Suvestinė redakcija nuo 2022-09-10 iki 2022-11-29
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2010, Nr. 9-425, i. k. 1102070ISAK0000V-54
Nauja redakcija nuo 2020-09-22:
Nr. V-1417, 2020-09-21, paskelbta TAR 2020-09-21, i. k. 2020-19562
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO
MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL PEDAGOGŲ RENGIMO REGLAMENTO PATVIRTINIMO
2010 m. sausio 8 d. Nr. V-54
Vilnius
2. N u s t a t a u, kad:
2.2. Reglamento 19.1 papunktis taikomas pedagoginių studijų programoms, į kurias asmenys priimami nuo 2018–2019 studijų metų;
2.3. Reglamento 19.2 papunktis taikomas studijų programoms, į kurias asmenys priimami ne anksčiau kaip nuo 2020–2021 studijų metų;
3. Į p a r e i g o j u Studijų kokybės vertinimo centrą atliekant aukštųjų mokyklų, kurios yra Centrai, išorinį vertinimą ir akreditavimą ir jų vykdomų pedagoginių studijų išorinį vertinimą ir akreditavimą, atsižvelgti į Reglamento priede nurodytus Centro veiklos vertinimo rodiklius.“
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo
mokslo ir sporto ministro
2010 m. sausio 8 d. įsakymu Nr. V-54
(2018 m. gegužės 29 d. įsakymo Nr. V-501 redakcija)
PEDAGOGŲ RENGIMO REGLAMENTAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pedagogų rengimo reglamente (toliau – Reglamentas) nustatomi pedagogo kvalifikacijos ir dalykinės kompetencijos įgijimo, pedagoginių studijų programų, pedagoginės stažuotės vykdymo reikalavimai, pedagogų profesinio augimo būdai, pedagogų rengimo centrų veiklos reikalavimai.
2. Pedagogų rengimas Reglamente suvokiamas kaip vientisa sistema, apimanti studijas, kurių pagrindu suteikiama pedagogo kvalifikacija, ir pedagogo profesinį augimą, kuris prasideda pedagogine stažuote ir tęsiasi visą aktyvios pedagoginės veiklos laikotarpį, gilinant ir plėtojant profesines kompetencijas.
3. Reglamente vartojamos sąvokos:
3.1. Dalykinė kompetencija – atitinkamo mokomojo dalyko, ugdymo srities ar pedagoginės specializacijos žinių, gebėjimų ir nuostatų visuma.
3.2. Mentorius – pedagogas, švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka įgijęs kompetencijų ir teisę teikti konsultacinę, didaktinę ir (ar) dalykinę pagalbą kitiems pedagogams ir studentams.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. V-1400, 2022-09-09, paskelbta TAR 2022-09-09, i. k. 2022-18602
3.3. Mokomojo dalyko modulis – mokomąjį dalyką (-us) ar ugdymo sritį atitinkančios studijų krypties dalykai, teikiantys studentui ar praktikuojančiam pedagogui dalyko (-ų) žinių ir gebėjimų, kurių pagrindu suteikiama teisė šį (-iuos) dalyką (-us) mokyti.
3.4. Pedagogas stažuotojas – pirmus metus švietimo įstaigoje pagal pedagoginės stažuotės programą dirbantis pedagogas.
3.5. Pedagoginė praktika – privaloma studijų dalis, skirta profesijos kompetencijoms ugdyti, realizuojama praktikos įstaigoje.
3.6. Pedagoginė specializacija – ikimokyklinis ugdymas, pradinis ugdymas, socialinė pedagogika, specialioji pedagogika (logopedija, specialioji pedagogika, surdopedagogika, tiflopedagogika).
3.7. Pedagoginė stažuotė – vienerių metų trukmės pradedančiojo pedagogo profesinės veiklos švietimo įstaigoje laikotarpis, skirtas plėtoti ir gilinti studijų metu įgytas kompetencijas darbo vietoje, sklandžiai integruotis į švietimo įstaigos bendruomenę gaunant tikslingą pagalbą.
3.8. Pedagoginės specializacijos modulis – pedagogikos studijų krypties studijų dalykai, teikiantys studentui ar praktikuojančiam pedagogui pedagoginės specializacijos žinių ir gebėjimų, kurių pagrindu suteikiama teisė užsiimti specializuota pedagogine veikla.
3.9. Pedagoginių studijų modulis – universitetinių arba koleginių studijų dalis, kurią sudaro kvalifikacijai įgyti būtini studijų dalykai ir pedagoginė praktika, kurių pagrindu įgijus kompetencijų suteikiama pedagogo kvalifikacija.
3.10. Pedagoginių studijų programa – universitetinių ar koleginių studijų pirmosios pakopos pedagogikos studijų krypties studijų programa, apimanti pedagoginių studijų modulį ir mokomojo dalyko ar ugdymo srities ir (ar) pedagoginės specializacijos modulį.
3.11. Pedagogų rengimo centras – švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus atitinkantis universitetas, telkiantis šalies (regiono) mokslinį edukologinį potencialą, bendradarbiavimo pagrindais veikiantis kartu su kitomis ugdymo mokslų krypčių grupės studijas vykdančiomis aukštosiomis mokyklomis.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. V-1400, 2022-09-09, paskelbta TAR 2022-09-09, i. k. 2022-18602
3.12. Profesinės studijos – studijos, skirtos pedagogo kvalifikacijai įgyti ir savarankiškai veiklai pasirengti.
3.13. Profesinis augimas – dirbančio pedagogo profesinių kompetencijų plėtotė ir gilinimas visos aktyvios profesinės veiklos laikotarpiu.
3.15. Praktikos vadovas – pedagogikos studijų krypties studijų programą (-as) ar pedagoginių studijų modulį, profesines studijas įgyvendinantis dėstytojas, koordinuojantis pedagoginę praktiką ir (ar) pedagoginę stažuotę, teikiantis konsultacijas studentams praktikos įstaigoje ir (ar) pedagogams stažuotojams jų darbo vietoje.
4. Kitos Reglamente vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme vartojamas sąvokas.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PEDAGOGO KVALIFIKACIJAI IR DALYKINEI KOMPETENCIJAI
6. Pedagogo kvalifikacijai įgyti būtinos bendrosios ir specialiosios kompetencijos, kurios plėtojamos ir gilinamos visą aktyvios profesinės veiklos laikotarpį:
6.1. Bendrosios kompetencijos:
6.2. Specialiosios kompetencijos:
7. Pedagogo kvalifikacija įgyjama vienu iš šių būdų:
7.1. baigus universitetinių arba koleginių pirmosios pakopos pedagogikos studijų krypties studijų programą, į kurią integruotas pedagoginių studijų modulis. Baigus studijų programą įgyjamas ugdymo mokslų bakalauro arba profesinio bakalauro laipsnis ir pedagogo kvalifikacija;
7.2. baigus pedagogikos studijų modulį greta universitetinių ar koleginių pirmosios pakopos ne pedagogikos studijų krypties studijų programos. Baigus studijas įgyjamas studijuojamos pagrindinės studijų krypties bakalauro ar profesinio bakalauro laipsnis ir pedagogo kvalifikacija;
7.3. baigus profesinių studijų programą, kuri parengta pedagoginių studijų modulio pagrindu. Į ją priimami aukštąjį išsilavinimą turintys asmenys;
8. Pedagogikos studijų modulį sudaro 60 studijų kreditų studijų dalykų, būtinų pedagogo kvalifikacijai įgyti (pedagogikos, psichologijos, didaktikos ir kt.). Iš šių kreditų ne mažiau kaip 30 yra skiriama pedagoginei praktikai.
9. Mokomojo dalyko ar pedagoginės specializacijos kompetencijos ir teisė mokyti dalyką (-us) įgyjama:
9.1. baigus atitinkamo dalyko (-ų) ar pedagoginės specializacijos modulį, kurio apimtis ne mažesnė kaip 60 studijų kreditų;
9.2. baigus kelių mokomųjų dalykų ar pedagoginių specializacijų integruotus modulius pagal pirmosios pakopos pedagogikos studijų krypties studijų programą, kurioje numatytas dviejų ar daugiau mokomojo dalyko ar pedagoginių specializacijų pedagogų rengimas. Mokomųjų dalykų ar (ir) pedagoginės specializacijos moduliams skiriama iki 180 studijų kreditų;
9.3. baigus pirmosios pakopos nepedagoginės studijų krypties studijų programą ir įgijus kvalifikacinį laipsnį;
9.4. studijuojant aukštojoje mokykloje atskirus atitinkamo dalyko ar pedagoginės specializacijos modulio dalykus;
10. Mokomojo dalyko studijų bendrieji ir specialieji reikalavimai apibrėžiami mokomojo dalyko arba pedagoginę specializaciją atitinkančios studijų krypties apraše.
11. Pedagogo kvalifikacija patvirtinama diplomu baigus pirmosios pakopos studijų programą arba studijų pažymėjimu baigus profesines studijas ar teisės aktų nustatyta tvarka pripažinus kompetencijas. Teisė mokyti mokomojo dalyko ar vykdyti pedagoginės specializacijos (-ų) veiklas patvirtinama diplomo priedėlyje arba studijų pažymoje nurodant, kokio mokomojo dalyko (-ų) ar pedagoginės specializacijos (-ų) kompetencijas asmuo yra įgijęs.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-1417, 2020-09-21, paskelbta TAR 2020-09-21, i. k. 2020-19562
III SKYRIUS
PEDAGOGINIŲ STUDIJŲ PROGRAMŲ IR PROFESINIŲ STUDIJŲ VYKDYMO REIKALAVIMAI
12. Pedagogų rengimo centro (toliau – Centras) ir aukštųjų mokyklų, kurios ketina vykdyti pedagoginių studijų programas ir profesines studijas, studijų vykdymo materialinė bazė, reikalavimai akademiniam ir kitam personalui, pedagoginių praktikų, baigiamųjų darbų vykdymo ir kiti reikalavimai turi atitikti aukštąjį mokslą reglamentuojančiuose Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus reikalavimus.
13. Reikalavimai Centrų ir aukštųjų mokyklų, kurios ketina vykdyti pedagoginių studijų programas ir profesines studijas, akademiniam personalui:
13.1. ne mažiau kaip 30 procentų dėstytojų, dirbančių pedagogo kvalifikaciją teikiančių studijų dalyje, privalo turėti pedagoginio ar vadybinio darbo švietimo ar (ir) švietimo pagalbą teikiančioje įstaigoje patirties (kuri per pastaruosius 10 metų turi būti ne trumpesnė kaip 2 metai);
13.2. teorinius pedagogikos, mokomojo dalyko (ar pedagoginės specializacijos) didaktikos dalykus turi dėstyti dėstytojai, kurių mokslinės, meninės veiklos kryptis ir pedagoginės praktikos / meno kūrybos patirtis atitinka dėstomąjį dalyką; praktikas organizuojantis ir vykdantis personalas turi atitikti Reglamento 14.1 papunkčio reikalavimus;
13.3. ne mažiau kaip 50 procentų dėstytojų, dirbančių pedagogo kvalifikaciją teikiančių studijų dalyje, turi bendradarbiauti su mokyklomis (ikimokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo ir (ar) profesinio mokymo) ir švietimo pagalbos įstaigomis tyrimų srityje kuriant dalyko ar pedagoginės specializacijos didaktikas, ugdymo priemones, metodinę medžiagą ir pan.;
13.4. dėstytojai turi mokėti bent vieną užsienio kalbą ne žemesniu kaip C1 lygiu pagal Bendruosius Europos kalbų metmenis;
14. Reikalavimai kitam personalui (praktikų vadovams, mentoriams), dirbančiam pedagogo kvalifikaciją teikiančių studijų dalyje:
14.1. vadovauti pedagoginei praktikai gali asmenys, įgiję pedagogo kvalifikaciją ir ne žemesnį kaip magistro laipsnį arba jam lygiavertę aukštojo mokslo kvalifikaciją, turintys ne mažesnę kaip 5 metų pedagoginio darbo atitinkamos pakopos švietimo įstaigoje patirtį;
14.2. vykdyti mentoriaus funkcijas gali asmenys, užsiimantys praktine pedagogine veikla ir Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka turintys teisę atlikti mentoriaus funkcijas.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. V-1400, 2022-09-09, paskelbta TAR 2022-09-09, i. k. 2022-18602
15. Reikalavimai pedagoginei praktikai:
15.2. pedagoginė praktika vykdoma bendradarbiaujant Centrui ar kitai aukštajai mokyklai, vykdančiai pedagogikos studijų krypties studijų programas, ir praktikos įstaigai:
15.2.1. pedagoginės praktikos vadovas vadovauja studento veiklai praktikos įstaigoje, kartu su mentoriumi aptaria pedagoginės praktikos tikslus ir užduotis, apibendrina tarpinius ir galutinius pedagoginės praktikos rezultatus, padeda spręsti ugdomosios veiklos sunkumus;
15.2.2. mentorius teikia studentui konsultacinę, dalykinę ir didaktinę pagalbą, padeda įgyvendinti skirtas pedagoginės praktikos užduotis, teikia rekomendacijas ir kartu su pedagoginės praktikos vadovu aptaria pedagoginės praktikos rezultatus, skatina ir palaiko studento integraciją į švietimo įstaigos bendruomenę;
15.3. pedagoginė praktika atliekama švietimo įstaigose ir (ar) nevyriausybinėse organizacijose, vykdančiose edukacines programas, sudarančiose praktinio mokymo bei studijų integravimo galimybes ir užtikrinančiose būtiną pagalbą praktiką atliekančiam studentui;
16. Pedagoginė praktika siejama su studijuojamu mokomuoju dalyku ir (ar) pedagogine specializacija arba su įgytu kvalifikaciniu laipsniu.
17. Centro ar kitos aukštosios mokyklos, vykdančios pedagogikos studijų krypties studijų programas, praktikos įstaigos ir pedagoginę praktiką atliekančio studento teisės bei pareigos apibrėžiamos trišale praktinio mokymo sutartimi.
18. Pedagoginių studijų programos, profesinės studijos baigiamos baigiamuoju darbu, kurio reikalavimus nustato aukštoji mokykla.
19. Pedagoginių studijų programas, teikiančias pedagogo kvalifikaciją:
19.1. vykdo Centrai ir kitos aukštosios mokyklos, turinčios bendradarbiavimo sutartį su Centrais, vykdantys (-čios) akredituotas pedagogikos studijų krypties studijas;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. V-1400, 2022-09-09, paskelbta TAR 2022-09-09, i. k. 2022-18602
19.2. vykdo Centrai ir kitos aukštosios mokyklos, turinčios bendradarbiavimo sutartį su Centrais, turintys (-čios) akredituotą mokomojo dalyko ir pedagogikos studijų kryptį, jei vykdo programas, suteikiančias dalyko ar ugdymo srities kompetencijas;
19.3. gali vykdyti kitos aukštosios mokyklos, neturinčios bendradarbiavimo sutarties su Centrais, bet vykdančios akredituotas pedagogikos studijų krypties studijas ar akredituotas mokomojo dalyko ir pedagogikos studijų krypties studijas, jei vykdo programas, suteikiančias dalyko ar ugdymo srities kompetencijas, kai šios studijų programos atitinka švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas prioritetines specializacijas, parengtas pagal Paramos skyrimo prioritetines specializacijas studijuojantiems pirmosios pakopos pedagogikos krypties studijų programų, kurias baigus suteikiama pedagogo kvalifikacija, studentams, pirmosios pakopos ne pedagogikos krypties studijų programų studentams, greta studijuojantiems pedagogikos studijų modulį, ir pedagoginių profesinių studijų programų studentams tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. kovo 1 d. nutarimu Nr. 149 „Dėl Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo įgyvendinimo“, 6.1 papunktį (toliau – prioritetinės specializacijos).
Papildyta papunkčiu:
Nr. V-1400, 2022-09-09, paskelbta TAR 2022-09-09, i. k. 2022-18602
20. Vykdomos tik tos pedagoginių studijų programos, kurioms pritaria švietimo, mokslo ir sporto ministras, įvertinus ir rekomendavus Pedagogų kvalifikacijos ir studijų programų komisijai (toliau – Komisija). Programos:
Punkto pakeitimai:
Nr. V-1417, 2020-09-21, paskelbta TAR 2020-09-21, i. k. 2020-19562
Nr. V-1400, 2022-09-09, paskelbta TAR 2022-09-09, i. k. 2022-18602
20.1. Komisijoje svarstomos, jei yra pateikta Centro ir aukštosios mokyklos pasirašyta bendradarbiavimo sutartis, kurioje yra numatyti susitarimai dėl konkrečių studijų programų rengimo ir vykdymo;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. V-1417, 2020-09-21, paskelbta TAR 2020-09-21, i. k. 2020-19562
20.11. Komisijoje svarstomos be Centro ir aukštosios mokyklos pasirašytos bendradarbiavimo sutarties, jei jos atitinka švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas prioritetines specializacijas;
Papildyta papunkčiu:
Nr. V-1400, 2022-09-09, paskelbta TAR 2022-09-09, i. k. 2022-18602
20.2. į kurias ateinančiais mokslo metais ketinama vykdyti studentų priėmimą, teikiamos Komisijai iki einamųjų metų spalio 1 d.;
21. Pedagoginių studijų programų užsakymas formuojamas remiantis pedagogų perspektyvine / prognostine poreikio analize.
22. Priimant asmenis į pedagoginių studijų programas taikoma kompleksinė kandidatų atranka, apimanti akademinių pasiekimų, asmeninio tinkamumo profesijai ir motyvacijos vertinimą, švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-1400, 2022-09-09, paskelbta TAR 2022-09-09, i. k. 2022-18602
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI PEDAGOGINEI STAŽUOTEI
24. Pedagoginę stažuotę bendradarbiavimo pagrindais organizuoja ir įgyvendina švietimo įstaiga, kurioje įsidarbina pedagogas stažuotojas, ir jo pasirinktas Centras ar kita aukštoji mokykla, vykdanti pedagogikos studijų krypties studijų programas.
25. Pedagoginės stažuotės tikslai, turinys, veiklų apimtys ir numatomi pasiekti rezultatai apibrėžiami pedagoginės stažuotės programoje, kurią vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Pedagoginės stažuotės programos rengimo ir vertinimo nuostatais rengia švietimo įstaigos (arba švietimo įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) įgalioto asmens – jei mentoriaus negali paskirti pati švietimo įstaiga) stažuotę atliekančiam pedagogui paskirtas mentorius ir Centro ar kitos aukštosios mokyklos, vykdančios pedagogikos studijų krypties studijų programas, paskirtas praktikos vadovas kartu su pedagogu stažuotoju. Pedagoginės stažuotės programą tvirtina švietimo įstaigos vadovas kartu su Centro ar kitos aukštosios mokyklos, vykdančios pedagogikos studijų krypties studijų programas, atstovu.
26. Centro ar kitos aukštosios mokyklos, vykdančios pedagogikos studijų krypties programas, švietimo įstaigos ir pedagoginę stažuotę atliekančio pedagogo stažuotojo teisės bei pareigos apibrėžiamos stažuotės sutartyje (toliau – sutartis).
27. Siekiant kokybiškai įgyvendinti pedagoginės stažuotės programą:
27.1. švietimo įstaiga stažuotę atliekančiam pedagogui užtikrina nuolatinę konsultacinę, didaktinę ir dalykinę pagalbą skirdama mentorių, pasitelkdama kitus pedagoginius darbuotojus, aprūpindama ugdymo, techninės pagalbos priemonėmis, sudarydama sąlygas tobulinti profesines kompetencijas, dalyvauti kitose kompetencijų tobulinimo veiklose;
27.2. Centras ar kita aukštoji mokykla, vykdanti pedagogikos studijų krypties studijų programas, koordinuoja pedagoginę stažuotę skirdama praktikos vadovą, kuris pagal stažuotės programoje numatytus tikslus ir sutarties įsipareigojimus periodiškai konsultuoja stažuotę atliekantį pedagogą, mentorių ar kitus švietimo įstaigos bendruomenės narius, dalyvauja aptariant, vertinant tarpinius stažuotės rezultatus, vadovaudamasis pedagoginės stažuotės programa organizuoja stažuotę atliekančio pedagogo ar (ir) kitų pedagogui stažuotojui padedančių bendruomenės narių kompetencijos tobulinimą.
28. Tais atvejais, kai švietimo įstaiga neturi mentoriaus, švietimo įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) įgaliotas asmuo sudaro sąlygas kitos švietimo įstaigos pedagogui vykdyti mentoriaus funkcijas.
29. Pedagoginės stažuotės galutinius rezultatus vertina švietimo įstaigos vadovas (arba švietimo įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) įgaliotas asmuo – jei paskyrė mentorių), atsižvelgdamas į mentoriaus ir praktikos vadovo rekomendacijas. Į vertinimą gali būti įtraukti kiti švietimo įstaigos nariai (švietimo įstaigos savivaldos institucijos, metodinės grupės atstovai ir kt.). Baigęs pedagoginę stažuotę, kuri įvertinama ne žemiau nei patenkinamai, pedagogas pradeda savarankišką profesinę veiklą.
V SKYRIUS
PROFESINIO AUGIMO BŪDAI
30. Pedagogo profesinis tobulėjimas ir augimas vyksta visą jo aktyvios profesinės veiklos laiką, pradedamas pedagoginės stažuotės metu, įtvirtinant kompetencijas, įgytas aukštojoje mokykloje, ir tęsiamas plėtojant tiek horizontaliąją, tiek vertikaliąją profesinę karjerą.
31. Pradėjęs profesinę karjerą pedagogas privalo plėtoti ir gilinti profesines kompetencijas pasirinkdamas profesinio augimo būdus:
31.1. studijuoti aukštojoje mokykloje atskirus mokomojo dalyko ar pedagoginės specializacijos modulio dalykus įgydamas kito mokomojo dalyko ar pedagoginės specializacijos kompetencijų, kurias pripažinus aukštojoje mokykloje įgytų teisę mokyti kitą mokomąjį dalyką ar užsiimti pedagogine veikla pagal kitą specializaciją;
31.2. studijuoti pagal studijų programą dalyko ar pedagoginės specializacijos modulį aukštojoje mokykloje įgydamas kito mokomojo dalyko ar pedagoginės specializacijos ar kitų ugdymo mokslo studijų krypčių grupės studijų programose suteikiamų kompetencijų, kurias studijų pažymėjime aukštoji mokykla įvertintų kaip pakankamas mokyti kitą mokomąjį dalyką ar užsiimti pedagogine veikla pagal kitą specializaciją;
VI SKYRIUS
PEDAGOGŲ RENGIMO CENTRO VEIKLOS KRITERIJAI
32. Centras ir kitos aukštosios mokyklos vykdo pedagogikos studijų krypties studijų programas, edukologijos mokslinius tyrimus, pedagogo profesinio augimo veiklas.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-1400, 2022-09-09, paskelbta TAR 2022-09-09, i. k. 2022-18602
33. Centro veikla turi atitikti šiuos reikalavimus:
33.1. Kokybės:
33.1.1. Centre sutelktas nuolatinis ugdymo mokslų ir mokomųjų dalykų (pedagoginės specializacijos) mokslinių tyrimų potencialas, vykdoma edukologijos mokslų tiriamoji veikla;
33.1.3. Centras telkia aukšto lygio tarptautinius ugdymo mokslų ir mokomųjų dalykų (pedagoginės specializacijos) veiklos partnerius;
33.1.4. Centro ir kitų aukštųjų mokyklų studijų programos, parengtos ar atnaujintos pagal šiuolaikinės didaktikos principus, grindžiamos naujausiais šalies ir tarptautiniais edukologijos mokslo tyrimais, pagrįstos šiuolaikinėmis edukacinėmis technologijomis, leidžiančiomis pedagogų rengimo bei profesinio augimo veiklas vykdyti pasitelkus naująsias technologijas;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. V-1400, 2022-09-09, paskelbta TAR 2022-09-09, i. k. 2022-18602
33.1.5. Centro ir kitose aukštosiose mokyklose vykdomose pedagogų rengimo studijų programose integruotos tarptautinės patirties įgijimo galimybės.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. V-1400, 2022-09-09, paskelbta TAR 2022-09-09, i. k. 2022-18602
33.1.6. Neteko galios nuo 2020-09-22
Papunkčio naikinimas:
Nr. V-1417, 2020-09-21, paskelbta TAR 2020-09-21, i. k. 2020-19562
33.2. Tinkamumo:
33.2.1. Centre teikiama plati studijų ir neformaliojo švietimo programų pasiūla: studijų programos, suteikiančios pedagogo kvalifikaciją; pedagogo, dėstytojo profesinių kompetencijų tobulinimo programos, nacionaliniai ir tarptautiniai pedagogų profesinių kompetencijų tobulinimo projektai ir kt.;
33.2.2 studijų programų pasiūla kas ketverius metus grindžiama nacionaline pedagogų poreikio prognoze, ilgalaikėmis demografinėmis prognozėmis, darbo rinkos poreikių analize ir šalies, regionų vystymosi strategijomis;
33.3. Efektyvumo:
33.3.1. Centras ir kitos regione veikiančios aukštosios mokyklos nedubliuoja studijų programų, išskyrus atvejus, kai didesnis atitinkamos specializacijos pedagogų poreikis pagrįstas pedagogų poreikio duomenimis arba kai aukštosiose mokyklose yra vykdomos skirtingą kvalifikacinį laipsnį suteikiančios studijų programos (bakalauras, profesinis bakalauras);
Papunkčio pakeitimai:
Nr. V-1400, 2022-09-09, paskelbta TAR 2022-09-09, i. k. 2022-18602
33.3.2. Centras, bendradarbiaudamas su kitomis regione esančiomis aukštosiomis mokyklomis, darniai naudoja edukologijos mokslo infrastruktūros ir žmogiškuosius išteklius, leidžiančius užtikrinti ugdymo mokslų ir susijusių mokslo krypčių plėtrą, aukščiausią studijų kokybę ir tarptautinį konkurencingumą;
331. Centro veikla vertinama remiantis Pedagogų rengimo reglamento priede nurodytais rodikliais (pridedama).
34. Vadovaujantis nuostata, kad pedagogų rengimas turi vykti stipriausiuose šalies universitetuose, Centrais tampa: Vilniuje ir Šiauliuose – Vilniaus universitetas, Kaune – Vytauto Didžiojo universitetas.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-1400, 2022-09-09, paskelbta TAR 2022-09-09, i. k. 2022-18602
35. Centrams taikomi visi šio Reglamento VI skyriuje numatyti veiklos kokybės, tinkamumo ir efektyvumo kriterijai. Kitos aukštosios mokyklos pedagogų rengimo ir profesinio augimo veiklose dalyvauja vykdydamos studijų programas pagal savo profilį arba specializaciją.
36. Centro ir kitų aukštųjų mokyklų bendradarbiavimo sutartyse numatomos studijų programų vykdymo apimtys, studijų programų pasiskirstymas tarp Centro ir kitų aukštųjų mokyklų, susitarimai dėl studijų programų registravimo, pedagoginių stažuočių įgyvendinimo, pedagoginių kompetencijų įskaitymo, pedagogų ir dėstytojų kompetencijų tobulinimo programų vykdymo, dėstytojų ir kito personalo dalyvavimo vykdant skirtingas studijų programas ir kiti aukštosioms mokykloms svarbūs bendradarbiavimo aspektai.
Priedo pakeitimai:
Nr. V-1417, 2020-09-21, paskelbta TAR 2020-09-21, i. k. 2020-19562
Pedagogų rengimo reglamento
priedas
PEDAGOGŲ RENGIMO CENTRO VEIKLOS VERTINIMO RODIKLIAI
1. Pedagogų rengimo centro (toliau – Centras) veiklos kokybės reikalavimų, nurodytų Reglamento 33.1 papunktyje, vykdymas yra vertinamas pagal šiuos rodiklius:
1.1. Centro vertinamųjų vienetų, veikiančių edukologijos mokslo kryptyje, edukologijos mokslo krypties mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros kokybės įvertinimai gauti vadovaujantis Palyginamojo ekspertinio universitetų ir mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vertinimo reglamentu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2021 m. rugsėjo 2 d. įsakymu Nr. V-1593 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. kovo 1 d. nutarimo Nr. 149 „Dėl Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo įgyvendinimo“ 2.2–2.6 papunkčių įgyvendinimo“, yra ne mažesni nei 3.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. V-1400, 2022-09-09, paskelbta TAR 2022-09-09, i. k. 2022-18602
1.3. Centro vykdomos studijų programos yra parengtos ar atnaujintos atsižvelgiant į naujausius edukologijos mokslo tyrimus, pažangiausią pedagogų rengimo patirtį, nacionalinius ugdymo turinio pokyčius.
1.4. Į studijas integruotas ne trumpesnis kaip 1 semestro judumo langas arba suteikiamos kitos tarptautiškumo galimybės (trumpalaikės stažuotės, vasaros stovyklos, tarptautinės praktikos, ERASMUS mainai), kurių bendra apimtis ne trumpesnė kaip 3 mėnesiai, arba studijų programa vykdoma kaip jungtinė kartu su užsienio aukštąja mokykla.
1.5. Mokomojo dalyko, ugdymo srities ar pedagoginės specializacijos dalykus dėstantis dėstytojas per 4 metų laikotarpį vykdo praktinę pedagoginę veiklą švietimo įstaigoje (išskyrus aukštąsias mokyklas), kurios bendra trukmė ne trumpesnė nei 2 mėnesiai.
1.6. Bent 20 procentų studijų programą įgyvendinančio akademinio personalo per 4 metų laikotarpį dalyvauja ne mažiau kaip 1 tarptautinėje ilgalaikėje ar keliose trumpalaikėse stažuotėse ar (ir) mainų programose, kurių bendra trukmė ne mažesnė kaip 3 mėnesiai.
1.7. Visi Centro vykdomose studijų programose dirbantys dėstytojai bent kartą per 4 metų pedagogų rengimo programos ciklą tobulina kompetencijas pagal Centro patvirtintą ir finansiniais ištekliais pagrįstą planą.
2. Centro veiklos tinkamumo reikalavimų, nurodytų Reglamento 33.2 papunktyje, vykdymas yra vertinamas pagal šiuos rodiklius:
2.1. Centre suformuotas studijų programų paketas, atspindintis Centro veiklos specifiką, pagrįstas pedagogų poreikio prognozėmis, regiono ir (ar) šalies poreikiais.
2.2. Centras kartu su STEAM centrais yra suformavęs pedagogų profesinio augimo programų paketą, pagrįstą kompetencijų tobulinimo poreikių tyrimais, pagal švietimo įstaigų vadovų ir pedagogų kompetencijų lygmenis, plėtoja tikslinius tarptautinius pedagogų profesinių kompetencijų tobulinimo projektus.
2.3. Centro studentų priėmimo planai paremti ilgalaikėmis regiono ir (ar) šalies pedagogų poreikio prognozėmis.
3. Centro veiklos efektyvumo reikalavimų, nurodytų Reglamento 33.3 papunktyje, vykdymas yra vertinamas pagal šiuos rodiklius:
3.1. Centro studijų programų paketas suformuotas bendradarbiaujant su kitomis aukštosiomis mokyklomis, tenkinant regiono pedagogų rengimo poreikius.
3.2. Centro pedagogų profesinio augimo programų paketas suformuotas bendradarbiaujant su regioniniais (savivaldybių) švietimo centrais, atsižvelgiant į regiono pedagogų kompetencijų tobulinimo poreikius, nacionalinius, švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintus kompetencijų tobulinimo prioritetus.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. V-1400, 2022-09-09, paskelbta TAR 2022-09-09, i. k. 2022-18602
3.3. Centras koordinuoja pedagoginių stažuočių įgyvendinimą mokyklose ir švietimo pagalbos įstaigose, užtikrindamas studijų programų ir profesinio augimo ar praktinio pedagoginio darbo tęstinumą, pedagoginės stažuotės veiksmingumą.
3.4. Centro plėtra ir veiklos įgyvendinami pagal Centro kūrimo ir veiklos planą, apimantį finansinius, materialiuosius ir žmogiškuosius išteklius, suderintą su Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ir šalies, regiono, miesto švietimo plėtros programomis.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. V-1400, 2022-09-09, paskelbta TAR 2022-09-09, i. k. 2022-18602
3.5. Per pirmus metus po studijų baigimo ne mažiau kaip 70 procentų absolventų įsidarbina švietimo srityje arba dirba pedagoginį darbą savarankiškai.
Papildyta priedu:
Nr. V-1035, 2018-12-07, paskelbta TAR 2018-12-10, i. k. 2018-20171
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. V-827, 2012-05-15, Žin., 2012, Nr. 58-2915 (2012-05-22), i. k. 1122070ISAK000V-827
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2010 m. sausio 8 d. įsakymo Nr. V-54 „Dėl Pedagogų rengimo reglamento patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. V-1046, 2012-06-26, Žin., 2012, Nr. 76-3956 (2012-06-30), i. k. 1122070ISAK00V-1046
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2010 m. sausio 8 d. įsakymo Nr. V-54 „Dėl Pedagogų rengimo reglamento patvirtinimo" pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. V-1742, 2012-12-12, Žin., 2012, Nr. 149-7654 (2012-12-20), i. k. 1122070ISAK00V-1742
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2010 m. sausio 8 d. įsakymo Nr. V-54 „Dėl Pedagogų rengimo reglamento patvirtinimo" pakeitimo
4.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. V-501, 2018-05-29, paskelbta TAR 2018-05-29, i. k. 2018-08568
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2010 m. sausio 8 d. įsakymo Nr. V-54 „Dėl Pedagogų rengimo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo
5.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. V-1035, 2018-12-07, paskelbta TAR 2018-12-10, i. k. 2018-20171
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2010 m. sausio 8 d. įsakymo Nr. V- 54 „Dėl Pedagogų rengimo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo
6.
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas
Nr. V-1417, 2020-09-21, paskelbta TAR 2020-09-21, i. k. 2020-19562
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2010 m. sausio 8 d. įsakymo Nr. V-54 „Dėl Pedagogų rengimo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo
7.
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas
Nr. V-1400, 2022-09-09, paskelbta TAR 2022-09-09, i. k. 2022-18602
Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2010 m. sausio 8 d. įsakymo Nr. V-54 „Dėl Pedagogų rengimo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo