Suvestinė redakcija nuo 2014-03-07 iki 2018-02-27

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2013, Nr. 64-3221, i. k. 113233TISAK.3.)-164

 

NACIONALINĖS ŽEMĖS TARNYBOS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL NACIONALINĖS ŽEMĖS TARNYBOS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS PASITIKĖJIMO LINIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2013 m. birželio 4 d. Nr. 1P-(1.3.)-164

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2001 m. birželio 14 d. įsakymu Nr. 194 (Žin., 2001, Nr. 52-1852; 2010, Nr. 79-4091), 13.1 ir 13.4 punktais:

1. T v i r t i n u Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos pasitikėjimo linijos nuostatus (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad pranešimai, gauti Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos pasitikėjimo linija, registruojami Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos kompiuterizuotoje dokumentų valdymo sistemoje.

 

 

 

Direktorius                                                                                             Vitas Lopinys

 

PATVIRTINTA

Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio

ministerijos direktoriaus 2013 m. birželio 4 d.

įsakymu Nr. 1P-(1.3.)-164

 

NACIONALINĖS ŽEMĖS TARNYBOS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS

PASITIKĖJIMO LINIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos pasitikėjimo linijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos pasitikėjimo linijos (toliau – Pasitikėjimo linija) paskirtį, tikslus ir asmenų pranešimų apie Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Nacionalinė žemės tarnyba) valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau kartu – darbuotojai), galimai neteisėtus veiksmus ar neveikimą, netinkamą pareigų vykdymą ar nevykdymą, biurokratizmą, piktnaudžiavimą ar apie veiksmus, turinčius korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos požymių, pateikimo, registravimo, nagrinėjimo ir nagrinėjimo kontrolės tvarką.

2. Šiuose Nuostatuose vartojamos pagrindinės sąvokos:

Atsakingas darbuotojas – Nacionalinės žemės tarnybos Rizikų valdymo ir veiklos kokybės užtikrinimo skyriaus darbuotojas, atliekantis šiuose Nuostatuose nustatytas funkcijas.

Pranešimas – fizinio ar juridinio asmens kreipimasis į Nacionalinę žemės tarnybą Pasitikėjimo linija dėl Nacionalinės žemės tarnybos darbuotojų galimai neteisėtų veiksmų ar neveikimo, netinkamo pareigų vykdymo ar nevykdymo, biurokratizmo, piktnaudžiavimo ar veiksmų, turinčių korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos požymių.

Struktūrinis padalinys – Nacionalinės žemės tarnybos savarankiškas struktūrinis padalinys ir (arba) nesavarankiškas struktūrinis padalinys.

Kitos šiuose Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme (Žin., 2002, Nr. 57-2297), Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatyme (Žin., 1998, Nr. 110-3024; 2004, Nr. 170-6238), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme (Žin., 1996, Nr. 63-1479; 2008, Nr. 22-804), Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatyme (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975).

3. Įgyvendinant Pasitikėjimo linijos tikslus, vadovaujamasi Lietuvos Respublikos Konstitucija (Žin., 1992, Nr. 33-1014), Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymais, Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2001 m. birželio 14 d. įsakymu Nr. 194 (Žin., 2001, Nr. 52-1852; 2010, Nr. 79-4091), šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais.

 

II. PASITIKĖJIMO LINIJOS PASKIRTIS IR TIKSLAI

 

4. Pasitikėjimo linija asmenys gali pranešti apie darbuotojų galimai neteisėtus veiksmus ar neveikimą, netinkamą pareigų vykdymą ar nevykdymą, biurokratizmą, piktnaudžiavimą ar apie veiksmus, turinčius korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos požymių (toliau – neteisėti veiksmai).

5. Pasitikėjimo linijos tikslai:

5.1. sudaryti galimybę asmenims anonimiškai pranešti apie darbuotojų neteisėtus veiksmus;

5.2. operatyviai ištirti darbuotojų neteisėtus veiksmus ir imtis priemonių dėl darbuotojų patraukimo atsakomybėn;

5.3. vykdyti neteisėtų veiksmų prevenciją.

 

III. PRANEŠIMŲ PATEIKIMO, REGISTRAVIMO IR NAGRINĖJIMO TVARKA

 

6. Pranešimus asmenys gali pateikti Pasitikėjimo linijos telefonu su atsakikliu, kurio numeris nurodytas Nacionalinės žemės tarnybos interneto svetainėje www.nzt.lt, elektronine forma Nacionalinės žemės tarnybos interneto svetainėje www.nzt.lt, skiltyje „Pasitikėjimo linija“, paštu arba tiesiogiai atvykę į Nacionalinę žemės tarnybą adresu: Gedimino pr. 19, Vilnius, Nacionalinės žemės tarnybos darbo valandomis.

7. Vieno pranešimo, teikiamo Pasitikėjimo linijos telefonu su atsakikliu, maksimali trukmė yra 5 minutės.

8. Teikiant pranešimą paštu arba tiesiogiai atvykus į Nacionalinę žemės tarnybą, būtina nurodyti, kad pranešimas teikiamas Pasitikėjimo linijai. Nenurodžius minėtos informacijos, registruojant ir nagrinėjant pranešimą šie Nuostatai netaikomi.

9. Pranešimas pateikiamas anonimiškai, nenurodant fizinio asmens vardo, pavardės, gyvenamosios vietos adreso, telefono numerio, elektroninio pašto adreso ar juridinio asmens teisinės formos, pavadinimo, buveinės adreso, elektroninio pašto adreso, fakso, telefono numerio (toliau – kontaktiniai duomenys) ir jo nepasirašant. Nurodyti kontaktiniai duomenys gali būti pateikti, jeigu asmuo pageidauja gauti informaciją apie pranešimo nagrinėjimo rezultatus.

10. Pranešime nurodomos skundžiamo darbuotojo pareigos, vardas, pavardė (jei žinoma), darbuotojo atlikti galimai neteisėti veiksmai, skundžiamų galimai neteisėtų veiksmų atlikimo data (jei žinoma).

11. Asmenų pranešimus, pateiktus Pasitikėjimo linijos telefonu su atsakikliu, fiksuoto telefono ryšio paslaugų teikėjas fiksuoja skaitmeniniais įrašais, kurie saugomi tam specialiai skirtame serveryje. Atsakingas darbuotojas pranešimų skaitmeninius įrašus išklauso ir registruoja kompiuterizuotoje dokumentų valdymo sistemoje (toliau – KDVS).

12. Atsakingas darbuotojas asmenų pranešimus, pateiktus elektronine forma, atspausdina ir registruoja KDVS.

13. Užregistruotus asmenų pranešimus atsakingas darbuotojas perduoda Nacionalinės žemės tarnybos Rizikų valdymo ir veiklos kokybės užtikrinimo skyriaus (toliau – Rizikų valdymo ir veiklos kokybės užtikrinimo skyrius) vedėjui. Nacionalinės žemės tarnybos Bendrųjų reikalų departamento Dokumentų valdymo skyriaus darbuotojas, atsakingas už dokumentų registravimą, asmenų pranešimus, pateiktus paštu ar atvykus tiesiogiai į Nacionalinė žemės tarnybą, užregistruoja KDVS ir perduoda Rizikų valdymo ir veiklos kokybės užtikrinimo skyriaus vedėjui.

14. Rizikų valdymo ir veiklos kokybės užtikrinimo skyriaus vedėjas gautą pranešimą, užrašydamas rezoliuciją, perduoda nagrinėti Rizikų valdymo ir veiklos kokybės užtikrinimo skyriaus darbuotojui.

15. Draudžiama Pasitikėjimo linija gautą pranešimą perduoti nagrinėti darbuotojui, kurio veiksmai skundžiami.

16. Jeigu Pasitikėjimo linija gautu pranešimu skundžiami Rizikų valdymo ir veiklos kokybės užtikrinimo skyriaus vedėjo veiksmai, užregistruotas asmens pranešimas perduodamas Nacionalinės žemės tarnybos direktoriui, kuris gautą pranešimą, užrašydamas rezoliuciją, perduoda nagrinėti kitam struktūriniam padaliniui.

17. Pasitikėjimo linija gauti pranešimai nenagrinėjami, jeigu neįmanoma nustatyti skundžiamo darbuotojo atliktų galimai neteisėtų veiksmų, skundžiamo darbuotojo tapatybės arba pranešime pateikiamas prašymas, nesusijęs su Pasitikėjimo linija. Apie sprendimą nenagrinėti pranešimo asmuo informuojamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos Nacionalinės žemės tarnybos raštu, kurį pasirašo Nacionalinės žemės tarnybos direktorius, jeigu asmuo pranešime nurodė savo kontaktinius duomenis, kuriais būtų galima informuoti apie priimtą sprendimą.

18. Jeigu Pasitikėjimo linija gautame pranešime pateikiamas prašymas, nesusijęs su Pasitikėjimo linija, ir pranešimas neatitinka Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo arba Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), nustatytų reikalavimų, Nacionalinė žemės tarnyba raštu informuoja pranešimą pateikusį asmenį (jeigu pranešimą pateikęs asmuo nurodė savo kontaktinius duomenis), kad jis turi teisę Nacionalinei žemės tarnybai pateikti Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymą ir Taisykles atitinkantį pranešimą, ir nurodo, kokių reikalavimų pranešimas neatitinka. Jeigu tokį pranešimą pateikęs asmuo nenurodė savo kontaktinių duomenų, Rizikų valdymo ir veiklos kokybės užtikrinimo skyriaus vedėjas priima sprendimą nenagrinėti pranešimo ir užrašydamas rezoliuciją nurodo šio sprendimo priėmimo argumentus.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1P-(1.3.)-85, 2014-03-06, paskelbta TAR 2014-03-06, i. k. 2014-02776

 

19. Jeigu Pasitikėjimo linija gautame pranešime (prašyme) pateikiamas prašymas, nesusijęs su Pasitikėjimo linija, tačiau pranešimas (prašymas) atitinka Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Taisyklių nustatytus reikalavimus, jis turi būti išnagrinėtas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo arba Taisyklių nustatyta tvarka.

Rizikų valdymo ir veiklos kokybės užtikrinimo skyriaus vedėjas, nustatęs, kad pranešimas (prašymas) atitinka Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ar Taisyklių nustatytus reikalavimus, vadovaudamasis Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos dokumentų valdymo tvarkos aprašo, patvirtinto Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus 2012 m. rugsėjo 25 d. įsakymu Nr. 1P-(1.3.)-309, 95 punktu per 1 darbo dieną kreipiasi į Nacionalinės žemės tarnybos direktorių dėl rezoliucijos patikslinimo.

20. Jeigu pranešime išdėstyto klausimo nagrinėjimas nepriskirtas Nacionalinės žemės tarnybos kompetencijai, pranešimas Nacionalinės žemės tarnybos raštu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos persiunčiamas kompetentingai institucijai ir Nacionalinės žemės tarnybos raštu (jeigu pranešimą pateikęs asmuo nurodė savo kontaktinius duomenis) apie tai informuojamas pranešimą pateikęs asmuo, nurodant pranešimo persiuntimo priežastis.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1P-(1.3.)-85, 2014-03-06, paskelbta TAR 2014-03-06, i. k. 2014-02776

 

21. Pranešimas turi būti išnagrinėtas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo pranešimo gavimo dienos. Atsižvelgiant į pranešime nurodytų aplinkybių sudėtingumą, patikrinimo mastą, paaiškėjusias naujas aplinkybes, šis 20 darbo dienų terminas Nacionalinės žemės tarnybos direktoriaus sprendimu gali būti pratęstas ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.

22. Išnagrinėjęs pranešimą ir nustatęs darbuotojų neteisėtus veiksmus, Rizikų valdymo ir veiklos kokybės užtikrinimo skyriaus darbuotojas tarnybiniu pranešimu apie tai informuoja Nacionalinės žemės tarnybos direktorių ir pateikia vieną ar kelis siūlymus, nurodytus Nuostatų 23.1–23.7 punktuose.

23. Nacionalinės žemės tarnybos direktorius, gavęs Rizikų valdymo ir veiklos kokybės užtikrinimo skyriaus darbuotojo tarnybinį pranešimą apie darbuotojo neteisėtus veiksmus, per 5 darbo dienas nuo gauto tarnybinio pranešimo dienos priima vieną ar kelis sprendimus:

23.1. pradėti tarnybinio nusižengimo tyrimą;

23.2. nepradėti tarnybinio nusižengimo tyrimo;

23.3. pradėti darbo drausmės pažeidimo tyrimą;

23.4. nepradėti darbo drausmės pažeidimo tyrimo;

23.5. pavesti ištaisyti nustatytą teisės aktų pažeidimą, jeigu nustatytas pažeidimas gali būti ištaisomas administracine tvarka;

23.6. pavesti spręsti klausimą dėl viešojo intereso gynimo būtinumo;

23.7. kreiptis raštu į teisėsaugos institucijas, jeigu nustatyti veiksmai, galimai turintys korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos požymių.

24. Atsakymas į asmens pateiktą pranešimą rengiamas, jeigu asmuo pranešime nurodė savo kontaktinius duomenis, kuriais galima pateikti atsakymą.

25. Atsakymas į pranešimą, gautą Pasitikėjimo linija, siunčiamas tokiu būdu, kokiu buvo pateiktas pranešimas, išskyrus atvejį, kai pranešime nurodyta, kad atsakymas turėtų būti siunčiamas kitu būdu, arba tokiu būdu, kokiu pagal asmens pateiktus kontaktinius duomenis įmanoma išsiųsti atsakymą.

 

IV. PRANEŠIMŲ NAGRINĖJIMO KONTROLĖS TVARKA

 

26. Pranešimų nagrinėjimo eigą kontroliuoja Rizikų valdymo ir veiklos kokybės užtikrinimo skyriaus vedėjas.

27. Atsakingas darbuotojas kaupia, sistemina ir analizuoja informaciją apie Pasitikėjimo linija pateiktus pranešimus ir jų nagrinėjimo rezultatus ir kiekvieno metų pusmečio pradžioje parengia praėjusio pusmečio ataskaitą, kurioje nurodo:

27.1. Pasitikėjimo linija gautų pranešimų skaičių (atskirai nurodant, kiek pranešimų gauta telefonu, elektronine forma, paštu ir raštu, atvykus į Nacionalinę žemės tarnybą);

27.2. išnagrinėtų pranešimų skaičių;

27.3. nenagrinėtų pranešimų skaičių pagal atsisakymo nagrinėti priežastis;

27.4. pranešimų, kuriuose pateikta informacija pasitvirtino/nepasitvirtino, skaičių;

27.5. tarnybinių pranešimų, kuriais siūloma pradėti/nepradėti tarnybinio nusižengimo ar darbo drausmės pažeidimo tyrimą, skaičių;

27.6. direktoriaus priimtų sprendimų pradėti/nepradėti tarnybinio nusižengimo tyrimą ar darbo drausmės pažeidimo tyrimą, skaičių;

27.7. Nuostatų 23.5–23.7 punktuose nurodytų sprendimų skaičių.

28. Parengta ir su Rizikų valdymo ir veiklos kokybės užtikrinimo skyriaus vedėju suderinta ataskaita kas pusmetį, t. y. iki liepos 15 d. ir sausio 15 d., pateikiama Nacionalinės žemės tarnybos direktoriui.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

29. Pasitikėjimo linija gautų pranešimų, kitų dokumentų ir keičiamųjų laikmenų saugojimo terminas – 5 metai. Suėjus terminui priimamas sprendimas dėl minėtų dokumentų ir informacijos, esančios keičiamosiose laikmenose, sunaikinimo Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka.

30. Už teisės aktuose nustatytų pareigų nevykdymą ar netinkamą vykdymą darbuotojai gali būti patraukti tarnybinėn ir drausminėn atsakomybėn Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708), Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002,Nr. 64-2569) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

_________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Nacionalinė žemės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos, Įsakymas

Nr. 1P-(1.3.)-85, 2014-03-06, paskelbta TAR 2014-03-06, i. k. 2014-02776

Dėl Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus 2013 m. birželio 4 d. įsakymo Nr. 1P-(1.3.)-164 "Dėl Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos pasitikėjimo linijos nuostatų patvirtinimo" pakeitimo