Įstatymas skelbtas: Žin., 2001, Nr. 111-4022
Neoficialus įstatymo tekstas
PAVOJINGŲ KROVINIŲ VEŽIMO AUTOMOBILIŲ, GELEŽINKELIŲ IR VIDAUS VANDENŲ TRANSPORTU
PIRMASIS SKIRSNIS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1 straipsnis. Įstatymo paskirtis ir taikymo sritis
1. Šis Įstatymas nustato pavojingų krovinių vežimo automobilių, geležinkelių ir vidaus vandenų transportu Lietuvos Respublikoje teisinius ir organizacinius pagrindus, siekiant užtikrinti saugų pavojingų krovinių vežimą.
2. Įstatymas
nereglamentuoja civilinės saugos veiklos, branduolinių medžiagų, skirtų
branduolinei energetikai, bei karinių pavojingų krovinių vežimo teisinių
ir organizacinių pagrindų. Pavojingų krovinių vežimą jūrų ir oro
transportu reglamentuoja Saugios laivybos įstatymas, Prekybinės laivybos
įstatymas, Aviacijos įstatymas ir kiti teisės aktai.
2 straipsnis. Pagrindinės Įstatymo sąvokos
1. Pavojingi kroviniai – medžiagos ar gaminiai, kurie dėl savo cheminių ar fizikinių savybių gali sukelti pavojų žmonių sveikatai, aplinkai ar turtui ir kuriems suteikti identifikavimo numeriai yra įrašyti į Jungtinių Tautų Organizacijos Europos ekonominės komisijos sudarytą pavojingų medžiagų sąrašą bei išvardyti Lietuvos Respublikos tarptautinėse sutartyse, reglamentuojančiose pavojingų krovinių vežimą.
2. Pavojingų krovinių gavėjas – fizinis ar juridinis asmuo, gaunantis pavojingus krovinius.
3. Pavojingų krovinių sandėliuotojas – įstatymų nustatyta tvarka įregistruota ir pavojingus krovinius sandėliuojanti įmonė.
4. Pavojingų krovinių siuntėjas – fizinis ar juridinis asmuo, perduodantis vežti pavojingus krovinius.
5. Pavojingų krovinių vežėjas – įstatymų nustatyta tvarka įregistruota įmonė, turinti teisę vežti pavojingus krovinius.
6. Pavojingų krovinių vežimas – pavojingų krovinių parengimas išsiųsti, priėmimas iš siuntėjo, vežimas bei jų išdavimas gavėjui, įskaitant pakrovimą, iškrovimą, perkrovimą bei laikiną sandėliavimą.
7. Pavojingų krovinių vežimo dalyviai – pavojingų krovinių siuntėjas, vežėjas, gavėjas ir sandėliuotojas.
8. Transporto priemonė – automobilis, priekaba ar puspriekabė ir prekinis vagonas, kuriais gali būti vežami pavojingi kroviniai. Vykdant pavojingų krovinių vežimo kontrolę keliuose, transporto priemonėms taip pat priskiriami traktoriai ir savaeigės mašinos.
3 straipsnis. Teisinis pavojingų krovinių vežimo reglamentavimas
1. Pavojingų krovinių vežimą Lietuvos Respublikoje reglamentuoja šis Įstatymas, kiti Lietuvos Respublikos įstatymai, Vyriausybės nutarimai ir kiti teisės aktai.
2. Lietuvos Respublikos tarptautinį bendradarbiavimą pavojingų krovinių vežimo srityje reglamentuoja Lietuvos Respublikos tarptautinės sutartys, Lietuvos Respublikos įstatymai bei Vyriausybės nutarimai.
PAVOJINGŲ KROVINIŲ VEŽIMO VALSTYBINIS VALDYMAS
4 straipsnis. Pavojingų krovinių vežimo valstybinis valdymas
1. Pavojingų krovinių vežimo valstybinį valdymą vykdo Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba jos įgaliotos institucijos, taip pat savivaldybės.
2. Užtikrindamos saugų pavojingų krovinių vežimą Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba jos įgaliotos institucijos:
1) rengia, tvirtina ir įgyvendina pavojingų krovinių vežimo veiklą reglamentuojančius teisės aktus;
2) kontroliuoja pavojingų krovinių vežimą;
3) nustato pavojingų krovinių vežimo maršrutus;
4) atlieka avarijų, susijusių su pavojingų krovinių vežimu ir sukėlusių sunkias pasekmes, ekspertizę ir tvarko jų apskaitą;
5) kaupia statistinius duomenis apie pavojingų krovinių vežimą;
6) teikia konsultacijas pavojingų krovinių vežimo klausimais;
7) nustato pavojingų krovinių vežimo apribojimus nacionalinio saugumo ir aplinkosaugos tikslais;
8) vykdo kitas įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių pavojingų krovinių vežimą, nustatytas funkcijas.
3. Savivaldybės nustato maršrutus vietinės reikšmės keliais, kuriais draudžiama arba rekomenduojama vežti pavojingus krovinius, bei transporto priemonių, vežančių pavojingus krovinius, sustojimo vietas, vykdo kitas įstatymų bei kitų teisės aktų, reglamentuojančių pavojingų krovinių vežimą, nustatytas funkcijas.
4. Avarijų, susijusių su pavojingų krovinių vežimu, prevencijos priemonės įgyvendinamos bei avarinės situacijos likviduojamos, avarijos pasekmės šalinamos Civilinės saugos įstatymo, kitų įstatymų ir teisės aktų nustatyta tvarka.
Saugaus PAVOJINGŲ KROVINIŲ VEŽIMO užtikrinimas
5 straipsnis. Pavojingų krovinių vežimo saugos specialistas
Kiekvienoje įmonėje, kurios veikla susijusi su pavojingų krovinių vežimu keliais, geležinkeliais ar vidaus vandenimis, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka privalo būti paskirtas pavojingų krovinių vežimo saugos specialistas, atsakingas už saugų pavojingų krovinių vežimą.
6 straipsnis. Pavojingų krovinių vežimo statistika
Visos įmonės, kurių veikla susijusi su pavojingų krovinių vežimu, privalo Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka Lietuvos statistikos departamentui teikti statistinius duomenis apie pavojingų krovinių vežimą.
Straipsnio pakeitimai
Nr. XI-1088, 2010-11-04, Žin., 2010, Nr. 137-6989 (2010-11-23)
7 straipsnis. Maršrutų pavojingiems kroviniams vežti nustatymas
Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija nustato maršrutus valstybinės reikšmės automobilių, geležinkelių bei vidaus vandenų keliais, kuriais draudžiama arba rekomenduojama vežti pavojingus krovinius bei organizuoja stovėjimo vietų transporto priemonėms su pavojingais kroviniais įrengimą.
8 straipsnis. Pavojingų krovinių vežimo kontrolė
1. Pavojingų krovinių vežimo kontrolės tvarką nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
2. Pavojingų krovinių vežimo kontrolę atlieka Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotos institucijos.
3. Maršrutai, kuriais draudžiama vežti pavojingus krovinius, skelbiami Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.
9 straipsnis. Neteko galios nuo 2008 m. liepos 1 d.
Straipsnio pakeitimai:
Nr. X-1576, 2008-06-05, Žin., 2008, Nr. 71-2705 (2008-06-21)
ATSAKOMYBĖ IR DRAUDIMAS
10 straipsnis. Atsakomybė už šio Įstatymo pažeidimus
Asmenys, pažeidę šį Įstatymą, traukiami administracinėn ir baudžiamojon atsakomybėn įstatymų nustatyta tvarka.
Pavojingų krovinių vežimo dalyviai įstatymų nustatyta tvarka apdraudžia savo civilinę atsakomybę už žalą, kuri, vežant pavojingus krovinius, gali būti padaryta tretiesiems asmenims ir (ar) jų turtui bei aplinkai.
12 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas
Šis Įstatymas įsigalioja nuo 2002 m. kovo 1 d.
13 straipsnis. Pasiūlymas Lietuvos Respublikos Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai
Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai iki 2002 m. kovo 1 d. parengti ir patvirtinti šiam Įstatymui įgyvendinti reikalingus teisės aktus.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
RESPUBLIKOS PREZIDENTAS VALDAS ADAMKUS
________________
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. X-1576, 2008-06-05, Žin., 2008, Nr. 71-2705 (2008-06-21)
PAVOJINGŲ KROVINIŲ VEŽIMO AUTOMOBILIŲ, GELEŽINKELIŲ IR VIDAUS VANDENŲ TRANSPORTU ĮSTATYMO 9 STRAIPSNIO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS ĮSTATYMAS
Šis įstatymas, išskyrus 2 straipsnį, įsigalioja 2008 m. liepos 1 d.
2.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XI-1088, 2010-11-04, Žin., 2010, Nr. 137-6989 (2010-11-23)
PAVOJINGŲ KROVINIŲ VEŽIMO AUTOMOBILIŲ, GELEŽINKELIŲ IR VIDAUS VANDENŲ TRANSPORTU ĮSTATYMO 6 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS
*** Pabaiga ***
Redagavo Aušrinė Trapinskienė (2010-11-23)
autrap@lrs.lt