Suvestinė redakcija nuo 2007-12-22 iki 2010-06-03
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2004, Nr. 141-5170, i. k. 104301MISAK00D1-488
LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL PAVOJINGAS ATLIEKAS TVARKANČIŲ ĮMONIŲ DARBUOTOJŲ ATESTAVIMO KOMISIJOS SUDARYMO
2004 m. rugsėjo 15 d. Nr. D1-488
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 61-1726; 2002, Nr. 72-3016; 2004, Nr. 73-2544) 12 straipsniu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. spalio 29 d. nutarimu Nr. 1691 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymą“ (Žin., 2002, Nr. 104-4649),
1. Sudarau tokios sudėties pavojingas atliekas tvarkančių įmonių darbuotojų atestavimo komisiją (toliau – Komisija):
Arūnas Čepelė – Aplinkos ministerijos Aplinkos kokybės departamento direktorius, Komisijos pirmininkas.
Nariai:
Algimantas Bakas – Lietuvos komunalininkų ir atliekų tvarkytojų asociacijos prezidentas;
Varvara Daubarienė – Aplinkos ministerijos Aplinkos kokybės departamento Cheminių medžiagų skyriaus vyriausioji specialistė;
Rita Janušauskienė – Aplinkos ministerijos Teisės ir personalo departamento Teisėkūros skyriaus vyriausioji specialistė;
Audrius Naktinis – Aplinkos ministerijos Aplinkos kokybės departamento Užterštų teritorijų ir atliekų skyriaus vyriausiasis specialistas;
Inga Ruginienė – Valstybinio aplinkos sveikatos centro Visuomenės sveikatos saugos ekspertizės skyriaus visuomenės sveikatos administratorė;
Audrius Želvys – Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos Kontrolės organizavimo skyriaus vyresnysis valstybinis aplinkos apsaugos inspektorius.
Punkto pakeitimai:
Nr. D1-679, 2007-12-17, Žin., 2007, Nr. 135-5506 (2007-12-21), i. k. 107301MISAK00D1-679
2. Pavedu VĮ „Statybos produkcijos sertifikavimo centras“ per 2 savaites po šio įsakymo įsigaliojimo direktoriaus įsakymu paskirti Komisijos sekretorių.
3. Tvirtinu:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2004 m. rugsėjo 15 d. įsakymu Nr. D1-488
PAVOJINGAS ATLIEKAS TVARKANČIŲ ĮMONIŲ DARBUOTOJŲ ATESTAVIMO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šie pavojingas atliekas tvarkančių įmonių darbuotojų atestavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato pavojingas atliekas tvarkančių įmonių vadovaujančiųjų darbuotojų ir specialistų, atsakingų už pavojingų atliekų saugojimą, naudojimą, perdirbimą ir šalinimą (toliau – Darbuotojai), atestavimo tvarką bei veiksmus.
2. Organizacinį techninį atestavimo darbą atlieka valstybės įmonė „Statybos produkcijos sertifikavimo centras“ (toliau – SPSC).
3. Su šiais Nuostatais SPSC supažindinami visi Darbuotojai, norintys gauti Aplinkos ministerijos kvalifikacijos atestatą, suteikiantį teisę vykdyti darbus ar vadovauti pavojingų atliekų tvarkymui pagal pavojingų atliekų technologinius srautus ir veiklos rūšis (toliau – Atestatas).
II. REIKALAVIMAI ATESTUOJAMIEMS DARBUOTOJAMS
III. ATESTAVIMO TVARKA
7. Atestavimo procedūra:
8. Informaciją apie atestavimo tvarką ir galiojančius normatyvinius dokumentus Darbuotojams teikia SPSC arba su ja galima susipažinti tinklalapyje www. spsc. lt. SPSC bendrą informaciją suteikia nemokamai.
9. Prašymo atestuoti pateikimas:
9.1. Darbuotojas, pageidaujantis gauti kvalifikacijos atestatą, pateikia SPSC šių Nuostatų 1 priede nurodytos formos prašymą;
9.2. prie prašymo būtina pridėti gyvenimo aprašymą (CV) pagal šių Nuostatų 2 priede nurodytą formą, išsimokslinimą patvirtinančio dokumento kopiją, dokumentą, patvirtinantį mokymo kursų baigimą pavojingų atliekų tvarkymo srityje;
9.3. prašyme pavojingų atliekų tvarkymo veiklos rūšis nurodoma vadovaujantis aplinkos ministro 2003-12-19 įsakymu Nr. 684 patvirtintomis Pavojingų atliekų tvarkymo licencijavimo taisyklėmis (Žin., 2004, Nr. 18-552, Nr. 79-2812, Nr. 133-4823);
9.4. prašyme pavojingų atliekų technologiniai srautai nurodomi vadovaujantis Pavojingų atliekų tvarkymo licencijavimo taisyklių 1 priedu;
10. Prašymo registravimas:
11. Profesinių ir teisinių žinių tikrinimas:
11.2. profesinių ir teisinių žinių įvertinimą pagal aplinkos ministro patvirtintą žinių patikrinimo klausimų (testo) sąrašą atlieka SPSC. Testą sudaro dvi dalys – teisiniai reikalavimai bei technologiniai procesai ir įranga;
11.3. Darbuotojams pateikiama 30 testo klausimų:
11.3.1. asmuo, norintis gauti Kvalifikacijos atestatą, suteikiantį teisę vadovauti pavojingų atliekų tvarkymui, laiko testą, kurį sudaro 20 klausimų iš teisinių reikalavimų dalies bei 10 klausimų iš technologinių procesų ir įrangos dalies;
12. Atestavimo dokumentų perdavimas atestavimo komisijai, esant teigiamiems profesinių ir teisinių žinių patikrinimo rezultatams:
12.1. SPSC Darbuotojo atestavimo dokumentus perduoda aplinkos ministro paskirtai Atestavimo komisijai;
13. Kvalifikacijos atestato išdavimas:
13.2 kvalifikacijos atestatas išduodamas, kai jį pasirašo aplinkos ministro įgaliotas Aplinkos ministerijos sekretorius ir Atestavimo komisijos pirmininkas;
14. Veiksmai, esant neigiamam žinių patikrinimo rezultatui:
14.2. gavęs neigiamą testo įvertinimą, Darbuotojas testą gali laikyti iš naujo, bet ne vėliau kaip per 2 mėnesius. Testo pakartotinių laikymų kiekis neribojamas, tačiau jei Darbuotojas neišlaiko testo per 1 metus, Komisija gali siūlyti Darbuotojui pakartotinai išklausyti mokymo kursus. Tokiu atveju Darbuotojas, išklausęs kursus, privalo iš naujo pateikti prašymą jį atestuoti;
14.3. Jeigu Darbuotojas nesutinka su testo rezultatais, gali pateikti prašymą (3 priedas) Komisijai, kuriame nurodo, su kuriais testo atsakymų variantais jis nesutinka. Jeigu, išnagrinėjusi prašymą, Komisija nustato, kad klausimas buvo neteisingas, klaidinantis ar neatitiko Darbuotojo pateiktame prašyme jį atestuoti nurodytų pavojingų atliekų tvarkymo srautų, Komisija pripažįsta Darbuotojo atsakymą į tokį klausimą teisingu.
Papildyta punktu:
Nr. D1-206, 2005-04-18, Žin., 2005, Nr. 51-1719 (2005-04-21); Žin., 2005, Nr. 55-0 (2005-04-30), i. k. 105301MISAK00D1-206
141. Atestavimo trukmė – 45 min.
Papildyta punktu:
Nr. D1-206, 2005-04-18, Žin., 2005, Nr. 51-1719 (2005-04-21); Žin., 2005, Nr. 55-0 (2005-04-30), i. k. 105301MISAK00D1-206
IV. ATESTAVIMO DARBŲ APMOKĖJIMAS
16. Asmuo pateikia atestavimo išlaidų apmokėjimo kvitą SPSC perdavus dokumentus Atestavimo komisijai. SPSC apie dokumentų perdavimą Komisijai turi informuoti Darbuotoją per 3 darbo dienas.
V. GINČŲ NAGRINĖJIMAS
VI. ATESTAVIMO KOMISIJOS VEIKLA
19. Atestavimo komisijos darbo tvarka išdėstyta aplinkos ministro įsakymu patvirtintame Atestavimo komisijos darbo reglamente.
VII. KVALIFIKACIJOS ATESTATO PANAIKINIMAS
21. Kvalifikacijos atestatą turi teisę panaikinti Atestavimo komisija, esant bent vienam iš Pavojingas atliekas tvarkančių įmonių darbuotojams taikomuose kvalifikaciniuose reikalavimuose ir atestavimo tvarkoje nurodytų pažeidimų.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
23. Darbuotojų atestavimo dokumentai saugojami SPSC archyve vadovaujantis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997-08-15 įsakymu Nr. 38 „Dėl bendrųjų dokumentų saugojimo terminų“.
Pavojingas atliekas tvarkančių įmonių
darbuotojų atestavimo nuostatų priedas Nr. 1
(LR aplinkos ministro
2005 m. balandžio 18 d. įsakymo Nr. D1-206
redakcija)
Vardas, pavardė: Registracijos Nr.,__________
_______________________________________
Asmens kodas:
_______________________________________
Kontaktiniai telefonai:
_______________________________________
El. paštas: data: 200_ -___ -___
_______________________________________
Pareigos:
_______________________________________
Įmonė:
_______________________________________
Įm. kodas: PVM kodas:
_______________________________________
APLINKOS MINISTERIJAI *
PRAŠYMAS
__________________________________________________________________________
Prašau mane atestuoti ir suteikti teisę: (reikalingą pažymėkite)
vadovauti pavojingą atlieką tvarkymui vykdyti pavojingą atlieką tvarkymo darbus
pagal pavojingų atliekų tvarkymo veiklos rūšis:
surinkimą saugojimą šalinimą naudojimą
pagal pavojingų atliekų tvarkymo technologinius srautus:
22. Organinių cheminių procesų atliekos, atliekos, kuriose yra organinių tirpiklių, tirpikliai ir tirpiklių mišiniai (nechlorintos, nehalogenintos)
Pridedama:
Priedo pakeitimai:
Nr. D1-206, 2005-04-18, Žin., 2005, Nr. 51-1719 (2005-04-21); Žin., 2005, Nr. 55-0 (2005-04-30), i. k. 105301MISAK00D1-206
Pavojingas atliekas tvarkančių
įmonių darbuotojų atestavimo
nuostatų priedas Nr. 2
Gyvenimo aprašymas
Vardas, pavardė __________________________________________________________________
Gimimo data ir vieta _______________________________________________________________
Namų adresas ir telefonas ___________________________________________________________
Darbovietė, telefonas ______________________________________________________________
Mokslo baigimo institucija, specialybė ir kvalifikacija _____________________________________
________________________________________________________________________________
Darbinė veikla:
Darbo pradžia (metai, mėnuo) |
Darbo pabaiga (metai, mėnuo) |
Darbovietė ir pareigos arba kita veikla |
Darbovietės adresas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Profesinė visuomeninė veikla ________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Kita atestuojamam asmeniui svarbi pateiktina informacija __________________________________
________________________________________________________________________________
Parašas_______________________
______________
Pavojingas atliekas tvarkančių
įmonių darbuotojų atestavimo
nuostatų priedas Nr. 3
(LR aplinkos ministro
2005 m. balandžio 18 d. įsakymo Nr. D1-206
redakcija)
Vardas, pavardė: Registracijos Nr.___________________
_______________________________
Asmens kodas:
_______________________________
Darbovietės kontaktiniai tel.:
_______________________________
El. paštas:
_______________________________
Pareigos:
_______________________________
Įmonė:
_______________________________
PAVOJINGAS ATLIEKAS TVARKANČIŲ ĮMONIŲ
DARBUOTOJŲ ATESTAVIMO KOMISIJAI
P R A Š Y M A S
________________________________________________________________________________
Prašau patikslinti egzamino, laikyto 200__-__-__, atestato Nr.__, rezultatus.
(reikalingą pažymėkite)
________________________________________________________________________________
vadovauti pavojingų atliekų tvarkymui vykdyti pavojingų atliekų tvarkymo darbus
pagal pavojingų atliekų tvarkymo veiklos rūšis:
surinkimą saugojimą šalinimą naudojimą
Nesutinku su SPSC ekspertų nustatytu šių klausimų įvertinimu: |
|
1. |
16. |
2. |
17. |
3. |
18. |
4. |
19. |
5. |
20. |
6. |
21. |
7. |
22. |
8. |
23. |
9. |
24. |
10. |
25. |
11. |
26. |
12. |
27. |
13. |
28. |
14. |
29. |
15. |
30. |
Parašas ________________
Data 200___ -___ -___
_______________
Papildyta priedu:
Nr. D1-206, 2005-04-18, Žin., 2005, Nr. 51-1719 (2005-04-21); Žin., 2005, Nr. 55-0 (2005-04-30), i. k. 105301MISAK00D1-206
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2004 m. rugsėjo 15 d. įsakymu Nr. D1-488
PAVOJINGAS ATLIEKAS TVARKANČIŲ ĮMONIŲ DARBUOTOJŲ ATESTAVIMO KOMISIJOS DARBO REGLAMENTAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šis reglamentas nustato pavojingas atliekas tvarkančių įmonių darbuotojų atestavimo komisijos (toliau – Komisija) darbo tvarką.
3. Komisijos kompetencija yra priimti sprendimus dėl Kvalifikacijos atestato išdavimo, galiojimo pratęsimo, papildymo ir galiojimo panaikinimo pavojingas atliekas tvarkančių įmonių darbuotojams.
4. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymu (Žin., 1998, Nr. 61-1726; 2002, Nr. 13-475; 2004, Nr. 73-2544), Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymu (Žin., 1997, Nr. 67-1659), pavojingas atliekas tvarkančių įmonių darbuotojams taikomais kvalifikaciniais reikalavimais ir atestavimo tvarka (Žin., 2004, Nr. 18-552, Nr. 79-2812, Nr. 133-4823) bei kitais teisės aktais.
II. KOMISIJOS POSĖDŽIŲ ORGANIZAVIMAS IR POSĖDŽIO DARBOTVARKĖ
6. Komisijos sekretorius skiriamas VĮ „Statybos produkcijos sertifikavimo centras“ (toliau – SPSC) direktoriaus įsakymu.
7. Komisijos sekretorius rengia planuojamų posėdžiuose svarstyti klausimų preliminarų grafiką, kurį suderina su pirmininku.
8. Vadovaudamasis preliminariu grafiku, Komisijos sekretorius rengia posėdžio darbotvarkę ir visą būtiną medžiagą. Parengta medžiaga turi būti pateikta Komisijos pirmininkui bei nariams ne vėliau kaip dvi savaitės iki posėdžio.
9. Komisijos sekretorius posėdžio darbotvarkę Komisijos nariams paskelbia ne vėliau kaip dvi savaitės iki posėdžio pradžios, o numatomų priimti dokumentų projektai pateikiami prieš savaitę iki posėdžio.
10. Komisijos pirmininkas arba, pirmininkui pavedus, Komisijos sekretorius organizuoja Komisijos posėdžius.
11. Į Komisijos posėdžius, be narių, gali būti pakviesti nepriklausomi ekspertai su patariamojo balso teise.
III. KOMISIJOS POSĖDŽIAI
14. Komisijos sekretorius registruoja Komisijos posėdžio dalyvius, protokoluoja posėdžio sprendimus bei tvarko kitus dokumentus, susijusius su Komisijos posėdžiu.
15. Komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas Komisijos sekretorius supažindina posėdžio dalyvius su svarstoma medžiaga ir išklauso Komisijos narių nuomonę.
16. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 komisijos narių. Komisijos narys, negalintis dalyvauti posėdyje, privalo apie tai pranešti Komisijos pirmininkui. Dėl svarbių priežasčių negalintis Komisijos posėdyje dalyvauti narys gali raštu pateikti svarstomais klausimais savo nuomonę, kuri turi būti paskelbta posėdyje ir užprotokoluota, jei tuo klausimu priimamas Komisijos sprendimas. Neatvykus Komisijos nariui daugiau kaip tris kartus iš eilės į posėdį be pateisinamos priežasties, Komisijos pirmininkas turi teisę siūlyti aplinkos ministrui jį pakeisti.
17. Jei Komisija posėdžio metu negali priimti sprendimo dėl darbuotojo atestavimo, Komisijos pirmininkas turi teisę paprašyti iš nepriklausomų ekspertų papildomos informacijos ir tik po to priimti atitinkamus sprendimus.
IV. KOMISIJOS SPRENDIMŲ ĮFORMINIMAS
19. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo Komisijos pirmininkas ir Komisijos sekretorius. Protokole turi būti nurodyta data, protokolo registravimo numeris, posėdžio dalyviai, svarstomų klausimų pavadinimai, klausimą pateikęs pranešėjas bei kalbėtojai ir priimti sprendimai bei nutarimai, balsavimo rezultatai.
20. Komisijos sekretorius yra atsakingas už posėdyje pateiktų ir parengtų dokumentų tolesnį saugojimą iki jų perdavimo SPSC.
21. Kalendoriniams metams pasibaigus, Komisijos sekretorius turimus Komisijos posėdžio dokumentus perduoda saugoti SPSC. Dokumentai saugojami 10 metų vadovaujantis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 15 d. įsakymu Nr. 38 „Dėl bendrųjų dokumentų saugojimo terminų“ (Žin., 1997, Nr. 78-2006).
V. KOMISIJOS NARIO PAREIGOS IR TEISĖS
22. Komisijos narys privalo:
22.1. vykdyti šiame darbo reglamente nurodytas funkcijas dalyvaudamas Komisijos posėdžiuose bei priimdamas sprendimus;
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas
Nr. D1-206, 2005-04-18, Žin., 2005, Nr. 51-1719 (2005-04-21); Žin., 2005, Nr. 55-0 (2005-04-30), i. k. 105301MISAK00D1-206
Dėl aplinkos ministro 2004 m. rugsėjo 15 d. įsakymo Nr. D1-488 "Dėl pavojingas atliekas tvarkančių įmonių darbuotojų atestavimo komisijos sudarymo" bei dėl aplinkos ministro 2003 m. gruodžio 19 d. įsakymo Nr. 684 "Dėl Pavojingų atliekų tvarkymo licencijavimo taisyklių bei Pavojingas atliekas tvarkančių įmonių darbuotojams taikomų kvalifikacinių reikalavimų ir atestavimo tvarkos patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas
Nr. D1-679, 2007-12-17, Žin., 2007, Nr. 135-5506 (2007-12-21), i. k. 107301MISAK00D1-679
Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. rugsėjo 15 d. įsakymo Nr. D1-488 "Dėl pavojingas atliekas tvarkančių įmonių darbuotojų atestavimo komisijos sudarymo" pakeitimo