Suvestinė redakcija nuo 2010-06-09 iki 2010-09-25
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2006, Nr. 38-1371, i. k. 10622LKISAK0001K-41
VALSTYBINĖS LIGONIŲ KASOS PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS DIREKTORIUS
Į S A K Y M A S
DĖL ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ, VAISTINIŲ BEI KITŲ ĮMONIŲ IR ĮSTAIGŲ, SUDARIUSIŲ SUTARTIS SU VALSTYBINE LIGONIŲ KASA PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS AR TERITORINĖMIS LIGONIŲ KASOMIS, KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO
2006 m. kovo 24 d. Nr. 1K-41
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo (Žin., 1996, Nr. 55-1287; 2002, Nr. 123-5512) 31 straipsnio 7 ir 8 punktais bei 33 straipsnio 6–8 punktais,
Tvirtinu Asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių bei kitų įmonių ir įstaigų, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos ar teritorinėmis ligonių kasomis, kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Valstybinės ligonių kasos prie
Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus
2006 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 1K-41
(Valstybinės ligonių kasos prie
Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus
2010 m. gegužės 25 d. įsakymo Nr. 1K-101 redakcija)
ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ, VAISTINIŲ IR KITŲ ĮMONIŲ BEI ĮSTAIGŲ, SUDARIUSIŲ SUTARTIS SU VALSTYBINE LIGONIŲ KASA PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS AR TERITORINĖMIS LIGONIŲ KASOMIS, KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių bei kitų įmonių ir įstaigų, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VLK) ar teritorinėmis ligonių kasomis (toliau – TLK), kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja asmens sveikatos priežiūros paslaugų, kurių išlaidos apmokamos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto, teikimo (kiekio ir kokybės požiūriu), kompensuojamųjų vaistų, medicinos pagalbos priemonių (toliau – MPP) ir ortopedijos techninių priemonių (toliau – OTP) išrašymo ir išdavimo bei tuo susijusios šių įstaigų ir įmonių veiklos atitikties teisės aktų reikalavimams kontrolės, kurią vykdo VLK ar TLK, tikslus, būdus, rūšis, kontroliuojančiųjų asmenų teises ir pareigas, kontrolės procedūrą ir jos rezultatų įforminimą.
2. VLK ar TLK, vykdydamos asmens sveikatos priežiūros paslaugų, kurių išlaidos apmokamos iš PSDF biudžeto, teikimo kokybės, kompensuojamųjų vaistų, MPP ir OTP išrašymo bei išdavimo atitikties teisės aktų reikalavimams kontrolę, savo darbe taiko šiuos pagrindinius kontrolės būdus:
2.1. analizuoja asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių bei kitų įmonių ir įstaigų, sudariusių sutartis su VLK ar TLK (toliau – kontroliuojamųjų įstaigų), veiklą pagal jų periodiškai teikiamas ataskaitas;
3. Aprašas netaikomas vertinant asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių ir kitų įmonių bei įstaigų, pageidaujančių sudaryti sutartis su VLK ar TLK, pasirengimą teikti paslaugas.
4. Kontroliuojamosios įstaigos teisės aktų ir (ar) sutarčių nustatyta tvarka periodiškai teikia VLK ar TLK savo veiklos, programų, finansuojamų iš PSDF biudžeto lėšų, vykdymo, PSDF lėšų panaudojimo ir kitas ataskaitas.
5. Apdraustųjų ir kitų asmenų skundai bei prašymai nagrinėjami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 1491 „Dėl Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdinės tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 95-4105) bei jų pagrindu VLK ar TLK nustatytomis piliečių ir kitų asmenų skundų nagrinėjimo taisyklėmis. Jeigu nagrinėjant skundą ar prašymą paaiškėja, kad teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurių išlaidos apmokamos iš PSDF biudžeto, ar išduodant (parduodant) kompensuojamuosius vaistus, MPP ir OTP galėjo būti padaryta žala PSDF biudžetui, VLK ar TLK atlieka atitinkamoje kontroliuojamojoje įstaigoje neplaninę kontrolės procedūrą.
6. Kontroliuojamųjų įstaigų veiklos planinės ir neplaninės kontrolės procedūros atliekamos vadovaujantis Aprašu.
7. Apraše vartojamos sąvokos:
7.1. Kontrolė – sistemingas faktinės kontroliuojamųjų įstaigų veiklos stebėjimas, siekiant nustatyti galiojančių reikalavimų, taisyklių ir normų pažeidimus, šių pažeidimų priežasčių analizė ir siūlymų pažeidimams šalinti rengimas.
7.2. Patikrinimas – pirmasis kontrolės procedūros etapas, kurio metu renkami ir apibendrinami duomenys bei faktai, susiję su kontroliuojamąja veikla, ir teikiami siūlymai, kaip įvertinti nustatytas neatitiktis.
7.4. Ekspertizė – antrasis kontrolės procedūros etapas, kurio metu įvertinami patikrinimo pažymoje pateikti duomenys ir išvados, kontroliuojamosios įstaigos pateikti patikrinimo metu nustatytų faktų paaiškinimai ir papildomai gauti duomenys, nusprendžiama, dėl kurių neatitikčių padaryta žala PSDF biudžetui ir koks šios žalos dydis, pateikiami siūlymai, kaip šalinti nustatytas neatitiktis ir išvengti jų ateityje.
7.5. Ekspertizės pažyma – dokumentas, kuriame pateikiami ekspertizės duomenys ir išvados bei nurodomos priemonės nustatytiems pažeidimams šalinti.
7.6. Kartotinė kontrolės procedūra – tai kontrolės procedūra, atliekama kontroliuojamojoje įstaigoje praėjus ne daugiau kaip 12 mėnesių nuo ankstesniosios kontrolės procedūros, kurios metu tikrinama pirmiau kontroliuota veiklos sritis ir vertinama, kaip įvykdyti siūlymai pažeidimams šalinti.
7.7. Kontrolės procedūra – VLK ir (ar) TLK vykdomos kontrolės būdas, kurį taikant atliekami Aprašo III skyriuje nustatyti veiksmai.
7.9. Kontroliuojantieji asmenys – kontroliuojančiosios institucijos vadovo paskirti darbuotojai, atliekantys patikrinimą ir (ar) ekspertizę.
7.10. Kontrolės užduotys – tai kontroliuojančiosios įstaigos vadovo pavedimai sudaryti kontroliuojamąją imtį, patikrinti tam tikrus medicinos dokumentus, apklausti tam tikrus asmenis, įvertinti sveikatos priežiūros ir (ar) farmacinės veiklos sąlygas ir kitos užduotys, kurias atlikus būtų pasiekti kontrolės tikslai.
II. KONTROLĖS TIKSLAI, RŪŠYS, KONTROLIUOJANČIŲJŲ ASMENŲ TEISĖS IR PAREIGOS
8. Kontrolės tikslai:
8.1. draudžiamiesiems teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo, priimtinumo ir tinkamumo įvertinimas;
8.2. asmens sveikatos priežiūros paslaugų, kurių išlaidos apmokamos iš PSDF biudžeto, kiekio ir kokybės įvertinimas;
8.3. asmens sveikatos priežiūros paslaugų išlaidų, apmokamų iš PSDF biudžeto, pagrįstumo įvertinimas;
8.4. kompensuojamų vaistų, MPP ir OTP skyrimo, išrašymo bei išdavimo (pardavimo) ir su tuo susijusios kontroliuojamųjų įstaigų veiklos teisėtumo įvertinimas;
9. Kontrolės rūšys:
10. Kontroliuojančiųjų asmenų teisės:
10.1. pateikus kontroliuojamosios įstaigos vadovui ar jį pavaduojančiam asmeniui VLK ar TLK direktoriaus įsakymą atlikti patikrinimą ir savo tarnybinį pažymėjimą, netrukdomai patekti į kontroliuojamąją įstaigą bei atlikti patikrinimą pagal įsakyme nurodytas užduotis;
10.2. reikalauti ir gauti visus su patikrinimu susijusius dokumentus, tarp jų – ligonių medicininių apžiūrų ir tyrimų rezultatus bei duomenis apie įstaigos darbo organizavimą, finansinę veiklą, stacionarinių, ambulatorinių, sanatorinių ir reabilitacinių sveikatos priežiūros paslaugų teikimą bei lėšų panaudojimą, vaistų, MPP ar OTP, kurių įsigijimo išlaidos kompensuojamos iš PSDF biudžeto, išrašymą ir išdavimą bei prireikus daryti dokumentų kopijas arba išrašus;
10.3. gauti kontroliuojamosios įstaigos vadovų, kitų darbuotojų ir pacientų bei jų atstovų žodinius ir raštiškus paaiškinimus;
10.4. gauti patalpas ir priemones patikrinimui atlikti, jeigu patikrinimas atliekamas kontroliuojamojoje įstaigoje;
10.7. kreiptis į kitas viešojo administravimo institucijas, kitas įmones ir įstaigas bei piliečius ir gauti iš jų reikiamą informaciją kontrolės užduotims įvykdyti;
11. Kontroliuojančiųjų asmenų pareigos:
11.1. atliekant kontrolę vadovautis Lietuvos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, sveikatos apsaugos ministro, VLK ir TLK direktoriaus įsakymais, sutartimis su kontroliuojamosiomis įstaigomis, kitais norminiais teisės aktais ir Aprašu;
11.2. nustačius teisės aktų pažeidimus, siūlyti kontroliuojančiosios įstaigos vadovui taikyti teisės aktų nustatytas poveikio priemones pažeidimus padariusiai kontroliuojamajai įstaigai;
11.3. saugoti kontrolės metu sužinotus paciento konfidencialius duomenis, medicinos dokumentus bei įstaigų komercinę paslaptį;
11.4. per nustatytą terminą pateikti patikrinimo pažymą ir ekspertizės pažymą kontroliuojančiosios įstaigos vadovui ir kontroliuojamosios įstaigos vadovui;
11.5. nustačius administracinio teisės pažeidimo, baudžiamojo nusižengimo ar nusikaltimo požymių, imtis teisės aktuose nustatytų veiksmų;
11.6. pasirinkti tokius kontrolės būdus ir priemones, kurie leistų efektyviai, proporcingai, nešališkai ir objektyviai įvykdyti kontrolės užduotis ir pasiekti jos tikslus;
12. Kontroliuojamosios įstaigos teisės:
13. Kontroliuojamosios įstaigos pareigos:
13.1. suteikti patalpas ir priemones patikrinimui atlikti, jeigu kontrolės užduočių negalima atlikti kontroliuojančioje įstaigoje;
13.2. pateikti visus su patikrinimu susijusius dokumentus, tarp jų – ligonių medicininių apžiūrų ir tyrimų duomenis bei duomenis apie įstaigos darbo organizavimą, finansinę veiklą, stacionarinių, ambulatorinių, sanatorinių ir reabilitacinių sveikatos priežiūros paslaugų teikimą ir lėšų panaudojimą, kompensuojamųjų vaistų, MPP ir OTP išrašymą bei išdavimą;
13.3. pateikti įstaigos vadovų, kitų darbuotojų ir pacientų bei jų atstovų žodinius ir raštiškus paaiškinimus;
III. KONTROLĖS PROCEDŪRA
14. Kontrolės procedūra atliekama dviem etapais: pirmiausia atliekamas patikrinimas, po to – ekspertizė. Jeigu patikrinimo užduotyse nenumatoma įvertinti, ar buvo padaryta žala PSDF biudžetui, ekspertizė neatliekama.
15. Patikrinimui atlikti skiriami kontroliuojančiosios įstaigos darbuotojai, turintys reikiamos kompetencijos efektyviai, proporcingai, nešališkai ir objektyviai įvykdyti kontrolės užduotis ir pasiekti jos tikslus. Pageidautina, kad šie darbuotojai anksčiau nebūtų vykdę patikrinimo toje įstaigoje. Negali būti skiriamas vienas asmuo patikrinimui atlikti. Jei patikrinimą atlikti pavedama 3 ir daugiau darbuotojų, sudaroma patikrinimo komisija. Komisijos darbui koordinuoti skiriamas pirmininkas – didžiausią tarnybinę patirtį ir (ar) kompetenciją kontroliuojamoje srityje turintis darbuotojas.
16. Kontrolės procedūra pradedama vadovaujantis kontroliuojančiosios įstaigos vadovo įsakymu atlikti patikrinimą, kuriame nurodoma:
17. Jeigu kontrolės užduoties pagal kompetenciją negali atlikti kontroliuojančiosios įstaigos darbuotojai, jos vadovas turi kreiptis į kitas institucijas dėl tarnybinės pagalbos.
18. Patikrinimą atliekantys asmenys kontroliuojamosios įstaigos kontrolės registre įrašo savo vardą, pavardę, darbovietę, pareigas, patikrinimo užduotis ir pasirašo.
19. Jeigu kontrolės užduočių negalima įvykdyti kontroliuojančiosios įstaigos patalpose, patikrinimas atliekamas kontroliuojamojoje įstaigoje.
20. Jeigu kontroliuojančioji įstaiga nagrinėja iš kontroliuojamosios įstaigos gautus dokumentus, tiesiogiai susijusius su vykdoma kontrole, savose patalpose, turi būti surašomas, perdavimo–priėmimo aktas, kurį pasirašo patikrinimo komisijos pirmininkas (jam nesant – bet kuris iš patikrinimą atliekančių asmenų) ir kontroliuojamosios įstaigos vadovas arba jo įgaliotas asmuo. Jeigu patikrinimo metu nepateikiami visi prašomi dokumentai, tai nurodoma patikrinimo pažymoje.
21. Patikrinimą atliekantys asmenys pagal kompetenciją patikrina pateiktus dokumentus ir atrenka tuos, kuriuose yra duomenų ir faktų, leidžiančių įtarti neatitiktis. Šiuos atrinktus dokumentus dar kartą tikrina visi patikrinimą atliekantys asmenys. Jeigu jų nuomonės dėl nustatytų duomenų ir faktų, kurie gali būti įvardijami kaip neatitiktys, nesutampa, tai nurodoma įrašomoje į patikrinimo pažymą pastaboje. Šie dokumentai, taip pat dokumentai, kuriuose yra duomenų apie neatitiktis, dėl kurių gali būti padaryta žala PSDF biudžetui, kopijuojami ir saugomi kontroliuojančiojoje institucijoje.
22. Patikrinimas turi būti atliktas ir patikrinimo pažyma surašyta ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo įsakymo dėl patikrinimo komisijos sudarymo pasirašymo dienos.
23. Jei patikrinimo metu paaiškėja, kad nustatytos patikrinimo trukmės nepakanka, patikrinimo komisijos pirmininkas (jeigu jo nėra – vienas iš asmenų, atliekančių patikrinimą) kreipiasi į kontroliuojančiosios įstaigos vadovą, kuris, įvertinęs kontrolės užduotį ir objektyvias priežastis, dėl kurių būtina patikrinimą tęsti, įsakymu pakeičia jo terminą.
24. Baigus patikrinimą, komisijos pirmininko pavedimu arba patikrinimą atlikusių asmenų bendru sutarimu skiriamas vienas asmuo, kuris surašo patikrinimo pažymą. Pažymoje rašoma:
24.6. specialistų, atlikusių patikrinimą, vardai, pavardės, pareigos, kontrolės užduotys, kurias jie pagal kompetenciją atliko, bei šių asmenų pasižadėjimas būti nešališkiems;
24.7. kontroliuojamosios įstaigos darbuotojų, dalyvaujančių patikrinime, vardai, pavardės ir pareigos;
24.10. neatitiktys, jei jos nustatomos, aprašomos, nurodant, kokios konkrečios norminių teisės aktų nuostatos pažeistos;
24.11. siūlymai neatitiktis vertinti kaip žalą PSDF biudžetui, nurodant numatomos žalos dydį, jeigu:
24.11.2. teisės aktai ar sutartis nustato, kad neatitiktis turi būti vertinama kaip žala PSDF biudžetui;
24.13. informacija kontroliuojamosios įstaigos vadovui dėl galimybės:
24.13.1. per 10 darbo dienų nuo patikrinimo pažymos įteikimo (gavimo) dienos pateikti kontroliuojančiosios įstaigos vadovui pastabas, patikslinimus ir paaiškinimus, juos pagrindžiančius dokumentus bei pareikšti pageidavimą arba atsisakymą dalyvauti patikrinimo rezultatų svarstyme;
25. Patikrinimo pažymą pasirašo visi patikrinimą atlikę specialistai. Kiekvienas specialistas turi teisę nurodyti savo pastabas dėl patikrinimo pažymos turinio.
28. Vienas patikrinimo pažymos egzempliorius saugomas kontroliuojančiojoje įstaigoje, kitas per 3 darbo dienas įteikiamas kontroliuojamosios įstaigos vadovui (jo įgaliotajam asmeniui).
29. Patikslinimai, paaiškinimai ir pastabos, pateikti pasibaigus jų pateikimo terminui, ekspertizės metu nenagrinėjami.
30. Kontroliuojančiosios įstaigos vadovas, suėjus patikslinimų, paaiškinimų ir pastabų pateikimo terminui, įsakymu paveda atlikti ekspertizę. Ekspertizės negali atlikti vienas asmuo arba patikrinimą atlikę asmenys.
31. Ekspertizei atlikti skiriami kontroliuojančiosios įstaigos darbuotojai, turintys reikiamos kompetencijos efektyviai, proporcingai, nešališkai ir objektyviai įvertinti patikrinimo pažymoje nurodytus duomenis ir išvadas, kontroliuojamosios įstaigos pateiktus patikrinimo metu nustatytų faktų paaiškinimus bei kitus papildomai gautus duomenis, nuspręsti, dėl kurių neatitikčių padaryta žala PSDF biudžetui ir koks šios žalos dydis, pateikti siūlymus, kaip šalinti nustatytas neatitiktis ir išvengti jų ateityje. Didžiausią tarnybinę patirtį ir (ar) kompetenciją kontroliuojamoje srityje turintis darbuotojas skiriamas vyresniuoju ekspertu.
32. Vyresniojo eksperto teisės ir pareigos:
32.1. organizuoti patikrinimo pažymoje pateiktų duomenų ir išvadų, kontroliuojamosios įstaigos pateiktų patikrinimo metu nustatytų faktų ir paaiškinimų (jei jie buvo gauti) ir papildomai gautų duomenų analizę, jų pagrįstumo ir teisingumo vertinimą, žalos PSDF biudžetui nustatymą, ekspertizės rezultatų įforminimą;
32.4. skirti patikrinimo rezultatų svarstymo posėdžio datą, sukviesti į jį patikrinimą atlikusius specialistus ir kontroliuojamosios įstaigos atstovus;
32.5. kreiptis į kontroliuojančiosios įstaigos direktorių ir siūlyti atlikti papildomą tikrinimą dėl naujai paaiškėjusių aplinkybių, kurios negalėjo būti žinomos patikrinimo metu ir gali turėti įtakos galutiniam patikrinimo rezultatų įvertinimui;
32.6. jei ekspertizės metu paaiškėja, kad dėl objektyvių priežasčių nustatytos ekspertizės trukmės nepakanka, kreiptis į kontroliuojančiosios įstaigos vadovą, kuris priima sprendimą dėl jos atlikimo termino;
33. Įsakyme dėl ekspertizės atlikimo nurodoma:
34. Jeigu ekspertizės pagal kompetenciją negali atlikti kontroliuojančiosios įstaigos darbuotojai, jos vadovas kreipiasi į kitas institucijas dėl tarnybinės pagalbos.
35. Patikrinimo komisijos pirmininkas arba asmenys, atlikę patikrinimą, prieš pradedant ekspertizę, perduoda patikrinimo pažymos originalą su priedais ir kitą ekspertizei atlikti būtiną medžiagą vyresniajam ekspertui ir tai nurodo patikrinimo pažymų registre.
36. Kontroliuojančiosios įstaigos vadovas, įvertinęs kontrolės užduotis ir surinktos medžiagos kiekį bei objektyvias priežastis, dėl kurių ekspertizę būtina tęsti, motyvuotu vyresniojo eksperto prašymu gali pratęsti jos atlikimo terminą.
37. Kontroliuojamosios įstaigos patikslinimai, paaiškinimai ir pastabos, pateikti pasibaigus jų pateikimo terminui, ekspertizės metu nevertinami.
38. Patikrinimo rezultatų svarstymo posėdis gali vykti, jeigu jame dalyvauja dauguma kontrolės procedūrą atlikusių asmenų. Jeigu neatvyksta nė vienas iš kontroliuojamosios įstaigos vadovų, posėdis pradedamas, apie tai informavus kontroliuojančiosios įstaigos vadovą.
39. Posėdžio metu vyresnysis ekspertas arba jo įgaliotas asmuo, dalyvavęs atliekant ekspertizę, išvardija ir įvertina patikrinimo metu nustatytas neatitiktis, kontroliuojamosios įstaigos pateiktus patikrinimo metu nustatytų faktų paaiškinimus ir papildomai gautus duomenis. Posėdžio dalyviams paaiškinamas sprendimas dėl nustatytos neatitikties įvertinimo. Jei nebuvo atsižvelgta į patikrinimo pažymoje pateiktus pasiūlymus arba kontroliuojamosios įstaigos paaiškinimus, nurodomos tai nulėmusios priežastys.
40. Posėdžio metu rašomas posėdžio protokolas arba daromas garso įrašas, kuris vėliau pridedamas prie ekspertizės protokolo. Posėdžio protokole būtinai pažymima, kurių neatitikčių vertinimui nepritaria kontroliuojamosios įstaigos atstovai, ir nurodomi jų motyvai.
41. Įvertinęs patikrinimo rezultatų svarstymo posėdžio medžiagą, vyresnysis ekspertas arba jo įgaliotas asmuo ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo patikrinimo pažymos perdavimo datos surašo ekspertizės pažymą.
42. Ekspertizės pažymoje turi būti rašoma:
42.9. patikrinimo pažymoje nustatytų neatitikčių įvertinimas, pagrindžiant jį konkrečių teisės aktų nuostatomis;
42.12. reikalavimas atlyginti PSDF biudžetui padarytą žalą ir jos atlyginimo terminas, bankas ir sąskaitos numeris, į kurią turi būti pervesti pinigai;
42.13. rekomendacijos kontroliuojamosios įstaigos administracijai dėl priemonių, užtikrinančių teisės aktų laikymąsi bei paslaugų teikimo organizavimo gerinimą;
43. Ekspertizės pažymą pasirašo visi ekspertizę atlikę specialistai ir parašu tvirtina kontroliuojančiosios įstaigos vadovas.
44. Ekspertizės pažyma surašoma dviem egzemplioriais ir registruojama kontroliuojančiosios įstaigos ekspertizės pažymų registre. Vienas ekspertizės pažymos egzempliorius (su priedais) saugojamas kontrolę atlikusioje įstaigoje, kitas per 3 darbo dienas įteikiamas kontroliuojamosios įstaigos vadovui (jo įgaliotajam asmeniui). Ekspertizės pažymos kopija siunčiama kontroliuojamosios įstaigos steigėjui, jeigu jis nėra tos įstaigos vadovas.
45. TLK vadovo įgaliotas asmuo kiekvieno mėnesio ekspertizės pažymų duomenų suvestinę (toliau – suvestinę) pateikia VLK elektroniniu paštu proc.ataskaitos@vlk.lt ne vėliau kaip iki kito mėnesio 5 dienos.
46. Suvestinėje turi būti nurodoma:
46.1. ekspertizės pažymų duomenys:
46.1.7. ar kontrolės procedūros metu patikrinimo pažyma surašyta tik pagal informacinės sistemos SVEIDRA duomenis;
46.1.9. patikrintų gydymo stacionare istorijų, ambulatorinių medicinos dokumentų (asmens sveikatos istorijų, dienos stacionaro ligonio kortelių, asmens ambulatorinių gydymo priėmimo skyriuje apskaitos kortelių ir kt.), 3 formos receptų skaičius;
46.2. nustatytų neatitikčių duomenys:
46.2.4. kiekvienos nustatytos neatitikties, kai padaroma žala PSDF biudžetui, atvejų kiekis ir žalos PSDF biudžetui dydis;
IV. KONTROLĖS PROCEDŪRŲ ANALIZĖ
47. Kas pusmetį, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 10 dienos, TLK pildo ir teikia VLK raštu ir elektroniniu paštu proc.ataskaitos@vlk.lt pusmečio ir metų kontrolės procedūrų ataskaitas, ataskaitiniu laikotarpiu TLK siūlomų tobulinti teisės aktų projektus ir jų aiškinamuosius raštus. Kontrolės procedūrų ataskaitoje nurodoma:
47.7. kontrolės procedūrų, kurias atliekant buvo vertinamas sąskaitų pateikimo apmokėti teisėtumas ir (ar) kompensuojamųjų vaistų, MPP ir OTP skyrimo bei išrašymo pagrįstumas, kiekis;
47.10. kontrolės procedūrų, kurias atliekant patikrinimo pažyma surašoma pagal informacinės sistemos SVEIDRA duomenis, kiekis;
47.14. patikrintų ambulatorinių medicinos dokumentų (asmens sveikatos istorijų, dienos stacionaro ligonio kortelių, asmens ambulatorinių gydymo priėmimo skyriuje apskaitos kortelių ir kt.) kiekis;
47.17. kontrolės procedūrų, kurių išvados po svarstymo taikinimo komisijoje lieka nepakeistos, kiekis;
47.18. kontrolės procedūrų, kurių išvados po svarstymo taikinimo komisijoje pakeičiamos kontroliuojamosios įstaigos naudai, kiekis;
48. Kontrolės procedūrų kryptys yra šios:
48.1. pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugų, kurių išlaidos apmokamos iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo ir tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
48.2. siuntimų konsultuoti, hospitalizuoti ir (ar) atlikti brangiuosius tyrimus ir procedūras tinkamumo bei pagrįstumo kontrolė;
48.3. palaikomojo gydymo ir slaugos paslaugų, slaugos namuose bei paliatyviojo gydymo paslaugų, kurių išlaidos apmokamos iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo ir tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
48.4. greitosios medicinos pagalbos paslaugų, kurių išlaidos apmokamos iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo, tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
48.5. gydytojų specialistų suteiktų ambulatorinių paslaugų, kurių išlaidos apmokamos iš PSDF biudžeto, prieinamumo, tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
48.6. dienos chirurgijos, dienos stacionaro, stebėjimo ir trumpalaikių stacionarinių paslaugų (t. y. prioritetinių paslaugų), kurių išlaidos apmokamos iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo, tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
48.7. antrinio ir tretinio lygio stacionarinių paslaugų, kurių išlaidos apmokamos iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo, tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
48.8. dantų protezavimo paslaugų, kurių išlaidos apmokamos iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo, tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
48.9. medicininės reabilitacijos ir sanatorinio (antirecidyvinio) gydymo siuntimų išdavimo pagrįstumo kontrolė;
48.10. medicininės reabilitacijos ir sanatorinio (antirecidyvinio) gydymo paslaugų, kurių išlaidos apmokamos iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo ir tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
48.13. brangiųjų tyrimų ir procedūrų, kurių išlaidos apmokamos iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo, tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės ir norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
48.14. prevencinių programų vykdymo tinkamumo, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės ir norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
48.15. OTP gamybos, išrašymo ir išdavimo pagrįstumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
49. TLK kas pusmetį, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 30 dienos, skelbia savo interneto svetainėse kontrolės procedūrų ataskaitas, duomenis apie kontrolės procedūrų metu nustatytus sistemingus ir (ar) kartotinius pažeidimus bei įvardija juos padariusias įstaigas.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
51. Kontroliuojančiosios įstaigos vadovo įgaliotas asmuo ketvirtiniuose kontrolės planuose numato atlikti kartotines kontrolės procedūras tose kontroliuojamosiose įstaigose, kuriose kontrolės procedūrų metu nustatoma daugiausia sistemingų pažeidimų arba padaroma didžiausia žala PSDF biudžetui.
52. Ginčai, susiję su teisėtų kontrolės reikalavimų vykdymu, nagrinėjami ir sprendžiami bei žala, padaryta PSDF biudžetui, išieškoma teisės aktų nustatyta tvarka.
53. Ikiteisminės stadijos metu TLK ir kontroliuojamosios įstaigos ginčus sprendžia TLK taikinimo komisija. TLK direktorius, įvertinęs taikinimo komisijos siūlymus, motyvuotu sprendimu gali pakeisti ekspertizės išvadas, pakeisti jas iš dalies arba palikti nepakeistas.
54. Ikiteisminės stadijos metu VLK ir kontroliuojamosios įstaigos ginčus sprendžia VLK direktoriaus įsakymu sudaryta komisija. VLK direktorius, įvertinęs šios komisijos siūlymus, motyvuotu sprendimu gali pakeisti ekspertizės išvadas, pakeisti jas iš dalies arba palikti nepakeistas.
Priedo pakeitimai:
Nr. 1K-101, 2010-05-25, Žin., 2010, Nr. 66-3324 (2010-06-08), i. k. 11022LKISAK001K-101
Pakeitimai:
1.
Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas
Nr. 1K-194, 2008-12-18, Žin., 2008, Nr. 148-5981 (2008-12-27), i. k. 10822LKISAK001K-194
Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2006 m. kovo 24 d. įsakymo Nr. 1K-41 "Dėl Asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių bei kitų įmonių ir įstaigų, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos ar teritorinėmis ligonių kasomis, kontrolės tvarkos aprašo" pakeitimo
2.
Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas
Nr. 1K-55, 2009-04-27, Žin., 2009, Nr. 48-1934 (2009-04-30), i. k. 10922LKISAK0001K-55
Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2006 m. kovo 24 d. įsakymo Nr. 1K-41 "Dėl Asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių bei kitų įmonių ir įstaigų, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos ar teritorinėmis ligonių kasomis, kontrolės tvarkos aprašo" pakeitimo
3.
Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas
Nr. 1K-101, 2010-05-25, Žin., 2010, Nr. 66-3324 (2010-06-08), i. k. 11022LKISAK001K-101
Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2006 m. kovo 24 d. įsakymo Nr. 1K-41 "Dėl Asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių bei kitų įmonių ir įstaigų, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos ar teritorinėmis ligonių kasomis, kontrolės tvarkos aprašo" pakeitimo