Suvestinė redakcija nuo 2021-12-24 iki 2023-12-22

 

Nutarimas paskelbtas: Žin. 2011, Nr. 79-3869, i. k. 1111100NUTA00000768

 

Nauja redakcija nuo 2021-12-24:

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL MOKYKLŲ, VYKDANČIŲ FORMALIOJO ŠVIETIMO PROGRAMAS, TINKLO KŪRIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2011 m. birželio 29 d. Nr. 768

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 28 straipsnio 8 dalimi, 41 straipsnio 7 ir 9 dalimis, 43 straipsnio 7 dalimi ir 67 straipsnio 4 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria :

Patvirtinti Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisykles (pridedama). 

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                                ANDRIUS KUBILIUS

 

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                  GINTARAS STEPONAVIČIUS

 

 

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768

 

MOKYKLŲ, VYKDANČIŲ FORMALIOJO ŠVIETIMO PROGRAMAS, TINKLO KŪRIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS 
BENDROSIOS NUOSTATOS

 

Pakeistas skyriaus pavadinimas:

Nr. 376, 2016-04-13, paskelbta TAR 2016-04-19, i. k. 2016-10071

 

1. Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato bendrojo ugdymo mokyklų (toliau – Mokyklos) tinklo kūrimo tikslą ir esmines nuostatas, bendrojo ugdymo mokyklų paskirtį ir jų vykdomų programų įvairovę, bendruosius ir specialiuosius mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, kriterijus, gimnazijos tipui priskiriamos mokyklos, vykdančios specializuoto ugdymo krypties programą, kuriai reikia ugdymo nuoseklumo, kriterijus, savivaldybių mokyklų (klasių), skirtų šalies (regiono) mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, paskirtį ir kriterijus, Mokyklų tinklo pertvarkos bendrųjų planų rengimą ir įgyvendinimą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 682, 2018-07-11, paskelbta TAR 2018-07-17, i. k. 2018-12101

 

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

2.1. Jungtinė klasė – klasė, sudaryta iš dviejų arba trijų klasių, kuriose mokomasi pagal skirtingo lygio programą.

2.2. Klasė – pastovi mokinių grupė, kuri vienus mokslo metus drauge mokosi pagal to paties lygio pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programą.

2.3. Specialioji klasė – dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių klasė.

2.4. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme (toliau – Švietimo įstatymas).

Punkto pakeitimai:

Nr. 376, 2016-04-13, paskelbta TAR 2016-04-19, i. k. 2016-10071

 

II SKYRIUS
MOKYKLŲ TINKLO KŪRIMO TIKSLAS IR ESMINĖS NUOSTATOS

 

Pakeistas skyriaus pavadinimas:

Nr. 376, 2016-04-13, paskelbta TAR 2016-04-19, i. k. 2016-10071

 

3. Mokyklų tinklo kūrimo tikslas – sudaryti sąlygas plėtoti geros kokybės privalomąjį ir visuotinį švietimą, didinti jo prieinamumą už protingą, valstybei ir savivaldybėms pakeliamą kainą. Siekiama, kad Mokyklų tinklas būtų darniai veikianti, nuolat atsinaujinanti, švietimo programų įvairovę, jų prieinamumą užtikrinančių ir atsakomybe už švietimo kokybę besidalijančių valstybinių, savivaldybių ir nevalstybinių Mokyklų sistema.

4. Mokyklų tinklas kuriamas vadovaujantis Švietimo įstatyme nustatytais švietimo sistemos principais. Formuojama integracinė Mokyklų, kuriose gali mokytis, įgyti išsilavinimą ir gauti pagalbą socialiai jautrių grupių asmenys ir specialiųjų ugdymosi poreikių turintys asmenys, sistema.

5. Mokyklų tinklas kuriamas kompleksiškai: analizuojami švietimo poreikiai, tam tikroje teritorijoje esančių skirtingo pavaldumo Mokyklų situacija, su kitais Mokyklų savininkais ar savininkų teises ir pareigas įgyvendinančiomis institucijomis (dalyvių susirinkimais) derinama Mokyklų perspektyva, analizuojamas bendrojo ugdymo, profesinio mokymo programų, bendrojo ugdymo mokyklų tipų ir paskirčių išdėstymas tam tikroje savivaldybės, regiono ar šalies teritorijoje, jų įvairovė. Siekiant užtikrinti mokymosi prieinamumą ir tolygesnį mokinių pasiskirstymą bendrojo ugdymo mokyklose, reguliuojami mokinių srautai, organizuojamas saugus mokinių vežiojimas, apgyvendinimas, maitinimas; sprendžiamas mokytojų įdarbinimo klausimas, sukuriama mokytojus pavaduoti galinčių mokytojų duomenų bazė, planuojama Mokyklų statyba, Mokyklų pastatų atnaujinimas, pritaikymas Mokyklų paskirčiai ir laisvų patalpų naudojimas, šie darbai atliekami. Reorganizuojant, likviduojant Mokyklas, pertvarkant jų struktūrą, pertvarkant valstybines ir savivaldybių Mokyklas, atsižvelgiama į Mokyklų bendruomenių nutarimus, jeigu jie neprieštarauja Taisyklėms.

6. Užtikrinamas bendrojo ugdymo programų prieinamumas visiems Lietuvos Respublikos piliečiams ir užsieniečiams, turintiems teisę nuolat ar laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje; tenkinami mokinių poreikiai mokytis valstybine kalba, tautinės mažumos kalba ar tautinės mažumos kalbos; užtikrinamas užsienio kalbų, pagilinto dalyko mokymosi, esant pakankamam bendrųjų bendrojo ugdymo mokyklų tinklui, ugdymo tradicijų ir savitos mokyklos kultūros, savita pedagogine sistema grindžiamo ugdymo, kryptingo meninio ugdymo, mokinių saviraiškos poreikių ir kitų interesų tenkinimo tęstinumas jiems pereinant mokytis į kitą bendrojo ugdymo mokyklą pagal aukštesnio lygmens bendrojo ugdymo programą. Mokinių poreikių tenkinimo tęstinumui užtikrinti skirtingų  tipų ir paskirčių mokyklos gali sudaryti bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos (asociacijos) sutartis teisės aktų nustatyta tvarka. Jungtinės veiklos (asociacijos) sutartys sudaromos tarp dviejų ar daugiau Mokyklų, kai jos įsipareigoja veikti bendrai tam tikram, teisės aktams neprieštaraujančiam tikslui siekti arba tam tikrai veiklai plėtoti. Siekiant efektyvesnio mokymo lėšų panaudojimo, ugdymo kokybės užtikrinimo ir įtraukiojo ugdymo nuostatų įgyvendinimo, skatinamas jungtinių mokyklų kūrimasis. Jungtinė mokykla suprantama kaip mokykla, turinti filialą ar skyrių, esantį kitoje gyvenamojoje vietovėje, ir vykdantį atitinkamo lygmens bendrojo ugdymo programas; įsteigta sujungus dvi ar daugiau bendrojo ugdymo mokyklų, vykdančių atitinkamo lygmens bendrojo ugdymo programas ir toliau veikiančių tose pačiose patalpose; bendroji bendrojo ugdymo mokykla, turinti specialiojo ugdymo skyrių (specialiąsias klases), vykdantį atitinkamo lygmens bendrojo ugdymo programas; savivaldybės mokykla, esanti savivaldybės teritorijos pakraštyje ir finansuojama kelių savivaldybių; mokyklos, sudariusios junginės veiklos (asociacijos) sutartį.

Punkto pakeitimai:

Nr. 682, 2018-07-11, paskelbta TAR 2018-07-17, i. k. 2018-12101

 

7. Sudaromos sąlygos mokytis arčiau gyvenamosios vietos esančioje Mokykloje mokiniams pagal pradinio ugdymo programą ir mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, – pagal pritaikytas pradinio, pagrindinio ugdymo programas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 682, 2018-07-11, paskelbta TAR 2018-07-17, i. k. 2018-12101

 

8. Sudaromos sąlygos mokiniams judėti tarp skirtingų bendrojo ugdymo mokyklų tipų, skirtingų mokyklų paskirčių tolesnio mokymosi link. Keletas savivaldybių gali steigti bendras bendrojo ugdymo mokyklas sutarčių pagrindu, jeigu tai būtina švietimo prieinamumui užtikrinti.

9. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai (dalyvių susirinkimui), savininkui nusprendus, Mokykla gali vykdyti priešmokyklinio, ikimokyklinio ugdymo programas, kitas neformaliojo vaikų ar (ir) suaugusiųjų švietimo programas, turėti mokyklos struktūrinius padalinius, vykdančius neformaliojo vaikų ir (ar) suaugusiųjų neformaliojo švietimo programas ir (ar) sudarančius sąlygas vietos bendruomenei reikalingoms kultūros, socialinėms ar kitoms paslaugoms teikti, veikiančius toje pačioje ar kitoje gyvenamojoje vietovėje. Užsienio valstybių ir tarptautinių organizacijų švietimo programas Mokykla gali vykdyti nustatyta tvarka, gavusi švietimo, mokslo ir sporto ministro rašytinį sutikimą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 788, 2013-08-28, Žin., 2013, Nr. 94-4697 (2013-09-05), i. k. 1131100NUTA00000788

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

10. Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre įregistruotos specializuoto ugdymo krypties programos vykdomos valstybinėse, nevalstybinėse mokyklose, savivaldybių bendrojo ugdymo mokyklose, skirtose dėl išskirtinių gabumų specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, raštu suderinus tai su švietimo, mokslo ir sporto ministru.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

11. Pradinės mokyklos, progimnazijos ar pagrindinės mokyklos tipo mokyklos, kuriose pagal ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo programas mokosi 60 ir mažiau mokinių, reorganizuojamos arba likviduojamos, išskyrus nevalstybines mokyklas, vaikų socializacijos centrus, specialiąsias mokyklas, specialiojo ugdymo centrus. Rekomenduojama prijungti ar sujungti mokyklas, kuriose bendrojo ugdymo programos vykdomos ta pačia mokomąja kalba. Pradinių mokyklų, progimnazijų ir pagrindinių mokyklų, prijungtų prie kitų Mokyklų, vykdančių atitinkamo lygmens bendrojo ugdymo programas, gali būti atliekama struktūros pertvarka ir toliau jos gali veikti tose pačiose patalpose kaip Mokyklos struktūrinis padalinys.

Punkto pakeitimai:

Nr. 788, 2013-08-28, Žin., 2013, Nr. 94-4697 (2013-09-05), i. k. 1131100NUTA00000788

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

12. Gyvenamojoje vietovėje nesusidarius mokinių tiek, kad būtų galima steigti ir išlaikyti atskirą Mokyklą, toje gyvenamojoje vietovėje gali būti steigiamos kitos atitinkamo lygmens bendrojo ugdymo programą vykdančios Mokyklos skyrius ar filialas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 682, 2018-07-11, paskelbta TAR 2018-07-17, i. k. 2018-12101

 

13. Didinamos ugdymo individualizavimo galimybės:

13.1. gimnazijose sudaromos ne mažiau kaip dvi III gimnazijos klasės, išskyrus Taisyklių 26.11 papunktyje nustatytus atvejus;

13.2. gimnazijose, vykdančiose pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį ir akredituotą vidurinio ugdymo programą, rekomenduojama sudaryti ne mažiau kaip keturias III gimnazijos klases;

13.3. gimnazijose, kuriose pagal Taisykles leidžiama sudaryti vieną III gimnazijos klasę, rekomenduojama sudaryti ne mažesnę kaip 21 mokinio klasę.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

14. Atitinkamas bendrojo ugdymo programas vykdančioje Mokykloje gali būti steigiami ugdymo skyriai, klasės: suaugusiųjų, specialiojo ugdymo (specialiosios klasės), jaunimo, sanatorijos, ligoninės, nepilnamečių tardymo izoliatoriaus ir pataisos įstaigos, tardymo izoliatoriaus ir (ar) pataisos įstaigos suaugusiųjų, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupės. Mokyklos skyriai steigiami tobulinant organizacinę struktūrą.

15. Viename pastate gali veikti dvi ir daugiau Mokyklų. Mokyklos, turinčios laisvų patalpų, gali keisti paskirtį ir tapti mokyklomis – daugiafunkciais centrais; buvusių Mokyklų patalpose gali būti steigiami daugiafunkciai centrai bendruomenių neformaliojo švietimo, švietimo pagalbos, kultūros, socialinėms reikmėms tenkinti ar sudaromos sąlygos steigti nevalstybines mokyklas.

16. Mokyklos tėvų (globėjų, rūpintojų) bendruomenė (suaugusiųjų mokyklose – mokiniai), mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai (dalyvių susirinkimui), savininkui sutikus, gali inicijuoti savivaldybės arba valstybinės Mokyklos pertvarkymą į nevalstybinę Mokyklą, arba naujos nevalstybinės Mokyklos steigimą, arba nevalstybinės Mokyklos pertvarkymą į savivaldybės ar valstybinę Mokyklą.

17. Nevalstybinėse mokyklose, visiems dalininkams (savininkui) sutikus, ugdymas grindžiamas savitos pedagoginės sistemos samprata, tvirtinama švietimo, mokslo ir sporto ministro. Valstybinėse ir savivaldybių mokyklose gali būti įgyvendinami tam tikri savitos pedagoginės sistemos elementai, nustatyti švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintoje savitos pedagoginės sistemos sampratoje, jeigu jie dera su bendrosiomis ugdymo programomis, bendraisiais ugdymo planais ir yra tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimai. Savitos pedagoginės sistemos samprata rengiama vadovaujantis švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinama Netradicinio ugdymo koncepcija.

Punkto pakeitimai:

Nr. 788, 2013-08-28, Žin., 2013, Nr. 94-4697 (2013-09-05), i. k. 1131100NUTA00000788

Nr. 376, 2016-04-13, paskelbta TAR 2016-04-19, i. k. 2016-10071

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

18. Valstybinių ir savivaldybių bendrojo ugdymo mokyklų atitiktį Taisyklėse nustatytiems bendriesiems ir specialiesiems kriterijams vertina šių mokyklų savininkų teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimai), nevalstybinių – savininkai (dalyvių susirinkimai). Vertinimo duomenys naudojami rengiant savivaldybių ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Mokyklų tinklo pertvarkos bendruosius planus, steigiant, reorganizuojant, likviduojant, pertvarkant Mokyklas ir jų struktūrą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

19. Sudarant savivaldybių mokyklų (klasių), skirtų šalies (regiono) mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, mokyklų, kurioms iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto skiriama mokymo lėšų ir mokyklos ūkio lėšų, sąrašus, vertinama atitiktis Taisyklėse savivaldybių mokykloms (klasėms), skirtoms šalies (regiono) mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, nustatytiems kriterijams.

20. Neteko galios nuo 2016-04-20

Punkto naikinimas:

Nr. 376, 2016-04-13, paskelbta TAR 2016-04-19, i. k. 2016-10071

 

21. Mokyklos steigiamos, reorganizuojamos, likviduojamos, pertvarkomos, jų struktūra pertvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, atskirais juridinių asmenų teisines formas reglamentuojančiais įstatymais, Švietimo įstatymu ir Taisyklėmis.

 

III SKYRIUS
BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ PASKIRTIS IR VYKDOMOS PROGRAMOS

 

Pakeistas skyriaus pavadinimas:

Nr. 376, 2016-04-13, paskelbta TAR 2016-04-19, i. k. 2016-10071

 

22. Bendrojo ugdymo mokyklos skirstomos į bendrąsias mokyklas ir mokyklas specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams:

22.1. bendrosios bendrojo ugdymo mokyklos vykdo privalomą ir valstybės garantuojamą mokinių iki 16 metų ugdymą pagal bendrojo pradinio, pagrindinio ugdymo programas, visuotinį švietimą pagal bendrojo vidurinio ugdymo programą ir teikia reikiamą švietimo pagalbą;

22.2. bendrojo ugdymo mokyklos specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams vykdo švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka pritaikytas dėl išskirtinių gabumų, įgimtų ar įgytų sutrikimų ar nepalankių aplinkos veiksnių specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams bendrojo ugdymo programas atitinkamai pritaikytoje mokymosi aplinkoje ir teikia reikiamą švietimo pagalbą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

23. Bendrosios bendrojo ugdymo mokyklos:

23.1. pradinės mokyklos tipo bendrojo ugdymo mokyklos (1–4 klasės):

23.1.1. pradinė mokykla, skirta 7 (6)–10 metų mokiniams mokytis pagal pradinio ugdymo programą;

23.1.2. mokykla-darželis, skirtas 7 (6)–10 metų mokiniams mokytis pagal pradinio ugdymo programą, 6 (5) metų vaikams – pagal priešmokyklinio ugdymo programą ir vaikams iki 6 (5) metų – pagal ikimokyklinio ugdymo programą;

23.1.3. mokykla-daugiafunkcis centras, skirtas 7 (6)–10 metų mokiniams mokytis pagal pradinio ugdymo programą, 6 (5) metų vaikams – pagal priešmokyklinio ugdymo programą ir vaikams iki 6 (5) metų – pagal ikimokyklinio ugdymo programą; šioje mokykloje vykdomos ir kitos neformaliojo vaikų švietimo ir (ar) suaugusiųjų neformaliojo švietimo programos, sudaromos sąlygos teikti vietos bendruomenei reikalingas kultūros, socialines ir kitas paslaugas;

23.1.4. savitos pedagoginės sistemos mokyklos (Valdorfo, M. Montessori, Š. Suzuki, tradicinės religinės bendruomenės ar bendrijos ar kita), skirtos 7 (6)–10 metų mokiniams mokytis pagal bendrąją pradinio ugdymo programą arba mokyklos parengtą pradinio ugdymo programą; ugdymas grindžiamas švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinama savitos pedagoginės sistemos samprata;

Punkto pakeitimai:

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

23.2. progimnazijos tipo bendrojo ugdymo mokyklos (5–8 klasės arba 5–8 klasės ir 1–4 klasės):

23.2.1. progimnazija, skirta 11–14 metų mokiniams mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį arba 7 (6)–14 metų mokiniams – pagal pradinio ugdymo programą ir pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį;

23.2.2. savitos pedagoginės sistemos mokyklos (Valdorfo, M. Montessori, Š. Suzuki, tradicinės religinės bendruomenės ar bendrijos ar kita), skirtos 7 (6)–14 metų mokiniams mokytis pagal bendrąją pradinio ugdymo programą ir bendrosios pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį arba mokyklos parengtą pradinio ugdymo programą ir pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį; ugdymas grindžiamas švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinama savitos pedagoginės sistemos samprata;

Punkto pakeitimai:

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

23.2.3. suaugusiųjų mokykla, skirta suaugusiems asmenims mokytis pagal suaugusiųjų pradinio ugdymo programą ir suaugusiųjų pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį;

23.3. pagrindinės mokyklos tipo bendrojo ugdymo mokyklos (5–10 klasės arba 5–10 klasės ir 1–4 klasės):

23.3.1. pagrindinė mokykla, skirta 11–16 metų mokiniams mokytis pagal pagrindinio ugdymo programą arba 7 (6)–16 metų mokiniams – pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas;

23.3.2. mokykla-daugiafunkcis centras, skirtas 7 (6)–16 metų mokiniams mokytis pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, 6 (5) metų vaikams – pagal priešmokyklinio ugdymo programą ir vaikams iki 6 (5) metų – pagal ikimokyklinio ugdymo programą. Šioje mokykloje vykdomos ir kitos neformaliojo vaikų švietimo ir (ar) suaugusiųjų neformaliojo švietimo programos, sudaromos sąlygos vietos bendruomenei reikalingoms kultūros, socialinėms ir kitoms paslaugoms teikti;

23.3.3. savitos pedagoginės sistemos mokyklos (Valdorfo, M. Montessori, Š. Suzuki, tradicinės religinės bendruomenės ar bendrijos ar kita), skirtos 7 (6)–16 metų mokiniams mokytis pagal bendrąją pradinio ir bendrąją pagrindinio ugdymo programas arba 11–16 metų mokiniams – pagal bendrąją pagrindinio ugdymo programą, arba mokyklos parengtas pradinio ugdymo ir pagrindinio ugdymo programas; ugdymas grindžiamas švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinama savitos pedagoginės sistemos samprata;

Punkto pakeitimai:

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

23.3.4. Neteko galios nuo 2021-12-24

Punkto naikinimas:

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

23.5. gimnazijos tipo bendrojo ugdymo mokyklos (I–IV gimnazijos klasės; tam tikrais atvejais: I–IV gimnazijos klasės ir 5–8 klasės arba I–IV gimnazijos klasės, 5–8 klasės ir 1–4 klasės):

23.5.1. gimnazija, skirta 15–18 metų mokiniams mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį ir akredituotą vidurinio ugdymo programą;

23.5.2. suaugusiųjų gimnazija, skirta suaugusiems asmenims mokytis pagal suaugusiųjų pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį ir akredituotą suaugusiųjų vidurinio ugdymo programą;

23.5.3. gimnazija, skirta 11–18 metų mokiniams mokytis pagal pagrindinio ugdymo programą ir akredituotą vidurinio ugdymo programą, arba gimnazija 7 (6)–18 metų mokiniams – pagal pradinio, pagrindinio ugdymo programas ir akredituotą vidurinio ugdymo programą, arba suaugusiųjų mokykla suaugusiems asmenims – pagal suaugusiųjų pradinio ir pagrindinio ugdymo programas ir akredituotą suaugusiųjų vidurinio ugdymo programą, arba suaugusiųjų ir jaunimo mokykla suaugusiems asmenims mokytis pagal suaugusiųjų pradinio, pagrindinio ugdymo programas ir akredituotą vidurinio ugdymo programą, 12–16 metų paaugliams, stokojantiems mokymosi motyvacijos, socialinių įgūdžių, turintiems mokymosi sunkumų, linkusiems į praktinę veiklą, – pagal pagrindinio ugdymo programą, gaunant reikiamą resocializacinę pagalbą, 16–17 metų dirbančiam jaunimui – pagal suaugusiųjų pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį ir akredituotą vidurinio ugdymo programą tais atvejais, kai yra:

23.5.3.1. gyvenamojoje vietovėje, kurioje nėra kitų vidurinio ugdymo programą valstybine kalba ar (ir) tautinės mažumos kalba vykdančių bendrojo ugdymo mokyklų;

23.5.3.2. miesto pakraščiui priskirta mokykla, tai yra iki 1985 metų rajono teritorijoje buvusi mokykla, o po 1985 metų miesto savivaldybės teritorijoje esanti mokykla arba iki 1985 metų buvusioje rajono teritorijoje po 1985 metų įsteigta mokykla; arba miesto savivaldybės mokykla, esanti prie savivaldybės ribos ir nutolusi nuo kitos toje pačioje savivaldybėje esančios, akredituotą vidurinio ugdymo programą vykdančios mokyklos ne mažesniu kaip 10 kilometrų atstumu;

Punkto pakeitimai:

Nr. 714, 2012-06-20, Žin., 2012, Nr. 70-3604 (2012-06-23), i. k. 1121100NUTA00000714

 

23.5.3.3. pasienio ruože, tai yra seniūnijoje, esančioje pasienio ruože pagal Lietuvos Respublikos gyvenamųjų vietovių, priskirtų pasienio ruožui, sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 548 „Dėl Pasienio ruožo ribų ir valstybės sienos apsaugos zonos ribų bei Lietuvos Respublikos gyvenamųjų vietovių, priskirtų pasienio ruožui, sąrašo patvirtinimo“;

Punkto pakeitimai:

Nr. 788, 2013-08-28, Žin., 2013, Nr. 94-4697 (2013-09-05), i. k. 1131100NUTA00000788

Nr. 376, 2016-04-13, paskelbta TAR 2016-04-19, i. k. 2016-10071

 

23.5.3.4. mokykla, vykdanti specializuoto ugdymo krypties programą, kuriai reikalingas ugdymo nuoseklumas;

Punkto pakeitimai:

Nr. 682, 2018-07-11, paskelbta TAR 2018-07-17, i. k. 2018-12101

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

23.5.3.5. nevalstybinė mokykla.

23.5.3.6. mokykla, kurioje ne mažiau kaip 15 procentų visų mokinių yra didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių ir (ar) vidutinį ir sunkų neįgalumą turintys mokiniai

Papildyta papunkčiu:

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

23.5.3.7. mokykla, skirta šalies (regiono) mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių.

Papildyta papunkčiu:

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

24. Bendrojo ugdymo mokyklos specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams:

24.1. pradinės mokyklos tipo bendrojo ugdymo mokyklos (1–4 klasės ar parengiamoji (papildomi mokymosi metai, skirti specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, 1 ir 2 klasių mokomųjų dalykų programoms išeiti) ir 1–4 klasės):

24.1.1. specialiosios mokyklos, skirtos 7 (6)–10 metų mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, mokytis pagal pritaikytą pradinio ugdymo programą:

24.1.1.1. judesio ir padėties sutrikimų turintiems mokiniams;

24.1.1.2. kalbėjimo ir kalbos sutrikimų turintiems mokiniams;

24.1.1.3. intelekto sutrikimą turintiems mokiniams;

24.1.1.4. regos sutrikimą turintiems mokiniams;

24.1.1.5. klausos sutrikimą turintiems mokiniams;

24.1.2. specialiosios mokyklos-darželiai, skirti 7 (6)–10 metų mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, mokytis pagal pritaikytą pradinio ugdymo programą, 6 (5) metų vaikams – pagal pritaikytą priešmokyklinio ugdymo programą ir vaikams iki 6 (5) metų – pagal pritaikytą ikimokyklinio ugdymo programą:

24.1.2.1. judesio ir padėties sutrikimų turintiems mokiniams;

24.1.2.2. kalbėjimo ir kalbos sutrikimų turintiems mokiniams;

24.1.2.3. intelekto sutrikimą turintiems mokiniams;

24.1.2.4. regos sutrikimą turintiems mokiniams;

24.1.2.5. klausos sutrikimą turintiems mokiniams;

24.2. pagrindinės mokyklos tipo bendrojo ugdymo mokyklos (5–10 klasės; 1–10 klasės; parengiamoji ir 1–10 klasės; 1–10 klasės ir I–III ugdymo metų klasės; parengiamoji, 1–10 klasės ir I–III ugdymo metų klasės (trys mokymosi metai, skirti labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, baigusiems 10 klasių, bet neįgijusiems pagrindinio išsilavinimo):

24.2.1. mokyklos, skirtos mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių:

24.2.1.1. specialiosios mokyklos, skirtos mokiniams mokytis pagal pritaikytas pradinio, pagrindinio ugdymo programas ir socialinių įgūdžių ugdymo programą nuo 7 (6)  metų  iki mokslo metų, kuriais jiems sueina 21 metai, pabaigos (jeigu mokiniai, turintys labai didelių ir didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, dėl ligos mokėsi su pertraukomis, pateikę tokių pertraukų priežastį pagrindžiančius dokumentus, jie gali mokytis iki mokslo metų, kuriais jiems sueina 23 metai, pabaigos):

Punkto pakeitimai:

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

24.2.1.1.1. judesio ir padėties sutrikimų turintiems mokiniams;

24.2.1.1.2. kalbėjimo ir kalbos sutrikimų turintiems mokiniams;

24.2.1.1.3. intelekto sutrikimą turintiems mokiniams;

24.2.1.1.4. regos sutrikimą turintiems mokiniams;

24.2.1.1.5. klausos sutrikimą turintiems mokiniams;

24.2.1.1.6. elgesio ir emocijų sutrikimų turintiems mokiniams;

24.2.1.1.7. įvairiapusių raidos sutrikimų turintiems mokiniams;

24.2.1.1.8. sveikatos problemų turintiems mokiniams (sergantiems įvairiomis lėtinėmis ligomis, dėl kurių turi didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių);

24.2.1.2. specialiojo ugdymo centras, skirtas mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, mokytis pagal pritaikytas pradinio, pagrindinio ugdymo programas ir socialinių įgūdžių ugdymo programą nuo 6 (7) metų iki mokslo metų, kuriais jiems sueina 21 metai, pabaigos (jeigu mokiniai, turintys labai didelių ir didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, dėl ligos mokėsi su pertraukomis, pateikę tokių pertraukų priežastį pagrindžiančius dokumentus, jie gali mokytis iki mokslo metų, kuriais jiems sueina 23 metai, pabaigos) ir teikiantis metodinę pagalbą kitų Mokyklų mokytojams, švietimo pagalbos specialistams ugdymo metodų, bendrojo ugdymo programų, mokymosi aplinkos pritaikymo, specialiųjų mokymo priemonių parinkimo klausimais, konsultacinę pagalbą tėvams (globėjams, rūpintojams), sudarantis sąlygas tobulinti mokytojų, švietimo pagalbos specialistų kvalifikaciją;

Punkto pakeitimai:

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

24.2.1.3. specialioji mokykla-daugiafunkcis centras, skirtas mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, mokytis pagal pritaikytas pradinio ir pagrindinio ugdymo programas ir socialinių įgūdžių ugdymo programą nuo 6 (7) metų iki mokslo metų, kuriais jiems sueina 21 metai, pabaigos (jeigu mokiniai, turintys labai didelių ir didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, dėl ligos mokėsi su pertraukomis, pateikę tokių pertraukų priežastį pagrindžiančius dokumentus, jie gali mokytis iki mokslo metų, kuriais jiems sueina 23 metai, pabaigos), 6 (5) metų vaikams – pagal pritaikytą priešmokyklinio ugdymo programą ir vaikams iki 6 (5) metų – pagal pritaikytą ikimokyklinio ugdymo programą; šioje mokykloje vykdomos ir kitos neformaliojo vaikų švietimo ir (ar) suaugusiųjų neformaliojo švietimo programos, sudaromos sąlygos teikti vietos bendruomenei reikalingas kultūros, socialines ir kitas paslaugas;

Punkto pakeitimai:

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

24.2.2. mokyklos, skirtos mokiniams, dėl nepalankių aplinkos veiksnių turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių:

24.2.2.1. jaunimo mokykla, skirta 12–16 metų mokiniams, stokojantiems mokymosi motyvacijos, socialinių įgūdžių, turintiems mokymosi sunkumų, linkusiems į praktinę veiklą, mokytis pagal pagrindinio ugdymo programą, joje teikiama resocializacijos pagalba, arba jaunimo namai, skirti 12–17 metų mokiniams, baigusiems gydymo ir reabilitacijos nuo priklausomybės psichotropinėms medžiagoms, alkoholiui kursą arba linkusiems į įvairias priklausomybes (nuo psichotropinių medžiagų, alkoholio, lošimų, kitų azartinių žaidimų ir kita) ir turintiems elgesio ir emocijų sutrikimų, kuriems reikia pagerinti dvasinę savijautą, grąžinti mokymosi motyvaciją, arba turintiems elgesio ir emocijų sutrikimų – mokytis pagal pagrindinio ugdymo programą, atsižvelgiant į sveikatos būklę, pasiekimus ir galimybes; besimokantys juose mokiniai apgyvendinami, jiems teikiama resocializacijos ir kita pagalba;

24.2.2.2. produktyvaus mokymo mokykla, skirta 15–17 metų mokiniams, turintiems mokymosi sunkumų arba grįžusiems į švietimo sistemą po to, kai iš jos iškrito, norintiems socializuotis, pritapti švietimo sistemoje per pasirinktą ir asmeniškai patrauklią darbinę veiklą, mokytis pagal produktyvaus mokymo programą, atitinkančią pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį;

24.2.2.3. vaikų socializacijos centras, skirtas 14–16 metų mokiniams, kuriems teisės aktų nustatyta tvarka paskirta vidutinės priežiūros priemonė, mokytis pagal pradinio, pagrindinio ugdymo ir profesinio mokymo programas; vaikų socializacijos centre besimokantys mokiniai apgyvendinami, jiems teikiama švietimo ir kita pagalba;

24.2.2.4. sanatorijos mokykla, skirta 7 (6)–16 metų mokiniams, atvykusiems gydytis į medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo sveikatos priežiūros įstaigą, toliau mokytis pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, joje taikomas sveikatą tausojantis dienos režimas;

24.2.2.5. ligoninės mokykla, skirta 7 (6)–16 metų mokiniams, atvykusiems gydytis į stacionarinę asmens sveikatos priežiūros įstaigą, teikiančią medicinos pagalbą, toliau mokytis pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, joje taikomas sveikatą tausojantis dienos režimas;

24.3. Neteko galios nuo 2021-12-24

Punkto naikinimas:

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

24.4. gimnazijos tipo bendrojo ugdymo mokyklos (I–IV gimnazijos klasės; I–IV gimnazijos klasės ir 5–8 klasės; I–IV gimnazijos klasės ir 1–8 klasės; I–IV gimnazijos klasės, parengiamoji ir 1–8 klasės; I–IV gimnazijos klasės, parengiamoji klasė, 1–8 klasės ir I–III ugdymo metų klasės):

24.4.1. mokyklos, skirtos mokiniams, dėl išskirtinių gabumų turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių:

24.4.1.1. konservatorija, skirta 15–18 metų mokiniams, turintiems išskirtinių gabumų muzikai, mokytis pagal specializuoto ugdymo krypties programas (pagrindinio ugdymo kartu su muzikos ugdymu programos antrąją dalį ir akredituotą vidurinio ugdymo kartu su muzikos ugdymu programą);

24.4.1.2. menų gimnazija, skirta 7 (6)–18 metų mokiniams, turintiems išskirtinių gabumų menui, mokytis pagal specializuoto ugdymo krypties programas (pradinio, pagrindinio ir akredituotą vidurinio ugdymo kartu su muzikos, dailės ar (ir) menų ugdymu programas);

24.4.1.3. menų mokykla, skirta 7 (6)–20 metų mokiniams, turintiems išskirtinių gabumų menui, mokytis pagal specializuoto ugdymo krypties programas (pradinio, pagrindinio ir akredituotą vidurinio ugdymo kartu su muzikos, dailės, meno ugdymu programas) ir baleto artisto profesinio mokymo programą;

24.4.1.4. dailės gimnazija, skirta 7 (6)–18 metų mokiniams, turintiems išskirtinių gabumų dailei, mokytis pagal specializuoto ugdymo krypties programas (pradinio, pagrindinio ir akredituotą vidurinio ugdymo kartu su dailės ugdymu programas) arba 11–18 metų mokiniams mokytis pagal specializuoto ugdymo krypties programas (pagrindinio ir akredituotą vidurinio ugdymo kartu su dailės ugdymu programas);

24.4.1.5. sporto gimnazija, skirta 7 (6)–18 metų mokiniams, turintiems išskirtinių gabumų sportui, mokytis pagal specializuoto ugdymo krypties programas (pradinio, pagrindinio ir akredituotą vidurinio ugdymo kartu su sporto ugdymu programas) arba 11–18 metų mokiniams mokytis pagal specializuoto ugdymo krypties programas (pagrindinio ir akredituotą vidurinio ugdymo kartu su sporto ugdymu programas) arba 15–18 metų mokiniams mokytis pagal specializuoto ugdymo krypties programas (pagrindinio ugdymo kartu su sporto ugdymu programos antrąją dalį ir akredituotą vidurinio ugdymo kartu su sporto ugdymu programą);

24.4.2. mokyklos, skirtos mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių:

24.4.2.1. specialiosios mokyklos, skirtos mokiniams mokytis pagal pritaikytas pradinio, pagrindinio, akredituotą vidurinio ugdymo programas ir socialinių įgūdžių ugdymo programą nuo 7 (6)  metų iki mokslo metų, kuriais jiems sueina 21 metai, pabaigos (jeigu mokiniai, turintys labai didelių ir didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, dėl ligos mokėsi su pertraukomis, pateikę tokių pertraukų priežastį pagrindžiančius dokumentus, jie gali mokytis iki mokslo metų, kuriais jiems sueina 23 metai, pabaigos):“

Punkto pakeitimai:

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

24.4.2.1.1. judesio ir padėties sutrikimų turintiems mokiniams;

24.4.2.1.2. regos sutrikimą turintiems mokiniams;

24.4.2.1.3. klausos sutrikimą turintiems mokiniams;

24.4.2.2. specialiojo ugdymo centras, skirtas mokiniams mokytis pagal pritaikytas pradinio, pagrindinio, akredituotą vidurinio ugdymo programas ir socialinių įgūdžių ugdymo programą, gaunant reikiamą švietimo pagalbą, nuo 7 (6) metų iki mokslo metų, kuriais jiems sueina 21 metai, pabaigos (jeigu mokiniai, turintys labai didelių ir didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, dėl ligos mokėsi su pertraukomis, pateikę tokių pertraukų priežastį pagrindžiančius dokumentus, jie gali mokytis iki mokslo metų, kuriais jiems sueina 23 metai, pabaigos) ir teikiantis metodinę pagalbą kitų Mokyklų mokytojams, švietimo pagalbos specialistams bendrojo ugdymo programų, ugdymosi aplinkos pritaikymo, specialiųjų mokymo priemonių parinkimo klausimais, konsultacinę pagalbą tėvams (globėjams, rūpintojams), sudarantis sąlygas tobulinti mokytojų, švietimo pagalbos specialistų kvalifikaciją;

Punkto pakeitimai:

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

24.4.3. mokyklos, skirtos mokiniams, dėl nepalankių aplinkos veiksnių turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių:

24.4.3.1. sanatorijos mokykla, skirta 7 (6)–17 metų mokiniams, atvykusiems gydytis į medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo sveikatos priežiūros įstaigą, toliau mokytis pagal pradinio, pagrindinio ugdymo programas, akredituotą vidurinio ugdymo programą, joje taikomas sveikatą tausojantis dienos režimas;

24.4.3.2. ligoninės mokykla, skirta 7 (6)–17 metų mokiniams, atvykusiems gydytis į stacionarinę asmens sveikatos priežiūros įstaigą, teikiančią medicinos pagalbą, toliau mokytis pagal pradinio, pagrindinio ugdymo programas, akredituotą vidurinio ugdymo programą, joje taikomas sveikatą tausojantis dienos režimas;

24.4.3.3. nuotolinio mokymo gimnazija, skirta 7 (6)–18 metų mokiniams, dėl sveikatos, įgimtų, įgytų sutrikimų, elgesio sutrikimų (kai elgesio sutrikimai trunka ilgiau nei 6 mėnesius ir yra kitos psichinės būklės simptomų) ar nepalankių aplinkos veiksnių negalintiems lankyti bendrojo ugdymo mokyklos, besigydantiems namuose, medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo sveikatos priežiūros įstaigoje, stacionarinėje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje, teikiančioje medicinos pagalbą, laikinai išvykusiems į užsienį mokytis nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu pagal pradinio, pagrindinio ar akredituotą vidurinio ugdymo programas; suaugusiems asmenims mokytis nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu pagal suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, akredituotą vidurinio ugdymo programas; nuolat užsienyje gyvenantiems asmenims mokytis nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu lietuvių kalbos, Lietuvos istorijos ir geografijos;

Punkto pakeitimai:

Nr. 788, 2013-08-28, Žin., 2013, Nr. 94-4697 (2013-09-05), i. k. 1131100NUTA00000788

 

24.4.3.4. lietuvių namai, skirti 7 (6)–18 metų lietuvių kilmės tremtinių, politinių kalinių palikuonims, lietuvių kilmės užsieniečiams ir išeiviams mokytis pagal pradinio, pagrindinio ugdymo programas, akredituotą vidurinio ugdymo programą ir lietuvių kalbos pradmenų – išlyginamosiose klasėse; lietuvių namuose besimokantys mokiniai apgyvendinami, jiems teikiama švietimo ir kita pagalba;

24.4.3.5. vaikų socializacijos centras, skirtas 14–17 metų mokiniams, kuriems teisės aktų nustatyta tvarka paskirta vidutinės priežiūros priemonė mokytis pagal pradinio, pagrindinio ugdymo programas, akredituotą vidurinio ugdymo programą ir profesinio mokymo programas; vaikų socializacijos centre besimokantys mokiniai apgyvendinami, teikiama švietimo ir kita pagalba;

24.4.3.6. nepilnamečių tardymo izoliatoriaus ir pataisos įstaigos mokykla, skirta 14–16 metų paaugliams, kuriems laikinai atimta ar apribota laisvė, mokytis pagal pradinio, pagrindinio ugdymo ir profesinio mokymo programas, ir 17–20 metų asmenims, kuriems laikinai atimta ar apribota laisvė, – pagal suaugusiųjų pradinio, pagrindinio ugdymo programas, akredituotą vidurinio ugdymo ir profesinio mokymo programas;

24.4.3.7. tardymo izoliatoriaus ir (ar) pataisos įstaigos suaugusiųjų mokykla, skirta suaugusiems asmenims, kuriems laikinai atimta ar apribota laisvė, mokytis pagal suaugusiųjų pradinio, pagrindinio ugdymo programas, akredituotą vidurinio ugdymo programą ir profesinio mokymo programas.

 

IV SKYRIUS
BENDRIEJI IR SPECIALIEJI MOKYKLŲ, VYKDANČIŲ BENDROJO UGDYMO PROGRAMAS, KRITERIJAI

 

Pakeistas skyriaus pavadinimas:

Nr. 376, 2016-04-13, paskelbta TAR 2016-04-19, i. k. 2016-10071

 

25. Mokykla, vykdanti bendrojo ugdymo programas, turi atitikti šiuos bendruosius kriterijus:

25.1. Vykdomos bendrojo ugdymo programos, įregistruotos Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre.

25.2. Mokyklos vadovo, jo pavaduotojų ugdymui ir (ar) ugdymo skyrių vedėjų, mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų turimas išsilavinimas ir kvalifikacija atitinka Švietimo įstatyme ir švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus ar užsienio valstybių ir tarptautinių organizacijų švietimo programose nustatytus reikalavimus (jeigu mokiniai mokomi pagal užsienio valstybių ar tarptautinių organizacijų švietimo programas).

Punkto pakeitimai:

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

25.3. Mokykla aprūpinta bendrojo ugdymo programoms įgyvendinti reikalinga mokymo įranga ir mokymo priemonėmis, sukurta tinkama edukacinė aplinka. Mokyklos aplinka pritaikyta besimokančių mokinių, turinčių įgimtų ar įgytų sutrikimų, specialiesiems ugdymosi poreikiams tenkinti, aprūpinta jiems ugdyti skirtomis techninės pagalbos ir specialiosiomis mokymo priemonėmis.

25.4. Įgyvendinama teisė rinktis vieną iš privalomojo dorinio ugdymo dalykų: tradicinės religinės bendruomenės ar bendrijos tikybą arba etiką (išskyrus tradicinės religinės bendruomenės ar bendrijos mokyklas).

25.5. Teikiama švietimo informacinė pagalba, mokiniams reikalinga psichologinė, specialioji pedagoginė, specialioji, socialinė pedagoginė pagalba, vykdomas profesinis orientavimas ir sveikatos priežiūra; mokykla gali būti sudariusi šių paslaugų teikimo sutartis su atitinkamas paslaugas teikiančiomis įstaigomis.

25.6. Valstybinė ir savivaldybės Mokykla užtikrina nemokamą mokymą pagal bendrojo ugdymo programas.

25.7. Klasės, tam tikrais atvejais jungtinės klasės sudaromos mokslo metams taip, kad užtikrintų bendrųjų ugdymo programų ir bendrųjų ugdymo planų įgyvendinimą ir atitiktų klasių, jungtinių klasių bendrosiose bendrojo ugdymo mokyklose sudarymo kriterijus, nurodytus Taisyklių 1 priede, ir klasių, jungtinių klasių bendrojo ugdymo mokyklose specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams sudarymo kriterijus, nurodytus Taisyklių 2 priede. Jungtinėms klasėms, vadovaujantis bendraisiais ugdymo planais, tvirtinamais švietimo, mokslo ir sporto ministro, sudaromas jungtinis ugdymo planas. Savivaldybės mokykloje iš visų klasių, kuriose mokoma pagal pagrindinio ugdymo programą, mažesnis mokinių skaičius už Taisyklių 1 priede nustatytą mažiausią mokinių skaičių gali būti tik vienoje klasėje tuo atveju, kai savivaldybės mokyklos savininkas (dalyvių susirinkimas) bendrojo ugdymo mokyklai papildomai skiria mokymo lėšų (išskyrus mokymo lėšas, skiriamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto) tiek, kiek jų skiriama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto atitinkamai klasei, turinčiai nustatytą mažiausią mokinių skaičių pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą. Valstybinėje mokykloje iš visų klasių, kuriose ugdoma pagal pagrindinio ugdymo programą, mažesnis mokinių skaičius už nustatytą Taisyklių 1 priede mažiausią mokinių skaičių gali būti tik vienoje klasėje tuo atveju, kai valstybinės mokyklos savininkas (dalyvių susirinkimas) bendrojo ugdymo mokyklai papildomai skiria mokymo lėšų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžete jam numatytų asignavimų ir (arba) kitų dalininkų lėšų tiek, kiek jų skiriama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto atitinkamai klasei, turinčiai nustatytą mažiausią mokinių skaičių pagal Vyriausybės patvirtintą Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą. Nevalstybinėje bendrojo ugdymo mokykloje klasių dydį nustato savininkas (dalyvių susirinkimas), klasės jungiamos vadovaujantis Taisyklių 1 ir 2 prieduose nurodytais kriterijais. Nevalstybinės mokyklos klasei, išskyrus klasę, kurioje mokoma pagal akredituotą vidurinio ugdymo programą, jungtinei klasei, kai mokinių skaičius joje yra mažesnis už Taisyklių 1 priede nustatytą mažiausią mokinių skaičių, mokymo lėšos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto skiriamos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą. Jeigu savivaldybės ir valstybinės mokyklos klasėje, jungtinėje klasėje yra mažesnis mokinių skaičius už Taisyklių 1 priede nustatytą mažiausią mokinių skaičių, tokiai klasei, jungtinei klasei mokymo lėšos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto neskiriamos, išskyrus šiuos atvejus, kai mokymo lėšos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto skiriamos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą: klasėms, kuriose mokoma pagal pradinio ugdymo programą, jei iš jų sudaroma jungtinė klasė; klasei, kurioje mokoma pagal pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį, pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį tautinės mažumos kalba; Vilniaus, Šalčininkų rajonų ir Neringos savivaldybių teritorijoje esančių mokyklų klasei, kurioje pagal pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį, pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį mokoma lietuvių kalba. Jeigu savivaldybės ar valstybinėje gimnazijoje yra mažesnis klasių, kuriose mokoma pagal akredituotą vidurinio ugdymo programą, skaičius už Taisyklių 1 priede nustatytą mažiausią tokių klasių skaičių, tokioms klasėms mokymo lėšos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto neskiriamos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 376, 2016-04-13, paskelbta TAR 2016-04-19, i. k. 2016-10071

Nr. 682, 2018-07-11, paskelbta TAR 2018-07-17, i. k. 2018-12101

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

26. Mokykla, vykdanti bendrojo ugdymo programas, turi atitikti šiuos specialiuosius kriterijus:

26.1. Bendrojo ugdymo mokykla, kurios nuostatuose (įstatuose) numatytas mokymas tautinės mažumos kalba, užtikrina Švietimo įstatymo nustatytą asmenų teisę mokytis gimtąja kalba ir valstybine kalba.

26.2. Bendrojo ugdymo mokykloje, kurioje mokoma valstybine kalba, tautinėms mažumoms priklausantiems mokiniams sudaromos sąlygos papildomai mokytis gimtosios kalbos, jeigu yra realus poreikis, tos kalbos specialistas.

26.3. Specialioji mokykla klausos sutrikimą turintiems mokiniams, kurtiesiems sudaro sąlygas mokytis gimtosios (gestų) kalbos.

26.4. Bendrojo ugdymo mokykla, įgyvendindama pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį ar vidurinio ugdymo programą, į kurią įtraukti profesinio mokymo programos moduliai, turi licenciją vykdyti formalųjį profesinį mokymą arba yra sudariusi su profesinio mokymo įstaiga profesinio mokymo programos modulių įgyvendinimo sutartį.

26.5. Mokykla, kurios nuostatuose (įstatuose) numatytas mokymas nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu, mokinius pagal pradinio, pagrindinio ir akredituotas vidurinio ugdymo programas moko šiuo būdu, jeigu atitinka švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu kriterijus. Laikinai į užsienį išvykusius ar nuolat užsienyje gyvenančius šalies mokinius mokykla nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu moko, mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai (dalyvių susirinkimui), savininkui raštu suderinus su švietimo,  mokslo ir sporto ministru.

Punkto pakeitimai:

Nr. 788, 2013-08-28, Žin., 2013, Nr. 94-4697 (2013-09-05), i. k. 1131100NUTA00000788

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

26.6. Neteko galios nuo 2018-09-01

Punkto naikinimas:

Nr. 682, 2018-07-11, paskelbta TAR 2018-07-17, i. k. 2018-12101

 

26.7. Gimnazijos tipo bendrojo ugdymo mokykla vykdo akredituotą vidurinio ugdymo programą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 682, 2018-07-11, paskelbta TAR 2018-07-17, i. k. 2018-12101

 

26.8. Neteko galios nuo 2021-12-24

Punkto naikinimas:

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

26.9. Neteko galios nuo 2021-12-24

Punkto naikinimas:

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

Punkto pakeitimai:

Nr. 788, 2013-08-28, Žin., 2013, Nr. 94-4697 (2013-09-05), i. k. 1131100NUTA00000788

 

26.10. Neteko galios nuo 2021-12-24

Punkto naikinimas:

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

Papildyta punktu:

Nr. 788, 2013-08-28, Žin., 2013, Nr. 94-4697 (2013-09-05), i. k. 1131100NUTA00000788

Punkto pakeitimai:

Nr. 376, 2016-04-13, paskelbta TAR 2016-04-19, i. k. 2016-10071

 

26.11. Gimnazijos tipo mokykloje, vykdančioje akredituotą vidurinio ugdymo programą ir pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį, akredituotą vidurinio ugdymo programą ir pagrindinio ugdymo programą ar akredituotą vidurinio ugdymo programą, pagrindinio ugdymo programą ir pradinio ugdymo programą, sudaromos ne mažiau kaip dvi III gimnazijos klasės, išskyrus šiuos atvejus, kai gali būti sudaroma viena III gimnazijos klasė:

26.11.1. kaimo ar miesto gyvenamojoje vietovėje esančioje vienintelėje gimnazijoje, vykdančioje akredituotą vidurinio ugdymo programą tautinės mažumos kalba, lietuvių ir tautinės mažumos kalba ar tautinių mažumų kalbomis, arba gyvenamojoje vietovėje esančiose dviejose ar trijose gimnazijose, vykdančiose akredituotą vidurinio ugdymo programą skirtingomis mokomosiomis kalbomis;

26.11.2. Vilniaus ir Šalčininkų rajonų savivaldybių teritorijų gyvenamojoje vietovėje esančioje vienintelėje gimnazijoje lietuvių kalba;

26.11.3. vienintelėje savivaldybės teritorijoje esančioje gimnazijoje;

26.11.4. gimnazijoje, jeigu iki artimiausios gimnazijos yra daugiau kaip 30 km;

26.11.5. gimnazijos tipo mokykloje, skirtoje mokiniams dėl išskirtinių gabumų turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių: konservatorijoje, menų gimnazijoje, menų mokykloje, dailės gimnazijoje, sporto gimnazijoje ar kitoje gimnazijoje, vykdančioje specializuoto ugdymo krypties programas;

26.11.6. nevalstybinėje gimnazijoje;

26.11.7. kaimo gyvenamojoje vietovėje esančioje gimnazijoje lietuvių kalba;

26.11.8. gimnazijos struktūriniame padalinyje (skyriuje, filiale), esančiame kaimo gyvenamojoje vietovėje ir kitoje gyvenamojoje vietovėje nei gimnazija;

26.11.9. gimnazijoje, priskirtoje miesto pakraščio mokyklai, ir pasienio ruože esančioje gimnazijoje;

26.11.10. bendrojoje gimnazijos tipo mokykloje, vykdančioje akredituotą suaugusiųjų  vidurinio ugdymo programą;

26.11.11. gimnazijos tipo mokykloje, skirtoje mokiniams dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų ar dėl nepalankių aplinkos veiksnių turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių: specialiojoje mokykloje, specialiojo ugdymo centre, sanatorijos mokykloje, ligoninės mokykloje, lietuvių namuose, vaikų socializacijos centre, nepilnamečių tardymo izoliatoriaus ir pataisos įstaigos mokykloje, tardymo izoliatoriaus ir (ar) pataisos įstaigos suaugusiųjų mokykloje.

Papildyta papunkčiu:

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

V SKYRIUS
GIMNAZIJOS TIPUI PRISKIRIAMOS MOKYKLOS, VYKDANČIOS SPECIALIZUOTO UGDYMO KRYPTIES PROGRAMĄ, KURIAI REIKIA UGDYMO NUOSEKLUMO, KRITERIJAI

 

Pakeistas skyriaus pavadinimas:

Nr. 376, 2016-04-13, paskelbta TAR 2016-04-19, i. k. 2016-10071

 

27. Gimnazijos tipo mokykla dėl išskirtinių gabumų turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniams gali vykdyti specializuoto ugdymo krypties programas (pradinio, pagrindinio ir akredituotą vidurinio ugdymo kartu su muzikos, dailės, menų, sporto ir (ar) kitu ugdymu programas), jeigu:

27.1. atitinka Taisyklių 25 punkte ir  26.11 papunktyje nustatytus kriterijus;

Punkto pakeitimai:

Nr. 376, 2016-04-13, paskelbta TAR 2016-04-19, i. k. 2016-10071

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

27.2. mokyklos vykdomos specializuoto ugdymo krypties programos atitinka bendrųjų programų, pradinio ugdymo programos aprašo, pagrindinio ugdymo programos aprašo ir vidurinio ugdymo programos aprašo reikalavimus, mokyklos ugdymo planas – bendrųjų ugdymo planų reikalavimus;

27.3. priimami gabūs muzikai, dailei, menui, sportui ar kitai mokyklos vykdomai specializuoto ugdymo krypčiai mokiniai;

27.4. visų klasių mokiniai mokosi pagal specializuoto ugdymo krypties programą (programas);

27.5. nėra jungtinių klasių;

27.6. sudaroma ne mažiau kaip viena III gimnazijos klasė;

Punkto pakeitimai:

Nr. 788, 2013-08-28, Žin., 2013, Nr. 94-4697 (2013-09-05), i. k. 1131100NUTA00000788

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

27.7. mokytojai turi specializuoto ugdymo krypties programai vykdyti reikalingą išsilavinimą ir kvalifikaciją;

27.8. turi tinkamą materialinę bazę specializuoto ugdymo krypties programai vykdyti;

27.9. yra raštu su švietimo, mokslo ir sporto ministru suderintas specializuoto ugdymo krypties programos vykdymas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

VI SKYRIUS
SAVIVALDYBIŲ MOKYKLŲ (KLASIŲ), SKIRTŲ ŠALIES (REGIONO) MOKINIAMS, TURINTIEMS SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ, KURIOMS SKIRIAMA ŪKIO LĖŠŲ IŠ LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS BIUDŽETO, PASKIRTIS IR KRITERIJAI

 

Pakeistas skyriaus pavadinimas:

Nr. 376, 2016-04-13, paskelbta TAR 2016-04-19, i. k. 2016-10071

 

28. Ūkio lėšų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto gali būti skiriama šioms savivaldybių mokykloms (klasėms), skirtoms šalies (regiono) mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių: konservatorijai, menų mokyklai (gimnazijai), dailės mokyklai (gimnazijai), sporto mokyklai (gimnazijai), specialiajai mokyklai (specialiajai klasei), specialiojo ugdymo centrui, specialiajai mokyklai-daugiafunkciam centrui, jaunimo namams, sanatorijos mokyklai (sanatorijos klasei), ligoninės mokyklai (ligoninės klasei), nepilnamečių tardymo izoliatoriaus ir pataisos įstaigos mokyklai (nepilnamečių tardymo izoliatoriaus ir pataisos įstaigos klasei), tardymo izoliatoriaus ir (ar) pataisos įstaigos suaugusiųjų mokyklai (suaugusiųjų klasei).

29. Konservatorijai, menų mokyklai (gimnazijai), dailės mokyklai (gimnazijai), sporto mokyklai (gimnazijai) ūkio lėšų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto skiriama, jeigu jos:

29.1. atitinka Taisyklių 25 punkte, 27.2–27.9 papunkčiuose nustatytus kriterijus;

Punkto pakeitimai:

Nr. 376, 2016-04-13, paskelbta TAR 2016-04-19, i. k. 2016-10071

 

29.2. atitinka su švietimo, mokslo ir sporto ministru raštu suderintą mokinių ir klasių skaičių;

Punkto pakeitimai:

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

29.3. turi mokyklos bendrabutį.

30. Specialiajai mokyklai (specialiajai klasei), specialiojo ugdymo centrui, specialiajai mokyklai-daugiafunkciam centrui ūkio lėšų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto skiriama, jeigu:

30.1. visiems į ją priimtiems mokiniams pedagoginių psichologinių tarnybų nustatyti dideli ar labai dideli specialieji ugdymosi poreikiai;

30.2. ji atitinka Taisyklių 25 punkte, 26.1–26.3 papunkčiuose nustatytus kriterijus.

Punkto pakeitimai:

Nr. 376, 2016-04-13, paskelbta TAR 2016-04-19, i. k. 2016-10071

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

31. Jaunimo namams, sanatorijos mokyklai (sanatorijos klasei), ligoninės mokyklai (ligoninės klasei), nepilnamečių tardymo izoliatoriaus ir pataisos įstaigos mokyklai (nepilnamečių tardymo izoliatoriaus ir pataisos įstaigos klasei), tardymo izoliatoriaus ir (ar) pataisos įstaigos suaugusiųjų mokyklai (suaugusiųjų klasei) ūkio lėšų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto skiriama, jeigu ji atitinka Taisyklių 25 punkte nustatytus kriterijus.“ 

Punkto pakeitimai:

Nr. 376, 2016-04-13, paskelbta TAR 2016-04-19, i. k. 2016-10071

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

32. Savivaldybių mokyklų (klasių), skirtų šalies (regiono) mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, kurioms skiriama ūkio lėšų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių teikimu, įvertinus jų atitiktį nustatytiems kriterijams, sąrašą tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras iki einamųjų metų spalio 10 dienos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 788, 2013-08-28, Žin., 2013, Nr. 94-4697 (2013-09-05), i. k. 1131100NUTA00000788

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

VII . MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS BENDRŲJŲ PLANŲ RENGIMAS, TVIRTINIMAS IR ĮGYVENDINIMAS

 

Pakeistas skyriaus pavadinimas:

Nr. 376, 2016-04-13, paskelbta TAR 2016-04-19, i. k. 2016-10071

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

33. Valstybinių mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano projektą rengia, ir jį įgyvendina Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, savivaldybių mokyklų tinklo pertvarkos bendrųjų planų projektus rengia ir įgyvendina savivaldybės.

Punkto pakeitimai:

Nr. 682, 2018-07-11, paskelbta TAR 2018-07-17, i. k. 2018-12101

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

34. Mokyklų tinklo kūrimo planavimo ir įgyvendinimo procesas susideda iš 3 stadijų: inicijavimo, įgyvendinimo ir įtvirtinimo.

35. Inicijavimo stadijoje:

35.1. Rengiamas Mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano projektas: pagrindžiama planuojama Mokyklų tinklo pertvarka, nustatomas jos strateginis tikslas, uždaviniai, prioritetai, pagrindinių rezultatų rodikliai, susieti su socialinės atskirties mažinimu, ugdymo kokybe ir (ar) mokinių ugdymo (si) pasiekimų gerinimu, efektyvesniu lėšų panaudojimu ir kitais kriterijais, numatomas Mokyklų tinklo pertvarkos vertinimas.

35.2. Mokyklų tinklo pertvarkos bendrajam planui įgyvendinti rengiamas priedas – Mokyklų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ir struktūros pertvarkos planas. Kai dėl mokyklų tinklo pertvarkos reikia spręsti mokytojų įdarbinimo klausimus, papildomai rengiamas priedas – Mokytojų kvalifikacijų atnaujinimo ir įdarbinimo planas, kai reikia spręsti mokinių vežiojimo klausimus, papildomai rengiamas priedas – Mokinių vežiojimo užtikrinimo planas.

35.3. Konsultuojamasi su gyventojais ar jų grupėmis dėl mokyklų tinklo kūrimo, Mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano projekto. Savivaldybių mokyklų (klasių), skirtų šalies (regiono) mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, kurioms ūkio lėšų skiriama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ir struktūros pertvarkos planų projektus savivaldybės derina su švietimo, mokslo ir sporto ministru; valstybinių mokyklų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ir struktūros pertvarkos plano projektą švietimo, mokslo ir sporto ministras derina su savivaldybėmis, kurių teritorijose yra Mokyklos.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

35.4. Mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano ir jo priedų projektai viešai svarstomi, derinami su Mokyklų bendruomenėmis. Mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano projekto rengėjas raštu kreipiasi į Mokyklos bendruomenę, kad ji priimtų sprendimą dėl Mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano projekte numatyto mokyklos reorganizavimo, likvidavimo, struktūros pertvarkos ar pertvarkymo. Sprendimas turi būti priimamas per 15 kalendorinių dienų. Mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano projekto rengėjas motyvuotu prašymu gali prašyti pateikti sprendimą skubos tvarka, t. y. per 7 kalendorines dienas. Sprendimų pateikimo terminai pradedami skaičiuoti kitą dieną po Mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano projekto pateikimo mokyklai. Jeigu Mokyklos bendruomenė per šių Taisyklių nustatytus sprendimams pateikti terminus jų nepateikia, laikoma, kad Mokyklos bendruomenė reorganizavimui, likvidavimui, struktūros pertvarkai ar pertvarkymui pritaria. Mokyklos bendruomenė sprendimą dėl to paties Mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano projekto gali teikti vieną kartą.

35.5. Mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano projektas tobulinamas atsižvelgiant į Mokyklų bendruomenių sprendimus ir kitų suinteresuotų institucijų pateiktus siūlymus, jeigu šie neprieštarauja Švietimo įstatymui, Taisyklėms ir kitiems teisės aktams. Kai pavienės savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklos bendruomenės sprendimas prieštarauja Mokyklų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ir struktūros pertvarkos plano projekte numatytam mokyklos reorganizavimui, likvidavimui ar pertvarkymui, Mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano projektą ir Mokyklos bendruomenės sprendimą, kuriame argumentuotai nesutinkama su planuojamu mokyklos reorganizavimu, likvidavimu ar pertvarkymu, teikia Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija teikia siūlymus Mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano projekto rengėjui ir Mokyklai. Savivaldybės taryba, įvertinusi Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos siūlymus, teikia mokyklos bendruomenei atsakymą ir priima galutinį argumentuotą sprendimą. Kai pavienės valstybinės bendrojo ugdymo mokyklos bendruomenės sprendimas prieštarauja Mokyklų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ir struktūros pertvarkos plano projekte numatytam mokyklos reorganizavimui, likvidavimui ar pertvarkymui, Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, įvertinusi bendruomenės argumentus, teikia jai atsakymą ir priima galutinį argumentuotą sprendimą;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

35.6. Valstybinių mokyklų tinklo pertvarkos bendrieji planai ir savivaldybių mokyklų tinklo pertvarkos bendrieji planai tvirtinami kas penkeri metai ne vėliau kaip iki einamųjų metų balandžio 1 dienos. Valstybinių mokyklų, kurių savininko (dalininko) teises ir pareigas įgyvendina Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, tinklo pertvarkos bendrąjį planą tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras, savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkos bendrąjį planą – savivaldybės taryba.

Papildyta papunkčiu:

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

Punkto pakeitimai:

Nr. 682, 2018-07-11, paskelbta TAR 2018-07-17, i. k. 2018-12101

 

36. Įgyvendinimo stadijoje savivaldybės ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerija priima ir įgyvendina sprendimus dėl konkrečių Mokyklų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ar jų struktūros pertvarkos pagal Mokyklų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ir  struktūros pertvarkos planą, o Mokytojų kvalifikacijų atnaujinimo ir įdarbinimo planą ir Mokinių vežiojimo užtikrinimo planą, jeigu tokie planai rengiami.

Punkto pakeitimai:

Nr. 376, 2016-04-13, paskelbta TAR 2016-04-19, i. k. 2016-10071

Nr. 682, 2018-07-11, paskelbta TAR 2018-07-17, i. k. 2018-12101

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

37. Įtvirtinimo stadijoje įsteigtoms, reorganizuotoms, pertvarkytoms Mokykloms ir Mokykloms, kurių struktūra pertvarkoma, teikiama pagalba, skatinanti siekti geros mokinių ugdymosi kokybės ir kurti aukštos kultūros organizaciją; didinamas švietimo sistemos veiksmingumas – investuojamos savivaldybių ir valstybės lėšos į reorganizuotų ir pertvarkytų Mokyklų materialinę bazę, jos aprūpinamos naujomis technologijomis, mokymo priemonėmis. Toliau atnaujinamos Mokytojų kvalifikacijos, jie įdarbinami. Vykdoma Mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano įgyvendinimo stebėsena, prireikus jis tobulinamas.

38. Kiekvienoje Mokyklų tinklo pertvarkos stadijoje visuomenei teikiama informacija apie vykstančius procesus.  

_________________

 

Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo

programas, tinklo kūrimo taisyklių

1 priedas

 

KLASIŲ, JUNGTINIŲ KLASIŲ BENDROSIOSE BENDROJO UGDYMO MOKYKLOSE SUDARYMO KRITERIJŲ 2022–2023 ir 2023–2024 mokslo metams sąrašas

 

Eil.

Nr.

Ugdymo programa

Didžiausias mokinių skaičius klasėje

Didžiausias mokinių skaičius jungtinėje klasėje

Mažiausias mokinių skaičius klasėje

Mažiausias mokinių skaičius jungtinėje klasėje

Pastabos

1.

Pradinio ugdymo programa

24

24

8

8

Gali būti jungiama tik po dvi klases. Rekomenduojama jungti gretimas klases.

2.

Pagrindinio ugdymo programos pirmoji dalis

30

8

3.

Pagrindinio ugdymo programos antroji dalis

30

 

8

 

 

4.

Vidurinio ugdymo programa

30

 

12

 

 

5.

Suaugusiųjų pradinio ugdymo programa

30

30

8

8

Gali būti jungiama tik po dvi klases. Rekomenduojama jungti gretimas klases.

6.

Suaugusiųjų pagrindinio ugdymo programos pirmoji dalis

30

8

7.

Suaugusiųjų pagrindinio ugdymo programos antroji dalis

30

 

8

 

 

8.

Suaugusiųjų vidurinio ugdymo programa

30

 

12

 

 

Pastaba. Vienas mokinys, dėl įgytų ar įgimtų sutrikimų turintis didelių arba labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, besimokantis bendrojo ugdymo klasėje, prilyginamas dviem tos klasės mokiniams. Atitinkamai gali būti mažinamas didžiausias nustatytas mokinių skaičius klasėje. Bendrojo ugdymo klasėje, jungtinėje klasėje gali būti ne daugiau kaip 3 mokiniai, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintys didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių (skaičius taikomas sudaromoms naujoms klasėms, jungtinėms klasėms).

Priedo pakeitimai:

Nr. 788, 2013-08-28, Žin., 2013, Nr. 94-4697 (2013-09-05), i. k. 1131100NUTA00000788

Nr. 682, 2018-07-11, paskelbta TAR 2018-07-17, i. k. 2018-12101

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

 

 

Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių

2 priedas

 

KLASIŲ, JUNGTINIŲ KLASIŲ SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ TURINTIEMS MOKINIAMS SUDARYMO BENDROJO UGDYMO MOKYKLOSE KRITERIJŲ sąrašas

 

Eil. Nr.

Klasės paskirtis

Didžiausias mokinių skaičius klasėje, kurioje mokoma pagal bendrojo ugdymo programas

Didžiausias mokinių skaičius jungtinėje klasėje, kurioje mokoma pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas

Pastabos

1.

Mokinių, mokomų pagal specializuoto ugdymo krypties programą, klasė.

Mokinių, mokomų nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu, klasė.

Lietuvių kilmės tremtinių, politinių kalinių palikuonių ir lietuvių kilmės užsieniečių klasė (išlyginamoji klasė).

30

Didžiausias mokinių, mokomų pagal pradinio ugdymo programą, skaičius klasėje – 24.

Mažiausias mokinių, mokomų pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programą, skaičius klasėje – 8, pagal vidurinio ugdymo programą – 12.

Jungtinės klasės nesudaromos.

2.

Pataisos įstaigos suaugusiųjų klasė

20

20

Pagal pradinio ugdymo programą gali būti jungiamos dvi, trys ar keturios klasės. Pagal pagrindinio ugdymo programą gali būti jungiamos dvi klasės. Klasė, kurioje mokoma pagal pradinio ugdymo programą, jeigu joje yra 1 ar 2 mokiniai, gali būti jungiama su klase, kurioje mokoma pagal pagrindinio ugdymo programą. III gimnazijos klasė gali būti jungiama su IV gimnazijos klase.

3.

Sanatorijos klasė

16

16

Pagal pradinio ugdymo programą gali būti jungiamos dvi, trys ar keturios klasės. Pagal pagrindinio ugdymo programą gali būti jungiamos dvi klasės. III gimnazijos klasė gali būti jungiama su IV gimnazijos klase.

4.

Jaunimo klasė.

Produktyvaus mokymo klasė. Specialioji klasė turintiems sveikatos problemų.

16

16

Pagal pradinio ugdymo programą specialiosios klasės turintiems sveikatos problemų gali būti jungiamos dvi, trys ar keturios. Pagal pagrindinio ugdymo programą gali būti jungiamos dvi gretimos klasės: penktoji su šeštąja, šeštoji su septintąja, septintoji su aštuntąja.

5.

Specialioji klasė turintiems nežymų intelekto sutrikimą

12

12

Pagal pradinio ugdymo programą gali būti jungiamos dvi, trys ar keturios klasės. Pagal pagrindinio ugdymo programą gali būti jungiamos dvi klasės.

Specialioji klasė turintiems nežymų intelekto sutrikimą gali būti jungiama su specialiąja (lavinamąja) klase turintiems vidutinį, žymų ar labai žymų intelekto sutrikimą, kompleksinę negalią. Tokioje klasėje mokinių, turinčių  vidutinį, žymų, labai žymų intelekto sutrikimą ar kompleksinę negalią, negali būti daugiau kaip trečdalis.

6.

Specialioji (specialioji parengiamoji) klasė turintiems kalbėjimo ir kalbos sutrikimų

12

12

Pagal pradinio ugdymo programą gali būti jungiamos dvi, trys ar keturios klasės. Pagal pagrindinio ugdymo programą gali būti jungiamos dvi gretimos klasės: penktoji su šeštąja, šeštoji su septintąja, septintoji su aštuntąja klase.

7.

Specialioji  (specialioji parengiamoji) klasė akliesiems ir silpnaregiams.

Specialioji klasė (specialioji parengiamoji) kurtiesiems ir neprigirdintiesiems (kochlearinių implantų naudotojams).

Specialioji klasė turintiems judesio ir padėties sutrikimų.

10

10

Pagal pradinio ugdymo programą gali būti jungiamos dvi, trys ar keturios klasės.  Pagal pagrindinio ugdymo programą gali būti jungiamos dvi gretimos klasės: penktoji su šeštąja, šeštoji su septintąja, septintoji  su aštuntąja.

Mokiniai, turintys vidutinių ar sunkių judesio ir padėties sutrikimų, kuriems taikomas lovos režimas, ugdomi individualiai arba po du.

8.

Specialioji (lavinamoji) klasė turintiems vidutinį, žymų ar labai žymų intelekto sutrikimą

10

10

Pagal pradinio ugdymo programą gali būti jungiamos dvi, trys ar keturios klasės. Pagal pagrindinio ugdymo programą gali būti jungiamos dvi ar trys klasės. Mokinių, ugdomų pagal socialinių įgūdžių ugdymo programą, gali būti jungiamos dvi ar trys klasės.

9.

Ligoninės klasė

10

10

Pagal pradinio ugdymo programą gali būti jungiamos dvi, trys ar keturios klasės. Pagal pagrindinio ugdymo programą gali būti jungiamos dvi klasės. III gimnazijos klasė gali būti jungiama su IV gimnazijos klase.

Mokiniai, kuriems taikomas lovos režimas, ugdomi individualiai.

10.

Tardymo izoliatoriaus suaugusiųjų klasė

8

8

Pagal pradinio ugdymo programą gali būti jungiamos dvi, trys ar keturios klasės. Pagal pagrindinio ugdymo programą gali būti jungiamos dvi klasės. Klasė, kurioje mokoma pagal pradinio ugdymo programą, jeigu joje yra 1 ar 2 mokiniai, gali būti jungiama su klase, kurioje mokoma pagal pagrindinio ugdymo programą. III gimnazijos  klasė  gali būti  jungiama su IV gimnazijos klase.

Asmenys, kuriems taikomi atskiro laikymo (izoliavimo) ir apsaugos reikalavimai, ugdomi individualiai.

11.

Tardymo izoliatoriaus nepilnamečių klasė.

Pataisos įstaigos nepilnamečių klasė.

6

6

Pagal pradinio ugdymo programą gali būti jungiamos dvi, trys ar keturios klasės. Pagal pagrindinio ugdymo programą gali būti jungiamos dvi klasės. Klasė, kurioje mokoma pagal pradinio ugdymo programą, jeigu joje yra 1 ar 2 mokiniai, gali būti jungiama su klase, kurioje mokoma pagal pagrindinio ugdymo programą.

Asmenys, kuriems  taikomi atskiro laikymo (izoliavimo) ir apsaugos reikalavimai, ugdomi individualiai.

12.

Vaikų socializacijos klasė

6

6

Pagal pradinio ugdymo programą gali būti jungiamos dvi, trys ar keturios klasės. Pagal pagrindinio ugdymo programą gali būti jungiamos dvi klasės. Klasė, kurioje mokoma pagal pradinio ugdymo programą, jeigu joje yra 1 ar 2 mokiniai, gali būti jungiama su klase, kurioje mokoma pagal pagrindinio ugdymo programą.

13.

Specialioji  (lavinamoji) klasė turintiems kompleksinių negalių, kurių derinio dalis yra intelekto sutrikimas

6

6

Pagal pradinio ugdymo programą gali būti jungiamos dvi, trys ar keturios klasės. Pagal pagrindinio ugdymo programą gali būti jungiamos dvi ar trys klasės. Klasė, kurioje mokoma pagal pradinio ugdymo programą, jeigu joje yra 1 ar 2 mokiniai, gali būti jungiama su klase, kurioje mokoma pagal pagrindinio ugdymo programą. Mokinių, ugdomų pagal socialinių įgūdžių ugdymo programą, gali būti jungiamos dvi ar trys klasės.

14.

Specialioji klasė turintiems elgesio ir emocijų sutrikimų.

Specialioji klasė turintiems įvairiapusių raidos sutrikimų.

6

6

Pagal pradinio ugdymo programą gali būti jungiamos dvi, trys ar keturios klasės. Pagal pagrindinio ugdymo programą gali būti jungiamos dvi gretimos klasės: penktoji su šeštąja, šeštoji su septintąja, septintoji su aštuntąja.

 

_______________________________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 788, 2013-08-28, Žin., 2013, Nr. 94-4697 (2013-09-05), i. k. 1131100NUTA00000788

Nr. 682, 2018-07-11, paskelbta TAR 2018-07-17, i. k. 2018-12101

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 714, 2012-06-20, Žin., 2012, Nr. 70-3604 (2012-06-23), i. k. 1121100NUTA00000714

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimo Nr. 768 "Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 788, 2013-08-28, Žin., 2013, Nr. 94-4697 (2013-09-05), i. k. 1131100NUTA00000788

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimo Nr. 768 "Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 376, 2016-04-13, paskelbta TAR 2016-04-19, i. k. 2016-10071

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimo Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 682, 2018-07-11, paskelbta TAR 2018-07-17, i. k. 2018-12101

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimo Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1110, 2021-12-22, paskelbta TAR 2021-12-23, i. k. 2021-26837

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimo Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo