Suvestinė redakcija nuo 2015-08-14 iki 2015-11-25
Nutarimas paskelbtas: Žin. 2009, Nr. 143-6298, i. k. 1091100NUTA00001540
Nauja redakcija nuo 2015-08-14:
Nr. 849, 2015-08-12, paskelbta TAR 2015-08-13, i. k. 2015-12295
LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
NUTARIMAS
DĖL POTENCIALIŲ DALYVIŲ ATITIKTIES NACIONALINIO SAUGUMO INTERESAMS ĮVERTINIMO KOMISIJOS SUDARYMO IR ŠIOS KOMISIJOS DARBO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2009 m. lapkričio 25 d. Nr. 1540
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių įstatymo 7 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Sudaryti šią Potencialių dalyvių atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimo komisiją (toliau – Komisija):
Vyriausybės kancleris (Komisijos pirmininkas);
energetikos viceministras;
finansų viceministras;
krašto apsaugos viceministras;
susisiekimo viceministras;
ūkio viceministras;
užsienio reikalų viceministras;
vidaus reikalų viceministras;
Lietuvos banko atstovas;
Lietuvos Respublikos generalinės prokuratūros atstovas;
Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos atstovas;
Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamento atstovas;
Policijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos atstovas.
2. Patvirtinti Potencialių dalyvių atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimo komisijos darbo tvarkos aprašą (pridedama).
3. Nustatyti, kad:
3.1. Nesant šio nutarimo 1 punkte nurodytos institucijos paskirto Komisijos nario, jį pavaduoja atitinkamos institucijos paskirtas pakaitinis Komisijos narys.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2009 m. lapkričio 25 d. nutarimu Nr. 1540
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2015 m. rugpjūčio 12 d. nutarimo Nr. 849
redakcija)
POTENCIALIŲ DALYVIŲ ATITIKTIES NACIONALINIO SAUGUMO INTERESAMS ĮVERTINIMO KOMISIJOS DARBO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Potencialių dalyvių atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimo komisijos darbo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Lietuvos Respublikos strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių įstatyme (toliau – Įstatymas) nurodytos Potencialių dalyvių atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimo komisijos (toliau – Komisija) veiklą.
3. Komisijos paskirtis – įvertinti potencialių dalyvių, prireikus asmenų, vykdančių ar siekiančių vykdyti ūkinę veiklą ypatingą strateginę reikšmę ar strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įrenginių nacionaliniam saugumui svarbios apsaugos zonos teritorijoje, atitiktį nacionalinio saugumo interesams.
4. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir Aprašu.
5. Komisiją ūkiškai ir techniškai aptarnauja Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija (toliau – Vyriausybės kanceliarija).
6. Jeigu Komisija neturi įgaliojimų priimti sprendimą dėl kreipimesi pateikto prašymo, Vyriausybės kanceliarija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo kreipimosi gavimo perduoda kreipimąsi subjektui, kuris turi įgaliojimus nagrinėti kreipimąsi, ir apie tai raštu praneša kreipimąsi pateikusiam asmeniui.
7. Jeigu Komisija neturi įgaliojimų priimti sprendimą dėl kreipimesi pateikto prašymo ir nėra kito subjekto, kuriam būtų galima perduoti šį kreipimąsi nagrinėti pagal kompetenciją, Vyriausybės kanceliarija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo kreipimosi gavimo apie tai raštu praneša kreipimąsi pateikusiam asmeniui.
II SKYRIUS
KREIPIMASIS Į KOMISIJĄ IR DOKUMENTŲ BEI INFORMACIJOS PATEIKIMAS KOMISIJAI
8. Komisija vertina potencialių dalyvių atitiktį nacionalinio saugumo interesams Įstatymo 7 straipsnio 2 dalyje nustatytais atvejais.
9. Komisija vertina Įstatymo 7 straipsnio 14 dalyje nurodytų asmenų atitiktį nacionalinio saugumo interesams, jeigu šie asmenys arba Įstatymo 7 straipsnio 5 dalyje nurodytos institucijos kreipiasi į Komisiją su prašymu įvertinti jų atitiktį nacionalinio saugumo interesams. Šių asmenų atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimas atliekamas Aprašo nustatyta tvarka.
10. Strateginę ar svarbią reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įmonių, nuosavybės teise turinčių arba naudojančių strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčius įrenginius (toliau – Įmonė), valdymo organai ar potencialūs dalyviai dėl potencialių dalyvių atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimo privalo kreiptis į Komisiją ir pateikti jai šiuos dokumentus ir informaciją:
10.1. prašymą atlikti potencialaus dalyvio atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimą; prašyme turi būti nurodytas potencialaus dalyvio asmens vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu kreipiamasi dėl fizinio asmens) arba pavadinimas, kodas, buveinė (jeigu kreipiamasi dėl juridinio asmens), taip pat kokiu Įstatymo 7 straipsnio 2 dalyje nustatytu pagrindu kreipiamasi į Komisiją; jeigu kreipiamasi Įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 1 ar 2 punkte nurodytu pagrindu, prašyme privalo būti pateikti duomenys apie visus sutartinai veikiančius asmenis;
10.2. jeigu potencialus dalyvis yra juridinis asmuo, – notariškai patvirtintą jo (jeigu reikia, – ir sutartinai veikiančių asmenų) steigimo sutarties ir įstatų kopiją ir (arba) asmens tapatybės dokumentų kopijas (jeigu dalyvis – fizinis asmuo);
10.3. jeigu potencialus dalyvis yra juridinis asmuo, – notariškai patvirtintą jo (jeigu reikia, – ir sutartinai veikiančių asmenų) galutinių savininkų, tiesiogiai ir (ar) netiesiogiai turinčių ne mažiau kaip 2/3 balsų suteikiančių potencialaus dalyvio akcijų, steigimo dokumentų kopijas (jeigu tie savininkai – juridiniai asmenys) ir (arba) asmens tapatybės dokumentų kopijas (jeigu tie savininkai – fiziniai asmenys);
10.4. jeigu potencialus dalyvis yra juridinis asmuo, – duomenis apie jo (jeigu reikia, – ir sutartinai veikiančių asmenų) galutinius savininkus, kurie patys tiesiogiai ir (ar) netiesiogiai turi ne mažiau kaip 2/3 balsų suteikiančių potencialaus Įmonės dalyvio akcijų, tiesiogiai ir (ar) netiesiogiai kontroliuojančius asmenis;
10.5. jeigu potencialus dalyvis yra juridinis asmuo, – duomenis apie jo (jeigu reikia, – ir sutartinai veikiančių asmenų) galutiniams savininkams, kurie patys tiesiogiai ir (ar) netiesiogiai turi ne mažiau kaip 2/3 balsų suteikiančių potencialaus dalyvio akcijų, nuosavybės teise priklausančias įmones, taip pat įmones, kurių dalyviai jie yra;
10.6. potencialaus dalyvio (jeigu reikia, – ir sutartinai veikiančių asmenų) patvirtintą pažymą apie dalyvio:
10.6.2. realius ketinimus, galimybes ir planuojamus būdus, kaip tiesiogiai ar netiesiogiai prisidėti prie nacionaliniam saugumui svarbaus Lietuvos ūkio sektoriaus arba energetikos sistemos spartesnės integracijos į transatlantines ir europines rinkas arba plėtros;
11. Komisijos įvertinimą, ar potencialūs dalyviai atitinka nacionalinio saugumo interesus, gali inicijuoti Lietuvos Respublikos Vyriausybė, taip pat valstybės arba savivaldybės institucija, kuri yra valstybei ar savivaldybei nuosavybės teise priklausančių akcinės bendrovės akcijų valdytoja (kuriai šios akcijos perduotos patikėjimo teise) arba kuri įgyvendina valstybės ar savivaldybės įmonės savininko teises ir pareigas, arba kuri priima sprendimus dėl investicijų į svarbią strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turintį ūkio sektorių ar sprendimus dėl investicijų strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įrenginių apsaugos zonos teritorijoje, arba potencialus dalyvis.
12. Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentas, Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, Policijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, kitos ikiteisminio tyrimo įstaigos, Lietuvos Respublikos generalinė prokuratūra pagal kompetenciją teikia Komisijai išvadas dėl Įmonės potencialių dalyvių atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimo.
13. Kitos, nenurodytos Aprašo 12 punkte, institucijos Komisijos sprendimu teikia išvadas, informaciją ir kitus dokumentus, kurių reikia Komisijos funkcijoms atlikti.
14. Aprašo 12 punkte nurodytos institucijos išvadas pateikia ne vėliau kaip per 15 dienų nuo prašymo pateikti Komisijai išvadas dėl Įmonės potencialių dalyvių atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimo gavimo. Aprašo 12 punkte nurodytų institucijų motyvuotu rašytiniu prašymu, kuris Komisijos pirmininkui turi būti pateiktas ne vėliau kaip prieš 5 dienas iki nustatyto termino pateikti institucijų išvadas, ir Komisijos pirmininko sprendimu šis terminas gali būti pratęstas dar iki 7 dienų, bet visais atvejais institucijų išvados Komisijai turi būti pateiktos ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki numatyto posėdžio. Jeigu per nurodytą terminą institucija nepateikia išvados, laikoma, kad institucija neturi informacijos apie potencialaus dalyvio neatitiktį nė vienam Įstatymo 7 straipsnio 10 dalyje nustatytam reikalavimui.
III SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
16. Komisijos pirmininkas:
16.2. atstovauja Komisijai valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose arba įgalioja tai daryti kitus Komisijos narius;
17. Komisijos nariai turi turėti leidimus dirbti ir susipažinti su įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Slaptai“.
IV SKYRIUS
KOMISIJOS SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS
19. Komisijos pirmininkas, gavęs Aprašo 10 punkte nurodytus dokumentus ir informaciją, ne vėliau kaip kitą darbo dieną kreipiasi į Aprašo 12 punkte nurodytas institucijas su prašymu pateikti išvadas dėl potencialių dalyvių atitikties nacionalinio saugumo interesams ir nurodo Komisijos posėdžio datą, taip pat į kitus Komisijos narius ir jiems pateikia visus gautus Aprašo 10 punkte nurodytus dokumentus ir informaciją. Komisijos nariams papildomai pateikiama Komisijos pirmininko patvirtinta posėdžio darbotvarkė, kurioje nurodyta posėdžio data ir laikas.
20. Komisijos pirmininkas, per Aprašo 14 punkte nustatytą terminą gavęs bent vieną Aprašo 12 punkte nurodytų institucijų išvadą, kurioje nurodyta potencialaus dalyvio neatitiktis bent vienam Įstatymo 7 straipsnio 10 dalyje nustatytam reikalavimui, ir (arba) bent vieno Komisijos nario rašytinį prašymą Komisijos sprendimą priimti posėdyje, ne vėliau kaip kitą darbo dieną visus papildomai gautus dokumentus pateikia Komisijos nariams ir praneša, kad Komisijos sprendimas bus priimamas posėdyje.
21. Jeigu į Komisijos posėdį būtina pasikviesti ekspertų, Įmonių valdymo organų atstovų ar kitų asmenų, Komisijos pirmininkas užtikrina, kad šiems asmenims būtų pranešta posėdžio data, laikas ir vieta.
22. Komisijos sprendimas priimamas posėdyje, kai bent viena Aprašo 12 punkte nurodyta institucija pateikia išvadą, kurioje nurodoma potencialaus dalyvio neatitiktis bent vienam Įstatymo 7 straipsnio 10 dalyje nustatytam reikalavimui, ir (arba) bent vienas Komisijos narys raštu ne vėliau kaip prieš 5 dienas iki numatyto posėdžio pateikia prašymą Komisijos sprendimą priimti posėdyje.
24. Komisijos sprendimai per rengiamus posėdžius laikomi priimtais, jeigu jiems pritaria daugiau kaip pusė visų posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių. Kai balsuojant Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas Komisijos pirmininko balsas.
25. Komisijos sprendimas, kad potencialus dalyvis atitinka nacionalinio saugumo interesus, laikomas priimtu nerengiant posėdžio, kai nė viena Aprašo 12 punkte nurodyta institucija per Aprašo 14 punkte nustatytą terminą nepateikia išvados, kurioje būtų nurodyta potencialaus dalyvio neatitiktis bent vienam Įstatymo 7 straipsnio 10 dalyje nustatytam reikalavimui, ir (arba) nė vienas Komisijos narys raštu ne vėliau kaip prieš 5 dienas iki numatyto posėdžio nepateikia prašymo Komisijos sprendimą priimti posėdyje. Tokiu atveju Komisijos sprendimas Aprašo 30 punkte nustatyta tvarka išsiunčiamas prašymą pateikusiam potencialiam dalyviui, Komisijos nariams, prireikus ir kitoms suinteresuotoms institucijoms, o Komisijos posėdis dėl šio klausimo priėmimo laikomas atšauktu.
26. Per posėdį paaiškėjus, kad reikia papildomų išvadų, informacijos ir kitų dokumentų iš institucijų, nenurodytų Aprašo 12 punkte, Komisija priima sprendimą kreiptis į Aprašo 13 punkte nurodytas institucijas, o svarstomas klausimas atidedamas, kol šios išvados, informacija ir kiti dokumentai gaunami. Aprašo 13 punkte nurodytos institucijos išvadas, informaciją ir kitus dokumentus turi pateikti ne vėliau kaip per 5 dienas nuo Komisijos kreipimosi gavimo.
27. Jeigu Komisijos nario balsavimas gali sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą, jis privalo pranešti tai Komisijos pirmininkui ir kitiems Komisijos nariams ir nusišalinti nuo klausimo svarstymo. Jeigu kyla abejonių, kad Komisijos narys gali būti nešališkas, ir jis pats nenusišalina nuo Komisijos nario pareigų, teisę jį nušalinti turi Komisijos pirmininkas.
28. Komisijos sprendimas, kuriuo potencialus dalyvis motyvuotai pripažįstamas neatitinkančiu nacionalinio saugumo interesų, įforminamas protokolu, o jį pasirašo Komisijos pirmininkas.
29. Komisijos sprendimas, priimamas nerengiant posėdžio, ir Komisijos sprendimas, priimamas posėdyje, kuriais potencialus dalyvis pripažįstamas atitinkančiu nacionalinio saugumo interesus, įforminami Aprašo priede nurodytos formos išvadoje, kurią pasirašo Komisijos pirmininkas.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
31. Komisijos nariai iš Apraše nurodytų institucijų gautą informaciją ir (arba) informaciją, sužinotą dirbant Komisijoje, turi teisę naudoti tik Komisijos nario funkcijoms atlikti.
Priedo pakeitimai:
Nr. 849, 2015-08-12, paskelbta TAR 2015-08-13, i. k. 2015-12295
Potencialių dalyvių atitikties nacionalinio
saugumo interesams įvertinimo komisijos
darbo tvarkos aprašo
priedas
Potencialių dalyvių atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimo KOMISIJA
DĖL POTENCIALAUS DALYVIO / asmens, vykdanČIO ar siekianČIO vykdyti ūkinę veiklą ypatingą strateginę reikšmę ar strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įrenginių nacionaliniam saugumui svarbios apsaugos zonos teritorijoje, PRIPAŽINIMO ATITINKANČIU NACIONALINIO SAUGUMO INTERESUS
20 … m. d.
Vilnius
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių įstatymo 7 straipsnio 8 dalimi, šia išvada patvirtinama, kad ___________________________________________________________________________
(fizinio asmens vardas, pavardė arba juridinio asmens pavadinimas)
___________________________________________________________________________,
siekiantis ___________________________________________________________________,
(konkretus veiksmas, dėl kurio atliktas potencialaus dalyvio / asmens, vykdančio ar siekiančio vykdyti ūkinę veiklą ypatingą strateginę reikšmę ar strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įrenginių nacionaliniam saugumui svarbios apsaugos zonos teritorijoje, atitikties nacionalinio saugumo interesams vertinimas)
atitinka nacionalinio saugumo interesus.
Potencialių dalyvių atitikties nacionalinio saugumo
interesams įvertinimo komisijos pirmininkas
Papildyta priedu:
Nr. 849, 2015-08-12, paskelbta TAR 2015-08-13, i. k. 2015-12295
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 1242, 2014-11-12, paskelbta TAR 2014-11-13, i. k. 2014-16813
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 25 d. nutarimo Nr. 1540 „Dėl Strateginę ar svarbią reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių potencialių dalyvių atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimo komisijos sudarymo ir šios komisijos darbo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 849, 2015-08-12, paskelbta TAR 2015-08-13, i. k. 2015-12295
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 25 d. nutarimo Nr. 1540 „Dėl Potencialių dalyvių atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimo komisijos sudarymo ir šios komisijos darbo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo