Suvestinė redakcija nuo 2009-02-27
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2009, Nr. 12-507, i. k. 10911TMISAK0000V-13
TAUTINIŲ MAŽUMŲ IR IŠEIVIJOS DEPARTAMENTO
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS GENERALINIO DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
DĖL KOORDINACINĖS TARYBOS UŽSIENIO LIETUVIŲ BENDRUOMENIŲ IR UŽSIENIO LIETUVIŲ BENDROJO LAVINIMO, LITUANISTINIŲ MOKYKLŲ BEI KITŲ UGDYMO ĮSTAIGŲ 2009-ŲJŲ METŲ PROJEKTAMS ANALIZUOTI IR ĮVERTINTI SUDARYMO BEI NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2009 m. sausio 23 d. Nr. V-13
Vilnius
Remdamasis 2008 m. gruodžio 9 d. Tautinių mažumų ir išeivijos departamento generalinio direktoriaus įsakymu Nr. V-162 (Žin., 2008, Nr.146-5907) patvirtintais Užsienio lietuvių bendruomenių ir Užsienio lietuvių bendrojo lavinimo lituanistinių mokyklų bei kitų ugdymo įstaigų 2009 metų projektų atrankos konkurso nuostatais ir atsižvelgdamas į ministerijų, įstaigų bei lietuvių bendruomenių užsienyje pasiūlymus, įsakau:
1. Neteko galios nuo 2009-02-27
Punkto naikinimas:
Nr. V-28, 2009-02-23, Žin. 2009, Nr. 22-886 (2009-02-26), i. k. 10911TMISAK0000V-28
II. Tvirtinti Koordinacinės tarybos Užsienio lietuvių bendruomenių ir Užsienio lietuvių bendrojo lavinimo, lituanistinių mokyklų bei kitų ugdymo įstaigų projektams analizuoti ir įvertinti nuostatus (pridedama).
PATVIRTINTA
Tautinių mažumų ir išeivijos
departamento generalinio direktoriaus
2009 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. V-13
KOORDINACINĖS TARYBOS UŽSIENIO LIETUVIŲ BENDRUOMENIŲ IR UŽSIENIO LIETUVIŲ BENDROJO LAVINIMO, LITUANISTINIŲ MOKYKLŲ BEI KITŲ UGDYMO ĮSTAIGŲ PROJEKTAMS ANALIZUOTI IR ĮVERTINTI NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šie nuostatai nustato Tautinių mažumų ir išeivijos departamento (toliau – Departamentas, Departamento) Koordinacinės tarybos Užsienio lietuvių bendruomenių ir Užsienio lietuvių bendrojo lavinimo, lituanistinių mokyklų bei kitų ugdymo įstaigų projektams analizuoti ir įvertinti (toliau – Tarybos, Taryba) sudėties formavimo, darbo ir sprendimų priėmimo pagrindinius principus, Užsienio lietuvių projektų finansavimo ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarką.
2. Valstybės biudžeto lėšos Užsienio lietuvių bendruomenių ir Užsienio lietuvių bendrojo lavinimo, lituanistinių mokyklų bei kitų ugdymo įstaigų projektams remti yra numatomos kiekvienais metais Departamento biudžete kaip atskira programa.
3. Taryba – tai kvalifikuotų specialistų grupė, kurios funkcija – analizuoti, svarstyti ir įvertinti Užsienio lietuvių bendruomenių ir Užsienio lietuvių bendrojo lavinimo, lituanistinių mokyklų bei kitų ugdymo įstaigų projektus (toliau – Projektai, Projektus) bei teikti išvadas dėl jų finansavimo.
4. Taryba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Departamento 2007–2009 m. strateginiais veiklos planais, Departamento tarpinstitucine bendradarbiavimo su užsienio lietuvių bendruomenėmis 2008–2012 m. programa, Ilgalaike valstybės santykių su užsienio lietuviais 2008-2020 m. strategija, Užsienio lietuvių bendruomenių ir Užsienio lietuvių bendrojo lavinimo, lituanistinių mokyklų bei kitų ugdymo įstaigų projektų atrankos konkursų nuostatais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
5. Tarybos veikla grindžiama objektyvumo, nepriklausomumo, kolegialumo ir nešališkumo principais. Tarybos nariai ir darbuotojai vadovaujasi pagarbos žmogui ir valstybei, teisingumo, nesavanaudiškumo, padorumo, nešališkumo, atsakomybės ir viešumo principais.
II. TARYBOS SUDARYMAS IR STRUKTŪRA, TARYBOS UŽDAVINYS IR FUNKCIJOS
7. Taryba sudaroma iš 18–22 narių, deleguojamų Lietuvos Respublikos valdymo institucijų, nevyriausybinių organizacijų ir kitų institucijų bei organizacijų. Tarybos nariais renkami asmenys, savo žiniomis ir patirtimi galintys įvertinti Projektus. Tarybą sudaro pirmininkas, jo pavaduotojas ir nariai.
8. Tarybos sudėtį kiekvienais metais įsakymu tvirtina Departamento generalinis direktorius. Tarybos nario įgaliojimai pasibaigia: jam atsistatydinus ar pasibaigus jo kadencijai; kai Tarybos narys buvo paskirtas kaip tam tikro juridinio asmens atstovas ir daugiau nebeatstovauja šiam juridiniam asmeniui arba šis juridinis asmuo nebefunkcionuoja; kitais atvejais Tarybos sprendimu, esant motyvuotoms priežastims.
9. Apie Tarybos sudėties pasikeitimus kiti Tarybos nariai informuojami artimiausiame Tarybos posėdyje.
10. Tarybos uždavinys yra nagrinėti ir vertinti konkursui pateiktus Projektus bei teikti išvadas Departamento vadovybei dėl finansinės paramos teikimo.
11. Vykdydama jai pavestą uždavinį, Taryba atlieka šias funkcijas:
11.1. dalyvauja diskusijose svarstomais klausimais, žodžiu arba raštu teikia pastabas ir pasiūlymus dėl finansinės paramos teikimo;
11.3. teikia pasiūlymus Tarybos pirmininkui dėl Tarybos posėdžio tvarkos, svarstytinų klausimų ir į posėdį kviečiamų asmenų;
III. TARYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS
12. Pagrindinė Tarybos darbo forma yra posėdžiai, kuriuos kviečia Tarybos pirmininkas arba jo įgaliotas asmuo. Posėdžiai organizuojami Departamente Tarybos pirmininko paskirtu laiku. Prireikus gali būti surengtas išvažiuojamasis posėdis. Tarybos veikla gali būti organizuojama ir gaunant Tarybos narių nuomonę raštu ir/ar elektroniniu paštu.
13. Tarybos pirmininkas:
13.1. vadovauja Tarybos darbui ir atsako už jai pavestų funkcijų vykdymą, Tarybos darbo organizavimą bei darbo kokybės ir veiksmingumo laidavimą;
13.2. kviečia Tarybos posėdžius, nustato posėdžio datą, laiką ir darbotvarkę, pirmininkauja posėdžiams;
15. Tarybos sekretoriaus pareigas atlieka Departamento generalinio direktoriaus įsakymu paskirtas darbuotojas. Tarybos sekretorius yra Tarybos narys.
16. Tarybos sekretorius:
16.2. organizuoja posėdžius, derina posėdžių datą, informuoja Tarybos narius ir jiems pateikia numatomą svarstyti medžiagą;
17. Tarybos nariai, negalintys dalyvauti posėdyje, iki Tarybos posėdžio pradžios informuoja Tarybos pirmininką tiesiogiai ar per Tarybos sekretorių, nurodydami nedalyvavimo priežastį. Jie gali savo nuomonę svarstomais klausimais pateikti raštu ar elektroniniu paštu. Tarybos pirmininkas nedalyvaujančio Tarybos nario nuomonę, pasiūlymus ir/ar pastabas paskelbia posėdžio metu.
18. Tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip pusė Tarybos narių. Priešingu atveju Tarybos posėdis rengiamas pakartotinai, informuojant apie tai posėdyje nedalyvavusių tarybos narių institucijas.
19. Taryba renkasi ne rečiau kaip 3 kartus per metus. Neeilinis Tarybos posėdis gali būti sušauktas 2/3 Tarybos narių reikalavimu arba Tarybos pirmininko iniciatyva.
20. Tarybos pirmininkas per mėnesį nuo Tarybos personalinės sudėties patvirtinimo šaukia pirmąjį Tarybos posėdį. Tarybos posėdžiuose patariamojo balso teise Tarybos pirmininko sprendimu Tarybos darbui paspartinti ir objektyvumui užtikrinti konkrečioms užduotims atlikti papildomai gali būti pasitelkiami konsultantai, ekspertai, Projektų teikėjai.
21. Posėdžio medžiaga Tarybos nariams pateikiama priimtina forma ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio pradžios. Tarybos nariai gali pateikti raštiškas pastabas bei pasiūlymus dėl posėdžio protokole išdėstytos medžiagos Tarybos sekretoriui prieš Tarybos posėdį.
23. Papildomi klausimai Tarybos posėdžiui gali būti pateikti tik Tarybos pirmininkui sutikus. Jie teikiami ta pačia tvarka, kaip ir svarstomų klausimų plane numatyti klausimai.
IV. PROJEKTŲ VERTINIMAS IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS
25. Projektų, finansuojamų iš Lietuvos valstybės biudžeto lėšų, įgyvendinimo prioritetus ir kryptis, reikalavimus projektų teikėjams, pagrindinius reikalavimus Projektams, dokumentų pateikimą konkursui, Projektų vertinimą, Projektų vykdymą bei kontrolę reglamentuoja Užsienio lietuvių bendruomenių ir Užsienio lietuvių bendrojo lavinimo, lituanistinių mokyklų bei kitų ugdymo įstaigų projektų atrankos konkursų nuostatai.
26. Svarstomi tik tie Projektai, kurie pateikti iki nurodytos datos, tinkamai užpildyti, atitinka patvirtintą formą, turi reikalaujamus papildomus dokumentus.
27. Užsienio lietuvių organizacijos, kitos nevyriausybinės organizacijos (toliau – Projektų teikėjai), kurios nustatyta tvarka nėra atsiskaičiusios už paramą arba nustatyta, kad gavusios paramą neįvykdė Projekto ir/ar sutartyje numatytų įsipareigojimų ir motyvuotai nesikreipė dėl terminų pakeitimo, paraiškos nesvarstomos. Projektai gali būti svarstomi išimties tvarka tik Projektų teikėjams pateikus motyvuotas priežastis ir gavus Tarybos pirmininko sutikimą bei pritarus daugumai Tarybos narių.
28. Finansuojant organizacijų Projektus, prioritetas teikiamas papildomo finansavimo šaltinius turintiems Projektams; Projektams, kurių veikloje dalyvauja kelios užsienio lietuvių bendruomenės (organizacijos); vykdantiems nuolatinę (tęstinę) veiklą.
29. Kiekvieną Projektą vertina ekspertai – Departamento Užsienio lietuvių skyriaus darbuotojai pagal kuruojamas veiklos sritis. Siūlymus ekspertai pateikia sekretoriui užpildę formą (Forma Nr.1). Ekspertai teikia pasiūlymus dėl programų ir Projektų rėmimo dydžio. Ekspertų siūlymai skiriant lėšas yra rekomendacinio pobūdžio.
30. Sekretorius, atsižvelgdamas į Departamento ekspertų siūlymus, rengia artimiausio Tarybos posėdžio darbotvarkės projektą.
31. Taryba, išanalizavusi ir įvertinusi pateiktus Projektus, atsižvelgusi į ekspertų siūlymus, sudaro finansuojamų Projektų sąrašą, pasiūlo galimo finansavimo dydį. Galutinės Tarybos išvados priimamos balsuojant posėdyje. Galutiniame svarstyme nedalyvaujantys Tarybos nariai gali pateikti savo nuomonę raštu.
32. Jei Tarybos narys arba ekspertas siūlo nefinansuoti vertinamo Projekto, jis turi pateikti argumentuotą savo sprendimo išaiškinimą.
33. Taryba argumentuotu sprendimu gali rekomenduoti skirti finansavimą ir kitiems Konkursui pateiktiems Projektams, neatsižvelgdama į ekspertų vertinimą.
34. Prieš priimant galutinį sprendimą dėl Projektų vertinimo, Taryba (Tarybos narys) turi teisę nuvykti į numatomų finansuoti projektų vykdymo vietas ir susipažinti su Projektų įgyvendinimo ypatumais, jų stipriosiomis ir silpnosiomis pusėmis, susipažinti su organizacijų, kurios pateikė Projektus, veikla.
V. TARYBOS NUTARIMŲ IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMO BEI ĮFORMINIMO TVARKA
35. Taryba savo kompetencijai priskirtus klausimus svarsto ir sprendimus priima balsuojant dalyvaujančiųjų narių paprasta balsų dauguma. Kiekvienas Tarybos narys turi po vieną balsą. Balsuojama „už“ ir „prieš“. Tarybos nariai turi lygias sprendžiamojo balso teises. Balsams pasiskirsčius po lygiai lemia pirmininko balsas. Balso teisė negali būti perduota kitam asmeniui.
36. Tarybos narys negali balsuoti svarstomu klausimu, jeigu jis yra asmeniškai suinteresuotas Tarybos nutarimo rezultatais bei priimtas nutarimas gali turėti jam materialinę ar kitokią asmeninę naudą. Paaiškėjus tokioms aplinkybėms, jis privalo nedelsdamas apie tai informuoti Tarybos posėdžio dalyvius ir nusišalinti nuo klausimo svarstymo.
37. Jei nepavyksta priimti sprendimo bendru sutarimu, Tarybos pirmininkas informuoja, jog bus balsuojama dėl sprendimo priėmimo. Tarybos nariai balsuoja rankos pakėlimu, Tarybos pirmininkas balsuoja paskutinis.
38. Jeigu dėl Tarybos posėdžio metu priimto nutarimo Tarybos narys (nariai) pareiškia atskirą nuomonę, ji įrašoma posėdžio protokole.
39. Balsus skaičiuoja ir balsavimo rezultatus skelbia Tarybos pirmininkas. Jei sprendimas priimtas bendru sutarimu, protokole nurodoma, jog sprendimas priimtas vienbalsiai.
40. Tarybos posėdžiuose priimti sprendimai įforminami posėdžio protokolu, kurį pasirašo Tarybos pirmininkas ir sekretorius, ir tvirtinami Departamento generalinio direktoriaus įsakymu.
41. Protokole nurodomi šie duomenys: Tarybos posėdžio data, laikas ir vieta; posėdžio eilės numeris; posėdžio pirmininkas, sekretorius, dalyviai, kviestieji asmenys; posėdžio darbotvarkė; pranešėjai bei kalbėję asmenys, Tarybos narių nuomonė svarstytu klausimu. Protokole taip pat nurodomi balsavimo rezultatai, pažymima, kas balsavo prieš ar susilaikė, įrašoma Tarybos nario atskira nuomonė, jei ji buvo pareikšta.
42. Posėdžio protokolai yra numeruojami ir registruojami didėjimo tvarka iki einamųjų metų pabaigos.
43. Tarybos posėdžių protokolai pateikiami Tarybos pirmininkui pasirašyti ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po posėdžio.
44. Tarybos sprendimas apie lėšų paskirstymą Užsienio lietuvių veiklos programoms skelbiamas Departamento interneto svetainėje (http://www.tmid.lt).
VI. PROJEKTŲ FINANSAVIMO IR ATSISKAITYMO UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ TVARKA
46. Departamentas ir Projekto teikėjas, kuriam yra skiriamos lėšos, sudaro dvišalę sutartį (toliau – Sutartis). Sutarties užsakovo funkcijas atlieka Departamentas, atstovaujamas generalinio direktoriaus arba jo pavaduotojo, o Sutarties vykdytojo funkcijas atlieka Projekto teikėjas, atstovaujamas organizacijos vadovo arba jo įgalioto asmens.
47. Projektų teikėjams lėšos pervedamos į jų pačių Sutartyse nurodytas organizacijų atsiskaitomąsias sąskaitas. Projekto teikėjams, dėl tam tikrų priežasčių neturintiems atsiskaitomųjų sąskaitų, Departamento generaliniam direktoriui arba jo pavaduotojui pritarus, Projektui skirtos lėšos išimties tvarka gali būti išduodamos grynais pinigais.
48. Projekto teikėjas už gautas lėšas atsiskaito Sutartyje nustatyta tvarka. Projekto teikėjai, įvykdę iki Sutartyje nurodytos datos Sutartyje numatytas priemones, pateikia Departamentui finansines ir veiklos ataskaitas. Departamentui pareikalavus pateikiamos pirminių buhalterinės apskaitos dokumentų kopijos. Išlaidas patvirtinančiuose dokumentuose data turi atitikti Sutartyje nurodytą įsipareigojimų įvykdymo laikotarpį, per kurį turi būti panaudotos skirtos lėšos. Finansines ataskaitas pasirašo Projektų teikėjai, kiti atsakingi asmenys ir patvirtina ją organizacijos antspaudu. Finansinės ataskaitos turi būti pristatytos į Departamentą ne vėliau, negu nurodyta Sutartyje. Veiklos ataskaitoje turi būti aprašyta, kaip įgyvendintas Projektas, ar pasiekti numatyti rezultatai, jų reikšmė ir efektyvumas. Esant galimybei, prie ataskaitos gali būti pridėta turima rašytinė ir vaizdinė medžiaga, susijusi su Projekto įgyvendinimu.
49. Departamento Užsienio lietuvių skyriaus darbuotojai kontroliuoja savo kuruojamos srities projektams skirtų valstybės biudžeto lėšų naudojimą, Sutarčių sudarymą, vykdymą bei atsiskaitymą. Departamento Finansų ir buhalterinės apskaitos skyriaus darbuotojai kontroliuoja skirtų lėšų naudojimo pagrindimą dokumentais, jų teisingumą.
50. Jeigu Sutartyje numatytos lėšos buvo panaudotos ne pagal tikslinę paskirtį, išlaidas patvirtinantys dokumentai neužskaitomi. Išimtis gali būti daroma tuo atveju, jeigu Projektų teikėjas, pateikęs motyvuotą prašymą, gavo raštišką Departamento generalinio direktoriaus sutikimą panaudoti dalį lėšų kitam tikslui. Jeigu ne pagal tikslinę paskirtį norima panaudoti daugiau kaip 30 % lėšų, projekto teikėjo prašymas svarstomas Koordinacinės tarybos posėdyje.
51. Projektų teikėjas teisės aktų nustatyta tvarka atsako už tikslingą gautų valstybės biudžeto lėšų panaudojimą. Nepanaudotos Projekto vykdymui biudžeto lėšos turi būti grąžintos į Departamento nurodytą sąskaitą pasibaigus Sutartyje nurodytam atsiskaitymo terminui.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
54. Tarybos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai ir kiti dokumentai) saugomi Departamente Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka.
Pakeitimai:
1.
Tautinių mažumų ir išeivijos departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Įsakymas
Nr. V-28, 2009-02-23, Žin., 2009, Nr. 22-886 (2009-02-26), i. k. 10911TMISAK0000V-28
Dėl 2009 m. sausio 23 d. įsakymo Nr. V-13 "Dėl Koordinacinės tarybos užsienio lietuvių bendruomenių ir užsienio lietuvių bendrojo lavinimo, lituanistinių mokyklų bei kitų ugdymo įstaigų 2009-ųjų metų projektams analizuoti ir įvertinti sudarymo bei nuostatų patvirtinimo" pakeitimo