Įsakymas netenka galios 2024-09-01:

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-576, 2024-08-05, paskelbta TAR 2024-08-05, i. k. 2024-14137

Dėl kai kurių žemės ūkio ministro įsakymų pripažinimo netekusiais galios

 

Suvestinė redakcija nuo 2023-01-03 iki 2024-08-31

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2002, Nr. 95-4136, i. k. 1022330ISAK00000381

 

Nauja redakcija nuo 2017-01-01:

Nr. 3D-759, 2016-12-22, paskelbta TAR 2016-12-23, i. k. 2016-29353

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL GRŪDŲ SANDĖLIO VEIKLOS LICENCIJAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2002 m. rugsėjo 27 d. Nr. 381

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos licencijuotų sandėlių ir sandėliavimo dokumentų įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 1486 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos licencijuotų sandėlių ir sandėliavimo dokumentų įstatymą:

t virtinu Grūdų sandėlio veiklos licencijavimo taisykles (pridedama).“

 

 

 

ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS                                                                     JERONIMAS KRAUJELIS

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2002 m. rugsėjo 27 d. įsakymu Nr. 381

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro  2016 m. gruodžio 22 d. įsakymo Nr. 3D-759

redakcija)

 

GRŪDŲ SANDĖLIO VEIKLOS LICENCIJAVIMO TAISYKLĖS

I SKYRIUS

 

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Grūdų sandėlio veiklos licencijavimo taisyklės (toliau – taisyklės) parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos licencijuotų sandėlių ir sandėliavimo dokumentų įstatymo nuostatomis ir nustato licencijų verstis licencijuoto grūdų sandėlio veikla išdavimo (toliau – licencija), jų galiojimo sustabdymo, jų galiojimo sustabdymo panaikinimo, licencijų galiojimo panaikinimo ir patikslintų licencijų išdavimo tvarką, nustato patikimumo kriterijus juridiniams asmenims bei jų filialams (toliau – juridiniai asmenys), ūkininkams ar kitiems fiziniams asmenims (toliau – fiziniai asmenys), pageidaujantiems vykdyti licencijuoto grūdų sandėlio veiklą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-315, 2018-05-21, paskelbta TAR 2018-05-22, i. k. 2018-08190

 

2. Pagal šias taisykles grūdų sandėlių veikla licencijuojama, siekiant suteikti galimybę žemės ūkio veiklos subjektams, laikantiems grūdus sandėliavimo paskirties pastate (toliau – grūdų sandėlis), gauti trumpalaikes paskolas iš kredito įstaigų (komercinių bankų ar kredito unijų), joms įkeičiant sandėlyje saugomus grūdus pagal sandėlio išduotą Paprastą sandėliavimo liudijimą ar Dvidalį sandėliavimo liudijimą arba Dvidalio sandėliavimo liudijimo įkeitimo liudijimą, taip pat perleisti kitam fiziniam ar juridiniam asmeniui Dvidalio sandėliavimo liudijimo ir jo atskirų dalių – sandėliavimo liudijimo ir įkeitimo liudijimo – suteikiamas teises, vadovaujantis Lietuvos Respublikos licencijuotų sandėlių ir sandėliavimo dokumentų įstatymo 26 straipsnio nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-315, 2018-05-21, paskelbta TAR 2018-05-22, i. k. 2018-08190

 

3.    Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos licencijuotų sandėlių ir sandėliavimo dokumentų įstatyme apibrėžtas sąvokas.

4.    Juridiniai ar fiziniai asmenys, norintys gauti licenciją verstis licencijuoto grūdų sandėlio veikla, privalo būti įregistruoti Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

5.    Juridinis ar fizinis asmuo laikomas tinkamai pasirengusiu vykdyti licencijuoto sandėlio veiklą ir licencijos išduodamos, jeigu prekių sandėliavimo sąlygos atitinka techninius, technologinius, sanitarijos, higienos, priešgaisrinius ir kitus Lietuvos Respublikos licencijuotų sandėlių ir sandėliavimo dokumentų įstatymo nuostatas, taip pat  Licencijuoto sandėlio grūdų sandėliavimo paskirties pastato techninio reglamento ir Sanitarijos ir higienos reikalavimus licencijuoto sandėlio grūdų sandėliavimo paskirties pastatui,  patvirtintus Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2002 m. rugsėjo 27 d. įsakymu Nr. 382 „Dėl Licencijuoto sandėlio grūdų sandėliavimo paskirties pastato techninių, technologinių, sanitarijos ir higienos reikalavimų patvirtinimo“.

6.    Licencijuotas sandėlis turi atitikti visus Lietuvos Respublikos licencijuotų sandėlių ir sandėliavimo dokumentų įstatymo, kitų teisės aktų nustatytus reikalavimus.

7.    Licencijos turėtojas negali licencijos ar jos suteiktų teisių perduoti kitiems juridiniams ar fiziniams asmenims.

II SKYRIUS

LICENCIJŲ IŠDAVIMO SĄLYGOS IR TVARKA

 

8. Lietuvos Respublikoje įregistruoti juridiniai ar fiziniai asmenys, kurių veikla susijusi su Lietuvos Respublikos licencijuotų sandėlių ir sandėliavimo dokumentų įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 1‒3 punktuose nurodytų sandėliuojamų prekių (toliau – grūdai) priėmimu, apdorojimu, saugojimu ir didmenine prekyba, pageidaujantys verstis licencijuoto grūdų sandėlio veikla, turi turėti licencijas išduodančios institucijos – Valstybinės augalininkystės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Tarnyba) – išduotą licenciją. Tarnyba išduoda licencijas, patikslina licencijas, sustabdo licencijos galiojimą, panaikina licencijos galiojimo sustabdymą ar licencijos galiojimą, naudodamasi Licencijų informacine sistema.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-315, 2018-05-21, paskelbta TAR 2018-05-22, i. k. 2018-08190

 

9.    Juridinis ar fizinis asmuo, norintis gauti licenciją, Tarnybai pateikia:

9.1. prašymą pagal Tarnybos parengtą formą;

9.2. įstatų kopiją ar kitą steigimo faktą įrodantį dokumentą, patvirtinantį, kad asmuo gali verstis grūdų priėmimo, apdorojimo, saugojimo veikla;

9.3. dokumentų, patvirtinančių nuosavybės, nuomos, panaudos teisę arba kitus teisėtus pagrindus valdyti sandėliavimo paskirties pastatus, tinkamus grūdams sandėliuoti, ir apsirūpinimą laboratorine įranga grūdų kokybės rodikliams nustatyti arba sudarytų prekių kokybės rodiklių nustatymo paslaugų pirkimo sutarčių su kitais juridiniais ar fiziniais asmenimis, turinčiais tokią laboratorinę įrangą, kopijas;

9.4. Vyriausybės įgaliotų institucijų pažymas apie patalpų, įrenginių ir veiklos sąlygų atitiktį higieninių, priešgaisrinių, technologinių, darbo saugos ir saugumo technikos taisyklių reikalavimams;

9.5. Prekių priėmimo, apdorojimo, saugojimo sandėliavimo taisyklių projektą, atitinkantį Lietuvos Respublikos licencijuotų sandėlių ir sandėliavimo dokumentų įstatymo 6 straipsnyje nustatytus reikalavimus. Juridinis ar fizinis asmuo gali Prekių sandėliavimo taisyklių projekte pridėti grūdų priėmimo, apdorojimo, laikymo ir išsiuntimo technologinio proceso schemą ir duomenis apie laikomų grūdų kokybės ir saugos kontrolės organizavimą;

9.6. dokumentus apie sandėliavimo paskirties pastatų draudimą nuo gaisro, sprogimo, trečiųjų asmenų neteisėtos veiklos ir gamtinių jėgų neigiamo poveikio sumai, ne mažesnei negu viso draudžiamo turto atkuriamoji vertė;

9.7. paskutiniojo ataskaitinio laikotarpio pelno (nuostolio) ataskaitą ir balansą, kurie buvo pateikti teritorinei valstybinei mokesčių inspekcijai ir reikalingi asmens mokumui nustatyti, jei asmuo privalo šiuos dokumentus rengti;

9.8. informaciją apie sandėlininką, nurodytą Lietuvos Respublikos licencijuotų sandėlių ir sandėliavimo dokumentų įstatymo 7 straipsnio 8 dalyje ir 11 straipsnyje;

9.9. Neteko galios nuo 2018-05-23

Papunkčio naikinimas:

Nr. 3D-315, 2018-05-21, paskelbta TAR 2018-05-22, i. k. 2018-08190

 

10. Tarnyba, gavusi nurodytus dokumentus, užregistruoja juos Dokumentų valdymo sistemoje pagal pašto gavimo arba juridinio ar fizinio asmens dokumentų pateikimo datą. Tarnyba ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo dokumentų gavimo dienos privalo vienu iš taisyklių 26 punkte nurodytų būdų patvirtinti juridiniam ar fiziniam asmeniui, kad dokumentai yra gauti.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-315, 2018-05-21, paskelbta TAR 2018-05-22, i. k. 2018-08190

 

11.  Tarnyba sudaro licencijų išdavimo komisiją (toliau – komisija), kuri nagrinėja pateiktus dokumentus ir teikia išvadas bei siūlymus dėl licencijų išdavimo Tarnybos vadovui.

12.  Gavusi prašymą ir šių taisyklių 9 punkte nurodytus dokumentus, komisija nagrinėja jų tinkamumą bei teisingumą ir, jei pateikti ne visi reikalingi dokumentai licencijai gauti  ar jie neteisingai įforminti,  arba  pateiktuose dokumentuose yra klaidingų ir / ar netikslių duomenų, Tarnyba ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo dokumentų gavimo dienos raštu apie tai praneša licenciją siekiančiam gauti juridiniam ar fiziniam asmeniui ir nustato ne trumpesnį kaip 15 kalendorinių dienų terminą pateikti Tarnybai visus reikalingus, tinkamai įformintus ir patikslintus dokumentus. Per nustatytą terminą nepateikus šių dokumentų, juridiniam ar fiziniam asmeniui licencija neišduodama ir apie tai Tarnyba jam raštu praneša per 3 darbo dienas nuo sprendimo atsisakyti išduoti licenciją priėmimo dienos. Juridinis ar fizinis asmuo, kuriam nebuvo išduota licencija, pakartotinai dėl licencijos gavimo į Tarnybą gali kreiptis ne anksčiau kaip po 6 mėnesių nuo sprendimo atsisakyti išduoti licenciją priėmimo dienos.  Licencijos išdavimo terminas skaičiuojamas nuo visų reikalingų, tinkamai įformintų dokumentų pateikimo dienos.

13.  Juridinis ar fizinis asmuo, prieš atsiimdamas licenciją, pateikia banko pažymą apie pradinio įnašo – stojamojo mokesčio  į Kompensavimo fondą sumokėjimą. Kol nėra sumokėtas šiame punkte nurodytas pradinis įnašas, licencija neišduodama.

14. Informacija apie išduotą licenciją skelbiama interneto svetainėje www.licencijavimas.lt.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-315, 2018-05-21, paskelbta TAR 2018-05-22, i. k. 2018-08190

 

15.  Tarnyba, prieš išduodama licenciją, vietoje tikrina juridinio ar fizinio asmens atitiktį Lietuvos Respublikos licencijuotų sandėlių ir sandėliavimo dokumentų įstatymo ir kitų teisės aktų reikalavimams bei pateiktuose dokumentuose nurodytų duomenų teisingumą. Tarnyba taip pat atlieka šiuos veiksmus:

15.1.  įvertina juridinio asmens mokumą pagal pateiktą paskutiniojo ataskaitinio laikotarpio pelno (nuostolio) ataskaitą ir balansą, teiktą teritorinei valstybinei mokesčių inspekcijai: ar nevykdomų įsipareigojimų (skolų, neatliktų iš anksto apmokėtų darbų ir kt.) ir pradelstų juridinio asmens įsipareigojimų (skolų, neatliktų darbų ir kt.) suma neviršija pusės į jo ataskaitą ir balansą įrašyto turto vertės;

15.2.  įvertina Prekių sandėliavimo taisyklių kopijos atitiktį Lietuvos Respublikos licencijuotų sandėlių ir sandėliavimo dokumentų įstatymo 6 straipsnio reikalavimams;

15.3.  tikrina juridinio ir fizinio asmens, prašančio išduoti licenciją, ir licencijos turėtojo duomenis Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos interneto svetainėje, ar juridiniam ir fiziniam asmeniui vykdomos, baigtos, nutrauktos bankroto, juridiniam asmeniui – restruktūrizavimo procedūros;

15.4. gali kreiptis į valstybės įmonę Žemės ūkio duomenų centrą dėl fizinio asmens, prašančio išduoti licenciją, ir licencijos turėtojo ūkio įregistravimo Žemės ūkio ir kaimo verslo ar Ūkininkų ūkių registre duomenų patikrinimo;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 3D-766, 2022-12-06, paskelbta TAR 2022-12-06, i. k. 2022-24806

 

15.5. patikrina duomenis Valstybinės mokesčių inspekcijos integruotoje mokesčių informacinėje sistemoje apie sumokėtą valstybės rinkliavą.

Papildyta papunkčiu:

Nr. 3D-315, 2018-05-21, paskelbta TAR 2018-05-22, i. k. 2018-08190

 

16Juridiniam ar fiziniam asmeniui pakeitus Prekių  sandėliavimo taisykles, jų kopija turi būti nusiųsta Tarnybai, kuri įvertina jų atitiktį Lietuvos Respublikos licencijuotų sandėlių ir sandėliavimo dokumentų įstatymo 6 straipsnio reikalavimams. Nustačius Prekių sandėliavimo taisyklių pakeitimuose  neatitikimą  Lietuvos Respublikos licencijuotų sandėlių ir sandėliavimo dokumentų įstatymo 6 straipsnio reikalavimams,  Tarnyba ne vėliau kaip per 5 darbo dienas paprašo pagrįsti  taisyklių pakeitimo būtinumą ir šių taisyklių  VI skyriuje nustatyta tvarka priima sprendimą dėl licencijos galiojimo sustabdymo ar panaikinimo.

17. Licencija neterminuotam laikui išduodama juridiniam ar fiziniam asmeniui, jeigu jis atitinka Lietuvos Respublikos licencijuotų sandėlių ir sandėliavimo dokumentų įstatymo 5 straipsnio 4 dalies reikalavimus ir sumokėjo nustatyto dydžio valstybės rinkliavą už licencijos išdavimą ar patikslintos licencijos išdavimą iki Tarnybos sprendimo priėmimo.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-315, 2018-05-21, paskelbta TAR 2018-05-22, i. k. 2018-08190

 

18Licencijuotas sandėlis grūdus, priimtus saugoti pagal paprastą ar dvidalį sandėliavimo liudijimą, turi saugoti atskirai nuo kitos rūšies sandėliuojamų prekių, supilant pagal numatomą vartojimo būdą ir kokybės savybes Lietuvos Respublikos licencijuotų sandėlių ir sandėliavimo dokumentų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

19.  Licencijuotas sandėlis turi priimti saugoti grūdus nustatydamas grūdų rūšį, kiekį, kokybę ir vertę, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos licencijuotų sandėlių ir sandėliavimo dokumentų įstatymo 20 straipsniu. Žemės ūkio ministerija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės  2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimo Nr. 1486 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos licencijuotų sandėlių ir sandėliavimo dokumentų įstatymą“ 1.3 papunkčiu, kiekvienais metais tvirtina licencijuotuose sandėliuose saugomų augalininkystės produktų normatyvinių kainų sąrašą.

20.  Licencijuotas grūdų sandėlis privalo atsisakyti priimti saugoti grūdus bendroje talpykloje, jeigu jų kokybė neatitinka nustatytų reikalavimų ir dėl to gali būti pakenkta kitoms sandėliuojamoms prekėms.

21.  Licencijos turėtojas privalo per 15 darbo dienų raštu informuoti Tarnybą:

21.1.  apie leidimo statybai (rekonstrukcijai) ar kito leidimo, išduoto teisės aktų nustatyta tvarka, vykdyti struktūrinius pakeitimus grūdų sandėlyje, gavimą;

21.2.    apie bet kokį grūdų sandėliavimo technologijos pakeitimą ar naujos įdiegimą;

21.3.    dokumentus apie sandėliavimo paskirties pastatų ir sandėliuojamų prekių draudimą nuo gaisro, sprogimo, trečiųjų asmenų neteisėtos veiklos ir gamtinių jėgų neigiamo poveikio sumai, ne mažesnei negu viso draudžiamo turto atkuriamoji vertė;

21.4.    apie bet kokį duomenų ir dokumentų, kurių pagrindu buvo išduota licencija, pasikeitimą.

22.  Juridinis ar fizinis asmuo turi pranešti Tarnybai apie sandėlininko atleidimą iš pareigų ir naujo sandėlininko paskyrimą ne vėliau kaip per 15 kalendorinių dienų nuo šių procedūrų atlikimo.

23.  Licencijuotas sandėlis privalo gauti patikslintą licenciją, kai:

23.1.  numatoma keisti priimamų saugoti grūdų rūšis;

23.2.  numatoma pradėti naudoti papildomas prekių sandėliavimo talpyklas, atsiradusias naujai pastačius ar rekonstravus esamą sandėliavimo paskirties pastatą;

23.3.    pasikeičia juridinio asmens ar ūkininko ūkio pavadinimas, buveinės ar prekių sandėlių adresai, fizinio asmens vardas ir (ar) pavardė, gyvenamosios vietos adresas;

23.4.    ūkininko ūkis išregistruojamas iš Žemės ūkio ir kaimo verslo ar  Ūkininkų ūkių registro, tačiau tas pats fizinis asmuo tęsia sandėlio veiklą.

24.  Norėdamas gauti patikslintą licenciją, jos turėtojas Tarnybai pateikia:

24.1.  prašymą pagal Tarnybos parengtą formą;

24.2.  pakeistų ar papildytų Prekių  sandėliavimo taisyklių projektą;

24.3.  kitus šių taisyklių 9.2‒9.4, 9.6‒9.8 papunkčiuose nurodytus pakeistus dokumentus;

24.4.  įgaliotos valstybės institucijos išduoto leidimo grūdų sandėliui ir jo įrenginiams eksploatuoti kopiją.

24.5. Neteko galios nuo 2018-05-23

Papunkčio naikinimas:

Nr. 3D-315, 2018-05-21, paskelbta TAR 2018-05-22, i. k. 2018-08190

 

25. Tarnyba išduoda licenciją, patikslintą licenciją arba motyvuotai atsisako ją išduoti ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo dokumentų, reikalingų licencijai išduoti, gavimo dienos. Licenciją ar patikslintą licenciją atsisakoma išduoti, jeigu juridinis ar fizinis asmuo neatitinka Lietuvos Respublikos licencijuotų sandėlių ir sandėliavimo dokumentų įstatymo nustatytų reikalavimų. Apie atsisakymą išduoti licenciją ar patikslintą licenciją juridiniam ar fiziniam asmeniui Tarnyba praneša raštu per 3 darbo dienas nuo sprendimo atsisakyti išduoti licenciją ar patikslintą licenciją priėmimo dienos, nurodydama tokio sprendimo motyvus.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-315, 2018-05-21, paskelbta TAR 2018-05-22, i. k. 2018-08190

 

26. Dokumentus ir informaciją, susijusią su licencijos, patikslintos licencijos išdavimo, galiojimo sustabdymo, galiojimo sustabdymo ar licencijos galiojimo panaikinimo procesu, su licencijuojamos veiklos sąlygų laikymosi priežiūra, juridiniai ar fiziniai asmenys pateikia ir gauna per atstumą (registruotu paštu, per kurjerį ar siunčiant dokumentus, pasirašytus saugiu elektroniniu parašu, sukurtu saugia parašo formavimo įranga ir patvirtintu galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu, elektroniniu paštu, kitomis elektroninėmis priemonėmis ir pan.), per Paslaugų ir gaminių kontaktinį centrą arba tiesiogiai (asmeniškai atvykus į Tarnybą). Tarnyba juridiniam ar fiziniam asmeniui teikia šiame punkte nurodytą informaciją, taip pat kitus pranešimus, bei praneša apie priimtus sprendimus raštu, išskyrus atvejus, kai juridinis ar fizinis asmuo dokumentuose nurodė, kad pageidauja gauti atitinkamą informaciją kitu būdu.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-315, 2018-05-21, paskelbta TAR 2018-05-22, i. k. 2018-08190

 

261. Tarnyba iš juridinių ar fizinių asmenų negali reikalauti pateikti dokumentų ir (ar) informacijos, kuriuos jie jau yra pateikę Tarnybai, išskyrus tuos atvejus, kai pateikti duomenys ir (ar) informacija pasikeičia, taip pat kuriuos Tarnyba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 3 straipsnio 8 punktu, gali gauti pati.

Papildyta punktu:

Nr. 3D-315, 2018-05-21, paskelbta TAR 2018-05-22, i. k. 2018-08190

 

III SKYRIUS

PRAŠYMO LICENCIJAI GAUTI TURINYS

 

27.  Prašyme licencijai gauti turi būti nurodoma:

27.1.  juridinio asmens pavadinimas ar fizinio asmens vardas, pavardė, kodas ir buveinės / gyvenamosios vietos adresas;

27.2.  juridinio ar fizinio asmens telefono numeris, el. pašto adresas;

27.3. grūdų sandėlio pavadinimas ir jo adresas;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 3D-315, 2018-05-21, paskelbta TAR 2018-05-22, i. k. 2018-08190

 

27.4.  sandėlio tipas ir pajėgumas (talpa tonomis);

27.5. numatomų sandėliuoti grūdų rūšių pavadinimai ir kiekiai;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 3D-315, 2018-05-21, paskelbta TAR 2018-05-22, i. k. 2018-08190

 

27.6.  pridedamų dokumentų sąrašas pagal šių taisyklių 9.2‒9.8 papunkčius.

 

IV SKYRIUS

LICENCIJOS INFORMACIJA LICENCIJŲ INFORMACINĖJE SISTEMOJE

 

28. Licencijų informacinėje sistemoje Tarnyba skelbia šią informaciją:

28.1. Pagrindiniai duomenys:

28.1.1. dokumento rūšis;

28.1.2. išduodanti institucija, kodas Juridinių asmenų registre, buveinės adresas;

28.1.3. dokumento būsena;

28.1.4. licencijos išdavimo data ir numeris;

28.1.5. licencijos galiojimo pradžia;

28.1.6. licencijos galiojimo terminas;

28.1.7. licencijos išdavimo pagrindas, Tarnybos priimto sprendimo įsakymas;

28.1.8. Tarnybos vadovo pareigos, vardas, pavardė;

28.2. Informacija apie licencijos ar patikslintos licencijos gavėją:

28.2.1. teisinė forma;

28.2.2. juridinio asmens pavadinimas ar fizinio asmens vardas, pavardė;

28.2.3. juridinio asmens kodas Juridinių asmenų registre arba fizinio asmens kodas / gimimo data;

28.2.4. buveinės / gyvenamosios vietos adresas;

28.3. Informacija apie licencijuotą veiklą:

28.3.1. grūdų sandėlio (-ių) adresas (-ai);

28.3.2. numatomų sandėliuoti grūdų rūšių pavadinimai ir jų kiekiai.

Skyriaus pakeitimai:

Nr. 3D-315, 2018-05-21, paskelbta TAR 2018-05-22, i. k. 2018-08190

 

5 skyrius. Neteko galios nuo 2018-05-23

Skyriaus naikinimas:

Nr. 3D-315, 2018-05-21, paskelbta TAR 2018-05-22, i. k. 2018-08190

 

VI SKYRIUS

LICENCIJŲ GALIOJIMO SUSTABDYMAS IR PANAIKINIMAS

 

31.  Tarnyba raštu įspėja licencijos turėtoją apie galimą licencijos galiojimo sustabdymą, kai nesilaikoma bent vieno šių reikalavimų:

31.1.  nustatoma, kad licencijos turėtojas nesilaiko Lietuvos Respublikos licencijuotų sandėlių ir sandėliavimo dokumentų įstatymo 3 straipsnio 2 dalyje, 7 straipsnio 3, 4 ir 5 dalyse, 21 straipsnyje, 27 straipsnio 2, 3 ir 4 dalyse jo veiklai nustatytų reikalavimų;

31.2.  Tarnyba nustato, kad licencijos turėtojas pagal Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymą ar Lietuvos Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatymą yra nemokus, išskyrus atvejus, kai jam iškeliama bankroto byla arba taikoma neteisminė bankroto procedūra;

31.3.  paaiškėja, kad licencijai gauti pateiktuose dokumentuose buvo nurodyti klaidingi duomenys;

31.4.  licencijos turėtojas, priėmęs iš sandėliuojamų prekių savininkų saugoti prekes, ilgiau nei 2 mėnesius Kompensavimo fondo nuostatuose nustatyta tvarka ir terminais nesumoka šio fondo nuostatuose nustatyto dydžio įmokos ir priskaičiuotų palūkanų nuo nesumokėtos įmokos sumos;

31.5.  Prekių sandėliavimo taisyklės neatitinka Lietuvos Respublikos licencijuotų sandėlių ir sandėliavimo dokumentų įstatymo 6 straipsnio reikalavimų.

32.  Licencijos turėtojas, raštu įspėtas apie galimą licencijos galiojimo sustabdymą šių taisyklių 31 punkte nurodytais pagrindais, turi pašalinti Tarnybos nustatytus sandėlio veiklos pažeidimus per 30 kalendorinių dienų nuo įspėjimo išsiuntimo dienos.

33.  Tarnyba sustabdo licencijos galiojimą, kai:

33.1.  licencijos turėtojas buvo raštu Tarnybos įspėtas apie galimą licencijos galiojimo sustabdymą ir per 30  kalendorinių dienų nuo įspėjimo išsiuntimo dienos nepašalino Tarnybos nurodytų pažeidimų;

33.2.  yra pažeidžiamos grūdų sandėliavimo sąlygos, nurodytos šių taisyklių 5 punkte;

33.3.  licencijos turėtojas pateikia Tarnybai prašymą sustabdyti licencijos galiojimą;

33.4.  juridinis ar fizinis asmuo raštu, praėjus  daugiau kaip  15 kalendorinių dienų,  nepranešė Tarnybai apie sandėlininko atleidimą iš pareigų ir naujo sandėlininko paskyrimą.

34.  Apie priimtą sprendimą sustabdyti licencijos galiojimą Tarnyba per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos raštu praneša licencijos turėtojui ir motyvuotai nurodo licencijos galiojimo sustabdymo priežastis.

35.  Nustatyti sandėlio veiklos pažeidimai, dėl kurių buvo sustabdytas licencijos galiojimas, turi būti pašalinti ne vėliau kaip per Tarnybos nustatytą terminą, kuris negali būti ilgesnis kaip 6 mėnesiai nuo pranešimo apie licencijos galiojimo sustabdymą išsiuntimo licencijos turėtojui dienos.

36.  Tarnyba, gavusi dokumentus, kuriais įrodoma, kad licencijuoto grūdų sandėlio veiklos pažeidimai, dėl kurių buvo sustabdytas licencijos galiojimas, per šių taisyklių 35 punkte nustatytą terminą pašalinti, o sustabdžius licencijos galiojimą šių taisyklių 33.3  papunkčio pagrindu, – gavusi licencijos turėtojo prašymą panaikinti licencijos galiojimo sustabdymą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių dokumentų ar prašymo gavimo dienos panaikina licencijos galiojimo sustabdymą ir per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos raštu apie tai praneša licencijos turėtojui.

37.  Tarnyba panaikina licencijos galiojimą, kai:

37.1.  licencijos turėtojas pateikia Tarnybai prašymą panaikinti licencijos galiojimą;

37.2.  licencijos turėtojas likviduojamas, miršta, jam iškeliama bankroto byla arba taikoma neteisminė bankroto procedūra, ūkininkas išregistruoja savo ūkį iš Žemės ūkio ir  kaimo verslo ar Ūkininkų ūkių registro ir nutraukia sandėlio veiklą;

37.3.    licencijos turėtojas, pateikęs Tarnybai prašymą sustabdyti licencijos galiojimą, per 12 mėnesių nepateikia prašymo panaikinti licencijos galiojimo sustabdymą;

37.4.    juridinis ar fizinis asmuo, kurio licencijos galiojimas buvo sustabdytas, per Tarnybos nustatytą terminą, kuris negali būti ilgesnis kaip 6 mėnesiai nuo pranešimo apie licencijos galiojimo sustabdymą išsiuntimo licencijos turėtojui dienos, nepašalina nustatytų sandėlio veiklos pažeidimų;

37.5.  licencijos turėtojas, praėjus 5 darbo dienoms nuo pranešimo apie licencijos galiojimo sustabdymą išsiuntimo dienos, sudaro naujas grūdų sandėliavimo sutartis;

37.6.  juridiniam ar fiziniam asmeniui šių taisyklių 23 punkte numatytais atvejais buvo išduota patikslinta  licencija.

38.  Juridinis ar fizinis asmuo, kuriam išduota licencija, privalo ne vėliau kaip prieš 15 dienų iki sandėlio veiklos nutraukimo raštu įspėti apie tai Tarnybą ir vykdyti kitus Lietuvos Respublikos licencijuotų sandėlių ir sandėliavimo dokumentų įstatymo ir kitų įstatymų nustatytus reikalavimus. Iki to laiko sandėlio prisiimti įsipareigojimai pagal sandėliavimo sutartis turi būti tinkamai vykdomi.

39.  Apie priimtą sprendimą panaikinti licencijos galiojimą Tarnyba per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos raštu praneša licencijos turėtojui ir motyvuotai nurodo licencijos galiojimo panaikinimo priežastis.

40.  Visi Tarnybos priimti sprendimai (išduoti licenciją ar patikslintą licenciją, sustabdyti licencijos galiojimą, panaikinti licencijos galiojimo sustabdymą, panaikinti licencijos galiojimą) tvirtinami Tarnybos vadovo įsakymais.

41. Neteko galios nuo 2018-05-23

Punkto naikinimas:

Nr. 3D-315, 2018-05-21, paskelbta TAR 2018-05-22, i. k. 2018-08190

 

VII SKYRIUS

LICENCIJUOTO GRŪDŲ SANDĖLIO VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

42.  Tarnyba licencijuoto grūdų sandėlio veiklos priežiūrą atlieka vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu ir kitais teisės aktais.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

43. Tarnybos vadovo įsakymai dėl licencijos išdavimo, patikslintos licencijos išdavimo, atsisakymo išduoti licenciją ar patikslintą licenciją, licencijos galiojimo sustabdymo, licencijos galiojimo sustabdymo panaikinimo ir licencijos galiojimo panaikinimo skelbiami teisės aktų nustatyta tvarka. Juridinio ar fizinio asmens Tarnybai pateikta informacija ir (ar) dokumentai, susiję su licencijos išdavimo procesu, pranešimai, prašymai išduoti licenciją, prašymai patikslinti licenciją ar ją sustabdyti, panaikinti licencijos galiojimą, Tarnybos sprendimai išduoti licenciją ar patikslintą licenciją, atsisakyti išduoti licenciją ar patikslintą licenciją, sustabdyti licencijos galiojimą, panaikinti galiojimo sustabdymą ar panaikinti galiojimą, licencijuojamos veiklos sąlygų laikymosi ir Tarnybos atliktos licencijuotų sandėlių priežiūros ir kiti dokumentai laikomi viešais, parengiant nuasmenintą informaciją ir (ar) dokumentus.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-315, 2018-05-21, paskelbta TAR 2018-05-22, i. k. 2018-08190

 

44.  Sprendimai panaikinti licencijos galiojimą gali būti ginčijami teisės aktų nustatyta tvarka.

____________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 3D-983, 2010-11-08, Žin., 2010, Nr. 132-6746 (2010-11-11), i. k. 1102330ISAK003D-983

Nr. 3D-759, 2016-12-22, paskelbta TAR 2016-12-23, i. k. 2016-29353

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-89, 2008-02-26, Žin., 2008, Nr. 26-948 (2008-03-04), i. k. 1082330ISAK0003D-89

Dėl žemės ūkio ministro 2002 m. rugsėjo 27 d. įsakymo Nr. 381 "Dėl Grūdų sandėlio veiklos licencijavimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-414, 2010-05-04, Žin., 2010, Nr. 53-2628 (2010-05-08), i. k. 1102330ISAK003D-414

Dėl žemės ūkio ministro 2002 m. rugsėjo 27 d. įsakymo Nr. 381 "Dėl Grūdų sandėlio veiklos licencijavimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-983, 2010-11-08, Žin., 2010, Nr. 132-6746 (2010-11-11), i. k. 1102330ISAK003D-983

Dėl žemės ūkio ministro 2002 m. rugsėjo 27 d. įsakymo Nr. 381 "Dėl Grūdų sandėlių veiklos licencijavimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-759, 2016-12-22, paskelbta TAR 2016-12-23, i. k. 2016-29353

Dėl žemės ūkio ministro 2002 m. rugsėjo 27 d. įsakymo Nr. 381 "Dėl Grūdų sandėlio veiklos licencijavimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-315, 2018-05-21, paskelbta TAR 2018-05-22, i. k. 2018-08190

Dėl žemės ūkio ministro 2002 m. rugsėjo 27 d. įsakymo Nr. 381 "Dėl Grūdų sandėlio veiklos licencijavimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

6.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-766, 2022-12-06, paskelbta TAR 2022-12-06, i. k. 2022-24806

Dėl žemės ūkio ministro 2002 m. rugsėjo 27 d. įsakymo Nr. 381 „Dėl Grūdų sandėlio veiklos licencijavimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo