Suvestinė redakcija nuo 2011-12-11 iki 2013-10-31
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2003, Nr. 31-1296, i. k. 103202TISAK000022-V
VALSTYBINIO TURIZMO DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTERIJOS DIREKTORIUS
Į S A K Y M A S
DĖL APGYVENDINIMO PASLAUGŲ KLASIFIKAVIMO KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2003 m. kovo 26 d. Nr. 22-V
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos turizmo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 32-852; 2002, Nr. 123-5507) 13 straipsniu:
2. Pripažįstu Valstybinio turizmo departamento direktoriaus 2000 m. birželio 1 d. įsakymą Nr. 12 „Dėl Viešbučių, motelių, kempingų klasifikavimo komisijos nuostatų, patvirtintų Valstybinio turizmo departamento direktoriaus 1998 m. liepos 8 d. įsakymu Nr. 27, dalinio pakeitimo“ (Žin., 2000, Nr. 46-1336) netekusiu galios.
PATVIRTINTA
Valstybinio turizmo departamento prie
Ūkio ministerijos direktoriaus
2011 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. V-151
APGYVENDINIMO PASLAUGŲ KLASIFIKAVIMO KOMISIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo komisijos (toliau – komisija) nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja komisijos uždavinius, funkcijas, teises bei darbo organizavimo tvarką.
2. Nuostatuose naudojamos sąvokos:
2.2. Apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo ekspertų sąrašas – asmenų, esančių ekspertais, sąrašas, patvirtintas Valstybinio turizmo departamento prie Ūkio ministerijos direktoriaus įsakymu;
2.3. Klasifikavimo objektas – viešbutis, motelis arba kempingas, dėl kurio klasifikavimo yra pateikta paraiška;
2.4. Klasifikavimo reikalavimai – klasifikavimo objektams nustatyti klasifikavimo reikalavimai, patvirtinti Valstybinio turizmo departamento prie Ūkio ministerijos direktorius įsakymu;
2.5. Klasifikavimo pažymėjimas – dokumentas, patvirtinantis klasifikavimo objekto klasę, nurodant suteiktų žvaigždučių skaičių;
2.6. Kontrolinis patikrinimas – Valstybiniame turizmo departamente prie Ūkio ministerijos gavus skundą ar esant informacijos dėl apgyvendinimo paslaugų kokybės neatitikimo turimai klasei, komisijos organizuojamas patikrinimas;
2.7. Patikrinimo išvada – dokumentas, kurį parengia ekspertai, patikrinimo metu apžiūrėję klasifikavimo objektą;
3. Siekiant informuoti turistus apie apgyvendinimo paslaugų kokybę ir sudaryti jiems galimybę pasirinkti ir gauti pageidaujamo lygio paslaugas, klasifikavimo objektų teikiamos apgyvendinimo paslaugos yra klasifikuojamos.
4. Komisija yra kolegiali institucija, veikianti prie Valstybinio turizmo departamento prie Ūkio ministerijos (toliau – Valstybinis turizmo departamentas), kurios sudėtis tvirtinama Valstybinio turizmo departamento direktoriaus įsakymu.
5. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos turizmo įstatymu (Žin.,1998, Nr. 32-852; 2011, Nr. 85-4138), Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymu (Žin., 1994, Nr. 94-1833; 2007, Nr. 12-488), Apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo ekspertų darbo organizavimo nuostatais, patvirtintais Valstybinio turizmo departamento direktoriaus įsakymu, ir kitais teisės aktais.
II. KOMISIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
6. Pagrindiniai komisijos uždaviniai – vykdyti privalomą klasifikavimo objektų klasifikavimą ir stebėti, kaip laikomasi teisės aktais nustatytų klasifikavimo reikalavimų.
7. Komisija, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
7.3. remdamasi komisijai pateikta medžiaga ir patikrinimo išvadomis, priima sprendimą suteikti atitinkamą klasę ir išduoti klasifikavimo pažymėjimą;
7.4. remdamasi komisijai pateikta medžiaga ir patikrinimo išvadomis priima sprendimą dėl atsisakymo suteikti klasę ar išduoti klasifikavimo pažymėjimą;
7.5. išduoda klasifikavimo pažymėjimą ir nustato jo galiojimo terminą, kuris gali būti ne ilgesnis kaip: treji metai – viešbučiui ir moteliui ir ne daugiau kaip dveji metai – kempingui;
7.6. pratęsia klasifikavimo pažymėjimo galiojimo terminą: ne ilgiau kaip trims metams – viešbučiui ar moteliui ir ne ilgiau kaip dvejiems metams – kempingui;
7.7. nagrinėja turistų skundus dėl klasifikavimo objekto teikiamų paslaugų kokybės ir atitikties nustatytai klasei bei priima sprendimus, apie kuriuos nustatyta tvarka informuoja turistus ir klasifikavimo objektų atstovus;
III. KOMISIJOS TEISĖS
8. Komisija, atlikdama jai pavestas funkcijas, turi teisę:
8.1. gauti pareiškėjo visus reikiamus duomenis, susijusius su atitinkamais klasifikavimo reikalavimais ir būtinus klasifikavimo objekto klasifikavimui atlikti, taip pat apžiūrėti klasifikavimo objektą vietoje (teritoriją, patalpas, įrangą, darbo organizavimą);
8.2. teikti paklausimus valstybinės priežiūros (kontrolės) institucijoms ir kitiems ūkio subjektų veiklos priežiūrą atliekantiems viešojo administravimo subjektams dėl klasifikavimo objekto teisės aktais nustatytų reikalavimų vykdymo patikrinimo pastatų būklės, higienos (sanitarijos), priešgaisrinės saugos, darbo saugos, vartotojų teisių apsaugos ir kitose srityse ar informacijos suteikimo šiais klausimais, kai tai susiję su klasifikavimo reikalavimų taikymu ir klasifikavimo vykdymu;
8.4. vadovaujantis klasifikavimo reikalavimais išduoti naują ir panaikinti anksčiau išduoto klasifikavimo pažymėjimo galiojimą:
8.4.1. klasifikavimo objekto atstovo prašymu dėl pasikeitusių apgyvendinimo paslaugų teikimo sąlygų;
8.5. vadovaujantis Lietuvos Respublikos turizmo įstatymu ir kitais teisės aktais, reikalauti, kad klasifikavimo objektų atstovai užtikrintų viešą klasifikavimo pažymėjimo eksponavimą (priėmimo patalpoje, turistams matomoje vietoje), o reklamuojant ar kitaip informuojant apie teikiamas apgyvendinimo paslaugas, nurodytų nustatytą klasę;
8.6. reikalauti klasifikavimo objekto atstovo kreiptis į komisiją dėl klasifikavimo pažymėjimo galiojimo pratęsimo arba, pasikeitus apgyvendinimo paslaugų kokybei, teikiamų paslaugų kiekiui, apgyvendinimo paslaugas teikiančiam juridiniam ar fiziniam asmeniui ar esant kitoms svarbioms aplinkybėms, kreiptis į komisiją dėl apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo iš naujo, jei numatoma ir toliau teikti paslaugas, kurių klasifikavimas, remiantis teisės aktais, yra privalomas;
8.7. pratęsti klasifikavimo pažymėjimo galiojimo terminą ne ilgesniam terminui, nei nustatyta nuostatų 7.6 punkte;
IV. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
9. Komisija sudaroma iš turizmo paslaugų verslo asociacijų, Valstybinio turizmo departamento, vartotojų teisių apsaugos ir savivaldybių institucijų atstovų. Komisijos nariais skiriami: vienas Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos atstovas, vienas Lietuvos turizmo informacijos centrų asociacijos atstovas, vienas Lietuvos turizmo asociacijos atstovas, vienas Lietuvos gidų sąjungos atstovas, vienas Lietuvos kempingų asociacijos atstovas, vienas Lietuvos kurortų asociacijos atstovas, vienas Nacionalinės turizmo verslo asociacijos atstovas, du Valstybinio turizmo departamento atstovai, vienas Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovas ir trys Lietuvos savivaldybių asociacijos atstovai.
10. Komisijos nariai, jos pirmininkas ir pirmininko pavaduotojas, taip pat komisijos sekretorius yra skiriami Valstybinio turizmo departamento direktoriaus įsakymu ir nuostatų 9 punkte numatytų asociacijų bei institucijų teikimu dvejų metų laikotarpiui. Komisijos nariai turi pasirašyti nešališkumo deklaraciją.
11. Paraiška pateikiama komisijai. Prie paraiškos pridedama:
11.2. visuomenės sveikatos ir priešgaisrinės saugos priežiūros institucijų išduotų pažymėjimų (leidimų) veiklai kopijos;
11.3. išrašo iš Nekilnojamojo turto registro apie pastato arba patalpų, kuriose bus teikiamos apgyvendinimo paslaugos, kopija;
12. Komisijos sekretorius per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo išsiunčia pareiškėjui patvirtinimą apie paraiškos gavimą, kuriame nurodo:
13. Gavus paraišką komisijos pirmininkas ar komisijos pirmininko pavaduotojas paveda ne mažiau kaip dviem ekspertams vietoje patikrinti klasifikavimo objekto atitikimą klasifikavimo reikalavimams. Patikrinime gali dalyvauti ir komisijos nariai.
14. Jeigu pareiškėjas pateikia neišsamią arba netinkamai įformintą paraišką arba pateikia ne visus nuostatų 11 punkte nurodytus dokumentus, komisijos sekretorius per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo informuoja pareiškėją apie būtinybę pateikti trūkstamus dokumentus bei tai, kad terminas klasifikavimo pažymėjimui išduoti skaičiuojamas nuo visų reikiamų dokumentų gavimo dienos.
15. Ekspertai pateikia patikrinimo išvadą Valstybinio turizmo departamento direktoriaus įsakymu patvirtintų Apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo ekspertų darbo organizavimo nuostatų nustatyta tvarka.
16. Pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo patikrinimo išvados gavimo turi teisę el. paštu arba faksu informuoti komisijos sekretorių apie prašymą atidėti paraiškos nagrinėjimą komisijoje iki tol, kol bus ištaisyti trūkumai, nurodyti patikrinimo išvadoje konkrečiai pareiškėjo pageidaujamai klasei gauti. Jei pareiškėjas per nustatytą terminą neinformuoja komisijos sekretoriaus, paraiška teikiama svarstymui komisijoje.
17. Patikrinimo išvada ir pareiškėjo pranešimas apie trūkumų ištaisymą (tais atvejais, kai jis teikiamas) pateikiami komisijai ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki komisijos posėdžio dienos kartu su komisijos posėdžio medžiaga.
18. Valstybiniam turizmo departamentui gavus skundą ar esant informacijai žiniasklaidoje dėl paslaugų kokybės atitikties nustatytai klasei, komisijos pirmininkas ar komisijos pirmininko pavaduotojas gali pavesti ne mažesnei kaip 3 ekspertų grupei vietoje pakartotinai patikrinti, ar nurodyto klasifikavimo objekto teikiama apgyvendinimo paslaugų kokybė atitinka turimą klasę. Patikrinime gali dalyvauti ir komisijos nariai.
19. Nuostatų 18 punkte numatytais atvejais ekspertai parengia kontrolinio patikrinimo išvadą, kuri teikiama svarstyti komisijos posėdyje. Komisija, išnagrinėjusi kontrolinio patikrinimo išvadą, priima sprendimą nenaikinti klasifikavimo pažymėjimo galiojimo arba panaikinti jo galiojimą ir išduoti naują klasifikavimo pažymėjimą žemesnei klasei.
20. Komisijos veiklos forma yra posėdžiai, kuriems vadovauja komisijos pirmininkas arba, jo nesant, komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisija renkasi į posėdį komisijos pirmininko ar komisijos pirmininko pavaduotojo kvietimu, esant parengtai klasifikavimo objekto klasifikavimo medžiagai ir nuostatų 15 punkte numatytai patikrinimo išvadai (tais atvejais, kai ji teikiama).
21. Komisijos darbas ir posėdžiai organizuojami taip, kad komisijos sprendimai būtų priimami per 30 kalendorinių dienų nuo paraiškos ar nuostatų 18 punkte nurodytų dokumentų gavimo. Esant poreikiui, terminas komisijos sprendimui priimti komisijos pirmininko ar komisijos pirmininko pavaduotojo sprendimu gali būti pratęsiamas ne ilgiau kaip 30 kalendorinių dienų.
22. Komisija išduoda klasifikavimo pažymėjimą ir priima sprendimą pratęsti klasifikavimo pažymėjimo galiojimo terminą maksimaliam terminui, išskyrus tuos atvejus, kai yra pagrindas daryti pragrįstas prielaidas, jog pareiškėjo teikiamos paslaugos po trumpesnio termino gali neatitikti konkrečios klasifikacijos klasės reikalavimų.
V. KOMISIJOS POSĖDŽIŲ RENGIMO IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMO TVARKA
23. Komisijos posėdžiai šaukiami komisijos pirmininko teikimu, informuojant komisijos narius prieš 2 darbo dienas apie posėdžio svarstymo klausimą(-us) ir posėdžio laiką bei vietą.
24. Posėdžio medžiaga (apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo anketos, Komisijos posėdžio protokolo projektas bei patikrinimo išvados) turi būti parengta ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki posėdžio dienos, apie tai informuojant visus komisijos narius.
25. Komisija, priimdama sprendimą suteikti klasifikavimo objektui atitinkamą klasę, vadovaujasi:
25.1. paraiškoje nurodomų klasifikavimo objektų parametrų (kriterijų) ir charakteristikų atitikimu klasifikavimo reikalavimams;
26. Komisijos posėdyje, svarstant konkretaus klasifikavimo objekto klasifikavimo klausimą, gali dalyvauti pareiškėjas.
27. Komisijos sprendimas yra teisėtas, kai posėdyje dalyvauja ne mažiau kaip pusė komisijos narių. Jeigu komisijos posėdžio pirmininkas ar ne mažiau kaip du komisijos nariai dėl svarstomo klausimo reikalauja slapto balsavimo, organizuojamas slaptas balsavimas. Tuo atveju, kai komisijos posėdis organizuojamas elektroninio ryšio priemonėmis, komisijos nariams elektroninio ryšio priemonėmis pateikiama posėdžio medžiaga, nurodyta nuostatų 24 punkte, dėl kurios komisijos nariai balsuoja. Pasirašytus dokumentus komisijos nariai grąžina komisijos sekretoriui. Komisijos sprendimas priimamas paprasta balsų dauguma. Balsų skaičiui pasiskirsčius po lygiai lemia komisijos pirmininko arba pirmininkavusio posėdžiui komisijos pirmininko pavaduotojo balsas.
28. Komisijos posėdžiui vadovauja komisijos pirmininkas, o jo nesant – komisijos pirmininko pavaduotojas.
29. Komisijos narys, negalintis dalyvauti komisijos posėdyje, turi teisę savo nuomonę pareikšti raštu, kuri įskaitoma sumuojant balsavimo rezultatus. Komisijos nario raštu pareikšta nuomonė pridedama prie posėdžio protokolo.
30. Komisijos narys privalo nusišalinti nuo dalyvavimo priimant sprendimą tais atvejais, kai tai gali sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą.
32. Komisijos posėdžio sprendimas įforminamas protokolu, kurį pasirašo komisijos pirmininkas ir sekretorius.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
35. Komisijos priimtas sprendimas teisės aktų nustatyta tvarka gali būti apskųstas Valstybiniam turizmo departamentui.
36. Valstybinio turizmo departamento direktorius turi teisę susipažinti su visa komisijos posėdžiams teikiama medžiaga, komisijos posėdžių protokolais, juose numatytais sprendimų priėmimo motyvais. Valstybinio turizmo departamento direktorius gali raštu pateikti paklausimą komisijos pirmininkui ir pareikalauti apsvarstyti klasifikavimo objekto atstovo raštu pateiktas nesutikimo dėl Komisijos priimto sprendimo priežastis (arba skundą) ar pareikalauti atlikti pakartotinį klasifikavimo objekto patikrinimą, vadovaujantis atitinkamais klasifikavimo reikalavimais.
37. Komisijos pirmininkas, gavęs nuostatų 36 punkte numatytą paklausimą, privalo per 5 darbo dienas sukviesti komisijos posėdį apsvarstyti paklausimą bei organizuoti motyvuoto komisijos atsakymo parengimą arba organizuoti pakartotinį klasifikavimo objekto patikrinimą, dalyvaujant ne mažiau nei 3 ekspertams, bei priimti komisijos sprendimą.
38. Nuostatų 37 punkte numatytas atsakymas arba sprendimas pateikiami Valstybinio turizmo departamento direktoriui ir pareiškėjui.
39. Jeigu pareiškėjas nesutinka su pakartotinai priimtu komisijos sprendimu ar per nustatytą terminą nepateikiamas atsakymas, klasifikavimo objekto atstovas komisijos priimtą sprendimą gali teisės aktų nustatyta tvarka apskųsti teismui.
Priedo pakeitimai:
Nr. V-151, 2011-12-01, Žin., 2011, Nr. 151-7143 (2011-12-10), i. k. 111202TISAK000V-151
Pakeitimai:
1.
Valstybinis turizmo departamentas prie Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos, Įsakymas
Nr. V-113, 2003-12-10, Žin., 2003, Nr. 117-5373 (2003-12-17), i. k. 103202TISAK000V-113
Dėl Valstybinio turizmo departamento direktoriaus 2003 m. kovo 26 d. įsakymo Nr. 22-V "Dėl Apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo komisijos nuostatų patvirtinimo" pakeitimo
2.
Valstybinis turizmo departamentas prie Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos, Įsakymas
Nr. V-90, 2005-12-12, Žin., 2005, Nr. 147-5384 (2005-12-17), i. k. 105202TISAK0000V-90
Dėl Valstybinio turizmo departamento prie Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos direktoriaus 2003 m. kovo 26 d. įsakymo Nr. 22-V "Dėl Apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo komisijos nuostatų patvirtinimo" pakeitimo
3.
Valstybinis turizmo departamentas prie Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos, Įsakymas
Nr. V-69, 2009-08-28, Žin., 2009, Nr. 105-4411 (2009-09-03), i. k. 109202TISAK0000V-69
Dėl Valstybinio turizmo departamento prie Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos direktoriaus 2003 m. kovo 26 d. įsakymo Nr. 22-V "Dėl Apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo komisijos nuostatų patvirtinimo" pakeitimo
4.
Valstybinis turizmo departamentas prie Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos, Įsakymas
Nr. V-151, 2011-12-01, Žin., 2011, Nr. 151-7143 (2011-12-10), i. k. 111202TISAK000V-151
Dėl Valstybinio turizmo departamento prie Ūkio ministerijos direktoriaus 2003 m. kovo 26 d. įsakymo Nr. 22-V "Dėl Apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo komisijos nuostatų patvirtinimo" pakeitimo