Suvestinė redakcija nuo 2008-12-28 iki 2009-04-30

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2006, Nr. 38-1371, i. k. 10622LKISAK0001K-41

 

 

VALSTYBINĖS LIGONIŲ KASOS PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ, VAISTINIŲ BEI KITŲ ĮMONIŲ IR ĮSTAIGŲ, SUDARIUSIŲ SUTARTIS SU VALSTYBINE LIGONIŲ KASA PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS AR TERITORINĖMIS LIGONIŲ KASOMIS, KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO

 

2006 m. kovo 24 d. Nr. 1K-41

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo (Žin., 1996, Nr. 55-1287; 2002, Nr. 123-5512) 31 straipsnio 7 ir 8 punktais bei 33 straipsnio 6–8 punktais,

Tvirtinu Asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių bei kitų įmonių ir įstaigų, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos ar teritorinėmis ligonių kasomis, kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

DIREKTORIUS                                                                                             ALGIS SASNAUSKAS


 

PATVIRTINTA

Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos

apsaugos ministerijos direktoriaus

2006-03-24 įsakymu Nr. 1K-41

 

ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ, VAISTINIŲ BEI KITŲ ĮMONIŲ IR ĮSTAIGŲ, SUDARIUSIŲ SUTARTIS SU VALSTYBINE LIGONIŲ KASA PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS AR TERITORINĖMIS LIGONIŲ KASOMIS, KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių bei kitų įmonių ir įstaigų, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VLK) ar teritorinėmis ligonių kasomis (toliau – TLK), kontrolės tvarkos aprašas reglamentuoja asmens sveikatos priežiūros paslaugų, apmokamų iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto, kiekio ir kokybės, šių paslaugų ir jų teikimo reikalavimų atitikimo, kompensuojamųjų vaistų, medicinos pagalbos priemonių (toliau – MPP) ir ortopedijos techninių priemonių (toliau – OTP) išrašymo ir išdavimo teisėtumo bei su tuo susijusios šių įstaigų ir įmonių veiklos kontrolės, kurią vykdo VLK ar TLK, tikslus, būdus, rūšis, kontroliuojančiųjų asmenų teises ir pareigas, kontrolės procedūrą ir jos rezultatų dokumentavimą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-194, 2008-12-18, Žin., 2008, Nr. 148-5981 (2008-12-27), i. k. 10822LKISAK001K-194

 

2. VLK ir TLK, kontroliuodamos asmens sveikatos priežiūros paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto, kiekį ir kokybę, šių paslaugų ir jų teikimo reikalavimų atitikimą, kompensuojamųjų vaistų, MPP ir OTP išrašymo ir išdavimo teisėtumą bei su tuo susijusią šių įstaigų ir įmonių veiklą, savo darbe taiko šiuos pagrindinius kontrolės būdus:

2.1. vykdo asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių bei kitų įmonių ir įstaigų, sudariusių sutartis su VLK ar TLK (toliau – kontroliuojamųjų įstaigų), veiklos nuolatinę kontrolę pagal šių įstaigų teikiamas ataskaitas;

2.2. nagrinėja apdraustųjų ir kitų asmenų skundus ir prašymus;

2.3. vykdo kontroliuojamųjų įstaigų veiklos planinę ir neplaninę kontrolę.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-194, 2008-12-18, Žin., 2008, Nr. 148-5981 (2008-12-27), i. k. 10822LKISAK001K-194

 

3. Šis aprašas netaikomas prieš sutarties sudarymą vertinant asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių bei kitų įmonių ir įstaigų pasirengimą teikti paslaugas.

4. Kontroliuojamosios įstaigos teikia teisės aktų ir (ar) sutarčių nustatyta tvarka VLK ar TLK nuolatines savo veiklos, programų, finansuojamų iš PSDF biudžeto lėšų, vykdymo, PSDF lėšų panaudojimo ir kitas ataskaitas.

5. Apdraustųjų ir kitų asmenų skundai ir prašymai nagrinėjami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 1491 „Dėl Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdinės tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 95-4105) bei jų pagrindu VLK ar TLK nustatytomis piliečių ir kitų asmenų skundų nagrinėjimo taisyklėmis. Jeigu nagrinėjant skundą ar prašymą paaiškėja, kad teikiant iš PSDF biudžeto lėšų apmokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas ar išduodant kompensuojamuosius vaistus ir MPP galėjo būti pažeisti teisės aktai, VLK ar TLK gali inicijuoti atitinkamos kontroliuojamosios įstaigos neplaninę kontrolę.

6. Kontroliuojamųjų įstaigų veiklos planinė ir neplaninė kontrolė (toliau – kontrolė) atliekama vadovaujantis šiuo aprašu.

7. Pagrindinės toliau šiame apraše vartojamos sąvokos:

7.1. Kontrolė sistemingas faktinės kontroliuojamųjų įstaigų veiklos stebėjimas, siekiant nustatyti galiojančių reikalavimų, taisyklių bei normų pažeidimus, šių pažeidimų priežasčių analizė ir siūlymų pažeidimams šalinti rengimas.

7.2. Patikrinimas duomenų ir faktų, susijusių su kontroliuojamąja veikla, rinkimas, įvertinimas, apibendrinimas ir siūlymų teikimas.

7.3. Patikrinimo pažyma dokumentas, kuriame pateikiami patikrinimo duomenys ir išvados.

7.4. Ekspertizė patikrinimo pažymoje pateiktų duomenų ir išvadų, tikrintosios įstaigos atsiliepimų į tikrinimo metu nustatytus faktus ir papildomai gautų duomenų analizė, jų pagrįstumo ir teisingumo įvertinimas, žalos PSDF biudžetui nustatymas, pažeidimų priežasčių analizė ir siūlymų pažeidimams šalinti rengimas.

7.5. Ekspertizės protokolas dokumentas, kuriame pateikiami ekspertizės duomenys ir išvados bei nurodomos priemonės nustatytiems pažeidimams šalinti.

7.6. Kontrolės procedūra veiksmų seka nuo patikrinimo pradžios (kontroliuojančiosios įstaigos vadovo įsakymo atlikti patikrinimą parengimo) iki santraukos surašymo.

7.7. Santrauka trumpas patikrinimo ir ekspertizės duomenų išdėstymas.

7.8. Kontroliuojančioji institucija – VLK ir (ar) TLK.

7.9. Kontroliuojantieji asmenys – kontroliuojančiosios institucijos vadovas ir (ar) jo paskirti darbuotojai, atliekantys patikrinimą ir (ar) ekspertizę.

 

II. KONTROLĖS TIKSLAI, RŪŠYS, KONTROLIUOJANČIŲJŲ ASMENŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

8. Kontrolės tikslai:

8.1. draudžiamiesiems teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir tinkamumo įvertinimas;

8.2. asmens sveikatos priežiūros paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto, kiekio ir kokybės įvertinimas;

8.3. asmens sveikatos priežiūros paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto, ir nustatytų reikalavimų bei teisės aktų, reglamentuojančių šių paslaugų teikimą ir apmokėjimą, atitikimo įvertinimas;

8.4. asmens sveikatos priežiūros paslaugų pagrįstumo įvertinimas;

8.5. kompensuojamų vaistų, MPP ir OTP išrašymo bei išdavimo teisėtumo ir su tuo susijusios kontroliuojamųjų įstaigų veiklos įvertinimas;

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-194, 2008-12-18, Žin., 2008, Nr. 148-5981 (2008-12-27), i. k. 10822LKISAK001K-194

 

8.6. kontroliuojamųjų įstaigų pateiktų apmokėti sąskaitų teisingumo ir su jomis susijusių buhalterinių bei kitų dokumentų įvertinimas.

9. Kontrolės rūšys:

9.1. planinė kontrolė – vykdoma pagal patvirtintus metinius teminius ir ketvirtinius planus;

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-194, 2008-12-18, Žin., 2008, Nr. 148-5981 (2008-12-27), i. k. 10822LKISAK001K-194

 

9.2. neplaninė kontrolė – vykdoma išaiškėjus faktams, kuriuos reikia patikrinti, nors jų tikrinimas nebuvo numatytas metiniuose planuose.

10. Kontroliuojančiųjų asmenų teisės:

10.1. pateikus tikrinamosios įstaigos vadovui ar jį pavaduojančiam asmeniui įsakymą dėl patikrinimo atlikimo ir savo tarnybinį pažymėjimą, netrukdomai patekti į tikrinamą įstaigą bei atlikti patikrinimą pagal įsakyme nurodytas užduotis;

10.2. reikalauti ir gauti visus su patikrinimu susijusius dokumentus, tarp jų – ligonių medicininių apžiūrų ir tyrimų duomenis bei duomenis iš įstaigos administracijos apie įstaigos darbo organizavimą, finansinę veiklą, stacionarinių, ambulatorinių ir sanatorinių bei reabilitacinių sveikatos priežiūros paslaugų teikimą ir lėšų panaudojimą, vaistų, MPP ir OTP, kompensuojamų iš PSDF biudžeto, išrašymą bei išdavimą ir prireikus daryti dokumentų kopijas arba išrašus;

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-194, 2008-12-18, Žin., 2008, Nr. 148-5981 (2008-12-27), i. k. 10822LKISAK001K-194

 

10.3. gauti įstaigos vadovų ir kitų darbuotojų žodinius ir raštiškus paaiškinimus;

10.4. gauti patalpas ir priemones patikrinimui atlikti;

10.5. tikrinimo metu naudotis informacinių sistemų duomenimis;

10.6. gali turėti kitų teisių, nustatytų įstatymais ir kitais teisės aktais.

11. Kontroliuojančiųjų asmenų pareigos:

11.1. atliekant kontrolę vadovautis Lietuvos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, sveikatos apsaugos ministro, VLK ir TLK direktoriaus įsakymais, sutartimis su kontroliuojamomis įstaigomis, kitais norminiais teisės aktais bei šiuo tvarkos aprašu;

11.2. nustačius teisės aktų bei kitus pažeidimus siūlyti kontroliuojančiosios įstaigos vadovui taikyti teisės aktų nustatytas poveikio priemones;

11.3. saugoti kontrolės metu sužinotus paciento konfidencialius duomenis, medicinos dokumentus bei įstaigų komercinę paslaptį;

11.4. per nustatytą terminą pateikti patikrinimo pažymą ir ekspertizės protokolą kontroliuojančiosios įstaigos vadovui ir tikrintosios įstaigos vadovui;

11.5. nustačius administracinio teisės pažeidimo, baudžiamojo nusižengimo ar nusikaltimo požymius, imtis teisės aktais nustatytų veiksmų.

12. Kontroliuojamosios įstaigos pareigos:

12.1. suteikti patalpas ir priemones patikrinimui atlikti;

12.2. pateikti visus su patikrinimu susijusius dokumentus, tarp jų ligonių medicininių apžiūrų ir tyrimų duomenis bei duomenis iš įstaigos administracijos apie įstaigos darbo organizavimą, finansinę veiklą, stacionarinių, ambulatorinių bei sanatorinių ir reabilitacinių sveikatos priežiūros paslaugų teikimą ir lėšų panaudojimą, kompensuojamų vaistų bei MPP išrašymą bei išdavimą;

12.3. pateikti įstaigos vadovų ir kitų darbuotojų žodinius ir raštiškus paaiškinimus;

12.4. leisti netrukdomai atlikti patikrinimą.

 

III. KONTROLĖS PROCEDŪRA

 

13. Kontrolės procedūros etapai:

13.1. patikrinimo atlikimas;

13.2. patikrinimo pažymos surašymas;

13.3. ekspertizės atlikimas;

13.4. ekspertizės protokolo surašymas;

13.5. santraukos surašymas.

14. Kontrolės procedūra pradedama vadovaujantis kontroliuojančiosios įstaigos vadovo įsakymu atlikti patikrinimą, kuriame nurodoma:

14.1. patikrinimo komisijos sudėtis (patikrinimui atlikti gali būti skiriamas ir vienas asmuo);

14.2. įstaigos, kurioje numatoma atlikti patikrinimą, pavadinimas;

14.3. patikrinimo užduotys;

14.4. patikrinimo mastas;

14.5. patikrinimo terminas;

14.6. gali būti nurodoma ekspertų komisijos sudėtis;

14.7. kiti duomenys, reikalingi patikrinimui atlikti.

15. Į patikrinimo komisijos sudėtį gali būti įtraukiami ir kitų institucijų specialistai, tai suderinus su šių institucijų vadovais.

16. Patikrinimą atliekančios komisijos pirmininkas (ar patikrinimą atliekantis asmuo) tikrinamosios įstaigos kontrolės registre įrašo savo vardą, pavardę, darbovietę, pareigas, patikrinimo užduotis ir pasirašo.

17. Kontroliuojančioji įstaiga patikrinimą gali atlikti tikrinamojoje įstaigoje arba savose patalpose.

18. Jeigu kontroliuojančioji įstaiga atlieka tikrinimą savose patalpose, turi būti surašomas iš tikrinamos įstaigos gautų dokumentų, tiesiogiai susijusių su vykdoma kontrole, perdavimo-priėmimo aktas, kurį turi pasirašyti patikrinimo komisijos pirmininkas (ar patikrinimą atliekantis asmuo) ir įstaigos administracijos vadovas arba jo įgaliotasis asmuo. Jeigu patikrinimo metu nepateikiami visi pareikalauti dokumentai, šis faktas fiksuojamas patikrinimo pažymoje.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-194, 2008-12-18, Žin., 2008, Nr. 148-5981 (2008-12-27), i. k. 10822LKISAK001K-194

 

19. Patikrinimo komisija arba asmuo, atlikęs patikrinimą, tikrinimo duomenis ir rezultatus pateikia patikrinimo pažymoje.

20. Patikrinimas turi būti atliktas ir patikrinimo pažyma surašyta per 45 dienas nuo įsakymo dėl patikrinimo komisijos sudarymo datos.

21. Jei tikrinimo metu paaiškėja, kad nustatytos tikrinimo trukmės nepakanka, patikrinimo komisijos pirmininkas arba asmuo, atliekantis patikrinimą, kreipiasi į kontroliuojančiosios įstaigos vadovą, kuris, įvertinęs darbo mastą, tikslą ir objektyvias priežastis, dėl kurių jį būtina tęsti, priima sprendimą pratęsti patikrinimo terminą.

22. Patikrinimo pažymoje nurodoma:

22.1. patikrinimo pažymos numeris, surašymo data ir vieta;

22.2. patikrintos įstaigos pavadinimas;

22.3. įsakymo, kuriuo vadovaujantis buvo atliktas patikrinimas, data, numeris ir pavadinimas;

22.4. specialistų, atlikusių patikrinimą, vardai, pavardės ir pareigos;

22.5. tikrintosios įstaigos darbuotojų, dalyvavusių tikrinime, vardai, pavardės ir pareigos;

22.6. data, nuo kurios patikrinimas buvo pradėtas;

22.7. patikrinimo užduotys;

22.8. teisės aktų, kuriais vadovaujantis buvo atliekamas patikrinimas, sąrašas;

22.9. patikrinimo metu nustatyti faktai;

22.10. jei nustatomi galimi pažeidimai, jie turi būti aprašomi, nurodoma, kokios konkrečios norminių teisės aktų nuostatos galėjo būti pažeistos;

22.11. siūlymas tam tikrus pažeidimus vertinti kaip žalą PSDF biudžetui;

22.12. pridedami priedai bei lapų skaičius;

22.13. kita informacija.

23. Patikrinimo pažymą pasirašo visi patikrinimą atlikę specialistai. Specialistas turi teisę nurodyti savo pastabas dėl patikrinimo pažymos turinio.

24. Patikrinimo pažyma surašoma dviem egzemplioriais.

25. Patikrinimo pažyma užregistruojama patikrinimo pažymų registre.

26. Vienas patikrinimo pažymos egzempliorius paliekamas kontroliuojančiojoje įstaigoje, kitas – per 3 darbo dienas su lydraščiu įteikiamas tikrintosios įstaigos vadovui (jo įgaliotajam asmeniui) arba siunčiamas registruotu laišku.

27. Patikrinimo pažymos siuntimo lydraštyje tikrintosios įstaigos vadovas informuojamas, kad per 10 darbo dienų nuo patikrinimo pažymos įteikimo (gavimo) dienos jis gali pateikti kontroliuojančiosios įstaigos vadovui pastabas, patikslinimus ir paaiškinimus, juos pagrindžiančius dokumentus bei gali pareikšti sutikimą dalyvauti patikrinimo rezultatų svarstyme.

28. Kontroliuojančiosios įstaigos vadovas, suėjus tikrintosios įstaigos vadovo patikslinimų, paaiškinimų ir pastabų pateikimo terminui, įsakymu sudaro ekspertų komisiją. Ši komisija gali būti paskirta ir anksčiau, sudarant patikrinimo komisiją. Ekspertų komisijai vienu įsakymu gali būti pavesta atlikti kelių patikrinimų ekspertizę.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-194, 2008-12-18, Žin., 2008, Nr. 148-5981 (2008-12-27), i. k. 10822LKISAK001K-194

 

29. Įsakyme dėl ekspertų komisijos sudarymo nurodoma:

29.1. ekspertų komisijos sudėtis (ekspertizei atlikti gali būti skiriamas ir vienas asmuo);

29.2. tikrintosios įstaigos pavadinimas;

29.3. patikrinimo pažymos data ir numeris (jei ekspertų komisija sudaroma atskiru įsakymu po patikrinimo atlikimo);

29.4. ekspertizės atlikimo terminas;

29.5. kiti duomenys, reikalingi ekspertizei atlikti.

30. Į ekspertų komisijos sudėtį gali būti įtraukiami ir kitų institucijų specialistai, tai suderinus su šių institucijų vadovais.

31. Patikrinimo komisijos pirmininkas arba asmuo, atlikęs patikrinimą, perduoda patikrinimo pažymos originalą su priedais ir kitą ekspertizei atlikti būtiną dokumentaciją ekspertų komisijos pirmininkui arba asmeniui, atliekančiam ekspertizę, ir tai nurodo patikrinimo pažymų registre.

32. Ekspertų komisijos pirmininkas arba asmuo, atliekantis ekspertizę, organizuoja patikrinimo pažymoje pateiktų duomenų ir išvadų, tikrintosios įstaigos atsiliepimų į tikrinimo metu nustatytus faktus (jei jie buvo gauti) ir papildomai gautų duomenų analizę, jų pagrįstumo ir teisingumo vertinimą, žalos PSDF biudžetui nustatymą.

33. Tikrintosios įstaigos patikslinimai, paaiškinimai ir pastabos, pateikti pasibaigus jų pateikimo terminui, neprivalo būti vertinami.

34. Ekspertų komisijos pirmininkas arba asmuo, atliekantis ekspertizę, turi teisę reikalauti iš tikrintosios įstaigos papildomos medžiagos ir duomenų, taip pat gali kreiptis į kontroliuojančiosios įstaigos direktorių ir siūlyti atlikti papildomą tikrinimą dėl naujai paaiškėjusių aplinkybių, kurios negalėjo būti žinomos patikrinimo metu ir gali turėti įtakos galutiniam patikrinimo rezultatų įvertinimui.

35. Į patikrinimo rezultatų svarstymo posėdį kviečiami jį atlikę specialistai bei tikrintosios įstaigos atstovai. Jei kviečiami asmenys neatvyksta į šį posėdį, patikrinimo rezultatai svarstomi be jų.

36. Ekspertų komisija arba asmuo, atlikęs ekspertizę, savo išvadas ir pasiūlymus pateikia ekspertizės protokole.

37. Ekspertizė turi būti atlikta ir ekspertizės protokolas surašytas per 30 dienų nuo patikrinimo pažymos perdavimo ekspertų komisijos pirmininkui arba asmeniui, atliekančiam ekspertizę, datos.

38. Jei ekspertizės metu paaiškėja, kad nustatytos ekspertizės trukmės nepakanka, ekspertų komisijos pirmininkas arba asmuo, atliekantis ekspertizę, kreipiasi į kontroliuojančiosios įstaigos vadovą, kuris, įvertinęs darbo mastą, tikslą ir objektyvias priežastis, dėl kurių ekspertizę būtina tęsti, priima sprendimą pratęsti jos atlikimo terminą.

39. Ekspertizės protokole turi būti nurodoma:

39.1. ekspertizės protokolo numeris, data ir surašymo vieta;

39.2. tikrintosios įstaigos pavadinimas;

39.3. ekspertizę atlikę specialistai;

39.4. patikrinimo pažymos data ir numeris;

39.5. patikrinimą atlikę specialistai;

39.6. patikrinimo užduotys;

39.7. ekspertizės metu vertinti dokumentai;

39.8. patikrinimo rezultatų svarstymo data, svarstyme dalyvavę asmenys, svarstymo išvados;

39.9. patikrinimo pažymoje nustatytų faktų ir pažeidimų vertinimas;

39.10. jei konstatuojamas pažeidimas, nurodoma, kokios konkrečios teisės aktų nuostatos buvo pažeistos, ir įvertinama, ar buvo padaryta žala PSDF biudžetui, apskaičiuojamas jos dydis;

39.11. bendroji žalos PSDF biudžetui suma;

39.12. reikalavimas padengti PSDF biudžetui padarytą žalą ir žalos atlyginimo terminas;

39.13. galimos žalos PSDF biudžetui dydis (jeigu buvo apskaičiuotas);

39.14. rekomendacijos patikrintos įstaigos administracijai dėl priemonių, užtikrinančių teisės aktų laikymąsi bei paslaugų teikimo organizavimo gerinimą;

39.15. pridedami priedai bei lapų skaičius;

39.16. kita informacija.

40. Ekspertizės protokolą pasirašo visi ekspertizę atlikę specialistai. Specialistas turi teisę nurodyti savo pastabas dėl ekspertizės protokolo turinio.

41. Ekspertizės protokolą parašu tvirtina kontroliuojančiosios įstaigos vadovas.

42. Ekspertizės protokolas surašomas dviem egzemplioriais ir registruojamas kontroliuojančiosios įstaigos ekspertizės protokolų registre. Vienas ekspertizės protokolo egzempliorius (su priedais) saugojamas kontrolę atlikusioje įstaigoje, kitas – per 3 darbo dienas su lydraščiu įteikiamas tikrintosios įstaigos vadovui (jo įgaliotajam asmeniui) arba siunčiamas registruotu laišku.

43. Duomenis apie kontrolės procedūros eigą ir rezultatus kontroliuojančiosios įstaigos vadovo įgaliotas asmuo išdėsto santraukoje. Santraukos originalas saugomas kontroliuojančiojoje institucijoje. Jeigu kontrolę atliko TLK, kiekvieno mėnesio santraukų duomenys elektroniniu paštu pateikiami VLK ne vėliau kaip iki kito mėnesio 5-tos dienos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-194, 2008-12-18, Žin., 2008, Nr. 148-5981 (2008-12-27), i. k. 10822LKISAK001K-194

 

44. Santraukoje turi būti nurodoma:

44.1. kontrolės procedūrų (toliau – KP) duomenys:

44.1.1. santraukos parengimo data ir numeris;

44.1.2 patikrinimo pažymos ir ekspertizės protokolo data ir numeris;

44.1.3. tikslus kontroliuojamosios įstaigos pavadinimas;

44.1.4. kontrolės kryptis pagal šio aprašo 48 punktą;

44.1.5. tikrinamas laikotarpis;

44.1.6. laikotarpis tarp šios ir ankstesniosios KP kontroliuojamojoje įstaigoje;

44.1.7. ar buvo įtartos arba identifikuotos neatitiktys bei tikslinė kontroliuojamoji imtis, suformuota naudojant informacines technologijas (toliau – IT);

44.1.8. ar KP buvo planinė;

44.1.9. patikrintų stacionaro medicinos dokumentų, ambulatorinių medicinos dokumentų, 3 formos receptų skaičius;

44.1.10. ar KP metu buvo nustatyta neatitiktis;

44.2. nustatytų neatitikčių duomenys:

44.2.1. santraukos numeris;

44.2.2. patikrintos paslaugos kodas ar patikrinto vaisto ir MPP bei OTP pavadinimas bei kiekis;

44.2.3. nustatytų neatitikčių kiekis;

44.2.4. koks teisės aktas buvo pažeistas;

44.2.5. nustatyta žala PSDF biudžetui;

44.2.6. ar nustatyta neatitiktis kartotinė;

44.2.7. pastabos ir trumpas neatitikties apibūdinimas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-194, 2008-12-18, Žin., 2008, Nr. 148-5981 (2008-12-27), i. k. 10822LKISAK001K-194

 

45. Neteko galios nuo 2008-12-28

Punkto naikinimas:

Nr. 1K-194, 2008-12-18, Žin. 2008, Nr. 148-5981 (2008-12-27), i. k. 10822LKISAK001K-194

 

46. Ginčai, susiję su teisėtų kontrolės reikalavimų vykdymu, nagrinėjami ir sprendžiami bei žala, padaryta PSDF biudžetui, išieškoma teisės aktų nustatyta tvarka. Ikiteisminės stadijos metu išsprendus ginčą kontroliuojamosios įstaigos naudai, kontroliuojančiosios įstaigos vadovas savo vidaus teisės aktu pakeičia ekspertizės komisijos sprendimą dėl žalos PSDF biudžetui dydžio ir reikalavimo jį atlyginti.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-194, 2008-12-18, Žin., 2008, Nr. 148-5981 (2008-12-27), i. k. 10822LKISAK001K-194

 

IV. KONTROLĖS PROCEDŪRŲ ANALIZĖ

 

47. TLK kartą per metų ketvirtį teikia VLK atliktų KP ataskaitą raštu ir elektroniniu paštu ne vėliau kaip iki po ataskaitinio laikotarpio einančio kito mėnesio 10-tos dienos. KP ataskaitoje nurodoma: 47.1. bendras KP kiekis;

47.2. planinių KP kiekis;

47.3. kontrolės krypčių, pagal kurias atliktos KP, kiekis;

47.4. kartotinių KP kiekis;

47.5. KP, kurių metų nenustatyti kartotiniai pažeidimai, kiekis;

47.6. KP, kurių metu buvo vertintas sąskaitų pateikimo apmokėti teisėtumas ir (ar) kompensuojamųjų vaistų ir MPP bei OTP skyrimo bei išrašymo pagrįstumas, kiekis;

47.7. KP, kurių metu buvo nustatyta žala PSDF biudžetui, kiekis;

47.8. bendras nustatytos žalos PSDF biudžetui dydis;

47.9. KP, kurių metu buvo įtartos arba identifikuotos neatitiktys bei tikslinė kontroliuojamoji imtis, suformuota naudojant IT, kiekis;

47.10. patikrintų ASPĮ kiekis;

47.11. patikrintų vaistinių kiekis;

47.12. patikrintų stacionaro medicinos dokumentų kiekis;

47.13. patikrintų ambulatorinių medicinos dokumentų kiekis;

47.14. patikrintų 3 formos receptų kiekis;

47.15. KP, kurių išvadas svarsto taikinimo komisija, kiekis;

47.16. KP, kurių išvados po svarstymo taikinimo komisijoje pakeistos kontroliuojamosios įstaigos naudai, kiekis;

47.17. KP, kurių išvados ginčijamos teisme, kiekis;

47.18. KP, kurių išvados teismo sprendimu pakeistos kontroliuojamosios įstaigos naudai, kiekis;

47.19. PSDF biudžetui grąžintos žalos dydis;

47.20. pasiūlymai tobulinti galiojančius teisės aktus.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-194, 2008-12-18, Žin., 2008, Nr. 148-5981 (2008-12-27), i. k. 10822LKISAK001K-194

 

48. Kas pusmetį VLK atlieka KP lyginamąją analizę pagal šias kryptis:

48.1. pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo ir tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;

48.2. siuntimų konsultuoti, hospitalizuoti ir (ar) atlikti brangiuosius tyrimus ir procedūras tinkamumo bei pagrįstumo kontrolė;

48.3. palaikomojo gydymo ir slaugos paslaugų, slaugos namuose bei paliatyviojo gydymo paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo ir tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;

48.4. greitosios medicinos pagalbos paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo ir tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;

48.5. gydytojų specialistų suteiktų ambulatorinių paslaugų kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;

48.6. dienos chirurgijos, dienos stacionaro, stebėjimo ir trumpalaikių stacionarinių paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo ir tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;

48.7. antrinio ir tretinio lygio stacionarinių paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo ir tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;

48.8. dantų protezavimo paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo ir tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;

48.9. medicininės reabilitacijos ir sanatorinio (antirecidyvinio) gydymo siuntimų išdavimo pagrįstumo kontrolė;

48.10. medicininės reabilitacijos ir sanatorinio (antirecidyvinio) gydymo paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo ir tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;

48.11. kompensuojamųjų vaistų ir MPP skyrimo ir išrašymo pagrįstumo kontrolė;

48.12. kompensuojamųjų vaistų ir MPP išdavimo (pardavimo) vaistinėje teisėtumo kontrolė;

48.13. brangiųjų tyrimų ir procedūrų, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo ir tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;

48.14. prevencinių programų vykdymo tinkamumo, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;

48.15. OTP gamybos, išrašymo ir išdavimo pagrįstumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;

48.16. dėl kitų priežasčių atliktų KP skaičius.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-194, 2008-12-18, Žin., 2008, Nr. 148-5981 (2008-12-27), i. k. 10822LKISAK001K-194

 

49. Atliktų KP duomenis VLK ir TLK skelbia savo interneto svetainėse.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-194, 2008-12-18, Žin., 2008, Nr. 148-5981 (2008-12-27), i. k. 10822LKISAK001K-194

 

______________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. 1K-194, 2008-12-18, Žin., 2008, Nr. 148-5981 (2008-12-27), i. k. 10822LKISAK001K-194

Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2006 m. kovo 24 d. įsakymo Nr. 1K-41 "Dėl Asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių bei kitų įmonių ir įstaigų, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos ar teritorinėmis ligonių kasomis, kontrolės tvarkos aprašo" pakeitimo