Įsakymas netenka galios 2017-03-21:
Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas
Nr. V3-17, 2017-03-16, paskelbta TAR 2017-03-20, i. k. 2017-04552
Dėl kai kurių audito ir apskaitos tarnybos direktoriaus įsakymų pripažinimo netekusiais galios
Suvestinė redakcija nuo 2012-02-05 iki 2017-03-20
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2010, Nr. 55-2734, i. k. 11020AAISAK00VAA-34
AUDITO IR APSKAITOS TARNYBOS DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
DĖL APELIACIJŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO TAISYKLIŲ TVIRTINIMO
2010 m. gegužės 7 d. Nr. VAA-34
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos audito įstatymo (Žin., 1999, Nr. 59-1916; 2008, Nr. 82-3233) 11 straipsnio 12 dalimi ir 28 straipsnio 3 dalimi, viešosios įstaigos Audito ir apskaitos tarnybos įstatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2007 m. rugsėjo 25 d. įsakymu Nr. 1K-268 (Žin., 2008, Nr. 99-3832), 28.7 punktu:
2. pripažįstu netekusiais galios:
2.1. viešosios įstaigos Audito ir apskaitos tarnybos direktoriaus 2009 m. vasario 26 d. įsakymą Nr. VAA-2 „Dėl Apeliacijų ir skundų nagrinėjimo taisyklių patvirtinimo“;
2.2. viešosios įstaigos Audito ir apskaitos tarnybos direktoriaus 2009 m. liepos 3 d. įsakymą Nr. VAA-20 „Dėl Apeliacijų ir skundų nagrinėjimo taisyklių pakeitimo“;
PATVIRTINTA
Viešosios įstaigos
Audito ir apskaitos tarnybos direktoriaus
2010 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. VAA-34
(Audito ir apskaitos tarnybos direktoriaus
2012 m. sausio 31 d. įsakymo Nr. VAA-2
redakcija)
APELIACIJŲ ir SKUNDŲ NAGRINĖJIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Apeliacijų ir skundų nagrinėjimo taisyklės (toliau – taisyklės) reglamentuoja apeliacijų ir skundų pateikimo viešajai įstaigai Audito ir apskaitos tarnybai (toliau – įstaiga), jų nagrinėjimo ir sprendimų dėl jų priėmimo tvarką.
II. Apeliacijų ir skundų pateikimas
4. Pagal šias taisykles nagrinėjama:
4.1. Auditorių padėjėjų, neišlaikiusių kvalifikacinių auditoriaus egzaminų ir nesutikusių su jų įvertinimu, apeliacijos.
4.2. Auditorių padėjėjų skundai dėl Lietuvos auditorių rūmų (toliau – Auditorių rūmai) atsisakymo netikrinti teorinių žinių iš Audito įstatyme išvardytų sričių.
5. Apeliacijos ir skundai (toliau – skundai) įstaigai pateikiami raštu Lietuvos Respublikos valstybine kalba.
6. Skunde turi būti nurodyta:
6.6. aplinkybės, argumentai ir motyvai, kuriais grindžiamas kiekvienas pareiškėjo reikalavimas (4.1 punkte nurodyto skundo atveju – aplinkybės, argumentai, motyvai dėl kiekvienos egzamino užduoties, su kurios įvertinimu nesutinkama, teisės aktų nuostatos ir kita egzamino programoje nurodyta literatūra, pagrindžianti pareiškėjo pateikto kiekvienos egzamino užduoties sprendimo tinkamumą ir įvertinimo nepagrįstumą);
7. Kartu su skundu turi būti pateikiamas skundžiamas sprendimas, dokumentai ir kita informacija, patvirtinantys skundžiamo sprendimo įteikimo pareiškėjui datą ir pagrindžiantys skunde dėstomas aplinkybes. Jei pareiškėjas negali pateikti tokių dokumentų ir informacijos, jis skunde turi nurodyti instituciją, kuri turi šiuos dokumentus ir informaciją.
8. Prie skundo pateikiami dokumentai turi būti pasirašyti juos išdavusių įstaigų ar įmonių įgaliotų asmenų. Užsienio kalba surašyti dokumentai turi būti išversti į lietuvių kalbą ir jų vertimas patvirtintas vertimų biuro antspaudu ir vertėjo parašu. Šiame punkte nustatytų reikalavimų neatitinkančiais dokumentais nagrinėjant skundą nesiremiama.
9. Pateikti skundai turi būti pareiškėjo asmeniškai pasirašyti. Skundai, pateikti elektroniniu paštu, turi būti pasirašyti elektroniniu parašu.
10. Nagrinėjami tik tie skundai, kurie atitinka 5–7 ir 9 punktuose nustatytus reikalavimus, parašyti tvarkingai ir įskaitomai. Neatitinkantis šių reikalavimų ar neįskaitomas, nesuprantamai išdėstytas skundas nenagrinėjamas ir apie tai per 5 darbo dienas nuo jo gavimo informuojamas pareiškėjas.
11. Nenagrinėjami skundai, kurie yra priskirtini kitų institucijų kompetencijai. Toks skundas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo persiunčiamas kompetentingai institucijai ir apie tai informuojamas pareiškėjas.
12. Nenagrinėjami skundai, jeigu tuo pačiu klausimu jau yra priimtas teismo sprendimas arba įstaiga priėmė sprendimą, o asmuo nepateikė naujų duomenų, leidžiančių ginčyti įstaigos priimtą sprendimą, taip pat jei nuo skundžiamo sprendimo įteikimo pareiškėjui dienos iki skundo pateikimo įstaigai dienos praėjo daugiau kaip 6 mėnesiai. Apie tai pareiškėjui pranešama per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos.
13. Auditorių padėjėjai ir auditoriai 4.1, 4.2 ir 4.3 punktuose nurodytus skundus įstaigai gali teikti ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo pranešimo apie skundžiamo sprendimo priėmimą įteikimo dienos.
14. Po 13 punkte nustatyto termino gauti skundai nenagrinėjami ir apie tai pareiškėjas informuojamas per 5 darbo dienas.
15. Pareiškėjo rašytiniu prašymu taisyklių 14 punkte nustatytą terminą įstaigos direktorius gali pratęsti, jei pareiškėjas negalėjo laiku pateikti skundo dėl objektyvių, nuo jo nepriklausančių aplinkybių ir pateikė šias aplinkybes patvirtinančius įrodymus. Pratęsus terminą, skundas priimamas nagrinėti, jei nuo pranešimo apie skundžiamo sprendimo priėmimą įteikimo pareiškėjui dienos iki skundo pateikimo dienos nepraėjo 6 mėnesių.
III. skundų nagrinėjimas
17. Gautus skundus užregistruoja atsakingas įstaigos darbuotojas ir pateikia įstaigos direktoriui. Skundo nagrinėjimas pradedamas per 3 darbo dienas nuo skundo gavimo įstaigos direktoriaus rezoliucija, kuria paskiriamas už skundo nagrinėjimą atsakingas įstaigos darbuotojas. Skundo nagrinėjimo pradžios data yra direktoriaus rezoliucijos data. Už skundo nagrinėjimą atsakingas įstaigos darbuotojas paštu ar elektroniniu paštu informuoja pareiškėją apie skundo priėmimo faktą ir nurodo skundą nagrinėjančio darbuotojo vardą, pavardę, telefono numerį, skundo gavimo registracijos datą ir numerį.
18. Skundas turi būti išnagrinėjamas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jo nagrinėjimo pradžios, išskyrus 19 punkte numatytą atvejį, kai skundo nagrinėjimo terminas yra pratęsiamas.
19. Kai dėl objektyvių priežasčių per 18 punkte numatytą terminą skundo nagrinėjimas negali būti baigtas, jį įstaigos direktorius gali pratęsti, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.
20. Šių taisyklių 18 ir 19 punktuose numatyti terminai, kai pagal taisyklių 21 punktą į atitinkamas institucijas ar pareiškėją kreipiamasi dėl skundui nagrinėti reikalingos informacijos ir dokumentų, sustabdomi ir atnaujinami 22 punkte nustatyta tvarka.
21. Jeigu pareiškėjas kartu su skundu nepateikia visų skundo nagrinėjimui reikalingų dokumentų ir kitų įrodymų arba kai reikia patikslinti skunde išdėstytas aplinkybes, nagrinėjantis skundą įstaigos darbuotojas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas raštu kreipiasi į atsakingą instituciją ar pareiškėją dėl dokumentų ar kitos informacijos, kad būtų tinkamai išnagrinėtos skunde išdėstytos aplinkybės. Šiame punkte numatytas 5 darbo dienų terminas skaičiuojamas nuo skundo nagrinėjimo pradžios arba nuo trūkstamos informacijos nustatymo dienos, jei nagrinėjant skundą iškyla klausimų.
22. Kai skundo nagrinėjimas nepradedamas dėl trūkstamų dokumentų ar informacijos, 18 punkte numatytas terminas sustabdomas nuo skundo nagrinėjimo pradžios ir pradedamas skaičiuoti, kai gaunami trūkstami dokumentai ar informacija. Kitais atvejais, kai skundo nagrinėjimo metu iškyla klausimų, skundo terminas neskaičiuojamas nuo kreipimosi į atsakingą instituciją ar pareiškėją dėl trūkstamos papildomos informacijos dienos iki jos gavimo. Gavus reikiamą informaciją ar dokumentus, šių terminų skaičiavimas tęsiamas.
23. Įstaigos direktoriaus įsakymu skundo nagrinėjimas gali būti nutraukiamas:
23.1. kai ilgiau kaip 30 kalendorinių dienų nuo įstaigos kreipimosi į pareiškėją iš jo negaunama 21 punkte numatytų dokumentų ar informacijos;
23.2. jeigu pareiškėjas išlaiko kvalifikacinį auditoriaus egzaminą arba skundžiamas Auditorių rūmų sprendimas panaikinamas ir nusprendžiama netikrinti pareiškėjo teorinių žinių iš Audito įstatyme išvardytų sričių ar įskaityti pareiškėjo išklausytus ne Auditorių rūmų organizuojamus kursus arba išeitą lygiavertį profesinės kvalifikacijos tobulinimo kurso laiką į Audito įstatymo nustatytą privalomą kvalifikacijos kėlimo laiką ir kitais atvejais, jeigu išnyksta aplinkybės, dėl kurių buvo pateiktas skundas;
24. Jei skundo nagrinėjimas yra nutraukiamas, pareiškėjas apie tai turi būti informuojamas per 5 darbo dienas, nurodant vieną iš 23 punkte numatytų skundo nagrinėjimo nutraukimo pagrindų.
25. Įstaiga turi teisę kreiptis:
25.1. į pareiškėją prašydama išsamiau paaiškinti tam tikras skunde išdėstytas aplinkybes ar pateikti papildomus dokumentus ar informaciją;
25.3. į kitas institucijas, įstaigas ar įmones, turinčias skundo nagrinėjimui reikalingų dokumentų ar kitos susijusios informacijos;
26. Sprendimą dėl skundo išnagrinėjimo rezultatų rengia už jo nagrinėjimą atsakingas darbuotojas ir suderina su savo tiesioginiu vadovu.
27. Sprendime turi būti nurodytos aplinkybės, nustatytos skundo nagrinėjimo metu, teisės aktai, kuriais vadovaujantis parengtas sprendimas, jo motyvai, esmė ir data.
29. Sprendimą nagrinėjant Audito priežiūros komitete, į posėdį gali būti kviečiami pareiškėjas, Auditorių rūmų atstovai, taip pat nepriklausomi ekspertai.
30. Skundo nagrinėjimas baigiamas direktoriaus įsakymu, kuriuo priimami 31, 32 ar 33 punktuose numatyti sprendimai.
31. Sprendimas dėl 4.1 punkte nurodyto atvejo gali būti:
31.1. patenkinti arba iš dalies patenkinti apeliaciją ir Auditorių rūmams nurodyti naują kvalifikacinio egzamino balą arba nurodyti įvertinti pareiškėjo egzamino darbą, arba sudaryti galimybę pareiškėjui nemokamai perlaikyti egzaminą;
32. Sprendimas dėl 4.2 punkte nurodyto atvejo gali būti:
32.1. patenkinti arba iš dalies patenkinti skundą ir Auditorių rūmams nurodyti netikrinti žinių iš atskirų sričių;
33. Sprendimas dėl 4.3 punkte nurodyto atvejo gali būti:
33.1. patenkinti arba iš dalies patenkinti skundą ir nurodyti Auditorių rūmams įskaityti auditoriaus kitose organizacijose išklausytų lygiaverčių profesinės kvalifikacijos tobulinimo kursų laiką į Audito įstatyme nustatytą privalomą kvalifikacijos kėlimo laiką;
34. Direktoriaus įsakyme taip pat nurodomos aplinkybės, nustatytos nagrinėjant skundą, teisės aktai, kuriais vadovaujantis priimtas sprendimas, sprendimo motyvai ir jo apskundimo tvarka.
35. Direktoriaus įsakymas parengiamas dviem egzemplioriais, vienas iš jų įteikiamas ar išsiunčiamas pareiškėjui, kitas lieka įstaigai ir saugomas teisės aktų nustatyta tvarka.
37. Apie 31.1, 32.1 ir 33.1 punktuose numatytus sprendimus Auditorių rūmams raštu pranešama ne vėliau kaip per 3 darbo dienas ir išsiunčiama direktoriaus įsakymo kopija.
IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Priedo pakeitimai:
Nr. VAA-2, 2012-01-31, Žin., 2012, Nr. 16-735 (2012-02-04), i. k. 11220AAISAK000VAA-2
Pakeitimai:
1.
Audito ir apskaitos tarnyba, Įsakymas
Nr. VAA-2, 2012-01-31, Žin., 2012, Nr. 16-735 (2012-02-04), i. k. 11220AAISAK000VAA-2
Dėl Audito ir apskaitos tarnybos direktoriaus 2010 m. gegužės 7 d. įsakymo Nr. VAA-34 "Dėl Apeliacijų ir skundų nagrinėjimo taisyklių tvirtinimo" pakeitimo