Suvestinė redakcija nuo 2008-03-16

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2006, Nr. 22-712, i. k. 1062050ISAK001K-057

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

PAVIENIŲ PROJEKTŲ PARAIŠKŲ GAUTI PARAMĄ PAGAL EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS IR NORVEGIJOS FINANSINIUS MECHANIZMUS VERTINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2006 m. vasario 9 d. Nr. 1K-057

Vilnius

 

Pakeistas teisės akto pavadinimas:

Nr. 1K-416, 2006-12-15, Žin., 2006, Nr. 139-5327 (2006-12-21), i. k. 1062050ISAK001K-416

 

Vadovaudamasis Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimo Lietuvoje taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. rugpjūčio 29 d. nutarimu Nr. 941 (Žin., 2005, Nr. 106-3910), 5.8 punktu,

tvirtinu Pavienių projektų paraiškų gauti paramą pagal Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius mechanizmus vertinimo taisykles (pridedama).

Pastraipos pakeitimai:

Nr. 1K-416, 2006-12-15, Žin., 2006, Nr. 139-5327 (2006-12-21), i. k. 1062050ISAK001K-416

 

 

 

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                           ZIGMANTAS BALČYTIS

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro 2006 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 1K-057

(Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. kovo 7 d. įsakymo Nr. 1K-097 redakcija)

 

PAVIENIŲ PROJEKTŲ PARAIŠKŲ GAUTI PARAMĄ PAGAL EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS IR NORVEGIJOS FINANSINIUS MECHANIZMUS VERTINIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pavienių projektų paraiškų gauti paramą pagal Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius mechanizmus vertinimo taisyklės (toliau – taisyklės) nustato pavienių projektų paraiškų (toliau vadinama – paraiška) gauti paramą pagal Europos ekonominės erdvės (toliau vadinama – EEE) ir Norvegijos finansinius mechanizmus teikimo, vertinimo, atrankos procedūras ir sutarčių sudarymo tvarką.

2. Šios taisyklės parengtos atsižvelgiant į Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimo Lietuvoje taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. rugpjūčio 29 d. nutarimu Nr. 941 (Žin., 2005, Nr. 106-3910), Norvegijos Karalystės ir Lietuvos Respublikos susitarimo memorandumą dėl 2004–2009 metų Norvegijos finansinio mechanizmo, nustatyto pagal 2003 m. spalio 14 d. Norvegijos Karalystės ir Europos bendrijos susitarimą dėl 2004–2009 metų Norvegijos finansinio mechanizmo, įgyvendinimo (Žin., 2005, Nr. 70-2526) ir Islandijos Respublikos, Lichtenšteino Kunigaikštystės, Norvegijos Karalystės ir Lietuvos Respublikos susitarimo memorandumą dėl 2004–2009 metų Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo įgyvendinimo (Žin., 2005, Nr. 70-2525) (toliau vadinama – susitarimo memorandumai).

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Gairės pareiškėjams – kvietimo teikti paraiškas dokumentas, kuriame pateikiama pagrindinė informacija pareiškėjui, siekiančiam gauti EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų paramą, įskaitant paramos skyrimo sąlygas ir procedūras.

Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimo Lietuvoje taisyklėse vartojamas sąvokas.

4. Institucijos, rengiančios gaires pareiškėjams ir skelbiančios kvietimus teikti paraiškas (toliau vadinama – kvietimas), vertindamos paraiškas, jas atrinkdamos, turi laikytis šių skaidrumo, nešališkumo ir konfidencialumo principų:

4.1. užtikrinti, kad visa informacija, susijusi su kvietimu, būtų vieša ir prieinama visuomenei;

4.2. užtikrinti pareiškėjo teisę žinoti visus priimtus sprendimus, susijusius su jo paraiška ir projektu, ir tokių sprendimų motyvus. Visi pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos raštu informuojami apie tokį sprendimą ir jo priežastis;

4.3. užtikrinti pareiškėjo ir kitų asmenų paraiškoje pateiktų asmens ir finansinių duomenų bei idėjų konfidencialumą ir naudoti juos tik projekto vertinimo ir atrankos procese. Tokie duomenys neteikiami tretiesiems asmenims be pareiškėjo sutikimo, išskyrus Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus atvejus. Viešai skelbiami tik tie duomenys apie pareiškėją ir projektą, kurių pakanka projektų vertinimo ir atrankos proceso skaidrumui užtikrinti.

 

II. PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

I. KVIETIMO PASKELBIMAS

 

5. Kvietimo skelbimą ir gaires pareiškėjams rengia koordinavimo institucija arba paveda juos rengti įgyvendinančiajai institucijai.

6. Kvietimo sąlygas ir jų pakeitimus: kvietimo datą, paraiškų teikimo laikotarpį, EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų priežiūros komiteto (toliau vadinama – Priežiūros komitetas) išskirtas intervencijos sritis (toliau vadinama – intervencijos sritys) ir planuojamą skirti paramos sumą pagal kiekvieną kvietimą tvirtina koordinavimo institucija, atsižvelgusi į Priežiūros komiteto rekomendacijas ir suderinusi su EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdyba (toliau vadinama – Valdyba) kvietimo skelbimo tekstą.

7. Koordinavimo institucija turi teisę keisti gaires pareiškėjams:

7.1. jei keičiama informacija nėra esminė, nekeičia paraiškų pateikimo sąlygų ir neturi įtakos paraiškų vertinimo rezultatams, koordinavimo institucija informuoja įgyvendinančiąją instituciją ir Priežiūros komiteto narius apie sprendimą keisti gaires pareiškėjams ir tvirtina pakeistas gaires pareiškėjams;

7.2. jei keičiama informacija yra esminė, t. y. keičia paraiškų pateikimo sąlygas ir turi įtakos paraiškų vertinimo rezultatams, koordinavimo institucija, suderinusi su Priežiūros komitetu, sustabdo paraiškų priėmimą ir tvirtina pakeistas gaires pareiškėjams.

8. Koordinavimo institucijai patvirtinus pakeistas gaires pareiškėjams ir nustačius kitą galutinę paraiškų pateikimo dieną, įgyvendinančioji institucija paskelbia pakeistą kvietimo skelbimą. Visos paraiškos, gautos iki paraiškų priėmimo sustabdymo dienos, vertinamos vadovaujantis paraiškų pateikimo metu galiojusia gairių pareiškėjams redakcija.

9. Kvietimus skelbia įgyvendinančioji institucija. Kvietimo skelbimas spausdinamas lietuvių kalba „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, įgyvendinančiosios ir koordinavimo institucijų interneto svetainėse ir bent viename iš didžiausių šalies dienraščių. Įgyvendinančioji institucija kvietimą gali papildomai išspausdinti ir kituose leidiniuose.

10. Įgyvendinančiosios ir koordinavimo institucijų interneto svetainėse skelbiama ši informacija:

10.1. kvietimo skelbimas;

10.2. gairės pareiškėjams;

10.3. paraiškos forma;

10.4. teisės aktai, reglamentuojantys EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų paramos administravimą;

10.5. teisės aktai, reglamentuojantys viešųjų pirkimų organizavimą;

10.6. kita aktuali informacija.

 

II. PARAIŠKŲ PATEIKIMAS, PRIĖMIMAS IR REGISTRAVIMAS

 

11. Pareiškėjai, atsižvelgdami į gairėse pareiškėjams nustatytus reikalavimus, pildo paraišką ir kitus gairėse pareiškėjams nustatytus dokumentus. Pareiškėjai raštu ir žodžiu gali pateikti įgyvendinančiajai institucijai klausimus dėl paraiškų rengimo, pateikimo, vertinimo ir tvirtinimo. Įgyvendinančioji institucija teikia potencialiems pareiškėjams informaciją šiais klausimais gairėse pareiškėjams nustatyta tvarka.

12. Įgyvendinančioji institucija paraiškas priima iki kvietimo skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos ir valandos.

13. Paraiškos gali būti atsiųstos registruotu laišku, įteiktos pašto kurjerio (nurodomas tikslus paraiškos įteikimo pašto kurjeriui laikas) arba įteiktos asmeniškai pareiškėjo kvietime nurodytais adresais. Kitais būdais pateiktos, kita kalba, nei nurodytoji gairėse pareiškėjams, arba ranka užpildytos paraiškos nebus nagrinėjamos.

14. Pareiškėjas turi pateikti vieną paraiškos originalą, ant kurio nurodoma „Originalas“, ir tris kopijas, pažymėtas žodžiu „Kopija“. Koordinavimo institucija gairėse pareiškėjams gali nustatyti ir didesnį reikalaujamų kopijų skaičių. Kartu su paraiška privaloma pateikti elektroninį paraiškos variantą, kuris turi visiškai atitikti paraiškos originalą, kompaktiniame diske. Paraiškos turi būti užpildytos gairėse pareiškėjams nurodyta kalba.

15. Įgyvendinančioji institucija pateiktą paraišką užregistruoja įgyvendinančiojoje institucijoje nustatyta bendra dokumentų registravimo tvarka. Kiekvienai laiku pateiktai paraiškai suteikiamas numeris ir jos duomenys įtraukiami į vidaus duomenų suvestinę. Paraiškos, pateiktos po kvietime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos ir valandos, nėra vertinamos ir yra grąžinamos pareiškėjams.

16. Įgyvendinančioji institucija atsako už paraiškoje pateiktų duomenų konfidencialumą.

17. Įgyvendinančioji institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo dienos raštu informuoja pareiškėją apie jo pateiktos paraiškos užregistravimą. Tuo atveju, jeigu paraiška buvo pateikta po kvietimo skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos ir valandos, įgyvendinančioji institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo dienos raštu informuoja pareiškėją, kad paraiška užregistruota kaip atmesta dėl paraiškos pateikimo nelaiku.

18. Informacija apie pagal kiekvieną kvietimą užregistruotas paraiškas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po kvietimo skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos ir valandos skelbiama įgyvendinančiosios, koordinavimo institucijų ir EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų (www.eeagrants.lt) interneto svetainėse – nurodomas pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, paraiškos numeris ir prašoma paramos suma.

 

III. PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

I. PARAIŠKŲ VERTINIMO ORGANIZAVIMAS

 

19. Paraiškos pradedamos vertinti pasibaigus paraiškų pateikimo terminui. Paraiškos vertinamos pagal gairėse pareiškėjams nustatytus kriterijus.

20. Paraiškų vertinimą organizuoja įgyvendinančioji institucija, vadovaudamasi šiomis taisyklėmis ir gairėmis pareiškėjams.

21. Paraiškų vertinimo procesas susideda iš šių etapų:

21.1. administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo;

21.2. projektų tikslingumo finansuoti pagal EEE ir (arba) Norvegijos finansinius mechanizmus vertinimo (toliau vadinama – tikslingumo vertinimas).

22. Pasibaigus paraiškų pateikimo terminui, įgyvendinančioji institucija pagal savo nustatytą paraiškų vertinimo tvarką paskiria už paraiškų vertinimą ir administravimą atsakingus darbuotojus (toliau vadinama – vertintojai), kuriems pavedamos paraiškų duomenų įtraukimo į vidaus duomenų suvestinę, vertinimo (užpildant vertinimo lapus ir kitus dokumentus), vertinimo kontrolės, pareiškėjų informavimo ir kitos funkcijos.

23. Vertintojas pasirašo nešališkumo ir nepriekaištingos reputacijos deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą (šių taisyklių 7 priedas).

24. Įgyvendinančioji institucija gali vertinimo metu atlikti patikrą vietoje ir parengti patikros vietoje ataskaitą. Apie planuojamą patikrą vietoje įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėją raštu, kuriame nurodo, kokia informacija, duomenys, dokumentai turi būti pateikiami įgyvendinančiosios institucijos darbuotojams. Nusprendus atlikti patikrą vietoje paraiškos vertinimas stabdomas.

25. Jei patikra vietoje yra atliekama administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo etape ir jos metu nustatoma, kad pareiškėjas paraiškoje pateikė klaidingą informaciją, įgyvendinančioji institucija atmeta paraišką ir jos toliau nebevertina. Jei patikra vietoje yra atliekama tikslingumo vertinimo etape ir jos metu nustatoma, kad pareiškėjas paraiškoje pateikė klaidingą informaciją, įgyvendinančioji institucija šią paraišką įtraukia į nerekomenduojamų finansuoti paraiškų sąrašą ir jos toliau nebevertina. Jei patikros vietoje ataskaitoje pateikiama teigiama išvada, paraiška vertinama toliau.

 

II. ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES IR TINKAMUMO VERTINIMAS

 

26. Administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo etape nustatoma:

26.1. ar paraiškoje yra pateikta visa gairėse pareiškėjams nurodyta privaloma pateikti informacija ir dokumentai;

26.2. pareiškėjo ir partnerio (-ių) tinkamumas:

26.2.1. ar pareiškėjas atitinka gairėse pareiškėjams nustatytus reikalavimus. Negali būti skirta parama, jeigu pareiškėjui ir (arba) jo partneriui iškelta bankroto byla arba yra likviduojami; pareiškėjas ir (arba) jo partneris neįvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusių įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (šis apribojimas netaikomas biudžetinėms įstaigoms ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai); paraiškoje arba jos prieduose pateikta klaidinga informacija; yra įsiteisėjęs teismo sprendimas dėl pareiškėjo kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš tarptautinės finansinės paramos arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų pažeidimo arba Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka jam yra taikomas apribojimas skirti paramą (šis apribojimas netaikomas įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto); pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką vertinimą atliekančiai institucijai ar sprendimą dėl paramos skyrimo priimančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu;

26.2.2. ar pareiškėjas turi projektui įgyvendinti reikiamų administracinių gebėjimų ir pajėgumų;

26.2.3. ar partneriai atitinka gairėse pareiškėjams nustatytus reikalavimus;

26.3. įvairios projekto veiklos tinkamumas:

26.3.1. ar įvairi projekto veikla atitinka EEE ir (arba) Norvegijos finansinių mechanizmų remiamas sritis, nurodytas susitarimo memorandumuose, ir intervencijos sritis, nurodytas gairėse pareiškėjams;

26.3.2. ar projektas nėra finansuojamas iš kitų tarptautinės finansinės paramos arba Europos Sąjungos finansinės paramos programų ar valstybės arba savivaldybės biudžeto lėšų ta dalimi, kuriai prašoma paramos;

26.4. projekto išlaidų tinkamumas finansuoti:

26.4.1. ar prašoma paramos suma nėra mažesnė už nustatytą minimumą ir (arba) neviršija nustatyto maksimumo (jei taikoma);

26.4.2. ar pareiškėjo ir partnerio (-ių) nuosavų lėšų finansavimo šaltiniai yra aiškiai nurodyti, tinkami (pavyzdžiui, pinigais) ir ar bendrojo finansavimo suma atitinka nustatytus reikalavimus (jei taikoma);

26.4.3. ar projektas įgyvendinamas tinkamu finansuoti laikotarpiu;

26.4.4. ar visi projekto rezultatai lieka Lietuvos Respublikos teritorijoje (netaikoma tarptautinio bendradarbiavimo projektams);

26.5. kiti specifiniai tinkamumo reikalavimai, nustatyti gairėse pareiškėjams.

27. Vertintojas, atlikdamas administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimą, pildo administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo lapą (šių taisyklių 1 priedas). Konkrečius vertinimo kriterijus nustato koordinavimo institucija gairėse pareiškėjams.

28. Jei iki nurodyto paraiškų pateikimo termino pabaigos pareiškėjas nepateikia gairėse pareiškėjams reikalaujamos informacijos, įgyvendinančioji institucija paraiškos nevertina ir ją atmeta. Jei iki nurodyto paraiškų pateikimo termino pabaigos pareiškėjas nepateikia visų gairėse pareiškėjams reikalaujamų dokumentų ir jei dėl šių nepateiktų dokumentų įgyvendinančioji institucija negali tinkamai įvertinti projekto, ji turi teisę nurodyti pareiškėjui terminą (nuo 3 iki 5 darbo dienų) pateikti trūkstamus dokumentus. Jei pareiškėjas per nurodytą terminą prašomų dokumentų nepateikia arba pateikia ne visus juos, paraiška yra atmetama. Įgyvendinančioji institucija gali kreiptis į atitinkamas institucijas dėl papildomos informacijos apie pareiškėją ir paraišką ir, vertindama pareiškėjo pateiktą informaciją, naudotis kitais išoriniais oficialiais informacijos šaltiniais siekiant patikrinti gairėse pareiškėjams nurodytą privalomą pateikti informaciją. Ši nuostata nereiškia, kad įgyvendinančioji institucija turi surinkti informaciją ir (arba) dokumentus, kuriuos privalo pateikti pareiškėjai, teikdami paraišką.

29. Jeigu vertinant paraišką administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo lape nors vienas punktas yra įvertinamas „ne“, paraiška yra atmetama. Prieš priimdama sprendimą atmesti paraišką, įgyvendinančioji institucija turi išnagrinėti nustatytus neatitikimus ir įsitikinti, kad atmetimas yra pagrįstas ir paraiškos vertinimą atlikęs vertintojas laikėsi vertinimo tvarkos. Per 5 darbo dienas nuo sprendimo atmesti paraišką dienos įgyvendinančioji institucija motyvuotu raštu informuoja apie tai pareiškėją.

30. Įgyvendinančioji institucija įtraukia paraiškos administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo rezultatus į vidaus duomenų suvestinę.

31. Nustačius, kad paraiška atitinka visus administracinės atitikties ir tinkamumo reikalavimus, ji teikiama kitam vertinimo etapui.

32. Informacija apie kiekvieno kvietimo administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo etapą perėjusias paraiškas skelbiama įgyvendinančiosios, koordinavimo institucijų ir EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų (www.eeagrants.lt) interneto svetainėse – nurodomas pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, paraiškos numeris ir prašoma paramos suma, taip pat nurodomas bendras paraiškų ir paraiškų, perėjusių administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimą, skaičius ir bendra prašoma paramos suma.

 

III. PROJEKTŲ TIKSLINGUMO VERTINIMAS

 

33. Projektų tikslingumo vertinimo etape atrenkami projektai, kuriuos iš tinkamų finansuoti projektų tikslingiausia finansuoti pagal EEE ir (arba) Norvegijos finansinius mechanizmus.

34. Įgyvendinančioji institucija paraiškas, kurios atitinka visus administracinės atitikties ir tinkamumo reikalavimus, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo etapo pabaigos teikia kompetentingoms ministerijoms, kad jos pateiktų išvadą dėl paraiškos (šių taisyklių 6 priedas).

35. Atsižvelgiant į intervencijos sritis ir ministerijų kompetencijos sritis, paraiškos priskiriamos šių ministerijų išvadai pateikti:

35.1. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai:

35.1.1. stichinių gamtos reiškinių išankstinio perspėjimo sistemos sukūrimas ir įdiegimas;

35.1.2. administracinių gebėjimų stiprinimas įgyvendinant tarptautines konvencijas aplinkosaugos srityje;

35.1.3. Lietuvos ir Norvegijos institucijų bendradarbiavimo, susijusio su acquis aplinkosaugos srityje įgyvendinimu, stiprinimas;

35.2. Lietuvos Respublikos kultūros ministerijai:

35.2.1. kultūros paveldo išsaugojimas ir pritaikymas kultūros ir kitoms viešosioms reikmėms, ypač išskiriant Lietuvos dvarus, pilis ir vienuolynus;

35.2.2. Lietuvos medinės architektūros (istorinių kaimų, bažnyčių ir t. t.) restauravimas ir pritaikymas kultūros ir kitoms viešosioms reikmėms, taip pat įtraukiant ir kultūros paveldo restauratorių bei Lietuvos tradicinių amatų (stogdengystės, dailidystės ir kt.) atgaivinimą ir mokymą;

35.3. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai – vaikų globos namų renovacija ir bendruomeninių paslaugų, teikiamų tėvų globos netekusiems vaikams, plėtra savivaldybėse;

35.4. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai:

35.4.1. vaikų sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės gerinimas (ankstyvoji ligų diagnostika ir gydymas) bei sveikatos paslaugų kokybės kontrolės užtikrinimas;

35.4.2. infekcinių ligų prevencija ir gydymas bei epidemiologinės priežiūros sistemos gerinimas;

35.4.3. vaikų ir suaugusiųjų savižudybių prevencijos gerinimas;

35.5. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijai:

35.5.1. Lietuvos studentų, mokytojų, dėstytojų, mokslininkų ir švietimo vadybininkų (Švietimo ir mokslo ministerijos specialistų, mokyklų vadovų, savivaldybių švietimo padalinių specialistų) mainų programų su EEE Europos laisvosios prekybos asociacijos šalimis vystymas;

35.5.2. sporto aikštelių šalia mokyklų įrengimas ir renovavimas;

35.5.3. patyčių ir smurto mokyklose prevencija;

35.5.4. akademiniai tyrimai, jei jie atitinka bent vieną bendrąją finansuojamą sritį;

35.6. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijai – kova su tarptautiniu organizuotu nusikalstamumu, ypač išskiriant kovą su prekyba žmonėmis.

36. Įgyvendinančioji institucija atsižvelgia į galimą interesų konfliktą (ministerijos išvadų dėl jos pateiktos paraiškos arba paraiškos, kurioje ministerija dalyvauja kaip partnerė, nėra prašoma). Ministerijos išvadą dėl paraiškos pateikia įgyvendinančiajai institucijai (kopiją – koordinavimo institucijai) ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo paraiškų gavimo dienos. Ministerija savo išvadoje vertina projekto indėlį įgyvendinant intervencijos sričių strategijas ir planus.

37. Tokiu atveju, kai ministerija pati yra pareiškėjas arba pareiškėjo partneris, projekto indėlį įgyvendinant atitinkamas strategijas ir planus vertina nepriklausomas ekspertas, turintis patirties atitinkamoje srityje, ir pildo šių taisyklių 6 priede nustatytą formą.

38. Ministerija, gavusi paraišką, užtikrina pareiškėjo ir kitų asmenų paraiškoje pateiktų asmens ir finansinių duomenų bei idėjų konfidencialumą. Ministerijos darbuotojai, nagrinėjantys koordinavimo institucijos pateiktas paraiškas, pagal ministerijos vidaus tvarką pasirašo nešališkumo ir nepriekaištingos reputacijos deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą. Ministerija, gavusi paraišką, kartu su parengta išvada teikia įgyvendinančiajai institucijai pasirašytas nešališkumo ir nepriekaištingos reputacijos deklaracijos ir konfidencialumo pasižadėjimo kopijas.

39. Įgyvendinančioji institucija, organizuodama projektų tikslingumo vertinimo etapą, sudaro vertinimo komisiją, į kurią kviečiami koordinavimo institucijos ir kompetentingų ministerijų atstovai, socialiniai ir ekonominiai partneriai bei išorės vertintojai. Personalinė šios komisijos sudėtis tvirtinama įgyvendinančiosios institucijos direktoriaus įsakymu. Koordinavimo institucija, socialiniai ir ekonominiai partneriai turi teisę skirti savo atstovą dalyvauti vertinimo komisijos darbe stebėtojo teisėmis (be teisės balsuoti). Prieš atlikdami vertinimą, vertinimo komisijos nariai ir stebėtojai pasirašo nešališkumo ir nepriekaištingos reputacijos deklaracijas ir konfidencialumo pasižadėjimus. Jei paraišką pateikia institucija, kurios atstovai įeina į vertinimo komisijos sudėtį, arba ši institucija yra pareiškėjo partneris, šios institucijos paskirti atstovai negali atlikti šios paraiškos tikslingumo vertinimo ir dalyvauti posėdyje, kai ši paraiška svarstoma.

40. Ministerijos, skirdamos savo atstovus dalyvauti vertinimo komisijos darbe, privalo užtikrinti, kad jie dalyvautų visame vertinimo procese ir kokybiškai vertintų paraiškas.

41. Jeigu teikiami projektai yra sudėtingi ir reikalauja specifinių žinių, jiems vertinti gali būti skiriami nepriklausomi ekspertai, turintys patirties atitinkamoje srityje. Nepriklausomus ekspertus parenka įgyvendinančioji institucija, atsižvelgdama į jų kvalifikaciją ir patirtį, vadovaudamasi savo vidaus procedūromis dėl darbuotojų atrankos, įdarbinimo ir naujų darbuotojų įvedimo. Nepriklausomi ekspertai turi pasirašyti nešališkumo ir nepriekaištingos reputacijos deklaracijas ir konfidencialumo pasižadėjimus.

42. Vieno projekto tikslingumo vertinimą atlieka ne mažiau kaip du įgyvendinančiosios institucijos patvirtintos vertinimo komisijos nariai. Galutinį sprendimą dėl paraiškos tikslingumo finansuoti priima Vertinimo komisija.

43. Projektų tikslingumas finansuoti pagal EEE ir (arba) Norvegijos finansinius mechanizmus vertinamas balais. Kiekvienam vertinimo kriterijui turi būti nustatytas maksimalus balų skaičius. Vertinimo kriterijai ir galimi maksimalūs vertinimo balai pagal kiekvieną kriterijų nustatomi gairėse pareiškėjams. Didžiausia projektui galima skirti balų suma – 100 balų (šią sumą sudaro vertinimo komisijos skiriamas balų skaičius (maksimalus galimas balų skaičius – 80) ir kompetentingos ministerijos išvadoje arba esant šių taisyklių 37 punkte nurodytoms sąlygoms – nepriklausomo eksperto išvadoje pateiktas balų skaičius (maksimalus galimas balų skaičius – 20)).

44. Vertinimo komisijos nariai turi įvertinti:

44.1. projekto aktualumą ir svarbą:

44.1.1. projekto indėlį įgyvendinant EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų tikslus;

44.1.2. projekto poreikio pagrindimą;

44.1.3. projekto atitiktį darnios plėtros, lyčių lygybės, gero valdymo praktikos ir dvišalių santykių skatinimo principams;

44.1.4. kitus gairėse pareiškėjams nurodytus projekto aktualumo ir svarbos vertinimo kriterijus;

44.2. projekto metodologiją:

44.2.1. kiek įvairi projekto veikla atitinka projekto tikslus;

44.2.2. ar projekto tikslai yra realiai pasiekiami ir tikslų pasiekimo rodikliai objektyviai patikrinami;

44.2.3. ar projekto įgyvendinimo planas yra aiškus ir realiai pasiekiamas;

44.2.4. ar numatytos viešinimo priemonės ir ar jos atitinka Informacijos apie Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius mechanizmus viešinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2005 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. 1K-339 (Žin., 2005, Nr. 136-4901);

44.2.5. ar planuojami pirkimai atitinka reikalavimus viešiesiems pirkimams arba Pirkimų taisykles Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo ir Norvegijos finansinio mechanizmo paramos gavėjams, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2006 m. gegužės 11 d. įsakymu Nr. 1K-189 (Žin., 2006, Nr. 56-2002);

44.2.6. kitus gairėse pareiškėjams nurodytus projekto vertinimo kriterijus;

44.3. projekto finansinį ir ekonominį pagrindimą:

44.3.1. ar planuojami projekto rezultatai pagrindžia projekto išlaidas;

44.3.2. ar numatytos projekto išlaidos yra būtinos projektui įgyvendinti ir realios;

44.3.3. ar planuojamos išlaidos atitinka finansuojamas išlaidų kategorijas;

44.3.4. kitus gairėse pareiškėjams nurodytus projekto finansinio ir ekonominio pagrindimo vertinimo kriterijus;

44.4. projekto valdymą:

44.4.1. ar pareiškėjas turi panašių projektų įgyvendinimo patirties;

44.4.2. ar užtikrinamas projekto finansinis ir institucinis tęstinumas ir kaip jis užtikrinamas;

44.4.3. kiek išsamiai įvertinti projekto rizikos atvejai ir numatytos jų valdymo priemonės;

44.4.4. kitus gairėse pareiškėjams nurodytus projekto valdymo vertinimo kriterijus;

44.5. specifinius tikslingumo reikalavimus, nurodytus gairėse pareiškėjams.

45. Vertinimo komisijos nariai, atlikdami paraiškos tikslingumo vertinimą, pildo tikslingumo vertinimo lapą (šių taisyklių 2 priedas). Konkrečius vertinimo kriterijus nustato koordinavimo institucija gairėse pareiškėjams.

46. Jei dėl paraiškoje pateiktos neišsamios ar netikslios informacijos vertinimo komisijos nariai negali tinkamai įvertinti projekto, įgyvendinančioji institucija turi teisę paprašyti pareiškėjo per nustatytą laiką (nuo 3 iki 5 darbo dienų) pateikti papildomų duomenų, dokumentų, papildyti arba patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją, taip pat atlikti patikrą vietoje ar pakviesti pareiškėją į vertinimo komisijos posėdį. Jei pareiškėjas per nustatytą terminą prašomos informacijos ir dokumentų nepateikia arba pateikia ne visus prašomus dokumentus ir informaciją, taip pat nepateikia prašomos informacijos patikros vietoje metu, kviečiamas neatvyksta į vertinimo komisijos posėdį ir nepateikia prašomos informacijos, vertinimo komisijos nariai vertina paraišką remdamiesi turimais dokumentais. Įgyvendinančioji institucija gali kreiptis į atitinkamas institucijas dėl papildomos informacijos apie pareiškėją ir paraišką ir, vertindama pareiškėjo pateiktą informaciją ir duomenis, naudotis kitais išoriniais oficialiais informacijos šaltiniais. Ši nuostata nereiškia, kad įgyvendinančioji institucija turi surinkti informaciją ir (arba) dokumentus, kuriuos privalo pateikti pareiškėjai, teikdami paraišką.

47. Jeigu dalis projekto išlaidų yra nepagrįsta, nėra akivaizdaus šių išlaidų būtinumo įvairiai projekto veiklai įgyvendinti, išlaidos yra suskaičiuotos nesinaudojant realiais įkainiais, vertinimo komisija arba įgyvendinančioji institucija gali raštu paprašyti pareiškėjo pagrįsti tokias išlaidas ir (arba) pasiūlyti sumažinti dalį projekto išlaidų. Jei per vertinimo komisijos arba įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą (nuo 3 iki 5 darbo dienų) pareiškėjas nepateikia prašomos informacijos arba jo pateikta informacija nepagrindžia išlaidų būtinumo projekto veiklai įgyvendinti, šios išlaidos laikomos netinkamomis finansuoti. Informuodama pareiškėją, įgyvendinančioji institucija taip pat turi paprašyti pareiškėjo pateikti savo poziciją (sutikti arba nesutikti) dėl projekto biudžeto sumažinimo, jei paraiškai būtų skirta parama. Jei pareiškėjas nesutinka su siūlymu mažinti projekto išlaidas, projektas nėra rekomenduojamas finansuoti.

48. Įgyvendinančioji institucija įtraukia vertinimo rezultatus į vidaus duomenų suvestinę.

49. Informacija apie pagal kiekvieną kvietimą projektų tikslingumo vertinimo etape vertintas paraiškas skelbiama įgyvendinančiosios, koordinavimo institucijų ir EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų (www.eeagrants.lt) interneto svetainėse – nurodomas pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, paraiškos numeris, prašoma paramos suma, taip pat nurodomas bendras paraiškų ir paraiškų, perėjusių projektų tikslingumo vertinimo etapą, skaičius ir bendra prašoma paramos suma.

 

IV. PARAIŠKŲ VERTINIMO ATASKAITOS PARENGIMAS IR TEIKIMAS KOORDINAVIMO INSTITUCIJAI

 

50. Pasibaigus paraiškų vertinimo etapams, įgyvendinančioji institucija rengia paraiškų vertinimo ataskaitą ir ją kartu su paraiškomis teikia koordinavimo institucijai. Įgyvendinančioji institucija atsako už paraiškų vertinimo ataskaitoje pateiktos informacijos tikslumą ir teisingumą.

51. Paraiškų vertinimo ataskaitą sudaro:

51.1. paraiškų vertinimo rezultatų suvestinė (šių taisyklių 3 priedas);

51.2. paraiškų administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo rezultatų suvestinė (šių taisyklių 4 priedas);

51.3. paraiškų tikslingumo vertinimo rezultatų suvestinė (šių taisyklių 5 priedas), kurioje informacija turi būti pateikta:

51.3.1. pagal kiekvieną intervencijos sritį;

51.3.2. bendra visoms intervencijos sritims;

51.4. vertintojų ir vertinimo komisijos narių užpildyti ir pasirašyti atskirų paraiškų vertinimo lapai;

51.5. Koordinavimo institucijai paprašius, – atskirų paraiškų vertinimo rezultatų suvestinės.

52. Įgyvendinančioji institucija koordinavimo institucijai pateikia:

52.1. ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po paraiškų administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo rezultatų suvestinės patvirtinimo dienos – 51.2 punkte nurodytą suvestinę;

52.2. ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po paraiškų tikslingumo vertinimo rezultatų suvestinės patvirtinimo dienos – 51.1 ir 51.3 punktuose nurodytas suvestines kartu su paraiškų ir jų priedų originalais, vertintojų ir vertinimo komisijos narių užpildytais ir pasirašytais atskirų paraiškų vertinimo lapais, susirašinėjimo su pareiškėjais dokumentų kopijomis ir kitą koordinavimo institucijos prašomą informaciją.

53. Koordinavimo institucija įsitikina, kad vertinimo ataskaitoje esančios informacijos pakanka paraiškoms atrinkti ir teikti jas Valdybai sprendimui dėl tikslingų finansuoti paraiškų finansavimo priimti. Paraiškų vertinimo ataskaitoje nustačiusi trūkumų ir (arba) netikslumų, koordinavimo institucija grąžina ją įgyvendinančiajai institucijai, nurodydama trūkumus ir (arba) netikslumus, ir nustato terminą, per kurį įgyvendinančioji institucija turi juos ištaisyti.

 

IV. PARAIŠKŲ ATRANKA IR SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

I. PARAIŠKŲ ATRANKOS ORGANIZAVIMAS

 

54. Paraiškų atranką organizuoja koordinavimo institucija.

55. Koordinavimo institucija, gavusi iš įgyvendinančiosios institucijos 51.1–51.3 punktuose nurodytas suvestines, organizuoja Priežiūros komiteto posėdį, teikia Priežiūros komiteto nariams informaciją apie gautas paraiškas, pačias paraiškas (prireikus), jų vertinimo rezultatus (nurodomas gautų paraiškų skaičius, biudžetas, gautų ir siūlomų finansuoti projektų procentinis paskirstymas tarp bendrųjų EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų finansuojamų sričių, kiekvieno etapo vertinimo rezultatai ir kita informacija), kompetentingų ministerijų išvadas, taip pat pasiūlymus dėl tikslingų finansuoti paraiškų teikimo Valdybai, paraiškų taisymo arba paraiškų atmetimo.

56. Priežiūros komitetas, išnagrinėjęs paraiškas ir jų vertinimo rezultatus, teikia koordinavimo institucijai rekomendacijas dėl tikslingų finansuoti paraiškų teikimo Valdybai, paraiškų taisymo arba paraiškų atmetimo. Priežiūros komiteto sprendimai priimami Priežiūros komiteto darbo reglamente nustatyta tvarka atsižvelgiant į galimą interesų konfliktą (Priežiūros komiteto nariai ar jų atstovai privalo susilaikyti balsuodami dėl jų atstovaujamos institucijos pateiktos paraiškos arba paraiškos, kurioje institucija dalyvauja kaip partnerė).

57. Koordinavimo institucija, remdamasi Priežiūros komiteto rekomendacijomis, pagal Valdybos nustatytą formą parengia išvadas dėl tikslingų finansuoti paraiškų ir kartu su tikslingomis finansuoti paraiškomis (originalais) teikia Valdybai.

58. Koordinavimo institucija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Priežiūros komiteto sprendimo priėmimo informuoja įgyvendinančiąją instituciją apie priimtą sprendimą tikslingas finansuoti projektų paraiškas teikti Valdybai, taisyti paraiškas arba atmesti paraiškas. Priėmusi sprendimą taisyti paraiškas, nurodo kiekvienos paraiškos trūkumus ir terminą, per kurį pareiškėjų pataisytos paraiškos turi būti pateiktos koordinavimo institucijai per įgyvendinančiąją instituciją.

59. Įgyvendinančioji institucija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo koordinavimo institucijos sprendimo gavimo informuoja pareiškėjus apie koordinavimo institucijos sprendimus tikslingas finansuoti projektų paraiškas teikti Valdybai, taisyti paraiškas arba jas atmesti.

60. Įgyvendinančioji institucija, atsižvelgdama į laiką, reikalingą patikrinti pataisytoms paraiškoms ir parengti išvadoms prieš pateikiant jas koordinavimo institucijai, nustato pareiškėjams datą, iki kurios pataisytos paraiškos turi būti pateiktos įgyvendinančiajai institucijai; konsultuoja pareiškėjus paraiškų taisymo klausimais; teikia koordinavimo institucijai pareiškėjų pataisytas paraiškas kartu su informacija apie kiekvienoje paraiškoje padarytus pataisymus ir išvadą, ar visi nurodyti trūkumai buvo pašalinti, jei ne – informuoja, kodėl nebuvo galima to padaryti. Pareiškėjui iki įgyvendinančiosios institucijos nustatytos datos nepateikus pataisytos paraiškos, paraiška atmetama.

61. Koordinavimo institucija, gavusi iš įgyvendinančiosios institucijos pataisytas paraiškas su įgyvendinančiosios institucijos išvadomis dėl trūkumų pašalinimo ir įsitikinusi, kad visi nurodyti trūkumai buvo pašalinti, teikia paraiškas Valdybai.

62. Valdybos prašymu koordinavimo institucija pateikia jai papildomą informaciją dėl konkrečios paraiškos ar vertinimo proceso Lietuvoje. Prireikus reikiamą informaciją koordinavimo institucijai per jos nurodytą laiką pateikia įgyvendinančioji institucija ir (arba) atitinkamas pareiškėjas.

63. Norvegijos užsienio reikalų ministerija (kai lėšos skiriamos iš Norvegijos finansinio mechanizmo) ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komitetas (kai lėšos skiriamos iš EEE finansinio mechanizmo), remdamiesi Valdybos išvadomis, priima galutinį sprendimą (-us) finansuoti projektą arba jo nefinansuoti pagal pateiktą paraišką ir informuoja apie tai koordinavimo instituciją, kuri šią informaciją perduoda įgyvendinančiajai institucijai ir Priežiūros komiteto nariams. Įgyvendinančioji institucija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo nefinansuoti projekto gavimo informuoja apie šį sprendimą pareiškėją. Pareiškėjas apie sprendimą finansuoti projektą informuojamas šių taisyklių 67 punkte nustatyta tvarka.

64. Koordinavimo ir įgyvendinančioji institucijos informaciją apie atrankos rezultatus, Norvegijos užsienio reikalų ministerijos ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komiteto sprendimus dėl projektų finansavimo įtraukia į savo vidaus duomenų suvestines.

65. Koordinavimo ir įgyvendinančiosios institucijų, EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų (www.eeagrants.lt) interneto svetainėse skelbiama informacija apie atrankos rezultatus ir apie Norvegijos užsienio reikalų ministerijos ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komiteto priimtus sprendimus dėl projektų finansavimo arba nefinansavimo – nurodomas pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, paraiškos numeris ir prašoma paramos suma.

 

II. PARAMOS IR PROJEKTO ĮGYVENDINIMO SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

66. Norvegijos užsienio reikalų ministerijai (kai lėšos skiriamos iš Norvegijos finansinio mechanizmo) ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komitetui (kai lėšos skiriamos iš EEE finansinio mechanizmo) priėmus sprendimą (-us) finansuoti projektą, šios institucijos informuoja koordinavimo instituciją apie jų sprendimą (-us) ir nurodo paramos skyrimo sąlygas ir pasiūlymo galiojimo laikotarpį.

67. Įgyvendinančioji institucija, per koordinavimo instituciją gavusi Norvegijos užsienio reikalų ministerijos (kai lėšos skiriamos iš Norvegijos finansinio mechanizmo) ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komiteto (kai lėšos skiriamos iš EEE finansinio mechanizmo) pasiūlymą skirti paramą projektui, per 5 darbo dienas registruotu paštu išsiunčia pareiškėjui pranešimą, kuriame:

67.1. informuojama apie Norvegijos užsienio reikalų ministerijos (kai lėšos skiriamos iš Norvegijos finansinio mechanizmo) ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komiteto (kai lėšos skiriamos iš EEE finansinio mechanizmo) pasiūlymą skirti paramą projektui;

67.2. prašoma pateikti arba parengti ir pateikti paramos sutarčiai suderinti reikiamus dokumentus;

67.3. nurodomas galutinis terminas pareiškėjui priimti Norvegijos užsienio reikalų ministerijos (kai lėšos skiriamos iš Norvegijos finansinio mechanizmo) ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komiteto (kai lėšos skiriamos iš EEE finansinio mechanizmo) pasiūlymą (-us) skirti paramą projektui.

68. Pareiškėjui per pranešime nustatytą laiką nepranešus įgyvendinančiajai institucijai raštu apie sutikimą priimti pasiūlymą ir nepateikus prašomų dokumentų, pasiūlymas skirti paramą projektui netenka galios ir parama projektui nesuteikiama. Pasibaigus pasiūlymo skirti paramą projektui galiojimo terminui, jei pareiškėjo atsakymas nebuvo gautas, įgyvendinančioji institucija išsiunčia pareiškėjui pranešimą apie pasiūlymo skirti paramą projektui galiojimo termino pabaigą ir informuoja pareiškėją, kad jis neteko galimybės gauti paramą projektui. Įgyvendinančioji institucija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo pasiūlymo skirti paramą projektui galiojimo termino pabaigos informuoja koordinavimo instituciją apie pasiūlymo skirti paramą nepriėmimą.

69. Pareiškėjui per nustatytą laiką pranešus raštu įgyvendinančiajai institucijai apie sutikimą priimti skiriamą paramą ir pateikus prašomus dokumentus, koordinavimo institucija, gavusi apie tai informaciją iš įgyvendinančiosios institucijos, su Norvegijos užsienio reikalų ministerija (kai lėšos skiriamos iš Norvegijos finansinio mechanizmo) ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komitetu (kai lėšos skiriamos iš EEE finansinio mechanizmo) derina paramos sutartį (-is) dėl kiekvieno projekto atskirai. Paramos sutartyje nustatomi paramos skyrimo konkrečiam projektui terminai ir sąlygos, paramos sutarties šalių atsakomybė.

70. Suderinus paramos sutartį, koordinavimo institucija Lietuvos Respublikos vardu pasirašo paramos sutartį su Norvegijos užsienio reikalų ministerija (kai lėšos skiriamos iš Norvegijos finansinio mechanizmo) ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komitetu (kai lėšos skiriamos iš EEE finansinio mechanizmo) ir pasirašytos paramos sutarties kopiją išsiunčia įgyvendinančiajai institucijai.

71. Įgyvendinančioji institucija, gavusi ir užregistravusi paramos sutarties kopiją, pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintą pavyzdinę projekto įgyvendinimo sutarties formą nedelsdama parengia ir suderina su pareiškėju bei koordinavimo institucija projekto įgyvendinimo sutartį.

72. Projekto įgyvendinimo sutartis sudaroma su pareiškėju, kurio pateiktą paraišką nuspręsta finansuoti.

73. Projekto įgyvendinimo sutartį pasirašo įgyvendinančiosios institucijos, koordinavimo institucijos ir pareiškėjo įgalioti asmenys. Projekto įgyvendinimo sutartis yra trišalė, ji sudaroma 3 egzemplioriais, kurie turi vienodą juridinę galią.

74. Su pareiškėju sudarius projekto įgyvendinimo sutartį, pareiškėjas tampa paramos gavėju.

75. Skiriamos paramos suma projekto įgyvendinimo sutartyje nurodoma kaip galima didžiausia paramos suma, kuri gali būti išmokėta paramos gavėjui, jeigu jis įvykdys visus sutartyje nustatytus įsipareigojimus ir tinkamai atsiskaitys už gautą paramą. Paramos gavėjui įvykdžius ne visus įsipareigojimus dėl nuosavo indėlio lėšų panaudojimo, paramos suma turi būti atitinkamai sumažinta.

76. Koordinavimo ir įgyvendinančioji institucijos įtraukia informaciją apie sudarytas projekto įgyvendinimo sutartis į savo vidaus duomenų suvestines.

77. Informacija apie pasirašytas paramos ir projekto įgyvendinimo sutartis skelbiama įgyvendinančiosios, koordinavimo institucijos ir EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų (www.eeagrants.lt) interneto svetainėse – nurodomas paramos gavėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, projekto numeris, trumpas projekto aprašymas ir skirta paramos suma.

 

V. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

78. Pareiškėjas turi teisę apskųsti koordinavimo institucijai įgyvendinančiosios institucijos sprendimą atmesti paraišką per 10 kalendorinių dienų po to, kai jam buvo išsiųstas pranešimas apie paraiškos atmetimą. Jei koordinavimo institucija per 10 darbo dienų nuo skundo gavimo dienos nusprendžia, kad:

78.1. įgyvendinančiosios institucijos sprendimas atmesti paraišką yra pagrįstas, ji apie tai per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo informuoja pareiškėją;

78.2. įgyvendinančiosios institucijos sprendimas atmesti paraišką yra nepagrįstas, ji paveda įgyvendinančiajai institucijai per nustatytą terminą pakartoti atitinkamą paraiškų vertinimo etapą ir apie tai per 3 darbo dienas nuo koordinavimo institucijos sprendimo gavimo informuoti pareiškėją.

79. Pareiškėjas, nesutikdamas su koordinavimo institucijos sprendimais, gali kreiptis į teismą Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatyta tvarka.

80. Norvegijos užsienio reikalų ministerijos (kai lėšos skiriamos iš Norvegijos finansinio mechanizmo) ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komiteto (kai lėšos skiriamos iš EEE finansinio mechanizmo) sprendimas dėl paramos skyrimo yra galutinis. Pagrįstai atmetus paraišką, Norvegijos užsienio reikalų ministerija ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komitetas gali leisti koordinavimo institucijai pateikti pataisytą paraišką dar kartą. Priežiūros komitetui pritarus paraiškos taisymui, atliekamos procedūros pradedant nuo šių taisyklių 58 punkto.

 

VI. DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS IR PRIEINAMUMAS

 

81. Koordinavimo ir įgyvendinančioji institucijos bei paramos gavėjas visų su Norvegijos ir (arba) EEE finansinių mechanizmų įgyvendinimu susijusių dokumentų saugojimą organizuoja vadovaudamiesi Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos Respublikos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 1997 m. rugpjūčio 15 d. įsakymu Nr. 38 (Žin., 1997, Nr. 78-2006), bet ne trumpiau kaip 10 metų nuo projekto pabaigos.

82. Koordinavimo ir įgyvendinančioji institucijos ir paramos gavėjas privalo užtikrinti su Norvegijos ir (arba) EEE finansinių mechanizmų įgyvendinimu susijusių dokumentų saugumą ir prieinamumą koordinavimo ir įgyvendinančiosios institucijos, Valstybės kontrolės, Valdybos, Norvegijos užsienio reikalų ministerijos, Norvegijos generalinio auditoriaus tarnybos, EEE finansinio mechanizmo komiteto ir Europos laisvosios prekybos asociacijos Auditorių valdybos atstovams.

83. Paramos gavėjas privalo saugoti:

83.1. paraiškos ir jos priedų kopijas;

83.2. vertinimo metu atliktų paraiškos keitimų dokumentų kopijas;

83.3. projekto įgyvendinimo sutarties ir visų šios sutarties pakeitimų originalus;

83.4. visų susirašinėjimo su įgyvendinančiąja institucija dokumentų originalus ir (arba) kopijas.

84. Įgyvendinančioji institucija privalo saugoti:

84.1. kvietimų skelbimų kopijas;

84.2. gairių pareiškėjams originalus ir (arba) kopijas;

84.3. paraiškų registravimo dokumentų originalus;

84.4. paraiškų ir jų priedų kopijas, įskaitant vertinimo metu atmestas paraiškas;

84.5. vertinimo metu atliktų paraiškos keitimų dokumentų kopijas;

84.6. raštų apie paraiškų atmetimą kopijas;

84.7. paraiškų vertinimo ataskaitų originalus;

84.8. paramos sutarties kopijas;

84.9. projekto įgyvendinimo sutarties originalus;

84.10. visų susirašinėjimo su koordinavimo institucija, pareiškėjais ir paramos gavėjais dokumentų originalus ir (arba) kopijas.

85. Koordinavimo institucija privalo saugoti:

85.1. kvietimų skelbimų ir gairių pareiškėjams originalus;

85.2. paraiškų vertinimo ataskaitų kopijas;

85.3. Priežiūros komiteto protokolų originalus;

85.4. išvadų dėl tinkamų finansuoti paraiškų teikimo Valdybai kopijas;

85.5. paraiškų, pateiktų Valdybai, kopijas (paraiškų, nepateiktų Valdybai, originalus);

85.6. paramos sutarties originalus;

85.7. projekto įgyvendinimo sutarties originalus;

85.8. visų susirašinėjimo su Valdyba, Norvegijos užsienio reikalų ministerija, EEE finansinio mechanizmo komitetu, įgyvendinančiąja institucija ir pareiškėjais dokumentų originalus ir (arba) kopijas.

 

_________________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 1K-097, 2008-03-07, Žin., 2008, Nr. 31-1102 (2008-03-15), i. k. 1082050ISAK001K-097

 

 

Pavienių projektų paraiškų gauti paramą pagal Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius mechanizmus vertinimo taisyklių

1 priedas

 

(Administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo lapo forma)

 

_____________________________________________________

(Įgyvendinančiosios institucijos pavadinimas)

 

ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES IR TINKAMUMO VERTINIMO LAPAS

 

________________ Nr. _________

(Sudarymo data)

 

1. Bendra informacija apie paraišką

1.1. Paraiškos Nr. :

1.2. Paraiškos pavadinimas:

1.3. Pareiškėjo pavadinimas:

1.4. Partneriai:

 

2. Paraiškos vertinimo kriterijai

Taip

Ne

Netaikoma

2.1.

 

[]£

[]£

[]£

2.2.

 

[]£

[]£

[]£

2.3.

 

[]£

[]£

[]£

2.4.

 

[]£

[]£

[]£

2.5.

 

[]£

[]£

[]£

 

3. Pastabos

(Kokios informacijos ar dokumentų trūksta, susirašinėjimo su pareiškėjais eiga)

 

4. Išvados

[]£ paraiška atitinka visus administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo kriterijus.

[]£ gavus papildomos informacijos ir (arba) dokumentų, paraiška atitinka visus administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo kriterijus.

[]£ paraiška neatitinka šių administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo kriterijų (nuoroda į kriterijų numerius) ir negali būti vertinama toliau.

 

______________________________       ____________     _____________________

(Vertinimą atlikusio asmens pareigos)              (Parašas)                (Vardas ir pavardė)

 

 

_________________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 1K-097, 2008-03-07, Žin., 2008, Nr. 31-1102 (2008-03-15), i. k. 1082050ISAK001K-097

 

 

Pavienių projektų paraiškų gauti paramą pagal Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius mechanizmus vertinimo taisyklių

2 priedas

 

(Tikslingumo vertinimo lapo forma)

 

_______________________________________________________

(Įgyvendinančiosios institucijos pavadinimas)

 

TIKSLINGUMO VERTINIMO LAPAS

 

_______________ Nr. ________

(Sudarymo data)

 

1. Bendra informacija apie paraišką

1.1. Paraiškos Nr. :

1.2. Pareiškėjo pavadinimas:

1.3. Paraiškos pavadinimas:

1.4. Partneriai:

1.5. Prašoma paramos suma:

1.6. Projekto įgyvendinimo vieta:

1.7. Kiekybiniai ir kokybiniai projekto tikslai, planuojami rezultatai:

1.8. Pagrindinės projekto veiklos:

2. Paraiškos vertinimo kriterijai

Maksimalus balų skaičius

Skiriamas balų skaičius

2.1.

 

 

 

Pastabos:

2.2.

 

 

 

Pastabos:

2.3.

 

 

 

Pastabos:

2.4.

 

 

 

Pastabos:

 

Iš viso:

 

 

 

3. Išvados

 

Išvada

Įvertinimo motyvai, išvados ir pastabos

 

[]£ – rekomenduoju projektą finansuoti.

Maksimalus rekomenduojamas paramos dydis: _________ eurų.

[]£ – projekto finansuoti nerekomenduoju.

 

 

______________________________       ____________     _____________________

(Vertinimą atlikusio asmens pareigos)              (Parašas)                (Vardas ir pavardė)

 

 

 

_________________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 1K-416, 2006-12-15, Žin., 2006, Nr. 139-5327 (2006-12-21), i. k. 1062050ISAK001K-416

Nr. 1K-097, 2008-03-07, Žin., 2008, Nr. 31-1102 (2008-03-15), i. k. 1082050ISAK001K-097

 

 

 

Pavienių projektų paraiškų gauti paramą pagal Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius mechanizmus vertinimo taisyklių

3 priedas

 

(Paraiškų vertinimo rezultatų suvestinės forma)

 

______________________________________________________________

(Įgyvendinančiosios institucijos pavadinimas)

 

PARAIŠKŲ VERTINIMO REZULTATŲ SUVESTINĖ

 

_______________ Nr. _______

(Sudarymo data)

 

1. Bendra informacija apie kvietimą

1.1. Kvietimo pavadinimas:

1.2. Kvietimo data:

1.3. Galutinis paraiškų pateikimo terminas:

1.4. Gautų paraiškų skaičius:

1.5. Vertintų paraiškų skaičius:

2. Bendra vertinimo rezultatų suvestinė

2.1. Administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimas

Vertintų paraiškų skaičius

 

Tinkamų paraiškų skaičius

 

2.2. Tikslingumo finansuoti pagal Europos ekonominės erdvės ir (arba) Norvegijos finansinius mechanizmus vertinimas

Vertintų paraiškų skaičius

 

Vertintose paraiškose prašoma paramos suma

 

 

________________________________________                              ____________       _______________________

(Įgyvendinančiosios institucijos vadovo                                                     (Parašas)                            (Vardas ir pavardė)

arba jo įgalioto asmens pareigos)

 

_________________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 1K-097, 2008-03-07, Žin., 2008, Nr. 31-1102 (2008-03-15), i. k. 1082050ISAK001K-097

 

 

Pavienių projektų paraiškų gauti paramą pagal Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius mechanizmus vertinimo taisyklių

4 priedas

 

(Paraiškų administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo rezultatų suvestinės forma)

 

______________________________________________________________________

(Įgyvendinančiosios institucijos pavadinimas)

 

PARAIŠKŲ ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES IR TINKAMUMO VERTINIMO REZULTATŲ SUVESTINĖ

 

__________________ Nr. ________

(Sudarymo data)

 

1. Paraiškos, atitinkančios administracinės atitikties ir tinkamumo reikalavimus

Paraiškos Nr.

Pareiškėjo pavadinimas

Projekto pavadinimas

Prašoma paramos suma

Pastabos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso paraiškų:

Iš viso eurų:

2. Paraiškos, neatitinkančios administracinės atitikties ir tinkamumo reikalavimų

Paraiškos Nr.

Pareiškėjo pavadinimas

Projekto pavadinimas

Netenkinami gairėse pareiškėjams nustatyti reikalavimai arba administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo kriterijai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso paraiškų:

 

 

________________________________________                              ____________       _______________________

(Įgyvendinančiosios institucijos vadovo                                                     (Parašas)                            (Vardas ir pavardė)

arba jo įgalioto asmens pareigos)

 

_________________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 1K-097, 2008-03-07, Žin., 2008, Nr. 31-1102 (2008-03-15), i. k. 1082050ISAK001K-097

 

 

Pavienių projektų paraiškų gauti paramą pagal Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius mechanizmus vertinimo taisyklių

5 priedas

 

(Paraiškų tikslingumo vertinimo rezultatų suvestinės forma)

 

__________________________________________________________

(Įgyvendinančiosios institucijos pavadinimas)

 

PARAIŠKŲ TIKSLINGUMO VERTINIMO REZULTATŲ SUVESTINĖ

 

___________________ Nr. _________

(Sudarymo data)

 

1. Tikslingų finansuoti pagal Europos ekonominės erdvės ir (arba) Norvegijos finansinius mechanizmus paraiškų sąrašas

Paraiškos Nr.

Pareiškėjo pavadinimas

Projekto pavadinimas

Prašoma paramos suma

Rekomenduojama paramos suma

Skirtų balų vidurkis

Pastabos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso paraiškų:

Iš viso eurų:

2. Nerekomenduojamų finansuoti pagal Europos ekonominės erdvės ir (arba) Norvegijos finansinius mechanizmus paraiškų sąrašas

Paraiškos Nr.

Pareiškėjo pavadinimas

Projekto pavadinimas

Prašoma paramos suma

Skirtų balų vidurkis

Pastabos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso paraiškų:

Iš viso eurų:

 

________________________________________                              ____________       _______________________

(Įgyvendinančiosios institucijos vadovo                                                     (Parašas)                            (Vardas ir pavardė)

arba jo įgalioto asmens pareigos)

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 1K-097, 2008-03-07, Žin., 2008, Nr. 31-1102 (2008-03-15), i. k. 1082050ISAK001K-097

 

 

 

Pavienių projektų paraiškų gauti paramą pagal Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius mechanizmus vertinimo taisyklių

6 priedas

 

(Išvados dėl paraiškos forma)

 

_____________________________________________________________

(Institucijos pavadinimas / nepriklausomo eksperto vardas, pavardė)

 

IŠVADA DĖL PARAIŠKOS

 

__________________ Nr. ________

(Sudarymo data)

 

1. Bendra informacija apie paraišką

1.1. Paraiškos Nr.:

1.2. Paraiškos pavadinimas:

2. Paraiškos vertinimo kriterijai

2.1.

Projekto atitiktis Europos Sąjungos teisės aktams

 

 

 

 

2.2.

Projekto indėlis įgyvendinant Priežiūros komiteto išskirtų intervencijos sričių nacionalines strategijas bei planus (maksimalus galimas balų skaičius – 20):

labai reikšmingas – 20 balų;

vidutiniškai reikšmingas – 14 balų;

mažai reikšmingas – 7 balai;

visai nereikšmingas – 0 balų.

3. Pastabos

 

 

 

 

________________                        ______________           _______________________

(Pareigos)                                        (Parašas)                         (Vardas ir pavardė)

 

_________________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 1K-097, 2008-03-07, Žin., 2008, Nr. 31-1102 (2008-03-15), i. k. 1082050ISAK001K-097

 

 

Pavienių projektų paraiškų gauti paramą pagal Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius mechanizmus vertinimo taisyklių

7 priedas

 

(Nešališkumo ir nepriekaištingos reputacijos deklaracijos ir konfidencialumo pasižadėjimo forma)

 

PROJEKTŲ PARAIŠKŲ VERTINIMO KOMISIJOS NARIO (VERTINTOJO)

 

__________________________________________________________________

(Pareigos)

__________________________________________________________________

(Vardas ir pavardė)

 

NEŠALIŠKUMO IR NEPRIEKAIŠTINGOS REPUTACIJOS DEKLARACIJA IR KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS

 

__________________

(data)

Vilnius

 

Aš,___________________________________________________________________ ,

(pareigos, vardas, pavardė)

pareiškiu, kad sutinku dalyvauti kvietimo teikti projektų paraiškas Nr. _________________ projektų paraiškų administracinės atitikties ir tinkamumo ir (arba) projektų tikslingumo finansuoti pagal Europos ekonominės erdvės ir (arba) Norvegijos finansinius mechanizmus vertinime.

Darydamas šį pareiškimą, aš patvirtinu, kad susipažinau su šiuo metu galima gauti informacija apie šį kvietimą teikti paraiškas.

 

Būdamas vertinimo komisijos nariu arba vertintoju, pasižadu:

1. Objektyviai, dalykiškai, be išankstinio nusistatymo, vadovaudamasis visų pareiškėjų lygiateisiškumo principu, atlikti savo pareigas ir būti nešališkas pareiškėjams.

2. Saugoti ir tik įstatymų bei kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti konfidencialią informaciją, kuri man taps žinoma atliekant vertinimą.

3. Man pateiktus dokumentus, kuriuose yra konfidenciali informacija, saugoti tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ir pasinaudoti, išskyrus teisės aktuose nustatytus atvejus.

Man išaiškinta, kad konfidencialią informaciją sudaro kiekvienos paraiškos turinys, pareiškėjų duomenys, paraiškos vertinimo metodika, išvados ir kita informacija, susijusi su atliktomis vertinimo procedūromis, jeigu jos pateikimas prieštarauja įstatymams ar daro nuostolių teisėtiems šalių interesams.

 

Užtikrinu, kad nesu:

1. teistas už sunkų ar labai sunkų nusikaltimą;

2. teistas už nusikaltimą ar baudžiamąjį nusižengimą valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai ar finansų sistemai – neatsižvelgiant į tai, ar teistumas yra išnykęs;

3. teistas už tyčinį nusikaltimą, kurio teistumas neišnykęs arba nepanaikintas;

4. pažeidęs Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo (Žin., 1997, Nr. 67-1659; 2000, Nr. 18-431) reikalavimų;

5. įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu pripažintas kaltu padaręs korupcinio pobūdžio nusikalstamą veiką, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme (Žin., 2002, Nr. 57-2297).

 

Esu perspėtas, kad, pažeidęs šį Nešališkumo ir nepriekaištingos reputacijos deklaracijos ir konfidencialumo pasižadėjimą, turėsiu atsakyti už savo veiką pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.

 

 

________________                        ______________           _______________________

(Pareigos)                                        (Parašas)                         (Vardas ir pavardė)

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 1K-097, 2008-03-07, Žin., 2008, Nr. 31-1102 (2008-03-15), i. k. 1082050ISAK001K-097

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas

Nr. 1K-416, 2006-12-15, Žin., 2006, Nr. 139-5327 (2006-12-21), i. k. 1062050ISAK001K-416

Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministro 2006 m. vasario 9 d. įsakymo Nr. 1K-057 "Dėl Projektų paraiškų gauti paramą pagal Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius mechanizmus vertinimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas

Nr. 1K-097, 2008-03-07, Žin., 2008, Nr. 31-1102 (2008-03-15), i. k. 1082050ISAK001K-097

Dėl finansų ministro 2006 m. vasario 9 d. įsakymo Nr. 1K-057 "Dėl Pavienių projektų paraiškų gauti paramą pagal Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius mechanizmus vertinimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo