Suvestinė redakcija nuo 2014-11-14 iki 2015-08-13
Nutarimas paskelbtas: Žin. 2009, Nr. 143-6298, i. k. 1091100NUTA00001540
Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL POTENCIALIŲ DALYVIŲ ATITIKTIES NACIONALINIO SAUGUMO INTERESAMS ĮVERTINIMO KOMISIJOS SUDARYMO IR ŠIOS KOMISIJOS DARBO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2009 m. lapkričio 25 d. Nr. 1540
Vilnius
Pakeistas teisės akto pavadinimas:
Nr. 1242, 2014-11-12, paskelbta TAR 2014-11-13, i. k. 2014-16813
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių įstatymo 7 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Preambulės pakeitimai:
Nr. 1242, 2014-11-12, paskelbta TAR 2014-11-13, i. k. 2014-16813
1. Sudaryti šią Potencialių dalyvių atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimo komisiją (toliau – komisija):
Vyriausybės kancleris (komisijos pirmininkas);
Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamento atstovas;
Lietuvos Respublikos generalinės prokuratūros atstovas;
Lietuvos banko atstovas;
Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos atstovas;
energetikos viceministras;
finansų viceministras;
krašto apsaugos viceministras;
susisiekimo viceministras;
ūkio viceministras;
užsienio reikalų viceministras;
vidaus reikalų viceministras;
Policijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos atstovas.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1242, 2014-11-12, paskelbta TAR 2014-11-13, i. k. 2014-16813
2. Patvirtinti Potencialių dalyvių atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimo komisijos darbo tvarkos aprašą (pridedama).
Punkto pakeitimai:
Nr. 1242, 2014-11-12, paskelbta TAR 2014-11-13, i. k. 2014-16813
3. Nustatyti, kad:
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2009 m. lapkričio 25 d.
nutarimu Nr. 1540
POTENCIALIŲ DALYVIŲ ATITIKTIES NACIONALINIO SAUGUMO INTERESAMS ĮVERTINIMO KOMISIJOS DARBO TVARKOS APRAŠAS
Pakeistas priedo pavadinimas:
Nr. 1242, 2014-11-12, paskelbta TAR 2014-11-13, i. k. 2014-16813
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Potencialių dalyvių atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimo komisijos (toliau – komisija) paskirtis – įvertinti fizinio arba juridinio asmens, oficialiai pareiškusio ketinimą ar interesą įsigyti strateginę ar svarbią reikšmę nacionaliniam saugumui turinčios įmonės arba įmonės, steigiamos ar veikiančios svarbią strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčiame ūkio sektoriuje, akcijų arba įgyti nuosavybės, valdymo ar bet kurias kitas teises į ypatingą strateginę ar strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčius įrenginius, arba esamo strateginę ar svarbią reikšmę nacionaliniam saugumui turinčios įmonės akcininko, siekiančio papildomai įsigyti įmonės akcijų (toliau – potencialūs dalyviai), prireikus asmenų, vykdančių ar siekiančių vykdyti ūkinę veiklą ypatingą strateginę reikšmę ar strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įrenginių nacionaliniam saugumui svarbios apsaugos zonos teritorijoje, atitiktį nacionalinio saugumo interesams.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1242, 2014-11-12, paskelbta TAR 2014-11-13, i. k. 2014-16813
2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių įstatymu (toliau – Įstatymas), kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir Potencialių dalyvių atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimo komisijos darbo tvarkos aprašu (toliau – šis aprašas).
Punkto pakeitimai:
Nr. 1242, 2014-11-12, paskelbta TAR 2014-11-13, i. k. 2014-16813
3. Komisiją techniškai aptarnauja Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1242, 2014-11-12, paskelbta TAR 2014-11-13, i. k. 2014-16813
II. KREIPIMASIS Į KOMISIJĄ IR DOKUMENTŲ BEI INFORMACIJOS PATEIKIMAS KOMISIJAI
5. Komisija vertina potencialių dalyvių atitiktį nacionalinio saugumo interesams, kai šie dalyviai:
5.1. veikdami savarankiškai ar Lietuvos Respublikos vertybinių popierių įstatymo nustatytais atvejais kartu su kitais sutartinai veikiančiais asmenimis siekia įgyti akcijų, suteikiančių 1/20 ar daugiau balsų strateginę arba svarbią reikšmę turinčioje įmonėje arba įmonėje, veikiančioje Įstatymo 3 straipsnio 3 dalyje nurodytame svarbią strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčiame ūkio sektoriuje;
5.2. veikdami savarankiškai ar Lietuvos Respublikos vertybinių popierių įstatymo nustatytais atvejais kartu su kitais sutartinai veikiančiais asmenimis siekia įgyti akcijų, kurios kartu su jo turimu akcijų paketu arba kartu su kitų sutartinai veikiančių asmenų turimu akcijų paketu suteikia daugiau kaip 1/3 balsų strateginę arba svarbią reikšmę turinčioje įmonėje arba įmonėje, veikiančioje Įstatymo 3 straipsnio 3 dalyje nurodytame svarbią strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčiame ūkio sektoriuje;
5.3. siekia įgyti nuosavybės, valdymo ar bet kurias kitas teises į strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turintį įrenginį arba ketina vykdyti veiklą į šių įrenginių nacionaliniam saugumui svarbios apsaugos zoną patenkančioje teritorijoje.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1242, 2014-11-12, paskelbta TAR 2014-11-13, i. k. 2014-16813
51. Komisija gali vertinti Įstatymo 7 straipsnio 14 dalyje nurodytų asmenų atitiktį nacionalinio saugumo interesams, jeigu šie asmenys arba Įstatymo 7 straipsnio 5 dalyje nurodytos institucijos kreipiasi į komisiją su prašymu įvertinti jų atitiktį nacionalinio saugumo interesams. Šių asmenų atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimas atliekamas vadovaujantis šio aprašo nustatyta tvarka.
Papildyta punktu:
Nr. 1242, 2014-11-12, paskelbta TAR 2014-11-13, i. k. 2014-16813
6. Potencialių dalyvių valdymo organai ar potencialūs dalyviai dėl potencialių dalyvių atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimo privalo kreiptis į komisiją ir pateikti jai šiuos dokumentus ir informaciją:
6.1. prašymą atlikti potencialaus dalyvio atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimą. Prašyme turi būti nurodytas potencialaus dalyvio asmens vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu kreipiamasi dėl fizinio asmens) arba pavadinimas, kodas, buveinė (jeigu kreipiamasi dėl juridinio asmens), taip pat kokiu šiame apraše numatytu pagrindu kreipiamasi į komisiją. Jeigu kreipiamasi šio aprašo 5.1 ar 5.2 papunktyje nurodytu pagrindu, prašyme privalo būti pateikti duomenys apie visus sutartinai veikiančius asmenis;
Punkto pakeitimai:
Nr. 1242, 2014-11-12, paskelbta TAR 2014-11-13, i. k. 2014-16813
6.2. jeigu potencialus įmonės dalyvis yra juridinis asmuo, – notariškai patvirtintą jo (jeigu reikia, – ir sutartinai veikiančių asmenų) registravimo pažymėjimo, steigimo sutarties ir įstatų kopiją ir (arba) asmens tapatybės dokumentų kopijas (jeigu dalyvis – fizinis asmuo);
6.3. jeigu potencialus įmonės dalyvis yra juridinis asmuo, – notariškai patvirtintą jo (jeigu reikia, – ir sutartinai veikiančių asmenų) galutinių savininkų, tiesiogiai ir (ar) netiesiogiai turinčių ne mažiau kaip 2/3 balsų, suteikiančių potencialaus įmonės dalyvio akcijų, steigimo dokumentų kopijas (jeigu tie savininkai – juridiniai asmenys) ir (arba) asmens tapatybės dokumentų kopijas (jeigu tie savininkai – fiziniai asmenys);
6.4. jeigu potencialus įmonės dalyvis yra juridinis asmuo, – duomenis apie jo (jeigu reikia, – ir sutartinai veikiančių asmenų) galutinius savininkus, kurie patys tiesiogiai ir (ar) netiesiogiai turi ne mažiau kaip 2/3 balsų, suteikiančių potencialaus įmonės dalyvio akcijų, tiesiogiai ir (ar) netiesiogiai kontroliuojančius asmenis;
6.5. jeigu potencialus įmonės dalyvis yra juridinis asmuo, – duomenis apie jo (jeigu reikia, – ir sutartinai veikiančių asmenų) galutinių savininkų, kurie patys tiesiogiai ir (ar) netiesiogiai turi ne mažiau kaip 2/3 balsų, suteikiančių potencialaus įmonės dalyvio akcijų, nuosavybe esančias įmones, taip pat įmones, kurių dalyviai jie yra;
6.6. potencialaus įmonės dalyvio (jeigu reikia, – ir sutartinai veikiančių asmenų) patvirtintą pažymą apie dalyvio:
6.6.2. realius ketinimus, galimybes ir planuojamus būdus tiesiogiai ar netiesiogiai prisidėti prie nacionaliniam saugumui svarbaus Lietuvos ūkio sektoriaus arba energetikos sistemos spartesnės integracijos į transatlantines ir europines rinkas arba vystymo;
Punkto pakeitimai:
Nr. 1242, 2014-11-12, paskelbta TAR 2014-11-13, i. k. 2014-16813
6.7. kitą, potencialių dalyvių nuomone, reikiamą informaciją.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1242, 2014-11-12, paskelbta TAR 2014-11-13, i. k. 2014-16813
Punkto pakeitimai:
Nr. 1242, 2014-11-12, paskelbta TAR 2014-11-13, i. k. 2014-16813
7. Komisijos įvertinimą, ar potencialūs dalyviai atitinka nacionalinio saugumo interesus, gali inicijuoti Lietuvos Respublikos Vyriausybė, taip pat valstybės arba savivaldybės institucija, kuri yra valstybei ar savivaldybei nuosavybės teise priklausančių akcinės bendrovės akcijų valdytoja (kuriai šios akcijos perduotos patikėjimo teise) arba kuri įgyvendina valstybės ar savivaldybės įmonės savininko teises ir pareigas, arba kuri priima sprendimus dėl investicijų į svarbią strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turintį ūkio sektorių ar sprendimus dėl investicijų strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įrenginių apsaugos zonos teritorijoje, arba potencialus dalyvis.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1242, 2014-11-12, paskelbta TAR 2014-11-13, i. k. 2014-16813
8. Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentas, Užsienio reikalų ministerija, Vidaus reikalų ministerija, Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, kitos ikiteisminio tyrimo įstaigos, Lietuvos Respublikos generalinė prokuratūra pagal kompetenciją teikia komisijai išvadas dėl įmonės potencialių dalyvių atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimo.
9. Kitos institucijos komisijos sprendimu teikia išvadas, informaciją ir kitus dokumentus, kurių reikia komisijos funkcijoms atlikti.
10. Šio aprašo 8 ir 9 punktuose nurodytos institucijos išvadas, informaciją ir kitus dokumentus pateikia ne vėliau kaip per 30 dienų nuo tokio prašymo gavimo. Motyvuotu šio aprašo 8 ir 9 punktuose nurodytų institucijų prašymu ir komisijos pirmininko sprendimu šis terminas gali būti pratęstas dar iki 10 dienų.
III. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
12. Komisijos pirmininkas:
12.2. atstovauja komisijai valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose arba įgalioja tai daryti kitus komisijos narius;
13. Komisijos nariai turi turėti leidimus dirbti ir susipažinti su įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Slaptai“.
14. Pagrindinė komisijos darbo forma – posėdžiai. Komisijos posėdžiai uždari. Komisijos posėdžiai teisėti, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 komisijos narių.
15. Komisijos sprendimai laikomi priimtais, jeigu jiems pritaria daugiau kaip pusė visų posėdyje dalyvaujančių komisijos narių. Kai balsuojant komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas posėdžio pirmininko balsas.
16. Komisijos narys privalo informuoti posėdžio dalyvius ir nusišalinti nuo klausimo svarstymo, kai jo balsavimas galėtų sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą.
IV. KOMISIJOS SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS
18. Komisijos pirmininkas, gavęs visus šio aprašo 6 punkte nurodytus dokumentus ir informaciją, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas kreipiasi į šio aprašo 8 punkte nurodytas institucijas su prašymu pateikti išvadas dėl įmonės potencialių dalyvių atitikties nacionalinio saugumo interesams.
19. Komisijos pirmininkas, gavęs visas šio aprašo 8 punkte nurodytų institucijų išvadas, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas patvirtina posėdžio darbotvarkę, kurią (kartu su visais dokumentais), likus ne mažiau kaip 15 darbo dienų iki posėdžio, pateikia komisijos nariams.
21. Jeigu į komisijos posėdį būtina pasikviesti ekspertus, strateginę ar svarbią reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių valdymo organų atstovus ar kitus asmenis, komisijos pirmininkas užtikrina, kad šie asmenys būtų informuoti apie posėdžio datą, laiką ir vietą.
22. Per posėdį paaiškėjus, kad reikia papildomų išvadų, informacijos ir kitų dokumentų iš institucijų, nenurodytų šio aprašo 8 punkte, komisija priima sprendimą kreiptis į šio aprašo 9 punkte nurodytas institucijas, o svarstomas klausimas atidedamas, iki šios išvados, informacija ir kiti dokumentai gaunami.
23. Komisija, gavusi šio aprašo 8 ir 9 punktuose nurodytas išvadas, informaciją ir kitus dokumentus, vertina potencialaus dalyvio atitiktį nacionalinio saugumo interesams pagal Įstatymo 7 straipsnio 10 dalyje nustatytus kriterijus ir priima sprendimą dėl potencialaus dalyvio atitikties nacionalinio saugumo interesams.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1242, 2014-11-12, paskelbta TAR 2014-11-13, i. k. 2014-16813
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
24. Komisijos nariai neturi teisės pasinaudoti įslaptinta informacija, kurią įgyja dirbdami komisijoje, ar atskleisti jos tretiesiems asmenims.
25. Komisijos sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1242, 2014-11-12, paskelbta TAR 2014-11-13, i. k. 2014-16813
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 1242, 2014-11-12, paskelbta TAR 2014-11-13, i. k. 2014-16813
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 25 d. nutarimo Nr. 1540 „Dėl Strateginę ar svarbią reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių potencialių dalyvių atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimo komisijos sudarymo ir šios komisijos darbo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo