;

50.8. pažeidimų atskleidimo data ir būdas;

50.9. nustatyti pažeidimai;

50.10. institucijos, padariusios pažeidimus, duomenys: pavadinimas, kodas, buveinė;

50.11. veiksmai, kurių imtasi nustačius pažeidimus.

51. Atsakingoji institucija, gavusi Šengeno priemonės priežiūros komiteto išvadą arba Finansinių nusikaltimų tyrimų tarnybos informaciją apie pradėtą (nepradėtą) ikiteisminį tyrimą, atsižvelgdama į šią informaciją gali priimti sprendimą dėl projekto finansavimo sustabdymo, nustato terminą pažeidimams pašalinti ir apie tai praneša įgyvendinančiajai ir mokėjimo institucijoms, o apie pradėtą ikiteisminį tyrimą informuoja ir Šengeno priemonės priežiūros komitetą.

52. Jeigu per nustatytą laiką pažeidimai nepašalinami, atsakingoji institucija priima sprendimą dėl projekto finansavimo nutraukimo ir pažeidimų šalinimo, apie tai informuoja mokėjimo ir įgyvendinančiąją institucijas, paramos gavėją ir imasi veiksmų, kad Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka susigrąžintų neteisėtai panaudotas lėšas.

 

VII. šengeno priemonės lėšų apskaita ir ATSKAITOMYBĖ

 

53. Šengeno priemonės lėšų apskaitą pagal Vyriausybės patvirtintas programas, programų sąmatas ir atsakingosios institucijos atitinkamų metų strateginiame veiklos plane nustatytas priemones vykdo atsakingoji institucija, sudarydama finansinės atskaitomybės formas, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. balandžio 19 d. įsakymu Nr. 1K-126 (Žin., 2004, Nr. 62-2227), ir pateikdama jas mokėjimo institucijai pastarosios nustatyta tvarka ir terminais.

54. Šengeno priemonės išlaidos, padarytos sumokėjus už prekių tiekėjų, paslaugų teikėjų ar darbų rangovų patiektas prekes, suteiktas paslaugas ar atliktus darbus, įtraukiamos į atsakingosios institucijos apskaitą ir surašomos į formos Nr. 2 kasinių išlaidų skiltį. Lėšos nurašomos ir parodomos faktinėse išlaidose, baigus vykdyti projektą, ir atsakingajai institucijai gavus iš įgyvendinančiosios institucijos jos patvirtintas paramos gavėjų ir prekių tiekėjų, paslaugų teikėjų ar darbų rangovų darbų priėmimo–perdavimo aktų kopijas. Jei projektas susijęs tik su prekių ar paslaugų įsigijimu ir tęsiasi ilgiau nei 1 metus, lėšos nurašomos ir parodomos faktinėse išlaidose kiekvienų metų pabaigoje, gavus iš įgyvendinančios institucijos aukščiau minimus dokumentus.

55. Įsigytą už Šengeno priemonės lėšas turtą, vadovaudamiesi sudarytomis finansavimo sutartimis, paramos gavėjai įtraukia į savo apskaitą.

56. Sudarius ketvirtines, metinę finansines atskaitomybes, atsakingoji institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas informuoja įgyvendinančiąją instituciją apie sąmatų vykdymą, pateikdama Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. balandžio 19 d. įsakymu Nr. 1K-126 patvirtintą Biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo apyskaitos (forma Nr. 2) kopiją.

57. Paramos gavėjas apie projektų įgyvendinimo eigą teikia atsakingajai ir įgyvendinančiajai institucijoms užpildytas finansavimo sutartyje nustatytas ketvirtines ataskaitas pasibaigus einamajam ketvirčiui iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 15 dienos, metinę ataskaitą už praėjusius metus – iki kitų metų pirmo mėnesio 15 dienos ir galutinę ataskaitą – ne vėliau kaip per 15 dienų pasibaigus projekto įgyvendinimui (toliau – ataskaitos).

58. Atsakingoji institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas išnagrinėja pateiktas paramos gavėjo ataskaitas. Ataskaitų nagrinėjimo metu kilus neaiškumams, atsakingoji institucija turi teisę pasitelkti specialistus arba ekspertus.

59. Atsakingoji institucija nustačiusi, kad duomenys ataskaitose netikslūs ar nepilnai pateikti, raštu informuoja apie šiuos trūkumus paramos gavėją.

60. Paramos gavėjas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo rašto, kuriame išdėstyti trūkumai, gavimo dienos pateikia patikslintas ataskaitas atsakingajai institucijai.

61. Atsakingoji institucija gali paprašyti paramos gavėjo pateikti kitą informaciją apie projektų įgyvendinimo eigą, o paramos gavėjas privalo ją pateikti ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos.

62. Atsakingoji institucija pasibaigus ketvirčiui iš paramos gavėjų gautų ataskaitų ne vėliau kaip per 5 darbo dienas parengia suvestinę ataskaitą ir kartu su parengta pažyma dėl suvestinės ataskaitos teikia svarstyti artimiausiame Šengeno priemonės priežiūros komiteto posėdį.

63. Atsakingoji institucija, Šengeno priemonės priežiūros komitetui pritarus suvestinei ataskaitai, nustatytais terminais teikia ją Europos Komisijai.

64. Įgyvendinančioji institucija ketvirtines, metinę ir galutinę ataskaitas apie skirtų lėšų paramos gavėjų projektams įgyvendinti panaudojimą teikia atsakingajai institucijai per nurodytą Taisyklių 57 punkte terminą.

 

IX. VIDAUS AUDITAS

 

65. Atsakingosios institucijos Vidaus audito skyrius (toliau – Vidaus audito skyrius) atlieka Šengeno priemonės lėšų administravimo ir panaudojimo vidaus auditą, skirtą patikrinti:

65.1. Šengeno priemonės lėšų valdymo ir kontrolės sistemos taikymui ir veiksmingumui;

65.2. išlaidoms įvairiais lygiais (atrankos būdu, remiantis rizikos analize).

66. Vidaus audito skyrius Šengeno priemonės lėšų administravimo ir panaudojimo vidaus auditą atlieka vadovaudamasis Vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu (Žin. 2002, Nr. 123-5540), Vidaus audito skyriaus vidaus audito metodika, patvirtinta vidaus reikalų ministro 2003 m. liepos 18 d. įsakymu Nr. 1V-281, Taisyklėmis ir kitais vidaus auditą reglamentuojančiais teisės aktais.

67. Vidaus audito skyrius turi teisę tikrinti atsakingosios institucijos administracijos padalinių, įstaigų prie atsakingosios institucijos, įgyvendinančiosios institucijos ir paramos gavėjų veiklą, susijusią su Šengeno priemonės lėšų administravimu ir panaudojimu.

68. 2004–2006 metų laikotarpiu Vidaus audito skyriaus atliekami tikrinimai turi apimti ne mažiau kaip 10 procentų visų Šengeno priemonei skirtų lėšų.

69. Vidaus audito skyrius Šengeno priemonės vidaus auditą atlieka atrankos būdu. Audituotini subjektai atrenkami remiantis rizikos analize, atsižvelgiant į:

69.1. poreikį tikrinti atitinkamą veiksmų rūšių ir dydžių rinkinį;

69.2. rizikos veiksnius;

69.3. poreikį užtikrinti, kad būtų tikrinamos skirtingų rūšių institucijos, dalyvaujančios valdant ir įgyvendinant veiksmus.

70. Atrinktų audituoti subjektų sąrašas tvirtinamas Vidaus audito skyriaus vadovo. Atsižvelgiant į vidaus auditų metu nustatytas riziką didinančias aplinkybes, atrinktų audituoti subjektų sąrašas gali būti papildytas.

71. Atrinktų audituoti subjektų tikrinimai tolygiai paskirstomi per visą tikrinimo laikotarpį. Kiekvienais metais planuojami atlikti Šengeno priemonės vidaus auditai įtraukiami į Vidaus audito skyriaus metinį veiklos planą, tvirtinamą vidaus reikalų ministro.

72. Atlikdamas vidaus auditą, Vidaus audito skyrius tikrina:

72.1. praktinį Šengeno priemonės lėšų valdymo ir kontrolės sistemų taikymą ir jų veiksmingumą;

72.2. apskaitos įrašų ir juos patvirtinančių dokumentų atitikimą;

72.3. vidaus audito sekos pakankamumą (pakankamos vidaus audito sekos keliamų reikalavimų informacijai aprašymas pateikiamas Europos Bendrijų Komisijos sprendimo II priede);

72.4. ar faktinė projekto paskirtis ir atliekami veiksmai atitinka Stojimo sutarties akto 35 straipsnyje nustatytas pagal Šengeno priemonę galimas finansuoti priemones ir Taisyklių II skyriuje nustatytas sąlygas;

72.5. ar faktinis išlaidų atlikimo laikas atitinka tinkamumo apmokėti periodą, nustatytą Europos Bendrijų Komisijos sprendime ir Taisyklėse;

72.6. ar patirtos išlaidos pagrįstos jas patvirtinančiais apskaitos dokumentais ir atitinka faktiškai atliktus darbus, įsigytą turtą ir suteiktas paslaugas (atliekami projektų ar atskirų veiksmų patikrinimai jų įgyvendinimo/atlikimo vietose).

73. Tikrinimo metu siekiama nustatyti, ar iškilusios problemos yra sisteminės, nustatomos tokių situacijų priežastys.

74. Atliktų vidaus auditų rezultatai įforminami vidaus audito ataskaitomis. Kai norima informuoti apie faktus, dėl kurių reikia imtis neatidėliotinų veiksmų, taip pat kai daroma vidaus audito darbo masto pakeitimų, rašomos patikrinimo pažymos.

75. Su parengtomis vidaus audito ataskaitomis supažindinamas audituoto subjekto vadovas, ir vidaus audito ataskaitos teikiamos atsakingosios institucijos vadovui. Jam susipažinus su audito ataskaitomis, jų kopijos pateikiamos audituoto subjekto vadovui, Vidaus reikalų ministerijos Europos Sąjungos paramos administravimo skyriui (toliau – Europos Sąjungos paramos administravimo skyrius), Šengeno priemonės priežiūros komitetui ir įgyvendinančiajai institucijai.

Patikrinimo pažymos teikiamos atsakingosios institucijos vadovui. Jam susipažinus su patikrinimų pažymomis, jų kopijos pateikiamos audituoto subjekto vadovui, Europos Sąjungos paramos administravimo skyriui, Šengeno priemonės priežiūros komitetui ir įgyvendinančiajai institucijai.

76. Šengeno priemonės priežiūros komitetas nagrinėja atliktų Šengeno priemonės įgyvendinimo vidaus auditų ataskaitas ir priima sprendimus dėl vidaus audito rekomendacijų įgyvendinimo.

77. Vidaus audito skyrius atlieka Šengeno priemonės vidaus auditų rekomendacijų įgyvendinimo stebėjimą. Atlikto pažangos stebėjimo rezultatai įforminami pažangos stebėjimo pažyma, kuri teikiama vidaus reikalų ministrui, o jam susipažinus, pažymos kopija teikiama Šengeno priemonės priežiūros komitetui.

78. Paramos gavėjų Vidaus audito tarnybos atlieka savo institucijų vykdomų projektų vidaus auditą:

78.1. paramos gavėjo Vidaus audito tarnyba audituotinus subjektus atrenka Taisyklių 68 ir 69 punktuose nustatyta tvarka. Atrinktų subjektų sąrašą patvirtina paramos gavėjo Vidaus audito tarnybos vadovas ir jo kopiją pateikia Vidaus audito skyriui. Atsižvelgiant į vidaus auditų metu nustatytas riziką didinančias aplinkybes, atrinktų audituoti subjektų sąrašas gali būti papildytas;

78.2. paramos gavėjo Vidaus audito tarnyba savo institucijos vykdomų projektų vidaus auditą atlieka Taisyklių 72 ir 73 punktuose nustatyta tvarka;

78.3. paramos gavėjo Vidaus audito tarnybos atliktų vidaus auditų rezultatai įforminami Taisyklių 74 punkte nustatyta tvarka; su parengtomis vidaus audito ataskaitomis ir pažymomis supažindinamas audituoto subjekto vadovas ir vidaus audito ataskaitos teikiamos institucijos vadovui; atliktų vidaus auditų ataskaitų ir patikrinimo pažymų kopijos teikiamos Vidaus audito skyriui.

79. Kitos institucijos auditą atlieka Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

X. Baigiamosios nuostatos

 

80. Vadovaudamosi Europos Bendrijų Komisijos sprendimu ir Lietuvos Respublikos archyvų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2389), atsakingoji, mokėjimo bei įgyvendinančioji institucijos ir paramos gavėjai pagal kompetenciją saugo visus dokumentus, susijusius su Šengeno priemonės lėšų administravimu ir reikalingus pakankamai audito sekai (Taisyklių 3 priedas) užtikrinti, ir užtikrina, kad dokumentai būtų prieinami turintiems teisę juos tikrinti asmenims.

______________

 

Šengeno priemonės administravimo

Lietuvoje taisyklių

1 priedas

 

PROJEKTO PARAIŠKA

 

(PROJEKTO PAVADINIMAS)

 

PILDO valstybės institucija arba įstaiga (PROJEKTO paraiškos Teikėjas)

 

1. Duomenys apie projekto paraiškos (toliau – paraiška) teikimą

 

Pirmas paraiškos teikimas

 

Data, kada paraiška teikiama pirmą kartą

 

Pakartotinai teikiama patikslinta arba papildyta paraiška

Paraiška teikta pirmą kartą (data) –

Pateikta patikslinta paraiška(data) –

 

 

2. Duomenys apie valstybės instituciją arba įstaigą

 

Paraiškos teikėjas

paraišką teikiančios valstybės institucijos arba įstaigos pavadinimas pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą

Paraiškos teikėjo teisinė forma

pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą

Paraiškos teikėjo rekvizitai

subjekto kodas

pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą

adresas

adresas, kuriuo yra registruotas paraiškos teikėjas

telefonai

 

faksas

 

el. pašto adresas

 

paraiškos teikėjo bankas

nurodomas banko pavadinimas, kuriame paraiškos teikėjas yra atidaręs sąskaitą

banko kodas

 

paraiškos teikėjo atsiskaitomosios sąskaitos numeris

 

PVM mokėjimas

taip

 

PVM mokėtojo kodas

 ne

 

PVM nemokėjimo teisinis pagrindas

 

3. Duomenys apie kitą valstybės instituciją arba įstaigą, dalyvausiančią įgyvendinant projektą

 

Valstybės institucija arba įstaiga, dalyvausianti įgyvendinant projektą

valstybės institucijos arba įstaigos pavadinimas pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą

Valstybės institucijos arba įstaigos, dalyvausiančios įgyvendinant projektą, teisinė forma

pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą

Valstybės institucijos arba įstaigos, dalyvausiančios įgyvendinant projektą, rekvizitai

subjekto kodas

pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą

adresas

adresas, kuriuo yra registruota valstybės institucija arba įstaiga, dalyvausianti įgyvendinant projektą

telefonai

 

faksas

 

el. pašto adresas

 

 

4. Duomenys apie projektą, kuriam prašoma Šengeno priemonės lėšų:

 

Pagal Šengeno priemonę finansuojamas projektas

 investicijos į sienos perėjimo infrastruktūros ir susijusių pastatų statybą,

atnaujinimą arba modernizavimą

 investicijos į bet kokios rūšies veiklos priemones (pvz., laboratorijos

įrangą, paieškos priemones, Šengeno informacinės sistemos SIS 2 kompiuterinę ir programinę įrangą, transporto priemones)

 pasieniečių mokymas

 parama, skirta logistikos ir veiklos išlaidoms padengti

Projekto pavadinimas

projekto, kurio įgyvendinimui finansuoti teikiama paraiška, pavadinimas

Bendra projekto vertė (tūkst. Lt)

 

Iš jos:

 

1. Valstybės institucijos arba įstaigos, dalyvausiančios projekto įgyvendinime, numatoma panaudoti lėšų suma (tūkst. Lt)

nurodoma valstybės institucija arba įstaiga ir lėšų suma, kurią ji numato panaudoti, įgyvendinant projektą

2. Valstybės institucijos arba įstaigos, dalyvausiančios projekto įgyvendinime, numatoma panaudoti lėšų suma (tūkst. Lt)

nurodoma valstybės institucija arba įstaiga ir lėšų suma, kurią ji numato panaudoti, įgyvendinant projektą

Prašoma Šengeno priemonės lėšų (tūkst. Lt)

nurodoma Šengeno priemonės lėšų suma, kurios prašote projekto įgyvendinimui finansuoti; prašoma Šengeno lėšų suma turi atitikti detalioje finansinėje lentelėje pateiktą projekto biudžeto sumą

Iš jų:

 

1. Valstybės institucijos arba įstaigos, dalyvausiančios projekto įgyvendinime, prašoma lėšų suma (tūkst. Lt)

nurodoma valstybės institucija arba įstaiga ir Šengeno priemonės lėšų suma, kurios ji prašo projektui įgyvendinti

2. Valstybės institucijos arba įstaigos, dalyvausiančios projekto įgyvendinime, prašoma lėšų suma (tūkst. Lt)

nurodoma valstybės institucija arba įstaiga ir Šengeno priemonės lėšų suma, kurios ji prašo projektui įgyvendinti

Projekto tipas

 savarankiškas projektas

 vienas iš projekto etapų (pvz., statinio arba techninis projektas)

 vienas iš grupės projektų

Atlikti projekto darbai iki projekto pradžios ir jų kaina

nurodoma, kokie projekto darbai atlikti (planavimas, projekto dokumentacijos rengimas, galimybių studijų rengimas ir kt.) iki projekto pradžios, ir jų kaina (tūkst. Lt)

Projekto įgyvendinimo vieta

nurodoma, fizinė projekto įgyvendinimo vieta

Projekto įgyvendinimo trukmė (mėn.)

nurodoma planuojama projekto įgyvendinimo trukmė mėnesiais

Projekto pradžia:

nurodoma planuojama išlaidų patyrimo pradžia

Projekto pabaiga:

nurodoma planuojama išlaidų patyrimo pabaiga

Paraiškos teikėjo projekto vadovas

(vardas, pavardė, pareigos, adresas, tel., faks., el. paštas)

Vyr. finansininkas

(vardas, pavardė, pareigos, adresas, tel., faks., el. paštas)

Asmuo, atsakingas už projekto priežiūrą

nurodomas asmuo, atsakingas už projekto įgyvendinimo ataskaitų rengimą

(vardas, pavardė, pareigos, adresas, tel., faks., el. paštas)

 

5. Duomenys apie gautą/gaunamą kitą paramą iš ES, kitų šaltinių lėšų šiam projektui arba duomenys apie pateiktas paraiškas tokiai paramai gauti:

 

Projekto pavadinimas

Kitos paramos šaltinis

Paramos statusas ir paramos suma (tūkst. Lt)

Sąsaja su projektu, kuriam pildoma ši paraiška

 

 

 patvirtinta

 prašoma

 

 

 

 patvirtinta

 prašoma

 

 

6. Projekto santrauka:

 

6.1. Trumpas projekto poreikio aprašymas (iki 1 psl.)

Trumpai paaiškinkite, kodėl šis projektas reikalingas, kaip jis susijęs su paraiškos teikėjo funkcijomis, dabartinė būklė (nepradėjus projekto), kokias problemas padės išspręsti.

 

 

6.2. Nuorodos į Lietuvos stojimo į ES sutarties akto 35 straipsnį

Kokias priemones įgyvendina projektas? Aprašykite, kaip projektas susijęs su Šengeno acquis ir kaip jis toliau stiprina ir gerina išorės sienos kontrolę (iki 1 psl.).

 

 

6.3. Projekto tikslai:

Tikslai turi būti konkretūs, realūs ir įgyvendinami, aiškiai susiję su Lietuvos stojimo į ES sutarties akto 35 straipsnyje numatytomis įgyvendinti priemonėmis.

 

6.4. Projekto veiklos:

Kokiomis veiklomis (pvz., mokymo, įrangos įsigijimo ir montavimo, statybos darbų ir kt.) projektą
planuojama įgyvendinti? Kodėl pasirinktos tokios veiklos? Kokia planuojamų veiklų seka?

 

 

6.5. Projekto uždaviniai ir jų įgyvendinimo rodikliai (nurodyti kiekybine išraiška):

Projekto uždaviniai turi būti aiškiai nustatyti, sudarant galimybę juos įvertinti, kad būtų galima stebėti ir vertinti projekto pažangą. Pasinaudodami šia lentele, nurodykite projekto rezultatus (ko tikimasi iš veiklos per projekto įgyvendinimo laikotarpį, pvz., kompiuterizuotų darbo vietų skaičiaus). Planuojami rezultatai turėtų būti realūs, nes pagal juos bus vertinama projekto sėkmė. Jeigu patvirtinus projektą nustatyti uždaviniai neįvykdomi, finansavimas gali būti nutrauktas arba išieškotos jau išmokėtos sumos.

Uždaviniai turėtų būti nustatomi taip, kad galima būtų surinkti ir pateikti duomenis, patvirtinančius įgyvendinant projektą padarytą pažangą.

 

 

Projekto rezultatai:

 

Rodiklio pavadinimas

 

Matavimo vienetas

 

Laukiamas rezultatas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Projekto paraiškos teikėjo atstovo vardas ir pavardė, parašas, pareigos ir data

 

Projekto paraiškos privalomas priedas – projektas, atitinkantis nustatyto turinio reikalavimus (kartu su suvestine projekto biudžeto lentele ir viešųjų pirkimų vykdymo ir darbų atlikimo tvarkaraščiu).

Prie projekto paraiškos gali būti pridedami ir kiti dokumentai, pagrindžiantys paraiškoje pateiktą informaciją.

______________

 

Šengeno priemonės administravimo

Lietuvoje taisyklių

2 priedas

 

PROJEKTAS

(Nustatyti projekto turinio reikalavimai)

 

 

1. Projekto pavadinimas

 

2. Projekto vykdytojai (valstybės institucijos arba įstaigos pavadinimas, kodas, adresas, banko pavadinimas, atsiskaitomoji sąskaita)

 

3. Tiesioginiai naudos gavėjai

Aprašyti institucinę struktūrą, kuri įgyvendins projektą, ir nurodyti vietą (vietas), kurioje bus įgyvendintas projektas.

 

4. Projekto tikslai ir uždaviniai

 

5. Ryšys su Lietuvos stojimo į ES sutarties akto 35 straipsniu (kokias priemones įgyvendina projektas)

Įvardyti ir aprašyti prioritetus, susijusius su projektu, pagrįsti vykdymo būtinumą ir įvardyti bei aprašyti Šengeno priemonės reikalavimų ir Lietuvos Respublikos poreikių atitikimą.

 

6. Pagrindimas

· Paaiškinti projekto kilmę ir nusakyti, kodėl jis yra pradedamas.

· Aptarti problemas, kurias projektas padėtų spręsti.

· Parodant sąsajas (pvz., ankstesnių projektų duomenų prijungimas), apibendrinti ankstesnes veiklas ir projektus šioje srityje, įvardyti ir apibendrinti esamas ir susijusias veiklas.

 

7. Projekto valdymas

Patirtis panašiuose projektuose, žmogiškieji, materialiniai ir finansiniai ištekliai.

Projekto valdymo ir administravimo schema, įgyvendinimas, atskaitomybė ir įgyvendinimo priežiūra.

 

8. Pagrindinės veiklos ir priemonės

Apibrėžti veiklas, kurios bus atliktos, ir priemones – specifines sutartis (pvz., mokymai, tiekimas ir t. t.), kurių reikės, kad būtų pasiektas rezultatas. Priemonės turėtų atitikti komponentus projekto biudžete.

 

9. Numatomo vykdyti projekto atskiri etapai

Detalus numatomo vykdyti projekto atskirų etapų (projektavimo, techninės dokumentacijos rengimo, viešieji pirkimai ir sutarčių sudarymas, rekonstravimo ar statybos darbų, įrangos įsigijimo ir montavimo ir t. t.) aprašymas, jų įgyvendinimo grafikas.

 

Detalus projekto įgyvendinimo grafikas

Metai

2004

2005

2006

Mėnesiai

7

8

9

10

11

12

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Mokymai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Įranga

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Statybos darbai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kita (išvardyti konkrečiai)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Projektavimas, techninės dokumentacijos rengimas ir pan.

 

Viešieji pirkimai, sutarčių pasirašymas

 

Įgyvendinimas

 

10. Projekto biudžetas

Nurodyti bendrą projekto vertę, pageidaujamą gauti iš Šengeno priemonės lėšų paramos sumą, kitas lėšas, būtinas projektui įgyvendinti.

 

Detalus biudžetas

 

Projekto komponentai

Šengeno priemonės parama
(tūkst. Lt)

Kitos projektui įgyvendinti skiriamos lėšos (tūkst. Lt)

Iš viso (tūkst. Lt)

Asignavimai išlaidoms

Asignavimai turtui įsigyti

Iš viso

Asignavimai išlaidoms

Asignavimai turtui įsigyti

Iš viso

Mokymai

 

 

 

 

 

 

 

Įrangos įsigijimas

 

 

 

 

 

 

 

Statybos darbai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

 

 

Projekto investicijų sudėtis

 

Šengeno priemonės lėšos (tūkst. Lt)

Kitos lėšos (tūkst. Lt)

Bendras biudžetas (tūkst. Lt)

Investicijos:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

Sutarčių sudarymo ir lėšų išmokėjimo grafikas

 

 

Data

 

2004

2005

2006

30/06

30/09

31/12

31/03

30/06

30/09

31/12

31/03

30/06

30/09

31/12

Sutarčių pasirašymas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

· Mokymai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

· Įrangos tiekimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Statybos darbai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kita (išvardyti konkrečiai)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso sudaryta sutarčių (tūkst. Lt)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lėšų išmokėjimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

· Mokymai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

· Įrangos tiekimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·  Statybos darbai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

· Kita (išvardyti konkrečiai)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso išmokėta lėšų (tūkst. Lt)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11. Laukiami rezultatai įgyvendinus projektą

 

Apibrėžti, kas bus pasiekta įgyvendinus projektą dalyvaujant Jūsų institucijai ir kaip tai prisidės prie tiesioginių tikslų. Pateikti finansinės ir ekonominės analizės rezultatus, galimą investicijų grįžimą, įgyvendinus projektą.

 

Nustatyti projekto rezultatus (ko tikimasi iš veiklos per projekto įgyvendinimo laikotarpį, pvz., kompiuterizuotų darbo vietų skaičiaus). Planuojami rezultatai turėtų būti realūs, nes pagal juos bus vertinama projekto sėkmė. Jeigu patvirtinus projektą nustatyti uždaviniai neįvykdomi, finansavimas gali būti nutrauktas arba išieškotos jau išmokėtos sumos. Uždaviniai turėtų būti nustatomi taip, kad galima būtų surinkti ir pateikti duomenis, patvirtinančius įgyvendinant projektą padarytą pažangą.

Projekto rezultatai:

 

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Laukiamas rezultatas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pateikti nacionalinio biudžeto lėšų papildomą poreikį (ekonomiją) įgyvendinus projektą, siekiant užtikrinti jo tęstinumą.

Nurodyti galutinį tikslą, pasiektą rezultatą gerai įgyvendinus projektą.

 

12. Kita svarbi informacija apie projektą

Detaliau aptarti atskirus svarbius projekto elementus (pvz., poveikis sienos apsaugai ir pan.).

Numatant vykdyti statybos, rekonstravimo darbus, privaloma pridėti papildomus priedus, atitinkančius Lietuvos Respublikos statybos įstatymo nuostatas, o numatant įsigyti programinę, kompiuterinę ir kitą įrangą, – priedus, kuriuose turi būti išdėstyta šios įrangos specifikacija.

 

13. Projekto rengėjai

Pateikti valstybės tarnautojų arba darbuotojų, parengusių projektą, pareigas, vardus ir pavardes, telefono, fakso numerius ir el. pašto adresus.

 

14. Projekto paraiškos teikėjo atstovo vardas ir pavardė, parašas, pareigos ir data

 

15. Atsakingas asmuo už projekto įgyvendinimą (pareigos, vardas, pavardė, tel., el. pašto adresas)

______________

 

Šengeno priemonės administravimo

Lietuvoje taisyklių

3 priedas

 

Nr.

Dokumento pavadinimas

Institucija, atsakinga už dokumento saugojimą

1.

Nacionalinė programa ir paraiška Europos Komisijai, kuria siekiama gauti paramą

Atsakingoji institucija

2.

Europos Komisijos sprendimas dėl bendro finansavimo

Atsakingoji institucija

3.

Įgyvendinimo sutartis

Atsakingoji institucija, Įgyvendinančioji institucija, Mokėjimo institucija

4.

Paskelbti kvietimai teikti pasiūlymus

Paramos gavėjas

5.

Prekių tiekėjų, paslaugų teikėjų ar darbų rangovų pateikti pasiūlymai

Paramos gavėjas

6.

Pateiktų pasiūlymų kvalifikacinis, techninis ir finansinis vertinimas ir vertinimo išvados

Paramos gavėjas

7.

Sprendimai dėl laimėjusių ir atmestų pasiūlymų

Paramos gavėjas

8.

Pirkimo sutartys

Atsakingoji institucija, Paramos gavėjas

9.

Finansavimo sutartis

Atsakingoji institucija, Įgyvendinančioji institucija, Paramos gavėjas,

10.

Finansuojamų projektų pažangos ir galutinės ataskaitos

Atsakingoji institucija, Įgyvendinančioji institucija

11.

Finansuojamų projektų finansinės ataskaitos ir mokėjimo prašymai

Atsakingoji institucija, Įgyvendinančioji institucija

12.

Finansuojamų projektų išlaidas patvirtinantys dokumentai

Įgyvendinančioji institucija, Paramos gavėjas

13.

Prašomų apmokėti išlaidų tinkamumo ir projekto faktinio įgyvendinimo tikrinimo ataskaitos

Atsakingoji institucija, Įgyvendinančioji institucija

14.

Projektų mokėtinos/grąžintinos sumos patvirtinimai (patikros lapai)

Atsakingoji institucija, Įgyvendinančioji institucija

15.

Mokėjimo paraiškos ir grąžinamos sumos pavedimai

Atsakingoji institucija, Mokėjimo institucija

16.

Sprendimus grąžinti lėšas lydintys dokumentai (įskaitant teisminius veiksmus)

Atsakingoji institucija, Įgyvendinančioji institucija

17.

Projektų nepriklausomų tikrinimų ataskaitos

Atsakingoji institucija, Įgyvendinančioji institucija, Paramos gavėjas

18.

Valdymo ir kontrolės sistemų nepriklausomų tikrinimų nacionaliniu lygiu ataskaitos

Atsakingoji institucija, Paramos gavėjas

19.

Išlaidų deklaracijos, išsiųstos Europos Komisijai

Mokėjimo institucija (kopija)

20.

Ataskaitos, išsiųstos Europos Komisijai

Atsakingoji institucija (kopija)

21.

Galutinė ataskaita, išsiųsta Europos Komisijai

Atsakingoji institucija (kopija)

22.

Iš Europos Komisijos gautus mokėjimus patvirtinantys dokumentai

Atsakingoji institucija

______________

 

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, Įsakymas

Nr. 1V-297, 2005-09-20, Žin., 2005, Nr. 114-4177 (2005-09-24), i. k. 1052310ISAK001V-297

Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2004 m. liepos 16 d. įsakymo Nr. 1V-230 "Dėl Šengeno priemonės administravimo Lietuvoje taisyklių patvirtinimo" papildymo