Suvestinė redakcija nuo 2019-01-07 iki 2019-08-11
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2012, Nr. 45-2206, i. k. 112301IISAK0001V-53
Nauja redakcija nuo 2016-03-01:
Nr. 1V-219, 2015-12-16, paskelbta TAR 2015-12-18, i. k. 2015-19981
VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS
PRIE APLINKOS MINISTERIJOS VIRŠININKAS
ĮSAKYMAS
DĖL STATYBOS IR ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PATIKRINIMO TVARKOS
APRAŠO, STATYBOS IR ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PATIKRINIMO AKTŲ
(KONTROLINIŲ KLAUSIMYNŲ) REKVIZITŲ IR ANKETOS APIE PATIKRINIMO AKTO (KONTROLINIO KLAUSIMYNO) TAIKYMO NAUDINGUMĄ PATVIRTINIMO
2012 m. kovo 29 d. Nr. 1V-53
Vilnius
Vadovaudamasi Institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo gairių aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“, 7.4 papunkčiu ir Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. 349, 19.1 ir 19.5 papunkčiais:
1. T v i r t i n u:
2. N u s t a t a u, kad statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimai atliekami vadovaujantis Aprašu.
PATVIRTINTA
Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko
2012 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. 1V-53
(Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2018 m. gruodžio 31 d. įsakymo Nr. 1V-164 redakcija)
STATYBOS ir ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PATIKRINIMO
TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato:
1.1. statinio (jo dalies) statybos teisėtumo, statinio projekto ar statinio ekspertizės rangovo (toliau – ekspertizės rangovas), rangovo, statinio statybos techninio prižiūrėtojo, statinio statybos vadovo (toliau – statybos dalyvis (-iai) veiklos planinių ir neplaninių patikrinimų (toliau – statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimas (-ai)) atlikimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos (toliau – Inspekcija) tvarką;
2. Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo tikslas – patikrinti, ar statyba vykdoma teisėtai, ar statybos dalyvių veikla vykdoma laikantis statybos sritį reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, siekiant išvengti galimos reikšmingos žalos ar realaus pavojaus grėsmės valstybei, visuomenei, kitų asmenų interesams, aplinkai.
3. Statybos ir ūkio subjektų veiklos planinių patikrinimų pirminis tikslas – įvertinti teisės aktų nustatyta tvarka gautą informaciją apie ūkio subjektą ir jo vykdomą veiklą ir teikti jam metodinę pagalbą.
4. Statybos ir ūkio subjektų veiklos neplaniniai patikrinimai atliekami turint pagrįstų įtarimų dėl statybos ar (ir) statybos dalyvio (-ių) veiklos galimų prieštaravimų teisės aktų reikalavimams.
5. Statybos patikrinimai atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [10.3] ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių statybos valstybinę priežiūrą, nustatyta tvarka, pagal Inspekcijai suteiktus įgaliojimus. Ūkio subjektų veiklos patikrinimai atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme [10.1] nustatytais ūkio subjektų veiklos priežiūros principais, Lietuvos Respublikos statybos įstatymo [10.2], Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [10.3] ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių ūkio subjektų priežiūrą ir kontrolę, nustatyta tvarka, pagal Inspekcijai suteiktus įgaliojimus.
6. Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimus atlieka Inspekcijos įgalioti pareigūnai, vykdantys statybos valstybinę priežiūrą (toliau – SVP pareigūnas (-ai)).
7. SVP pareigūnas Viešojo administravimo įstatymo [10.1] 25 straipsnio 1 dalyje nustatytais atvejais privalo nusišalinti nuo patikrinimo.
8. Pagal Aprašą vykdomi statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimai atliekami surašant patikrinimo aktus (kontrolinius klausimynus), kurių rekvizitai patvirtinti Inspekcijos viršininko įsakymu, (toliau – klausimynas (-ai)), išskyrus Apraše nurodytas išimtis. Naudojantis klausimynais patikrinama, ar statyba vykdoma teisėtai ir ar statybos dalyviai laikosi Statybos įstatymo [10.2] ir kitų teisės aktų reikalavimų.
9. Apraše vartojamos Viešojo administravimo įstatyme [10.1], Statybos įstatyme [10.2] ir kituose teisės aktuose apibrėžtos sąvokos.
Apraše vartojama sąvoka „statybos patikrinimas“ apima statybos proceso ir statybos dalyvių, kurie pagal Viešojo administravimo įstatymą [10.1] nelaikytini ūkio subjektais (fiziniai ir juridiniai asmenys, kurie nevykdo ūkinės veiklos), veiklos patikrinimą.
II. NUORODOS
10. Apraše pateikiamos nuorodos į šiuos teisės aktus:
10.5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimą Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“;
10.6. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 24 d. nutarimą Nr. 968 „Dėl Valstybės tarnautojų veiklos etikos taisyklių patvirtinimo“;
10.7. statybos techninį reglamentą STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 7 d. įsakymu Nr. D1-738 (toliau – STR 1.04.04:2017);
10.8. statybos techninį reglamentą STR 1.06.01:2016 „Statybos darbai. Statinio statybos priežiūra“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. D1-848 (toliau – STR 1.06.01:2016);
10.9. statybos techninį reglamentą STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-878 (toliau – STR 1.05.01:2017);
10.10. statybos techninį reglamentą STR 1.02.01:2017 „Statybos dalyvių atestavimo ir teisės pripažinimo tvarkos aprašas“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-880 (toliau – STR 1.02.01:2017);
10.11. statybos techninį reglamentą STR 1.03.01:2016 „Statybiniai tyrimai. Statinio avarija“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 11 d. įsakymu Nr. D1-748;
10.12. Kriterijų, pagal kuriuos pažeidimai priskiriami mažareikšmiams, nustatymo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2015 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. D1-322 (toliau – Kriterijų aprašas);
10.13. Reidų organizavimo ir atlikimo tvarkos aprašas, patvirtintas Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2010 m. birželio 8 d. įsakymu Nr. 1V-95;
III. PLANUOJAMŲ TIKRINTI STATYBŲ ir ŪKIO SUBJEKTŲ SĄRAŠŲ
SUDARYMO TVARKA IR ATRANKOS KRITERIJAI
11. Tikrintinų statybų ir ūkio subjektų sąrašai (toliau – patikrinimų planai) sudaromi naudojantis Inspekcijos veiklos ir statybos valstybinės priežiūros vykdymo rizikos valdymo informacine sistema (toliau – RVIS) pagal Aprašo 12 punkte nurodytus atrankos kriterijus. Jei nėra galimybės patikrinimų planus sudaryti naudojantis RVIS, jie remiantis šiais kriterijais sudaromi ne RVIS.
12. Patikrinimų planai sudaromi remiantis šiais atrankos kriterijais:
12.1. statybos dalyvių (išskyrus nurodytus 12.2 papunktyje):
12.1.2. veikla vykdoma statant ar rekonstruojant statinius saugomose ir kultūros paveldo objektų teritorijose ar kultūros paveldo vietovėse;
12.1.4. įvyko statinių, kuriuose veiklą vykdo (-ė) statybos dalyviai, avarija ir buvo nustatyta, kad ji įvyko dėl statybos dalyvių kaltės;
12.2. ekspertizės rangovų:
12.2.1. atliekamos statinių, statomų ar rekonstruojamų saugomose ir kultūros paveldo objektų teritorijose, ekspertizės ir tokių statinių projektų ekspertizės;
12.3. statybos objektų:
12.3.3. statiniai statomi ar rekonstruojami saugomose ir kultūros paveldo objektų teritorijose ar kultūros paveldo vietovėse;
13. Patikrinimų planai rengiami atsižvelgus į:
14. Patikrinimų planų projektus parengia Inspekcijos Teritorijų planavimo ir statybos skyrius, naudodamasis RVIS (išskyrus atvejus, kai nėra galimybės šia sistema naudotis) pagal Aprašo 3, 4 ir 5 prieduose pateiktas lenteles.
15. Teritorijų planavimo ir statybos skyrius:
15.1. naudodamasis RVIS (išskyrus atvejus, kai nėra galimybės naudotis šia sistema), sudaro rizikingų statybą leidžiančių dokumentų (toliau – SLD), statybos rangovų, statinio statybos vadovų ir statinio statybos techninių prižiūrėtojų, ekspertizės rangovų ir, esant poreikiui, naujai statomų, rekonstruojamų, ypatingųjų ir neypatingųjų statinių (toliau – kontroliuojami objektai) sąrašus;
15.2. naudodamasis RVIS, atlieka kontroliuojamų (tikrintinų / informuojamų (prevencinių priemonių taikymas, pavyzdžiui, konsultacijų teikimas ir kt.) objektų atranką, parenka rizikos valdymo priemones;
15.3. sudaro atrinktų tikrintinų / informuotinų kontroliuojamų objektų sąrašų projektą, kurį suderina su Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Vilniaus teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros departamentų direktoriais;
17. Patvirtinti patikrinimų planai skelbiami išorinėje Inspekcijos interneto svetainėje. Už šių planų paskelbimą atsakingas Teritorijų planavimo ir statybos skyrius.
IV. PLANINIAI STATYBOS ir ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PATIKRINIMAI
19. Planiniai patikrinimai atliekami vadovaujantis Inspekcijos viršininko įsakymu patvirtintais:
20. Planinių patikrinimų pagrindiniai tikslai – nustatyti, ar:
20.2. statybos dalyvis (-iai) atitinka jam (jiems) keliamus reikalavimus ir jo (jų) veikla statybvietėje atitinka Statybos įstatymo [10.2] ir kitų teisės aktų nuostatas;
21. Statybos ir ūkio subjektų veiklos planinius patikrinimus atlieka Inspekcijos administracijos teritorinių padalinių SVP pareigūnai, išskyrus ekspertizės rangovų patikrinimus, kuriuos atlieka Teritorijų planavimo ir statybos skyriaus SVP pareigūnai. Tikrinant konkretaus ūkio subjekto veiklą (išskyrus ekspertizės rangovo), rekomenduojama patikrinti jo, kaip statybos dalyvio, veiklą bent dviejose skirtingose statybvietėse (jeigu vykdo veiklą ne vienoje statybvietėje). Atrenkant tikrintinas statybas, pirmenybė teikiama toms statybvietėms, kuriose statomi ar rekonstruojami ypatingieji statiniai, modernizuojami ypatingieji ir neypatingieji statiniai ir kurios yra saugomose kultūros paveldo objektų ir vietovių teritorijose.
22. SVP pareigūnas, prieš pradėdamas statybos ar ūkio subjekto veiklos planinį patikrinimą, privalo:
22.1. likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų, raštu arba elektroniniu būdu informuoti tikrinamą subjektą apie numatomą patikrinimą, nurodydamas patikrinimo pagrindą, laiką ir orientacinę trukmę, klausimyno, pagal kurį bus atliekamas patikrinimas, patvirtinimo datą ir paskelbimo šaltinį, patikrinimo atlikimo vietą (statybvietę ar subjekto būstinę), ir pridėti privalomąjį nurodymą, kuriame turi būti nurodyta suteikti Inspekcijai prieigą prie elektroninio statybos darbų žurnalo, kai pildomas šis žurnalas (jeigu tai nebuvo atlikta, teikiant pranešimą apie statybos pradžią, rangovo ir pagrindinių statybos sričių vadovų pasamdymą ar paskyrimą), dokumentų, susijusių su vykdoma statyba ir kuriuos tikrinamas subjektas turi pateikti atvykusiam SVP pareigūnui (jei šių dokumentų ar atskirų duomenų SVP pareigūnas negali gauti iš atitinkamų duomenų bazių ar kitų viešojo administravimo subjektų), sąrašas. Pranešimo terminas gali būti trumpinamas, iš anksto susitarus su tikrinamu subjektu elektroniniu paštu ar kitomis ryšio priemonėmis;
22.2. pranešime nurodytoje vietoje laiku prisistatyti tikrinamo subjekto vadovui ar jo įgaliotam atstovui, parodydamas tarnybinį pažymėjimą, dėvėti nustatyto pavyzdžio uniformą;
22.3. paaiškinti patikrinimo atlikimo tvarką, aptarti patikrinimo planą, susiderinti dokumentų pateikimo ir kitų statybos dalyvių iškvietimo (jeigu to reikės) laiką, vietą ir supažindinti tikrinamo subjekto vadovą ar jo įgaliotą atstovą su poveikio priemonių už nustatytus pažeidimus taikymo tvarka;
22.4. informuoti tikrinamą subjektą, kad už nustatytus mažareikšmius teisės aktų reikalavimų pažeidimus, kuriuos jis gali pašalinti patikrinimo metu ar ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, jis nebus baudžiamas, bet, jeigu tokie pažeidimai per nustatytą terminą nebus pašalinti, bus taikomos atitinkamos poveikio priemonės;
23. Ekspertizės rangovo veiklos patikrinimo metu atrenkami ne mažiau kaip 3 statinio projekto ekspertizių aktai ar statinio ekspertizių aktai. Atrenkant pirmenybė teikiama Aprašo12.2 punkte nurodytoms projekto ar statinio ekspertizės aktams.
24. SVP pareigūnas, vykdydamas patikrinimą, privalo mandagiai elgtis, laikytis Valstybės tarnautojų veiklos etikos taisyklių [10.6], vykdyti Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [10.3] 21 straipsnyje nurodytas pareigas.
25. Statybos ar ūkio subjekto veiklos planinis patikrinimas pradedamas pranešime nurodytu laiku ar, gavus tikrinamo subjekto motyvuotą prašymą elektroninėmis ryšio priemonėmis (nesant techninių galimybių – paštu), kitu suderintu laiku. Patikrinimo trukmė – tai laiko tarpas, kai SVP pareigūnas vykdo patikrinimą jo atlikimo vietoje ir tiesiogiai bendrauja su tikrinamu subjektu. Patikrinimo trukmė reikalinga būtinai informacijai apie tikrinamo subjekto veiklą surinkti ir / ar statinio (-ių) apžiūrai atlikti, negali viršyti Aprašo 47 punkte nustatyto termino. Parengiamiesiems patikrinimo darbams ar dokumentams tvarkyti darbo vietoje po patikrinimo skirtas laikas neįtraukiamas į patikrinimo trukmę.
V. NEPLANINIAI STATYBOS ir ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PATIKRINIMAI
27. Neplaninis statybos ir ūkio subjekto veiklos patikrinimas atliekamas Inspekcijos vadovybės ar Inspekcijos administracijos padalinio vadovo sprendimu (pavedimu, įsakymu, potvarkiu, pagal skirtą užduotį, rezoliuciją ir pan.):
27.1. gavus kito viešojo administravimo subjekto, teisėsaugos institucijos ar Seimo kontrolieriaus rašytinį prašymą, pranešimą ar pavedimą atlikti statybos, ūkio subjekto veiklos patikrinimą ar kitos valstybės ar savivaldybės institucijos prašymą;
27.2. turint informacijos (gavus skundą, pranešimą) ar kilus pagrįstų įtarimų dėl statybos dalyvio, ūkio subjekto veiklos (pvz., pasirodžius tam tikrai informacijai žiniasklaidoje), kuri galbūt prieštarauja teisės aktams ar neatitinka teisės aktų reikalavimų;
28. Aprašo 27 punkte išvardyti dokumentai (skundai, pranešimai, informacija ir kt.) nagrinėjami Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [10.3], Taisyklių [10.14] ir Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos pasitikėjimo linijos nuostatų, patvirtintų Inspekcijos viršininko 2017 m. rugpjūčio 29 d. įsakymu Nr. 1V-105, nustatyta tvarka. Tačiau, jei nagrinėjant pirmiau nurodytus dokumentus privaloma atlikti statybos ar ūkio subjekto veiklos patikrinimą, jis atliekamas pagal šį Aprašą.
29. Neplaninio patikrinimo trukmei ir tvarkai taikomi Aprašo IV skyriuje nustatyti reikalavimai, išskyrus informavimą apie numatomą vykdyti neplaninį patikrinimą. Statybos dalyvis, ūkio subjektas, apie numatomą vykdyti neplaninį patikrinimą informuojamas raštu ar elektroniniu būdu likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki patikrinimo, išskyrus atvejus, kai dėl delsimo išsiaiškinti pažeidimus ir imtis priemonių jiems pašalinti galima reikšminga žala ar realus pavojus visuomenei, kitų asmenų interesams, aplinkai ir pan. Esant tokioms aplinkybėms ūkio subjektas iš anksto neinformuojamas. Pranešimo terminas gali būti trumpinamas, iš anksto susitarus su ūkio subjektu elektroniniu paštu ar kitomis ryšio priemonėmis.
30. Tais atvejais, kai ūkio subjektas apie numatomą neplaninį patikrinimą neinformuojamas, SVP pareigūnas, prieš pradėdamas neplaninį statybos ar ūkio subjekto veiklos patikrinimą, patikrinimo vietoje pateikia tikrinamam statybos dalyviui, ūkio subjektui, 27 punkte nurodyto sprendimo kopiją ar nuorašą.
VI. STATYBOS ir ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PATIKRINIMO TVARKA
32. Planiniai patikrinimai atliekami tikrinant visus Aprašo 8 punkte nurodytuose klausimynuose išvardytus aspektus. Neplaniniai patikrinimai gali būti mažesnės apimties, kai tikrinama tik dalis klausimyne nurodytų aspektų, susijusių su neplaninio patikrinimo pagrindu.
33. Klausimynas gali būti nenaudojamas ir surašomas faktinių duomenų patikrinimo vietoje aktas (toliau – FDPV aktas):
33.1. kai Inspekcijos viršininko pavaduotojas, kuruojantis Inspekcijos teritorinius padalinius teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros srityje, ar Inspekcijos teritorinio padalinio vadovas priima sprendimą, kad yra tikslinga atlikti siauresnės apimties patikrinimą;
33.3. skundo nagrinėjimo metu paaiškėjus, kad skunde nurodytas objektas neatitinka statinio požymių;
34. FDPV aktas statybos patikrinimo metu pateikiamas susipažinti patikrinime dalyvaujantiems suinteresuotiems asmenims. Šio akto kopijos patikrinimo dalyviams teikiamos tik jiems pageidaujant. Apie statybos patikrinimo rezultatus ir priimtus sprendimus suinteresuoti asmenys informuojami raštu. Jeigu statybos patikrinimas atliekamas nagrinėjant skundą, vadovaujamasi Taisyklėmis [10.14]. Jeigu patikrinimas atliekamas reido metu, vadovaujamasi Reidų organizavimo ir atlikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Inspekcijos viršininko 2010 m. birželio 8 d. įsakymu Nr. 1V-95 [10.13].
35. Dalyvauti statybos ir ūkio subjekto veiklos patikrinimuose gali būti kviečiami kitų suinteresuotų viešojo administravimo subjektų atstovai, statybos dalyviai, liudytojai ir kiti suinteresuoti asmenys. Apie numatomą vykdyti patikrinimą kviečiami asmenys informuojami raštu ar elektroniniu būdu likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki patikrinimo.
36. SVP pareigūnas iki numatyto statybos ar ūkio subjekto veiklos patikrinimo pradžios, užpildydamas klausimyno bendrųjų duomenų dalį, privalo:
36.1. iš Statybos produkcijos sertifikavimo centro registrų gauti duomenis apie statybos dalyviams privalomus dokumentus, leidžiančius užsiimti tam tikra veikla, ir juos sutikrinti su Inspekcijai pateiktame pranešime apie rangovo ir kiekvieno pagrindinių statybos sričių vadovo pasamdymą nurodytais duomenimis;
36.2. gauti ir išnagrinėti Nekilnojamojo turto registro (toliau – NTR) išrašą apie žemės sklypą ir šiame registre įregistruotus jame esančius nekilnojamuosius daiktus ir daiktines teises į juos, taip pat apie žemės sklypo ir specialiąsias nekilnojamųjų daiktų naudojimo sąlygas;
36.3. pasinaudodamas Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacine sistema „Infostatyba“ (toliau – IS „Infostatyba“), kitų institucijų duomenų bazėmis, kita jų turima informacija arba tiesiogiai iš SLD išdavusio viešojo administravimo subjekto, kuriam buvo pateiktas privalomasis nurodymas pateikti informaciją, gavęs reikiamos informacijos, išnagrinėti:
36.3.1. SLD kopiją, patvirtintą teisės aktų nustatyta tvarka (jeigu nėra galimybės gauti iš IS „Infostatyba“) arba originalą;
36.3.2. statinio projekto kopiją, patvirtintą teisės aktų nustatyta tvarka (jeigu nėra galimybės gauti iš IS „Infostatyba“) arba kompiuterinėje laikmenoje pateiktą statinio projektą;
37. Kai naujo nesudėtingo statinio statybos ar nesudėtingo statinio rekonstravimo atveju pagal teisės aktų reikalavimus neprivaloma parengti supaprastinto statybos projekto arba supaprastinto rekonstravimo projekto, SVP pareigūnas, atlikdamas statybos patikrinimą, pareikalauja iš statytojo pateikti rašytinius sutikimus (susitarimus), nurodytus STR 1.05.01:2017 [10.9].
38. Statybvietėje statybos ar ūkio subjekto veiklos patikrinimą SVP pareigūnas atlieka pagal Aprašo 8 punkte nurodytą atitinkamą klausimyną, išskyrus Aprašo 33 punkte numatytas išimtis.
39. Klausimynas pildomas atsižvelgiant į statinio statybos stadiją (atliktų statybos darbų mastą), apžiūrint statomą statinį (konstrukcijų išdėstymą, laikančiųjų konstrukcijų atrėmimo mazgus, pastebimus neatitikimus, atitvarų konstrukcijas, šilumos, garso bei drėgmės izoliacijai naudojamų statybos produktų ženklinimą ir pan.). Jeigu patikrinimo metu įvertinus atliktų darbų mastą nėra objektyvios galimybės patikrinti kai kurių statybos proceso aspektų, jie klausimyne (eilutėje, kur nurodytas klausimas dėl aspekto) pažymimi kaip neaktualūs ar netikrinti.
40. Patikrinimas, naudojant klausimyną, neužkerta kelio SVP pareigūnui reaguoti į išskirtinius atvejus, kai į klausimyną neįtraukto reikalavimo pažeidimas kelia reikšmingą žalos ar realaus pavojaus grėsmę visuomenei, kitų žmonių interesams, aplinkai ir pan. Tokiu atveju pažeidimai fiksuojami klausimyno eilutėje „Kiti, nenurodyti klausimyne, reikšmingi pažeidimai (jei nustatyti)“.
41. Nagrinėdamas skundą ar pranešimą SVP pareigūnas turi įvertinti ir kitus jame nurodytus aspektus, jei jie neįtraukti į klausimyną, ir užfiksuoti juos klausimyno eilutėje „Kiti, nenurodyti klausimyne, reikšmingi pažeidimai (jei nustatyti)“.
42. FDPV akte nurodomi aktualūs faktiniai duomenys: statybos adresas, atliktų (atliekamų) statybos darbų rūšis (pagal statinio laikančiąsias konstrukcijas, atliktų darbų mastą), statinio kategorija (pagal statinio matmenis, aukštį, ilgį, plotį, plotą), paskirtis (pagal NTR duomenis), galimi pažeidimai (atstumų, reikalavimų, susijusių su specialiųjų žemės ir miško sąlygų naudojimu – nurodant duomenis pagal NTR išrašą), paaiškinimai (skaičiavimai) dėl objekto neatitikties statinio požymiams, nurodomi statybos ir patikrinimo dalyviai (liudininkai), jų kontaktiniai duomenys (esant galimybei), pridedami jų paaiškinimai. Pridedamos nuotraukos, schemos turi aiškiai ir konkrečiai patvirtinti konstatuojamas aplinkybes.
43. Atliekant ekspertizės rangovo veiklos patikrinimą, tikrinama, ar jo veikla atitinka Statybos įstatymo [10.2] ir kitų teisės aktų nuostatas, ar statinio projekto ekspertizė / statinio ekspertizė atlikta vadovaujantis STR 1.04.04:2017 [10.7] nuostatomis.
44. SVP pareigūnas, atlikęs statybos ar ūkio subjekto veiklos patikrinimą, atsižvelgęs į neįvykdytų reikalavimų (pažeidimų) reikšmingumą, apie reikalavimų įvykdymą pažymi atitinkamos klausimyno lentelės skiltyje „Nustatytas patikrinimo faktas“ (reikšmingi neįvykdyti reikalavimai klausimyne pažymėti simboliu „(!)“) ir įrašo patikrinimo išvadą.
45. Reikšmingu pažeidimu laikomas pažeidimas, klausimyne pažymėtas simboliu „(!)“ (reikšmingo reikalavimo neįvykdymas), už kurį taikoma Administracinių nusižengimų kodekse [10.4] ar Statybos įstatyme [10.2] numatyta administracinė atsakomybė ir / ar dėl kurio galima reikšminga žala ar realaus pavojaus grėsmė visuomenei, kitų asmenų interesams, aplinkai ir pan.
46. Nustačius, kad neįvykdytas bent vienas klausimyne nurodytas reikalavimas, patikrinimo išvadoje rašoma, kad statyba ar ūkio subjekto veikla vykdoma pažeidžiant teisės aktų reikalavimus. Prie klausimyno pridedamos nuotraukos, statybos dalyvio (-ių), ūkio subjekto (-ų), suinteresuotų asmenų paaiškinimai, ir liudytojų parodymai, jeigu jie pateikiami raštu.
47. Klausimyną SVP pareigūnas baigia pildyti ir Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka užregistruoja ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo patikrinimo pradžios, FDPV aktą užpildo patikrinimo metu ir užregistruoja ne vėliau kaip kitą darbo dieną.
VII. PAŽEIDIMŲ PREVENCIJA.
NUSTATYTŲ PAŽEIDIMŲ ŠALINIMO TVARKA
49. SVP pareigūnai, šio Aprašo nustatyta tvarka atlikę patikrinimą ir nustatę pažeidimų, privalo vadovautis Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [10.3], Statybos įstatymo [10.2], Administracinių nusižengimų kodekso [10.4], šio Aprašo, kitų teisės aktų nuostatomis dėl pažeidimų šalinimo ir atsakomybės taikymo:
49.1. jeigu patikrinimo metu nustatoma, kad statyba vykdoma pagal neteisėtai išduotą SLD, tokio pažeidimo padarinių šalinimo procedūros atliekamos Statybos įstatymo [10.2], Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [10.3], STR 1.05.01:2017 [10.9] ir juos įgyvendinančių teisės aktų nustatyta tvarka;
49.2. jeigu patikrinimo metu nustatoma savavališka statyba, jos padariniai šalinami Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [10.3] ir STR 1.05.01:2017 [10.9] nustatyta tvarka;
49.3. nustačius kitų teisės aktų reikalavimų statybos teisiniuose santykiuose nesilaikymo ar netinkamo taikymo faktą atliekami Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [10.3] 11 ir 23 straipsniuose nustatyti veiksmai;
49.4. statybos patikrinimo metu kilus įtarimų, kad statinio statyba toje vietoje pagal teisės aktus negalima ir tokio statinio statybos atveju pagal teisės aktų reikalavimus neprivaloma parengti statinio projekto, SVP pareigūnas per 5 darbo dienas po atitinkamų viešojo administravimo subjektų išvadų, kad tokio statinio statyba toje vietoje negalima, gavimo, pagal Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [10.3] 11 straipsnio 6 dalyje nustatytą tvarką surašo privalomąjį nurodymą pašalinti pažeidimus, kurio rekvizitai patvirtinti Inspekcijos viršininko įsakymu, (toliau – PNPP) (nugriauti statinį ar jo dalį ir kt.);
49.5. paaiškėjus aplinkybėms, kurioms esant statyba turi būti sustabdoma, Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [10.3] ir STR 1.05.01:2017 [10.9] nurodytais atvejais pateikiamas privalomasis nurodymas nevykdyti jokių statinio ar jo dalies statybos darbų, kurio rekvizitai patvirtinti Inspekcijos viršininko įsakymu, ir atliekami kiti minėtuose teisės aktuose numatyti veiksmai;
49.6. nustačius, kad įvyko statinio avarija ar yra jos grėsmė, imamasi veiksmų, numatytų Statybos įstatyme [10.2] ir STR 1.03.01:2016 [10.11];
49.7. nustačius, kad statinio statybos rangovas ar subrangovai, statinio statybos vadovas, statinio statybos techninės priežiūros vadovas (specialiųjų statybos darbų techninės priežiūros vadovas), statinio projekto vykdymo priežiūros vadovas (projekto dalies vykdymo priežiūros vadovas), taip pat ekspertizės rangovas ar statinio projekto ekspertizės vadovai ir statinio ekspertizės vadovai turi teisę užsiimti atitinkama statybos technine veikla ar eiti atitinkamas pareigas, tačiau pažeidžia jų veiklą reglamentuojančius teisės aktų [10.4], [10.10] ir [10.11] reikalavimus, apie tai informuojamos atitinkamos institucijos, išduodančios statybos veiklai būtinus privalomus dokumentus (atestatus ir kt.). Šioms institucijoms teikiama visa informacija apie nustatytus pažeidimus, išskyrus tuos mažareikšmius pažeidimus, kuriuos asmuo operatyviai pašalino statybos patikrinimo metu;
49.8. nustačius, kad statinio statybos rangovas ar subrangovai, statinio statybos vadovas, statinio statybos vadovas (specialiųjų statybos darbų vadovas), statinio statybos techninis prižiūrėtojas (specialiųjų statybos darbų techninės priežiūros vadovas), statinio projekto vykdymo priežiūros vadovas (projekto dalies vykdymo priežiūros vadovas) neturi dokumento, suteikiančio teisę užsiimti atitinkama veikla ar eiti atitinkamas pareigas [10.10], [10.11], statybos dalyvį paskyrusiam ar pasamdžiusiam subjektui surašomas Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [10.3] 23 straipsnio 1 dalies 12 punkte nurodytas privalomasis nurodymas, kurio rekvizitai patvirtinti Inspekcijos viršininko įsakymu, (toliau – PN) paskirti ar pasamdyti kitą statybos dalyvį;
49.9. kilus įtarimų dėl neteisėtų statybos dalyvių veiksmų, privalo informuoti:
49.9.1. Lietuvos Respublikos valstybinę darbo inspekciją apie galbūt nelegalų darbą, saugos reikalavimų pažeidimus;
49.9.3. institucijas, išduodančias statybos veiklai būtinus privalomus dokumentus (atestatus ir kt.);
49.9.4. Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, kai statybos produktai patiekti be atitikties deklaracijų ar šių deklaracijų turinys neatitinka teisės aktais nustatyto turinio;
49.10. nustačius pažeidimų, už kuriuos Administracinių nusižengimų kodekse ir Statybos įstatyme nustatyta administracinė atsakomybė, teisės aktų nustatyta tvarka surašomas administracinio nusižengimo protokolas ir nagrinėjama administracinio nusižengimo byla;
50. Už pirmuosius metus veiklą vykdančio ūkio subjekto pirmojo patikrinimo metu nustatytus pažeidimus poveikio priemonės, susijusios su ūkio subjekto veiklos apribojimu (sustabdyti ar naikinti dokumentus, suteikiančius teisę užsiimti atitinkama statybos technine veikla ar eiti pareigas), netaikomos; ši išlyga netaikoma, jeigu poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos siekiant užkirsti kelią galimai žalai visuomenei ar trečiųjų asmenų pagrįstiems interesams arba aplinkai ir pan., t. y. kai:
50.1. statinys (jo dalis) statomas (-a) be galiojančio SLD ar pažeidžiant statinio projekto, pagal kurį buvo išduotas SLD, esminius sprendinius, ar tokio statinio statyba toje vietoje pagal teisės aktus negalima; šiuo atveju taikomas Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymas [10.3] ir STR 1.05.01:2017 [10.9];
50.2. yra statinio projekto klaidų ar normatyvinių statybos techninių dokumentų, normatyvinių statinio saugos ir paskirties dokumentų reikalavimų pažeidimų, dėl kurių atsirado statinio avarijos grėsmė ar pastebėtos statinio deformacijos; šiuo atveju taikomas STR 1.05.01:2017 [10.9];
50.3. statybos dalyvis (-iai) neturi dokumento (-ų), suteikiančio (-ių) teisę užsiimti atitinkama veikla ar eiti atitinkamas pareigas;
51. Už mažareikšmius teisės aktų reikalavimų pažeidimus, įvertinus visas su pažeidimais susijusias aplinkybes, taikomos poveikio priemonės, numatytos Aprašo 52 punkte. Teisės aktų reikalavimų pažeidimas gali būti priskiriamas prie mažareikšmių, jeigu jis atitinka visus šiuos kriterijus:
51.4. pažeidimas nėra trunkamasis arba nors ir yra trunkamasis, tačiau jis nesukėlė didelio visuomenės nepasitenkinimo. Jei dėl trunkamojo pažeidimo gautas daugiau negu vienas pagrįstas skundas ar pareiškimas per einamuosius metus, tokio pažeidimo negalima laikyti mažareikšmiu. Mažareikšmiu pažeidimu taip pat gali būti laikomas smulkus procedūrinis pažeidimas, kuris nesukėlė žalos konkrečia teisės norma saugomoms vertybėms (valstybės valdymo tvarkai, finansų sistemai ir pan.) arba ta žala yra labai nedidelė.
52. Nustačius teisės aktų reikalavimų nesilaikymo faktą, kuris pagal Kriterijų aprašą [10.12] vertintinas kaip mažareikšmis teisės aktų reikalavimų pažeidimas:
52.1. ir jei toks pažeidimas pašalinamas nedelsiant SVP pareigūno akivaizdoje patikrinimo metu, jo tyrimas nutraukiamas, įstatymuose numatytos poveikio priemonės neskiriamos, o ūkio subjektui pareiškiama žodinė pastaba, apie tai pažymint atitinkamos klausimyno lentelės skiltyje „Pastabos“ arba FDPV akte;
52.2. ir jei tokio pažeidimo nėra galimybės nedelsiant pašalinti SVP pareigūno akivaizdoje, ūkio subjektui pateikiama rašytinio nurodymo pašalinti mažareikšmį teisės aktų reikalavimų pažeidimą (Kriterijų aprašo [10.12] priedas) (toliau – rašytinis nurodymas) kopija ir nustatomas ne ilgesnis kaip 5 dienų terminas pažeidimui pašalinti. Jeigu nustatoma, kad yra svarbių priežasčių pratęsti rašytinio nurodymo įvykdymo terminą, jis gali būti pratęstas vieną kartą ne ilgesniam kaip 5 dienų laikotarpiui. Šis rašytinis nurodymas neskundžiamas. Terminas pašalinti mažareikšmį pažeidimą negali būti ilgesnis už ūkio subjekto planinio ar neplaninio patikrinimo trukmę. Prieš užregistruodamas klausimyną SVP pareigūnas privalo atitinkamos jo lentelės skiltyje „Pastabos“ patvirtinti, ar buvo įvykdytas rašytiniame nurodyme išdėstytas reikalavimas;
52.3. ir jei ūkio subjektas nepašalino mažareikšmio teisės aktų reikalavimų pažeidimo, patikrinimo metu pakartotinai žodinė pastaba arba rašytinis nurodymas negali būti pateikti. Nepašalinus šio mažareikšmio pažeidimo pareigūno, kito valstybės tarnautojo ar darbuotojo akivaizdoje arba per nustatytą laikotarpį, teisės aktų reikalavimų pažeidimas negali būti laikomas mažareikšmiu, jo pašalinimo procedūros vykdomos šio Aprašo nustatyta tvarka ir taikoma administracinė atsakomybė. Aplinkybė, kad asmuo nepašalino tokio pažeidimo SVP pareigūno, kito valstybės tarnautojo ar darbuotojo akivaizdoje arba per rašytiniame nurodyme nustatytą terminą, savaime nėra laikoma asmens atsakomybę sunkinančia aplinkybe, nagrinėjant administracinio nusižengimo bylą.
53. Pasibaigus PNPP ir PN (surašytiems Aprašo 49.3, 49.4 ir 49.8 papunkčiuose nurodytais atvejais) nustatytiems pažeidimų pašalinimo terminams arba Inspekcijai raštu gavus informacijos apie šio nurodymo įvykdymą iki jo įvykdymo termino pabaigos, SVP pareigūnas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų atitinkamai nuo šios informacijos gavimo dienos arba nuo PNPP ar PN nustatyto termino pabaigos atlieka grįžtamąjį (pakartotinį) patikrinimą, kurio metu nustato, ar PNPP arba PN tinkamai įvykdytas, surašo PNPP įvykdymo patikrinimo aktą, kurio vieną egzempliorių įteikia tikrinamam subjektui, arba PN pažymi, kad privalomasis nurodymas neįvykdytas.
54. Grįžtamojo (pakartotinio) patikrinimo metu nustačius, kad PNPP ar PN neįvykdytas, įvykdytas iš dalies ar įvykdytas netinkamai, taikoma:
54.1. už PNPP nevykdymą – Administracinių nusižengimų kodekse [10.4] ir Statybos įstatyme [10.2] numatyta administracinė atsakomybė tais atvejais, kai dėl PNPP priverstinio vykdymo nėra galimybės kreiptis į antstolius;
54.2. už PN nevykdymą – Administracinių nusižengimų kodekse [10.4] ir Statybos įstatyme [10.2] numatyta administracinė atsakomybė;
54.3. PNPP (pagal Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymą laikomas vykdomuoju dokumentu) perduodamas priverstinai vykdyti antstoliui, išskyrus atvejus, kai iškelta byla dėl PNPP teisėtumo arba jo įvykdymo termino pratęsimo. Tokiais atvejais PNPP, jeigu buvo skundžiamas jo teisėtumas, perduodamas vykdyti antstoliui po teismo sprendimo nepanaikinti PNPP įsiteisėjimo arba kai sueina teismo nustatyti papildomi PNPP įvykdymo terminai ar įsiteisėja teismo sprendimas dėl šio nurodymo termino nepratęsimo.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
55. Informacija apie atliekamą patikrinimą visuomenės informavimo priemonėms, kitiems su patikrinimu nesusijusiems asmenims neteikiama tol, kol patikrinimas nėra baigtas, išskyrus teisės aktuose numatytas išimtis.
56. Tikrinami subjektai teikia SVP pareigūnams dokumentus, kuriuos privaloma rengti vadovaujantis teisės aktų reikalavimais. SVP pareigūnas negali reikalauti pateikti konkrečios prašomos formos duomenų ar dokumentų, jeigu jų rengimas nenumatytas teisės aktuose. Tai būtų susiję su neproporcingai didelėmis darbo ir laiko sąnaudomis, nes reikėtų sukurti dokumentų ar informacijos rinkmenas.
57. Tikrinamas subjektas turi teisę neteikti SVP pareigūnui dokumentų, jeigu tuos pačius dokumentus jis yra pateikęs nors vienam priežiūrą atliekančiam subjektui. Atsisakydamas teikti dokumentus, tikrinamas subjektas turi raštu nurodyti, kuriam priežiūrą atliekančiam subjektui šie dokumentai pateikti.
58. Priežiūrą atliekantys subjektai Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka tarpusavyje keičiasi jiems suteiktiems įgaliojimams įgyvendinti būtinais dokumentais ir kita informacija, kuriuos jiems yra pateikę tikrinami subjektai.
59. SVP pareigūnai, pažeidę Aprašo reikalavimus, už savo veiksmus ar neveikimą atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
60. Už SVP pareigūnų teisėtų reikalavimų nevykdymą taikoma Administracinių nusižengimų kodekse ir Statybos įstatyme numatyta administracinė atsakomybė.
61. Ūkio subjektai elektroniniu būdu gali teikti nuomonę apie Inspekcijos veiklą Inspekcijos interneto svetainėje www.vtpsi.lrv.lt paspaudę nuorodą „Ūkio subjektų nuomonės teikimas apie Inspekcijos veiklą“ ir užpildę pateiktą anketą ar užpildę patikrinimo metu pateiktą anketą (Aprašo 6 priedas).
62. Ūkio subjektų pateiktas nuomones analizuoja Inspekcijos Veiklos procesų ir vidaus kontrolės skyrius, kuris pasibaigus metų I pusmečiui ir metams teikia Inspekcijos viršininkui atitinkamo laikotarpio metu pateiktų ūkio subjektų nuomonių apibendrintą ataskaitą ir, esant reikalui, inicijuoja anketos klausimų pakeitimą.
Priedo pakeitimai:
Nr. 1V-189, 2013-12-04, Žin., 2013, Nr. 126-6438 (2013-12-10), i. k. 113301IISAK001V-189
Nr. 1V-164, 2018-12-31, paskelbta TAR 2019-01-04, i. k. 2019-00158
Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo tvarkos aprašo
2 priedas
Proceso srautų diagramoje naudojamų simbolių sąrašas ir reikšmių apibūdinimas
Simbolis |
Pavadinimas |
Simbolio reikšmė |
|
Proceso veiksmas (etapas) |
Proceso veiksmas (etapas), atliekamas proceso vykdymo metu. |
|
Proceso veiksmas (etapas), kuris susideda iš daug veiklų |
Proceso veiksmas (etapas), atliekamas proceso vykdymo metu. Veiksmą sudaro daugiau nei viena veikla. |
|
Automatizuota užduotis |
Automatizuota užduotis, kad turėtų būti vykdomas procesas. |
|
Subprocesas – nuoroda į kitą procesą |
Subprocesas yra sudėtinė veikla procese. Ji gali būti skaidoma į detalesnius lygmenis (atskirus procesus).
|
|
Proceso pradžia |
Proceso pradžia. |
|
Proceso pabaiga |
Proceso pabaiga. |
|
Lygiagretūs veiksmai |
Lygiagrečiai atliekami keli proceso veiksmai. |
|
Sprendimo priėmimas (išsišakojimo taškas) |
Sprendimo priėmimas, kuris lemia atliekamas vienas ar keli veiksmai iš galimų proceso veiksmų. Gali būti atliekamas vienas arba visi galimi veiksmai. |
|
Sprendimo priėmimas |
Sprendimo priėmimas, kuris lemia tolesnius proceso veiksmus |
|
Susijęs dokumentas |
Susiję dokumentai laikomi artefaktais, kurie neturi tiesioginio poveikio proceso sekos srautui, tačiau suteikia informacijos apie tai, ko reikia veiksmams atlikti (kas sukuriama juos atliekant ir pan.) |
|
Informacinė sistema |
Informacinė sistema |
|
Laikas |
Laikas, per kurį turi būti atliktas proceso veiksmas. |
|
Proceso sekos ryšys |
Proceso sekos ryšys rodo, kokia tvarka atliekami proceso veiksmai (etapai) |
|
Proceso asociacijos ryšys |
Proceso asociacijos ryšys rodo, su kokiu veiksmu siejamas susijęs dokumentas |
|
„Plaukimo“ takelis |
„Plaukimo“ takelis rodo proceso dalyvio atsakomybės ribas |
|
Komentaras |
Komentarai laikomi artefaktais, kurie neturi tiesioginio poveikio proceso sekos srautui, tačiau suteikia informacijos apie tai, ko reikia veiksmams atlikti (kas sukuriama juos atliekant ir pan.) |
______
Statybos ir ūkio subjektų veiklos
patikrinimo tvarkos aprašo
3 priedas
VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS PRIE APLINKOS MINISTERIJOS YPATINGŲ IR NEYPATINGŲ STATINIŲ
________ METŲ ________ KETVIRČIO PATIKRINIMŲ PLANAS*
SLD data, numeris |
Statinio statybos rūšis |
Statinio kategorija |
Statinio paskirtis |
Statinio adresas |
Planinės prevencinės priemonės tipas** |
Statytojas (užsakovas) |
Numatoma planinės prevencinės priemonės data (ketv., mėnuo) |
Teritorinio skyriaus, atsakingo už priemonės įgyvendinimą, pavadinimas
|
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Sudaromas kas ketvirtį
** Rizikos valdymo priemonės: patikrinimai (pvz., pagal patikrinimo metu kontroliuojamą objektą), informavimas, komunikavimas, interviu ir kt. veiksmai, kuriais prevenciškai mažinama nustatyta rizika.
____________________
Statybos ir ūkio subjektų veiklos
patikrinimo tvarkos aprašo
4 priedas
VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS PRIE APLINKOS MINISTERIJOS STATYBĄ LEIDŽIANČIŲ DOKUMENTŲ
________ METŲ ________ KETVIRČIO PATIKRINIMŲ PLANAS*
SLD Nr. |
Statybos rūšis, kai išduotas SLD |
Statinio kategorija |
Statinio paskirtis |
Statinio adresas |
SLD išdavimo data |
SLD išdavusi savivaldybė |
Statytojas (užsakovas) |
Statybos projekto pavadinimas |
Teritorinio skyriaus, atsakingo už patikrinimą, pavadinimas |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
10. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Sudaromas kas ketvirtį.
________________________
Statybos ir ūkio subjektų veiklos
patikrinimo tvarkos aprašo
5 priedas
VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS PRIE APLINKOS MINISTERIJOS STATYBOS RANGOVŲ / EKSPERTIZĖS RANGOVŲ / TECHNINIŲ PRIŽIŪRĖTOJŲ
________ METŲ ________ PUSMEČIO PATIKRINIMŲ PLANAS*
Statybos rangovo / ekspertizės rangovo / tech. prižiūrėtojo pavadinimas / vardas, pavardė |
Statybos rangovo / ekspertizės rangovo / techn. prižiūrėtojo atestato numeris. |
Statybos rangovo / ekspertizės rangovo / techn. prižiūrėtojo buveinė |
Planinės prevencinės priemonės tipas |
Numatoma planinės prevencinės priemonės data (ketv., mėnuo) |
Numatoma prevencinės priemonės trukmė darbo dienomis |
Inspekcijos skyriaus / teritorinio skyriaus, atsakingo už priemonės įgyvendinimą, pavadinimas |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
|
|
|
|
|
|
|
______________________
* Esant poreikiui sudaromas kas pusmetį.
Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo tvarkos aprašo
6 priedas
ANKETA
APIE PATIKRINIMO AKTO (KONTROLINIO KLAUSIMYNO)
TAIKYMO NAUDINGUMĄ*
20......-......-......
___________________________________________________________________________
Patikrinimo akto (kontrolinio klausimyno) pavadinimas**
Eil. Nr. |
Klausimas |
Taip |
Ne |
Pastabos |
1. |
Ar prieš atliekant patikrinimą Jums buvo pateiktas patikrinimo aktas (kontrolinis klausimynas) / nurodytas jo ir patikrinimo tvarkos paskelbimo šaltinis? |
|
|
Atliekant neplaninį patikrinimą, kai dėl delsimo išsiaiškinti pažeidimus ir imtis priemonių jiems pašalinti gali atsirasti reikšminga žala ar realus pavojus visuomenei, kitų asmenų interesams, aplinkai, informavimas neprivalomas. |
2. |
Ar prieš patikrinimą Jūs patys pasitikrinote, ar laikotės patikrinimo akte (kontroliniame klausimyne) nurodytų reikalavimų? |
|
|
|
3. |
Ar Jums aiškūs visi patikrinimo akte (kontroliniame klausimyne) nurodyti patikrinimo aspektai (kontrolinio klausimyno klausimai)? |
|
|
Jei atsakėte „ne“, prašome nurodyti neaiškių klausimų numerius |
4. |
Ar kontrolinis klausimynas padėjo suvokti teisės aktų reikalavimus ir geriau juos įgyvendinti? |
|
|
Jei atsakėte „ne“, prašome nurodyti priežastis |
5. |
Ar patikrinimą atlikęs Inspekcijos darbuotojas laikėsi kontrolinio klausimyno turinio? |
|
|
|
6. |
Jei atsakėte į anketos 1 ir / ar 5 klausimą neigiamai, ar Jūs informavote Inspekcijos vadovybę, kad Inspekcijos darbuotojas nesilaikė patikrinimo tvarkos ir / ar kontrolinio klausimyno turinio? |
|
|
Jei atsakėte „ne“, prašome nurodyti priežastis |
7. |
Jūsų pastabos ir pasiūlymai |
- |
- |
- |
Patikrinto ūkio subjekto atstovas _________________________________________________
( pareigos, vardas ir pavardė, parašas)
*Patikrinimą atlikusio SVP pareigūno prašymu pildo tikrinto ūkio subjekto atstovas.
** Statybos patikrinimo aktas (kontrolinis klausimynas), pastato atnaujinimo (modernizavimo) patikrinimo aktas (kontrolinis klausimynas) ir kt
Pakeitimai:
1.
Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos, Įsakymas
Nr. 1V-105, 2012-06-20, Žin., 2012, Nr. 70-3651 (2012-06-23), i. k. 112301IISAK001V-105
Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2012 m. kovo 29 d. įsakymo Nr. 1V-53 "Dėl Statybos (ūkio subjektų veiklos) patikrinimo tvarkos aprašo ir statybos (ūkio subjektų veiklos) patikrinimo aktų formų patvirtinimo" pakeitimo
2.
Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos, Įsakymas
Nr. 1V-109, 2012-06-26, Žin., 2012, Nr. 74-3867 (2012-06-29), i. k. 112301IISAK001V-109
Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2012 m. kovo 29 d. įsakymo Nr. 1V-53 "Dėl Statybos (ūkio subjektų veiklos) patikrinimo tvarkos aprašo ir statybos (ūkio subjektų veiklos) patikrinimo aktų formų patvirtinimo" pakeitimo
3.
Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos, Įsakymas
Nr. 1V-33, 2013-02-26, Žin., 2013, Nr. 22-1112 (2013-02-28), i. k. 113301IISAK0001V-33
Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2012 m. kovo 29 d. įsakymo Nr. 1V-53 "Dėl Statybos (ūkio subjektų veiklos) patikrinimo tvarkos aprašo ir statybos (ūkio subjektų veiklos) patikrinimo aktų formų patvirtinimo" pakeitimo
4.
Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos, Įsakymas
Nr. 1V-113, 2013-07-22, Žin., 2013, Nr. 83-4211 (2013-07-30), i. k. 113301IISAK001V-113
Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2012 m. kovo 29 d. įsakymo Nr. 1V-53 "Dėl Statybos (ūkio subjektų veiklos) patikrinimo tvarkos aprašo ir statybos (ūkio subjektų veiklos) patikrinimo aktų formų patvirtinimo" pakeitimo
5.
Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos, Įsakymas
Nr. 1V-189, 2013-12-04, Žin., 2013, Nr. 126-6438 (2013-12-10), i. k. 113301IISAK001V-189
Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2012 m. kovo 29 d. įsakymo Nr. 1V-53 "Dėl Statybos (ūkio subjektų veiklos) patikrinimo tvarkos aprašo ir statybos (ūkio subjektų veiklos) patikrinimo aktų formų patvirtinimo" pakeitimo
6.
Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos, Įsakymas
Nr. 1V-75, 2014-05-16, paskelbta TAR 2014-05-19, i. k. 2014-05508
Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2012 m. kovo 29 d. įsakymo Nr. 1V-53 „Dėl Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo tvarkos aprašo, statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo aktų (kontrolinių klausimynų) rekvizitų ir anketos apie patikrinimo akto (kontrolinio klausimyno) taikymo naudingumą patvirtinimo“ pakeitimo
7.
Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos, Įsakymas
Nr. 1V-172, 2014-11-11, paskelbta TAR 2014-11-11, i. k. 2014-16631
Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2012 m. kovo 29 d. įsakymo Nr. 1V-53 „Dėl Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo tvarkos aprašo, statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo aktų (kontrolinių klausimynų) rekvizitų ir anketos apie patikrinimo akto (kontrolinio klausimyno) taikymo naudingumą patvirtinimo“ pakeitimo
8.
Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos, Įsakymas
Nr. 1V-44, 2015-03-23, paskelbta TAR 2015-03-24, i. k. 2015-04232
Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2012 m. kovo 29 d. įsakymo Nr. 1V-53 „Dėl Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo tvarkos aprašo, statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo aktų (kontrolinių klausimynų) rekvizitų ir anketos apie patikrinimo akto (kontrolinio klausimyno) taikymo naudingumą patvirtinimo“ pakeitimo
9.
Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos, Įsakymas
Nr. 1V-161, 2015-09-22, paskelbta TAR 2015-09-30, i. k. 2015-14494
Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2012 m. kovo 29 d. įsakymo Nr. 1V-53 „Dėl statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo tvarkos aprašo, statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo aktų (kontrolinių klausimynų) rekvizitų ir anketos apie patikrinimo akto (kontrolinio klausimyno) taikymo naudingumą patvirtinimo“ pakeitimo
10.
Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos, Įsakymas
Nr. 1V-219, 2015-12-16, paskelbta TAR 2015-12-18, i. k. 2015-19981
Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2012 m. kovo 29 d. įsakymo Nr. 1V-53 „Dėl Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo tvarkos aprašo, statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo aktų (kontrolinių klausimynų) rekvizitų ir anketos apie patikrinimo akto (kontrolinio klausimyno) taikymo naudingumą patvirtinimo“ pakeitimo
11.
Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos, Įsakymas
Nr. 1V-180, 2016-12-27, paskelbta TAR 2016-12-30, i. k. 2016-30094
Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2012 m. kovo 29 d. įsakymo Nr. 1V-53 „Dėl Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo tvarkos aprašo, Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo aktų (kontrolinių klausimynų) rekvizitų ir anketos apie patikrinimo akto (kontrolinio klausimyno) taikymo naudingumą patvirtinimo“ pakeitimo
12.
Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos, Įsakymas
Nr. 1V-164, 2018-12-31, paskelbta TAR 2019-01-04, i. k. 2019-00158
Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2012 m. kovo 29 d. įsakymo Nr. 1V-53 „Dėl Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo tvarkos aprašo, statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo aktų (kontrolinių klausimynų) rekvizitų ir Anketos apie patikrinimo akto (kontrolinio klausimyno) taikymo naudingumą patvirtinimo“ pakeitimo