Suvestinė redakcija nuo 2011-04-14 iki 2012-10-06
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2004, Nr. 17-515, i. k. 1042055ISAK0000VA-9
VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO
Į S A K Y M A S
DĖL KASOS APARATŲ IR PREKYBOS (PASLAUGŲ TEIKIMO) AUTOMATŲ, ĮTRAUKIAMŲ Į LIETUVOS RESPUBLIKOJE LEIDŽIAMŲ NAUDOTI KASOS APARATŲ IR PREKYBOS (PASLAUGŲ TEIKIMO) AUTOMATŲ MODELIŲ SĄRAŠĄ, TECHNINIŲ REIKALAVIMŲ
2004 m. sausio 26 d. Nr. VA-9
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugpjūčio 13 d. nutarimo Nr. 1283 „Dėl Kasos aparatų diegimo ir naudojimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 82-3522; 2003, Nr. 102-4606) 2.3.1 punktu,
tvirtinu pridedamus Kasos aparatų ir prekybos (paslaugų teikimo) automatų, įtraukiamų į Lietuvos Respublikoje leidžiamų naudoti kasos aparatų ir prekybos (paslaugų teikimo) automatų modelių sąrašą, techninius reikalavimus.
PATVIRTINTA
Valstybinės mokesčių inspekcijos prie
Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
viršininko 2004 m. sausio 26 d.
įsakymu Nr. VA-9
KASOS APARATŲ IR PREKYBOS (PASLAUGŲ TEIKIMO) AUTOMATŲ, ĮTRAUKIAMŲ Į LIETUVOS RESPUBLIKOJE LEIDŽIAMŲ NAUDOTI KASOS APARATŲ IR PREKYBOS (PASLAUGŲ TEIKIMO) AUTOMATŲ MODELIŲ SĄRAŠĄ, TECHNINIAI REIKALAVIMAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šie Kasos aparatų ir prekybos (paslaugų teikimo) automatų, įtraukiamų į Lietuvos Respublikoje leidžiamų naudoti kasos aparatų ir prekybos (paslaugų teikimo) automatų modelių sąrašą, techniniai reikalavimai (toliau – Techniniai reikalavimai) nustato technines sąlygas elektroninei bei programinei įrangai Lietuvos Respublikos kasos aparatų ir su jais susijusių techninių įrengimų bei prekybos (paslaugų teikimo) automatų modelių, įtraukiamų į Lietuvos Respublikoje leidžiamų naudoti kasos aparatų ir prekybos (paslaugų teikimo) automatų modelių sąrašą (toliau – Sąrašas). Šie Techniniai reikalavimai taikomi kasos aparatams bei prekybos (paslaugų teikimo) automatams, neįtrauktiems į Sąrašą, kurie pateikti techninei ekspertizei po šių Techninių reikalavimų įsigaliojimo.
2. Techniniuose reikalavimuose vartojamos sąvokos:
kasos aparatas – tai įrengimas, kuriuo registruojamos prekybinės (paslaugų) operacijos, apskaičiuojami mokesčiai ir bendra mokėtina suma, kaupiami bei saugomi minėtų operacijų duomenys, spausdinami dokumentai ir ataskaitos;
kompiuterinis kasos aparatas – tai kompiuterio pagrindu sukonstruotas kasos aparatas;
fiskaliniai duomenys – tai ūkinių operacijų piniginė išraiška, taip pat mokesčių tarifai ir apskaičiuotų mokesčių sumos;
fiskalinė operacija – tai ūkinė operacija, keičianti kasos aparato fiskalinių duomenų sumuojančių skaitiklių reikšmes;
ne fiskalinė operacija – tai ūkinė operacija, nekeičianti kasos aparato fiskalinių duomenų sumuojančių skaitiklių reikšmių;
fiskalinė atmintis – tai nuo informacijos korekcijos apsaugotas (įrašytų duomenų neįmanoma pakeisti ar panaikinti, nesunaikinus paties atminties įrenginio), fiskalinius duomenis kaupiantis (duomenims išsaugoti nereikalingas maitinimo šaltinis) atminties įrenginys;
fiskalinis blokas – tai įrenginys, kuriuo registruojami, apdorojami, tikrinami, kaupiami, įrašomi į fiskalinę atmintį ir saugomi fiskaliniai duomenys;
fiskalinės atminties inicijavimas – tai kasos aparato (fiskalinio bloko) parengimas dirbti fiskaliniu režimu;
atminties duomenų grąžinimas į pradinę reikšmę – tai kasos aparato nepanaikinamoje elektroninėje atmintyje saugomų duomenų perėjimas (pervedimas) į nulinę reikšmę;
kasos aparato darbo programa – tai konkretaus kasos aparato modelio programa, kuri valdo visus kasos aparato įrenginius;
kompiuterinio kasos aparato darbo programa – tai operacinė sistema, fiskalinio bloko darbo programa, kasos aparato visų funkcijų valdymo programos, naudotojo taikomosios programos;
aptarnavimo programa – tai kompiuterinio kasos aparato programa, skirta aptarnavimo specialistams programuoti bei tikrinti fiskalinio bloko funkcijas;
kasos aparato fiskalinis kvitas – tai nustatyto turinio kasos aparatu išspausdintas prekių (paslaugų) pardavimo ir (ar) pirkimo operacijų dokumentas, atitinkantis šiam dokumentui keliamus reikalavimus;
kasos aparato ne fiskalinis kvitas – tai nustatyto turinio kasos aparatu išspausdintas ūkinių ir ne ūkinių operacijų, išskyrus pirkimo-pardavimo operacijų, dokumentas;
dienos(pamainos) fiskalinė ataskaita (Z) – tai kasos aparatu išspausdintas fiskalinis kvitas, kuriame pateikti suminiai nepanaikinamoje elektroninėje atmintyje sukaupti fiskaliniai duomenys. Ataskaitą spausdinant, šie duomenys įrašomi į fiskalinę atmintį, juos grąžinant nepanaikinamoje elektroninėje atmintyje į nulinę reikšmę;
dienos (pamainos) tarpinė ataskaita (X) – tai kasos aparatu išspausdintas ne fiskalinis kvitas, kuriame pateikti suminiai duomenys, sukaupti po paskutinės dienos (pamainos) fiskalinės ataskaitos (Z) spausdinimo;
suminė fiskalinė ataskaita – tai kasos aparatu išspausdintas fiskalinis kvitas, kuriame pateikiami nurodyto laikotarpio ar tam tikro skaičiaus fiskalinių ataskaitų (Z) iš fiskalinės atminties paimti fiskaliniai suminiai duomenys;
išsami fiskalinė ataskaita – tai kasos aparatu išspausdintas fiskalinis kvitas, kuriame iš fiskalinės atminties pateikti nurodyto laikotarpio kiekvienos dienos fiskalinių ataskaitų duomenys;
prekybos automatas – tai mechaninis arba elektroninis įrengimas, kuris po pinigų sumokėjimo atlieka prekių (paslaugų) pardavimo ir/ar supirkimo operacijas;
mechaninis prekybos automatas – tai monetų priėmimo ir atpažinimo mechanizmą turintis prekybos automatas;
elektroninis prekybos automatas – tai pinigų skaičiuoklį turintis prekybos automatas, galintis registruoti ir spausdinti/nuskaityti atliktų prekybinių operacijų ataskaitas;
pinigų skaičiuoklis – tai pinigų ir/ar banko kortelių priėmimą, atpažinimą ir jų skaičiavimą atliekantis įrenginys. Pinigų skaičiuoklis yra sudėtinė automato dalis, kuri vykdo automato finansinę apskaitą. Finansinę apskaitą gali vykdyti ir pats automatas, jei yra numatyta tokia galimybė. Automatas arba pinigų skaičiuoklis privalo turėti gamintojo serijinį numerį.
II. KASOS APARATAMS KELIAMI BENDRIEJI TECHNINIAI REIKALAVIMAI
4. Modulinės konstrukcijos kasos aparatuose turi būti plombuojamas modulis, kuriame įmontuotas fiskalinis blokas, fiskalinių duomenų perdavimo linijų jungtys ir kitos vietos, nurodytos kasos aparato plombavimo plane. Plombavimo planą tvirtina kasos aparatų ekspertinė įmonė.
5. Kasos aparate turi būti kvitų ir kontrolinės juostos spausdintuvai. Kvituose, dokumentuose ir kontrolinėje juostoje įrašai turi būti tapatūs.
6. Kasos aparatuose naudojamas kvitų ir ataskaitų popierius turi užtikrinti spausdintos informacijos išsaugojimą ne mažiau kaip 11 metų, kasos aparatų kontrolinių juostų popierius – ne mažiau kaip 6 metus.
7. Visi kasos aparatu spausdinami dokumentai turi būti numeruojami ne mažiau kaip 4 ženklais nuosekliai didėjančia tvarka.
8. Spausdinamų dokumentų pavadinimai turi atitikti šiuose Techniniuose reikalavimuose nurodytus pavadinimus.
9. Kasos aparatu registruojama prekių grąžinimo operacija gali būti vykdoma tik kaip ne fiskalinė operacija. Tokios grąžinimų operacijos neturi daryti įtakos fiskalinių duomenų skaitiklių (įplaukų ir mokesčių) sukauptoms sumoms.
10. Kasos aparato darbas turi būti automatiškai blokuojamas, jeigu:
11. Kasos aparatas neturi vykdyti tokių funkcijų:
12. Kasos aparatu registruojamos nuolaidos (antkainiai) turi keisti pardavimų bei mokesčių sumas proporcingai pakitusioms prekių kainoms.
13. Kvitai ir ataskaitos turi būti spausdinami ir ekranuose informacija vaizduojama Lietuvos Respublikos valstybine kalba. Spausdinamų specialių simbolių ir sutrumpinimų paaiškinimai turi būti pateikti kasos aparato techniniame pase ir naudotojų instrukcijoje.
15. Kasos aparato ir fiskalinio bloko korpuse (etiketėje) turi būti pažymėtas modelis (modifikacija), rėmo serijos numeris, firmos gamintojos pavadinimas.
16. Kasos aparatas fiskaliniuose kvituose turi spausdinti fiskalinį logotipą ir unikalų kasos aparato numerį.
17. Fiskalinį logotipą sudaro trijų raidžių LTF derinys (pavaizduotas žemiau), o unikalųjį kasos aparato numerį – du raidiniai ženklai ir ne mažiau kaip šeši skaitmeniniai-abėcėliniai simboliai, nusakantys kasos aparato fiskalinės atminties numerį. Nesikartojančius raidinius ženklus suteikia ekspertinė įmonė. Tarp raidinių ženklų ir fiskalinės atminties bloko numerio turi būti vieno ženklo tarpas.
III. KASOS APARATŲ ĮRANGAI KELIAMI TECHNINIAI REIKALAVIMAI
18. Kasos aparate privalo būti tokie funkciniai blokai:
18.1. fiskalinis blokas (procesorius, darbo programų atmintis, nepanaikinama elektroninė atmintis ir fiskalinė atmintis). Šis blokas vykdo fiskalinių duomenų registravimą, apdorojimą, kaupimą ir automatišką jų įrašymą į fiskalinę atmintį spausdinant dienos fiskalinę ataskaitą (Z). Fiskalinio bloko darbo programa turi kontroliuoti kvitų, kitų dokumentų ir kontrolinės juostos spausdinimą;
18.3. kasininkui ir pirkėjui skirti ekranai, kuriuose rodomos kvituose išspausdinamos sumos (kainos);
19. Pirkėjui skirtame ekrane turi būti pateikiama tokia informacija:
20. Nepanaikinama elektroninė atmintis informaciją turi saugoti ne mažiau kaip 30 dienų po aparato išjungimo iš maitinimo šaltinio.
21. Nepanaikinamos elektroninės atminties skaitiklių rodmenų praradimo atveju šių skaitiklių rodmenys atkuriami iš fiskalinės atminties. Nepanaikinamoje elektroninėje atmintyje turi būti saugoma tokia informacija:
21.1. registraciniai duomenys:
21.1.1. įmonės pavadinimas, kasos aparato įrengimo adresas ir mokesčių mokėtojo arba PVM mokėtojo kodas;
Punkto pakeitimai:
Nr. VA-43, 2011-04-11, Žin., 2011, Nr. 45-2139 (2011-04-13), i. k. 1112055ISAK000VA-43
22. Tik išspausdinus fiskalinę dienos ataskaitą gali būti atliekamos tokios procedūros:
23. Spausdinant dienos fiskalinę ataskaitą, fiskaliniai duomenys turi būti įrašomi į fiskalinę atmintį.
24. Kasos aparato atmintyje laikomiems duomenims apsaugoti turi būti naudojamas korpuso (fiskalinio bloko) viduje esantis maitinimo šaltinis.
26. Fiskalinėje atmintyje turi būti saugoma tokia informacija, kuri turi sutapti su atspausdintomis atitinkamomis ataskaitomis:
27. Fiskalinėje atmintyje turi sutilpti ne mažiau kaip 1500 fiskalinių dienos ataskaitų (Z) duomenų įrašų.
28. Kasos aparatas turi spausdinti įspėjimo pranešimą įrašant jį į kiekvieną fiskalinę ataskaitą likus ne mažiau kaip 30 dienų iki fiskalinės atminties užsipildymo.
29. Kasos aparatas privalo iš fiskalinės atminties spausdinti:
29.1. nurodyto laikotarpio (pagal datas ir fiskalinių ataskaitų (Z) numerius) išsamią (dienų) fiskalinę ataskaitą;
30. Sugedus kasos aparatui, ataskaitoms iš fiskalinės atminties išspausdinti turi būti numatyta galimybė panaudoti veikiantį kasos aparatą arba kitas technines priemones.
31. Kompiuterizuotos kasų sistemos kiekvienoje prekybos (paslaugų) atsiskaitymo vietoje turi turėti fiskalinį bloką, tiesiogiai valdantį fiskalinių duomenų kvitų ir kontrolinės juostos spausdintuvus.
32. Kasos aparato konstrukcija turi būti tokia, kad per įvedimo – išvedimo sąsajų įtaisus ar klaviatūrą nebūtų galima pakeisti fiskalinio bloko darbo programos ir fiskalinių duomenų.
33. Su kasos aparatais susiję techniniai įrenginiai ir atsarginės dalys turi turėti tokias technines savybes, kad juos prijungus (ar pakeitus atitinkamus blokus ir mazgus) nepakistų kasos aparatų sugebėjimas apsaugoti fiskalinius duomenis.
IV. KASOS APARATU SPAUSDINAMIEMS DOKUMENTAMS KELIAMI REIKALAVIMAI
37. Kasos aparato fiskaliniame kvite turi būti spausdinami tokie duomenys:
37.1. kvito antraštė:
37.1.1. įmonės pavadinimas, kasos aparato įrengimo adresas ir PVM mokėtojo arba įmonės kodas, ne mažiau kaip 2 programuojamos eilutės;
Punkto pakeitimai:
Nr. VA-43, 2011-04-11, Žin., 2011, Nr. 45-2139 (2011-04-13), i. k. 1112055ISAK000VA-43
38. Duomenys, nurodyti 37.1 ir 37.13 punktuose, žymi kasos aparato fiskalinio kvito pradžią ir pabaigą.
39. Kasos aparato ne fiskaliniame kvite turi būti spausdinami tokie duomenys:
39.1. kvito antraštė:
39.1.1. įmonės pavadinimas, kasos aparato įrengimo adresas ir PVM mokėtojo arba įmonės kodas, ne mažiau kaip 2 programuojamos eilutės;
Punkto pakeitimai:
Nr. VA-43, 2011-04-11, Žin., 2011, Nr. 45-2139 (2011-04-13), i. k. 1112055ISAK000VA-43
40. Duomenys, nurodyti 39.1 ir 39.5 punktuose, žymi kasos aparato ne fiskalinio kvito pradžią ir pabaigą.
41. Kasos aparatu spausdinamuose reklaminio ar informacinio pobūdžio dokumentuose turi būti tokie duomenys:
41.3 dokumento eilės numeris, data (metai – 4 ženklai, mėnuo – 2 ženklai, diena – 2 ženklai) ir laikas (valanda – 2 ženklai, minutės – 2 ženklai);
42. Duomenys, nurodyti 41.1 ir 41.4 punktuose, žymi kasos aparatu išspausdinto dokumento pradžią ir pabaigą.
43. Dienos fiskalinėje ataskaitoje (Z) turi būti spausdinami tokie duomenys:
43.1. antraštė (įmonės pavadinimas, kasos aparato įrengimo adresas ir PVM mokėtojo arba įmonės kodas);
43.5. dienos pardavimų ir mokesčių sumos, atitinkančios kiekvieną mokesčio kodą, taip pat neapmokestinta suma. Mokesčių sumos turi atitikti pirkėjo kvituose apskaičiuotų mokesčių sumas;
43.9. nepanaikinamos elektroninės atminties duomenų grąžinimo į nulinę reikšmę data ir eilės numeris (būtinas, jei ataskaitos laikotarpiu nepanaikinamos elektroninės atminties duomenys buvo grąžinti į nulinę reikšmę);
43.11. jeigu operacijos buvo registruotos, tai ir tokie duomenys:
44. Duomenys, nurodyti 43.1 ir 43.15 punktuose, žymi kasos aparatu išspausdintos ataskaitos pradžią ir pabaigą.
45. Suminėje fiskalinėje ataskaitoje, spausdinamoje iš fiskalinės atminties, turi būti tokie duomenys:
45.1. antraštė (įmonės pavadinimas, kasos aparato įrengimo adresas ir PVM mokėtojo kodas arba įmonės kodas);
45.7. nurodyto laikotarpio pardavimų ir mokesčių sumos, atitinkančios kiekvieną mokesčio kodą, ir neapmokestinama suma;
45.10. paskutinio nepriklausomai nuo nurodytojo laikotarpio nepanaikinamos elektroninės atminties duomenų grąžinimo į nulinę reikšmę data ir eilės numeris (būtinas po pirmojo grąžinimo);
46. Duomenys, nurodyti 45.1 ir 45.11 punktuose, žymi kasos aparatu išspausdintos ataskaitos pradžią ir pabaigą.
47. Išsamioje fiskalinėje ataskaitoje, spausdinamoje iš fiskalinės atminties, turi būti tokie duomenys:
47.1. antraštė (įmonės pavadinimas, kasos aparato įrengimo adresas ir PVM mokėtojo arba įmonės kodas);
47.5. kiekvienos ataskaitos pardavimų ir mokesčių sumos, atitinkančios kiekvieną mokesčio kodą ir neapmokestinama suma;
48. Duomenys, nurodyti 47.1 ir 47.8 punktuose, žymi kasos aparatu išspausdintos ataskaitos pradžią ir pabaigą.
49. Dienos tarpinėje ataskaitoje (X) turi būti tokie duomenys:
49.1. antraštė (įmonės pavadinimas, kasos aparato įrengimo adresas ir PVM mokėtojo arba įmonės kodas);
49.5. pardavimų ir mokesčių sumos, atitinkančios kiekvieną mokesčio kodą, taip pat neapmokestinama suma;
49.9. jeigu operacijos buvo registruotos, tai ir tokie duomenys:
50. Duomenys, nurodyti 49.1 ir 49.13 punktuose, žymi kasos aparatu išspausdintos ataskaitos pradžią ir pabaigą.
V. SPECIALIZUOTIEMS KASOS APARATAMS KELIAMI REIKALAVIMAI
53. Degalinių kasos aparatai turi atitikti tokius papildomus reikalavimus:
53.1. kasos aparatas turi būti sujungtas su degalų įpylimo kolonėlėmis taip, kad neįregistravus prekybinės operacijos kasos aparatu, būtų neįmanoma įpilti degalų;
53.2. kasos aparatas turi valdyti kolonėles taip, kad išpiltų degalų kiekis sutaptų su kasos aparatu įregistruotų degalų kiekiu;
53.3. kasos aparatas turi blokuoti sistemos arba degalų įpylimo kolonėlės darbą, pažeidus informacijos perdavimą linijomis, jungiančiomis atskirus modulius ir kolonėles. Šį faktą turi registruoti kasos aparatas kontrolinėje juostoje;
53.4. kasos aparatas negali turėti galimybės nepažeidus kolonėlės plombavimo iš sistemos kompiuterio reguliuoti kolonėlės pilstomo kuro dozatoriaus tikslumo;
53.6. dienos fiskalinėje ataskaitoje (Z) arba kartu su ja išspausdintoje dienos tarpinėje ataskaitoje (X) turi būti išspausdinti duomenys apie parduotų degalų kiekį ir jų pardavimo sumas pagal kiekvieną degalų rūšį bei 53.3 punkte nurodytą informacijos perdavimo pažeidimų skaičių;
53.7. kompiuterinio kasos aparato įrangos konstrukcija ir kasos funkcijų valdymo programa turi būti tokios, kad naudotojas negalėtų dirbti kompiuterio operacinės sistemos terpėje. Šių reikalavimų nuostatos turi būti užtikrinamos visos sistemos techninėje ir programinėje įrangoje bei sistemos plombavimu.
54. Nešiojamas kasos aparatas – tai pagal konstrukciją pritaikytas nešioti kasos aparatas, turintis autonominį maitinimo šaltinį, kuris:
54.1. gali neturėti šių funkcinių įrenginių:
54.2. gali nespausdinti:
54.2.1. kontrolinės juostos, tačiau vietoj jos turi būti nuo maitinimo nepriklausoma elektroninė kontrolinė juosta, į kurią telpa ne mažiau kaip 100 kvitų (įskaitant ataskaitas) duomenys. Užpildžius elektroninę kontrolinę juostą, kasos aparato darbas turi būti blokuojamas, kol elektroninės kontrolinės juostos duomenys bus išspausdinti kvitų juostoje. Juos išspausdinus, elektroninė kontrolinė juosta gali kaupti naujus duomenis. Turi būti galimybė spausdinti kontrolinę juostą ir iš neužpildytos elektroninės juostos;
55. Kasos aparato, skirto atsiskaitymams valiuta, programinė įranga turi užtikrinti:
55.1. iš pirkėjo gautos ir jam išmokamos užsienio šalies valiutos sutrumpinto pavadinimo spausdinimą kasos aparato kvite;
56. Restoranų, kavinių, viešbučių ir pan. kasos aparatų programinė įranga turi užtikrinti:
56.1. mokėtinų (užsakymų) sumų kaupimą specialiuose skaitikliuose (sąskaitose), spausdinti jas kontrolinėje juostoje nedidinant pardavimo sumos;
VI. KASOS APARATŲ TECHNINĖ EKSPERTIZĖ
57. Veikiantis kasos aparatas ekspertizei pateikiamas kartu su:
57.4. kasos aparato ir fiskalinio bloko principinės elektroninės schemos, specifikacijos ir elementų išdėstymo plokštėje brėžiniais (nuotraukomis);
57.6. galiojančiu Lietuvos Respublikoje elektrosaugos ir elektromagnetinio suderinamumo atitikties sertifikatu;
57.8. gamintojo(-ų) etikete (jos kopija, brėžiniu), kurios tvirtinamos ant kasos aparato korpuso ir/ar fiskalinio bloko;
58. Kartu su kompiuteriniu kasos aparatu ekspertizei papildomai pateikiami:
58.1. blokinė schema, fiskalinio bloko ir kasos aparato funkcijų valdymo darbo programos bei jų aprašymai;
VII. PREKYBOS (PASLAUGŲ TEIKIMO) AUTOMATAMS KELIAMI TECHNINIAI REIKALAVIMAI
60. Prekybos (paslaugų teikimo) automatas (toliau – automatas) gali būti mechaninis arba elektroninis.
61. Mechaninio automato monetų priėmimo ir atpažinimo mechanizmas ir elektroninio automato pinigų skaičiuoklis privalo skirti Lietuvos ir/ar Europos Sąjungos pinigus nuo kitų valstybių pinigų ar žetonų. Identifikuojamus pinigų nominalus nurodo gamintojas ar prekybos (paslaugų teikimo) automatą eksploatuojantis ūkio subjektas.
62. Elektroniniam prekybos automatui nebūtina kvitų spausdinimo funkcija, tačiau turi būti užtikrinta galimybė spausdinti arba nuskaityti finansines ataskaitas.
63. Elektroninio prekybos aparato pinigų skaičiuokliui keliami tokie techniniai reikalavimai:
63.1. jų nepanaikinamuose suminiuose skaitliukuose turi būti numatytos ne mažiau kaip 2 skiltys litams, eurams ir 2 skiltys – centams;
64. Mechaninio automato monetų priėmimo ir atpažinimo mechanizmas ir elektroninio automato pinigų skaičiuoklis gali būti pritaikyti darbui tiek su vienu, tiek su kelių monetų ar banknotų nominalais:
64.1. jeigu elektroninio prekybos (paslaugų teikimo) aparato pinigų skaičiuoklis pritaikytas darbui su vienu pinigų nominalu, finansinėje ataskaitoje gali būti vedama tik vienetinė prekių apskaita;
65. Elektroninio prekybos (paslaugų teikimo) automato nepanaikinamoje atmintyje turi būti kaupiami tokie duomenys:
65.1. bendras parduotų prekių ar suteiktų paslaugų skaičius, jei automatas pritaikytas dirbti su vienu pinigų nominalu;
65.2. bendra įplaukų suma litais ir/ar eurais, jei automatas pritaikytas dirbti su skirtingomis prekių kainomis;
66. Atjungus elektroninį automatą nuo maitinimo įtampos, finansiniai duomenys turi būti išsaugomi ne mažiau kaip 30 parų.
67. Elektroninio automato darbas turi būti automatiškai blokuojamas, jeigu bandoma atjungti nepanaikinamą atmintį arba pinigų skaičiuoklį.
VIII. PREKYBOS (PASLAUGŲ TEIKIMO) AUTOMATŲ TECHNINĖ EKSPERTIZĖ
70. Kartu su veikiančiu automatu arba pinigų skaičiuokliu ekspertizei turi būti pateikta tokia techninė dokumentacija:
70.5. etiketės, tvirtinamos ant automato korpuso, brėžinys, kuriame parodomi visų užrašų tekstai ir jų išdėstymas;
IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
71. Kasos aparatų ir prekybos (paslaugų teikimo) automatų tiekėjai turi užtikrinti, kad visų modelių Lietuvos Respublikos rinkai tiekiamų (gaminamų) kasos aparatų ir prekybos (paslaugų teikimo) automatų elektroninė įranga bus tokia pat, kaip įtrauktojo į Sąrašą pavyzdžio. Kasos aparato arba prekybos (paslaugų teikimo) automato modelio, įtraukto į Sąrašą, techniniai ir programiniai pakeitimai, kurie gali turėti įtakos finansinių duomenų saugumui, turi būti įteisinami, remiantis ekspertinės įmonės išvada, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko sprendimu.
Pakeitimai:
1.
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas
Nr. VA-43, 2011-04-11, Žin., 2011, Nr. 45-2139 (2011-04-13), i. k. 1112055ISAK000VA-43
Dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2004 m. sausio 26 d. įsakymo Nr. VA-9 "Dėl Kasos aparatų ir prekybos (paslaugų teikimo) automatų, įtraukiamų į Lietuvos Respublikoje leidžiamų naudoti kasos aparatų ir prekybos (paslaugų teikimo) automatų modelių sąrašą, techninių reikalavimų" pakeitimo