Suvestinė redakcija nuo 2013-05-10 iki 2013-11-16

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2012, Nr. 13-585, i. k. 1122330ISAK0003D-42

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO SUDĖTIES IR NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2012 m. sausio 19 d. Nr. 3D-42

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo (Žin., 1998, Nr. 115-3230; 2009, Nr. 159-7207) 13 straipsnio 2 bei 3 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugpjūčio 25 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl Ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašo ir Ministerijų ir kitų valstybės institucijų ir įstaigų, kuriose steigiami ekstremaliųjų situacijų operacijų centrai, sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 102-5272):

1. T v i r t i n u:

1.1. Žemės ūkio ministerijos ekstremaliųjų situacijų operacijų centro (toliau – ministerijos ESOC) sudėtį:

Dalia Miniataitė – ministerijos kanclerė, ministerijos ESOC koordinatorė;

Rimantas Krasuckis – Žemės ūkio ministerijos Žemės ir maisto ūkio departamento direktorius, ministerijos ESOC koordinatoriaus pavaduotojas;

Regina Mininienė – Žemės ūkio ministerijos Finansų ir biudžeto departamento direktorė, ministerijos ESOC koordinatoriaus pavaduotoja;

Danguolė Jonikaitė – Žemės ūkio ministerijos Išteklių ir kokybės politikos departamento Melioracijos ir biokuro skyriaus vedėjo pavaduotoja, ministerijos ESOC sekretorė;

Andrius Burlėga – Žemės ūkio ministerijos Teisės departamento direktorius;

Evaldas Zigmas Čijauskas – Valstybinės augalininkystės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos direktorius;

Nerijus Gudelis – Žemės ūkio ministerijos Žemės ūkio informacinių sistemų skyriaus vedėjas;

Saulius Jasius – Žemės ūkio ministerijos Išteklių ir kokybės politikos departamento direktorius;

Vygantas Katkevičius – Žemės ūkio ministerijos Ekonomikos ir programų vertinimo departamento direktorius;

Aivaras Proscevičius – Žemės ūkio ministerijos Žemės ūkio informacinių sistemų skyriaus Informacinių technologijų eksploatavimo poskyrio vedėjas;

Vilius Rekevičius – Žemės ūkio ministerijos Viešųjų ryšių skyriaus vedėjas;

Violeta Vagonytė – Žemės ūkio ministerijos Veiklos administravimo ir turto valdymo departamento Dokumentų valdymo skyriaus vedėja;

Virginija Žoštautienė – Žemės ūkio ministerijos Veiklos administravimo ir turto valdymo departamento direktorė.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-318, 2013-05-02, Žin., 2013, Nr. 47-2356 (2013-05-09), i. k. 1132330ISAK003D-318

 

1.2. Žemės ūkio ministerijos Ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nuostatus (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u  netekusiais galios:

2.1. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. vasario 22 d. įsakymą Nr. 3D-84 „Dėl Žemės ūkio ministerijos Ekstremalių situacijų valdymo centro sudėties patvirtinimo“;

2.2. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 1997 m. rugsėjo 23 d. įsakymą Nr. 548 „Dėl Žemės ūkio ministerijos ekstremalių situacijų valdymo centro nuostatų patvirtinimo“.

3. P a v e d u įsakymo vykdymą kontroliuoti ministerijos kanclerei.

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                           Kazys Starkevičius

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2012 m. sausio 19 d. įsakymu Nr. 3D-42

 

ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Žemės ūkio ministerijos (toliau – ŽŪM) Ekstremaliųjų situacijų operacijų centro (toliau –ESOC) nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja ŽŪM ESOC veiklos tikslus, uždavinius ir vykdomas funkcijas, ŽŪM ESOC sudarymo, darbo organizavimo, sušaukimo tvarką ir veiklą.

2. ŽŪM ESOC yra iš ŽŪM, įstaigų prie ŽŪM ir ŽŪM pavaldžių įstaigų valstybės tarnautojų ir darbuotojų, o prireikus ir kitų institucijų, įstaigų, ŽŪM reguliavimo sričiai priskirtų valstybės įmonių ir ūkio subjektų atstovų sudaromas organas, kuris pagal ŽŪM kompetenciją vykdo ekstremaliųjų situacijų prevenciją, užtikrina Vyriausybės ekstremaliųjų situacijų komisijos (toliau – VESK) priimtų sprendimų įgyvendinimą, valstybės lygiu koordinuoja Žemės ūkio ministerijos valdymo srities institucijų, įstaigų ir įmonių veiklą, susidarius ekstremaliosioms situacijoms.

3. ŽŪM ESOC pavaldus žemės ūkio ministrui.

4. Įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų atvejais ŽŪM ESOC vykdo jam priskirtas funkcijas.

5. ŽŪM ESOC savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymu (Žin., 1998, Nr. 115-3230; 2009, Nr. 159-7207), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugpjūčio 25 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl Ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašo ir Ministerijų ir kitų valstybės institucijų ir įstaigų, kuriose steigiami ekstremaliųjų situacijų operacijų centrai, sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 102-5272), kitais civilinės saugos sistemos veiklą reglamentuojančiais teisės aktais.

6. ŽŪM ESOC nuostatuose vartojamos šios pagrindinės sąvokos:

Civilinė sauga – veikla, apimanti valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų ir gyventojų pasirengimą ekstremaliosioms situacijoms, veiksmus joms gresiant ar susidarius, ekstremaliųjų situacijų likvidavimą ir jų padarinių šalinimą.

Civilinės saugos sistema – civilinę saugą užtikrinanti sistema, kurią sudaro šie subjektai: Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Vyriausybės ekstremaliųjų situacijų komisija, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos ir jam pavaldžios įstaigos, ministerijos ir kitos valstybės institucijos ir įstaigos, savivaldybių ekstremaliųjų situacijų komisijos, savivaldybių institucijos ir įstaigos, ūkio subjektai, kitos įstaigos, operacijų centrai, civilinės saugos sistemos pajėgos.

Civilinės saugos sistemos pajėgos – pajėgos, skirtos gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, įvykiams, ekstremaliesiems įvykiams, ekstremaliosioms situacijoms likviduoti ir jų padariniams šalinti ekstremaliosios situacijos židinyje. Prie civilinės saugos sistemos pajėgų priskiriamos priešgaisrinės gelbėjimo pajėgos, policijos pajėgos, Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos nacionalinei sveikatos sistemai priklausančių asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų pajėgos, teikiančios sveikatos priežiūros paslaugas įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų metu, Viešojo saugumo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos pajėgos, avarinių tarnybų, atliekančių neatidėliotinus darbus, pajėgos, ūkio subjekto pajėgos, parengtų savanorių ir asociacijų pajėgos.

Ekstremalioji situacija – dėl ekstremaliojo įvykio susidariusi padėtis, kuri gali sukelti staigų didelį pavojų gyventojų gyvybei ar sveikatai, turtui, aplinkai arba gyventojų žūtį, sužalojimą ar padaryti kitą žalą.

Ekstremaliosios situacijos operacijų vadovas – civilinės saugos sistemos subjekto valstybės tarnautojas, darbuotojas ar valstybės politikas, paskirtas vadovauti visoms civilinės saugos sistemos pajėgoms, dalyvaujančioms likviduojant ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją ir šalinant jų padarinius ekstremaliosios situacijos židinyje.

Ekstremaliųjų situacijų komisija – iš valstybės politikų, valstybės ir (ar) savivaldybių institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, profesinės karo tarnybos karių sudaroma nuolatinė komisija, koordinuojanti ekstremaliųjų situacijų prevenciją, valdymą, likvidavimą ir padarinių šalinimą.

Ekstremaliųjų situacijų operacijų centras – iš valstybės ir (ar) savivaldybių institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, ūkio subjektų darbuotojų sudaromas organas, vykdantis ekstremaliųjų situacijų prevenciją, užtikrinantis Ekstremaliųjų situacijų komisijos priimtų sprendimų įgyvendinimą, organizuojantis ir koordinuojantis įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų, turto gelbėjimą.

Ekstremaliųjų situacijų prevencija – kryptingai vykdoma pasirengimo ekstremaliosioms situacijoms priemonių visuma, kad būtų išvengta ekstremaliųjų situacijų arba mažėtų jų galimybė, o susidarius ekstremaliajai situacijai būtų kuo mažiau pakenkta gyventojams, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų veiklai, turtui ir aplinkai.

Ekstremalusis įvykis – nustatytus kriterijus atitinkantis, pasiekęs ar viršijęs gamtinis, techninis, ekologinis ar socialinis įvykis, kuris kelia pavojų gyventojų gyvybei ar sveikatai, jų socialinėms sąlygoms, turtui ir (ar) aplinkai.

 

II. ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

7. Pagrindiniai ŽŪM ESOC veiklos tikslai – pagal ŽŪM kompetenciją vykdyti ekstremaliųjų situacijų prevenciją, organizuoti ir koordinuoti įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų likvidavimą, jų padarinių šalinimą, žemės ūkio augalų, ūkinių gyvūnų, žemės ūkio ir maisto produktų bei pašarų apsaugą, gelbėjimą ar utilizavimą.

8. ŽŪM ESOC uždaviniai:

8.1. užtikrinti Vyriausybės ekstremaliųjų situacijų komisijos ir ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo priimtų sprendimų įgyvendinimą;

8.2. pagal kompetenciją organizuoti ir koordinuoti įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos likvidavimą, padarinių šalinimą, žemės ūkio augalų, ūkinių gyvūnų, žemės ūkio ir maisto produktų bei pašarų apsaugą ar jų utilizavimą;

8.3. teikti siūlymus dėl kompensavimo tvarkos žemės ūkio produkcijos gamintojams už patirtus nuostolius;

8.4. teikti rekomendacijas savivaldybių ESOC ir žemės ūkio subjektams dėl žemės ūkio augalų, ūkinių gyvūnų, žemės ūkio ir maisto produktų bei pašarų apsaugos ir gelbėjimo priemonių ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos atveju.

 

III. ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO FUNKCIJOS

 

9. Vykdydamas jam pavestus uždavinius, ŽŪM ESOC atlieka šias funkcijas:

9.1. pagal kompetenciją organizuoja ekstremaliųjų situacijų prevenciją, prognozuoja galimas ekstremaliąsias situacijas, jų padarinių pobūdį ir mastą, numato civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus;

9.2. pagal kompetenciją įgyvendina VESK sprendimus ekstremaliųjų situacijų prevencijos klausimais;

9.3. pagal kompetenciją renka, analizuoja ir vertina duomenis ir informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją, prognozuoja jų eigą ir mastą, pavojų ir galimą poveikį žemės ūkio sektoriui, numato civilinės saugos priemones;

9.4. informuoja žemės ūkio ministrą, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentą prie Vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko tarnybą, VESK, ekstremaliosios situacijos operacijų vadovą, savivaldybes, o prireikus ir kitas valstybės institucijas apie susidariusią ekstremaliąją situaciją ir jos eigą, apsaugos ir gelbėjimo priemonių organizavimą ekstremaliosios situacijos metu;

9.5. keičiasi informacija su kitų institucijų ESOC, analizuodamas, vertindamas įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos eigą;

9.6. rengia ir teikia savivaldybėms ir žemės ūkio subjektams rekomendacijas dėl pasirengimo ekstremaliosioms situacijoms ir veiksmų bei priemonių joms susidarius;

9.7. valstybės lygio ekstremaliosios situacijos atveju pagal kompetenciją valstybės lygiu organizuoja ar koordinuoja ekstremaliosios situacijos likvidavimą ir padarinių šalinimą;

9.8. pagal kompetenciją teikia VESK siūlymus dėl:

9.8.1. materialinių ir finansinių išteklių, reikalingų ekstremaliosioms situacijoms žemės ūkio sektoriuje likviduoti ir jų padariniams šalinti, panaudojimo ir kompensavimo žemės ūkio produkcijos gamintojams už patirtus nuostolius;

9.8.2. valstybės rezervo formavimo ir panaudojimo.

9.9. atlieka kitas teisės aktų nustatytas su civilinės saugos sistemos uždavinių įgyvendinimu susijusias funkcijas.

 

IV. ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO STEIGIMAS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

10. ŽŪM ESOC steigiamas žemės ūkio ministro įsakymu.

11. ŽŪM ESOC sudaro ESOC koordinatorius, 2 koordinatoriaus pavaduotojai, sekretorius ir nariai.

12. ŽŪM ESOC personalinė sudėtis tvirtinama vadovaujantis šiomis nuostatomis:

12.1. koordinatoriumi skiriamas žemės ūkio ministerijos kancleris;

12.2. nariais gali būti skiriami ŽŪM struktūrinių padalinių, įstaigų prie ŽŪM ir ŽŪM pavaldžių įstaigų vadovai.

13. Prireikus ŽŪM ESOC veikloje dalyvauja kitų institucijų ir įstaigų, civilinės saugos sistemos pajėgų atstovai.

14. ŽŪM ESOC koordinatorius:

14.1. organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja ŽŪM ESOC priskirtų uždavinių ir funkcijų vykdymą;

14.2. pagal kompetenciją koordinuoja civilinės saugos sistemos pajėgų, dalyvaujančių likviduojant ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją ir šalinant jų padarinius ekstremaliosios situacijos židinyje, veiksmus iki paskiriamas ekstremaliosios situacijos operacijų vadovas, kai nėra gelbėjimo darbų vadovo;

14.3. pagal kompetenciją teikia pasiūlymus VESK, ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui dėl priemonių ir veiksmų, reikalingų gresiančiai ar susidariusiai ekstremaliajai situacijai valdyti ir padariniams šalinti;

14.4. yra atsakingas už ŽŪM ESOC pavestų užduočių ir funkcijų vykdymą;

14.5. šaukia planinius ir neeilinius ŽŪM ESOC posėdžius, tvirtina jų darbotvarkę;

14.6. informuoja žemės ūkio ministrą apie įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų eigą ar pavojų joms atsirasti ir apie priemones, kurių numatoma imtis žemės ūkio sektoriaus veiklai organizuoti;

14.7. teikia žemės ūkio ministrui siūlymus ir sprendimų projektus dėl:

14.7.1. ŽŪM ir jos valdymo srities institucijų, įstaigų ir įmonių veiklos organizavimo ir koordinavimo ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų atvejais;

14.7.2. ŽŪM ESOC personalinės sudėties ir darbo organizavimo.

15. ŽŪM ESOC koordinatorius pavaldus ir atskaitingas žemės ūkio ministrui ir ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui. ŽŪM ESOC koordinatoriaus pavaduotojai ir nariai pavaldūs ŽŪM ESOC koordinatoriui.

16. ŽŪM ESOC koordinatoriaus pavaduotojai padeda ŽŪM ESOC koordinatoriui vykdyti šiuose nuostatuose jam nustatytas funkcijas, o jo nesant arba jo pavedimu jį pavaduoja.

17. ŽŪM ESOC sekretorius:

17.1. organizuoja planinius ir neeilinius ŽŪM ESOC posėdžius ir teikia ŽŪM ESOC koordinatoriui tvirtinti jų darbotvarkę;

17.2. organizuoja ŽŪM ESOC posėdžių medžiagos rengimą ir teikimą ŽŪM ESOC nariams;

17.3. gresiant arba susidarius ekstremaliajai situacijai:

17.3.1. organizuoja skubų Žemės ūkio ministerijos vadovybės ir ŽŪM ESOC koordinatoriaus bei narių informavimą;

17.3.2. prireikus inicijuoja ŽŪM ESOC sušaukimą.

18. ŽŪM ESOC nariai pavaldūs ŽŪM ESOC koordinatoriui ir jo pavaduotojams.

19. Atsižvelgiant į teisės aktuose ŽŪM kompetencijai priskirtų įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų pobūdį, gali būti sudaromos šios ŽŪM ESOC grupės:

19.1. operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos;

19.2. informacijos valdymo;

19.3. materialinio techninio aprūpinimo;

19.4. visuomenės informavimo;

19.5. administravimo;

19.6. elektroninių ryšių organizavimo ir palaikymo.

20. Šių Nuostatų 19 punkte išvardytos ŽŪM ESOC grupės pagal ŽŪM kompetenciją vykdo šias funkcijas:

20.1. Operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos grupė:

20.1.1. teisės aktų nustatyta tvarka pagal savo kompetenciją vykdo ekstremaliųjų situacijų prevenciją;

20.1.2. prognozuoja įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos eigą, jos padarinių pobūdį ir mastą, planuoja civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus;

20.1.3. įvertina susidariusią situaciją ir, suderinusi su ŽŪM ESOC koordinatoriumi, teikia ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui pasiūlymus dėl reikiamų civilinės saugos sistemos pajėgų, racionalaus ir veiksmingo finansinių ir kitų materialinių išteklių panaudojimo gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos padariniams šalinti;

20.1.4. organizuoja ir koordinuoja įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos likvidavimą, padarinių šalinimą;

20.1.5. koordinuoja veiksmus ir keičiasi informacija su kitų institucijų ESOC, analizuodama, vertindama ir prognozuodama įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos eigą.

20.2. Informacijos valdymo grupė:

20.2.1. organizuoja, analizuoja ir vertina informaciją ir duomenis apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją;

20.2.2. surinktą, išanalizuotą ir įvertintą informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją, suderinusi su ŽŪM ESOC koordinatoriumi, perduoda ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui;

20.2.3. perduoda VESK, ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo sprendimus ir kitą būtiną informaciją civilinės saugos sistemos pajėgoms ir kitiems civilinės saugos sistemos subjektams.

20.3. Materialinio techninio aprūpinimo grupė:

20.3.1. ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo nurodymu organizuoja būtinų materialinių išteklių, kurie teisės aktų nustatyta tvarka gali būti panaudoti įvykiui, ekstremaliajam įvykiui ir ekstremaliajai situacijai likviduoti ir jų padariniams šalinti ar jų prevencijai vykdyti, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, valstybės įmonių bei ūkio subjektų veiklai palaikyti ir atkurti, telkimą;

20.3.2. organizuoja materialinių išteklių, reikalingų būtiniausioms gyvenimo sąlygoms atkurti įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos metu, telkimą gyventojams.

20.4. Visuomenės informavimo grupė:

20.4.1. rengia visuomenei informaciją apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją, galimus jos padarinius, jų šalinimo priemones ir rekomendacijas dėl apsisaugojimo nuo ekstremaliosios situacijos galimo neigiamo poveikio ar to poveikio mažinimo;

20.4.2. organizuoja spaudos konferencijas;

20.4.3. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja gyventojų, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, valstybės įmonių ir ūkio subjektų perspėjimą ir informavimą apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ir ekstremaliąją situaciją, galimus jos padarinius, jų šalinimo priemones ir apsisaugojimo būdus.

20.5. Administravimo grupė:

20.5.1. užtikrina ŽŪM ESOC darbo vietų nuolatinį aprūpinimą darbui reikalingomis priemonėmis;

20.5.2. užtikrina ŽŪM ESOC įrangos eksploatavimą ir techninę priežiūrą;

20.5.3. užtikrina ŽŪM ESOC dokumentų įforminimą ir tvarkymą.

20.6. Elektroninių ryšių organizavimo ir palaikymo grupė:

20.6.1. atsižvelgdama į įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos eigą ir prognozę, planuoja ŽŪM ESOC ryšių, duomenų perdavimo įrangos ir sistemų veiklą, užtikrina tinkamą ESOC ryšių sistemų veikimą;

20.6.2. užtikrina ŽŪM ESOC elektroninės informacijos apsaugą;

20.6.3. užtikrina turimų ŽŪM ESOC informacinių sistemų darbą.

21. ŽŪM ESOC pagal kompetenciją vykdo kitus ŽŪM ESOC koordinatoriaus sprendimus, būtinus VESK ir (ar) ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo priimtiems sprendimams ir (ar) kitiems ŽŪM ESOC uždaviniams įgyvendinti.

22. Į šių Nuostatų 19 punkte išvardytų grupių sudėtį gali būti įtraukiami ŽŪM struktūrinių padalinių, įstaigų prie ŽŪM bei ŽŪM pavaldžių įstaigų valstybės tarnautojai ir darbuotojai.

23. Šių Nuostatų 19 punkte nurodytų grupių funkcijos gali būti pavedamos ŽŪM struktūriniams padaliniams, taip pat įstaigoms prie ŽŪM bei ŽŪM pavaldžioms įstaigoms ir (ar) šių įstaigų struktūriniams padaliniams.

24. Šių Nuostatų 19 punkte nurodytų grupių vadovai pavaldūs ir atskaitingi ŽŪM ESOC koordinatoriui ir jo pavaduotojams.

25. Prireikus gali būti sudaromos kitos nei šių Nuostatų 19 punkte nurodytos ŽŪM ESOC grupės.

26. Atsižvelgiant į įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos pobūdį ir mastą, gali būti aktyvuojama mažiau negu nurodyta Nuostatų 19 punkte ŽŪM ESOC grupių ir pavedama vienai ŽŪM ESOC grupei atlikti kelių ŽŪM ESOC grupių funkcijas.

27. Sprendimai dėl šių Nuostatų 19 punkte nurodytų grupių sudarymo tvirtinami žemės ūkio ministro įsakymais.

28. Vykdydamas savo funkcijas ŽŪM ESOC turi teisę gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, valstybės įmonių, ūkio subjektų išsamią informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją, jų turimas civilinės saugos sistemos pajėgas ir materialinius išteklius, kurie galėtų būti panaudoti gresiančiai ar susidariusiai ekstremaliajai situacijai likviduoti, jos padariniams šalinti ar prevencijai.

29. ŽŪM ESOC pasirengimas valdyti ekstremaliąsias situacijas įvertinamas per civilinės saugos ir kitas pratybas.

 

V. ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO SUŠAUKIMAS IR VEIKLA

 

30. ŽŪM ESOC sušaukiamas:

30.1. gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai žemės ūkyje ir (ar) kitose srityse;

30.2. teisės aktų nustatyta tvarka paskelbus trečią (visiškos parengties) civilinės saugos sistemos parengties lygį;

30.3. per civilinės saugos ir kitas pratybas;

30.4. planuojant ar vykdant prevencines priemones.

31. ŽŪM ESOC sušaukia:

31.1. žemės ūkio ministras;

31.2. ŽŪM ESOC koordinatorius arba jo pavaduotojas, kuris nesant ŽŪM ESOC koordinatoriaus vykdo jo funkcijas;

31.3. ŽŪM ESOC sušaukimą gali inicijuoti ŽŪM ESOC koordinatoriaus pavaduotojas.

32. Atsižvelgiant į įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos mastą ir pobūdį, taip pat ŽŪM ESOC sušaukimo tikslus:

32.1. gali būti inicijuojamas visų arba kai kurių ŽŪM ESOC narių, visų arba kai kurių ŽŪM ESOC grupių bei visų arba kai kurių jų narių sušaukimas;

32.2. gali būti kreipiamasi į kitas kompetentingas valstybės, savivaldybių institucijas, kitas įstaigas, valstybės įmones ir ūkio subjektus su prašymu skirti atstovus, kurie padėtų užtikrinti ŽŪM ESOC veiklą.

33. ŽŪM ESOC narių ir ŽŪM ESOC grupių sušaukimą organizuoja ir vykdo, ŽŪM ESOC narių kontaktinius duomenis kaupia ir atnaujina ŽŪM ESOC sekretorius.

34. Kai ŽŪM ESOC šaukiamas šių nuostatų 30.1–30.3 punktuose numatytais atvejais, ŽŪM ESOC nariai privalo susirinkti nedelsiant, o ne darbo metu, poilsio ir švenčių dienomis – kaip galima greičiau arba per ŽŪM ESOC koordinatoriaus nustatytą laiką.

35. Pagrindinė ŽŪM ESOC veiklos forma – posėdžiai, kurių vietą ir laiką nustato ŽŪM ESOC koordinatorius. Sprendimai priimami atviruoju balsavimu posėdyje dalyvaujančių ŽŪM ESOC narių balsų dauguma, o esant vienodam balsų skaičiui, sprendimą priima ŽŪM ESOC koordinatorius. Posėdžiuose dalyvaujantys kviestieji kitų institucijų, įstaigų, valstybės įmonių ir ūkio subjektų atstovai turi patariamojo balso teisę.

36. ŽŪM ESOC posėdžiai, jų metu pareikštos nuomonės, pateikti siūlymai ir sprendimų projektai yra protokoluojami. Posėdžių protokolavimą ir protokolų saugojimą organizuoja ŽŪM sekretorius.

37. ŽŪM ESOC nariai vykdo jiems pavestas funkcijas iš anksto įrengtose ŽŪM ESOC patalpose ir (ar) darbo vietose. ŽŪM ESOC koordinatoriaus sprendimu ŽŪM ESOC nariai gali dirbti slėptuvėse, kai būtina užtikrinti jų apsaugą nuo gyvybei ar sveikatai pavojingų veiksnių, atsiradusių dėl gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos.

 

_________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-318, 2013-05-02, Žin., 2013, Nr. 47-2356 (2013-05-09), i. k. 1132330ISAK003D-318

Dėl žemės ūkio ministro 2012 m. sausio 19 d. įsakymo Nr. 3D-42 "Dėl Žemės ūkio ministerijos ekstremaliųjų situacijų operacijų centro sudėties ir nuostatų patvirtinimo" pakeitimo