Įsakymas netenka galios 2014-05-01:
Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos, Įsakymas
Nr. 2B-76, 2014-04-11, paskelbta TAR 2014-04-11, i. k. 2014-04340
Dėl Techninės apžiūros rezultatų kortelės (ataskaitos) pildymo tvarkos aprašo patvirtinimo
Suvestinė redakcija nuo 2011-09-25 iki 2014-04-30
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2009, Nr. 114-4881, i. k. 1092213ISAK002B-363
VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS
PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VIRŠININKO
Į S A K Y M A S
DĖL TECHNINĖS APŽIŪROS REZULTATŲ KORTELĖS (ATASKAITOS) NAUDOJIMO (PILDYMO) TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2009 m. rugsėjo 18 d. Nr. 2B-363
Vilnius
Vadovaudamasis Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. spalio 24 d. įsakymu Nr. 3-406 (Žin., 2008, Nr. 126-4826; 2009, Nr. 79-3297), 34 punktu:
1. T v i r t i n u Techninės apžiūros rezultatų kortelės (ataskaitos) naudojimo (pildymo) tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiais galios:
2.1. Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2006 m. liepos 12 d. įsakymą Nr. 2B-225 „Dėl Techninės apžiūros rezultatų kortelės (ataskaitos) naudojimo ir pildymo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 80-3173);
2.2. Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2006 m. gruodžio 21 d. įsakymą Nr. 2B-380 „Dėl Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2006 m. liepos 12 d. įsakymo Nr. 2B-225 „Dėl Techninės apžiūros rezultatų kortelės (ataskaitos) naudojimo ir pildymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2006, Nr. 144-5527).
3. Įpareigoju Technikos skyrių šį įsakymą nustatyta tvarka teikti skelbti „Valstybės žiniose“ ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos interneto svetainėje.
PATVIRTINTA
Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie
Susisiekimo ministerijos viršininko
2009 m. rugsėjo 18 d. įsakymu Nr. 2B-363
TECHNINĖS APŽIŪROS REZULTATŲ KORTELĖS (ATASKAITOS) NAUDOJIMO (PILDYMO) TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Techninės apžiūros rezultatų kortelės (ataskaitos) naudojimo (pildymo) tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) yra privalomas techninės apžiūros įmonėms (toliau – įmonės), techninės apžiūros kontrolieriams (toliau – kontrolieriai), kurie atlieka motorinių transporto priemonių ir jų priekabų (toliau – transporto priemonės) privalomąją ar pakartotinę techninę apžiūrą.
2. Techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita) (toliau – kortelė (ataskaita)) – transporto priemonės valdytojui išduodama privalomosios techninės apžiūros (toliau – techninė apžiūra) ar pakartotinės privalomosios techninės apžiūros (toliau – pakartotinė techninė apžiūra) rezultatų ataskaita, kurioje pateikiama išvada, ar transporto priemonė atitinka (neatitinka) reikalavimus, nustatytus Techniniuose motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimuose, patvirtintuose Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 2B-290 (Žin., 2008, Nr. 88-3550) (toliau – Techniniai reikalavimai), taip pat nurodomas techninės apžiūros galiojimo laikas arba naujos transporto priemonės pateikimo pirmajai techninei apžiūrai data. Kortelė (ataskaita) gali turėti priedų.
II. TECHNINĖS APŽIŪROS REZULTATŲ KORTELĖS (ATASKAITOS) PILDYMO TVARKA
3. Atliekant transporto priemonės techninę apžiūrą, kortelė (ataskaita) pildoma darbo vietoje įvedant duomenis į Centrinę techninės apžiūros duomenų bazę (toliau – Centrinė duomenų bazė). Įmonės rekvizitus, techninės apžiūros atlikimo vietą, datą ir laiką, duomenis apie apmokėjimą, transporto priemonės paskirtį, kuro rūšį, markę, modelį, pirmosios registracijos ir pirmosios registracijos Lietuvoje datas, valdytoją, identifikavimo, valstybinį, registracijos liudijimo ir draudimo poliso numerius, ypatingas žymes, kodą, leidimo eksploatuoti numerį (LEN), masę be krovinio, leidžiamą maksimalią masę įrašyti arba pažymėti kortelėje (ataskaitoje) gali kontrolieriai ir kiti įmonės vadovo paskirti asmenys. Likusias kortelės (ataskaitos) dalis ir eilutes pildo bei sprendimus ir išvadas priima tik kontrolierius. Kontrolierius atsako už visų kortelėje (ataskaitoje) įrašytų ir iš Centrinės duomenų bazės atspausdintų duomenų teisingumą.
4. Pildant kortelę (ataskaitą), suteikiamas unikalus kortelės (ataskaitos) numeris iš Centrinės duomenų bazės, eilutėje:
4.1. „Techninės apžiūros įmonė“ – įrašomi įmonės rekvizitai (įmonės pavadinimas, adresas, telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas);
4.2. „TA atlikimo data, laikas“ – įrašoma techninės apžiūros atlikimo data ir laikas (minučių tikslumu);
4.3. „TA atlikimo vieta“ – įrašomas techninės apžiūros stoties numeris, kurį suteikia Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija);
5. Pildant dalį „Transporto priemonės duomenys“, eilutėje:
5.1. „Valstybinis Nr.“ – įrašomas transporto priemonės valstybinis numeris1, o valstybinio numerio keitimo atveju – ir buvęs valstybinis numeris1;
5.4. „Registracijos liudijimo numeris“ – įrašomas transporto priemonės registracijos liudijimo numeris1;
5.5. „Kodas“ – įrašoma transporto priemonės klasė, kėbulo kodas ir jos specialios paskirties kodas (jei yra)1;
5.6. „Paruoštos ekspl. TP masė“ – įrašoma paruoštos eksploatuoti transporto priemonės masė kilogramais arba tonomis1;
5.7. „Pirmosios registracijos data“ – įrašoma transporto priemonės pirmosios registracijos data1, 2;
5.8. „TP paskirtis“ – įrašoma3:
5.9. „Tech. maks. TP masė“ – įrašoma didžiausia techniškai leistina pakrautos transporto priemonės masė, kilogramais arba tonomis1;
5.10. „Pirmosios registracijos LR data“ – įrašoma transporto priemonės pirmosios registracijos Lietuvoje data1;
5.11. „(Energijos) kuro rūšis“ (įrašoma1):
5.12. „Draudimo poliso Nr.“ – įrašomas galiojančio transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo liudijimo (poliso) numeris4;
5.14. „ETPN / LEN“ – įrašomas Europinis tipo patvirtinimo numeris (ETPN) arba leidimo eksploatuoti numeris (LEN), jei yra nurodytas1;
5.16. „Transporto priemonės valdytojas“ – įrašoma vardo pirmoji raidė ir pavardė, jei transporto priemonės valdytojas yra fizinis asmuo, arba įmonės pavadinimas, jei transporto priemonės valdytojas – juridinis asmuo1;
5.18. „Ypatingos žymės“ – įrašoma:
5.18.2. „Variklio Nr.“ – įrašomas N2, N3, M2 ir M3 klasių saugių transporto priemonių variklio numeris1;
6. Pildant dalį „Techninių reikalavimų įvertinimai“, vadovaujamasi Techniniais reikalavimais. Šios dalies eilutėje „Žymos“ įrašomi šie žymėjimai:
7. Jei transporto priemonei techninės apžiūros metu nustatyti nedideli, dideli ar draudžiantys eksploatuoti trūkumai, tai visi nustatyti trūkumai detalizuojami pagal Techninių reikalavimų kodus, nurodant trūkumo požymį (nedideli trūkumai, dideli trūkumai, draudžiama eksploatuoti), kodą, techninės būklės kontrolės rezultatą (išvadą) ir techninio trūkumo buvimo vietą (kairėje / dešinėje, priekyje / gale), pvz., DT 507 – priekinės pakabos, kairės pusės lanksto didesnis laisvumas.
8. Dalyje „Techninių reikalavimų įvertinimai“ užpildoma bandymų rezultatų lentelė, kurią sudaro trys dalys – stabdžių, išmetamų teršalų kiekio ir žibintų šviesos sureguliavimo bandymo rezultatai.
9. Priklausomai nuo atliekamo stabžių bandymo būdo ir transporto priemonės klasės, bandymų rezultatų lentelės dalis „Stabdžių bandymo rezultatai“ gali būti suformuota taip, kaip pateikta, pvz.:
9.1. bandant darbinę stabdžių sistemą ar stovėjimo / atsarginę stabdžių sistemą stacionariu stabdžių bandymo stendu į lentelę įrašoma (vieno skaičiaus po kablelio tikslumu):
– ratų stabdymo jėgų reikšmės (kN), stabdant darbine (D) ir stovėjimo / atsargine (S) stabdžių sistema – kiekvienai ašiai;
– ratų stabdymo jėgų netolygumas (%) – normatyvinė maksimali reikšmė ir apskaičiuota pagal bandymo rezultatus reikšmė – kiekvienai ašiai, kurios ratus veikė stovėjimo stabdžių sistema;
– stabdymo efektyvumas (%) – normatyvinė minimali reikšmė ir apskaičiuota pagal bandymo rezultatus reikšmė – kiekvienai stabdžių sistemai.
Darbinės stabdžių sistemos stabdymo efektyvumas neskaičiuojamas (stulpelio „Efektyvumas (%)“ langelyje „Reikšmė“ dedamas brūkšnys), jei:
– bent vienos ašies ratų stabdymo jėgų netolygumas didesnis nei nustatytas;
– bent vienos ašies stabdymo jėgos neatitinka nustatytų reikalavimų;
– stabdžių stendo būgnai užsiblokuoja bandant kiekvienos ašies ratų stabdžius (M1 ir N1 klasių transporto priemonėms). Šiuo atveju vietoj kiekvienos pamatuotos stabdymo jėgos reikšmės rašoma raidė „B“;
– bandoma priekaba su inercine stabdžių sistema. Šiuo atveju vietoj kiekvienos pamatuotos stabdymo jėgos reikšmės gali būti įrašoma raidė „V“, vienos ašies ratų stabdymo jėgų netolygumas nevertinamas.
Stovėjimo / atsarginės stabdžių sistemos stabdymo efektyvumas neskaičiuojamas (stulpelio „Efektyvumas (%)“ langelyje „Reikšmė“ dedamas brūkšnys), jei:
– bent vienos ašies ratų stabdymo jėgų netolygumas didesnis nei nustatytas;
– bent vienos ašies stabdymo jėgos neatitinka nustatytų reikalavimų;
– stabdžių bandymo stendo būgnai užsiblokuoja bandant nepakrautą transporto priemonę (visų klasių transporto priemonėms). Šiuo atveju vietoj kiekvienos pamatuotos stabdymo jėgos reikšmės rašoma raidė „B“;
– bandoma priekaba su inercine stabdžių sistema. Šiuo atveju vietoj kiekvienos pamatuotos stabdymo jėgos reikšmės gali būti įrašoma raidė „V“, vienos ašies ratų stabdymo jėgų netolygumas nevertinamas;
9.2. bandant darbinę stabdžių sistemą ar stovėjimo / atsarginę stabdžių sistemą lėtėjimo pagreičio matavimo prietaisu, į lentelę įrašoma (vieno skaičiaus po kablelio tikslumu):
– stabdymo lėtėjimo reikšmės (m/s2), stabdant darbine (D) ir stovėjimo / atsargine (S) stabdžių sistema;
– stabdymo efektyvumas (%) – normatyvinė minimali reikšmė ir apskaičiuota pagal bandymo rezultatus reikšmė – kiekvienai stabdžių sistemai;
9.3. bandant darbinę stabdžių sistemą ar stovėjimo / atsarginę stabdžių sistemą stacionariu stabdžių bandymo stendu, papildomai prijungiant monometrus, į lentelę įrašoma (vieno skaičiaus po kablelio tikslumu):
– ratų stabdymo jėgų reikšmės (kN), stabdant darbine stabdžių sistema, arti stendo būgnų blokavimosi ribos – kiekvienai ašiai;
– oro slėgis bandomos ašies stabdžių kamerose (bar), nustatytas sinchroniškai su šios ašies stabdymo jėgomis – kiekvienai ašiai;
– skaičiuojamasis oro slėgis (bar) – kiekvienai ašiai (jei tokie duomenys yra) ar bendras slėgis visai sistemai;
– stabdymo efektyvumas (%) – normatyvinė minimali reikšmė ir apskaičiuota pagal bandymo rezultatus reikšmė.
10. Jei transporto priemonė mokomoji, tai formuojamos dvi stabdžių bandymo rezultatų lentelės: vienoje lentelėje įrašomi bandymo rezultatai, stabdant pagrindiniais stabdžių pedalais, kitoje lentelėje – stabdant papildomais (instruktoriaus) stabdžių pedalais.
11. Bandymų rezultatų lentelės dalyje „Išmetamų teršalų kiekis“ įrašomi bandymų duomenys priklausomai nuo transporto priemonės variklio naudojamo kuro rūšies5.
12. Bandymų rezultatų lentelės dalyje „Žibintai“ įrašomos žibintų šviesos srauto pokrypio bandymo (%) reikšmės6.
13. Kortelės (ataskaitos) dalies „Išvada“ pildymas:
13.1. Jei techninės apžiūros metu transporto priemonei nenustatyti nedideli, dideli ir (ar) draudžiantys eksploatuoti trūkumai, tai šioje dalyje įrašoma: „Transporto priemonė atitinka Techninius reikalavimus“. Šios dalies eilutėje „Techninė apžiūra galioja iki“ nurodoma data, iki kurios transporto priemonė turi būti pateikta techninei apžiūrai. Eilutėje „išduotų lipdukų numeriai“ nurodomas išduotų lipdukų numeris. Eilutėje „Techninės apžiūros kontrolieriaus parašas ir spaudas“ kontrolierius pasirašo ir uždeda savo spaudą, o eilutėje „Susipažinau“ pasirašo transporto priemonės valdytojas.
13.2. Jei techninės apžiūros metu transporto priemonei nustatyti nedideli trūkumai, tai šioje dalyje įrašoma: „Transporto priemonė atitinka Techninius reikalavimus“, tačiau eilutėje „Pastabos“ įrašoma: „Transporto priemonėje būtina pašalinti nustatytus nedidelius trūkumus“. Šios dalies eilutėje „Techninė apžiūra galioja iki“ nurodoma data, iki kurios transporto priemonė turi būti pateikta techninei apžiūrai. Eilutėje „išduotų lipdukų numeriai“ nurodomas išduotų lipdukų numeris. Eilutėje „Techninės apžiūros kontrolieriaus parašas ir spaudas“ kontrolierius pasirašo ir uždeda savo spaudą, o eilutėje „Susipažinau“ pasirašo transporto priemonės valdytojas.
13.3. Jei techninės apžiūros metu transporto priemonei nustatyti dideli trūkumai, tai šioje dalyje įrašoma: „Transporto priemonė neatitinka Techninių reikalavimų“. Šios dalies eilutėje „Pakartotinė techninė apžiūra turi būti atlikta iki“ nurodoma data, iki kurios transporto priemonė turi būti pateikta pakartotinei techninei apžiūrai, o eilutėje „pakartotinės techninės apžiūros kaina“ kontrolierius įrašo pakartotinės techninės apžiūros kainą. Eilutėje „Techninės apžiūros kontrolieriaus parašas ir spaudas“ kontrolierius pasirašo ir uždeda savo spaudą, o eilutėje „Susipažinau“ pasirašo transporto priemonės valdytojas.
13.4. Jei techninės apžiūros metu transporto priemonei nustatyti draudžiantys eksploatuoti trūkumai, tai šioje dalyje įrašoma: „Transporto priemonė neatitinka Techninių reikalavimų“, o eilutėje „Pastabos“ įrašoma: „Transporto priemone važiuoti draudžiama“. Šios dalies eilutėje „Techninė apžiūra turi būti atlikta iki“ nurodoma data, iki kurios transporto priemonė turi būti pateikta pakartotinei techninei apžiūrai, o eilutėje „pakartotinės techninės apžiūros kaina“ kontrolierius įrašo pakartotinės techninės apžiūros kainą. Eilutėje „Techninės apžiūros kontrolieriaus parašas ir spaudas“ kontrolierius pasirašo ir uždeda savo spaudą, o eilutėje „Susipažinau“ pasirašo transporto priemonės valdytojas.
13.5. Jei techninės apžiūros metu taksi automobiliui nenustatyti dideli trūkumai pagal Techninių reikalavimų IV skyriaus 9 grupę, tai šios dalies eilutėje „Pastabos“ papildomai įrašoma: „Atitinka reikalavimus taksi automobiliams“.
13.6. Jei techninės apžiūros metu transporto priemonei, kuria numatyta vežti krovinius / keleivius tarptautiniais maršrutais, nenustatyti dideli trūkumai pagal Techninių reikalavimų IV skyriaus 10 grupę, tai šios dalies eilutėje „Pastabos“ papildomai įrašoma: „Atitinka reikalavimus tarptautinių vežimų transporto priemonėms“.
13.7. Jei techninės apžiūros metu transporto priemonei, kuria numatyta vežti tam tikrus pavojingus krovinius, nenustatyti dideli ir (ar) draudžiantys eksploatuoti trūkumai pagal Techninių reikalvimų IV skyriaus 11 grupę, tai šios dalies eilutėje „Pastabos“ papildomai įrašoma: „Transporto priemonė atitinka ADR reikalavimus“ ir nurodomas transporto priemonės konstrukcijos tipas.
13.8. Jei techninės apžiūros metu saugiai transporto priemonei nenustatyti dideli trūkumai pagal Techninių reikalvimų IV skyriaus 12 grupę, tai šios dalies eilutėje „Pastabos“ papildomai įrašoma: „Transporto priemonė atinka saugių transporto priemonių reikalavimus“.
13.9. Jei techninės apžiūros metu techninius eismo saugumo reikalavimus atitinkančiai priekabai (puspriekabei), kurios gamintojo atstovo šalyje nėra, buvo išduotas ETMK sertifikatas, kaip numatyta Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. balandžio 7 d. įsakymo Nr. 3-134 „Dėl Sertifikatų išdavimo ekologinius ir saugumo reikalavimus atitinkančioms krovininėms transporto priemonėms“ (Žin., 2006, Nr. 43-1578; 2008, Nr. 132-5087) 1.4 punkte, tuomet šios dalies eilutėje „Pastabos“ papildomai įrašomas išduoto ETMK sertifikato numeris.
14. Atliekant transporto priemonės pakartotinę techninę apžiūrą, pildoma nauja kortelė (ataskaita), jeigu patikrinus transporto priemonę nustatoma, kad:
14.1. pirminėje kortelėje (ataskaitoje) nurodyti trūkumai pašalinti ir neatsirado naujų trūkumų, tai dalis „IŠVADA“ užpildoma taip, kaip numatyta šio Aprašo 13.1, 13.2 ir 13.5–13.9 punktuose. Šiuo atveju bandymų rezultatų lentelė suformuojama pagal paskutinius atliktus bandymus, kurių rezultatai atitinka Techninius reikalavimus;
15. Jeigu atliekant techninę apžiūrą naujoms transporto priemonėms yra pildoma kortelė (ataskaita), tai joje užpildomos dalys „techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita)“, „transporto priemonės duomenys“ ir „išvada“. Dalis „Techninių reikalavimų įvertinimaS“ nepildoma, jei nauja transporto priemonė netikrinama pagal Techninius reikalavimus. Šiuo atveju dalyje „IŠVADA“ įrašoma: „Nauja transporto priemonė“.
16. Jei transporto priemonės valdytojas prarado kortelę (ataskaitą) ir kreipiasi į įmonę su prašymu išduoti naują, tai įmonė iš Centrinės duomenų bazės atspausdina galiojančios kortelės (ataskaitos) kopiją su buvusiais duomenimis ir nauju jos numeriu. Šiuo atveju dalies „IŠVADA“ eilutėje „Pastabos“ papildomai įrašoma: „Dublikatas, vietoj techninės apžiūros rezultatų kortelės (ataskaitos) Nr.“, įrašant pirminės kortelės (ataskaitos) numerį bei nurodant su dublikato išdavimu susijusius duomenis (datą, vietą, kontrolieriaus spaudo kodą).
17. Jei transporto priemonės valdytojas prarado lipduką (-us) ir kreipiasi į įmonę su prašymu išduoti naują (-us) lipduką (-us), tai įmonė iš Centrinės duomenų bazės atspausdina galiojančios kortelės (ataskaitos) kopiją su buvusiais duomenimis, nauju jos numeriu ir galiojančiais lipdukų numeriais. Šiuo atveju dalies „IŠVADA“ eilutėje „Pastabos“ papildomai įrašoma: „Dublikatas, vietoj techninės apžiūros rezultatų kortelės (ataskaitos) Nr.“, įrašant pirminės kortelės (ataskaitos) numerį bei nurodant su dublikato išdavimu susijusius duomenis (datą, vietą, kontrolieriaus spaudo kodą).
18. Jei transporto priemonė atitinka Techninius reikalavimus, o transporto priemonės valdytojas kreipiasi į įmonę dėl papildomo transporto priemonės tikrinimo pagal Techninių reikalvimų IV skyriaus 9, 10, 11 ar 12 grupių papildomus reikalavimus, tai atlikus transporto priemonės techninę apžiūrą, spausdinama nauja kortelė (ataskaita), kurioje nurodomi prieš tai buvę transporto priemonės duomenys bei papildomai suformuojami nauji techninės apžiūros atlikimo duomenys. Šiuo atveju jei transporto priemonė atitinka papildomus Techninius reikalavimus, tai kortelės (ataskaitos) dalis „IŠVADA“ užpildoma taip, kaip numatyta šio Aprašo 13.5–13.9 punktuose.
19. Baigus tikrinti transporto priemonę, kortelė (ataskaita) turi būti pilnai užpildyta ir atspausdinta. Kontrolierius, užpildęs kortelę (ataskaitą), aktyvuoja Centrinės duomenų bazės mygtuką „IŠSAUGOTI“, tuo patvirtindamas, kad įvesti duomenys yra teisingi ir atlikta techninė apžiūra.
20. Užpildytą kortelę (ataskaitą) kontrolierius patvirtina savo parašu ir spaudu dalies „IŠVADA“ eilutėje „Techninės apžiūros kontrolieriaus parašas ir spaudas“.
21. Kortelės (ataskaitos) kitoje lapo pusėje nurodoma papildoma informacija, susijusi su transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarka, transporto priemonių eksploatavimu ir saugumo užtikrinimu bei kontrolieriaus sprendimo apskundimo tvarka. Reklaminio pobūdžio informacija negali būti skelbiama.
III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
22. Įmonės vadovas privalo kontroliuoti, kad visi įmonės darbuotojai laikytųsi šio Aprašo reikalavimų.
23. Pildydamas kortelę (ataskaitą), kontrolierius privalo laikytis šio Aprašo, Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. spalio 24 d. įsakymu Nr. 3-406 (Žin., 2008, Nr. 126-4826), Techniniuose reikalavimuose ar kituose teisės aktuose nustatytų kortelės (ataskaitos) pildymo reikalavimų. Už šių reikalavimų nevykdymą kontrolierius atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
24. Inspekcija pagal savo kompetenciją konsultuoja ūkio subjektus dėl šio Aprašo taikymo ir teikia jiems metodinę pagalbą. Konsultacijos ir metodinė pagalba teikiama Ūkio subjektų konsultavimo Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje prie Susisiekimo ministerijos tvarkos aprašo, patvirtinto Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2010 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 2B-556 (Informaciniai pranešimai, 2010, Nr. 99-1174), nustatyta tvarka.
Papildyta punktu:
Nr. 2B-347, 2011-09-16, Žin., 2011, Nr. 116-5499 (2011-09-24), i. k. 1112213ISAK002B-347
1 Duomenys pildomi iš Kelių transporto priemonių registro, transporto priemonės registracijos arba iš įsigijimo dokumentų.
2 Jei pirmosios registracijos datos nustatyti neįmanoma, įrašomi transporto priemonės pagaminimo metai.
3 Šiuos duomenis kontrolierius privalo įvesti, jei jų negalima nustatyti pagal transporto priemonės kodą.
4 Duomenys gali būti įrašomi iš Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuro informacinės sistemos.
5 Benzininių variklių išmetamų teršalų kiekis matuojamas esant minimaliems variklio apsisukimams ir, jei taikoma, varikliui dirbant su apkrova, kaip numatyta gamintojo, tačiau ne mažiau kaip 2000 sūkių per minutę. Bandymų rezultatų lentelėje įrašomos CO (%), CH (ppm) ir, jei taikoma, ? reikšmės. Dyzeliniams varikliams matuojamas šviesos absorbcijos koeficientas (m-1) arba optinis tankis (%) ir į bandymų rezultatų lentelę įrašoma ši reikšmė. Duomenys į lentelę įrašomi vieno skaičiaus po kablelio tikslumu.
6 Jei transporto priemonėje neįrengti priekiniai rūko žibintai, tai atitinkamuose langeliuose įrašomi brūkšniai. Jei transporto priemonėje įrengtas tik vienas artimųjų šviesų ar priekinis rūko žibintas, tai duomenys įrašomi į dalį „kairysis“. Duomenys į lentelę įrašomi vieno skaičiaus po kablelio tikslumu.
Techninės apžiūros rezultatų kortelės (ataskaitos)
naudojimo ir pildymo tvarkos aprašo
priedas
(Techninės apžiūros rezultatų kortelės (ataskaitos) forma)
_____________________________________________________________________________________________
(Techninės apžiūros įmonės pavadinimas, adresas, telefono ir fakso numeriai, el. pašto adresas)
TECHNINĖS APŽIŪROS REZULTATŲ KORTELĖ (ATASKAITA) NR. _________
(Išrašas iš Centrinės techninės apžiūros duomenų bazės)
TA atlikimo data, laikas: _______ |
Kasos dok. Nr. __________ |
Paslauga, kaina: ___________ |
TA atlikimo vieta: ____________ |
TA atliko: ______________ |
|
TRANSPORTO PRIEMONĖS DUOMENYS
Valstybinis Nr. _______________ |
Markė / modelis _________ |
Kilmės šalis _______________ |
Registracijos liudijimo Nr. ______ |
Kodas _________________ |
Paruoštos ekspl. TP masė _____ |
Pirmosios registracijos data _____ |
TP paskirtis _____________ |
Tech. maks. TP masė ________ |
Pirmosios registracijos LR data _____ |
(Energijos) kuro rūšis ______ |
Draudimo poliso Nr. _________ |
Identifikavimo Nr. ____________ |
ETPN/LEN _____________ |
TA periodiškumas ___________ |
Transporto priemonės valdytojas ___________________________ |
Rida ______________________ |
|
Ypatingos žymės _______________________________________ |
Mokesčiai _________________ |
Stabdžiai – bandymas su stendu |
Stabdžiai – bandymas su stendu prisijungiant manometrus |
Išmetamų teršalų kiekis |
Žibintų šviesos matavimai |
||||||||||||||||||
Ašis |
Stabdymo jėgos (kN) |
Netolygumas (%) |
Efektyvumas (%) |
Stabdymo jėgos (kN) |
p2 (bar) |
p3 (bar) |
Efektyvumas (%) |
Paramet-rai |
Matavimų rezultatai |
Žibi-ntai |
Šviesos pokrypis (%) |
||||||||||
|
Kairys ratas |
Dešinys ratas |
Rez |
Riba |
Rez. |
Riba |
Kairys ratas |
Dešinys ratas |
Rez. |
Riba |
Min. sūk. |
Riba |
Sūk.> 2000 min-1 |
Riba |
Kairys |
Dešinys |
Riba |
||||
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
CO (%) (benzinas / dujos) |
|
|
|
|
artimųjų šviesų |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
CH (ppm) (benzinas / dujos) |
|
|
|
|
tolimųjų šviesų (1) |
|
|
|
||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
c (benzinas / dujos) |
|
|
1± 0.03 |
tolimųjų šviesų (2) |
|
|
|
|||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dūmin-gumas (m-1, %) |
|
|
|
priek. rūko |
|
|
|
|||
1(S) |
|
|
|
|
|
|
Stabdžiai – bandymas su kilnojamuoju lėtėjimo matavimo prietaisu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
2(S) |
|
|
|
|
Bandymas |
Lėtėjimas (m/s) |
Efektyvumas (%) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
3(S) |
|
|
|
|
Rez. |
Riba |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
4(S) |
|
|
|
|
Darbinė stabdžių sistema |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
Stovėjimo / atsarginė stabdžių sistema |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TECHNINIŲ REIKALAVIMŲ ĮVERTINIMAI
Pastaba. Pildant dalį „Techninių reikalavimų įvertinimai“, užpildomi tik tie laukeliai, kuriuose nurodyti parametrai yra tikrinami ir gaunami rezultatai.
Žymos: __________________________________________________________________________________
IŠVADA
TRANSPORTO PRIEMONĖ ATITINKA / NEATITINKA TECHNINIUS (-IŲ) REIKALAVIMUS (-Ų).
Pastabos: ________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________
Techninė apžiūra galioja iki _______________________________, išduotų lipdukų numeriai: ______________
Pakartotinė techninė apžiūra turi būti atlikta iki ____________________, pakartotinės techninės apžiūros kaina ___________________________________________________________________ Lt.
_________________________________________________________ (techninės apžiūros kontrolieriaus parašas ir spaudas) |
Susipažinau _______________________________________ (transporto priemonės valdytojo parašas) |
Pakeitimai:
1.
Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos, Įsakymas
Nr. 2B-347, 2011-09-16, Žin., 2011, Nr. 116-5499 (2011-09-24), i. k. 1112213ISAK002B-347
Dėl Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2009 m. rugsėjo 18 d. įsakymo Nr. 2B-363 "Dėl Techninės apžiūros rezultatų kortelės (ataskaitos) naudojimo (pildymo) tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo