Suvestinė redakcija nuo 2007-07-15 iki 2008-10-01

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2007, Nr. 59-2305, i. k. 1072250ISAK000V-410

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO BIUDŽETO LĖŠŲ ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ PASLAUGŲ RESTRUKTŪRIZAVIMO PROGRAMOMS 2007–2008 METAIS FINANSUOTI SKYRIMO, NAUDOJIMO APSKAITOS IR ATSKAITOMYBĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2007 m. gegužės 23 d. Nr. V-410

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Antrojo sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo etapo strategijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 647 „Dėl Antrojo sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo etapo strategijos patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 74-2827), 22 punktu:

1. Tvirtinu:

1.1. Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų asmens sveikatos priežiūros įstaigų paslaugų restruktūrizavimo programoms 2007–2008 metais finansuoti skyrimo, naudojimo apskaitos ir atskaitomybės tvarkos aprašą (pridedamas).

1.2. Asmens sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo programų finansavimo iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto prioritetus 2007 metams:

1.2.1. 2006 metais pradėtų ir nebaigtų vykdyti restruktūrizavimo programų finansavimas;

1.2.2. slaugos ir ilgalaikio palaikomojo gydymo paslaugų perkėlimas į bendro profilio ligoninę ir/ar integravimas su globa ir socialinėmis paslaugomis;

1.2.3. priėmimo ir skubios pagalbos skyriaus ligoninėje pertvarkymas;

Punkto pakeitimai:

Nr. V-568, 2007-07-10, Žin., 2007, Nr. 78-3165 (2007-07-14), i. k. 1072250ISAK000V-568

 

1.2.4. chirurgijos, terapijos, pediatrijos ar akušerijos profilio padalinių redukavimas ar uždarymas ir dienos chirurgijos, dienos stacionaro plėtra ar atitinkamų stacionarinių paslaugų perkėlimas, kai dėl minėtų pertvarkymų išauga veiklos rentabilumas ir/ar didėja ambulatorinių paslaugų apimtys.

1.3. Asmens sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo programų finansavimo iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto vertinimo kriterijus 2007 metams:

1.3.1. restruktūrizavimo programos atitiktis 2007 metų prioritetams;

1.3.2. restruktūrizavimo programos atitiktis apskričių restruktūrizavimo planams;

1.3.3. restruktūrizavimo programoje numatytų investicijų atsiperkamumo trukmė;

1.3.4. restruktūrizavimo programoje numatytų priemonių kofinansavimas įstaigos ir/ar steigėjo (dalininkų) lėšomis;

1.3.5. kelių asmens sveikatos priežiūros įstaigų dalyvavimas bendrai parengtoje restruktūrizavimo programoje;

1.3.6. pažangių ir ekonomiškai efektyvesnių paslaugų teikimo formų (dienos stacionaras, dienos chirurgija, dienos centrai ir pan.) diegimas;

1.3.7. įstaigoje vykdomų pertvarkų tęstinumo užtikrinimas;

1.3.8. paslaugų kokybės ir prieinamumo gerėjimas, paslaugų laukimo eilių mažėjimas.

2. Įpareigoju:

2.1. asmens sveikatos priežiūros įstaigas, kurių steigėjas yra Sveikatos apsaugos ministerija, iki 2007 m. rugpjūčio 1 d. teritorinėms ligonių kasoms pateikti paslaugų restruktūrizavimo programas 2007–2008 metams arba anksčiau pateiktų ir dėl objektyvių priežasčių nefinansuotų paslaugų restruktūrizavimo programų santraukas bei lėšų poreikio programos priemonėms įgyvendinti lentelę 2007 metų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžete Paslaugų restruktūrizavimo programoms finansuoti numatytoms lėšoms gauti;

Punkto pakeitimai:

Nr. V-568, 2007-07-10, Žin., 2007, Nr. 78-3165 (2007-07-14), i. k. 1072250ISAK000V-568

 

2.2. apskričių gydytojus iki 2007 m. rugpjūčio 1 d. teritorinėms ligonių kasoms pateikti asmens sveikatos priežiūros įstaigų, kurių steigėjas yra apskrities viršininkas, paslaugų restruktūrizavimo programas 2007–2008 metams arba anksčiau pateiktų ir dėl objektyvių priežasčių nefinansuotų paslaugų restruktūrizavimo programų santraukas bei lėšų poreikio programos priemonėms įgyvendinti lentelę 2007 metų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžete Paslaugų restruktūrizavimo programoms finansuoti numatytoms lėšoms gauti.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-568, 2007-07-10, Žin., 2007, Nr. 78-3165 (2007-07-14), i. k. 1072250ISAK000V-568

 

3. Rekomenduoju savivaldybių gydytojams iki 2007 m. rugpjūčio 1 d. teritorinėms ligonių kasoms pateikti asmens sveikatos priežiūros įstaigų, kurių steigėjas yra savivaldybių tarybos, paslaugų restruktūrizavimo programas 2007–2008 metams arba anksčiau pateiktų ir dėl objektyvių priežasčių nefinansuotų paslaugų restruktūrizavimo programų santraukas bei lėšų poreikio programos priemonėms įgyvendinti lentelę 2007 metų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžete Paslaugų restruktūrizavimo programoms finansuoti numatytoms lėšoms gauti.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-568, 2007-07-10, Žin., 2007, Nr. 78-3165 (2007-07-14), i. k. 1072250ISAK000V-568

 

4. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2005 m. kovo 8 d. įsakymą Nr. V-163 „Dėl Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų, skirtų asmens sveikatos priežiūros įstaigų teikiamų paslaugų restruktūrizavimo programoms finansuoti, skyrimo, naudojimo apskaitos ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 33-1078).

5. Pavedu įsakymo vykdymą kontroliuoti Sveikatos apsaugos ministerijos sekretoriui pagal administruojamą sritį.

 

 

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS                                            RIMVYDAS TURČINSKAS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos

ministro

2007 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. V-410

 

PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO BIUDŽETO LĖŠŲ ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ PASLAUGŲ RESTRUKTŪRIZAVIMO PROGRAMOMS 2007–2008 METAIS FINANSUOTI SKYRIMO, NAUDOJIMO APSKAITOS IR ATSKAITOMYBĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Paslaugų restruktūrizavimo programos lėšos skiriamos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo (Žin., 1996, Nr. 55-1287; 2002, Nr. 123-5512) 21 straipsnio 2 dalimi bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 647 „Dėl Antrojo sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo etapo strategijos patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 74-2827), antrojo sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo etapo tikslams pasiekti bei sveikatos apsaugos ministro įsakymais patvirtintiems apskričių sveikatos priežiūros įstaigų antrojo restruktūrizavimo etapo planams įgyvendinti.

2. Sveikatos apsaugos ministras, atsižvelgdamas į antrojo sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo etapo tikslų įvykdymą ir apskričių sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo planų įgyvendinimą bei įvertinęs Privalomojo sveikatos draudimo tarybos nuomonę, patvirtina programų ar jų priemonių finansavimo iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto prioritetus bei programų ar jų priemonių vertinimo kriterijus.

 

II. PAGRINDINĖS SĄVOKOS

 

3. Strategija – Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 647 patvirtinta Antrojo sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo etapo strategija (Žin., 2006, Nr. 74-2827).

4. Restruktūrizavimo planas – sveikatos apsaugos ministro įsakymu patvirtintas atitinkamos apskrities sveikatos priežiūros įstaigų antrojo restruktūrizavimo etapo planas.

5. Restruktūrizavimo programa – asmens sveikatos priežiūros įstaigos (-ų) (toliau – ASPĮ) steigėjo (-jų) (savivaldybės tarybos, apskrities viršininko, jei steigėjas Sveikatos apsaugos ministerija, – įstaigos vadovo) patvirtinta ASPĮ restruktūrizavimo programa, atitinkanti antrojo sveikatos priežiūros įstaigų (paslaugų) restruktūrizavimo etapo tikslus ir uždavinius bei šiame apraše numatytus reikalavimus.

6. Restruktūrizavimo programų vertinimo komisija – sveikatos apsaugos ministro įsakymu sudaryta komisija ASPĮ restruktūrizavimo programoms vertinti.

 

III. REIKALAVIMAI PROGRAMOMS

 

7. ASPĮ steigėjas (savivaldybės taryba, apskrities viršininkas, jei steigėjas Sveikatos apsaugos ministerija, – įstaigos vadovas) restruktūrizavimo programą pateikia teritorinei ligonių kasai (toliau – TLK). Programoje turi būti aprašyta:

7.1. situacijos analizė (būtina aprašyti visus iki 2007 metų pradžios atliktus restruktūrizacijos darbus bei tikslines investicijas ir nurodyti lėšų šaltinius);

7.2. tikslai;

7.3. programos vykdymo trukmė ir uždaviniai (trumpalaikiai – einamųjų metų ir ilgalaikiai – nuo einamųjų kalendorinių metų pradžios iki programos vykdymo pabaigos);

7.4. strategijoje numatyti restruktūrizacijos rodikliai prieš pradedant vykdyti programą ir jų prognozė programos vykdymo laikotarpiu (atskirai kiekvienų kalendorinių metų bei įgyvendinus programą);

7.5. programos įgyvendinimo priemonės;

7.6. reikiamos lėšos programai įgyvendinti: atskirai nurodomi visi lėšų šaltiniai – įstaigos, steigėjo, Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto, valstybės investicinių programų, struktūrinių fondų ir kt.;

7.7. lėšų poreikio ekonominis pagrindimas.

8. Kartu pateikiama trumpa programos santrauka ir lėšų poreikio programos priemonėms įgyvendinti lentelė.

9. Programa turi būti parengta vadovaujantis strategijoje nurodytais kriterijais ir atitikti restruktūrizavimo planą.

 

IV. PSDF BIUDŽETO LĖŠŲ SKYRIMO PROGRAMAI AR JOJE NUMATYTOMS PRIEMONĖMS SĄLYGOS

 

10. PSDF biudžeto lėšos gali būti skiriamos ASPĮ restruktūrizavimo programai ar programoje numatytoms priemonėms finansuoti, jei jos yra susijusios su asmens sveikatos priežiūros paslaugų restruktūrizavimu bei naujų paslaugų teikimo būdų diegimu ir leidžia įvykdyti strategijoje numatytus uždavinius.

11. TLK įvertina, ar ASPĮ restruktūrizavimo programa atitinka (neatitinka) šio aprašo 7 punkte numatytus reikalavimus.

12. TLK ASPĮ steigėjui ir Restruktūrizavimo programų vertinimo komisijai (toliau – komisija) raštišką nuomonę dėl ASPĮ programos ar joje numatytų priemonių finansavimo iš PSDF biudžeto lėšų išdėsto Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VLK) nustatytos formos pažymoje, patvirtintoje Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2005 m. balandžio 19 d. įsakymu Nr. 1K-50 „Dėl asmens sveikatos priežiūros įstaigos teikiamų paslaugų restruktūrizavimo programos įvertinimo formos patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 55-1911).

 

V. PROGRAMŲ SVARSTYMAS

 

13. Komisija, gavusi TLK pažymą, įvertina ASPĮ restruktūrizavimo programą ir priima sprendimą dėl jos ar atskirų jos priemonių finansavimo iš PSDF biudžeto:

13.1. finansuoti programą ar atskiras jos priemones iš PSDF biudžeto ir siūlyti Privalomojo sveikatos draudimo tarybai (toliau – PSDT) svarstyti;

13.2. grąžinti ASPĮ steigėjui arba ASPĮ vadovui tikslinti programą;

13.3. nefinansuoti ir apie tai informuoti PSDT.

14. Prieš priimdama sprendimą komisija įvertina, ar pateiktos programos atitinka strategiją nacionaliniu lygiu. Komisijai pateiktos programos gali būti vertinamos ir lyginamos (nustatomas reitingas) pagal sveikatos apsaugos ministro įsakymu nustatytus programų vertinimo kriterijus.

15. Komisijai priėmus sprendimą tikslinti programą, ASPĮ steigėjas arba ASPĮ vadovas ją patikslina per 15 darbo dienų ir teikia komisijai patikslintos programos santrauką bei lėšų poreikio programos priemonėms įgyvendinti lentelę.

16. Komisija, priėmusi sprendimą finansuoti arba nefinansuoti programą ar jos atskiras priemones iš PSDF biudžeto lėšų, parengia medžiagą apie šias programas ar atskiras jų priemones ir ją teikia PSDT Medžiagą PSDT pristato komisijos pirmininkas.

17. Įvertinęs komisijos ir PSDT sprendimus, sveikatos apsaugos ministras patvirtina iš PSDF biudžeto siūlomų finansuoti ASPĮ restruktūrizavimo programų ar jų atskirų priemonių, atitinkančių planus, sąrašą, nurodydamas konkrečias sumas.

 

VI. PSDF BIUDŽETO LĖŠŲ PROGRAMAI AR JOJE NUMATYTOMS PRIEMONĖMS FINANSUOTI SKYRIMAS

 

18. VLK direktorius, vadovaudamasis sveikatos apsaugos ministro įsakymu, tvirtina PSDF biudžeto lėšų asmens sveikatos priežiūros įstaigų paslaugų restruktūrizavimo programoms finansuoti paskirstymą TLK, kurios (-ių) veiklos zonai priklauso programą rengusi (-ios) ASPĮ.

19. PSDF biudžeto lėšomis gali būti apmokamos šios programos vykdymo išlaidos:

19.1. ASPĮ išlaidos, susijusios su restruktūrizuojamos (-ų) ASPĮ personalo darbo santykiais (darbuotojų išeitinėms kompensacijoms išmokėti ne daugiau kaip už 6 mėn.);

19.2. ASPĮ išlaidos statybos ir remonto darbams atlikti (kurios yra tiesiogiai susijusios su ASPĮ teikiamų paslaugų restruktūrizacija, naujų paslaugų teikimo būdų diegimu);

19.3. medicinos įrangai ir transporto priemonėms (kurių įsigijimas yra tiesiogiai susijęs su ASPĮ teikiamų paslaugų restruktūrizacija, naujų paslaugų teikimo būdų diegimu) įsigyti.

20. TLK, vadovaudamasi VLK įsakymu dėl lėšų skyrimo, raštu informuoja ASPĮ vadovus bei steigėjus apie įstaigoms skiriamas lėšas programai vykdyti ir su ASPĮ pasirašo paslaugų teikimo apdraustiesiems ir jų apmokėjimo iš PSDF biudžeto lėšų sutarties priedą dėl šios programos vykdymo.

 

VII. APSKAITA IR ATSKAITOMYBĖ

 

21. Pagrindinis dokumentas, kuris numato programai finansuoti skiriamų PSDF biudžeto lėšų dydį, tikslinę paskirtį bei paskirstymą metų ketvirčiais, yra programos (išlaidų) sąmata (forma BFP-1), patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2005 m. lapkričio 18 d. įsakymu Nr. 1K-347 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto programos sąmatų formų patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 138-4996).

22. ASPĮ, gavusi TLK pranešimą apie skiriamas lėšas, parengia programos (išlaidų) sąmatą ir teikia ją tvirtinti TLK. Sąmata sudaroma 2 egzemplioriais – po vieną ASPĮ ir TLK. Neparengus ir nepatvirtinus sąmatos, naudoti programai skirtų PSDF biudžeto lėšų neleidžiama.

23. TLK, patvirtinusi sąmatą, kreipiasi į VLK dėl lėšų pervedimo.

24. Gavusi iš VLK lėšas, TLK jas perveda į ASPĮ nurodytą sąskaitą sutartyje numatytomis sąlygomis. Lėšos pervedamos pateikus:

24.1. programos (išlaidų) sąmatą (forma BFP-1);

24.2. darbuotojų, kuriems buvo išmokėtos išeitinės pašalpos, sąrašą, nurodant pareigybes, atleidimo iš pareigų datą ir išmokėtas sumas;

24.3. lokalinę statybų ir remonto darbų sąmatą;

24.4. atliktų statybos ir remonto darbų perdavimo ir priėmimo aktą;

24.5. kitus išlaidų dokumentus, atitinkančius ir pagrindžiančius lėšų paskirtį;

24.6. lėšų paraišką (laisvos formos).

25. ASPĮ atsiskaito už PSDF biudžeto lėšų naudojimą kiekvieną metų ketvirtį, iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 15 dienos pateikdamos TLK Biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą (forma Nr. 2), patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-413 „Dėl valstybės ir savivaldybių biudžetų vykdymo, biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų programų sąmatų vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 2-21).

26. TLK atsiskaito VLK teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VIII. PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSAKOMYBĖ

 

27. ASPĮ, pasibaigus programos (ar programos dalies) įgyvendinimo terminui, teikia TLK PSDF biudžeto lėšų programoje (ar programos dalyje) numatytiems tikslams, uždaviniams ir priemonėms įgyvendinti panaudojimo bei programos priemonių įgyvendinimo ataskaitą.

28. ASPĮ vadovas atsako už programos tikslų bei uždavinių įgyvendinimą.

29. TLK įvertina jos veiklos zonos ASPĮ pateiktą (-as) ataskaitą (-as) ir įvertinimą (-us) teikia Sveikatos apsaugos ministerijai ir VLK Tuo atveju, jei ASPĮ neįgyvendina programoje numatytų tikslų, uždavinių ar priemonių, TLK apie tai informuoja ASPĮ steigėją ir komisiją. Komisija priima sprendimą dėl programos ar jos priemonių finansavimo iš PSDF biudžeto lėšų sustabdymo ar nutraukimo.

30. Komisijai priėmus sprendimą dėl programos finansavimo iš PSDF biudžeto lėšų sustabdymo, ASPĮ turi teisę tikslinti V ir VI skyriuose nurodytus dokumentus.

 

IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

31. Jei, vykdant restruktūrizavimo programą, dėl objektyvių priežasčių tikslinga keisti programos finansavimui skirtų PSDF biudžeto lėšų proporcijas tarp atskirų tos programos priemonių, sprendimą dėl lėšų proporcijų tikslinimo priima komisija, įvertinusi raštu pateiktą motyvuotą ASPĮ prašymą bei TLK nuomonę.

32. Restruktūrizavimo programai finansuoti skirtos, tačiau nepanaudotos PSDF biudžeto lėšos grąžinamos į PSDF biudžeto sąskaitą.

33. Ne pagal paskirtį panaudotos restruktūrizavimo programai finansuoti skirtos PSDF biudžeto lėšos teisės aktų nustatyta tvarka išieškomos iš kaltų asmenų ir grąžinamos į PSDF biudžeto sąskaitą.

______________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Įsakymas

Nr. V-568, 2007-07-10, Žin., 2007, Nr. 78-3165 (2007-07-14), i. k. 1072250ISAK000V-568

Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. gegužes 23 d. įsakymo Nr. V-410 "Dėl Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų asmens sveikatos priežiūros įstaigų paslaugų restruktūrizavimo programoms 2007–2008 metais finansuoti skyrimo, naudojimo apskaitos ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo