Suvestinė redakcija nuo 2005-02-17
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2003, Nr. 123-5637, i. k. 1033030ISAK01B-1130
MUITINĖS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS
Į S A K Y M A S
DĖL LAISVAJAME SANDĖLYJE LAIKOMŲ PREKIŲ INVENTORIZACIJOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2003 m. gruodžio 23 d. Nr. 1B-1130
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos muitinės įstatymo (Žin., 2004, Nr. 73-2517) 20 straipsnio 3 dalies 14 punktu ir 75 straipsnio 2 dalimi:
Preambulės pakeitimai:
Nr. 1B-112, 2005-02-14, Žin., 2005, Nr. 23-756 (2005-02-16), i. k. 1053030ISAK001B-112
2. Pavedu:
2.1. šio įsakymo vykdymą kontroliuoti direktoriaus pavaduotojui J. Miškiniui ir teritorinių muitinių viršininkams;
PATVIRTINTA
Muitinės departamento direktoriaus
2003 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1B-1130
LAISVAJAME SANDĖLYJE LAIKOMŲ PREKIŲ INVENTORIZACIJOS TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Laisvajame sandėlyje laikomų prekių inventorizacijos taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja prekių, laikomų laisvuosiuose sandėliuose (toliau – prekės), inventorizacijos tvarką.
2. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Inventorizacija – muitinės taikoma laisvojo sandėlio veiklos priežiūros priemonė, atliekama tikrinant laisvajame sandėlyje laikomas prekes ir faktiškai rastus prekių likučius lyginant su laisvajame sandėlyje laikomų prekių apskaitos duomenimis.
Materialiai atsakingas asmuo – laisvojo sandėlio steigėjo darbuotojas, su kuriuo sudaryta raštiška visiškos materialinės atsakomybės už patikėtų jam saugoti prekių išsaugojimą sutartis.
Inventorizavimo aprašas – inventorizacijos faktą patvirtinantis dokumentas, turintis Taisyklių 17–20 punktuose nurodytus rekvizitus.
3. Teritorinė muitinė, kurios veiklos zonoje veikia laisvasis sandėlis (toliau – teritorinė muitinė), vykdydama jo muitinės priežiūrą bei atlikdama į laisvąjį sandėlį padedamų, iš jo išduodamų ir jame saugomų prekių muitinį tikrinimą, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos muitinės įstatymo 20 straipsnio 3 dalies 14 punktu, turi teisę atlikti ir šių prekių inventorizaciją.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1B-112, 2005-02-14, Žin., 2005, Nr. 23-756 (2005-02-16), i. k. 1053030ISAK001B-112
4. Kai atšaukiamas leidimas steigti laisvąjį sandėlį ir jo veikla nutraukiama, prekės inventorizuojamos pagal Muitinės departamento generalinio direktoriaus įsakymo dėl leidimo steigti laisvąjį sandėlį atšaukimo dienos būklę.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1B-112, 2005-02-14, Žin., 2005, Nr. 23-756 (2005-02-16), i. k. 1053030ISAK001B-112
5. Priklausomai nuo inventorizacijos tikslų inventorizuojamos visos inventorizacijos metu laisvojo sandėlio teritorijoje esančios prekės – ir įtrauktos į laisvajame sandėlyje laikomų prekių apskaitą, tvarkomą laisvojo sandėlio steigėjo suderinta su teritorine muitine tvarka (toliau – prekių apskaita), ir dėl kokių nors priežasčių į ją neįtrauktos – arba tam tikra jų dalis.
II. PASIRENGIMAS INVENTORIZACIJAI
7. Inventorizacija atliekama vadovaujantis teritorinės muitinės viršininko įsakymu, kuriame nurodomi inventorizacijos komisijos pirmininko ir narių vardai, pavardės, pareigos, jai pavedama laiku ir tinkamai atlikti inventorizaciją pagal įsakyme nurodytos dienos būklę, nurodoma, ar inventorizuoti visas inventorizacijos metu laisvojo sandėlio teritorijoje esančias prekes, ar tam tikrą jų dalį, nurodomas inventorizacijos pradžios ir pabaigos laikas, įpareigojama šį faktą įforminti dokumentais, nurodoma, kokiam teritorinės muitinės struktūriniam padaliniui inventorizacijos baigimo dieną atiduodamas inventorizavimo aprašas. Jeigu inventorizacija atliekama šių taisyklių 4 punkte nurodytais atvejais, įsakyme nurodyta diena, pagal kurios būklę atliekama inventorizacija, turi sutapti su 4 punkte nurodyta diena, pagal kurios būklę atitinkamais atvejais turi būti inventorizuojamos prekės.
III. PREKIŲ INVENTORIZACIJA
9. Muitinės pareigūnai, prieš pradėdami inventorizaciją, turi informuoti laisvojo sandėlio steigėją arba jo įgaliotą asmenį apie inventorizacijos laiką ir tikslus.
10. Muitinės pareigūnams inventorizuojant prekių likučius natūra privalo dalyvauti materialiai atsakingas asmuo (asmenys), o jeigu pageidauja – ir laisvojo sandėlio steigėjas arba jo įgaliotas asmuo.
11. Jeigu laisvajame sandėlyje laikomų prekių apskaita tvarkoma kompiuterizuotu būdu, laisvojo sandėlio savininkas ar jo įgaliotas asmuo inventorizacijos komisijai jos prašymu privalo pateikti inventorizuojamų prekių aprašą, sudarytą pagal prekių apskaitos duomenis, atitinkančius inventorizacijos dienos būklę.
12. Jeigu inventorizuojamos prekės nebaigiamos inventorizuoti per vieną dieną, išėjus inventorizacijos komisijai laisvojo sandėlio patalpos turi būti antspauduojamos inventorizacijos komisijos pirmininko numeriniu spaudu arba plombuojamos Muitinės departamento nustatyto pavyzdžio muitinės plombomis. Pasibaigus darbo dienai patikrintų prekių inventorizavimo aprašai paliekami toje patalpoje, kurioje saugomos prekės. Kitą dieną materialiai atsakingi asmenys ir inventorizacijos komisija į patalpas įeina tik kartu su komisijos pirmininku, prieš tai patikrinę, ar nepažeistas spaudas, kuriuo buvo antspauduotos patalpos, ir (arba) uždėtos plombos.
13. Prireikus inventorizacijos metu prekės gali būti priimamos į laisvąjį sandėlį bei iš jo išduodamos. Tai atliekama inventorizacijos komisijos akivaizdoje, priimtos bei išduotos prekės įrašomos į atskirus inventorizavimo aprašus.
IV. INVENTORIZACIJOS ĮFORMINIMAS
15. Inventorizavimui įforminti sudaromi inventorizavimo aprašai, kurie aiškiai ir įskaitomai surašomi ranka arba techninėmis priemonėmis.
16. Visos inventorizacijos metu patikrintos ir suskaičiuotos laisvojo sandėlio teritorijoje esančios prekės įrašomos į inventorizavimo aprašus, kuriuose nurodomi Taisyklių 17 punkte išvardyti inventorizuojamų prekių duomenys.
17. Inventorizavimo aprašo privalomieji rekvizitai yra: inventorizaciją atliekančios teritorinės muitinės pavadinimas; dokumento pavadinimas (inventorizavimo aprašas); laisvojo sandėlio steigėjo pavadinimas ir kodas iš Lietuvos Respublikos įmonių rejestro; laisvojo sandėlio adresas ir leidimo steigti laisvąjį sandėlį numeris; inventorizavimo aprašo sudarymo pradžios ir pabaigos datos; įrašo eilės numeris; inventorizuojamų prekių pavadinimas, kodas pagal Kombinuotąją nomenklatūrą, matavimo vienetas; prekių apskaitos dokumentuose arba laisvojo sandėlio savininko ar jo įgalioto asmens pateiktame inventorizuojamų prekių apraše nurodytas ir faktiškai rastas prekių kiekis bei šių kiekių skirtumas (jeigu jis nustatytas); inventorizacijos komisijos narių ir materialiai atsakingų asmenų vardai, pavardės, pareigos ir parašai.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1B-112, 2005-02-14, Žin., 2005, Nr. 23-756 (2005-02-16), i. k. 1053030ISAK001B-112
18. Inventorizuojant prekes, surašomi trys inventorizavimo aprašo egzemplioriai. Pirmasis egzempliorius inventorizacijos baigimo dieną atiduodamas į teritorinę muitinę, antrasis – laisvojo sandėlio steigėjui (jo įgaliotam asmeniui), trečiasis – materialiai atsakingam asmeniui.
19. Kiekvieno inventorizavimo aprašo lapo apačioje skaitmenimis ir žodžiais turi būti nurodomas faktiškai laisvojo sandėlio teritorijoje rastų ir atitinkamame lape nurodytų prekių kiekis natūriniais matavimo vienetais (susumavus inventorizavimo lape nurodytų prekių kiekius natūriniais matavimo vienetais) bei žodžiais nurodomas paskutiniojo įrašo eilės numeris. Neužpildytos inventorizavimo aprašo lapo eilutės perbraukiamos. Paskutinio inventorizavimo aprašo lapo apačioje skaitmenimis ir žodžiais nurodomas paskutiniojo įrašo eilės numeris bei visų faktiškai laisvojo sandėlio teritorijoje rastų prekių kiekis natūriniais matavimo vienetais (susumavus visuose, įskaitant ir paskutinį, inventorizavimo aprašo lapuose nurodytus prekių kiekius natūriniais matavimo vienetais).
20. Kiekvieną inventorizavimo aprašo egzempliorių pasirašo visi inventorizacijos komisijos nariai ir materialiai atsakingi asmenys.
Jeigu materialiai atsakingas asmuo (asmenys) turi pretenzijų, komisija turi perskaičiuoti (persverti, permatuoti) inventorizuojamas prekes. Jeigu ir po kartotinio patikrinimo materialiai atsakingas asmuo (asmenys) atsisako pasirašyti inventorizavimo aprašą, tai turi būti nurodyta inventorizavimo apraše. Šiuo atveju jis (jie) turi raštu paaiškinti atsisakymo priežastis ir pasirašyti šį paaiškinimą, kuris pridedamas prie inventorizavimo aprašo.
21. Klaidas inventorizavimo apraše galima taisyti tik inventorizacijos metu. Taisymai visuose inventorizavimo aprašo egzemplioriuose turi būti paaiškinti ir asmeniškai pasirašyti tų pačių asmenų, kurie sudarė ir pasirašė tą aprašą (inventorizacijos komisijos narių ir materialiai atsakingų asmenų).
22. Inventorizacijos metu nustačiusi prekių apskaitos duomenų ir faktiškai rastų prekių kiekių neatitikimus, inventorizacijos komisija turi teisę pareikalauti iš materialiai atsakingų asmenų rašytinių paaiškinimų dėl visų nustatytų trūkumų ir (arba) pertekliaus, kurie pridedami prie inventorizavimo aprašo, o iš laisvojo sandėlio savininko ar jo įgalioto asmens – nedelsiant patikslinti prekių apskaitos duomenis pagal inventorizacijos rezultatus.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
23. Inventorizacijos komisijos pirmininkas teikia teritorinės muitinės viršininkui siūlymus, kokios teisės aktų nurodytos priemonės taikytinos dėl inventorizacijos metu nustatytų neatitikimų.
24. Už inventorizacijos metu nustatytus teisės aktų pažeidimus laisvojo sandėlio savininkas atsako įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
25. Neteko galios nuo 2005-02-17
Punkto naikinimas:
Nr. 1B-112, 2005-02-14, Žin. 2005, Nr. 23-756 (2005-02-16), i. k. 1053030ISAK001B-112
Pakeitimai:
1.
Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas
Nr. 1B-112, 2005-02-14, Žin., 2005, Nr. 23-756 (2005-02-16), i. k. 1053030ISAK001B-112
Dėl Muitinės departamento direktoriaus 2003 m. gruodžio 23 d. įsakymo Nr. 1B-1130 "Dėl Laisvajame sandėlyje laikomų prekių inventorizacijos taisyklių patvirtinimo" pakeitimo